martes, marzo 31, 2009

Crise e depresión do capitalismo

Tags
Por Enrique Javier Díez Gutiérrez [*]
Venres, 27 de marzo de 2009


A crise que sufrimos obedece á estrutura básica do vixente sistema político-económico capitalista e neoliberal. Non se trata da acción depredadora duns cantos banqueiros e financeiros corruptos, ou a distorsión do mercado. Non é unha distorsión do capitalismo contemporáneo senón, ao contrario, o medio para que funcione plenamente, a esencia do mesmo: a procura do máximo beneficio duns poucos á conta da explotación dos traballadores e as traballadoras de todo o planeta. Por iso, esta crise afecta aos fundamentos mesmos do capitalismo: o esborralle de Wall Street é comparable ao que representou, no ámbito geopolítico, a caída do muro de Berlín.

O capitalismo non se pode humanizar porque é, en si mesmo, inxusto e inhumano. Este sistema, xunto ao colonialismo e o imperialismo, foi e continúa sendo responsable, como nunca antes na historia, da explotación extrema dos seres humanos, da destrución, do malgaste e da degradación dos recursos naturais planetarios que son centrais para sustentar a vida e a dignidade humana. A consecuencia da globalización foi a destrución do colectivo, a apropiación polo mercado e as entidades privadas das esferas pública e social.

O sistema capitalista actual está dominado por un puñado de oligopolios que controlan a toma de decisións fundamentais na economía mundial. Uns oligopolios que non só son financeiros, constituídos por bancos ou compañías de seguros, senón que son grupos que actúan na produción industrial, nos servizos, nos transportes, etc. A súa característica principal é a súa financiarización, é dicir, estes oligopolios non producen beneficios, sinxelamente apodéranse dunha renda de monopolio baixo a aparencia de investimentos financeiros (Amin, 2008). O sector financeiro chegou a representar máis de 250 billóns de euros, é dicir, seis veces o conxunto da riqueza mundial. Con iso convén comprender que o centro de gravidade da decisión económica foi transferido da produción de plusvalía nos sectores produtivos cara á redistribución de beneficios ocasionados polos produtos derivados dos investimentos financeiros.

Os fondos de investimentos arrasaron. Investiron máis de 220.000 millóns só no curso do primeiro semestre de 2007, facéndose así co control de 8.000 empresas en Estados Unidos. Xa un asalariado estadounidense de cada catro, e un asalariado francés de cada doce, traballa para estes mastodontes. Non hai quen se lles resista. O principio é simple: un club de investidores compra empresas ás que inmediatamente despois administra de xeito privado, lonxe da Bolsa e as súas normas coactivas, sen ter que render contas a accionistas puntillosos. Adquiren unha empresa que vale 100; o fondo pon 30 do seu peto e pide prestados aos bancos 70, aproveitando tipos de interese moi baixos. Durante tres ou catro anos "reorganiza" a empresa, reducindo o emprego, comprimindo os salarios, aumentando os ritmos e deslocalizando; capta toda ou parte das ganancias para pagar os intereses ..., da súa propia débeda. Logo do cal, revende a empresa a 200, polo xeral a outro fondo que fará o mesmo. Unha vez devoltos os 70 en préstamo, quédanlle 130 no peto, por unha posta inicial de 30, é dicir, máis do 300% de taxa de retorno sobre investimentos en catro anos (Ramonet, 2008).

A voracidade do capitalismo non ten límites. Necesita expandirse continuamente para ter maiores taxas de ganancia. De aí a fuxida cara adiante nos investimentos financeiros. Pero isto non podía durar eternamente cando a base produtiva só crecía cunha taxa débil. A chamada "burbulla financeira", significa que o volume das transaccións financeiras é da orde de dúas mil trillones de dólares cando a base produtiva, o PIB mundial, só é duns 44 trillones de dólares. Fai trinta anos, o volume relativo das transaccións financeiras non tiña ese tamaño. Esas transaccións destinábanse entón principalmente á cobertura das operacións directamente esixidas pola produción e polo comercio nacional e internacional. A crise debía pois estalar por un desastre financeiro.

Cando esta estalou e os bancos comezaron a desmoronarse, os neoliberais quedaron afónicos esixindo a protección do Estado. Arquivaron as súas doutrinas de libre comercio e reclamaron a salvación do sistema financeiro argumentando que, dado que os bancos e as grandes empresas son as que bombean o diñeiro requirido por toda a sociedade, debían ser preservadas con fondos públicos desa sociedade (Katz, 2009). Desde mediados de 2007 viñéronse incrementando as masivas inxeccións de diñeiro, extraído mágicamente dos impostos dos contribuíntes, nun intento por evitar o colapso dos máis grandes bancos e empresas, principais responsables da crise. Nun mundo no que se aseguraba que non hai diñeiro para as pensións, para o seguro de desemprego, para a educación, para a sanidade, agora resulta que si que hai diñeiro, que este flúe por encanto. Fai uns meses, o anterior presidente de EEUU, Bush, negouse a asinar unha lei que ofrecía cobertura médica a nove millóns de nenos e nenas pobres por un custo de 4.000 millóns de euros. Considerouno un gasto inútil. Despois, para salvar aos rufianes de Wall Street nada lle parecía suficiente. Noutras palabras: diñeiro público para bancos privados que o prestarán a interese, entre outros, aos demais bancos privados? Ofrécese aos investidores potenciais que lle presten diñeiro ao Estado (mediante interese) para que o Estado devólvao aos bancos. ¡O Capital quedouse cos aforros, e ese diñeiro préstase ao Estado para reflotar ao Capital! O capital sempre gana.

Porque realmente non existe, nin existiu nunca, o denominado "libre mercado". É unha falacia que, a base de oíla, repetida unha e outra vez por determinados políticos e medios de comunicación, crémonola inxenuamente. Cando "os mercados" teñen problemas non se lles deixa que "libremente" soluciónenos, como cando teñen grandes beneficios e entón, si que se reparten os dividendos "libremente". Confírmase así unha lei do cinismo neoliberal: Privatizados xa os beneficios, en canto resultan ameazadas os investimentos financeiros, se socializan as perdas. Cando se produce unha crise nos "mercados" (eufemismo para designar ás grandes corporacións multinacionais) aparecen as institucións públicas que, cos nosos impostos, inxectan enormes sumas de diñeiro para manter a súa liquidez e os políticos máis sinalados e os dirixentes desas institucións fan declaracións públicas para acougar e serenar a crise. Por que non saen cando hai despedimentos masivos por parte deses mercados? Por que non utilizan os nosos impostos para solucionar os problemas que nos causan aos traballadores e traballadoras eses mercados que se "deslocalizan" a países onde as condicións laborais son aínda máis degradantes e infrahumanas? Como xa advertía Kenneth Galbraith (1992) "cando se trata dos empobrecidos, a axuda e o subsidio do goberno resultan sumamente sospeitosos en canto á súa necesidade e á eficacia da súa administración por mor dos seus efectos adversos sobre a moral e o espírito de traballo. Isto non reza, con todo, no caso do apoio público a quen gozan dun relativo benestar. Non se considera que prexudique ao cidadán o que se salve da quebra a un banco. Os relativamente opulentos poden soportar os efectos morais adversos dos subsidios e axudas do goberno; pero os pobres non".

A suposta devoción polo laissez faire, polo dogma do "libre mercado", esa relixión fanática predicada polos neoliberais, desaparece cando os intereses dos beneficiarios da globalización áchanse en perigo. As operacións de rescate chegaron a niveis inimaxinables que se miden por millóns de millóns de dólares (trillones), moitísimo máis do que custaron, desde 2001, as invasións de Afganistán e de Iraq. As autoridades acoden ao rescate dos "banksters" ("banqueiros gánsteres"): é o socialismo para os ricos e o capitalismo salvaxe para os pobres. Tales intervencións monetarias agregan máis volatilidade ao sistema e incrementan a incerteza, profundando aínda máis a crise. Isto implica que no futuro tales emisións de diñeiro tratarán de ser apoiadas cunha maior transferencia de riqueza real desde os países empobrecidos, desde as clases traballadoras e medias dos países do norte, pola vía de diferentes mecanismos, incluíndo a ameaza ou a imposición militar para soster o poder económico da elite dos países ricos e, en particular, de Estados Unidos.

Son esas mesmas corporacións, que exultaban a ideoloxía neoliberal esixindo a liberalización e a imposición de estritas limitacións á intervención pública, en caso de despedimentos laborais ou dereitos sindicais, as que agora queren, reclaman e esperan dos gobernos "asistencia social" en forma de rescates financeiros, rebaixas fiscais e subvencións, canalizando cara a elas o diñeiro dos impostos da cidadanía. Por iso máis que falar de "rescate de bancos ou do sistema", habería que cualificalo de "botín de piratería": froito da abordaxe e do saqueo consentido das arcas públicas por parte do gran capital.

Pero non basta con chamar a atención sobre o desastre financeiro. Detrás dela esbózase unha crise da economía real, xa que a actual deriva financeira mesma vai asfixiar o desenvolvemento da base produtiva. As solucións achegadas á crise financeira só poden desembocar nunha crise da economía real: regresión dos ingresos dos traballadores e as traballadoras (especialmente os sectores máis vulnerables: mulleres, novas, migrantes), aumento do paro laboral (a finais do 2009 espérase chegar ao record histórico de 120 millóns de persoas paradas), alza da precariedade e empeoramento da pobreza nos países do Sur (Amin, 2008).

Esta crise económica e financeira acompáñase, ademais, dunha crise ecolóxica. Os recursos naturais non son suficientes para atender o actual estilo occidental de vida; actualmente o 20% da poboación mundial, concentrada no Norte, consome o 80% dos recursos naturais. O fluxo permanente e a transferencia dos recursos do Sur ao Norte supuxo, en definitiva, que o Sur veu financiando o desenvolvemento e o progreso do Norte. O saqueo ecolóxico e o arrequecemento global, consecuencias da sobreexplotación dos recursos naturais, que son o ben común da humanidade, -en particular, dos recursos fósiles- afecta a todas as rexións do mundo e sente máis intensamente nas zonas máis deprimidas e, dentro delas, nos sectores máis empobrecidos. En tan só trescentos anos de revolución industrial destruímos o que a natureza tardou millóns de anos en construír. As maiores reservas de recursos naturais atópanse no Sur e son ferozmente disputadas polos países dominantes, o que veu xerando guerras que tenden a ampliarse a outras rexións do planeta.

Simultaneamente os prezos dos produtos alimenticios básicos seguen en alza. Desde marzo de 2007 ata maio de 2008, o valor dos produtos lácteos subiu un 80%, o da soia un 87%, e o trigo, un 130%. O Fondo Internacional de Desenvolvemento Agrícola estima que por cada aumento dun 1% do custo dos alimentos de base, 16 millóns de persoas ven mergulladas na inseguridade alimentaria. Esta situación vese agravada debido a que unha parte da produción alimentaria (cana de azucre, girasol, colza, trigo, remolacha) estase destinando agora á produción de agrocarburantes, máis rendibles para a gran agroindustria da exportación que destinalos a alimentos para os seres humanos.

Esta tripla crise, financeira, enerxética, alimentaria, vese proxectada cara a unha crise social que ve rexurdir políticas autoritarias, visións fatalistas, xenofobia e racismo. O furacán económico levouse por diante unha cuarta parte da riqueza mundial e, como consecuencia, está provocando, en case todo o planeta, o peche de fábricas, a explosión do desemprego, unha escalada proteccionista e a radicalización das protestas sociais. Causa de pobreza, de angustia e de exclusión, a lepra do desemprego esténdese. En EEUU, en China, na Unión Europea, en Latinoamérica ... En Sudamérica, segundo a Organización Internacional do Traballo (OIT), en 2009, rexistrarase un aumento de 2,4 millóns de desempregados. Aínda que os países do Mercosur (Arxentina, Brasil, Paraguai, Uruguai), así como Venezuela, Bolivia e Ecuador, poderían capear o temporal, ao non adoptar o modelo de desregulación ultraliberal e adoptar mecanismos como a Alternativa Bolivariana para as Américas (ALBA) e o Banco do Sur. E non esquezamos que foron os partidos socialdemócratas e socialistas europeos os que consolidaron a eliminación de calquera salvaguardia que podía quedar fronte á onda ultraliberal da dereita.

A brutal explosión do desemprego provoca naturalmente o retorno do nacionalismo económico, o cal, á súa vez, está provocando brotes de xenofobia. En Reino Unido, miles de obreiros do sector da enerxía, gritando consígnaa "Empregos británicos para traballadores británicos", declaráronse en folga contra a contratación de traballadores portugueses e italianos nas obras da refinería Total de Lindsey (Lincolnshire), mentres que miles de polacos eran "invitados" a regresar á súa terra natal. En Italia estase expulsando sen miramientos aos romaneses. E en todas partes cuéstionase o dereito de residencia dos inmigrantes legalmente establecidos. En numerosos países, grandes empresarios ou banqueiros que reclaman a berros -e obteñen do Estado- axudas millonarias, aprovéitanse da crise para despedir a eito e reducir custos. Unha actitude que, no actual contexto de crecemento descontrolado do desemprego, enfurece. Por iso multiplícanse as protestas sociais. As turbulencias xa causaron a caída dos Gobernos de Bélxica, Islandia e Letonia. A protesta nas rúas polas dificultades económicas estendeuse a un número crecente de países -Grecia, Rusia, Gran Bretaña, Francia, China, Corea do Sur, Guadalupe, Reunión, Madagascar, México- e probablemente en moitos máis que non se notan aínda na prensa mundial.

Os gobernos tratan de lidar con estas protestas a través de dúas opcións: mediante métodos abertamente represivos de control e sometemento sobre a propia poboación e os manifestantes que protestan ("balas para os mozos, diñeiro para os bancos" gritaban nas rúas de Grecia) ou métodos máis sutís de presión e sometemento para tranquilizalos. Por iso os aparellos estatais converteron a guerra no instrumento de galvanización da vontade de masas en tempo de crises (véxase a invasión de Iraq por Bush), que ao mesmo tempo serve para que os grandes negocios e corporacións nacionais póidanse apropiar dos recursos naturais e, en particular, os enerxéticos, como en Iraq e en Afganistán. Ademais a hexemonía militar estivo fundida coa hexemonía financeira: quen queira endebedarse ata as cellas ten que integrarse, con todas as súas consecuencias, na coalición militar correcta. Pero as balas non sempre funcionan.

Por iso é polo que recorran a tácticas de apaciguamiento mediante o uso de tres elementos craves: a "sedución", o medo e a beneficencia.

Como se puido crear unha orde no que a clase traballadora gaste sen pedir subidas salariais e os multimillonarios non sexan impugnados nin tan sequera pola clase perdedora? Mediante a sedución do consumo hipotecado e o vertixinoso xogo da bolsa. As hipotecas e a bolsa convertéronse nos apaciguadores definitivos da loita de clases. A privatización dos seguros sociais e das pensións obrigou a cada vez máis traballadores e traballadoras a capitalizar os seus aforros en bolsa quedando así encadeados ao seu xogo. Os seus aforros foron captados por grandes inversionistas que prometían multiplicar o seu diñeiro sen ter que mover un dedo. Quen se ía a resistir, quen non ía desprazar a racionalidade pola aposta e o irracionalismo consumista cando a abundancia parecía brotar dunha lámpada marabillosa?

Neste clima de consumo sostido necesitábase outro eixo de sujeción e sometemento: a hipoteca, o crédito. Todo o sistema de consumo está baseado no crédito (Arriola, 2009). O medo a non poder poder pagar a hipoteca, a non poder devolver o crédito recibido, converteuse no medo a ser despedido, a quedar no paro. Estase empuxando á xente a sentirse profundamente insegura e atemorizada. As grandes empresas usan este medo como arma de submisión. Esta instrumentalización do medo, provoca non só que calquera acto de protesta no traballo véxase sufocado en breve polo medo á perda do mesmo, senón que a poboación estea máis que disposta a escoitar as receitas desas empresas que "crean" postos de traballo -despedimento libre e gratuíto, rebaixa dos seus impostos, recorte de prestacións por desemprego, pacificación sindical, que nada parece que teñan que ver coa innovación ou a calidade, a cultura organizativa, a excelencia das que tanto fala o discurso de empresa nos seus manuais (Lacalle, 2009)- e que os propios sindicatos claudiquen a pactos sociais encamiñados a "flexibilizar o mercado". O fundamento último de todo esta orde económica é a violencia estrutural do paro, da precariedade e da ameaza do despedimento (Bourdieu, 2008).

Neste contexto non é de estrañar que o terceiro elemento de apaciguamiento non supoña ningún escándalo. Desde as institucións e os medios de comunicación avógase como saída á crise pola beneficencia, reinstaurando os comedores sociais e as doazóns a organizacións relixiosas e de voluntarios, mentres se destinan miles de millóns a "salvar" aos bancos e grandes empresas. Pero os miles de millóns de dólares, dos impostos que pagamos os cidadáns e cidadás de todo o mundo, que están sendo entregados xenerosamente aos bancos e as grandes firmas comerciais sen ningunha restrición, non chegan ás familias que non poden pagar a hipoteca da casa ou o cartón de crédito, que perden o emprego e están tendo que formar longas colas para que lles dean a "sopa dos pobres". No país máis rico do mundo, un dos grandes bancos rescatados, o Goldman Sachs, declarou no seu informe que neste ano fiscal pagou apenas o 1% de impostos. Mentres tanto, apoióuselle con diñeiro da cidadanía que paga entre o 22% e o 40% de impostos. En definitiva, asistimos a máis do mesmo, o de sempre. A denominada "crise financeira" profunda a brecha de separación entre dous mundos radicalmente divididos: o mundo dos ricos e o mundo dos pobres, separados pero unidos para que o mundo dos pobres continúe financiando o mundo dos ricos. Beneficencia real para os ricos, migallas para os pobres.

A resposta rápida e masiva dos países ricos para salvar o capitalismo contrasta coa súa tardanza en responder á crise irresuelta da pobreza e a marxinación que aflige á maioría dos pobos do mundo. Nunhas semanas, os líderes dos Estados ricos comprometeron cantidades astronómicas de fondos públicos para rescatar institucións financeiras privadas. En cambio xeran sumas ridículas para cancelar a inxusta débeda externa dos países empobrecidos, quen tiveron que executar políticas desastrosas impostas polo FMI. Para eles, que haxa 900 millóns de famentos non ten nada que ver co sistema económico global que o controlan unhas centos de multinacionais, ou que a orixe das guerras sexa o saqueo das riquezas dos pobos. Dáse a circunstancia de que salvar a crise dos bancos está custando 20 veces máis que o necesario para cumprir os Obxectivos do Milenio. Parece pois que a crise financeira que provocaron os ricos, coa súa especulación sen límites, ímola a pagar os pobres.

As clases dominantes están facendo todo o que poden para proxectar os efectos da crise sobre os asalariados e asalariadas e sobre a maioría da poboación: despedimentos, conxelación de salarios e dos orzamentos sociais, ruína das persoas xubiladas debido ás perdas rexistradas polos fondos de pensións. Porque, iso si, as ganancias dos ricos que ninguén as toque. En épocas das maiores ganancias multimillonarias para as empresas os nosos soldos seguen sendo baixos, segue existindo precariedade, accidentes laborais, destrución de emprego e subcontratación de servizos para abaratar custos. Mentres, quen exhibían uns beneficios de 20.000 millóns de euros en 2007 e unhas ganancias de 10.000 millóns de euros en 2008, agora piden axuda pública. Francisco González, presidente do banco BBVA de España, percibiu o ano pasado 8,74 millóns entre salario e incentivos. Pola súa banda, o conselleiro delegado do BBVA, José Ignacio Goirigolzarri, cobrou un salario total de 4,28 millóns de euros o ano pasado. A esta cantidade tamén hai que sumar os 2,87 millóns de euros percibidos polo conselleiro delegado do BBVA en concepto de incentivo, o que significa que a retribución total de Goirigolzarri contando soldo e incentivos ascendeu a 7,15 millóns de euros o ano pasado. Os 14 membros do Consello de Administración do BBVA percibiron en 2008 un salario agregado de 16,19 millóns de euros, un 10,51% máis que os 14,65 millóns de 2007. Ademais do soldo, os 14 conselleiros tiñan acumulados 133,75 millóns de euros en compromisos por fondos e plans de pensións, case todo a favor dos tres conselleiros executivos, xa que Francisco González conta cun plan de pensións por valor de 72,54 millóns; o conselleiro delegado, José Ignacio Goirigolzarri, conta con outro plan valorado en 52,49 millóns e o conselleiro secretario xeral, José Maldonado, por 8,7 millóns. O presidente de Iberdrola cobrou máis de 16 millóns en 2007. Os soldos de directivos de axencias de crédito hipotecario estadounidenses como Fannie Mae e Freddie Mac foi da orde de 70 millóns de dólares ao ano para cada un. Peter Erskine embolsouse máis de 30 millóns de Telefónica, incluíndo unha paga por quedar e outra por marcharse, en 2007. O escándalo, xa maiúsculo, das pagas extras por valor de 165 millóns de dólares que a aseguradora AIG desembolsou aos seus executivos, a pesar de requirir de 170.000 millóns de dólares en fondos públicos para sobrevivir, tras o crack económico ao que lle conduciron eses mesmos directivos. Págaselles por pechar unha compra ou por facer ben unha venda, polos bos resultados do ano e polos do trienio, por traballar e por non traballar (para a competencia), ata por afundir o negocio. É simplemente é-can-dá-o-xo.

Pero non só as retribucións dos responsables executivos das grandes empresas alcanzan esta polarización, senón que os beneficios empresariais aumentaron un 33,2% durante o período 1999-2006. Mentres, o desemprego aumentou, os salarios como porcentaxe da renda nacional descenderon (independentemente da evolución do ciclo económico), as condicións de traballo deterioráronse e os niveis de protección social (a taxa de crecemento do gasto público por habitante) reducíronse (Navarro, 2008).

Por iso, hai que empezar a deixar de falar de campañas de "pobreza 0" e organizar medidas e estratexias efectivas cara á "riqueza 0". Calquera intento de "refundar o capitalismo" farase baixo a mesma lóxica de enriquecemento dunha minoría. O capitalismo non é reformable, humanizable ou regulable. Parece que a aposta dos gobernos do norte é saír como sexa desta crise, pero para volver estar na mesma trampa que se estaba. É unha política de reflotamiento das institucións económicas e financeiras sen cambiar nada de fondo. De feito, as medidas gobernamentais europeas e mundiais, con axudas á banca e ás grandes empresas, teñen como finalidade primordial impedir o colapso do sistema, non enfrontarse ao dominio dos mercados financeiros sobre a economía real e pór esta a o servizo da sociedade. Non só están confiando o deseño da política anticrisis aos mesmos grupos de interese que nos conduciron a esta situación, coa súa incrible combinación de cobiza e dogmatismo económico (Bellod, 2009), senón que, de feito, esas inxeccións financeiras permiten que a gran banca siga facendo os seus negocios de alto risco sabendo que o diñeiro público estará sempre dispoñible para a súa salvación (Hernández Vigueras, 2009). Os bancos están acumulando diñeiro barato, proveniente dos impostos da clase traballadora, á espera de prestalo dentro dun tempo, cando volvan ao mercado os "clientes solventes" e uns tipos de interese máis lucrativos que os actuais. Pero os gobernos téñenlle pánico á posibilidade de que o derrube dun banco, por efecto dominou, sexa capaz de afundir o sistema. Por iso é polo que eses plans gobernamentais non intentaron sequera unha regulamentación estrita como contrapartida da axuda pública que se lles dá, nin a eliminación dos paraísos fiscais (a pesar das declaracións públicas), onde teñen filiais todos os bancos rescatados dalgún xeito con diñeiro público. A existencia desta "competencia" serve de argumento para xustificar a baixada de impostos sobre o capital ou sobre os beneficios das sociedades. Reducir os impostos ás empresas e o capital, reformas laborais que permitan o despedimento libre, facer recaer o peso da fiscalidade nos impostos indirectos, os máis inxustos (ao pagar todos o mesmo), traen como consecuencia a pauperización dos orzamentos públicos, a subfinanciación dos servizos públicos, o cal á súa vez xustifica a súa privatización, etc. (Cassen, 2008). Porque calquera medida converteuse nunha ruela sen saída no marco do capitalismo neoliberal. Porque non só se está cuestionando a lexitimidade do paradigma neoliberal, senón o propio futuro do capitalismo en si mesmo. Por iso, non se trata de refundar o capitalismo, senón de construír o socialismo democrático do século XXI que dea á cidadanía control real e efectivo sobre os recursos do planeta e sobre as decisións que afectan ás súas vidas.

Non se trata só de afirmar que, o que fai moi pouco parecía unha utopía de mozos radicais, hoxe día é unha esixencia elemental para que a economía mundial siga funcionando: acabar cos paraísos fiscais, coa desregulación financeira, coa liberdade de movementos de capital, coa desfiscalización e a renuncia ao Estado e que, pola contra, é necesario establecer impostos sobre os capitais especulativos (taxa Tobin), crear bancos públicos que garantan o financiamento e someter aos privados a unha severa política de reservas e coeficientes de investimento é o único punto de partida eficaz para resolver a crise. Se realmente quérese saír desta crise global é necesario dar un paso máis aló. Trátase de avanzar no control da economía por parte da clase traballadora, ampliar os dereitos sociais e laborais dos traballadores e traballadoras e mellorar o benestar da maioría da poboación.

A alternativa a esta crise supón unha teoría e unha práctica postcapitalista, é dicir, formas novas de reorganización social, sobre a base dun socialismo democrático do novo século, que articulen de forma seria os contidos de conceptos tales como democracia, liberdade, igualdade, xustiza, seguridade común, paz, cidadanía real, etc., co uso sostible dos recursos naturais e a súa apropiación social; a predominancia do valor de uso -é dicir, as respostas ás necesidades da xente- sobre o valor de cambio, -ou sexa, a necesidade de acumulación de diñeiro-, é dicir, un modelo no que o beneficio privado estea subordinado ao interese social; a democracia xeneralizada a todas as relacións sociais, políticas, económicas, culturais, de xénero; e a multiculturalidad, de modo que se permita a todas as culturas, saberes e filosofías dar a súa achegue propio á reconstrución social dunha nova sociedade en equilibrio entre si, co medio ambiente e coas capacidades do planeta.

Ese modelo debe supor a mellora dos servizos sociais e o reforzamento do sector público (de ensino, sanitario, asistencial etc.). A sustentabilidade ambiental (incentivar a creación de actividades e empresas sostibles, e non de todo tipo de empresas independentemente do seu impacto). Un cambio de estratexia enerxética que aposte por enerxías limpas e garanta o control público sobre as subministracións de enerxía, incluída a nacionalización e unha aposta decidida polas enerxías renovables. Un sistema agrario que garanta a soberanía alimentaria e a viabilidade das empresas agrarias familiares. Un enfoque diferente do hábitat, do urbanismo e do sistema de transportes de viaxeiros e mercancías, un cambio radical do enfoque da vivenda residencial ata chegar ao predominio da vivenda pública en réxime de aluguer adaptado á renda.

Un modelo que aposte pola planificación democrática da economía en función das necesidades sociais e de forma respectuosa co medio ambiente. É dicir, que cambien as relacións de produción, pondo por diante o valor de uso ao valor de cambio, a produción en función das necesidades de toda a poboación por diante do beneficio económico duns poucos. Que supoña, xa que logo, a nacionalización dos sectores estratéxicos da economía, o control público e social da economía e os medios de produción; a intervención dos traballadores na organización do traballo; aplicar rigorosos sistemas fiscais progresivos e un sistema tributario global para evitar a transferencia de prezos e a evasión de impostos; o control do excedente económico e unha reforma do mercado laboral que estableza unha xornada laboral de 35 horas semanais por lei, sen redución de salario e a xubilación aos 60 anos, para repartir o traballo entre todos e todas e facer posible a conciliación laboral e familiar. Que implique a creación dun sistema financeiro público baseado nas necesidades da xente, así como a consolidación de formas populares, que xa existen (como a banca ética), de préstamos baseados na reciprocidad e a solidariedade que apliquen criterios sociais (incluíndo as condicións laborais) e ambientais en todos os préstamos e dean prioridade a aqueles, con tipos de interese mínimos, destinados a cubrir necesidades sociais e ambientais e a ampliar a xa crecente economía social.

Un modelo que supoña tal reestruturación social que obrigue nos países enriquecidos a un decrecimiento económico que sexa socialmente sostible (fronte aos modelos de desenvolvemento sostible): redución radical do consumo; só aquilo que se considere necesario e producido segundo principios ecolóxicos (Martínez Aller, 2009). Que elimine os paraísos fiscais, que poña taxas ás transaccións financeiras de capital e que restableza as restricións á libre circulación de capitais. Que reduza progresivamente, ata a súa eliminación en breve prazo, o gasto militar mundial. Xunto co cambio nas relacións internacionais de explotación, impondo impostos en orixe sobre a extracción de recursos naturais, para financiar modelos de sociedade ecoloxicamente sostibles. Un modelo que relocalice a política: todo o que se poida decidir a nivel municipal que non se decida en niveis superiores e só aquilo que afecte a todo o país decídase nese nivel. Comezando pola práctica dos orzamentos participativos nos municipios.

Un modelo que estableza lexislacións, e mecanismos de control efectivos que realmente garantan a igualdade laboral, política e integral das mulleres, así como a presenza equilibrada de sexos nas listas electorais e nos postos directivos. A igual traballo, igual salario. Que recuperación da titularidade e da xestión pública de todos os servizos públicos privatizados, especialmente aqueles que teñen que ver cos coidados da poboación dependente. Un modelo que estableza iguais dereitos e deberes para quen viven e traballan en calquera país. Que garanta o dereito ao aborto libre e garantido de xeito universal e gratuíta desde a rede pública sanitaria. Que garanta a coeducación e a educación para a igualdade, nunha rede educativa pública, laica e con participación na súa xestión de toda a comunidade educativa. Que estableza unha normativa efectiva para a abolición da prostitución e medidas integrais que garantan a erradicación de calquera forma de violencia contra as mulleres. Que equipare en dereitos o réxime especial de empregadas de fogar ao réxime xeral da seguridade social. Que protexa a igualdade, establecendo medidas efectivas de face á paridade real nos postos de poder da nosa sociedade, que facilite non só que as mulleres accedan, senón que transformen ese poder.

Un modelo que aposte por unha vivenda provista preferentemente polo Estado en réxime de propiedade pública e baixo fórmulas de aluguer, cortando así de raíz espirales especulativas. Un modelo que asigne unha ?renda básica? incondicional a toda a cidadanía e persoas residentes nunha zona xeográfica, dunha cantidade similar ao limiar da pobreza, de face non só a erradicar a pobreza senón a ter unha protección efectiva ante a perda do posto de traballo (Raventós, 2009). Un modelo que non só fixe un salario mínimo decente onde non o haxa, senón tamén un salario máximo. Que poña fin ao emprego lixo, que dignifique os salarios e estableza un subsidio de desemprego indefinido para toda persoa traballadora en paro. Un modelo que erradique a eliminación de impostos directos que favorece principalmente ás rendas altas, e introduza unha fiscalidade progresiva vía impostos directos que graven de forma proporcional segundo os ingresos e beneficios (facendo pagar máis a quen máis ten) e a volta ao imposto sobre sucesións.

Un modelo, en definitiva, que contemple o recoñecemento dos dereitos sociais básicos como dereitos subxectivos e exixibles.

A democracia é incompatible co capitalismo. O capital internacional, as grandes multinacionais e, por extensión, os gobernos neoliberais, reaccionarios, e os socialdemócratas, sempre medorentos, secuestraron a política, a capacidade libre de decidir sobre o esencial aos cidadáns e cidadás. Por iso esta crise vese acentuada, á súa vez, por unha crise política de deslegitimación da función dos Estados postos ao servizo do capital. Cuéstionase a función dos gobernos, de partidos políticos e da construción de espazos e procesos democráticos reais, ao estar dominados polo seu sometemento aos grandes intereses corporativos. Por iso é polo que tamén e simultaneamente é urxente e necesario refundar a democracia sobre unhas bases sólidas e non fundamentada no secuestro por parte do mundo das finanzas.

Os que non nos resignamos a pagar coas nosas vidas as facturas doutros, cremos que a saída alternativa á crise capitalista pasa pola creación dun movemento social capaz de imaxinar e crear as bases dun auténtico Socialismo democrático do Século XXI que refunde a economía e a sociedade sobre bases máis xustas, máis sociais, máis igualitarias e máis democráticas.

BIBLIOGRAFÍA
  • ALLER, Joan Martínez (2009): "Linguaxes de valoración", O Vello Topo, 253, 95-103.
  • AMIN, Samir (2008): "Respostas necesarias ao desastre financeiro", Le Monde Diplomatique., Monográfico "Punto de Vista" nº 5, 71-74.
  • ARRIOLA, Joaquín (2009): "Crise monetaria, crise de acumulación", O Vello Topo, 253, 87-93.
  • BELLOD, José Francisco (2009): "Zapatero, Madoff e Afonso XIII", Mundo Obreiro, marzo, 210, 19.
  • BOURDIEU, Pierre (2008): "A esencia do neoliberalismo", Le Monde Diplomatique, Monográfico "Punto de Vista" nº 5, 40-43.
  • CASSEN, Bernard (2008): "Os paraísos fiscais, moi útiles", Le Monde Diplomatique, Monográfico "Punto de Vista" nº 5, 45.
  • DÍEZ GUTIÉRREZ, Enrique Javier (2007): A Globalización neoliberal e as súas repercusións na educación, Barcelona: O Roure.
  • GOMBEAUD, Jean-Louis e DECAILLOT, Maurice (2009): O Regreso da Gran Depresión, Mataró: O Vello Topo.
  • HERNÁNDEZ VIGUERAS, Juan (2009): "Crise financeira, rescates bancarios e paraísos fiscais", O Vello Topo, 253, 53-58.
  • KATZ, Claudio (2009): "Cobiza, regulación ou capitalismo", O Vello Topo, 253, 23-28.
  • LACALLE, Daniel (2009): "A crise e os traballadores", O Vello Topo, 253, 117-119.
  • LATOUCHE, Serge (2009): Decrecimiento e posdesarrollo. O pensamento creativo contra a economía do absurdo, Mataró: O Vello Topo.
  • NAVARRO, Vicenç (2008): "A deterioración da Europa social", Le Monde Diplomatique, Monográfico "Punto de Vista" nº 5, 51-54.
  • PALERMO, Giulio (2009): O mito do mercado global: Crítica das teorías neoliberais, Mataró: O Vello Topo.
  • RAMONET, Ignacio (2008): "Novo capitalismo", Le Monde Diplomatique, Monográfico "Punto de Vista" nº 5, 49.
  • RAVENTÓS, Daniel (2009): "Unha renda básica nunha economía deprimida", O Vello Topo, 253, 111-115.
  • TORRES LÓPEZ, Juan (2008): "Os paraísos fiscais na economía global", Temas para o debate, 158, 21-24.
[*]Enrique Javier Díez Gutiérrez é profesor da Universidade de León.

Fonte: "Pueblos". Revista de información e debate
________________________________

Comisións Informativas de Participación Cidadá: Asuntos sobre o Regulamento


Participación Cidadá
-participacion@ferrol.es-
31 de Marzo de 2009 13:40


Estimados/as veciños/as

Achégase a acta da última sesión do GAP; ademais infórmase do seguinte:
  • O pasado día 23.03.2009 tivo lugar unha Comisión Informativa ordinaria na que se deu conta dos informes xurídicos; demandando a Comisión manter unha xuntanza co Secretario Xeral para aclarar os puntos informados, en especial o sistema de votación da figura do/da defensor/a da cidadanía.
  • Onte, 30.03.2009 mantense unha nova sesión -extraordinaria- da Comisión Informativa na que se acorda solicitar informes á FEMP, á FEGAMP e a diversos concellos que teñen regulado esta figura para que informen a secretaría xeral sobre o sistema de aprobación, funcionamento e duración. Esta última cuestión quere trasladarse ao GAP dende a Comisión, para que se regule a duración (5 anos, prorrogables durante outros 5; ou 4 anos, coincidentes co mandato, prorrogables por outros 4 anos). Na versión de 28.10.2008 a duración faise coincidir co mandato da corporación, simplemente.
Unha vez se realicen novos pasos, contactaremos de novo. De todos modos, estamos pensando nunha sesión de traballo (Participación e 5 forzas políticas), xa que estamos observando que voltan a xurdir dúbidas -nas Comisións Informativas- por exemplo sobre a participación das persoas a partir de 16 anos (achégase informe técnico que foi entregado na Comisión de Xaneiro), o sistema de aprobación do Regulamento en Pleno inicial e no final e outras cuestións que haberá que redactar de novo en base aos últimos informes e sobre as que desexamos exista o maior nivel de consenso (forzas políticas, GAP e foros cívicos). Tamén é preciso confirmar os pasos para a aprobación e as actuacións complementarias.

Un saúdo,

Área de Participación Cidadá E DEPORTES
Maica Rodríguez Freire, técnica en Participación Cidadá
Praza de Armas, s/n. 1º andar. 15402 Ferrol
Tel.: 981.944.015 / Móbil: 696.112.691
participacion@ferrol.es


Anexos.-
________________________________

Boletín Informativo "Democracy Now!" do 30 de Marzo de 2009

Democracy Now!Titulares: 30.03.2009

  • Tribunal español inicia investigación sobre funcionarios do goberno de Bush
  • Submarino e torturas a Abu Zubaida xeran falsas pistas
  • Morren ducias de persoas en Paquistán en toma de academia policial por militantes
  • Presidente Obama esboza plan para Afganistán e Paquistán
  • Casa Branca obriga a renunciar a presidente de GM Wagoner
  • Taxa de desemprego supera o 10% en 7 estados
  • 35.000 persoas protestan en Londres antes do cume do G20
  • Gates: Estados Unidos non planea derrubar mísil norcoreano
  • Descubriuse unha vasta rede de espionaxe electrónica da cal o Dalai Lama foi un dos brancos
  • Soldados israelís dispáranlles a manifestantes de Cisxordania
  • Lánzase campaña para boicotear a Motorola en Nova York
  • Morren 8 persoas en tiroteo en fogar de anciáns de Carolina do Norte
  • O activista sindicalista e folclorista Archie Green faleceu aos 91 anos
  • O RESTO DA HORA DE DEMOCRACY NOW!

    • Unha Hooverville do século XXI: a poboación sen fogar de Seattle constrúe “Nickelsville”, un asentamento de carpas bautizado co apelido do alcalde da cidade

      Nickelsville-web

      A medida que empeora a crise económica e inmobiliaria no país, tamén aumenta a cantidade de xente sen fogar e cada vez máis persoas están creando asentamentos temporarios ou vilas miserias, popularmente coñecidas como "cidades campamento". A cidade-campamento máis recente de Seattle chámase Nickelsville. O asentamento consta de máis de 100 carpas fucsias e bautizoullo co apelido do alcalde Greg Nickels, a modo de protesta contra as súas políticas cara aos sen teito.

      Escoite/Vexa/Lea (en inglés)
    • Seattle sustentable: a cidade pon en marcha un novo programa de recolección de compost como parte dunha estratexia de lixo cero

      Compost-web

      Falamos con Richard Conlin, unha das principais voces do movemento para construír cidades sustentables e reducir os residuos. Conlin é presidente do Concello Municipal de Seattle e cofundador da organización Seattle Sustentable.

      Escoite/Vexa/Lea (en inglés)
    • Baseándose no fracaso da guerra contra as drogas, o ex xefe de policía de Seattle pide a legalización da marihuana e o resto das drogas consideradas ilegais

      Marijuana-web

      Norm Stamper é un policía con 34 anos de experiencia que se xubilou como Xefe de Policía de Seattle en 2000. Agora apoia a legalización da marihuana e é membro asesor da Organización Nacional para a Reforma das Leis sobre a Marihuana (NORML, polas súas siglas en inglés) e portavoz do grupo Forzas da Lei Contra a Prohibición (LEAP, polas súas siglas en inglés), que conta con 10.000 membros.

      Escoite/Vexa/Lea (en inglés)
    • “Cometín graves erros”: o ex xefe de policía de Seattle admite que a resposta ás manifestacións de 1999 contra o cume da OMC foi excesiva

      Stamper-web

      Falamos con Norm Stamper, Xefe da Policía de Seattle durante as manifestacións de 1999 contra o cume da OMC, ás que a policía respondeu lanzando gases lacrimóxenos e disparando balas de goma contra unha multitude maiormente pacífica. As protestas terminaron con 600 detencións e o fracaso da conferencia da OMC. Stamper renunciou pouco despois. "Cometín graves erros", declarou Stampers sobre o seu manexo da situación.

      Escoite/Vexa/Lea (en inglés)
    • A desigualdade é mala para a saúde: o Dr. Stephen Bezruchka fala sobre o perigosa que é para a nosa saúde a desigualdade económica

      Hospital-web

      Mentres os lexisladores seguen debatendo propostas para reformar o sistema de saúde, analizamos o modo en que a crise económica pode afectar a saúde da xente deste país. Falamos co Dr. Stephen Bezruchka, profesor da Facultade de Saúde Pública da Universidade de Wáshington. Bezruchka escribiu amplamente achega do impacto das desigualdades sociais e económicas sobre a saúde da poboación e expón que loitar contra a desigualdade podería ser o mellor xeito de asegurarse unha mellor saúde.

      Escoite/Vexa/Lea (en inglés)
    _______

    Texto en inglés traducido por Laura Pérez e Democracy Now! en español, spanish@democracynow.org

    Texto en Galego traducido por Ártabra 21, utilizando os recursos públicos de tecnoloxía lingüística desenvolvidos polo o Seminario de Lingüística Informática (SLI) da Universidade de Vigo.

    Democracy Now!
    http://www.democracynow.org/
    Democracia Xa!
    Difundindo Democracy Now! desde Galiza
    http://democracia-xa.blogspot.com/

    Nota.-
    Poden-se escoitar os titulares diarios actualizados, en español, clicando no icono acima á esquerda deste Blog.
    _________________

    luns, marzo 30, 2009

    Diante do cume do G-20: Decepcionantes propostas

    Tags
    Por Juan Torres López

    A próxima reunión do G-20 sobre a crise financeira estase facendo esperar con razón. Desde a anterior de Wáshington practicamente non se tomaron medidas que poñan freo definitivo aos problemas financeiros, salvo as que xa se adoptaron para rescatar bancos e, noutra orde, para tratar de paliar os seus efectos na economía real.

    É unha reunión que debería ser transcendente e na que sería moi necesario que se expuxesen e adoptasen medidas non só conxunturais senón de medio e longo alcance. Aínda que os que alí se van a reunir representan moito poder pero non a todos os intereses afectados do planeta, o certo é que constitúe un escenario apropiado para que os gobernos puidesen mostrar non só preocupacións inmediatas senón propostas de vías definitivas de solución a problemas e modos de funcionamento que de non atallarse poden converterse en ameazas crónicas para a estabilidade económica e mundial en todo o planeta.

    Sería moi importante, pois, que o goberno español que tanto loitou por estar presente fixésese notar alí con ideas renovadoras e eficaces pero as dez propostas que levará son francamente decepcionantes.

    A primeira delas refírese á necesidade de que os estados dispoñan de información máis transparente sobre as operacións de alto risco, sobre as cuestións máis relevantes da actividade bancaria e, en xeral, sobre as transaccións extrabursátiles ou interbancarias que ata agora levan a cabo.

    É unha medida necesaria pero a estas alturas totalmente insuficiente. Non é a falta de información o que constituíu e constitúe un perigo para a economía mundial senón a realización dese tipo de actividades que se poden facer grazas ao réxime de plena liberdade do que gozan os propietarios de capital. E o que hoxe día se necesita non é só que os gobernos poidan saber que levan a cabo operacións de altísimo risco, senón desincentivarlas e limitalas pondo límite a esa liberdade de movementos que non ten outra xustificación que non sexa a de facilitar a obtención rendementos financeiros elevadísimos pero co altísimo custo xeral que estamos sufrindo.

    A segunda proposta é a de que se establezan provisións anticíclicas como as españolas para que as entidades financeiras non deixen de lado a súa función en momentos críticos como os actuais.

    Por unha banda, cabe sinalar que o noso réxime de provisións non foi capaz de evitar serios problemas nalgunhas entidades e que quizá non o evite nun futuro próximo, de modo que quizá nuns meses o noso sistema de supervisión non resulte ser tampouco o máis exemplar. O que empantanou á banca mundial non é que non realizase provisións suficientes senón que levou demasiado lonxe a titulización, o apalancamiento e a asunción de riscos, levada como estivo por unha irrefreable procura de beneficios nos mercados especulativos.

    A proposta do noso goberno consiste en pedir que os bombeiros (entre os cales, por certo, hai algún que outro pirómano) acumulen máis auga nos seus depósitos cando o que ocorre é que unha banda de desalmados incendia irresponsablemente a cidade. É verdade que haberá que facelo, pero se ao mesmo tempo non se pon límites a isto último ata o incremento de provisións chegará ser insuficiente, como agora mesmo estamos vendo que sucede en case todo o mundo.

    A terceira proposta refírese á fixación de mellores estándares contables que eviten a sobrevaloración de activos. Unha proposta por suposto imprescindible pero dificilmente calificable se se ten en conta que o goberno que agora a propón foi o que permitiu fai poucos meses (seguindo a norma da Unión Europea) que as entidades financeiras contabilicen os seus activos ao prezo de adquisición e non de mercado para ocultar as perdas patrimoniais e a insolvencia que, en consecuencia, póidase estar producindo.

    A cuarta proposta fala de "conferir poderes aos clientes comerciantes polo miúdo" pero a través de propostas que para nada teñen en conta os medios máis eficaces cos que este obxectivo pode alcanzarse de verdade: empoderando á sociedade civil e ás súas institucións de participación e denuncia e fortalecendo os mecanismos de control e a disciplina á que debe estar sometida a banca, máis que confiando en medias que nazan desta última ou no seu propio sentido da responsabilidade, cuxo verdadeiro alcance xa se puido comprobar.

    A proposta de controlar as retribucións é un brinde ao sol que pode agradecer a bancada pero pouco operativo. As entidades privadas que se xogan o seu capital propio teñen todo o dereito a establecer a retribución que mellor consideren. Outra cousa é o que ocorra coas que dispón de capitais públicos e aí si que puido intervir xa o goberno e non o fixo. Podería habelo feito recentemente cando estableceu condicións para apoiar ás que están en peor situación e podería facelo coas caixas de aforro controladas por persoas afíns ao poder político e en cuxos consellos de administración sentan ducias de altos dirixentes dos partidos gozando de ingresos e dávidas que provocarían un escándalo social maiúsculo se se fixesen públicas.

    Unha seguinte proposta do goberno oriéntase a que as entidades financeiras asuman os custos sociais derivados do seu fracaso. Algo que é tamén practicamente imposible de asumir nas condicións en que leva a cabo hoxe día a actividade bancaria, polo menos a curto prazo. Unha cousa sería o fracaso inherente a calquera actividade económica e outra o que se está producindo actualmente, como resultado dun réxime global de actuación que en si mesmo non pode levar senón a ese fracaso porque é materialmente insostible. Non sería máis lóxico tamén neste caso facer fronte ao tipo de actividade que se permite e que está condenado a provocar a inestabilidade permanente, en lugar de limitarse a establecer unha proposición sobre os seus resultados que sería practicamente imposible de levar cabo se non é ao longo de moitos anos?

    En calquera caso, non parece que o goberno sexa moi coherente consigo mesmo pois podería establecer algún tipo de cautelas no sentido ao que apunta esta proposta cando apoiou aos bancos e caixas españolas nos últimos meses.

    Finalmente, outras propostas fan referencia ao funcionamento do Fondo Monetario Internacional e ao dos bancos multilaterlaes, institucións sobre as que o goberno español propón que asumen un maior protagonismo con medios máis potentes e flexibles.

    En resumo, trátase de propostas verdadeiramente inocuas ante a gravidade da situación financeira na que estamos e, sobre todo, que deixan de lado aspectos fundamentais que ata algúns gobernos máis conservadores están dispostos a asumir ante o fracaso do fundamentalismo de mercado imperante nos últimos anos.

    O goberno español non propón nada sobre as cuestións que hoxe día son as que verdadeiramente provocaron o desastre financeiro: a inestabilidade e o risco sistémico que provoca a liberdade de movementos do capital, o privilexio das actividades especulativas, a existencia de paraísos fiscais e de segredo bancario que permite operar coa falta de transparencia que se denuncia, a case nula contribución fiscal dos beneficios financeiros, a desnaturalización da actividade bancaria, ao dedicarse os bancos a alimentar os fluxos especulativos en lugar da financiar a actividade produtiva, a carencia de impostos internacionais cando toda a actividade financeira e moita da económica xa é global, a falta de supervisores financeiros globais (e ata a nivel europeo) e, por suposto dun auténtico e cada vez mais necesario goberno global.

    Tampouco hai un chisco de autocrítica sobre a actuación dos propios gobernos nin sobre a da Unión Europea que en todos estes anos alimentaron políticas que deron ás á especulación financeira, que debilitaron a actividade produtiva e que renunciaron expresamente á unha supervisión rigorosa e estrita. E aínda por riba volve recorrer aos mesmos tópicos de sempre, a pesar de que hoxe día a realidade máis evidente volveu a polos en cuestión de forma máis clara que nunca, como cando afirma que o que se necesita é "un compromiso político renovado co libre mercado".

    En fin, unha oportunidade perdida para que o noso goberno mostrase que no transcendental campo das finanzas internacionais e da resposta á crise é menos fundamentalista e está máis á esquerda que ata gobernos conservadores que foron moito máis lonxe que o noso nas súas propostas transformadoras.

    O texto completo da proposta española pode verse aquí: [Entrar]

    ______________
    Web de Juan Torres López:
    http://juantorreslopez.com/
    ___________________________

    "As eleccións galegas de 2009: unha análise sociolóxica do seu significado político" por Fermín Bouza

    O sábado 4 de abril as 20 horas. no Ateneo Ferrolán, presentado por Xosé Leira, estará Fermín Bouza con unha conferencia titulada "As eleccións galegas de 2009: unha análise sociolóxica do seu significado político".


    Fermín Bouza (Santiago de Compostela, 1946), Catedrático de Socioloxía (Opinión Pública) na Facultade de Ciencias da Información da Universidade Complutense de Madrid. Traballa sobre Opinión Pública, Comunicación Política e Socioloxía Electoral. E membro fundador de ACOP (Asociación de Comunicación Política) e forma parte da súa directiva. Tamén escribe textos literarios, particularmente en galego (o libro de poemas Labirinto de Inverno, en galego, foi Premio da Crítica Española). Publicou libros e artigos da súa especialidade (ver páxina de publicacións accesibles) e colabora en diversos medios sobre eses mesmos temas. Vive en Madrid desde 1969, onde chegou escapando da policía para evitar a deportación.

    O seu blog: votoconbotas.trincheradigital.com/

    Ateneo Ferrolán
    Fundado en 1879
    “Un Lugar de Encontro para a Cultura”

    http:// www.ateneoferrolan.org
    e-mail:
    a_ferrol@teleline.es Telf.: +34 981 357 970 Fax: 981 354 098
    Dirección Postal: Rúa Magdalena 202-204, 1º.CP.15402 - FERROL (A Coruña)
    Apdo. Correos: 303

    ____________

    Segundo o BNG Irisarri perdeu a mellor das oportunidades para rehabilitar o barrio de Recimil

    BNG -bng@ferrol.es-
    30 de março de 2009 12:07


    • O BNG valora positivamente o Convenio para o Bambú Club.
    • Xoán Xosé Pita, afirmou que Irisarri perdeu a mellor das oportunidades para rehabilitar Recimil.
    Ferrol, 28 de marzo de 2009. A proposta de convenio de colaboración entre a Consellería de Vivenda e o Concello de Ferrol é valorada positivamente polo grupo municipal do BNG. Para o portavoz nacionalista, Xoán Xosé Pita, “este convenio revela o compromiso do BNG co barrio de Recimil e demostra que a colaboración ofertada desde a responsabilidade nacionalista na Xunta non era unha oferta baleira de contido nin un exercicio retórico”. O portavoz municipal destacou que este convenio vaille permitir ao concello afrontar a redacción do proxecto básico e de execución das obras de rehabilitación do Bambú club.

    Así mesmo desde o grupo municipal do BNG entenden que a rehabilitación deste inmoble debe servir de referente para a rehabilitación do resto do barrio. Xoán Xosé Pita indicou que con este convenio “ponse de manifesto que as reiteradas críticas que se fixeron ao BNG eran totalmente infundadas e respondían a estratexias de desgaste que só pretendían desprestixiar à Consellería de Vivenda que ten demostrado en numerosas ocasións a súa sensibilidade cos problemas de Ferrol e do barrio de Recimil en particular.”

    Responsabilidade Municipal

    Xoán Xosé Pita, é crítico coa xestión municipal na rehabilitación de Recimil e responsabilizou ao ao Alcalde da Cidade de ter deixado fuxir a mellor das oportunidades que tivo nunca o Concello para rehabilitar o barrio.

    A indecisión do goberno de Vicente Irisarri e o retraso de máis de dous anos por tomar unha decisión firme sobre o futuro da barriada impediron materializar un acordo máis ambicioso. Pita afirmou que “Irisarri non estivo a altura das circunstancias”.

    Pita indicou que o BNG gostaría dun convenio máis ambicioso pero lembrou que a Consellería de Vivenda, ao estar en funcións, fixo todo o que legalmente podía nestes momentos para colaborar co Concello de Ferrol.

    O Concello por primeira vez en toda a historia do barrio coñecía a firme vontade da Xunta de colaborar activamente e inxectar os orzamentos precisos para contribuir a rehabilitación de Recimil. Pero o Concello de Ferrol por circunstancias que só o Goberno Local coñece demorou en exceso atender as chamadas á colaboración da Consellería de Vivenda.

    A Nova Xunta debe asumir a rehabilitación

    Para o BNG resulta evidente que a rehabilitación de Recimil, coa que estivemos e estamos comprometidos, require dun esforzo colectivo no que teñen que implicarse as administracións públicas que deben contribuir aportando os fondos económicos necesarios para esta tarefa.

    Ese é un reto de toda a corporación municipal e da nova Xunta de Galiza, que debe asumir aqueles compromisos que redunden no beneficio da cidade de Ferrol e este é un deles.

    Grupo Municipal do BNG no Concello de Ferrol
    ______________________

    Concerto de Guitarra Clásica por Alba López Sánchez

    Alba López Sánchez (Ferrol, 1981) finaliza grao medio Loxse no Conservatorio Oficial de Música de Ferrol en xuño de 2001 na especialidade de guitarra clásica. En setembro do mesmo ano comeza os seus estudios de grao superior no COSMAC con Antonio Rocha e Rodolfo García rematando en xuño de 2005. Prosegue o estudio de interpretación guitarrística co concertista Ramón Carnota e en 2007 trasládase ao Conservatorium van Amsterdam para estudar con Lex Einsedhart un máster en interpretación. Durante o ano 2009 estuda tamén na Hochschule für Musik “Franz Liszt” en Weimar, Alemaña con Thomas Müller-Pering.

    Perfecciona os seus estudos cos guitarristas Margarita Escarpa, Miguel Trápaga, Ana Jenaro, Gerardo Arriaga, Miguel Ángel Jiménez Arnaiz, Zoran Dukic, Carles Trepat, Alberto Ponce, David Russell, Alex Garrobé, Marco Socías, Ricardo Gallén, Carlo Marchione e Darko Petrinaj, asi coma cos compositores Jorge Cardoso e José Manuel Fernández.

    Como solista participa na II, III e IV Mostra de Xoves Intérpretes de Vilagarcía de Arousa (2003, 2004 e 2006) e no Concerto Homenaxe á premio nacional de poesía Julia Uceda en Ferrol, (novembro de 2003). En música de cámara destaca o dúo coa soprano Patricia Rodríguez Rico e o trío de guitarras Banora cos que ofreceu varios concertos en localidades coma Ferrol, Vilagarcía de Arousa ou Laracha, así coma concertos didácticos en institutos de educación secundaria. En maio de 2008 é invitada a tocar no Ateneu Tatarasi en Iasi, Romania e Amsterdam. En xuño de 2008 da un recital na Gallery Chief and Spirits na Haya.

    Destaca tamén a súa participación no proxecto audiovisual "Mulheres na mitología" (concello de Fene, marzo de 2001) e no concerto "Mulheres a un tempo, tempo de mulheres" do concello de Ferrol en decembro de 2000.

    Programa da actuación do venres 3 de Abril ás 20hs. no Ateneo Ferrolán

    • Fantasia X. Luys de Narvaez (c. 1500 – 1555/1560)
    • A Fancy. John Dowland (1563 – 1626)
    • Sonates. Scarlatti. (1685 -1757)
    • Rossiniane nº2 Op.120. Mauro Giuliani (1781-1829)
    • Preludio, Fuga e Allegro. J.S. Bach (1685-1750)
    Ateneo Ferrolán
    Fundado en 1879
    “Un Lugar de Encontro para a Cultura”

    http:// www.ateneoferrolan.org
    e-mail:
    a_ferrol@teleline.es Telf.: +34 981 357 970 Fax: 981 354 098
    Dirección Postal: Rúa Magdalena 202-204, 1º.CP.15402 - FERROL (A Coruña)
    Apdo. Correos: 303

    _______________

    domingo, marzo 29, 2009

    Deixou-nos o Compañeiro Torrente, Santiago Torrente López, "Tito", morreu hoxe 28 de Marzo de 2009 aos 61 anos de idade, logo duns meses loitanto ...

    Deixou-nos o Compañeiro Torrente, Santiago Torrente López, "Tito", morreu hoxe 28 de Marzo de 2009 aos 61 anos de idade, logo duns meses loitando contra a dura enfermidade. Desde o Colectivo Ártabra 21 un sentido abrazo a toda a súa familia e amistades.

    O Compañeiro Torrente, foi un loitador desde a súa mocidade, naceu o 25 de Xullo de 1947 na "República Independente da Pedreira" - Mugardos -. Desde os 8 anos estuda na Escola Obreira - tutelada polo asteleiro e rexentada polos "frailes" salesianos -, aos 15 entra de aprendiz na BAZAN. O Compañeiro Torrente era Mecánico Torneiro.

    A súa escola política e sindical, estivo, principalmente, nas travesías diarias de lancha, entre Mugardos e Ferrol, onde escoitaba as charlas de Paco Filgueiras e outros compañeiros. Mais Torrente non quedou na BAZAN, foi despedido no ano 1966, polo que se traslada á Comarca de Vigo e traballa na empresa CENSA onde entra en contacto coas incipientes CCOO. Máis tarde estivo navegando na mariña mercante e coñeceu a emigración. Traballou en Italia, en Trieste na poboación de Mofalcone, onde reside, cando os sucesos de Ferrol en Marzo do 72. De novo voltou á Comarca para traballar en BAZAN en 1975, onde máis tarde foi responsábel do Partido Comunista do Asteleiro que chegou a ter naquel tempo, 500 afiliados. Na factoría chegou a ser presidente do Comité de Empresa e membro destacado de CCOO.

    En certo sentido apartado por varios anos da loita social, política e sindical, volve implicando-se no movimento social anti-reganosa, na loita contra a Planta de Gas, onde a súa irma Luz Mariña é unha das dirixentes máis destacadas. Deixa-nos uns emocionantes versos dedicados á veciñanza de Meá que ocupaba a casa do Concello de Mugardos entre o 23 de Xullo ao 10 de Novembro de 2007, 111 días de peche, 111 días de Loita, 111 días de Dignidade... "Os Versos de Tito". Ultimamente estaba ao frente da Plataforma Cidadá en Apoio ao cabo Gago -Plataforma pola Verdade-, onde era o seu coordenador, nun loita contra a impunidade dos mandos militares e a inxustiza dun ordenamento militar virado de costas ás liberdades.

    Emocionantes Versos do Compañeiro Torrente para a veciñanza de Meá, dedicados ás veciñas e veciños que ocupaban a casa do Concello de Mugardos entre o 23 de Xullo ao 10 de Novembro de 2007, 111 Días de Loita, 111 de Dignidade ... "Os Versos de Tito"


    ____________

    Un interesantísimo audio dunha Mesa Redonda de Debate sobre o Sindicalismo Contemporáneo na Comarca de Ferrol Terra [O movimento obreiro na Comarca desde Marzo do 72], da man de Rafael Pillado, Alfonso Tellado e Santiago Torrente, coordenados por Xam López, acto realizado na Fundaçom Artábria, o 11 de Marzo de 2005, dentro do ciclo de historia "Memória de Nós".

    Baixar o Audio do Acto: Descargar o arquivo

    Escoitar o Audio do Acto agora:


    Im memoriam
    ___________



    asociacion Veciñal O Rosario-Inferniño
    -avvorosario@gmail.com-
    29 de Marzo de 2009 02:23


    PASAMENTO DE SANTIAGO TORRENTE

    A Asociación Veciñal O ROSARIO-INFERNIÑO queremos expresar noso pesar polo pasamento de SANTIAGO TORRENTE, vitima dunha enfermedade .

    Lembraremos o seu compromiso e entrega como na sua ultima destacada actuación como portavoz da Plataforma pola verdade da fragata Extremadura e cabo Gago da cal esta asociación forma parte.

    Noso pésame a súa viuva, fillos e a súa irmá, Luz Marina, compañeira e unha das valentes voceiras do Comité de Emerxencia contra a Planta de Gas.

    A desapareción de SANTIAGO TORRENTE significa unha perda irreparable pero seu exemplo e reivindicación perdurará na nosa memoria.

    Ferrol a 29 de Marzo de 2009

    asdo. Xosé M. Sanxoán - Secretario
    asdo. Ana J. López - Presidenta

    ASOCIACION VECIÑAL O ROSARIO- INFERNIÑO
    CIF-G70006473
    avvorosario@gmail.com
    orosario-inferninho.blogspot.com
    _____________

    En recordo de Santiago Torrente
    Comité Cidadán de Emerxencia
    -comitecidadan@gmail.com-
    29 de Marzo de 2009 18:12


    Este Comité Cidadán de Emerxencia, lamenta o falecemento de Santiago Torrente López, amigo e compañeiro cunha intensa dedicación á actividade política e sindical, desde a etapa predemocrática, a través da súa militancia no Partido Comunista e en Comisións Obreiras e posteriormente en postos de responsabilidade no Comité de Empresa de Bazán.

    A súa sensibilidade e compromiso social ocupáballe actualmente en coordinar, con empeño e eficacia, a Plataforma de Apoio ao Cabo Gago.

    Á súa familia e amigos, e de modo especial á súa esposa e á súa irmá Luz Mariña, compañeira nos labores deste CCE, a nosa solidariedade e o noso profundo sentimento

    --
    Comité Cidadán de Emerxencia
    para a Ría de Ferrol
    comitecidadan@gmail.com
    http://comitecidadan.org
    _____________

    Inmemoriam
    Grazas Santiago Torrente !

    É fácil atopar as palabras para eloxiar o traballo dun home loitador e humano como era Santiago Torrente. Pero é difícil atopar as palabras para describir tanto dor que nos produce a perda de alguén cun espírito humano fóra do normal.

    Non seriamos humanos, senón recoñecésemos a gran Humanidade de Torrente.

    A súa entrega incondicional cara aos seus, a súa muller, os seus fillos e os seus netos, non lle impediron sacar toda a súa Forza e Honra para pelexar pola Inxustiza deste mundo.

    É inxusto que se marchou un home de tan gran corazón, pero a bondade nesta vida non nos fai inmortais. Por iso baixo estas palabras desexo arroupar á súa familia, para que non decaigan no desánimo, senón ao contrario, sentan orgullosos do gran home que foi Santiago Torrente.

    E que os ferroláns tan dados a homenaxear a xente de alta alcurnia, se baixen dos seus pedestais e saiban recoñecer o labor dun gran traballador e entusiasta dos dereitos do humanos neste país.

    No meu caso, O Caso do Cabo Gago, Torrente entregouse en Corpo e Alma para loitar contra a inxustiza que estabamos vivindo, foi en boa parte o artífice de facerlle chegar a Ferrolterra esa indignación polo que estaba acontecendo.

    Agora tod@s debémosllo, debémoslle agradecemento, un

    ¡Até Sempre Compañeiro! ¡Nunca Che Esqueceremos!

    Grazas pola Túa loita con Forza e Honestidade. Grazas Santiago Torrente.
    _____________

    Plataforma pola Verdade, herdeira da Plataforma Cidadá de Apoio ao cabo Gago.
    • Pola memoria do Mariñeiro de Máquinas Erik Noval Gómez
    • Pola memoria do cabo Primewiro de Máquinas Javier Pérez Castrillón
    • Polo esclarecimento de todo o acontecido o 19 de decembro de 2005, abordo da fragata "Extremadura", con resultado de morte de Erik e Javier
    Web da Plataforma pola Verdade:
    http://plataformaporlaverdad.blogspot.com/
    __________________

    sábado, marzo 28, 2009

    A Marcha Mundial das Mulleres chama a unha "Semana global de mobilización contra o capitalismo e a guerra", convocada pola Asemblea dos Movementos ...

    Entre os días 28 de marzo e 4 de abril, mulleres e homes de todo o mundo imos estar nas rúas para facer unha protesta contra o capitalismo e a guerra e dicir que non imos pagar por unha crise que non é nosa. Convocada pola Asemblea dos Movementos Sociais, a semana de mobilización esta marcada por tres grandes momentos:
    • 28 de marzo: mobilizacións ao redor do cume do Grupo dos 20 (ou G-20), formado por representantes dos bancos centrais e gobernos de 20 países que representan dous terzos do comercio e da populación mundial e máis do 90% do produto mundial bruto, e tamén o Banco Mundial e do Fondo Monetario Internacional (FMI). O G-20 vai reunirse en Londres (Reino Unido), no principio de abril.
    • 30 de marzo: día de mobilización contra a guerra e a crise e de solidariedade co pobo palestino. Esta data marca o Día da Terra Palestina e recorda un das masacres levadas a cabo por Israel contra os palestinos (en Galilea, no 1976). Foi elixida para dar impulso a unha campaña de boicot, desinversiones e sancións (BDS) contra Israel.
    • 4 de abril: día que marca o aniversario de 60 anos da Otan - Organización do Tratado do Atlántico Norte, alianza de cooperación militar formada por países da Europa e polos Estados Unidos. A Otan vaise a reunir nos días 3 e 4 de abril en Baden-Baden e Kehl, en Alemaña, e en Estrasburgo, en Francia.
    En Europa, os movementos estarán concentrados especialmente nas accións de Londres e Estrasburgo. Xa hai diversas accións de rúa, como marchas, distribución de folletos, percorridas de bicicletas, marcadas nos países que seguen: Alemaña, Australia, Bélxica, Brasil, Canadá, Cataluña, España, Estados Unidos, Francia, Galiza, Grecia, Holanda (Países Baixos), India, Italia, Noruega, País Vasco, Paquistán, Québec, Kenia e Reino Unido (Escocia e Inglaterra).

    Ao longo desta semana e principalmente nestas datas, os movementos van dicir que, para enfrontarse á crise que hoxe vivemos (alimentaria, financeira, económica, climática, enerxética, migratoria), é necesario chegar á raíz dos problemas e construír unha alternativa ao sistema capitalista e á dominación patriarcal.

    Fronte ás falsas solucións presentadas por empresas, bancos e gobernos para saír da crise como despedimentos, privatizacións de servizos públicos, recursos naturais e enerxéticos, que non fan máis que socializar as perdas, os movementos vai situarse esixindo urxentes como:
    • A nacionalización da banca sen indemnización e baixo control social
    • Redución do tempo de traballo sen redución do salario
    • Medidas para garantir a soberanía alimentaría e enerxética
    • Pór fin ás guerras, retirar as tropas de ocupación e desmantelar as bases militares estranxeiras
    • Recoñecer a soberanía e autonomía dos pobos, garantindo o dereito á autodeterminación
    • Garantir o dereito á terra, territorio, traballo, educación e saúde para todas e todos
    • Democratizar os medios de comunicación e de coñecemento
    Facer clic para:



    A Marcha Mundial das Mulleres na Galiza:

    www.feminismo.info


    ___________________

    Enlace relacionasdo:

    Colectivo Ártabra 21: Nace a Rede Anticapitalista Galega (Ra!) para transformar un sistema que está a esmagar a humanidade e o planeta: 28 de Marzo, mobilizacións na Galiza
    _________________

    ADEGA: O "Informe Auken": un ladrillazo na cara a políticos e especuladores urbanísticos

    Este día 26 o Parlamento Europeo aprobou o Informe Auken. sobre a desfeita urbanística en España. Entre outras medidas, o informe pide conxelar os fondos comunitarios a España si non se remata cos abusos urbanísticos. A resolución, elaborada pola deputada verde danesa Margrete Auken, pide suspender e revisar todos os novos planos urbanísticos que non respecten o medio ambiente así como anular os PXOMs e outras figuras de planexamento que non se axusten á lexislación comunitaria. O informe tamén denuncia que “todas as administracións –central, autonómicas e locais– son responsábeis dun modelo de desenvolvemento insustentábel, que tivo gravísimas consecuencias, ambientais, sociais e económicas”. Qué vai pasar coa moratoria dos 500m, que caduca en mes e medio e co Plano do Litoral en trámite? Que vai facer Feijoo co Plano Acuícola, o de Portos Deportivos, o "axente urbanizador"... diante deste demoledor informe europeo?

    Por unha ampla maioría de 349 votos a favor, 110 en contra e 114 abstencións o P. E. aprobou un informe que contaba coa oposición de socialistas e populares españois, que non lograron convencer aos seus compañeir@s dotras nacionalidades para que votaran en contra. É a terceira vez que o Parlamento Europeo denuncia os abusos urbanísticos en España nesta lexislatura (decembro de 2005 e xuño de 2007).

    Socialistas e populares españois presentaran resolucións alternativas para suavizar o informe, pero foron rexeitadas: a do PP por 393 votos en contra e 126 a favor, e a do PSOE por 436 votos en contra e 72 a favor.

    O Parlamento Europeo censura que algunhas urbanizacións construíronse en zonas protexidas pola Rede Natura 2000 e denuncian a falla dunha aplicación axeitada e coerente da lexislación ambiental, causa de moitos abusos urbanísticos. [Foto: Protesta en Valdoviño contra unha urbanización] Todo isto, xunto coa “laxitude” nos procedementos xudiciais, “xerou unha corrupción endémica”. O informe critica ademáis que as autoridades xudiciais españolas “non están debidamente preparadas” para tratar casos de abusos urbanísticos, tramítanos con demasiada lentitude e que “as sentenzas ditadas en moitos casos non poden executarse de forma que compensen ás vítimas dos abusos”. “Isto reforza a impresión, sobre a falla de actuación e parcialidade da xustiza española”, di o texto.

    [O monstro de Toralla na ría de Vigo] Para solucionar estes problemas, o P. E. “pide ás autoridades españolas que deroguen todas as figuras legais que favorecen a especulación, como o axente urbanizador”. Tamén insta a revisar “urxentemente” e modificar a Lei de Costas “a fin de protexer os dereitos dos propietarios de vivendas e pequenas parcelas que non teñen impacto negativo sobre o medio costeiro”.


    PROPOSTAS DE ADEGA EN URBANISMO E LITORAL

    URBANISMO
    • Dotar de contido e medidas ás DOT (Directrices de Ordenamento do Territorio) para que sexan a referenza vinculante de todos os Planos Sectoriais (Eólico, Hidroeléctrico, de Transportes, do Litoral, de Vivenda, etc.)
    • Paralizar e revisar os Planos Sectoriais en vigor ou en tramitación para adatalos ás DOT.
    • Modificar a Lei de Ordenación do Territorio e a Lei de Ordenación Urbanística de Galiza, para entre outras medidas, limitar as novas urbanizacións, consolidar a franxa de protección do litoral e das chairas de inundación dos ríos, restrinxir a figura do “axente urbanizador” e limitar usos autorizábeis en solos de especial protección.
    • Penalizar fiscamente ás vivendas baleiras e segundas residencias e incentivar a rehabilitación fronte á obra nova, con especial atención aos núcleos históricos e á recuperación das fachadas marítimas.
    • Potenciar as Normas do Hábitat e a construción ecoeficiente.

    LITORAL
    • Lei do Litoral de Galiza que garanta a protección e conservación da costa fronte aos efectos do cambio climático (suba do nível do mar, perda de biodiversidade, menor produtividade biolóxica...).
    • Ampliación da moratoria urbanística dos 500m mentres non se aprobe o Plano do Litoral.
    • Plano de Ordenación do Litoral elaborado con criterios de sustentabilidade que permita unha xestión integrada deste espazo e delimite os usos compatíbeis coa conservación da costa.
    • Derogación do Plano Acuícola e aposta pola a recuperación da pesca artesanal, o marisqueo e a acuicultura a flote, así como pola multifuncionalidade da pesca (turismo, patrimonio, cultura, etc.)
    • Revisión da Lei de Defensa das Rías para incorporar novos espazos, prohibir actividades potencialmente contaminantes, ampliar os parámetros de calidade das augas e garantir o saneamento integral das rías.
    • Ampliar a rede de Áreas Mariñas Protexidas e promover a declaración de Reservas da Biosfera para as rías galegas.
    • Desmantelamento de ENCE-ELNOSA e dos depósitos do Ferrazo antes do remate da lexislatura.
    • Máis dotación de medios para a loita contra a contaminación mariña, con bases loxísticas e dotacións nas zonas máis sensíbeis e de maior risco.

    ADEGA - Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza Imprimir
    www.adega.info

    Travesa dos Basquiños, 9 - baixo
    Santiago de Compostela
    Gz. Sp
    15704

    adega@adega.info
    981570099
    981570099

    Delegación de ADEGA - Trasancos
    Centro Cívico de Caranza [na nosa delegacion], Avda Castelao s/n. Ferrol
    Noso Apdo Correos 481 . 15480 Ferrol

    Telefones:
    Nés - 649779774
    Suso L Piñeiro - 639288263
    Antonio 625878352
    Antón Muñiz 663304110

    Na web de ADEGA, mais información da nosa Delegación:
    Web de Adega - Trasancos
    __________

    Enlaces relacionados de interese:
    • "Informe Auken" : INFORME sobre o impacto da urbanización extensiva no Estado Español, nos dereitos individuais dos cidadáns europeos, o medio ambiente e a aplicación do Dereito comunitario, con fundamento en determinadas peticións recibidas - (2008/2248(INI)) Comisión de Peticións - Ponente: Margrete Auken
    • Pode-se baixar o texto do "Informe Auken" -revisado 20.02.2009- nos arquivos do Colectivo Ártabra 21 en formato -pdf- [Baixar]
    _____________