sábado, xullo 07, 2007

O Comité Cidadán de Emerxencia ... : analiza o anuncio da aprobación dun Plano de Emerxencia Exterior de REGANOSA

De: CCE -comitecidadan@iespana.es-
Para: artabra21@gm,ail.com

Data: 6 de xullo de 2007 15:28

Asunto: Rolda de prensa de hoxe sobre o Plan de Emergencia Exterior de REGANOSA


Ningún Plan de Eemerxencia para Reganosa servirá para evitar víctimas na poboación. A única solución é desmantelar o potencial de destrución masiva que ten Reganosa. O Plan de Emerxencia Exterior para Reganosa parece unha tapadeira da temeraria actitude da Auto­ridad Portuaria que autorizou a tres metaneros descargar GNL dentro da Ría de Ferrol.


Clicar acima da imaxe para ampliar

Segue o contido que se divulgou hoxe na rolda de prensa celebrada no Ateneo Ferrolan:

O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol analiza o anuncio da aprobación, por parte da Comisión Galega de proteción Civil, dun Plano de Emerxencia Exterior para a Planta Regasificadora de REGANOSA, na Punta Promontoiro, no concello de Mugardos dentro da Ría de Ferrol.

Estes días foi noticia a urxente aprobación dun Plan de Emerxencia Exterior (PEE) para Reganosa, presentándo-o como un plus de seguridade e unha xenerosidade de devandita empresa, coma se non fose obrigatorio. Ademais o devandito PEE inicia a súa aprobación cando Reganosa ten un acta ilegal de probas por tres meses e non ten autorización de funcionamento Así mesmo difundiuse a falsa idea de que tal PEE é para supostamente garantir a seguridade de todos os habitantes de Ferrolterra, o cal tamén é falso.

O Comité Cidadán de Emerxencia, ademais de afirmar e explicar que tal PEE non serve para protexer a vida da veciñanza da Ría de Ferrol, quere informar do seguinte:

Co Real Decreto 1254/1999 de 16 de xullo -Directiva Seveso II-, determinados establecementos con mercancías perigosas, xa existentes ou novos, están obrigados a elaborar un Plan de Eemerxencia Exterior. Na Comunidade Autónoma Galega constan 11 empresas obrigadas a un Plan de Emerxencia Exterior, dúas delas no interior da Ría de Ferrol: Unha é o Complexo Petroquímico chamado Forestal do Atlántico e outra é a Planta de Gas que Reganosa está construíndo encostada o devandito Complexo Petroquímico saltando á toureira a legalidade e o risco de efecto dominou. A esa lista habería que engadir a Autoridade Portuaria de Ferrol que por tres veces autorizou a atracada nun peirao dentro da Ría de Ferrol, a metaneros cargados de gas natural licuado, con mercancía perigosa, cuxa saída ao mar en caso de emerxencia non está garantido que se poida realizar segundo require a norma EN-1532.

O feito de que tan poucas empresas galegas teñan esta obrigación dá idea do perigo real que supón para a poboación que as rodea. Nin grandes estaleiros, nin tampouco as centrais térmicas, sexan de carbón, fuel ou gas, están obrigadas a elaboralo, o que nos dá idea da diferenza do risco que representan o Complexo Petroquímico do Grupo Tojeiro e a Planta de Gas que Reganosa constrúe.

De acordo co R. D. 1254/1999 e competencias autonómicas, as obrigacións da Conselleria de Xusticia, Interior e Relacións Laborais e Protección Civil comprenden realizar:

Artigo 11. Plan de Emerxencia Exterior (PEE). Elabórase a partir dos datos que sexan facilitados pola empresa á Consellería de Industria (Notificación, política de prevención de accidentes graves, Informe de seguridade e Plan de urxencia Interior).

Para empresas xa entonces existentes o Real Decreto marcou uns prazos e no caso de Forestal do Atlántico S.A., debería estar realizado antes do 21 de Xullo do 2004, que foi excedido, sendo aprobado o seu Plan de Emerxencia Exterior pola Xunta de Galicia en marzo de 2005, un meses antes das eleccións autonómicas como un dos últimos favores de D. Manuel Fraga ao Grupo Tojeiro. Ese PEE pode verse colgado de Internet na Web de Protección Civil e consiste basicamente en teléfonos para avisar dos accidentes que se poidan producir, pero non serve para previr, nin para evitar os riscos de incendios en Forestal do Atlántico.

Para empresas novas como Reganosa o prazo para a aprobación dun PEE é de tres anos logo de iniciar a explotación ou autorización definitiva. No devandito PEE realizarase un estudo das consecuencias esperadas dos accidentes que se poidan producir, medidas de protección, recursos humanos e materiais, estrutura organizativa, coordinación de autoridades, organismos e servizos a intervir. O Plan debe ser homologado pola Consellería de Xusticia, e remitido á Comisión Galega de Protección Civil, así como informar do mesmo á Unión Europea.

A existencia deste plan de emerxencia non garante a seguridade das persoas, só intenta mitigar os efectos posteriores ao accidente, atención aos feridos, recuperación e recoñecemento de cadáveres, atención aos feridos, psicólogos para atención aos familiares sobreviventes, etc. É dicir, non teñen remedio os mortos, nin os desaparecidos, nin se poden evitar os feridos nos primeiros minutos cando aínda non deu tempo a pór en marcha o operativo previsto no plan.

Artigo 11.6 e 13. Consulta e información á poboación. Para a elaboración dos PEE a administración establecerá os mecanismos de consulta á poboación que puidese verse afectada.

O público debe ser requirido para opinar en: Proxectos de novo establecemento, Planificación do territorio e para a elaboración dos Plans de Emerxencia. Doutra banda, a Consellería está obrigada a asegurar que a poboación afectada reciba información sobre riscos existentes e sobre a conduta a seguir en caso de accidente. NON SE REALIZOU EN NINGUNHA FASE DO PROXECTO.

Artigo 8: Efecto Dominou. A Consellería de Industria, coa información proporcionada polo industrial determinará posibles efectos inducidos entre establecementos próximos. Neste caso, nun radio de 500 m de entrar en funcionamento a Planta de Gas coexistiría cunha planta cogeneradora, unha caldeira de valorización de residuos, unha subestación de media tensión:

Todos eles equipos con posibilidade de xeración de faíscas e focos de calor, así como almacenamento de gran cantidade de diferentes sustancias combustibles, capaces de provocar accidentes en cadea. Polo tanto é claro que se está vulnerando devandito articulo 8 e que o efecto domino esta asegurado pode producir unha multiplicación das consecuencias dun accidente grave, é dicir, esta asegurado que se multiplicará o numero de victimas.

Pero todo iso non serve de nada no caso de Reganosa, de cuxa autorización de construción convén recordar dúas dos seus condicionados, que nin agora cúmprense, nin nunca poderán cumprir coa localización en Punta Promontorio dentro da Ría de Ferrol:

1. O Articulo 12 do Real Decreto 1254/99 de 16 de xullo require que as autoridades velen porque se manteñan distancias suficientes ata as poboacións para que non sufran os riscos dos accidentes que se poidan producir. Iso é lei para toda a Unión Europea. En España ademais temos o RAMINP que segue vixente, (Regulamento de Actividades Molestas, Insalubres, Nocivas e Perigosas, Decreto 2414/1961. O 20 de febreiro de 2004 a Delegación Provincial da Consellería de Medio Ambiente cualificou á Planta de Gas de Reganosa como actividade molesta, insalubre, nociva e perigosa. Pero o Alcalde de Mugardos Xose Barcia, co seu escrito de 13 de febreiro de 2004 renunciou a que se cumpra o RAMINP que para as industrias nocivas ou perigosas require unha distancia de máis de 2.000 metros a contar desde o núcleo máis próximo de poboación agrupada. Agora o Alcalde de Mugardos quéixase dese PEE para Reganosa, de forma esperpéntica, con versións aos medios e aos veciños que serven para historia dos disparates.

Por se houbese algunha dúbida da aplicabilidad do RAMINP, recórdase a sentenza do Tribunal Supremo sobre o Recurso sobre unha estación depuradora en Aranda de Douro, onde aclara que:

A normativa Autonómica pode esixir unha distancia diferente maior que 2.000 metros, pero nunca pode permitir unha distancia menor que a requirida no RAMINP de 2.000 metros.

”As ordenanzas municipais e os plans urbanísticos do municipio non poden desoír a regra xeral establecida neste inciso último. .”, os 2.000 metros.

Acompáñase copia de devandita sentenza do Tribunal Supremo sobre os 2.000 metros de distancia.

2. O proxecto de Reganosa recoñece que lle é a aplicable a norma EN-1532, que requira a saída ao mar dos metaneros en caso de emerxencia dentro da Ría, a fin de afastarse da planta no menor tempo posible e polos seus propios medios (sen axuda de remolcadores) para evitar riscos maiores. Isto tamén é imposible coa localización de Reganosa dentro da Ría de Ferrol.



Así mesmo exponse as seguintes conclusións:

a) Reganosa para un PEE tería un prazo de tres anos desde a súa posta en funcionamento definitiva. Ten un acta de probas para posta en servizo parcial por tres meses que xa está provocando riscos para a vida da poboación e o medioambiente, pero non ten autorización de explotación ou de funcionamento definitivo. O venres pasado 30 de xuño, a Delegación Provincial da Conselleria de Industria continuou negándose a que o público puidese examinar o Informe de Seguridade de Reganosa, o que se lles solicitou desde o 15 de maio, dicíndonos que aínda non estaba aprobado.

b) Ese PEE, a fume de carozo, é un falso papel motivado polas responsabilidades civís ou penais nas que puidese incorrer a Autoridade Portuaria, por autorizar a atracada en Punta Promontorio de tres metaneros para descargar gas natural licuado, ameazando a vida da poboación e sen ter disposto un Informe de Seguridade nin Plan de Eemerxencia Interior, aínda que tampouco lle servirían para evitar os mortos ou desaparecidos que pode provocar un accidente grave dentro da Ría e porque non está garantida a saída ao mar no caso dun accidente ou emerxencia dos metaneros dentro da Ría.

c) O radio de seguridade de 400 metros a que se refire o devandito PEE de Reganosa, é un informal invento para enganar á poboación afectada. En España o mínimo de seguridade para industrias perigosas é de 2.000 metros segundo o RAMINP e o Alcalde de Mugardos debe deixar de enganar aos seus veciños e defenderlles esixindo que se aplique o mínimo de 2.000 metros de distancia ata a poboación.

d) Denunciaremos a Protección Civil e aos organismos que teñen competencias na aplicación da Directiva Europea Seveso II, que o devandito PEE para Reganosa é un papel para unha tapadeira do risco de catástrofe, para a que non existen medios capaces de evitar os miles victimas que se poden producir. Así mesmo que se deixen de marear a perdiz de Reganosa, cuxa única solución é que non sexa autorizada a súa entrada en funcionamento definitiva e sexa desmantelado todo o seu potencial de destrución masiva.


Achegase en documentos anexos:

1) Copia da Sentenza do Tribunal Supremo de 1 de abril de 2004 onde deixa claro que está vixente o RAMINP segun o cal é 2000 metros o minimo de distancia ata unha industria nociva ou perigosa e que unha autonomía ou un concello non poden aprobar unha distancia menor a eses 2.000 metros. Polo que non ten ningunha validez os 400 metros aludidos no PEE que estes días foi noticia irregular. [Nos arquivos Ártabros]

2) Copia do escrito de 20 de febreiro de 2004 da Delegacion Provincial da Consellería de Industria no que cualifica a Reganosa de molesta, insalubre, nociva e perigosa. Así mesmo escrito de 13 de febreiro de 2004 do Alcalde de Mugardos onde renuncia a aplicar o RAMINP que require un mínimo de distancia de 2.000 metros. [Están en formato -pdf- quen quiser os mesmos pode solicita-los a artabra21@gmail.com


Escrito ao Fiscal anticorrupción:


Nesta rolda de prensa tamén se anunciou de que o Comité Cidadán ten en preparación un escrito para enviar á Fiscalía anticorrupción, achegándolle unha copia do chamado "Convenio de Colaboración entre a Xunta de Galicia e Regaanosa", asinado en xuño de 2000 por D. Manuel Fraga e varios socios de Reganosa, coñecido como "pacto á siciliana", no que decidiron a localización da Planta de Gas de Reganosa dentro da Ría de Ferrol, para que investigue as decisións tomadas pola Xunta de Galicia en apoio de devandita Planta de Gas polo Goberno de D. Manuel Fraga e polo actual autónomico na Xunta de Galicia, así mesmo as axudas concedidas desde hai 10 anos a empresas dos promotores de Reganosa.
____________________


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon