domingo, marzo 15, 2009

Algunhas papeletas verdes

Por Xavier Vazquez Pumariño [*]
09/03/2009


En 2005, o candidato Quintana acudiu á presentación do filme colectivo “Hai que botalos”, onde as denuncias ambientais tiñan un peso significativo. Ía unha boa tarde e o ambiente era de expectación. Un dos participantes dixo en voz alta algo así como “e a ver, que logo vos botamos a vós”. Verbas premonitorias que sen dúbida o candidato non oíu, ignorou, esqueceu ou desprezou.

Días despois da formación do novo goberno un ex-compañeiro de loitas ambientais e militante do BNG laiábase de ter deixado en mans socialistas a Consellería de Medio Ambiente. Eu argumentei que en realidade o BNG tiña grandes competencias ambientais: Industria polo que atinxe á enerxía e mineiría, Medio Rural pola súa definitiva competencia na maior parte do territorio.

Ás poucas semanas falamos por primeira vez do “desencanto” ao que un amigo puntualizou sensatamente que el non podía estar desencantado porque nunca estivera encantado. Fundamentalmente o que comezou a desilusionar foi comprobar cales eran os perfís dos cargos altos e intermedios e ver que tipo de políticas anunciaban. Lamentablemente uns meses máis tarde puidemos comezar a comprobar o desacertado das políticas ambientais (se é que se poden chamar así) que o bipartito comezaba a aplicar. Quizais precisen ser lembradas.

O de Medio Rural foi ben interesante, merecedor dun case study. O realmente excepcional desta Consellería foron os seus comunicadores, porque tendo ben pouco daban a impresión de facer cousas. A política foi continuísta coa do PP e, se cadra, acelerada. Continuouse coa plantación de especies forestais de crecemento rápido en todo tipo de lugares, mesmo en hábitats protexidos pola lexislación comunitaria e estatal, mesmo en Rede Natura 2000, coma se non existira. Por se isto fose pouco, empregáronse fondos europeos para a conservación de dita rede na destrución dos hábitats que a conforman e sen explicarlle aos labregos esta perversión, loxicamente. Se ben isto é moi malo en si mesmo aínda o é máis se temos en conta as vagas de incendios en 2005 e, sobre todo, 2006: continuaron coa política forestal e territorial que trae como consecuencia ese tipo de lumes. En definitiva, non tiñan ningunha idea e tampouco se molestaron en aprender nada instalados na súa torre de marfil. Neste senso, non se pode culpar a ningún goberno concreto, nin do PP nin do BNG, dos incendios cando estes aparecen, pero se non poñen fin ás políticas que os xeran, pasados 12 ou 16 anos si que os culparemos. Mentres, fuxida cara adiante e cortina de fume: pretendían que a sociedade esquecera a nube de estulticias verquidas ao respecto? A saber: complot, mafia, alcaldes do PP, etc. Lamentable na mesma medida que cando o PP acusaba aos do Bloque dos incendios. O problema segue aí; prognostico grandes incendios en torno a 2012 e absolutamente excepcionais entorno a 2022. Pero aquí non remata todo: tamén se desenvolveron concentracións parcelarias que supoñen unha agresión brutal ao medio natural, innecesarias, despilfarradoras e absurdas, máis se cabe cando se comenten ilegalidades comezando as obras antes da finalización do proceso de estudo de impacto ambiental e en Rede Natura 2000 de novo. Política continuísta co PP e multiplicada: calquera que vexa a destrución dos bosques do entorno da Limia polas concentracións parcelarias e teña un mínimo de sensibilidade só pode botar as mans á cabeza. Débese insistir: con esas políticas non se detén a sangría do rural, mesmo se acelera.

Unha mención específica merece o Bantegal, unha boa idea rescatada do PP pero de efectos moi limitados que produce na militancia un entusiasmo incomprensible, proporcional á distancia que se ten do medio rural. Mergullados na autocontemplanción, non se falou do impacto ambiental que ten o Bantegal que de novo estragou algúns hábitats de excepcional valor xa que non existiu avaliación ambiental estratéxica nin estudos de impacto ambiental. Tampouco houbo a penas quen o denunciara.

Chiringuitos herdados

Finalmente non se fixo practicamente nada por mellorar a situación da agricultura ecolóxica, nin a do seu Consello Regulador, nin de frear a expansión dos transxénicos. Herdaron algún 'chiringuito', como a SDC, que tardaron anos en finiquitar. Iso si, botaron á xente máis desprotexida á rúa, non aos autenticamente enchufados, o que non deixa de ser un acto de covardía co que disimular ante a militancia.

As desfeitas de Medio Rural foron consentidas por Medio Ambiente, consellería á marxe das mesmas; calquera funcionario desta última contaba cunha naturalidade pasmosa que non había relacións ou que estas eran tensas.

O da enerxía foi de 'cuchufleta'. Fernando Blanco limitouse simplemente a remudar o plano eólico do PP, do ano 1997. A enerxía eólica debe ser potenciada (aínda así non é a panacea que nos están a vender) pero para iso debeu facer un novo plan, someter este a avaliación ambiental estratéxica (a lei así o esixe), alentar a participación cidadá, non só das empresas interesadas, e casar o plan coa ducia de leis de conservación da natureza e da paisaxe que se verían (verán?) vulneradas. De levarse a cabo esta segunda parte do plan do PP, en moitos aspectos suporá a maior desfeita ambiental no país dos 50 últimos anos, claro que, a priori, parecía un bo negociño para un selecto grupo de empresarios. A cambio de que habería que preguntarse. O BNG repetía o responso: “é bo para Galiza”; eu, francamente, canto máis escoitaba a cantinela menos sabía que ou quen era Galiza e se iso penso eu, reflexionaba, que pensará o resto da cidadanía. Ademais, as contradiccións eran brutais: mentres se anunciaba o decretazo eólico, Francisco Jorquera, deputado en Madrid, pedía explicacións sobre unha liña de alta tensión para evacuar enerxía de determinados parques eólicos; sabían no BNG, sabía F. Jorquera, sabía F. Blanco, os miles de quilómetros de liñas de alta tensión que habería que construír co seu fantástico plano?. Ou tanto lles tiña ou ben non o pensaron nin 10 segundos.

O fundamental en materia enerxética, de cara á sostibilidade, non é a produción senón o aforro e a eficiencia e, neste senso, non houbo ningunha iniciativa salientable, só subvencións para decorar as cociñas con novos electrodomésticos.

Poderíamos continuar co problema de Reganosa na ría de Ferrol (outro tema enerxético), as canteiras da Terra Cha e do Caurel, etc. O balance sería un desastre.

Deste xeito dáse unha mensaxe moi clara á cidadanía, particularmente á mais concienciada: a da mentira. Se o BNG, na oposición, estaba a carón das organizacións ambientalistas e defendía o medio ambiente e agora o agride é que mentiron. E non hai nada que se lle tolere menos a unha formación política que a mentira, mesmo por diante da incompetencia.

Pola súa parte o PSdeG esforzábase en estragar o medio ambiente no marco dun discurso baleiro. O Plan de estradas de Caride non contemplaba en absoluto ningunha variable ambiental nin tampouco o uso que os cidadáns galegos facemos do territorio. Era asfaltar por asfaltar sen ter en conta nin as emisións de CO2, nin o territorio, nin as necesidades, nin o “peak oil”... Falouse moito do AVE (porque así o manda La Voz de Galicia), unha infraestrutura pouco apropiada ás necesidades de transporte da cidadanía, carísima e que dilapida recursos enerxéticos. Quedaron esquecidos por completo o metro, o tren lixeiro, o tren de proximidade e sobre todo, na miña opinión, o tren de mercadorías, que contribuirían de xeito moi importante a diminuír o impacto territorial, as emisións de CO2 e a gañar en competitividade empresarial. Disto non se fala porque non hai xornal que o mande.

Letargo

Touriñán foi unha anécdota. Un bonito cabo salvado, non o esquezamos, polo exercicio da responsabilidade, non pola magnanimidade dun goberno. O plan de acuicultura que desenvolveron, igualmente de xeito irregular, ten dous elementos que o fan ambientalmente insostible. Por unha parte, a ocupación de hábitats de interese comunitario (non só de Rede Natura 2000) coa violación da integridade dos mesmos. Por outra, a insostibilidade global da acuicultura intensiva. Este último é un debate básico pero esquecido a propósito por Touriño, Gallego, e outros; a acuicultura intensiva é insostible debido á sobreexplotación de caladoiros afastados para a produción de pensos e ás emisións de CO2 para fabricalos e traelos.

Da Consellería de Medio Ambiente non hai moito que dicir: o voluntarismo dalgún membro illado non é suficiente para contrarrestar a parálise do conxunto e o letargo doutras persoas.

Pero o que realmente molestou no bipartito, particularmente no BNG, eu polo menos así o sinto, é a arrogancia e autosuficiencia con que boa parte dos seus cargos se conduciron mentres estiveron no goberno, hai excepcións, claro. Bastou darlles un cargo para que sacaran fóra o pequeno Napoleón que levaban dentro. Pódense ter esas calidades negativas, que dúbida cabe, pero deberan ser compensadas con unha experticia e eficiencias extraordinarias e non foi o caso. Hai anos, concretamente dende a catástrofe do Prestige, que teño a sensación de que o BNG miraba o tema ambiental con condescendencia, como se o medio ambiente fora unha cuestión menor, de chavaliños e, en calquera caso, unha ferramenta ao servicio dunha suposta construción nacional, non un obxectivo en si mesmo, o que é dunha estolidez superlativa.

Haberá quen salve os mobles ambientais do bipartito. Ten que haber xente para todo. Realmente era tan catastrófica a situación con Fraga que calquera pequeno avance foi benvido, como as inversións en depuración de augas (para dar cumprimento a unha directiva comunitaria, non vaia ninguén pensar) e a protección dos primeiros 500 metros do litoral. Nesta liña, hai quen ameaza con que o PP vai ser peor e probablemente así será, pero empregar isto para captar votos ou parabéns non é máis que unha chantaxe, algo inadmisible.

O feito de que Galiza Non Se Vende monte unha manifestación un par de semanas antes das eleccións debeu facer pensar a máis de un. Pero non foi o caso, obsesionados co que La Voz de Galicia puidera publicar ou deixar de publicar; outro exemplo de debilidade conceptual. Se na cociña das Consellerías e na da campaña non había persoas competentes e con experiencia para contraatacar con eficacia e liderar as axendas só pode ser culpa de quen nomeou aos amigos en vez de a profesionais. Unha cuestión esta que debe incitar á tenrura, tanto como que se sorprendan de ter perdido o goberno. PSdeG e BNG tan só escoitaron aos aduladores, mesmo contratándoos.

Por outra banda, a súa acción tivo consecuencias colaterais máis alá das súas fronteiras: cando máis se vai necesitar o movemento ecoloxista, atopámonos con que está dividido, notablemente feble e sen rumbo. Os movementos sociais deben ser a vara con aguillón na punta para conducir ás accións políticas e non un xoguete dos partidos, senón perden mesmo a súa razón de ser.

Cambio radical

A pesares de todo, penso en positivo. A esquerda tivo unha oportunidade e estragouna, agora é o momento de reflexionar e cambiar. O primeiro que penso que hai que saber é que á esquerda vótaa fundamentalmente a esquerda e que polo tanto hai que cumprir minimamente os programas electorais. Para facer políticas de dereita moito mellor os orixinais. En canto aos candidatos e as ideas, o PSdeG é un partido grande onde os erros quedan diluídos e atopará, creo eu, rapidamente o camiño se se deciden a ter unha axenda propia e, en calquera caso, ten unha masa ampla de votantes. O BNG teno máis cru porque quen queda que estea sen tocar pola mancha do goberno bipartito? Quen ten ademais carisma, capacidade de liderado e unha visión contemporánea da sociedade? As dimisións (ollo, en plural) se ben inescusables, de nada serven se non hai un cambio de cultura radical. Poderá facelo? Será capaz de abandonar os comportamentos sectarios e trasnoitados e abrirse ao século XXI? Será capaz de saír da caverna no senso platónico e no prehistórico? Xa veremos, pero polo momento a corredoira da extinción está aberta.

Se a esquerda galega é capaz de cambiar a súa cultura e ten un comportamento honesto e intelixente, e o goberno de Feijoó repite condutas da era Fraga (ou as de Aguirre), a esquerda podería estar en posición de retomar o goberno sen maiores dificultades. Iso si, coas papeletas verdes que agora non teñen. Podemos botar a quen queiramos.

Fonte: VIEIROS [45 interesantes comentarios no enlace orixinal]

En Chuza ! pode-se acceder a outros comentarios sobre o artigo de Xavier

[*] Xavier Vazquez Pumariño

Máis artigos en Vieiros:
En Tempos Dixital:

As polémicas piscifactorías

Luns 16 de Xuño, 2008 - O Plan de Piscicultura non só delata a febleza da Xunta perante as multinacionais do sector. Falta un modelo para as actividades pesqueiras e para a conservación do litoral. Un artigo de Xavier Vázquez Pumariño

__________________

venres, marzo 13, 2009

VI Conspirando por unha radio libre: Xoves 9 de abril de 2009 na Praza do Inferniño de Ferrol

[Clicar acima do cartaz para ampliar]

Este 9 de Abril, xoves "santo", acontecerá o que pode ser o melhor Conspirando por umha Rádio Livre de todos os tempos.

Seguindo o esquema do ano passado, teremos unha Feira de Colectivos que comezará às 18hs. na carpa que instalaremos na Praza do Inferninho [Ferrol].

Às 22hs. comezará o concerto con tres grupos de estilos bem diferentes, primeiro RETOBATO [Punk-Rock] de Trasancos, depois baixaremos um pouco o volume com ROGER DE FLOR [Pop-Swing] também desde Trasancos, e para rematar a festa, SACHA NA HORTA [Fussiom] desde Compostela.

Pregamos a difusión deste evento, e segue en pé o convite que vos fixemos para participar na FEIRA DE COLECTIVOS.

Argalla: Colectivo Opaíí! - Rádio FilispiM, 93.9 FM

Descargar o arquivo MP3

--
Rádio FilispiM, 93.9 FM
A rádio livre e comunitária da Terra de Trasancos emitindo dende Ferrol.
http://www.opaii.blogspot.com
__________________

Asemblea Xeral da Rede Galiza Non Se Vende, en Compostela, Sábado 14 de Marzo

Asemblea Xeral da Rede Galiza Non Se Vende, en Compostela, Sábado 14 de Marzo de 2009, ás 10 da mañá nos locais da Gentalla do Pichel, coa seguinte orde do día provisional:
  1. Valoraçom da manifestaçom do 15 de Fevereiro.
  2. Comissons de trabalho: de energia, de resíduos, de relaçons com outras organizaçons…
  3. Propostas: Encontro, festival, caravana de charlas….
  4. Iniciativa popular de defensa integral do litoral e território da Galiza.
  5. Comissom jurídica: Denuncias contra o Plano Acuícola.
  6. Declaraçom de GNSV ante as ameaças do próximo governo.
  7. Revista da rede.
  8. Debate sobre se a língua tem que ser defendida desde a rede.
  9. Normativa que a RGNSV empregará nos seus documentos públicos.
  10. Multas.
  11. Postura da rede fronte a fábrica de celulosa.
  12. Vários.
info@galizanonsevende.org
http://galizanonsevende.org/
_____________

Homenaxe ás vÍtimas do 11M2004 en Esteiro

ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
-avvfontelonga@mundo-r.com-
13 de Marzo de 2009 18:40


Texto leido na Homenaxe ás vítimas do 11 M 2009

Homenaxe ás vítimas do 11 M.
Esteiro, 11 de Marzo de 2009


Sr. Alcalde, señores concelleiros, señoras concelleiras e demais representantes institucionais, representantes sindicais, compañeiros e compañeiras do tecido asociativo da cidade, veciñas e veciñas de Esteiro, moitas grazas por acudir e acompañarnos neste acto.

Na Asociación Veciñal de Esteiro “Fontelonga”, non queremos esquecer o sucedido un día como hoxe, hai xa cinco anos en Madrid nun brutal atentado con 192 persoas mortas, 1500 feridas e que afectou directamente a máis de 5000, enchendo de desesperación e rabia a toda a cidadanía.

Foron asasinados 16 romaneses, 6 ecuatorianos, 5 peruanos, 4 búlgaros, 4 polacos, 3 colombianos, 3 marroquís, 2 ucraínos, 2 dominicanos, 1 brasileiro, 1 guineano, 1 filipino, 1 chileno, 1 cubano, 1 francés e 138 españois.
Non podemos esquecer os mortos e ás mortas, tampouco ós feridos porque as súas familias non merecen que as esquezamos.

Do mesmo xeito que conmemoramos o 8 de Marzo, día internacional da muller traballadora, e o convertemos nun acto de reivindicación dos dereitos das mulleres.

Do mesmo xeito que celebramos o 10 de Marzo como Día da Clase Obreira Galega e o convertemos nun acto reivindicativo dos dereitos dos traballadores e traballadoras.

Deste mesmo xeito temos que celebrar o 11 de Marzo para, ademais de render homenaxe ás vítimas e expresar a nosa solidariedade coas súas familias, convertelo nun acto reivindicativo de afirmación democrática e de loita por un mundo máis solidario e máis igualitario. Un mundo no que para que uns vivamos no estado do benestar, non sexa necesario que outros teñan que vivir na miseria e morrer de fame ou de enfermidades por carencia de medicamentos.

Temos que convertelo nun acto reivindicativo por un mundo en xustiza e paz, onde o terrorismo ou calquera forma de guerra e as causas que as provocan non teñan cabida e sexan rexeitadas por todas e todos nós.

Somos utópicos, buscamos, se cadra, o imposible e cremos firmemente que pode ser realidade. Cremos na paz e na xustiza (non pode haber paz se non hai xustiza) e é aquí onde tódolos cidadáns e tódalas cidadás do mundo debemos ter un papel activo, unidos na única verdade: Apreciar, amar e afondar no que nos une e non no que nos separa. Esta debe seguir sendo a nosa primeira vitoria contra a ameaza terrorista ou calquera outra ameaza de guerra.

Temos como obxectivo, desde a Asociación Veciñal de Esteiro, defende-lo civismo, a tolerancia e a interculturalidade a través do diálogo, aínda que cada día nestes tempos sexa máis difícil que palabras como Paz , Solidariedade, Xustiza e Liberdade, teñan contido e nos leven a esbozar un sorriso escéptico e doloroso, cando se oen en boca de certos prestidixitadores da confusión e o populismo.

Debemos promove-los valores democráticos e defender, por riba de todo, o sistema de dereitos e liberdades establecido na Declaración Universal dos Dereitos Humanos.

Hoxe estamos aquí un grupo plural e representativo de homes e mulleres da cidade e nesa representación o pobo de Ferrol rende a súa homenaxe de respecto e solidariedade ás vítimas do 11 M e ás súas familias. Vítimas como Angélica González García que hoxe tería 24 anos e ía nun dos trens da morte.

Moitas Grazas !

Xunta Directiva da Asociación Veciñal de Esteiro “Fontelonga” .
Asdo. / Xosé Miguel López Pérez.
Presidente
__________________

ESTEIRO-FERROL
ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
-avvfontelonga@mundo-r.com-

Web veciñal
Blog veciñal


A Asociación Veciñal de Esteiro "Fontelonga" vimos realizando unha campaña para que a Xunta de Galicia cumpra o seu compromiso de facer unha escola infantil pública en Esteiro
POR UNHA ESCOLA INFANTIL PÚBLICA EN ESTEIRO !
[ +Info]


________________

Elia Rico invita ao Goberno Local poñer a disposición da Xunta os terreos para abrir unha galescola en Esteiro

Correo electronico BNG
-bng@ferrol.es-
13 de março de 2009 13:33



O BNG considera urxente axilizar os trámites administrativos para a súa construcción

Ferrol a 12 de marzo de 2009. O grupo Municipal do BNG invitou, esta maña, ao goberno local a que poña a disposición da Xunta os terreos necesarios para abrir unha galescola no barrio de Esteiro que axude a suplir a carencia de prazas en educación infantil que ten a nosa cidade e mais concretamente esta zona da cidade.

A concelleira nacionalista, Elia Rico, instou a edil de benestar social, Beatriz Sestayo, a axilizar os trámites administrativos para a construcción desta infraestructura.

O BNG considera máis urxente e necesario que a edil de benestar adique máis tempo a axilizar os trámites necesarios para buscarlle unha ubicación à segunda Galescola comprometida polo Consorcio Galego de Benestar para a nosa cidade, que por exemplo a vender mediaticamente proxectos xa en marcha e publicitados en varias ocasións como o centro de Día de Caranza.

Elía Rico dixo non comprender a pasividade do Goberno Local para co proxecto da segunda Galescola e asi mesmo manifestou que o BNG aposta por que esta sitúe no barrio de Esteiro.

O BNG quer lembrar que o Concello de Ferrol e a Vicepresidencia da Xunta de Galiza asinaron o pasado 15 de abril un protocolo de colaboración que na súa cláusula cuarta se recolle a súa vontade de colaboración no programa de construción, mantemento e xestión de dúas Escolas infantís..

Grupo Municipal do BNG
_______________________

Arquivan causa por actuación desproporcionada da Policia Nacional contra traballadoras e traballadores de ATENTO e Funcionariado d'A Coruña

SUBDELEGACIÓN E XULGADOS IGNORAN O MOVEMENTO

O MpDC lamenta que as institucións menosprecien a dignidade dos traballadores

A subdelegación do Goberno vén de zanxar o escrito presentado polo MpDC no que se protestaba pola actuación discriminatoria da Policía Nacional e a carga contra os traballadores de ATENTO e dos funcionarios de A Coruña no 2007.

O xulgado de instrucción número 2 da Coruña acordou arquivar o procedemento aberto polo Movemento para que se iniciase unha investigación dos feitos acontecidos na cidade cos traballadores de Atento para determinar a lexitimidade ou non da actuación policial. Pola súa banda, a subdelegación do Goberno respalda a decisión xudicial e engade que non ten máis que engadir a ela.

Polo tanto, a lexítima solicitude de información ao respecto demandada polo MpDC saldouse coa calada por resposta de ambas as dúas institucións. Desde o colectivo condenamos a actitude de Subdelegación e xulgado cando seguimos crendo necesario un pronunciamento sobre a aaactuación policial tralas concentracións e protestas dos traballadores e traballadoras de Atento.

O recurso da forza contra os traballadores/as non pode ser un mecanismo co que silenciar as protestas sociais. As autoridades saben perfectamente que esta debe ser proporcional e cumprir unha serie de requisitos legais. Requisitos que non son observados pola autoridade que poden estar incorrendo en delictos penados pola lexislación vixente.

Máis desigualdades

Ademáis o MpDC quer chamar a atención sobre a distinta vara de medir da Consellaría de Presidencia, que ordena cargas contra traballadores e mentres é absolutamente permisiva coa actitude que tiveron os alcaldes do Partido Popular que forzaron a entrada no Parlamento no ano pasado, co cal se evidencia que non se trata igual a todos os cidadáns.

Naquela ocasión o fiscal xefe de Galiza, autoridade coa que o MpDC mantivo unha reunión para evidenciar o trato discriminatorio deste tipo de actuacións, dixera que non perseguiría aos responsábeis da toma do Parlamento.


Rosalía de Castro, 29-31. Galerías Belén, local 102 - 15701 Compostela

Contacto: Renato Núñez 610858850

mpdc@movemento.org
http://movemento.org/
____________________

Rebeldía en horas baixas

Por Francisco Fernández Buey [*]
13.03.2009

Unha das cousas que máis chaman a atención das persoas sensibles, ao valorar o que está ocorrendo no mundo durante os últimos meses, é o enorme desfasamento existente entre a dimensión da crise e a morneza da resposta dos sectores sociais particularmente golpeados pola mesma. Este desfasamento resulta tanto máis rechamante canto que, desde fai máis de dez anos, foron numerosas as voces que se alzaron para proclamar a insostenibilidad do modelo neoliberal dominante. Ademais, moitas destas voces non eran só críticas do neoliberalismo e do capitalismo salvaxe, senón que fixeron propostas alternativas que mobilizaron a outras moitísimas persoas en todo o mundo. Agora, en cambio, parece que entremos nun estado de necesidade: fálase moi pouco destas propostas alternativas e as mobilizacións altermundialistas decaeron de forma alarmante.

Supoño que iso é o que hai no fondo de tantos e tantos recorrentes chistes sobre as nacionalizacións en curso, sobre o retorno de Marx, sobre o que a xente di querer e fai realmente e sobre os silencios do altermundialismo. Talvez o máis negro de todos os chistes sobre o abismo existente entre a profundidade da crise e a morneza da resposta dos críticos sexan as palabras que El Roto puña en boca do seu barbudo personaxe o pasado martes 10 de marzo: "Eu era profundamente anticapitalista, pero cando vin como se derrubaba, sen dubidar un instante, corrín na súa axuda".

É unha ocorrencia así, como adoita dicirse, desmovilizadora, paralizadora da vontade dos que deberían ser suxeitos activos ante a crise? Contribúe a acentuar e agudizar este estado de necesidade no que, ao parecer, estamos? Non necesariamente, creo eu. A reflexión humorística e paródica, cando apunta ben "por negra que sexa, e é o caso", pode contribuír a desvelar verdades de Perogrullo que, por selo, ocúltanse ou esquecen con demasiada frecuencia. Pódese falar en serio desde aí e prospectar unha saída alternativa á crise desde a óptica do "profundamente anticapitalista". Iso si, a condición de dar a volta ao chiste e non aceptar o estado de necesidade.

Paga a pena intentalo porque, para empezar, necesítase outro estado de ánimo. Hai un refrán castelán que vén a conto. Di así: "Non pode ser o corvo máis negro que as súas ás". Con el, outro humorista grande, Mateo Alemán, daba a entender que, tras un gran mal, os que viñesen serían levadíos ou, en certo xeito, menores. É o que corresponde ao optimismo da vontade que acompaña ao pesimismo da intelixencia dos de abaixo. Nunca sabemos do todo o que o capitalismo é ou pode chegar a ser. Pero vimos moitas veces as ás do corvo e parece que, efectivamente, o corvo mesmo non pode ser máis negro que as súas ás.

Para que este corvo, ao que queren converter en ave fénix, non acabe resultando agora máis negro que as súas ás, conviría escoitar o que dicía o anticapitalista altermundialista El Roto, no canto de prestar atención ás súas jeremiadas no estado de necesidade. Querería subliñar aquí unha das cousas devanditas, porque é básica para saber orientarse na crise.

No capitalismo, as crises foron sempre unha oportunidade para que o capital reestruture e reorganice as súas relacións co traballo. Dito en prata: ocasión para facer pagar aos traballadores, aos de abaixo, os efectos e consecuencias máis negativas da situación creada. Non é que o capital busque intencionadamente a crise para iso. É que o capital busca sacar tallada da crise económica e financeira para someter aínda máis férreamente á forza de traballo. Fíxoo sempre así e non hai razón para pensar que vaia deixar de facelo nesta combinación de crises interrelacionadas que estamos vivindo agora.

Basta con prestar atención ao que están dicindo e escribindo os principais representantes do empresariado e os seus ideólogos para comprobar que tamén agora a ocasión píntana calva: onde onte dicían que o Estado tiña que ser mínimo, agora ten que ser máximo (axudando directamente a reflotar bancos e grandes empresas); onde onte exaltaban o librecambismo, hoxe déixanse ir ao proteccionismo; onde onte propugnaban flexibilidade nas relacionales laborais, hoxe queren que o Estado decrete o despedimento libre.

As persoas desinformadas talvez sorpréndanse da cantidade de discursos que hoxe se escoitan sobre o necesario que é "refundar" o capitalismo. Pero, a pouco que un queira informarse, darase conta de que a refundación do capitalismo é precisamente o slogan que segue sempre á crise e que augurou sempre a utilización da crise desde arriba. Previsiblemente, nos países que fixeron de locomotora do capital haberá concesións político-xurídicas; nos vagóns de terceira non haberá nin iso e estará en perigo ata a democracia demediada que coñecemos.

Si: iso é o que nos ensinan certos intelectuais "profundamente anticapitalistas". E hai que escoitarlles, porque sabían de que falaban antes de que entrásemos no estado de necesidade. E logo haberá que atender tamén ás razoables medidas alternativas que propuñan: condonación da débeda dos países empobrecidos; taxar os intercambios financeiros e comerciais especulativos; redistribuír a riqueza para acabar coas desigualdades sociais flagrantes; renda básica de cidadanía; cambiar os tempos de traballo e coidado para favorecer a igualdade entre home e mulleres; soberanía alimentaria e enerxética; sustentabilidade ecolóxica en serio; reformar democraticamente a ONU; fomentar a democracia participativa ... De todo isto, e de como levalo á práctica, haberá que falar con máis concreción. Pero, se non se ten iso xa no horizonte, é de temer que máis dun acabe crendo que o corvo é máis negro que as súas ás.

[*]Francisco Fernández Buey é Catedrático de Filosofía Política na Universidade Pompeu Fabra

Fonte: Público

Enlace co artigo no xornal Público, con comentarios
_____________________________

Xa está dispoñible na rede a versión en probas do Atlas Mundial Galego

Atlas Mundial GalegoDispoñíbel na rede a versión en probas do Atlas Mundial Galego

Xa está dispoñíbel na rede o Atlas Mundial Galego na súa versión en probas, onde se poderá consultar os exónimos e a súa adaptación ao galego.

Hai unhs meses anunciabamos que a Consellaría de Innovación e Industria e a CRTVG ían pór na rede unha base de datos en liña de topónimos internacionais en galego que estabelecerá criterios xerais de adaptación dos nomes de lugar estranxeiros e indicacións para a súa pronuncia.

Este atlas, que se pode consultar no web www.crtvg.es/atlas, vén responder a ese convenio de colaboración, aínda que, polo momento, está na súa fase de probas.

Fonte: CTNL
___________________

Nace Galeguizar Galicia: "Para sermos máis nós"

Un portal de internet aglutina a diferentes organizacións que defenden a normalización do galego en ámbitos inéditos.
Vieiros - 09/03/2009
"Vivimos nun mundo en constante movemento. A estratexias da globalización condicionan os ritmos dos pobos e das súas institucións. Implicarnos no proceso ou renunciar a estarmos no mundo, son dúas maneiras antagónicas de estar nel. Consideramos que Galiza debe estar presente nas institucións europeas e participar naquelas outras de ámbitos máis universais". Esta é a declaración de intencións e a premisa inicial baixo a que se sustenta un novo portal de internet que aglutina a diferentes organizacións que pretenden normalizar a situación do galego en diferentes ámbitos, moitos deles inéditos. O seu nome é Galeguizar Galicia.
Fonte: Vieiros
________________

mércores, marzo 11, 2009

Sábado 14 de Marzo Campionato de Boly na Praza Vella

Darwin Roberto Tabango Checa
-darwinrober@hotmail.com-

11 de Marzo de 2009 12:12


Bos dias.

Son o Presidente da Asociacion de Ecuatorianos en Ferrol e comunícolles que nos pomos a disposicion de vostedes cando o vexan conveniente para calquera evento ou calquera inquietude referente á inmigracion, ademas infórmolles que este dia sabado é a final dun campionato de boly que realizamos con toda a comunidade de estranxeiros en Ferrol.



Sábado día 14 de Marzo, ás 17:00 hras, na Praza Vella (sector o Porto). Seríanos moi pracenteiro que os medios de comunicacion realizen algunha nota xa que nos desenvolvemos en Ferrol e pertencemos dalgún xeito a esta cidade.

ROBERTO TABANGO
TFNO.:661005740
darwinrober@hotmail.com
________________

Enlaces de interese:

http://gl.wikipedia.org/wiki/Ecuador

http://www.ecuatorianos.es/

http://www.ecuatorianos.com.es/

http://elecuatoriano.com/


http://www.nuevafenadee.org/
______________________

Ecuador

É un país libre e democrático que está situado ao noroeste de América do Sur. Limita polo Norte con Colombia, ao Sur e Este con Perú e ao Oeste co Océano Pacífico. Independizouse de España, o 10 de agosto de 1830.

Multiétnico cunha gran riqueza cultural, natural e arqueolóxica. Situada en plena liña ecuatorial latitude cero. Ten 256.370 quilómetros cadrados e 13.782.329 de habitantes. O seu capital é Quito. Divídese en 24 provincias, distribuídas en catro rexións naturais: Amazonía, Sierra, Costa e Rexión Insular. O volcán máis alto é o Chimborazo, con 6.310 metros de altura.

O idioma oficial é o castelán, o kichwa e o shuar son idiomas oficiais de relación intercultural. A súa moeda é o dólar.

A súa principal cultura no tempo dos incas foi a Valdivia que se estendeu desde Manabí ata a provincia de Santa Elena converténdose na primeira das Américas.
__________________________

O Recuncho: Programa da A.C. Fuco Buxan en Radio Filispim

O Recuncho -opafuco@gmail.com-

Moi boas compañeir@s, neste novo programa adicaremos a nosa a tención aos seguintes temas:
  • Especial 10 de Marzo de 1972. Explicarán o acontecido, Rafael Pillado, Enrique Barrera e Jose Luis Nuñez Casal (abogado no xuizo dos 23).
  • Conmemoración do día internacional das mulleres.
  • Novas do comité cidadá de emerxencia para a ría de Ferrol.
  • Esta vez sí, conferencia do historiador Bermejo Barrera.
  • Traballo sobre Pablo Neruda

Mércores 15 Marzo ás 17 horas

Domingo 20 de Marzo ás 22 horas

Esperando que vos guste, un saúdo dende O Recuncho.

--
"O recuncho", o programa da asociación cultural Fuco Buxán en Radio FilispiM, 93.9 FM e Radio Piratona de Vigo.

Para escoitar programas pasados en :

www.recunchofuco.blogspot.com
_________________

Noticias de ADEGA sobre o Río Eume e o Proxecto de Plataforma Loxística de Mandiá

ADEGA denuncia que volven ser preocupantes os niveis de pH no río Eume. Tomaron-se mostras no encoro de Goente [As Pontes] e no lugar de Ombre [Pontedeume] esta semana, dando uns niveis que se situan en torno ao 5,3.

Por outra banda ADEGA Trasancos está elaborando as Alegacións ao Informe de Sustentabilidade Ambiental do proxecto da Plataforma Loxística de Mandía, para o cal elaborou un Borrador do escrito de Alegacións ao “Proxecto sectorial plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ambiental” que queira consulta-lo podeo facer nos Arquivos Ártabros do Colectivo Ártabra 21

No Diario de Ferrol de hoxe Mércores 11 de Marzo de 2009

Volven ser preocupantes os niveis de pH no río Eume
P.C.C. > FERROL
Os pescadores do río Eume [tal como denunciou ADEGA] alertan sobre un novo descenso do pH da auga do río Eume, cuxos niveis se situan en torno ao 5,3. Os datos son desta mesma semana e foron tomados tanto no encoro de Goente como no coto situado na poboación de Ombre.

O presidente da Asociación de Pescadores de Caaveiro, Adriano Paz Niebla, recoñece que a situación preocupa a un sector que ve como periga a campaña do reo que arrinca en menos de dous meses. Á marxe de pór en corentena os resultados das intervencións realizadas ata a data pola empresa Sogarisa e financiadas por Medio Ambiente (tres millóns de euros), o presidente dun colectivo ao que están vinculados uns 50 profesionais da pesca con cana entende que a situación do río é tan crítica que o cambio que debe producirse na Xunta "só fará empeorar as cousas". Este comentario obedece á vez que require o traspaso de poderes á fronte do Executivo autonómico e, neste sentido, o representante dos pescadores do coto de Ombre recoñeceu que "os pescadores temos medo de que neste mes de cambio siga empeorando a situación do río". Paz Niebla entende que de non porlle freo ao que a día de hoxe acontece no Eume só haberá que esperar a que se rexistre unha nova mortaldade de peixes, como a que se rexistrou o verán pasado e que foi denunciada polos pescadores. A campaña do reo arrinca o día 1 do próximo mes de abril e estará en vigor ata finais de setembro. Durante a mesma, era habitual que as capturas superasen os 600 exemplares, segundo Adriano Paz Niebla. O presidente apuntou que de non actuar de xeito urxente e eficaz para tratar de salvar o Eume "pronto asistiremos á morte do río".

Empresa > Pola súa banda, a empresa contratada por Medio Ambiente por mor da aparición de peixes mortos na canle do río, á altura do coto de Ombre, cuestiona os resultados das medicións realizadas polos pescadores, posto que sinala que as realizadas polos técnicos de Sogarisa arroxan outros datos. Segundo estes, os niveis están entre o 5,8 e o 6,4. Desde a empresa desméntese a interrupción das achegas de cal que desde fai máis de seis meses realízanse en distintos tramos do río coa intención de reducir os problemas que se rexistran no Eume desde a obra de construción da Autovía Ferrol- Vilalba.
___________________

Borrador do escrito: Alegacións ao “Proxecto sectorial plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ..

Borrador do escrito: Alegacións ao “Proxecto sectorial plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ambiental”

A ATENCIÓN DA CONSELLERÍA DE VIVENDA E SOLO
Polígono das Fontiñas
Area Central s/n
15781. Santiago de Compostela


ASUNTO: Alegacións ao “Proxecto sectorial plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ambiental” (D.O.G. 28.1.2009)

............................. con DNI .................. , actuando en representación de ADEGA(Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza) con enderezo-para os efectos de notificación Delegación de ADEGA-Trasancos, Apdo 481, 15480 Ferrol, comparece e como mellor proceda en dereito,

EXPÓN:

Que por medio do presente escrito ADEGA(Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza) na delegación de Trasancos formula alegacións ao “Proxecto sectorial da plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ambiental” (D.O.G. 28.1.2009).

A) ALEGACIÓNS POR AFECTACIÓN DE ZONAS PROTEXIDAS:

A-1) . Na zona onde se quere realizar a plataforma loxística e empresarial , están as paraxes naturáis de Mandiá que son das mellores zonas conservadas do interior do concello de Ferrol. A actuación proxéctase nunha zona cualificada maioritariamente, no Plan Xeral de Ordenación Municipal de Ferrol como Solo Rústico, afectando tamén a Solo Non Urbanizable de Protección de Ribeira e Paisaxe Agraria, así como outra de Protección de Monte e Paisaxe. O propio proxecto , define unha serie de zonas que son obxecto dunha protección especial como son
a) Zonas de protección de ribeira e paisaxe agraria
b) Zonas de protección de monte e paisaxe forestal
c) Ben Natural:- Punto panorámico de Santa Uxía de Mandiá
-Sistema hidrográfico:
*Val de Mandiá
*Val de Aneiros-Pazos-A Sardiña e o Rego de Vilasanche .

No caso de levar adiante o proxecto este terreo habería que “recalifica-lo” e perdería o seu actual valor medioambiental, paisaxístico e de ben natural.

A-2). No “Catálogo de Bens Naturais” incluído no PXOM do Concello de Ferrol, vén recollido o val de Mandiá, dentro do Sistema Hidrográfico de especial interese polas súas características naturais. Neste Sistema protéxense os regos menores asociados, o recurso hidrolóxico, a vexetación de ribeira e o sistema de prados e labradíos inmediatos.

B) ALEGACIÓNS POR AFECTACIÓN DE ESPAZOS NATURÁIS E CUNCA HIDROGRÁFICA

B-1). A zona de Mandía está o mellor humidal de interior do concello de Ferrol que desaparecería con esta actuación; ademais está a cabecera de cunca do río da Sardina, varios regos(Ferreiro, Pazo e Taboada) e especies animáis e vexetais protexidas

B-2). A zona de actuación, afecta ao regato dos Corgos e inderectamente ao Rio Citula que está adxacente ao ámbito de actuacion. -A actuación na zona e os movementos de terras poden producir severos danos sobre dita cuenca fluvial . Así mesmo, deberá terse en conta as obras de encauzamiento en dous tramos do río Aneiros. Por iso estimamos que tal actuación, estaría en contraposición coa Lei 5/2006 do Parlamento galego para “Protección conservación e mellora dos ríos galegos” . Esta actuación afectaría necesariamente á naturalidade da rede hidrográfica en superficie e subsolo.

B-3). Por outra banda, o río Aneiros (en relación directa coa conexión exterior de saneamiento da proxectada plataforma loxística) acolle un hábitat prioritario (Anexo I da Directiva 92/43/CE), mentres que a zona da súa desembocadura catalógase dentro do Inventario de Humedais de Galicia. Todo este sistema veríase afectado se se realizase dita plataforma loxística.

C) ALEGACIÓNS POR AFECTACIÓN, FLORA E FAUNA PROTEXIDA

C-1). Como o propio proxecto recolle no seu Informe de Sostenibilidade Ambiental (ISA) a actuación afectaría a importante de variedade de especies de anfibios, reptís, aves, peixes e mamiferos, incluídos na directiva Habitats 92/43/CEE e directiva Aves (Directiva79/409) e no o Catálogo Galego de Especies Ameazadas (Decreto 88/2007, do 19 de abril) e con figuras de protección como “vulnerables” e de “interese especial” Ver Anexo II por exemplo Lontra (Lutra lutra), Desmán ibérico (Galemys pyrenaicus) , Morcego rateiro ( Rhinolophus hipposideros) , Garza pequena (Ixobrychus minutus), Falcón peregrino (Falco peregrinus) , especies catalogadas como vulnerables ; no caso dos reptiles, destaca o Timon lepidus (Lacerta lepida) igualmente catalogado como vulnerable. Ademáis habería que sumar ou impacto sobre a fauna residual da contaminación lumínica, acústica, etc, que suporía ter un polígono industrial na zona.

C-2). Na zona da actuación existen unha serie de fragas de ribeira, constituidas por especies arbóreas cada vez mais escasas na nosa bisbarra, e poden atoparse especies como o bidueiro (Betula sp), ameneiro (Alnus glutinos), freixo(Fraxinus agustifolia), carballo (Quercus robur), espiño branco(Crataegus monogyna), sabugueiro(Sambucus nigra), salgueiro(Salix sp), abeleira(Corylus avellana),etc . Con esta actuación se afectarían o poderían afectarse especies arbóreas de caducifolias, laurifolias, e especies como Crataegus monogyna, Frnagula albus, Pyrus cordata, Malus silvestres, Arbusutus unedo, Ilex aquifolium, Laurus nobilis, etc . A extensión total da zona de fragas de ribeira e de caducifolias onde se quere ubicar a Plataforma Loxística ten una extensión total de 85.256 m2; tendo estas formacións uns coeficientes de ponderación moi altos (ver ISA pag 166) e de alto valor ecolóxico (pag 167 del ISA).

C-3). Como o propio ISA describe na súa páx 164; “como consecuencia de la ejecución de la Plataforma Logística de Ferrol, las comunidades faunísticas de la zona se verán afectadas bien por la destrucción directa o alteración de hábitats y biotopos, lo que conllevará a la pérdida de zonas de reproducción y/o alimentación, bien por el efecto barrera que se puede producir en los desplazamientos (diarios o estacionales) de los animales, impidiéndoles, en algunos casos, completar sus ciclos vitales”.

C-4). Aproximadamente o 50% da zona de actuación, é zona de arbolado e vexetacíón , en concreto está tabulada a superficie arbolada e vexetal nun total de 613.563 metros cadrados polo que esta actuación colaboraría á deforestación da contorna e iría en contraposición contra as medidas a seguir polo Plan Galego contra o Cambio Climático.

D) ALEGACIÓNS POR REPERCUSIÓN SOBRE BENES DE PATRIMONIO CULTURAL DE GALICIA

D-1). Existen varios elementos na zona englobables como figuras de protección de acordo coa Lei 8/1995 do 30 de outubro do Patrimonio Cultural de Galicia e có Decreto 199/1997 do 10 de xullo, polo que se regula a actividade arqueolóxica na comunidade autónoma de Galicia, (Ver Anexo III), como o Horreo da Fraga, o Castro de Mandiá GA15036005, o Castro de Vilela GA15036004, o Pazo de Mandiá e a Igrexa e Casa Rectoral. O impacto que presentarían, sería nalgúns casos moderado ou severo . Ao noso entender esta actuación incumpre có artigo 104 de Ordenación Urbanística e Protección do Medio Rural de Galicia e a súa modificación Lei 15/2004 referente a “Adaptación a ambiente” que din: “non existan nas proximidades do ámbito edificios ou grupos de edificios de carácter artístico, histórico, típico ou tradicional cós que se deban harmonizar as construcións”. Evidentemente unha nave industrial non é ou mais axeitado para construír nas inmediacións dos elementos do patrimonio referidos.

E) ALEGACIÓNS POR POSBILIDADE DE ALTERNATIVAS ACTUÁIS E POR OUTROS CONCEPTOS

E-1). Na realización do porto exterior de Ferrol . tanto na fase I como na fase II crearonse aproximamente 1, 5 millons de metros cadrados, de superficie para uso portuario, loxístico e industrial, (“desafectando” unha zona protexida incluida en Rede Natura 2000) . En nuestra opinión, esa extensa superficie liberada para uso de instalaciones e loxistica de apoio ao porto exterior, sería suficiente para darlle apoio ao propio porto exterior, sen necesidade de danar espazos naturais como se afectarían se se realizase o proxecto referido.

E-2). En íntimo contacto coa zona onde se quere proxectar a plataforma loxística hai importante superficie de solo industrial baleiro (Polígono industrial de Leixa, fase IV do poligono industrial do Rio do Pozo,..), e tamén bastante preto están os polígonos das Lagoas(Narón), Vilar do Colo (Fene), etc. En total xunto á zona de actuación prevista, e en zonas máis ou menos proximas, hai un total de 9 polígonos industriais construídos con importante superficie baleira e que se podería utilizar para os usos do presente así como outros 4 en proxecto. (ver pax 22 do proxecto). De feito a comarca de Ferrolterra é a comarca galega con máis superficie de chan industrial (pódense revisar as hemerotecas e datos oficiais).

E-3). O porto “interior” de Ferrol vaise a manter operativo, polo que gran parte dos dispositivos empresariais e loxísticos que dispon dito porte poden manterse comúns tanto para o porto exterior como para o porto interior co conseguinte aforro de diñeiro, medios e de non danar máis espazos naturais.

E-4). Nesta etapa en que estamos onde hai unha importante crise de produción de alimentos e agrocombustibles, o realizar un parque empresarial nesta zona, afectaría irreversiblemente a unhas das zonas máis fértiles da comarca. Como o propio ISA especifica “..se producirá la pérdida de suelo con alto valor productivo, dado que la mayor parte de la superficie de la zona de actuación se corresponde con suelo de clase agrícola III. Por lo tanto, se obtiene un impacto severo” (pag 169 ISA).

E-5). No propio ISA recóllese que o nº total de impactos positivos deste proxecto se evalúa en 18 e o de negativos en 65 . Como pode verse o balanzo e claramente negativo.

E-6). Como o propio estudo de Informe de Sostenibilidad Ambiental (ISA)apunta no seu pagina 46 “se trata de una zona, que según el Plan Hidrológico de Galicia –Costa, presenta riesgos o posible inundación”, o que non parece que sexa o sitio ideal para ubicar unha plataforma loxística ou polígono industrial. De feito, gran parte do proxecto se ubica no Humedal de Mandiá, o máis grande do interior de Ferrol.

E-7). A actuación sobre a zona tería un gran impacto paisaxístico, cun impacto alto (puntuación 4 sobre 5) tal como detállese no propio ISA .

E-8) A realización de tal proxecto, tería outros efectos negativos, como “perda de calidade do habitat humano para a poboación da zona”, ”perda de solo de alta capacidade agricola” , “aumento da contaminación atmosférica pola circulación de vehículos pola zona”,e “perdas de bens e rendas dos propietarios da zona”,etc

E-9). Neste proxecto os impactos sobre territorio físico , a paisaxe e as afeccións ambientais son moi importantes como: “emisión de gases a la atmósfera”, “emisiones de partículas a la atmósfera”, “niveles de ruido”, “vertidos a las aguas”, “vertidos al suelo”,”generacion de residuos”, etc, e ainda que se tomen medidas correctoras ou preventivas, está claro que o impacto ambiental sobre o entorno desta actuación sería moi notorio .

E-10). Na Fase de execución: Es nesta fase onde se produce o maior número de impactos negativos, dos cales un número importante son de carácter severo e permanentes (..emisión de partículas, transformación do sistema hídrográfico, verquidos, etc,etc), moitos destos impactos defíneos como “permanentes” .Evidentemente proponse unha serie de medidas preventivas ou correctoras, pero en calquer caso non poderá compensar este importante e severo impacto negativo.

E-11). A realización deste polígono industrial e as industrias que alí se ubiquen producirán un aumento das emisións de C02 e unha destrucción irreversible de masas forestáis, humedáis e afectación de ríos, todo iso iria en contra das actuaias recomendacións do IPCC (Intergubernamental Panel of Climate Change) , nas que ademáis de baixar as emisions de C02, é básico o manter as nosas zonas boscosas, ríos e humedáis.

E-12). Como o propio ISA recolle no seu pag 173“Tal y como se ha comentado anteriormente, la ejecución de una obra de esta magnitud en una zona periurbana de la ciudad de Ferrol, y considerando las viviendas próximas al ámbito de la Plataforma, puede derivar en una serie de molestias a la población como consecuencia de las emisiones a la atmósfera, bien en forma de partículas, bien por los gases de la maquinaria empleada y el ruido generado en la propia zona de obras”. Ou presente polígono industrial, en caso de levarse a cabo, estaría nas proximidades do Hospital Novoa Santos e do Hospital A. Marcide .É evidente ou perigo que supón ter un polígono industrial, con posible tránsito o almacenamento de mercadurías perigrosas xunto a estes hospitáis .Ademais en base á lexislación vigente na Comunidade Autónoma de Galicia en materia de ruído (Lei 7/1997, do 11 de agosto, de Protección contra a Contaminación Acústica, e Decreto 150/1999, de 7 de maio,sobre Regulamento de Protección contra a Contaminación acústica) a proximidade a hospitais están incluídos como zona Á a hora de máximos permitidos de emisión acústica.

E-13). Na análise de alternativas do proxecto, non se inclúe o usar para os fins do mesmo a gran superficie industrial sen utilizar que existe nas inmediaciones do ámbito do proxecto (Fase IV Poligono Rio Pozo. Leixa, Polígono As Lagoas, Polígono Vilar do Colo, Polígono de Leixa,etc, ) e que, ao noso entender podería ser suficiente. (Ven Anexo I

Por todo o exposto SOLICITAMOS

1. Que se teñan formuladas alegacións ao “Proxecto da plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ambiental” (D.O.G. 28.1.2009)” como parte interesada no mesmo, informándonos por escrito en base ó Artigo 43 da Lei 30/92 de Procedemento Administrativo de cantas actuacións e resolucións se practiquen en diante .

2. Que se desestime o“Proxecto plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol “( D.O.G. 28.1.2009) por implicar un dano irreversible no espazo natural de Mandiá con destrucción de zona boscosa, de cauces de ríos e a repercusión correspondente á fauna da zona e polo risco que supón ubicar un polígono industrial xunto a núcleos hospitalarios, máxime habendo espacios valeiros en polígonos industriáis próximos.

3. Que se adopten as medidas oportunas para preservar integramente o Humidal de Mandiá e as cuncas dos regos e regatos da zona con fíguras especiais de protección, así como “corredores” para posibilitar el tránsito da fauna da zona

Ferrol 26.3.2009

Atentamente:

............................
ADEGA-Trasancos
Apdo Correos 481 15480 Ferrol
DNI ...........

e-mail:
Tlf

[Para ampliar clicar acima da imaxe]

ANEXO I. Polígonos industriais na proximidade da zona de actuación. Varios deles baleiros ou “semi-baleiros”.

[Para ampliar clicar acima da imaxe]

ANEXO II Listado de especies animais protexidas incluídas dentro da directiva Habitat e directiva Aves que poderían verse afectadas polo proxecto

[Para ampliar clicar acima da imaxe]

ANEXO 3. Listado de elementos arqueolóxicos e construcións de interese cultural amparables pola Lei 8/1995 do 30 de outubro do Patrimonio Cultural de Galicia


Abreviaturas:

-PXOM: Plan Xeral de Ordenación Municipal

-ISA: Informe de Sostenibilidade Ambiental
______________________

Acción de denuncia e protesta do Comité Cidadán ante a entrada na Ría de Ferrol do 42 buque cargado con GNL

Un novo buque gaseiro, o "LNG SOKOTO", entrou na angosta Ría de Ferrol, o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, convocou unha acción de protesta, este Luns 9 de Marzo, ás 7 da Tarde, na Praza Amada García ...



Este buque coa súa perigosa carga de Gas Natural Licuado, fixo o nº 42 que entra na Ría desde Maio de 2007. A entrada na Ría deste tipo de buques, cargados con GNL-LNG, poñen en alto risco de inseguridade a miles de persoas que moramos na ribeira. Unha vez máis esta irresponsabilidade non podía quedar sen resposta, é por iso, polo que o Comité Cidadán decide convocar mobilizacións, para amosar súa desconformidade coa entrada, na Ría, de buques cun cargamento tan perigoso. Estas accións cidadáns teñen como obxectivo denunciar a corrupción e o despropósito gasístico que representa REGANOSA, esixindo o seu desmantelamento xa !
________________

O "Informe Auken", un demoledor documento contra o urbanismo salvaxe no Estado Español, aprobado o 11 de febreiro polo Comité de Peticións da UE

O Comité de Peticións do Parlamento Europeo, pide moratoria urbanística no Estado Español. Nunha sesión histórica, esta Comisión da Unión Europea, elaborou o "Informe Auken"[1], un demoledor documento contra o urbanismo salvaxe no Estado Español, informe que foi aprobado o pasado 11 de febreiro, deste 2009 e que será debatido en sesión plenaria do Parlamento Europeo o próximo 26 de Marzo de 2009.


  • O PARLAMENTO EUROPEO FAI SEU O MANIFESTO DA COORDINADORA CIDADÁ EN DEFENSA DO TERRITORIO
  • APROBA UNHA VERSIÓN MÁIS DURA DO "INFORME AUKEN" ASUMINDO EMENDAS EXTRAIDAS DO TEXTO DA COORDINADORA
  • DENUNCIA A CORRUPCIÓN ENDÉMICA E A DESTRUCIÓN MÁSIVA DO TERRITORIO A MANS DA ADMINISTRACIÓN
  • DENUNCIA A AVARICIA E A ACTUACIÓN ESPECULATIVA DE AUTORIDADES LOCAIS E RECOÑECE NA ESPECULACIÓN URBANÍSTICA UNHA CAUSA DA CRISE ECONÓMICA
  • ESIXE UNHA PROFUNDA REVISIÓN DA LEXISLACIÓN E A ELIMINACIÓN DO AXENTE URBANIZADOR E DE TODAS AS FIGURAS LEGAIS QUE PROMOVEN A ESPECULACIÓN
  • ESIXE UNHA MORATORIA URBANÍSTICA E PROPÓN A SUSPENSIÓN DE FONDOS DE COHESIÓN
  • DENUNCIA: As "irracionais e codiciosas suposicións dos promotores inmobiliarios e urbanizadores" QUE "dan agora paso a unha terrible recesión no país".
  • DESESTIMÁRONSE AS EMENDAS DO PP E PSOE ESPAÑOL CONTRA O INFORME

Fragmento en Vídeo da Intervención de Jaime del Va
l:




ACHEGAMOS O INFORME DA EUROPARLAMENTARIA E O INFORME DA CCDT:

COMPARAR E ATOPAR AS SIMILITUDES!

Publicouse xa a versión corrixida do "Informe Auken", un demoledor documento contra o urbanismo salvaxe no Estado Español, aprobado o pasado 11 de febreiro, deste 2009, nunha sesión histórica do Comité de Peticións do Parlamento Europeo no que se acurralou ao PP e PSOE español, rexeitáronse as emendas presentadas por estes contra o informe e en cambio admitíronse outras emendas que deron aínda maior dureza ao texto, moitas delas extraidas do informe elaborado pola Coordinadora Cidadá en Defensa do Territorio (CCDT) [*] e outras organizacións e que foi enviado a tod@s @s europarlamentari@s nos días previos á presentación de emendas. O texto, aprobado xa no Comité de Peticións, será votado no pleno do parlamento o próximo 26 de Marzo de 2009.

O texto resultante é moito máis duro que o borrador orixinal ao incorporar máis de 20 puntos extraidos directamente do texto enviado a tod@s @s europarlamentari@s pola Coodinadora Cidadá en Defensa do Territorio [*] nos días previos á votación. Unha versión de devandito informe, xunto con outros máis, fora enviado fai case dous anos ao Comité de Peticións e foi determinante á hora de inducir este primeiro pronunciamiento global do Parlamento Europeo sobre o problema do urbanismo no Estado Español. Xa que as súas anteriores condenas estaban referidas sobre todo á Comunidade Valenciana.

Trátase do tema polo que máis queixas se recibiron de país algún no Comité de Peticións: abusos cidadáns e ambientais asociados ao urbanismo salvaxe en Estado Español. En total recibíronse máis de 20.000 queixas sobre 186 temas diferentes relacionados co urbanismo en distintos puntos do territorio.

Jaime del Val comparecía unhas semanas atrás como convitado do Comité de Peticións e peticionario, como portavoz de Salvemos Mojácar, a Coordinadora Cidadá en Defensa do Territorio [*], Salvemos Las Rozas, Salvemos el Territorio, Reverso e outras organizacións.

Denunciamos que PP e PSOE áchanse unido contra o "Informe Auken" no seu desesperado e despreciable intento de seguir apostando pola especulación e o urbanismo salvaxe, pechándose en banda a recoñecer o problema de fondo de Estado Español, e apostando por agrandar o buraco no que nos meteron, no canto de sacarnos del cun cambio radical de modelo económico, que en ningún caso se está pondo en marcha.

O texto definitivo contén parágrafos de asombrosa contundencia que parecen extraidos directamente do Manifesto que a Coodinadora Cidadá en Defensa do Territorio [*] remitira ao Comité de Peticións e a tod@s @s Europarlamentari@s para que o incluísen nas súas emendas ao informe, e que xa fora enviado, nunha versión anterior, con anterioridade á primeira redacción do "Informe Auken".

Denuncia que o territorio do "Estado Español sufriu unha destrución masiva na última década, xa que o cemento e o formigón saturaron esas rexións ... o que constitúe unha perda tráxica e irreparable da súa identidade e legado culturais, así como da súa integridade ambiental, e todo iso principalmente pola avaricia e a conduta especulativa dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción que conseguiron sacar beneficios masivos destas actividades ... " que "todas as administracións, central, autonómicas e locais foron responsables de pór en marcha un modelo de desenvolvemento insostible e que certa laxitud nos procesos xudiciais, non só complicou o problema, senón que tamén xerou unha forma endémica de corrupción".

Denuncia "a falta de actuación e parcialidade da xustiza española" e que "hai moitos casos de terreos protexidos, ou terreos que deberían protexerse en vista da súa vulnerable biodiversidade, que se desclasifican e reclasifican, ou non se clasifican en absoluto, precisamente para permitir a urbanización da zona en cuestión"

Denuncia que "as irracionais e codiciosas suposicións dos promotores inmobiliarios e urbanizadores, dan agora paso a unha terrible recesión no país" que "miles de asalariados do sector da construción que agora se enfrontan ao desemprego por culpa das políticas urbanísticas insostibles que se seguiron ", que "este modelo de crecemento ten consecuencias negativas tamén sobre o sector turístico" e que se trata "dun modelo expoliador dos bens culturais".

Esixe que "as autoridades rexionais competentes deben suspender e revisar todos os plans urbanísticos novos que non respectan os criterios rigorosos de sustentabilidade ambiental e responsabilidade social" e que "deteñan e anulen todos os desenvolvementos urbanísticos en curso que non respectaron ou aplicado os criterios establecidos polo Dereito comunitario". Afirma que "Os novos proxectos urbanísticos que non observen a sustentabilidade ambiental, a responsabilidade social e os dereitos dos propietarios lexítimos deberían suspenderse e revisarse".

Esixe ao Estado Español e a Autonomias "que se derroguen todas as figuras legais que favorecen a especulación, talles como o axente urbanizador" que "leven a cabo unha profunda revisión de toda a lexislación ... con obxecto de pór fin aos abusos dos dereitos", que "desenvolvan unha cultura da transparencia ... impulsar mecanismos de información e participación cidadá efectivos" e "que establezan mecanismos xudiciais e administrativos operativos" e á súa vez "Insta ao Goberno español a realizar un debate público"

Denuncia que "hai moitos casos nos que a urbanización masiva incorporou elementos do financiamento europeo" e insta á Comisión Europea a "interromper a provisión de fondos estruturais, e ... suspender devandita dotación a un Estado membro" e a "colocar en reserva os fondos destinados a políticas de cohesión".

Á súa vez afirma que "os promotores que celebraron contratos de cuxa ilegalidade deberían ter coñecemento non deben ter dereito a compensación". Nese sentido denuncia a dobre rapadoira da aplicación da Lei de Costas, que se aplica despiadadamente contra cidadáns indefensos pero non contra promotores. O Informe esixe que se aplique con contundencia contra os promotores de grandes desenvolvementos que incumpren a norma e con cautela no caso de cidadáns indefensos.

Citas resumidas do texto:
  • ... o Estado Español sufriu unha destrución masiva na última década, xa que o cemento e o formigón saturaron esas rexións
  • ... o que constitúe unha perda tráxica e irreparable da súa identidade e legado culturais, así como da súa integridade ambiental, e todo iso principalmente pola avaricia e a conduta especulativa dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción que conseguiron sacar beneficios masivos destas actividades, ...
  • ... todas as administracións, central, autonómicas e locais foron responsables de pór en marcha un modelo de desenvolvemento insostible
  • ... certa laxitud nos procesos xudiciais, non só complicou o problema, senón que tamén xerou unha forma endémica de corrupción
  • ... a falta de actuación e parcialidad da xustiza española
  • ... hai moitos casos de terreos protexidos, ou terreos que deberían protexerse en vista da súa vulnerable biodiversidade, que se desclasifican e reclasifican, ou non se clasifican en absoluto, precisamente para permitir a urbanización da zona en cuestión
  • ... miles de asalariados do sector da construción que agora se enfrontan ao desemprego por culpa das políticas urbanísticas insostibles que se seguiron
  • ... as irracionais e codiciosas suposicións dos promotores inmobiliarios e urbanizadores, dan agora paso a unha terrible recesión no país
  • ... este modelo de crecemento ten consecuencias negativas tamén sobre o sector turístico
  • ... trátase dun modelo expoliador dos bens culturais
  • ... que leven a cabo unha profunda revisión de toda a lexislación... con obxecto de pór fin aos abusos dos dereitos
  • Pide ás autoridades españolas que se derroguen todas as figuras legais que favorecen a especulación, talles como o axente urbanizador
  • Os novos proxectos urbanísticos que non observen a sustentabilidade ambiental, a responsabilidade social e os dereitos dos propietarios lexítimos deberían suspenderse e revisarse
  • ... as autoridades rexionais competentes deben suspender e revisar todos os plans urbanísticos novos que non respectan os criterios rigorosos de sustentabilidade ambiental e responsabilidade social
  • ... deteñan e anulen todos os desenvolvementos urbanísticos en curso que non respectaron ou aplicado os criterios establecidos polo Dereito comunitario
  • Pide ás autoridades españolas que desenvolvan unha cultura da transparencia... impulsar mecanismos de información e participación cidadá efectivos
  • Insta ao Goberno español a realizar un debate público
  • Insta ás autoridades rexionais e nacionais a que establezan mecanismos xudiciais e administrativos operativos
  • ... hai moitos casos nos que urbanización masiva incorporou elementos do financiamento europeo
  • ... interromper a provisión de fondos estruturais, e ... suspender devandita dotación a un Estado membro
  • ... colocar en reserva os fondos destinados a políticas de cohesió
  • ... os promotores que celebraron contratos de cuxa ilegalidade deberían ter coñecemento non deben ter dereito a compensación

Destacamos os seguinte parágrafos:

"déronse moitos casos en que todas as administracións, central, autonómicas e locais foron responsables de pór en marcha un modelo de desenvolvemento insostible, que tivo gravísimas consecuencias, por suposto ambientais e, ademais, sociais e económicas," (punto S).

Acerca da Xustiza: "... os procedementos incoados seguen sendo dunha lentitude desmedida e que as sentenzas ditadas en moitos destes casos non poden executarse de forma que compensen ás vítimas de tales abusos, e que iso reforzou a impresión, compartida por moitos cidadáns da UE de nacionalidade non española, acerca da falta de actuación e parcialidade da xustiza española;" (Punto Ou)

Sobre a vivenda: "... Considerando que o artigo 47 da Constitución Española determina que todos os españois teñen dereito a gozar dunha vivenda digna e adecuada, e manda que os poderes públicos promovan as condicións necesarias e establezan as normas pertinentes para facer efectivo este dereito, regulando a utilización do chan de acordo co interese xeral para impedir a especulación," (Punto E)

"... con frecuencia, moitas autoridades locais e rexionais malinterpretan gravemente estes obxectivos (non só nas rexións costeiras) á hora de propor ou acordar programas urbanísticos extensos; considerando que a maioría dos plans urbanísticos denunciados polas peticións levan a reclasificación de chan rural a chan urbanizable, para o proveito económico considerable do axente urbanizador e o promotor; considerando así mesmo que hai moitos casos de terreos protexidos, ou terreos que deberían protexerse en vista da súa vulnerable biodiversidade, que se desclasifican e reclasifican, ou non se clasifican en absoluto, precisamente para permitir a urbanización da zona en cuestión;" (punto Af)

"... Considerando que as illas e as zonas costeiras mediterráneas de Estado Español sufriron unha destrución masiva na última década, xa que o cemento e o formigón saturaron esas rexións de tal forma que afectaron non só ao fráxil medio ambiente costeiro, a maior parte do cal está nominalmente protexido en virtude da Directivas sobre hábitats/Natura 2000 e aves, como ocorreu en casos de urbanizacións no Cabo de Gata e Murcia, senón tamén á actividade social e cultural de moitas zonas, o que constitúe unha perda tráxica e irreparable da súa identidade e legado culturais, así como da súa integridade ambiental, e todo iso principalmente pola avaricia e a conduta especulativa dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción que conseguiron sacar beneficios masivos destas actividades, a maioría dos cales exportáronse;" (Punto Aj)

"Considerando que este modelo de crecemento ten consecuencias negativas tamén sobre o sector turístico, xa que se trata dun modelo devastador para o turismo de calidade, posto que destrúe os valores do territorio e fomenta a expansión urbana excesiva," (Punto Ak)

"Considerando que se trata dun modelo expoliador dos bens culturais, que destrúe valores e acenos de identidade fundamentais da diversidade cultural española, destruíndo xacementos arqueolóxicos, edificios e lugares de interese cultural, así como a súa contorna natural e paisaxístico," (Punto Ao)/Ao)

"... actual esborralle dos mercados financeiros, á súa vez provocado en parte pola especulación no sector inmobiliario, e que iso afecta non só ás empresas en si, que agora se enfrontan á quebra, senón tamén ás decenas de miles de asalariados do sector da construción que agora se enfrontan ao desemprego por culpa das políticas urbanísticas insostibles que se seguiron e das que agora pasaron a ser vítimas;" (Punto Am)

"Pide ao Goberno de Estado Español e das comunidades autónomas implicadas a que leven a cabo unha profunda revisión de toda a lexislación que afecta aos dereitos dos propietarios particulares de bens como resultado dunha urbanización masiva, con obxecto de pór fin aos abusos dos dereitos;" (Punto 1, pag 8)

"Pide ás autoridades españolas que se derroguen todas as figuras legais que favorecen a especulación, talles como o axente urbanizador;" (Punto 2, pag 8)

"Considera que as autoridades rexionais competentes deben suspender e revisar todos os plans urbanísticos novos que non respectan os criterios rigorosos de sustentabilidade ambiental e responsabilidade social, e que non garanten o respecto pola propiedade lexítima dos bens adquiridos legalmente, e que deteñan e anulen todos os desenvolvementos urbanísticos en curso que non respectaron ou aplicado os criterios establecidos polo Dereito comunitario, principalmente polo que se refire á adxudicación de contratos urbanísticos e ao cumprimento das disposicións en materia de auga e medio ambiente;" (Punto 3, pag 9)

"Pide ás autoridades españolas que desenvolvan unha cultura da transparencia dirixida a informar aos cidadáns da xestión do chan e a impulsar mecanismos de información e participación cidadá efectivos;" (Punto 5, pag 9)

"Insta ao Goberno español a realizar un debate público, coa participación de todos os órganos administrativos, que supoña un estudo rigoroso mediante a formación dunha comisión de traballo sobre o desenvolvemento urbanístico en Estado Español, que permita tomar medidas lexislativas contra a especulación e o desenvolvemento insostible,"(Punto 6, pag 9)

"Insta ás autoridades rexionais e nacionais a que establezan mecanismos xudiciais e administrativos operativos," (Punto 7, pag 9)

"os promotores que celebraron contratos de cuxa ilegalidade deberían ter coñecemento non deben ter dereito a compensación polo abandono duns proxectos debido á falta de conformidade coa lexislación nacional e comunitaria, nin deben tampouco gozar dun dereito de recuperación automática dos pagos xa abonados aos municipios se devanditos pagos realizáronse a propósito da probable ilegalidade do contrato que estaban celebrando;" (Punto 17, pag 10)

"... certa laxitud nos procesos xudiciais, non só complicou o problema, senón que tamén xerou unha forma endémica de corrupción" (Punto 18, pag 10)

"Recorda, así mesmo, que a Comisión está facultada polo artigo 91 do Regulamento (CE) nº 1083/2006 a interromper a provisión de fondos estruturais, e polo artigo 92, a suspender devandita dotación a un Estado membro ou unha rexión implicada, e a estipular correccións en relación cos proxectos receptores de fondos que posteriormente considere que non cumpriron plenamente coa normativa que rexe a aplicación dos actos lexislativos pertinentes da UE " (Punto 27, pag 12)

"Así mesmo, recorda que o Parlamento, como autoridade orzamentaria, tamén pode decidir colocar en reserva os fondos destinados a políticas de cohesión se o considera necesario para persuadir a un Estado membro a que poña fin a graves vulneracións da normativa e os principios que está obrigado a respectar, sexa con arranxo ao Tratado ou como consecuencia da aplicación do Dereito comunitario, ata o momento en que o problema resolveuse;" (Punto 28, pag 12)

"... xa antes dos acontecementos acaecidos no outono de 2008, este sector encamiñábase ao desastre. Os anos de urbanización masiva e destrución do litoral que levaron considerables beneficios financeiros para o sector e excesos de construción masiva (posto que na actualidade existen un millón e medio de vivendas de nova construción esperando comprador e uns cantos campos de golf), baseados nas irracionais e codiciosas suposicións dos promotores inmobiliarios e urbanizadores, dan agora paso a unha terrible recesión no país." (exposición de motivos, pag, 15)

"Xa é un feito por todos coñecido que na última década empregouse máis cemento e formigón na construción de vivendas en Estado Español que en Francia, Alemaña e Reino Unido xuntos." (exposición de motivos, pag, 16)

"A comisión pide ás autoridades españolas competentes que revisen e modifiquen, cando cumpra, a lexislación, a fin de garantir os dereitos contidos no Tratado en relación cos propietarios, e que cancelen as promocións que non respecten ou apliquen as leis comunitarias. Os novos proxectos urbanísticos que non observen a sustentabilidade ambiental, a responsabilidade social e os dereitos dos propietarios lexítimos deberían suspenderse e revisarse." (exposición de motivos, pag, 17)

"A exposición de motivos conclúe con este parágrafo: "A Comisión Europea pode usar o procedemento de infracción para asegurarse que un Estado Membro cumpra coas súas obrigacións dos Tratados e Directivas Europeas. O Parlamento Europeo que non ten esta arma ao seu alcance, pero pode usar a súa autoridade orzamentaria para conseguir fins similares se así o decide. Baste dicir a este punto que hai moitos casos nos que urbanización masiva incorporou elementos do financiamento europeo, para permitir ao Parlamento e o seu Comité de Control Orzamentario, investigar tales casos máis de cerca se non se resolven con prontitude as peticións presentadas ante o Parlamento."

Fonte:
Coordinadora Cidadá en Defensa do Territorio
Jaime del Val - Tel: 687 558 436
Enderezo Postal: Asoc. Salvemos Las Rozas, Apdo. 2, 28230 Las Rozas, Madrid
correio-e: prensa@nosevende.org
web da Coordenadora: www.nosevende.org
____________________

[1] "Informe Auken" : INFORME sobre o impacto da urbanización extensiva no Estado Español, nos dereitos individuais dos cidadáns europeos, o medio ambiente e a aplicación do Dereito comunitario, con fundamento en determinadas peticións recibidas
(2008/2248(INI))
Comisión de Peticións - Ponente: Margrete Auken

Pode-se baixar o texto do "Informe Auken" -revisado 20.02.2009- nos arquivos do Colectivo Ártabra 21 en formato -pdf- [Baixar]

Intervención completa de Jaime del Val [Audio] pe.mp3

[*] A Coordinadora Cidadá en Defensa do Territorio, é unha coordinadora estatal integrada por máis de 600 colectivos cidadáns e ecoloxistas de todo o Estado Español
_____________

Enlaces de interese:
_______________

POR UN NOVO MODELO DE DESENVOLVIMENTO
MORATORIAS EN RECUALIFICACIÓN E CONSTRUCIÓN
LEIS RÁPIDAS CONTRA ABUSOS URBANÍTICOS
LEIS CONTRA A ESPECULACIÓN E A CURRUPCIÓN EN DEFENSA DO TERRITORIO
POR UNHA VIVENDA DIGNA
CONTRA OS ABUSOS URBANÍSTICOS
POR UNHA ECONOMÍA DIGNA
EN DEFENSA DO CIDADÁN
POR UNHA DEMOCRACIA DIGNA
CAMBIO DE MODELO XA !
MORATORIAS XA !
LEIS RÁPIDAS XA !
CONTRA A ESPECULACIÓN E A CORRUPCIÓN
____________________

Arquivos Ártabros: "Por unha democracia do territorio", Manifesto da Coordinadora Cidadá en Defensa do Territorio
__________________________