sábado, xullo 28, 2018

A rede 'Gas non é Solución', onde participa o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, pide ao goberno español que rexeite o gasoducto MidCat na vindeira cume con Francia - A aposta que desde a Unión Europea, se leva facendo nos últimos anos a favor do gas natural é un erro climático, enerxético e económico - Seguir sobrealimentando o actual sistema gasista só xerará máis malgasto de diñeiro público europeo e máis débeda ilexítima, unha vez que estes proxectos infrautilizados teñan que ser rescatados polo peto da cidadanía


España, Francia e Portugal reuniranse o 27 de xullo en Lisboa para avanzar nas interconexións enerxéticas. O gasoduto MidCat estará na mesa de negociación. Este gasoducto, que pretende duplicar a capacidade de interconexión entre España e Francia, non ten sentido desde o punto de vista climático, enerxético ou económico. A recentemente constituída rede Gas non é Solución, onde participa  o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, pide aos gobernos protagonistas deste cume, e moi particularmente ao novo goberno español, que rexeiten o proxecto.

Comunicado

A rede Gas non é Solución pide ao goberno español que rexeite o gasoduto MidCat no próximo cume con Francia.

España, Francia e Portugal reuniranse o 27 de xullo en Lisboa para avanzar nas interconexiones enerxéticas. O gasoducto MidCat estará na mesa de negociación. Este gasoduto, que pretende duplicar a capacidade de interconexión entre España e Francia, non ten sentido desde o punto de vista climático, enerxético ou económico. A recentemente constituída rede Gas non é Solución pide aos gobernos protagonistas deste cume, e moi particularmente ao novo goberno español, que rexeiten o proxecto.

A aposta que desde a Unión Europea, se leva facendo nos últimos anos a favor do gas natural é un erro climático, enerxético e económico. O sistema gasista europeo xa está ben dimensionado e é altamente resiliente fronte a situacións de estrés, como o demostraron varios informes. A inclusión dun número cada vez maior de proxectos gasistas na lista de interconexións enerxéticas europeas (a lista de Proxectos de Interese Común, PIC) responde a unha planificación enerxética que non atende ás necesidades reais. Os proxectos PIC benefícianse de trámites axilizados e acceso preferente ao financiamento comunitario e aos investimentos privados. Con todo, a planificación de infraestruturas de gas realízaa un organismo (ENTSO-G) onde se integran os principais operadores das redes de transporte de gas; é dicir, son as propias empresas, como a española Enagás, as que deciden que infraestruturas serán "necesarias" no futuro. Unhas infraestruturas que estas mesmas empresas se encargan de construír, nun claro caso de conflito de intereses. Seguir sobrealimentando o actual sistema gasista só xerará máis malgasto de diñeiro público europeo e máis débeda ilexítima, unha vez que estes proxectos infrautilizados teñan que ser rescatados polo peto da cidadanía.

Enagás é a empresa que se atopa detrás da construción do tramo español do MidCat, e tamén ten unha participación do 16% no TAP, o tramo transadriático do Corredor de Gas do Sur, outra das megainfraestruturas que xunto ao MidCat se planea construír en Europa. O goberno italiano xa suscitou recentemente que revisará a decisión de construír devandito gasoduto por consideralo innecesario. O goberno español ten agora unha oportunidade de ouro de facer o propio co MidCat. O ente francés regulador da enerxía (CRE) xa expresou no pasado dúbidas sobre o gasoduto, asegurando que non contribuiría á seguridade de fornezo para Francia e alertando de que incrementaría os prezos do gas para os consumidores. Un informe independente encargado pola Comisión Europea á consultora Pöyry e filtrado á prensa abundaba nas dúbidas sobre este proxecto. O informe de Pöyry demostra que o gasoduto só sería economicamente viábel si se dese un conxunto de condicións que as persoas expertas creen absolutamente improbábeis (como unha situación de mercado moi axustada do Gas Natural Licuado provocada por unha caída drástica do fornezo de gas desde Arxelia). O informe revela que apenas haberá fluxo de gas desde Francia a España e que non haberá nada de fluxo de gas desde o noso país cara ao país veciño a través do gasoduto; a construción do mesmo non aportará ningunha resiliencia adicional ao sistema gasista europeo en ningunha das hipotéticas situacións de estrés ensaiadas no estudo.

Isto choca de plano cos argumentos esgrimidos pola empresa española Enagás e polo anterior goberno do Partido Popular que defendían que o gasoduto converteríase nun garante da seguridade enerxética na Unión Europea, dado que o Estado español, grazas aos súas regasificadoras, contribuiría a diversificar as fontes de importación de gas na rexión e a independizar a Europa do gas ruso. Ademais, outra empresa española, Naturgy (Gas Natural Fenosa), asinou un contrato de 20 anos para importar Gas Natural Licuado desde a planta de licuefacción de Sabetta, que se atopa no círculo polar Ártico ruso, o que pon en dúbida dita garantía de seguridade enerxética, xa que desde xaneiro a planta regasificadora de REGANOSA (Ferrol) recibiu dous buques con gas ruso. Ao coñecerse o informe filtrado, a actual Ministra para a Transición Ecolóxica xa expresou na rede social Twitter que "Temos un serio problema á hora de identificar onde investimos no noso futuro", en relación á falta de idoneidade de seguir realizando grandes investimentos en proxectos enerxéticos que nos afastan do Acordo de Parides.

Aínda se está a tempo de rexeitar os grandes proxectos de infraestruturas gasistas europeos que nos ancorarán durante décadas a un modelo enerxético caduco, baseado en combustibles fósiles. Recentemente un informe de "Oil Change International" revelaba como os países do G20 planean investir 1,6 billóns de dólares en proxectos de gas natural. Este tipo de investimentos están en clara contradición cos obxectivos acordados no Acordo de París. A Unión Europea ten que romper con este modelo, e os gobernos español e francés poden marcar a senda neste sentido. Unhas infraestruturas gasistas concibidas para perdurar décadas non son compatíbeis cos tempos necesarios de reacción ante a crise climática, que nos obrigan a abandonar os combustibles fósiles de forma moito máis rápida. O gas é un combustible fósil que contribúe ao cambio climático, tanto pola xeración de emisións de CO2 na combustión como polas emisións fuxitivas de metano. O metano é un gas cun potencial de quecemento global 86 veces superior ao do CO2 nos primeiros 20 anos de vida. Emitir 1kg de metano é equivalente a 86 de CO2. Cada vez máis investigacións científicas demostran que as fugas de metano non estiveron ben contabilizadas e representan un problema climático maior do que se cría.

A nova ministra foi bastante crítica co desenvolvemento do gas e sempre lle recoñeceu un papel moi limitado na transición enerxética. Noutro tuit bastante recente criticaba o anuncio por parte de Renfe do primeiro tren do mundo de pasaxeiros impulsado por gas natural. Teresa Ribera é a primeira ministra no noso país que ostenta conxuntamente as competencias de política enerxética e cambio climático, e ten por primeira vez a posibilidade de condicionar aquela a este último. A rede Gas non é Solución considera que renunciar ao proxecto MidCat sería un primeiro paso lóxico nesa dirección.

Os colectivos que integran esta rede son: 350 Bcn, Aliança contra la Pobresa Energètica, Amigos de la Tierra, Asamblea Ciudadana contra el Gas en Gran Canaria, Asociación de Cultura Popular Alborada (Gallur), Berriztu!, Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol (Galiza), Ecologistas en Acción, Enginyeria Sense Fronteres (ESF), Equo, Equo Huelva, Ferrol-Cape, Fracking Ez, Fundación Renovables, Fundación Ecología y Desarrollo, Greenpeace España, Instituto Internacional de Derecho y Medio Ambiente, No Més Gas,Observatorio Crítico de la Energía, Observatori del Deute en la Globalització, Plataforma Ciudadana Zaragoza sin Fractura, Plataforma por un Nuevo Modelo Energético, Plataforma Resposta al Midcat, Plataforma Salvemos Doñana, Podemos, SEO/BirdLife, Transport & Environment, WWF España, Xarxa per la Sobirania Energètica.350 Bcn, Aliança contra la Pobresa Energètica, Amigos de la Tierra, Asamblea Ciudadana contra el Gas en Gran Canaria, Asociación de Cultura Popular Alborada (Gallur), Berriztu!, Comité Cidadán de Emerxencia da Ría de Ferrol, Ecologistas en Acción, Enginyeria Sense Fronteres (ESF), Equo, Equo Huelva, Ferrol-Cape, Fracking Ez, Fundación Renovables, Fundación Ecología y Desarrollo, Greenpeace España, Instituto Internacional de Derecho y Medio Ambiente, No Més Gas, Observatorio Crítico de la Energía, Observatori del Deute en la Globalització, Plataforma Ciudadana Zaragoza sin Fractura, Plataforma por un Nuevo Modelo Energético, Plataforma Resposta al Midcat, Plataforma Salvemos Doñana, Podemos, SEO/BirdLife, Transport & Environment, WWF España, Xarxa per la Sobirania Energètica.

Fonte: Observatori del Deute en la Globalització.


O COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA PARA A RÍA DE FERROL, TAMÉN NECESITA NESTES MOMENTOS AXUDA ECONÓMICA, PARA CONTINUAR COS PROCESOS XUDICIAIS E ADMINISTRATIVOS ABERTOS: COLABORA.


Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
@ComitCEmerxenc


Enviado por:
Comite Cidadan de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
27 de julho de 2018 18:42
____


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon