quinta-feira, junho 29, 2017

Porta Nova versus plaza de España, ... Por Joam Tavia


Por Joam Tavia [*]
28.06.2017


Porta Nova versus Plaza de España

Solicito de vós um momento para um tema que tem a sua importância.

Estou-me a referir à mudança de nome da atual Plaza de España em Ferrol por Porta Nova. Este nome era o que tinha este espaço antes de que em 1953 o assassino Franco inaugurara a praça na que anos depois se instalou a sua estátua.

Quero parabenizar ao BNG e muito especialmente ao seu concelheiro e portavoz em Ferrol, Ivan Rivas, a recepçom, e por ter a valentia de levar ao pleno esta proposta da Fundaçom Artábria. Dizer que também outros a receberom sem qualquer resposta. Penso que temos aí umha pessoa importante para o futuro do Pais, jovem, preparado, valente e rigoroso. No só por esta ocasiom senom por muitas outras.

Dizer que a nomenclatura das cidades, é competência do pleno municipal, está apresentada pois, no lugar no que corresponde. A oportunidade nom deveria discutir-se pois temos que outras cidades irmans da Galiza como Lugo e Compostela já corrigiram esta aldragem há anos, voltando-a a nomear Praça do Obradoiro e Praça Maior, ao que antes também fora imposto como Plaza de España. Que a nossa cidade tenha especiais caraterísticas nom é óbice para nom fazermos o nosso trabalho, todo o contrário.

Contra esta proposta à luz do dia, democrática, antifascista e galega, estam-se a verter rios de lixo polos de sempre. É claro, defendem o seu ideário e nom permitem que Galiza tenha umha outra ideia de si que a que os seus antepassados e eles mesmos desenham. Acusam-nos de fomentar o ódio a Espanha com a que confessamos umha nula identificaçom nacional por muito que respeitemos ao seu povo. Seguramente muito mais do que eles.

Outros numha demagogia que bem conhecerdes manifestam nom ser cousa importante. Mesmo quem mais fala disto enche as corporaçons de propostas de medalhas e alaracas a virgens, como na nossa Ponte-Vedra, e mesmo acaba conseguindo tal aberraçom como no Cádiz espanhol (com a instimável ajuda de algumha pseudoesquerda, nom de toda felizmente)... mesmo acodem a atos de intimidaçom que sobardam as redes como o ataque ao mural comemorativo das irmandades.

Ferrol, por muito que nom queiram, é umha cidade galega, poda que mais de portas afora que de portas adentro mais é-o. E será no futuro, com ajuda de tod@s.

Terra, tempo e vontade!

Xam.

Envio-vos algumha ligaçom por se queredes mais informaçom.

https://www.facebook.com/xoan.tavia?ref=bookmarks

https://www.facebook.com/fartabria/

http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2017/06/28/plaza-espana-vez/0003_201706F28C2992.htm

Ainda se pode botar umha mao na rede. Semelha que a proposta vai ter mais apoios no pleno. Bem-vindos e parabéns a quem apoie isto. Salga ou nom seguro que paga a pena.

Para votar na rede:

http://www.lavozdegalicia.es/encuesta/ferrol/ferrol/2017/06/28/consideras-necesario-cambio-nombre-plaza-espana-ferrol/01031498644170141126687.htm

[*] Joam Tavia, Narón. Licenciado em História e membro da Fundaçom Artábria.

Enviado por:
Joam Tavia
-jtavia@gmail.com-
28 de junho de 2017 16:59

_________________


Por favor, o contido do seu comentario debe estar relacionado co asunto do artigo.

Prega-se o maior respecto coas persoas, polo que ataques persoais e insultos serán eliminados.

Por favor, non use os comentarios, só para facer propaganda do seu sitio ou será eliminado.
EmoticonEmoticon