mércores, outubro 21, 2020

De fondo Reganosa: 'Polo grave perigo para a vida da cidadanía, a Xustiza Federal ordenou a clausura urxente do Porto Regasificador de Escobar (Arxentina), porque nunca debeu instalarse nese lugar de acordo ao estudo pericial, fai máis de 9 anos que a sociedade vive en risco permanente'

Imaxe - 1.- Porto Regasificador de Escobar: Operatoria Buque a Buque
(en inglés ship to ship) regulada internacionalmente
para ser efectuada en Alta Mar.


A regasificadora flotante (gasero FSRU) atracado nunha ribeira do Río Paraná (próxima á cidade de Escobar de Paraná) [1], un proxecto deseñado pola transnacional Repsol (Mais agora en mans de IEASA e YPF), foi clausurada (de xeito preventivo) por resolución xudicial do "Juzgado Federal de Campana - Poder Judicial de la Nación" que ordenou o venres 16 de outubro, a clausura da terminal portuaria de Escobar, na provincia de Bos Aires, onde esta localizado o buque regasificador de Gas Natural Licuado (LNG - GNL): "Polo grave perigo para a vida da cidadanía, a Xustiza Federal ordenou a clausura urxente do Porto Regasificador de Escobar, porque nunca debeu instalarse nese lugar de acordo ao estudo pericial, fai máis de 9 anos que a sociedade vive en risco permanente".

O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol que mantén lazos de amizade e colaboración cos colectivos opositores á planta regasificadora de Escobar, manifestou a súa satisfación e felicitou a estes colectivos polo grande paso que se deu con esta resolución xudicial executiva, aínda que de xeito provisional, na defensa do medio ambiente e da seguridade e a vida dos poboadores de Porto Escobar e todas as comarcas lindeiras.

A clausura foi ordenada polo Xuíz Federal de Campana, Adrián González Charvay (nos términos do art. 23, último párrafo, do Código Penal, arts. 183 e 193 do Código Procesal Penal da Nación, art. 41 da Constitución Nacional) no marco da causa penal FSM 75001619/2011 caratulada <<REBASA VIVIANA RAQUEL E OUTROS s/ A súa DENUNCIA c/ ESTADO NACIONAL E OUTROS>>, inciada contra o Estado Nacional (Ministerio de Planificación Federal, Inversión Pública e Servizos, Secretaria de Enerxía, Dirección Nacional de Vías Navegabeis, Prefectura Naval Arxentina, etc.), o Estado Provincial (Organismo Provincial de Desenvolvemento Sosteníbel -OPDS, etc.) e o Estado Municipal; tamén a denuncia dirixiuse contra a Empresa Operadora E.P.F. S.A. ou IEASA (ex UTE REPSOL ENARSA YPF).

A denuncia foi iniciada o 23 de maio do ano 2011 por integrantes de diversas organizacións sociais ambientais e a veciñanza autoconvocada, ante a presunta comisión dos delitos continuados por perigo de estrago por explosión de Gas Natural Licuado (Gas Natural concentrado 600 veces) con efectos catastróficos, sendo a capacidade de carga de cada un dos buques metaneros e do regasificador o equivalente enerxético a 55 bombas como a de Hiroshima, sen radioactividade. Tamén se denunciaron os delitos de asociación ilícita, falsidade ideolóxica de documento público, corrupción institucional, genocidio, coccidiose e crime de agresión contra o pobo arxentino conforme o Estatuto de Roma da Corte Penal Internacional art 7 inc. 1 apartado k) "Outros actos inhumanos de carácter similar que causen intencionalmente grandes sufrimentos ou atenten gravemente contra a integridad física ou a saúde mental ou física"; todos ilícitos en prexuízo da poboación civil.

Desde os inicios da denuncia identificáronse aos presuntos responsábeis, que entre outros serían: a) Empresa Privada UTE «ENARSA-YPF-PROXECTO ESCOBAR-UNIÓN TRANSITORIA DE EMPRESAS», b) a ex Presidenta da Nación, Sra. CRISTINA FERNÁNDEZ DE KIRCHNER, quen o inaugurase o día 8 de xuño de 2011 (ver a inauguración en video), c) o ex Gobernador da Pcia. de Bos Aires, Sr. DANIEL SCIOLI, d) o ex Intendente de Escobar, Sr. SANDRO GUZMÁN, e) o ex Ministro de Planificación Federal, Sr. JULIO DE VIDO, que tamén fose responzabilizado polas irregularidades nas compras de Gas Natural Licuado na causa Nº 10456/2014, "De Vido Julio e outros s/Asociación Ilícita", a cargo nese entón, do Xuíz Federal Dr. CLAUDIO BONADIO do Xulgado Nacional no Criminal e Correccional Federal Nº 11, cito en Comodoro Py, f) o ex Ministro de Enerxía, DANIEL CAMERÓN.

As organizacións e veciñanza denunciamos, entre outros estudos, que de acordo ao estudo de análise de riscos de SEGURIDADE PÚBLICA, traspolado ao caso de Escobar e identificado con ovalo en vermello, e que debe ser previo a calquera movemento de solo e operatividade, resultou ser de 48 quilómetros á redonda ante un accidente catastrófico no caso similar dunha Terminal que intentou instalarse en OXNARD, EEUU, e que foi debidamente rexeitado, sen movemento de solo algún.

A medida disposta polo Xuíz Federal o día 16 de outubro do corrente, alcanzou á totalidade do predio da Terminal de Gas Natural Licuado, que se localizada no Delta do Paraná, e que é operada polas empresas E.P.F. S.A. ou IEASA (ex ENARSA); o cumprimento da medida foille encomendada á Prefectura Naval Arxentina.

O estudo pericial identificou altos niveis de riscos con consecuencias catastróficas por incendios e explosións, de elevado poder destrutivo, tanto na terminal e a súa contorna como na ruta de navegación (que afecta á cidade da Plata, Cidade Autónoma de Bos Aires, San Isidro, Vicente López, San Fernando, Tegre, Escobar, Campana, entre outros), que provocarían un elevado número de vítimas fatais ou perda de vidas humanas, a afectación da saúde e o ambiente, alcanzando tamén a múltiples Reservas da Rexión -Parque Nacional Ciervo de los Pantanos, Reserva de Biósfera, Fronte de Avance en Formación do Delta do Paraná sobre o Río de la Plata, entre outras áreas protexidas, detalladas no estudo pericial.

A medida se fundamentou no estudo pericial, que fora ordenado pola Cámara de Apelacións de San Martín e concluído o 14 de outubro de 2020. No seu fallo o xuíz sostivo: "O tipo de explosión (VCE e BLEVE) é de particular atención para sustancias como o GNL, e as instalacións que operan con ela, polo seu elevado poder destrutivo, capaz de reducir a escombros varios miles de metros cadrados de superficie ao redor da súa epicentro". E continuou resaltando: "Na análise de consecuencias aplicáronse diversos métodos de cuantificación de riscos e de danos resultantes, identificando e cuantificando ás persoas e instalacións afectadas ante un escenario de explosións de tipo VCE e/ou BLEVE..." (VCE vapour cloud explosión e/ou BLEVE boiling liquid expanding vapour explosión).

Así mesmo, o xuíz dixo: "... En particular, para os escenarios analizados de VCE/BLEVEs os resultados mostran un elevado número de vítimas fatais na poboación circundante, polos efectos da onda expansiva, sumado aos danos producidos polos chamados 'proxectís' (anacos das instalacións e equipos que saen despedidos en forma aleatoria por devandita onda expansiva), os efectos da radiación térmica e os tempos de exposición á mesma". Tamén, no estudo menciónase a "hipótese de sabotaxe con desvío intencional dos mesmos cara aos Portos Bos Aires, Dock Sud ou La Plata ... Doutra banda, entre os factores externos, incluíndo aqueles eventos de ocorrencia extraordinaria, analizáronse as condicións climáticas e atmosféricas na zona de Escobar que poderían derivar en factores iniciadores de fallas e/ou perdas de GN e/ou GNL e/ou que poderían combinarse sinerxicamente con factores de risco propios das instalacións on-shore e off-shore da Terminal baixa análise".

E continuo neste sentido: "... Adicionalmente aos riscos por anegamento, súmanse as proxeccións calculadas pola Universidade de Bos Aires que prevén para o ano 2030 niveis de inundacións (con recurrencia cada 10 anos) que alcanzarían a cota 3,8 / 4 metros na zona de Porto Escobar... A zona presenta tamén condicións extremas opostas, dadas por épocas de seca que se asocian con baixantes na Hidrovía no seu conxunto, así como con eventos de incendios forestais (intencionais e nointencionais). En particular identificouse aos incendios forestais de gran magnitude como un factor de risco para a Terminal Portuaria de GNL Escobar, dada a proximidade a núcleos forestais e humedais naturais así como zonas de reserva natural ao redor da mesma".

Respecto da ruta de acceso o Xuíz sostivo: "Así mesmo, entre os factores externos, incluíndo aqueles eventos de ocorrencia extraordinaria, analizáronse as condicións de hidro-navegabilidade na Terminal Portuaria de GNL Escobar así como nos tramos de achegamento á mesma na Hidrovía, identificando aqueles riscos e/ou eventos que poderían derivar en factores iniciadores de fallas e/ou perdas de GNL, e/ou que poderían combinarse sinerxicamente con factores de risco propios das instalacións da Terminal Portuaria de GNL Escobar" cabe facer unha especial mención ao que a pericia aludida titulou como "verificación de distancias de seguridade" -a cal levouse a cabo de acordo a estándares de aceptación internacional, segundo os lineamentos establecidos pola Res 338 SEN ... Arxentina Anexo III, sección 7.2.11.1- Entón, acorde a este marco normativo internacional, "o código NVIC 01-11- ... establece 'Zonas de Alerta' para a análise de riscos na vía navegábel, considerando os riscos para o tramo de achegamento dos últimos 25 km que deben ser evaluados... para o buque LNG Carrier, no traxecto previsto sobre a vía navegable no tramo de achegamento de 25 km ate a Terminal Portuaria, nas zonas de alerta non debería haber hospitais, escolas, centros culturais, comerciais ou doutro tipo concentración comunitaria de difícil evacuación e/ou instalacións militares".

E engadiu: "Tras estas consideracións e de face á situación en trámite, cabo entón, mencionar que o peritaxe indica que 'Como resultado da aplicación deste código obsérvase unha coincidencia entre as zonas de afectación e letalidad previamente analizadas e as -Zonas de Alerta- impactadas durante a navegación do Buque LNG Carrier no tramo de achegamento e amarre na Terminal Portuaria de GNL Escobar (a propia Terminal, barrios de vivendas, hospital e escolas, zonas recreativas, campings, hosterías, clubs náuticos e portos deportivos, torre de toma de auga de Aysa, fondeadero Escobar, zonas de espera e de transferencia de grans, convoy de buques en espera, núcleos forestales, zonas de biósfera e reservas naturais), fóra diso as hipóteses de desvío intencional por sabotaxe cara aos Portos Bos Aires /Dock Sud / La Plata, que ao considerar a totalidade do traxecto de navegación na Hidrovía si quedarían incluídas, como pode observarse na figura seguinte".

Respecto de as análises de vulnerabilidade na sentenza considerouse ao resolver que: "tamén se realizou unha análise de vulnerabilidade da contorna para a Terminal Portuaria de GNL Escobar e a ruta de navegación dos Buques GNL Carrier (hidrovía e tramo de achegamento), conforme a Directiva do Parlamento Europeo 2012/18/UE SEVESO III, relativa ao control e planificación ante o risco de accidentes maiores e/ou explosións catastróficas onde interveñen sustancias perigosas, incluído o GNL ... No caso da Terminal Portuaria de GNL Escobar e a ruta de navegación dos Buques GNL Carrier (hidrovía e tramo de achegamento), baixo distintos escenarios, o Factor de Vulnerabilidade supera os 70 puntos (contorna moi vulnerable)".

E como relevante para clausurar a terminal o Xuíz dixo: "Finalmente, no que respecta os -cálculos de riscos e criterios de aceptación.. No caso da Terminal Porturaia de GNL Escobar, así como a ruta de navegación dos Buques LNG Carrier (hidrovía e tramo de achegamento), os resultados obtidos para o cálculo do risco e a súa clasificación dentro da matriz de riscos, segundo os antes mencionados criterios, son os seguintes: Para o escenario -a) VCE/BLEVE na Terminal Portuaria de GNL Escobar (20 puntos), así como para o escenario ... d) unha Colisión durante a navegación do Buque LNG Carrier no tramo de achegamento ... Canle de navegación do Río Paraná das Palmas con posíbel VCE/BLEVE (15 puntos), ambas se clasifican como NON ACEPTABLES. ... ?No caso da Terminal Porturaia de GNL Escobar, así como a ruta de navegación dos Buques LNG Carrier (hidrovía e tramo de achegamento), os resultados obtidos para o cálculo do risco, segundo a Directriz Básica da mencionada lexislación Europea SEVESO III, indican que o risco é non aceptable.. En todos os casos, os resultados mostran que o número de vítimas fatais para estes escenarios superan as 150 persoas, chegando ate as 80.000 vítimas fatais no peor escenario de sabotaxe con desvío intencional e achegamento de 1.000 metros ao Porto Bos Aires. Con todo isto, se trasluce que, a través de todos os parámetros abordados, as instalacións obxecto de investigación, non deberían atoparse emprazadas en devandito sitio, polo potencial risco que implican para a sociedade".

Imaxe - 2.- Localización do porto regasificador de Escobar, centro da imaxe, modificación da
costa e instalación permanente do buque de almacenamiento
e regasificación (FSRU) no km 74/5 do rio Paraná das Palmas)
(Fonte: Estudo Pericial causa FSM 75001619/2011)

Imaxe - 3.- Áreas afectadas por incendio forestales en 2020
(NASA – FIRMS Fire Information for Resource Management Systems),
afectando en las cercanías
de la Terminal Portuaria de GNL Escobar.
(Fuente: Estudio Pericial causa FSM 75001619/2011)

Imaxe - 4.- Principais áreas impactadas -zonas vermello, amarelo e azul-
conforme o Código NVIC 01-11 para Buques metaneros
ou transportadores (con 95.000 m3 de GNL) navegando no tramo de achegamento
de 25 km á Terminal Portuaria de GNL Escobar.
(Fonte: Estudo Pericial causa FSM 75001619/2011)

Imaxe -5.- Terminal Portuaria de GNL Escobar:
Ruta de acceso / saída para Buques metaneros e zonas de alerta.
(Fonte: Estudo Pericial causa FSM 75001619/2011)

Imaxe - 6.- Áreas afectadas ante un escenario de BLEVE (buque metanero/ FSRU)
(Fuente: Estudio Pericial causa FSM 75001619/2011)


➤ Relatorio Pericial | Terminal Portuaria para a regasificación de Gas Licuado de Petróleo “GNL – Escobar UTE REPSOL/YPF/ENARSA”: Análise de riscos de operación de dita terminal portuaria, no marco da causa nro. 75001619/2011 caratulada -NN S/ Averiguación de Delito- en trámite ante a Secretaría Penal | Nro. 1 do Xulgado Federal de Primeira Instancia de Campana. en formato pdf. | Outubro, 2020 | Acceder/Baixar.

➤ Providencia. | Poder Judicial de la Nación - causa nro. FSM 75001619/2011 caratulada “N.N. s/ averiguación de delito” do rexistro deste Xuzgado Federal de Primeira Instancia de Campana, Secretaría Penal nro. 1 e respecto ás instalacións da Terminal Portuaria para a regasificación de Gas Licuado de Petróleo GNL – Escobar.. | 16 de outubro de 2020. | En formato pdf. | Acceder/Baixar.

17 outubro, 2020

Viviana Rabasa

Vecinos Auto-convocados de Escobar
-vecinosautoconvocadosdeescobar@gmail.com-

http://aapescobar.org/

https://www.facebook.com/aapescobar/


[1] Porto Paraná, tamén chamado Porto Paraná das Palmas e Porto de Escobar, é unha localidade do partido de Escobar, na zona nordeste da provincia de Bos Aires, no centro-este de a Arxentina. Sitúase en pleno delta do Paraná, sobre a ribeira do km 67 do río Paraná das Palmas. Accédese por medio da RP 25, que nace na cidade de Pilar, logo de transponer a cidade de Belén de Escobar, da que dista 15 km. Atópase localizado nas coordenadas: 34°14?48?S 58°43"51'.  [+Info]
_______

 

 

 

 

 

 


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon