xoves, abril 28, 2011

Urxente: As Mesas de Converxencia de Ferrolterra fan un chamamneto para acudir a Moaña contra un desafiuzamento

Hoxe, Xoves 28 de Abril en Moaña, ás 6 da Tarde

¡Urxente! Estos días, xurdiu un feito grave na comarca de Vigo. A compañeira María Xosé Álvarez Vázquez, esta sendo agredida por “La Caixa” de Cataluña, con un desafiuzamento hipotecario. Esta agresión, sin defensa, merece unha resposta. Por iso, no camiño de promover a solidaridade e a mobilización, facemos un chamamento para acompañar a María Xosé o próximo día 28 de Abril, ás 18 horas, diante da oficina de “La Caixa”, na rúa Concepción Arenal, no Paseo Marítimo de Moaña.

**¡Convidade a todalas persoas posibles!*

Mesas Converxencia
mesasdeconverxenciaferrolterra@gmail.com

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es

Enviado por:

Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
28 de abril de 2011 09:42
_____________

mércores, abril 27, 2011

Xoves, 28 de Abril, no Día Mundial da Saúde no Traballo, concentración en Ferrol: "Por unhas condicións de traballo seguras e dignas"

Este Xoves, 28 de Abril de 2011: CONCENTRACIÓN con motivo do "Día Mundial da Saúde no Traballo"

O próximo Xoves, 28 de Abril, ás 11:45h, na Praza de Sevilla, terá lugar unha concentración convocada por AGAVIDA (Asociación Galega de Victimas do Amianto).

Conmemorando o Día Mundial da Saúde no Traballo, para reivindicar o dereito de todol@s traballador@s a condicións de traballo seguras e dignas.

Fuco Buxán,quere amosar súa solidaridade cos traballador@s afectad@s ,e sumarase a este chamamento ,pola dignidade laboral,e polo recoñecemento de todas as victimas e afectados.

Sitio na rede da Asociación Galega de Vítimas do Amianto:
AGAVIDA

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es


Enviado por:

Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
27 de abril de 2011 00:30
________________

Hoxe Mércores, 27 de Abril, comeza, en Ferrol, a IV Semana da Poesía Salvaxe


Este Mércores 27 Abril de 2011, ás 18,30 hs dará comezo, en ferrol, a IV SEMANA POESÍA SALVAXE.

IV Semana de Poesía Salvaxe de Ferrol
"a palabra encarnada"
27-28-29-30 de Abril/2011

27 abril / Mércores
18,30 hs. Cantón de Molíns

Proclama da Semana de Poesía Salvaxe

Visita a nosa web: www.fucobuxan.com

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es


Enviado por:
Fuco Buxán
-fucobuxan@yahoo.es-
27 de abril de 2011 00:25
__________________

martes, abril 26, 2011

A xente debe saber, ... por Amadeo Varela

Por Amadeo Varela [*]
26.04.2011


A xente debe saber
A xente debe saber … o que está a suceder.
En Ferrol temos na ría… bomba de reloxería.
Esa bomba é REGANOSA… ilegal e perigosa.
De noite e de día…esa bomba está na ría.
Nin medios de proteción… nin plan de evacuación.
En caso dun accidente… morrería moita xente.
Hai perigo moi real…dun estoupido fatal.
Se hai gaseiro cargado… o perigo está dobrado.
A vida ameazada… os que mandan non fan nada.
Reganosa está na ría… porque hai moita covardía.
Agora, sen demora… esa bomba fora.
¡¡Planta de gas… fora da ría.!!
Non tirar. Facer copias e repartir, porque…
¡¡A xente debe saber!!

[*] Amadeo Varela Rodríguez -Ferrol 1936, foi traballador de BAZAN, é o autor de "Recordos do vello Racing" publicado no 2000, "Bazan e Ferrol - Unha simbioses perfecta?" (a historia dunha época, "... detrás de cada barco que nace, hai moitas horas de esforzo. Nesa tarefa, miles de traballadores foron gastando a súa saúde e a súa vida".) publicado no 2003 e coautor de "Retallos da Memoria II" ("Memorias de neno" sobre a súa vida de pequeno nunha familia republicana perseguida), publicado no 2009. Autor de numerosas cartas e artigos na prensa local. Autor de sitios na rede sobre Ferrol. Cofundador da Asociación San Fernando para defender o Patrimonio Histórico do barrio ferrolán de Recimil contra a súa pretendida demolición, membro do Colectivo Recimil co que promoveu a Plataforma Ártabra 21 e a Plataforma en Defensa dos Espazos Públicos. Na actualidade forma parte do Colectivo Ártabra 21.

Enviado por:
amadeo

-avarela36@mundo-r.com-
25 de abril de 2011 21:40
_______________________

Hoxe Martes, 26 de Abril, emite-se un novo programa do Recuncho en Rádio Filispim no 93.9 da FM


Martes 26 de Abril de 2011, ás 18,30 hs. no 93.9 da FM
En Rádio Filispim

"O Recuncho" Edición nº 44

Neste programa destacamos os seguintes contidos:
  • Falaremos telefónicamente Karlotti, o cal nos falará da nova edición da semana da Poesía Salvaxe a cal comezará o mércores 27 de Abril.
  • Tamén telefónicamente teremos a poetisa Eva Veiga.Falaranos do seu libro, “A Frecha Azul do Teixo”.
  • Na sección poética levada por Fernando Ocampo e Lorena Calaza: o poeta portugués Fernando Pessoa.
  • Recordaremos a Revoluçäo dos Cravos portuguesa.
  • Coma de cotiá: " O espertar da razón" levado por José Torregrosa.

--
"O recuncho", o programa da asociación cultural Fuco Buxán en Radio FilispiM, 93.9 FM
Todos os programas en : www.recunchofuco.blogspot.com
Visita a nosa web: www.fucobuxan.com
--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es

Enviado por:
Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
25 de abril de 2011 22:20
__

“Maloserá”, ... por Amadeo Varela

Por Amadeo Varela [*]
26.04.2011


Estamos asistindo a unha ofensiva propagandística supostamente galeguizante, que a min paréceme contraproducente. E non quero ser malpensado, pois se o fose, entendería que a citada propaganda obedece a un solapado intento de adormecer as nosas inquietudes: “Don’t worry, que maloserá”. ¿Cómo debemos entender esta mensaxe? ¿Non te preocupes, que malo será…? Pois que ben ¿non? ¿Qué non tes traballo? Non te preocupes, que malo será… ¿Qué non podes pagar a hipoteca e che embargan o piso? Non te preocupes, que malo será… ¿Qué che poñen unha bomba como Reganosa preto da túa casa; que as listas de espera na Seguridade Social chegan a case dous anos; que os gandeiros teñen problemas; que os pescadores “van á miñoca”; que as rías están contaminadas; que sobe a gasolina; que sobe o gas; que sobe a luz; que os cartos non che chegan ata fin de mes; que…? Don’t worry, non te preocupes, que malo será…

¿É isto o que significa vivir como galegos? Pois non, comigo que non conten. Eu preocúpome moito, pois iso de “maloserá” hai que traducilo agora a “malo xa é”. E xa que logo, vivamos como verdadeiros galegos, sen renegar da gaita, das romarías e das nosas tradicións, pero loitando para acadar un futuro mellor para a nosa terra, os nosos fillos e os nosos netos. E preocupémonos tamén por se estoupa Reganosa, porque entón si que sería malo, moi malo. E como ninguén pode garantir que non estoupará, teremos que conformarnos co “maloserá”… ¡Pois non!

[*] Amadeo Varela Rodríguez -Ferrol 1936, foi traballador de BAZAN, é o autor de "Recordos do vello Racing" publicado no 2000, "Bazan e Ferrol - Unha simbioses perfecta?" (a historia dunha época, "... detrás de cada barco que nace, hai moitas horas de esforzo. Nesa tarefa, miles de traballadores foron gastando a súa saúde e a súa vida".) publicado no 2003 e coautor de "Retallos da Memoria II" ("Memorias de neno" sobre a súa vida de pequeno nunha familia republicana perseguida), publicado no 2009. Autor de numerosas cartas e artigos na prensa local. Autor de sitios na rede sobre Ferrol. Cofundador da Asociación San Fernando para defender o Patrimonio Histórico do barrio ferrolán de Recimil contra a súa pretendida demolición, membro do Colectivo Recimil co que promoveu a Plataforma Ártabra 21 e a Plataforma en Defensa dos Espazos Públicos. Na actualidade forma parte do Colectivo Ártabra 21.

Enviado por:
amadeo

-avarela36@mundo-r.com-
25 de abril de 2011 21:40
_______________________

domingo, abril 24, 2011

O ecocomunismo de Manuel Sacristán, ... por Salvador López Arnal

Por Salvador López Arnal [*]
24.04.2011

Nota do autor. O pasado 17 de febreiro, ás 19 h, a Fundación de Investigacións Marxistas (FIM) inaugurou no Ateneo de Madrid o Seminario "Ecoloxía e Marxismo. Homenaxe a Manuel Sacristán", cunha conferencia de Francisco Fernández Buey e unha anunciada intervención do que asina este escrito. Non é o único acto programado. A sección de Economía e Sociedade da FIM, "no marco dos seus obxectivos de construción dun discurso coherente e da articulación de alternativas e ferramentas para facer fronte aos discursos liberais", continuará o seminario o próximo 9 de abril con outra sesión que conta coa participación de Jorge Riechmann, Oscar Carpintero, a activista Yayo Herrero e o xeólogo e veterano ecoloxista Julio García Camarero.

Lamentablemente, eu non puiden asistir finalmente ao acto. Daniel Lacalle tivo a xentileza de presentar e comentar o seguinte texto que, con toda seguridade, melloraría notablemente na súa exposición.

O ecocomunismo de Manuel Sacristán

En conversación con Marc Saint-Upéry [1], Joan Martínez Alier recordou que ao seu regreso a Barcelona en 1975 observou que entre os economistas universitarios había un sector moi hostil á ecoloxía. Para os economistas neoclásicos, algúns deles moi competentes na materia, a ecoloxía era algo que simplemente non existía. Sobre os marxistas, engade o autor dos huacchilleros do Perú, no medio "do gran deserto que foi a Universidade española durante o franquismo estaba Manuel Sacristán, un home extraordinario". Anos antes, durante a súa estancia en Perú con Verena Stolcke, JMA coñeceu en 1971-1972 ao antropólogo USAmericano de Amherst, Brooke Thomas, un estudioso das calorías que circulan entre os diferentes pisos ecolóxicos. Martínez Alier, que realizara cursos en economía da alimentación, interesouse polo tema. Así accedeu á economía ecolóxica, deste xeito puido converterse nun dos poucos economistas, coas súas propias palabras, "capaces de contar calorías e proteínas, porque hai moitos economistas que se dedican ao metafísico e non falan dese tipo de cousas".

Durante eses anos, Manuel Sacristán non impartía clases de Metodoloxía das Ciencias Sociais nin de Fundamentos de Filosofía na Facultade de Económicas da Universidade de Barcelona, fora expulsado da Universidade en 1965. A razón, non ocultada polo entón reitor fascista da UB, o competente farmacólogo Francisco García Valdecasas, é coñecida: a súa militancia no PSUC-PCE, o seu compromiso en primeira liña de combate coa resistencia antifranquista e comunista. Durante a longa década que estivo expulsado, o tradutor do Capital gañouse a vida, e axudou á súa familia, con traducións e colaboracións editoriais. É imposible concibir o gran prestixio e a enorme produtividade de Edicións Grijalbo durante ese período (e tamén da Editorial Ariel, por suposto) sen citar o seu nome e as súas numerosas e diversas (e ata incribles) achegas. Trinta mil páxinas traducidas -non esaxero, Albert Domingo Curto contounas- do grego clásico, inglés, francés, italiano, catalán e alemán dino todo.

En 1972, mentres ía saíndo dunha forte depresión clínica na que seguramente os recentes avatares históricos do movemento comunista internacional non foron alleos, Sacristán propuxo, precisamente a Edicións Grijalbo, a publicación de tres novas coleccións. "Natureza e sociedade", "Hipótese" e CIC, "Cadernos de Iniciación Científica" (ou "cadernos de iniciación comunista" se se prefire), eran os seus nomes. Só a segunda chegou a realizarse. Foi unha colección inesquecible coa que nos formamos moitos mozos daqueles anos. Ciencia, matemáticas, filosofía, historia, marxismo, política, biografía, clásicos, de todo había naquela viña documentada e arroibada.

O proxecto, que non chegou a concretarse, de "Natureza e sociedade" constaba de 200 volumes distribuídos do modo seguinte: 20 volumes de Ciencias Formais, 60 de Ciencias da Natureza, 80 de Ciencias da Sociedade, 30 de Crítica e Interpretación (10 de filosofía e 20 de historia) e 10 de Sociofísica. No apartado III de "proposicións varias" sinalaba Sacristán a novidade deste termo: "O concepto de sociofísica é propio do director da colección. Non se utilizou nunca. Significa os temas en que a intervención da sociedade (principalmente da sociedade industrial capitalista) interfere coa natureza (urbanismo, contaminación, etc)". Sacristán quería dedicar dez ensaios a este ámbito, igual cantidade que ao apartado de filosofía. Pensou esta colección como "de divulgación alta" para un público que podía estar representado por bachareis do último curso, o antigo 6º de Bacharelato, e estudantes de primeiros cursos de Facultades ou Escolas universitarias. Eran outros tempos, non se estrañen por este vértice.

O anterior foi, probablemente, un dos primeiros escritos nos que Sacristán fixo referencia explícita a temáticas ecolóxicas. Se, como el fixese coa obra de Marx, buscamos indicios ecolóxicos nos seus textos máis esenciais, podemos citar tamén este paso dun dos seus grandes artigos, "A universidade e a división do traballo", baseado en conferencias de finais dos sesenta e principios dos setenta: "[...] Pero a causa máis básica está na enerxía produtiva liberada pola gran industria ata no medio das catástrofes (sen esquecer xa hoxe a degradación do medio natural) que produce a súa organización en forma capitalista". Non está en soidade da un.

Desde entón, a profundización de Sacristán neste ámbito [2] é constante, contra corrente, documentada, crítica (son as marcas coñecidas da casa), e certamente singular no marxismo non só español senón europeo daqueles anos setenta. A súa tese esencial, a posición que mantería Sacristán ata o final da súa curta vida, pode ser exposta nos seguintes termos: o socialismo non entregado, é dicir, o socialismo que aspira e loita polo surgimiento dunha nova sociedade onde podamos vivir sen o permiso dos descreadores da Terra, a aspiración básica de cidadáns e cidadás exemplares como Marcelino Camacho, Tomasa Cuevas, Miguel Núñez ou Gregorio López Raimundo, o socialismo, dicía, iría ao desastre se non asimilaba a motivación ecolóxico-revolucionaria. O capitalismo tendía inexorablemente á acumulación insaciable e á concentración sen límite, e non podía dar luz, aínda que así o desexase, a unha organización da vida social que fose xusta, respectuosa e admisible.

Sacristán insistía xa entón, a quen quixese oírlle, que existía razoamento ecoloxista de calidade científica, que non todo, nin moito menos, era ecoloxismo inxenuo "que contrapón produción a necesidade ou que quere que se recicle todo sen pensar á conta de cantos megavatios". Existía ecoloxismo ben razoado desde facía anos, con boa categorización económico-social, e ata, nalgúns casos, con aceptación excesiva dos datos de partida que promovía a propia cultura do malgasto e do consumismo insaciable. Ao autor de Pacifismo, ecoloxismo e política alternativa gustáballe citar este paso de Ciencia e supervivencia de Barry Commoner, moi do gusto tamén do seu discípulo Jorge Riechmann, outro brechtiano imprescindible. "Como biólogo", sinalaba Commoner, "cheguei a esta conclusión: alcanzamos un punto crítico na ocupación humana deste planeta. O medio ambiente é un sistema complexo, delicadamente equilibrado, e este conxunto íntegro recibe o impacto de todas as agresións infligidas separadamente polos axentes contaminadores. Xamais, na historia da Terra, someteuse a súa tenue superficie sustentadora de vida a uns axentes tan activos, variados e asombrosos. Creo que os efectos acumulativos deses contaminadores, as súas accións interdependientes e a súa amplificación, poden ser fatais para a complexa trama da biosfera. E como o home é, en definitiva, unha parte dependente dese sistema, penso que a contaminación persistente do orbe -se non se impón unha supervisión rigorosa- destruirá a adaptabilidad deste planeta para a vida humana". O texto, déixenme que o recorde coa boca aberta froito da miña máxima admiración, é de 1966.

Sacristán recordaba que se adoitaba afirmar que a tradición marxista non coñecera os problemas apuntados pola ecoloxía política ou, seica, que os coñeceu moi insuficientemente. Con todo, na súa opinión, moitos anos antes das análises de John Bellamy Foster, na obra dos clásicos, particularmente na de Marx e, en menor medida, na de Engels, existían elementos interesantes respecto diso. Eses indicios foran tidos en conta de xeito moi diverso durante os anos de existencia e evolución da tradición marxista. Non se podía falar de pensamento ecoloxista de Marx, propiamente, sinalou en 1983, pero existía na súa obra unhas poucas ideas que hoxe se chamarían de "política ecolóxica". Escasas, pero de interese. Algunhas ben coñecidas, as que se refiren ás condicións de vida das clases traballadoras; outras, moito menos, as que se referían ao que Marx chamaba a depredación do traballador e o terreo na economía capitalista.

Máis interesante que un estudo detallado desas ideas era preguntarse por que na tradición non tiveran practicamente ningún cultivo, moi pouco, con excepción dalgúns autores como Kautsky e Podolinsky. A causa, na súa opinión, era a presenza no pensamento de Marx dun esquema filosófico, que sen ser toda a súa filosofía era un moi importante nela, "que ten certa tendencia non só ao fatalismo senón ademais a concibir o dinamismo histórico como algo necesitado, fundamentalmente, do mal". Como dixera Marx nalgunha ocasión, a historia avanzaba polo lado malo, polo seu peor lado. Iso ocasionara que na tradición aceptásese alegremente, case como obvio, o constante empeoramento, a constante depredación tanto da forza de traballo como da mesma natureza. Na súa conferencia de 1983 sobre a "Tradición marxista e os novos problemas", Sacristán volveu novamente sobre as relacións entre a tradición e o movemento ecoloxista. Sinalou que se había feito usual "ver nos clásicos do marxismo a uns autores ignorantes desta problemática". Adoitábase pensar que Marx era un autor que non soubera nada destas cuestións e que, de feito, o que apuntara era máis ben contraproducente. Con todo, esta opinión, que parecía ser a crenza "de xente moi intelixente e culta" como Joan Martínez Alier, home moi competente, engadía Sacristán, pero que parecía estar convencido desa tese que, na súa opinión, era un erro, un inmenso erro.

Teses afíns poden rastrexarse na que foi a súa última conferencia, aínda inédita, "Introdución aos novos movementos sociais", unha intervención de xullo de 1985 en Xixón, un mes antes do seu falecemento. Hai aquí tamén diversos consideracións de interese sobre o ecoloxismo, considerado como un dos novos movementos alternativos. O ecoloxismo non era unha ciencia, non era a ecoloxía. O ecoloxismo era unha política, unha forma de concibir as relacións entre o home e a súa contorna viva ou inerte, entre a nosa especie e as demais especies e o mundo. Os movementos ecoloxistas, admitía entón Sacristán, tendían desgraciadamente con frecuencia á pseudociencia, a consideracións "presentadas como ciencia pero carentes de base e ata de argumentación". Cando ecólogos críticos co movemento como Margalef ou Laurent Samuel sinalaban que o ecoloxismo practicaba a pseudociencia esgrimían boas razóns para defender a súa crítica. Algúns grupos ecoloxistas practicárona, practícana agora ata. Esas tendencias anticientíficas eran froito dunha reacción mal orientada, pero explicable sostiña Sacristán, debida "aos desastres da tecnociencia oficial". Se era verdade que dar consellos ridículos achega do cancro ou da diabetes era un crime, "porque pode danar a uns cantos miles de persoas", fabricar armamento nuclear, avións de combate, "é moitísimo máis grave, porque pode danar a moitísima máis xente". Esta mala reacción que pode servir para explicar a presenza de pseudociencia en ambientes ecoloxistas non era, desde logo, unha xustificación; se os movementos ecoloxistas querían sobrevivir, ter influencia e eficacia política tiñan que superar esa irracionalidad anticientífica inicial.

A principal conversión que os condicionamentos ecolóxicos propuñan ao pensamento revolucionario, sinalou o tradutor de Adorno e Marcuse nunhas xornadas de Ecoloxía e Política celebradas en Murcia en 1979, consistía en abandonar a espeta do Xuízo Final, o utopismo, a escatología, desfacerse do milenarismo da tradición, crer inxenuamente que a revolución social era a plenitude dos tempos, un evento a partir do cal quedarían anuladas todas as tensones entre as persoas e entre estas e a Natureza, obrando entón sen obstáculo as boas e obxectivas leis do Ser, deformadas ata entón polas pecaminosas sociedades de clase, pola inxusta sociedade capitalista.

Non, non se trataba diso. Había que virar 180 graos a concepción entón usual sobre o desenvolvemento das forzas produtivas, que el chamou desde entón forzas produtivo-destrutivas, e o seu choque cunhas relacións de produción que encorsetaban o seu despregamento. O socialismo non consistía no despregamento sen obstáculos dun tren de alta velocidade senón no uso plausible e sen colapso dos freos de urxencia.

Singularmente, a política da ciencia debía cambiar. Non se trataba de axitar a destra e sinistra, días impares e festas de gardar, máis ciencia, máis máis madeira, máis ciencia, máis madeira, senón de axitar e argüir unha nova e sosegada política da ciencia que tivese o equilibrio homeostático da especie como principio esencial. O primeiro principio orientador dunha política da ciencia para esoutra sociedade, para esa comunidade ou federación de comunidades, debería ser unha rectificación dos modos dialécticos clásicos de pensar, hegelianos, só por negación, para pensar dun modo que incluíse unha dialecticidade distinta con elementos de positividade, unha dialecticidade que tivese como primeira virtude práctica a de Aristóteles, o principio do mesotes, da cordura, dimanante do feito de que as contraposicións nas que xa entón se estaba non as vía como resolubles ao modo hegeliano senón ao modo como se apunta no libro primeiro do Capital, mediante a creación do marco no cal podían dirimirse sen catástrofe.

Unha política socialista respecto das forzas produtivo-destrutivas contemporáneas tiña que ser bastante complexa e proceder co que el chamaba "moderación dialéctica", empuxando e freando selectivamente, cos valores socialistas presentes en todo momento, de modo que puidese calcular con precisión os eventuais "custos socialistas" de cada desenvolvemento. Esa política tiña que estar afastada de liñas simplistas aparentemente radicais, "como a simpleza progresista do desenvolvemento sen freo e a simpleza romántica do puro e simple bloqueo". A primeira liña non ofrecía ningunha seguridade socialista e si, en cambio, moi alta probabilidade de suicidio; a segunda, era para empezar, impracticable.

A ciencia no sentido contemporáneo era un coñecemento socializado con proxección técnica máis ou menos inmediata. Desta última circunstancia derivábase o seu perigo intrínseca como coñecemento sumamente eficaz: a excelencia da física como coñecemento era a base do armamento nuclear e químico. A reacción romántica a esta circunstancia consistente "en intentar desfacer o camiño andado e, na práctica política, bloquear a investigación" parecíalle a Sancristán non só inviable senón ademais indesexable. Desde o punto de vista político-moral, a ciencia era ambigua, por así dicilo, se non quería usar a palabra "neutral" lamentablemente satanizada nos ambientes de esquerda. Os produtos científicos eran ambiguos e levaban por si mesmos un risco probablemente proporcional á súa calidade epistemológica.

As súas propostas concretas para unha política da ciencia de orientación socialista sinalaban cinco nós básicos. Un exemplo das súas propostas: facer unha política da ciencia que admitise a preeminencia da educación sobre a investigación durante un certo longo período, principio orientado a evitar as malas reaccións por ineducación da humanidade ás consecuencias inevitables de redución do consumo. Un corolario deste primeiro principio: a acentuación da función educativa do ensino superior. Esta medida, o seu primeiro corolario, redundaban inmediatamente nun descenso do consumo a través dunha diminución da produtividade, polo menos, sinalaba, nunha primeira fase, "porque isto significa menos produción de profesionais e máis produción de 'homes cultos', que dicía Ortega".

Polo demais, Sacristán foi moi crítico respecto dalgunhas aproximacións ao tema entón bastante influentes. Así, comentando o libro de Hans Magnus Enzensberger, Para unha crítica da ecoloxía política (Barcelona, Anagrama en 1974), un ensaio escrito, na súa opinión, "con grandes bandazos que seica estean determinados pola tradición de mesturar a crítica ideolóxica coa consideración da cousa mesma, seica por precipitación na composición, e seica por pudores de revolucionario verbal", anotando un paso do ensaio - "A esquerda considerou ante todo o seu deber enfrontar o problema desde unha perspectiva crítico-ideolóxica. A súa actuación é fundamentalmente clarificadora, tratando de pór de manifesto as innumerables mixtificaciones que comporta o pensamento ecolóxico e promovendo o seu solució" (p.22), comentaba Sacristán: "Sen que iso sexa falso, a falta de sentido autocrítico estrágao: a esquerda empezou por ignorar todo iso e seguir pescudando o sexo dos anxos grupusculares durante anos, mentres os obreiros e o pobo de Erandio chocaban coa policía pola contaminación da súa atmosfera".

Nin que dicir ten que Sacristán, que nunca foi, desde o seu compromiso político marxista-comunista, nin ata antes, un filósofo ao uso, non se conformou coa reflexión teórica nin coa mera axitación propagandística. Organizou, loitou e combateu en organizacións tan esenciais como o CANC, o Comité Antinuclear de Catalunya, xunto a Paco Fernández Buey, Víctor Ríos, Toni Domènech ou Joan Pallisé; interveu no interior de Comisións Obreiras e era frecuente verlle en manifestacións obreiras e cidadás en Barcelona repartindo papeis e documentos, ademais de impartir numerosas e concorridas conferencias sobre a temática, sobre o ecoloxismo, sobre o antimilitarismo, contra a enerxía nuclear e, déixenme que non esqueza esta paisaxe, contra a estafa aléfica que significou a nosa permanencia na OTAN, unha falsaria e estudada xeración de consenso cidadán que permitiu a nosa permanencia nunha alianza militar criminal como o tratado do Atlántico Norte, dirixido durante anos, déixenme que recorde o seu nome, polo "socialista" Javier Solana.

No marco da nosa edición española de Lukács, escribía Sacristán na edición das Achegas á historia da estética, "este volume debe dar testemuño desta excepcional e rechamante característica do pensador húngaro". Con independencia do que cada lector -marxista ou non- estivese disposto a recibir da obra de Lukács, engadía, "ninguén pode negarlle esa peculiar capacidade de fundir a viva e áxil irrequietude do pensamento, a constante receptividade para con novidades e profundidades recentemente vistas, cunha persistencia de verdadeiro clásico en canto a unha media ducia de criterios histórico-filosóficos e estéticos básicos, aos cales é fiel o noso autor a través das vicisitudes dunha axitada vida de pensador, escritor e político".

Algo similar pode dicirse da súa vida e do seu facer. Sacristán non foi, propiamente, sen máis matices, un pensador ecoloxista nin sequera un ecosocialista hoxe ao uso, ou un dirixente político sensible, preocupado por un desenvolvemento sostible da economía. Non, Sacristán, foi un ecocomunista, alguén que non idealizó, desde logo, a aresta ecoloxista aos países do socialismo (ir)real, como si faría -ou xogase a facer- o que fose o seu amigo e compañeiro neste ámbito, Wolfgang Harich, de cuxos análise Sacristán bebeu críticamente, alguén, Sacristán, para quen o socialismo non consistía en facer o mesmo que o capitalismo aínda que mellor, máis eficazmente, e cun pouquiño máis de humanidade, senón, esencialmente, construír algo novo, unha nova cultura, unha nova forma de relacionarnos coa Natureza e entre nós a través de novos procedementos democráticos participativos, evitando que a Terra se convertese nun estercolero. No editorial do número 1 de mentres tanto, el mesmo sinalou a urxencia da tarefa que habería que proporse "para que tras esta noite escura da crise dunha civilización despuntase unha humanidade máis xusta nunha Terra habitable, no canto dun inmenso rabaño de atontados ruidosos nun estercolero químico, farmacéutico e radioactivo".

A moitos de nós, ese programa séguennos parecendo unha aspiración necesaria, urxente, razoable e sen dúbida xusta. Grazas.

Seminario da FIM sobre Ecoloxía e Marxismo no Ateneo de Madrid.
O ecocomunismo de Manuel Sancristán
Salvador Lóper Arnal 06/03/2011

"O ecocomunismo de Manuel Sacristán"

Notas:
[1] Véxase sen permiso, nº 7, 2010.
[2] Os textos de Sacristán que usei nesta comunicación proveñen fundamentalmente dos escritos recollidos en Pacifismo, ecoloxismo e política alternativa (Barcelona, Icaria-Público, 2010), de conferencias incluídas en M. Sancristán, Seis conferencias (Barcelona, El Viejo Topo, 2005) e doutros textos inéditos, transcritos polo meu, ou que están situados entre a documentación depositada en Reserva da Biblioteca Central da UB, fondo Sancristán.

Rebelión publicou este artigo co permiso do autor mediante unha licenza de Creative Commons, respectando a súa liberdade para publicalo noutras fontes.
Fonte: http://www.espai-marx.net/ca?id=6277

[*] Salvador López Arnal, .
Escritos en Rebelión de Salvador López Arnal.

___________________________

Manuel Sacristán Luzón (1925-1985). Licenciado en Dereito, doutor en Filosofía, crítico teatral, crítico literario, autor da teatral "O Corredor", guionista cinematográfico amateur, tradutor infatigable, conferenciante, germanista, filósofo dunha peza, marxista revolucionario, membro do comité central e do comité executivo do PSUC, correspondente de Lukács, profundo coñecedor do marxismo italiano, introductor en España da obra de Gramsci, Labriola e Harich, tradutor de W. O. Quine, peza esencial na consolidación dos estudos de lóxica en España, metodólogo no ámbito das ciencias sociais, conferenciante, ecoloxista (incomprendido) avant a lettre, profundo coñecedor de "A frauta máxica", antimilitarista, antinuclear membro do CANC, profesor recoñecido e represaliado polo franquismo, opositor nunha apañada oposición á cátedra de lóxica, profundo coñecedor da obra de Marx e Engels, director das OME e membro do consello de redacción ou director de Laye, Materiais e mentres tanto, senderista coñecedor do Monseny e dos Pireneos, ... estes son algunhas das caras e arestas dun filósofo comprometido, dun marxista que nunca entendeu nin cultivou a súa tradición de forma escolática nin como agregado acumulativo de ismos e que pagou, como adoita ocorrer nestes casos, coa persecución e represión a súa activa militancia no principal partido da oposición real franquismo ... [+ ... info].

Sobre o legado de Manuel Sacristan:
http://www.aep.cat/sacristan/

Da primavera de Praga ao marxismo ecoloxista:
google-book

AS BONDADES INTRÍNSECAS DUN CADERNO GRAMSCIANO ESCRITO TRAS A SEGUNDA HEMOPTISIS
POR SALVADOR LÓPEZ ARNAL
ESCRITOS SOBRE SACRISTÁN [en formato pdf]
PRÓLOGO DE LUÍS ALEGRE ZAHONERO E CARLOS FERNÁNDEZ LIRIA
Copyleft 2010
Este libro de Salvador López Arnal, con prólogo de Luís Alegre Zahonero e Carlos Fernández, é de propiedade pública.


Texto de 1970
Intervención no Pleno do Comité Central do PCE de 1970
Manuel Sacristán Luzón
08-12-2010

Texto publicado a finais do franquismo
Sobre a cuestión nacional
Manuel Sacristán Luzón
03-12-2010

Conversacións con Manuel Sacristán Luzón
O PSOE TRAIZOOU Á ESQUERDA [formato pdf.]
www.omegalfa.es - Biblioteca Libre
Publicouse en Mundo Obreiro, 28.2.1985. É, segundo creemos, a última entrevista concedida por Manuel Sacristán. Foi realizada por Carlos Piera, autor do encabezamiento que da título á conversación e da súa presentación.


Información baseada na enviada por:

Alexandre Carrodeguas
-republicadetraballadoras@gmail.com-
23 de abril de 2011 23:03
__________________________________

Sen panos quentes, ... por Luís Álvarez Pousa

Por Luís Alvarez Pousa [*]
24.04.2011

Hai que dicilo con todas as letras. Vendo como, pese a viviren coa soga ao pescozo, nada impide que as poboacións dos países máis castigados polos efectos da crise sigan perdendo pé e dignidade, non cabe outra alternativa que recoñecer o fracaso de economistas e políticos. Os primeiros, porque xa quedaron sen argumentos, e perderon a autoridade que se lles supuña á hora non só de detectaren as causas que acabaron producindo a que é, sen dúbida, a tormenta perfecta, senón tamén e sobre todo á hora de iluminar vías a contracorrente de todo o que se nos vén impoñendo como inevitable. Os segundos, porque caeron na trampa que lles tendeu o sistema, asumindo pasivamente esa falacia.

Chegados aquí, non caben panos quentes. Sabemos que os argumentos económicos son insuficientes para comprendermos o que realmente está pasando. E o que aínda é máis dooroso. Sabemos que os argumentos políticos non serven para comprendermos outra cousa que non sexa a que se esconde no máis cruel dos enganos ideolóxicos: facernos pensar e actuar como se non houbera outra alternativa que a dictada polos mercados. Como se non houbera outra alternativa ao sistema. Cando o que realmente sucede ao cederlle o control dos nosos impostos e a perda das nosas conquistas sociais, do xa de por si enfeblecido estado de benestar, é que se consolida, corrixíndoo sen máis. Lonxe de meter en cintura o modelo do novo capitalismo, polo que se veu rexindo sen apenas marcos reguladores a economía de mercado, esa en cuxo ventre se xestou a criatura da crise, o que fan é alimentalo para mellorar o seu dominio e a súa eficiencia.

É na quebra moral da economía de mercado, e nos desequilibrios e desigualdades que todo iso veu provocando, onde é preciso localizar as raíces do mal que non atan, expolian e deshumanizan. Xa vén de atrás. De cando nos anos oitenta do século pasado se lle abriron as comportas ao capitalismo especulativo, e quedamos tódolos mortais baixo o síndrome do éxito fácil. O que deu cos anos nun modelo de sociedade, e de economía, sen fundamentos éticos. De onde derivan consecuencias que incrementan a desigualdade, a explotación, a economía especulativa, o fraude e a corrupción.

E o que aínda é máis grave. Lexitimándoo todo a política. ¿Como non ver todo isto detrás da sumisa aceptación coa que os gobernos democráticos, e os arrogantes economistas que os asesoran e apoian, lles rinden pleitesía aos insaciables mercados financeiros, e á súa enganosa ideoloxía, traizoando por partida dobre a cantos os elixiron e son os que finalmente pagan a factura? ¿Como non velo detrás da prepotencia coa que se manifestan os axentes institucionais e políticos da trama Gürtel, cando non se cortan un pelo dicindo abertamente que buscan nas urnas do 22-M a absolución que nunca merecerían nos tribunais? Co agravante de que, por terse implantado tamén na conciencia da xente a idea dunha economía sen límites morais e da inexistencia de políticas alternativas, un non se atreva a predicir que fracasen no intento. Iso si, reforzando a crecente ingobernabilidade das nosas sociedades democráticas.

Domingo, 24 de Abril de 2011

Publicado no "Galo no Tellado", Diario de Ferrol.

[*] Luís Álvarez Pousa -lapousa@temposnovos.net- é xornalista, profesor de universidade, escritor, ... e director da Revista Tempos Novos. O Autor na Galipedia - O Autor na web do Colexio profesional de Xornalistas .
__________________

Enlaces de interese:

O xornal estatal "Publico", edita a Gürtelpedia - Os termos claves do maior escándalo de corrupción no PP, da A á Z. E un especial con toda a documentación sobre a trama corrupta do Partido Popular -PP-
___________________________

'La Gaceta' borra a esvástica dun lexionario que ía en procesión

Interesante noticia do 23 de Abril de 2011, no xornal estatal "Público".

'La Gaceta' borra a esvástica dun lexionario que ía en procesión

Na portada do diario dos días 22 e 23 aparece un soldado da Lexión cunha tatuaxe retocada para que non se vexa o símbolo nazi

O xornal 'La Gaceta' borrou a esvástica do novo lexionario que aparece nunha fotografía levantando a imaxe do Cristo da Boa Morte o pasado xoves durante unha procesión en Málaga.

A foto de portada do diario dos días 22 e 23 mostra a un grupo de lexionarios e sobreimpresionada polo seguinte titular: "Orgullosos da nosa Semana Santa". Na fotografía orixinal, enviada por axénciaa EFE, pode apreciarse con todo detalle o símbolo nazi tatuado no brazo dun dos soldados da Lexión.

Desde 'La Gaceta' non souberon explicar a Público por que eles a publicaron sen a esvástica. Pola súa banda, a axencia EFE nega manipular a imaxe antes de enviala ao diario así como ao resto de medios.


[Arriba, a foto orixinal de EFE; debaixo, a da Gaceta]

Noticias relacionadas

Fonte: http://www.publico.es/espana/372664/la-gaceta-borra-la-esvastica-de-un-legionario-que-iba-en-procesion

Enviado por:
Alexandre Carrodeguas
-republicadetraballadoras@gmail.com-
23 de abril de 2011 23:12
______________________

venres, abril 22, 2011

Lei de Familia, irmá menor, Constituiçom húngara irmá maior, ... por Lupe Ces


Quem assegura que o PP nom tem proxecto, quem fala de “nom-governo”, ou “dum governo sem rumbo”, equivoca-se e pode estar enviando à cidadania umha mensagem confusa, que nom ajuda a organizar umha boa defesa num contexto moi agressivo, onde os direitos fundamentais estám postos à venda e som questionados e violados diariamente.

O anteproxecto de “Lei de Família”, elaborado pola Xunta de Galicia, que vai ser posto a aprovaçom polo Parlamento Galego, depois das eleiçons municipais, é toda umha declaraçom programática de qual é o modelo social que nos tem preparado esta nom-maioria política, que se afixo cumha raquítica maioria parlamentária, e aspira a converter-se na maioria social, tendo para elo toda a maquinaria ao seu dispor: poder econômico, hegemonia mediática, poder legislativo (tanto na cámara galega, como, se nom ponhemos remédio, nas cámaras locais), e poder religioso.

O anteproxecto de Lei de Família, é umha volta aos episódios mais grises da nossa História contemporánea. Esta Lei nega a igualdade das distintas formas de convivência, como o matrimonio homossexual, e inventa direitos inexistentes, como os direitos do feto, para roubar direitos conquistados, exercidos e reconhecidos, entre outros, o direito ao aborto. Esta Lei nom apoia à maternidade, senom que a converte numha penitencia obrigatória, um caminho de espinas a percorrer, para ao final, entregar “o fruto do nosso ventre” a instituiçons afins. Todo um perverso ideário, que entre outros, nega o direito de todos os nenos e nenas a ser desejados.

Quem tenha dúvidas de até onde nos pode levar esta Lei, que consulte o proxecto de nova constituiçom húngara, aprovado polo Parlamento. País que preside nestes momentos a Uniom Europeia e que está sendo noticia polas acçons e actitudes racistas e xenófobas, que atentam nomeadamente contra o Povo Cigano. Todo este ódio, teria que entrar em contradiçom cos valores que supostamente se auto-outorga a hierarquia católica, e que aparecem como marco inspirador da sua nova constituiçom. Valores por outra banda, que nom podem ser considerados propriedade de nengumha confessom religiosa.

Que difícil situaçom para as pessoas que honradamente seguem o legado de Cristo “amádevos os uns aos outros...”, ”é mais difícil que um rico acade o reino dos ceos...”, ou “bem aventurados os que tenhem fame e sede de justiça...”!!! Mais bem semelha que o partido que governa Hungria e que esta imponhendo o integrismo católico na sua constituiçom, está cheio de “sepulcros branqueados”.

Esta constituiçom húngara que abre brecha na Europa e onde se inspiram os sectores do PP que promovem a Lei de Família, ademais de considerar o aborto como inconstitucional, outorga ao pai de família o direito ao voto dos filhos ou filhas menores. Igual que pretende o PP imponher o direito a decidir por parte dos progenitores, se umha nena tem que ser nai ou nom. Umha vez mais, inventam-se direitos nom existentes, como o direito ao voto na minoria de idade, para roubar ou negar direitos conquistados. Outorgará o parlamento galego o direito a exercer duas vezes o voto às mulheres gestantes? Terá o pai de família direito a votar três vezes no nome da sua filha menor e do feto em gestaçom? Chegaremos a ver ao feto participando de debates públicos?

A este esperpento de sociedade nos está levando o avance do Partido Popular na Galiza e do conservadorismo em geral na Europa, num terreio aboado, temos que reconhecê-lo, por a entrega dumha parte das forças progressistas, aos ditados do poder financeiro.

A pobreza e a marginaçom emergentes polo efeito destas políticas impostas, tenhem aguardando às estruturas católicas, e também em menor medida, doutras confesións religiosas, para volver a encher os seus templos. A caridade suplindo à solidariedade e à justiça social, umha vez que os sectores públicos de assistência social sejam depauperados e privatizados. Eis o controlo social mais perverso, o exercido polo prato de comida quente.

Neste rio revolto, aparecem iniciativas de protesta e denuncia que, intentando defender posicionamentos laicos, entram num terreio que converte em vitimas aos verdugos. Os ataques às igrejas, ou a irrupçom em espaços de culto, som ataques à liberdade religiosa que é um direito humano, e como tal deve ser respeitado.

Para visualizar ou simbolizar todas estas manifestaçons e protestas, hai edifícios vinculados à hierarquia católica, departamentos nas universidades, mesmo entidades financeiras,... que nom som lugares de culto, e que sinalam a diferença entre o que é a espiritualidade e a instituiçom patriarcal e antidemocrática que pretende imponher o seu proxecto a toda a sociedade, utilizando o seu poder econômico e os seus diferentes lobbys.

Estamos às portas de fortes convulsons sociais, nom deixemos de consultar a brúxula. É preciso nom perder o rumo e que o tsunami social nom acabe movendo os muinhos da direita para volver a proxectar a nossa vida em branco e preto.

22.04.2011
Lupe Ces


Enviado por:
Lupe Ces
-lupeces@gmail.com-
22 de abril de 2011 15:43
http://lupeces.blogspot.com/
___________________________

Non miremos para outro lado, ... José María Villot

Por José María Villot [*]
21.04.2011

As crónicas que reproducen manifestacións como a do cabaleiro que dá pé a este artigo confirman o que todos sospeitabamos: mentres moita xente miraba para outro lado e algúns colaboraban con entusiasmo, o roubo de recentemente nacidos suma outra das tropelías cometidas durante a ditadura franquista.

En España coñécense xa oitocentos casos de "nenos roubados", ao longo dun período que vai desde a guerra incivil ata finais dos setenta e en Galicia xa suman a ducia o número de denuncias.

Os feitos producíanse en clínicas e orfanatos coa complicidade de médicos, curas e monxas. Non se trata de especulacións, pois os que sospeitan ser nenos roubados han "reconstruído" o seu pasado "ás veces tras a confesión dos seus pais adoptivos" e teñen nomes e lugares para que se siga investigando sobre estes feitos. Por exemplo, segundo os estudos e investigacións da Asociación Nacional de Afectados por Adopcións Irregulares, cítase o hospital Almirante Vierna en Vigo e a sor Josefa (a monxa, di un afectado, recibía diñeiro en sobres) como protagonistas destes sucesos que conmoveron á opinión pública, posto en pé ao Parlamento "e por unanimidade" pedindo unha investigación en toda regra.

Por iso molesta máis aínda a resposta desde a caverna mediática non só negando os feitos, senón ademais facendo escarnio, sobre os que queren "tamén aquí, como antes outros pedían recuperar aos seus mortos ocultos nas cunetas" que se investigue; ábranse os arquivos dos hospitais para poder consultar os libros de defunción, pois sen documentación todo pode acabar, outra vez, en nada.

Os afectados e as súas familias piden a axuda da xerarquía eclesiástica "en moitos casos hai complicados relixiosos nesas operacións" para que tamén abra os seus arquivos; que se revisen as documentacións nas chamadas casas-berce e que, finalmente, en cada provincia un fiscal ocúpese de ordenar e dirixir as investigacións.

O que durante moitos anos foi un segredo a voces, hoxe é un horror ratificado por probas e confesións.

Non miremos para outro lado.

Por amor ao próximo e por xustiza.

Publicados no xornal comarcal Diario de Ferrol, baixo  a sección "Balcon do Pobo"

[*] José María Villot y Villot, xornalista e escritor, foi Director do Centro Territorial de Televisión Española en Galicia entre o 1 de xaneiro de 1988 e o 30 de Abril de 1989. Director das Xornadas de Análise con motivo do 50 aniversario da TVE e o 20 aniversario da TVG celebradas n'A Coruña en Outubro de 2006.
______________________________

xoves, abril 21, 2011

Libia Petróleo ou Bancos Centrais ? ... por Ellen Brown

"Con enerxía, auga e crédito suficiente para desenvolver a súa infraestrutura,
unha nación pode ser libre das garras dos acredores estranxeiros. E iso pode ser a verdadeira ameaza de Libia: pode mostrar ao mundo o que é posible"



Advogada e Presidenta do Public Banking Institute

Varios autores sinalaron o feito curioso de que os rebeldes libios tomaron tempo da súa rebelión en marzo para crear o seu propio banco central, isto antes de que tivesen un goberno. Robert Wenzel  escribiu no Journal of Political Economy:

Nunca antes oíra falar dun banco central creado en cuestión de semanas durante un levantamento popular. Isto suxire que os rebeldes son algo máis que unha chea de pobres en trapos e que hai algunhas influencias bastante sofisticadas detrás do seu movemento”.

Alex Newman escribiu en The New American:

Nun comunicado emitido a semana pasada, os rebeldes informaron sobre os resultados dunha reunión celebrada o 19 de marzo. Entre outras cousas, estes supostos revolucionarios harapientos anunciaron a ?designación do Banco Central de Bengasi como autoridade monetaria competente nas políticas monetarias en Libia e o nomeamento dun gobernador do Banco Central de Libia, cunha sede temporal en Bengasi”.



Newman citou ao Editor Senior de CNBC John Carney, quen preguntou:

É esta a primeira vez que un grupo revolucionario creou un banco central, mentres que aínda está no medio da loita contra o poder político arraigado? Sen dúbida parece indicar o extraordinariamente poderosos que se converteron os banqueiros centrais na nosa época”.

Outra anomalía consiste na xustificación oficial para tomar as armas contra Libia. Supostamente son as violacións dos dereitos humanos, pero a evidencia é contraditoria. Segundo un artigo publicado na páxina web de Fox News el 28 de febrero:

Mentres as Nacións Unidas traballan febrilmente para condenar o líder libio Muammar ao-Gaddafi por tomar medidas enérxicas contra os manifestantes, o Consello de Dereitos Humanos está a piques de aprobar un informe repleto de encomios sobre o desempeño en dereitos humanos de Libia.

Este documento eloxia a Libia por mellorar as oportunidades educativas, por facer dos dereitos humanos unha "prioridade" e por mellorar o seu marco "constitucional". Varios países, entre eles Irán, Venezuela, Corea do Norte, Arabia Saudita e ata Canadá déronlle a Libia marcas positivas pola protección legal que ofrece aos seus cidadáns ... que agora se rebelan contra o réxime e enfrontan represalias sanguentas.


Dígase o que se diga sobre os crimes persoais de Gaddafi, o pobo libio parece estar prosperando. Unha delegación de médicos de Rusia, Ucraína e Bielorrusia, escribeu nun chamamento ao presidente ruso, Dmitri Medvédev e ao primeiro ministro Putin, que logo de familiarizarse coa vida de Libia, na súa opinión en poucas nacións vivía a xente en igual confort:

[Os libios] teñen dereito a tratamento gratuíto, e os seus hospitais están equipados co mellor equipamento médico. A educación en Libia é gratuíta, e os mozos capaces teñen a oportunidade de estudar no estranxeiro a expensas do goberno. Ao casar, as parellas novas reciben 60,000 dinares (uns 50,000 dólares) de axuda financeira. O estado outorga préstamos sen intereses, e aparentemente, sen data. Debido aos subsidios do goberno o prezo dos coches é moito menor que en Europa, para que estean ao alcance de todos. A gasolina e o pan custan un centavo, e a agricultura non paga impostos. O pobo libio é tranquilo e pacífico, non liba, e é moi relixioso”.

Sinalan que a comunidade internacional foi mal informada sobre a loita contra o réxime

A quén non lle agradaría un réximen así?



Ata se é só propaganda, non se pode negar polo menos un logro moi popular do goberno de Libia: levar auga ao deserto mediante a construcción do proxecto de irrigación máis grande e máis caro na historia, o GMMR de 33 mil millóns de dólares (Great Man-Made River). Incluso máis que o petróleo, a auga é crucial para a vida en Libia.


O GMMR prové ao 70 por cento da poboación con auga potable e para rega, bombeándoa desde o sistema acuífero de Nubia no sur ás zonas costeiras poboadas 4.000 quilómetros ao norte. O goberno libio fixo polo menos algunhas cousas ben.



Outra explicación para o asalto a Libia é que é "todo polo petróleo" , pero aquí a teoría tamén é problemática. Como se sinala no Diario Nacional, o país produce só aorredor do 2 por cento do petróleo do mundo. Arabia Saudita por si soa ten a capacidade libre suficiente como para compensar calquera perda de produción se o petróleo libio desaparecese do mercado. E se se trata de petróleo, por que a présa por crear un novo banco central?


Outra información provocadora que circula pola Rede é unha entrevista de "Democracy Now" ao xeneral Wesley Clark (R), de 2007. Nela, o xeneral sinala que ao redor de 10 días despois do 11 de setembro de 2001, outro xeneral díxolle que xa se tomou a decisión de atacar a Iraq. Clark sorprendeuse e preguntou por que. "Non sei!" foi a resposta. "Supoño que porque non saben que máis facer!"

Máis tarde, o mesmo xeneral explicou que o plan era atacar a sete países en cinco anos: Iraq, Siria, Líbano, Libia, Somalia, Sudán e Irán
.


- Norte de África, Medio Oriente, fechas de independencia -

Que teñen estes sete países teñen en común?

No contexto da banca, un que sobresae é que ningún deles estes países é un dos 56 membros  do Banco de Compensacións Internacionais - BIS (Bank of Internacional Settlements - Banque deas Règlaments Internationaux). Iso evidentemente ponos fóra do alcance do longo brazo do banco central dos banqueiros centrais en Suíza.


- BPI Banco de Pagos Internacionais, BIS Bank of International Settlements -

Os máis renegados do lote eran Libia e Iraq, os dous que foron atacados. Kenneth Schortgen Jr., escribindo en Examiner.com, sinalou que "seis meses antes de que os EE.UU. atacasen a Iraq para derrubar a Saddam Hussein, o país empezara a aceptar euros en lugar de dólares en pago polo seu petróleo, e que iso o converteu nunha ameaza ao dominio global do dólar como moeda de reserva, e o seu dominio como o petrodólar”.

Según un artigo ruso titulado “El bombardeo de Libia – El castigo a Gadafi por su intento de rechazar el Dólar, Gaddafi intentou facer o mesmo: iniciou un movimento para rechazar o dólar e o euro, e pideu as nacións árabes e africanas utilizar unha nova moeda, o dinar de ouro. Gaddafi sugiriu  o establecimento dun continente africano unido, con 200 millóns de persoas utilizando esta moeda única.



Durante o ano pasado, a idea foi aprobada por moitos países árabes e a maioría de países africanos. Os opositores só foron a República de Sudáfrica e a cabeza da Liga de Estados Árabes. A iniciativa foi visto negativamente polos EE.UU. e a Unión Europea, co presidente francés, Nicolas Sarkozy, chamando a Libia "unha ameaza para a seguridade financeira da humanidade"; pero Gadafi non se deixou influír e seguiu empuxando para a creación dunha África unida.

E iso lévanos de novo ao crebacabezas do Banco Central de Libia. Nun artigo publicado no Market Oracle, Eric Encina observou:

Un feito que de cando en cando se menciona é que o Banco Central de Libia é de 100% de propiedade estatal. Na actualidade, o goberno libio crea o seu propio diñeiro, o dinar libio, a través dos medios do seu propio banco central. Poucos poden discutir que Libia é un país soberano cos seus grandes recursos propios, capaces de soster o seu propio destino económico.

Un problema importante para os carteis da banca globalista é que para facer negocios con Libia hai que pasar polo Banco Central de Libia e usar a súa moeda nacional, un lugar onde non teñen absolutamente cero dominio ou poder. Polo tanto, tombar o Banco Central de Libia (CBL) pode non aparecer nos discursos de Obama, Cameron e Sarkozy, pero esta é sen dúbida a prioridade da axenda globalista para absorber a Libia á súa colmea das nacións obedientes
.



Libia non só ten petróleo. Segundo o FMI, o banco central ten preto de 144 toneladas de ouro nas súas bóvedas. Con ese tipo de reservas, quen necesita ao BPI (BSI), ao FMI e a súas reglas?

Todo o cal provoca unha mirada máis atenta ás normas do BPI e os seus efectos nas economías locais. Un artigo no sitio de Internet do BPI indica que os bancos centrais que son parte do Central Bank Governance Network *(1) deben ter como obxectivo único ou principal "preservar a estabilidade de prezos". Han de manterse independentes dos gobernos para asegurarse de que as consideracións políticas non interfiran con este mandato. "A estabilidade de prezos" significa o mantemento dunha oferta monetaria estable, ata se iso significa crear máis débeda externa. Os bancos centrais son desalentados de aumentar a oferta monetaria imprimindo diñeiro e utilizándoo en beneficio do Estado, xa sexa directamente ou como préstamos.


Nun artigo de 2002 en Asia Estafes, titulado "O BIS versus os Bancos Nacionais", Henry Liu Jianchao sinalaba:

"A normativa do BIS só serve o único propósito de fortalecer o sistema de banca privada internacional, ata a risco das economías nacionais. O BIS faille aos sistemas bancarios nacionais o que o FMI fíxolle aos réximes monetarios nacionais.

As economías nacionais baixo a globalización financeira xa non serven aos intereses nacionais?a IED [investimento estranxeiro directa] denominada en moeda estranxeira, principalmente en dólares, condenou a moitas economías nacionais a un desenvolvemento desequilibrado cara á exportación, só para facer os pagos de intereses en dólares, con poucos beneficios netos ás economías nacionais
".

E engadía: "segundo a Teoría do Diñeiro Estatal, ningún goberno pode financiar coa súa propia moeda nacional todas as súas necesidades de desenvolvemento para manter o pleno emprego sen inflación".

Esta teoría do diñeiro estatal refírese a diñeiro creado polos gobernos en lugar dos bancos privados.


A presunción da norma que prohibe os préstamos do propio banco central do goberno é que estes son inflacionarios, mentres que os préstamos existentes en diñeiro de bancos estranxeiros ou do FMI non o son. Pero en realidade todos os bancos, xa sexan públicos ou privados, crean nos seus libros o diñeiro que prestan. A maior parte do diñeiro novo hoxe provén de préstamos bancarios. E tomar préstamos do propio banco central estatal ten a vantaxe de que o préstamo é sen intereses. E está demostrado que a eliminación de intereses reduce o custo dos proxectos públicos nunha media de 50%.

E así parece ser como funciona o sistema libio. Segundo Wikipedia, as funcións do Banco Central de Libia son "a emisión e regulación dos billetes e moedas en Libia" e "a xestión e emisión de todos os préstamos do Estado". O banco estatal de Libia emite a moeda nacional e presta diñeiro para fins estatais.


Iso explicaría de onde obtén Libia o diñeiro para ofrecer educación e atención médica gratuítas e préstamos sen intereses de 50,000 $ para os recentemente casados. Tamén explicaría de onde obtivo o país os $ 33 mil millóns para construír o proxecto Gran Río Artificial. Os libios están preocupados de que a OTAN estea bombardeando perigosamente preto de obra, creando outra ameaza de desastre humanitario.

Entón, é esta nova guerra por petróleo ou por bancos? Talvez ambos ? e por auga, tamén.

Con enerxía, auga e crédito suficiente para desenvolver a súa infraestrutura, unha nación pode ser libre das garras dos acredores estranxeiros. E iso pode ser a verdadeira ameaza de Libia: pode mostrar ao mundo o que é posible.

A maioría dos países non teñen petróleo, pero as novas tecnoloxías poderían facer que os países non produtores de petróleo sexan energéticamente independentes, sobre todo se os custos de infraestrutura redúcense á metade con préstamos do propio banco de propiedade pública da nación. A independencia enerxética liberaría aos gobernos da telaraña dos banqueiros internacionais, e da necesidade de trasladar a produción nacional aos mercados estranxeiros para pagar débedas.




Se o goberno de Gadafi cae, será interesante ver se o novo banco central únese ao BIS, se a industria petroleira nacional é vendida aos investidores, e se a educación e o coidado da saúde seguen sendo gratuítos.

Traducción para www.sinpermiso.info: Antonio Zighelboim

Texto traducido, ao Galego, por Ártabra 21, apoiando-se nos recursos públicos de tecnoloxía lingüística desenvolvidos polo o Seminario de Lingüística Informática (SLI) da Universidade de Vigo.  

NOTA DE EPM:

*(1) Central Bank Governance Network: O grupo está presidido polo Sr. Stanley Fischer (Banco de Israel). Os seus membros son o Sr. Stefan Ingves (Sveriges Riksbank), o señor Mervyn King (Banco de Inglaterra), o Sr. Henrique Meirelles (Banco Central de Brasil), Sr. Duvvuri Subbarao (Banco da Reserva da India), o Sr. Axel Weber (Deutsche Bundesbank), a Sra. Janet Yellen (Xunta de Gobernadores do Sistema da Reserva Federal), a Sra. Zeti Akhtar Aziz (Banco Central de Malaisia) e Zhou Xiaochuan (Banco Popular de China).

ARTÍGOS RELACIONADOS


FONTES:


Enviado por:
El Proyecto Matriz / The Matrix Project
elproyectomatriz(arroba)gmail.com
21 de abril de 2011 12:11
____________________

Tomando nota - FMI: "España é modelo a seguir" - Sevilla: Unha rebelión cidadá contra os recortes sociais


Por Juan Torres López
22.04.2011

¡PERIGO!: O FONDO MONETARIO PON A ESPAÑA COMO EXEMPLO

As declaracións do Fondo Monetario Internacional sinalando que "España é modelo a seguir" é o peor que nos podería pasar. Sempre que un país aplicou a machada as medidas neoliberais que habitualmente recomenda o FMI sufriu graves danos. E cando o puxo de exemplo, como a Irlanda nos últimos anos, terminou caendo. O señalamiento do FMI augura o peor. Cando di que xa non fai falta o rescate de España dio porque sabe que o goberno tomou as medidas que se tomarían se se producise e que está disposto a levar a cabo o resto (privatizar por completo as caixas de aforro, cambiar a normativa laboral relativa a negociación colectiva, seguir privatizando e recortando dereitos, de momento). Se nos reaccionamos espérannos tempos difíciles. Menos a Botín e compañía, está claro, que el mesmo recoñece que "Somos claramente gañadores na recente crise económica".

[*]  Juan Torres López, Granada -1954-, Doutor en CC. Económicas e Empresariais, exerce na Universidade de Sevilla como catedrático de Economía Aplicada do Departamento de Teoría Económica e Economía Política. Escritor, investigador, analista de política económica e activista social. Manten unha páxina web "Ganas de Escribir" -www.juantorreslopez.com- e coordena a páxina web dedicada a información económica -www.altereconomia.org-


Sevilla: Unha rebelión cidadá contra os recortes sociais
A Plataforma Alternativas á Crise mobiliza-se


[Na foto: Juan Torres, Federico Noriega e María Isabel Mora]

Mobilizar á cidadanía contra os axustes anticrisis que supón recortes en dereitos sociais e laborais. Con esta premisa, 32 asociacións de Sevilla e Andalucía uníronse na Plataforma Alternativas á Crise, que nace coa meta de aglutinar a colectivos e a cidadáns para esixir, en primeiro lugar, actuacións urxentes á Administración para impedir que as familias afectadas pola crise perdan os seus fogares; e en segundo lugar, que aquelas que xa tiveron que entregar a súa vivenda a entidades financeiras pola imposibilidade de facer fronte á hipoteca as recuperen. "Estannos vendendo unhas medidas coma se fosen inevitables ante a crise, que non fan senón profundar nos problemas de pobreza extrema e moderada, así como nas desigualdades que xa existían antes da crise", advirte María Isabel Mora, coordinadora da Asociación Prol Dereitos Humanos.

Desde 2009 ata finais de 2010 2.953 persoas perderon a súa casa ao non poder afrontar a hipoteca, 1.463 casos en 2009 e 1.490 en 2010, segundo estatísticas xudiciais. Durante os últimos tres anos, os xuízos para poxar vivendas disparáronse, e son xa máis de 1.490 as persoas que foron levadas a xuízo pola falta de pagamento dos seus créditos hipotecarios.

Ante este panorama, o catedrático de Economía Aplicada e membro da asociación ATTAC, Juan Torres, considera que "é hora de que o Goberno destine axudas ás familias afectadas pola crise". Torres recorda que se gastaron billóns en salvar aos bancos. Pedimos agora que se salve ás familias". Para este experto en Economía Aplicada é "necesario que os cidadáns reaccionen ante os recortes sociais" e apela a unha "revolución pacífica para lograr un xiro" ante políticas que, á súa entender, prexudican aos traballadores e ás familias afectadas por unha crise que foi xerada por especuladores. Outro dos obxectivos é reclamar ao Parlamento de Andalucía que inicie unha investigación para identificar aos responsables da actual crise. Para Juan Torres, "está en xogo a supervivencia, o benestar, a xustiza e os dereitos humanos".

As 32 asociacións integrantes da plataforma subscribiron un manifesto no que reclaman 10 iniciativas, como un plan urxente contra a fraude e a evasión fiscal; medidas para garantir o financiamento a pequenas e medianas empresas; ou un plan contra a exclusión e a pobreza. Durante o próximo mes, a plataforma tratará de aglutinar a máis colectivos e chegar ata os cidadáns para iniciar a finais de maio un calendario de mobilizacións de protesta contra o que consideran "unha ofensiva sen precedentes contra o benestar e os dereitos sociais".

Noelia Márquez

Enviado por:
Ganas de Escribir
-juantorres@uma.es-
21 de abril de 2011 14:28
_____________________