xoves, marzo 26, 2009

O Parlamento Europeo aproba o "Informe Auken": A Eurocámara critica os abusos urbanísticos no Estado Español e pide que se indemnice ás vítimas

O informe aprobado hoxe [26.03.2009] polo pleno suxire a suspensión dos fondos estruturais e de cohesión a España e critica a "lentitude" do sistema xudicial español

O Parlamento Europeo aprobou hoxe, con 349 votos a favor, 110 en contra e 114 abstencións, un informe da comisión de Peticións que critica as prácticas de "urbanización masiva" en España, así como a "conduta especulativa" dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción. O texto propón "suspender e revisar" todos os plans urbanísticos novos que non garantan o respecto pola propiedade e suxire interromper a provisión de fondos estruturais e de cohesión a España ata que non se solucione o problema.

Ademais, reclama unha indemnización adecuada para as vítimas dos "abusos urbanísticos" e considera "alarmante" a falta de confianza dos denunciantes no sistema xudicial español.

O informe da deputada danesa dos Verdes Margrete Auken foi aprobado polo pleno despois de que os eurodiputados rexeitasen as resolucións alternativas presentadas polo grupo socialista e varios deputados do grupo PPE-DE, respectivamente.

Esta é a terceira vez que o pleno da Eurocámara sitúase sobre este tema. A primeira foi en decembro de 2005 informe Fortou e a segunda unha resolución aprobada en xuño de 2007 ver enlaces máis abaixo.

O informe da comisión de Peticións pide ao Goberno de España e das comunidades autónomas implicadas que leven a cabo unha -profunda revisión- de toda a lexislación que afecta aos dereitos dos propietarios particulares de bens como resultado dunha urbanización masiva, con obxecto de "pór fin aos abusos dos dereitos e as obrigacións" recollidos en varios tratados internacionais parágrafo 1.

Ademais, o Parlamento Europeo critica a "avaricia" e a "conduta especulativa" dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción, "que conseguiron sacar beneficios masivos destas actividades" considerando Aj.

Os deputados recordan que a Comisión está facultada a suspender a provisión de fondos estruturais a un Estado membro ou unha rexión implicada, e a estipular correccións en relación cos proxectos receptores de fondos que posteriormente considere que non cumpriron plenamente coa normativa esixida. Ademais, o informe sinala que o Parlamento, como autoridade orzamentaria, tamén pode decidir colocar na reserva os fondos destinados a políticas de cohesión para convencer a un Estado membro de que poña fin a graves vulneracións da normativa e os principios que está obrigado a respectar parágrafos 27 e 28.

Por outra banda, a Eurocámara considera que as autoridades rexionais competentes deberían -suspender e revisar- todos os plans urbanísticos novos que non respectan os criterios rigorosos de sustentabilidade ambiental e responsabilidade social, e que non garantan o respecto pola propiedade lexítima dos bens adquiridos legalmente. Os Gobernos das rexións afectadas tamén deberían "deter e anular todos os desenvolvementos urbanísticos en curso que non respectaron ou aplicado os criterios establecidos polo Dereito comunitario" parágrafo 3.

Os eurodiputados rexeitaron o texto alternativo presentado polo grupo socialista con 72 votos a favor, 436 en contra e 44 abstencións. Antes da votación, o socialista británico Michael Cashman anunciou que retiraba o seu nome da proposta de resolución presentada polo seu grupo e que votaría a favor do informe de Margrete Auken. A proposta dos deputados do PPE-DE, que se votou en primeiro lugar, obtivo 126 votos a favor fronte a 393 en contra.

Antes da votación, a relatora criticou as "accións abusivas de numerosas autoridades locais e rexionais" e recordou que este informe "é o resultado dun intenso traballo dos membros da comisión de Peticións". Ademais, subliñou que este tema "tivo un gran impacto nas vidas de decenas de miles de cidadáns europeos que viven en España, así como na economía e o medio ambiente españois".

Por outra banda, Auken lamentou que este tema non se someteu a debate no pleno da Eurocámara e asegurou que a aprobación deste informe "garantirá que as leis modifíquense en beneficio de España".

O texto reitera as conclusións recollidas nas resolucións anteriores aprobadas polo pleno da Eurocámara, "que pon en cuestión os métodos de designación dos axentes urbanizadores e os poderes con frecuencia excesivos outorgados aos urbanistas e promotores inmobiliarios por parte de determinadas autoridades locais, a expensas das comunidades e os cidadáns que residen na zona". Así mesmo, recalca que os axentes inmobiliarios de Estados membros como o Reino Unido seguen pondo á venda propiedades en urbanizacións novas, a pesar de saber que existe a posibilidade de que o proxecto en cuestión non se termine ou non se constrúa parágrafo 29 e considerando Ai.

Segundo o informe, as illas e as zonas costeiras mediterráneas de España sufriron unha -destrución masiva- na última década, posto que "o cemento e o formigón saturaron esas rexións" considerando Aj.


Sistema xudicial e indemnizacións

Os deputados sinalan que os procedementos xudiciais incoados "seguen sendo lentos" e cualifican de "alarmante" a "falta de confianza xeneralizada que os peticionarios parecen mostrar fronte ao sistema xudicial español". Tamén subliñan que as persoas "que adquiran de boa fe" unha propiedade en España declarada ilegal deberían ter dereito a unha indemnización adecuada a través dos órganos xurisdiccionais españois. No entanto, o documento aprobado hoxe aclara que os promotores conscientes da ilegalidade dos proxectos non deben ter dereito a compensación parágrafos 13, 14, 16, 17 e 33.


Transparencia

O pleno do PE considera necesario que o acceso á información e a participación cidadá no proceso urbanístico "garántanse desde o inicio". Así mesmo, recorda que a normativa europea sobre avaliación do impacto ambiental impón a obrigación de consulta ao público implicado na fase de elaboración dos plans, -e non unha vez que a autoridade local acordou os plans de facto- parágrafo 26.


Marbella

Os deputados manifestan a súa preocupación sobre a situación da planificación urbana no municipio de Marbella, onde se construíron ilegalmente decenas de miles de vivendas "que infrinxen probablemente a lexislación comunitaria en materia de protección do medio ambiente, participación pública, política da auga e contratación pública, e que están a piques de ser legalizadas grazas a un novo plan xeral urbano, que non brinda seguridade xurídica nin garantías aos compradores, os propietarios e os cidadáns en xeral" parágrafo 23.


Debate público

O texto insta ao Goberno español a levar a cabo un debate público, coa participación de todas as administracións, "mediante a formación dunha comisión de traballo sobre o desenvolvemento urbanístico en España que permita tomar medidas lexislativas contra a especulación e o desenvolvemento insostible" parágrafo 6.


Contexto

Cerca do 50% das denuncias sobre urbanismo recibidas pola Comisión de Peticións nesta lexislatura proceden de cidadáns españois, mentres que un 30% chegaron do Reino Unido e un 15% de Alemaña. O 5% restante distribuír fundamentalmente entre Países Baixos e Bélxica.

O informe trata distintos aspectos da lexislación europea, que constitúen os principais puntos de encontro entre as denuncias recibidas pola Comisión de Peticións.

En primeiro lugar, numerosas peticións alegan o incumprimento da normativa europea sobre medio ambiente, baseándose na existencia de urbanizacións construídas en áreas protexidas por directivas comunitarias, como a rede Natura 2000. En moitos casos, os peticionarios subliñan que non se efectuaron as avaliacións de impacto ambiental requiridas pola UE os denunciantes adoitan queixarse de que foron as propias autoridades locais as que eludiron a elaboración destas análises. Actualmente, a CE está investigando estas supostas infraccións.

A auga é outro dos argumentos máis recorrentes dos denunciantes. Os deputados subliñan que a Comisión Europea CE abriu unha investigación sobre máis de 250 proxectos urbanísticos que foron obxecto dun ditame negativo por parte das autoridades competentes sobre auga e concas fluviais, particularmente en Andalucía, Castela-A Mancha, Murcia e Valencia considerando Ab.

Doutra banda, algúns propietarios denuncian a expropiación dos seus terreos sobre a base do suposto -interese xeral- dos proxectos promovidos polas autoridades locais. Neste sentido, tanto os peticionarios como os deputados consideran que a definición de -interese xeral- non se acoutou na lexislación urbanística en vigor, e que dito concepto utilizouse como escusa para a aprobación de -proxectos insostibles desde un punto de vista ambiental, obviar nalgúns casos avaliacións de impacto ambiental e informes negativos da correspondente Confederación Hidrográfica- parágrafo 21.

A CE incoou procedementos contra España ante o Tribunal de Xustiza da UE debido ao incumprimento da directiva europea sobre contratos públicos por parte das leis urbanísticas da Comunidade Valenciana LRAU e LUV.

Os casos de -urbanización extensiva- non afectan só ás zonas costeiras, senón que tamén se rexistraron nalgunhas áreas do centro de España, como Madrid e Castela a Mancha. Con todo, nas zonas costeiras existe un factor suplementario: a Lei de Costas. Segundo o PE, esta lei "afecta de xeito desproporcionado aos propietarios particulares de bens ... e, ao mesmo tempo, non ten un impacto suficiente nos auténticos autores da destrución costeira, responsables en moitos casos duns desenvolvementos urbanísticos excesivos nas costas, incluídos os complexos vacacionais". É por iso que os deputados propón unha revisión urxente desta norma considerando Q e parágrafo 22.


Contacto:

Damián Castaño: 91 436 47 30 Madrid

Natalia Dasilva: 33-3 881 73661 Estrasburgo - 32 498 98 3985 móvil

Paula Fernández-Hervás: 33-3 881 74768 Estrasburgo - 32 498 983 236 móvil


Fonte: prensa-es@europarl.europa.eu
________________________

Enlaces relacionados de interese:

  • "Informe Auken" : INFORME sobre o impacto da urbanización extensiva no Estado Español, nos dereitos individuais dos cidadáns europeos, o medio ambiente e a aplicación do Dereito comunitario, con fundamento en determinadas peticións recibidas - (2008/2248(INI)) Comisión de Peticións - Ponente: Margrete Auken
  • Pode-se baixar o texto do "Informe Auken" -revisado 20.02.2009- nos arquivos do Colectivo Ártabra 21 en formato -pdf- [Baixar]
________________


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon