venres, decembro 31, 2010

A CIG anima a CCOO e UGT a sumar-se a unha nova Folga Xeral para o 27 de Xaneiro de 2011

A CIG convoca folga xeral o 27 de xaneiro contra “as políticas que imporán un retroceso social e laboral de 60 anos”


A central anima a CCOO e UGT a sumarse á convocatoria contra unha reforma das pensións que só beneficiará ao capital financeiro


A Confederación Intersindical Galega ten convocada unha nova folga xeral para o vindeiro 27 de xaneiro en contra das políticas “anticrise” adoptadas polos gobernos, nomeadamente a pretensión de reformar o sistema público de pensións, que o Secretario Xeral cualificou como “o maior ataque aos dereitos da clase traballadora dende o franquismo”. A central anima a CCOO e a UGT a sumarse á convocatoria, que coincide no tempo co paro xeral anunciado polos sindicatos vascos, e adiantou que está disposta a flexibilizar a data de cara a consensuar un día común, co obxecto de fortalecer a resposta social. En todo caso, a convocatoria de folga xeral realizarase antes do 28 de xaneiro, xornada marcada polo goberno español para sacar adiante a súa proposta de reforma das pensións.




Ao mesmo tempo que a Comisión do Pacto de Toledo ultimaba o seu informe, o Secretario Xeral da CIG, Xesús Seixo, acompañado do Secretario de Comunicación e Propaganda, Francisco Miranda Vigo, comparecían en rolda de prensa para anunciar a decisión do Secretariado Confederal da CIG de promover a convocatoria dunha nova folga xeral o vindeiro 27 de xaneiro, na véspera da data límite marcada polo goberno español para sacar adiante a súa proposta de reforma do sistema de pensións.

Seixo advertiu da necesidade de dar unha resposta contundente ás políticas económicas e laborais que os gobernos viñeron adoptando até o momento, porque “todos os avances que se tiñan conseguido cara un sistema de protección social estábel e seguro estanse destruíndo. Tanto as reformas xa efectuadas, como agora a das pensión ou a que se nos anuncia da negociación colectiva déixanos nunha situación social e laboral de hai 60 anos”, advertiu. “Estamos ante un cúmulo de despropósitos que require dunha contestación inmediata”.

Redución das contías das pensións

O Secretario Xeral da CIG foi moi crítico á hora de avaliar as propostas de atrasar a idade de xubilación até os 67 anos e incrementar os anos para calcular a base reguladora, medidas destinadas á dificultar o acceso ás pensións e rebaixar as contías das mesmas. Sobre este punto, explicou que, na práctica, subir de 15 a 20 anos o tempo para a base reguladora suporá unha perda do 6% nas pensións futuras. Se o cálculo se realiza en 25 anos, provocarase unha caída das contías das pensións do 10%, e se finalmente se ten en conta toda a vida laboral, tal e como veñen reclamando a CEOE ou o FMI, a perda ascende até o 20% da prestación percibida.

A maiores tamén se fala da necesidade de mudar o sistema de revisión das pensións en función do IPC real, co obxectivo de reducir por esa vía o poder adquisitivo das pensións.

As recomendacións da Comisión do Pacto de Toledo

En canto ao atraso da idade de xubilación, Xesús Seixo referiuse á xuntanza que a Comisión do Pacto de Toledo estaba mantendo á mesma hora que a central comparecía en rolda de prensa, advertindo das preocupantes “recomendacións” contidas no seu informe.

Aínda que o documento non recolle expresamente a suxestión de elevar a 67 anos a idade de xubilación, insta a tentar igual a idade real de xubilación, situada arredor dos 63 anos, coa idade legal, os 65. Isto suporá a adopción de políticas destinadas a dificultar as xubilacións anticipadas, voluntarias ou mesmo as xubilacións parciais con contrato relevo; unha vía escollida por moitas empresas para rexuvenecer os seus cadros de persoal.

Ademais, o goberno fala ás claras de primar o atraso da idade de xubilación con fondos públicos, favorecendo así as uns sectores que non sofren o desgaste físico e psíquico que padecen outras profesións.

Neste punto, o Secretario Xeral da CIG, manifestou as contradicións nas que cae a propia patronal ao demandar o atraso da idade de xubilación até os 70 anos, cando son as empresas as que dificultan o acceso ao mundo laboral aos traballadores e traballadoras maiores de 50 anos e despiden, en primeiro lugar, aos obreiros/as máis antigos.

Os falsos argumentos para xustificar a reforma das pensións

Se ningunha das reformas que o goberno veu aprobando até agora está xustificada, a modificación das pensións só obedece a unha estratexia para facilitar liquidez e recursos á banca. Por iso, Seixo, afirmou que “se Zapatero e o seu goberno fosen minimamente honrados o que deberían facer é dimitir e pasar a cobrar a súa nómina do BBVA ou o Banco Santader, xa que traballan para a banca e non para a maioría da sociedade”.

Para xustificar esta reforma, aclarou, estanse recorrendo a informes de “expertos” que teñen situado a quebra do sistema público de pensións no horizonte do ano 2040, estudos de dubidosa rigorosidade cando previamente vaticinaron esta quebra no 2005, 2010, etc .. Utilízanse, así mesmo, argumentos falsos que pretenden vincular a viabilidade do sistema á evolución demográfica, é dicir, ao avellentamento da poboación. “O futuro das pensións tense que vincular ao número de activos, que son quen pagan as pensións dos pasivos, e á propia calidade dos salarios”, aseverou Seixo. “Polo tanto, aplicando políticas de fomento do emprego e de salarios dignos, están máis que garantidos os ingresos á seguridade social”.

Fronte a estes argumentos catastrofistas, Seixo lembrou que o superávit da Seguridade Social está por enriba dos 60.000 millóns de euros, e que no terceiro trimestre de 2010, cunha taxa de paro do 20%, o sistema rexistraba un superávit de 11.000 millóns de euros. “Haberá que preguntarlle a estes expertos que previsións teñen de desempregados/as para o 2040 para crer que vai ser deficitaria a seguridade social. Pensan que haberá un 40% de parados/as?”, preguntou.

Outro dato que se esgrime refírese ao incremento substancial das pensións no PIB futuro, facendo o sistema insostíbel. Porén, os datos actuais tiran polo chan este argumento. No ano 1995 o peso das pensións no PIB representaba o 8%. En 2008, cun incremento de 1.5 millóns de pensionistas, esta cifra reduciuse ao 7,8%, ao incrementarse de forma significativa o Produto Interior Bruto. A falacia do argumento consiste en baremar só unha das variábeis sen ter en conta o propio crecemento do PIB.

Desigualdades sociais e garantías

Alén de resultar tremendamente beneficiosos para o capital financeiro e o seu modelo especulativo, a xeneralización dos sistemas privados de pensión creará graves desigualdades sociais entre aqueles/as traballadores/as en precario que non poidan acceder a un sistema complementario de pensións e aquelas persoas con maior capacidade de aforro. Isto, alertou, provocará que un sector moi amplo da poboación só teña posibilidade de percibir as pensións mínimas.

Do mesmo xeito, a CIG recalca que único sistema garantista é o público, porque os pagos se afrontan coas achegas dos/as traballadores/as en activo. Por iso, Seixo apuntou que, ao estar suxeitos aos movementos especulativos, os fondos privados de pensións non poden garantir a súa propia supervivencia e, ao igual que acontece neste momento, “se os estados non saísen en defensa do sector financeiro, moitos destes fondos estarían en quebra”.

Chamamento á UGT e CCOO

Durante a comparecencia, Seixo aclarou aclarou que a CIG comunicou a súa decisión de convocar folga xeral o 27 de xaneiro aos Secretarios Xerais de UGT e CCOO en Galiza, animándoos a sumarse a esta convocatoria; mais tamén explicou que a central nacionalista está aberta á posibilidade de mudar de data. Se a nivel estatal UGT e CCOO deciden adoptar outro día para a folga xeral, previo ao 28 de xaneiro, a CIG “non terá inconveniente en consensuar unha data para conseguir unha maior resposta social”.

Dende a CIG advertiuse da necesidade de contestar contundentemente a todas estas políticas neoliberais, porque, do contrario, “estaremos diante dun escenario moi complicado para a clase obreira”. Neste senso, afirmou que a folga xeral do pasado 29 de Setembro obxectivou que cando o movemento obreiro actúa con coherencia “hai motos miles de traballadores e traballadoras dispostos a dar a cara”.

Fonte: Avantar
____________

martes, decembro 28, 2010

A Xunta incrementa os equipamentos do Souto de Leixa nas vésperas de entregar a súa xestión a Clece e executar 54 despedimentos


O Comité Intercentros do Persoal Laboral da Xunta rexeita a privatización deste centro asistencial de Ferrol

O Comité intercentros do Persoal Laboral da Xunta de Galiza vén de emitir un comunicado de rexeitamento á decisión do goberno galego de privatizar o centro asistencial Souto de Leixa, en Ferrol. A Xunta adxudicou por sete millóns de euros a xestión das instalacións á empresa Clece, e ten previsto despedir a 54 traballadores e traballadoras que até o de agora atendían aos usuarios e usuarias deste centro.

A continuación reproducimos o contido do comunicado:

O comité intercentros da Xunta de Galiza, máximo órgano de representación dos/as empregados/as públicos no que ao seu ámbito laboral se refire, emite o seguinte comunicado:

O comité intercentros da Xunta de Galiza, no que están presentes as organizacións sindicais CCOO, UXT, CIG e CSIF, manifesta a súa total oposición contra a decisión da Consellaría de Traballo e Benestar de proceder á privatización do centro asistencial Souto de Leixa do Ferrol.

A decisión de peche deste centro, contradi as promesas electorais do PP, de mellorar os servizos públicos. Constitúe un exemplo mais da súa posición en materia social.

Souto de Leixa do Ferrol ofrece un servizo público de calidade que da resposta as necesidades de 170 persoas maiores de 21 anos, con trastornos condutuais diversos e unhas necesidades educativas especias.

A privatización proposta polo goberno significa que unhas instalación públicas serán entregadas a unha empresa privada. A empresa privada ten obxectivos de lucro polo tanto os obxectivos relacionados coa prestación social quedan relegados a segundo plano.

Que supón esta privatización para os cidadáns e cidadás?
  • A perda dun servizo social gratuíto
  • O pago de mais de 200 € o mes polos servizos, antes gratuítos.
  • O pago dun servizo de transporte que antes era gratuíto
  • A necesidade de aumentar o número e importe das pensións de invalidez o das axudas da dependencia para afrontar estes importes, que pagamos todos.

Que gana a sociedade con isto?
  • Que unha sociedade anónima teña garantidos uns beneficios económicos sen asumir risco empresarial, sen desembolso de capital.

Pero non so se lle entrega a CLECE unhas infraestruturas e uns servizos, ademais en vésperas de consumarse a privatización, auméntanse a dotación de equipamentos. Dotacións que até agora foron denegadas. E ademais, CLECE recibe case sete millóns de euros para a xestión do centro no período 2011-2013.

Rexeitamos que se lle entreguen unhas instalacións e unhas dotacións públicas a unha empresa privada para o exercicio do capitalismo, en detrimento da prestación social da que son merecedores, cando menos, as persoas máis desfavorecidas e necesitadas.

E que pasa cos traballadores/as públicos que viñan atendendo a estes asistidos? Todos/as á rúa. Cincuenta e catro traballadores/as a engrosar as listas do paro para axudar a redondear os cinco millóns de todo o Estado. Traballadores/as formados/as, experimentados/as e que eran o referente diario destas persoas con trastornos físicos e psíquicos, que eran parte da súa familia. Algúns traballadores/as veñen traballando cos mesmos usuarios/as até 20 anos continuados.

Con esta privatización, a Consellaría de Traballo e Benestar externaliza parte da súa principal competencia. Imaxinade que a Universidade, especializada na formación, decide externalizar algún dos seus títulos, por ex. Medicina, para entregarlla a unha empresa multiservizos como a do presidente do Real Madrid.

Non á privatización. Non ao despedimento de 54 traballadores e traballadoras.

Santiago de Compostela, 23 de decembro de 2010.

Fonte: Avantar
_______________________

A pesar do apagón mediático, este domingo día 26 de decembro de 2010, Galiza xogou o seu partido de nadal... desta volta contra Palestina - Video

VIDEO EDITADO E ACTUALIZADO A 28/12 - No passado 26 de Dezembro tivo lugar um partido amigável que enfrontou um combinado galego e outro palestiniano sob o lema "povos em luita, selecçons irmás".O encontro, organizado polo colectivo "Siareiros Galegos" tinha como objectivo demandar a continuidade e oficialidade das selecçons desportivas galegas, nomeadamente a de futebol, e logrou concentrar nas bancadas do estádio dos Remédios, em Ourense, cerca de 1.300 pessoas.
Prévio ao jogo, decorreu umha manifestaçom em prol da oficialidade das seleçons desportivas nacionais galegas, suprimidas polo governo Feijóo desde a sua chegada ao governo autonómico.

Apesar das pressons da Federaçom Galega de Futebol, que tentou em todo o momento pressionar jogadores e jogadoras para nom acudirem a disputar o partido, além do silenciamento mediático a que foi submetido, pudemos desfrutar de novo de umha jornada de vindicaçom desportiva em chave internacionalista.




Enviado por:
FranciscoXavier.Iglesias.Mouriz@sergas.es
-FranciscoXavier.Iglesias.Mouriz@sergas.es-
28 de dezembro de 2010 21:40
_______________________________

Reencontro de Lefres


MARTES 28 DE DECEMBRO
¡imos tirando!
REENCONTRO
DE LEFRES

A asociación cultural LEFRE DE CALDERETA, sabedora de que moita xente de Ferrolterra vive fóra sen esquecer as súas orixes, retornando a bisbarra cada vez que ten oportunidade, promove un (re)encontro dos lefres e lefras emigrados/as coas amizades, que por aquí imos tirando.

Compartiremos as nosas caldeiretas cheas de historias, humor, música, gastronomía e contos varios.


charla coloquio: "Ferrol e os Lefres de caldereta"
breve monológo cómico: “CRISTINA MOREIRA
degustación gastronómica de produtos típicos de ferrolterra ... DE CLOCLÓ
actuacións musicais: ANTÓN VARELA "TONECHO", MANOLO BACALLAO, ROGER DE FLOR...

LUGAR: BAR CAZADORES
HORA: 20:00 H
a entrada...? de moca







Enviado por:
Lefre de Caldereta - Asociación Cultural
-lefre@lefredecaldereta.com-
27 de dezembro de 2010 20:42
______________________

luns, decembro 27, 2010

Diante da última Sentenza do Supremo, o Comité Cidadán manifesta que este tribunal non entra no fondo do asunto: ditar sentencia de se a Planta de Gas de Reganosa está obrigada, ou non, á tramitación da Declaración de Impacto Ambiental

Tags
NOTA DE PRENSA SOBRE SENTENCIA DO SUPREMO (27/12/2010)
(Recurso de casación presentado por Reganosa e Xunta de Galicia)

Aínda que Reganosa e o Presidente da Xunta de Galicia, Nuñez Feijoo, celebren a sentencia do Tribunal Supremo e declaren que REGANOSA, é xa unha empresa legal, a sentencia ditada declarando inadmisible o recurso contencioso administrativo interposto pola Plataforma Veciñal da Parroquia de Mehá, NON CONVIRTE EN LEGAL UNHA PLANTA QUE DESDE OS SEUS INICIOS SE SUSTENTA EN ILEGALIDADES MANIFESTAS, e é só unha sentencia máis que evita pronunciarse sobre o fundamental:

Reganosa é unha planta que polas súas características precisa dunha Declaración de Impacto Ambiental -DIA, o mesmo que dun Plan de Emerxencia Exterior. Esixencias que, pola súa perigosidade, só se lle requiren a 10 empresas en toda Galicia, tres delas situadas en Punta Promontorio, no concello de Mugardos.

Hai que lembrar que o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, non só declaraba a admisibilidade do recurso, senón que na súa sentencia entraba no fondo do asunto, é dicir, a Planta de Gas de Reganosa está obrigada á tramitación da Declaración de Impacto Ambiental DIA, da que carece, e non da simple Declaración de Efectos Ambientais DEA, como manteñen os promotores de Reganosa e a Xunta. Nesta sentencia o Tribunal Supremo declara inadmisible o recurso, por estar dirixido contra un acto de trámite, pero non se pronuncia sobre a outra parte, a fundamental referida á Declaración de Impacto Ambiental.

Debemos lembrar que hai 8 contenciosos presentados polo CCE diante dos tribunais. Tamén existe unha sentencia do TSXG que anulou a modificación puntual do Plan de Ordenación de Mugardos que serviu de base para a licencia de construción de Reganosa, e que está recorrida, por Reganosa e a Xunta, diante do Supremo. Tribunal que deberá aínda entrar no fondo do asunto, convertendo en pura propaganda as palabras tanto de Reganosa como do Presidente da Xunta, sobre a legalidade da maioría das actuacións referidas á planta regasificadora.

Ferrol a 27 de Decembro de 2010

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
____________________________

A noticia en Europapress:
___________________________________

domingo, decembro 26, 2010

Reganosa en Situación de Operación Excepcional Nivel cero - Acción de protesta e denuncia realizada polo Comité Cidadán o pasado 24 de Decembro, ante a entrada na Ría do "Cheikh el Mokrani", cargado con miles de toneladas de GNL/LNG

Tags
Segundo a Nota de Operación nº 35 do 23 de Decembro, emitida polo Xestor Técnico do Sistema Gasista -Enagas-, Reganosa entrou en Situación de Operación Excepcional -Nivel cero-  debido aos atrasos acumulados na data de chegada e descarga do buque metaneiro "Cheikh el Mokrani", con 72.000 m3, para á planta de Mugardos que tiña que descargar, segundo o planificado, o pasado 21 de Decembro e agora con data prevista para a tarde do día 24 de Decembro que foi cando descargou.

Continua a nota do Xestor Técnico notificando que "as existencias dalgúns usuarios nesta planta son inferiores a tres días da súa capacidade de regasificación contratada, sendo as existencias do conxunto dos usuarios inferiores a dous días do total da capacidade contratada".

Continua:

"A posibilidade desta situación, que incorre nos casos previstos na Regra 1ª-3 do Plan de Actuación Invernal para a operación do sistema gasista, foi anunciada repetidas veces aos usuarios afectados".

e

"Analizada a situación xeral do sistema gasista, non existe a posibilidade de solucionar os efectos destes atrasos co desvío doutro buque. Xa se interveu en programacións anteriores para facilitar a dispoñibilidade do buque citado. (Ver Nota de Operación Nº 34)" [Nota emitida o 15 de Decembro de 2010].

Polo que a Xestora Técnica do Sistema, decideu:

" ... ante a eventualidade de que o buque citado non puidese descargar o día 24, atrasándose neste caso a manobra até os días 27 ó 28 de Decembro por causa dos horarios de mareas na ría de Ferrol, informado e en coordinación co titular da instalación, declárase:

SITUACIÓN DE OPERACIÓN EXCEPCIONAL - NIVEL CERO

Establecemento dun réxime de produción restrinxido na planta de REGANOSA de 125.000 Nm3/h durante 12 horas diarias, permanecendo o resto do tempo sen emisión, desde as 23 horas do día 22 de decembro, até a data efectiva de descarga do buque, co fin de manter unhas existencias mínimas operativas que garantan a seguridade do sistema na zona noroeste.

As comercializadoras afectadas deberán axustar as súas programacións ás súas existencias reais de gas na planta.

Mantense a atención a toda a demanda programada".

Reganosa permaneceu inactiva desde as 23 horas do pasado 22 de Decembro.


Acción de protesta e denuncia realizada polo Comité Cidadán o pasado 24 de Decembro, ante a entrada na Ría do "Cheikh el Mokrani", cargado con miles de toneladas de GNL/LNG


O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, voltou de novo a manifestar a súa denuncia e protesta pola entrada dun novo buque cargado con GNL/LNG para a ilegal e perigosa Reganosa.

O Coordenador do Comité, Manuel Rodríguez Carballeira, "Lalán", na súa intervención, denunciou a situación de Reganosa, a nova intervención do Xestor Técnico do sistema, a anómala e ilegal entrada do buque na Ría e anunciou novas denuncias por estes feitos que poñen en perigo a seguridade e a vida das miles de persoas que moramos na contorna da Ría.



Fontes do video e a galería: Comité Cidadán - Autores: Suso e Amador

Para apoiar e colaborar co Comité Cidadán:

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
__________________

Enlaces relacionados:

Normas de Seguridade para a entrada, atraque, desatraque e saída de grandes buques gaseiros na Ría de Ferrol -Capitanía Marítima - Dirección Xeral da Mariña Mercante - Secretaria Xeral de Transportes - Ministerio de Fomento

Nota de Operación nº 35 - 23.12.2010, emitida polo Xestor Técnico.
Nota de Operación nº 34 - 15.12.2010, emitida polo Xestor Técnico.
_______________________________

venres, decembro 24, 2010

"Axenda Aberta" de "Boca a Boca"

Por José Torregrosa [*]
24.12.2010


Suso Pazos é un "Furacán Carter" de progresismos e eficacias incansables. Diríase escrito por un Máximo Gorki e debuxado por un Diego Rivera. Toda a súa forza vaiselle corazón arriba, camiño do cerebro, onde ferve a Idea ... Eu admírolle e profésolle un afecto acolloado ... Quen puidese demostrar, ante o mundo, cuarto e metade da súa demasía moral, o seu entusiasmo militante de Esquerda...

Velaí que lle andaba eu chorando sobre o triste que resulta organizar un acto, con todo o esforzo que iso sempre leva, e atoparse con que, en idéntica data, á mesma hora (no mesmo lugar, calquera día destes), hai un segundo e ata un terceiro evento programados, dividindo por tres as posibles audiencias, ninguneándonos os uns aos outros inopinadamente. (Non se trata de contraprogramación senón imprevisto azarado ...) É entón cando este Jesús do gran querer pór termo aos agravios, fálame de "Axenda Aberta", "blog" no que el mesmo participa, nacido no principio do ano. Copio (teño apunte): "Axenda Aberta nace dá iniciativa dun grupo de veciños e veciñas da comarca de Ferrol coa intención de facilitarlle unha ferramenta informativa á nosa comarca consistente na comunicación e anuncio das diversas e futuras actividades a realizar non noso ámbito territorial, ademáis de servir de axenda recompilatoria das actividades das diversas asociacións e colectivos".

No seu deseño "aínda por rematar", os seguintes ámbitos: Concellos, AA. Veciñais, AA. Medioambientais, AA. Sociocomunitarias, OO. Sindicais ... A partir de xaneiro, cando unha entidade desexe organizar un acto, poderá, en "Axenda Aberta", pescudar o mellor momento para facelo ... O novo Pazos é así de "tres nun": compañeiro, amigo e un MacGyver de propulsión a barullo, á hora de atopar as solucións... Bravo, Suso, Ignacio e resto de notables do equipo. Moitas grazas.

Publicado no xornal comarcal "Diario de Ferrol" o Venres, 24 de Decembro de 2010

Bolgue Persoal:
http://josetorregrosa.wordpress.com/
________________

Enlace relacionado:

http://axendaaberta.blogspot.com/
____________________________

O agasallo de Nadal do Presidente Obama a AT&T (e Comcast e Verizon)

Por Amy Goodman [*]
24.12.2010


Unha das promesas de campaña do Presidente Barack Obama foi a de protexer a liberdade de Internet. Dixo en novembro de 2007: "Asumirei persoalmente o compromiso coa neutralidade da rede, porque cando os provedores comezan a privilexiar algunhas aplicacións ou sitios web por encima doutros, as voces máis pequenas son silenciadas e todos perdemos. Internet é posiblemente a rede máis aberta na historia e debemos mantela así".

Volvamos a decembro de 2010, momento en que Obama claramente non está asumindo ese compromiso, motivado por xigantes como AT&T, Verizon e Comcast. Xunto a el atópase o presidente da Comisión Federal de Comunicacións (FCC, polas súas siglas en inglés), Julius Genachowski, compañeiro na Facultade de Dereito de Harvard e compañeiro de baloncesto, que acaba de lograr que se aprobe unha norma sobre neutralidade da rede que os activistas de Internet consideran desastrosa.

O director da revista Free Press, Craig Aaron, expresou: "Esta proposta parece estar repleta de baleiros legais que deixarían a porta aberta a todo tipo de abusos no futuro, o que permitiría que empresas como AT&T, Comcast, Verizon e as grandes provedoras de servizos de Internet, decidan que sitios web funcionarán, cales non e cales poderán recibir trato especial".

Para o comediante devido senador, AL Franken, demócrata por Minnesotta, as novas normas sobre neutralidade da rede non deben ser tomadas de broma, xa que as mesmas permitiríanlles a redes móbiles como AT&T e Verizon Wireless bloquear por completo certos contidos e aplicacións cando quixesen. Franken deu o seguinte exemplo: "Permítanme citar un exemplo. Quizá lle guste Google Maps. Bo, é unha mágoa. Se a FCC aproba esta norma, Verizon poderá cortar o acceso á aplicación Google Maps no seu teléfono e obrigala a utilizar o seu propio programa de mapeo, Verizon Navigator, aínda que non sexa tan bo, aínda que haxa que pagar para utilizalo, mentres que Google Maps é gratis. Se se lles permite ás empresas priorizar contido en Internet, ou se se lles permite bloquear aplicacións ás que se accede no iPhone, non hai nada que impida ás mesmas empresas censurar o discurso político".

AT&T é un dos conglomerados que, segundo os activistas, practicamente redactou as normas da FCC promovidas por Genachowski. Xa fomos testemuñas de cambios radicais deste tipo. Semanas antes da súa promesa de neutralidade na rede realizada en 2007, o entón senador Obama contratou a AT&T, que foi denunciada por participar en escóitalas telefónicas sen orde xudicial a cidadáns estadounidenses a pedido do goberno de Bush. AT&T quería inmunidade xudicial retroactiva. O portavoz da campaña de Obama, Bill Burton díxolle a Talking Points Memo: "Para ser claros: Barack apoiará a obstrución de calquera proxecto de lei que inclúa a inmunidade retroactiva ás empresas de telecomunicacións".

Pero en xullo de 2008, un mes antes da Convención Nacional Demócrata, cando Obama era o posible candidato á presidencia, non soamente non obstruíu, senón que votou a favor do proxecto de lei que lle outorgou inmunidade xudicial retroactiva ás empresas de telecomunicacións. AT&T logrou o que quería, e rapidamente mostrou o seu agradecemento. A bolsa oficial entregada a cada delegado da Convención Nacional Demócrata tiña estampado un gran logo de AT&T. AT&T organizou unha festa para os delegados á que a prensa non tivo acceso, para festexar que o Partido Demócrata asinara a súa liberdade.

AT&T, Verizon, a xigante de televisión por cable Comcast e outras empresas expresaron o seu apoio á nova norma da FCC. Os aliados demócratas de Genachowski na comisión son Michael Copps e Mignon Clyburn (filla do líder da Maioría da Cámara de Representantes James Clyburn). Novamente Criag Aaron, de Free Press, dixo: "Temos entendido que os comisionados Copps e Clyburn intentaron mellorar estas normas, pero Genachowski negouse a ceder, aparentemente debido a que xa lograra un acordo con AT&T e os lobbistas do cable achega do alcance das normas".

A comisionada Clyburn advertiu que as normas podían permitir que os provedores de Internet móbil discriminen e que as comunidades pobres, en particular afroestadounidenses e latinos, usen os servizos de Internet móbil máis que as conexións cableadas.

Craig Aaron considera lamentable o poder que detentan os lobbistas da industria de telecomunicacións e do cable en Wáshington D.C.: "Nos últimos anos despregaron 500 lobbistas, basicamente un por cada membro do Congreso, e iso é soamente o que declaran. AT&T é a empresa que máis diñeiro achegou ás campañas políticas na historia, desde que levamos un rexistro. De modo que realmente consolidáronse. E Comcast, Verizon e as outras grandes empresas non quedan atrás. E estamos realmente vendo este xogo aquí, unha vez máis os grandes intereses empresariais están utilizando a súa influencia de lobby, as súas contribucións ás campañas para eliminar calquera ameaza ao seu poder, aos seus plans do que queren facer para o futuro de Internet. "Cando AT&T quere reunir a todos os seus lobbistas, non hai sala na que entren todos. Tiveron que alugar unha sala de cine. A xente que representa o interese público e que loita por Internet libre e aberto aquí en D.C. aínda pode compartir un mesmo taxi".

O diñeiro de campaña agora máis que nunca é o que mantén vivos aos políticos estadounidenses, e poden estar seguros de que Obama e os seus asesores están pensando na elección de 2012, que probablemente será a máis custosa da historia de Estados Unidos. Crese que o uso enérxico e innovador de Internet e as tecnoloxías móbiles axudaron a Obama a asegurar a súa vitoria en 2008. A medida que a Internet aberta restrínxese cada vez máis en Estados Unidos, e as empresas que controlan Internet vólvense máis poderosas, é posible que non exista esa participación democrática por moito máis tempo.

Escoitar o Artigo en Español

Publicado o 23 de Decembro de 2010 en Democracy Now!
_____________


Texto en inglés tradución: Mercés Camps, Edición: Gabriela Díaz Cortez e Democracy Now! en español, spanish@democracynow.org


Denis Moynihan colaborou na produción xornalística desta columna.

© 2010 Amy Goodman


[*] Amy Goodman é a condutora de Democracy Now!, un noticiero internacional que se emite diariamente en máis de 550 emisoras de radio e televisión en inglés e en máis de 250 en español. É co-autora do libro "Os que loitan contra o sistema: Heroes ordinarios en tempos extraordinarios en Estados Unidos", editado por Le Monde Diplomatique Cono Sur.

Texto traducido, ao Galego, por Ártabra 21, apoiando-se nos recursos públicos de tecnoloxía lingüística desenvolvidos polo o Seminario de Lingüística Informática (SLI) da Universidade de Vigo.  

Enlaces de interese:
Enviado por:
"Democracy Now! en Español"
-boletin@democracynow.org-
23 de dezembro de 2010 22:53
___________________________________

Que o teu Nadal non o pague o ambiente !! - Campaña de ADEGA por un Nadal 2010 máis verde e bio-diverso


Colabora para facermos un Nadal 2010 máis verde e bio-diverso

Compostela, Nadal de 2010. O 2010 foi o ano da biodiversidade e da crise económica e ambiental. Dende hai algún anos, ADEGA desenvolve nestas datas campañas relacionadas con diversos aspectos do Nadal: “Neste Nadal... os meus agasallos sen pilas”, “Carta das raíñas magas” ou "Por un Nadal máis ecolóxico" foron algunhas das iniciativas que invitaban a reflexionar sobre a importancia da contención do consumo no Nadal. Animamos á cidadanía neste 2010 a afrontar as festas e o vindeiro ano con espírito ecoloxista. Malia á crise, as previsións de consumo nestas datas non son moi diferentes ás de outros anos. Mais o realmente certo é que o ecosistema Terra si está en crise dende hai tempo. Non podemos sacrificar o ambiente en prol dun progreso consumista e espoliador. Outra maneira de vivir é precisa se queremos conservar a riqueza común que é a biodiversidade. Eis algúns consellos para que o noso comportamento nestas festas non contribúa a deteriorar o noso patrimonio natural.

A celebración do solsticio de inverno ou da festa relixiosa converteuse para a maioría nunha festa do consumismo. Na sociedade actual somos representados como cidadáns consumistas, que en decembro exaltamos esta faceta de xeito que este podería ser tamén o "mes do orgullo consumista”. No entanto, cada vez somos máis o que opoñémonos a esta esquizofrenia das compras superfluas.

É probable a crise económica contribúa a reducir o impacto, pero o ambiente leva décadas clamando por unha redución no ritmo de consumo de recursos naturais. Constátase un gasto de enerxía superior ao necesario, unha produción de residuos esaxerada, o aumento do uso do transporte privado, o incremento de emisións de efecto invernadoiro e da contaminación en xeral … Son estes os síntomas de unha sociedade en perigo.

A conservación da natureza e da súa diversidade, precisamente neste Ano Internacional da Biodiversidade, pasa polo seu coñecemento e respecto, tamén en épocas festivas. Velaquí algúns consellos para que durante estas festas, os nosos comportamentos non contribúan aínda máis a degreadar o noso patrimonio natural:
  • De agasallar mascotas (millor en adopción procedente dun refuxio de animais) ou plantas, hai que ter en conta que a persoa á que vai destinada será a responsábel de coidala axeitadamente todo o ano. Poderá?... Con todo, procurar evitar agasallos de animais ou plantas exóticas porque poden provir de ecosistemas en perigo. Ademais, a súa liberación fortuita ou benintencionada no noso ambiente pode causar graves danos á biodiversidade autóctona.
  • Na nosa mesa mellor produtos locais e de tempada, sen esaxerar en cantidade para non ter que tirar despois a comida. Evita aqueles alimentos que percorreron moitos Kms até o noso prato procedentes de monocultivos en zonas taladas de bosque tropical, como son as ananas, ou ben de ecosistemas fráxiles, como o caso da cría de lagostinos nos manglesais. Innova este ano e muda de menú, compra produtos ecolóxicos e de comercio xusto.
  • Non espolies o monte, evita arrincar seres vivos para os adornos naturais. Especies como o acivro ou a xilbardeira (ruscus) foron comunmente arrincados para este fin. Mellor que eles fiquen no medio natural e nós botémoslle imaxinación á hora de engalanar a casa.
Máis información: María Xosé Castro Fernández, Vogal de Consumo Responsable

Escritos en Cerna de María Xosé Castro Fernández

Contacto: 981570099; mariaxose@adega.info

Fonte: adega.info

Outros:

Por un Nadal máis ecolóxico

Ano da biodiversidade


Nadal ECOLOXICO.pdf Nadal ECOLOXICO

Folleto LISTAS ROBINSON.pdf Listas ROBINSON
_________________

O "Cheikh el Mokrani" ten previsto entrar na Ría de Ferrol con miles de toneladas de GNL-LNG para Reganosa - O Comité Cidadán convoca unha nova acción de protesta e denuncia, hoxe pola Tarde, Venres, 24 de Decembro

Tags

Anuncian a entrada ilegal, na Ría de Ferrol, do metaneiro "Cheikh el Mokrani", cargado con miles de toneladas de GNL-LNG para Reganosa que faría o nº 80, desde que en Maio de 2007, entrara o "Galicia Spirit"

Ante a anunciada entrada na Ría do "Cheikh el Mokrani", cargado con miles de toneladas de gas natural licuado para a ilegal e perigosa Reganosa, o Comité Cidadán de Emerxencia convoca, en Ferrol, unha nova acción de protesta e denuncia, hoxe Venres, ás 7 da Tarde, 24 de Decembro de 2010, que consistirá nunha Concentración sonora, na Praza Amada Garcia, diante do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia.

Características do buque:
Nome: Cheikh el Mokrani - Bandeira: Bahamas - Eslora: 220 m - Manga: 35 m - Puntal: 22.55 m - Calado: 10 m.

Posición actual do buque en alta mar
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA !!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !!
Para apoiar e colaborar co Comité Cidadán:

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org



Información baseada na enviada por:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
23 de dezembro de 2010 14:58
____________________

xoves, decembro 23, 2010

A Plataforma pola Defensa da Sanidade Pùblica de Ferrol, diante da prórroga do convenio entre o Servizo Galego de Saúde e o Hospital Juan Cardona

Comunicado da Plataforma en Defensa da Sanidade Pública de Ferrol.

A Pdspf diante do acordo tomado polo Consello da Xunta de Galicia esta semana no que se acorda prorrogar por un ano máis o concerto que o Servizo Galego de Saúde mantén co Hospital Juan Cardona queremos manifestar o seguinte:

Mentres a Xunta de Galicia suspende o compromiso coa Sanidade Pública de investir os 63 millóns de euros para a reforma do Hospital Naval que se faría en tres anos do 2009 ó 2011, nese mesmo período paga o Juan Cardona 40 millóns de euros (máis de 13 millóns cada ano).

A política da Xunta de Galicia na Área sanitaria de Ferrol é a de levala ós tempos nos que eramos a peor área de Galicia tanto en servizos como en persoal. Esta situación mudou coa incorporación do Hospital Naval que permitiu gañar persoal, quirófanos e ampliar a oferta de servizos.

A Xunta de Galicia pretende que a Sanidade Pública en Ferrol teña que depender sempre do Juan Cardona por iso inviste neste Hospital, a través do concerto, pero non inviste no Plan Director do Complexo Público.

Resulta sorprendente que o concerto co Juan Cardona (13 millóns de euros no 2011) supere ó concerto co Centro Oncolóxico de Galicia (11,1 millóns de euros) e mesmo supera en 3 millóns de euros anuais á suma dos concertos co Hospital San Rafael (4,8 millóns de euros) e co Santa Teresa (5,5 millóns de euros) na cidade da Coruña.

Mentres que para a Área Sanitaria non se consigna para o Plan de Alta Tecnoloxía nin un so euro no 2010 e no 2011 o Juan Cardona acaba de mercar unha resonancia magnética de última xeración.

Na Área Sanitaria de Ferrol non se está a poñer en funcionamento o servizo de Diálise de Crónicos que estaba comprometido e que tamén se presta no Juan Cardona.

Desde esta Pdspf queremos denunciar o trato de favor que a actual Xunta de Galicia mantén coa Sanidade Privada Concertada en Ferrol en detrimento da sanidade Pública.

Esta Pdspf demandamos a incorporación do Hospital Juan Cardona á Rede Socio Sanitaria da Xunta de Galicia nunha comarca que escaseza de recursos sociosanitarios.

Demandamos da Administración Pública que se aplique a Lei de Incompatibilidades. Nesta comarca o incumprimento desa Lei é un secreto a voces que a Administración coñece e sobre o que non actúa.

Imos seguir defendendo unha Sanidade Pública universal e gratuíta e opoñéndonos á privatización da xestión tanto de Hospitais como de Centros de Saúde. Imos seguir defendendo que a Sanidade Pública é un dereito e non un negocio como é a pretensión da Xunta de Galicia.

Ferrol a 21 de decembro de 2010.

Enviado por:
avesteiro
-avesteiro@galicia.com-
22 de dezembro de 2010 08:33
_________________________

Por fin fai-se xustiza na Arxentina: O represor, Jorge Rafael Videla, foi condenado a prisión perpetua en cárcere común por delitos de lesa humanidade - Outros militares, responsabéis da represión, tamén foron condenados


[Na Foto de www.po.org.ar: Represores. Condenados a prisión perpetua]

Videla e Menéndez condenados a prisión perpetua

O represor, Jorge Rafael Videla, foi condenado a prisión perpetua en cárcere común por delitos de lesa humanidade. O xuízo levou adiante na central provincia de Córdoba. Durante o xuízo os represores xustificaron o seu accionar.

O ex presidente de facto foi atopado "penalmente responsable dos delitos de torturas agravada por tratarse de perseguidos políticos". Ademais, do "homicidio cualificado por aleivosía".

Ante estes cargos, o tribunal condenouno á pena de prisión e inhabilitación perpetua. O represor deberá cumprir a sentenza nun cárcere común.

O pasado martes, Videla presentou a súa legación ao tribunal. O ex militar xustificou o terrorismo de Estado e enmarcouno nunha guerra interna.

Pola súa banda, o ex xefe do Terceiro Corpo do Exército, Luciano Benjamín Menéndez, foi declarado culpable e responsable pola aplicación de torturas seguidas de morte. Deberá cumprir unha condena de prisión perpetua.

Con todo, o ex militar deberá ser sometido a pericias médicas para determinar se esta en condicións de cumprir a condena en cárcere común.

A pesar das condenas á maioría dos acusados, varios foron absoltos polos cargos que se investigaban.

O xuízo oral efectuouse con 29 represores polo fusilamento de 31 presos que se aloxaban na Unidade Penal San Martín (UP1). Ademais, do secuestro e tortura dun civil e 5 uniformados do Departamento de Informacións Policiais (D2).

O último golpe de estado militar gobernou ao país entre 1976 e 1983.

Segundo organismos de dereitos humanos producíronse 30 mil desaparicións forzadas de persoas, que aínda se descoñece o seu paradoiro. En tanto, 5 mil recentemente nacidos en cativerio foron privados da súa verdadeira identidade.

Por outra banda, durante o goberno de facto a débeda externa arxentina creceu dos 9 mil millóns de dólares a 45 mil. (PÚLSAR)

fa
22/12/2010

Audios disponíbeis:
Sentenza contra Videla.
 1 min 13 seg. (578 KB) arquivo mp3
Sentenza contra Menéndez.
 1 min 39 seg. (776 KB) arquivo mp3


Fonte: agenciapulsar.org

Enviado por:
Pulsar Agencia Informativa
-agenciapulsar@agenciapulsar.org-
22 de dezembro de 2010 13:39
_________________________

mércores, decembro 22, 2010

Entrevista ao Profesor Vicenç Navarro sobre a crise actual. Realizada pola Asociación de Estudantes progresistas da Universitat Pompeu Fabra

Neste post, publicamos unha interesante entrevista que realizan membros da Asociación de Estudantes progresistas da Universitat Pompeu Fabra ao Profesor Vicenç Navarro sobre a crise actual. Vicenç Navarro explica dun xeito claro os porqués da aplicación das políticas neoliberais, abordando outras alternativas posíbeis ...



Vicenç Navarro
[*]
22.12.2010


Por que ten o goberno español un déficit no seu orzamento
?

A resposta rápida é que o goberno ten tal déficit debido a que gasta máis do que ingresa. É dicir, o gasto público é maior que os ingresos ao estado (sexa este central, autonómico ou local). Os neoliberais -como Sala i Martín- atribúen tal déficit a un excesivo gasto público. Iso non é certo. Ata o Fondo Monetario Internacional, que é, por certo, unha institución financeira de clara sensibilidade neoliberal, recoñece nun dos seus últimos informes que o déficit público dos estados, chamados PIGS, débese a un 50% da diminución de ingresos ao estado debido ao descenso da actividade económica, un 40% ao descenso dos impostos que tivo lugar nos últimos vinte anos, e só un 10% ao aumento do gasto publico, resultado de estímulos económicos nos anos 2008 e 2009. Como é costume en Sala i Martín e outros ideólogos neoliberais, a súa fe no dogma neoliberal ofusca a súa lectura da realidade.

Como pode corrixirse o déficit?

Hai dous xeitos. Un é reducir o gasto público, como o Estado español está facendo. Na medida que iso afecta ás transferencias públicas -tales como as pensións- ou aos servizos públicos -como a sanidade, a educación, os servizos sociais, as escolas de infancia, os servizos domiciliarios e outros-, estes recortes prexudican o benestar e a calidade de vida das clases populares, que é o que está ocorrendo agora.

Esta solución de reducir o déficit á conta de recortar o gasto público é a solución preferida polas forzas conservadoras e neoliberais. A famosa frase de que "o goberno ten que tomar medidas impopulares" baséase nesta preferencia. Unha das razóns que tales grupos teñen para que o goberno adopte estas medidas é debilitar á clase traballadora e aos sindicatos e así facilitar a baixada dos salarios.

E por que desexan que baixen os salarios?

Para que aumente a competitividade da economía española e con iso aumenten as exportacións, facilitando así a recuperación económica. Esta é a súa argumentación, aínda que non sempre a fan explícita.

Falaremos diso máis tarde. Pero volvamos ao tema do déficit. Hai algun outro xeito de reducir o déficit?

Aumentando os impostos. Dise que os gobernos son remisos a aumentar os impostos porque é unha medida moi impopular. Pero isto é unha enorme simplificación, pois depende de que tipo de impostos, de quen paga estes impostos e con que obxectivos. Non pode porse todo baixo o mesmo lema. Por exemplo, se vostede pregunta á cidadanía "apoiaría vostede que o estado incrementase os impostos do 1% da poboación máis rica do país para ter máis diñeiro para as pensións, ou para a sanidade, ou para calquera outro servizo do estado do benestar?", a resposta é abrumadoramente positiva. Se en EEUU, por exemplo, se incrementase un 15% os impostos do 1% da poboación que ten maior renda, o estado ingresaría -tal como documentou o economista Rich Wolf da Universidade de Massachussets- a mesma cantidade de diñeiro que a que o goberno federal ten que pagar en intereses da súa débeda. En realidade, este 15% de incremento sería menor que a diminución de impostos que o Presidente Bush junior aprobou para tales rendas superiores, que foi dun 20%.

Cre vostede que isto ocorrería en España?

Sen dúbida. España ten unha das desigualdades de renda máis acentuadas na Unión Europea, e ten unha das fraudes fiscais máis elevados, como o mostra que os empresarios neste país declaran ter menos ingresos que os traballadores. España ten un dos estados menos redistributivos do mundo desenvolvido. O que ocorre en España é que as declaracións de renda da comunidade bancaria, do mundo das grandes empresas e das persoas de elevadas rendas non son cribles. Ata o Presidente Aznar, de clara sensibilidade conservadora-liberal, recoñeceu no seu día que "en España os ricos non pagan impostos".

E por que non se fala máis de mellorar a progresividade fiscal como mecanismo de redución do déficit?

Debido ao poder político e mediático dos grupos financeiros, económicos e sociais que se benefician da situación actual. As voces conservadoras e neoliberais, que polo xeral son os portavoces de tales colectivos e grupos de presión, atópanse incómodos con estas peticións de que o sistema fiscal sexa máis progresivo. Acusan aos que fan tales peticións de "demagogos", "populistas" e outros descualificativos que a dereita utiliza constantemente para atacar aos seus adversarios e defender os seus intereses.

Pero o goberno insiste en que o diñeiro que se conseguiría a través deste tipo de imposición sería relativamente menor. Que cre vostede?

Que o goberno está equivocado. En España existe unha enorme concentración das rendas e da propiedade, concentración que se foi acentuando resultado das reformas fiscais regresivas levadas a cabo polos gobernos de Aznar e de Zapatero. Só revertendo as políticas regresivas que o estado aprobou durante estes últimos vinte anos, poderíase reducir espectacularmente o déficit. Permítome suxerirlle que lean o meu artigo en Público, "Existen alternativas aos recortes" (9.12.10), onde detallo como podería resolverse o déficit, sen recortar os beneficios sociais e laborais das clases populares.

Que outras medidas poderían tomarse?

Non exclúo o aumento de impostos da maioría da poboación para financiar o estado do benestar. E existe apoio popular para iso. A cidadanía non estaría en desacordo en aumentar máis os impostos se se destinasen a soster o estado do benestar. A evidencia diso é abafadora. Máis dun 72% da poboación aprobaría, por exemplo, que se aumentasen os impostos do tabaco para financiar a sanidade. O 78% da poboación está de acordo en que se pagase un euro por noite nos hoteis se iso fose financiar servizos domiciliarios aos anciáns, ou aumentar o número e a calidade das escolas de infancia -chamadas garderías- en España. E así un longo etcétera.

Cantos ingresos ao estado poderían xerarse?

España está case dez puntos do PIB por detrás da media da UE-15 nos seus ingresos ao estado. É dicir, que estamos gravando ás rendas do capital e ás rendas superiores -permitindo ademais unha fraude fiscal elevadísimo-, moito menos que a media da UE. Fíxese na cantidade de diñeiro que o estado español non ingresa que podería ingresar. Representa case un 10% de PIB español. Pois ben, os intereses que paga a débeda pública española representa só un 1.8% do PIB. Poden ver entón que España podería resolver este problema da débeda pública facilmente se gravase ás rendas superiores e aos beneficios bancarios e empresariais aos niveis que se grava na maioría de países da UE. E non digamos a cantidade de recursos que poderían e deberían ingresarse ao estado eliminando os paraísos fiscais. A fraude fiscal en España é escandaloso.

Como esta situación que vostede detalla afecta á débeda pública?

Tanto a débeda como o pago de intereses da débeda son menores en España que na media da Eurozona, de EEUU e de Xapón. A especulación dos mercados financeiros contra a débeda pública española baséase na percepción de debilidades do sistema bancario español -pésimamente supervisado polo Banco de España, e que resultou na burbulla inmobiliaria- e no escepticismo de que o Estado poida financiar o déficit público. As propostas neoliberais intentaron baixar o déficit público a base de reducir o gasto público Pero non hai nada nas Biblias económicas que limite a redución do déficit á redución do gasto público. Pode e debe facerse -como acabo de subliñar- aumentando a carga fiscal das rendas superiores e a diminución da fraude fiscal. Os técnicos do Ministerio de Facenda do Estado español (GESTHA) mostraron como o estado podería incrementar inmediatamente en 30.000 millóns de euros os seus ingresos revertendo as reformas fiscais regresivas levadas a cabo polos gobernos de Aznar e de Zapatero, un número que é o dobre da cantidade de fondos -15.000 millóns- que o goberno desexa ingresar mediante as súas medidas de austeridade (talles como conxelar as pensións ou reducir o salario dos empregados públicos). Non é certo que -como constantemente se acentúa nos maiores medios de información e persuasión do país- non haxa alternativas ao que o goberno Zapatero está facendo ou o que PP e CIU están propondo.

Cando o mundo bancario e empresarial pide a Zapatero que sexa firme e que non lle trema a man, refírense a ser duro cos débiles, non con eles.

Vostede falou tamén de que hai medidas alternativas que os estados poderían tomar para que estes tivesen menos presión por parte dos mercados financeiros debido ao seu déficit.

O primeiro que hai que aclarar é que os mercados financeiros non utilizan un só discurso. Nalgunhas ocasións falan de que hai que reducir o déficit, noutras ocasións falan do perigo de que haxa un estancamento e falta de crecemento da economía, e así un longo número de discursos. Hai moitos xeitos de ler aos mercados. Pero o que está ocorrendo agora é que se están utilizando estes mercados para xustificar medidas neoliberais. O argumento de acougar e dar seguridade aos mercados estase utilizando para levar a cabo políticas públicas que as dereitas -centradas no capital financeiro e no mundo das grandes empresas- desexaron implementar desde fai moitos anos.

Pero, volvendo á súa pregunta. Un estado pode crear diñeiro se ten unha imprenta onde se imprime a moeda. Este é un dos obxectivos dun Banco Central, que é unha autoridade pública, é dicir, do Estado. E un Banco Central debe ter dúas funcións. Unha a de estimular a economía, e a outra a de controlar a inflación. Para realizar o estímulo económico, un Banco Central debe facilitar a produción e distribución do diñeiro. Iso podería aumentar a inflación. Pero neste momento, a inflación non é un perigo. O perigo está en que estamos saíndo dunha enorme recesión que podería transformarse facilmente nunha gran depresión. Por iso é polo que o obxectivo primordial do Banco Central debería ser o de estimular a economía.

E como se fai isto?

Como dixen. Imprimindo moeda. O Banco Central Estadounidense, que se chama Federal Reserve Board acaba de imprimir 600.000 millóns de dólares, cos cales compra débeda pública do Estado Federal, revertendo os intereses da débeda que posúe ao propio estado. Por iso é polo que o estado teña máis diñeiro para estimular a economía. A economía de EEUU estivo crecendo un 2.5% por ano nos últimos anos, unha porcentaxe máis elevada que o 1.5% da Unión Europea.

E por que non se fai isto na Unión Europea?

Porque os bancos, e moi en especial a banca alemá, teñen un enorme e excesivo poder. Para que a moeda alemá, o marco, desaparecese e fóra substituído polo euro, a banca alemá esixiu varias medidas como condición para conseguir a súa aprobación. En realidade, o feito de que se considerase que se tiña que obter a súa aprobación xa era en si un indicador do seu poder. Pois ben, a banca puxo como condición que o obxectivo primordial do Banco Central Europeo fose o de controlar a inflación.

E por que puxeron esta condición?

Porque a inflación é o maior inimigo da banca. Se ten vostede un millón de euros e a inflación anual é dun 10%, ao final do ano, a capacidade adquisitiva daquel millón non é xa un millón, senón 900.000 dólares, é dicir, un 10% menos.

E que intentaba a banca alemá?

A condición que puxo a banca, non só a alemá senón a de todos os países da UE, foi diminuír o rol do estado, pois a ideoloxía neoliberal -que é a ideoloxía do capital financeiro e empresarial- asume que o estado é o causante de todos os males incluíndo a inflación. E un xeito de reducir o rol do estado era póndolle límites. É dicir, que non podía ter un déficit do estado maior dun 3% do PIB e unha débeda non superior ao 60%.

Que é a débeda pública?

É o que o estado debe, resultado primordialmente da acumulación dos déficits públicos.

Continúe por favor?

Fíxese que EEUU, que tivo un crecemento da súa economía maior que a UE desde o establecemento da Unión Europea, non podería entrar na UE, pois o seu déficit media ao longo destes anos foi maior que o 3% do PIB.

Que outras condicións puxo o Banco Central Europeo?

Outra, moi importante, e que o converte nun Banco Central moi atípico. Non permitiu que coa moeda que imprime -agora é o BCE o que imprime a moeda- se puidese comprar débeda pública dos estados. Isto é un freo enorme aos estados. É unha situación francamente escandalosa. O BCE pode axudar aos bancos europeos pero non pode axudar aos estados. Impensable con calquera outro Banco Central. Para entender o abusivo e ata inmoral desta situación é necesario observar que o BCE, que é unha institución pública, consome diñeiro público para axudar aos bancos, pero non aos estados. É a instrumentalización máis abusiva do estado por parte dos bancos que se coñece que ocorra no século XX e, agora, no XXI. Estes, os bancos, por certo, conseguen diñeiro do BCE a uns intereses baxísimos do 1% e logo compran débeda pública, que ten uns intereses de ata un 9 ou un 11% no caso grego. É unha situación escandalosa e bochornosa. O BCE é o que facilita o maior parasitismo dos estados por parte da banca.

E, por que os estados permiten esta situación?

Porque a banca ten un excesivo poder nas institucións europeas e en cada estado. En realidade, o que debería facerse é converter o Banco Central Europeo nun Banco Central, algo semellante ao Federal Reserve Board (FRB), o Banco Central Estadounidense.

Se o BCE fose como o FRB axudaría ás institucións públicas tanto a nivel central como a nivel estatal para estimular a economía e non permitir que fosen os mercados financeiros os que ditasen as políticas dos estados. O BCE podería terminar coa especulación dos mercados se se comportase como o FRB. O BCE pode imprimir tanto diñeiro como sexa necesario e dalo aos estados. Podería comprar débeda pública e reverter os intereses desta débeda ao propio estado. Con iso, sería equivalente a que o Banco de España, por exemplo, recuperase o seu poder de imprimir diñeiro. Con iso terminaríase automaticamente o poder dos mercados.

Naturalmente que os mercados e hedge funds oporíanse a este cambio.
Exactamente. E por iso non se fai. O enorme problema que temos na UE non é nin monetario, nin financeiro, nin económico. É político. É a escasísima representatividade das institucións europeas, imbuídas na ideoloxía neoliberal que, como dixen, é a ideoloxía do capital, hegemonizada polo capital financeiro. Este último ten un dominio enorme. E están utilizando a crise para conseguir o que desexaron sempre, debilitar ao mundo do traballo.

E que é o que debese facer o estado español?

Liderar a petición de cambios do BCE. Pero non se atreve, pois significa enfrontarse coa banca e cos mercados financeiros. E a nivel do estado, facer unha reforma fiscal progresiva que permitise reducir o déficit, non á conta da redución do gasto, senón a base de aumentar os impostos dos que máis recursos teñen.

E por outra banda establecer entidades públicas que garantan o crédito. As caixas deberían converterse en bancos públicos. Co diñeiro que se están gastando os estados en axudar aos bancos, deberían haberse establecido bancos públicos tal como Joseph Stiglitz suxeriu en EEUU, e Juan Torres en España. Attac tamén o suxeriu.

Para rematar, cre vostede que o euro colapsarase?

Non. Esta é outra das alarmas que os mercados están promovendo a fin de aumentar os intereses da débeda pública. O euro beneficiou enormemente ao mundo financeiro e empresarial alemán, o centro da Eurozona. E a banca alemá depende enormemente da débeda pública e privada dos países PIGS. Por iso é polo que o goberno alemán da Sra. Merkel é a que impuxo o rescate de Irlanda. En realidade, Irlanda non necesitaba este rescate. O problema de Irlanda estaba causado polas crises bancarias orixinadas polas súas actividades especulativas de tipo inmobiliario, tal como ocorreu en España e en EEUU. Como ben dixo Stiglitz, os banqueiros e os seus superiores terían que acabar no cárcere, observación que creo pertinente tamén para España. É un enorme erro económico e unha profunda inxustiza social que o estado irlandés (e agora a Unión Europea) inxecten diñeiro para salvar aqueles bancos, e que iso se faga tamén para que o estado irlandés poida pagar as débedas aos bancos alemáns, británicos, e outros, que prestaron á banca irlandesa e ao estado irlandés, e todo iso agora á conta duns enormes sacrificios das clases populares. O que está ocorrendo é profundamente inxusto e escandaloso.

Incomódalle ser unha voz solitaria que parece clamar no deserto?

Naturalmente que é máis cómodo estar na maioría. Pero a evidencia científica existente que apoia as miñas teses é tan abafadora que non teño ningunha dúbida de que se irá abrindo espazo. Como dicía o meu mestre Gunnar Myrdal, ser radical quere dicir pensar cinco anos por diante dos demais. Xa agora están aparecendo máis e máis voces críticas cuestionando o suposto e inexistente éxito das políticas neoliberais que nos levaron a este desastre. Nos anos noventa xa escribimos libros mostrando que as políticas neoliberais eran un desastre e íannos a levar onde agora estamos. Hoxe, moitos autores coinciden neste diagnóstico.

Fonte: www.vnavarro.org

[*] Vicenç Navarro, naceu en Barcelona o 1937 e licenciouse en Medicina e Cirurxía pola Universidade de Barcelona en 1962. Exiliouse de España no mesmo ano pola súa loita anti-franquista, pasando por universidades de Suecia (Uppsala e Estocolmo), onde estudou Economía Política; Gran Bretaña (London School of Economics, Oxford e Edimburgo), onde estudou Políticas Públicas e Sociais; e EEUU (Johns Hopkins University), onde se doctoró en Políticas Públicas e Sociais o 1967. Alí tamén foi nomeado profesor e posteriormente catedrático de Políticas Sanitarias e Sociais, Políticas Públicas e Estudos Políticos desde o ano 1977 [Máis información na wikipedia].
______________________

luns, decembro 20, 2010

O 15 de Decembro, tivo lugar a Xornada de Loita en Europa contra as políticas neoliberais, en Grecia houbo Folga Xeral, o video mostra unhas secuencias duras da xornada

Tags
Centos de manifestantes entraron en confrontación coa policía en Atenas o mércores 15 de Decembro de 2010, no transcurso da Folga Xeral e da Xornada de Loita na Europa. Foi unha xornada de enfrentamentos, dun sector numeroso de activistas coa policia que protexía aos bancos, grandes empresas e hoteis de luxo ..., era unha protesta contra as medidas neoliberais tomadas polo goberno grego, ao dictado do Baco Central Europeo, FMI, ...   No video, tamén se  ve como o ex-ministro do Desenvolvimento Kostas Hatzidakis foi atacado por varias persoas fora dun hotel de luxo. Unha escea de especial violencia onde se ve ao exmandatario ferido e á xente berrando-lle "ladróns", dirixindo-se a el . O videdo foi publicado por Russia Today, un canal de TV que naceu en Decembro de 2009 e que se pode ver vía satelite ou por medios de pago.



Fonte: Canal de Russia Today

Enviado por:
uan Fernández Sixto
20 de diciembre de 2010 ás 6:20
____________

A quen interesa e como sería o "rescate" do Estado Español?

Por Juan Torres López
20.12.2010


Cando se está falando tanto da necesidade, da inminencia ou da posibilidade dun "rescate" da economía española convén reflexionar e pór algunhas cousas en claro.

Dise que un grupo de países ou institucións, como poderían ser a Unión Europea ou o Fondo Monetario Internacional,"rescatan" a un país cando lle conceden un crédito a pagar nun determinado prazo que lle permite cubrir os "buracos" que por diversas razóns (xeralmente por acumulación de déficit e débedas) poidan producir a súa insolvencia. Pero hai que ter en conta que eses buracos poden ser de natureza moi variada. Así, moitas ditaduras e gobernos militares dos anos setenta e oitenta endebedaron aos seus países, coa conivencia dos grandes bancos internacionais, con préstamos que en ocasións nin sequera chegaron a eles senón que se utilizaron fóra do país para negocios corruptos. Outras veces utilizáronos en obras completamente inútiles ou directamente para enriquecer aos grandes empresarios e banqueiros.

No recente caso de Irlanda, a necesidade perentoria de "axuda" débese a que hai que cubrir as perdas multimillonarias do sector bancario. E unha parte importante da débeda pública grega que foi "rescatada" recentemente orixinouse para comprar armamento a Francia ou Alemaña.

Cando a acumulación de débeda á que non se pode facer fronte é moi grande, os acredores son os primeiros interesados en que se produza o "rescate" do país pois dese xeito asegúranse o seu reintegro. E adoitan ser eles os que o promoven. O diñeiro que chega co "rescate" dedícase a saldar as súas débedas e a nova que se orixina coas institucións que rescatan págana os cidadáns no seu conxunto ao longo do tempo. Os "rescates" consisten, pois, en converter débeda privada, que polo xeral xeraron e gozado os sectores máis ricos, en débeda pública que pagarán principalmente as clases de rendas máis baixas.
Pero a cousa non queda aí. O "rescate" non se produce nunca como unha dádiva senón a condición de que o país "rescatado" cumpra unha serie de condicións. A primeira, que esta nova débeda teña sempre carácter preferente e, ademais, que se tomen as medidas de política económica e cambio estrutural que conveñan a quen "rescata".

Grazas a ese procedemento, a débeda externa que se orixinou en moitos países ao longo dos anos setenta e oitenta foi a antesala da aplicación das políticas neoliberais que promoven o Fondo Monetario Internacional e os grupos máis poderosos do mundo que, para pechar o círculo, son ademais os que se benefician do saldo da débeda.

Pois ben en relación coa situación española habería que preguntarse se o "rescate" é necesario, é dicir, se é que España é insolvente e non pode ou non vai poder pagar a súa débeda, e que efectos tería.

A débeda española ten dous compoñentes, a débeda pública e a privada. A primeira é duns 600.000 millóns de euros pero en relación co PIB é case vinte puntos menor que a media europea. Pódese afirmar que é sostible e que a pouco que a economía creza ata moderadamente pódese ir amortizando sen problemas. Ademais, como todo o mundo sabe, creceu extraordinariamente nos últimos meses pero como consecuencia do impacto tamén extraordinario da crise. Aínda que é un problema ao que sempre hai que facer fronte, non tería por que xerar unha situación de insolvencia nin moitísimo menos. Os problemas que está provocando actualmente poderían aliviarse case por completo se se recuperase a actividade económica aplicando as políticas adecuadas para iso, se se frease a actividade dos especuladores e, con máis seguridade aínda, se houbese unha estratexia de apoio por parte do Banco Central Europeo como expliquei noutro texto (O Banco Central Europeo fronte á débeda: necesítase algo máis que comprar bonos).

Con todo, é certo que podería supoñer un grave problema se a actividade económica se séguese deteriorando como consecuencia da aplicación das políticas equivocadas que veñen adoptando e se non se cambia de rumbo pronto cara a outra base de xeración de actividade pois o modelo anterior é xustamente o que provocou os problemas que sufrimos, se non atopa financiadores a pesar de ser limitada na súa contía ou se se encarece en demasía, o que adoita ser o resultado de que se recorra ao mercado en lugar dos bancos centrais e de que se permita que os especuladores que o controlan aproveiten a situación para provocar alzas nos tipos ou para extorsionar aos gobernos. E tamén se algunha ou varias destas circunstancias, aínda que se desen en pequena medida, coinciden ao mesmo tempo en momentos nos que se concentre unha cantidade máis importante de vendas de títulos da débeda (como vai ocorrer nos primeiros meses de 2011).

A débeda privada española é moito maior que a pública. As familias españolas deben aproximadamente un billón de euros aos bancos e as empresas algo máis de 1,3 billóns. E, doutra banda, os bancos españois teñen débedas, pola súa banda, tanto co Banco Central Europeo (aínda que fluctúa moito, algo máis de 60.000 millóns de euros nestes momentos) como con outros bancos do resto do mundo, nunha cantidade global moi difícil de cuantificar pero de cuxa magnitude dá idea o que teñan que amortizar uns 200.000 millóns de euros en 2011 e 2012.

O problema exponse loxicamente cando toda esa débeda empeza a fallar, cando a economía non xera suficientes ingresos e aumenta a morosidade como vén ocorrendo como consecuencia da crise, e é especialmente grave cando o incumprimento afecta a estranxeiros e cando, ademais, está concentrada en poucos acredores, como en gran medida está ocorrendo con España.

Segundo o último informe do Banco Internacional de Pagos, España ten unha débeda de ao redor dun billón de dólares con bancos estranxeiros, da cal un 11% procede do sector público, un 25,7% dos bancos españois, un 36% de empresas e o resto (26,6%) de operacións con derivados que implican principalmente á banca.

A cuestión, pois, está en dilucidar, por unha banda, se os bancos españois poderían absorber sen problemas a morosidade á alza e as perdas patrimoniais derivadas do estalido da burbulla inmobiliaria porque estes bancos, á súa vez, financiaron esa débeda con préstamos que recibiron de bancos estranxeiros. E, doutra banda, se os bancos estranxeiros, e principalmente europeos, van esperar a que todo vaia solucionándose ou se van tratar de garantirse o pago de débeda mediante un "rescate".

Aquí, precisamente, radica o quid da cuestión.

O incremento da débeda privada española é o resultado de dúas circunstancias coincidentes. Por unha banda, os bancos de países con exceso de aforro como os alemáns tiveron un excedente moi grande nos últimos anos e en lugar de dedicalo a impulsar o desenvolvemento económico alemán e a favorecer o incremento das rendas naquel país, dedicárono a financiar a bancos doutros países, entre eles os españois. Por outro, para obter ese financiamento o que fixeron os bancos españois foi vender aos alemáns activos financeiros vinculados ao negocio inmobiliario (cédulas hipotecarias por exemplo).

Cando estala a crise iso produciu un feito singular que a grandes liñas é o seguinte.

Grazas ás normas contables existentes, os bancos españois podían seguir valorando os activos relativos ao negocio inmobiliario ao prezo de adquisición (e non ao máis baixo que teñen cando estala a burbulla). Pero os bancos alemáns teñen o seu investimento en títulos secundarios (non a hipoteca orixinal que ten o banco español, senón o derivado dela que compraron para financialo) que han de valorar ao prezo actual de mercado.

Así, os bancos españois puideron ocultar as súas perdas verdadeiras porque seguen contabilizando activos descapitalizados ao valor anterior pero os alemáns si as rexistran. E a cuestión radica, xa que logo, en saber se os bancos alemáns (na maior parte, aínda que tamén o resto dos grandes acredores de España) van confiar en que se irá saíndo ben da situación actual e así cobrando aos poucos se, pola contra, prefiren asegurarse o cobro da súa débeda "rescatando" a España antes de que esta, se non mellora a situación económica ou se se ve acosada polos especuladores e vese obrigada finalmente a declarar que non pode facer fronte a compromisos.

Se isto último ocorrese sería fatal, porque o "default" de España arrastraría con el aos bancos europeos e quizá a outras economía. Por iso é polo que moitos acredores pensen que é mellor forzar o "rescate".

Pero un "rescate" de España ten graves inconvenientes. O maior, que o diñeiro que habería que pór para levalo a cabo é moito: chegouse a dicir que ata ao redor de 500.000 millóns de euros, ou ata máis, unha cantidade que desestabilizaría a toda a zona euro non só desde o punto de vista financeiro ou monetario, entre outras cousas, porque daría pé a que outros acredores quixesen facer o mesmo coa débeda doutros países?

Pero, doutra banda, a operación de "rescate" tería para os grandes grupos de poder outras vantaxes non só financeiras. Daría un extraordinario impulso aos bancos e xustificaría un replanteamiento xeral da estratexia europea na liñas que ao parecer desexa, eu creo que moi equivocadamente, o goberno e os grandes centros do poder económico alemáns. Ademais, o "rescate" iría acompañado dun programa de reformas de liberalización en España na liña neoliberal que loxicamente sería proporcional ao shock que provocaría a situación e á inmensa contía do rescate, o que daría satisfacción aos sectores que o veñen reclamando desde fai tempo.

De todo o anterior poderíanse deducir tres conclusións fundamentais.
  • En primeiro lugar, que o "rescate" de España sería en realidade e como noutras ocasións, o dos seus acredores e, neste caso, principalmente dos bancos alemáns e europeos, o que dá a entender que efectivamente estes poden estar altamente interesados en que se leve a cabo. E dado que o "rescate" xustificaría a aplicación de medidas de liberalización excepcionais, podería aventurarse tamén que nel poden estar igualmente interesados sectores nacionais que queren "transformar" España nesta liña xa expresada ao Rei por grandes empresarios e líderes de opinión.
  • En segundo lugar, que a economía española non é nestes momentos insolvente nin hai razóns estruturais que aventuren que teña que estar nesa situación (salvo que se sigan aplicando durante moito máis tempo as equivocadas políticas de austeridade actuais e que se tarde en modificar as bases do noso modelo de crecemento), de modo que o seu "rescate" só podería ser consecuencia dun proceso provocado ou inducido.
  • En último e terceiro lugar, que esa indución do "rescate" podería vir por dúas posibles vías. Unha, a presión especulativa moi forte concentrada nalgún momento, posiblemente a finais de xaneiro ou en febreiro de 2011 cando se negocie o gran volume de emisións de débeda inmediatamente posteriores. Outra, por unha presión externa que force a recoñecer a situación patrimonial real dos bancos españois ata mostrala como explosiva e de aí obríguase a intervir para actuar con eles como cos irlandeses.
Non se se iso vai ser inevitable ou non, ou se as autoridades europeas axudarán a evitar ou a que se produza o "rescate". Pero teño a impresión de que un goberno só disposto a cumprir coas demandas constantes dos acredores e especuladores para tratar de xerarlles confianza, como fixo precisamente o irlandés, lonxe de escorrentar o perigo, vaino a atraer sen remisión. E tamén a seguridade de que se a cidadanía non inflúe no proceso será a que finalmente pague, en calquera escenario que se produza, as súas consecuencias.

Publicado na revista "Sistema Digital" o 16 de Decembro de 2010

[*] Juan Torres López, Granada -1954-, Doutor en CC. Económicas e Empresariais, exerce na Universidade de Sevilla como catedrático de Economía Aplicada do Departamento de Teoría Económica e Economía Política. Escritor, investigador, analista de política económica e activista social. Manten unha páxina web (Ganas de Escribir: www.juantorreslopez.com) e coordena a páxina web dedicada a información económica www.altereconomia.org

Enviado por:

Ganas de Escribir
-juantorres@uma.es-
17 de dezembro de 2010 14:05
________________________