mércores, marzo 18, 2020

Evolución dos desafiuzamentos na Galiza segundo os datos publicados polo CXPX - En Ferrol pasaron os desafiuzamentos de 120 do ano 2018 a 146 en 2019, mais a maioría son de alugueiro 118 o pasado ano


En Ferrol pasaron os desafiuzamentos de 120 do ano 2018 a 146 en 2019, mais a maioría son de alugueiro 118 o pasado ano.

Na Galiza produxeron-se o pasado ano 2019, o 4,7% dos desafiuzamentos do total do Estado. Foron en termos absolutos 2.271, fronte aos  48.660. Sendo os desafiuzamentos de alugueiro, moi superiores aos derivados de execucións hipotecarias. Segundo os datos publicados do último trimestre, 410, fronte a 149. Sendo a relación case de 3 lanzamentos de alugueiro por cada 1 de hipotecario.

A falta de suficientes recursos económicos e os abusivos prezos das vivendas, son as causas destes aumentos nos desafiuzamento de vivendas en alugueiro.

 Os datos son referidos en base ao número de lanzamentos practicados polos xulgados, tanto os derivados da aplicación da Lei de Arrendamentos Urbanos (LAU) como os derivados das execucións hipotecarias, segundo o estudo "Os efectos da crise económica nos órganos xudiciais" publicado o 9 de marzo pola Sección Estatística do Consello Xeral do Poder Xudicial (CGPX).

Desafiuzamentos na Galiza por ano.

Período     |   Desafiuzamentos
⇾ 2013     -----    2.404
⇾ 2014     -----    2.519
⇾ 2015     -----    2.432
⇾ 2016     -----    2.384
⇾ 2017     -----    2.493
⇾ 2018     -----    1.709
⇾ 2019     -----    2.271

Desafiuazamentos na Galiza no 4º trimestre.

Período     |   Desafiuzamentos
⇾ 2013     -----    614
⇾ 2014     -----    695
⇾ 2015     -----    610
⇾ 2016     -----    635
⇾ 2017     -----    624
⇾ 2018     -----    645
⇾ 2019     -----    521

Desafiuazamentos na Galiza no 4º trimestre, deferenciado entre alugueiro e execución hipotecaria.

Período     |   Hipoteca     |   Alugueiro
⇾ 2013     -------    149     -----    410
⇾ 2014     -------    211     -----    434
⇾ 2015     -------    236     -----    356
⇾ 2016     -------    194     -----    426
⇾ 2017     -------    175     -----    423
⇾ 2018     -------    135     -----    481
⇾ 2019     -------    071     -----    432

Nota.- As diferencias nas cifras, entre os totais e os separados son por mor dos casos son os lanzamentos por outras causas.

Unha vez pechado o ano 2019, segundo os datos publicados polo CXPX (Consello Xeral de Poder Xudicial), a nivel de Estado producen-se de media 250 desafiuzamentos ao día. O organismo publicou os datos sobre desafiuzamentos do do pasado ano. En canto aos lanzamentos, un 67,5 por cento do total, 36.467, foi consecuencia de procedementos derivados da Lei de Arrendamentos Urbanos (LAU), mentres que outros 14.193 (o 26,3%) deriváronse de execucións hipotecarias. Os 3.346 restantes obedeceron a outras causas.

As cifras de 2018 comparadas coas 2019, amosan un significativo descenso no conxunto do Estado (o 9,5% menos). No que se refire a Galiza, aumentan en 562 os casos de desafiuzamento (un 32,88%), mais estes datos que amosan un significativo aumento, deben-se a que en 2018, na Galiza tivo lugar unha moi importante folga en Xustiza que durou 114 días.

As cifras de desafiuzamentos son pavorosas, a pesares dos avances na presión social. As sentenzas do TXUE que puxeron en xaque á lexislación hipotecaria española; o pronunciamento de organismos internacionais, como foi o da Comisión de Dereitos Sociais e Económicos de Nación Unidas, na defensa do dereito á vivenda como un dereito fundamental; mesmo en Catalunya, coa recuperación e entrada en vigor da Lei 24/2015, de 29 de xullo, de medidas urxentes para afrontar a urxencia no ámbito da vivenda e a pobreza energética, impidiron un grande número de casos, aínda que Catalunya, segundo a PAH sigue á cabeza en casos de desafiuzamentos co 23% do total estatal, seguida por Andalucía e a Comunidade Valenciana.

Os desafiuzamentos silenciosos

Tanto na Galiza como no resto do Estado, advertimos que malia ser oficiais, os datos publicados polo CXPX, mostran só unha parte da realidade dos desafiuzamentos, pois non se contemplan os desafiuzamentos silenciosos, os que se producen sen orde xudicial.

É o caso das familias que se viron obrigadas a abandonar o seu fogar ante a finalización do seu contrato de alugueiro, ou por falta de recursos económicos suficientes, ao non poder asumir os recibos de alugueiro, e menos as subidas impagábeis da renovación. Por outra banda son miles de familias que teñen o seu proceso de desafiuzamentos conxelado por mor das moratorias das execucións hipotecarias ou agardando unha resolución sobre a cláusula abusiva por vencemento anticipado. Situacións que fan que non aumenten os desafiuzamentos por hipoteca, pero engrosan a lista de espera a unha solución digna, mais que en moitas ocasións so é atrasar a perda do seu fogar por culpa das leis criminais predominantes que permitiron os abusos bancarios.

A moratoria de desafiuzamentos hipotecarios prorrógase ate maio de 2024


Desde o 12 de marzo de 2020, a moratoria de desafiuzamentos hipotecarios prorrógase ate maio de 2024, amplía as posibilidades para acollerse a un maior número de familias en situación de vulnerabilidade e paraliza as execucións hipotecarias das vivendas en mans de fondos voitre e subasteros. Demanda dos movementos antidesafiuzamentos que foi recollida nas medidas do Goberno. Miles de familias estafadas pola banca van-se beneficiar desta medida que alivia  o sofrimento das familas que vían proximo a finalización do prazo inicial que estaba establecido para maio deste ano e agora será para maio de 2024.

Os desafiuzamentos por non pago de alugueiro, pendente dunha moratoria anunciada polo Goberno

Tamén aledamos-nos do compromiso do Goberno a unha nova moratoria para que se poidan acoller os desafiuzamentos por non pago de alugueiro, cerca do 68% do total, aínda que esta medida non vai ser de xeito inmediato, malia a urxencia. Descoñecemos os términos nos que se está suscitando, pero estaremos mobilizadas e atentas para que sexa o máis completa posíbel ata lograr os cambios estruturais necesarios para que se garanta dunha vez por todas o dereito a unha vivenda digna e adecuada.

Conquistar #VivendaPorDereito

Xa se van cumprindo algunhas importantes demandas dos movementos antidesafiuzamentos e por unha vivenda digna e adecuada e outras temos que facer que se cumpran.

⏩  A promulgación dun Real Decreto que inclúa prórroga da moratoria e suspensión de todo desafiuzamento, xa sexa por impago de hipoteca, de alugueiro ou ocupación, promovido por grandes tenedores de vivenda a familias en situación de vulnerabilidade e sen alternativa residencial adecuada, xunto cunha renovación dos alugueres sociais asinados con entidades financeiras e fondos de investimento.

⏩ Establecemento urxente de mecanismos de interlocución entre a PAH e resto de organizacións sociais co Goberno, que inclúa todos os Departamentos que teñen competencias en materia de vivenda e Dereitos Humanos, para desenvolver o dereito a unha vivenda digna e unha futura Lei de Vivenda.

⏩ Que o Goberno adopte as medidas necesarias para cumprir fielmente o contido dos dictames do Comité DESC de NNUU.

⏩ Un parque público de vivenda social de alugueiro na Galiza.

⏩ Elaboración dunha Lei Galega de medidas urxentes para afrontar a emerxencia no ámbito da vivenda e a pobreza enerxética. Lei que estea en corcondancia co disposto na Declaración universal dos Dereitos Humanos, no Pacto internacional dos Dereitos Económicos, Sociais e Culturais (PIDESC) e as diferentes obserbación sobre o dereito á vivenda do Comité de Dereitos Económicos, Sociais e Culturais das Nacións Unidas (CDESC das NN.UU.), onde se recoñece o dereito á vivenda digna e adecuada, o acceso aos recursos naturais, a auga potábel, ao saneamento e a enerxía (para a cociña, a calefacción e a luz), á protección contra os desafiuzamentos forzosos das persoas sen recursos, facilitando unha alternativa residencial.

Fonte: Propia, do CXPX e da PAH.

Datos estátisticos:

- Series efecto da crisis nos órganos xudiciais ate Cuarto Trimestre 2019.
- Nota de prensa sobre os efectos da crise 4T de 2019.docx.
- Datos de Lanzamentos practicados por Partidos Xudiciais 2013 - 2019.
- Datos dos lanzamentos no Partido Xudicial de Ferrol 2013 - 2019.
- Datos dos lanzamentos nos partidos xudiciais de Galiza 2013 -2019.

Fonte: CXPX.

Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os luns (menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). | Se queres participar achega-te! | POLO DE AGORA MENTRES DURE O TEMPO DE CONFINAMENTO, POR MOR DO ESTADO DE ALARMA, NON HAI XUNTANZAS PRESENCIAIS. | Telefono para asuntos urxentes: 645158113

_______

martes, marzo 17, 2020

Aínda que a crise de saúde pública, provocada polo novo coronavirus (Covid-19) eclipsa case toda a info, desde a Plataforma queremos deixar constancia da situación da batalla contra a fraude dos recibos da depuración, do período onde non se prestaba o servizo - A Valedora do Pobo de Galicia


A prórroga e melloras da moratoria de desafiuzamentos hipotecarios xa é unha realidade - Entrou en vigor, o 12 de marzo de 2020, o Real Decreto-lei que reforza a protección a colectivos vulnerábeis en risco de desafiuzamentos hipotecarios


A prórroga e melloras da moratoria de desafiuzamentos hipotecarios xa é unha realidade

Desde o 12 de marzo de 2020, a moratoria de desafiuzamentos hipotecarios prorrógase ate maio de 2024, ampla as posibilidades para acollerse a un maior número de familias en situación de vulnerabilidade e paraliza as execucións hipotecarias das vivendas en mans de fondos voitre e subasteros.

Publicouse no BOE a nova moratoria para desafiuzamentos hipotecarios. Unha gran noticia, que xa avanzamos o luns, que dá tranquilidade e respiro ás preto de 40.000 familias acollitas a ela desde que se aprobou por primeira vez en 2012. Pasaron 7 anos desde que o PP desvirtuara nosa ILP Hipotecaria e a convertera nun mero adiamento das execucións hipotecarias para unha parte do sector máis vulnerábel da poboación. Desde entón a situación non foi a mellor, segue sen resolverse o problema de sobre endebedamento das familias para unha segunda oportunidade real, a cidadanía vulnerábel creceu exponencialmente e seguimos necesitando medidas estruturalista que realmente protexan á cidadanía hipotecada para sempre. Onde antes falabamos dun problema de responsabilidade case exclusiva dos bancos, desde fai tempo planean sobre os nosos fogares os fondos voitre, apropiándose deles e deixando ás familias desamparadas xa que, con este traspaso de vivendas dunha entidade a outra, non se podían acoller á moratoria.

Os puntos máis destacábeis deste novo Decreto son:

➮ A prórroga é para 4 anos máis, amplíase un ano máis respecto ao anterior

➮ Inclúese ás familias monoparentais cun só fillo

➮ Incremento por cada fillo a cargo da unidade familiar do límite de renda da unidade familiar nun 0,15 veces IPREM para familias monoparentais e en 0,10 veces IPREM para o resto de familias para ser consideradas vulnerábeis.

➮ Os fondos voitres e os subasteros deberán respectar a moratoria

➮ Incidencia no carácter social da SAREB e das súas vivendas para ampliar o parque público

Destacamos como un gran avance, a inclusión dos fondos voitre e subasteros, medida que freará gran número de execucións hipotecarias, así como que se resalte o papel da SAREB como actor responsábel da ampliación do necesario parque público de vivenda social, xa que, sen el, por moitas moratorias que fagan nunca se poderá dar resposta á emerxencia habitacional nin aos desafiuzamentos sen realoxo.

Nun marco social onde se producen 250 desafiuzamentos diarios, segundo os últimos datos do CGPJ segundo os últimos datos do CGPJ publicados esta mesma semana, aínda queda moito por facer. Algúns dos retos máis inminentes que temos como PAH e como COLECTIVOS POR UNHA VIVENDA DIGNA E ADECUADA, é incidir na próxima reforma da LAU, onde o Goberno xa anunciou que incluirá unha moratoria para os desafiuzamentos de alugueiro, para que sexa o máis completa posíbel, así como seguiremos apertando ate que se aproben medidas que acaben cos desafiuzamentos de persoas que, en situación de vulnerabilidade, ocupan vivendas baleiras de entidades financeiras ou fondos voitre e que supoñen tamén violacións de Dereitos Humanos como ditamina Nacións Unidas.

A PAH e os COLECTIVOS POR UNHA VIVENDA DIGNA E ADECUADA seguiremos mobilizados, poñendo sobre a mesa propostas e solucións para garantir e protexer o dereito á vivenda, así como cambiar as regras do xogo logrando leis que nos vaian para dicir dunha vez por todas que gozamos dunha #VivendaPorDereito

---

Entrou en vigor, o 12 de marzo de 2020, o Real Decreto-lei que reforza a protección a colectivos vulnerábeis en risco de desafiuzamentos hipotecarios

Esta medida prorroga catro anos adicionais a suspensión dos lanzamentos para debedores vulnerábeis.

Detalle da Exposición de motivos, apartado I

O presente real decreto-lei adopta un conxunto de medidas de carácter urxente dirixidas a dous ámbitos específicos, o económico e a saúde pública que neste momento demandan unha resposta inmediata.

En particular modifícase a Lei 1/2013, de 14 de maio, de medidas para reforzar a protección aos deudores hipotecarios, reestructuración de débeda e aluguer social, da Lei 9/2012, de 14 de novembro, de reestructuración e resolución de entidades de crédito, e do Real Decreto 84/2015, de 13 de febreiro, polo que se desenvolve a Lei 10/2014, de 26 de xuño, de ordenación, supervisión e solvencia de entidades de crédito.

A Lei 1/2013, de 14 de maio, foi aprobada co obxecto de atender ás circunstancias excepcionais derivadas da crise económica e financeira, que produciu que numerosas persoas que contrataron un préstamo hipotecario para a adquisición da súa vivenda habitual atopáronse en dificultades para facer fronte ás súas obrigacións. Unha das medidas previstas por devandita lei foi a suspensión dos lanzamentos que afectaban ás persoas en situación de especial vulnerabilidade.

Malia transcorrer case sete anos desde que se aprobou a Lei 1/2013, de 14 de maio, e suspendéronse por primeira vez os lanzamentos sobre vivendas habituais de colectivos especialmente vulnerables, moitos deudores e as súas familias continúan atopándose nunha situación de especial vulnerabilidade.

Por iso, resulta de extraordinaria necesidade desde o punto de vista económico, social e conxuntural ampliar o prazo de suspensión dos lanzamentos catro anos máis, ata maio do ano 2024, e axustar o concepto de colectivo vulnerable para que se protexa a deudores que, malia atoparse nunha situación de especial vulnerabilidade, non eran beneficiarios ata este momento da suspensión.

Desta forma, calquera proceso xudicial de ejecución hipotecaria ou venda extrajudicial polo cal se adxudíque a vivenda habitual de persoas pertencentes a determinados colectivos queda afectado por esta medida. Así, a Lei 1/2013, de 14 de maio, impide que se proceda ao lanzamento que culminaría co desalojo de persoas vulnerables, sen alterar o procedemento de ejecución hipotecaria.

A suspensión dos lanzamentos beneficia ás persoas que se atopen dentro dunha situación de especial vulnerabilidade e que por dito motivo requiren dunha especial protección, conforme ao definido no artigo 1 da Lei 1/2013, de 14 de maio. Estas persoas son, coa norma actualmente en vigor, aquelas pertencentes a familias numerosas, familias monoparentales con fillos a cargo ou das que forme parte un menor de idade, familias nas que algún dos seus membros teña recoñecido un grado de discapacidad igual ou superior ao 33 por cento, situación de dependencia ou enfermidade que lle incapacite acreditadamente de forma permanente para realizar unha actividade laboral, familias nas que o deudor hipotecario se atope en situación de desemprego, familias nas que convivan unha ou máis persoas unidas co titular da hipoteca ou a súa cónyuge por vínculo de parentesco ata o terceiro grado de consanguinidad ou afinidad, e que se atopen en situación persoal de discapacidad, dependencia ou enfermidade grave que lles incapacite acreditadamente de forma temporal ou permanente para realizar unha actividade laboral e familias nas que exista unha vítima de violencia de xénero. Tamén se beneficia de dita medida o deudor maior de 60 anos.

Ademais, este real decreto-lei amplía o colectivo de posibles beneficiarios, por unha banda, establecendo entre os supostos de especial vulnerabilidade ás familias monoparentales aínda que teñan só un fillo a cargo e, por outro, incrementando o límite de ingreso máximo da unidade familiar que serve de referencia para determinar a vulnerabilidade en términos do Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples en función do número de fillos e de si é unha familia monoparental. A norma tamén estende a súa aplicación de forma que a suspensión produce os seus efectos calquera que sexa o adxudicatario da vivenda, sexa este persoa física ou xurídica, e non só cando se adxudicou ao acredor, ou a calquera persoa que actuase pola súa conta, como ocorría ata este momento.

⏩ Real Decreto-lei 6/2020, de 10 de marzo, polo que se adoptan determinadas medidas urxentes en o ámbito económico e para a protección de a saúde pública. | BOE núm. 62, de 11 de marzo de 2020, páxinas 24169 a 24177 (9 páxs.)

.../...

Artigo segundo. Modificación da Lei 1/2013, de 14 de maio, de medidas para reforzar a protección aos deudores hipotecarios, reestructuración de débeda e aluguer social.

Un. O párrafo primeiro do apartado 1 do artigo 1 da Lei 1/2013, de 14 de maio, queda redactado como segue:

«1. Ata transcorridos once anos desde a entrada en vigor desta Lei, non procederá o lanzamento cando nun proceso xudicial ou extrajudicial de ejecución hipotecaria adxudicouse ao acreedor, ou a calquera outra persoa física ou xurídica a vivenda habitual de persoas que se atopen nos supostos de especial vulnerabilidade e nas circunstancias económicas previstas neste artigo.» [Non procederá o lanzamento até maio de 2024]

Dous. A letra b) do apartado 2 do artigo 1 da Lei 1/2013, de 14 de maio, queda redactada do seguinte modo:

«b) Unidade familiar monoparental con polo menos un fillo a cargo.»

Tres. A letra a) do apartado 1 do artigo 3 da Lei 1/2013, de 14 de maio, queda redactada como segue:

«a) Que o conxunto dos ingresos dos membros da unidade familiar non supere o límite de tres veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples anual de catorce pagas. Devandito límite será de catro veces o Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples anual de catorce pagas nos supostos previstos nas letras d) e f) do apartado anterior, e de cinco veces devandito indicador no caso de que o executado sexa acode con parálisis cerebral, con enfermidade mental ou con discapacidad intelectual, cun grado de discapacidad recoñecido igual ou superior ao 33 por cento, ou persoa con discapacidade física ou sensorial, cun grado de discapacidad recoñecido igual ou superior ao 65 por cento, así como nos casos de enfermidade grave que incapacite acreditadamente, á persoa ou á súa cuidadora, para realizar unha actividade laboral. O límite definido para cada caso incrementarase por cada fillo a cargo dentro da unidade familiar en:

i. 0,15 veces o IPREM para as familias monoparentais;

ii. 0,10 veces o IPREM para o resto de familias.»

.../...

https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2020-3434

Fontes: Propia, do BOE e da PAH.


Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os luns (Menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), pola tarde entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). | Se queres participar achega-te! | POLO DE AGORA MENTRES DURE O TEMPO DE CONFINAMENTO, POR MOR DO ESTADO DE ALARMA, NON HAI XUNTANZAS PRESENCIAIS. | Telefono para asuntos urxentes: 645158113

_______

luns, marzo 16, 2020

A falta de previsión dos gobernos e as medidas de confinamento e distanciamento social, na crise do novo coronavirus, afectan de forma significativa ás persoas máis vulnerábeis, en especial ás máis pobres, dependentes e maiores - As autoridades municipais son as que deberían de elaborar un plan de choque social en cada concello, para atender as necesidades de maiores en soidade e pobres


➤ Sentimos-nos inquedos pola situación dunha parte importante da poboación, coa que compartimos situacións de incerteza e precariedade económica e social.

➤  A falta de previsión dos gobernos e as medidas de confinamento e distanciamento social, afectan de forma significativa ás persoas máis vulnerábeis, en especial ás máis pobres, dependentes e maiores.

➤  Necesitamos medidas urxentes para atender a aquelas persoas que están sufrindo de xeito especial por mor da pandemia... as persoas pobres, dependentes e empobrecidas, todas as que dormen nas rúas; as que precisan de entidades sociais para sobrevivir; así como aquelas que agardan pola resolución de axudas sociais.

➤  Preocupa-nos o asunto do peche dos comedores escolares, pois para moitos pais e nais, era unha garantía para que as súas crianzas tiveran ao menos unha comida garantida durante o día.


As persoas que participamos na Rede de Apoio Mutuo de Ferrolterra - Stop Desafiuzamentos, sentimos-nos inquedos pola situación dunha parte importante da poboación, coa que compartimos situacións de incerteza e precariedade económica e social. Pola falta de recursos económicos básicos ou a proximidade da perda do fogar, por desafiuzamento da vivenda en alugueiro ou lanzamento despois de poxa pública, vítima dos abusos bancarios. Situación agora agravada pola crise sanitaria e socioeconómica, provocada polo novo coronavirus e como afectan as medidas que está tomando o Goberno Español, a Xunta de Galicia e o gobernos municipais, a aquelas persoas que malviven sen teito; ou sen recursos económicos que non se lles concedeu a Risga ou se lle retirou inxustamente; ou con prestacións insuficientes (subsidios, Risga, Rai, pensións non contributivas, ...); ou mesmo empregos precarios, prestacións de desemprego; ou de pensións insuficientes. Por desgraza son moitas as persoas que están no límite da pobreza, mais tamén son moitas miles as que xa son pobres, vulnerábeis e excluídas. Ao que non tardaremos en sumar os despidos inmediatos do emprego temporal, permisos sen remunerar e os ERTEs (Expedientes de Regulación Temporais de Emprego).

A falta de previsión e as medidas de confinamento e distanciamento social, afectan de forma especial ás persoas máis vulnerábeis, en especial ás máis pobres, dependentes e maiores, todo isto sumado resulta unha situación que nos causa especial preocupación e non vemos que se estean tomando medidas que recoñezan esta realidade.

Necesitamos medidas urxentes para atender a aquelas persoas que están sufrindo de xeito especial por mor da pandemia.

Preocupa-nos en especial as persoas pobres e empobrecidas, todas as que dormen nas rúas; as que precisan de entidades sociais para sobrevivir; así como aquelas que agardan pola resolución de axudas sociais; necesitan de xustiza social, de medidas que "aproveiten esta crise para redistribuír a riqueza e poñela así ao servizo daquelas que sofren a precariedade e pobreza" formulan desde a ODS de Coia, palabras que facemos nosas.

As autoridades municipais son as que deberían de elaborar un plan de choque social en cada concello, para atender as necesidades de maiores en soidade e pobres. Por exemplo, en Ferrol, cancelaron os comedores de maiores. A Cociña Económica di que non pode deixar de dar as comidas, mais non deixan circular á xente pola rúa a non ser que vaia a traballar, comprar alimentos, medicamentos,... ou a algunha emerxencia. Hai xente sen teito que durme onde pode. No fogar de transeúntes por norma teñen que saír ás 8 da mañá e ate ás 8 da tarde non poden volver a entrar. Non sabemos se farán unha excepción ou os botaran á rúa até as 8 da tarde. E por outra banda está o asunto do peche dos comedores escolares, pois para moitos pais e nais, era unha garantía para que as súas crianzas tiveran ao menos unha comida garantida durante o día, pois sabemos que a situación económica de moitas familias é moi precaria.

En Ferrol o número de persoas, que viven soas son en total 8.600. Destas as mulleres maiores de 65 anos que viven soas son 3.460 e os homes 955, en total son son 4.415. Son moitas as persoas maiores que viven soas polo que na situación de crise por mor do novo coronavirus (Cevid-19), cumpre un plano municipal de choque para atender ás posíbeis necesidades deste grupo da poboación que grande parte dela, ten aos seus familiares emigrados ou están sen cobertura familiar e pensións moi baixas.

Os grupos municipais, deberían de actuar en consecuencia. Constituír unha comisión municipal social de emerxencia que atenda ás persoas máis vulnerábeis. Poñer á disposición destas, servizos de atención que garantan a alimentación, e a seguridade de todas as persoas maiores e menores, e que cubran as necesidades básicas. Teléfonos de contacto e zonas de atención directa, con recursos a súa disposición.

O estado de alarma e as medidas que se van acordando, se non hai planos de actuación de proximidade, precarizarán aínda máis a situación das persoas máis pobres e os máis vuneábeis; a confinación e o distanciamento social, provoca un maior illamento destes sectores. Necesitamos respostas colectivas dos sectores máis conscientes e implicados socialmente, para esixir con contundencia unha implicación real e efectiva dos poderes públicos locais para enfrentar estas urxencias sociais.

Ferrol, a 16 de marzo, de 20120

Desde  Rede de Apoio Mutuo de Ferrolterra sumamos-nos á campaña, promovida polas nosas compañeiras de ODS-Coia de Vigo: Ante a crise do coronavirus: #FicoNaCasaMaisConRendaBasica.

#Coronavirus
#Covid-19


Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os martes (Menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), pola tarde entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). Se queres participar achega-te!

_______

Ante a crise do coronavirus: #FicoNaCasaMaisConRendaBasica - Estamos moi inquedas por como van afectar as medidas tomadas polo goberno central a aquelas que malviven de “esmolas sociais”, de empregos precarios ou de pensións insuficientes


Ante a crise do coronavirus: #FicoNaCasaMaisConRendaBasica


Desde o punto información sobre dereitos sociais de Coia amosamos a nosa preocupación pola crise sanitaria e socioeconómica provocada polo Covid-19. Estamos moi inquedas por como van afectar as medidas tomadas polo goberno central a aquelas que malviven de “esmolas sociais”, de empregos precarios ou de pensións insuficientes.

As medidas de confinamento, engadidas a falta de previsión das diferentes administracións, están a afondar a crúa situación que vimos padecendo. Por iso, esiximos medidas urxentes para atender a aquelas persoas que ante a paralización da actividade causada por esta pandemia van ficar sen ingresos ou ver recortados os mesmos. A inquedanza na que están familias e persoas empobrecidas: as que dormen nas rúas, as que precisan de entidades sociais para sobrevivir; así como aquelas que agardan pola resolución de axudas sociais como a RISGA ten que ser respondida con medidas que aproveiten esta crise para redistribuír a riqueza e poñela así ao servizo daquelas que sofren a precariedade e pobreza. O coronavirus non pode engadir un novo castigo para as que malvivimos en medio da riqueza dunhas poucas.

Desde a ODS-Coia alertamos que o “estado de alarma” agrava os recortes sociais que as autoridades veñen aplicando sistematicamente, por iso facemos unha chamada para artellar respostas colectivas que nos permitan saír desta situación con máis dereitos. Moitas persoas e colectivos levamos anos defendendo que fronte as faragullas sociais como a RISGA cómpre organizarse para loitar por dereitos fortes como a Renda Básica das iguais. A RBis permitiría que todas as persoas puideramos vivir cuns mínimos de dignidade.

Cando volvamos ás rúas seguiremos a loitar pola renda básica das iguais e moito máis, pero polo momento aproveitamos para lanzar este lema:

#FicoNaCasaMaisConRendaBasica

Marzo 2020

ODS-Coia
--
OFICINA DEREITOS SOCIAIS - COIA (ODS-Coia)
odscoia.arkipelagos.net | odscoia@riseup.net |@odscoia | tel: 696 618 732 - 679 758 663
Estamos os luns de 10h00 a 12h00 en Coia, nos locais da parroquia do Cristo da Vitoria (rúa Baiona 9, Vigo)

Enviado por:
Oficina Dereitos Sociais - Coia
-dereitossociais@gmail.com-
16 de março de 2020 10:30

_______

A evacuación dos deplorábeis campos de refuxiados das illas gregas é máis urxente que nunca, alertan a doutora Hilde Vochten, a coordinadora MSF en Grecia - Alertamos de que as terríbeis condicións de vida nos campos amoreados aumentan o risco de propagación dun brote de coronavirus (Covid-19) e farían imposíbel a súa contención tralo primeiro caso confirmado en Lesbos

Unha vista xeral fose do campo de refuxiados de Vathy.
Aquí hai 7.300 persoas vivindo nun espazo deseñado para 650.
Máis de 2.500 deles son pícaras e nenos. Anna Pantelia/MSF

A evacuación dos deplorábeis campos de refuxiados das illas gregas é máis urxente que nunca

Alertamos de que as terríbeis condicións de vida nos campos amoreados aumentan o risco de propagación dun brote de coronavirus (Covid-19) e farían imposíbel a súa contención tralo primeiro caso confirmado en Lesbos.

O risco de propagación do virus Covid-19 entre os habitantes dos campos é extremadamente alto pola falta de servizos de saneamento adecuados e a enormemente limitada atención médica. Dado que xa se confirmou o primeiro caso na illa de Lesbos dunha cidadá grega, a evacuación dos campos é máis urxente que nunca.

"Nalgunhas partes do campo de Moria só hai unha billa de auga por cada 1.300 persoas e non hai xabón dispoñíbel. Familias de cinco ou seis membros teñen que durmir en espazos de non máis de tres metros cadrados. Isto significa que as medidas recomendadas para previr a propagación do virus, como o lavado frecuente de mans e o distanciamento social, resultan simplemente imposibles", afirma a doutora Hilde Vochten, a nosa coordinadora en Grecia.

Gobernos de todo o mundo están cancelando eventos e prohibindo grandes concentracións de poboación, pero nos campos das illas gregas do Egeo, refuxiados, migrantes e solicitantes de asilo non teñen máis opción que vivir nun espazo moi reducido. A súa saúde está en perigo e as condicións nas que viven fanos máis vulnerables que o resto da poboación ante a última das ameazas á que teñen que facer fronte.

"Estamos en contacto coa Organización Nacional de Saúde Pública para coordinar accións, como facilitar información de saúde e higiene e a xestión de casos tanto de residentes locais como solicitantes de asilo", explica Vochten. "Pero debemos ser realistas: sería imposíbel conter un brote en campos como os que hai en Lesbos, Quíos, Samos, Leros e Kos. Aínda non vimos un plan de urxencia verosímil para protexer e tratar ás persoas que viven alí en caso de brote".

As autoridades sanitarias deben deseñar unha estratexia que inclúa medidas de prevención e control de infeccións, promoción da saúde, identificación rápida de casos, illamento e manexo dos casos leves, así como o tratamento dos pacientes en situación grave e crítica.

Como ningunha destas medidas púxose en marcha, a evacuación dos campos das illas gregas é agora máis urxente que nunca. Forzar ás persoas a vivir alí como parte da política de contención de Europa sempre foi irresponsábel, pero está a piques de converterse en criminal si non se toman medidas para protexelas.

Ao redor de 42.000 solicitantes de asilo están atrapados en cinco centros de identificación e rexistro (os chamados "hotspots") nas illas gregas. Malia que pedir o seu evacuación durante unha pandemia pode provocar temor; con todo, obrigar ás persoas a vivir en campos sobrepoboados, desprotexidos, está a piques de converterse nun acto criminal.

O Goberno grego e os Estados membros da UE deben actuar canto antes e transferir á maioría dos solicitantes de asilo a un lugar adecuado antes de que sexa demasiado tarde.

Fonte: MSF - 13.03.2020 | Ir á Web.

Colabora con MSF:A túa axuda é imprescindíbel para que podan seguir ofrecendo asistencia médico-humanitaria ás persoas que máis a necesitan. Sen ti, a súa labor non é posíbel. | Máis Info.
_______

O virus e a economía (2): sen respostas ao problema de fondo, ... Por Juan Torres López


Por Juan Torres López [*]
17.03.2020

O que vai conseguir o BCE é lavar os balances dos bancos, rendibilizar o investimento de grandes posuidores de fondo e dar aos bancos unha liquidez que non é seguro que vaia a empresas que o necesiten


Nun artigo anterior (O virus e a economía (1): moito peor do que din) sinalei que a pandemia á que nos enfrontamos (xa recoñecida como tal pola Organización Mundial da Saúde) terá efectos moi graves non só polo que ela mesma implica senón porque vai espertar outros fallos latentes ou medio durmidos no noso sistema económico.

Neste segundo artigo vou expoñer brevemente que sabemos sobre os efectos económicos da pandemia, daquela as cuestións económicas que hai á súa ao redor, as circunstancias nas que se produce, e que son as que van complicarnos a situación nos próximos meses e, para rematar, as razóns polas que creo que as respostas que empezaron a darlle os gobernos e as autoridades internacionais son de momento bastante insuficientes e nalgún caso moi inadecuadas. E ate que poden servir para agravar problemas estruturais da economía mundial.

A pandemia

Neste momento, parece que xa temos algunhas certezas sobre a pandemia:

➤ Primeiro de nada, habemos de ser conscientes de que nos atopamos ante un problema sanitario. Deben ser os científicos e os técnicos da saúde o que nos digan que hai que facer para acabar canto antes con ela.

➤ Parece ser que estes últimos dinnos que esta pandemia producirá un caos sanitario si o número de infectados segue aumentando exponencialmente como o vén facendo ate agora. E que só é posíbel evitar que os contaxios aumenten con medidas tallantes de corentena e distanciamento social.

Xa que logo, o primeiro e máis importante que habería que facer sería axudar a que as autoridades, seguindo os criterios dos expertos sanitarios, fagan o necesario para garantir que deixe de estenderse canto antes.

Con independencia diso, resulta que esta pandemia (como seguramente calquera outra) ten uns efectos económicos e, polo tanto, que require non só un tratamento sanitario senón tamén económico.

O defecto económico será un shock de demanda inmediato: frenazo de gasto privado froito do illamento, aumento de despedimentos e caída de vendas de empresas.

Neste artigo só me vou a referir a eses efectos económicos e financeiros, dando por feito que as autoridades van adoptar as medidas sanitarias máis oportunas para combater a epidemia.

Pois ben, os efectos económicos inmediatos da pandemia son de dous tipos:

➤  a) Un shock de demanda bastante inmediato, é dicir, un frenazo no gasto privado como consecuencia do illamento, do posíbel aumento de despedimentos, da caída de vendas das empresas e do medo ou a reserva da poboación ante o futuro.

Este efecto sobre a demanda caracterízase porque a súa inmediatez e pola rapidez con que se está dando, así como pola asimetría coa que se produce. É dicir, que non afecta por igual nin a todas as persoas ou grupos sociais nin a todas as actividades económicas. Dáse en maior medida nas persoas en situación económica máis precaria, nas que perdan o emprego, nas que non dispoñan de axudas específicas ou colchóns para este tipo de situacións e tamén nos sectores ou actividades vinculadas ao consumo social, aqueles nos que o gasto se leva a cabo en proximidade con outras persoas.

O shock de consumo afectará en maior medida ás persoas en situación económica máis precarias, as que perdan en emprego, as que non dispoñan de axudas específicas e sectores vinculados ao consumo social

O shock no consumo das familias pode durar o tempo que duren as medidas de illamento e o temor ambiental. A recuperación do gasto das empresas está vinculada á do consumo familiar pero tamén a que as empresas volvan ter unha percepción de que a situación vai mellorar efectivamente. E isto, como xa apuntei e comentarei despois, é algo que desgraciadamente non ten que ver só coa evolución da pandemia.

Non é posible saber si a perda de gasto que supoña o shock durante a semanas ou meses en que se produza se poida recuperar. Nunha parte é posible que si, pero o máis seguro é que a maior parte desa perda de gasto (ingreso) se perda e produza un dano duradeiro e, nalgúns casos, ate irreversíbel nalgunhas empresas con menos capacidade de resistencia.

➤ b) Un segundo efecto da pandemia é o shock de oferta que se traduce nunha caída na produción de bens e servizos como consecuencia das baixas laborais, da ruptura das cadeas de aprovisionamento e da caída de vendas que leva consigo menos pedidos subseguintes.

Este shock (paralelo ao anterior) prodúcese tamén moi rapidamente, aínda que os seus efectos poden manifestarse con maior retardo, quizá meses despois, e poida que os custos que inicialmente produce sexan máis facilmente recuperábeis.

Os efectos do shock de demanda poden manifestarse con maior retardo, quizá meses despois, e tradúcese nunha caída de produción de bens e servizos

Algún modelo econométrico que tratou de cuantificar as consecuencias dun shock deste tipo (aínda que circunscrito ao Reino Unido) sinala que si o illamento e as paradas de produción non duran moito (ate un mes) a produción pódese recuperar con relativa facilidade, por exemplo, mediante horas extraordinarias ou novos contratos. Si as corentenas durasen máis de catro semanas o seu custo multiplicaríase por tres e si fose por un trimestre ou máis, o dano sería seis veces maior. No peor dos casos, quizá podería producirse unha caída do 6%, un custo realmente alto, pero non excesivamente dramático (o estudo aquí).

Ate aquí os efectos en xeral previsíbeis dunha pandemia como a que estamos vivindo. Pero o problema coa actual é que se está producindo nunha situación específica: no medio dunha ralentización notábel da economía que viña de fai xa uns meses e dunha serie importante de problemas económicos e financeiros que afectan a ámbitos crave da vida económica.

Iso é o que explica que non esteamos contemplando nin teñamos medo tan só do dano sobre a saúde dunha pandemia ou o dos seus efectos económicos máis ou menos graves, pero sempre manexábeis que acabo de mencionar, senón a posibilidade dunha crise económica e financeira moito maior.

En condicións normais, unha pandemia como a actual non tería por que afundir as bolsas nin paralizar en tan gran medida, como se teme, á economía. Pódeo facer porque, como dixen, coincide con outras circunstancias. E son estoutras circunstancias as que a fan especialmente perigosa a expansión do coronavirus e as que teremos en conta á hora de valorar a eficacia e os efectos das medidas de todo tipo que se estean tomando.

A contorna da pandemia

Noutras condicións, para avaliar os efectos da actual pandemia bastaría con ter en conta as circunstancias anteriores. Pero, como sinalei no artigo anterior, resulta que a pandemia estase producindo nun determinado contexto que, ao meu xuízo, é auténtico determinante do que vai ocorrer nos próximos meses. Concretamente, hai que ter en conta o seguinte:

➤ Aínda que se adoptaron medidas que sen dúbida melloraron a situación, o sistema financeiro non se saneou completamente logo da anterior crise financeira. Moitos bancos seguen tendo graves problemas de solvencia e, ao haberse concentrado moito máis, o sector fíxose aínda máis sistemicamente perigoso.

➤ As bolsas viviron un proceso de excesiva capitalización que provocou un desaxuste estrutural ao alza das cotizacións. A súa situación é moi inestábel e volátil e desde fai meses están mostrando que o seu reaxuste á baixa e en gran magnitude é completamente inevitábel.

➤ Da man do gran poder da banca en todo o planeta, a débeda non parou de crecer nos últimos anos. A global é agora uns 70 billóns de dólares máis elevada que a de fai dez anos e vai acompañada de multitude de burbullas e do mantemento de miles de empresas zombis en todo o planeta.

➤ Como consecuencia de todo iso, nos últimos meses víñase producindo unha ralentización xeneralizada en case todas as economías. Moi particularmente na chinesa e a alemá que actúan de motores dunha boa parte da industria e o comercio mundial, e tamén na de Estados Unidos.

É moi importante ter en conta que esta ralentización tiña a súa principal manifestación na caída da produción industrial e do comercio internacional asociado e, tal e como sinalei no artigo anterior, nunha caída continuada da rendibilidade do capital físico cando o financeiro que se inviste en operacións especulativas proporciona beneficios menos problemáticos e moito máis rápidos e abundantes.

Ademais, tampouco pode esquecerse que estes factores de estabilización inmediata de todo o sistema económico suscítanse no medio doutros transos non menos problemáticos e perigosos, como o estar na antesala dunha nova e profunda revolución tecnolóxica, o incremento continuado da desigualdade, o cambio climático e, dese outro punto de vista, a perda de vigor das democracias.

As respostas inadecuadas

Os gobernos e as autoridades internacionais non foron conscientes desde o primeiro momento da transcendencia económica do coronavirus. Tardaron días ate que recoñeceron que se trataba dun problema extraordinario e entón prometeron tomar medidas. Os ministros de economía do G7 e os responsábeis dos grandes bancos centrais prometeron o 2 de marzo pasado "todas as ferramentas políticas adecuadas" aínda que, iso si, non dixeron entón nada sobre cales poderían ser as que adoptasen.

Máis tarde, e aos poucos, tomarán diversas medidas ante un escenario que, segundo a presidenta do Banco Central Europeo, "recordará a moitos de nós a gran crise financeira de 2008".

As medidas que anunciaron ou tomaron ate o momento poden ser de dous tipos, de política monetaria e de política fiscal, e ao meu xuízo van ser inútiles ou, no mellor dos casos, moi insuficientes polas seguintes razóns.

Medidas de política monetaria

A Reserva Federal de Estados Unidos e o Banco de Inglaterra baixaron os tipos de interese co propósito de producir un impulso á economía. Algo que se espera conseguir porque se supón que con tipos máis baixos pódese incentivar o consumo e o investimento.

Na miña opinión, os resultados desta medida non van ser efectivos por varias razóns. En primeiro lugar, porque non axudan selectivamente á poboación senón que son de carácter xeral. E xa dixen que o shock de demanda caracterízase porque se vai a sufrir de modo moi asimétrico entre os consumidores e empresas.

As baixas de interese dos bancos centrais non van ser efectivas porque non axudan selectivamente á poboación e porque unha baixada de tipos sempre tarde en producir efectos

En segundo lugar, porque unha baixada de tipos sempre tarda en producir efectos (si prodúceos) e tamén sinalei que os dous shock da pandemia son efecto moi inmediato. En terceiro lugar, porque os tipos xa están de seu moi baixos e cando non se ha incentivado o gasto a niveis tan reducidos non se vai a conseguir facelo por máis que se sigan reducindo (algo, ademais, que xa case non se poderá seguir facendo porque están prácticamente en negativo).

En cuarto lugar, porque con tipos máis baixos, os bancos veranse obrigados a prestar máis, pero en condicións de menor solvencia, creándose así un problema engadido. En quinto lugar, porque a caída no gasto non se produciu só por razóns de custo senón de expectativas, de temor ou ata de imposible presenza nos centros de gasto. E, en sexto lugar, porque, como adoita dicirse, a política monetaria a través de cambios nos tipos de interese pode levar o cabalo ao auga, pero non pode obrigarlle a beber. É dicir, pode abaratar o gasto, pero non obriga a gastar.

A compra de accións por parte dos bancos centrais faille un bo servizos aos tenedores de títulos, pero é difícil que iso evite o derrube das bolsas

Para facer fronte á caída das bolsas, a Reserva Federal e outros bancos centrais están dedicando ducias de miles de millóns de dólares a comprar accións. Fanlles así un bo servizo aos tenedores de títulos, pero á vista está que vai ser moi difícil por non dicir imposible que iso evite o derrube das bolsas cando estas están na estratosfera e suxeitas a unha capitalización artificialmente excesiva. Con moitos centos de miles de millóns de dólares pódese frear durante algún tempo a caída pero non que se veñan definitivamente abaixo antes ou despois.

Pola súa banda, o Banco Central Europeo acaba de anunciar outras medidas que non só non van resolver o problema senón que van agravar outros os fundamentais.

Proponse aumentar a compra de bonos nos mercados secundarios e subsidiar aos bancos que utilicen o diñeiro que lles proporcione para dar máis créditos ás pequena e medianas empresas. Pero o feito de que teña que subsidiar a quen dá o diñeiro é a proba manifesta de que nin o propio BCE ten confianza en que as súas medidas teñan os efectos que se propón. É dicir, que o diñeiro que lle dá aos bancos destínese finalmente a incrementar o financiamento aos suxeitos económicos que a necesitan.

O que vai conseguir o BCE é lavar os balances dos bancos, rendibilizar o investimento de grandes posuidores de fondo e dar aos bancos unha liquidez que non é seguro que vaia a empresas que o necesiten

O que vai conseguir o BCE é o mesmo que vén conseguindo ata a data coa súa política de flexibilización cuantitativa: lavar os balances dos bancos quedándose cos títulos lixo, rendibilizar o investimento dos grandes posuidores de fondos e títulos (a costa de aumentar a desigualdade) e, en suma, dar aos bancos máis liquidez que nin moito menos é seguro que vaia a ir destinada ás empresas que o necesiten. E é natural, os bancos non son unha ONG que preste para facer favores a empresas en apertos.

Ata no caso de que esa estratexia do BCE funcionase e os bancos puidesen incrementar o seu negocio prestando máis ás pequenas e medianas empresas, que se conseguiría? Pois simplemente drogar a máis empresas porque o que en realidade necesitan estas non é acumular débeda senón que se solucione o problema estrutural de rendibilidade que as atenaza regularmente e non só nesta conxuntura. Está ben alargarlles un pouco a vida pero non sería máis lóxico suscitarse que vivan sen necesidade da respiración asistira que significa a súa débeda crecente?

Por outra banda, o Banco Central Europeo faille outro par de favores á banca que para nada van servir para mellorar a situación das empresas e os consumidores afectados polo coronavirus: aprazar a realización de test de stress e relaxar os requisitos de capital da banca. É dicir, que o BCE vai permitir que aumente o risco sistémico da banca sen que a cambio garántase que as axudas que poida recibir destínense efectivamente a financiar a quen agora poidan necesitar liquidez puntualmente. E iso é sumamente chocante. Cando as cousas vanse a poñer difíciles non é cando máis debería coidar o BCE de que os bancos sexan máis liquides e teñan maior fortaleza de capital?

Non direi que todas estas medidas non teñan efecto positivo algún, que poden telo nalgunhas casos. Pero si que son completamente inútiles en comparación coa magnitude do problema que se ten por diante.

Os gobernos, por exemplo, van seguir tendo un respiro co programa de compra de bonos do BCE, pero seguirá sendo a costa de aumentar a súa débeda e de quedar sometidos á presión dos mercados mentres non se tomen medidas complementarias para limitar o poder dos grandes fondos especulativos.

Medidas de política fiscal

Tanto o goberno de Estados Unidos, sobre todo, como os doutros países anunciaron rebaixas de impostos para facer fronte aos dous shocks da pandemia.

É evidente que iso reduce os custos das empresas e a carga que soportan os consumidores. Aínda que en diferente medida, segundo cales sexan finalmente os impostos que desaparezan. E iso pode esconder (como case sempre que se di que baixan os impostos) medidas que só beneficien aos máis ricos.

Pero, ata con independencia disto último, reducir impostos non é o máis adecuado para frear os efectos tan problemáticos que vai ter a pandemia por varias razóns.

Como dixen, necesítanse medidas discrecionais e non generalistas posto que eses efectos maniféstanse de modo moi diferente nos distintos grupos de poboación e actividades económicos.

As baixadas de impostos como resposta poden producir efectos colaterais moito peores, como a redución de gasto público ou o maior endebedamento, moi perigoso cando hai que reforzar servizos públicos

Con carácter xeral, as recadacións impositivas xa actúan como estabilizadores automáticos, é dicir, que reducen a carga fiscal cando as cousas van mal sen necesidade de que se tomen medidas complementarias. Pero o que pode ocorrer con estas baixadas de impostos que se anuncian é que se produzan efectos colaterais moito peores.

Por exemplo, a redución de impostos vai obrigar a reducir gastos públicos (ou a endebedarse máis) o cal é moi prexudicial cando se está no medio dunha pandemia e hai que reforzar a actuación dos servizos públicos (o máis recente informe -aquí- sobre os posibles efectos do coronavirus conclúe dicindo que o principal que hai que facer no futuro inmediato é fortalecer a sanidade pública).

Algúns países (Xapón, Corea, Italia, por suposto Chinesa, e España, aínda que aquí sen demasiada concreción ata o momento) anunciaron programas de gasto público inmediato pero estes programas, aínda que imprescindibles, non son completamente efectivos en calquera condición. Deben dirixirse exactamente a poboación e ás empresas máis afectadas e, aínda que son necesarios para paliar o dano do shock de demanda, non van poder resolver os problemas ao lado da oferta. Ademais, vanse a dar en países cun nivel de débeda xa elevada, de modo que desde o primeiro momento van supoñer un custo de financiamento adicional para os gobernos que pode ser moi perigoso a pouco que se vaia saíndo da pandemia.

Particularmente torpe e imitada neste aspecto é a medida anunciada por parte da Unión Europea no sentido de que vai alixeirar ou flexibilizar as condicións de estabilidade orzamentaria. Aínda que iso pode posibilitar formalmente aumentar o gasto, é evidente que o que non evita é que aumente a débeda e o peso que haberán de soportar os gobernos. Como explicarei no próximo artigo é algo moi diferente o que se necesita en material de política de gasto.

En canto ás medidas deste tipo, tamén hai que subliñar que é evidente que non se atopan ao alcance de todos os países, de modo que se van a provocar novos desequilibrios financeiros internacionais que van a dificultar a adopción de medidas justamente cando o que se ten en fronte é o resultado dunha globalización desgobernada, asimétrica e sen gobernanza que non sexa a que impoñen os intereses dos grandes grupos empresariais e financeiros.

Na Unión Europea é impensable que poidan ser efectivos uns programas de gasto que non sexan resultado dunha estratexia común e do financiamento de Banco Central Europeo

No seo da Unión Europea, en concreto, é impensable que poidan ser efectivos programas de gasto fronte á pandemia que non sexan o resultado dunha estratexia común e do financiamento do Banco Central Europeo.

Tamén hai que sinalar que ata os programas de gasto a través de axudas que estean ben dirixidos cara a quen soporten a principal carga da pandemia poden ser, desgraciadamente, bastante ineficaces si o que se produciu é un cambio no comportamento de gasto como resultado non só da carencia de ingreso senón das expectativas ou o temor. Coa actitude tan pouco transparente e cómplice dos gobernos, sen liderados democráticos potentes, sen credibilidade e co rexeitamento actual da poboación cara á clase política nin sequera con maiores axudas públicas vaise a recuperar a confianza necesaria para que aumente o gasto a cortísimo prazo, como sería necesario.

Salvar as vidas é o primeiro. Pero hai que evitar tamén o desastre económico e financeiro

Cando pasa o que está pasando, cando hai miles de vidas en perigo o primeiro debería ser salvalas. E para iso o principal, como dixen ao principio do artigo, é seguir as directrices dos expertos en medicina e epidemiología. Creo que é imperativo pechar filas cos gobernos que tratan de seguir as súas instrucións. Pero a miña obrigación como un modesto analista da economía é sinalar que a pandemia comporta outro perigo: que se desencadee un crise económica e financeira mundial que destrúa miles de empresas, millóns de empregos e riqueza en todo o mundo.

As autoridades empezaron a ser conscientes de que a pandemia tamén é un perigo económico e financeiro, pero as súas medidas serán absolutamente ineficientes

Ao meu xuízo, iso é posible porque as autoridades veñen tomando medidas equivocadas desde fai anos que crearon fallos moi perigosos no sistema económico. Ou, máis que equivocadas, que só buscan o beneficio dunha minoría.

Agora empezaron a ser conscientes de que a pandemia non é só un perigo sanitario senón tamén económico e financeiro e están tomando medidas. Pero a miña tese é que esas medidas, como tratei de explicar, van ser ineficaces para evitar esas consecuencias fatais da pandemia sobre as economías. Non digo que vaian ser completamente inútiles, pero si absolutamente insuficientes.

Por razóns moi sinxelas de entender:

➤ Si non estivésemos no medio dunha ralentización xeneralizada, o shock de oferta resolveríase nunhas semanas.

➤ Si as bolsas non estivesen sobre unha bomba especulativa non estariamos correndo o perigo de que a pandemia sexa unha faísca que as fai saltar levando a crébaa a miles de empresas e inversores.

➤ Si non se produciron os recortes tan nefastos en investimento público os sistemas sanitarios non estarían tan ao bordo do colapso.

➤ Si non se dese prioridad á investigación militar ou a que está vinculada cos grandes intereses comerciais ou á que é simplemente especulativa e inútil, teriamos antes vacunas e medidas preventivas.

➤ Si non aumentase tanto a desigualdade e non se houbesen case desmantelado os sistemas de protección social non habería miles de persoas sen poder estar en cuarentena ou sen poder facerse a proba para saber si están infectadas.

➤ Si non se deu privilexios fiscais e de todo tipo ás ganancias especulativas e financeiras, a rentabilidad das empresas que xeran actividade produtiva e emprego non caería, provocando a ralentización que viñamos sufrindo.

➤ Si non se estableceron políticas de austeridad tan nefastas, os gobernos non estarían agora a bordo do precipicio por ter que facer fronte a gastos imprescindibles para salvar a vida de miles de persoas.

➤ Si non se consentiron que os banqueiros que provocaron a crise anterior saísense coa súa, agora teriamos un sistema financeiro capaz de financiar a empresas e consumidores en apertos.

Que ninguén se engane. A expansión dun virus que contaxia e enferma por centos de miles de persoas é sempre un drama, pero o que está ocorrendo co coronavirus e o que vai ocorrer non é a súa consecuencia directa. É o resultado das políticas que se veñen aplicando nos últimos anos. É certo que as medidas que se están anunciando comportan certa excepcionalidade pero mentres non se reviertan a lóxica dominante para aplicar outras sobre principios ben diferentes será imposible evitar o desastre que se aveciña e os que virán despois. Afortunadamente, hai alternativas e delas falarei no seguinte artigo.

13/03/2020

#Coronavirus

[O virus e a economía (I): moito peor do que parece]



[*] Juan Torres López (Granada, 1954), Licenciado en Ciencias Económicas e Empresariais na Universidade de Málaga, Doutor en CC. Económicas e Empresariais desde 1981, catedrático na Universidade de Sevilla no Departamento de Análise Económica e Economía Política. Escritor e investigador. | e-mail: juantorres@us.es | web: www.juantorreslopez.com
Teléfono: +34954554469  | Dirección postal: Departamento de Análisis Económico y Economía Política. Facultad de CC. Económicas y Empresariales
Avda. Ramón y Cajal, 1. 41018 Sevilla.

Enviado por:
Juan Torres López
-envios@juantorreslopez.com-
14 de março de 2020 22:49

_______

domingo, marzo 15, 2020

O virus e a economía (1): moito peor do que parece, ... Por Juan Torres López


Por Juan Torres López [*]
15.03.2020


O experto considera que está crise terá "consecuencias e custos": "Dependerá do tempo dure a alarma e do frenazo da actividade que produza"

Un simple virus pode poñer en solfa ao mundo enteiro? Unha economía mundial tan potente e asentada pode estar en perigo por esa causa? Pódense vir abaixo as bolsas só polo efecto da propagación dun virus? Que está pasando e que pode pasar, por que tanta alarma?

É normal que a maioría da xente se faga este tipo de preguntas pero temo me que as respostas que se están dando son confusas e que xeran máis dúbidas das que resolven.

Sobre a epidemia, o certo é que aínda non se sabe ben cal pode ser a súa verdadeira magnitude. Parece ser que si se aplican medidas de illamento e hixiene que eviten a súa propagación, sobre todo a persoas especialmente vulnerábeis, en moi poucas semanas poderíase frear a súa expansión sen que se produza un efecto especialmente dramático. Iso é o que parece que ocorreu en China, grazas a que alí hai un sistema de toma de decisións moi centralizado, ditatorial, e onde se puideron aplicar recursos millonarios para illar á poboación. Pero é difícil que se poida actuar do mesmo xeito noutros países, de modo que non se pode descartar un contaxio exponencial que afecte a millóns de persoas nunhas cantas semanas.

Diferentes estudos realizados nos últimos anos sobre os efectos económicos deste tipo de epidemias permítennos saber algunhas cousas. Primeiro, que é seguro que o que está pasando terá consecuencias e custos; segundo, que o seu efecto final dependerá do tempo que dure a alarma e da freada da actividade que produza; e, terceiro, que só si se actuase con gran ineficacia e alcanzásese un nivel de mortalidade agora mesmo posiblemente impensábel (máis 15 millóns de mortos ao ano), quizá se produciría un custo que comezaría a ser máis ou menos equivalente ao que supuxo a última gran crise.


Malia iso, ao meu paréceme que o perigo ao que nos enfrontamos non é a difusión dun virus nin aínda que este fose moito máis letal do que agora podamos imaxinar que chegue a ser o coronavirus no peor dos casos.

O problema grave que temos diante dos nosos narices e ao que non lle estamos dando a importancia que ten é a situación na que se atopa o sistema no que vivimos, o capitalismo dos nosos días. Un sistema complexo que ten propiedades que lle fan funcionar dun modo moi específico.

Estes sistemas, como o capitalismo, son imprevisíbeis e permanentemente inestábeis, e por iso é polo que sexa moi difícil predicir cal será a súa evolución. Pero si sabemos, con todo, algunhas cousas importantes sobre o seu funcionamento e evolución e, sobre todo, sobre o que pode facer que colapsen.

Sabemos, por exemplo, que os sistemas complexos como o capitalismo viven ao bordo ou expostos permanentemente ao fallo sistémico e fatal, que tenden constantemente á crise e que están sempre en perigo de colapsar, precisamente porque a súa complexidade non é outra cousa que inestabilidade e desorde.

Pero, ao mesmo tempo, tamén sabemos que a gran probabilidade de fracaso, de fatalidade, que acompaña a calquera sistema complexo fai que xeren no seu seo constantes e potentes elementos de protección. Por iso poden resultar moi seguros malia ser, ao mesmo tempo, moi propensos ao colapso. Precisamente por iso.

En segundo lugar, sabemos tamén que os sistemas complexos case nunca colapsan polo efecto dun só fenómeno. Para que se produza un fallo total, sistémico, fatal, para que colapsen, é necesario que concorran diferentes fallos ao mesmo tempo.

E é moi importante saber que estes sistemas funcionan sempre en condicións degradadas, é dicir, con moitos fallos latentes que é imposible erradicar, ben porque se descoñecen, porque non compensa ou porque non se quere asumir o custo de eliminalos en todo ou en parte.

As consecuencias disto que sabemos sobre os sistemas complexos son de aplicación ao que está pasando coa epidemia do coronavirus.

En primeiro lugar, que é moi difícil que resulte tan fatal como se está crendo. O sistema estase defendendo do "fallo" no seu funcionamento que supón o coronavirus con mecanismos do propio sistema que son seguramente moito máis potentes dos que serían realmente necesarios para evitar que se converta nun perigo global ou letal. E, como dixen, é moi alto improbábel, por non dicir, imposíbel, que o sistema no seu conxunto se vexa afectado fatalmente por un só fallo ou factor.

Pero, en segundo lugar, hai algo que é moito máis preocupante.

A epidemia do coronavirus constitúe un fallo engadido no sistema que si se contempla linealmente pode parecer pouca cousa. Pero que pode resultar de efectos moi graves si tense en conta que a súa presenza muta a condición do sistema no seu conxunto porque interactúa con outros dos seus fallos latentes. É dicir, o coronavirus é realmente perigoso non polo que supón en si mesmo senón porque aumenta moito a degradación do sistema no seu conxunto, en moita maior proporción da que correspondería á súa illada natureza de epidemia sanitaria.

Ao meu xuízo, a extraordinaria gravidade do coronavirus non é o dano que produciría unha epidemia si puidésese contemplar illadamente, senón a aceleración do efecto degradante ou destrutor dos demais fallos que estaban máis ou menos contidos ata agora.

Xa escribín fai uns meses que se estaba xestando unha crise de moitas frontes pero que -a curto prazo- tiña tres manifestacións ou vías de expansión principais: as bolsas, que alcanzaron unha sobrevaloración disparatada que as leva a estalar antes ou despois; a débeda en crecemento insostíbel; e o bloqueo da oferta como consecuencia da continua caída da rendibilidade do capital material en favor do beneficio financeiro.

Os problemas que pode traer agora a propagación do coronavirus teñen que ver xustamente con esa crise de oferta que xa nos últimos meses se estaba producindo en case toda a economía mundial en forma dunha desaceleración relativamente atenuada.

Agora, as respostas que inevitabelmente van ter que adoptar os gobernos para evitar o contaxio van bloquear aínda máis a oferta e as súas consecuencias van ser varias, pero todas con algo en común: reactivar os fallos ate agora latentes ou adormentados.

As respostas que inevitabelmente van ter que adoptar os gobernos para evitar o contaxio van bloquear aínda máis a oferta e as súas consecuencias van ser varias

➤ En primeiro lugar, vai diminuír a produción, vanse a desarticular as canles de fornezo e distribución, van producirse carencias de aprovisionamento a escala global e a crise empresarial vai xeneralizarse, diminuíndo moito máis a rendibilidade do capital que move os motores da economía produtiva. A crise de oferta vai ser moi forte.

➤ En segundo lugar, vai aumentar a débeda empresarial e a dificultade para facerlle fronte por parte de miles de empresas, especialmente polas "zombis" que ate agora estiveron mantendo a súa actividade a base de máis débeda, pero sen xerar beneficio suficiente.

➤ En terceiro lugar, o cambio de expectativas, a posibilidade de que se produzan crebas en cadea e movementos extremos por parte das autoridades en materia de gasto e intervención financeira, van producir un caos bursátil da man das operacións automatizadas, dos algoritmos que utilizan os grandes fondos especulativos. As bolsas, como xa anticipei, son agora mesmo o eslabón máis débil e volátil do capitalismo, estaban a piques de saltar e o virus vai facer que estalen sen remedio.

➤ En cuarto lugar, todo iso vai afectar ao sector financeiro que perderá negocio liquide e freará o financiamento, amplificando os problemas anteriores, cando non sufrindo el mesmo unha nova crise financeira.

➤ En quinto lugar, a intervención das autoridades vai ser bastante complicada e pouco efectiva porque agora non se trata de impulsar a demanda inxectando capacidade de gasto (que fará falta) senón de poñer en pé a oferta, e iso é moito máis difícil cando as empresas pechan e as redes produtivas boquearonse.

➤ En sexto lugar, non descarto que, precisamente polo bloqueo da oferta, se produza un rebrote inflacionario que poñería aos bancos centrais ante un dilema terrible, pois estarían obrigados a frealo. E entón estará por ver como poderán soprar e sorber ao mesmo tempo, é dicir, facer política expansiva e contractiva á vez.

Si non se toman medidas drásticas para evitar os contagios, si non se illa á poboación, a expansión da pandemia é case segura e esa expectativa de crise paralizaría a actividade. Pero a cuarentena e o illamento tamén a freará sen remedio. Non hai saída. Pero o problema non é o virus, senón un sistema complexo no que un fallo aparentemente sen demasiada importancia pode reactivar outros fallos ate agora latentes ou medio controlados. E é esa conxunción de factores o que vai crear unha situación nova e que representa un perigo moi serio.

Si os fallos latentes diversos fanse expresos e si a súa aparición coincidente convérteos nun fallo único e estrutural, ímonos a enfrontar a un problema económico ate agora descoñecido na época do capitalismo globalizado e neoliberal.

E as receitas que os gobernos e as autoridades monetarias viñeron utilizando non lles van a servir. Agora terían que pensar "ao revés" de como o fixeron ata agora desde fai décadas e iso non lles vai a resultar fácil. Non teñen solucións porque nin sequera se poden imaxinar cal é a natureza do problema que teñen por diante. Por iso é polo que están desorientados e sen saber ben que facer.

O virus é a pequena bolboreta da teoría do caos: o suave movemento que producen as súas ás nunha esquina do planeta estase empezando a traducir nunha tempestade a miles de quilómetros. A xente intúeo con máis sabedoría que os políticos e economistas que seguen crendo que só se trata de tomar medidas sanitarias acompañadas doutras cantas económicas convencionais, cando o perigo verdadeiro está noutro lado, nos fallos estructurales do sistema que o virus pode reactivar xa.

Falarei de alternativas no seguinte artigo pero anticipo a principal: é obrigado que vivamos doutro xeito.

10/03/2020


Publicado en lapoliticaonline.es  | 12 de marzo de 2020.



#Coronavirus


[*] Juan Torres López (Granada, 1954), Licenciado en Ciencias Económicas e Empresariais na Universidade de Málaga, Doutor en CC. Económicas e Empresariais desde 1981, catedrático na Universidade de Sevilla no Departamento de Análise Económica e Economía Política. Escritor e investigador. | e-mail: juantorres@us.es | web: www.juantorreslopez.com
Teléfono: +34954554469  | Dirección postal: Departamento de Análisis Económico y Economía Política. Facultad de CC. Económicas y Empresariales
Avda. Ramón y Cajal, 1. 41018 Sevilla.

Enviado por:
Juan Torres López
-envios@juantorreslopez.com-
14 de março de 2020 22:49

_______ _______

sábado, marzo 14, 2020

O presidente da República Popular China Xi Jinping, visita a cidade de Wuhan (Hubei), o lugar crave onde se está gañando a batalla ao novo coronavirus Covid-19 - Dous emocionantes vídeos - A máxima prioridade a seguridade e a saúde do pobo



Xi Jinping lidera a batalla en Chinesa contra a COVID-19: A batalla no lugar crave


Desde as 10 da mañá (hora local) do 23 de xaneiro, suspendeuse o servizo de autobuses urbanos, o metro, os transbordadores e os autobuses de longa distancia en toda a cidade de Wuhan. Os cidadáns non podían abandonar Wuhan sen razóns específicas. As vías de saída nos aeroportos e estacións de ferrocarril pecháronse ata novo aviso.

Desde o brote da COVID-19 na cidade de Wuhan e outros lugares da provincia de Hubei, Xi Jinping sempre lle outorgou suma importancia respecto diso. solicitou a celebración de múltiples reunións, escoitado informes e impartido importantes instrucións en varias ocasións para o traballo de prevención e control. Demandou que os comités do Partido e os gobernos de todos os niveis, así como os departamentos pertinentes, tomen como máxima prioridad a seguridade e a saúde do pobo. #China #Wuhan #XiJinping #coronavirus #GuanghuaStudio.

No momento crucial para combater a epidemia da COVID-19, o 10 de marzo, Xi Jinping realizou unha visita á cidade de Wuhan, provincia de Hubei, para inspeccionar os traballos de prevención e control epidémicos na cidade.


https://youtu.be/3UuDC8CRPuM


https://youtu.be/UMvcsmsl4KY

CGTN
China Global Television Network
Rede pública de televisión aberta, por satélite e por cabo.
14 de marzo de 2020
Canle::
https://www.youtube.com/c/CGTNenEspañol
Web:
https://espanol.cgtn.com
Facebook:
https://www.facebook.com/cgtnenespanol
Twitter:
https://twitter.com/cgtnenespanol
Instagram:
https://www.instagram.com/cgtnenespanol/

_______

venres, marzo 13, 2020

As máis de 30 toneladas de material sanitario doado por China a Italia serán distribuídos en breve, e a partir de hoxe o seu equipo comezará a colaborar cos compañeiros italianos para derrotar o # COVID19! - A República Popular China envía miles de médicos e toneladas de materiais a países afectados pola pandemia do novo coronavirus


A mensaxe xeopolítico: a República Popular China envía miles de médicos e toneladas de materiais a países afectados pola pandemia do novo coronavirus COVID-19.

Foi unha noite chea de emocións, no aeroporto de Fiumicino. Os máis de 30 toneladas de material sanitario doado por #Cina a Italia serán distribuídos en breve, e a partir de hoxe o noso equipo comezará a colaborar cos compañeiros italianos para derrotar o #COVID-19 !

Vídeno twitter.

"China está preto de Italia, un equipo de expertos chineses xa chegou a Italia xunto con algunhas doazóns de dispositivos médicos. A humanidade está unida polo destino común, só coa axuda mutua é posible superar os retos dos nosos tempos" Li Junhua @AmbCina

Poucas horas despois do desembarco, os expertos chineses xa comezaron a estudar a situación da epidemia #COVID-19 en Italia, co fin de poder colaborar mellor cos médicos italianos e dedicarse por completo a esta dura batalla. #ForzaCinaeItalia

Hai 12 anos, moitos diplomáticos da nosa embaixada foron testemuñas da chegada de médicos e axuda de Italia a #Sichuan, unha provincia chinesa atropelada por un grave terremoto. Hoxe os médicos chineses están en Italia para o #COVID-19. Os verdadeiros amigos reúnense nos momentos de necesidade.


Canle público internacional chinés da CGTN.

Embaixada da República Popular China en Italia

http://it.chineseembassy.org/ita/

@AmbCina
https://twitter.com/AmbCina

#ForzaCinaeItalia

#Coronavirus

#COVID-19

Enviado por:
Inácio GZ
-inaciogz@gmail.com-
13 de março de 2020 19:45

_______

Ana Pontón traslada a proposta do BNG de aprazar ás eleccións ante a crise do coronavirus - Vídeo



Non se dan as condicións para ir as urnas con garantías, explica, e pide que a decisión se adopte por consenso coas forzas políticas e con todas as garantías xurídicas. “O prioritario é a saúde das persoas”. | Recoñecemento ao “extraordinario” traballo do persoal sanitario, solidariedade coas persoas afectadas e confianza no pobo galego para afrontar a situación. | A crise do coronavirus é un problema de país e como tal hai que afrontalo tendo como única prioridade a saúde das persoas e minimizar os efectos da pandemia en todos os ámbitos.

Esta valoración, e tras un reunión extraordinaria da Executiva Nacional, leva ao BNG a solicitar un aprazamento da data de celebración das eleccións do cinco de abril porque, en palabras da portavoz nacional, Ana Pontón, “non é momento de liortas políticas, senón de sumar para sacarmos este país adiante, entre todas e todos”. Hoxe, recalcou, o que ocupa ao Bloque “é a vida e a saúde das galegas e galegos, as súas condicións de vida e de traballo, o seu benestar”.

O resto, incluíndo a convocatoria electoral do 5 de abril, pasa para nós a un segundo plano, e debe estar condicionada á existencia de garantías de saúde pública e do correcto exercicio deste dereito”, explicou a líder nacionalista, “por iso pensamos que non se dan as condicións para poder desenvolver con normalidade un proceso electoral, nin en relación á campaña, nin polo exercicio de dereito ao voto”.

En consecuencia, o BNG pide un aprazamento electoral e así o vai transmitir no encontro co presidente da Xunta e cos responsables dos partidos políticos o vindeiro luns.

A alternativa máis prudente e sensata pasa por un aprazamento electoral, este é un momento para a colaboración, non para a competición interna”, sintetizou. Un aprazamento que debe estar condicionado en primeiro lugar a que se decida por consenso das forzas políticas; en segundo lugar, a que haxa unha data alternativa; a que se leve a cabo con todas as garantías xurídicas e, en cuarto lugar, “por esixencia democrática” o Parlamento como poder lexislativo ten que poder desenvolver a través da Deputación Permanente o seu labor de control e impulso.

Todas estas cuestións serán formuladas pola líder nacionalista na reunión prevista para o luns.

Comité de seguimento

Neste contexto, o Bloque tamén tomou a decisión de constituír un comité de seguimento da crise do coronavirus, “para seguir a diario a evolución da crise e para poder acompañar as medidas que vaian adoptando as institucións públicas”, explicou Pontón.

É o momento de sumar, de unidade para sacarmos este país adiante, entre todas e todos”, insistiu a portavoz nacional, quen tamén expresou o seu recoñecemento á sociedade galega e moi especialmente aos traballadores e traballadoras da sanidade pública.

Quero destacar o orgullo de facer parte dun pobo que está a dar o mellor de si para responder a esta crise desde a solidariedade entre persoas e familias, o sentido de irmandade, a fraternidade, o apoio para que ninguén fique só”, declarou, “especialmente quero trasladar publicamente o recoñecemento do BNG ao labor e ao compromiso dos e das profesionais da sanidade pública que o están a dar todo en defensa da vida e da saúde”.

Pontón quixo ter unha palabras especiais para as persoas afectadas polo virus, e as súas familias, en momentos difíciles, “a nosa solidariedade con elas e quérolles transmitir, de todo corazón, que estou, que estamos, con eles e con elas”.

Sanidade pública, imprescindible

O BNG considera que unha crise como a do coronavirus deixa en evidencia “a necesidade de contar cunha sanidade pública de calidade, ben dotada de persoal, de medios e de recursos. Serva esta crise, cando menos, para evidenciar que a sanidade pública é un dereito que logrou moito conquistar e non debemos esquecelo nunca”, recalcou.

Pontón concluíu destacando que Galiza “é un gran país” e xa ten demostrado a súa capacidade colectiva par superar situacións adversas, “e teño a firme convicción de que sairemos adiante, porque somos un pobo con enerxía, cun gran sentido de comunidade e da solidariedade. Mesmo á marxe das institucións, temos demostrado que somos capaces de facernos valer e saberemos enfrontar con coraxe, con unidade e con decisión o futuro máis inmediato. Este é agora o noso reto, e a el nos dedicaremos con todas as nosas forzas”, concluíu.

En resposta aos medios, a dirixente nacionalistas aclarou que o BNG non está propoñendo unha cancelación do proceso electoral, senón un aprazamento con todas as garantías xurídicas e desde o consenso, ao tempo que tamén demando consenso para facilitar o traballo de impulso e control do poder lexislativo a través da Deputación Permanente nunha situación excepcional.


#Galegas2020 #Coronavirus

Fonte: BNG.

Enviado por:
Inácio GZ
-inaciogz@gmail.com-
13 de março de 2020 18:38

_______