venres, novembro 30, 2007

Regreso da Delegación do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol que se desprazara até Bruxelas o pasado 27 de novembro

Tags
De: Comite Cidadan
-comitecidadan@iespana.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 30 de novembro de 2007 18:35
Asunto: Regreso da Delegación do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol



A DELEGACIÓN DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA QUE VIAXOU BRUXELAS, OS DÍAS 28 E 29 LOGROU OS SEUS OBXECTIVOS MEDIÁTICOS E INSTITUCIONAIS, PRESENTANDO SENDAS DENUNCIAS NA COMISIÓN DE PETICIÓNS DO PARLAMENTO EUROPEO E NOS SERVIZOS DE MEDIO AMBIENTE DA COMISIÓN EUROPEA, ASÍ COMO TENDO ENTREVISTAS CON EURODIPUITAD@S DE DEFERENTES GRUPOS PARLAMENTARIOS.

Saúdos cordiais

Carmelo Teixeiro
_________

____

A Delegación do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol [en diante CCE] regresou de Bruxelas, onde os días 28 e 29 de novembro cubreu os obxectivos mediáticos e institucionais, presentando unha petición ao Comité de Peticións do Parlamento Europeo e así mesmo presentando unha nova denuncia nos Servizos de Medio Ambiente da Comisión Europea, todo iso polo feito de que a Planta de Gas de Reganosa desde o pasado 9 de maio está en funcionamento, ameazando a vida de 100.000 persoas, vulnerando fragantemente os artigos 8 e 12 da Directiva Europea 96/82/CE (Seveso II) sobre distancias á poboación e a vulnerando tamén a norma EN-1532 sobre saída ao mar dos buques gaseros en caso de emerxencia, ameazando tamén a riqueza marisqueira da que viven mais de 600 familias, ameazando tamén o patrimonio histórico e o potencial turístico da Ría de Ferrol.

Ás mesmas institucións europeas, a delegación do CCE tamén presentou outro escrito asinado pola Confraría de Pescadores de Ferrol, para denunciar os danos que na actividade marisqueira está provocando Reganosa, desde a súa entrada en funcionamento en maio pasado..

A viaxe foi organizada polo Grupo Europeo de Esquerda Unida, no programa de visitas ao parlamento europeo, con fondos deste, trasladando a Bruxelas a 25 persoas de distintos colectivos de Galiza, que se aloxaron no Hotel Best Western Premier. Por iso a Delegación do CCE tivo unha moi apretada axenda, xa que ademais do protocolo da visita tiveron que dedicar tempo adicional a entrevistas con eurodiputados, dos grupos de EU, socialista e Verdes.

En todo momento @s compoñentes da Delegación do CCE levaron postas as camisetas de cor vermella, co slogan - Planta de Gas Fora da Ría! En defensa da vida da Ría e dá legalidade -. Así mesmo en distintos puntos no seu percorrido por dentro do Parrlamento Europeo despregaron as bandeiras - pancarta de cor vermella tamén e co mesmo mensaxe

O día 28 as entrevistas foron con eurodiputados o Grupo Confederal da Esquerda Unitaria Europea/Esquerda Verde Nórdica, entre eles español Willy Meyer membro da Comisión de Peticións, o italiano Roberto Musacchio e a portuguesa Ilda Figueredo. Ademais de entregarlles as copias das denuncias para a Comisión de Peticións e Comisión de Medio Ambiente, nesta entrevista estívose analizando como mellorar as xestións nas institucións europeas. O eurodiputado italiano Roberto Musacchio propuxo lograr unha coordinación informativa entre o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol coas plataformas cidadás das cidades italianas de Brindisi e Monfalcone que lograron cancelásense senllos proxecto de de Planta de Gas con procesos similar en irregularidades e de corruptela. No caso de Brindisi, o mais recente, foi o goberno central italiano o que ordenou cancelar a licenza dunha planta de gas similar á de Reganosa. No caso de Monfalcone, foi unha consulta popular neste pobo que maioritariamente resultou contraria á Planta de Gas, provocando que o Alcalde do Pobo dimitise, pois era un dos apoios da instalación gasista.

O xoves 29 de novembro a Delegación do CCE entrevistouse cos eurodiputados socialistas galegos Antolín Sánchez e Rosa Miguelez. Na entrevista estivo así mesmo a eureodipuada aragonesa Ines Ayala Sender, membro da Comision de Peticións. Tamén se entrevistaron co eureodiputado dos Verdes David Hammerstein.

Nas entrevistas cos eurodiputados entregáronselles copia da denuncia presentada ao Comité de Peticións e á Comisión de Medio Ambiente, Así mesmo facilitóuselles copia da denuncia presentada hai un mes ao Comisario Europeo da Competencia pola vulneración de normativa europea da competencia nun convenio subscrito no ano 2000 por D. Manuel Fraga, entón Presidente da Xunta de Galicia, cunha cláusula secreta para esconder investimentos e axudas públicas, actuando en prexuízo doutros operadores do sector enerxético.

Nesas entrevistas expúxoselles aos eurodiputados europeos, que unha comisión do Parlamento Europeo se desprace a Ferrol, para verificar -in situ- para a primeira ollada verificar que a Planta de Gas de Reganosa vulnera a directiva europea Seveso II, así mesmo para verificar que Reganosa é unha ameaza para a vida humana, para a riqueza marisqueira da Ría, para o patrimonio histórico e para o seu potencial turístico.

Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org
_______________
Anexos:

TÍTULO VIII : DAS PETICIÓNS
Regulamento do Parlamento Europeo
-16ª edición - setembro 2007 -

Artígo 191 : Dereito de petición

Artígo 192 : Examen das peticións

Artígo 193 : Publicidade das peticións
___________________

Membros da Comisión de Peticións:
Relación de membros

Web da Comisión de Peticións:
Sitio web C.P.

_______________

Desde Santurce a Bilbao, artigo de Miguel Angel Aguilar, sobre Reganosa, no xornal "Cinco Días"

De: Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
fucobuxan@gmail.com
Para: artabra21@gmail.com
Data: 30 de novembro de 2007 20:16
Asunto: Artigo sobre Reganosa no periódico "Cinco Días"


Artigo sobre Reganosa no periódico "Cinco Días"

O periódico "Cinco Días" publica hoxe, sobre as ilegalidades de Reganosa, un interesante artigo de opinión, asinado polo periodista Miguel Angel Aguilar, quen anuncia continuar co tema.

Desde Santurce a Bilbao
Miguel Angel Aguilar (30-11-2007) Publicado en: Edición Impresa - Opinión

Cantabamos de pequenos en honra do comercio, ao que daban vida as mozas emprendedoras de entón, as estrofas que empezaban"desde Santurce a Bilbao, vengo por toda la orilla, con la falda remangada, luciendo la pantorrilla, vengo deprisa y corriendo, porque me aprieta el corsé, voy gritando por las calles: ¡quién compra!, sardinas frescué. Mis sardinitas, que ricas son, son de Santurce, las traigo yo". Recoñezamos que aquelas pioneiras trataban co peixe e que se lucían a pantorrilla era para incentivar a comercialización, como sucede agora nos anuncios da prensa ou os anuncios de televisión.

Pero máis aló da estampa costumista que evoca esta cantata popular, o seu arranque podería servir para caracterizar a España dos desastres ecolóxicos perpetrados nas nosas costas. Porque efectivamente, desde Santurce a Bilbao ou desde Totana ao Puerto de Santa María ou á ría de Ferrol xa podemos ir -non saltando de árbore en árbore como podían facer os esquios para pasar desde Gibraltar até os Pireneos, en épocas anteriores ao culto arboricida, senón de apartamento en apartamento e de torre en torre- sen tocar o chan.

Estes últimos días, os abusos urbanísticos con arrastres ecolóxicos irreversibles saltaron en Totana (Murcia) -patria moza dos Garrigues- pero convén atender tamén a outros casos, en especial cando quedan sorprendentemente ocultos sen romper a barreira de silencio.

Vexamos, por exemplo, o que está sucedendo na ría de Ferrol coa planta de regasificación promovida por Reganosa, barbarie fronte á que se estrela a oposición cidadá. Os seus clamores contra a ilegalidade que supón esa planta, contra os perigos que engade a súa absurda localización, así como as súas alegacións polo incumprimento das máis elementais normas de seguridade industrial e ambiental, carecen de eco algún nos medios de comunicación, se se exceptúan as páxinas do diario La Opinión de A Coruña, e de aí a consecuente desatención da Xunta, cuxos actuais responsaábeis proceden coma se debesen subrogarse nas corrupcións financeiras e políticas características dos tempos da presidencia de Manuel Fraga. Velaquí algúns botóns de mostra:

Estes últimos días, os abusos urbanísticos con arrastres ecolóxicos irreversibles saltaron en Totana, pero debe atenderse a outros casos
  • A instalación da planta de Reganosa incrustouse no corazón da ría de Ferrol nun lugar onde dentro dun radio de 2.000 metros viven máis de 7.000 persoas, cuxo caserío presenta vivendas a distancias de apenas 80 metros. En ningunha planta de gas en España sucede nada semellante.

  • Á planta só se pode acceder desde o mar aberto a través dunha estreita canle de escasa profundidade e de máis de 4 quilómetros de lonxitude. Estas condicións impiden o tránsito dos grandes buques gaseros fóra das dúas horas diúrnas de pleamar, único intervalo en que se dispón da luz e o calado suficiente para a súa navegación, e iso sempre que os fortes ventos habituais non o impidan.

  • Os fondos mariños desta canle están clasificados como lugar de interese comunitario (LIC) e quedan baixo normas de protección integral, polo que debe excluírse a posibilidade de proceder a dragarlos.

  • Os tanques da planta atópanse dentro da zona de seguridade para a defensa nacional fronte ao arsenal de Ferrol. De modo que os buques gaseros coa súa carga de gas natural licuado (GNL) quedarían fondeados a menos de 200 metros dos buques de guerra e do resto das instalacións militares da Armada.

  • No seu informe de agosto de 1999 o contraalmirante Pedro Español Jofre de Villegas, co respaldo do almirante xefe da Zona Marítima do Cantábrico, Rafael Morales Robledo, fixo constar a gravidade da situación descrita pero a reacción do ministro de Defensa Federico Trillo limitouse a pasar á reserva ao almirante Morales.
O próximo día de clase ocuparémonos nesta mesma aula dos antecedentes, da situación actual do expediente de autorización e das causas que levaron a elixir precisamente Punta Promontorio para instalar a planta de Reganosa. Atentos.

Miguel Angel Aguilar

Xornalista
____________

Enlace orixinal no xornal económico de ámbito estatal "Cinco Días"
______________

¡¡ PLANTA DE GAS FORA DA RIA ¡!

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es
_______________

xoves, novembro 29, 2007

25nov

Tags



mércores, novembro 28, 2007

Venres, 30 de novembro, conferencia nos locais da A.V. de Esteiro Fontelonga:"Falando do lixo, como funciona o punto limpo"

De: ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
avvfontelonga@mundo-r.com
Para: artabra21@gmail.com

Data: 28 de novembro de 2007 17:51
Asunto: Conferencia en Esteiro

Falando do lixo, como funciona o punto limpo

A Asociación Veciñal de Esteiro " Fontelonga" en colaboración co Concello de Ferrol, a través da Concellería de Medio Ambiente, e da Xunta de Galicia da Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible, celebrará o venres día 30 de novembro ás 19:30 no noso local social de Fernando VI, Bloque I, unha conferencia:

"Falando do lixo, como funciona o punto limpo"

A concelleira de Medio Ambiente do Concello de Ferrol, Dona María López, acompañada por técnicos do seu departamento, falará da recollida de lixo en xeral e particularmente do punto limpo:

* Que é o punto limpo?

* Que residuos se poden levar?

* Que cantidades de residuos?

* Como se utiliza o punto limpo?

* Que horario ten?

* Que se fai cos residuos que recolle o punto limpo?

* É gratuíto ou non?


INFORMACIÓN

Tamén queremos informar que por parte da Concellería de Obras do Concello de Ferrol comezaron as obras de recuperación dun espazo degradado polos coches fronte á Praza do Patín co que se vai humanizar unha zona que era inutilizable para disfrute dos peóns. A obra foi adxudicada á empresa Alea S.A. e estará rematada no prazo aproximado dun mes.


DOSSIER DE DEFICENCIAS DO BARRIO

No mesmo senso desde esta Asociación Veciñal de Esteiro foille entregado ó Concelleiro de Obras, Sr. Reimúndez, un dosier de 30 páxinas con fotografías no que se relaciona tódalas deficiencias do barrio en materia de beirarrúas, rúas, bancos de madeira, bolardos e sumidoiros , de cara o Plano de reparacións que dita concellería vai poñer en marcha de xeito inmediato.



Ferrol a 28 de novembro de 2007.

Asdo./X. Miguel López Pérez, presidente
_____________________

Solidariedade de Fuco Buxan A.C. coa delegación do Comité Cidadán de Emerxencia que se despraza até Bruxelas

De: Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 27 de novembro de 2007 19:02 Asunto: Saída Deleg. CEE a Bruselas



Unha Delegación do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol viaxa a Bruselas.

A Asociación Cultural "Fuco Buxán" solidarizase cos compañeiros e compañeiras, membros do Comité Cidadán de Emerxencia, que hoxe 27 de novembro desplázanse a Bruselas, para entregar, na Comisión de Peticións do Parlamento Europeo, a denuncia pola posta en funcionamento da Planta de Gas no interior da ría de Ferrol, incumprindo toda a normativa comunitaria de seguridade.

A delegación, que partirá ás 19 h. da Praza de Galicia de Ferrol, está composta polos seguintes membros do CCE:

Manuel Rguez. Carballeira (Tfo 669208499), Presidente da Asociación Cultural Fuco Buxan, quen actuará de portavoz, Luz Marina Torrente ( Presidenta da Plataforma de Veciños de Mehá, Mugardos), Jesús Caselas, Presidente da Federación de AA.VV. Roi Xordo de Ferrol, Eliseo Zaera, Presidente do Ateneo Ferrolán, Jaime Gabarri Representando á Cofradía de Mariscadores de Ferrol e Alexandre Carrodeguas.

Durante esta visita ó Parlamento, xestionada polo Grupo Parlamentario Europeo de Esquerda Unida, teñen previsto entrevistarse con representantes dos Grupos: Socialista, Esquerda Unida e Os Verdes, e asemade con membros da citada Comisión de Peticións.

O retorno está previsto para o próximo día 29.

Achégase Comunicado oficial do CCE

Sorte nas xestións, e sempre:

¡¡ PLANTA DE GAS FORA DA RÍA ¡!
_____________
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es
________________

martes, novembro 27, 2007

REGANOSA en Euskadi

De: Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meá"
ocruceiromeha@yahoo.es
Para: artabra21@gmail.com
Data: 26 de novembro de 2007 21:27
Asunto: REGANOSA en Euskadi


REGANOSA en Euskadi

Boas noites
votádelle unha ollada a esto:

http://www.gara.net/
___________
Asociación Plataforma de veciños O Cruceiro de Mehá
Página Web: http://ocruceirodemea.blogaliza.org/
e-mail: ocruceiromeha@yahoo.es
Teléfono asociación 699548246
Presidenta: Luz Marina Torrente
____________

Martes, 27 de novembro, concentración para despedir á Delegación do Comité de Cidadán de Emerxencia que se vai desprazar até Bruxelas

De: Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 27 de novembro de 2007 01:21
Asunto: Urxente convocatoria e roda de prensa



Urxente convocatoria e rolda de prensa

O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol,
co motivo do desprazamento ó Parlamento Europeo en Bruselas
dunha delegación de seis dos seus membros

Convoca:

Martes, 27 de Novembro,
ás 18,30 horas


na Praza de Galiza
[fronte ó Edificio de Correos]
en Ferrol


A tóda a cidadanía

Como medida de apoio e solidaridade
cos compañeiros e compañeiras
que van levar ao
Parlamento Europeo
a denuncia e o rexeitamento
á localización da Planta de Gas
dentro da Ría de Ferrol.

E aos Medios de Comunicación,
co fin de efectuar unha rolda de prensa,
previa a saída (18,30 h.)
e no lugar concreto onde se produce.


Engádese comunicado oficial do CCE
--
Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org
...........
Para apoio económico:
C.c. en BBVA, titular: Carmelo Teijeiro e otros.
Para ingresar desde unha oficina bancaria desde dentro do Estado:
0182-0181-59-0201548440
Para ingresar desde unha oficina bancaria desde fóra do Estado:
Codigo BIC: BBVAESMMXXX
IBAN ES96 0182 0181 5902 0154 8440
______________

UNHA DELEGACIÓN DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA VIAXARÁ A BRUXELAS, PARA PRESENTAR UNHA DENUNCIA NA COMISIÓN DE PETICIÓNS DO PARLAMENTO EUROPEO
27 DE NOVEMBRO DE 2007

Os próximos días 28 e 29 de novembro, seis compoñentes do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol [en diante CCE] estarán en Bruxelas para presentar unha denuncia a Comisión de Peticións do Parlamento Europeo polo feito de que a Planta de Gas de Reganosa desde o pasado 9 de maio está en funcionamento, ameazando a vida de 100.000 persoas que viven na Ría de Ferrol, vulnerando fragantemente os artigos 8 e 12 da Directiva Europea 96/82/CE (Seveso II), sen ter acreditado o cumprimento de dita normativa nin da Norma europea EN-1532 de saída ao mar dos buques gaseros en caso de emerxencia e ameazando a riqueza marisqueira da que viven máis de 600 familias.

Así mesmo a Delegación do CCE terá entrevistas con distintos eurodiputados , para facilitarlles copia de devandita denuncia que se presentará esta semana á Comisión de Peticións por vulneración da Directiva Seveso II e así mesmo para darlles coñecemento doutra denuncia mais presentada hai un mes ao Comisario Europeo da Competencia Mario Monti por vulneración da normativa europea da Competencia cun convenio subscrito no ano 2000 por D. Manuel Fraga, entón Presidente da Xunta de Galicia, cunha cláusula secreta para esconder investimentos e axudas publicas, en prexuízo doutros operadores do sector enerxético.

A viaxe esta organizado polo Grupo Parlamentario Europeo de Esquerda Unida, quen traslada a Bruxelas a uns 25 persoas de Galiza de distintos colectivos que se aloxasen no Hotel Best Western Premier Carrefour De L´Europe. A viaxe realízase en dúas etapas unha en autobús que sae o martes 27 ás 19 horas desde a Praza de Galiza, fronte ao Edificio de Correos, en Ferrol para levarlles ao Aeroporto de Madrid, desde onde o mércores dia 28 ás 6,15 horas sairá o avion da compañía irlandesa Ryanair, que lles levará ao aeroporto de Clarleroi, a uns 46 kilometros ao Sur do Centro de Bruxelas e coñecido como o seu aeroporto sur.

Para o mércores día 28 ás 12,30 da mañá esta prevista a súa acreditación para entrada no Parlamento Europeo onde ás 13,30 horas terá lugar a comida nos comedores do mesmo. Á primeira hora da tarde do mércores terán unha entrevista con Willy Meyer, Eurodiputado por Esquerda Unida e con David Lowe, Secretario Xeral do Comité de Peticións. Posteriormente asistirán a unha charla coloquio sobre o funcionamento das institucións comunitarias.

Para o xoves 29 de novembro a Delegación do CCE ten previsto entrevistarse con Parlamentarios Europeos dos verdes, entre eles David Hammerstein. Así mesmo esta previsto unha entrevista coa eurodiputada Inés Ayala Sender, representante socialista na Comisión de Peticións, así mesmo cos eurodiputados socialistas galegos Rosa Miguelez e Antolin Sánchez.

Para facilitar a identificación dos compoñentes do CCE, estes levarán camisetas de cor vermella, distintivo do sinal de perigo, co slogan: Planta de Gas Fora da Ría! "En defensa da vida da Ría e dá legalidade". O regreso da Delegación do CCE está previsto para a mañá do venres 30 de novembro, tamén en dúas etapas, unha primeira en avión da compañía irlandesa Ryanair que sae do aeroporto Charleroi (Bélxica) ás 19,05 do dia 28, e a segunda etapa desde Madrid a Ferrol en autobús.

Para a saída desde Ferrol a partir das 18,30 o Comité Cidadán de Emerxencia convocou unha rolda de prensa nas beirarrúas e escaleiras próximas das oficinas de Correos.
_________________________

Anexos:

TÍTULO VIII : DAS PETICIÓNS
Regulamento do Parlamento Europeo
-16ª edición - setembro 2007 -

Artígo 191 : Dereito de petición

Artígo 192 : Examen das peticións

Artígo 193 : Publicidade das peticións
___________________

Membros da Comisión de Peticións:
Relación de membros

Web da Comisión de Peticións:
Sitio web C.P.

_______________

xoves, novembro 22, 2007

No Día Internacional contra a violencia de xénero, o 25N, acude á mobilización convocada pola Marcha Mundial das Mulleres en Narón

De:Marcha Mundial das Mulleres Coordenadora Local Ferrol
-marchagaliza.ferrol@gmail.com-
Para: PA21 Plataforma Artabra 21 -artabra21@gmail.com-
Data:21 de novembro de 2007 21:14
Asunto: 25N2007 Convocatoria en Ferrol Terra

O Domingo 25 de Novembro en Ferrol Terra, acude á mobilización convocada pola Marcha Mundial das Mulleres en Narón

Ferrol Terra,

25 N 2007

ás 12hrs, Praza de Galiza,

en Narón.


PODEMOS ACABAR COA VIOLENCIA MACHISTA
CADA QUEN DESDE A SÚA RESPONSABILIDADE
25 de novembro,
Día Internacional
contra a Violencia de Xénero


Son moitos os cambios nos últimos anos: novas leis, programas específicos nas administracións, visibilización nos meios de comunicación, distinta valoración na opinión pública, novos valores nas relacións persoais... aínda así, o número de mulleres asasinadas, as denuncias de mulleres agredidas e as condenas por agresións, seguen aumentando. E o que é aínda máis preocupante, a violencia machista perpetúase na xente máis nova.

Somos conscientes de que muitas estruturas económicas (Banco Mundial, Fondo Monetario Internacional, multinacionais...) , estruturas políticas (G-8, gobernos, exércitos...), e estruturas relixiosas (Vaticano, conferencia episcopal española, aiatolas, imáns, consellos relixiosos...) están mantendo e perpetuando unha organización patriarcal da sociedade onde se encontra enraizada a violencia machista. Unha realidade implantada en todo o planeta, e que mostra a súa face máis descarnada en situacións de guerra, tráfico de persoas e explotación sexual.

Aínda así, desde a Marcha Mundial das Mulleres temos o convencemento de que para rematar coa violencia, non chega coa denuncia e loita contra todas estas institucións e estruturas. Partindo da nosa realidade máis inmediata, fai falta que confluamos nunha mesma dirección todos os sectores sociais que aspiramos a transformala,
porque cada quen debe analisar e asumir a responsabilidade que lle corresponde para rematar con esta lacra social:

*As organizacións políticas e as persoas que teñen responsabilidades e presenza nas administracións e nos poderes públicos, que deben tomar consciencia de que este non é un problema só daqueles departamentos, secretarías, concellalias... específicas, senón que é algo que atinxe de xeito global a todos os estamentos e implica reformulacións organizativas e de "boas práticas", destinando máis recursos para a aplicación das leis, creación e mantemento de servizos de atención e recuperación das vítimas, aplicando consecuentemente políticas de prevención e compromenténdose, máis aló do papel, nas políticas de igualdade. Enfrontándose aos grupos políticos que dean o seu apoio a alternativas ou práticas sociais, económicas, relixiosas e culturais que niguén a igualdade de dereitos para todas as persoas e favorezan relacións de marxinación e opresión.

*As persoas que traballan nos medios de comunicación, tanto públicos como privados, que teñen a responsabilidade de elaborar e divulgar unha información obxectiva e libre de estereotipos sexistas, tanto en relación coas vítimas de violencia como a visibilización das mulleres en todos os ámbitos sociais. Asumindo a responsabilidade que lles corresponde na creación dunha opinión pública inspirada nos valores da igualdade.

*Os sindicatos, que teñen a responsabilidade de loitar contra a segregación e a discriminación no mundo laboral e de asumir a defensa da seguridade e a saúde de todas as traballadoras e traballadores. Deben aplicar unha perspectiva de xénero na sua acción sindical, utilizando todas as ferramentas na loita contra a discriminación, e o acoso, e na mellora das condicións laborais, especialmente dos sectores máis precarizados e vulnerábeis, tanto no ámbito rural como no urbano. Correspóndelles, como un dos máis importantes axentes sociais, un papel fundamental na sensibilización social a prol da igualdade, a corresponsabilidade e de rexeitamento do machismo e a misoxinia.

*A comunidade educativa, que ten a responsabilidade de detectar e atallar, no seu ámbito, actitudes machistas e situacións de violencia, formando en valores de igualdade, solidariedade, xustiza, liberdade e paz. Xerando dinámicas própias de renovación pedagóxica que garanticen unha educación en igualdade.

*O movimento veciñal, cultural, ecoloxista... que conforman un tecido social moi activo no noso país e de compromiso transformador, que teñen a responsabilidade de transmitir e aplicar os modelos de igualdade na hora de elaborar as súas alternativas, a súa práctica e o seu modelo organizativo, monstrando a súa solidariedade e irmandade co feminismo.

* As persoas crentes, que tenhem a responsabilidade de rexeitar o machismo e a misoxinia que emana, tanto das estruturas relixiosas, da doutrina, ou dos textos sagrados, buscando un novo modelo de espiritualidade que non perpetue a exclusión e opresión das mulleres.

* Os homens, que teñen a responsabilidade de amosar o seu rexeitamento, no día a día, ás actitudes machistas, desenvolvendo novos modelos de masculinidade, implicándose na sensibilización e concienciación social pola necesidade dun novo modelo de relacións afectivas e sexuais baseadas no respecto, a igualdade e a liberdade. Asumindo a corresponsabilidade no coidado (crianzas, persoas enfermas e de idade, traballo doméstico...), tan imprescindíbel para as persoas.

As mulleres, que temos a responsabilidade de non perpetuar un sistema que nos marxina, de rexeitar unhas relacións baseadas na sumisión e na desigualdade, que debemos implicarnos no proceso de empoderamento individual e colectivo, criando alianzas e cumplicidades que nos axuden a avanzar.

DOMINGO, 25 DE NOVEMBRO
ACUDE ÁS MOBILIZACIÓNS CONVOCADAS


Vigo, ás 12hs saída de Urzaiz (entrada a Príncipe).
A Coruña, ás 12hs no Obelisco.
Ferrol Terra, ás 12hs, Praza de Galiza, en Narón.
Pontevedra, ás 12hs Praza “8 de marzo”.
Costa da Morte, ás 12hs na Praza “8 de marzo” en Cee.
Compostela ás 12:30 na Praza “8 de marzo”.

__________

Postado por Coordenadora Local de Ferrol-Terra da Marcha Mundial das Mulleres na Galiza

--
Coordenadora Local de Ferrol-Terra
Marcha Mundial das Mulleres na Galiza

http://feminismo-ferrolterra.blogspot.com

FENE [Ferrol-Terra]:
Escola Fonte do Campo S/N
15500 Fene - Galiza

Telfs 652201003 - 667685430 - 696732735

http://www.feminismo.info/

http://feminismo-galego.blogspot.com/

http://www.marchemondiale.org/

______________

O Comité Cidadán de Emerxencia informa: Incendio dun gasoduto en Arabia Saudita: 28 mortos e 12 desaparecidos. Iso tamén pode pasar en Mugardos

De: Comite Cidadan -comitecidadan@iespana.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 22 de novembro de 2007 11:05
Asunto: Explosión dun gasoducto en Arabia Suudí



Explosión dun gasoducto en Arabia Saudí
Incendio dun gasoduto en Arabia Saudita: 28 mortos e 12 desaparecidos. Iso tamén pode pasar en Mugardos

O incendio dun gasoduto en Arabia Saudi comezou ás 00,25 horas do luns 19 de novembro e segundo o publicado as causas foron unhas operacións de mantemento nas que estaban engadindo un ramal de gasoduto. O resultado é de 28 mortos 12 desaparecidos e un gran numero de feridos. A noticia non informa da distancia afectada en torno ao lugar do incendio, pero deixa ver claro que a causa foi un incendio e que un gasoduto non pode estar instalado próximo a vivendas como ocorre no Concello de Mugardos, onde os últimos Alcaldes permitiron unha Planta de Gas que ameaza permanentemente día e noite á poboación próxima, cun gasoduto que atravesa os núcleos de poboación de Meha e A Pedreira, e ata que no primeiro kilomentro de gasoduto este atravesa o solar dalgunhas casas ou debaixo das súas cimentacións.


Adxunto unha nota coa noticia tal e como saíu e La Opinión de A Coruña e no xornal dixital Yahoo.com finanzas, con referencias claras de que ese accidente é posible póidase producir en Mugardos, con victimas tamén na poboación próxima.


EXPLOSIÓN NUN GASODUTO EN ARABIA - 28 MORTOS -

Observar como se esconden as noticias. Coñecen os medios este accidente? Saben que por baixo de Meha e A Pedreira en Mugardos pasa un gasoduto similar e este? Seguro que La Voz de Galicia SE o sabe. Pero "amiguiños" os cartos son os cartos.

O tubo que explotou e matou a 28 persoas en Arabia era de gas natural, aínda que os medios din "oleoduto".

Enlaces:

http://latino.msn.com/noticias

http://spanish.peopledaily.com.cn

Máis información en Inglés:

http://www.nytimes.com

Saúdos,

20 de novembro de 2007 09:42
Ferrol CAPE
www.f-cape.org
ferrol.cape@gmail.com
___________

Outras iunformacións sobre o accidente:

Incendio en planta de gas deja 28 muertos - prensa.com - 2007

... empresa estatal energética Saudi Aramco murieron hoy a ... Según un comunicado, la fuga se produjo cuando se ... Saudi Aramco emplea a numerosos ...

... a 28, según informó hoy en un comunicado la compañía gasística Saudi Aramco. ... el momento son trabajadores de Saudi Aramco, mientras que el resto son operarios ...

... fue un trabajo de mantenimiento, dijo la empresa Saudi Aramco en un comunicado. ... de petróleo de Arabia Saudí, Saudi Aramco, es la mayor productora de crudo ...

La empresa nacional de petróleo Saudi Aramco es la mayor productora de crudo del ... de petróleo de Arabia Saudí, Saudi Aramco, es la mayor productora de crudo ...

La compañía de gas Saudi Aramco, propietaria de las instalaciones, informó en un ... ocurrió cuando operarios de Saudi Aramco estaban colocando conexiones al tubo ...

... empleados de la compañía nacional Saudi Aramco, murieron este domingo en el ... En un primer comunicado, Saudi Aramco sólo había indicado que el incendio había ...

... fue un trabajo de mantenimiento, dijo la empresa Saudi Aramco en un comunicado. ... de petróleo de Arabia Saudí, Saudi Aramco, es la mayor productora de crudo ...

... Hawiya (Arabia Saudí), informaron fuentes de la compañía gasística Saudi Aramco. ... ser trabajadores asiáticos de Saudi Aramco, propietaria de las instalaciones. ...
______________

mércores, novembro 21, 2007

"Ecoloxistas en Acción" premiaron un vídeo curto que denuncia a Planta de Gas de Reganosa

De: Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: Wednesday, November 21, 2007 12:57 AM
Asunto: "Ecoloxistas en Acción" premiaron un vídeo curto que denuncia a Planta de Gas de Reganosa



"Ecoloxistas en Acción" premiaron un vídeo curto que denuncia a Planta de Gas de Reganosa.

Nun festival sobre "Vídeo Diversidade", a organización "Ecoloxistas en Acción" premiou cun Accésit á película de vídeo curto titulada "Ferrol, polo mar e a vida", elaborado conxuntamente pola Asociación Cultural Fuco Buxan e a organización ACSUR. O vídeo ten unha duración de 10 minutos e será estreado en Ferrol o próximo 18 de decembro no Centro Cultural Ricardo Carballo Calero do Inferniño nesta cidade.

O accésit outorgado por Ecoloxistas en Acción foi recollido o pasado 9 de novembro a IAN Ingelmo Ros, monitor de ACSUR que impartiu en Ferrol o curso de vídeo o pasado mes de xullo, no que os alumnos elixiron como tema o despropósito da localización da perigosa Planta de Gas de Reganosa dentro da angosta Ría de Ferrol, realizando todos os traballos de elaboración do vídeo: o guión, selección de actores, filmación e composición. Ao mesmo tempo que se realizaba este curso en Ferrol, ACSUR impartiu tamén outro curso en Bolivia onde realizaron outro vídeo curto dun problema social a difundir.

Despois de que o próximo día 18 de decembro sexa estreado o vídeo "Ferrol, polo mar e a vida", éste será distribuído gratuitamente en formato de DVD en países de Europa e Hispanoamérica, xunto con outros vídeos curtos con distintos problemáticas sociais a fin de contribuír ao seu coñecemento.

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es


__________________

Carta aberta a Carlos Aymerich, Portavoz do BNG no Parlamento Galego, der Rafael Pillado

De: Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 21 de novembro de 2007 07:26
Asunto: Carta aberta de R.Pillado a Aymerich, portavoz BNG



Carta aberta a Carlos Aymerich, Portavoz do BNG no Parlamento Galego.

FALSEDADE HISTÓRICA

Por Rafael Pillado
[Publicado no Diario de Ferrol]


Amigo Carlos, non considerei respostar o teu artigo de xuño, porque a única acusación que me facías, a mín e a outros, era a de ser afiliado do PSOE.

Pero chegado o momento. Precisamente, cando se firmou a acta de funcionamento da planta, coa pretensión de indemnizar os promotores cando se peche Reganosa. Vou mostrar como as túas "Catro verdades sobre Reganosa", son medias verdades e falsedades:

Primeiro, seguindo a Reganosa, xogas coa planta de gas de Xixón. Escondes que si os promotores houberan querido, esa instalación no porto exterior estaría funcionando, sen oposición algunha.

Segundo, rexeito que o Comité Cidadán de Emergencia crítique soio o BNG. Na comarca de Ferrolterra hai tres organizacións políticas que reclaman "Planta de gas fora da ría": EU, IF e TG. O resto, con posicions distintas no seo de cada quén, acatan a decisión do poder económico, entre eles o BNG, que mudou a posición que tiña con Xaime Bello.

Pero, hai que sinalar que, contra Reganosa dentro da ría, estamos xentes da dereita, da esquerda e do nacionalismo. Se trata de defendela vida e a supervivencia da ría. Nesa tarefa, non pode haber colores.

No teu artigo buscabas confrontar as bases do nacionalismo contra o "españolismo". As veces, esa táctica dou resultado, pero te equivocas, agora non hai tal.

Terceiro, acusabas o Xeneral Gabeiras e a súa familia. Só cabe resaltar a súa dignidade ó asumir a presidencia do Comité Cidadán, frente a Reganosa. Resulta indignante que te sumes a Reganosa na tarefa de denigrar a unha persoa que, dende o xeneralato, dou probas dabondo de defender a Democracia e a dignidade social.

Cuarto, os cinco anos do desastre do Prestige (donde todos reclamamos un corredor de seguridade), parece increíble que xustifiquedes agora a entrada na ría de Ferrol de gaseiros cargados.

Pero máis aló de respostarche a algunhas cuestions, quero que me contestes a estas preguntas:

1.- ¿Sabías que nesta comarca son poucos os que se opoñen a unha planta de gas, e moitos os que exixen que a planta esté fora da ría?

2.- ¿Sabías que na autorización constructiva se establecen condicionados a resolver antes do seu funcionamento, dous deles son a distancia os núcleos de poboación que como mínimo son 2000 metros, e saída o mar aberto dos gaseiros en caso de emergencia? ¿Sabes que é imposible cumplir? ¡As casas están a cen metros da planta e só é posible entrar e sair da ría en horas diurnas e con marea chea!

Se o sabes, o teu artigo é cínico. Si non o sabes, é irresponsable.

3.- Sabes que, si non se cumplen esas condicións, o Estado non ten a obriga de indemnizar os promotores da planta?

4.- ¿Sabías que non hai garantía contra un posible accidente na planta de Reganosa, e máis, tendo o lado a Forestal do Atlantico, e moito máis cando chega o gaseiro cargado? ¡Sen mencionar o Arsenal militar a 900 metros!

5.- ¿Sabías que para xustificar a construcción desta planta se argumentou que existían catro grupos de ciclos combinados ademáis de un de Tojeiro que nunca existeu?. Donde está o carácter extratéxico de Reganosa, cando soio podería funcionar co 18% da súa capacidade?

6.- Se a Consellería de Industria non ten competencias sobre a planta de gas, ¿por qué ven reclamándoa día a día? ¿Será porque necesitades o paraguas dos poderes económicos? Indignante que queirades facelo a costa da seguridade dos ferrolterrans.

7.- ¿Por qué dúas varas de medir con Ence en Pontevedra ou os tanques do Ferrazo en Vilagarcía, e cando o facedes con Reganosa?

8.- A derradeira pregunta. Ven de coñecerse un feito grave de compra venta de terreos entre Forestal del Atlántico e Reganosa, tendo como xestores o Conselleiro Orza e o empresario Tojeiro, polo que nun par de meses, se incrementou o prezo deses terreos de 47 millons de pesetas a 737. Estas cantidades, se Reganosa chegara a funcionar, serían pagadas polo Estado, por todos nos. E fago a pregunta: ¿Seguirás defendendo esa planta dentro dá ría, seguirá encubríndo esas prácticas o BNG? A estas alturas xa todos sabemos que a construcción dentro da ría se fixo para facer o pelotazo do século. En Caneliñas non era posible.

E quero afirmar con rotundidade, por último: recurriremos esa autorización ilegal e chegaremos a donde seña necesario para botar da ría a planta de gas e enxuiciar os responsables. A loita contra da dictadura, presupoñía facelo tamén pola xusticia.

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es
_____________

Acto público conjunto Artábria-AGAL dedicado a Carvalho Calero na próxima quinta-feira

De: Fundaçom Artábria
-artabria@artabria.net-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 21 de novembro de 2007 17:45
Asunto: Acto público conjunto Artábria-AGAL dedicado a Carvalho Calero na próxima quinta-feira



Acto público conjunto Artábria-AGAL dedicado a Carvalho Calero na próxima quinta-feira



Na próxima quinta-feira, dia 22 de Novembro, a nossa entidade, em parceria com a Associaçom Galega da Língua (AGAL), e contando com a colaboraçom do Ateneu Ferrolano, organiza umha palestra dedicada à figura de um ferrolano e galego ilustre: Ricardo Carvalho Calero.

Será a partir das 20h30 no salom de actos do Ateneu Ferrolano, sito na rua Madalena de Ferrol, e falarám José-Martinho Monteiro Santalha, Maurício Castro e Alexandre Banhos, numha conferência a três vozes que leva por título "Carvalho Calero: Ferrol galego e universal".

A Fundaçom Artábria quer reiniciar assim o tem sido para nós umha velha reivindicaçom: a dedicatória do Dia das Letras de 2009, ainda nom atribuído, ao grande polígrafo ferrolano. Para tal, contamos com a presença do maior especialista na sua figura, José-Martinho Monteiro Santalha, também ferrolano e professor de Didáctica das Línguas na Universidade de Vigo; de Maurício Castro, Chefe do Departamento de Português na EOI de Ferrol; e de Alexandre Banhos, novo presidente da Associaçom Galega da Língua.

Os três apresentarám diferentes aspectos da trajectória intelectual, biográfica e artística de Carvalho Calero, com o intuito de a divulgar na sua cidade natal e reclamar um reconhecimento social e institucional à altura das dimensons desse grande autor galego, de esquerda, autodeterminista, republicano e reintegracionista.

--
A Fundaçom Artábria é um projecto popular em defesa da língua e cultura nacional, os valores solidários e os direitos históricos da Galiza. Entidade de carácter sociocultural sem ánimo de lucro que está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o nº 54 no registo de fundaçons da Xunta de Galicia.

Código de Identificaçom Fiscal (CIF): G15645518.
Morada: Travessa de Batalhons nº7 Esteiro
15403 Ferrol - GALIZA
Telefone do Centro Social: +34 981369099
Fax do Centro Social: +34 981369920
Telefone do café-bar: +34 981369921

Sítio webda Fundaçom Artábria

http://www.artabria.net

Sítio web do festival da Terra e da Língua

http://www.artabria.net/festival

luns, novembro 19, 2007

Ditame 08/07 sobre o anteproxecto de Lei de creación da Axencia Galega das Industrias Culturais

Tags
Ditame 08/07

sobre o anteproxecto de Lei de creación da

Axencia Galega das Industrias Culturais

Antecedentes

1.- En data 26 de setembro tivo entrada no Consello Económico e Social oficio do presidente da Xunta de Galicia, remitindo, para o seu preceptivo ditame, o borrador do anteproxecto de Lei de creación do Colexio Profesional de Detectives Privados/as de Galicia

2.- O texto do borrador foi enviado, o 27 de setembro, ao presidente e aos membros da Comisión Sectorial nº 2: Sector público e benestar social, competente por razón da materia, para a elaboración da correspondente proposta de ditame. Así mesmo, tal como establece o Regulamento de Réxime Interno do CES, deuse conta á Comisión Permanente, na mesma data, da entrada da solicitude de ditame.

3.- Na mesma data, o seu presidente convoca á Comisión Sectorial nº 2 para o 1 de outubro, co fin de iniciar os traballos de reflexión sobre a proposta de ditame.

4.- A Comisión Sectorial, na súa sesión 16/07, acorda aprobar por unanimidade a proposta de ditame, con data 24 de outubro, e a remite ao presidente do Consello para a súa tramitación.

5.- O presidente do CES, de acordo coa Comisión Permanente do organismo, convoca o Pleno do Consello, que, na súa sesión 9/07, de 31 de outubro, e tras coñecer o texto remitido, acorda aprobar por unanimidade o seguinte

DITAME

sobre o anteproxecto de Lei de creación da Axencia Galega das Industrias Culturais

Estrutura e contido

O anteproxecto sometido a ditame está estruturado nunha exposición de motivos, dezasete artigos, agrupados en tres títulos (Disposicións xerais, Organización, Réxime de persoal e Réxime económico e financeiro), tres disposicións transitorias, dúas derrogatorias e dúas disposicións derradeiras.

O obxecto do anteproxecto de Lei sometido a ditame é a creación da Axencia Galega das Industrias Culturais (AGADIC), que nace como unha organización instrumental especializada ao servizo do impulso e consolidación do tecido empresarial no sector cultural galego. Neste senso, a Axencia cooperará “na achega de factores produtivos, no fomento da oferta de bens e servizos, e na asignación de ingresos suficientes e estables”.

Consideracións xerais

1.- A Axencia Galega das Industrias Culturais configúrase como unha entidade de dereito publico ao que se lle incorpora parcialmente un conxunto de especialidades recollidas no réxime das axencias estatais para a mellora dos servizos públicos reguladas pola Lei estatal 28/2006, do 18 de xullo.

En opinión do CES na normativa autonómica existen deficiencias normativas para regular, conceptuar e delimitar con claridade os distintos entes instrumentais da Administración, polo que demanda unha norma de carácter xeral, similar á Lei 6/1997, do 14 de abril, de organización e funcionamento da Administración, onde se conceptuase e se establecese unha regulación mínima destes entes e organismos públicos.

A falta do anterior, o certo é que a norma base debe partir non só do recoñecemento xeral que se contén no artigo 39 do Estatuto de autonomía, que lle recoñece á CA a capacidade para a creación e estruturación da súa propia Administración, senón que tamén debe partirse, sequera por coherencia, do disposto nos artigos 11 e 12 do Decreto lexislativo 1/1999, do 7 de outubro, que aprobou o texto refundido da Lei de réxime financeiro e orzamentario de Galicia, onde se definen e regulan os organismos autónomos e as sociedades públicas autonómicas (incluídos os coñecidos como entes públicos).

O CES avalía negativamente a nova forma de personificación desta Axencia, que vai substituír ao Instituto Galego das Artes Escénicas e Musicais (IGAEM), organismo autónomo adscrito á Consellaría de Cultura e Deportes, na medida en que supón máis un paso no fenómeno de “fuxida do Dereito Administrativo” que, en aras a unha pretendida “eficiencia”, non é máis que unha escusa para evitar os controis propios do dereito público. No caso da AGADIC, esta “fuxida” é máis rápida e controvertida se cabe xa que o ente aquí proposto afonda máis no panorama moi fragmentado de entes, organismos e fundacións que incrementan a confusión institucional.

2.- O CES reitera a consideración xa incluída noutros ditames en relación á falta dunha memoria económica que debe acompañar a todo anteproxecto de lei na súa tramitación. Este requisito é especialmente importante no caso da creación da AGADIC xa que non só “sucederá ao Instituto Galego das Artes Escénicas e Musicais no exercicio das funcións que desenvolve”, senón que incorpora novas funcións non atribuídas ao IGAEM.

3.- A Axencia Galega das Industrias Culturais (AGADIC) nace como unha entidade de promoción económica das “industrias culturais” no mercado da cultura, o que parece excluír a promoción das manifestacións e actividades culturais non vehiculadas por empresas ou profesionais, nomeadamente as emanadas do movemento asociativo e cultural de base.

O CES considera que o anteproxecto de lei debería ser máis preciso en relación con esoutro tipo de iniciativas culturais, incluíndoas ou excluíndoas de forma expresa do ámbito de actuación da AGADIC e, en caso de exclusión, indicando os órganos administrativos que asumen competencias e funcións sobre estas, para outorgarlle así a debida protección e promoción.

4.- Como se reflicte na exposición de motivos, coa creación Axencia Galega das Industrias Culturais non se pretende "só promover o acceso e a participación dinámica dos cidadáns na cultura", senón que tamén se pretende, como expresamente sinala no seu apartado II, a "creación dunha organización instrumental especializada ao servizo do desenvolvemento do tecido empresarial propio do mercado cultural galego", coa finalidade, entre outras, de "promover a consolidación de empresas e industrias culturais galegas".

O CES opina que isto pode dar lugar a confusións xa que non se delimitan dunha forma clara e ordenada as competencias que o pretendido ente podería ter.

Do mesmo xeito, debe sinalarse que se, como di a exposición de motivos, pretende que sexa a citada axencia a que "execute os programas de apoio destinados a reforzar o papel dos creadores individuais, empresas e industrias culturais privadas", tamén nos atopariamos, se non se regula dunha maneira más explícita, cunha certa duplicidade das competencias que teñen asumidas outros organismos en materia económica, como pode ser o Igape.

5.- No que respecta ao título III deste anteproxecto de lei, relativo ao persoal, aínda que a xefatura do persoal corresponde á Dirección (artigo 9.3.h), o CES opina que dado o volume de traballo e persoal que esta nova Axencia vai ter, nas normas de desenvolvemento debería contemplarse a creación dunha área de coordinación específica para os temas de persoal. Cómpre salientar que na planificación dos recursos humanos é importante seguir unha impronta “proactiva” e non “reactiva”, e a anticipación, contando con datos actualizados de carga e distribución de traballo, é unha boa forma de previr problemas de persoal.

O CES considera que o anteproxecto de lei tería de ser máis preciso no que atinxe ao persoal directivo, xa que as posibilidades de designación deste persoal quedan excesivamente abertas e ambiguas. Asemade, entende que debe aclararse o réxime de acceso por posible contradición entre os artigos 9.3.i., que establece que o seu nomeamento se fará “(...) de acordo con criterios de profesionalidade, mérito e capacidade (...)”, e o 16.2, que recolle que debe garantir os “(...) principios de mérito, capacidade, concorrencia e a publicidade”.

Considérase prematura a utilización da figura persoal directivo, figura novedosa que posibilita o Estatuto Básico do empregado público e aínda non suxeita a adaptación autonómica. Parece axeitado reformular a figura do persoal directivo acomodándoa ás existentes á espera de ver como se configura autonomicamente este tipo de persoal.

6.- Por último, o CES comparte na súa integridade, dándoas aquí por reproducidas, as acertadas obxeccións que realizou a Asesoría Xurídica Xeral da Xunta de Galiza no seu informe ao anteproxecto de lei, nomeadamente en relación coa introdución de fórmulas “flexibilizadoras” en materia de persoal e de xestión económico-financeira inspiradas na Lei 28/2006, do 18 de xullo, de axencias estatais para a mellora dos servizos públicos, que non é de aplicación aos entes públicos da C.A. de Galicia, como recoñece o propio preámbulo do anteproxecto de lei.

* CONSIDERACIÓNS PARTICULARES

1.- No que respecta ao artigo 1.- Natureza e adscrición, o CES considera necesario resaltar o carácter indeterminado do nome da axencia que se pretende crear, por canto, ao facer referencia a "industrias", introduce un concepto certamente laxo.

Por outra parte, no apartado 2 indícase que “AGADIC é unha Entidade de Dereito público das reguladas no artigo 12.1.b) TRLRFO, con personalidade xurídica......funcións”.

O CES considera que, en aras dunha boa técnica xurídica, non deben citarse mediante siglas as normas legais ás que se remite o texto obxecto de ditame, máxime cando, como sucede neste caso, non houbo identificación previa das siglas TRLRFO nin na Exposición de Motivos nin ao longo do texto articulado.

Aínda que para os profesionais da Administración e do Dereito sexa fácil saber que se trata do Texto Refundido da Lei de Réxime Financeiro e Orzamentario de Galicia, aprobado polo Decreto Lexislativo 1/1999, do 7 de outubro, non resulta así de sinxelo coñecelo para a cidadanía non familiarizada con dita terminoloxía.

Por isto, o CES entende que o apartado 2 de dito precepto debería ser redactado de forma que se puidese identificar a mencionada norma legal mediante a súa correcta e completa referencia.

2.- O artigo 4 deste anteproxecto de Lei establece os fins da Axencia Galega das Industrias Culturais. O seu apartado d) atribúelle á devandita axencia competencias que, conforme ao Decreto 231/2006, do 23 de novembro, polo que se establece a estrutura orgánica da Consellería de Innovación e Industria, poderían corresponderlle á mencionada Consellería, coa agravante de que a competencia se adxudica por lei, coa dificultade de ser modificado.

3.- O artigo 7 do anteproxecto establece cales son os órganos de goberno da AGADIC mencionando, exclusivamente, ao Consello de Dirección e á Dirección, para de seguido indicar no artigo 8.1. o carácter de órgano colexiado do Consello de Dirección e no punto 2 do mesmo artigo a súa composición.

Sen embargo, despois de relacionar as atribucións do Consello no punto 3 e indicar que os seus acordos “porán fin á vía administrativa” no punto 4, o anteproxecto fixa, no punto 5 deste artigo, as competencias da presidencia do Consello de Dirección polo que sen definilo así, lle outorga o carácter de órgano unipersoal con competencias propias, excluíntes e diferenciadas das do Consello de Dirección.

O CES considera que aos efectos de deixar claramente delimitadas as funcións e competencias, debería analizarse a posible reordenación dos diferentes órganos en artigos separados diferenciando entre órganos colexiados e unipersoais, máxime cando, como no caso da presidencia do Consello de Dirección, se lle atribúan competencias exclusivas que non figuran entre as do Consello de Dirección e que poden supoñer obrigas para AGADIC, tales como as derivadas da sinatura de Convenios ou as de persoarse en xuízo coa facultade de outorgar poderes para pleitos.

4.- En canto aos órganos de goberno que se reflicten no título II, o artigo 8.3.i atribúe á Axencia a "determinación dos criterios de selección de persoal, así como a aprobación da RPT", tratando de imitar a Lei estatal de axencias, pero apartándose desta no sentido de que a Lei estatal prevé a aprobación conxunta deste instrumento (RPT) por orde conxunta dos ministerios de adscrición, de Administracións Públicas e de Economía (ver art. 13 da lei estatal); no caso de AGADIC, non se prevé nada ao respecto, nin sequera a intervención da consellería competente en materia de función pública, o que contradí, tamén e á par, a propia Lei de función pública, que ten por "obxecto ordenar e regular todo o persoal ao servizo da Administración da Comunidade Autónoma de Galicia", e conforme á citada lei, correspóndelle ao Consello da Xunta aprobar as normas de clasificación e as relacións de postos de traballo da Administración e ordenar a súa publicación.

5.- O artigo 9.- Dirección do anteproxecto de Lei sometido a ditame, no seu apartado 3º, reflicte que “Correspóndelle ao Director ou Directora as seguintes funcións: (...)”. O CES entende que se debe substituír a devandita expresión Director ou Directora pola de “Dirección”, empregada nos apartados 1 e 2.

No artigo 9.4. disponse que a Dirección está suxeita ao “control de resultados en relación cos obxectivos que lle foran fixados” sen indicar quén é o responsable de establecer estes obxectivos.

O CES considera que aínda que por lóxica parece que debería ser o Consello de Dirección segundo pode desprenderse do establecido no apartado d) do artigo 8.3., non estaría de máis que así figurase no artigo 9.4. engadindo á derradeira frase a locución “...fixados polo Consello de Dirección”, se isto é o que realmente quere establecerse.

En opinión do CES parece improcedente que unha axencia inclúa un desenvolvemento e aplicación do complemento de produtividade (apartado 5º), cando dito complemento non se está a utilizar na administración autonómica. Permitirlle regular este complemento a unha axencia implica xerar un novo punto de fragmentación do sistema retributivo da administración autonómica cando a tendencia debe ser a dun sistema homoxéneo para evitar os agravios comparativos e indirectamente, un factor de desmotivación.

6.- No que atinxe ao artigo 10.- Consello asesor, o CES entende que, na medida en que é un órgano de representación da sociedade civil, debe contemplarse o dereito das asociacións empresariais e centrais sindicais máis representativas no ámbito da comunidade autónoma á participación no devandito Consello.

7.- O artigo 13 está dedicado ao persoal da AGADIC, establecendo no seu apartado primeiro quen constitúe o persoal ao servizo da AGADIC. O CES opina que no artigo 13.1.c., onde di “mediante probas selectivas convocadas ó efecto nos termos establecidos nesta lei” debería dicir

“mediante probas selectivas convocadas ao efecto nos termos da lexislación aplicable en materia de función pública” .

Asemade, tendo en conta que o artigo que regula o persoal directivo é o 16, neste apartado 1, onde di “(...) persoal directivo previsto no artigo 17, (...)” debería substituírse por “(...) persoal directivo previsto no artigo 16, (...)”

8.- En relación á ordenación de postos de traballo, artigo 15, falta unha referencia á participación das organizacións sindicais para a aprobación das relacións de postos de traballo como se recolle na modificación da Lei de Función Pública de Galicia 13/2007 do 27 de xullo.

Neste sentido proponse un segundo parágrafo, tal como:

“A dita relación de postos deberá someterse a informe tanto na súa elaboración como en modificacións posteriores polos correspondentes órganos de representación de empregadas e empregados públicos”.

9.- No que se refire ao artigo 16, que regula o persoal directivo da Axencia, agás a persoa que ostenta a dirección, o CES entende que a súa situación administrativa non debe ser a de “servizos especiais” senón a de servizo activo xa que a primeira non é de aplicación, cos supostos que se contemplan neste anteproxecto, de acordo coa actual normativa de función pública.

No apartado 2 deste artigo, a cualificación que ten que ter o persoal directivo, o CES propón substituír a expresión “titulares superiores” por “titulados universitarios”.

10.- O anteproxecto de Lei adoece de imprecisión ao referirse aos centros de produción, arquivo, información e investigación cultural dependentes do IGAEM, que fican provisoriamente adscritos á AGADIC “entanto non se cree un ente específico para a xestión e coordinación dos centros de produción cultural de titularidade pública” (D.T 2ª).

O CES entende que esa non parece a solución máis adecuada e que sería máis prudente que estas competencias sexan asumidas pola propia Axencia. En todo caso, ambos entes deberían crearse de forma paralela para garantir a continuidade da prestación dos servizos, evitando unha situación de interinidade que pode prolongarse indefinidamente.

________________

Voltar ao Artigo:

Demoledor informe do Consello Económico e Social contra a privatización da Cultura
_____________

Demoledor informe do Consello Económico e Social contra a privatización da Cultura

De: Xan Carlos Ansia Xan Carlos Ansia
-xancarlosansia@hotmail.com-

Para: artabra21@gmail.com
Data: 17 de novembro de 2007 13:40
Asunto: DEMOLEDOR INFORME DO CES CONTRA PRIVATIZACIÓN DA CULTURA



DEMOLEDOR INFORME DO CES CONTRA PRIVATIZACIÓN DA CULTURA

A PLATAFORMA CULTURA SI, MAUSOLEO NON DENUNCIA A CREACIÓN DA AXENCIA GALEGA DAS INDUSTRIAS CULTURAIS COMO INSTRUMENTO PARA PRIVATIZAR O IGAEM E A CULTURA GALEGA.

O Consello Económico e Social da Xunta de Galicia ditaminou por unanimidade a "fuxida do Dereito Administrativo" deste novo chiringuito creado polo bipartito.a pesar deste informe Anxela BUGALLO mercantiliza a cultura galega.

Xuntamos o documento completo do CES (Ditame 08/07)

O CES organismo dependente da Administración Autonómica rechazou unanimente a creación da Axencia Galega das Industrias Culturais, ditame negativo que o Consello da Xunta de Galicia non tivo en conta e sin rectificar nengún dos puntos criticados polo CES, pasou a aprobar no último consello da Xunta, a creación da Axencia Galega das Industrias Culturais, ao non ser un informe vinculante a conselleira de Cultura, Anxela Bugallo, poido obter a aprobación do Consello da Xunta, ao seu proxecto privatizador do IGAEM e de externalización das iniciativas e actividades culturais a empresas privadas (representantes de cantantes, promotores de festas e banquetes, empresas de espectaculos nocturnos, de orquestas e verbenas, e dedicadas a todo tipo de eventos gastronomicos, caterings e festivais de toda clase), por suposto sempre que sexan do gosto e criterio da señora conselleira Anxela Bugallo e do seu grupo de admiradores e pesebristas culturais que a asesoran.

No CES participan os sindicatos CIG, UGT E CCOO, que votaron en contra desta nova creación dun chiringuito que en afirmación do dictame do CES: "supón un paso mais no fenómeno de fuxida do Dereito Administrativo que en aras a unha pretendida eficiencia non é mçais que unha escusa para evitar os controis propios do dereito público". E tamén dí "No caso do AGADIC, esta fuxida é máis rápida e controvertida se cabe xa que o ente aquí proposto afonda mais no panorama moi fragmentado de entes, organismo e fundacións que incfrementan a confusión institucional".

Para a Plataforma Cultura Si, Mausoleo NOn iste é o futuro deiseñado por Anxela Bugallo e coa anuencia de Anxo Quintana para o movimento cultural en Galiza. Desentenderse do asociacionismo cultural de base e promover o mercantilismo cultural, o pago a amanuenses e voceiros adocenados, que nos mostren cultura espectaculo ao seu gusto, sin participación, sin acceso ás asociacions de base e entregandolle os cartos do seu departamento a empresarios que pensan en enriquecerse a costa de creadores, e traballadores da cultura, figurantes nun mercado guiado única e exclusivamente polos reditos monetarios, e si hai perdidas seguro que tamén se sufragan co erario público, que estes empresarios enseguida desaparecen cando hai que pagar as deudas.

Agradecemos a ese medio de comunicación a difusión informativa dun feitos que consideramos supón o enterramento da iniciativa cultural de base, para crear un entramado industrial pagado e sufragado con cartos públicos pola conselleira Anxela Bugallo.

17.novembro.2007.
Xan Carlos Ansia.
Portavoz Plataforma. Tlfo. 658656957
http://culturasimausoleonon.blog.com/

________________

Enlace co Ditame 08/07 sobre o anteproxecto de Lei de creación da Axencia Galega das Industrias Culturais
____________

Conferencia don Angel Gabilondo, Reitor da Univ. Autónoma de Madrid, o venres 23 de novembro en Ferrol

De: Fuco Buxán -fucobuxan@yahoo.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 17 de novembro de 2007 17:58
Asunto: Conferencia don Angel Gabilondo, Reitor da Univ.Autónoma de Madrid



O Presidente da
Asociación Cultural
Fuco Buxán

comprácese en convidalo a
Conferencia
"A palabra e o coraxe público"
Que dentro do ciclo "Democracia e Compromiso"

Impartirá
Don Angel Gabilondo Pujol
Reitor da Universidade Autónoma de Madrid
e Presidente da Conferencia de Reitores de España
O Acto terá lugar o
23 de novembro de 2007, ás 19,30 horas
na Aula Magna da Facultade de Humanidades
Campus de Esteiro – Ferrol

Agradecendo a súa asistencia*, móstralle o seu aprezo
Manuel A. Rodríguez Carballeira

*) Sendo un acto aberto, agradécese a confirmación de asistencia.

Co ciclo "Democracia e Compromiso" que inaugurou Santiago Carrillo, o pasado verán, trátase de impulsa-la democracia española e o seu desenrolo, e de conquerir un maior nivel no debate político na nosa comarca, ampliando a concienciación cidadá.

Proseguirá coa participación do Sres. Vicens Navarro ( 12 de decembro), Mayor Zaragoza, Herrero de Miñón, entre outros..

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es

________________

domingo, novembro 18, 2007

A entrega de premios á Mellor e Peor Actuación Ambiental 2007 que terá lugar o vindeiro 1 de decembro do 2007 en Ferrol

De: Verdegaia en Ferrol, Eume e Ortegal
-ferrol@verdegaia.org-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 17 de novembro de 2007 19:34
Asunto: Convite Premios Verdegaia 2007



Premios Verdegaia 2007





XANTAR DE ENTREGA DE PREMIOS Á MELLOR E PEOR ACTUACIÓN AMBIENTAL 2007


Estimados/as amigos/as:

En nome do Núcleo Comarcal de Verdegaia Ferrol, Eume e Ortegal quérovos convidar á entrega de premios á Mellor e Peor Actuación Ambiental 2007 que terá lugar o vindeiro 1 de decembro do 2007 en Ferrol no transcurso dun xantar.

Esta iniciativa pretende contribuir aos fins da propia asociación, como son a defensa da sustentabilidade ecolóxica, a xustiza social e a paz, salientando publicamente aquelas actuacións respetuosas co medio, ou aquelas outras manifestamente irresponsables. Tamén pretendemos fortalecer os vínculos con outros colectivos cos que habitualmente compartimos espacios de encontro e traballo. Por iso gustaríanos contar coa vosa presencia o 1 de decembro na entrega de premios á Mellor e Peor Actuación Ambiental de 2007.

Para asistir cómpre facer unha preinscripción co obxecto de facer unha estimación dos asistentes e así poder buscar o sitio máis axeitado a un precio asequible. Finalmente, porémonos en contacto de novo con vosoutros para especificar os detalles deste acto.

Inscripcións: ferrol@verdegaia.org ou 636 958 728

Un saúdo,

Mónica Arto Blanco
Verdegaia

http://verdegaia.org
________________