venres, maio 04, 2007

Comunicada a chegada de gaseiros cargados de GNL a Ferrol e cuxo poder destrutivo en caso de accidente equivale a 50 bombas de Hiroshima

De: os verdes -osverdesferrol@yahoo.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 4 de Maio de 2007 17:26

Asunto: Comunicada a chegada de gaseiros cargados de GNL a Ferrol e cuxo poder destrutivo no caso de accidente equivale a 50 bombas de Hiroshima.




Os Verdes-Grupo Verde de Ferrolterra, quere facer público o risco que vai a supoñer a navegación de buques gaseiros pola estreita ría de Ferrol, e así mesmo denunciar a entrada do primeiro destes buques a próxima semana, cando non existe ningún plan de emerxencias coñecido para os mesmos caso de ter calquera percance. A navegación pola proximidade dás casas destes grandes barcos -cuxo poder calorífico equivale a 50 bombas atómicas como as de Hiroshima-, obrigaría a que en caso dun incidente, por mínimo que fora, se levara a cabo a evacuación urxente de todalas áreas habitadas do contorno da Ría, o cal e imposible no tempo axeitado.

A próxima semá, un enorme buque gaseiro, autentica bomba flotante cargado con 70.000 Toneladas de Gas Liquido, entrará pola ría de Ferrol, dun xeito inapropiado e incumplindo as leis de navegación de buques :

- Non cumpre a norma europea NE 1532 de saída á mar do gaseiro en caso de duhna emerxencia no mesmo: o buque no pode sair pola súa maquina, pois necesita ser remolcado por vários remolcadores e facelo con pleamar, senón toca fondo!!, o cal o convirte en moi perigoso. En vez de evacuar ó buque habería que evacuar a toda a población limítrofe (100.000 habitantes!!!)

Ademais, Reganosa ten que cumprir o REAL DECRETO 1254/1999, de 16 de xullo, polo que se aproban as medidas de control dos riscos inherentes aos accidentes graves nos que interveñan sustancias perigosas, que di :

Artigo 5.- Obrigacións de carácter xeral do industrial.

Os industriais a cuyos establecementos sexa de aplicación este Real Decreto están obrigados a:

a. Adoptar as medidas previstas no presente Real Decreto e cantas resulten necesarias para previr accidentes graves e limitar as súas consecuencias para as persoas, os bens e o medio ambiente.

b. Colaborar cos órganos competentes das Comunidades Autónomas e demostrar, en todo momento, e especialmente con motivo dos controis e inspeccións a que se refire o artigo 19, que tomaron todas as medidas necesarias previstas no presente Real Decreto.


Artigo 9.º Informe de seguridade.

1. Os industriais de establecementos nos que estean presentes sustancias perigosas en cantidades iguais ou superiores ás especificadas na columna 3 das partes 1 e 2 do anexo I están obrigados a elaborar un informe de seguridade, que teña por obxecto:

a. Demostrar que se estableceu unha política de prevención de accidentes graves e un sistema de xestión da seguridade para a súa aplicación de conformidad cos elementos que figuran no anexo III;

b. Demostrar que se identificaron e evaluado os riscos de accidentes, con especial rigor nos casos nos que estes poidan xerar consecuencias graves, e que se tomaron as medidas necesarias para previlos e para limitar as súas consecuencias para as persoas, os bens e o medio ambiente;

c. Demostrar que o deseño, a construción, a explotación e o mantemento de toda instalación, zona de almacenamiento, equipos e infraestructura ligada ao seu funcionamento, que estean relacionados co risco de accidente grave no establecemento, presentan unha seguridade e fiabilidad suficientes;

d. Demostrar que se elaboraron plans de urxencia interior e facilitar os datos necesarios que posibiliten a elaboración do plan de urxencia exterior a fin de tomar as medidas necesarias en caso de accidente grave;

e. Proporcionar información suficiente ás autoridades competentes para que poidan tomar decisións en materia de implantación de novos establecementos ou de autorización doutro tipo de proxectos nas proximidades dos establecementos existentes.

Artigo 11. Plans de urxencia.

1. En todos os establecementos suxeitos ás disposicións do presente Real Decreto, o industrial deberá elaborar un plan de autoprotección, denominado plan de urxencia interior, no que se defina a organización e conxunto de medios e procedementos de actuación, co fin de previr os accidentes de calquera tipo e, no seu caso, limitar os efectos no interior do establecemento. ...
...

6. Para elaborar os plans de urxencia exterior, os órganos competentes das comunidades autónomas establecerán mecanismos de consulta á poboación que puidese verse afectada por un accidente grave. Así mesmo, realizarase cando se efectúen actualizaciones ou modificacións que supoñan cambios significativos nas condicións de seguridade da poboación afectada.


Artigo 13. Información á poboación relativa ás medidas de seguridade.

A autoridade competente, en cada caso, en colaboración cos industriais dos establecementos previstos no artigo 9, deberá asegurar que todas as persoas e todos os establecementos abertos ao público (talles como escolas e hospitais) que poidan verse afectados por un accidente grave que se inicie nun establecemento previsto no artigo 9 reciban con regularidad e na forma máis apropiada, sen que teñan que solicitalo, a información sobre as medidas de seguridade que deben tomarse e sobre o comportamento que debe adoptarse en caso de accidente.

Que nos saibamos non existe ningún plan de emerxencias externas na acutalidade e tampouco se informóu a poboación, non só a poboación civil próxima e afectada, senón nin siquera ós profesionais que deben intervir en caso de siniestro. Queremos saber donde está o informe de seguridade, para comprobar si é que se fixo.

Queremos que se informe a poboación, pois non se fixo, a pesar de que a lei o esixe.

Que nos saibamos non teñen asignados os catro remolcadores que require o estudo de maniobrabilidad pola canle de acceso da ria hasta Reganosa.

Ademais tampouco cumpre co Reglamento en vigor de buques especiais que require un huelgo baixo a quilla entre o 10% e o 20% do calado.

Este buque pasará a 500 mts das casas de Mugardos e Ferrol, a 1.000 mts da base militar da Graña, e descargará en Reganosa, tendo enfronte un obxectivo militar de primeira orde para atentar contra el: o arseal militar da armada, e tamén as fragatas F-100 a uns 700mts de distancia.

A sua carga de Gas Natural Licuado, é o combustible mais potente que existe. Imposible de sofocar en caso de arder, tem um poder equivalente a 50 bombas de Hirosima. A sua saída a atmosfera, provocaría unha nube de gas de varios Km a redonda, primerio de conxelación e asfixia -vai a ras de terra por ser mais pesado que o aire-, e despois, unha vez disolto non aire (multiplicase a sua cantidade por 600), DEFLAGRARÍA calcinado todo a miles de graos.

Estudos internacionais revelannos que o radio de dispersión do gas licuado para unha cantidade de 20.000 Tm, é de 3 Km. Estes buques levan case catro veces mais.

Reganosa conterá 300.000 Tm!!!

Isto equivale a dicir que 100.000 persoas de Ferrolterra están en perigo constante cada vez que un buque deste tipo entra pola angosta ría cara a unha planta de gas inadecuadamente situada alí por intereses politico-económicos ocultos, en perxuízo dos seus habitantes, e para leva-o gás hacia As Pontes e Arteixo. Recordemos que varios buques tiveron percances dentro da ría coma o Discoverer Enterprise que tirou a ponte de As Pías, entre outros...

Estase así, poñendo en risco, de xeito permanente, a vida dos cidadáns de Ferrolterra, coa complicidade dos politicos locais, e tamén dalguns medios de comunicación que censuran as noticias do movemento cidadán contra a planta de gas como é La Voz de Galicia, e coa inoperancia das autoridades que deberan de vixiar, esixir, e garantir, a ausencia de riscos para a poboación.

Recordemos que un tanque de Reganosa xa ardéu elpasado 14 de outubro de 2006, e tivo que estar selado varios días por imposibilidad de ser apagado polos bombeiros. De haber contido GNL non o contaríamos.

Carlos La. Lareo, Co-Portavoz de Os Verdes-Grupo Verde de Ferrolterra
www.osverdes.org

Tfno. 619 083 499

Grazas por difundir este comunicado.


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon