De: calareo -calareo@yahoo.es-
Para: Plataforma Artabra 21 A Plaraforma da Costa Artabra, Ortegal e Eume -artabra21@gmail.com-
Data: 7 de marzo de 2007 0:03
Asunto: Solicitan á Unión Europea a renunciar á adopción de obxectivos de utilización de biocarburantes, debido á grave ameaza que supoñen non só para o clima e os bosques tropicais senón para a seguridade alimentaria
Por favor reenvíalo...PIDE A ZAPATERO QUE DIGA "NON" Aos OBXECTIVOS DE "BIOCARBURANTES"
Estimado señor Zapatero:
gabinete@presidencia.gob.es
jlrzapatero@presidencia.gob.es
O Cume Europeo do 8 e 9 de marzo deberá decidir sobre a proposta de fixar un obxectivo de obrigado cumprimento de utilización do 10% de biocarburantes no transporte para 2010. Rógolle opóñase a esta proposta, utilizando a súa capacidade de veto para evitar que este obxectivo pase a ser obligatorio en toda a Unión Europea.
As seguintes razóns xustifican este rexeitamento:
Forte oposición da sociedade civil en países do Sur
Máis de 200 organizacións sociais de países do Sur así como do Norte asinaron unha Carta Aberta (ver en: http://tinyurl.com/2vgtke) solicitando á Unión Europea a renunciar á adopción de obxectivos de utilización de biocarburantes, debido á grave ameaza que supoñen non só para o clima e os bosques tropicais senón para a seguridade alimentaria, o dereito á terra, os dereitos humanos e a biodiversidade. En México a recente subida do prezo de alimentos básicos para a poboación máis pobre, debido á produción de etanol en EEUU, provocou gran malestar social. As reservas mundiais de gran descenderon ao seu nivel máis baixo en máis de vinte anos. O aumento do prezo dos alimentos e o destino de terras agrícolas a producir "cultivos enerxéticos" en detrimento da produción alimentaria pon en perigo o compromiso da Unión Europea cos Obxectivos do Milenio. Rogámoslle dedique uns minutos á lectura desta Carta Aberta, que se fai eco da preocupación de millóns de persoas de países do Sur.
Non está abofé que os biocarburantes contribúan a mitigar o cambio climático
Diversos expertos cuestionaron o balance enerxético positivo e o aforro de emisións de carbono dos biocarburantes. Unha maioría dos estudos son parciais, ao non ter en conta o ciclo de vida completo dos biocarburantes, ofrecendo uns resultados excesivamente optimistas. Un crecente número de informes sobre o ciclo de vida completo indica que é mínimo -ou ata negativo- o aforro de emisións de carbono. Os biocarburantes mestúranse con combustibles fósiles convencionais, o que dilúe máis aínda este mínimo aforro. Supoñendo un hipotético aforro de emisións de carbono do 17% para o biodiesel, por exemplo, nunha mestura que conteña o 5,75% deste biocarburante o aforro sería de menos do 1% por cada litro vendido nas gasolineras. Segundo un estudo realizado para a Comisión Europea en 2002, dedicar a totalidade dos 5,6 millóns de hectáreas de terras retiradas de cultivo na UE á produción dos cultivos enerxéticos con maior rendemento lograría reducir as emisións europeas só nun 0,3%, con repercusiones devastadoras en términos de biodiversidade.
As importaciones de cultivos enerxéticos de países tropicais ameazan o clima
A UE non ten capacidade agrícola suficiente para producir a materia prima necesaria para satisfacer a demanda de biocarburantes asociada a un obxectivo europeo do 10% e proponse importala de países tropicais onde a súa produción está destruíndo bosques tropicais, turberas e outros ecosistemas. As propostas presentadas ao Cume Europeo non reducirán as emisións de gases de efecto invernadero, senón que ameazan con acelerar o calentamiento global, incrementando a destrución de bosques tropicais cruciales para a regulación do clima mundial.
Os plans de biocarburantes de Indonesia, vinculados moi directamente coa política europea, prevén multiplicar por 43 a produción de aceite de palma (ver informe en: http://tinyurl.com/33lb7r), destruíndo 20 millóns de hectáreas de bosques tropicais. Se o Cume europeo favorece esta expansión cunha decisión equivocada, serán arrasadas a maior parte das selvas tropicais e turberas do país, liberando ata 50 billóns de toneladas de carbono. Esta cantidade equivale a máis de seis anos de queima de combustibles fósiles e podería provocar un calentamiento de máis de 2º C, superando o límite que a UE comprometeuse a non exceder.
Unha reportaxe recente da Canle 4 do Reino Unido describe a liberación deste inmenso volume de emisións provocado polo drenaje das turberas, que contribúe de forma significativa a incrementar o carbono presente na atmosfera agravando o cambio climático. O documental inclúe gráficos sinxelos que explican esta problemática con claridade; pode verse en: http://tinyurl.com/yv3bj7. Lle insto a que vexa esta reportaxe que mostra con claridade os riscos de cambio climático derivados da produción a gran escala de biocarburantes en países tropicais.
Consecuencias devastadoras para a biodiversidade
A expansión dos cultivos para biocarburantes na UE require utilizar as terras retiradas de cultivo. A Axencia Europea de Medio Ambiente ha alertado que iso provocará unha grave disminución da biodiversidade. A supervivencia de numerosas especies de aves e de insectos depende actualmente das terras retiradas de cultivo. As poboacións de gran número especies polinizadoras están diminuíndo xa de forma preocupante, e un maior aumento da agricultura intensiva en toda Europa podería ter repercusiones desastrosas para especies das que depende gran parte da agricultura. A destrución de habitats e a agricultura intensiva figuran entre as causas de maior perda de biodiversidade no mundo, e é probable que as propostas de biocarburantes europeas provoquen unha dramática redución da biodiversidade non só na contorna europea senón en países do Sur, facendo imposible o cumprimento do obxectivo da UE de terminar coa perda de biodiversidade para 2010.
Os biocarburantes de segunda xeración non chegarán a tempo nin serán aceptables para os consumidores
Os biocarburantes de segunda xeración, baseados en tecnoloxías ligno-celulósicas, están aínda en fase de investigación e tampouco representan aínda unha vía comercial viable para o cumprimento dos obxectivos de biocarburantes da UE para 2020. É probable que estes carburantes estean baseados en tecnoloxías de ingeniería xenética, tanto en caunto refírese a cultivos como ao seu procesamiento. A industria biotecnológica confía que os consumidores acepten os alimentos e os piensos manipulados genéticamente (MG) unha vez que empecen a utilizarse para biocarburantes. Con todo, é pouco probable que os consumidores europeos acepten os enormes riscos asociados á tecnoloxía MG e a ameaza de contaminación dos cultivos alimentarios e a biodiversidade que iso conllevaría.
Os biocarburantes non debesen servir de escusa para aprazar unhas normas de emisións de vehículos máis estritas
A Estratexia Energética da UE de xaneiro 2007 esixía aos fabricantes de coches melloras para aumentar a eficiencia dos vehículos. Esta política era moi acertada: uns estándares máis estritos son unha das medidas fundamentais para abordar a problemática de emisións do transporte. Resulta escandaloso, xa que logo, decatarse que a industria está presionando á UE para que adopte obxectivos de biocarburantes, co fin de eludir unhas normas de mellora de rendemento do carburante totalmente razoables, que reducirían considerablemente as emisións de carbono. Cada gramo adicional de emisións de dióxido de carbono por quilómetro permitido aos coches europeos supoñerá a sustitución por monocultivos enerxéticos de centos de miles de hectáreas de selvas virxes, de turberas e de cultivos indígenas en rexións tropicais, liberando un inmenso volume adicional de CO2.
É necesario adoptar medidas enérxicas de redución da demanda no sector do transporte da UE
Europa necesita medidas enérxicas que diminúan realmente as nosas emisións de gases de efecto invernadero: obxectivos de mellora da eficiencia energética, incluído o sector do transporte, e reducións significativas no consumo de enerxía, xunto con políticas que favorezan as enerxías limpas, descentralizadas e renovables, como a eólica e a solar.
O seu apoio contra os obxectivos de biocarburantes da UE é esencial para protexer o Sur e a estabilidade futura do clima
Confio que non se pliegue ás presións da industria automovilística e das compañías biotecnológicas e que se opoña á adopción de obxectivos de biocarburantes para a UE. Esta é a decisión máis adecuada para estabilizar o clima, para o medio ambiente e para as necesidades das comunidades locais dos países do Sur, cuxo sustento e seguridade alimentaría están ameazadas pola expansión de monocultivos destinados á produción de biocarburantes.
O seu veto aos obxectivos de biocarburantes no Cume da Unión Europea será crucial para o futuro das selvas tropicais e turberas do Sueste Asiático e para o futuro dos bosques en todo África, Asia e Latino América así como para a estabilidade climática futura.
Saúdalle atentamente.
Xurdimos a favor dunha política xusta, democrática, participativa e sustentábel, responsábel cara o futuro da humanidade e do resto das especies, respectuosa e defensora do medio natural, na convicción de que un outro mundo non só é posíbel senón que é necesario.
Home
Medio Ambiente
Solicitan á Unión Europea a renunciar á adopción de obxectivos de utilización de biocarburantes, debido á grave ameaza que supoñen
mércores, marzo 07, 2007
Solicitan á Unión Europea a renunciar á adopción de obxectivos de utilización de biocarburantes, debido á grave ameaza que supoñen
✔
Saúde e Liberdade !
Diterbitkan mércores, marzo 07, 2007
Tags
Artigos relacionados
Subscribirse a:
Publicar comentarios (Atom)
Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.
Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.
Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon