venres, novembro 17, 2017

A Xunta publica no DOG a posta en marcha da Renda Básica das iguais que deroga a RISGA


A Xunta publica no DOG a posta en marcha da Renda Básica das iguais que deroga a RISGA


Obviamente o titular é falso. O dicimos na primeira frase para que ninguén leve a engano. Xa nos gustaría que moitas máis na Galiza e no Estado Español apostaran pola Renda Básica das iguais (RBis) como ferramenta para reorganizarmos a vida dende abaixo cunhas mínimas condicións para todas. Malia a nosa posición, avisamos que seguiremos teimudas nunha loita que desexamos que sexa compartida e que leve dentro moitas máis.

Luis González Reyes, Yayo Herrero (por citar só uns nomes) vaticinan que o sistema lévanos ao colapso, a unha moi grave crise que pagaremos con máis crueza as empobrecidas. Como agora, pero peor. Porén, non ficamos inmobilizadas polos augurios xa que precisamos movementos, resistencias, abrir reflexións que posibiliten saídas colectivas a esta tolemia do capitalismo.

En fronte temos, tamén teimudo,ao poder. Eles seguen a recuncar en medidas que afondan na desigualdade desbotando os indicios. Deste xeito, seguen a presentar parches ou esmolas como únicas estratexias posibles para xestionar a pobreza. Os mesmos responsables (ou colaboradores) do noso empobrecemento aparecen, así, como “os nosos salvadores”.

Seica en breve, algunhas din que antes de rematar 2017, a Consellería de Política Social vai publicar o decreto que desenvolve a RISGA (Lei 10/2013, do 27 de novembro, de inclusión social de Galicia). Case tres anos e medio de excepción na xestión desta faragulla. Están-no a facer á calada, non sabemos do borrador e das sorpresas que poden vir con el.

Moitas vimos denunciando a opacidade e a xestión a golpe de instrucións opacas desta axuda. Pero medo temos, dun documento -que de seguro virá anunciado con bombo e prato- que lonxe de ampliar o catálogo de dereitos sociais vai pór na escrita máis restritividade e control. Teremos que escoitar que non paran de medrar os orzamentos da RISGA, tentado facer esquecer que para iso as Axudas de Inclusión Social están en suspenso ou, máis grave, que esta renda apenas chega a un pequeno número de galegas que malviven na pobreza.

Ante isto, seguiremos a nós organizar, a visualizar o seu desastre de políticas, os seus negocios coas nosas necesidades, a inviabilidade dun sistema que sustentado en aniquilarnos e en responsabilizar aos individuos do fracaso, que para a maioría, supón este sistema.

Esiximos dereitos para todas, estamos fartas das faragullas, da xestión da miseria, de negocios coa nosa miseria e necesidades. Por iso: Renda Básica das iguais e moito máis!

Vigo, novembro de 2017

--
OFICINA DEREITOS SOCIAIS - COIA (ODS-Coia)
odscoia.arkipelagos.net | odscoia@riseup.net |@odscoia | Estamos os luns de 17h00 a 19h00 en Coia, nos locais da parroquia do Cristo da Vitoria (rúa Baiona 9, Vigo)


Enviado por:
Oficina Dereitos Sociais - Coia
-dereitossociais@gmail.com-
17 de novembro de 2017 09:42

______________

xoves, novembro 16, 2017

En novembro, no Ateneo Ferrolán, na Mostra Cinema e Sociedade 2017, falamos de infancia - A Mostra Cinema e Sociedade ten como obxectivo principal contribuír a coñecer a nosa realidade promovendo o debate por medio do uso do mundo da imaxe


En novembro, no Ateneo Ferrolán, na Mostra Cinema e Sociedade 2017, falamos de infancia.


DIA de COMADRES. FALAMOS de: INFANCIA
Novembro no #AteneoFerrolán ás 19:,30 h. Organiza: Asociación CONXEITO.

A Mostra Cinema e Sociedade ten como obxectivo principal contribuír a coñecer a nosa realidade promovendo o debate por medio do uso do mundo da imaxe e render unha homenaxe pública a entidades, homes e mulleres que veñen desenvolvendo a súa labor neste eido dun xeito comprometido coa sociedade. Velaí a creación da figura da Mención Especial que pretende recoller esa homenaxe. A Mostra “Cinema e Sociedade 2017” realizárase no espazo físico da comarca de Ferrol. A ubicación da Mostra poderá distribuírse en varias sedes ou localidades e a realización das súas actividades manterá un carácter multidisciplinar e sectorial, así coma rotativo, en función da demanda das entidades sociais interesadas na súa participación.

DÍA de COMADRES, será a vía directa que a Asociación CONXEITO ofrecerá a partir do presente ano coincidindo coa celebración mundial de eventos da loita social contra as diferentes enfermidades e discapacidades e desenvolverase en dúas modalidades:

a) A primeira aberta e pública con temáticas xerais que se desenvolverán nas sedes oficiais da Mostra.

b) Unha segunda vía reservada para aqueles Centros de Ensino ou entidades sociais que soliciten un tema concreto a desenvolver nos seus locais.

Cinema e Sociedade 2017” tentando chegar a un espectro máis amplo da sociedade invitará á participación directa no Cine Fórum a aqueles colectivos sociais implicados nas diferentes temáticas que se tratarán na mesma.

MOSTRA “CINEMA E SOCIEDADE 2017”. DÍA de COMADRES. FALAMOS de: INFANCIA

ATENEO FERROLÁN.
Programa. Novembro


Xoves 16 XUSTIZA ADAPTADA Á INFANCIA
19,30 h. Proxeccións:
AntiBulling. Amigas de Infancia. Fundación
Cine Fórum . Mesa Redonda
AGAMME (Estrela Gómez)
Psicóloga Forense (Beatriz Dorrio).

Luns 20 Niños y niñas: Adopcións especiales
19,30 h. Proxeccións:
Cine Fórum: “Fundación MENIÑOS
Ana González
Olalla Tajes

Venres 24 NENOS HIPERACTIVOS. ETIQUETAS .
19,30 h. Proxección:
Como identificar un niño hiperactivo
Diagnóstico y perfil de un niño hiperactivo
Cine Fórum: Mesa Redonda
ASPANEPS
ANHIDA

Luns 27 ACOSO ESCOLAR E NAS REDES
19,30 h. Proxeccións:
Acoso Escolar (3 min. 57 sgs.)
Bullyng Acoso (5 min. 8 sgs.)
Corto IES Carballo Calero.
Cine Fórum: Mesa Redonda.
IES Carballo Calero.
CEIP Recimil.
GALA MENCIÓN ESPECIAL
--
Un lugar de encontro para a cultura dende 1879 na cidade.

e-mail: secretaria@ateneoferrolan.org | Telf.: +34 981 357 970 - 644.720.055 Dirección Postal: Rúa Magdalena 202-204. CP.15402 | Ferrol (Galiza)

Síguenos:
TWITTER: @ateneoferrolan
BLOG: http://ateneo-ferrolan.blogspot.com/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Ateneo-Ferrol%C3%A1n-1430118530577463/
Faite soci@ on line! Colabora con nos!
http://ateneo-ferrolan.blogspot.com.es/2007/12/faite-soci.html

Para axudas e aportacións económicas:
CC en Cajamar Cooperativa. Titular Ateneo Ferrolán.
ES72-3058-6402-9527-2000-5350

Enviado por:
Ateneo Ferrolán Fundado en 1879
-ateneoferrolan@gmail.com-
16 de novembro de 2017 13:06

__________________

Hoxe xoves, 16 de novembro, presentación en Ferrol,das Bases Democráticas para unha nova Galiza, coa presencia de Ana Pontón, portavoz nacional do BNG, e do concelleiro Iván Rivas, ás 8 da tarde no salón de Actos do antigo Hopicio, nas inmediacións da Praza de Amboaxe


Presentación, en Ferrol, da Bases Democráticas para unha nova Galiza


Día: xoves 16 de novembro de 2017.
Hora: 20:00 horas (8 da tarde).
Lugar: Salón de Actos, do Antigo Hospicio de Ferrol (Rúa Méndez Núñez, 11, nas inmediacións da Praza de Amboaxe).
Maps: Localización no Mapa.

Participará Ana Pontón, portavoz nacional do BNG, e Iván Rivas, portavoz municipal.

As Bases Democráticas para unha Nova Galiza son unha proposta do BNG pensada para o contraste e o debate social con todos os axentes políticos, sociais e económicos do país.

A Galiza que queremos é necesario definila colectivamente, desde a suma de ideas e a unidade de vontades para construír un país mellor. Con elas queremos propoñer á sociedade galega un novo horizonte para o noso país.

Temos que avanzar cara un deseño político e institucional que nos garanta capacidade real para poñer en marcha unha Galiza próspera, xusta e igualitaria, capaz de crear riqueza e emprego e de garantir os servizos públicos e os dereitos sociais.

http://unpasoadiante.gal/

#UnPasoAdiante

http://ferrol.bng.gal/








Enviado por:
BNG
-bng@ferrol.es-
10 de novembro de 2017 12:27

_________________

Ante a entrada na Ría de Ferrol, do buque LNG Gallina, cargado con gas natural licuado para a ilegal e perigosa Reganosa, o Comité Cidadán de Emerxencia convoca unha concentración sonora, este xoves 16 de novembro, ás 7 da tarde, na Praza Amada Garcia, diante do edifico da Xunta - Enlaces ás catro Sentenzas - Recursos e Alegacións


CONCENTRACIÓN SONORA EN FERROL,
 XOVES 16 DE NOVEMBRO, ÁS 7 DA TARDE
NA PRAZA AMADA GARCIA,
DIANTE DO EDIFICIO ADMINISTRATIVO DA XUNTA

Hoxe xoves 16 de novembro de 2017, está prevista a entrada na Ría de Ferrol, dun novo buque gaseiro, o "LNG Gallina", de bandeira de conveniencia dE Singapur, cargado con miles de toneladas de gas natural licuado, para descargar nos tanques de Reganosa.

O buque "LNG Gallina" ten unha eslora total de 290 metros, unha manga de 42, un calado de 11,50 e unha capacidade de 135.269 m³. Este buque de enorme porte e grande capacidade, ten que entrar pola bocana da Ría e terá que cruzar o angosto, estreito, de pouco calado e de fondo rochoso, canle de máis de 4.500 metros, até chegar ao pantalán de descarga do peirao de Punta Promontoiro, situado no termo municipal de Mugardos. Onde Reganosa coa complicidade de políticos sen escrúpulos construíu unha planta de gas que nos ameaza todo-los días, aumentando exponencialmente esta ameaza, sempre que entra na Ría un buque LNG / GNL cargado, para a perigosa e ilegal planta regasificadora de Mugardos. Este buque fai o gaseiro número 230 que descarga en Reganosa, desde que o fixera o "Galicia Spirit" en Maio de 2007.

Concentración sonora

Diante do aumento da ameaza contra a seguridade e a vida, que supón a entrada dun novo buque gaseiro, xunto á propia instalación da Planta de Gas en Mugardos, o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, como ven sendo habitual sempre que entra un gaseiro cargado na Ría de Ferrol, convoca unha acción de protesta e denuncia, consistente nunha Concentración Sonora. Este xoves ás 7 da tarde, na Praza Amada Garcia, diante do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia.

Reganosa transnacional do gas

O caso é dar novas "positivas" de Reganosa de cando en vez, ou mais ben periodicamente cada unha ou dúas semanas. Agora veñen-nos ofrecendo as grandes dotes da dirección da empresa para situar a Reganosa no campo das transnacionais do gas. Falan que, despois de 10 anos de funcionamento, a gasista de Mugardos consolida-se no mercado global. Mais, a realidade é que apenas chegou a funcionar unha media ao redor do 30% da capacidade regasificadora. A que se vendía como empresa estratéxica para Galiza, a realidade amosou que non. Tivo que buscar outros negocios como o da especulación co gas, entra un buque e descarga e ao pouco entra outro para cargar o que acaban de deixar. e isto é algo que se repite con bastante frecuencia, mais a pouca transparencia da Autoridade Portuaria non deixa rexistro público do feito. Co que significa de aumentar o perigo para a poboación na descarga e carga. Todo un fracaso, mais non importa porque cobra das arcas públicas unha millonaria contribución que a mantén a flote e aínda chega para repartir dividendos. Todo va no recibo do gas.

Novo socio para Reganosa: Sojitz Corporation - Sojitz Regasificadora

Se cando entrou o penúltimo buque metanero, para a regasificadora de Mugardos, o presidente da Xunta, Alberto Nuñez Feijóo, anunciaba que o seu goberno apoiará e facilitará a ampliación de Reganosa, coa construción dun novo tanque, para, supostamente, contribuír ao proxecto dun Hub surtidor de GNL para buques. Agora, a entrada do
"LNG Eunugu", ven acompañada do anuncio dun ambicioso plan de negocios da transnacional nipona, Sojitz Corporation, que adquiriu Spanish First State Regasificadora (FSR) de capital australiano que leva na empresa gasista, desde hai 7 anos (Novembro 2010) con perdas constantes por culpa da operación. A corporación xaponesa, cambiou o nome da compañía a Sojitz Regasificadora (SR). Pendente duns trámites a corporación logrará contar cunha participación do 15% da Regasificadora do Noroeste.

Parece que á transnacional, ten un interese especial no negocio da exportación de gas que ten na actualidade, Reganosa, como alternativa ante a súa moi baixa taxa de actividade como subministradora de Gas á península, pola tamén baixa actividade das centrais de ciclo combinado e o engano de que se ía subministrar unha importante porcentaxe da produción a empresas do Grupo Tojeiro, como grande consumidor, feito que nunca se produciu. Á planta de Mugardos, veñen a cargar buques gaseiros con certa frecuencia, pois Reganosa exporta parte da súa produción a países asiáticos. A corporación
Sojitz busca ampliar a súa participación no mercado mundial do negocio do gas, pois xa pose terminais de LNG en Indonesia e Qatar.

Mais o negocio do gas de Reganosa, independente mente de estar dando saltos para diante con novos negocios e incorporacións, a terminal de Mugardos está fortemente cuestionada, por se construír apoiando-se na corrupción política e saltando-se a normativa medio ambiental e de seguridade, con catro sentenzas do máis alto tribunal (Tribunal Supremo) na contra. O que obrigou ao Goberno Español, presidido por Mariano Rajoy, o máis corrupto da historia do Reino, a tomar a decisión de eximir da avaliación de impacto ambiental á regasificadora de Mugardos, intentando chulear, deste xeito, o cumprimento das catro sentenzas mencionadas. Exención que está recorrida ante os tribunais. Que tome nota Sojitz Corporation.

O accionariado da gasista quedaría do seguinte xeito: o 24,31 %, da Xunta de Galicia, o Grupo Tojeiro, suma o 50,69 % do capital por medio das súas sociedades Gadisa e Forestal del Atlántico, SA; o 10% é de Sonatrach, empresa pública alxerina; e o 15% do que agora é titular First State Investment, pasaría á Sojitz Regasificadora.

Atrapados polo Gas (Informe) - Un lobby do gas gastou centos de millóns en influír sobre as políticas europeas


Outra nova nesta conxuntura, é que as empresas enerxéticas de gas gastaron máis de 100 millóns de euros, só en 2016, para intentar influír ás persoas encargadas de tomar decisións sobre o futuro enerxético da Unión Europea (UE). Esa é a conclusión á que chega o informe Atrapados polo gas publicado por Ecoloxistas en Acción e Corporate Europe Observatory (CEO).



Sentenzas

Perante o pasado ano 2016, ditaron-se tres sentenza e un auto do Tribunal Supremo, e xa en 2012 houbera outra sentenza da mesma instancia xudicial superior. A Terceira Sentenza firme contra Reganosa anulou a autorización para a construción da planta regasificadora en Mugardos, encostada ao complexo petroquímico do Grupo Tojeiro (Forestal del Atlántico e Imegasa). E unha cuarta sentenza a favor do movemento opositor a Reganosa, anulara o Plan de Emerxencias Exterior da planta de gas.

Recursos

Despois de declarada ilegal Reganosa, polas sentenzas firmes do tribunal supremo, polo entón goberno en funcións do estado (27.05.2016), resolveu eximir a planta de gas de someterse á avaliación ambiental e concedeu-lle a autorización de funcionamento, nun intento de burlar as sentenzas do alto tribunal, todo isto cun apoio mediático imperdoábel, da Xunta de Galicia e do Goberno Municipal de Mugardos (Hoxe cesado por unha moción de censura). O movemento opositor a Reganosa, con amplo apoio político, decidiu recorrer as resolucións gobernamentais sinaladas.

O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, a través da súa Asesoría Xurídica, presentou ante o Tribunal Superior de Justicia de Madrid un recurso contencioso-administrativo contra a desestimación do recurso de alzada contra a resolución, de 7 de xullo pasado, da Dirección Xeral de Política Enerxética do Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo, que outorgou a REGANOSA a autorización administrativa e aprobou o proxecto de execución da Planta de Gas, e solicitando que se declare a nulidade de autorizacións e a paralización da actividade da instalación, perigosa, innecesaria, antieconómica e ilegal.

Alegacións

O pasado 4 de setembro de 2017, o Comité Cidadán, tamén presentou alegacións contra a ampliación da concesión (C-496-1) a REGANOSA, e instou aos concellos a que os seus representantes voten non a esta concesión no Consello de Administración da Autoridade Portuaria.

Tras as sentenzas do Tribunal Supremo, que declaran ilegal a Reganosa, esiximos o fin desta ameaza e deste malgasto de cartos públicos. Temos que esixir o seu peche definitivo.
  • QUE SE CUMPRAN AS SENTENZAS DO TRIBUNAL SUPREMO XA!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA !
  • MÓVETE CONTRA A IMPUNIDADE !
  • PECHE XA !
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !

O COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA PARA A RÍA DE FERROL, TAMÉN NECESITA NESTES MOMENTOS AXUDA ECONÓMICA, PARA CONTINUAR COS PROCESOS XUDICIAIS E ADMINISTRATIVOS ABERTOS: COLABORA.

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
@ComitCEmerxenc

Info baseada na enviada polo:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
13 de novembro de 2017 19:18
_______________

martes, novembro 14, 2017

A Plataforma na Defensa dos Servizos Públicos pola Remunicipalización, continuará no feche até que se celebre o Pleno deste mércores


Un grupo de representantes da Plataforma na Defensa dos Servizos Públicos pola Remunicipalización efectuou un feche nas dependencias municipais que pretende prolongar até o pleno de mañá mércores 15 de novembro. O obxectivo deste feche é chamar a atención e mostrar o rechazo ante o levantamento da suspensión da taxa municipal de saneamento, que fora aprobada durante o goberno de José Manuel Rey Varela e que, logo de ser suspendida a proposta do goberno de FeC-PSOE, no Pleno do 18 de setembro de 2015, e derogada provisionalmente en Febreiro deste ano 2017, agora quere ser instaurada de novo polo goberno de Jorge Suárez. Algo que con case seguridade conseguirá aprobar cos votos ou a abstención do PP.

A Plataforma critica a Suárez por cambiar o programa municipal, e incumprir todo o que aprobou e dixo que ía realizar nos primeiros meses de mandato, verán de 2015. Agora critican que goberne ao mandado de Socamex, parte privada da empresa mista EMAFESA.

Portavoces da Plataforma aseguran que Jorge Suárez debera ter entregado a xestión da depuradora a Augas de Galicia, porque o traballo que realiza agora EMAFESA carece de base contratual. Ademais cualifica de inxusto que a cidadanía de Ferrol teña que sanear as contas dunha empresa totalmente opaca, que ten enganado á cidadanía de Ferrol (a depuradora que non depuraba, os trialometanos, a taxa cobrada ilegalmente...), da que debemos desconfiar e non entregar-lle a xestión dun servizo tan importante como é a depuración de augas residuais.

Tampouco temos que asumir parte dos custes de financiamento dun sistema de saneamento obsoleto, que non separa as augas pluviais das residuais, obrigando a depurar a auga da chuvia, co coste enerxético engadido que supon, moi caro, grande consumidor de enerxía que se nos impuxo en Ferrol, ao que non se puido nin presentar alegacións (a exposición pública do proxecto fíxose en Ourense, dede da Confederación Hidrográfica Miño-Sil), e do que o único responsábel é o Ministerio de Medio Ambiente, a través de ACUAES. Que se paga con fondos europeos e case o 30%, temos que pagar a veciñanza dos concello de Narón e Ferrol. Cando non teríamos que pagar, como no resto dos lugares onde as obras a realizar son declaradas de interese público. Ademais de ser a Ría de Ferrol unha zona de especial sensibilidade. Por non falar da situación de declive económico e social desta Comarca (Desindustrialización, case dobre desemprego que no resto das cidades, emigración da xuventude, alto índice de envellecemento da poboación... ).

A Plataforma denuncia tamén o conxunto de chantaxes e mentiras que se verteron desde Emafesa e a Alcaldía, contra quen pretenderan actuar no camiño do rescate do servizo. Chantaxe ao que se sumou estes días Gas Natural Fenosa, dicindo que ía parar o subministro eléctrico ao sistema de depuración, coa conseguinte paralización, como se a súa paralización, non incurrira nun delito ecolóxico grave, obrigando a outras institucións a facerse cargo, como é o caso de Augas de Galicia, verdadeira responsábel da xestión desta infraestrutura.

Foto de M.C. Ferrol360 - 14 de novembro de 2017

A Plataforma segue insistindo que a situación actual resolveríase convertendo a Emafesa nunha empresa 100% pública e devolvendo a depuradora á Xunta de Galicia. Segundo os portavoces da plataforma “expedientar á empresa, levala ante a fiscalía, audita-la para demostrar a súa xestión contraria aos intereses da cidadanía de Ferrol. Ese é o camiño da recuperación do servizo e do mantemento dos postos de traballo, e non embolsar-lle os maís de 5 millóns de euros que disque lle debemos”.

PLATAFORMA NA DEFENSA DOS SERVIZOS PÚBLICOS, POLA REMUNICIPALIZACIÓN
Alexandre Carrodeguas | 690612737 | Fernando Ramos | 622932443 | Pablo Portero | 659855805 | Bernardo Rego | 603772650 | Lupe Ces | 652201003  |
remunicipalizacion.plataforma@gmail.com | https://plataformaferrol.blogspot.com.es


___________

luns, novembro 13, 2017

Glifosato, industria química e UE, ... Por Félix García Yáñez


Félix García Yáñez [*]
14.11.2017


Nos últimos vinte anos a utilización de pesticidas estendeuse no agro europeo. Práctica importada desde os USA que a Unión Europea foi incapaz de controlar ou frear. As grandes empresas que controlan a produción alimentaria mundial, a través de lobbies asentados en Bruxelas, operan como lanzadeiras para introducilos na axenda da PAC (Política Agraria Común Europea). Hai que recordar que a utilización de produtos herbicidas, onde o glifosato é o compoñente esencial, é a principal causa da contaminación das fontes e acuíferos de auga potable, da redución dos paxaros insectívoros, e da morte das abellas en amplas zonas de Europa.

Amais, o glifosato non é neutro para as persoas, xa que foi clasificado como probable axente canceríxeno polo Centro Internacional contra o Cancro (CIC), axencia da Organización Mundial da Saúde (OMS), encargada de inventariar os detonantes canceríxenos. Aparecido nos anos setenta o seu uso leva aparellado a redución da biodiversidade agrícola e botánica xa que mata sen distinción toda a materia verde como si fose un lanzachamas. A Comisión Europea despois de propoñer a súa re homologación por quince anos máis atópase hoxe debatendo autorizalo só para os próximos dezaoito meses, mentres procura acordar a súa total prohibición na agricultura da Unión Europea. O prazo acábase o 15 de decembro e os países están moi enfrontados nesta cuestión aínda que o Parlamento Europeo avoga por vetalo no espazo agrícola comunitario.  Na última reunión, oito de novembro, catorce países, entre eles España, defenderon prorrogar o uso durante cinco anos máis. En contra pronunciaronse nove e abstiveronse cinco. Francia segue a ser o país máis que máis se opón tal é así que o presidente Macron comprometeuse na campaña electoral a suprimilo no seu territorio.

O veto de uso é fortemente rexeitada polos medianos e grandes propietarios agrarios europeos que pensan que a supresión levaría consigo unha drástica redución das colleitas e poría a auto suficiencia alimentaria na man das empresas exportadoras americanas que non estarían sometidas a esta norma. Complementariamente están en xogo os beneficios da multinacional americana Monsanto que ten a patente. Segundo a Voz de Galicia só na comunidade úsanse máis dun millón de quilos ao ano para unha  superficie potencial de arredor de 650.000 hectáreas agrícolas cun custo que supera os dez millóns de euros.

Pola contra un recente estudo aparecido no número de febreiro da revista “Nature Plants” desmonta o argumento sobre a diminución dos rendementos agrarios. Durante tres anos traballaron nunha base de datos con información de un millar de grandes granxas agrarias francesas e compararon a produtividade coas explotacións lindeiras que mantiñan a mesma produción e o mesmo clima. O análises estatístico demostrou que só no 6% delas hai unha correlación directa entre o aumento da produción e o uso da química agraria. E que unha diminución do 30% no uso da química de sentises non tería efectos negativos sobre a colleita. O estudo vai máis alá e aclara que poderíase manter a produción agraria actual reducindo o 37% dos herbicidas, o 47% dos funxicidas, e o 60% dos insecticidas.

O traballo ven a confirmar as conclusións análogas de outras investigacións recentes. Como o estudo publicado en xullo de 2016 na revista “Scientific Reports”, sobre os rendementos de 150 campos de trigo franceses.

Mais o problema reside na dificultade de convencer aos labregos para que cambien o modelo para favorecer a rotación de cultivos, a diversidade biolóxica, e a limpeza mecánica dos campos. Neste eido a cidadanía europea tamén xoga un papel determinante para obrigar á Unión Europea a desenvolver unha PAC que potencie unha agricultura biolóxica, sen pesticidas, e con planificación ecolóxica global. E no que os concellos poden xogar un importante papel de concienciación. Municipios como os de A Coruña, Ourense ou Santiago xa aprobaron declaracións que prohiben o uso do glifosato nas tarefas de mantemento de parques e xardíns e no referente á limpeza da maleza.

[*] Félix García Yáñez -O Barco, 1954, é licenciado en Historia e Concelleiro de Riada Cidadá (O Barco de Valdeorras).

Enviado por:
Con Nome e Apelidos
-colectivosoeres@gmail.com-
13 de novembro de 2017 19:30

____________

Pedimos a todos os grupos municipais que se opoñan a levantar a suspensión da taxa - ... pola inviabilidade de que Emafesa poda executar a xestión do sistema, polo que pedimos que se esixa á Xunta de Galicia que encargue a depuración a Augas de Galicia, responsábel principal deste servizo - A situación actual resolveríase convertendo a Emafesa nunha empresa 100% pública e devolvendo a depuradora á Xunta de Galicia.

Foto de José Pardo - Pleno Extraordinario do Concello de Ferrol - 10.11.2017

COMUNICADO DA PLATAFORMA - 14 DE NOVEMBRO DE 2017

O Pasado 7 de setembro, esta Plataforma emitía un comunicado[1] completo e argumentado, sobre o sistema de saneamento e depuración das augas residuais de Ferrol e Narón, onde rexeitabamos de plano que Emafesa puidera ser a que xestionara o sistema, entre outras irregularidades, por non cumprir coa lexislación ao respecto, e porque se soporta nunha cadea de encomendas de xestión irregulares, cuxo único obxectivo foi poñer en mans da empresa mixta de augas este servizo. Unha estratexia montada, que resultará moi prexudicial para as abonadas de Ferrol e Narón. Unha empresa endebedada até a medula, e un sistema de depuración nun limbo legal, desde que caducou o anterior convenio de 2014, en 9 de xuño de 2016, até que se asinou este novo Convenio o 1 de Agosto deste ano 2017, ao que non se lle deu publicidade no DOG até o 9 de Outubro.[2] Un funcionamento sen cobertura legal, faltando transparencia e participación cidadá en todo momento do procedemento administrativo, onde as numerosas preguntas e peticións de documentación feitas por rexistro, nunca foron atendidas.

A Plataforma exixe ao goberno municipal, facer unha auditoría real e integral sobre a xestión e a situación económica financeira de Emafesa, que inicie o proceso de rescate da xestión do servizo da auga, denuncie o Convenio con Augas de Galicia e lle entregue a xestión da depuradora, até que se cre un sistema supramunicipal de xestión, devolva a taxa indebidamente cobrada e comece cun proceso transparente e participado.

No pleno do pasado día 10 de Novembro, convocado unicamente para tratar o levantamento da suspensión da taxa, ouviuse de todo. Algúns concelleiros argumentaban que a taxa proposta a votación presentaba indicios de ilegalidade. Outros denunciaban que o Alcalde, facéndose portavoz da parte privada de Emafesa, os ameazase con repercusión legais. Tamén se dixo que o goberno municipal non fora receptivo a escoitar alternativas ofrecidas por grupos da oposición, as cales poderían axudar a solucionar este conflito. En todo caso, de consolidarse o conflito entre o Concello de Ferrol e a empresa mixta Emafesa, presentando esta última a petición de disolución ante do xulgado, a responsabilidade débena asumir todas as partes involucradas: Augas de Galicia, o goberno municipal de Ferrol e a parte privada de Emafesa (Socamex).

A actitude mantida polo goberno municipal de Ferrol nun tema tan importante como é o saneamento das augas residuais é inadmisíbel nunha sociedade que se define libre, democrática e participativa, que se asente nuns valores e principios non manipulábeis nin negociábeis. A xestión pública dos servizos comúns debe ser transparente e participada. A situación actual resolveríase convertendo a Emafesa nunha empresa 100% pública e devolvendo a depuradora á Xunta de Galicia.

Recordamos á cidadanía de Ferrol os seguintes feitos sobre este servizo municipal:

▲ Emafesa non ten un contrato que a lexitime para realizar a depuración nin tampouco para executar unhas obras que realizou no sistema sen o obrigado control e sen pliegos técnicos. Estes traballos deberían ser, en calquera caso, responsabilidade de Augas de Galicia.

▲ O Concello de Narón non asinou aínda ningún Convenio sobre a prestación deste servizo, nin tampouco acepta que sexa Emafesa o xestor do sistema de saneamento. Por outra banda só está disposto a pagar o coeficiente de vertedura establecido pola Lei de Augas de Galicia[3]. Isto quere dicir que, previsiblemente, de non mudar esta situación, serán os abonados e abonadas de Ferrol quen soporten o custo total da depuración de ambos concellos.

▲ Emafesa ten aínda sen aprobar os seus balances económicos anuais correspondentes aos anos 2014, 2015 e 2016. Tampouco o Concello de Ferrol logrou dispoñer da auditoría económica tantas veces anunciada e prometida.

▲ Todos os estudos realizados para o cálculo da taxa foron elaborados por Emafesa e non por unha terceira parte independente como debe ser obrigado.

En vista do anterior:
Pedimos a todos os grupos municipais que se opoñan a levantar a suspensión da taxa, non só pola falta de análise en detalle tanto dos custos incluídos na mesma como dos gastos até agora incorridos en reparacións, postas a punto e pola falta de acordo con Narón de como vai pagar polo servizo, senón tamén pola inviabilidade de que Emafesa poda executar a xestión do sistema, polo que pedimos que se esixa á Xunta de Galicia que encargue a depuración a Augas de Galicia, responsábel principal deste servizo.

Dada a deriva e arbitrariedade que este asunto está tomando, realizaremos un informe completo das efemérides e accións levadas a cabo por todas as partes, para o seu envío á Fiscalía e aos organismos de control das administracións públicas no caso de conflito con Emafesa.

PLATAFORMA NA DEFENSA DOS SERVIZOS PÚBLICOS, POLA REMUNICIPALIZACIÓN
Alexandre Carrodeguas | 690612737 | Fernando Ramos | 622932443 | Pablo Portero | 659855805 | Bernardo Rego | 603772650 | Lupe Ces | 652201003  |
remunicipalizacion.plataforma@gmail.com | https://plataformaferrol.blogspot.com.es

Notas.-

[1]  Comunicado da Plataforma do 7 de setembro de 2017 | http://plataformaferrol.blogspot.com.es/2017/09/a-plataforma-exixe-ao-goberno-municipal.html

[2] RESOLUCIÓN do 4 de setembro de 2017, pola que se dá publicidade aos convenios de colaboración subscritos por esta entidade pública no segundo cuadrimestre do ano 2017. | DOG Núm. 192 Luns, 9 de outubro de 2017 | http://www.xunta.gal/dog/Publicados/2017/20171009/AnuncioO143-280917-0001_gl.html

[3] Artigo 52º e Artigo 68º.4 da LEI 9/2010, do 4 de novembro, de augas de Galicia. |https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2010/20101118/Anuncio3BF46_gl.html

___________

sábado, novembro 11, 2017

A chantaxe non tivo efecto e o Pleno non aprobou a Taxa - Jorge Suárez convoca un novo Pleno Extraordinario, para o mércores 15 de novembro - Gas Natural Fenosa reclama unha factura de 920.835 euros - Vídeo do Pleno de hoxe 10 de novembro de 2017


Hoxe 10 de novembro era o enésimo pleno sobre a Taxa de Depuración, mais foi suspendido tras reclamar o Partido Popular un informe do Consello Consultivo de Galicia sobre a legalidade da proposta, para pronunciarse sobre a mesma. O PP propuxo retirar o único punto da orde do día: "Proposta de declarar finalizada a suspensión da aplicación da Ordenanza Fiscal  reguladora da taxa pola depuración de augas residuais, publicada no BOE de data 3 de setembro de 2014". Proposta que saíu adiante cos 11 votos da bancada do Partido popular, contra os 5 de Ferrol en Común, 2 das non adscritas (Integrantes do Goberno Municipal) e 1 de Ciudadanos, e as abstencións de 3 do PSdeG-PSOE, 2 do BNG e 1 de Esther Leira (Non adscrita).

Escrito de Socamex

O Pleno realizaba-se nun ambiente enrarecido polas circunstancias que envolveron a súa convocatoria, onde días antes coñecía-se a existencia dun escrito de de Socamex,[1] parte privada de Emafesa, co 49% da participación, mais co 100% da xestión empresarial, con rexistro de entrada do 3 de novembro. Escrito onde fai referencia á súa solicitude de disolución, por perda patrimonial, ou en caso de insolvencia, concurso, formulada na pasada Xunta de Accionista, celebrada en 21 de setembro deste 2017. Socamex, di que está obrigada no prazo de dous meses, desde a citada Xunta, á tramitación xudicial de disolución da sociedade, para o que ten de prazo até o 21 deste mesmo mes de novembro.[2] Apuntando, a parte privada de Emafesa que se pode "eliminar a situación de despatrimonialización" que sufre a sociedade, como a causa da súa necesaria disolución, "rehabilitando a Taxa de Depuración Irregularmente Suspendida". Ademais pregunta-se como aínda non se deu curso ao padrón municipal que posibilitaría o cobro dos recibos anteriores á suspensión que segundo Emafesa ascende a 1,911.513 euros e que permitiría reequilibrar "a agónica situación financeira".

Ameaza e chantaxe

O mencionado escrito de Socamex, acompañado dun ditame xurídico, provocou unhas declaracións públicas ameazantes e de claro chantaxe, advertindo de posíbeis repercusións legais das concelleiras e concelleiros que se opuxeran co seu voto á aprobación do rescate da Taxa do PP , neste Pleno que foi precedido dunha improvisada xunta de portavoces coa presencia de secretario e interventor, para validar a "advertencia" do goberno municipal de Ferrol en Común e non adscritas, co alcalde Jorge Suárez de viaxe na cidade escocesa de Glasgow na cuarta edición da Atlantic Stakeholder Platform Conference. Participaba na "Advertencia", a través dun vídeo colgado en facebook previamente gravado. O día anterior a xunta de portavoces unha rolda de prensa de Alvaro Montes e Suso Basterrechea, no mesmo ton ameazante, sen asumir ningún tipo de responsabilidade. Para os dous edís, son o resto dos grupos que conforman a corporación municipal os culpábeis de ter chegado a esta situación.

Pleno curto máis bronco


https://youtu.be/DTSKhYFEHpc

Falaron: Alberto Espiñeira pola sección sindical da CGT; o presidente do comité de empresa, Jesús Castro;  pola Plataforma na Defensa dos Servizos Públicos, pola Remunicipalización Servizos Públicos, pola Remunicipalización, interveu o noso compañeiro Alexandre Carrodeguas.

Logo polo grupo municipal do Partido Popular, antes do inicio do debate, Martina Aneiros, portavoz do grupo, solicitou a retirada do único punto da orde do día, amparando-se no artigo 92 do Regulamento de Organización (ROF e RX das EL).[3]

Beatriz Sestayo e Ibán Rivas, do PSdeG-PSOE e BNG portavoces dos grupos municipais do PSOE e BNG, interviron a continuación en termos moi duros co propio Alcalde e o portavoz de Ferrol en Común e Goberno Local, Álvaro Montes. E a edil non adscrita Esther Leira.

Declaracións do Alcalde despois do Pleno

En declaracións posteriores, unha vez rematado o Pleno, o Alcalde, Jorge Suárez, acusou ao Partido Popular de artellar unha estratexia de desgaste ao goberno, co obxectivo de asfixia-los, logo de que o pleno extraordinario no que estaba previsto levantar a suspensión a taxa do PP, como así demandaba Socamex no seu escrito.

Convocado un novo Pleno para o mércores 15 de novembro

Ao pouco de rematar o Plen, xa foi convocado un novo, coa mesma orde do día, para o vindeiro mércores, 15 de novembro, a partir das 9 da mañá. Jorge Suárez afirmou que non pediran o Informe ao Consello Consultivo de Galicia tal como demandou o Partido Popular, ao estimar que non son informes perceptivos e nós o que queremos é traer canto antes este punto a un novo pleno e onde cada un deberá de aceptar as responsabilidades que teña que asumir.

Gas Natural Fenosa reclama unha factura de 920.835 euros


Gas Natural Comercializadora decidiu rescindir o contrato de fornezo eléctrico a Emafesa, por débedas contraídas desde setembro de 2016, e que ascenden a un total de 920.835 euros, facturas que a empresa mixta non pagou alegando falta de liquidez.


Notas.-

[1] Escrito de Socamex dirixido ao Concello de Ferrol, con data de rexistro  de entrada do 3 de novembro de 2017. | Acceder/Baixar.

[2]  Real Decreto Legislativo 1/2010, de 2 de xullo, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Sociedades de Capital. | Ir á Web do BOE.

Artigos (363.1.e, 365 e 366) relacionados no escrito de Socamex do RDL 1/2010.

Artigo 363. Causas de disolución.

1. A sociedade de capital deberá disolverse:

e) Por perdas que deixen reducido o patrimonio neto a unha cantidade inferior á metade do capital social, a non ser que este auméntese ou se reduza na medida suficiente, e sempre que non sexa procedente solicitar a declaración de concurso.

Artigo 365. Deber de convocatoria.

1. Os administradores deberán convocar a xunta xeral no prazo de dous meses para que adopte o acordo de disolución ou, si a sociedade fose insolvente, esta inste o concurso.

Calquera socio poderá solicitar dos administradores a convocatoria si, ao seu xuízo, concorrese algunha causa de disolución ou a sociedade fose insolvente.

2. A xunta xeral poderá adoptar o acordo de disolución ou, si constar na orde do día, aquel ou aqueles que sexan necesarios para a remoción da causa.

Artigo 366. Disolución xudicial.

1. Si a xunta non fose convocada, non se celebrase, ou non adoptase algún dos acordos previstos no artigo anterior, calquera interesado poderá instar a disolución da sociedade ante o xuíz do mercantil do domicilio social. A solicitude de disolución xudicial deberá dirixirse contra a sociedade.

2. Os administradores están obrigados a solicitar a disolución xudicial da sociedade cando o acordo social fose contrario á disolución ou non puidese ser logrado.

A solicitude haberá de formularse no prazo de dous meses a contar desde a data prevista para a celebración da xunta, cando esta non se constituíu, ou desde o día da xunta, cando o acordo fose contrario á disolución ou non se adoptou.

[3] Real Decreto 2568/1986, de 28 de novembro, polo que se aproba o Reglamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais. (ROF e RX das EL) | Ir á Web do BOE.

Art. 92.

1. Calquera Concelleiro poderá pedir, durante o debate, a retirada dalgún expediente incluído na orde de día, a efecto de que se incorporen ao mesmo documentos ou informes, e tamén que o expediente quede sobre a mesa, aprazándose a súa discusión para a seguinte sesión. En ambos casos, a petición será votada, tras terminar o debate e antes de proceder á votación sobre o fondo do asunto. Si a maioría simple votase a favor da petición non haberá lugar a votar a proposta de acordo.

2. No caso de que se trate de asuntos non incluídos na orde do día que requiran informe preceptivo da Secretaría ou da Intervención, si non puidesen emitilo no acto, deberán solicitar do Presidente que se aprace o seu estudo quedando sobre a mesa ata a próxima sesión.

Cando dita petición non fose atendida, o Secretario farao constar expresamente no acta.

_________

venres, novembro 10, 2017

Esquerda Unida Narón esixe a xestión directa da rede de saneamento e depuración por parte da Xunta de Galicia, a través de Augas de Galicia. - Noutra orde de cousas, insta ao Goberno Local poñer en marcha unha campaña de fomento do cooperativismo en Narón


Esquerda Unida Narón esixe a xestión directa da rede de saneamento e depuración por parte da Xunta de Galicia a través de Augas de Galicia

André Abeledo defendeu que Narón non debe asinar ningún acordo que non pase pola xestión directa da rede de saneamento e depuración por parte da Xunta.

Narón non pode poñerse nas mans de EMAFESA. Lembremos todo o que rodea a EMAFESA en materia de xestión económica financeira, dende contas infladas ata incumprimentos, ademais dunha situación económica insostible cunha débeda millonaria.

Abeledo, advirte do perigo que supón que a parte privada de Emafesa (Socamex)  sería quen  imporía sempre o seu criterio e as súas contas, claro está para conseguir o maior beneficio posible e conseguir sanear as súas contas.

André Abeledo remarcou que dende EU NARÓN defendemos a necesaria transparencia que datos reais e contrastados estableza o custo do servizo.

Defendemos que se adopten medidas para evitar o gasto enerxético que dispara o custo económico.

Insistimos en que a Xunta e do Goberno central deben contribuír economicamente para facer fronte a este servizo.

Unha obriga ineludible tendo en conta que non asumiron todo custo das obras, custo que aínda por riba incrementouse para os Concellos por mor dos atrasos de execución. Uns atrasos dos que Narón non é responsable.

Abeledo insiste en que ao Goberno Local a que defenda os intereses da veciñanza e que non asine un convenio que vai hipotecar o futuro de Narón.

Entendemos que o acordo é de dubidosa legalidade, e pretenden que a sinatura do Concello de Narón déalle a aparencia de legal e consensuado polas Administracións.

---

Abeledo insta ao Goberno poñer en marcha unha campaña de fomento do cooperativismo en Narón

Para dar cumprimento a Moción presentada por EU Narón e aprobada en Pleno en Febreiro de 2016.

André Abeledo insta ao equipo de goberno a traballar nunha campaña de información, formación e fomento do cooperativismo.

Abeledo entende que esta campaña é urxente unha vez os presupostos contemplan unha partida  para dar axudas as veciñas e veciños de Narón que busquen autoempregarse poñendo en marcha unha cooperativa.  Axudas que se poderán solicitar a partir de Xaneiro do 2018.

EU de Narón levou de Febreiro de 2016 a moción para fomentar o cooperativismo en Narón da que parte esta iniciativa. Naquela Moción Abeledo propuxo ao Concello configurar un proxecto de viveiro de cooperativas para pór á súa disposición instalacións básicas; promover cursos de formación e asesoramento para emprendedores.

Despois de diferentes reunións de traballo entre EU e o equipo de Goberno chegouse a conclusión de que a mellor opción é a da colaboración económica cós novos cooperativistas naroneses e os presupostos contemplan unha partida para traballar neste sentido.

GRUPO MUNICIPAL DE EU NARÓN
    
Enviado por:
Naron Esquerda Unida
-eu-naron@esquerdaunida.org-
9 de novembro de 2017 17:02
9 de novembro de 2017 17:00

________________________

xoves, novembro 09, 2017

Atividades previstas para esta fim de semana, na Fundaçom Artábria, o 10 e 11 de novembro: A sexta-feira coa apresentaçom da Banda Desenhada... O sábado con Antón Cortizas ensinará-nos a arte milenar dos Origamis...


A seguir informamos das atividades previstas para esta fim de semana na Fundaçom Artábria

Na sexta-feira, 10 de novembro, decorrerá a apresentaçom da Banda Desenhada "Lucas Ferro Caaveiro, a autêntica rebeldia galega". No ato, que começará às 20.30hs e intervirám Henrique Sanfiz e o ilustrador Carlos Sardinha.

+info: https://www.youtube.com/watch?v=Q9bvzFXP9yw


No sábado 11, contaremos com um novo atelier para crianças e familias. Desta volta, Antón Cortizas ensinará-nos a arte milenar dos Origamis. A atividade é pensada para crianças a partir dos 5 anos. Precisa-se de inscriçom prévia, a qual é gratuita e há um límite para 15 crianças.

Podes fazer a inscriçom escrevendo para correiodeartabria@gmail.com ou ligando para o telefone 671 200 160 (Lara).
--
Travessa de Batalhons nº7   Esteiro
15403 Ferrol - GALIZA
Telefone:  +34 981 35 29 86
www.artabria.net

Segue-nos em twitter @fartabria e em facebook!
....
A Fundaçom Artábria é um projecto popular em defesa da língua e cultura nacional, os valores solidários e os direitos históricos da Galiza. Entidade de carácter sociocultural sem ánimo de lucro que está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o nº 54 no registo de fundaçons da Xunta de Galicia.

Enviado por:
Fundaçom Artábria
-artabria@artabria.net-
9 de novembro de 2017 12:39
_________________

Segunda convocatoria da Asemblea Cidadá Aberta: para a realización de propostas de organización, constitución e elaboración dun plan de traballo - Venres 10 de novembro ás 18:30hs no Ateneo Ferrolán


CONVOCATORIA DE ASEMBLEA CIDADÁ
DIA: VENRES 10 DE NOVEMBRO
HORA: ÁS 18.00hs.
LUGAR: ATENEO FERROLÁN


O próximo venres 10 de Novembro terá lugar a convocatoria dunha nova asemblea cidadá aberta, na que se dará continuidade á tida lugar o pasado 28 de Outubro. A cita será ás 18.00 horas, no Salón de Actos do Ateneo Ferrolán.

Na asemblea aberta do pasado 28 de Outubro, un grupo de  persoas, participantes a título individual, preocupadas pola situación social, cívica, económica, laboral e institucional de Ferrol, estivemos a falar en torno a fomentar a participación da veciñanza na vida do concello, á construción dunha alternativa desde abaixo, desde a pluralidade de inquedanzas, e a necesidade de concretar obxectivos comúns, e tamén o coidado dos procesos, a través do diálogo, da flexibilidade, da transparencia e da horizontalidade.

Tamén concretamos unha orde do día para esta nova asemblea, para traballar na realización de propostas de organización, constitución e elaboración dun plan de traballo.

Resumo da Primeira Asemblea Cidadá do pasado 28 de Outubro

O sábado 28 de Outubro, no Centro Cultural Carvalho Calero, tivo lugar unha asemblea cidadá que reuniu un grupo de persoas a título individual en torno á súa preocupación pola situación social, cívica, económica, laboral e institucional de Ferrol. Entre as asistentes, atopábanse persoas participantes en diversos movementos asociativos e sociais, sindicais e veciñais,e mesmo varias persoas que teñen formado parte do goberno municipal. Isto reflectiu e posibilitou unha pluralidade de visións e perspectivas que guiará o proceso de creación dunha posible alternativa social e política.

Nesta primeira Asemblea foron de especial relevancia as reflexións en torno a fomentar a participación da veciñanza na vida do concello, á construción dunha alternativa desde abaixo, desde a pluralidade de inquedanzas, e a necesidade de concretar obxectivos comúns, e tamén o coidado dos procesos, a través do diálogo, da flexibilidade, da transparencia e da horizontalidade.

Neste contexto, expresouse a vontade da Asemblea de continuar o proceso de construír e afondar unha alternativa social e política para a cidade de Ferrol, e para iso emprazámonos para unha nova asemblea cidadá aberta a todas aquelas persoas que desexen participar, para o venres día 10 de Novembro. A orde do día desta seguinte convocatoria centrarase na realización de propostas de organización, constitución e elaboración dun plan de traballo.

Contacto para Comunicación:
Xaime Aguiar
675 357 630
procesoferrol@gmail.com
Documento: Hai Alternativa - Hai Posibilidade, en formato pdf. | Acceder/Baixar.

Enviado por:
Proceso Ferrol
-procesoferrol@gmail.com-
29 de outubro de 2017 13:05
8 de novembro de 2017 23:47

________________

A ameaza e a chantaxe faise habitual na política do goberno municipal - A Plataforma pola Remunicipalización diante do Pleno Municipal de Ferrol, onde o Goberno de Jorge Suárez pretende recuperar a Taxa do PP - Chamamos á veciñanza a participar no pleno extraordinario, este venres 10 de novembro, pola mañá, ás 9:30hs, para amosar o noso desacordo e indignación

Consello de Administración de Emafesa- Abril de 2017 - Foto GaliciaPress

Primeiro foi o mantra “sen taxa non hai depuración”, a isto sumouse a instrumentalización dun sector dos traballadores e traballadoras do mar, a quen se lles dixo que sen taxa a depuradora non ía arrancar. Logo viñeron varios plenos onde se pretendía aprobar unha taxa elaborada pola empresa que enganou á cidadanía de Ferrol en diferentes ocasións (depuradora, trialometanos, ocultación de inspección...). Logo se falou de que o Alcalde ía ter que responder co seu patrimonio. Agora fálase de que é o conxunto da corporación a que vai ter que responder ante a xustiza se non se aproba a taxa que elaborou EMAFESA.

Todo para dar cobertura legal a unha relación contractual EMAFESA versus depuración, que non a ten; todo por sanear unhas contas, as de EMAFESA, que non están aprobadas; todo por ocultar unha xestión nefasta e prexudicial para os intereses da cidadanía de Ferrol por parte de SOCAMEX, parte privada e única xestora de EMAFESA; todo por ocultar a inacción do alcalde Jorge Suárez e do seu goberno, que fixeron ouvidos xordos ás organizacións sociais coma a nosa ou a propia AEOPAS (Á que o Concello está asociada), que se ofertaban para colaborar e cooperar nos pasos a dar para o rescate do servizo das mans desa empresa irresponsábel e incapaz, EMAFESA; todo para manter-se nunha posición incomprensíbel e turrona, na vez de devolver-lle a Augas de Galicia, a xestión do servizo e das infraestruturas, da que só ela é responsábel; todo para que o que é un sistema de saneamento moi caro, ineficaz e obsoleto, sexa sufragado pola veciñanza de Ferrol e o FEDER, sen que os seus responsábeis políticos e técnicos asuman nada; todo para que o goberno de Rey Varela saia ileso do que foi unha das maiores fraudes cometidas contra o pobo de Ferrol dos últimos tempos, cobrar por un servizo que non se prestaba, a depuradora que non depuraba; sen ter aprobado o preceptivo padrón municipal e todo isto aínda tendo acordado, en setembro de 2015, todas as medidas para que EMAFESA non seguira tirando os nosos recursos polo sumidoiro, (auditoría, expedientes, fiscalía, devolución da taxa, denuncia do Convenio con Augas de Galicia, devolución do sistema de depuración...) nada disto se levou adiante. Estes dous anos foron desandar o andado, tirarse polo monte abaixo.

A Plataforma manten-se nas exixencias que levamos presentando diante do goberno municipal desde hai ano e medio:

1º Cumprir xa a súa obriga e compromiso de facer unha auditoría real e integral sobre a xestión e a situación económica financeira de EMAFESA.

Denunciar o Convenio con Augas de Galicia e entregar a xestión do sistema de saneamento e depuración a quen é o seu único responsábel -a Xunta de Galicia, a través de Augas de Galicia, até que se constitua un sistema supramunicipal de xestión (Como Edar Bens, empresa pública dos concellos da Coruña, Arteixo, Cambre, Culleredo e Oleiros), como así posibilita o primeiro Convenio de Colaboración (encomenda) entre a Confederación Hidrográfica Miño-Sil e Augas de Galicia.

Devolver a taxa indebidamente cobrada á veciñanza e comezar cun proceso transparente e participado como manda as directivas europeas e a lexislación vixente xa adaptada.

Iniciar o proceso de recuperación da xestión do servizo, para a xestión pública, cumprindo cos acordos do pleno municipal de 30 de xullo de 2015.

Chamamos á cidadanía a participar no pleno extraordinario onde o goberno de Jorge Suárez pretende recuperar a taxa do Partido Popular, para mostrar o noso rechazo ante esta desfeita do que debera ser unha política de defensa do ben común, que se converte na defensa dos intereses dunha coporación privada que dita, baixo chantaxe e ameazas a política municipal deste goberno de FeC.

Ferrol, 9 de nevombro de 2017



PLATAFORMA NA DEFENSA DOS SERVIZOS PÚBLICOS, POLA REMUNICIPALIZACIÓN
Abonda de saqueo! Hai outras alternativas! Si se pode!
Pódese, débese e precísase!
  • Alexandre Carrodeguas | 690612737
  • Fernando Ramos | 622932443
  • Pablo Portero | 659855805
  • Bernardo Rego | 603772650
  • Lupe Ces | 652201003
remunicipalizacion.plataforma@gmail.com

https://plataformaferrol.blogspot.com.es
_________

mércores, novembro 08, 2017

A batalla da auga en Ferrol - A auga e o sanaeamento non é un negocio, é un dereito humano - Unha auga potábel, limpa, e o saneamento, son esenciais para a realización de todos os dereitos humanos - Entregar a xestión do sistema de saneamento e depuración a quen é o seu único responsábel -a Xunta de Galicia, a través da empresa Augas de Galicia, até que se cre un sistema supramunicipal de xestión


Pasaba en Setembro de 2015

Comezando a facer o proposto e ser consecuente co Programa

Naquel tempo, segundo ten recollido á xornalista Rocio Pita Parada na Voz de Galicia do 08.09.2015, e con máis detalle (Redactadas polo gabinete de comunicación), poden-se atopar na propia web do Concello[1], estas eran as palabras de Jorge Suárez moi ben sintetizadas pola mencionada xornalista: "O Concello de Ferrol nega-se a asumir a responsabilidade sobre a depuradora de Cabo Prioriño e as súas deficiencias, e impugnará o convenio con Augas de Galicia mediante o que asumiu as competencias da súa xestión e explotación". O alcalde, Jorge Suárez, anunciaba esta medida hai dous anos, e dicía que "levaría ao Consello de Administración de Emafesa a anulación da encomenda de xestión que realizou en favor deste ente, para facerse cargo do funcionamento da EDAR. Alí pediría o «cambio de xestor» de Emafesa, por considerar que se incorrera en «responsabilidades de xestión graves»"; é dicir, hai dous anos, "pedía a destitución do actual xerente, Alejandro Pisa". O rexedor consideraba que "debería ser Augas de Galicia, que recibiu as infraestruturas da Confederación Hidrográfica Miño-Sil en maio do 2014, ou este organismo estatal os que asumiran a reparación das gretas e fisuras comunicadas por Emafesa en xuño deste ano nesta infraestrutura".Ademais, no pleno extraordinario que se celebraba o venres 18 de setembro de 2015 , o goberno local levaría "a aprobación a derrogación da ordenanza da taxa do saneamento, por considerar que en ningún momento se produciu o feito impositivo que se gravaba: a depuración das augas residuais". Así, non se pasaría ao cobro o recibo que estaba previsto para ese mes. E "prometía estudar como se devolverían os ao redor de 800.000 euros xa abonados polos ferroláns polo primeiro recibo". Suárez sinalaba que "si se facía unha devolución directa ou a través do recibo, dependería do que recomendaran os informes xurídicos".

As hemerotecas están cheas de noticias e declaracións como esta, na propia páxina web do Concello fai unha referencia explicita a este asunto e anuncian compromisos, totalmente incumpridos [08.09.2015 | 10.08.2015 | 13.08.2015 | 18.08.2015 | 27.08.2015 | 28.08.2015 | ]. Nos Plenos do 30 de xullo, o 27 de agosto e o 18 de  setembro de 2015, acordaron-se medidas concretas cara a remunicipalización,

Denuncian a fraude dunha depuradora que non depuraba

Destacada foi a comparecencia do 28 de agosto, das 11 concelleiras e concelleiros de Ferrol en Común e PSdeG-PSOE, que conformaban o goberno local, logo da visita á estación depuradora de Prioriño, uns días antes (25 de agosto de 2015), onde se dixo publicamente que se destapaba unha fraude á veciñanza na EDAR de Prioriño, onde non se depurara integramente nin un metro de agua desde 2014. Que foi na mencionada visita sorpresa a EDAR, que construíu Dragados (Daquela empresa do mesmo grupo empresarial ACS) e que xestionaba Urbaser (Socamex) a través dunha encomenda a Emafesa (en forma de Protocolo de Xestión elaborado polo bufete de avogados Lama&Asociados), que se aprobou no pleno en maio do 2014. O alcalde, Jorge Suárez, cualificaba estes feitos de “extrema gravidade” e afirmaba que os poría en coñecemento do xulgado para que se dirimiran todas as responsabilidades administrativas e xudiciais que corresponderan. O Executivo local comprometíase a exixir a Urbaser a devolución da taxa, a anulación do seguinte cobro e as indemnizacións que se derivaran por esta grave irresponsabilidade e engano á cidadanía [+info].

As cousas parecía que ían polo camiño acertado, conforme ao programa electoral, ás propostas electorais feitas en campaña, ao programa de goberno polo que foi investido Alcalde, Jorge Suárez, e ao acordado no mencionado Pleno do 30 de xullo.

Pasa en novembro de 2017

Agora a política do goberno municipal de Ferrol está nas antípodas

Estes dous anos vimos observando, primeiro desde o estupor e logo desde a impotencia e frustración, como o goberno de Jorge Suárez non executou ningunha das medidas aprobadas ou prometidas. Nin un expediente á empresa, nin unha denuncia á fiscalía, nin a auditoría, nin un paso para a recuperación do servizo... E as ameazas da parte privada van facendo virar a situación até atoparnos diante dun pleno municipal convocado para recuperar a denostada Taxa do PP, e insuflar millóns de euros nunha empresa que mentiu (depuradora que non depuraba), puxo en risco a saúde da poboación (trialometanos), ocultou información... non ten contas nin actas aprobadas, e opera nunha infraestrutura sen base legal para elo.

O acceso á auga potábel e ao saneamento é un Dereito Humano

Debemos tomar consciencia da marabilla de ter acceso á auga, cousa que só nos lembramos cando nos falta. O 28 de xullo de 2010, a Asemblea Xeral das Nacións Unidas recoñeceu explicitamente o dereito humano á auga e ao saneamento[2], reafirmando que unha auga potábel, limpa, e o saneamento, son esenciais para a realización de todos os dereitos humanos.

Xa non se verte á Ría, e dicían que non se podía

Desde o pasado mes de abril podemos comprobar como xa non se verten á Ría eses millóns de litros diarios de augas residuais. Vemos unhas augas claras e nos aledamos que por fin se deixara de contaminar, ao menos desde os sumidoiros. Mais o sistema de saneamento que nos impuxeron desde Madrid e a Xunta, é un sistema obsoleto que mistura augas fecais con augas pluviais, contradicindo o disposto na normativa básica de planificación PXOM. Enerxeticamente é moi caro. Os 12 tanques de tormenta, teñen que bombear até a estación impulsora, e esta ten que face-lo até Prioriño salvando unha altura de case 50m. Os días de chuvia, os tanques van verter directamente á ría. Con planificación e vontade política, podería-se ir transformando para que fora eficaz, menos custoso e máis sostíbel. Mentres, habería que aplicar protocolos de control que evitasen os vertidos indiscriminados.

Principio de recuperación de custos, participación e transparencia


A Directiva Europea Marco da Auga[3] di que pretende protexer e mellorar o estado das augas e a súa sustentabilidade. O artigo 9 da Directiva considera a importancia de ter en conta o principio de recuperación de custos, polo que os prezos contribuírían a conseguir obxectivos ambientais, de uso e calidade. Servirían para protexer e mellorar a saúde das persoas e o medio natural. Os prezos deberían servir para recuperar os custos de abastecemento, saneamento e depuración. Nisto se basean as administracións para poñer taxas ou canons. Mais tamén di que para poder aplicar este principio, torna-se necesaria mellorar a transparencia na información sobre custos e prezos, é dicir, qué se paga, e quen o paga e como. Que a veciñanza ten dereito a coñecer o que realmente custan os servizos da auga e o que verdadeiramente teñen que pagar por devanditos servizos. A directiva sinala que os poderes públicos teñen o deber de dar a coñecer dita información e abrir espazos de participación. Son as normativas e as diferentes administracións as que teñen que garantir esta información, a transparencia e a participación. Levamos innumerábeis peticións de documentación, miles de firmas para Audiencia Pública, miles de recursos, peticións para que se respecte a lexislación en materia de participación e o Alcalde fai ouvidos xordos ante as nosas peticións transgredindo as elementais normas que permiten a participación cidadán.

A xestión da auga como negocio aos ollos das corporacións económicas

Mais, no que era un dereito humano, un ben común escaso, os executivos das grandes corporacións empresariais viron un millonario volume de negocio. Interviron cos seus lobbys para que se lexislara facendo dun servizo público, un grande negocio. Empresas privadas ou mixtas, mais sempre xestión privada 100%. Ao longo do tempo descubriu-se unha grande fraude na xestión privada, e ía acompañada de corrupción e numerosas irregularidades en innumerábeis municipios de todo o Estado. Mesmo as empresas privadas intervindo a xestión pública, a través de comisións, para a subcontratación de servizos e subministros.

Opacidade e mala xestión de Emafesa

Levamos 17 anos de Empresa Mixta Augas de Ferrol, SA, empresa que comezou impoñendo a súa vontade con cambios nos Estatutos societarios que houbo que repoñer, mentido e enganando. Investimentos comprometidos que nunca se chegaron a facer, condenada polo Tribunal de Contas.... Todas as alarmas saltaron, coa entrega irregular da xestión da depuradora a EMAFESA. Aumentar o volume de negocio da parte privada, cando dis que a vas a denunciar e que queres desprenderte dela, como xestora do ciclo integral da auga, non cadra, a non ser que se estea mentindo. Coñecemos cal é o papel desta empresa que non só puxo en perigo a nosa saúde coa crise dos trihalometanos, se non que, como ten denunciado ante a fiscalía esta Plataforma, cobrou unha taxa indebida, por un servizo que non se prestaba. A maiores, participou nun engano intencionado con publicidade, xunto ao anterior goberno de José Manuel Rey Varela, anunciando que a depuradora estaba funcionando, cando a verdade era que non se depuraba, vertendo diariamente e perante un ano, millóns e millóns de litros de auga contaminada ao mar. A opacidade nas contas e na xestión son unha das características desta empresa, que agora acumula perdas millonarias. O intento de utilización da Taxa como aval bancario para obter novo crédito; chantaxe co concurso de acredores e de disolución; fai que o problema que supón para a poboación de Ferrol a existencia de EMAFESA, secuestrada pola parte privada SOCAMEX-URBASER-FIRION INVESTMENTS, se perpetúe no tempo e signifique unha sangría continuada de recursos familiares e recursos públicos en Ferrol.

Un sistema de depuración sen garantías xurídicas

A entrega a esta empresa do sistema de depuración, non ofrece garantías e está na dirección oposta ao que debera ser un proceso de remunicipalización deste servizo. A maiores, Augas de Galicia, até o momento única responsábel da EDAR de Cabo Prioriño e do resto do sistema de depuración, ao entregar a unha empresa mixta, polo tanto, empresa que se rexe polo dereito privado, ao menos, na práctica, actúa como unha entidade non suxeita á Lei de Contratos Públicos, como calquera empresa privada, e polo tanto,a xestión dun servizo sen aplicar o principio de libre concorrencia, suporía incorrer nunha causa de nulidade de pleno dereito. Na mesma situación podería encontrarse o Concello de Ferrol, asinando un novo Convenio de Colaboración con Augas de Galicia, onde se formaliza a encomenda de xestión... e a súa vez mantendo irregularmente o Protocolo de Execución onde se lle outorga a EMAFESA a xestión, explotación, mantemento e conservación do sistema de saneamento e depuración. Protocolo que caducou co propio Convenio de Colaboración de 2014 (Encomenda entre Augas de Galicia e Concello) que lle daba cobertura legal. Convenio que caducou o 9 de xuño de 2016. Como mínimo a irregularidade é a norma.

A Plataforma persiste nas súa reivindicacións

A Plataforma na Defensa dos Servizos Públicos, pola Remunicipalización, reitera as súas demandas e reivindicacións e exixe ao goberno municipal que ante os continuos incumprimentos por parte da empresa mixta EMAFESA, e ante as irregularidades no corpo contractual, faga unha auditoría real sobre a xestión e a situación económica financeira da Empresa; inicie o proceso de recuperación da xestión do servizo, cumprindo cos acordos do pleno municipal de xullo de 2015; denuncie o Convenio con Augas de Galicia e entregue a xestión do sistema de saneamento e depuración a quen é o seu único responsábel, a Xunta de Galicia, a través da empresa Augas de Galicia, até que se cre un sistema supramunicipal de xestión (Como Edar Bens, empresa pública dos concellos da Coruña, Arteixo, Cambre, Culleredo e Oleiros), como así está establecido; devolva os 800 mil euros da taxa indebidamente cobrada e comece cun proceso transparente e participado.



PLATAFORMA NA DEFENSA DOS SERVIZOS PÚBLICOS, POLA REMUNICIPALIZACIÓN
Abonda de saqueo! Hai outras alternativas! Si se pode!
Pódese, débese e precísase!
  • Alexandre Carrodeguas | 690612737
  • Fernando Ramos | 622932443
  • Pablo Portero | 659855805
  • Bernardo Rego | 603772650
  • Lupe Ces | 652201003
remunicipalizacion.plataforma@gmail.com

https://plataformaferrol.blogspot.com.es
Notas.-

[1] O Goberno local encarga unha auditoría externa a Emafesa para elevar a denuncia ante a Fiscalía. | O socio privado ocultou unha visita de Augas de Galicia a EDAR o 1 de setembro, na véspera do anterior Consello de Administración. Socamex-Urbaser oponse a cesar ao xerente pese as gravidade das irregularidades das que adoece a xestión do servizo municipal da auga. Pola súa banda, o Goberno levará a pleno a derogación da taxa de saneamento o vindeiro 17 de setembro (Logo celebrou-se o 18 de setembro). | 08.09.2015 - Web Oficial do Concello. | Ir á Web.

[2] Resolución aprobada pola Asemblea Xeral o 28 de Xullo de 2010  - Asemblea Xeral 3 de agosto de 2010 - 64/292.  O dereito humano á auga e o saneamento.| Acceder/Baixar.

[3] Directiva 2000/60/CE do Parlamento Europeo e do Consello de Europa - 23 de outubro de 2000, pola que se establece un marco comunitario de actuación no ámbito da polÌtica de augas. -  22.12.2000 Diario Oficial das Comunidades Europeas | Ir á Web.
_______