martes, xullo 28, 2009

O 1 de Agosto: Manifestación en Cangas contra a construción do Porto Deportivo de Massó

Tags

"En Cangas está previsto que o porto deportivo, para 420 amarres, avance 312 metros mar dentro cun espigón de 600 metros enfronte do recheo de Bouzas. Ocuparía unha lámina de auga de 212.348 metros cadrados, logo dunha obra de alta dificultade técnica polas profundidades de máis de 15 metros en que debe realizarse e os noiros submarinos, nunha zona de intensas correntes".

MANIFESTACIÓN EN CANGAS CONTRA A CONSTRUCIÓN DO PORTO DEPORTIVO DE MASSÓ


Sábado 1 de agosto de 2009, ás 20:00 hrs, dende a Alameda Vella de Cangas

  • Porto ilegal
  • sen licencia municipal
  • sen Plan de Usos
  • sen Plan Especial
  • sen PXOM
  • Destrúe postos de traballo
  • destrúe a ría
  • ameaza ao pequeno comercio
  • Para beneficio duns poucos
  • saltando leis e acordos de goberno
  • con represión policial brutal

PARALIZACIÓN XA!!

www.cangasnonsevende.org


O litixio do porto de Cangas atáscase nos xulgados
Os opositores paralizan as obras en previsión de "feitos consumados"

Primitivo Carbajo
Vigo - 26/07/2009


A construción do porto deportivo en Cangas leva catro anos paralizada pola obstrución veciñal que abandera o Foro Social. As denuncias de promotores e opositores ao proxecto -por coaccións, desordes ou motivos ambientais- acumúlanse nos xulgados e outros despachos e prometen continuar sen que o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) acabe de sustanciar a legalidade da concesión, que sen dúbida marcará un punto de inflexión nos termos do conflito. Residencial Marina Atlántica, a promotora da obra, aduce o esgotamento de prazos no seu programa de execución e os opositores resisten para que non suceda como no caso análogo da mariña de Punta Lagoa, aos pés do monte da Guía, na mesma ría de Vigo, declarada ilegal cando xa estaba construída e con mal remedio.

O informe de Pesca, vinculante, desapareceu do expediente

En Cangas está previsto que o porto deportivo, para 420 amarres, avance 312 metros mar dentro cun espigón de 600 metros enfronte do recheo de Bouzas. Ocuparía unha lámina de auga de 212.348 metros cadrados, logo dunha obra de alta dificultade técnica polas profundidades de máis de 15 metros en que debe realizarse e os noiros submarinos, nunha zona de intensas correntes.

As obras comezaron en agosto de 2005 e, en outubro, a obstrución veciñal que, cos seus altibaixos, dura ata hoxe. O porto deportivo, segundo os seus detractores, destruirá un banco marisqueiro que explota a confraría de pescadores, que espera desde fai catro anos o pronunciamiento do TSXG no contencioso que expuxeron.

O tribunal xa avanzou un criterio sobre os intereses dos pescadores cando denegou a paralización cautelar das obras que pedía a confraría: un aval de 631.000 euros depositado pola construtora compensaría os posibles danos. Pero o expediente da concesión do porto deportivo por parte da Autoridade Portuaria de Vigo (APV) presenta fisuras que ensombrecen a tramitación e alimentan, sen contradición, os argumentos dos opositores á mariña.

A APV convocou o concurso para crear o porto deportivo en decembro de 2003. A concesión que gozaba Massó Hermanos e que sucesivamente pasou aos traballadores, cando a empresa crebou, e a Frigoríficos del Morrazo, que comprou despois terreos e dereitos, refírese a "terreos con destino a fábrica de conservas, a súa ampliación, ramplas e varaderos". O concurso para o porto deportivo convócase sen que conste por que, como nin cando cambiou o uso dos terreos, aínda que para entón Ingenieria Civil del Atlántico xa estaba realizando o proxecto de Marina para Frigoríficos del Morrazo.

O informe, preceptivo e vinculante, da Dirección Xeral de Recursos Mariños, que se opón á remodelación, sinala que para a revogación das autorizacións marisqueiras afectadas é necesaria a declaración de utilidade pública das obras e tramitar a expropiación dos dereitos que corresponden á confraría. Nada diso fíxose aínda. A APV asegura ata, en febreiro de 2005, non recibir ese informe de Pesca, aínda que está documentada a súa entrada en dúas ocasións, e esta é a principal lagoa, aínda que non a única, que argumentan os detractores da mariña.

O proxecto someteuse a información pública en agosto de 2004 e en marzo de 2005 Residencial Marina Atlántica recibiu a concesión, que recoñece a súa titularidade sobre a zona de dominio público marítimo terrestre, uns 45.000 metros, a pesar de ser terreos "inalienables, imprescriptibles e inembargables".
_____________


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon