luns, abril 26, 2010

Libros: Dúas novidades de ICARIA sobre Decrecimento

Dúas novidades de ICARIA sobre Decrecimento
Do 26 ao 29 de marzo de 2010 celebrouse en Barcelona a Segunda Conferencia Internacional sobre decrecimiento económico socialmente sostible. Dous dos nosos autores, Paolo Cacciari e Víctor M. Toledo, asistiron á conferencia en calidade de expertos. Achegámosvos

Decrecimento ou Barbarie
[máis información]

Para unha saída noviolenta do capitalismo
Paolo Cacciari

Estamos instalados na crise. E non será un paréntese. Este libro esboza unha posible saída da recesión global dando un envorco aos paradigmas da modernidade. Unha revolución económica (o decrecimiento) e política (a nonviolencia activa) que xa viven no arquipélago dos movementos de resistencia comunitaria, nos das mulleres e das novas xeracións, e que está á espera dunha cita coas loitas para liberar o traballo do xugo productivista. A "crítica ao desenvolvemento" non pode non ir acompañada por un proxecto político de autogoberno. E á inversa.

A Situación do Mundo 2010
[máis información]
Cambio cultural. Do consumismo cara á sustentabilidade
The Worldwatch Institute

O consumismo irrompeu nas culturas humanas e nos ecosistemas da Terra como un auténtico tsunami. De non enfrontarnos a el, arriscámonos a unha catástrofe mundial. Pero se somos capaces de canalizar esta onda, transformando as nosas culturas para que se centren na sustentabilidade, non só evitaremos o desastre senón que marcaremos o comezo dunha era da sustentabilidade, que traia a prosperidade a todas as persoas á vez que protexa e ata recupere a Terra. No informe deste ano da Situación do Mundo máis de 50 investigadores de renome e experimentados describen como aproveitar as principais institucións do mundo "educativas, medios de comunicación, empresas, gobernos, tradicións e movementos sociais" para reorientar a cultura cara á sustentabilidade.

Inclúe: "As claves ocultas da sustentabilidade: trasformación cultural, conciencia de especie e poder social" de Víctor M. Toledo

Se vos interesa profundar máis no concepto do decrecimiento, non vos perdades os libros de Serge Latouche, o principal experto nesta materia: A aposta polo decrecimiento, Sobrevivir ao desenvolvemento ou Pequeno tratado do decrecimiento sereno

http://www.icariaeditorial.com/
http://www.icarialibros.blogspot.com/

Enviado por:
Icaria editorial
-info@icariaeditorial.com-
26 de abril de 2010 14:26
_________________________

domingo, abril 25, 2010

Tivo lugar en Compostela a Manifestación Nacional: "Contra a privatización - En defensa dos servizos públicos"


Hoxe Domingo 25 de Abril de 2010, tiña lugar a Manifestación Nacional en Defensa dos Servizos públicos. Milleiros de persoas saíron á rúa contra a privatización dos servizos públicos, denunciaba-se que a Xunta de Galicia, gobernada polo Partido Popular, está dando pasos de xigante na precarización dos servizos públicos e todo o sistema de prestacións sociais.

Baixo en lema "Contra a privatización - En defensa dos servizos públicos", saía a manifestación desde a Alameda de Compostela, pasadas as doce e media da mañá "Non, non, non, á privatización", "O público é servizo ... o privado, beneficio"

Máis información en Vieiros

Fonte e Foto: Vieiros
_______________

Enlace relacionado:

Ártabra 21: O Domingo 25 de Abril está convocada unha manifestación en Santiago contra a privatización dos Servizos Públicos
____________________

Primeira Andaina polo Clima para conmemorar o "Día da Terra" na Galiza, evento que se celebra en todo o Planeta desde 1970


Este Sábado 24 de Abril de 2010, tivo lugar, en Cerceda, a Andaina polo Clima, baixo o lema "O Clima non está á venda", comemorabamos o "Día da Terra 2010". Convocaban a maioría das organizacións ecoloxistas do País: Amarante, Amigos da Terra, Asociación cultural Lucerna de Cerceda, Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza -ADEGA-, Federación Ecoloxista Galega -FEG-, Greenpeace, Iniciativa pola Soberanía Alimentar dos Pobos -ISAP- e Verdegaia.

Pasadas as 5 da Tarde desde a Central Térmica de Meirama até as portas da incineradora de SOGAMA, un percorrido de máis de dous quilometros e que durou sobre unha hora con catro paradas para denunciar agresións á Nai Terra e reivindicar medidas paliativas e solucións. Reutilizar, Reciclar, Reducir, Reahabilitar, ... Soberanía Alimentaria, Agricultura Labrega, ... Decrecimento Sustentábel, ... Transporte Público, Ferrocarril de Proximidade, Andar, Pedalear, ... Enerxías Renovábeis, ... O Troco, ...

Como xa sinalamos fixeron-se varias paradas para denunciar situcións e feitos que agreden o medio e as alternativas propostas polos colectivos ecoloxistas:

A primeira parada sobre a Alimentación: "para subliñar o insustentábel do actual modelo industrial de produción e transporte de alimentos e as alternativas que para nós pasan por desenvolver e garantir a soberanía alimentar dos pobos, a agroecoloxía, a agricultura de proximidade e a produción biolóxica de alimentos".

A segunda parada sobre o Transporte: "moitas emisións de GEIs veñen do transporte por estrada e maítimo baseado no consumo de combustíbeis fóseis. Propugnamos un cambio de modelo baseado no transporte público, na intermodalidade, no ferrocaril de proximidade e nos sistemas non contaminantes".

A terceira parada sobre as Térmicas de carbón: "este tipo de electricidade é a máis perxudicial para o clima e a súa produción é en gran parte responsábel do cambio climático. As nosas alternativas pasan por diminuir o consumo enerxético, aumentar a eficiencia e promover as renovábeis como alternativas ás enerías suxas -incluida a nuclear-".

A cuarta parada sobre os Residuos: "a incineración de RSUs e un sistema tan ineficiente e contaminante como unha central térmica convencional. O actual modelo SOGAMA é insustentábel por contaminante, antiecolóxico, caro, insolidario e inxusto. Apostamos por unha forte redución na produción de residuos, pola reciclaxe e a compostaxe da materia orgánica en plantas descentralizadas e con tecnoloxías brandas".

Por último a escritora Teresa Moure, foi a compañeira que leu o Manifesto polo Clima consensuado polas organizacións convocantes e que transcribimos a continuación:

Manifesto
Andaina polo Clima
O CLIMA NON ESTÁ Á VENDA!

O exceso de contaminación e a sobrexplotación dos recursos naturais provocaron unha crise ecolóxica planetaria que non deixou de se agravar nas últimas décadas. A mudanza climática é a manifestación máis preocupante desta crise, moito máis decisiva para o futuro da humanidade que a actual crise económica. Non hai un “planeta B”. Se non paramos a deterioración da Terra, a diversidade da vida e as nosas posibilidades de benestar e de sobrevivencia veranse dramaticamente mermadas.

Coma o resto do mundo enriquecido, Galiza é corresponsábel da mudanza climática global, debido principalmente ao sobreconsumo de combustíbeis fósiles (petróleo, carbón, gas natural). As nosas emisións por habitante de gases de invernadoiro son moi altas. Non resulta sorprendente, se consideramos a presenza no noso territorio de grandes industrias emisoras –como as centrais térmicas, nomeadamente as de carbón-, o uso masivo do coche e do camión, a aposta pola incineración e os vertedoiros como principais formas de xestión dos residuos urbanos, ou o retroceso alarmante da agricultura labrega, que erosiona a soberanía alimentar e aumenta o risco de incendios forestais.

O fracaso estrepitoso do Cumio do Clima de Copenhague, motivado pola negativa dos países enriquecidos a asumirmos a nosa débeda climática cos países empobrecidos, non nos desanima. Sabemos que nos enfrontamos a un problema inaprazábel e fundamental, complexo mais resolúbel. Por iso, con motivo do Día da Terra, volvemos defender un modelo económico innovador, baseado no aforro e na eficiencia enerxética, as enerxías renovábeis e o emprego verde, afastado do produtivismo e do consumismo, que nos permita equilibrar, equitativamente co resto da humanidade, os nosos estándares de vida coa capacidade do planeta para soportalos, decrecendo o consumo de enerxía e de recursos naturais.

Esiximos que no Cumio do Clima que terá lugar en México en novembro próximo se logre un tratado climático xusto, vinculante e ambicioso, inspirado polos principios da xustiza climática e capaz de prevenir unha mudanza climática catastrófica.

Demandamos da Xunta e dos demais poderes públicos a aplicación urxente de políticas coherentes con este obxectivo, que posibiliten unha redución mínima do 30% das emisións galegas de gases de invernadoiro en 2020 a respecto de 1990. O seu desenvolvemento, alén dunha obriga moral coas xentes máis desfavorecidas, coas xeracións futuras e co resto dos seres vivos que partillan connosco o planeta, é unha oportunidade para mellorarmos as nosas vidas, pois comportaría múltiples beneficios para a nosa terra: menor dependencia enerxética e alimentaria, cidades e vilas máis habitábeis, xeración de emprego verde, menor destrución do territorio, aire máis limpo,...

As organizacións asinantes rexeitamos falsas solucións ao cambio climático, como a enerxía nuclear, a captura e almacenamento de carbono, os agrocombustíbeis insustentábeis, a incineración de residuos ou as plantacións de eucalipto, e reivindicamos:
  • O peche urxente das centrais térmicas de carbón de ENDESA nas Pontes e de GAS NATURAL-UNIÓN FENOSA en Meirama e un Plan Enerxético que decreza o consumo de enerxía e procure, non máis alá de 2050, o abastecemento do 100 % das nosas necesidades enerxéticas con renovábeis, minimizando o seu impacto ambiental e con prioridade para a xeración distribuída.
  • Unha moratoria na construción de novas autovías e autoestradas e na ampliación dos aeroportos e a aprobación dun Plan Director de Transporte e Infraestruturas que, respectando os espazos naturais máis vulnerábeis, potencie os modos de transporte sustentábeis: ferrocarril convencional, transporte marítimo, autobús, bicicleta e marcha a pé.
  • Unha aposta forte pola soberanía alimentar, estimulando a produción e o consumo locais de alimentos de agricultura ecolóxica e labrega.
  • O peche canto antes da incineradora de SOGAMA e o impulso dunha política de residuos urbanos que priorice a redución e aposte por un modelo de xestión descentralizado que cree unha rede de plantas comarcais de reciclaxe e compostaxe e desbote totalmente a incineración.
Galiza, Día da Terra 2010

Fonte: ADEGA
Detalle dunha foto de Vieiros
________

Un novo Movimento Internacional sobre o cambio climático nasceu en Bolivia. Na pequena localidaded de Tiquipaya no territorio de Cochabanba, foi asinada a Declaración "Acordo dos Pobos" sobre o "Cambio Climático e os Dereitos da Nai Terra" subscrita o Xoves 22 de Abril de 2010, logo de tres días de deliberacións na Conferencia Mundial dos Pobos.

Ártabra 21: Declaración da Conferencia Mundial sobre o Cambio Climático e os Dereitos de Nai Terra

Todo sobre o envento mundial -documentos, videos, fotos, noticias, conferencias-, na interesante web:

http://envivo.cmpcc.org.bo/
__________________

Enlaces relacionados:

Alianza Galega polo Clima

Galica Hoxe - Día da terra - Andaina en Cerceda contra a “venda do clima” e para reclamar o peche de Sogama - Os ecoloxistas pechan Meirama e Sogama e nos dous quilómetros que as separan esixen unha aposta polas renovables, un transporte limpo e un rural máis vivo.

Vieiros - ACTO SIMBÓLICO - Os ecoloxistas 'pechan' a térmica de Meirama - Representantes de diferentes colectivos participaron en Cerceda nunha xornada contra a mudanza climática.


_______________________

Informe Ramón Varela Díaz
Galiza contamina máis do que lle toca: "As grandes contaminantes na Galiza"

Análise de Ramón Varela Díaz sobre as compañías que máis gases tóxicos expulsan á atmosfera, facéndonos duplicar a media estatal de emisións por quilómetro cadrado.
[+ Info]
____________________________

Contra o fascismo sem fisuras

Por Lupe Ces
24.04.2010

Acudim hoje à concentraçom convocada por umha dúzia de organizaçons baixo o lema "Pola Xustiza Universal, contra a impunidade do franquismo". Umhas mil pessoas acudírom a esta convocatória, mas eu sabia, e me doíam, as muitas ausências. O meu sindicato, CIG, e outras pessoas situadas ideologicamente à esquerda, nom acudirom, mesmo se desligárom publicamente da mesma. A figura do juíz Baltasar Garzón, prevalecia sobre outros argumentos à hora de fazê-lo. Pesou-lhes mais a imagem que da convocatória faziam os médios de comunicaçom, que repetiam e repetem que foi umha mobilizaçom em apoio ao juiz Garzón, que os comunicados emitidos polas organizaçons convocantes, antes, ou lidos nas distintas concentraçons. Pesou mais essa figura trajeada entrando e saíndo da Audiência Nacional, que os lemas das faixas que encabeçavam as distintas manifestaçons organizadas nesta jornada, dentro e fora do Estado Espanhol. A cegueira política e ética, confundiu-nos. O pulso nom se dá por saber si Garzón é condenado ou nom a avandoar a magistratura, se é culpável de prevaricaçom ou nom. Aqui do que se trata é de se os crimes do fascismo podem ser julgados ou nom.

"VERDADE, XUSTIZA E REPARACIÓN", esse foi o lema da faixa que em Ferrol, encabeçou a concentraçom da Praça de Armas. Umha faixa que as pessoas que trabalham a prol da recuperaçom da Memória Histórica, cederom para que protagonizaram o acto a familiares das vítimas da ditadura franquista em Ferrol. Alí estavam para lembrar-nos o longo caminho andado em soidade durante todos estes anos. Alí estavam para lembrar-nos que ainda hoje é um caminho proibido, silenciado, penalizado... Alí estavam para demostrar-nos que o monstruo se levanta cada vez que escoita os seus passos, as suas vozes, que sente a sua sede de justiça. Por isso, hoje, nom se lhes podia deixar sós. Porque pese ao que representa para muitos e muitas de nós a figura do juiz Garzón, ante o fascismo nom pode haver fissuras.

Quando vim o filme "El laberinto del Fauno", reconhecim as cores de muitas das passagens da minha infáncia. De nena nom entendia muitas cousas, mas havia pessoas como o avó dos meus curmáns, ou o padrinho dumha das minhas irmás, que sabia que tinham algo que os diferenciava dos demais. Andando o tempo da minha vida, enterei-me que á avoa da minha curmá, na casa onde celebráramos muitos anos o seu aniversário, no bairro de Canido, vinheram-lhe buscar ao home para matá-lo e deixaram-na soa com seis filh@s. Ela me mira ainda agora, desde as fotografias que conservo desses anos cumha imensa tristeza. Como se esse fosse o único xeito que se poidera permitir de rebeldia. Alí aparece, entre os rostros sorrintes pola festa, a sua abrumadora e interrogante tristeza. Logo conhecim à família de Amada García, e hai moi poucos anos descubrim que à nena que compartilhava comigo muitas horas de instituto, fuzilaram-lhe o avó, Mendiguchía Real. Escoitei-na reivindicar firme e afectuosamente a sua memória, num acto no peirao de Ferrol na visita do barco Idra. Comprendim que quando representávamos no instituto a obra "O Pequeno Príncipe" de Antoine de Saint-Exupéry, ela já conhecia que significava a palavra Liberdade.

Enviado por:
lupe ces
-lupeces@gmail.com-
24 de abril de 2010 23:41
http://lupeces.blogspot.com/

___________________

Ferrol berra "Pola xustiza universal, contra a impunidade do franquismo"

Este Sábado 24 de Abril de 2010, tivo lugar en Ferrol, na Praza do Concello, uhmha concentración baixo o lema "Pola xustiza universal, contra a impunidade do franquismo".

Os fascistas, os herdeiros da Ditadura franquista, a dereita dos privilexios, con complicidades da falsa progresía privilexiada e a timorata, queren impedir que se artelle unha resposta penal axeitada ás demandas dos familiares das vítimas do franquismo, demandas esquecidas durante décadas, na procura de restaurar a dignidade das vítimas e facilitar a apertura das fosas diseminadas por todo o país para enterrar dignamente os seus restos.

Clicar acima da imaxe para acceder ao carrusel de diapositivos



Enlace coa Carrusel de Diapositivos
http://picasaweb.google.es/memoriahistoricademocratica/ManifestacionEnSolidaridadeCoXuizGarzon?fgl=true&pli=1#slideshow/5463677061799121666

Enlace co a Galería Fotográfica
http://picasaweb.google.es/memoriahistoricademocratica/ManifestacionEnSolidaridadeCoXuizGarzon?fgl=true&pli=1#5463677061799121666

Fonte: http://picasaweb.google.es/memoriahistoricademocratica

Video do da mobilización en Ferrol o 24 de Abril de 2010



Fonte: http://memoriahistoricademocratica.org/
_____________________

Enlaces relacionados:
___________________________

5 de Xuño de 2009 - Cando no ano 2006 publica a novela Mala xente que camiña, cuxo tema central é o dos nenos roubados pola ditadura aos vencidos da Guerra Civil, moitos pensaron que a historia que contaba era inventada, ou polo menos que esaxerara as dimensións daquela traxedia. Agora, a causa contra o franquismo iniciada polo xuíz Baltasar Garzón e abatida polo lume amigo e inimigo do Goberno e dos maxistrados conservadores da Audiencia Nacional púxolles un número a eses secuestros, ao falar de máis de 30.000 nenos segregados das súas familias e dados en adopción a persoas afectas ao Réxime ou internados en centros do Auxilio Social, hospicios, conventos ou seminarios, onde llos reeducaba segundo os ideais do fantasmagórico Movemento Nacional. ...



______________________________

As fosas do silencio.

Durante a Guerra Civil Española, e tamén durante a ditadura, o réxime franquista xustificou a represión como resposta aos abusos que cometeran os vermellos contra os nacionalistas. Pero o certo é que, desde as mesmas eleccións de febreiro de 1936, os militares golpistas comezaron a deseñar un plan para facer cambiar pola forza o resultado das urnas. A violencia non se limita ao golpe de estado senón que se deseña unha auténtica estratexia do terror e a represión. As fosas do silencio é un documental que clama por manter a memoria histórica e conta un dos episodios máis horripilantes da nosa historia recente: a execución e desaparición de miles de demócratas entre 1936 e 1939. ...

As fosas do silencio. (A limpeza 1/5)



As fosas do silencio. (A limpeza 2/5)



As fosas do silencio. (A limpeza 3/5)



As fosas do silencio. (A limpeza 4/5)



As fosas do silencio. (A limpeza 5/5)


____________

Incendio en "Forestal del Atlántico" durante a descarga dun gaseiro en Reganosa

Na noite do luns ao martes tivo lugar un incendio na empresa petroquímica de Forestal do Atlántico, estas instalacións son anexas a Planta de gas de Reganosa no interior da Ria de Ferrol. O incendio ocorreu no mesmo momento no que se procedía a descarga de mais de 50.000 Tons. de GNL do gaseiro Madrid Spirit. Esta situación foi de máximo perigo para todos os habitantes da comarca, debido ao efecto dominó que puido ocasionar unha explosión nos depósitos de combustible e sustancias tóxicas que almacena Forestal do Atlántico. Os bombeiros de Ferrol conseguiron controlar o lume despois dunhas horas de traballo.

Dado a escasa información do acontecido por ningún organismo público (Dirección Xeral de Protección Civil, Concello etc) sen pronunciarse ao respecto nin advertir do sucedido aos veciños.

Por esta razón o CCE denuncia unha vez máis a temeridade dos promotores da Planta de Gas e das Autoridades ao seguir consentindo a actividade dunha planta como a de Reganosa. Unha instalación que por 3 veces o TXSG ditaminou a súa ilegalidade e que foi construída sen cumprir o PXOM de Mugardos.

Esta planta ilegal supón un grave perigo para a vida de milleiros de persoas, acelera a destrución da Ría e é unha instalación que produce un grave déficit económico ao sistema gasístico, que vimos pagando todos os cidadáns. Emprazamos aos organismos públicos, Protección Civil, Concello para que aclaren o acontecido, solicitamos coñecer se foron activados os plans de emerxencia destas empresas e insistimos unha vez máis no peche da actividade de Reganosa para evitar unha traxedia.

Ferrol, 23 de abril do 2010


Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org


Enviado por:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
23 de abril de 2010 19:25
_____________________

Enlace relacionado:

Ártabra 21: Na madrugada do Martes 20 de Abril de 2010, mentras o “LNG Madrid Spirit” descargaba gas para Reganosa, producia-se, apenas a 200 metros, un incendio en "Forestal del Atlántico", no que tiveron que intervir os bombeiros de Ferrol
___________________________

25 de Abril: Grândola, vila morena -Zeca Afonso



Grândola, vila morena

Terra da fraternidade
O povo é quem mais ordena
Dentro de ti, ó cidade

Dentro de ti, ó cidade
O povo é quem mais ordena
Terra da fraternidade
Grândola, vila morena

Em cada esquina um amigo
Em cada rosto igualdade
Grândola, vila morena
Terra da fraternidade

Terra da fraternidade
Grândola, vila morena
Em cada rosto igualdade
O povo é quem mais ordena

À sombra duma azinheira
Que já não sabia a idade
Jurei ter por companheira
Grândola a tua vontade

Enviado por:
Juan Fernández Sixto
jefersix@gmail.com
16 de abril às 22:20
_____________________

sábado, abril 24, 2010

Direitos humanos e direitos da natureza são da mesma dignidade


Eduardo Galeano [*]
24.04.2010

Que a Cimeira da Mãe Terra seja a primeira etapa para a expressão colectiva dos povos que não dirigem a política mundial...


Lamentavelmente, não poderei estar com vocês. Um pau atravessou na roda, o que me impede de viajar. Mas quero acompanhar de alguma maneira esta reunião de vocês, esta reunião dos meus, já que não tenho outro remédio do que fazer o pouco que posso e não o muito que quero.

E por estar assim, ao menos lhes envio estas palavras. Quero dizer-lhes que oxalá se possa fazer todo o possível, e o impossível também, para que a Cimeira da Mãe Terra seja a primeira etapa para a expressão colectiva dos povos que não dirigem a política mundial, mas a sofrem.

Oxalá sejamos capazes de levar adiante estas duas iniciativas do companheiro Evo, o Tribunal da Justiça Climática e o Referendo Mundial contra um sistema de poder baseado na guerra e no desperdício, que despreza a vida humana e põe bandeira de remate em nossos bens terrenos.

Oxalá sejamos capazes de falar pouco e fazer muito. Graves danos nos fez, e continua a causando, a inflação de palavras, que na América Latina é mais nociva do que a inflação monetária. E também, e sobretudo, estamos fartos da hipocrisia dos países ricos, que estão a deixar-nos sem planeta enquanto pronunciam pomposos discursos para dissimular o sequestro.

Há quem diga que a hipocrisia é o imposto que o vício paga à virtude. Outros dizem que a hipocrisia é a única prova da existência do infinito. E a discurseira da chamada “comunidade internacional”, esse clube de banqueiros e guerreiros, prova que as duas definições são correctas.

Quero comemorar, por outro lado, a força de verdade que irradiam as palavras e os silêncios que nascem da comunhão humana com a natureza. E não é por acaso que esta Cimeira da Mãe Terra acontece na Bolívia, esta nação de nações que está a redescobrir-se ao fim de dois séculos de vida mentirosa.

A Bolívia acaba de comemorar os dez anos da vitória popular na guerra da água, quando o povo de Cochabamba foi capaz de derrotar uma todo-poderosa empresa da Califórnia, dona da água por obra e graça de um governo que dizia ser boliviano e era muito generoso com o alheio.

Essa guerra da água foi uma das batalhas que esta terra continua a travar em defesa dos seus recursos naturais, ou seja: em defesa da sua identidade com a natureza.

Há vozes do passado que falam ao futuro.

A Bolívia é uma das nações americanas onde as culturas indígenas souberam sobreviver. E essas vozes ressoam agora com mais força do que nunca, apesar do longo tempo da perseguição e do desprezo.

O mundo inteiro, aturdido como está, perambulando como cego em tiroteio, teria de ouvir essas vozes. Elas nos ensinam que nós, os humanitos, somos parte da natureza, parentes de todos os que têm pernas, patas, asas ou raízes. A conquista europeia condenou por idolatria os indígenas que viviam essa comunhão, e por acreditar nela foram açoitados, degolados ou queimados vivos.

Desde aqueles tempos do Renascimento europeu, a natureza se converteu em mercadoria ou em obstáculo ao progresso humano. E até hoje esse divórcio entre nós e ela persiste, a ponto de ainda existir gente de boa vontade que se comove pela pobre natureza, tão maltratada, tão lastimada, mas vendo-a de fora.

As culturas indígenas a vêem de dentro. Vendo-a, me vejo. O que faço contra ela, faço contra mim. Nela me encontro, minhas pernas também são o caminho que a anda.

Celebremos, pois, esta cúpula da Mãe Terra. E oxalá os surdos ouçam: os direitos humanos e os direitos da natureza são dois nomes da mesma dignidade.

Voam abraços, desde Montevideu.

[*] Eduardo Galeano é jornalista e escritor uruguaio.
___________________

Os grupos municipais de EU e BNG presentan unha moción conxunta para que o Pleno de Ferrol se pronuncie contra a "alternativa sur" que figura no estudo informativo de Fomento dos accesos ferroviarios ao Porto Exterior que contempla un viaducto sobre a Ría na zona da Malata


[Un dos planos do estudo previo realizado pola Autoridade Portuaria onde se mostran diversas alernativas de trazado para o novo acceso ferroviario ao Porto Exterior de Caneliñas - En vermello a chamada Alternativa Sur]

OS GRUPOS MUNICIPAIS DE ESQUERDA UNIDA E BLOQUE NACIONALISTA GALEGO PRESENTAN UNHA MOCIÓN PARA QUE O PLENO DESBOTE A ALTERNATIVA SUR AO PORTO EXTERIOR

OS DOUS GRUPOS SALIENTAN O SEU COMPROMISO COAS DEMANDAS VECIÑAIS,ECOLOXISTAS, DEPORTIVAS E CULTURAIS E COA SALVAGARDA DA MALATA

Os Grupos Municipais de Esquerda Unida e do Bloque Nacionalista Galego veñen de impulsar a presentación dunha moción conxunta ao obxecto de conquerir un pronunciamento do Pleno do concello de Ferrol que desbote a Alternativa Sur, que se contempla no estudo informativo dos accesos ferroviarios ao porto exterior.

Ámbolos dous Grupos manifestan a súa máis decidida vontade de salvagardar a ensenada da malata dunha nova agresión medio ambiental, que se perpetraría mediante a proposta de tender un viaducto sobre a rada ferrolá.

EU e BNG afirman o seu compromiso para garantir que na decisión que finalmente se adopte pesen de maneira decisiva as consideracións medio ambientais á hora de decidir o traxecto ferroviario ao porto exterior, e non as de carácter economicista.

As dúas organizacións comparten o valor e necesidade de garantir uns accesos ferroviarios ao porto exterior, que faga deste espazo un polo económico e de diversificación industrial para a nosa cidade e bisbarra. Mais entenden que nesta ocasión se poden conxugar a as consideracións ambientais e económicas, preservando en primeiro lugar a riqueza e o ben público que supón a nosa ría. Os mariscadores son un colectivo que ten no traballo no mar un ben a preservar e que se verá gravemente comprometido coa proposta sur.

EU e BNG subliñan o valor de traballar de maneira colectiva e xunto aos movementos sociais e entidades veciñais para acadar unha proposta alternativa que garanta a preservación da Malata e o interese xeral.

As razóns nas que se basea a proposta pola que se decanta o Ministerio de Fomento, a alternativa sur, son de orde económico (aforrar cartos) e en atención a que o trazado ten uns 5 kilómetros menos. EU e BNG temos que replicarlle ao Ministerio que ese aforro menor se faría sobre os custos ambientais e económicos da nosa cidade.

As nosas dúas organizacións esixen do Goberno Municipal que defenda os intereses da nosa cidadanía e non sexa obediente aos intereses do Ministerio. EU e BNG demandan ao Goberno Municipal que atenda, xa que logo, o contido da nosa proposta.

EU e BNG van traballar nesta datas para completar as alegacións ao estudo informativo en período de exposición público.


Moción

Á ALCALDÍA DE FERROL

Os Grupos Municipais de Esquerda Unida e Bloque Nacionalista Galego, de conformidade co disposto no artigo 104 do Regulamento Orgánico do Concello de Ferrol, e co artigo 97.2 do vixente Regulamento de organización, funcionamento e réxime xurídico das entidades locais, presenta a seguinte Moción ao obxecto de ser incluída na orde do día do Pleno ordinario e debatida no mesmo coa seguinte,

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS:

Os Grupos Municipais que asinan esta Moción conxunta comparten a preocupación que está a expresar un amplo e variado grupo de entidades e asociacións cidadás, diante do proxecto contido no Estudo Informativo sobre os accesos ferroviarios ao porto exterior, polas consecuencias negativas que aparellaría unha ulterior intervención na ensenada da Malata.

Queremos manifestar, asemade, o noso apoio para acadar un acceso ferroviario, que faga crible e posible o desenvolver todas as potencialidades do porto exterior. O ferrocarril supón o medio de transporte axeitado para minimizar as servidumes derivadas dos tráficos de mercadurías e os impactos enerxéticos, constituíndo o medio de transporte sustentable idóneo para atender a demanda xerada ao redor do porto exterior.

O Estudo Informativo que se atopa en fase de exposición pública non pode agochar o interese das administracións públicas promotoras en apostar polo alternativa sur, a pesares de supor a intervención máis agresiva na ría. Non é casual entón que falle información relevante en relación aos aspectos que atinxen ao medio físico e ao medio humano; trátase de producir unha impresión, errada, que favoreza a alternativa sur.

O Grupos Municipais de Esquerda Unida e Bloque Nacionalista Galego comparten o sentir de numerosas entidades e asociacións que len na proposta da alternativa sur unha agresión inaceptable sobre un espazo natural, a ensenada da Malata, que conta cuns valores naturais, paisaxísticos, económicos e históricos que a fan merecente dun tratamento que preserve e afiance as súas condicións actuais.

Os Grupos Municipais asinantes coidan necesaria unha acción conxunta das forzas políticas e sociais da nosa cidade conducente a garantir un pronunciamento do noso concello no sentido de expresar con contundencia e determinación que desbotamos a alternativa sur polos custos medio ambientais que se derivan dela.

Para nós, o guieiro para acordar favorablemente o acceso ferroviario ten que ser a minimización do impacto medio ambiental. Non outras poden ser as razóns que guien a actuacións dos poderes públicos na realización desta necesaria infraestrutura. O custo económico non pode prevalecer sobre o interese xeral da nosa cidadanía, que para o caso que nos ocupa consiste en preservar a riqueza do noso medio físico.

Xa que logo, os Grupos MunicipaL de EU e BNG propoñen ao Pleno do concello de Ferrol a seguinte proposta de ACORDOS:

1.- O concello de Ferrol acorda presentar un conxunto de alegacións para que se desbote a proposta coñecida como alternativa sur, que implica a construción dun novo viaducto na Malata.

Ferrol, 23 de abril de 2010.

Asdo. Yolanda Díaz
Voceira do Grupo Municipal de EU

Asdo. Xoán Xosé Pita
Voceira do Grupo Municipal do BNG

Enviada por:
eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
23 de abril de 2010 14:23
_____________

Enlaces de interese:
________________________

Direitos humanos e direitos da natureza são da mesma dignidade


Eduardo Galeano [*]
24.04.2010

Lamentavelmente, não poderei estar com vocês. Um pau atravessou na roda, o que me impede de viajar. Mas quero acompanhar de alguma maneira esta reunião de vocês, esta reunião dos meus, já que não tenho outro remédio do que fazer o pouco que posso e não o muito que quero.

E por estar assim, ao menos lhes envio estas palavras. Quero dizer-lhes que oxalá se possa fazer todo o possível, e o impossível também, para que a Cimeira da Mãe Terra seja a primeira etapa para a expressão colectiva dos povos que não dirigem a política mundial, mas a sofrem.

Oxalá sejamos capazes de levar adiante estas duas iniciativas do companheiro Evo, o Tribunal da Justiça Climática e o Referendo Mundial contra um sistema de poder baseado na guerra e no desperdício, que despreza a vida humana e põe bandeira de remate em nossos bens terrenos.

Oxalá sejamos capazes de falar pouco e fazer muito. Graves danos nos fez, e continua a causando, a inflação de palavras, que na América Latina é mais nociva do que a inflação monetária. E também, e sobretudo, estamos fartos da hipocrisia dos países ricos, que estão a deixar-nos sem planeta enquanto pronunciam pomposos discursos para dissimular o sequestro.

Há quem diga que a hipocrisia é o imposto que o vício paga à virtude. Outros dizem que a hipocrisia é a única prova da existência do infinito. E a discurseira da chamada “comunidade internacional”, esse clube de banqueiros e guerreiros, prova que as duas definições são correctas.

Quero comemorar, por outro lado, a força de verdade que irradiam as palavras e os silêncios que nascem da comunhão humana com a natureza. E não é por acaso que esta Cimeira da Mãe Terra acontece na Bolívia, esta nação de nações que está a redescobrir-se ao fim de dois séculos de vida mentirosa.

A Bolívia acaba de comemorar os dez anos da vitória popular na guerra da água, quando o povo de Cochabamba foi capaz de derrotar uma todo-poderosa empresa da Califórnia, dona da água por obra e graça de um governo que dizia ser boliviano e era muito generoso com o alheio.

Essa guerra da água foi uma das batalhas que esta terra continua a travar em defesa dos seus recursos naturais, ou seja: em defesa da sua identidade com a natureza.

Há vozes do passado que falam ao futuro.

A Bolívia é uma das nações americanas onde as culturas indígenas souberam sobreviver. E essas vozes ressoam agora com mais força do que nunca, apesar do longo tempo da perseguição e do desprezo.

O mundo inteiro, aturdido como está, perambulando como cego em tiroteio, teria de ouvir essas vozes. Elas nos ensinam que nós, os humanitos, somos parte da natureza, parentes de todos os que têm pernas, patas, asas ou raízes. A conquista europeia condenou por idolatria os indígenas que viviam essa comunhão, e por acreditar nela foram açoitados, degolados ou queimados vivos.

Desde aqueles tempos do Renascimento europeu, a natureza se converteu em mercadoria ou em obstáculo ao progresso humano. E até hoje esse divórcio entre nós e ela persiste, a ponto de ainda existir gente de boa vontade que se comove pela pobre natureza, tão maltratada, tão lastimada, mas vendo-a de fora.

As culturas indígenas a vêem de dentro. Vendo-a, me vejo. O que faço contra ela, faço contra mim. Nela me encontro, minhas pernas também são o caminho que a anda.

Celebremos, pois, esta cúpula da Mãe Terra. E oxalá os surdos ouçam: os direitos humanos e os direitos da natureza são dois nomes da mesma dignidade.

Voam abraços, desde Montevideu.

[*] Eduardo Galeano é jornalista e escritor uruguaio, autor do livro "As veias abertas da América Latina".


Fonte: IPS/Envolverde
Para o Artigo:
http://www.envolverde.com.br/index.php?edt=36#

Para o sítio web:
http://www.envolverde.com.br/index.php?
© Copyleft - É livre a reprodução exclusivamente para fins não comerciais, desde que o autor e a fonte sejam citados e esta nota seja incluída.
___________________

A Mãe Terra exige seus Direitos - Alerta vinda de Tiquipaya


Por Nidia Díaz [*]
24.04.2010

Não seria arriscado aventurar que Tiquipaya, a pequena localidade da não redimida Cochabamba vai fazer história. Lá reuniram-se mais de 20 mil pessoas aferradas à última esperança de salvar o Planeta, isto é salvar a Mãe Terra.

Cinco Chefes de Estado e dois prêmios Nobel pela Paz os acompanham nesta nobre cruzada, onde se dirime a existência mesma do mundo atual.

A mídia apenas dedica algum espaço, com sorte colocarão alguma nota superficial e de intencionada subestimação do que lá acontecerá. Os presidentes do Norte rico e desenvolvido seguramente não pediram a seus assessores que ponham o tema nas suas agendas de trabalho, se em definitiva eles não se interessam com isso. As grandes multinacionais, agressoras em boa medida da natureza e do meio ambiente, possivelmente nem sequer ouviram falar do assunto. Suas casas matrizes, situadas nos enormes arranha-céus, símbolos de seu poder e da mal chamada modernidade, estão muito longe de Tiquipaya. O que é Tuquipaya?, poderiam perguntar, caso comentarem alguma coisa a respeito disso.

Contudo, lá, na até agora preterida e esquecida Bolívia, iniciou-se uma batalha que nos interessa a todos e, embora não acreditassem, até a eles mesmos, os responsáveis por que estejamos aqui e por provocarem com seu sistema de consumo extremo o aquecimento global, causa das piores catástrofes naturais das últimas décadas, responsáveis também pela dívida climática que hoje nos atinge, sobretudo aos países do Sul, onde o subdesenvolvimento, o atraso, a pobreza e a abulia dos governos neoliberais impediram construir uma infraestrutura que em tempos de desastres naturais ajude os mais necessitados e salvaguarde a segurança coletiva.

Pôr um alto e começar a respeitar e a cuidar da Mãe Terra é o alerta que a partir de Tiquipaya se envia ao Planeta. Não é casual que a Bolívia seja o palco desta batalha decisiva pela vida. Como também não é casual que seja seu presidente, o indígena Evo Morales, o líder principal.

Em carta enviada à Primeira Conferência dos Povos sobre Mudança Climática e à de Direitos da Mãe Terra, o escritor Eduardo Galeano diz aos participantes, procedentes de 129 nações e dos cinco continentes ali reunidos, que "(...) o mundo todo... deveria escutar essas vozes".

"Elas nos ensinam -acrescentou- que nós, os humanos, fazemos parte da natureza, parentes de todos os que têm pernas, asas, pes ou raízes (...) A conquista européia condenou por idolatria os indígenas que viviam essa comunhão, e por crerem nela foram açoitados, decapitados ou queimados vivos".

E precisamente por manter aceso esse fogo eterno de amor pela Mãe Terra é que Evo Morales e seu povo se apresentam hoje como ícones desta luta. Manter o culto ao que eles denominam a "Pachamama" lhes dá autoridade moral para serem os líderes e exigirem pôr fim às lamentações eternas e aprovarem em benefício de todos dois instrumentos indispensáveis: um Tribunal de Justiça Climática que julgue os depredadores da natureza, ua casa que ue estipaya em defesa da inacional e de um governo submisso aos ditames do governo dquer sejam governos, quer empresas, e a criação dum organismo mundial que defenda os direitos da Terra, porque se não há uma organização que controle as normas que se estabeleçam nas cúpulas internacionais, jamais haverá nada nem ninguém que obrigue as indústrias e os países desenvolvidos a cumpri-las.

Ambas as propostas foram feitas por Evo Morales, que responsabilizou o sistema capitalista pela deterioração acelerada do ecossistema, provocado pelas emissões de dióxido de carbono à atmosfera e pelo aquecimento global.

No discurso inaugural da Primeira Conferência Mundial dos Povos sobre Mudança Climática e os Direitos da Mãe Terra (Cmpcc), Evo expressou que "a causa principal da destruição do planeta Terra é o capitalismo e, como povos que habitamos, que respeitamos esta Mãe Terra, temos o direito, a ética e a moral para dizer aqui que o inimigo principal da Mãe Terra é o capitalismo".

"O sistema capitalista busca a máxima obtenção de lucros, promovendo um crescimento ilimitado, um planeta finito. O capitalismo é fonte de assimetrias e de desequilíbrio do mundo", afirmou Evo ao denunciar a pobreza em que vive metade da população mundial.

Acrescentou que "mais de 2,8 bilhões de pessoas vivem com menos de dois dólares ao dia. Para o capitalismo os seres humanos somente somos consumidores e força de trabalho, as pessoas valem pelo que têm e não pelo que são". Nesse sentido denunciou que o sistema econômico mundial imperante mercantiliza a água, a terra e até a cultura.

Finalmente salientou que "enquanto não mudemos o sistema capitalista, as medidas que adotemos terão um caráter limitado e precário", o qual estabelece um dilema existencial: "continuar pelo caminho do capitalismo ou a morte, ou empreender o caminho da harmonia com a natureza e o do respeito à vida para salvar a humanidade".

Com tais argumentos inaugurais, iniciaram as jornadas de trabalho onde milhares de participantes se dividiram em 17 mesas de trabalho para analisarem igual número de temas, entre os que destacam as causas estruturais da mudança climática, os direitos da Mãe Terra, um referendo mundial sobre mudança climática, os refugiados climáticos, a dívida ambiental, o protocolo de Kyoto, a transferência de tecnologias e estratégias de ação, entre outros,

A Declaração Final e as conclusões de todos e cada um destes temas serão entregues à Cúpula da Mudança Climática que terá lugar no México, que dá continuidade à de Copenhague e sobre a qual não poucos expressaram cepticismo, levando em conta o fracasso da anterior.

Tal e como explicou o presidente boliviano, "não teria sido necessário convocar para a Conferência Mundial dos Povos na Bolívia, se na Cúpula de Copenhague se tivessem tomado acordos para contribuir para a preservação da natureza e para eliminar políticas irracionais de industrialização".

"Queremos revelar as pretensões imperialistas do chamado Acordo de Copenhague, um entendimento elaborado por uma minoria de países que busca aumentar a temperatura global do planeta acima dos 4 ºC, fato que traria consequências catastróficas para a humanidade".

Nesse sentido, lembrou que "em Copenhague os industrializados queriam impor um documento não para salvar a vida, mas sim para alentar a política contaminadora do meio ambiente".

Com este pano de fundo e convictos de que somente a força da luta dos povos poderá conseguir que se respeite a vida no Planeta e o Planeta mesmo, decorreram as primeiras jornadas desta reunião que, quando este jornal esteja circulando, terá terminado com um grande ato de massas no estádio de Cochabamba, segundo o previsto pelos organizadores.

Tal e como aconteceu há uma década lá, quando se desencadeou a chamada "guerra da água", onde os bolivianos se enfrentaram com sucesso ao poder de uma multinacional e de um governo submisso aos ditames do governo dos EUA, tornando possível, meses depois, a vitória de Evo Morales nas urnas, as jornadas de Tiquipaya em defesa da Mãe Terra terminarão no triunfo da vida sobre um sistema condenado à morte.

Os acordos que surgirem desta Primeira Conferência Mundial dos Povos sobre Mudança Climática e em Defesa da Mãe Terra não serão esquecidos. Serão monitorados por aqueles que já são muitos, empenhados em salvar sua casa que é o habitat de todos. Tomara, como expressara Galeano, que os surdos de sempre escutassem.

Publicado en Granma Internacional

[*] Nidia Díaz [Antes o seu nome era María Marta Valladares], excomandante guerrilleira, escritora e activista da esquerda salvadoreña, deputada e vicepresidenta do Parlamento Centroamericano (PARLACEN), en representación do Salvador e pertencente ao FMLN [Frente Farabundo Martí para la Liberación Nacional].
_________________

Declaración da Conferencia Mundial sobre o Cambio Climático e os Dereitos de Nai Terra

En Bolivia na pequena localidaded de Tiquipaya no territorio de Cochabanba, foi asinada a Declaración "Acordo dos Pobos" sobre o "Cambio Climático e os Dereitos da Nai Terra" subscrita o Xoves 22 de Abril de 2010,  logo de tres días de deliberacións na Conferencia Mundial dos Pobos.

ACORDO DOS POBOS

Conferencia Mundial dos Pobos sobre o Cambio Climático e os Dereitos da Nai Terra

Hoxe, a nosa Nai Terra está ferida e o futuro da humanidade está en perigo.

De incrementarse o arrequecemento global en máis de 2º C, ao que nos conduciría o chamado "Entendemento de Copenhague" existe o 50% de probabilidades de que os danos provocados á nosa Nai Terra sexan totalmente irreversibles. Entre un 20% e un 30% das especies estaría en perigo de desaparecer. Grandes extensións de bosques serían afectadas, as secas e inundacións afectarían diferentes rexións do planeta, estenderíanse os desertos e agravaríase o derretimiento dos polos e os glaciares en Ándelos e os Himalayas. Moitos Estados insulares desaparecerían e o África sufriría un incremento da temperatura de máis de 3º C. Así mesmo reduciríase a produción de alimentos no mundo con efectos catastróficos para a supervivencia dos habitantes de vastas rexións do planeta, e incrementaríase de forma dramática o número de famentos no mundo, que xa excede a cifra de 1.020 millóns de persoas.

As corporacións e os gobernos dos países denominados "máis desenvolvidos", en complicidade cun segmento da comunidade científica, ponnos a discutir o cambio climático como un problema reducido á elevación da temperatura sen cuestionar a causa que é o sistema capitalista.

Confrontamos a crise terminal do modelo civilizatorio patriarcal baseado no sometemento e destrución de seres humanos e natureza que se acelerou coa revolución industrial.

O sistema capitalista impúxonos unha lóxica de competencia, progreso e crecemento ilimitado. Este réxime de produción e consumo busca a ganancia sen límites, separando ao ser humano da natureza, establecendo unha lóxica de dominación sobre esta, convertendo todo en mercancía: a auga, a terra, o xenoma humano, as culturas ancestrais, a biodiversidade, a xustiza, a ética, os dereitos dos pobos, a morte e a vida mesma.

Baixo o capitalismo, a Nai Terra convértese en fonte só de materias primas e os seres humanos en medios de produción e consumidores, en persoas que valen polo que teñen e non polo que son.

O capitalismo require unha potente industria militar para o seu proceso de acumulación e o control de territorios e recursos naturais, reprimindo a resistencia dos pobos. Trátase dun sistema imperialista de colonización do planeta.

A humanidade está fronte a unha gran disxuntiva: continuar polo camiño do capitalismo, a depredación e a morte, ou emprender o camiño da harmonía coa natureza e o respecto á vida.

Requirimos forxar un novo sistema que restableza a harmonía coa natureza e entre os seres humanos. Só pode haber equilibrio coa natureza se hai equidad entre os seres humanos.

Expomos aos pobos do mundo a recuperación, revalorización e fortalecemento dos coñecementos, sabedorías e prácticas ancestrais dos Pobos Indíxenas, afirmados na vivencia e proposta de "Vivir Ben", recoñecendo á Nai Terra como un ser vivo, co cal temos unha relación indivisible, interdependiente, complementaria e espiritual.

Para enfrontar o cambio climático debemos recoñecer á Nai Terra como a fonte da vida e forxar un novo sistema baseado nos principios de:
  • harmonía e equilibrio entre todos e con todo
  • complementariedad, solidariedade, e equidad
  • benestar colectivo e satisfacción das necesidades fundamentais de todos en harmonía coa Nai Terra
  • respecto aos Dereitos da Nai Terra e aos Dereitos Humanos
  • recoñecemento do ser humano polo que é e non polo que ten
  • eliminación de toda forma de colonialismo, imperialismo e intervencionismo
  • paz entre os pobos e coa Nai Terra.
O modelo que propugnamos non é de desenvolvemento destrutivo nin ilimitado. Os países necesitan producir bens e servizos para satisfacer as necesidades fundamentais da súa poboación, pero de ningún xeito poden continuar por este camiño de desenvolvemento no cal os países máis ricos teñen unha pegada ecolóxica 5 veces máis grande do que o planeta é capaz de soportar. Na actualidade xa se excedeu en máis dun 30% a capacidade do planeta para rexenerarse. A este ritmo de sobreexplotación da nosa Nai Terra necesitaríanse 2 planetas para o 2030.

Nun sistema interdependiente do cal os seres humanos somos un dos seus compoñentes non é posible recoñecer dereitos soamente á parte humana sen provocar un desequilibrio en todo o sistema. Para garantir os dereitos humanos e restablecer a harmonía coa natureza é necesario recoñecer e aplicar efectivamente os dereitos da Nai Terra.

Para iso propomos o proxecto adxunto de Declaración Universal de Dereitos da Nai Terra no cal consígnanse:
  • Dereito á vida e a existir;
  • Dereito a ser respectada;
  • Dereito á continuación dos seus ciclos e procesos vitais libre de alteracións humanas;
  • Dereito a manter a súa identidade e integridade como seres diferenciados, auto-regulados e interrelacionados;
  • Dereito ao auga como fonte de vida;
  • Dereito ao aire limpo;
  • Dereito á saúde integral;
  • Dereito a estar libre da contaminación e polución, de refugallos tóxicos e radioactivos;
  • Dereito a non ser alterada xeneticamente e modificada na súa estrutura ameazando a súa integridade ou funcionamento vital e saudable.
  • Dereito a unha restauración plena e pronta polas violacións aos dereitos recoñecidos nesta Declaración causados polas actividades humanas.
A visión compartida é estabilizar as concentracións de gases de efecto invernadoiro para facer efectivo o Artigo 2 da Convención Marco das Nacións Unidas sobre Cambio Climático que determina "a estabilización das concentracións de gases de efecto invernadoiro na atmosfera a un nivel que impida interferencias antropogénicas perigosas para o sistema climático". A nosa visión é, sobre a base do principio das responsabilidades históricas comúns pero diferenciadas, esixir que os países desenvolvidos comprométanse con metas cuantificadas de redución de emisións que permitan retornar as concentracións de gases de efecto invernadoiro na atmosfera a 300 ppm e así, limitar o incremento da temperatura media global a un nivel máximo de 1°C.

Salientando a necesidade de acción urxente para lograr esta visión, e co apoio dos pobos, movementos e países, os países desenvolvidos deberán comprometerse con metas ambiciosas de redución de emisións que permitan alcanzar obxectivos a curto prazo, mantendo a nosa visión a favor do equilibrio do sistema climático da Terra, de acordo ao obxectivo último da Convención.

A "visión compartida" para a "Acción Cooperativa a longo prazo" non debe reducirse na negociación de cambio climático a definir o límite no incremento da temperatura e a concentración de gases de efecto invernadoiro na atmosfera, senón que debe comprender de xeito integral e equilibrada un conxunto de medidas financeiras, tecnolóxicas, de adaptación, de desenvolvemento de capacidades, de patróns de produción, consumo e outras esenciais como o recoñecemento dos dereitos da Nai Terra para restablecer a harmonía coa natureza.

Os países desenvolvidos, principais causantes do cambio climático, asumindo a súa responsabilidade histórica e actual, deben recoñecer e honrar a súa débeda climática en todas as súas dimensións, como base para unha solución xusta, efectiva e científica ao cambio climático. Neste marco esiximos aos países desenvolvidos que:
  • Restablezan aos países en desenvolvemento o espazo atmosférico que está ocupado polas súas emisións de gases de efecto invernadoiro. Isto implica a descolonización da atmosfera mediante a redución e absorción das súas emisións.
  • Asuman os custos e as necesidades de transferencia de tecnoloxía dos países en desenvolvemento pola perda de oportunidades de desenvolvemento por vivir nun espazo atmosférico restrinxido.
  • Fáganse responsables polos centos de millóns que terán que migrar polo cambio climático que provocaron e que eliminen as súas políticas restritivas de migración e ofrezan aos migrantes unha vida digna e con todos os dereitos nos seus países.
  • Asuman a débeda de adaptación relacionadas aos impactos do cambio climático nos países en desenvolvemento provendo os medios para previr, minimizar e atender os danos que xorden das súas excesivas emisións.
  • Honren estas débedas como parte dunha débeda maior coa Nai Terra adoptando e aplicando a Declaración Universal dos Dereitos da Nai Terra nas Nacións Unidas.
O enfoque debe ser non soamente de compensación económica, senón principalmente de xustiza restaurativa, é dicir restituíndo a integridade ás persoas e aos membros que forman unha comunidade de vida na Terra.

Deploramos o intento dun grupo de países de anular o Protocolo de Kioto o único instrumento legalmente vinculante específico para a redución das emisións de gases de efecto invernadoiro dos países desenvolvidos.

Advertimos ao mundo que no entanto estar obrigados legalmente as emisións dos países desenvolvidos en lugar de reducir, creceron nun 11,2% entre 1990 e 2007.

Estados Unidos a causa do consumo ilimitado aumentou as súas emisións de GEI en 16,8% durante o período 1990 ao 2007, emitindo como media entre 20 e 23 toneladas anuais de CO2 por habitante, o que representa máis de 9 veces as emisións correspondentes a un habitante media do Terceiro Mundo, e máis de 20 veces as emisións dun habitante de África Subsahariana.

Rexeitamos de xeito absoluto o ilegitimo "Entendemento de Copenhague", que permite a estes países desenvolvidos ofertar reducións insuficientes de gases de efecto invernadoiro, baseadas en compromisos voluntarios e individuais, que violan a integridade ambiental da Nai Terra conducíndonos a un aumento de ao redor de 4ºC.

A próxima Conferencia sobre Cambio Climático a realizarse a fins de ano en México debe aprobar a emenda ao Protocolo de Kioto, para o segundo período de compromisos a iniciarse en 2013 a 2017 no cal os países desenvolvidos deben comprometer reducións domésticas significativas de polo menos o 50% respecto ao ano basee de 1990 sen incluír mercados de carbono ou outros sistemas de desviación que enmascaran o incumprimento das reducións reais de emisións de gases de efecto invernadoiro.

Requirimos establecer primeiro unha meta para o conxunto dos países desenvolvidos para logo realizar a asignación individual para cada país desenvolvido no marco dunha comparación de esforzos entre cada un deles, mantendo así o sistema do Protocolo de Kioto para as reducións das emisións.

Os Estados Unidos de América, no seu carácter de único país da Terra do Anexo 1 que non ratificou o Protocolo de Kioto ten unha responsabilidade significativa ante todos os pobos do mundo por canto debe ratificar o Protocolo de Kioto e comprometerse a respectar e dar cumprimento aos obxectivos de redución de emisións a escala de toda a súa economía.

Os pobos temos os mesmos dereitos de protección ante os impactos do cambio climático e rexeitamos a noción de adaptación ao cambio climático entendida como a resignación aos impactos provocados polas emisións históricas dos países desenvolvidos, quen deben adaptar os seus estilos de vida e de consumo ante esta urxencia planetaria. Vémonos forzados a enfrontar os impactos do cambio climático, considerando a adaptación como un proceso e non como unha imposición, e ademais como ferramenta que sirva para contrarrestalos, demostrando que é posible vivir en harmonía baixo un modelo de vida distinto.

É necesario construír un Fondo de Adaptación, como un fondo exclusivo para enfrontar o cambio climático como parte dun mecanismo financeiro manexado e conducido de xeito soberana, transparente e equitativa polos nosos Estados. Baixo este Fondo débese valorar: os impactos e os seus custos en países en desenvolvemento e as necesidades que estes impactos deriven, e rexistrar e monitorear o apoio por parte de países desenvolvidos. Este debe manexar ademais un mecanismo para o resarcimiento por danos por impactos ocorridos e futuros, por perda de oportunidades e a reposición por eventos climáticos extremos e graduais, e custos adicionais que poderían presentarse se o noso planeta excede os limiares ecolóxicos así como aqueles impactos que están freando o dereito a Vivir Ben.

O "Entendemento de Copenhague" imposto sobre os países en desenvolvemento por algúns Estados, máis aló de ofertar recursos insuficientes, pretende en se mesmo dividir e enfrontar aos pobos e pretende extorsionar aos países en desenvolvemento condicionando o acceso a recursos de adaptación a cambio de medidas de mitigación. Adicionalmente establécese como inaceptable que nos procesos de negociación internacional inténtese categorizar aos países en desenvolvemento pola súa vulnerabilidade ao cambio climático, xerando disputas, desigualdades e segregacións entre eles.

O inmenso desafío que enfrontamos como humanidade para deter o arrequecemento global e arrefriar o planeta só se logrará levando adiante unha profunda transformación na agricultura cara a un modelo sustentable de produción agrícola campesiño e indíxena/orixinario, e outros modelos e prácticas ancestrales ecolóxicas que contribúan a solucionar o problema do cambio climático e aseguren a Soberanía Alimentaria, entendida como o dereito dos pobos a controlar as súas propias sementes, terras, auga e a produción de alimentos, garantindo, a través dunha produción en harmonía coa Nai Terra, local e culturalmente apropiada, o acceso dos pobos a alimentos suficientes, variados e nutritivos en complementación coa Nai Terra e profundando a produción autónoma (participativa, comunitaria e compartida) de cada nación e pobo.

O Cambio Climático xa está producindo profundos impactos sobre a agricultura e os modos de vida dos pobos indíxenas/orixinarios e campesiños do mundo e estes impactos iranse agravando no futuro.

O agro negocio a través do seu modelo social, económico e cultural de produción capitalista globalizada e a súa lóxica de produción de alimentos para o mercado e non para cumprir co dereito á alimentación, é unha das causas principais do cambio climático. As súas ferramentas tecnolóxicas, comerciais e políticas non fan máis que profundar a crise climática e incrementar o fame no planeta. Por esta razón rexeitamos os Tratados de Libre Comercio e Acordos de Asociación e toda forma de aplicación dos Dereitos de Propiedade Intelectual sobre a vida, os paquetes tecnolóxicos actuais (agroquímicos, transxénicos) e aqueles que se ofrecen como falsas solucións (agrocombustibles, geoingeniería, nanotecnoloxía, tecnoloxía Terminator e similares) que unicamente agudizarán a crise actual.

Ao mesmo tempo denunciamos como este modelo capitalista impón megaproyectos de infraestrutura, invade territorios con proxectos extractivistas, privatiza e mercantiliza a auga e militariza os territorios expulsando aos pobos indíxenas e campesiños dos seus territorios, impedindo a Soberanía Alimentaria e profundando a crise socioambiental.

Esiximos recoñecer o dereito de todos os pobos, os seres vivos e a Nai Terra a acceder e gozar da auga e apoiamos a proposta do Goberno de Bolivia para recoñecer ao auga como un Dereito Humano Fundamental.

A definición de bosque utilizada nas negociacións da Convención Marco das Nacións Unidas sobre Cambio Climático, a cal inclúe plantacións, é inaceptable. Os monocultivos non son bosques. Polo tanto, esiximos unha definición para fins de negociación que recoñeza os bosques nativos e a selva e a diversidade dos ecosistemas da terra.

A Declaración da ONU sobre os Dereitos dos Pobos Indíxenas debe ser plenamente recoñecida, implementada e integrada nas negociacións de cambio climático. A mellor estratexia e acción para evitar a deforestación e degradación e protexer os bosques nativos e a selva é recoñecer e garantir os dereitos colectivos das terras e territorios considerando especialmente que a maioría dos bosques e selvas están nos territorios de pobos e nacións indíxenas, comunidades campesiñas e tradicionais.

Condenamos os mecanismos de mercado, como o mecanismo de REDD (Redución de emisións pola deforestación e degradación de bosques) e as súas versións e, que está violando a soberanía dos Pobos e o seu dereito ao consentimento libre, previo e informado, así como á soberanía de Estados nacionais, e viola os dereitos, usos e costumes dos Pobos e os Dereitos da Natureza.

Os países contaminadores están obrigados a transferir de xeito directo os recursos económicos e tecnolóxicos para pagar a restauración e mantemento dos bosques e selvas, en favor dos pobos e estruturas orgánicas ancestrales indíxenas, orixinarias, campesiñas. Isto deberá ser unha compensación directa e adicional ás fontes de financiamiento comprometidas polos países desenvolvidos, fóra do mercado de carbono e nunca servindo como as compensacións de carbono (offsets). Demandamos aos países a deter as iniciativas locais en bosques e selvas baseados en mecanismos de mercado e que propón resultados inexistentes e condicionados. Esiximos aos gobernos un programa mundial de restauración de bosques nativos e selvas, dirixido e administrado polos pobos, implementando sementes forestais, froiteiras e de flora autóctona. Os gobernos deben eliminar as concesións forestais e apoiar a conservación do petróleo baixo a terra e que se deteña urxentemente a explotación de hidrocarburos nas selvas.

Esiximos aos Estados que recoñezan, respecten e garantan a efectiva aplicación dos estándares internacionais de dereitos humanos e os dereitos dos Pobos Indíxenas, en particular a Declaración das Nacións Unidas sobre os Dereitos dos Pobos Indíxenas, o Convenio 169 da OIT, entre outros instrumentos pertinentes, no marco das negociacións, políticas e medidas para resolver os desafíos expostos polo cambio climático. En especial, demandamos aos Estados a que recoñezan xuridicamente a preexistencia do dereito sobre os nosos territorios, terras e recursos naturais para posibilitar e fortalecer as nosas formas tradicionais de vida e contribuír efectivamente á solución do cambio climático.

Demandamos a plena e efectiva aplicación do dereito á consulta, a participación e o consentimento previo, libre e informado dos Pobos Indíxenas en todos os procesos de negociación así como no deseño e implementación das medidas relativas ao cambio climático.

Na actualidade a degradación ambiental e o cambio climático alcanzarán niveis críticos, sendo unha das principais consecuencias a migración interna así como internacional. Segundo algunhas proxeccións en 1995 existían ao redor de 25 millóns de migrantes climáticos, ao presente estímase en 50 millóns e as proxeccións para o ano 2050 son de 200 a 1000 millóns de persoas que serán desprazadas por situacións derivadas do cambio climático. Os países desenvolvidos deben asumir a responsabilidade sobre os migrantes climáticos, acolléndoos nos seus territorios e recoñecendo os seus dereitos fundamentais, a través da firma de convenios internacionais que contemplen a definición de migrante climático para que todos os Estados acaten os seus determinaciones.

Constituír un Tribunal Internacional de Conciencia para denunciar, facer visible, documentar, xulgar e sancionar as violacións dos dereitos dos(s) migrantes, refuxiados(as) e desprazados nos países de orixe, tránsito e destino, identificando claramente as responsabilidades dos Estados, compañías e outros actores.

O financiamiento actual destinado aos países en desenvolvemento para cambio climático e a proposta do Entendemento de Copenhague son ínfimos. Os países desenvolvidos deben comprometer un financiamiento anual novo, adicional á Axuda Oficial ao Desenvolvemento e de fonte pública, de polo menos 6% do seu PIB para enfrontar o cambio climático nos países en desenvolvemento. Isto é viable tomando en conta que gastan un monto similar en defensa nacional e destinaron 5 veces máis para rescatar bancos e especuladores en quebra, o que cuestiona seriamente as súas prioridades mundiais e a súa vontade política. Este financiamiento debe ser directo, sen condicionamento e non vulnerar a soberanía nacional nin a autodeterminación das comunidades e grupos máis afectados.

En vista da ineficiencia do mecanismo actual, na Conferencia de México débese establecer un novo mecanismo de financiamiento que funcione baixo a autoridade da Conferencia das Partes da Convención Marco das Nacións Unidas sobre cambio Climático rendendo contas á mesma, cunha representación significativa dos países en desenvolvemento para garantir o cumprimento dos compromisos de financiamiento dos países Anexo 1.

Constatouse que os países desenvolvidos incrementaron as súas emisións no período 1990 - 2007, no entanto manifestar que a redución veríase substancialmente coadxuvada con mecanismos de mercado.

O mercado de carbono transformouse nun negocio lucrativo, mercantilizando a nosa Nai Terra, isto non representa unha alternativa para afrontar o cambio climático, posto que saquea, devasta a terra, a auga e ata a vida mesma.

A recente crise financeira demostrou que o mercado é incapaz de regular o sistema financeiro, que é fráxil e inseguro ante a especulación e a aparición de axentes intermediarios, polo tanto, sería unha total irresponsabilidade deixar nas súas mans o coidado e protección da propia existencia humana e da nosa Nai Terra.

Consideramos inadmisible que as negociacións en curso pretendan a creación de novos mecanismos que amplíen e promovan o mercado de carbono tendo en conta que os mecanismos existentes nunca resolveron o problema do Cambio Climático nin se transformaron en accións reais e directas na redución de gases de efecto invernadoiro.

É imprescindible esixir o cumprimento dos compromisos asumidos polos países desenvolvidos na Convención Marco de Nacións Unidas sobre Cambio Climático respecto ao desenvolvemento e transferencia de tecnoloxía, así como rexeitar a "vitrina tecnolóxica" proposta por países desenvolvidos que soamente comercializan a tecnoloxía. É fundamental establecer os lineamientos para crear un mecanismo multilateral e multidisciplinario para o control participativo, a xestión e a avaliación continua do intercambio de tecnoloxías. Estas tecnoloxías deben ser útiles, limpas, e socialmente adecuadas. De igual xeito é fundamental o establecemento dun fondo de financiamiento e inventario de tecnoloxías apropiadas e liberadas de dereitos de propiedade intelectual, en particular, de patentes que deben pasar de monopolios privados a ser de dominio público, de libre accesibilidade e baixo custo.

O coñecemento é universal, e por ningún motivo pode ser obxecto de propiedade privada e de utilización privativa, como tampouco as súas aplicacións en forma de tecnoloxías. É deber dos países desenvolvidos compartir a súa tecnoloxía con países en desenvolvemento, crear centros de investigación para a creación de tecnoloxías e innovacións propias, así como defender e impulsar o seu desenvolvemento e aplicación para o vivir ben. O mundo debe recuperar, aprender, reaprender os principios e enfoques do legado ancestral dos seus pobos orixinarios para deter a destrución do planeta, así como os coñecementos e prácticas ancestrais e recuperación da espiritualidade na reinserción do vivir ben juntamente coa Nai Terra.

Considerando a falta de vontade política dos países desenvolvidos para cumprir de xeito efectivo os seus compromisos e obrigacións asumidos na Convención Marco das Nacións Unidas sobre o Cambio Climático e o Protocolo de Kioto, e fronte á inexistencia dunha instancia legal internacional que preveña e sancione todos aqueles delitos e crimes climáticos e ambientais que atenten contra os dereitos da Nai Terra e a humanidade, demandamos a creación dun Tribunal Internacional de Xustiza Climática e Ambiental que teña a capacidade xurídica vinculante de previr, xulgar e sancionar aos Estados, as Empresas e persoas que por acción ou omisión contaminen e provoquen o cambio climático.

Apoiar aos Estados que presenten demandas na Corte Internacional de Xustiza contra os países desenvolvidos que non cumpren cos seus compromisos baixo a Convención Marco das Nacións Unidas sobre o Cambio Climático e o Protocolo de Kioto incluíndo os seus compromisos de redución de gases de efecto invernadoiro.

Instamos aos pobos a propor e promover unha profunda reforma da Organización das Nacións Unidas (ONU), para que todos os seus Estados membros cumpran as decisións do Tribunal Internacional de Xustiza Climática e Ambiental.

O futuro da humanidade está en perigo e non podemos aceptar que un grupo de gobernantes de países desenvolvidos queiran definir por todos os países como o intentaron facer infructuosamente na Conferencia das Partes de Copenhague. Esta decisión compétenos a todos os pobos. Por iso é necesaria a realización dun Referendo Mundial, plebiscito ou consulta popular, sobre o cambio Climático no cal todos sexamos consultados sobre: o nivel de reducións de emisións que deben facer os países desenvolvidos e as empresas transnacionales; o financiamiento que deben prover os países desenvolvidos; a creación dun Tribunal Internacional de Xustiza Climática; a necesidade dunha Declaración Universal de Dereitos da Nai Terra e; a necesidade de cambiar o actual sistema capitalista.

O proceso do Referendo Mundial, plebiscito ou consulta popular será froito dun proceso de preparación que asegure o desenvolvemento exitoso do mesmo.

Co fin de coordinar o noso accionar internacional e implementar os resultados do presente "Acordo dos Pobos" chamamos a construír un Movemento Mundial dos Pobos pola Nai Terra que se baseará nos principios de complementariedad e respecto á diversidade de orixe e visións dos seus integrantes, constituíndose nun espazo amplo e democrático de coordinación e articulación de accións a nivel mundial.

Con tal propósito, adoptamos o plan de acción mundial adxunto para que en México os países desenvolvidos do Anexo 1 respecten o marco legal vixente e reduzan as súas emisións de gases de efecto invernadoiro nun 50 % e asúmanse as diferentes propostas contidas neste Acordo.

Finalmente, acordamos realizar a 2ª Conferencia Mundial dos Pobos sobre o Cambio Climático e os Dereitos da Nai Terra no 2011 como parte deste proceso de construción do Movemento Mundial dos Pobos pola Nai Terra e para reaccionar fronte aos resultados da Conferencia de Cambio Climático que se realizará a fins de ano en Cancún, México.
___________

Todo sobre o envento mundial -documentos, videos, fotos, noticias, conferencias-, na interesante web:
http://envivo.cmpcc.org.bo/

Sitio desenvolvido en Bolivia con software e coñecimento libres compartidos polos pobos do mundo.
http://www.softwarelibre.org.bo/
____________________

Esquerda Unida e a Manifestación deste sábado 24 de Abril "a prol da xustiza universal e as vítimas do franquismo"


  • O CONSELLO COMARCAL DE ESQUERDA UNIDA APOIA A MOBILIZACIÓN POLA XUSTIZA UNIVERSAL E CONTRA A IMPUNIDADE DO FRANQUISMO
  • EU ESIXE QUE CESE A PERSECUCIÓN CONTRA O XUÍZ GARZÓN POLO SEU AUTO PARA ESCLARECER OS CRIMES DA DITADURA

O Consello comarcal de Esquerda Unida manifesta o seu respaldo a mobilización convocada para mañá sábado, ás 12:00 horas , na Praza de Armas, para esixir a xustiza universal e a reparación ás vítimas da ditadura.

Esquerda Unida fai un chamado á cidadanía progresista e de esquerdas a non deixar de participar nesta acción colectiva e cívica para esixir o que na Europa democrática é unha normalidade instaurada hai máis de 60 anos.

Semella inconcebible que nun Estado democrático se poida sentar nun banquillo a un xuíz por tentar esclarecer os milleiros de crimes da ditadura que aínda hoxendía restan sen esclarecer en fosas anónimas. O auto de Garzón é unha peza xurídica que nos devolve unha parte da dignidade que como sociedade aínda nos resta por recuperar namentras non haxa unha reparación plena para todas as vítimas do franquismo.

A nosa organización vai participar activamente nesta mobilización como o vimos facendo na súa preparación, ao obxecto de sumar forzas para acadar a fin da persecución a un xuíz. Temos que facer unha fonda crítica da acción da fiscalía que ao opoñerse a acción investigadora do xuíz abriu á porta a denuncia de organizacións de nula calidade democrática.

Ferrol, Venres 23 de abril de 2010
Comunicado do Consello Comarcal de EU

Web de Esquerda Unida:
http://www.esquerdaunida.org/


Enviado por:
eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
23 de abril de 2010 15:20
Ola amig@s: remitimos un comunicado do Consello Comarcal de EU chamando á cidadanía a participar na concentración que haberá mañá sábado, ás 12:00 horas, en Armas, a prol da xustiza universal e as vítimas do franquismo e para esixir que cese o acoso ao xuíz Garzón pola súa actuación no auto no que tenta abrir a investigacións dos crimes do franquismo. Un saúdo, Ramiro Marier
___________________