domingo, decembro 06, 2020

Acordos incumpridos (parte 2), análise do Movemento Alternativo Sindical (M.A.S.) de Navantia Fene e Ferrol

Acordos incumpridos (parte 2)

Xa vos informabamos nun anterior comunicado dos acordos incumpridos no expediente de regulación de emprego e no rexuvenecemento do persoal. Neste segundo comunicado querémosvos relatar a situación dos investimentos en infraestruturas e en transformación dixital (Astillero 4.0) Pois ben, como xa sabedes, nos acordos asinados no Plan Estratéxico de Navantia (PEN) figuraban unha serie de investimentos en infraestruturas nos diferentes estaleiros.

En canto ao noso (Ría de Ferrol) existía, como xa sodes coñecedores, un compromiso de grandes investimentos, e así se trasladou publicamente tanto aos traballadores como a toda a cidadanía. Podemos destacar a construción dun dique cuberto cos seus correspondentes servizos, tales como guindastres, pórtico, etc. vimos como, aos poucos, este investimento estrela e imprescindible íase caendo dos discursos, tanto por parte da dirección da empresa como dos políticos que ostentan o Goberno da nación nestes momentos. Non é un esquecemento, senón unha omisión intencionada para que aos poucos salga da luz dos focos este investimento.

Xa está claro:

Goberno, a Sepi e Navantia, non teñen intención algunha de executar a obra do dique cuberto en Ferrol, malia ser unha obra clave na futura competitividade do noso estaleiro. Algúns agora creen que coa choiva de millóns de euros que non se cansan de publicitar desde Bruxelas, e desde o propio Goberno con motivo da pandemia, vanse a poder acometer os investimentos necesarios para poder ser competitivos e así volver ser referente na construción naval.

Sen dique, imos por outra dos investimentos estrela na Ría de Ferrol, o taller de subloques. Recentes cambios no proxecto inicial xa facían presaxiar que o dique non existiría. Pois bo, sen dique, estoutra obra convértese nun quero e non podo. Fabricar bloques de maiores dimensións, sen os medios de elevación adecuados, e finalmente con montaxe en grada, non se traduce nunha mellora da competitividade apreciable.

Os investimentos en modernizar a Fábrica de Turbinas, que se taxan na actualidade en 12 millóns de euros, tradúcense na práctica nun mero mantemento sen intención de ir máis aló do traballo que se realiza habitualmente. Non hai ningunha intención de modernizar a fábrica de turbinas e moito menos de darlle o impulso que necesita para acceder a novas liñas de negocio a través de I+D+I e alianzas con outras empresas. Habemos de recordar que a Fábrica de Turbinas foi un taller punteiro nas súas liñas de negocio que, aos poucos, se ha ir deixando morrer, e que na actualidade apenas conta con 100 operarios. Simplemente axústanse os operarios ás pedidos en carteira para facer cadrar números, non buscando en ningún momento ningún novo nicho de mercado. Todos os investimentos van dirixidas á Fábrica de Motores de Cartagena. Mesmo caso no departamento de Reparacións, nulos investimentos. No seu momento circulaban dous proxectos para abrir novos mercados e manterse nos actuais. Non se lle escapa a ninguén que os gaseros de nova xeración son moito máis grandes que os actuais, feito polo cal, a capacidade dos diques que temos na actualidade non será suficiente no futuro máis próximo. Neste caso os proxectos pasaban pola construción dun novo dique na dársena á beira do nº3 ou, si non era este o caso, a ampliación do existente. Ademais disto, si xa quixésemos entrar noutros mercados como a reparación de cruceiros, por exemplo, sería fundamental cubrilo. Pero máis aló da achega que faga o departamento de Reparacións ás contas de Navantia, o retorno para a comarca, por euro facturado, é maior ao de obra nova. Reparacións tamén actuou sempre como refuxio de postos de traballo e do tecido industrial da zona cando a actividade en obra nova diminuía.

En canto a Fene, solicítase un plan serio para aproveitar e dotar de actividade as instalacións, un plan de diversificación serio, e non utilizalo como un simple lugar de almacenaxe.

Non hai unha aposta seria deste Goberno pola Ria de Ferrol, e si por outras zonas xeográficas, o que nos fai espertar o recordo da pantasma da reconversión dos anos 80.

En canto a investimentos 4.0, pois bo, todos vimos vídeos que parecen máis unha realidade virtual que outra cousa, e que nos mostran un suposto futuro da construción naval. Tamén vimos a demostración dun "drone" en Reparacións, e agora prométennos o 5G de Movistar. ¡E xa! O 4.0, parece ser o "caixón de()sastre" da Dirección da Empresa. É unha máquina de xerar informes e para comer recursos en custosas licenzas que logo hai que desenvolver, provocando enormes atrasos.

Xulgar vós mesmos. Seremos competitivos no futuro? Ou é que están buscando outra cousa?

Navantia Fene-Ferrol a 04 de decembro de 2020

Movemento Alternativo Sindical (M.A.S.)
NAVANTIA (Grupo SEPI)
C/Taxonera, s/n
15403 Ferrol (Coruña)
Tel.: 981331412 / 698153978
masferrol@navantia.es
sindicatomas@gmail.com


Enviado por:
MAS FERROL (FE)
-masferrol@navantia.es-
4 de dezembro de 2020 13:44


_______


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon