domingo, setembro 07, 2014

Convocada unha nova concentración ante o anuncio da entrada do LNG Adamawa, cargado con gas para a ilegal e perigosa Reganosa - No peirao de Curuxeiras este Martes 9 de Setembro, ás 8 da Tarde


CONCENTRACIÓN SONORA EN FERROL,
 MARTES 9 DE SETEMBRO, ÁS 8 DA TARDE
NO PEIRAO DE CURUXEIRAS
FERROL VELLO

O gaseiro LNG Adamawa, con bandeira de conveniencia das Bermudas, é un buque de grande porte, de 289m de eslora, 48m de manga e de calado 12m. Cunha capacidade de 141.000 m³ de GNL. Son miles as toneladas de gas natural licuado, para a ilegal e perigosa Reganosa. Este buque metaneiro ten anunciado a súa entrada na Ría de Ferrol, para este Martes 9 de Setembro de 2014. Esta entrada, supón xa a 177, desde que o fixera o LNG "Galicia Spirit" en Maio de 2007.

Diante do aumento da ameaza contra a seguridade e a vida, que supón a entrada do buque gaseiro, xunto á propia instalación da Planta de Gas en Mugardos, o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol convoca unha acción de protesta e denuncia, consistente nunha Concentración Sonora, o mesmo Martes ás 8 da Tarde, en Ferrol, no Peirao de Curuxeiras, no Porto de Ferrol.


Hai máis de dous anos (11 de maio de 2012) que se ditou a Sentenza polo Tribunal Supremo, onde a planta xa foi declarada ilegal, en sentenza inapelábel.

Tras a Sentenza do Tribunal Supremo, que declara ilegal a localización de Reganosa, temos que esixir o fin desta ameaza e deste malgasto de cartos públicos. Temos que esixir o seu peche definitivo.
  • QUE SE CUMPRA A SENTENZA DO TRIBUNAL SUPREMO XA! 
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA  !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA  !!
  • MÓVETE CONTRA A IMPUNIDADE !!
  • PECHE XA!!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA  !!
10 razóns para preguntar-se ... Por que Reganosa ten que saír da nosa Ría e das nosas Vidas?

O COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA PARA A RÍA DE ERROL, TAMÉN NECESITA NESTES MOMENTOS AXUDA ECONÓMICA, PARA CONTINUAR COS PROCESOS XUDICIAIS E ADMINISTRATIVOS ABERTOS: COLABORA.


Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
@ComitCEmerxenc


Foto de Roberto Marín (romarintyp), o LNG Adamawa na Ría de Ferrol, no peirao de Punta Promontorio, no concello de Mugardos. Pode-se apreciar a proximidade dos núcleos de poboación, do arsenal militar e o estaleiro de Navantia.

Información baseada na enviada polo:

Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
7 de setembro de 2014 14:01
_______________

Defensa da democracia por sorteo contra a común opinión, ... Por José Luis Moreno Pestaña

Por José Luis Moreno Pestaña [*]
07.09.2014

Intervención no Local da Ribera de Granada (19 de agosto de 2014), na charla-coloquio sobre "Algúns problemas históricos da democracia".

Dúas concepcións da democracia

Pídenme desenvolver unha idea e, con ela, introducir un problema histórico da democracia: a relación entre sorteo e elección. Antes de entrar na cuestión unha breve consideración histórica. Nos materiais que enlacei para a discusión deixábase claro que, até o século XVIII, a democracia identificábase co sorteo, a rotación e a rendición de contas. A ideoloxía que subxacía a tal concepción expresouna marabillosamente Aristóteles na Política: a democracia consiste en aprender a ser gobernado, gobernando. Xa que logo, democracia significa participación, distribución de capacidades políticas (as capacidades distribúense, por sorteo e rotación, asignando responsabilidades ao maior número posible de cidadáns) e rendición de contas sobre que se fixo cando se exerceu o poder. Si esta ideoloxía depende dunha particular definición de democracia, tamén esixe unha definición de cidadán. Cidadán é exercer maxistraturas, sinalaba Aristóteles, ou, o que é o mesmo, participar no goberno da cidade.

Fronte a esa ideoloxía, desde o XVIII impúxose outra: a participación política consiste en elixir voluntariamente un representante, que é o capacitado para gobernar -elixíndoo o cidadán consente someterse a el. Rousseau, que aínda recordaba a democracia antiga, consideraba que, coas eleccións, eramos demócratas un día e súbditos dunha ditadura o resto da lexislatura. Así, os cidadáns que desexen exercer o goberno deben entrar nunha profesión particular: a profesión dos que se ofrecen como políticos para satisfacer a demanda de gobernantes dos consumidores/cidadáns.

Para a análise política, asumirei unha tese do pensamento de Aristóteles. Esta idea paréceme moito máis rica e profunda que as tipoloxías características do pensamento político contemporáneo. No noso tempo tende a decidirse si un réxime é democrático ou non, si o é ou non un movemento social, co cal téndese a pensar en términos absolutos: este movemento ou este partido ou este réxime é democrático ou caudillista ou populista.

Semellante xeito de ver as cousas paréceme pobre e tendenciosa. Efectivamente, existen trazos do réxime constitucional español ou norteamericano que permiten describilo cunha democracia e outros como unha concertación para a circulación oligárquica das elites. Existen trazos das asembleas de movementos sociais que permiten describilos como democráticos ou, pola contra, cuasimonárquicos -pola dependencia dunha figura providencial. Aristóteles diría "ou, mellor, poderiamos dicir con Aristóteles-: ¡todos levan razón! Todo réxime, todo movemento político, é un híbrido entre elementos monárquicos (nos que uns ámbitos dependen dunha persoa), aristocráticos (cando depende de certos individuos xulgados mellores que os demais) ou democráticos (cando se recoñecen e se promocionan as competencias de todos os cidadáns). Aristóteles pensa que eses compoñentes, si funcionan mal, poden dexenerarse: o personaxe ilustre transformarse nun tirano (pénsese en derívalas funestas de moitos líderes, sexan dun Estado ou dun movemento social), a aristocracia converterse en oligarquía (iso sucede hoxe, segundo o meu saber e entender cos partidos políticos, que non promocionan aos mellores, senón aos especialistas en intrigas e en submisión) ou a democracia en demagoxia (cando a asemblea funciona de modo tornadizo, sen máis argumento que os seus estados de ánimo).

1. O impulso das ideas intelixentes

Tralos preámbulos, vou á idea a desenvolver e que procede dunha consideración de Bentham achega das asembleas. Unha asemblea funciona ben si consegue articular tres principios 1) A promoción das ideas máis intelixentes 2) O impulso dos comportamentos máis honestos 3) Unha adecuada distribución da motivación ou, o que é o mesmo, motivar ás mellores ideas e os comportamentos correctos, desmotivar as ideas máis antolladizas e os comportamentos máis oportunistas. Intentarei poñer exemplos cotiáns.

Comecemos polas ideas máis intelixentes. Este argumento adoitan esgrimilos os inimigos da participación política e o máis intelixente de todos, o máis grande, foi sen dúbida, Platón. Os demais escriben notas ao pé de páxina sobre as súas ideas. Platón reprochaba á democracia ateniense: deixades decidir aos que non están especializados, aos que non saben. Como Platón era un xigante, en ocasións recollía as razóns dos seus interlocutores, neste caso de Protágoras, filósofo da democracia. Este respondía: sobre das prioridades políticas da cidade só existe un especialista, o cidadán. Agora ben, unha vez decididas estas, si inclúen problemas de gran complexidade, execútanos técnicos. Estes, por suposto, deben render contas polo que fan. Ante quen? Ante a asemblea cidadá e cando non é posible que esta se reúna -porque a discusión require moito tempo- ante unha cámara sorteada de cidadáns.

Vaiamos ao presente. Imaxinemos que necesitamos un grupo de cidadáns peritos nunha especialidade, por exemplo, o marketing político, a captación das tendencias electorais, ou calquera outra tarefa que non se atopa ao alcance de calquera. Aclaro que, persoalmente, penso que se esaxera moito coa necesidade da especialización, pero concederei que seguramente me equivoque. Cal sería a primeira tarefa? Entre os cidadáns, entre os participantes, establecer os requisitos para ser considerado competente. Non vale dicir: son amigo íntimo do líder, son o especialista que loitou a brazo aberto pola organización. Non, non vale. Por que? Porque puidese ser que a motivación, consciente, inconsciente ou semiconsciente, para loitar a brazo aberto fose esa, converterche no especialista de referencia, aínda que para iso exemplificases un comportamento servil, sectario e oportunista. Non pode permitir que os mellores, os máis intelixentes, se seleccionen con ese currículo oculto. Na pedagoxía democrática só pode contar o currículo explícito.

Debemos facer a lista dos competentes e, unha vez establecida, temos dúas posibilidades: elixir aos máis valiosos ou sorteemos a composición do equipo. O sorteo serviría aquí para cribar aos candidatos tras elixir o grupo de posibles. Poderían tamén designarse por sorteo os electores. Repúblicas moi aristocráticas elixían o seu dirixente ou os seus dirixentes por sorteo: foi o caso da Serenísima República de Venecia. Neste caso, só elixiriamos técnicos por un tempo limitado e que deberían render contas ante unha cámara especializada. Lonxe de constituír per se unha medida populista, como aducen moitos ignorantes (dos peores, dos que se creen que saben algo, dos que por desgraza se atopa cheo o mundo dos xuntaletras), o sorteo pode representar unha medida aristocrática corrixida: eliximos aos mellores pero facémolo por medio do sorteo. Para que? Para previr os comportamentos estratéxicos, manipuladores, e as motivacións espurias.

2. Promocionar os comportamentos leais e honestos

Entremos agora na promoción dos mellores comportamentos. A democracia ateniense, pese ao que se pensa, aprendeu a desconfiar da asemblea. A miúdo acudían a ela só unha elite de persoas motivadas (cando non carrexadas por algún xefe, cabecilla ou abusón ...) por impoñer algunha liña específica. Entón non existían partidos políticos (un invento necesario e terrible do movemento obreiro) pero aformigaban faccións, ligadas a un grupo de interese. Para protexerse da manipulación (¡e non sempre se logrou!), controlábase con moito énfases o desenvolvemento das asembleas. Quen se encargaba? Unha comisión de persoas sorteadas para que se respectase a axenda de debate e non se introducisen cuestións que os asistentes descoñecían. Intentaban evitar discusións sorpresa, encadradas por agrupacións de persoas que interviñan concertadamente e evitaban que ninguén puidese falar. Na praza de Sintagma, en Atenas, durante as recentes mobilizacións irmás do noso 15M, sorteábanse os intervenientes para evitar a ditadura de calquera agrupación xuramentado.

Nunha asemblea non pode intervir todo o mundo, xa que logo, o sorteo pode servir a) para regular as comisións que xestionan a asemblea (caso da Boulé ou Consello dos 500 na Atenas clásica) b) para regular a discusión, impedindo que unha fracción monopolice a palabra (tal foi o uso promovido na Atenas saqueada polo neoliberalismo).

E as mellores ideas, non se escoitarán na asemblea, polo afán de promover comportamentos democraticamente leais? A responsabilidade corresponde a quen a prepara, que deben seleccionar a exposición plural das posicións en conflito. É o modelo, promovido por algúns científicos sociais contemporáneos como Yves Sintomer, das asembleas deliberativas. En torno a un problema fórmase unha comisión de persoas sorteadas, responsables de emitir un informe. Esa comisión debe reflexionar logo de escoitar a especialistas. Alemaña, Canadá, Islandia utilizan comisións dese tipo.

3. A motivación nos seus xustos límites

Terminemos coa motivación, o terceiro dos puntos que José Juan me pedía desenvolver. O sorteo impide algo, para moita xente valioso: o cursus honorum para representante, para xefe político. Si ao final decidirá o azar, para que motivarme en convocar reunións e en asistir a todas? Non pode privilexiar a quen asiste menos, a quen ten menos vocación polo público (deixemos ao carón que tal linguaxe se atope pervertido por cínicos) ?

Aquí debemos viaxar moitos séculos e recordar un pasaxe marabilloso do Protágoras. Protágoras dille a Sócrates: co sorteo e coa democracia non buscamos ter un frautista moi experimentado e sublime nun deserto de persoas co oído de cortiza. Creemos mellor moitos practicantes da frauta mediocres. Aristóteles, en moitas ideas un filósofo da democracia, consideraba moito máis potente a moitos mediocres que a un sobresaliente. O sorteo impide que se asista e se promova a participación política para destacar, para ingresar nos círculos restrinxidos de dirixentes.

Pero non impide o carisma, nin moito menos, nin esquece que existen políticos sobresalientes. A democracia ateniense, como observou magnificamente Castoriadis, promoveu a Pericles e a Sófocles, a Tucídides e a Esquilo, xente que estaba lonxe de ser mediocre.

Porque debe admitirse que hai xente con talento político especial, sobresaliente.

Fariña doutro costado é que, para cultivar ese talento, necesiten sempre integrar a escala de mandos do réxime. Francisco Umbral contaba que Franco, ao coñecer a Manuel Fraga, dixo (cito de memoria esta referencia): a este raparigo que non mo teñan nunca sen un cargo. Esas motivacións deben reprimirse. Eu penso que é bo que a xente con talento político sobresaliente (como o tiña Manuel Fraga, porque era un fenómeno, para ideas que non me gustan, pero o era) volvan ás súas casas, exerzan de cidadáns sen atributos.

Por unha razón moi simple: unha das razóns polas que se detecta un gran dirixente é porque quere selo cando gaña e cando perde, ou porque a realidade impón que o sexa cando el non quere. O sorteo só desmotiva aos que aspiran á profesionalización da política.

Ademais, basta un mínimo de olfato sociolóxico para saber que, tamén en política, sucede o que Carlos Marx lamentaba respecto do capitalismo no seu conxunto: moitos Aristóteles en potencia malgastan a súa vida criando porcos. Promovendo aos que non se atopan moi motivados, pero aos que lles cae en sorte, o sorteo permite que algún deses Aristóteles emerxan. O cal require condicións sociais para a participación política, como todo o mundo sabe.

Dixen moi motivados: en Atenas ao sorteo presentábanse voluntarios -excepto para o Consello dos 500: os vestixios móstrano sempre repleto, non sabemos si porque sempre había candidatos ou porque se coaccionaba á xente. Como se examinaba aos sorteados, aqueles que podían avergoñarse no xuízo público evitaban presentarse. O máis realista hoxe é defender, na inmensa maioría dos casos, o sorteo entre voluntarios. Non proliferarán entre estes determinadas categorías sociais? Durante o século IV ANE, a democracia ateniense desprazou cada vez máis funcións aos tribunais de xustiza e moitos vían que, entre as persoas voluntarias, atopábanse sobrerrepresentadas as pobres e as xubiladas. En términos de Aristóteles, a democracia asemellábase a unha ditadura dos pobres, até dos moi pobres estatisticamente pouco numerosos, pero que sempre se ofrecían ao sorteo.

O sorteo, para non xerar as súas propias elites, debe combinarse coa elección, co voto secreto de todas as cidadás e cidadáns que, activistas ou non, sorteados ou non, deben decidir, en último término sobre calquera cuestión. En Atenas votábase en asemblea. Hoxe é absurdo restrinxirse unicamente a ela. Nin como mecanismo de decisión (a presenza depende de condicións materiais) nin como mecanismo de deliberación (por encima dun certo número de persoas, a deliberación é moi difícil): temos os referendos, temos a participación por medio de Internet, as asembleas deliberativas.

A promoción do sorteo non implica eliminar as eleccións, nin os partidos, nin os grupos organizados. Os réximes son híbridos, con maiores ou menores tendencias democráticas. Pero cando falamos destas interveñen, si ou si, sorteo, rotación e rendición de contas.

[*] José Luis Moreno Pestaña, naceu en Linares en 1970, profesor de filosofía na Universidade de Cádiz, Departamento de Historia, Xeografía e Filosofía.

Escrito no seu blogue persoal "hexis. filosofía y sociología" o 21 de Agosto de 2014.

Texto traducido, ao Galego, por Ártabra 21, apoiando-se nos recursos públicos de tecnoloxía lingüística desenvolvidos polo Seminario de Lingüística Informática (SLI) da Universidade de Vigo.

Enviado por:
Alexandre Carrodeguas
-republicadetraballadoras@gmail.com-
5 de setembro de 2014 19:38
__________________

sábado, setembro 06, 2014

A taxa da vergoña, ... Por Alexandre Carrodeguas


Por Alexandre Carrodeguas [*]
06.09.2014

O pasado mes o concello de Ferrol ven de aprobar o nova taxa que vai regular o cobro do saneamento, un saneamento propagandístico que se ben vai mellorar a calidade das augas da ría, non vai ser a solución definitiva, xa que é obsoleto, custoso e ineficiente. Como moi ben dí o experto en saneamento Joaquín Suarez da UDC “O saneamiento unitario non é sostenible, xera impacto ambiental e supón un elevado custo”. Non só estamos ante unha manobra política que vai entregar a xestión á iniciativa privada durante décadas, endebedando os petos da veciñanza, escravizándonos ante unha empresa privada que obterá beneficios a costa da cidadanía de Ferrol, unha cidade onde a taxa de paro, o empobrecemento, a emigración e a crise demográfica alcanzan cotas insostibles que poñen en perigo a supervivencia da súa comarca, senón  tamén que agora se vai ver gravada cunha taxa anual por fogar revisable dun promedio de 70 euros. A nova taxa tense calculado para tratar 25 millóns de metros cúbicos, mentres que EMAFESA nos 55.000 contadores contabiliza sete millóns metros cúbicos/ano. Algo totalmente opaco e pouco transparente que non se explica se non é como unha nova cesión a esta empresa controlada pola iniciativa privada.

Sr alcalde: retire a taxa, e escoite ao pobo de Ferrol, que é a quen esta a representar, e centre o seu traballo en menos cartaces publicitarios  e máis saneamento real. Vaiamos xa a remunicipalización do servizo de augas porque só dende a xestión pública e integral do ciclo da auga poderemos garantir a necesaria transparencia e eficiencia no servizo.  E polo tanto acadar o mellor para a nosa xente. Saneamento, si, pero non así. E remunicipalicemos xa!

[*] Alexandre Carrodeguas, activista social de Ferrol Terra, promotor de plataformas cidadáns en defensa do patrimonio urbanístico e cultural; defensor dos espazos públicos e da rehabilitación dos cascos históricos; membro de Verdegaia e do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol.

Enviado por:
Alexandre Carrodeguas
-republicadetraballadoras@gmail.com-
6 de setembro de 2014 00:51
__________

Foto da Estación depuradora de augas residuais de Cabo Prioriño.
____________________________

Posicionamento da CIG diante do novo pacto social entre CCOO, UGT, Patronal e Goberno Español -


UN NOVO PACTO SOCIAL EN MARCHA

Vén de asinarse, o 29 de xullo (en pleno verán como fai o Goberno coas leis complicadas), un documento por parte de CCOO, UGT, CEOE e PP (Goberno) denominado “Acuerdo de propuestas para la negociación tripartita para fortalecer el crecimiento económico y el empleo” no que, unha vez máis, estas dúas centrais sindicais renuncian a defender os intereses da clase traballadora e déitanse coa patronal e o Goberno.

Nun extraordinario exercicio de cinismo e hipocrisía, pretenden facernos crer que a través do que eles chaman “diálogo social” o capital e o goberno van aceptar pactar con eses dous sindicatos unhas medidas reais favorábeis ao crecemento económico e á creación de emprego. Tómannos por parvos.

A experiencia demóstranos que nada positivo conseguimos, os traballadores e traballadoras, dos diferentes Pactos Sociais, asinados por CCOO e UGT, ao longo dos últimos corenta anos, todo o contrario, estes pactos serviron para que o capital fose desregulando o mercado laboral, rebaixando o poder adquisitivo dos nosos salarios, precarizando as condicións laborais, debilitando e desmobilizando á clase traballadora.

Pois ben, se o pacto social non foi favorábel para a clase traballadora en momentos de crecemento económico e cun movemento obreiro e unha esquerda máis fortalecidos que na actualidade, é impensábel que poida resultar positivo un pacto social nun momento como o actual en que o capital ten o Goberno e a lexislación laboral ao seu favor, ten á clase traballadora atemorizada debido aos altos índices de desemprego e, a maiores, ten decidido facer competitiva a economía, e incrementar as súas marxes de beneficio, pola vía do recorte dos salarios. Con este panorama e, o que é máis grave, con CCOO e UGT en plan submiso e desmobilizador, que necesidade ten a patronal e o goberno (PP) de pactar absolutamente nada con estas dúas centrais sindicais que non sexa a paz social e a aceptación por parte delas das políticas de recorte de dereitos e de afondamento no modelo neoliberal, que viñeron impondo nestes anos?

Proba disto é, que se se analiza o contido do citado documento, en todo canto se refire á Unión Europea, á política de emprego, formación profesional, negociación colectiva, protección social, modelo produtivo, política fiscal, etc., non se cuestiona o modelo neoliberal da UE, nada se fala das causas da crise económica e moito menos de retirar as sucesivas contrarreformas laborais e modificar unhas medidas económicas que están a recortar dereitos, destruír emprego e tecido produtivo, xeneralizar a perda de salario e precarizar as condicións laborais, en definitiva, unas políticas que están a debilitar á clase traballadora mentres o capital incrementa os seus beneficios e o seu poder.

Resulta aínda máis insultante, se cabe, que CCOO e UGT nos falen da aceptación por parte do goberno (PP) da vía do “diálogo social”, cando está a impor proxectos de lei, vulneradores de dereitos e de recorte das liberdades públicas, como poden ser a lei do aborto, a lei electoral, o código penal ou a lei de seguridade cidadá.

Estamos pois ante un documento, como en ocasións anteriores, cargo de palabrería barata, no que non aparece ningunha proposta concreta favorábel á clase traballadora, no que se acepta con absoluta normalidade a situación actual de perda de dereitos e deterioro das condicións de vida da maioría social como se non tivese pasado nada nos últimos anos e non existisen culpábeis. En definitiva, un pacto social no que CCOO e UGT renuncian á mobilización, a dar o debate ideolóxico e a loitar por un cambio de modelo económico realmente favorábel aos interese da clase traballadora.

Unha vez máis, as direccións de CCOO e UGT confunden a defensa dos seus intereses coa defensa dos intereses da clase traballadora e a cambio de certas prebendas non teñen problema en colaborar coa estratexia da oligarquía española e do PP de transmitir á sociedade, a un ano vista das próximas eleccións municipais e xerais, unha imaxe positiva, pero falsa, da recuperación económica e da creación de emprego, obviando as causas reais da crise económica, os seus responsábeis e a grave situación económica, social e laboral na que están a grande maioría de traballadores e traballadoras como consecuencia das súas políticas antisociais.

Desde a CIG facemos un chamamento á toda a clase obreira galega a non aceptar este xogo de tronos a conta dos nosos intereses e de precarizar as noas condicións de vida, a retirarlles o apoio nas empresas ás centrais sindicais asinantes deste documento e desta traizón e a seguir mobilizándose contra as políticas antiobreiras do capital e do PP, pola conquista dun sistema económico realmente ao servizo da clase traballadora galega e no que soberanamente poidamos decidir o noso presente e futuro.

DEFÉNDETE. NON DEIXES QUE XOGUEN COS TEUS INTERESES.

Galiza, setembro de 2014

Confederación Intersindical Galega
http://www.galizacig.com/

cig.prensa@galizacig.com

Rúa Miguel Ferro Caaveiro 10,
Santiago de Compostela
__________

venres, setembro 05, 2014

Diante do xuizo pola demanda que a Empresa Mudanzas Felix ten interposta contra o Ateneo Ferrolán, este convoca unha xuntanza co tecido cultural, político e social, o Luns 8 de Setembro, ás 20:30 hs


Convocamos unha xuntanza co tecido cultural, político e social


O vindeiro 17 de setembro, ás 11:30 da mañá, vai ter lugar nos xulgados de Ferrol o xuizo pola demanda que a Empresa Mudanzas Felix ten interposta contra o Ateneo Ferrolán por importe de 39.000 euros. A devandita débeda provén dunha obra promovida polo Concello de Ferrol que obrigou ao Ateneo a desaloxar os seus locais e almacenar o seu patrimonio (biblioteca, hemeroteca e enseres); uns gastos que o goberno municipal se nega agora a asumir.

O Ateneo Ferrolán convoca unha xuntanza de partidos políticos, sindicatos, organizacións culturais, sociais, de creadoras e creadores, para pedir apoio ás mobilizacións que o Ateneo vai facer para esixir ao Concello o pagamento destes gastos derivados da obra municipal de rehabilitación do edificio do Ateneo Ferrolán. Ao tempo plantexamos a posibilidade de iniciar unha campaña conxunta do mundo cultural para reivindicar a cultura libre e participativa e para denunciar o despilfarro do presuposto cultural polo Concello de Ferrol e a infrautilización das instalacións culturais municipais.

Lugar: Salón de Actos do Ateneo Ferrolán
Data: Luns, 8 de setembro de 2014
Hora: 20:30 horas

- Eliseo Fernández
Presidente do Ateneo Ferrolán

--
Un lugar de encontro para a cultura.
Ateneo Ferrolán, fundado en 1879.
www.ateneoferrolan.org

e-mail: secretaria@ateneoferrolan.org | Telf.:  +34 981 357 970 |
Dirección Postal: Rúa Magdalena 202-204. CP.15402 | FERROL (A Coruña)

BLOG: http://ateneo-ferrolan.blogspot.com/

Tamén no Facebook: http://www.facebook.com/pages/Ateneo-Ferrolan/134569549934117

Séguenos en Twitter: @ateneoferrolan

Campaña de APOIO e DEFENSA do Ateneo.
Patrimonio da cidade
APOIA e DIFUNDE!

https://www.facebook.com/pages/Salvemos-o-Ateneo/1430118530577463?ref=hl

http://salvemosoateneo.blogspot.com.es/p/o-ateneo.html


Enviado por:
Ateneo Ferrolán Fundado en 1879
-secretaria@ateneoferrolan.org-
3 de setembro de 2014 16:53

______________

xoves, setembro 04, 2014

X Asemblea Aberta das Marchas da Dignidade de Ferrolterra - Hoxe xoves, 4 de Setembro, ás 19:30hs no Ateneo Ferrolán


Asemblea Aberta das Marchas da Dignidade de Ferrolterra, hoxe xoves, 4 de Setembro, ás 19:30hs
, no Ateneo Ferrolán

As Marchas da Dignidade seguen no camiño da loita popular polo pan, o traballo e o teito. A próxima grande mobilización será o 29 de Novembro, na Galiza e no resto do Estado. Hoxe xoves 4 de Setembro, ás 19:30hs no Ateneo Ferrolán (Rúa Madalena, 202-204), celebrara-se a X Asemblea de Ferrolterra. Temos pendentes asuntos de organización, mais principalmente abordaremos os inicios da organización da mobilización xeral do 29 de Novembro que vai ter lugar en todo o Estado. Na Galiza consistirá na realización de diferentes actos e accións, no camiño de encetar marchas desde diferentes lugares da Galiza, para confluír todas e todos, o 29N na Praza do Obradoiro en Compostela. Na citada Asemblea debateremos sobre o contido do Manifesto e o Documento Técnico de preparación do 29N (Quen non o teña pode solicita-lo ao enderezo de correo-e: marchasdadignidadeferrolterra@gmail.com).
PARTICIPA !!

Proposta de guión para a X Asemblea:

    1.- Elección de moderador/a.

    2.- Elección dunha nova coordinadora e reparto de responsabilidades dentro da devandita coordinadora.

    3.- Organización do 29-N "Ocupemos O Obradoiro".

    4.- Necesidade de converxencia das distintas plataformas da nosa comarca. Proposta feita pola Xuventude Comunista.
--

Marchas da Dignidade Ferrolterra
Contacto: marchasdadignidadeferrolterra@gmail.com  | Blogue de apoio ás Marchas de FerrolTerra: http://marchas-da-dignidade-ferrolterra.blogspot.com.es/ | Blogue Galego: http://marchasdadignidade.blogspot.com/ | Grupo no facebook:
https://www.facebook.com/groups/265451853621237/
 | Conta no facebook:
https://www.facebook.com/MarchasDignidade | No twitter:
https://twitter.com/galizaMarcha22M | Web Estatal: http://marchasdeladignidad.org/.

PAN, TRABALLO E TEITO - Á RÚA, QUE XA É HORA!!!
______________

mércores, setembro 03, 2014

Este Mércores, 3 de Setembro de 2014, de 19:00 a 20:00 horas, no 93.9 da FM, en Ràdio FilispiM, ou en directo en Internet - O Recuncho, programa radiofónico nº 196, da A.C. Fuco Buxán


Fuco Buxán A.C., segue emitindo o seu programa radiofónico, nas ondas (93.9 da FM) e por internet, a través de Rádio Filispim, a radio libre e comunitaria da Terra de Trasancos
.

Este Mércores, 3 de Setembro de 2014, de 19:00 a 20:00 horas, no 93.9 da FM, en Ràdio FilispiM, ou en directo en Internet. Voltara-se a repetir os domingos, ás 12 do mediodía e os xoves de 2 a 3 madrugada.

O Recuncho” nº196, programa semanal radiofónico da A.C. Fuco Buxán, cos seguintes contidos:
  • Bernardo Bastida, ExPatron Maior da Confraría de Pescadores e Manuel Rdguez. Carballeira, Coordinador do Comité Cidadán de Emerxencia.
  • Na “Sección Poética” : Ángela Figuera Aymerich.
  • Os libros comentados, espazo de Víctor G. Novás.
  • Novas e comunicados, por Lucía Vizoso.
  • Música: Göran Söllscher
Telefono para participar en directo:
981371040
Todos os programas en:
http://recunchofuco.blogspot.com
A nosa web:
www.fucobuxan.net
Os nosos blogues:
Escolma das Razóns
http://escolmadasrazons.blogspot.com.es/
Pensamento Crítico
http://opinionsfuco.blogspot.com.es/
Nas redes sociais:
Facebook
http://www.facebook.com/pages/Fuco-Bux%C3%A1n/118931821452749
Twitter
http://twitter.com/FucoBuxan
Google+
https://plus.google.com/u/0/108716477794009532670/posts
---
Fuco Buxán, A. C.
Rúa Armada Española, 32 baixo- 15406 - Ferrol
Apartado Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telefono. 981325492
www.fucobuxan.net
fucobuxan@yahoo.es

Enviado por:
fucobuxan
-fucobuxan@gmail.com-
3 de setembro de 2014 11:05

___________________

martes, setembro 02, 2014

Obxectivo cumprido: A axuda solidaria impedíu a entrada de Bernardo Bastida no cárcere - Tod@s paramos o Galicia Spirit !


No nome do Comité Cidadán de Emerxencia ¡ GRAZAS! | A axuda solidaria impediu a entrada de Bastida no cárcere


O CCE manifesta o seu agradecemento a todas as persoas, que de forma individual, e a todas as formacións políticas e entidades cívicas (EU, Anova-IN, Espazo Ecosocialista Galego, A Revolta de Trasancos, Fuco Buxán, Colectivo Artabra 21, Adega, Plataforma de veciños “O Cruceiro de Mehá”), que de xeito colectivo, contribuíron coa súa axuda solidaria, a alcanzar os 4.995,25 €, cos que se cubríron con creces os recursos necesarios para impedir que Bernardo Bastida entre no cárcere.

O CCE promoveu, en maio do 2007, a acción pola que foi condenado Bastida, o bloqueo da entrada na Ría do primeiro gaseiro cargado con GNL, nela participamos centos de persoas e a través da cal transcendeu mais aló da nosa comarca a barbaridade da planta de Reganosa, rompéndose os muros de silencio que invisibilizaban a nosa loita. Unha loita colectiva non podía admitir a condena dun só compañeiro, así o entenderon as persoas e entidades que mostraron a súa corresponsabilidade en apoio solidario.

Catorce anos de loita, de mobilización permanente en defensa da vida, da legalidade e da Ría. O caso da Planta de Gas de Reganosa é un proceso continuado de corrupción política-financieira. O pasado 18 de Xullo, celebrábamos a 8ª Marcha a Pé a Mugardos baixo o lema “Móvete contra a impunidade”. Rexeitada polo Tribunal a autoinculpación de decenas de persoas que participamos no bloqueo da Ría, é indignante observar a condena de Bastida, namentres os corruptos, os responsables de tamaña barbaridade campan con total impunidade. Algúns son premiados incluso, como Jose Luis Mendez ex-Presidente de Caixa Galicia, no Consello de Administración de Reganosa

Nestes últimos tempos o Comité Cidadán de Emerxencia, ten que facer fronte a outra dificultade engadida. O Goberno do PP, de Rajoy e de Gallardón, promoveron una contrarreforma xudicial (novas taxas etc…) coa que tentan impedir o acceso da cidadanía á xustiza e favorecer así a impunidade das grandes empresas e corporacións, como é o caso de Reganosa.

O CCE, que promove a mobilización permanente, con concentracións a cada entrada de gaseiro cargado con GNL na Ría, ten interpostos varios contenciosos xudiciais contra a planta de gas de Reganosa. O seu sostén require agora de máis recursos económicos, de aí que prosigamos coa campaña para a obtención dos mesmos e o sobrante do recadado para salvagardar a liberdade de Bastida se destine a este fin.

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
@ComitCEmerxenc


Enviado por:
comitecidadan
-comitecidadan@gmail.com-
2 de setembro de 2014 23:06

____________

Enlaces relacionados:

Ártabra 21: Impidamos a entrada de Bastida no cárcere - O Comité Cidadán de Emerxencia fai un chamamento á solidariedade - Tod@s paramos o Galicia Spirit ! - Bastida somos tod@s !!

Ría de Ferrol: Reportaxen fotográfica do Bloqueo do Galicia Spirit, de Alberto Saavedra da A.V. Ferrol-Vello [07.05.2007].

Fotos da Colectivo Ártabra 21 -artabra21@gmail.com- | Colectivo Ártabra 21
Autor: CA21 | Enlace coa noticia relacionada coa Galería Fotográfica.

Ártabra 21: Recebimento de Bernardo Bastida na lonxa do porto ferrolán [15.06.2007].
________

"O 1 de xaneiro de 2015 expiran os compromisos do Reino de España ... Por conseguinte, xa non se aplicará a limitación relativa á construción naval civil", contesta o Comisario da Comisión Europea, Sr. Almunia á pregunta da eurodeputada de AGE(e), Lidia Senra


A Comisión Europea confirma á eurodeputada de AGE(e), Lidia Senra, que o 1 de xaneiro de 2015 remata definitivamente o veto á construción naval civil en Navantia


Onte mesmo, luns 1 de Setembro de 2014, os comités de empresa de Navantia (Ferrol e Fene), facían unha rolda de prensa onde repasaban a situación actual nos estaleiros da ría, os incumprimentos das administracións (gobernadas polo Partido Popular - PP) e as esixencias para que se clarifique dunha vez o futuro inmediato da antiga ASTANO (Ferrol 360, Diario de Ferrol, El Correo Gallego, El País e La Voz de Galicia).

A Alternativa Galega de Esquerda en Europa -AGE(e)- manifestaba en nota de prensa que a "deputada europea de AGE(e) vén de recibir resposta á pregunta formulada á Comisión Europea o pasado mes de xullo no marco da súa actividade parlamentaria, sobre o veto imposto aos estaleiros públicos de Navantia".

"A resposta da Comisión é clarísima, Navantia e o Estado Español a partires do 1 de xaneiro de 2015 xa non estarán vinculados polos compromisos adquiridos no seu día e, polo tanto, a limitación xa non se aplicará. É dicir, o veto será levantado definitivamente o 1 de xaneiro do 2015".

"Xa non hai ningunha escusa. A Xunta de Galiza, o Goberno Central e a SEPI deben asumir as súas responsabilidades e comezar desde xa a buscar carga de traballo para Navantia. O momento é o propicio, pois o mercado mundial da construción naval está en alza e en Galiza precisamos urxentemente de postos de traballo".

"A recuperación da comarca de Ferrolterra depende da carga de traballo para Navantia e Galiza volvería recuperar un dos seus sectores industriais estratéxicos. Hai moito en xogo. Dende AGE(e) agardamos que agora as administracións galega, estatal e a SEPI estean á altura das circunstancias e poñan os dereitos das persoas por diante dos intereses do capital".

PREGUNTA E RESPOSTA

Pregunta con solicitude de resposta escrita
E-006030/2014 (24.07.2014)
Á Comisión
Artigo 130 do Reglamento
Lidia Senra Rodríguez (GUE/NGL)
Asunto: Fin do veto á construción naval civil en Navantia
O 1 de xaneiro de 2015 termina o veto imposto aos estaleiros públicos galegos (Astano e a antiga Bazán), hoxe integrados na empresa pública Navantia. Este veto da Unión Europea impediulles durante 30 anos construír buques civís. Esta imposición tivo o seu prezo en miles de postos de traballo e a desertización industrial e demográfica da comarca de Ferrolterra. Galicia perdía un dos seus sectores industriais estratéxicos, paralizando a parte máis importante dos astilleros mellor preparados de Europa.

Seguimos asistindo en 2014 a un proceso de liquidación dos estaleiros públicos de Navantia. É un proceso de privatización que está sendo obxecto de aceleración. Hai unha decisión política de liquidar estes estaleiro públicos. O mercado da construción naval está en alza a nivel mundial e Navantia non ten nin un só proxecto en carteira, só un hotel flotante (flotel) que apenas vai manter 500 postos de traballo durante dous anos (dun persoal de 2.300).

- Que vai pasar o 1 de xaneiro de 2015?
- Poderá o estaleiro público galego sentirse libre do veto que o castigou a abandonar a construción naval civil, da que era unha referencia mundial?
Resposta do Sr. Almunia en nome da Comisión
ES E-006030/2014 (25.08.2014)
O 1 de xaneiro de 2015 expiran os compromisos do Reino de España, entre os que se conta a limitación das vendas civís de Navantia ata un máximo do 20 % das vendas totais como media móbil de tres anos, durante un período de 10 anos, rexistrada na Decisión correspondente da Comisión sobre o seguimiento dos asuntos relativos a IZAR, predecesor de Navantia, C3/99, C40/00 e C38/03.

Como consecuencia diso, Navantia e o Reino de España xa non estarán vinculados por eses compromisos, que propuxo o Reino de España no contexto do procedemento naquel momento. Por conseguinte, xa non se aplicará a limitación relativa á construción naval civil.
Interesante reportaxe en Praza Pública:
Catro meses para a fin do veto aos barcos civís en Navantia | Apenas catro meses. É o que resta para que os estaleiros de Ferrolterra se liberen do veto para construír buques civís que os afoga dende hai tres décadas. A primeira reconversión naval, pactada polo Goberno de Felipe González a mediados dos anos 80, e a segunda, acordada polo gabinete de José María Aznar en 2004, obrigaba as factorías da ría ferrolá a centrarse unicamente no ámbito militar, toda vez que a compañía pública só podía dedicar ao ámbito civil o 20% da súa facturación e, no caso da antiga Astano, tíñao completamente prohibido. Agora o comisario europeo da Competencia, Joaquín Almunia, vén de confirmarlle á eurodeputada de AGEe, Lidia Senra [*], que a hipoteca ficará cancelada cando estaba previsto, no remate deste ano. [Ler máis]


lidia.senra@europarl.europa.eu

[*] Lidia Senra, eurodiputada, da Alternativa Galega de Esquerda en Europa, no Grupo Confederal da Esquerda Unitária Europeia/Esquerda Nórdica Verde.

Artigo relacionado:
Ártabra 21: Comunicado de Alternativa Galega de Esquerda en Europa, en relación ás novas sobre a postura de Bruselas a respecto da construción do dique flotante en Navantia Ferrol
________________

A Galiza que Merkel ignora, ... Por Xavier Vence Deza

Por Xavier Vence Deza
01.09.2014


Sra Chanceler:

Vén vostede e o seu nutrido séquito pasar revista de preto e marcar as liñas mestras a un Estado fallido dentro da UE. A matraca da “marca España” vai quedando reducida a unha versión metafórica e ampliada daquela histórica “Marca Hispánica” do imperio medieval de Carlomagno. Daquela, Galiza non formaba parte da Marca Hispánica e hoxe tampoco nos aporta un marco de futuro para o noso país.

A Galiza que lle vai mostrar o sr Rajoy estes días posiblemente vai ter ben pouco que ver coa Galiza real. Nin a realidade dos galegos e galegas se corresponde con esa fantasiosa recuperación que só gozan os bancos, os especuladores financeiros e os grandes oligopolios do IBEX35. Nin a cidadanía deste país é tan sumisa coas decisión da troika e dos bancos como veñen sendo Rajoy e Feijóo, por iso queren mudar as regras de xogo para manter de xeito truculento o poder. A maioría d@s galeg@s estamos abertamente en contra das políticas da troika, que tanto vostede como Rajoy defenden e impoñen con cruel desprezo do sufrimento que provocan na inmensa maioría da sociedade. As centos de miles de persoas paradas, as ultraprecarias, as falsas autónomas, as enfermas e dependentes, as estudantes sen bolsa e esa multitude nova obrigada a facer as maletas de novo, para ir maltirando na emigración, entre outros lugares nesa Alemaña que fai todo o posíbel por defender a súa industria pero que arrasa coa dos demais e tamén cos sectores primarios e o comercial, todas elas son unha acta de denuncia do súa política. Hoxe temos que recordarlle a vostede que o noso país non pode soportar máis o desbalde do noso naval, da pesca, do agro, do noso aforro.

Ben sabemos que Alemaña ten nas súas mans a batuta para marcar o ritmo da orquesta desafinada da UE e por iso non podemos acoller a Chanceler con simpatía. Pero tamén sabemos que se hai un goberno entregado ás receitas crueis e suicidas da troika ese é o do sr Rajoy.

Os galegos non podemos ignorar que as políticas de espolio da sociedade para rescatar unhas inviábeis finanzas especulativas -as españolas, as alemanas, as europeas e as americanas- están levando a unha severa pobreza actual: os recortes van acompañados de aumentos de impostos regresivos e mesmo do espolio dos aforradores. Pobreza actual que non é o preludio dunha bonanza futura senón dunha creba social aínda maior.

Máis aínda, que saiban Merkel e Rajoy que a maioría dos galegos non queremos esa UE supeditada á estratexia imperial americana en todo o mundo pero, en particular nos espazos sensíbeis que circundan Europa. E, como en todo hai graos, sentimos especial noxo –si indignación e noxo- pola sempre incondicional supeditación do Estado Español a esa estratexia imperial, en Irak, Siria, Ucraína ou en Palestina.

Artigo publicado o 30 de Agosto de 2014 no blogue persoal do autor:
http://xaviervence.blogspot.com/

[*] Xavier Vence Deza (Rodeiro en 1961) é Catedrático de Economía Aplicada da Universidade de Santiago de Compostela, escritor, comentarista político, ... Foi director do Idega no período 1991-95. Profesor invitado en diferentes universidades estranxeiras, formou parte de diversos comités de expertos de organismos internacionais. É coordinador do grupo de investigación ICEDE e da área de Economía do Seminario de Estudos Galegos. Publicou máis dun centenar de artigos e libros en revistas profesionais de ámbito galego e internacional sobre economía da innovación e políticas tecnolóxicas, sistema galego de innovación, disparidades rexionais na UE, industria, servizos, mercado de traballo, sistemas produtivos e planificación estratéxica, desenvolvemento local ... Na actualidade é Portavoz Nacional do BNG.
____________________

luns, setembro 01, 2014

O domingo 28 de setembro volvemos a Mollarnos polos Ríos: VII Limpeza Simultánea de Ríos


Calzamos as botas e pretendemos deixalos libres do lixo que segue a aparecer nas nosas ribeiras e ríos. Queremos uns ríos limpos, queremos poder disfrutar dos nosos sistemas fluviais e queremos concienciar á sociedade da necesidade de que estes estean ben conservados. Se a túa entidade, concello, centro de ensino, etc. está interesado en participar nesta nova actuación ponte en contacto con nós: 981 57 00 99 / 619 672 038. Mail: pacobanhobre@adega.info



Grazas á colaboración de 43 entidades o pasado ano, estimamos que se retiraron máis de 10 Tn. de lixo de orixe diverso e participaron un total de 499 voluntarias/os de 32 concellos en toda Galicia.

O máis importante é que ano tras ano conseguimos concienciar un pouco máis á sociedade da necesidade de manter limpos os nosos ríos de residuos como premisa para a conservación da súa saúde.

Este ano queremos volver a contar coa vosa axuda para levar a cabo a VII xornada de limpeza simultánea en ríos.

Como en anos anteriores, o Proxecto Ríos entregará aos grupos participantes un protocolo para difundir a limpeza ecolóxica e respectuosa dos ecosistemas fluviais, ademais de editar cartaces divulgativos para cada zona cun teléfono de contacto para que se apunten as persoas que queiran participar e tamén repartiremos as tradicionais camisetas para o voluntariado.

Ligazóns

__________

"Para construír unha sociedade socialista requírese dunha nova cultura de esquerda" - Discurso de Marta Harnecker no Premio Libertador ao Pensamento Crítico 2014, Caracas, 15 de agosto de 2014, polo libro 'Un mundo a construír (novos camiños)' - Vídeo


Moi interesante discurso de Marta Harnecker no Premio Libertador ao Pensamento Crítico 2013, celebrado en Caracas, o 15 de agosto de 2014. Baixo o titulo "Para construír unha sociedade socialista requírese dunha nova cultura de esquerda", expresa en esencia a síntese da nova esquerda, do socialismo do século 21, un socialismo das persoas, para as persoas e coas persoas. Un socialismo que respecte o medio ambiente e a natureza. Un socialismo en defensa dos intereses da grande maioría social, unha sociedade que camiñe até conseguir "de cada cal segundo a súa capacidade, a cada cal segundo as súas mecesidades". Desde Ártabra 21 consideramos de interese a difusión do contido deste pensamento político, para o coñecemento das activistas sociais e políticas. É por iso que publicamos o discurso escrito e en vídeo. Así como o enlace para acceder/baixar ao libro premiado "Un mundo a construír (novos camiños)" -formato pdf  de 124 páxinas.

Discurso de Marta Harnecker ao recibir o Premio Libertador ao Pensamento Crítico 

http://youtu.be/OEzyDBABX4I

Texto do discurso no Premio Libertador, Caracas, 15 de agosto de 2014
"Para construír unha sociedade socialista requírese dunha nova cultura de esquerda"


1. Este libro que se premia hoxe polo libro 'Un mundo a construír (novos camiños)' termina de escribirse un mes logo da desaparición física do presidente Hugo Chávez Frías e non podería haberse escrito sen a súa intervención na historia de América Latina. Moitas das ideas que aquí se expoñen están relacionadas dunha ou outro xeito ao dirixente bolivariano, sexa ao seu pensamento, sexa ás súas accións a nivel interno, ou a nivel rexional e mundial. Ninguén pode dubidar que entre a América latina que recibiu e a América latina que deixou hai un abismo.

2. Por iso o dedícollo coas seguintes palabras:

Ao comandante Chávez cuxas palabras, orientacións e entrega exemplar á causa dos pobres, servirán de compás para o seu pobo e todos os pobos do mundo, e serán o noso mellor escudo para defendernos dos que pretendan destruír esa marabillosa obra que el empezou a construír.

3. Cando triunfa en soidade, nas eleccións presidenciais de 1998, xa o modelo capitalista neoliberal comezaba a facer augas. O dilema non era entón outro que refundar ese modelo, evidentemente que con cambios, entre eles unha maior preocupación polo social, pero movido pola mesma lóxica: a lóxica da ganancia, da procura do lucro; ou avanzar na construción doutro modelo. Chávez tivo a audacia de incursionar por este último camiño e para denominalo decidiu utilizar a palabra socialismo malia a carga negativa que ela tiña. Especificou que se trataba do socialismo do século XXI diferenciándoo así do socialismo soviético implementado durante o século XX. Non se trataba de "caer nos erros do pasado": nesa "desviación estalinista" que burocratizou ao partido e terminou por eliminar o protagonismo popular.

4. A necesidade do protagonismo popular era unha das súas obsesións e é o elemento que o distancia doutras propostas de socialismo onde é o Estado o que resolve os problemas e o pobo recibe os beneficios como unha dádiva.

5. Chávez estaba convencido de que o socialismo non se pode decretar desde arriba, que hai que construílo coa xente. E entendía, ademais, que é a través da participación protagónica como as persoas crecen, gañan en autoconfianza, é dicir, desenvólvense humanamente.

6. Sempre recordo o primeiro programa 'Aló Presidente' de carácter máis teórico, do 11 de xuño de 2009, cando Chávez citou extensamente a carta que Pedro Kropotkin "o anarquista ruso" escribiu a Lenin o 4 de marzo de 1920:
Sen a participación de forzas locais, sen unha organización das forzas desde abaixo, dos campesiños e dos traballadores, por eles mesmos, é imposible o construír unha nova vida. Pareceu que os soviets ían servir precisamente para cumprir esta función de crear unha organización desde abaixo. Pero Rusia converteuse nunha república soviética só de nome. [...] a influencia do partido sobre a xente [...] destruíu xa a influencia de enerxía construtiva que tiñan os soviets, esa promisoria institución ... [1]
7. Por iso moi axiña eu crin necesario distinguir entre proxecto e modelo socialista. Entendía por proxecto as ideas orixinais de Marx e Engels, e por modelo a forma en que este proxecto materializouse na historia. Si analizamos o socialismo soviético vemos que nos países que implantaron ese modelo de socialismo -que recientemente foi denominado por Michael Lebowitz: o socialismo dos condutores e os conducidos baseado no modo de produción vanguardista-, o pobo deixou de ser o protagonista, os organismos de participación popular foron transformándose en entidades puramente formais, o partido transformouse na autoridade absoluta, o único depositario da verdade, que controlaba todas as actividades: económicas, políticas, culturais, é dicir, o que debeu ser unha democracia popular transformouse nunha ditadura do partido. Ese modelo de socialismo que foi denominado por moitos "socialismo real" é un modelo fundamentalmente estatista, centralista, burocrático, onde o gran ausente foi o protagonismo popular.

8. Recordan vostedes que cando ese socialismo derrubouse e falábase da morte do socialismo e da morte do marxismo? Entón Eduardo Galeano, o escritor uruguaio que todos vostedes coñecen, dicía que nos invitaron a un funeral que non era o noso. O socialismo que morrera non era o proxecto socialista polo que nós loitabamos. O que ocorrera na práctica tiña moi pouco que ver co que Marx e Engels concibiron como a sociedade que reemprazaría ao capitalismo. Para eles o socialismo era impensábel sen un gran protagonismo popular.

9. Pero esas ideas orixinais de Marx e Engels non só foron desvirtuadas pola práctica soviética e a literatura marxista difundida por ese país nos ámbitos da esquerda, senón que, ademais, foron opacadas ou simplemente ignoradas nos países fóra da órbita soviética, debido ao rexeitamento que produciu ese modelo que se asociaba ao nome de socialismo.

10. Pouco se coñece que segundo Marx e Engels, a futura sociedade que eles chamaban comunista permitiría o pleno desenvolvemento de todas as potencialidades do ser humano, desenvolvemento que se lograría a través da práctica revolucionaria. A persoa non se desenvolve por encantamento, desenvólvese porque loita, porque transforma (transformando as circunstancias, a persoa transfórmase a si mesma).

11. Por iso que Marx aceptaba como algo natural que os traballadores e traballadoras cos que se iniciaría a construción da nova sociedade non eran seres puros, senón que pesaba neles o "esterco do pasado", e por iso é que non os condenaba, senón que confiaba en que eles se irían liberando desa negativa herdanza a través da loita revolucionaria. O cría na transformación das persoas a través da loita, da práctica.

12. E Chávez -probablemente sen ler esas palabras de Marx- tamén o entendeu. No seu Primeiro Aló Teórico do 11 de xuño do 2009 alertou ás comunidades de que había que ter coidado co sectarismo. E orientou:
[...] si hai xente, por exemplo, habitantes que non participan en política, que non pertencen a partido algún, bo, non importa, benvido. Digo máis, si vive por aí alguén da oposición, chámeno. Que veña a traballar, que veña a demostrar, a ser útil, que a patria, bo, é de tod@s, hai que abrirlles espazos e vostedes verán que coa praxe moita xente vaise transformando. É a praxe a que o transforma a un, a teoría é a teoría, pero a teoría non prende no alma, nos ósos, nos nervios, no espírito do ser humano e na realidade nada se transformaría. Non imos transformarnos lendo libros. Os libros son fundamentais, a teoría é fundamental, pero hai que levala á práctica porque a praxe é a que transforma verdadeiramente ao ser humano.
13. Por outra banda, nada ten que ver co marxismo a práctica "colectivista" do socialismo real que suprimía as diferenzas individuais en nome do colectivo. Basta recordar que Marx criticaba o dereito burgués por pretender igualar artificialmente ás persoas en lugar de recoñecer as súas diferenzas. Ao pretender ser igual para todos termina sendo un dereito desigual. Si dous traballadores recollen sacos de papa e un recolle o dobre que o outro, debe pagarse ao primeiro o dobre que o segundo? O dereito burgués diche que si, sen ter en conta que o traballador que recolle a metade ese día estaba doente, ou nunca foi un traballador forte porque na súa infancia foi mal alimentado, e que polo tanto, quizá co mesmo esforzo que o primeiro só puido render a metade.

14. Marx, pola contra sostiña que unha distribución verdadeiramente xusta debería ter en conta as necesidades diferenciadas de cada persoa e de aí a súa máxima: "De cada cal segundo o seu traballo a cada cal segundo as súas necesidades".

15. Outra idea de Marx moi terxiversada tanto pola burguesía como pola práctica soviética foi a súa defensa da propiedade común ou colectiva.

16. Que adoitan dicir os ideólogos da burguesía? Os comunistas (ou socialistas) vanche a expropiar todo, o teu refrixerador, o teu carro, a túa casa, etcétera.

17. ¡Canta ignorancia! Marx nin ningún socialista ou comunista pensou xamais en expropiar os bens de uso das persoas. O que Marx suscitou é a idea de devolver á sociedade o que lle pertence e que foi apropiado inxustamente por unha elite, é dicir, os medios de produción.

18. O que a burguesía non entende ou non quere entender é que só hai dúas fontes da riqueza: a natureza e o traballo humano, e que sen o traballo humano a potencial riqueza contida na natureza nunca lograría transformarse en riqueza real.

19. Marx sinalaba que non só existe o traballo humano actual senón que tamén existe o traballo pasado, é dicir o traballo incorporado nos instrumentos de traballo.

20. As ferramentas, as máquinas, mellóralas feitas á terra e, por suposto, os descubrimentos intelectuais e científicos que aumentan substancialmente a produtividade social, froitos todos do traballo humano, son unha herdanza que se transmite de xeración en xeración, son unha herdanza social, son unha riqueza do pobo.

21. Pero, a burguesía, grazas a todo un proceso de mistificación do capital -que aquí non podemos explicar por razóns de tempo-, convenceunos de que os donos desa riqueza son os capitalistas que polo seu esforzo, a súa creatividade, a súa capacidade para os negocios, e por ser os donos das empresas teñen dereito a apropiarse do que elas producen.

22. Só a sociedade socialista recoñece esa herdanza como social e por iso considera que debe ser devolvida á sociedade e que debe ser usada pola sociedade e en interese da sociedade no seu conxunto e non para servir a intereses privados.

23. Eses bens, nos que está incorporado o traballo de xeracións, non poden pertencer a persoas específicas, nin a países específicos, senón á humanidade como un todo.

24. A cuestión é como asegurar que isto ocorra? A única forma de facelo é desprivatizando estes medios e transformándoos en propiedade social. Pero como a humanidade de comezos do século XXI non é aínda unha humanidade sen fronteiras, esta acción debe empezar en cada país e o primeiro paso é que os medios de produción estratéxicos pasen a propiedade dun Estado que exprese os intereses das traballadoras e traballadores.

25. Mais o simple traspaso a mans do Estado dos principais medios de produción é só un mero cambio xurídico de propietario, xa que si nas empresas agora en mans do Estado o cambio só se limita a iso continúa a supeditación da clase traballadora a unha forza externa. A xerencia capitalista é reemprazada por unha nova xerencia, agora socialista, pero non varía a situación alienada de traballadores no proceso de produción. Trátase dunha propiedade formalmente colectiva, porque o Estado representa á sociedade, pero a apropiación real aínda non é colectiva.

26. É por iso que Engels sostén que "a propiedade do Estado non é a solución [aínda que] alberga xa no seu seo o medio formal, o resorte, para chegar á solución"

27. Por outra banda, Marx sostiña que era necesario acabar coa separación entre o traballo intelectual e o traballo manual que transforman ao traballador nun parafuso máis da maquinaria; que as empresas deben ser xestionadas polos seus traballadores e traballadoras. E por iso, Chávez, seguindo as súas ideas, sostivo con tanto énfases que o socialismo do século XXI non podía limitarse a ser un capitalismo de Estado que mantivese intocábeis procesos laborais que alienan ao traballador ou traballadora. A persoa que traballa ten que estar informada do proceso de produción no seu conxunto, ten que ser capaz de controlalo, de poder opinar e decidir sobre os plans de produción, sobre o orzamento anual, sobre a distribución dos excedentes, incluída a súa contribución ao orzamento nacional. Non era seica iso o plan socialista de Guayana?

28. Pero, aí xurdirá o argumento da burocracia xerencial socialista: ¡como imos entregar a xestión das empresas aos traballadores! ¡eles non están preparados para participar activamente no manexo das empresas! E teñen razón, salvo excepcións non o están, xustamente porque ao capitalismo nunca lle interesou compartir cos traballadores os coñecementos máis técnicos achega do manexo da empresa, e aquí refírome non só aos aspectos relacionados coa produción, senón tamén aos relacionados coa comercialización e o financiamento das empresas. Concentrar eses coñecementos en mans da xerencia foi un dos mecanismos que permitiu ao capital explotar aos traballadores e traballadoras. Pero iso, para un cadro revolucionario, non pode significar non avanzar cara á plena participación das e os traballadores. Pola contra, débense instalar procesos de coxestión que permitan que estes se apropien deses coñecementos e para poder facelo, deben comezar a exercer a xestión na práctica e, ao mesmo tempo, deben poder formarse en técnicas de xestión e administración de empresas para chegar logo a unha total autoxestión.

29. E a nivel das comunidades e as comunas, tema que non podo abordar aquí, entre tantos outros que quixese abordar, recordo sempre o que dicía Aristóbulo Istúriz: "temos que gobernar coa xente para que a xente aprenda a gobernarse así mesma". E entendo que o presidente Maduro está buscando este obxectivo ao impulsar a participación do pobo organizado na súa xestión de goberno no que o chamou: Consellos de Goberno Popular.

30. Mencionei varias veces ao socialismo do século XXI, para min esa é a meta a alcanzar, e chamo transición socialista ao longo período histórico de avance cara a esa meta.

31. Pero, de que tipo de transición estamos falando? Non se trata da transición en países capitalistas avanzados que nunca se deu na historia, nin da transición en países atrasados que conquistaron o poder do Estado pola vía armada como sucede coas revolucións no século XX (Rusia, Chinesa, Cuba), senón dunha transición moi particular onde só se logrou chegar pola vía institucional ao goberno.

32. E en relación con isto creo que a situación de América latina na década dos 80 e 90 pode compararse en certos aspectos á vivida pola Rusia prerrevolucionaria de comezos do século XX. O que foi para ela a guerra imperialista e os seus horrores foi para nós o neoliberalismo e os seus horrores: a extensión do fame e a miseria, un reparto cada vez máis desigual da riqueza, a destrución da natureza, a perda crecente da nosa soberanía. Nestas circunstancias, varios dos nosos pobos dixeron "basta" e botaron "a andar", resistindo primeiro e, logo, pasando á ofensiva, froito do cal empezan a triunfar candidatos presidenciais de esquerda ou centro esquerda que levantan programas antineoliberais.

33. Foi así como fronte ao evidente fracaso do modelo neoliberal tal como se estaba aplicando xurdiu a seguinte disxuntiva: ou se refundaba o modelo capitalista neoliberal, ou se avanzaba na construción dun proxecto alternativo movido por unha lóxica humanista e solidaria. E xa diciamos que foi Chávez quen tivo a audacia de incursionar por este último camiño e creemos que o presidente Maduro está tratando de ser consecuente co seu legado. Logo seguírono outros gobernantes como Evo Morales e Rafael Correa. Todos eles conscientes de que as condicións obxectivas económicas e culturais, e a correlación de forzas existentes no mundo e nos seus países, obrigaríanos a convivir durante non pouco tempo con formas de produción capitalista.

34. E dicimos audacia porque estes gobernos enfrontan a unha situación moi complexa e difícil. Non só deben enfrontarse ao atraso dos seus países, senón que deben facelo sen contar con todo o poder do Estado. E facelo a partir dun aparello de Estado herdado cuxas características son funcionais ao sistema capitalista, pero non o son para avanzar cara ao socialismo.

35. Con todo, a práctica demostrou "contra o dogmatismo teórico dalgúns sectores da esquerda radical", que si ese aparello está xestionado por cadros revolucionarios, estes poden utilizalo como un instrumento para dar pasos firmes cara á construción da nova sociedade.

36. Pero, para iso estes cadros non poden limitarse a usar o aparello herdado, é necesario que "usando o poder que teñen nas súas mans" vaian construíndo os cimentos da nova institucionalidade e do novo sistema político, creando espazos de protagonismo popular que vaian preparando aos sectores populares para exercer o poder desde o nivel máis simple até o máis complexo.

37. Este proceso de transformación a partir do goberno non só é un proceso longo, senón tamén é un proceso cheo de desafíos e dificultades. Nada asegura un avance lineal, pode haber retrocesos e fracasos.

38. Debemos recordar sempre que a dereita respecta as regras do xogo só até onde lle convén. Poden perfectamente tolerar e até e limítase a administrar a crise. O que tratarán de impedir sempre valéndose de medios legais ou ilegais é "e niso non hai que ser ilusos" que se leve adiante un programa de transformacións democráticas e populares profundas que poña en cuestión os seus intereses económicos.

39. Disto dedúcese que estes gobernos e a súa militancia de esquerda deben estar preparados para facer fronte a unha forte resistencia; deben ser capaz de defender as conquistas alcanzadas democraticamente contra forzas que se enchen a boca da palabra democracia sempre que non se toque os seus intereses materiais nin os seus privilexios. Seica aquí en Venezuela non foron as leis habilitantes que tocaban moi levemente devanditos privilexios as que desencadearon o golpe militar apoiados polos partidos opositores de dereita contra un presidente democraticamente electo e apoiado polo seu pobo?

40. Pero tamén é importante entender que estas elites dominantes non representan a toda a oposición, que é fundamental que se faga unha diferenciación entre unha oposición destrutiva, conspiradora, antidemocrática, e unha oposición construtiva, disposta a respectar as regras do xogo democrático e a colaborar en moitas tarefas de interese común, evitando meter nun mesmo saco a todas as forzas e personalidades opositoras. Si somos capaces de recoñecer as iniciativas positivas que pode impulsar a oposición e non condenar como malo de antemán todo o que veña dela, penso que isto axudaría a achegar a moitos sectores que hoxe están afastados, quizá non as elites dirixentes, pero si dos cadros medios e amplos sectores do pobo influídos por eles, que é o máis importante.

41. Por outra banda, penso que se gañaría moito máis si ao combater as súas ideas erradas, as súas propostas equivocadas, utilizásese argumentos e non agresións verbais. Quizá estas son moi ben recibidas polos sectores populares máis radicalizados, pero producen rexeitamento en amplos sectores medios e tamén en moitos sectores populares.

42. Outro reto importante que teñen estes gobernos é a necesidade de superar a cultura herdada no seo do pobo, pero non só alí, tamén nos cadros de goberno, os funcionarios, os militantes e dirixentes do partido, os traballadores e as súas direccións sindicais (individualismo, personalismo, carrerismo político, consumismo).

43. Por outra banda, como os avances adoitan ser moi lentos e fronte a esta situación, non pouca xente de esquerda se desanima, porque moitos pensaron que a conquista do goberno sería a vara máxica para resolver prontamente os problemas máis sentidos pola xente, cando estas solucións non chegan coa rapidez esperada tenden a desilusionarse.

44. Por iso é que penso que, da mesma xeito en que os nosos dirixentes revolucionarios deben usar o Estado para cambiar a correlación de forzas herdada, deben tamén realizar un labor pedagóxica fronte aos límites ou freos que atopan no seu camiño "o que chamamos unha pedagoxía dos límites". Moitas veces crese que falarlle de dificultades ao pobo é desalentalo, desanimalo, cando, pola contra, si aos sectores populares infórmaselles, explícaselles por que non se poden alcanzar de inmediato as metas desexadas, iso axúdaos a entender mellor o proceso en que viven e a moderar as súas demandas. E tamén os intelectuais deben ser alimentados con información para que sexan capaces de defender o proceso e para que poidan realizar unha crítica seria e construtiva si é necesario.

45. Pero esta pedagoxía dos límites debe ir acompañada simultaneamente dun fomento da mobilización e a creatividade populares, evitando domesticar as iniciativas da xente e preparándose para aceptar posibles críticas a fallas da xestión gobernamental. Non só se debe tolerar a presión popular senón que se debe entender que é necesaria para axudar aos gobernantes a combater as desviacións e erros que poden ir xurdindo no camiño.

46. Séntome moi frustrada de non poder falar de tantos outros temas, pero debo poñer fin a estas palabras e para facelo quero lerlles algunhas das varias preguntas "que suscito no libro" que creo poden axudarnos a avaliar si os gobernos máis avanzados xa mencionados están dando pasos no esforzo por construír unha nova sociedade socialista:
47. - Mobilizan aos traballadores e pobo en xeral para levar adiante determinadas medidas e incrementan as súas capacidades e poder?

48. - Entenden que necesitan un pobo organizado, politizado, capaz de presionar para debilitar o aparello estatal herdado e poder así avanzar no proceso de transformacións proposto?

49. - Entenden que os nosos pobos e especialmente as e os traballadores teñen que ser actores de primeira liña e non só de segunda?

50. - Oen e outorgan a palabra aos seus pobos?

51. - Entenden que poden apoiarse neles para combater os erros e desviacións que vaian xurdindo no camiño?

52. - Entréganlles recursos e chámanos a exercer o control social do proceso?

53. - En síntese, contribúen a crear un suxeito popular cada vez máis protagónico, capaz de ir asumindo cada vez máis responsabilidades de goberno?
54. Neste sentido creo de transcendental importancia a proposta de discusión nacional aberta a todos os sectores sociais do país sobre o tema do prezo do petróleo. Paréceme transcendental porque se convoca ao pobo, non ao partido, a discutir. Penso que o papel do partido debe ser o de involucrarse plenamente nel sendo o instrumento facilitador de devandito debate.

55. Quero terminar este texto insistindo en algo que non me canso de repetir:

56. Para que podamos avanzar exitosamente neste desafío requírese dunha nova cultura de esquerda: unha cultura pluralista e tolerante, que poña por encima o que une e deixe en segundo plano o que divide; que promova a unidade en torno a valores como: a solidariedade, o humanismo, o respecto ás diferenzas, a defensa da natureza, rexeitando o afán de lucro e as leis do mercado como principios reitores da actividade humana.

57. Unha esquerda que se dea conta que a radicalidade non está en levantar consígnalas máis radicais nin en realizar as accións máis radicais "que só uns poucos seguen porque asustan á maioría", senón que sexa capaz de crear espazos de encontro e de loita para amplos sectores; porque constatar que somos moitos os que estamos na mesma loita é o que nos fai fortes, é o que nos radicaliza.

58. Unha esquerda que entende que hai que gañar hexemonía, é dicir, que hai que convencer en lugar de impoñer.

59. Unha esquerda que entende que máis importante que o que fixemos no pasado, é o que fagamos xuntos no porvir.

[1] . A cita segue: "No momento actual, son os comités do 'Partido', e non o soviets, quen levan a dirección en Rusia, e a súa organización sofre os efectos de toda organización burocrática. Para poder saír desta desorde mantida, Rusia debe retomar todo o xenio creativo das forzas locais de cada comunidade". [segue a cita, pero eu detéñome aquí MH]

Fontes para Marta Harnecker en: Aporrea, Rebelión, El Viejo topo.
____________________