martes, marzo 17, 2020

A prórroga e melloras da moratoria de desafiuzamentos hipotecarios xa é unha realidade - Entrou en vigor, o 12 de marzo de 2020, o Real Decreto-lei que reforza a protección a colectivos vulnerábeis en risco de desafiuzamentos hipotecarios


A prórroga e melloras da moratoria de desafiuzamentos hipotecarios xa é unha realidade

Desde o 12 de marzo de 2020, a moratoria de desafiuzamentos hipotecarios prorrógase ate maio de 2024, ampla as posibilidades para acollerse a un maior número de familias en situación de vulnerabilidade e paraliza as execucións hipotecarias das vivendas en mans de fondos voitre e subasteros.

Publicouse no BOE a nova moratoria para desafiuzamentos hipotecarios. Unha gran noticia, que xa avanzamos o luns, que dá tranquilidade e respiro ás preto de 40.000 familias acollitas a ela desde que se aprobou por primeira vez en 2012. Pasaron 7 anos desde que o PP desvirtuara nosa ILP Hipotecaria e a convertera nun mero adiamento das execucións hipotecarias para unha parte do sector máis vulnerábel da poboación. Desde entón a situación non foi a mellor, segue sen resolverse o problema de sobre endebedamento das familias para unha segunda oportunidade real, a cidadanía vulnerábel creceu exponencialmente e seguimos necesitando medidas estruturalista que realmente protexan á cidadanía hipotecada para sempre. Onde antes falabamos dun problema de responsabilidade case exclusiva dos bancos, desde fai tempo planean sobre os nosos fogares os fondos voitre, apropiándose deles e deixando ás familias desamparadas xa que, con este traspaso de vivendas dunha entidade a outra, non se podían acoller á moratoria.

Os puntos máis destacábeis deste novo Decreto son:

➮ A prórroga é para 4 anos máis, amplíase un ano máis respecto ao anterior

➮ Inclúese ás familias monoparentais cun só fillo

➮ Incremento por cada fillo a cargo da unidade familiar do límite de renda da unidade familiar nun 0,15 veces IPREM para familias monoparentais e en 0,10 veces IPREM para o resto de familias para ser consideradas vulnerábeis.

➮ Os fondos voitres e os subasteros deberán respectar a moratoria

➮ Incidencia no carácter social da SAREB e das súas vivendas para ampliar o parque público

Destacamos como un gran avance, a inclusión dos fondos voitre e subasteros, medida que freará gran número de execucións hipotecarias, así como que se resalte o papel da SAREB como actor responsábel da ampliación do necesario parque público de vivenda social, xa que, sen el, por moitas moratorias que fagan nunca se poderá dar resposta á emerxencia habitacional nin aos desafiuzamentos sen realoxo.

Nun marco social onde se producen 250 desafiuzamentos diarios, segundo os últimos datos do CGPJ segundo os últimos datos do CGPJ publicados esta mesma semana, aínda queda moito por facer. Algúns dos retos máis inminentes que temos como PAH e como COLECTIVOS POR UNHA VIVENDA DIGNA E ADECUADA, é incidir na próxima reforma da LAU, onde o Goberno xa anunciou que incluirá unha moratoria para os desafiuzamentos de alugueiro, para que sexa o máis completa posíbel, así como seguiremos apertando ate que se aproben medidas que acaben cos desafiuzamentos de persoas que, en situación de vulnerabilidade, ocupan vivendas baleiras de entidades financeiras ou fondos voitre e que supoñen tamén violacións de Dereitos Humanos como ditamina Nacións Unidas.

A PAH e os COLECTIVOS POR UNHA VIVENDA DIGNA E ADECUADA seguiremos mobilizados, poñendo sobre a mesa propostas e solucións para garantir e protexer o dereito á vivenda, así como cambiar as regras do xogo logrando leis que nos vaian para dicir dunha vez por todas que gozamos dunha #VivendaPorDereito

---

Entrou en vigor, o 12 de marzo de 2020, o Real Decreto-lei que reforza a protección a colectivos vulnerábeis en risco de desafiuzamentos hipotecarios

Esta medida prorroga catro anos adicionais a suspensión dos lanzamentos para debedores vulnerábeis.

Detalle da Exposición de motivos, apartado I

O presente real decreto-lei adopta un conxunto de medidas de carácter urxente dirixidas a dous ámbitos específicos, o económico e a saúde pública que neste momento demandan unha resposta inmediata.

En particular modifícase a Lei 1/2013, de 14 de maio, de medidas para reforzar a protección aos deudores hipotecarios, reestructuración de débeda e aluguer social, da Lei 9/2012, de 14 de novembro, de reestructuración e resolución de entidades de crédito, e do Real Decreto 84/2015, de 13 de febreiro, polo que se desenvolve a Lei 10/2014, de 26 de xuño, de ordenación, supervisión e solvencia de entidades de crédito.

A Lei 1/2013, de 14 de maio, foi aprobada co obxecto de atender ás circunstancias excepcionais derivadas da crise económica e financeira, que produciu que numerosas persoas que contrataron un préstamo hipotecario para a adquisición da súa vivenda habitual atopáronse en dificultades para facer fronte ás súas obrigacións. Unha das medidas previstas por devandita lei foi a suspensión dos lanzamentos que afectaban ás persoas en situación de especial vulnerabilidade.

Malia transcorrer case sete anos desde que se aprobou a Lei 1/2013, de 14 de maio, e suspendéronse por primeira vez os lanzamentos sobre vivendas habituais de colectivos especialmente vulnerables, moitos deudores e as súas familias continúan atopándose nunha situación de especial vulnerabilidade.

Por iso, resulta de extraordinaria necesidade desde o punto de vista económico, social e conxuntural ampliar o prazo de suspensión dos lanzamentos catro anos máis, ata maio do ano 2024, e axustar o concepto de colectivo vulnerable para que se protexa a deudores que, malia atoparse nunha situación de especial vulnerabilidade, non eran beneficiarios ata este momento da suspensión.

Desta forma, calquera proceso xudicial de ejecución hipotecaria ou venda extrajudicial polo cal se adxudíque a vivenda habitual de persoas pertencentes a determinados colectivos queda afectado por esta medida. Así, a Lei 1/2013, de 14 de maio, impide que se proceda ao lanzamento que culminaría co desalojo de persoas vulnerables, sen alterar o procedemento de ejecución hipotecaria.

A suspensión dos lanzamentos beneficia ás persoas que se atopen dentro dunha situación de especial vulnerabilidade e que por dito motivo requiren dunha especial protección, conforme ao definido no artigo 1 da Lei 1/2013, de 14 de maio. Estas persoas son, coa norma actualmente en vigor, aquelas pertencentes a familias numerosas, familias monoparentales con fillos a cargo ou das que forme parte un menor de idade, familias nas que algún dos seus membros teña recoñecido un grado de discapacidad igual ou superior ao 33 por cento, situación de dependencia ou enfermidade que lle incapacite acreditadamente de forma permanente para realizar unha actividade laboral, familias nas que o deudor hipotecario se atope en situación de desemprego, familias nas que convivan unha ou máis persoas unidas co titular da hipoteca ou a súa cónyuge por vínculo de parentesco ata o terceiro grado de consanguinidad ou afinidad, e que se atopen en situación persoal de discapacidad, dependencia ou enfermidade grave que lles incapacite acreditadamente de forma temporal ou permanente para realizar unha actividade laboral e familias nas que exista unha vítima de violencia de xénero. Tamén se beneficia de dita medida o deudor maior de 60 anos.

Ademais, este real decreto-lei amplía o colectivo de posibles beneficiarios, por unha banda, establecendo entre os supostos de especial vulnerabilidade ás familias monoparentales aínda que teñan só un fillo a cargo e, por outro, incrementando o límite de ingreso máximo da unidade familiar que serve de referencia para determinar a vulnerabilidade en términos do Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples en función do número de fillos e de si é unha familia monoparental. A norma tamén estende a súa aplicación de forma que a suspensión produce os seus efectos calquera que sexa o adxudicatario da vivenda, sexa este persoa física ou xurídica, e non só cando se adxudicou ao acredor, ou a calquera persoa que actuase pola súa conta, como ocorría ata este momento.

⏩ Real Decreto-lei 6/2020, de 10 de marzo, polo que se adoptan determinadas medidas urxentes en o ámbito económico e para a protección de a saúde pública. | BOE núm. 62, de 11 de marzo de 2020, páxinas 24169 a 24177 (9 páxs.)

.../...

Artigo segundo. Modificación da Lei 1/2013, de 14 de maio, de medidas para reforzar a protección aos deudores hipotecarios, reestructuración de débeda e aluguer social.

Un. O párrafo primeiro do apartado 1 do artigo 1 da Lei 1/2013, de 14 de maio, queda redactado como segue:

«1. Ata transcorridos once anos desde a entrada en vigor desta Lei, non procederá o lanzamento cando nun proceso xudicial ou extrajudicial de ejecución hipotecaria adxudicouse ao acreedor, ou a calquera outra persoa física ou xurídica a vivenda habitual de persoas que se atopen nos supostos de especial vulnerabilidade e nas circunstancias económicas previstas neste artigo.» [Non procederá o lanzamento até maio de 2024]

Dous. A letra b) do apartado 2 do artigo 1 da Lei 1/2013, de 14 de maio, queda redactada do seguinte modo:

«b) Unidade familiar monoparental con polo menos un fillo a cargo.»

Tres. A letra a) do apartado 1 do artigo 3 da Lei 1/2013, de 14 de maio, queda redactada como segue:

«a) Que o conxunto dos ingresos dos membros da unidade familiar non supere o límite de tres veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples anual de catorce pagas. Devandito límite será de catro veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples anual de catorce pagas nos supostos previstos nas letras d) e f) do apartado anterior, e de cinco veces devandito indicador no caso de que o executado sexa acode con parálisis cerebral, con enfermidade mental ou con discapacidad intelectual, cun grado de discapacidad recoñecido igual ou superior ao 33 por cento, ou persoa con discapacidade física ou sensorial, cun grado de discapacidad recoñecido igual ou superior ao 65 por cento, así como nos casos de enfermidade grave que incapacite acreditadamente, á persoa ou á súa cuidadora, para realizar unha actividade laboral. O límite definido para cada caso incrementarase por cada fillo a cargo dentro da unidade familiar en:

i. 0,15 veces o IPREM para as familias monoparentais;

ii. 0,10 veces o IPREM para o resto de familias.»

.../...

https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2020-3434

Fontes: Propia, do BOE e da PAH.


Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os luns (Menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), pola tarde entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). | Se queres participar achega-te! | POLO DE AGORA MENTRES DURE O TEMPO DE CONFINAMENTO, POR MOR DO ESTADO DE ALARMA, NON HAI XUNTANZAS PRESENCIAIS. | Telefono para asuntos urxentes: 645158113

_______


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon