martes, xuño 02, 2009

Participación Cidadán en Ferrol: Acta da reunión do Grupo de Análise e Proposta do 20 de Maio de 2009

Acta do GAP e información proceso aprobación

Achégase a acta do pasado 20 de maio, que incorpora tamén a información relativa á presentación de "Cidadanía, S.Coop." (táboas de investimento, etc.)

Na reunión de onte da comisión informativa de Participación, o secretario xeral deu conta do informe que solicitou á FEMP para aclarar de novo o sistema de aprobación da figura do valedor da cidadanía. Non obstante, a decisión é seguir adiante coa fixación dunha data para levar a pleno a normativa.

Atentamente,

Área de Participación Cidadá E DEPORTES
Maica Rodríguez Freire, técnica en Participación Cidadá
Praza de Armas, s/n. 1º andar. 15402 Ferrol
Tel.: 981.944.015 / Móbil: 696.112.691
participacion@ferrol.es


Proceso piloto para a implantación dos Orzamentos Participativos

Acta da reunión do Grupo de Análise e Proposta (GAP)
Mércores 20 de maio de 2009, Salón de Sesións. Casa do Concello, de 19,00 a 20:15 horas.

O listado das persoas e entidades participantes é o seguinte:

Colectivos e persoas
AA VV Ferrol Vello Alberto Saavedra
AA VV Prioriño Magdalena González Grandal
AA VV Cuco Ruíz de Cortazar Pilar Rodríguez Venancio
AA VV O Rosario Inferniño Xosé Manuel SanXoán
AA VV Fontelonga-Esteiro Xosé Miguel López Pérez
AAVV Centro Luis M. Taboada
AVV San Pablo de Catabois Ana Beceiro Mosquera
AVV Pedro Padrón do barrio da Madalena César Manso Platas
AVV Ensanche A e Federación Roi Xordo Fernando Ocampo Aneiros
AVV Ultramar Arcadio Ares Arias
AVV Santa Mariña José María Fontao Pita

A título iudividual Ramiro Santalices Martínez
Grupo Diversidade funcional Ferrol e comarca Pili Mata
Escola Deportiva Inferniño Emilio López Pérez

Concellería Participación Cidadá
Manuel Santiago Concelleiro de Participación Cidadá
Maica Rodríguez Freire Área de Participación Cidadá

Equipa Técnica
Rosa Muñiz Castro e Luis García García Cidadania, Soc Coop Galega

A xuntanza de traballo tiña a seguinte orde do día:

  • Aclaración sobre o proceso de implantación dos Orzamentos Participativos
  • Selección do barrio urbano para a posta en marcha dos Orzamentos Participativos durante o 2009-2010.
  • Papel das entidades sociais ferrolás nos OP e reformulación das funcións do Grupo de Análise e Proposta (GAP).
Desenvolvemento da reunión e acordos tomados

Presenta a reunión Manuel Santiago, quen dá a benvida ás persoas participantes e recorda os asuntos a tratar na reunión.

Desde a equipa técnica se fai unha exposición da situación do proceso para a implantación dos Orzamentos Participativos. Como primeira cuestión se aclara as premisas xerais; tempos e partida orzamentaria. Nese sentido recórdase o acordo do Concello de implantar o proceso de OP ao longo dos anos 2009 e 2010. A partida orzamentaria a xestionar é de 2 millones de euros, dos que 350.000 serán xestionados ao longo do presente ano, quedando o resto para o ano seguinte.

Os barrios que participen este ano terán como referencia os 350.000 euros, ampliándose a participación doutras zonas da cidade no 2010.

Esta cuestión conviña aclarala de cara a selección do barrio da zona urbana pendente de decidir, xa que a selección do barrio non impide a apertura de novas zonas para o seguinte ano.

Aclarado esta información a equipa técnica fai unha exposición dos argumentos técnicos, sobre datos recollidos do concello, que orienten a selección do barrio. Aclárase que, polas dificultades de sistematización e actualización da información, tan só se poden xustificar unha serie de datos en base ás aos seguintes criterios técnicos:

Ámbito rural e urbano

Este criterio responde á necesidade de implementar os OP tendo en conta as diferencias que conforman a identidade e convivencia dos territorios do concello. Considerando a forte influencia da zona rural no concello (amplitude do territorio, número de habitantes da zona, etc) e ás necesidades específicas que estes espazos demandan en canto carencias de inversións e proxectos, infraestructuras, etc, cómpre recoñecer ao medio rural facéndoo participe na proposta de OP. Tendo en conta estes criterios, durante este ano os OP desenvolveranse nunha zona rural, como é a de Doniños-San Xurxo, tal e como se consensuou a súa elección por parte das entidades sociais na xuntanza do Grupo de Análise e Proposta celebrada o pasado 28 de abril.

Poboación beneficiaria

Número de persoas (veciños e veciñas) que se poden beneficiar do proceso, do alcance dos proxectos seleccionados.

Como documento informativo achégase a táboa da distribución da poboación do concello segundo os barrios que o conforman. A táboa recolle os barrios urbanos ou semiurbanos, atendendo que a selección da zona rural está pechada.

Os datos recollidos na táboa teñen unha compoñente provisional, seguindo criterios estatísticos, facilitados a través do CRI, atendendo a datos xeorreferenciados que se tratarán de forma desagregadas cando se determine a demarcación de cada barrio.

Barrios e zonas Habitantes Nivel de Preferencia
Caranza 12.271 - Preferencia 1
Ensanche A (Inferniño) (8665)- Estación (1668) 10.333 Preferencia 1
Ensanche B (Ultramar)(7733) - O Bertón (267) 8.000 Preferencia 2
Centro 7.601 Preferencia 2
Esteiro 6.353 Preferencia 2
San Xoán (3086)-Faxardo (2952) 6.038 Preferencia 2
Canido 6.043 Preferencia 2
Santa Mariña 3.134 Preferencia 3
Recimil (O Pilar) 2.498 Preferencia 3
San Pablo (629) – Catabois (1407) 2.036 Preferencia 3
Ferrol Vello 1.663 Preferencia 4
San Felipe-A Graña 480 Preferencia 4
Total 67.492

Tendo en conta o número de persoas por barrio, establecemos unha proposta inicial de ordenación ou preferencia:

1. Entre 15.000 e 9.000 habitantes: Preferencia 1.
2. Entre 8.999 e 5.000 habitantes: Preferencia 2.
3. Entre 4.999 e 2.000 habitantes: Preferencia 3.
4. Menos de 1.999 habitantes: Preferencia 4.

Dinamización comunitaria

A traxectoria do barrio desde o punto de vista de dinamización social e participación cidadá non só se mide en función do número de entidades e colectivos sociais que existen no barrio, tampouco en relación á cantidade de persoas socias de ditas entidades. Cando falamos de dinamización social referímonos ás dinámicas comúns, en torno a un proxecto ou proxectos conxuntos de mellora da calidade de vida das persoas, sobre o que pivotan dinámicas relacionais e espazos para o encontro. A finalidade é contribuír ao desenvolvemento das persoas, grupos e comunidades, capacitando, animando e motivando a utilización dos seus propios recursos para que a comunidade sexa protagonista do seu propio desenvolvemento.

Ao tempo, cómpre ter en conta a presenza doutro tipo de actores, espazos dinamizadores (os centros de ensino, os mercados, os centros de saúde, universidades, etc) entendidos como axentes e lugares de encontro de colectivos cidadás.

A continuación recóllese información que identifica, inicialmente, algunha das posibles dinámicas das que estamos a falar:

Barrios e zonas urbanas Número de colectivos sociais
Caranza 33
Ensanche A (Inferniño)- Estación 16
Ensanche B (Ultramar) - O Bertón 7
Centro 47
Esteiro 22
San Xoán 7
Canido 17
Santa Mariña 4
Recimil (O Pilar) 9
San Pablo – Catabois 5
Ferrol Vello 7
Total 174

o Investimentos proxectados

Os proxectos desenvoltos nos últimos anos (cuantitativa como cualitativamente falando) ou os previstos (infraestruturas, dotación de recursos e servizos públicos) dentro do barrio, son outro elemento de referencia á hora da selección da zona de intervención. Seguramente compartamos a idea de que as necesidades dun barrio nunca chegan a estar cubertas ao cen por cen; son moitas as melloras que se poden facer de cara a mellora da calidade de vidas das persoas que nel conviven; sempre queremos o mellor para o noso barrio. Sen embargo, deberamos ter presente o comportamento solidario que nos leve a actuar de forma democrática a través da colaboración, participación, equilibrio e apoio entre os diferentes territorios que conforman o concello. Comprender que as melloras que se desenvolvan nunha parte da cidade, do concello, son melloras dirixidas aos nosos veciños e veciñas, colectivo do que tamén formamos parte.

Fondo Estatal de Investimento Local. Ministerio de Administraciones Públicas

Barrios e zonas Orzamento barrio Orzamento por habitante Diferencia media -
Caranza 1.827.359,67 - 148,9 - -2,7
Ensanche A e Ensanche B 2.214.124,27 - 120,78 - -30,82
Centro 548.074,61 - 72,1 - -79,5
Esteiro 445.462,41 - 70,11 - -81,49
San Xoán 829.562,24 - 268,81
(só San Xoán) - 117,21 - 137,4
(San Xoán-Faxardo) - -14,2
Canido 929.091,39 - 153,7 - 2,1
Santa Mariña 254.030,08 - 81 - -70,6
Recimil (O Pilar) 2.066.430,84 827,2 675,4
San Pablo 794.999,99 - 1263,9
(só San Pablo) - 1112,3 - 390
(San Pablo-Catabois) 238,4
Total 9.909.135,5 - 151,6

Táboa de equipamentos:

Barrios Centros de ensino Sanitarios
- Caranza CEIP Manuel Madias, Centro de Educación Adultos, Colexio La Salle, Colexio Santa Juana Lestonnac, IES Ucha Piñeiro, IES Carballo Calero, Conservatorio de Música Xan Viaño ( 7) Fundación Hospital de Caridad, Unidade Drogodependencias (2)
- Ensanche A (Inferniño)- Estación Colexio Ludy, IES Concepción Arenal, Colexio Belén (3) Centro Saúde Fotenla Maristany, Punto de Atención Continuada, Unidade de Saúde Mental (3)
- Ensanche B (Ultramar)- O Bertón CEIP Ponzos (1) Sagrado Corazón (1)
- Centro Colexio Cristo Rei, Colexio Jesús Maestro, Colexio Tirso de Molina, Escola Oficial de Idiomas (4) Santa Teresa (1)
- Esteiro CEIP Esteiro CEIP Isaac Peral, Sofia Casanova, Saturnino Montojo, Colexio Compañía de María (5)
- San Xoán-Faxardo CEIP San Xoán (1)
-Canido CEIP Cruceiro de Canido, Gardería San Rosendo (2)
- Santa Mariña CPR Valle Inclán I (1)
- Recimil (O Pilar) CEIP Ibañez Martin, IES Marques de Suanzes (2)
- San Pablo – Catabois Juan de Gándara, Carmen Polo, IES Catabois (2)
- Ferrol Vello IES Ferrol Vello (1) Consultor Manuel Comellas (1)
Total 29 8

Expostos estes argumentos, faise unha rolda para recoller a opinión dos colectivos

Respecto dos datos expostos dubídase da certeza en canto ao número de habitantes identificados por barrio; nalgún dos casos pode ser real pero noutros se entende vive maior, ou menor, número de poboación, influíndo a distribución que fai o Censo electoral por barrio. O mesmo acontece cos datos referidos aos colectivos sociais rexistrados e a actividade real das entidades. Explícase que fontes de información ten o concello e que os barrios están xeorreferenciados de forma provisional dende o CRI.

A exposición da entidades:

- AVV Esteiro: Valórase positivamente ter deseñado o Regulamento de Participación Cidadá e dar saída á demanda exposta no Foro Cívico de iniciar unha experiencia piloto de Orzamentos Participativos no concello. Respecto da selección do barrio urbano, enténdese que se pode facer por consenso desde as entidades posto que calquera barrio que se elixa supón facer operativo a demanda cidadá. En todo caso a preferencia do barrio vén marcada polas características de desestruturación da zona e a inexistencia de planes específicos de intervención (excluídos do Urban, do Fondo Estatal de Inversión Local, etc). A opción, para esta experiencia piloto, é a de Santa Mariña-San Xoán-San Pablo.
- AVV Santa Mariña: por ser un dos barrios máis necesitado, mesmo abandonado polas administracións, elixen Santa Mariña-San Xoán-San Pablo.
- AVV Caranza: non fan proposta concreta. Ao fío da intervención deixa constancia do malestar na anterior reunión do GAP pola asistencia doutras entidades e da forma na que manifestaron a súa postura respecto do proceso de selección.
- Escola Deportiva Inferniño: Valórase a premisa de que todos os barrios teñen dereito a participar na experiencia piloto, polo que calquera elección é ben recibida.
- AVV O Rosario-Inferniño: Referencia a importancia do proceso participativo, independentemente do orzamento a xestionar. Ao marxe de elixir a zona de Santa Mariña-San Xoán-San Pablo, anima a que se faga extensible ao resto do barrios do concello.
- AVV O Prioriño: fai referencia á ausencia de colectivos rurais na reunión, entendo que a selección da zona rural non quita de estar presente no proceso de identificación do barrio urbano. Identifican Ferrol Vello como barrio onde comezar o proceso piloto.
- AVV Cruceiro de Canido. Comparte a elección da zona de Santa Mariña.
- AVV Ferrol Vello. Manifesta a urxencia de comezar o proceso e da necesidade de que a xente participe. Defende a selección de Ferrol Vello atendendo a deixadez do barrio, á ubicación e aos posibles problemas de poder participar activamente, desde as entidades, nos investimentos derivados do Plan Urban no propio barrio.
- AVV San Pablo de Catabois. Identifican a zona de Santa Mariña-San Xoán-San Pablo.
- AVV Ultramar: apoian a intervención en Santa Mariña-San Pablo-San Xoán.
- AVV Pedro Padrón. Identifican a zona de Santa Mariña-San Xoán-San Pablo. Ao tempo demandan a participación cidadá nos barrios de Ferrol Vello, A Madalena e Canido dentro do proxecto Urban.
- AVV Ensanche A e Federación Roi Xordo: apoian a proposta de Santa Mariña-San Xoán e San Pablo.
- Valoración do acordo e o consenso na toma de decisión para que a experiencia sexa crible e asegure unha garantía ao desenvolvemento de outros procesos participativos no concello.

Despois da rolda de intervencións queda consensuada a zona de Santa Mariña-San Xoán e San Pablo como barrio urbano para a o deseño do proceso piloto de OP para o 2009.

O papel da entidades sociais no proceso de OP: reformulación do GAP

Considerando preciso contar cun espazo de traballo e seguimento do proceso de OP por parte das entidades sociais, tal e como se fixo desde o GAP para a reforma do Regulamento, formúlase a necesidade de reformular dito espazo. Se o GAP se constitúe inicialmente cuns obxectivos de traballo específicos aos que dar resposta ata ter aprobado o Regulamento é lóxico que haxa que dotalo de novos cometidos unha vez que o proceso finaliza.

É por iso que querendo abrir a participación ás entidades se poida dar saída ao que o propio Regulamento de Participación establece como é creación de espazos para o seguimento das accións en fomento da participación cidadá. A tal efecto, a norma local fala da constitución do Consello da Veciñanza ao que lle precede, mentres non se constitúe, a Comisión Permanente ou de Seguimento. Este órgano ampliaría o espazo de áreas de traballo do actual GAP, asumindo novos retos, facendo un seguimento das accións de promoción da participación cidadá desde o concello, e abrindo a presenza de novas entidades que queiran formar parte deste espazo. A súa constitución ten sentido sexa aprobado en asemblea desde o Foro Cívico. Mentres, e ata a aprobación do Regulamento, o GAP segue estando activo.

Outros asuntos: proceso de aprobación do Regulamento de Participación Cidadá

Desde a área de participación cidadá se informa da recepción, nesa mesma mañá, do Informe da FEMP referida á consulta formulada sobre a elección do Valedor da Cidadanía. O informe é favorable á demanda cidadá respecto da maioría necesaria no Pleno para elixir figura do Valedor.

O informe será estudiado desde o Concello e trasladado aos grupos políticos. Unha vez se atenda a estas fases, o proceso continuará ata a aprobación do Regulamento en Pleno extraordinario.

Enviado por:
Participación Cidadá -participacion@ferrol.es- 2 de junho de 2009 11:59

______________________


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon