A Xunta ocultou un informe para facer un dragado que beneficiou a Reganosa
Os técnicos alertaban do “deterioro” que causaría a obra executada na Ría de Ferrol
O informe existía e era claramente negativo. Con todo, a Xunta non o incluíu no expediente ambiental que remitiu en 2010 ao Ministerio de Medio Ambiente, do que dependía a aprobación dun novo dragado na Ría de Ferrol feito á medida de Reganosa nun espazo parcialmente protexido dentro dos límites da Rede Natura.
O dragado executouse entre outubro e decembro de 2011 para retirar 2.575,06 metros cúbicos de roca e area que, teóricamente, restaban calado e entorpecían a navegación cara aos astilleros e a regasificadora de Mugardos. O porto de Ferrol utilizou explosivos para eliminar catro agullas de roca granítica da canle de entrada a ríaa sen que a Administración central ou galega puxesen traba algunha. Parte dos fondos mariños afectados integraban o LIC Costa Ártabra de especial protección natural.
Seis meses despois, e coas obras xa rematadas, Adega destapou un informe técnico da Dirección Xeral de Conservación da Natureza da Xunta, fechado o 23 de xullo de 2010, que di con claridade que o dragado é “ambientalmente incompatible” coa conservación dos espazos e especies do fondo mariño “tanto dentro como fóra da Rede Natura”. “Provocaría un importante deterioro na zona protexida e afectaría negativamente á composición e estrutura dos fondos mariños”, conclúe o documento. Destaca, ademais, que na ría ferrolá identificáronse “18 especies novas para a ciencia” e que a perforación afectaría a dúas especies protexidas e outras dúas prioritarias. Os ecoloxistas engaden que se eliminaron sen contemplacións e con voaduras submarinas dúas formacións rochosas habitadas por 65 e 83 especies diferentes cada unha.
Durante os últimos dous anos, mentres o proxecto de mellora de calados na canle de entrada ao interior da ría de Ferrol continuaba o seu periplo administrativo, este informe incómodo e desfavorable permaneceu oculto nalgún caixón da Consellería de Medio Ambiente. Sen argumentos en contra, o ministerio autorizou a obra o 13 de decembro de 2010, desbotando as alegacións de ecoloxistas e mariscadores.
Aínda que a zona do dragado tocaba espazos protexidos, na resolución ministerial non figuraba o informe do organismo competente -Conservación dá Natureza- que aparentemente non se pronunciou aínda que legalmente debía facelo. Con todo, a Declaración de Impacto Ambiental (DIA) foi favorable e apoiábase nun informe positivo pero “incompleto”, -a xuízo de Adega- da Secretaria Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental.
Días antes de comezar a dragar, a Autoridade Portuaria de Ferrol recibiu unha resolución de Conservación da Natureza que daba o visto bo ao calendario da obra, o último trámite antes de perforar. O permiso asinábao o mesmo xefe de servizo que un ano antes rubricara o primeiro informe crítico. Curiosamente, e segundo os ambientalistas, a autorización final do dragado xustificábase facendo referencia ao mesmo informe técnico que o desaconsellaba polos danos que ía causar nun espazo protexido.
En Adega obtiveron o informe negativo de Conservación case de rebote tras recorrer ao Valedor do Pobo ante as trabas que lles poñía a Xunta para consultar o expediente. O documento que lles faltaba por ver confirmou as súas sospeitas. “O dragado foi totalmente irregular e unha chafallada administrativa”, afirman. O departamento de Agustín Hernández explica que tralo primeiro informe negativo do servizo provincial a Dirección Xeral pediu unha “aclaración complementaria” que tivese en conta “dous anexos que concluían que o impacto sería mínimo e sen afección á fauna”.
Os ecoloxistas levaron o caso ante a fiscalía e elevaron a súa denuncia á UE. Consideran que a “reiterada ocultación” deste informe constitúe un posible delito de prevaricación.
Máis calado para gaseiros
Todas as alegacións que Adega presentou en 2010 contra o proxecto para mellorar o calado da Ría ferrolá estaban enfocadas a probar que era unha obra pensada por e para Reganosa. O primeiro gran dragado da Ría realizouse en 1990. Retiráronse 72.730 metros cúbicos para despexar unha canle de 4 quilómetros e 160 metros de ancho. O segundo dragado empezouse a cociñar en marzo de 2007, dous meses antes de que Reganosa iniciase a súa actividade.
O prego que a Autoridade Portuaria de Ferrol-San Cibrao redactou en marzo de 2011 para adxudicar a obra expón que se detectaron “áreas de risco” preto dos castelos da Palma (Mugardos) e San Felipe onde non se alcanzan os 12 metros de profundidade que figuraban nas cartas marítimas, o GPS dos buques. O dragado con explosivos que adxudicaron á empresa Sato por 252.188 euros buscaba “ampliar as marxes de seguridade” para a trasfega de buques cara a Navantia Fene e Ferrol, o porto interior e a planta de gas.
Para Adega, Reganosa foi a empresa máis beneficiada por un dragado “inapropiado” deseñado á mantenta “para arranxar os graves problemas do tránsito de gaseiros no interior da Ría”. Os buques que entran ao taller de reparacións de Navantia Fene-Ferrol viaxan sen carga e necesitan menos profundidade.
Por Lorena Bustabad | Ferrol 29 XUN 2012
Publicado en 'El País' | 29.06.2012
Foto tirada da estupenda Galería de Roberto - Ferrol.
Máis ...
A noticia na web de ADEGA:
A Xunta autorizou dragar a ría de Ferrol agochando os seus propios informes ambientais en contra |Ir á web|
O Informe de referencia:
Informe Técnico sobre os valores do medio no proxecto "Mellora dos calados na canle de entrada ao interior da ría de Ferrol" | delegación Territorial da coruña - Xefatura Territorial da Consellería do Medio Rural 23.07.2010 - Servizo d Conservación da natureza. |Ir ao Informe en formato PDF|
- POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA !!
- CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA !!
- PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !!
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
______
1 comentarios so far
Un exemplo mais das tropelias de Reganosa – amparada polas Administracións Públicas, - contra a Ria de Ferrol.
A autoridade Portuaria, nin sequera respostou as alegacions presentadas polas entidades ecoloxistas – o CCE entre elas - contra o dragado na boca da Ría, zona LIC (Lugar de Interese Comunitario).
A Xunta de Galicia mantivo agochado un informe propio negativo sobre a realización do dragado, autorizándoo e utilizando para a execución do mesmo os fondos de cohesión europeos.
Todo elo en beneficio exclusivo de Reganosa e do tráfico de gaseiros cargados de GNL, sendo falso o argumento de que beneficia aos buques que reparan en Navantia, posto que ao entrar sen carga non precisaban dese calado.
WEB DE ADEGA
EL PAIS
Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.
Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.
Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon