luns, maio 31, 2010

Galiza por Palestina convoca o Martes 1 de Xuño, concentracións en toda Galiza, en solidariedade co Pobo Palestino, en denuncia polo ataque asasino do Estado Sionista de Israel, contra a Flotilla de "Free Gaza"


Galiza por Palestina convoca mañán, Martes 1 de xuño de 2010, ás 20:30 horas, en toda Galiza, concentracións de protesta contra o ataque asasino que os sionistas perpetraron contra os barcos que transportaban axuda humanitaria para Gaza.

تنادي مؤسسة غاليسيا من أجل فلسطين بالإحتشاد غدا الموافق الأول من شهر حزيران الساعة 20:30 في كل أنحاء جليقية. ستقام إحتشادات لرفض الهجوم الإجرامي الذي قام به الصهاينة ضد السفن التي كانت تنقل المساعدة إلى غزة .

Abertas a tod@s aqueles que condenen a barbarie israelí e queran esixir medidas contundentes contra os asasinos, as concentracións realizaranse diante da casa do concello de cada vila, salvo naqueles lugares onde exista unha convocatoria unitaria previa. As convocatorias ata o momento son:

سيتم القيام بالإحتشادات أمام بلديات كل قرية في نفس الساعة و نفس اليوم بإستثناء المدن التالية:

A Coruña: No Obelisco. آ كورونيا، أوبيليسكو

Santiago de Compostela: Praza ddo Toural. ٍسانتياغو دي كومبوستيلا : ساحة تورال

Ferrol: Na Praza Amada García, diante do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia. فيرول: رئاسة بلدية جليقية، ساحة أمادا غراثيا

Por favor, acudide e difundedeo. Atte.: Galiza por Palestina.
الرجاء الإنضمام و النشر. مؤسسة غاليسيا من أجل فلسطين

ISRAEL CUMPLIU AS SÚAS AMEAZAS:

Soldados do Exército de Israel interceptaron esta madrugada a Flotilla da Liberdade, que pretendía desobedecer o bloqueo sobre a Faixa de Gaza e portaba miles de toneladas de material de corte humanitario, asasinando a varias/os das/os participantes (entre 10 e 60 segundo fontes diversas) e ferindo a outras/os.

A interceptación produciuse a entre unhas 75 e 100 millas da costa do Estado de Israel, en augas internacionais, violando así o Dereito Internacional desde o primeiro minuto.

Segundo o comunicado do Exército, os soldados foron recibidos con fogo real pola Flotilla. Este dato foi desmentido por xornalistas presentes (varias ducias), e resulta certamente inverosímil dado o perfil das/os integrantes da flotilla e o feito de que non haxa mortes máis ca do bando activista.

A estas horas parece que non existe comunicación cos seis barcos, xa tomados polo Exército e que se dirixirían a Ashdod. Nas datas previas os militares afirmaran que as/os participantes da Flotilla serían internadas/os en centros de detención en territorio israelita se non se entregabas, sen resistencia, aos interceptores.

Nas imaxes da interceptación vese cómo varios participantes da Flotilla baten con paos a soldados israelitas que baixan cableados desde helicópteros. Segundo o comunicado do Exército hai dous soldados feridos.
Unha nova onda de mobilizacións está nas rúas.
(Fonte: Moncho Vázquez)

PRÉGASE MÁXIMA DIFUSIÓN

GALIZA POR PALESTINA
_________________

Enlaces de interese:

http://www.freegaza.org/

http://www.freegaza.com/

Por Palestina





http://somostodospalestinos.blogspot.com/
___________________________

O Exército israelí atacou ás embarcacións de "Free Gaza", a flotilla humanitaria que busca chegar a Gaza

O Exército israelí atacou a madrugada deste luns, 31 de Maio de 2010,  un dos barco da Flotilla Free Gaza que intentaba levar unhas 10 mil toneladas de axuda humanitaria á franxa de Gaza, co que causou a morte a unhas 14 persoas e feridas a outras 30.

A televisión turca mostrou imaxes captadas desde o barco turco "Mavi Marmara", nas que se observaron a soldados do Exército israelí abrindo fogo.





O Exército israelí atacou a madrugada deste luns, 31 de Maio de 2010,  un barco da Flotilla Free Gaza que intenta levar unhas 10 mil toneladas de axuda humanitaria á franxa de Gaza, co que causou a morte a unhas 14 persoas e feridas a outras 30.

O correspondente de teleSUR no Medio Oriente, Hisham Wannous, reportou que o ataque foi dirixido por mariños israelís e, no proceso, ata se empregou o uso dun helicóptero.

Wannous precisou que logo de coñecerse a noticias producíronse manifestacións en Gaza e Turquía en rexeitamento ao ataque, mentres o Goberno israelí garda silencio respecto diso.

Indicou que os buques de guerra israelís que participaron no ataque saíron do porto de Haifa, no norte de Israel, portando mísiles e todo tipo de armas.

O xornalista tamén detallou que que as embarcacións de Free Gaza.serán levadas a Haifa, onde se prevé que sexan detidas as persoas que viaxan na Flotilla. Segundo Wannous, a maioría dos caídos son europeos e turcos.

Free Gaza apuntou no seu sitio de Internet que o barco atacado foi o IHH, de bandeira turca, o cal, asegurou a organización humanitaria, foi abordado por efectivo da Armada de Israel.

Entre os pasaxeiros da Flotilla de Free Gaza atópanse parlamentarios europeos e gañadores do premio Nobel da Paz.

Segundo a televisión israelí, o ataque do Estado hebreo deixou 10 vítimas fatais, mentres que unha organización non gobernamental (ONG) turca sinala que son dúas os mortos.

Medios de Turquía mostraron imaxes captadas dentro do barco turco "Mavi Marmara", nas que se vían aos soldados israelís abrindo fogo.

Deste xeito, Israel cumpriu as advertencias realizadas o pasado sábado polo portavoz do seu Ministerio de Relacións Exteriores, Ygal Palmor, quen indicou que o seu país estaba disposto a bloquear o paso das embarcacións, ata co uso da forza.

"Intentaremos impedirlles que se acheguen ás costas da franxa de Gaza de xeito pacífico, pero se se empeñan en pasar, bloquearémolos", afirmou Palmor o pasado sábado.

A Flotilla, que busca axudar ao pobo palestino que vive baixo o férreo bloqueo israelí co envío de alimentos, aveños, axudas médicas e materiais para a construción, posto que estruturas como hospitais e escolas quedaron derrubadas ou en moi mal estado polos ataques realizados polas forzas de Israel.

De acordo coa prensa turca, o ataque israelí contra a embarcación da Flotilla Free Gaza produciuse en augas internacionais ás 04:00 horas locais (01:00 GMT).

Logo de coñecerse que Israel atacara a Flotilla, centos de persoas concentráronse para protestar ante o consulado israelí na cidade turca de Istambul.

A Flotilla está composta por seis barcos, tres deles turcos, e transporta, entre outras cousas, materiais de construción, equipos médicos e produtos de necesidade básica, co obxectivo de romper o bloqueo que sofre a franxa de Gaza por parte de Israel.

Fonte: TeleSUR

Enlaces de interese:

http://www.freegaza.org/

http://www.freegaza.com/

Por Palestina





________________

domingo, maio 30, 2010

Video e Galería de Fotos da Marcha da Asemblea do Foro Galego de Inmigración, celebrada en Ferrol este Domingo 30 de Maio de 2010

Este 30 de Maio de 2010, baixo o lema "Repensar a nosa práctica asociativa", celebrou-se en Ferrol, a V Asemblea Anual do Foro Galego da Inmigración e da Emigración de Retorno. O vídeo e as fotos son dunha Marcha realizada dentro do encontro, despois dos debates de pola mañá. As persoas que participaban na Asembleia, e outras persoas que se sumaron, partiron desde a Avenida de Vigo até ao Cantón Ferrolán. A cidade, nun Domingo, pouco despois do mediodía estaba baleira, a crise demográfica e económica que sofre Ferrol esta-se facendo notar. Logo houbo un Acto Público neste lugar céntrico da cidade, onde interviron representantes dalgunhas das organizacións convocantes.

Ausencias

Ao baleiro da cidade de Ferrol, hai que somar a deriva da esquerda sindical e política desta cidade e do resto das comarcas do noroeste galego. Só así se entende o porqué @s inmigrantes marcharan um pouco máis en soeidade. Ausencia absoluta de representantes municipais, de sindicalistas, activistas políticos, sociais, veciñais, culturais, ... Iso, unha ausencia que dá que pensar.

Tod@s somos Inmigrantes !
Colectivo Ártabra 21




Nota.- O video, aindaque se pode ver até o final ten un pequeno problema de interferencias que intentaremos resolver en poucas horas

Carrusel de Diapositivos en alta resolución


[Para entrar clicar acima da imaxe]
Álbum: picasaweb.google.com/inaciogz

Enlaces de interese:
______

Saír da Crise do Capitalismo ou Saír do Capitalismo en Crise?

Desde Ártabra 21 recomendamos a lectura deste artigo de Samir Amin, moi actual e esclarecedor. Reflexionar sobre a converxencia na diversidade, achega toda unha teoría libertaria e socialista, como reflexión, como método de análise, como camiño, como alternativa, como loita, ... Non hai socialismo sen democracia, nen democracia sen socialismo, ... Unha análise, unha reflexión e unha chamada á converxencia nas proposta e na acción. ... Este artigo, de Samir Amin, sinala e analisa os puntos básicos dun tratado desenvolvido na obra "A crise. Saír da crise do capitalismo ou saír do capitalismo en crise", entre outras editoriais, esta foi publicada en Castelám por "Edc. El Viejo Topo" Decembro de 2009.

Paga a pena, armar-se de paciencia e parar-se a ler este artigo

Continua o saqueo dos recursos naturais do Sur, que esixe o modelo de consumo dilapidador para o beneficio exclusivo das sociedades opulentas do Norte.

A xestión política da dominación mundial do capital dos oligopolios é necesariamente dunha violencia extrema. Porque para conservar as súas posicións como sociedades opulentas, os países da tríada imperialista están obrigados a reservarse para o seu exclusivo beneficio o acceso aos recursos naturais do planeta. Esta nova esixencia é a causa da militarización e a mundialización, algo que eu cualifiquei como o "imperio do caos" (título dun dos meus libros publicado en 2001), expresión que despois foi retomada por outros.

Por Samir Amin [*]
15.11.2009

O principio de acumulación sen fin que define ao capitalismo é sinónimo de crecemento exponencial e este, do mesmo xeito que o cancro, conduce á morte. Stuart Mill, que comprendera isto, imaxinaba que un "estado estacionario" poríalle fin a este proceso irracional. Keynes compartía o optimismo da Razón. Pero nin o un nin o outro puideron comprender como podería imporse o necesario fin do capitalismo. Marx, ao outorgarlle á loita de clases un novo lugar, si puido imaxinar a caída da clase capitalista, concentrada na actualidade en mans da oligarquía.


O capitalismo, un paréntese na historia

A acumulación, sinónimo de pauperización, debuxa o marco obxectivo das loitas contra o capitalismo. Pero esta exprésase principalmente polo contraste crecente entre a opulencia das sociedades do centro, beneficiarias da renda imperialista e a miseria das sociedades das periferias dominadas. Este conflito convértese no eixo central da alternativa "socialismo ou barbarie".

O capitalismo histórico "realmente existente" asociouse a sucesivas formas de acumulación por apropiación (refugallo), non só nas súas orixes ("acumulación primitiva"), senón en todas as etapas do seu desenvolvemento. Unha vez constituído, este capitalismo "atlántico" partiu a conquistar o mundo e a reconstruílo a través da permanencia da apropiación das rexións conquistadas, converténdoas nas periferias dominadas do sistema.

Esta mundialización "vitoriosa" probou que é incapaz de imporse dun xeito duradeiro. Medio século apenas logo do seu triunfo, que podía parecer inaugurar o "fin da historia", xa estaba cuestionada pola revolución da semi-periferia rusa e as loitas (vitoriosas) de liberación de Asia e África, a cales escribiron a historia do século XX -a primeira onda de loitas pola emancipación dos traballadores e dos pobos.

A acumulación por apropiación (refugallo) continúa ante os nosos ollos no capitalismo tardío dos oligopolios contemporáneos. Nos centros, a renda do monopolio, da cal benefícianse as plutocracias oligopólicas, é sinónimo da apropiación e o refugallo a todo o conxunto que conforma a base produtiva da sociedade. Nas periferias, este refugallo empobrecedor maniféstase mediante a expropiación aos campesiños e pola rapiña dos recursos naturais destas rexións. Ambas as prácticas constitúen os alicerces esenciais das estratexias de expansión do capitalismo tardío dos oligopolios.

Desde esta perspectiva eu coloco como desafío principal para o século XXI á "nova problemática agraria". O refugallo aos campesiños (de Asia, África e América Latina) constitúe a maior forma contemporánea de tendencia cara á pauperización (no sentido que Marx lle outorga a leste "lei") asociada á acumulación. A súa posta en práctica non pode separarse das estratexias de captación da renda imperialista por parte dos oligopolios, con ou sen biocombustibles. Eu deduzo que o desenvolvemento das loitas neste terreo e as respostas que darán no futuro as sociedades campesiñas do Sur (case a metade da humanidade) dirixirán amplamente a capacidade dos traballadores e dos pobos de producir avances na ruta da construción dunha civilización auténtica, liberada da dominación do capital e para a cal eu non atopo outro nome que o do socialismo.

O saqueo dos recursos naturais do Sur, que esixe o modelo de consumo dilapidador para o beneficio exclusivo das sociedades opulentas do Norte, aniquila toda perspectiva de desenvolvemento digno deste nome para os pobos afectados e constitúe, de feito, a outra cara da pauperización a escala mundial. Desde esta perspectiva, a ?crise da enerxía? non é o produto da redución de certos recursos necesarios para a súa produción (o petróleo, por suposto), nin é tampouco o produto dos efectos destrutores das formas ?energívoras? de produción e consumo actuais. Esta descrición ? aínda que correcta ? non vai máis aló das evidencias banais e inmediatas. A crise é o produto da vontade dos oligopolios do imperialismo colectivo, quen pretenden o monopolio do acceso aos recursos naturais do planeta, sexan ou non escasos estes recursos, para poder apropiarse da renda imperialista, aínda que a utilización destes recursos siga sendo dilapidadora e energívora, ou que se vexa sometida ante novas políticas ecoloxistas correctoras. Eu deduzo tamén que a estratexia de expansión do capitalismo tardío dos oligopolios enfrontarase necesariamente coa crecente resistencia das nacións do Sur.

A crise actual non é nin unha crise financeira nin a suma de crise sistémicas múltiples, senón a crise do capitalismo imperialista dos oligopolios, cuxo poder exclusivo e supremo está sendo cuestionado, unha vez máis, polas loitas das clases populares e os pobos e nacións das periferias dominadas, aínda que parezan "emerxentes". Ela é simultaneamente unha crise da hexemonía dos Estados Unidos. Capitalismo de oligopolios, poder político das oligarquías, mundialización bárbara, hexemonía dos Estados Unidos, militarización da xestión da mundialización ao servizo dos oligopolios, declive da democracia, saqueo dos recursos do planeta e abandono da perspectiva do desenvolvemento do Sur son indisociables.

O verdadeiro desafío é o seguinte: lograrán estas loitas converxer para abrir a vía -ou as vías- a longo prazo ruta da transición ao socialismo mundial? Ou continuarán separadas unhas doutras, ou ata entrarán en conflito unhas con outras, e por iso, volveranse ineficaces e deixaranlle a iniciativa ao capital dos oligopolios?


Dunha longa crise a outra

A caída financeira de setembro de 2008 probablemente sorprendeu aos economistas convencionais da "mundialización feliz" e desorientó a algúns fabricantes do discurso liberal triunfante logo da "caída do Muro de Berlín" como nos afixemos a dicir. Se, pola contra, o evento non nos sorprendeu -a nós que o esperabamos (sen por suposto predicir a data, como a Sra. Soleil)- foi simplemente porque se inscribía naturalmente no desenvolvemento da longa crise do capitalismo declinante que comezara nos anos 70.

Sería bo volver comentar acerca da primeira longa crise do capitalismo, que constituíu ao século XX, porque é cautivante o parecido entre as etapas do desenvolvemento destas dúas crises.

O capitalismo industrial triunfante do século XX entrou en crise a partir de 1873. As taxas de interese caeron, polas razóns postas en evidencia por Marx. O capital reaccionou cun dobre movemento, de concentración e expansión mundializada. Os novos monopolios confiscaron ao seu interese unha renda sobre a masa da plusvalía xerada pola explotación do traballo. Aceleraron a conquista colonial do planeta. Estas transformacións estruturais permitiron unha nova alza dos intereses. Elas abriron a "belle époque"  -de 1890 a 1914- que foi a dunha dominación mundializada do capital dos monopolios financeiros. O discurso dominante da época eloxia a colonización (misión civilizadora), cualifica á mundialización como sinónimo de paz e a socialdemocracia obreira europea adhírese a ese discurso.

Con todo, esta "belle époque", anunciada como "o fin da historia" polos ideólogos de entón, terminou nunha guerra mundial, como só Lenin puido prever. O período seguinte, ata o fin da segunda guerra mundial, foi o das "guerras e revolucións". En 1920, tendo quedado illada a revolución rusa ("elo máis débil" do sistema), o capital dos monopolios financeiros restaurou contra vento e marea o sistema da "belle époque". Restauración denunciada por Keynes no seu momento e que foi a causa da caída financeira de 1929 e da depresión que lle seguiu ata a segunda guerra mundial.

O longo século XX -1873 / 1990- foi o século do despregamento da primeira crise sistémica profunda do capitalismo declinante (a tal punto que Lenin pensou que o capitalismo dos monopolios ou capitalismo monopolista constituía a "fase suprema do capitalismo") e tamén foi o século dunha primeira onda triunfante de revolucións anticapitalistas (Rusia, China) e de movementos antimperialistas dos pobos de Asia e de África.

A segunda crise sistémica do capitalismo comeza en 1971, co abandono da convertibilidad ouro do dólar, case exactamente un século despois do inicio da primeira. As taxas de interese, de investimento e de crecemento caeron (mais nunca recuperaron os niveis que tiveron entre 1945 e 1975). O capital respondeu ao desafío do mesmo xeito que na crise precedente, cun dobre movemento de concentración e mundialización. Volveu utilizar as mesmas estruturas que definiron a segunda "belle époque" -1990 a 2008- de mundialización financeira e que permitiron aos grupos oligopólicos levar a súa renda de monopolio. Os discursos de acompañamento foron os mesmos: o "mercado" garante a prosperidade, a democracia e a paz; é o "fin da historia". Idénticas adhesións dos socialistas europeos ao novo liberalismo. E con todo, esta nova "belle époque" estivo acompañada desde os seus inicios pola guerra, aquela de o Norte contra o Sur, comezada desde 1990. E do mesmo xeito que a primeira mundialización produciu a 1929, a segunda produciu a 2008. Estamos na actualidade nun momento crucial que anuncia a posibilidade dunha nova onda de "guerras e revolucións". Sobre todo porque os poderes non perseguen outra cousa que a restauración do sistema tal cal era antes da súa caída financeira.

A analogía entre os desenvolvementos destas dúas crises sistémicas longas do capitalismo decadente é asombrosa. Con todo, hai algunhas diferenzas cuxo alcance político é importante.


Detrás da crise financeira, a crise sistémica do capitalismo dos oligopolios

O capitalismo contemporáneo é de entrada e ante todo un capitalismo de oligopolios, no amplo sentido da palabra (en parte non o era ata agora). Eu comprendo por iso que os oligopolios controlan sos a reprodución do sistema produtivo no seu conxunto. Eles son "financiarizados" no sentido que eles sos teñen acceso ao mercado dos capitais. Esta particularidade financeira dálle ao mercado monetario e financeiro -o seu mercado, no que eles compiten- o status de mercado dominante, o cal constrúe aos mercados do traballo e do intercambio de produtos.

Esta particularidade financeira mundializada exprésase a través dunha transformación da clase burguesa dirixente, a cal converteuse nunha plutocracia rentista. Os oligarcas non son soamente rusos, como dicimos a miúdo, senón máis ben estadounidenses, europeos e xaponeses. O declive da democracia é o produto inevitable desta concentración do poder para o beneficio exclusivo dos oligopolios.

É igualmente importante precisar a nova forma da mundialización capitalista, que corresponde a esta transformación, en oposición á que caracterizaba á primeira ?época bela?. Eu exprésoa nunha frase: o paso do imperialismo conxugado en plural (o das potencias imperialistas en conflito permanente entre elas) ao imperialismo colectivo da tríada (Estados Unidos, Europa e Xapón).

Os monopolios que emerxeron en resposta á primeira crise das taxas de interese constituíronse sobre bases que reforzaron a violencia da competencia entre as potencias imperialistas máis grandes da época, e conduciu ao gran conflito armado de 1914, seguido da paz de Versalles e, logo, á segunda guerra ata 1945. O que Arrighi, Frank, Wallerstein e eu mesmo cualificamos desde os anos 70 como a "guerra dos trinta anos", termo retomado por outros despois.

Pola contra, a segunda onda de concentración oligopólica, que comezou nos anos 70, constituír sobre outras bases, no marco dun sistema que eu cualifiquei como "imperialismo colectivo" da tríada (Estado Unidos, Europa e Xapón). Nesta nova mundialización imperialista, a dominación dos centros xa non se exerce a través do monopolio da produción industrial (como era antes) senón a través doutros medios (o control das tecnoloxías, os mercados financeiros, o acceso aos recursos naturais do planeta, a información e as comunicacións, as armas de destrución masiva). Este sistema que eu cualifiquei como "apartheid a escala mundial" implica a guerra permanente contra os Estados e os pobos das periferias recalcitrantes, guerra que comezou en 1990 a través do despregamento do control militar do planeta por parte dos Estados Unidos e os seus aliados subalternos da OTAN.

A particularidade financeira deste sistema é indisociable, na miña análise, do seu carácter oligopólico afirmado. Trátase dunha relación orgánica fundamental. Este punto de vista non é o que domina, non soamente na voluminosa literatura dos economistas convencionais, senón tamén na maior parte dos escritos críticos acerca da crise en curso.


É todo o sistema no seu conxunto o que está agora en dificultades

Os feitos están aí: a caída financeira está producindo non unha "recesión" senón unha verdadeira depresión profunda. Pero máis aló, outras dimensións da crise do sistema emerxeran na conciencia pública ata antes da caída financeira. Coñecemos os grandes títulos -crise enerxética, crise alimentaria, crise ecolóxica, cambios climáticos- e numerosas análises destes desafíos contemporáneos prodúcense cotidianamente, algúns deles con gran calidade.

Eu son cando menos crítico dese modo de tratar a crise sistémica do capitalismo, que ve illadas as diferentes dimensións do desafío. Eu redefino entón ás "crise" diversas como as facetas do mesmo desafío, o do sistema da mundialización capitalista (liberal ou non) fundado sobre o tributo que a renda imperialista cobra a escala mundial para proveito da plutocracia dos oligopolios do imperialismo colectivo da tríada.

A verdadeira batalla líbrase nese terreo decisivo, entre os oligopolios que buscan producir e reproducir as condicións que lle permiten apropiarse da renda imperialista e todas as súas vítimas, traballadores de todos os países do Norte e do Sur, pobos das periferias dominadas e condenados a renunciar a toda perspectiva de desenvolvemento que sexa digno dese nome.


Saír da crise do capitalismo ou saír do capitalismo en crise?

A fórmula foi proposta por André Gunder Frank e por min mesmo en 1974

A análise que nós propuxemos da nova gran crise que estimabamos que comezara conduciunos á conclusión de que o capital respondería ao desafío a través dunha nova onda de concentración sobre a base da cal procedería a deslocalizacións masivas. As evolucións posteriores confirmárono amplamente. O título da nosa intervención nun coloquio organizado por Il Manifesto en Roma nesa data ("Non esperemos 1984", en referencia á obra de George Orwell, provocou ronchas nesa ocasión) invitaba á esquerda radical da época a renunciar a socorrer ao capital para buscarlle "saídas á crise" e a comprometerse en estratexias de "saída do capitalismo en crise".

Eu continuei nesa liña de análise cunha obstinación que non queixume. Propuxen unha conceptualización das novas formas de dominación dos centros imperialistas fundada na afirmación dos novos modos de control que substitúen ao antigo monopolio da exclusividade industrial, algo que a ascensión dos países cualificados despois como "emerxentes" confirmoume. Eu cualifiquei á nova mundialización en construción como "apartheid a escala mundial", facendo alusión á xestión militarizada do planeta, que perpetuaba baixo novas condicións a polarización indisociable da expansión do "capitalismo realmente existente".


A segunda onda de emancipación dos pobos: un "remake" do século XX ou algo mellor?

Non hai alternativas ante a perspectiva socialista

O mundo contemporáneo está gobernado polas oligarquías. Oligarquías financeiras nos Estados Unidos, Europa e Xapón, que dominan non soamente a vida económica, senón tamén a política e a vida cotiá. Oligarquías rusas á súa imaxe que o Estado ruso intenta controlar. Estatocracia en China. Autocracias (a miúdo escondidas detrás dalgunhas aparencias de democracias electorais "de baixa intensidade") dentro do sistema mundial no resto do planeta.

A xestión da mundialización contemporánea por parte destas oligarquías está en crises.

As oligarquías do Norte contan con que se van a quedar no poder cando pase o tempo da crise. Elas non senten ameazadas. Pola contra, a fraxilidade dos poderes das autocracias do Sur é ben visible. A mundialización é por iso fráxil. Será cuestionada por unha revolta do Sur, como foi o caso do século pasado? Probable, pero triste. Porque a humanidade non se comprometerá coa alternativa do socialismo, única alternativa humana ante o caos, ata que os poderes das oligarquías, dos seus aliados e dos seus servidores sexan derrotados simultaneamente nos países do Norte e os do Sur.

Viva o internacionalismo dos pobos fronte ao cosmopolitismo das oligarquías !


É posible "arranxar" aos oligopolios financeiros e mundializados?

O capitalismo é "liberal" por natureza, se entendemos por "liberalismo" non o bonito cualificativo que inspira o termo, senón o exercicio pleno e enteiro da dominación do capital, non soamente sobre o traballo e a economía, senón sobre todos os aspectos da vida social. Non hai "economía de mercado" (expresión vulgar para dicir capitalismo) sen "sociedade de mercado". O capital persegue obstinadamente ese único obxectivo. O diñeiro. A acumulación en si mesma. Marx, e logo del outros pensadores críticos como Keynes, comprendérono perfectamente. Non é o caso dos nosos economistas convencionais, ata os de esquerda.

Ese modelo de dominación exclusiva e total do capital impúxose con obstinación polas clases dirixentes ao longo da crise precedente ata 1945. Só a tripla vitoria da democracia, do socialismo e da liberación nacional dos pobos permitiu, de 1945 a 1980, a substitución dese modelo permanente do ideal capitalista pola coexistencia conflictual de tres modelos sociais regulados, que foron o Welfare State da social democracia do Oeste, os socialismos realmente existentes do Leste e os nacionalismos populares do Sur. A caída destes tres modelos fixo posible un retorno á dominación exclusiva do capital, cualificada como neo-liberal.

Eu asocio este novo "liberalismo" a un conxunto de carácteres novos que me parecen merecer a cualificación de "capitalismo senil". O libro que leva ese título, publicado en 2001, era un dos probablemente raros escritos desa época que, lonxe de ver no liberalismo mundializado e financeiro o "fin da historia", analizaba ao sistema do capitalismo decadente como inestable, condenado ao fracaso, precisamente a partir da súa dimensión financeira ("o seu Talón de Aquiles", escribín).

Os economistas convencionais permaneceron obstinadamente xordos ante todo cuestionamiento das súas dogmas. A tal punto de ser incapaces de prever a caída financeira de 2008. Aqueles a quen os medios de comunicación dominantes presentaron como "críticos" merecían pouco este cualificativo. Stiglitz estaba convencido de que o sistema, tal como estaba -o liberalismo mundializado e financeiro- podía ser arranxado mediante algunhas correccións. Amartya Sen predicou a moral sen ousar pensar no capitalismo realmente existente como era necesario.

Os desastres sociais que o despregamento do liberalismo -"a utopía permanente do capital" escribín- non deixará de provocar, inspiraron nostalxias do pasado recente ou máis afastado. Pero esas nostalxias non responderon ao desafío. Porque elas son o produto dun empobrecimiento do pensamento crítico teórico que progresivamente se prohibiu comprender as contradicións internas e os límites dos sistemas logo da segunda guerra mundial, polo que as erosións, desviacións e caídas apareceron como cataclismos imprevistos.

Polo menos no baleiro creado polos repregamentos do pensamento teórico crítico, unha toma de conciencia das novas dimensións da crise sistémica da civilización atopou un medio para abrirse camiño. Eu fago aquí referencia aos ecoloxistas. Pero os Verdes, que pretenderon distinguirse radicalmente, do mesmo xeito que os Azuis (conservadores e liberais) e os Vermellos (socialistas) encerráronse nunha ruela sen saída, no canto de integrar a dimensión ecolóxica nunha crítica radical do capitalismo.

Todo estaba no seu lugar para asegurar o triunfo -pasaxeiro de feito, pero que se viviu como "definitivo"- da alternativa chamada "democracia liberal". Un pensamento miserable -un verdadeiro non pensamento- que ignoraba o que con todo Marx dixera como decisivo con respecto a esta democracia burguesa, que ignora que aqueles que deciden non son aqueles que están afectados polas súas decisións. Aqueles que deciden teñen a liberdade reforzada polo control da propiedade e son hoxe as plutocracias do capitalismo e os Estados que son os seus debedor. Os traballadores e os pobos son só as súas vítimas. Tales futilidades puideron parecer cribles, durante un tempo, como consecuencia das desviacións dos sistemas resultantes logo das guerras, dada a miseria das súas dogmáticos que non lograban comprender as causas. A democracia liberal podía parecer entón "o mellor dos sistemas posibles".

Na actualidade os poderes, que non previran nada, tratan de restaurar o mesmo sistema. O seu éxito eventual, como o dos conservadores dos anos 20 -que Keynes denunciou sen atopar eco na súa época- só agravará a amplitude das contradicións que foron a causa da caída financeira de 2008.

Non menos grave é o feito de que os economistas de "esquerda" adheríronse desde fai tempo ao esencial das teses da economía vulgar e aceptaron a idea -errónea- da racionalidade dos mercados. Eles concentraron os seus esforzos na definición das condicións desta racionalidade, abandonando a Marx xulgado como "obsoleto" -quen descubriu a irracionalidad dos mercados desde o punto de vista da emancipación dos traballadores e os pobos. Na súa perspectiva, o capitalismo é flexible, axústase ás esixencias do progreso (tecnolóxico e ata social) se se lle obriga. Estes economistas de "esquerda" non estaban preparados para comprender que a crise que estalou era inevitable. Estaban aínda menos preparados para enfrontar os desafíos aos cales enfrontáronse os pobos. Do mesmo xeito que os outros economistas vulgares, buscaron reparar os desgastes sen comprender que era necesario, para facelo con éxito, comprometerse con outra vía, a de exceder as lóxicas fundamentais do capitalismo. En lugar de buscar saír do capitalismo en crise, pensaron poder saír da crise do capitalismo.


A crise da hexemonía dos Estados Unidos

A recente reunión do G20 (Londres, abril de 2009) non detonou de ningún xeito unha "reconstrución do mundo". E quizais non foi casualidade que logo dela veu a da OTAN, brazo armado do imperialismo contemporáneo, e polo reforzamento do seu compromiso militar en Afganistán. A guerra permanente do "Norte" contra o "Sur" debe continuar.

Xa sabiamos que os gobernos da tríada "Estados Unidos, Europa e Xapón" perseguían o obxectivo exclusivo dunha restauración do sistema tal e como fora antes de setembro de 2008 e non hai que tomar con seriedade as intervencións en Londres do presidente Obama e de Gordon Brown dunha parte e de Sarkozy e Ángela Merkel por outra, as cales estiveron destinadas a divertir ao público. As "diferenzas" pretendidas, acusadas polos medios de comunicación, sen consistencia real, respondían só ás necesidades dos dirixentes involucrados de sentirse valorados polas súas opinións inxenuas. "Refundar o capitalismo", "moralizar as operacións financeiras": grandes palabras para evitar abordar as verdadeiras cuestións. É por iso que a restauración do sistema, o cal non é imposible, non resolverá ningún problema, senón que máis ben agravará a gravidade. A "comisión Stiglitz", convocada polas Nacións Unidas, insérese nesta estratexia de construír un engano. Evidentemente non podiamos esperar outra cousa das oligarquías que controlan os poderes reais e os seus debedor políticos. O punto de vista que eu desenvolvín, que coloca o acento nas relacións entre a dominación dos oligopolios e a particularidade financeira necesaria da súa xestión da economía mundial -indisociables o un do outro- foi ben confirmado polos resultados do G 20.

Máis interesante aínda é o feito de que os líderes dos "países emerxentes" invitados gardaron silencio. Unha soa frase intelixente foi pronunciada ao longo desa gran xornada circense, foi dita polo presidente chinés Hu Jintao, que observou como de paso, sen insistir e cun sorriso (irónica?) que habería que terminar por concibir a posta en marcha dun sistema financeiro mundial que non fose fundado sobre o dólar. Algúns poucos comentarios inmediatamente fixeron a asociación -correcta- coas propostas de Keynes en 1945.

Esta "observación" chámanos á realidade: a crise do sistema do capitalismo dos oligopolios é indisociable do feito que a hexemonía dos Estados Unidos está ao bordo do colapso. Pero quen tomará a substitución? Certamente non será "Europa", a cal non existe fóra do atlantismo e non nutre ningunha ambición de independencia, como a asemblea da OTAN demostrouno máis dunha vez. China? Esta "ameaza" que os medios de comunicación invocan ata a saciedade (un novo "perigo amarelo") sen dúbidas para lexitimar o aliñamento atlantista, non ten fundamentos. Os dirixentes chineses saben que o seu país non ten os medios, e eles non teñen a vontade. A estratexia de China é contentarse con obrar pola promoción dunha nova mundialización, sen hexemonías. Algo que nin os Estados Unidos nin Europa consideran aceptable.

As probabilidades entón dun desenvolvemento posible en tal sentido repousan enteiramente nos países do Sur. E non é casualidade que a UNCTAD sexa a única institución da familia das Nacións Unidas que tomou iniciativas moi diferentes ás da comisión Stiglitz. Non é casualidade que o seu director, o tailandés Supachai Panitchpakdi, considerado ata ese día un neoliberal, ouse propor no informe da organización titulado "The Global Economic Crise" e con data de marzo de 2009, avances realistas que se inscriben na perspectiva dun segundo momento do "espertar do Sur".

China pola súa banda comezou a construción -progresiva e regulada- de sistemas financeiros rexionais alternativos sen o dólar. Iniciativas que completan, no plano económico, a promoción de alianzas políticas do -Grupo de Xangai-, maior obstáculo ao belicismo da OTAN. A asemblea da OTAN, reunida na mesma etapa en abril de 2009, confirmou a decisión de Wáshington de non comezar a súa desmovilización militar, senón pola contra, de acentuar a súa ampliación, sempre baixo o pretexto falaz da loita contra o "terrorismo". O presidente Obama despregou todo o seu talento para intentar salvar o programa de Clinton, logo de Bush, de control militar do planeta, único modo de prolongar os días da ameazada hexemonía americana. Obama marcou puntos e obtivo a capitulación sen condicións da Francia de Sarkozy -fin do Gaullismo- que se reintegró ao mando militar da OTAN, algo que era difícil cando Wáshington falaba a través de Bush, desprovisto de intelixencia pero non de arrogancia. Aínda por riba, Obama actuou, do mesmo xeito que Bush, dando leccións. Sen respectar "a independencia" de Europa, invitou a que fose aceptada Turquía dentro da Unión Europea.


Cara a unha segunda onda de loitas vitoriosas pola emancipación dos traballadores e dos pobos.

Son posibles novos avances nas loitas de emancipación dos pobos?

A xestión política da dominación mundial do capital dos oligopolios é necesariamente dunha violencia extrema. Porque para conservar as súas posicións como sociedades opulentas, os países da tríada imperialista están obrigados a reservarse para o seu exclusivo beneficio o acceso aos recursos naturais do planeta. Esta nova esixencia é a causa da militarización e a mundialización, algo que eu cualifiquei como o "imperio do caos" (título dun dos meus libros publicado en 2001), expresión que despois foi retomada por outros.

No camiño de despregamento do proxecto de Wáshington de control militar do planeta, de conducir para iso "guerras preventivas" baixo o pretexto da "loita contra o terrorismo", a OTAN hase autocalificado como a "representante da comunidade internacional" e marxinou á ONU, única institución cualificada para falar no seu nome.

Por suposto, os obxectivos reais non poden ser confesados. Para ocultalos, as potencias involucradas elixiron instrumentar o discurso da democracia e concedéronse o "dereito de intervención" para impor o "respecto dos dereitos humanos"!

Paralelamente, o poder absoluto das novas plutocracias oligárquicas deixou sen contidos á práctica da democracia burguesa. En tanto que antes a xestión esixía a negociación política entre as diferentes compoñentes sociais do bloque hegemónico necesario para a reprodución do poder do capital, a nova xestión política da sociedade do capitalismo dos oligopolios, instaurada como consecuencia dunha despolitización sistemática, fundou unha nova cultura do "consenso" (modelo dos Estados Unidos) que substitúe ao cidadán activo polo consumidor e o espectador político, como condición para unha democracia auténtica. Este "virus liberal" (para retomar o título do meu libro publicado en 2005) elimina a apertura de opcións alternativas posibles e substitúe o consenso polo solitario respecto do procedemento da democracia electoral.

O declive e a caída dos tres modelos da xestión social evocados anteriormente é a causa deste drama. A páxina da primeira onda de loitas pola emancipación pechouse, a da segunda onda aínda non se abre. Na penumbra que as separa se "debuxan monstros" como di Gramsci.

No Norte estas evolucións son a causa da perda de sentido das prácticas democráticas. O retroceso ocúltase nas pretensións dun discurso chamado "post -modernista", segundo o cal as nacións e as clases sociais deixáronlle o seu lugar ao "individuo", o cal converteuse no suxeito activo da transformación social.

No Sur outras ilusións ocupan a escena. Xa sexa que se trata da ilusión dun desenvolvemento capitalista nacional autónomo dentro da mundialización, potente para as clases dominantes e medias dos países "emerxentes", e incitado polo éxito inmediato logrado nas últimas décadas. Ou se trata de ilusións nostálxicas (para-étnicas ou para-relixiosas) nos países abandonados á súa sorte.

Máis grave aínda é o feito de que as evolucións incitan á adhesión xeral á "ideoloxía do consumo", á idea de que o progreso mídese segundo o crecemento cuantitativo deste. Marx demostrou que o modo de produción é o que determina o consumo e non á inversa, como o pretende a economía vulgar. A perspectiva dunha racionalidade humanista superior, fundada no proxecto socialista, pérdese entón de vista. O potencial xigantesco que a aplicación das ciencias e da tecnoloxía ofrecen á humanidade enteira e que debería permitir a plenitude real dos individuos e as sociedades, tanto no Norte como no Sur, disípase nas esixencias do seu sometemento ante as lóxicas da procura sen fin da acumulación de capital. Máis grave aínda, o progreso continuo da produtividade social do traballo asóciase a un despregamento vertixinoso dos mecanismos de pauperización (visibles a escala mundial, entre outros, pola ofensiva xeneralizada contra as sociedades campesiñas), tal e como Marx o comprendeu.

A adhesión á alienación ideolóxica producida polo capitalismo non marca só ás sociedades opulentas dos centros imperialistas. Os pobos das periferias, na súa maioría amplamente privados do acceso a niveis de consumo aceptables, enceguecidos nas súas aspiracións a lograr niveis de consumos análogos aos do Norte opulento, perden a conciencia de que a lóxica do desenvolvemento do capitalismo histórico fai imposible a generalización do modelo ao planeta enteiro.

Comprendemos entón as razóns polas cales a caída financeira de 2008 foi o resultado exclusivo da agudización das contradicións internas propias á acumulación de capital. Agora ben, só a intervención de forzas portadoras dunha alternativa positiva permite imaxinar a saída do simple caos producido pola agudización das contradicións internas do sistema (neste espírito, eu opuxen a "vía revolucionaria" ao modelo da sucesión dun sistema historicamente obsoleto pola "decadencia"). E, na actualidade, os movementos de protesta social, a pesar do seu visible crecemento, permanecen no seu conxunto incapaces de cuestionar a orde social asociado ao capitalismo dos oligopolios, a falta dun proxecto político coherente que estea á altura dos desafíos.

Desde este punto de vista a situación actual é moi diferente á que prevalecía nos anos 30, cando se enfrontaron as forzas portadoras das opcións socialistas e os partidos fascistas, producíndose a resposta nazi, o New Deal e as Frontes populares.

A agudización da crise non poderá ser evitada, ata no caso da hipótese dun éxito eventual -pero non imposible- dunha corrección ao sistema de dominación do capital dos oligopolios. Nestas condicións a radicalización posible das loitas non é unha hipótese imposible, aínda que os obstáculos serían considerables.

Nos países da tríada esta radicalización implicará debater a expropiación dos oligopolios, algo que parece imposible nun futuro visible. En consecuencia, non hai que refugar a hipótese de que a pesar das turbulencias provocadas pola crise, a estabilidade das sociedades da tríada non se verá ameazada. O risco dun "remake" da onda de loitas de emancipación do século pasado, é dicir, o cuestionamiento do sistema exclusivamente desde algunhas das súas periferias, é moi serio.

Unha segunda etapa do "espertar do Sur" (para retomar o título do meu libro publicado en 2007, que ofrece unha lectura do período de Bandoung como o primeiro momento deste espertar) está por vir. Na mellor das hipóteses, os avances producidos nesas condicións poderían obrigar ao imperialismo a retroceder, a renunciar ao seu proxecto demente e criminal do control militar do planeta. E nesta hipótese o movemento democrático dos países do centro podería contribuír positivamente ao éxito desta neutralización. Ademais, o retroceso da renda imperialista beneficiaría ás sociedades concernidas, produto da reorganización dos equilibrios internacionais a favor do Sur (en particular de China) e podería perfectamente axudar ao espertar dunha conciencia socialista. Pero, por outra banda, as sociedades do Sur quedarían confrontadas aos mesmos desafíos que no pasado, producindo estes os mesmos límites aos seus avances.


Un novo internacionalismo dos traballadores e dos pobos é necesario e posible.

O capitalismo histórico é todo o que queiramos excepto duradeiro. El é só un breve paréntese na historia. O seu cuestionamiento fundamental -que os nosos pensadores contemporáneos, na súa gran maioría, non imaxinan nin "posible" nin ata "desexable"- é, con todo, a condición inevitable para a emancipación dos traballadores e dos pobos dominados (os das periferias, o 80% da humanidade). E ambas as dimensións do desafío son indisolubles. Non haberá saída do capitalismo se só loitan os pobos do Norte ou se só loitan os pobos dominados do Sur. Só haberá saída do capitalismo cando, ou na medida que, estas dúas dimensións do mesmo desafío se articulen. Non é necesariamente "certo" que isto ocorra, entón nese caso o capitalismo será "excedido" pola destrución da civilización (máis aló do malestar na civilización, para empregar os termos de Freud) e quizais da vida no planeta. O escenario dun "remake" posible do século XX quedará entón máis aló das esixencias dun compromiso da humanidade na longa ruta da transición ao socialismo mundial. O desafío é o da construción/reconstrución permanente do internacionalismo dos traballadores e dos pobos fronte ao cosmopolitismo do capital oligárquico.

A construción deste internacionalismo só pode concibirse a través do éxito dos novos avances revolucionarios (como os que se albiscan en América Latina e en Nepal), que abren a perspectiva de exceder ao capitalismo.

Nos países do Sur o combate dos Estados e as nacións por unha mundialización negociada sen hexemonías -forma contemporánea da desconexión- sostido pola organización das reivindicacións das clases populares pode circunscribir e limitar os poderes dos oligopolios da tríada imperialista. As forzas democráticas nos países do Norte deben apoiar este combate. O discurso "democrático" proposto, e aceptado pola maioría das esquerdas talles como son na actualidade, as intervencións "humanitarias" conducidas no seu nome, así como as prácticas miserables da "axuda", desvían das súas consideracións á confrontación real do desafío.

Nos países do Norte os oligopolios son visiblemente "bens comúns" cuxa xestión non pode ser só confiada aos intereses particulares (cuxa crises demostrou resultados catastróficos). Unha esquerda auténtica debe ter a audacia de concibir a súa nacionalización, primeira etapa ineludible na perspectiva da súa socialización a través das prácticas democráticas. A crise actual permite concibir a cristalización posible dunha fronte de forzas sociais e políticas que unha a todas as vítimas do poder exclusivo das oligarquías actuais.

A primeira onda de loitas polo socialismo, a do século XX, demostrou os límites das socialdemocracias europeas, dos comunistas da terceira internacional e dos nacionalismos populares da éra de Bandoung, o declive e logo a caída das súas ambicións socialistas. A segunda onda, a do século XXI, debe aprenderse estas leccións. En particular asociar a socialización da xestión económica e profundar a democratización das sociedades. Non haberá socialismo sen democracia, pero igualmente non hai avances democráticos fóra da perspectiva socialista.

Estes obxectivos estratéxicos invitan a pensar na construción das "converxencias na diversidade" (para retomar a expresión do Fórum Mundial de Alternativas), formas de organización e de loitas das clases dominadas e explotadas. Non está na miña intención condenar de entrada aquelas formas que, ao seu xeito, se achegaran ou afastaran das tradicións socialdemócratas, os comunismos e nacionalismos populares. Nesta perspectiva, paréceme necesario pensar na renovación dun marxismo creador. Marx nunca foi máis útil e necesario para comprender e transformar o mundo, hoxe tanto ou máis que onte. Ser marxista é partir de Marx e non quedar nel. Ou en Lenin ou en Mao, como o concibiron e practicaron os marxismos históricos do século pasado. É darlle a Marx o lugar que merece: a intelixencia de comezar un pensamento crítico moderno, crítico da realidade capitalista e crítico das súas representacións políticas, ideolóxicas e culturais. O marxismo creador debe ter como obxectivo enriquecer sen vacilación este pensamento crítico por excelencia. Non debe temer integrar, nel, a todos os contributos da reflexión, en todos os dominios, incluíndo contributos que foron considerados, equivocadamente, como "estranxeiros" polos dogmáticos dos marxismos históricos do pasado.


Nota: As teses presentadas neste artigo foron desenvolvidas polo autor na súa obra A crise. Saír da crise do capitalismo ou saír do capitalismo en crise. (editorial Lle Temps deas Cerises, París, 2009).


Fonte: Central de Traballadores e Traballadoras da Arxentina

[*] Samir Amin, O Cairo, 3 de Setembro de 1931); economista exipcio. É un dos pensadores neomarxistas máis importantes da súa xeración. Desenvolveu os seus estudos sobre política, estatística e economía en París. Na actualidade reside en Dakar (Senegal).

Entre 1957 e 1960 traballou na administración exipcia do desenvolvemento económico. Desde ese ano e ata 1963 desempeñouse como conselleiro do Goberno de Mali. En 1970 convértese en director do Instituto Africano de Desenvolvemento Económico e Planificación con sede en Dakar, Senegal. Actualmente é director do Foro do Terceiro Mundo, unha asociación internacional formada por intelectuais de África, Asia e América Latina, destinada a fortalecer os esforzos intelectuais e os lazos entre os países do terceiro mundo, tamén con sede en Dakar.

___________________

sábado, maio 29, 2010

Inculpación do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol no proceso aos 60 Mariscadores, pola acción que impideu a entrada do "Galica Spirit" na Ría de Ferrol

Tags

O vindeiro martes dia 1 de Xuño as 11.30h os membros e membras do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol acudirán aos xulgados de Ferrol para presentar un escrito de inculpación dirixido á Fiscalia, diante do proceso aberto contra 60 mariscadores da Confraria de Ferrol polo feitos acaecidos en Maio de 2007, cando foi impedida a entrada na nosa Ría do buque gaseiro "Galicia Spirit" cargado con GNL para subministro da planta de Reganosa. Unha accion decidida polo CCE e na que participaron representantes dos diferentes colectivos que forman parte do CCE e da Asemblea Cidadá.

ESCRITO DIRIXIDO Á FISCALIA DE FERROL

…......................................................
con DNI nº.........................................
domiciliado en ...................................

Expón que tivo coñecemento de que polo antigo Xulgado de Primeira Instancia e Instrución nº 3 de Ferrol e nas dilixencias previas 443/2007, ditouse auto polo cal se dispón que, os feitos denunciados pola Guarda Civil con data 7 de maio, puideran ser constitutivos dun presunto delito de DESOBEDIENCIA GRAVE Á AUTORIDADE, DESÓRDES PÚBLICOS E COACCIÓNS GRAVES, imputándose a súa comisión a un colectivo de mariscadores e pescadores de Ferrol.

Quen expón, quere poñer en coñecemento desa Fiscalía, que tamén participou nos feitos polo que foron abertas dilixencias, sen alcanzar a comprender por qué só se dirixiu a investigación ao colectivo de mariscadores cando moitos deles non participaron nos feitos, aínda que de ter intervido, estaría plenamente xustificado dado os graves danos que coa súa acción trataban de evitar.

Non parece axustado a Dereito que se procese a estas persoas polo só feito de ter identificado o seu barco, sen comprobar a súa participación e non chamar a declarar a outras moitas persoas que si participaron, entre as que se encontra a persoa que asina esta denuncia.

Polo exposto,

SOLICITA DA FISCALIA, proceda a pedir ao Xulgado Instrutor que tome declaración á persoa asinante para unha maior comprensión e comprobación dos feitos e sobre a súa participación nos mesmos, co obxecto de proceder á constitución plena das responsabilidades, se existisen.

Ferrol, 27 de maio de 2010

--
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org

Enviado por:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
29 de maio de 2010 12:04
_______________________

Enlaces relacionados:

Ártabra 21: O "Galicia Spirit" na memoria: posíbel procesamento de 60 persoas no transcurso da loita contra Reganosa

Ártabra 21: O Comité Cidadán de Emerxencia organiza un Festival Solidario coa Xente do Mar: Venres 4 de Xuño de 2010
____________________

Secuencia, ao encontro do "Galicia Spirit", do documentario "O Salario do Silencio", realizado por: Mabel Rivera e Enrique Banet.




Fonte: http://www.youtube.com/user/Tximbalee

Enlace coa Galería Fotográfica nos Arquivos Ártabros
[38 fotos]
__________________

Baixo o lema "Repensar a nosa práctica asociativa", celebra-se en Ferrol a V Asemblea Anual do Foro de Inmigración de Galiza


Por Mabel Charquero [*]
29.05.2010

ACTIVIDADES PARA MAÑÁ DOMINGO 30 DE MAIO

Mañá é un día importante para todos os inmigrantes pois se realizará a V Asemblea Anual do Foro de Inmigración de Galiza, como anfitrións debemos mostrar a nosa maior dedicación para que todo funcione ben, así que esperamos a presenza de vostedes. Hai varias actividades durante o día, se non poden ir a unha podran ir a outras. Pásolles os horarios e as actividades que estan abertas a tod@s:

O Programa da Asemblea é o seguinte:
  • 10:00 h: Benvida (CEIP de Esteiro): Sáudo do grupo de Ferrol, Sáudo en varias linguas do Foro e Dinámica de Presentación.

  • 10:30h-12:45h: Traballo por grupos.

  • 12:45h: Descanso e Preparación da Marcha cara ao Acto Público.

  • 13:00/13:15h: Marcha cara ao Cantón Ferrolán e Acto Público neste lugar céntrico da cidade.

  • 14:30h: Xantar (nunha zona próxima ao Cantón)

  • 15:45/16:00h (Auditorium Universitario do Campus de Esteiro) Plenario e posta en común do traballo por grupos.

  • 17:00 h (Auditorium Universitario do Campus de Esteiro): Festival Intercultural

  • 19:00 h: Remate da Asemblea.

Haberá Servizo de Gardería e a Asemblea é aberta a participación de calquera persoa interesada.

A Asemblea baixo o lema: Repensar a nosa práctica asociativa pretende analizar a realidade do asociacionismo inmigrante en Galicia, a participación social deste colectivo, para propoñer propostas e alternativas utís para as persoas e as asociacións de migrantes. Ademáis unha Declaración do Foro, recollerá as principais demandas e propostas traballadas no último ano: Loita contra o cambio da Lei de Estranxeiria; contra a persecución das persoas inmigrantes en situación irregular; apoio á despenalización do top-manta; alternativas a actual política en temas de inmigración da Xunta de Galicia; denuncia de actuacións discriminatorias contra o colectivo ou posicionamento contra a tentativa de limitar o empadroamento de persoas en situación de irregularidade administrativa.

[*] Mabel Charquero da  Rede de Inmigrantes de Ferrol Terra.
________________________

Enlaces relacionados:

Ártabra 21: Presentación da V Asemblea Galega de Inmigración e emigración de retorno que se vai celebrar en Ferrol

Foro Galego de Inmigración - Rede de asociacións e entidades de apoio ao inmigrante
______________________________

A Refundación da Esqueda na Galiza

Por Yolanda Díaz [*]
29.05.2010

Porque xa non son tempos para a resignación e a claudicación, diante da sistemática de agresións aos dereitos económicos, sociais, culturais e ambientais das clases traballadoras e da maioría social do país. Porque xa non son tempos de alimentar as fronteiras internas na esquerda, limiares rebentados pola historia e pola dinámica de barbarie que impón o capitalismo da globalización neoliberal. Porque xa non son tempos de ismos sectarios que nos dividen e danlle máis forzas á gorgona capitalista neoliberal, que nos arrebata o porvir e a vida, dereitos, esperanzas e territorio. Derrotemos a letanía egoísta dos indiferentes, dos que somentes son para o seu. Construamos outro tempo coa razón crítica organizada, porque os tempos son chegados, tempos para artellar de maneira colectiva a dignidade de loita social e compromiso de milleiros de homes e mulleres que nas loitas sociais ,na defensa dos dereitos do traballo no sindicalismo de clase, nas barricadas da cultura concebida como ferramenta emancipatoria, producen e alicerzan outro tempo para outro país O pobo de esquerdas, o país invisible porque as súas arelas e intereses non concordan cos dos donos do capital e das palabras, está a esixir, nas loitas cotiás, no seu traballo, nas conversas e nos soños, unha alternativa de esquerdas plural e unitaria que abranga a todas e todos os que temos a olla e a praxe de traballo nunha nación libre, anticapitalista e republicana. Cómpre facerlle caso. Nós imos tentalo, a partires do 5 de xuño, en Compostela, no teatro Principal: xuntármonos para tentar producir outro tempo, outro país.

[*] Yolanda Díaz, [Fene, 1971] Advogada, Concelleira por EU no Concello de Ferrol, Coordenadora Nacional de EU, ...
________________


[Clicar acima da imaxe para ampliar]

PORQUE OS TEMPOS SON CHEGADOS,

SUMEMOS ESFORZOS POLA REFUNDACIÓN DA ESQUERDA

Os tempos son chegados. O pobo quere esquerda.

O Capitalismo non é humanizable. Por iso, os programas políticos de acomodo, de reforma fracasaron. Non, o capitalismo non é humanizable porque o capital non quere esquerda. Non quere obstáculos na súa desenfreada carreira por acumular beneficios.

O Capitalismo non é humanizador: esnaquiza o medioambiente, desfai as relacións sociais, corrompe a actividade política, confronta e mata seres humanos de forma activa, coas guerras de expansión, e de forma pasiva, permitindo que milleiros de persoas morran de fame cada minuto. O capital non quere esquerda. Non é democrático.

Os tempos son chegados. O pobo quere esquerda. O capitalismo logrou que nos atomizáramos; acadou que discutamos entre nós por matices e que nos perderamos nos cruces de camiños para impedir que cheguemos ao punto de encontro e diálogo desexado.

E mentres o facía, de forma calculada, divulgaba desde os seus altares mediáticos que “Non hai alternativa”. Tanto insistiron que domesticaron consciencias, actitudes e hábitos. Negaron a nosa afirmación, a nosa alternativa.

Pero hai alternativa: a esquerda transformadora. Abonda xa de perder o tempo en personalismos ou en protagonismos de portada que a nada nos levan. Temos a obriga de recompoñer as pezas do mosaico ferido.

Refundar a esquerda é iso: unha suma de esforzos. É unha suma para confluír nunha serie de premisas mínimas, pero básicas. Sinxelas, pero transparentes. Para construírmos entre as persoas e organizacións que nos comprometamos os piares da esquerda alternativa, transformadora, anticapitalista que precisa o pobo.

Non será doado, pero é necesario. Temos que sumar o que nos une.

Galicia precísao. Temos que frear a quebra da dignidade humana. Hoxe, todos os eidos esenciais da nosa sociedade están en perigo: a nosa lingua e a nosa cultura; o medio ambiente e a economía; a educación, a sanidade e os servizos públicos ... todo é cobizado polos voracidade do capitalismo para sometelo a unha privatización que impediría para sempre a igualdade de oportunidades. Temos que impedir a legalización da discriminación económica e social.

Necesitámoste a ti, muller, a ti, home, a ti, pobo.

http://refundandoaesquerda.blogspot.com/
_________________________

Xuntanza aberta cara o Segundo Foro Social Galego: 12 de Xuño de 2010

12 de Xuño de 2010: Xuntanza aberta cara o Segundo Foro Social Galego en Santiago de Compostela

Convócase a unha Asemblea Aberta a todas as organizacións e persoas a título individual que desexen integrarse para actualizar o Consello do Foro Social Galego, de cara á celebración, en 2011, do Segundo Foro Social Galego.

  • DÍA: Sábado 12 de xuño de 2010

  • LUGAR DA XUNTANZA: Centro Cultural O Ensanche (rúa Frei Rosendo Salvado, 14-16, baixo). Santiago de Compostela

  • HORA: 11 da mañá

A dita xuntanza, terá como Orde do Día:
  1. Actualización do Consello do FSGal (o consello ficará novamente pechado dende esta xuntaza e até despois da celebración do II FSGal, polo que esta é de carácter constitutivo).

  2. Discusión sobre a Data e Lugar do II Foro Social Galego, a celebrar en 2011.

  3. Outras cuestións, rogos e preguntas

Consello do FSGal
www.forosocialgalego.org

Enviado por:
Foro Social galego

-forosocialgalego@forosocialgalego.org-
29 de maio de 2010 10:41
____________________

Enlace relacionado:

http://www.forumsocialmundial.org.br/
___________________________

Galería Fotográfica da acción de protesta pola entrada na Ría de Ferrol do "Madrid Spirit"

Tags
Onte 28 de Maio de 2010, o buque gaseiro "Madrid Spirit" entraba polo angosto canle da Ría de Ferrol, coa súa perigosa carga para Reganosa. O Comité Cidadán realizaba unha nova acción de protesta e denuncia, diante dunha nova irresponsabilidade por parte da empresa e as administarcións que permiten a entrada destes buques para descargar na planta de gas que Reganosa construiu no corazón da nosa Ría, poñendo en perigo a vida e seguridade de miles de persoas que moramos na súa contorna.


Fonte: http://picasaweb.google.es/reganosa.ferrol

Enlace relacionado:

Ártabra 21: Máis unha vez, un gaseiro cargado con Gas Natural Licuado, vai por en perigo ás miles de persoas que moramos na contorna da Ría de Ferrol

Información baseada pola enviada por:
Suso Pazos
-susopazos@yahoo.es-
29 de maio de 2010 00:16

Galería Fotográfica da presentación de “Circe ou o pracer do azul”, de Begoña Caamaño

Este 28 de Maio de 2010, presentou-se en Ferrol o libro “Circe ou o pracer do azul”, obra escrita pola xornalista, escritora e activista feminista Begoña Caamaño. Pim Patinho, da Marcha Mundial das Mulleres foi a encarregada de acompañar a Begoña no acto.



[Para entrar na Galería clicar acima da imaxe]

Fonte: http://picasaweb.google.es/fucobuxan

Enlace relacionado:

Ártabra 21: Presentación en Ferrol, pola Marcha Mundial das Mulleres, do libro “Circe ou o pracer do azul” de Begoña Caamaño

Información baseada na enviada por:
Suso Pazos
-susopazos@yahoo.es-
28 de maio de 2010 23:54
________________

venres, maio 28, 2010

No Ano Internacional da Biodiversidade, celebraran-se en Ferrol, unhas "Xornadas do Medio Acuático": Desde o 31 de Maio ao 5 de Xuño

Entre os día 31 de Maio e o 5 de Xuño, a Sociedade Galega de Historia Natural -SGHN-, organiza en Ferrol, no Ano Internacional da Biodiversidade -2010, unhas interesantisimas "Xornadas do Medio Acuático". Estas terán lugar no Salón de Actos do Ateneo Ferrolán e contan coa colaboración da Concellaría de Medio Ambiente do Concello de Ferrol. Todas as charlas darán comezo sobre as 7 da Tarde e o Sábado 5 de Xuño realizara-se un Roteiro polas Fragas do Eume.

Día 31/05/2010:
MARISQUEO E PESCA, A CONTAMINACIÓN MARIÑA
  • CARLOS BREZMES COMESAÑA (Biólogo de zona de Ferrol da Consellaría do Mar)
  • SANTIAGO TÁBOAS VALLEJO (Biólogo - SGHN)

Día 1/06/2010:
BIODIVERSIDADE E POTENCIALIDADE MARISQUEIRA DA RÍA DE FERROL
  • VICTORIANO URGORRI CARRASCO (Catedrático de Zooloxía Mariña e Director da Estación de Bioloxía María de A graña)
  • JOÁM LUÍS FERREIRO CARAMÊS (Biólogo da Confraría de Barallobre e Delegado da SGHN de Ferrol)

Día 2/06/2010:
A CONSERVACIÓN DOS RÍOS: AMEAZAS Á SUA BIODIVERSIDADE
  • FERNANDO COBO GRADÍN (Director da Estación de Hidroloxía da USC “Encoro do Con” e Presidente da Asociación Galega de Investigadores da auga)

Día 3/06/2010:
PRAIAS, SISTEMAS DUNARES E LAGOAS COSTEIRAS
  • XABIER PRIETO ESPIÑEIRA (Naturalista da SGHN)
  • XAN RODRIGUEZ SILVAR (Biólogo – SGHN e Director do IES “Sofía Casanova”)

Día 4/06/2010:
BIOLOXÍA EVOLUTIVA DOS CETÁCEOS, RECUPERACIÓN DE LOBOS MARIÑOS E TARTARUGAS
  • JUAN IGNACIO DIAZ DA SILVA (Coordinador de Mamíferos Mariños da SGHN e Responsable da U.M. do Norte da CEMMA)
  • ISMAEL MIJÁN VILASÁNCHEZ (SGHN)

Día 5/06/2010:
  • ROTEIRO POLAS FRAGAS DO EUME (Información na SGHN)

Lugar:
ATENEO FERROLÁN

Organiza:
CONCELLO DE FERROL (Concellería de Medio Ambiente)
SOCIEDADE GALEGA DE HISTORIA NATURAL

Sociedade Galega de Historia Natural
Desde 1973 estudando, divulgando e defendendo o medio natural galego
Delegación de Ferrol
Apartado de Correos n1 356 ; 15480 FERROL (A Coruña)
Tfno. (24 horas) e fax 981 35 28 20 mobil 616 388 935
web: http://www.sghn.org
correo-e:
ferrol@sghn.org
Blog da Delegación de Ferrol:
http://sghnferrol.blogspot.com


Información baseada na enviada por:
Antonio Gª
-angaji@yahoo.com-
ADEGA-TRASANCOS
adegatrasancos@adega.info-
28 de maio de 2010 00:10
____________________

Presentación en Ferrol, pola Marcha Mundial das Mulleres, do libro “Circe ou o pracer do azul” de Begoña Caamaño

A MARCHA MUNDIAL DAS MULLERES DE FERROLTERRA CONVÍDATE Á PRESENTACIÓN DO LIBRO "CIRCE OU O PRACER DO AZUL"

VENRES 28 DE MAIO, ÁS 20:00 HRS NA GALERÍA SARGADELOS DE FERROL

INTERVIRÁN:
  • PIM PATINHO, MARCHA MUNDIAL DAS MULLERES
  • BEGOÑA CAAMAÑO, AUTORA DO LIBRO

Circe ou o pracer do azul”, de Begoña Caamaño, é unha obra que retoma un vello mito da nosa cultura europea, a Odisea, e deita sobre el unha ollada diferente, pousándoa alí onde Homero non se detivo e dándolle voz propia ás mulleres que non a tiveron, que só foron secundarias precisas para a historia do heroe, Ulises.

Ir desvendando pouco a pouco os segredos desas mulleres é un pracer que nos fai reflexionar sobre os valores educacionais transmitidos, sobre as relacións de poder e dominación e sobre a posible maduración e evolución persoal cara a proposta dun mundo diferente.

Begoña Caamaño fainos soñar con esta posibilidade, pois, como dirá a súa Penélope, soñar tamén é un xeito de abrir camiños.


Mulleres en Marcha até que todas sexamos libres !!

Marcha Mundial das Mulleres na Galiza
Coordinadora Comarcal de Ferrol Terra

Que é a Marcha ?
A Marcha Mundial das Mulleres é un movimento mundial de accións feministas que reúne grupos de mulleres e organizacións que actúan para eliminar as causas que orixinan a pobreza e a violencia contra as mulleres. Loitamos contra todas as formas de desigualdade e de discriminación sufridas polas mulleres. Os nosos valores e as nosas accións orientanse cara un cambio político, económico e social. Os mesmos que se articulan aoredor da mundialización das solidaridades, a igualdade entre mulleres, entre mulleres e homes, e entre os pobos, o respecto e a valoración do liderazgo das mulleres e o fortalecimento das alianzas entre mulleres e cos outros movimentos sociais progresistas.

Enlaces de interese:
Enviado por:
lupe ces
-lupeces@gmail.com-
25 de maio de 2010 00:40
http://lupeces.blogspot.com/
_____________

Máis unha vez, un gaseiro cargado con Gas Natural Licuado, vai por en perigo ás miles de persoas que moramos na contorna da Ría de Ferrol

Tags


Este Venres 28 de Maio de 2010, esta anunciada a entrada na Ría de Ferrol do "LNG Madrid Spirit", un buque gaseiro de máis de 284 metros de eslora, cargado con GNL-LNG, para a ilegal e perigosa Reganosa. De entrar na Ría, este buque faria o nº 66, desde que en Maio de 2007 entrara o "Galicia Spirit", primeiro gaseiro coa perigosa carga nos seus tanques para a Planta de Gas de Mugardos.

Diante do depropósito gasístico, o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, convoca unnha acción de denuncia e protesta, cunha concentración sonora, na Praza Amada García, diante do Edificio Administrativo das Xunta de Galicia, ás 8 da Tarde.





Características do buque.
Nome: LNG Madrid Spirit - Eslora: 284.80 m - Manga: 42.50 m - Calado: 12.20 m - Puntal: 25.04 m - Capacidade: 138.119 m³.

Aviso: Esta convocatoria facemo-las en horario de verán [8 da Tarde]
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA !!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !!
Para apoiar e colaborar co Comité Cidadán:


Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org


Información baseada na envida polo:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
27 de maio de 2010 19:22
________________________

xoves, maio 27, 2010

O Comité Cidadán de Emerxencia organiza un Festival Solidario coa Xente do Mar: Venres 4 de Xuño de 2010

Tags
A mediados do pasado mes de Abril, a titular do Xulgado de Primeira Instancia nº 3 de Ferrol, a Maxistrada-Xuíz Mónica Ramírez Encinas, emiteu un escrito de procesamento a 60 mariscadores da Ría de Ferrol por impedir o paso do buque gaseiro "Galicia Spirit" que se dirixía, cargado con GNL-LNG, á ilegal e perigosa planta de Reganosa en Mugardos en Maio de 2007". A xuíz considera que "os procesados poden ser imputados de delitos de desordes públicas, desobediencia grave á autoridade e coaccións graves".

Ante este procesamento o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol , veu a asumir a responsabilidade xunto outras organizacións veciñais, sociais e ecoloxistas que acompañaron á xente do mar na acción de autodefensa, pola Ría, a nosa seguridade e a vida.

O Comité Cidadán denuncia publicamente o procesamento dos mariscadores e mariñeiros, asumindo a parte de responsabilidade que lle corresponde e encetando unha campaña de auto-inculpacións. E con motivo do Día Mundial do Medio Ambiente, o Comité Cidadán organiza un Festival Solidario coa Xente do Mar: Venres 4 de Xuño de 2010 no Porto de Ferrol, desde as 6 da Tarde.

O Comité Cidadán fixo un blogue onde se irá colgando todo o referente ao Festival: http://todosparamosogaliciaspirit.blogspot.com/


Secuencia, ao encontro do "Galicia Spirit", do documentario "O Salario do Silencio", realizado por: Mabel Rivera e Enrique Banet.



Fonte: http://www.youtube.com/user/Tximbalee

Enlaces de interese:

Enlace coa Galería Fotográfica nos Arquivos Ártabros
[38 fotos]

Ártabra 21: O "Galicia Spirit" na memoria: posíbel procesamento de 60 persoas no transcurso da loita contra Reganosa
_____________________