mércores, setembro 05, 2007

Prevista a entrada dun novo buque gaseiro na Ría de Ferrol, para este venres 7 de setembro. E sobre algúns resultados da entrevista de onte en Madrid

Onte, 4 de Setembro tivo lugar unha reunión en Madrid na sede do Ministerio de Industria, na Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, co seu titular na dirección do organismo, Jorge Sanz e coa subdelegada de Hidrocarburos, Carmen Martínez. Pola importancia da noticia transcribimos como redactan a mesma diferentes xornais nas súas edicións dixitais de hoxe.

Nas próximas horas agardamos o análise de dita reunión polo Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, que manterá un encontro da súa Mesa de Traballo, hoxe 5 de setembro ás 8 da tarde nos locais da Asociación Veciñal de Ferrol Vello, no Porto de Ferrol. Ao mesmo tempo o Comité Cidadán tomará acordos diante da prevista entrada doutro buque gaseiro que se espera para o vindeiro venres, 7 de Setembro.



_________________

PARA ESTE VENRES 7 DE SETEMBRO, ESTÁ PREVISTA A ENTRADA DUN NOVO GASEIRO, POLO QUE TODO O MUNDO ATENTO Á CONVOCATORIA DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA, POIS POR MANDATO DA ASEMBLEA CIDADÁ, TERÁ QUE TER LUGAR UNHA CONCENTRACIÓN NO PORTO DE FERROL, SEN DESCARTAR OUTRAS ACCIÓNS.
___________________


Diario de Ferrol
5 de Setembro de 2007

Industria comprométese a revisar os informes sobre Reganosa

O colectivo veciñal O Cruceiro de Mehá mostrou a súa satisfacción tras o encontro mantido con responsables da Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas. Segundo os portavoces dos encerrados durante 44 días no Concello de Mugardos, o Ministerio de Industria revisará os informes sobre Reganosa.

REDACCIÓN > FERROL

Luz Mariña Torrente, presidenta da AVV O Cruceiro de Mehá, e a avogada Patricia Gabeiras mantiveron onte un encontro en Madrid co director xeral Jorge Sanz e coa subdelegada de Hidrocarburos de Industria, Carmen Martínez, no que, segundo a versión dos veciños, os representantes do ministerio mostráronse receptivos a estudar a información facilitada pola entidade en relación co procedemento de otorgamiento das autorizacións outorgadas á planta de Reganosa.

Neste sentido, os responsables ministeriais comprometéronse a revisar os informes que no seu día avalaron o funcionamento da planta de gas mugardesa, supeditado a que se cumprisen determinados condicionantes que, segundo expresan os afectados, non se tiveron en conta en posteriores autorizacións emitidas.

Entre os requisitos que condicionaban a autorización da construción da planta atopábanse o respecto ás distancias de seguridade aos núcleos de poboación e que os buques, en caso de urxencia, puidesen abandonar a ría o máis axiña posible e polos seus propios medios.

Así mesmo, os responsables de Industria aceptaron mediar cos máximos responsables do Ministerio para que o colectivo poida ser recibido polo seu titular, Joan Clos, ou ben polo secretario xeral de Enerxía, Ignaci Neto.

Ademais, continúa pendente a petición de entrevista co presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño. A asemblea dos afectados que iniciaron o pasado mes de xullo o peche decidiu de forma unánime continuar con esta medida de presión mentres non se produzan estes encontros.

Asemblea > Así mesmo, esta tarde manterán unha reunión co Comité Cidadán de Emerxencia ás oito no local da AVV de Ferrol Vello. A asemblea prodúcese dous días antes da chegada do próximo gasero, prevista segundo a Autoridade Portuaria para o venres.

O GNL "Ollo" chegará á planta mugardesa para descargar 63.681 toneladas de gas natural licuado. Na última asemblea cidadá, celebrada o pasado 9 de agosto, acordouse que en caso de chegada dun novo gasero realizaríase, como mínimo, unha concentración con cacerolada-tamborrada en Ferrol Vello ou en Mugardos, sen descartar a posibilidade de otrras actuacións, algunhas delas con lanchas, para realizar manifestacións por mar ou para obstaculizar a entrada dos gaseros, de forma real ou simbólica, segundo o Comité.

Enlace coa noticia orixinal no Diario de Ferrol

___________

A noticia no xornal El País, por Lorena Bustabad

O Ministerio de Industria promete á veciñanza de Mugardos revisar os permisos de Reganosa

LORENA BUSTABAD - Ferrol - 05/09/2007


O Ministerio de Industria comprometeuse onte a revisar todos os permisos concedidos no seu día a Reganosa para a construción e posta en marcha dunha planta de gas en Mugardos, ao sur da ría de Ferrol. É o compromiso que os veciños de Mehá aseguran haberlle arrincado onte ao director xeral de Política Enerxética e Minas, Jorge Sanz, tras 45 días de peche no concello mugardés e unha reunión na sede ministerial.

Satisfeita pola actitude "paciente e receptiva" do director xeral de Política Enerxética, a presidenta da plataforma veciñal de Meá, Luz Torrente, regresou a Mugardos cun "importante compromiso" debaixo do brazo: a revisión de todos e cada un dos permisos outorgados no seu día a Reganosa para a construción dunha regasificadora que opera en fase de probas.

Luz Torrente e Elena Rei, veciñas da parroquia mugardesa onde se asenta a instalación, abandonaron por unhas horas a súa protesta para viaxar a Madrid acompañadas da letrada Patricia Gabeiras e cargadas "con fotos e documentos" que na súa opinión evidencian os reiterados incumprimentos da compañía gasística. "Escoitáronnos e tomaron nota de todo. Ata recoñeceron que descoñecían algúns detalles do proceso", manifestou unha das afectadas,

Os veciños sosteñen que a planta está moi próxima ás súas vivendas (a menos de 200 metros das primeiras casas habitadas) e moi lonxe dos dous quilómetros que, como mínimo, esixe a directiva europea Seveso II. Ademais, aseguran que a norma EN-1532, que regula o tráfico de buques gaseros, non se cumpre nunha ría pequena e angosta como a ferrolá. "Cada permiso concedíase en base ao anterior e así ata formar unha bóla de neve. Pedimos que se revise todo de arriba abaixo", esixiu Torrente.

Un portavoz do ministerio consultado por este diario rehusó valorar o resultado dun encontro que cualificou de ámbito estritamente privado.

Pese ao compromiso formulado por Industria, os veciños anuncian que proseguirán un peche indefinido que iniciaron o pasado 23 de xullo. "Aínda esperamos que nos reciba o presidente da Xunta e o ministro de Industria, Joan Clos", declarou a portavoz do colectivo. Mentres, Reganosa agarda este venres a chegada do seu sétimo gasero, LNG Oyo, cargado con 63.681 toneladas de gas natural licuado.

Segundo as previsións da Autoridade Portuaria de Ferrol, o metanero arribará durante a pleamar diúrna do día 7, poucas semanas despois da atracada do último buque no medio das protestas dos mariscadores ferroláns que retomaron os bloqueos en sinal de protesta pola localización da regasificadora.

Reganosa defende que a planta cumpre "estritamente" o Regulamento de Actividades Molestas (Raminp) sobre a distancia que teñen que mediar entre a regasificadora e a poboación. A empresa promotora da instalación, na que participa a Xunta, sostén que na súa construción utilizáronse as "últimas tecnoloxías" de seguridade e que a probabilidade de que ocorra "calquera incidencia" é "moi remota".

Enlace coa noticia orixinal en "El Pais"

________________________________

Reganosa considera ´moi remota´ a posibilidade de incidentes na planta

Os veciños de Mugardos afirman que a Dirección Xeral de Política Enerxética comprometeuse onte a revisar a documentación sobre a seguridade da regasificadora.

REDACCIÓN Redacción.Ferrol

Reganosa asegurou onte que a planta de gas de Mugardos cumpre "estritamente" a normativa sobre a distancia que debe existir entre a regasificadora e a poboación e cualificou de "moi remota" a posibilidade de incidentes na instalación.

A empresa explicou onte que tanto o cumprimento do Regulamento de Actividades Molestas, Insalubres, Nocivas e Perigosas (Raminp) como o uso de "modernas" tecnoloxías garanten que calquera incidencia na planta sexa pouco probable e afirma que, en todo caso, "os seus efectos limitaríanse ao propio recinto da terminal".

Reganosa informa nun comunicado de que o Raminp sinala nos seus artigos 5 e 20 que os 2.000 metros de distancia mínima entre a planta gasística e o núcleo de poboación establecidos no artigo 4 son unha distancia "orientativa" e non exixible en todos os proxectos, "a condición de que se adopten as medidas que se requiran en cada caso".

A compañía considera que ditas medidas quedaron establecidas nos reais decretos 1254/1999 e 1196/2003. O artigo 12 do primeiro fixa que os órganos competentes, neste caso a Xunta, serán os que determinen as distancias adecuadas á poboación, tras a elaboración dun estudo de seguridade.

No caso de Reganosa, o estudo pertinente foi elaborado, segundo a empresa, "por unha entidade independente e de prestixio", e avalado polo Executivo galego, que o aprobou este ano. A investigación estableceu que as "áreas vulnerables na zona terrestre non afectan á poboación", xa que se atopan dentro dos límites de Reganosa e da empresa lindeira, Forestal do Atlántico.

Reganosa tamén fai referencia ao segundo requisito establecido no artigo 4 do Raminp, que esixe que a localización dunha planta de regasificación atéñase ás ordenanzas municipais e aos plans de urbanismo.

A regasificadora manifesta que as súas instalacións atópase nunha zona cualificada no Plan Xeral de Ordenación Municipal (PGOM) de Mugardos como chan urbano industrial G, que permite, expresamente, "o almacenamento e regasificación de gas natural licuado". "Polo tanto, segundo a normativa municipal, a localización da planta é correcta", destaca Reganosa.

Por outra banda, o vindeiro venres chegará a Reganosa o buque LNG Oyo con 63.681 toneladas de gas natural licuado. Será o sétimo que descargue na planta tras o inicio da súa fase en probas, o pasado 9 de maio.

Continúa o peche

Os veciños de Mugardos que se opón á planta de gas mostráronse onte "satisfeitos" coa reunión mantida en Madrid con representantes da Dirección de Política Enerxética e Minas e confían en que o organismo revise a documentación sobre a seguridade das instalacións. Aínda así, anunciaron que continuarán co peche de protesta iniciado no concello fai 44 días.

A portavoz dos afectados, Luz Mariña Torrente, manifestou a súa "satisfacción" polo encontro, que se prolongou durante dúas horas e media, e no que os representantes de Política Enerxética escoitaron "sen présas" e de modo "moi receptivo" os seus argumentos sobre a falta de seguridade da planta de gas. Segundo afirmou, a Dirección de Política Enerxética comprometeuse a revisar a documentación existente sobre a seguridade de Reganosa para constatar se cumpre cos condicionantes que se impuxeron para o funcionamento da planta.

Os veciños denuncian que Reganosa incumpre os requisitos establecidos na autorización concedida pola Dirección Xeral en 2002 e aseguran que a instalación incumpre a distancia mínima á poboación esixida na Lei Seveso II e no Regulamento de Actividades Molestas, así como que non acredita a saída a mar aberto dos gaseros en caso de accidente -reclamada na norma EN-1532-.

Luz Mariña Torrente afirmou que os representantes de Política Enerxética confirmaron que os veciños serán recibidos polo secretario do Ministerio de Industria ou o propio ministro, Joan Clos, "canto antes".

Enlace coa noticia orixinal en "La Opianión de A Coruña"

____________________________

Enlaces de interese:

Comité Cidadán de Emerxencia

Ferrol-CAPE

Videoteca Anti-REGANOSA

Noticiario do Noroeste

Regadeles

galice.net

A Ría é Nosa

Aturuxo

Ferrolan@s.com

Trasancos

P. V. "O Cruceiro de Meá"

Artritis

Rompendo Muros de Silencio

Plataforma Ártabra 21
__________________

Prevista a entrada dun novo buque gaseiro na Ría de Ferrol, para este venres 9 de setembro e alguns resultados da entrevista de onte en Madrid

Onte, 4 de Setembro tivo lugar unha reunión en Madrid na sede do Ministerio de Industria, na Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, co seu titular na dirección do organismo, Jorge Sanz e coa subdelegada de Hidrocarburos, Carmen Martínez. Pola importancia da noticia transcribimos como redactan a mesma diferentes xornais nas súas edicións dixitais de hoxe.

Nas próximas horas agardamos o análise de dita reunión polo Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, que manterá un encontro da súa Mesa de Traballo, hoxe 5 de setembro ás 8 da tarde nos locais da Asociación Veciñal de Ferrol Vello, no Porto de Ferrol. Ao mesmo tempo o Comité Cidadán tomará acordos diante da prevista entrada doutro buque gaseiro que se espera para o vindeiro venres, 7 de Setembro.

_________________

PARA ESTE VENRES 7 DE SETEMBRO, ESTÁ PREVISTA A ENTRADA DUN NOVO GASEIRO, POLO QUE TODO O MUNDO ATENTO Á CONVOCATORIA DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA, POIS POR MANDATO DA ASEMBLEA CIDADÁ, TERÁ QUE TER LUGAR UNHA CONCENTRACIÓN NO PORTO DE FERROL, SEN DESCARTAR OUTRAS ACCIÓNS.
___________________


Diario de Ferrol
5 de Setembro de 2007

Industria comprométese a revisar os informes sobre Reganosa

O colectivo veciñal O Cruceiro de Mehá mostrou a súa satisfacción tras o encontro mantido con responsables da Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas. Segundo os portavoces dos encerrados durante 44 días no Concello de Mugardos, o Ministerio de Industria revisará os informes sobre Reganosa.

REDACCIÓN > FERROL

Luz Mariña Torrente, presidenta da AVV O Cruceiro de Mehá, e a avogada Patricia Gabeiras mantiveron onte un encontro en Madrid co director xeral Jorge Sanz e coa subdelegada de Hidrocarburos de Industria, Carmen Martínez, no que, segundo a versión dos veciños, os representantes do ministerio mostráronse receptivos a estudar a información facilitada pola entidade en relación co procedemento de otorgamiento das autorizacións outorgadas á planta de Reganosa.

Neste sentido, os responsables ministeriais comprometéronse a revisar os informes que no seu día avalaron o funcionamento da planta de gas mugardesa, supeditado a que se cumprisen determinados condicionantes que, segundo expresan os afectados, non se tiveron en conta en posteriores autorizacións emitidas.

Entre os requisitos que condicionaban a autorización da construción da planta atopábanse o respecto ás distancias de seguridade aos núcleos de poboación e que os buques, en caso de urxencia, puidesen abandonar a ría o máis axiña posible e polos seus propios medios.

Así mesmo, os responsables de Industria aceptaron mediar cos máximos responsables do Ministerio para que o colectivo poida ser recibido polo seu titular, Joan Clos, ou ben polo secretario xeral de Enerxía, Ignaci Neto.

Ademais, continúa pendente a petición de entrevista co presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño. A asemblea dos afectados que iniciaron o pasado mes de xullo o peche decidiu de forma unánime continuar con esta medida de presión mentres non se produzan estes encontros.

Asemblea > Así mesmo, esta tarde manterán unha reunión co Comité Cidadán de Emerxencia ás oito no local da AVV de Ferrol Vello. A asemblea prodúcese dous días antes da chegada do próximo gasero, prevista segundo a Autoridade Portuaria para o venres.

O GNL "Ollo" chegará á planta mugardesa para descargar 63.681 toneladas de gas natural licuado. Na última asemblea cidadá, celebrada o pasado 9 de agosto, acordouse que en caso de chegada dun novo gasero realizaríase, como mínimo, unha concentración con cacerolada-tamborrada en Ferrol Vello ou en Mugardos, sen descartar a posibilidade de otrras actuacións, algunhas delas con lanchas, para realizar manifestacións por mar ou para obstaculizar a entrada dos gaseros, de forma real ou simbólica, segundo o Comité.

Enlace coa noticia orixinal no Diario de Ferrol

___________

A noticia no xornal El País, por Lorena Bustabad

O Ministerio de Industria promete á veciñanza de Mugardos revisar os permisos de Reganosa

LORENA BUSTABAD - Ferrol - 05/09/2007


O Ministerio de Industria comprometeuse onte a revisar todos os permisos concedidos no seu día a Reganosa para a construción e posta en marcha dunha planta de gas en Mugardos, ao sur da ría de Ferrol. É o compromiso que os veciños de Mehá aseguran haberlle arrincado onte ao director xeral de Política Enerxética e Minas, Jorge Sanz, tras 45 días de peche no concello mugardés e unha reunión na sede ministerial.

Satisfeita pola actitude "paciente e receptiva" do director xeral de Política Enerxética, a presidenta da plataforma veciñal de Meá, Luz Torrente, regresou a Mugardos cun "importante compromiso" debaixo do brazo: a revisión de todos e cada un dos permisos outorgados no seu día a Reganosa para a construción dunha regasificadora que opera en fase de probas.

Luz Torrente e Elena Rei, veciñas da parroquia mugardesa onde se asenta a instalación, abandonaron por unhas horas a súa protesta para viaxar a Madrid acompañadas da letrada Patricia Gabeiras e cargadas "con fotos e documentos" que na súa opinión evidencian os reiterados incumprimentos da compañía gasística. "Escoitáronnos e tomaron nota de todo. Ata recoñeceron que descoñecían algúns detalles do proceso", manifestou unha das afectadas,

Os veciños sosteñen que a planta está moi próxima ás súas vivendas (a menos de 200 metros das primeiras casas habitadas) e moi lonxe dos dous quilómetros que, como mínimo, esixe a directiva europea Seveso II. Ademais, aseguran que a norma EN-1532, que regula o tráfico de buques gaseros, non se cumpre nunha ría pequena e angosta como a ferrolá. "Cada permiso concedíase en base ao anterior e así ata formar unha bóla de neve. Pedimos que se revise todo de arriba abaixo", esixiu Torrente.

Un portavoz do ministerio consultado por este diario rehusó valorar o resultado dun encontro que cualificou de ámbito estritamente privado.

Pese ao compromiso formulado por Industria, os veciños anuncian que proseguirán un peche indefinido que iniciaron o pasado 23 de xullo. "Aínda esperamos que nos reciba o presidente da Xunta e o ministro de Industria, Joan Clos", declarou a portavoz do colectivo. Mentres, Reganosa agarda este venres a chegada do seu sétimo gasero, LNG Oyo, cargado con 63.681 toneladas de gas natural licuado.

Segundo as previsións da Autoridade Portuaria de Ferrol, o metanero arribará durante a pleamar diúrna do día 7, poucas semanas despois da atracada do último buque no medio das protestas dos mariscadores ferroláns que retomaron os bloqueos en sinal de protesta pola localización da regasificadora.

Reganosa defende que a planta cumpre "estritamente" o Regulamento de Actividades Molestas (Raminp) sobre a distancia que teñen que mediar entre a regasificadora e a poboación. A empresa promotora da instalación, na que participa a Xunta, sostén que na súa construción utilizáronse as "últimas tecnoloxías" de seguridade e que a probabilidade de que ocorra "calquera incidencia" é "moi remota".

Enlace coa noticia orixinal en "El Pais"

______________
Enlaces de interese:


Comunicado da Platafroma Veciñal "O Cruceiro de Meá" sobre a reunión mantida en Madrid na sede do Ministerio de Industria

De: Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meá"
ocruceiromeha@yahoo.es
Para: artabra21@gmail.com
Data: 4 de Setembro de 2007 23:00
Asunto: Reunión en Madrid na sede do Ministerio de Industria



Logo de 43 días de peche unha representación da Asociación de Vecinos Do Cruceiro de Mehá foi recibida polos máximos responsables da Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas do Ministerio de Industria.

Os responsables do Ministerio mostráronse realmente receptivos á información facilitada pola Asociación en relación co gran número de irregularidades cometidas no procedemento de otorgamiento das sucesivas autorizacións que, de forma fraudulenta, veu obtendo REGANOSA e comprometéronse a estudar a posibilidade de volver solicitar informe a todos os organismos sustantivamente competentes -e que no seu día informaron a favor da Planta, sempre que se cumprisen determinadas condicións- para que, con carácter previo ao otorgamiento do permiso de posta en funcionamento, pronúnciense sobre se, efectivamente, a Planta construída é respectuosa cos requisitos que se lle impuxeron. Habemos de recordar que a autorización de construción da Planta condicionouse, entre outras cuestións, a que se respectasen as distancias de seguridade aos nucleos de poboación e a que os buques, en caso de urxencia, puidesen abandonar a Ría o máis axiña posible e polos seus propios medios.

Así mesmo, os responsables do Ministerio de Industria aceptaron elevar a solicitude da Asociación de ser recibidos, ben polo Secretario Xeral de Enerxía, ben polo Propio Ministro, Sr. Clos. Neste sentido desde a Asociación informouse da decisión adoptada de forma unánime polos veciños de continuar co peche en tanto non se produzan estes encontros.

PLANTA DE GAS FORA DA RIA

PLATAFORMA VECIÑAL "O CRUCEIRO DE MEÁ"
ocruceiromeha@yahoo.es
http://ocruceirodemea.blogaliza.org/

VENCEREMOS
___________________

Enlaces de Interese:


Comité Cidadán de Emerxencia

Ferrol-CAPE

Videoteca Anti-REGANOSA

Noticiario do Noroeste

Regadeles

galice.net

A Ría é Nosa

Aturuxo

Ferrolan@s.com

Trasancos

P. V. "O Cruceiro de Meá"

Artritis

Rompendo Muros de Silencio

Plataforma Ártabra 21
__________________

martes, setembro 04, 2007

Artigo 67 [Autorizacións administrativas], da LEI 34/1998, de 7 de outubro, do sector de hidrocarburos

LEI 34/1998, de 7 de outubro, do sector de hidrocarburos

Artigo 67. Autorizacións administrativas.

1. Requiren autorización administrativa previa, nos termos establecidos nesta Lei e nas súas disposicións de desenvolvemento, a construción, explotación, modificación, e peche das instalacións da rede básica e redes de transporte apuntadas no artigo 59, sen prexuízo do réxime xurídico aplicable aos almacenamentos subterráneos de acordo co Título II da presente Lei.

A transmisión destas instalacións deberá ser comunicada á autoridade concedente da autorización orixinal.

A autorización administrativa de peche dunha instalación poderá impor ao seu titular a obrigación de proceder ao seu desmantelamento.

As autorizacións de construción e explotación dos gasodutos de transporte obxecto de planificación obrigatoria, de acordo co artigo 4 da presente Lei, deberán ser outorgadas mediante un procedemento que asegure a concorrencia, promovido e resolto pola autoridade competente.

2. Os solicitantes de autorizacións para instalacións de gas relacionadas no apartado 1 deste artigo deberán acreditar suficientemente os seguintes requisitos:
a) As condicións técnicas e de seguridade das instalacións propostas.
b) O adecuado cumprimento das condicións de protección do medio ambiente.
c) A adecuación do emprazamento da instalación ao réxime de ordenación do territorio.
d) A súa capacidade legal, técnica e económico-financeira para a realización do proxecto.

Os solicitantes deberán revestir a forma de sociedade mercantil de nacionalidade española ou, no seu caso, doutro Estado membro da Unión Europea con establecemento permanente en España.

3. As autorizacións a que se refire o apartado 1 deste artigo serán outorgadas pola Administración competente, sen prexuízo das concesións e autorizacións sobre protección do dominio público que sexan necesarias, de acordo con outras disposicións que resulten aplicables, a correspondente lexislación sectorial e en especial as relativas á ordenación do territorio, urbanismo e ao medio ambiente.

O procedemento e otorgamiento da autorización incluirá o trámite de información pública.

Outorgada autorización e aos efectos de garantir o cumprimento das súas obrigacións, o titular deberá constituír unha garantía ao redor dun 2 por 100 do orzamento das instalacións.

A autorización en ningún caso entenderase concedida en réxime de monopolio nin concederá dereitos exclusivos.

A falta de resolución expresa das solicitudes de autorización a que se refire o presente artigo, terá efectos desestimatorios. En todo caso, poderá interporse recurso ordinario ante a autoridade administrativa correspondente.

4. As autorizacións de instalación de transporte conterán todos os requisitos que deban ser observados na súa construción e explotación.

Cando as instalacións autorizadas haxan de conectarse a instalacións xa existentes de distinto titular, este deberá permitir a conexión nas condicións que reglamentariamente establézanse.

5. O incumprimento das condicións e requisitos establecidos nas autorizacións ou a variación substancial dos orzamentos que determinaron o seu otorgamiento poderán dar lugar á súa revogación.

A Administración competente denegará a autorización cando non se cumpran os requisitos previstos legalmente ou a empresa non garanta a capacidade legal, técnica e económica necesarias para acometer a actividade proposta.

Obvservacións, do Comité Cidadán de Emerxencia, a raíz da ENTREVISTA coa Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas

De: CCE -comitecidadan@iespana.es-
Para: artabra21@gmail.com

Data: 4 de Setembro de 2007 19:13

Asunto: Obvservacións a raíz da ENTREVISTA coa Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas




Obvservacións a raíz da ENTREVISTA coa Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas
[Ampliación e revisión correxida de escritos anteriores sobre este tema]

Nesta entrevista expúxose todo o que desde xuño de 2006 en distintos escritos enviados ao Ministro de Industria, á propia Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, así mesmo ao Delegado do Goberno en Galicia. Particularmente en relación con dous condicionados da autorización de construcción que son imposibles de resolver por Reganosa coa súa localización dentro da Ría de Ferrol, según vimos definindo e expondo desde o Comité Cidadán, solicitando que non sexa autorizada o acta de explotación comercial de Reganosa ou de funcionamento definitivo.

Desde o CCE solicitouse que a Reganosa non lle sexa autorizada a súa entrada en funcionameinto, tamén en base á irregularidade do procedemento de autorización de construción aprobada o 13 de febreiro de 2004 pola Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas (DGEyM), oganismo ao que compete que ditos condicionados esten acreditados segundo require o artigo 67 da lei 34/1988 de hidrocarburos. En febreiro de 2004, a un mes das eleccións xerais, foi tal a presión que fixo o Sr. Fraga que desde o Goberno Central non repararon en dar a autorizacion de construción a Reganosa deixando pendente a verificación deses condicionados que según a lei 34/1988 debe estar resolta antes da autorizacion de construción. Acompáñase transcripcion de devandito articulo 67 da lei 34/1988 con requisitos que deben ser acreditados antes de aprobar devandita autorización de construcion e non despois.

Devandito artigo 67 da lei 34/1988, di:

"As autorizacións de construción e explotación dos gasodutos de transporte obxecto de planificación obrigatoria, de acordo co artigo 4 da presente Lei, deberán ser outorgadas mediante un procedemento que asegure a concorrencia, promovido e resolto pola autoridade competente. 2. Os solicitantes de autorizacións para instalacións de gas relacionadas no apartado 1 deste artigo deberán acreditar suficientemente os seguintes requisitos:
a) As condicións técnicas e de seguridade das instalacións propostas. b) O adecuado cumprimento das condicións de protección do medio ambiente. c) A adecuación do emprazamento da instalación ao réxime de ordenación do territorio. d) A súa capacidade legal, técnica e económico-financeira para a realización do proxecto."

En febreiro de 2004, a trampa urdida polos fontaneiros do PP presionados por Fraga, consistiu en deixar eses condicionados sen acreditar e traspasar a súa verificación a un organismo provincial periférico que se chama Area de Industria e Eenrxía da Coruña, onde por outra banda non teñen infraestrutura para tal verificación ademais de que tal acreditación debe ser feita antes de dar tal autorización de construción. A atrampa consiste xa que logo en traspasar a ese organismo provincial periférico unha competencia que ten a Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas e que ese organismo provincial sen medios para tal revificaión véxase obrigado a depender das certificacións que lle presente Reganosa, a cal nestes momentos aínda non solicitou o acta de explotación comercial. Presentou só certificacións parciais dos disitintos componentes da instalación, mais non presentou acreditacion algunha de ter resoltos devanditos condicionados que aparecen definidos nos informes de varios organismos, entre eles os informes da Dirección Xeral de Urbanismo de 22 de xaneiro de 2004 sobre o artigo 12 da directiva Seveso II e distancias á pobación, así mesmo os informes da Autoridade Portuaria de 31.10.2001 e 22.01.2004 en relacion coa saída ao mar en caso de emerxencia dos gaseros polos seus propios medios e con rapidez tal e como require a norna EN-1532.

En resumo eses condicioandos deben estar resoltos antes da autorización de construción e non se deben misturar nin trasladar aos pasos ou pautas do acta de explotación ou autorización defintiiva, Informe de seguridade, Plan de Emerxencia exterior, etc, nos que a lei da por feito que aqueles condicionados xa foron acreditados ou resoltos previamente á autorización de Construción. Dito doutro xeito dentro da Ría de Ferrol é imposible resolver as distancias á pobación que require o artigo 12 do Real Decreto 1254/99 ou o RAMINP o que se esta dentro do apartado de devandito artigo 67 que di: "(c) A adecuación do emprazamento da instalación ao réxime de ordenación do territorio", así mesmo Reganosa é imposible que poida acreditar a saída ao mar de emerxencia según require a norma EN-1532.

Ademais Reganosa non fixo avaliación de impacto ambiental e dúas sentencias do TSXG anularon a súa traposa tramposa tramitacion ambiental, polo tanto ten sen acretitar o apartado do artigo 67 da lei 34/1988 que di: "b) O adecuado cumprimento das condicións de protección do medio ambiente."

Reganosa ten desde o 4 de maio un acta irregular de probas por tres meses, prorrogada o 8 de agosto por outros tres meses máis. Mais non ten autorización definitiva. A Dirección de Política Enerxética e Minas así como o Ministro de Industria teñen desde a primavera de 2006 ata agosto de 2007, polo menos uns cinco escritos aos que non responderon e nos que se lles fundamenta con detalle que non debe ser autorizada a entrada en funcionameinto definitivo a Reganosa en base a que lle é imposible resolver os condicionados de distancias á poboación e de saída de emerxencia de buques gaseros.

A DGEyM concedeu esta entrevista á veciñanza de Mugardos encerrados, o cal é unha evidencia de que a vía administrativa sigue viva polo feito de que Reganosa é unha ameaza para a vida humana de mais de 100.000 persoas que vivimos na Ría de Ferrol. Ao mesmo tempo é unha evidencia de que a mobilización cidadá destes últimos anos, despois de que na primavera pasada rompeu os muros de silencio, deu paso a unha fase na que as autoridades competentes deben entrar en razon e ver por onde poden buscar os puntos débiles da trama de Reganosa, que os hai, a fin de paralizar a súa ameaza á vida humana, á riqueza natural e marisqueira, ao potencial turístico e patrimonio histórico, etc.

Aos traballadores do mar da Ría de Ferrol habemos de agradecerlles a súa contribución a romper os muros de silencio. Fixérono como parte do Colectivo integrado no Comité Cidadán de Eemerxencia para a Ría de Ferrol na actuación global para paralizar a ameaza de Reganosa e para que a Planta de Gas de Galicia se sitúe no Porto Exterior ou en mar aberto do Golfo Ártabro. Tamén os mariscadores e mariscadoras abriron unha vía de diálogo coa Xunta de Galicia para que se faga cargo dos danos e prexuízos que Reganosa vén provocando aos traballadores do mar na Ría de Ferrol.

Aos veciños encerrados na casa do Concello de Mugardos habemos de agradecerlles o seu sacrificio e os seus avances nas pautas de movilización e organización de actividades no seu peche, co que veñen protagonizando unha moi importante loita proxectando mediaticamente o problema de Reganosa e promoveron a entrevista coa DGEyM coas formulacións globais do CCE. Así mesmo que a Direccion Xeral de Política Enerxética e Minas acceda ao que se lle viña pedindo para que revise os informes dos seis organismos consultados anteriormente á autorización de construción de 13.12.2004 e solicitar a devanditos organismos que emitan novo informe en canto a se Reganosa resolveu os condicionados que expusera nos seus anteriores informes. Polo tanto non se trata de que a Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas poida asegurar o cumprimento de condicionados que son imposibles de resolver. Espérase que despois de tantos escritos e desta entrevista as autoridades competentes "caian da burra" de que eses requisitos deberían ser resoltos antes da utorización de construción e que ademais ao ser imposibles de cumplimentar non deberían ser trasladados ao Area de Industria e Enerxía da Coruña, é dicir, é a Driección Xeral de Política Enerxética e Minas a que ten que decidir sobre devanditos condicionados.

Todo isto enmárcase así mesmo nas distintas actuacións que veñen realizando nos meses de xullo, agosto, de recollioda de firmas etc, e outras cunha gran manifestacion o 30 deste mes de setembro, reclamando que non sexa autorizada a entrada en funcionamento definitivo de Reganosa.

Saúdos cordiais.
Carmelo Teixeiro
____________

O seu correo electrónico é:
comitecidadan@iespana.es

A súa web:
http://comitecidadan.org/
______________

luns, setembro 03, 2007

REGANOSA non cumpre a norma NFPA 59 A sobre Produción, Almacenaxe e Manipulación de Gas Natural Licuado (GNL). Publicado o FUNDAMENTO 6º

De: Ferrol CAPE -ferrol.cape@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 2 de Setembro de 2007 22:26
Asunto: Publicado o FUNDAMENTO 6º "Non cumpre a norma NFPA 59 A sobre Produción, Almacenaxe e Manipulación de Gas Natural Licuado (GNL). Ano 2001"



FUNDAMENTO 6º - NO SE DEIXOU UNHA ZONA DE SEGURIDADE AO REDOR DA PLANTA SEGÚN A NORMATIVA NFPA 59 A

PREGAMOS A MÁXIMA DIFUSIÓN A PERSOAS E ORGANISMOS INTERESADOS.
Grazas.


Ola de novo:

Tal como prometémosvos, enviamos en arquivo adxunto o FUNDAMENTO 6º que invalidan técnica e legalmente a localización da planta de Gas Natural Licuado (GNL) que está construíndo REGANOSA en Punta Promontoiro (Mugardos), Ría de Ferrol.

Non nos cabe nin a máis mínima dúbida que os xuíces vana a parar cando se finalicen os procesos xudiciais en curso. Este FUNDAMENTO 6º axudará a comprender a falta de criterio e sentido común da localización da planta de gas licuado pois nin se tivo en conta a normativa do sector que intenta previr ou mitigar as consecuencias de accidentes maiores susceptibles de ocorrer neste tipo de instalación.

Estamos abertos aos COMENTARIOS, SUXESTIÓNS e CRITICAS que se puidesen realizar sobre a lectura deste fundamento e, por suposto dos anteriores. Os comentarios pódense facer en ferrol.cape@gmail.com

Tal como prometemos no anterior comunicado presentaremos unha alternativa técnica á planta de Gas de Mugardos que permite recibir GAS NATURAL para o consumo dos Ciclos Combinados de Galicia sen a necesidade de meter na angosta Ría de Ferrol eses perigosos gaseros e cun CUSTO MOI ACEPTABLE.

Os que desexen recibir unha nova copia dos FUNDAMENTOS anteriores, por favor enviar unha mensaxe solicitándoo.

Saúdos a tod@s do blog www.f-cape.org ¡NON QUEREMOS OUTRO "NUNCA MAIS" e menos en Ferrol!

Enlace co Fundamento 6º


PLANTA DE GAS FORA DA RIA ¡XA!

Realiza: Colectivo universitário opositor á planta de GNL dentro da Ría de Ferrol .
Ferrol.cape@gmail.com
www.f-cape.org

Blog opositor á localización da planta de Gas Natural Licuado dentro da Ría de Ferrol
__
O blog www.f-cape.org (ferrolterra-Cidadáns Aliados para Protexer a súa Contorna) xorde pola SEN RAZON de políticos, especuladores e "técnicos competentes" que, debido aos seus intereses persoais, deciden situar unha peligrosísima planta de REGASIFICACION de Gas Natural Licuado na Ría de Ferrol. Este blog non é político nin ten relación algunha con persoas, entidades ou partes interesadas. O único interese na realización do blog está referido aos artigos 43 e 45 da Constitución Española pois nos preocupa a nosa seguridade e a da nosa familia.
___

FUNDAMENTO 6º : Non cumpre a norma NFPA 59 A sobre Produción, Almacenaxe e Manipulación de Gas Natural Licuado (GNL). Ano 2001

FUNDAMENTO 6º : Non cumpre a norma NFPA 59 A sobre Produción, Almacenaxe e Manipulación de Gas Natural Licuado (GNL). Ano 2001

_______________

NON SE PODE DEIXAR UNHA ZONA DE EXCLUSION NO PERIMETRO DA PLANTA DEBIDO A LA EXISTENCIA DE VIVENDAS E DUNHA PLANTA
PETROQUIMICA.
______________


De acordo co BOE nº 176 de 24 de xullo de 2002 : "As instalacións da planta de recepción, almacenamento e regasificación de gas natural licuado (GNL) no termo municipal de Mugardos (A Coruña) deberán de cumprir os criterios e requisitos establecidos na norma europea UNE - NE - 1473 e nas súas normas de referencia, debendo considerarse ademais as especificaciones e recomendacións recollidas no estándar norteamericano NFPA - 59 A - Production, Storage and handling of liquefied natural gas (GNL) - así como nas normas con ela concordantes." A principal norma concordante coa NFPA 59 A é a FEDERAL nº 49 CFR 139 e a CSA Z276 de Canadá, ambas as norteamericanas.

a) Entre os factores máis importantes que considera a norma NFPA 59 A durante o proceso de selección do lugar de localización dunha planta de GNL están os referidos aos riscos que este tipo de instalación pode provocar ás persoas e bens da súa contorna. Esta norma identifica dous tipos de riscos:
  1. o provocado pola dispersión dunha nube de gas natural durante unha descarga accidental de gas licuado (GNL) que causaría a morte por asfixia a persoas e animais da zona de dispersión e
  2. o provocado pola ignición posterior da nube de gas natural que causaría queimaduras severas ás persoas, polos efectos da radiación térmica da combustión do gas.

A regulación específica da norma sobre estas distancias mínimas de separación, son:
  • 2.2.3.2. Para minimizar a posibilidade de efectos daniños do lume, que puidese alcanzar zonas habitables ou onde se poida construír máis aló da liña da propiedade, e que podería resultar un perigo importante, deberanse evitar fluxos de radiación térmica que exceda dos límites de radiación seguintes, cando as condicións atmosféricas son de 0 (cero) velocidade do vento, temperatura 21 ºC, e 50 % de humidade relativa.

    1) 5.000 W/m2 a unha liña de propiedade onde se poida construír debido á ignición dun derrame de GNL segundo especifícase en 2.2.3.5.. (ó 1.600 W/m2 para zonas moi frecuentadas polo público segundo UNE NE 1473).
  • 2.2.3.3.-O espazo entre un tanque de LNG e a liña da propiedade será tal que no suposto dunha fuga de gas, segundo especifícase en 2.2.3.5., o valor medio de concentración de metano no aire dun 50 % do índice de inflamabilidad inferior (LFL), non se rexistre máis aló da liña da propiedade en que se poida construír.

  • 2.2.3.5.-O tamaño da zona de vertedura determinarase de acordo coa táboa 2.2.3.5. Con respecto ao tempo de vertedura a táboa establece un tempo de 10 minutos.

Polo anterior, a distancia mínima de separación entre un foco de dispersión ou de radiación térmica de gas natural e as propiedades lindeiras será a distancia a partir da cal cúmpranse os valores (limiares) arriba mencionados. Para unha maior clarificación deste tema, sobre todo para os non familiarizados co mesmo, citaremos os seguintes conceptos de cálculo sobre estas distancias e recollidos na norma concorrente norteamericana 49 CFR 193 editada polo Departamento de Transportes (DOT):

193.2007. Zona de exclusión: É un área situada ao redor da planta de GNL sobre a cal o goberno ou o operador controla toda actividade segundo as seccións 193.2057 e 193.2059 (cálculo das distancias por dispersión de gas e radiación térmica).

193.2059. Zona de exclusión por dispersión de gas: o seguinte ESTÁ PROHIBIDO nunha zona de exclusión, agás que a zona sexa propiedade do operador da planta:
  • - Lugares abertos e ocupados por máis de 20 persoas en situación normal como praias, zonas deportivas, teatros ao aire libre, zonas de recreo e outros lugares de lecer.
  • - Edificios utilizados como: Vivendas residenciais. Locais frecuentados por máis de 20 persoas en uso normal. Almacéns de produtos explosivos, inflamables, ou de materiais tóxicos en cantidades perigosas. Lugares de valor excepcional e único (histórico) catalogado polas autoridades.

  • Para os sucesos máis severos nestas plantas de GNL, o LRNA (Lloyds Register North América) e o SANDIA Laboratory fixaron os seguintes escenarios perigosos:

  1. - Encallamiento do gasero (Diámetro greta = 0´5 m) ? escenario: Dispersión de gas.

  2. Distancia a ½ LFL = 773´4 m. Distancia a LFL = 554´2 m. (É dicir: Se consideramos derívaa dun gasero polo efecto do vento (na ría xa se deron varios casos, toda a ría e vivendas do seu contorno a unha distancia de 773´4 metros estarían afectados.)

  3. - Rotura do colector de trasfega de GNL ? Escenario: Dispersión de gas.

  4. Para un buraco de 100 mm: Distancia a ½ LFL = 232´5 m. Distancia a LFL = 113´1 m.

  5. Para unha rotura total 32? diám.: Distancia a ½ LFL = 2.182´2 m. Distancia a LFL = 1.273´8 metros.É dicir: trazando unha circunferencia de 2.182´2 m de radio abarcaría as poboacións de Mugardos e as de Ferrol.

b) Cálculo das distancias de separación: Os cálculos para obter esta distancia son moi complexos e segundo a norma NFPA 59 A utilizaranse os modelos matemáticos do Gas Research Institute. Listamos algunhas zonas de exclusión coñecidas de plantas de GNL existentes:

- McNAB CREEK (Canadá) : Zona de exclusión de 565 metros.

- COVE POINT ( EE.UU.) : Zona de exclusión de 1.145 metros.

- ELBA ISLAND ( EE.UU.) : Zona de exclusión de 1.040 metros.

- FREEPORT ( EE.UU.) : Zona de exclusión de 500 metros.

- CORPUS CHRISTY ( EE.UU.): Zona de exclusión de 837 metros.

- CACOUNA Energy (Canadá) : Zona de exclusión de 1 000 metros.

- MONTOIR-DE-BRETAGNE (Francia): Zona de exclusión de 550 metros.

- IRVING CANAPORT (Canadá): Zona de exclusión de 750 metros.

NOTA: Estas zonas de exclusión establecéronse para escenarios de accidentes provocados por fugas de GNL e roturas en tubaxes.

Non se tiveron en conta "derrames maiores" provocados por explosións, terrorismo, accións intencionadas, caída de aeronaves ou accións bélicas puntuais tal como estase requirindo polas políticos e poboacións de EE.UU. (Ver FUNDAMENTO 5º onde se incluíu algún dos estudos de riscos para ataques a buques gaseros)


CONCLUSIÓNS:

Na planta de GNL da ría de Ferrol (Mugardos) NON SE DEIXOU UNHA ZONA DE EXCLUSIÓN TÉRMICA NO PERIMETRO DA PLANTA, pois existen vivendas habitadas a 100 metros de distancia dos tanques. SEGUNDO A DIRECTIVA EUROPEA SEVESO, SE UN ESTADO MEMBRO TEN UNHAS LEIS MÁIS PROTECTORAS DO MEDIO AMBIENTE E DAS
PERSOAS, ESTAS DEBERÁN SER TIDAS EN CONTA. ESPAÑA TEN EN VIGOR O DECRETO 2414/1961 ou RAMINP O CAL REQUIRE 2.000 metros ENTRE AS INDUSTRIAS PERIGOSAS E AS ZONAS DE POBOACIÓN AGRUPADA (VER FUNDAMENTO 1º).

Xa que logo, a localización desta planta de gas non é adecuada desde o punto de vista de riscos e tal como viñemos anunciando nos FUNDAMENTOS anteriores apreciamos unha falta de rigor na selección ou asignación do chan para o seu emprazamento pois se se tivo en conta o Informe de Riscos, tal como require a Lei Seveso, esta localización descartouse.

De acordo cos Artigos 43, 45 e 47 da Constitución Española son os poderes públicos os que lles compete ORGANIZAR E TUTELAR a saúde pública e o medio ambiente.

Por que en todas as fotografías publicadas por Reganosa non aparece nin unha soa casa nos seus arredores?.

Haberá unha intencionalidade en ocultar esta circunstancia ou é casualidade?

Os lectores xulgarán.
_________
O blog www.f-cape.org (ferrolterra - Cidadáns Aliados para Protexer a súa Contorna) xorde pola SEN RAZON de políticos, especuladores e "técnicos competentes" que, debido aos seus intereses persoais, deciden situar unha peligrosísima planta de REGASIFICACION de Gas Natural Licuado na Ría de Ferrol. Este blog non é político nin ten relación algunha con persoas, entidades ou partes interesadas. O único interese na realización do blog está referido aos artigos 43 e 45 da Constitución Española, pois nos preocupa a nosa seguridade e a da nosa familia.
___

Enlaces relacionados:

_________

O domingo 9 de setembro os Cempés en Mugardos, en solidariedade coa veciñanza pechada na Casa do Concello

De: Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meá"
ocruceiromeha@yahoo.es

Para: artabra21@gmail.com

Data: 2 de Setembro de 2007 17:50

Asunto: OS CEMPES EN MUGARDOS



OS CEMPES EN MUGARDOS


O vindeiro día 9 de setembro ás 20:00 horas actruará na praza do concello de Mugardos OS CEMPÉS, solidarizándose deste xeito cos encerrados como consecuencia da localización da planta de gas de REGANOSA no interior da Ría.

Este grupo volve unirse para ofrecer un dos seus últimos concertos para apoiar e dalgún xeito loitar pola barbarie que esa planta significa na contorna de todo ferrolterra.

Esperamos a vosa presenza ante tan significativa visita. (adxunto fotografia do cartel)

VENCEREMOS

PLANTA DE GAS FORA DÁ RÍA

Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meá"
____________________


_______________

Apropósito da entrevista concedida coa Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, o vindeiro día 4 de Setembro

De: CCE -comitecidadan@iespana.es-
Para: artabra21@gmail.com

Data: 2 de Setembro de 2007 02:02

Asunto: Apropósito da entrevista concedida coa Dirección Xeral de Política Eergética e Minas, o vindeiro día 4 de Setembro.



A continuación e para quen non coñezan que para o próximo martes tendra lugar unha entrevista coa Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, a continuación transmítese o email recibido do colectivo de veciñas e veciños de Mugardos, que levan 42 días encerrados na Casa do seu Concello e que son os máis directamente afectados por ter a súa casa-morada máis perto (entre 100 metros e 600 metros de distancia) da Planta de Gas que constrúe a Empresa Reganosa.


UN POUCO DE HISTORIA

O peche como xa sabereis iniciouse o 23 de xullo, por acordo da Asemblea da Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meha" (Mugardos), unha das 50 Asociacións integradas no Comité Cidadán de Emerxencia. A Presidenta de devandita Plataforma, Luz Mariña Torrente e a Tesoureira, forman parte do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol desde a súa constitución en xullo de 2001.


OS PONTOS QUE VAI LEVAR A PLATAFORMA VECIÑAL A MADRID

Os puntos que se definen no email que envian, inclúen dous condicionados imposibles de resolver que ten a autorización de construción de Reganosa según vimos definindo e expondo no Comite Cidadán de Emerxencia desde a primavera do ano 2006 e que neste ano 2007 serven de base en varios escritos enviados directamente ao Ministro de Industria ou a través do Delegado do Goberno, solicitando que non sexa autorizada o acta de explotación comercial de Reganosa ou de funcionamento definitivo, deixando expresamente dito que tales condicionados son imposibles de resolver por Reganosa coa localización que elixiu dentro da Ría de Ferrol.


OS CONDICIONADOS E A TRAMPA

Desde o CCE solicitamos que a Reganosa non lle sexa autorizada a súa entrada en funcionameinto, tamén en base á irregularidade do procedemento de autorización de construción aprobado o 13 de febreiro de 2004 pola Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas (DGEyM), oganismo ao que compete que ditos condicionados esten acreditados segundo require o articulo 67 da lei 34/1988 de hidrocarburos. En febreiro de 2004, a un mes das eleccións xerais, foi tal a presión que fixo o Sr. Fraga que desde o Goberno Central non repararon en dar a autorización de construción a Reganosa deixando pendente a verificacion deses condicionados que según a lei 34/1988 debe estar resolta antes da autorización de construción. Así en febreiro de 2004, a trampa urdida polos fontaneiros do PP presionados por Fraga, consistiu en deixar eses condicionados sen acreditar e traspasar a súa verificación a un organismo provincial periférico que se chama Area de Industria e Enerxia da Coruña, onde por outra banda non teñen infraestrutura para tal verificación ademais de que tal acreditación debe ser feita antes de dar tal autorización de construción. A trampa consiste xa que logo en traspasar a ese organismo provincial periférico unha competencia que ten a Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas e que ese organismo provincial sen medios para tal revificaión véxase obrigado a depender das certificacións que lle presente Reganosa, a cal nestes momentos aínda non solicitou o acta de explotación comercial, presentou só certificacións parciais dos disitintos componentes da instalación pero non presentou acreditación algunha de ter resoltos devanditos condicionados que aparecen definidos nos informes de varios organismos, entre eles os informes da Dirección Xeral de Urbanismo de 22 de xaneiro de 2004 sobre o artiglo 12 da directiva Seveso II e distancias á poboacion, así mesmo os informes da Autoridade Portuaria de 31/10/2001 e 22/01/2004 en relación coa saída ao mar en caso de emerxencia dos gaseiros polos seus propios medios e con rapidez tal e como require a norna EN-1532.


IMPOSIBILIDADE DE RESOLVER OS CONDICIONADOS

En resumo eses condicioandos deben estar resoltos antes da autorización de construción e non debe mezclarselos nin trasladalos aos pasos ou pautas do acta de explotación ou atorización defintiva, Informe de seguridade, Plan de Emerxencia exterior, etc, nos que a lei dá por feito que aqueles condicionados xa foron acreditados ou resoltos previamente á autorización de Cosntrucion. Dito doutro mo do dentro da Ría de Ferrol é imposible resolver as distancias á población ou a saída ao mar de emerxencia, polo tanto non se trata de que a Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas asegúrense do cumpliento de aqueles condicionados, se non de que "caian da burra" de que é imposible cumprimentalos e polo tanto non deberían ser trasladados ao Area de Industria e Eenerxia da Coruña.


ACTA IRREGULAR DE FUNCIONAMENTO EN PROBAS

Reganosa ten desde o 4 de maio unha acta irregualar de probas por tres meses, prorrogada o 8 de agosto por outros tres meses máis. Máis non ten autorización definitiva. A Dirección de Política Enerxética e Minas así como o Ministro de Industria teñen desde a primavera de 2006 ata agosto de 2007 polo menos uns cinco escritos aos que non responderon e nos que se lles fundamenta con detalle que non debe ser autorizada a entrada en funcionamento definitivo a Reganosa en base a que lle é imposible resolver os condicionados de distancias á poboación e de saída de emerxencia de buques gaseiros.


A EVIDENCIA DE QUE A VÍA ADMINISTRATIVA SEGUE ABERTA

A DGEyM concedeu esta entarevista á veciñanza de Mugardos encerrados, o cal é unha evidencia de que a via administrativa sigue viva polo feito de que Reganosa é unha ameaza para a vida humana de máis de 100.000 persoas que vivimos na Ría de Ferrol. Ao mesmo tempo é unha evidencia de que a mobilización cidadá destes últimos anos, despois de que na primavera pasada rompeu os muros de silencio, deu paso a unha fase na que as autoridades competentes deben entrar en razon e ver por onde poden buscar os puntos débiles da trama de Reganosa, que os hai, a fin de paralizar a súa ameaza á vida humana, á riqueza natural e marisqueira, ao potencial turístico e patrimonio histórico, etc.


A IMPORTANCIA DA ACCIÓN DA XENTE DO MAR

Á xente do mar da Ría de Ferrol temos que agradecer-lles a súa contribución a romper os muros de silencio. Fixérono como parte do Colectivo integrado no Comité Cidadán de Eemerxencia para a Ría de Ferrol na actuación global para paralizar a ameaza de Reganosa e para que a Planta de Gas de Galicia sitúase no Porto Exterior ou en mar aberto do Golfo Ártabro. Tamén abriron unha vía de diálogo coa Xunta de Galicia para que se faga cargo dos danos e prexuízos que Reganosa vén provocando aos traballadores do mar na Ría de Ferrol.


A ACCIÓN DIRECTA DA VECIÑANZA DE MUGARDOS

Á veciñanza pechada na Casa do Concello de Mugardos temos que agradecer-lles o seu sacrificio e os seus avances en pautas de mobilización e organización de actividades no seu peche, co que veñen protagonizando unha moi importante loita proxectando mediaticamente o problema de Reganosa e asumiento a entrevista coa DGEyM levando as formulacións globais do CCE.

A MANIFESTACIÓN DO VINDEIRO 30 DE SETEMBRO

Todo isto enmárcase así mesmo nas distintas actuacións que veñen realizando nos meses de xullo, agosto, de recollida de firmas etc, e outras cunha gran manifestación o domingo 30 deste mes de setembro, reclamando que non sexa autorizada a entrada en funcionamento definitivo de Reganosa.


Saúdos cordiais.
Carmelo Teixeiro

O seu correo electrónico é:
comitecidadan@iespana.es

A súa web:
http://comitecidadan.org/
________

domingo, setembro 02, 2007

Sobre a inviabilidade económica de Reganosa

De: CCE -comitecidadan@iespana.es-
Para: artabra21@gmail.com

Data: 2 de Setembro de 2007 02:02
Asunto: Inviabilidade económica de Reganosa



Adxunto achega-se o publicado por El Pais este sábado en linea de confirmar a inviabilidad económica de Reanosa

O que publica El Pais é unha ampliacion do que vén na páxina 20 do informe da CNE de 14 de xuño de 2007, que tamén se acompaña.

Según esa información Endesa ten con Gas Natural feitos contratos para subministración de gas natural ás centrais das Pontes. Iso ha de entenderse polo feito de que Endesa non ve seguro a subministración de gas natural desde Reganosa e prefire amarrar un subministrador para non correr riscos nos contratos de electricidade que teña feitos a partir da entrada en funcionamento dos seus ciclos combinados das Pontes, é dicir, como é logico nun operador eléctrico como Endesa prima o asegurar a venda e negocio de quilovatios por encima dos compromisos á siciliana con Fraga e o Sr Tojeiro.

Isto non é novidade, antes Caixa Galicia xa dera un paso aumentando os seus investimentos nun operador de gas portugues. Así se Reganosa fracasa José Luís Mendez pode dicirlle ao seu Consello de Adminsitración que seguen no sector do Gas con ese operador europeo e evitar que lle corten a cabeza polo erro de apoiar a Reganosa, asinando no 2000 o pacto á sicialiana e prestándolle ao Grupo Tojeiro todo un paston a cambio do 15,9% da súa participación co cal nestes momentos Caixa Galicia usufructua un 25,9% de partiacipación en Reganosa. Este mes de setembro haberá unha decisión sobre iso na Comisión Nacional da Enerxía.

En resumo o compromiso en Reganosa polos seus socios está sendo un estorbo para outros negocios máis importantes e as cacicadas non funcionan se orixinan menos beneficios ou resultan inviables economicamente.

Pero na Consellería de Industria, tanto o Fernando Blanco Conselleiro, como o Anxo Calvo Silvosa Director Xeral ou o Luís Barcia Delegado Provincial, vese que son uns mantas, que non se molestan en ter asesores adecuados para que a Xunta de Galicia prepare a respuesta á pregunta: despois do fracaso de Reganosa que?. Peor sería que a causa do empecinameinto da actual Xunta fose o que os socios do Bipartito tivesen "facturas" que lles obriguen a seguir aceptando a herdanza do Sr Fraga e atados a Reganosa até o final. O mesmo pode dicirse de Emilio Perez Touriño e os seus asesores.

Con esta noticia de El Pais na Xunta de Galicia deberían abrir unha investigacion co caso Reganosa, con máis motivo que para a Cidade da Cultura.

Para os operadores eléctricos como Endesa a prioridade é o negocio da venda de quilovatios e correspondientes contratos. Así mesmo asegurar a subministración de combustible para as súas centrais. Se o gas non lle vai a Endesa desde Mugardos, seguramente vendera a súa participacion en Reganosa e iso é o que xa había anunciado Gas Natural coa súa OPA. Se non se coñeceu iso antes é porque o PP a nivel de estado está botando unha man para salvar os mobles ao Sr Fraga no seu compromiso co Sr Tojeiro. Pero ese intervencionismo ten un límite e é impresentable nunha economía europea de libre mercado

Tamén esta noticia demostra que o problema de Reganosa non é que fan coa inversión realizada en Mugardos, a cual máis tarde ou cedo terán que reciclar para outra finalidade distinta a unha planta de Gas. Por iso xa hai quen está pensando no despois do fracaso de Reganosa qué?. Endesa xa tomou unha decisión asegurando a subministración de gas natural aos seus ciclos combinados importandolle un comino se ven de Barcelona no canto de Mugardos. Que tomen nota certos "utilitaristas" de actualidad en Galicia polo seu "arribismo antinatura" no apoio a Reganosa, aceptandola como herdanza ou por considerala erroneamente unha batalla perdida.

Se a Xunta de Galicia de verdade quere traballar por unha plataforma gasista galega está a tempo para iso no Porto exterior ou en mar aberto do Golfo Ártabro, con outros operadores distintos que Reganosa que os ten e sábeno.

Saúdos Cordiais
Carmelo Teixeiro

Páxina 20 Informe CNE de 14 xuño 2007
[Para ampliar clicar acima da imaxe]


El Pais 1 de setembro de 2007 contratos Endesa GASNATURAL
[Para ampliar clicar acima da imaxe]

Novo artigo de Xosé Manuel Beiras: "Do Courel a Corrubedo. IV. Gas licuado"

De: ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
Para: artabra21@gmail.com
Data: 2 de Setembro de 2007 11:21

Asunto: Artigo de Xose Manuel Beiras "Do Courel a Corrubedo. IV. Gas licuado"


GALICIA HOXE - 2/09/07 de catro a catro
Do Courel a Corrubedo. IV. Gas licuado
XOSÉ MANUEL BEIRAS

En países, sociedades e culturas como a nosa, industria e industrialización funcionaron adoito e inda arestora funcionan primordialmente como unha mitoloxía, e non como unha civilización. O mito, dicía Barthes, "é sempre un roubo de linguaxe". A civilización industrial é unha realidade histórica : a sua conversión en mito, a sua mitificación, transfórmaa nunha orde natural inalterábel -o mito "transforma a historia en natureza". Ese roubo fai desaparecer o sentido do conceito encerrado na palabra, e convírtea nunha mera forma, nun fetiche que oculta e sustitue á realidade -de xeito análogo a como a "pantalla mediática", na comunicación de masas, oculta e sustitue a realidade e o sentido dos acontecementos.

Este sarillo de matinacións suscitóumo antonte a leitura dunhas probas de imprensa. Textos meus en proceso de reedición. Con tal motivo descubrín -esquecérao por completo- que, hai trinta anos nada menos, xa arremetera eu contra a conversión en mito da industrialización da Galiza. Dicía eu xa daquela cousas como esta: "Cada país, cada formación social en cada fase histórica, require a fabricación e o manexo de mitos acaídos á sua idiosincrasia e ao tipo de estupefaciente que millor poda afastalo das reivindicacións fundamentais -perigosas decote, mesmo por séreno, para os poderosos. Ao noso, por ser periférico e subdesenrolado, tocoulle, entre outros, o da industrialización". Ou como estoutra: "A imitación do modelo de sociedade industrial que leva acobillada toda a irracionalidade do sistema económico vixente, únicamente pode facer seguir a sangrar o noso potencial económico a prol dos favorecidos de sempre".

Penso que o acontecido dende aquela confirma a validez da diagnose e o vaticinio -pesia seren meus. Onda nós, o mito da industrialización funcionou coma o espellismo dun oasis para os camiñantes no deserto : aturamos tódolos custes e penalidades para acadalo, mais nunca demos chegado a il porque se alonxaba conforme camiñabamos. Utilizouse coma un engado para chucharnos o sangue, as enerxías e os recursos -o das enerxías relatéivolo días pasados. Entramentras, na prática, o que se fixo foi na direición inversa: desindustrializarnos, demoucar os nosos ramos industriais máis circios e estratéxicos, e provocar unha hipertrofía dos servizos e a especulación -a famosa "terciarización" da nosa economía, cada vez máis fráxil e dependente. Pero nunca apostar por outro modelo alternativo e non periclitado, por outro conceito de "industria" e de actividade "industrial". O caso estaba en manternos amarrados ao tiovivo das funcións subsidiarias do progreso dos outros, da "extraversión" da nosa economía. E que interiorizásemos ese destino como fadalmente proprio, até o ponto de rifarmos entre nós, se for preciso, na preservación das pezas chave dese tiovivo infernal. Pois iso, mesmamente iso é o que fixemos no asunto Reganosa en relación coa central das Pontes. No canto de reformular o futuro "industrial" desa comarca, convirtímonos en adalides da supervivencia da central termoeléctrica -ou sexa, do rodopio de enclaves mineiro, enerxético e metalúrxico que xa vos espriquei. Inda que fose a custe de pórmos en perigo o ecosistema da ría ferrolán e a seguridade física dos cidadáns que a habitan. Vexámolo, logo, para deixar as cousas en claro.

A mina, primeiro. Resulta curioso, inda que seica nunca chamou a atención, o feito de que a esplotación dos xacementos galegos de lignitos pardos -As Pontes e Meirama- se encetase cando, no centro do sistema, xa ía moi adiantada a crise do ciclo histórico da mineiría do carbón como recurso enerxético fundamental da civilización industrial baseada na metalurxia do ferro. Mesmo tamén do seu emprego para a sua transformación en enerxía eléctrica. O primeiro fenómeno comenza hai máis de meio século, en paralelo co progresivo desprazamento do aceiro polo aluminio, e portanto da siderurxia en altos fornos pola metalurxia do aluminio meiante a electrolise. Precisamente a criación da CECA -Comunidade Europea do Carbón e o Aceiro- como precedente da CEE -Comunidade Económica Europea (1957)- é a resposta das principais potencias do capitalismo industrial na Europa continental para amañaren a xestión desa crise. O segundo fenómeno sobrevén a seguida, co apoxeo do petróleo como recurso a baixo custe -a prezos irrisorios para os subdesenvolvidos paises produtores.

Pois aínda pasarán dous decenios antes de que se aborde, a finais dos anos setenta, a esplotación dos lignitos galegos para producir eleitricidade. Certo que, polo medio, xurdira a famosa crise do petróleo, polo acordo da OPEP de elevar bruscamente os prezos. Mais o factor determinante é outro. O grupo Barrié, concesionario de Meirama, ademáis de ter o virtual monopolio da distribución de eleitricidade no mercado galego, xa era o propietario de Alugasa (Aluminios de Galicia). E o INI, titular dos xacementos das Pontes -que esplotaba a baixo ritmo para producir abonos nitroxenados- embarcárase con Alcan e Pechiney no proxecto do complexo alumina-aluminio de San Cibrán -ao que tamén se apuntou Alugasa. Coa esplotación dos lignitos de Meirama e As Pontes para as correlativas centrais térmicas Galiza convirtiuse de sócato na primeira produtora peninsuar de carbón. Xa non o eran Asturias nen León coas suas minas de antracita e hulla. Érao Galiza cos seus lignitos pardos, con altos contidos en impurezas de xofre, e pola mesma gravemente contaminantes da atmósfera ao seren queimados in situ a esgalla. Mais Galiza ficou sistemáticamente á marxe -ou ao sumo na marxe- dos planos anti-crise do goberno español para a mineiría do carbón. E tamén, portanto, de calquer caste de previsión para a continuidade das duas centrais cando os lignitos se esgotasen. No tocante ao goberno autónomo, os compromisos fraguiáns para a viabilidade das Pontes valeron para o que adoitaban valer: máis fume ca o emitido pola xigantesca cheminea, só que con outra caste de contaminación -a dos estupefacientes mediático-propagandísticos consabidos.

Paralelamente, irrumpira no cenario enerxético outra fonte en constante expansión : o gas natural. Con duas modalidades de transporte do lugar da extracción ao de destino para o consumo. Unha, os gasodutos. Outra, a licuación en orixe, transporte en buques gaseiros, retorno ao estado gaseoso en plantas regasificadoras estratexicamente situadas -e dende alí, distribución por terra en ramificacións de tuberías ad hoc. Nos primeiros mapas de anteproxectos de estacións regasificadoras figuraba localizada unha delas en Galiza, no golfo Ártabro. Non así en Asturias nen Euskadi. Porén, noutros subseguintes, a "galega" desaparecía, mentras o goberno vasco emprendía pola sua conta a construción dunha no porto exterior de Bilbao. Ian decorrendo os anos noventa, e nen o goberno español nen o galego daban un só paso a prol da hipototética planta galega. Os lignitos das Pontes ían camiño da extinción, comezábase a importar carbón para ralentizar a esplotación da mina, e Galiza levaba trazas de ficar fóra da rede de plantas regasificadoras, co cal o ciclo combinado con gas para a continuidade da central das Pontes volatilizaríase literalmente. E xa se sabe : peche da central, obreiros á rua, e máis tódolos etcéteras -ou queimar a mazo carbón de importación ao custe que fose en prezos e contaminación. E entrou a vertixe nos eidos político e sindical máis implicados no problema.

Ora, a carencia de decisión do poder político foi suplida por unha audaz decisión empresarial: tomou a iniciativa e emprendeu en solitario a aventura de conquerir unha planta regasificadora pola sua conta. Naturalmente, cos criterios e obxetivos do capital industrial privado, e non cos do interés público e o benestar social -e coa coñecida estratexia da anticipación, a presión e os feitos consumados. Así que un proxecto de relevancia colectiva para a política enerxética e industrial galega convirtiuse nun exclusivo e excluínte asunto de negocio lucrativo privado. Conseguintemente, as variábeis externas alleas ao cálculo de rendibilidade dun negocio -deseconomías externas, impactos sociais e ambientais, seguridade cidadán- ficaron excluídas de consideración: millor dito, pasaron a ser exclusivamente atrancos e interquinencias a superar meiante os procedimentos usualmente empregados polo capital neses casos. Incluída a habelenciosa conversión en dóciles aliados dos representantes políticos e sindicais dos previsibeis perxudicados polo colapso das Pontes se o proxecto "regasificador" fracasaba -e non, claro está, dos damnificados se o proxecto ía adiante nas condicións e emprazamento impostos polo interés do capital emprendedor.

Así chegamos á fase actual do conflito antre Reganosa e os cidadáns da ría ferrolán, ou viceversa. Mais, ollo: non é un conflito co proxecto dunha estación regasificadora. É un conflito coa sua ubicación e coas inadmisíbeis condicións da sua instalación. É unha reacción de autodefensa popular fronte á agresión que supón aos recursos, a meios de vida e traballo, aos ecosistemas da ría. Fronte á ameaza que constitue esa bomba potencial de gas licuado para as vidas dos habitantes de toda a redonda. Contra a arbitrariedade, a violación das leis e o desprezo aos dereitos e intereses do común cidadán con que se levou adiante o proxecto. Contra a deserción dos responsábeis políticos da obriga de defenderen a seguridade e o benestar dos cidadáns que os elixiron precisamente para iso. Contra a imposición dos criterios e intereses lucrativos empresariais privados por riba das implicacións sociais que, conforme di a Constitución, deben restrinxir o exercizo da propriedade privada. Cando do Prestige, os cidadáns tiveron que suplir, coa sua autodefensa, a deserción do poder político das suas obrigas. Só que daquela tratárase inicialmente dun "accidente". Agora trátase de actuacións feitas a mantenta. Daquela a catástrofe consumárase. Agora outra catastrofe paira no ar sobre a vida da ría ferrolán e os seus habitantes. Compre impedir que poda chegar a consumarse. Compre clausurar a planta de gas e trasladala ao porto exterior da ría. Non é un problema local: é cousa de todos nós, cidadáns galegos libres e exercentes como tais.

Enlace co artigo orixinal en Galicia Hoxe
_____________________

ESTEIRO-FERROL
ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
-avvfontelonga@mundo-r.com-

Web veciñal
Blog veciñal

_____________

Enlaces Relacionados:

Do Courel a Corrubedo. IV. Gas licuado

En países, sociedades e culturas como a nosa, industria e industrialización funcionaron adoito e inda arestora funcionan primordialmente como unha mitoloxía, e non como unha civilización. O mito, dicía Barthes, "é sempre un roubo de linguaxe". A civilización industrial é unha realidade histórica : a...

02.09.2007 | Xosé Manuel Beiras

Do Courel a Corrubedo. III.- Enerxía a todo gas

...as terras de labramio apenas unha sexta parte e, fóra das terras chás e penichaos, as millores veigas e cultivos intensivos achábanse nos vales, as ribeiras e as bocarribeiras -en léxico de don Ramón. Polo demáis, o resultado está hoxe mesmo ben á vista, inda con non chegar a ser "integral" a execución do...

26.08.2007 | XOSÉ MANUEL BEIRAS

Do Courel a Corrubedo II.- Da acuicultura á fabricación de peixe

Hai tres decenios disto. Cómpre rememorármolo. Agonizaba o rexime franquista, morto e sepultado por fin o cadavre ambulante do seu xefe xenocida. O corpo social do común democrático, rexenerado e reactivado o seu tecido nervoso no combate a prol da reconquista das liberdades cívicas e o benestar dos...

19.08.2007 | XOSÉ MANUEL BEIRAS

Do Courel a Corrubedo I.- A terra e o home

...ón técnica. Nunha relación onde a terra non é un obxeto, unha cousa, senón un interlocutor humanizado e vivo -como na poética de Uxío, de Noriega, de Manuel, de Avilés tamén. Unha prolongación do ser e o existir individual e colectivo dos seres humáns galegos. Xa está, iso é: a biosfera, un anaco da bios...

12.08.2007 | XOSÉ MANUEL BEIRAS
_______________

sábado, setembro 01, 2007

Concedida unha entrevista coa "Dirección General de Política Energética y Minas" en Madrid

De: Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meá"
ocruceiromeha@yahoo.es

Para: artabra21@gmail.com

Data: 1 de Setembro de 2007 21:15

Asunto: Concedida unha entrevista coa "Dirección General de Política Energética y Minas" en Madrid


POR FIN UNHA ENTREVISTA

Logo de 41 días de peche no concello de Mugardos, por parte dos veciños de Meá, conseguimos que se nos conceda a entrevista coa Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas o día 4 de setembro ás 12:00 horas en Madrid. A devandita reunión asistirán por parte deste colectivo a presidenta LUZ MARIÑA TORRENTE LÓPEZ acompañada por outro membro da plataforma veciñal e asistidos pola avogada PATRICIA GABEIRAS.

Esta é unha das tres entrevistas que os veciños encerrados solicitaran formalmente para impedir que se conceda a autorización de funcionamento da planta de gas de REGANOSA.

Consideramos que esta entrevista é moi importante debido a que este organismo foi o que concedeu a Autorización Administrativa previa o 3 de xuño de 2002 e a autorización de construción o 13 de febreiro de 2004. Ambas as autorizacións están condicionadas ao cumprimento de determinados condicionantes imposibles de cumprir tales como:

-Distancias á poboación, esixidas tanto pola Directiva Europea SEVESO II, como polo RAMINP [Reglamento de Actividades Molestas, Insalubres, Nocivas y Peligrosas] en vigor na lexislación estatal española.

-Cumprimento da norma EN-1532 [1], sobre tráfico de buques gaseiros, a cal require que o buque poida saír rapidamente e polos seus propios medios en caso de accidente durante a descarga.

-Tamén se esixe que o circuíto de refrixeración do gas sexa pechado.

-Que a Autoridade Portuaria remita un informe técnico sobre o dragado da ría.

Entendemos que dito organismo foi quen puxo estes condicionantes e debe ser el mesmo quen asegure o seu cumprimento.

Plataforma Veciñal "O Cruceiro de Meá"

Presidenta: LUZ MARIÑA TORRENTE LÓPEZ (Teléfono: de contacto: 699548246)
__________________

[1] Nota.-

Installations and equipment for liquefied natural gas - Ship to shore interface.
EN 1532:1997

Instalaciones e equipas para gas natural licuado. Interfaz entre buque e terra. UNE-EN 1532:1998

O orixinal define as exixencias aplicábeis no terminal e na placa ao buque para garantizar a transferencia segura do GNL. Define tamén as conexons do buque/costa asociadas con transferencia do GNL. Trata das operacións de transferencia do GNL do buque a costa ou ao revés.

_______________________________

Informe do Pleno celebrado en Ferrol o pasado xoves 30 de agosto de 2007

En pouco tempo publicaremos un pequeno informe.