sábado, xullo 17, 2010

Alegacións ao Proxecto de Mellora de calados na canle de entrada ao interior da Ría de Ferrol e o Estudo de Impacto Ambiental correspondente

Á Autoridade Portuaria de Ferrol - San Cibrao
Peirao de Curuxeiras s/n
15401 Ferrol

Dª....................................... con DNI ............. e domicilio a efecto de notificacións ..............................., en nome e representación da ....................., con CIF ..................... integrante do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, comparece e como mellor proceda DI:

Que en virtude do establecido no anuncio publicado por esa Autoridade Portuaria no BOE de 12 de xuño de 2010 no que se somete a información pública o Proxecto de Mellora de calados na canle de entrada ao interior da Ría de Ferrol e o Estudo de Impacto Ambiental correspondente (en diante denominado EIA), vén en tempo e forma a realizar as seguintes

ALEGACIÓNS


1. CUESTIÓN PREVIA, Título inapropiado para a finalidade real do Proxecto e do EIA en trámite de exposición pública.
 
O titulo utilizado de “Mellora de calados na canle de entrada ao interior da ría de Ferrol” é totalmente inapropiado e pretende sen dúbida, desviar a atención do único problema real existente respecto ao tráfico de buques na ría de Ferrol, que non é outro que o tráfico de gaseiros cargados con destino á planta de regasificación de Reganosa en Mugardos.

Pretender disimular este tráfico e os graves problemas que trae consigo entre o resto, é tratar de enganar, en primeiro lugar, ás administracións que teñen a potestade da aprobación destas obras á vez que obrigación de velar pola seguridade de todas as cidadás e cidadáns, e finalmente a todos os habitantes das ribeiras da ría de Ferrol que desde a entrada en funcionamento da planta de regasificación, en novembro de 2007, están sometidos a elevados riscos, por outra banda inxustificados, xa que como se viu nos case 3 anos que leva en funcionamento, a súa produción media real é inferior ao 30 % da súa capacidade nominal -a pesar de pechar os intercambios a través do gasoduto de Tui para asegurar unha demanda ficticia no interior de Galicia, que se subministraba con normalidade cos gasodutos existentes antes da posta en funcionamento da planta de Mugardos- co que queda demostrado que nin é estratéxica para Galicia, nin para os ciclos combinados. Só se trata dun negocio duns poucos promotores que -apoiados cegamente pola administración autonómica- meteron “con calzador” no interior da ría de Ferrol esta industria totalmente innecesaria.
En efecto, no apartado 5 do EIA, “Xustificación da necesidade de execución” preténdese diluír o problema incluíndo nos buques tipo, obxecto do estudo de incremento de calados, a todos os buques con destino a Navantia-Ferrol, Navantia-Fene, Porto interior de Ferrol e Reganosa.

Xa no estudo de MARIN de xuño de 2005, no apartado 5.1 do seu “Anexo 4” xa facía notar que:

Tanto os prácticos como os patróns dos remolcadores teñen unha gran experiencia no manexo de grandes barcos, como poden ser os de transporte de carbón e os que visitan os estaleiros, entre os que se atopan buques de transporte de GNL, aínda que hai que aclarar que estes chegan baleiros mentres que os que visiten Reganosa chegarán cargados”.

Nos destinados a Navantia Ferrol inclúense datos de gaseiros que van reparar, indicando o calado máximo de deseño (sobre 11,5 m), cando na realidade, os destinados a reparacións deben entrar legalmente falando -se cumpren os requisitos de seguridade establecidos no estaleiro- totalmente descargados e desgasificados e xa que logo veñen en condicións de “lastre” o que supón, neste tipo de buques uns 2 m menos de calado que o valor máximo de deseño. Xa que logo estariamos falando de calados sobre 9,5 m que non teñen ningún problema de navegación cos calados actuais da canle.

Inclúen tamén buques con destino a Navantia-Fene. Neste caso comenten dous erros de vulto. O primeiro é que este estaleiro ten vetada a construción de buques mercantes e que dos militares só constrúe algúns bloques para incorporar a construcións realizadas en Navantia-Ferrol ou Navantia-Cádiz. En canto aos gaseiros que van reparar ás súas instalacións entran nas mesmas condicións “en lastre” que os de Navantia-Ferrol xa comentadas anteriormente, polo que tampouco presentan problemas relativos á navegación pola canle de entrada, cos calados actuais.

Logo argumentan con datos de mercantes de graneis sólidos, en concreto descarga de carbón, cando todo o mundo sabe que o porto exterior de Ferrol se construíu para albergar, entre outras, este tipo de tránsitos, para evitar problemas ambientais nos peiraos interiores lindeiros coa poboación. Se non o están utilizando ao 100 % é un problema de coordinación das instalacións portuarias cos accesos ao citado porto, pero están obrigados, antes ou despois, a descargar nel, evitando así a súa entrada pola canle.
 
É fundamental recordar que as razóns alegadas na Orde de Mº de Fomento do 10 maio de 2001 (ANEXO 1) sobre a urxente expropiación forzosa dos terreos con destino ao porto exterior de Ferrol alegábanse entre outras:
  1. Razóns de seguridade.-  A operatividade e rendemento das instalacións do actual porto na parte interior, están moi ligados e ata limitados polo tamaño máximo do buque que para acceder a elas ten que navegar ao longo da canle de entrada en condicións de seguridade e xa sucederon casos puntuais de accidentes na canle.
  2. A economía de escala traducíronse nun crecemento continuo das dimensións dos buques para aumentar a capacidade de carga e abaratar os “fletes”. A limitación principal nas actuais instalacións son o calado máximo e a manga.
  3. Dedica un parágrafo específico á descarga de carbón con destino á central d'As Pontes de García Rodríguez con barcos tipo PANAMAX de 75.000 TPM, deixando claro que se trata dunhas das razóns polas que se decide abordar as obras do porto exterior con carácter urxente.
Na definición do buque tipo para o posterior estudo tamén inclúen os da Armada como posible fonte de problemas. Nisto equivócanse máis aínda pois o maior buque que tivo a Armada Española é o que se entregará en breve, o LHD “Juan Carlos I” que ten un calado máximo a plena carga de 6.9 m, manga 32 m e eslora 230,82 m. Moito menores que os 280 m de eslora, 44 m de manga e mais de 11.5 m de calado da maior parte dos gaseiros cargados que estiveron entrando con destino á planta de regasificación de Reganosa.


Xa que logo a necesidade do estudo de dragado unicamente vén determinado polas dimensións e calado destes buques gaseiros cargados con destino a Reganosa e non do resto que accede ao porto interior de Ferrol. Xa que logo, para que o estudo reflicta a motivación do mesmo deberíase chamar “Ampliación do calado da canle de entrada imprescindible para o acceso de gaseiros cargados con destino á planta de regasificación de Reganosa”. Así se chamarían a cada cousa polo seu verdadeiro nome e quedaría claramente identificado cales son os buques causantes do problema cos calados actuais da canle de entrada na ría de Ferrol.

No anexo 2 ao proxecto detéctase esta treta de intentar evitar recoñecer a verdadeira causa do proxecto de dragado, e así no apartado 4. Buque de deseño para a determinación do calado necesario, só fala dos carboeiros no porto interior de Ferrol (apartado 4.1), que deberían estar descargando no porto exterior, que para iso se fixo, e das instalacións de reparacións de Navantia Ferrol (apartado 4.2),, cometendo o erro de considerar que entran cargados, considerando xa que logo, o calado máximo de deseño no canto do real de “en condición de lastre” (uns 2 m menos) e, respecto dos gaseiros cargados, no canto de dirixilos á planta de regasificación, desvíaos á estación de Deslastres e Desgasificación (apartado 4.3).

Pero aínda que así  o fixesen, este proxecto de dragado vén tarde e queda curto porque a tendencia natural na flota de gaseiros é aumentar a capacidade para reducir custos de transporte. De feito xa hai varios proxectos en marcha de gaseiros tipo Q-Flex de ata 218.000 m3, cunha eslora de 315 m, 50 m de manga e 12 m de calado ou os aínda maiores Q-Max de ata 267.000 m3 de 345 m, 55 m de manga e 12 m de calado.
 
Tanto é así  que o proxecto de dragado actual e o seu correspondente estudo de impacto ambiental non recollen a tendencia actual do mercado deste tipo de buques e queda xa que logo totalmente obsoleto.
Se os gaseiros que actualmente están entrando xa teñen problemas irresolubles para cumprir coa normativa aplicable a este tipo de buques, cos do futuro será totalmente inabordable. Chegados a este punto, alguén podería argumentar que se podería limitar o tráfico na ría de Ferrol dos gaseiros de menor capacidade, o que implicaría aceptar que entrasen buques de maior antigüidade, co consecuente incremento sobre o xa actual elevado risco asociado á súa actividade de entrada e descarga.
Actualmente xa teñen entrando buques gaseiros con máis de 25 anos de antigüidade. A irresoluble limitación de calado na canle de entrada á ría de Ferrol levaría a un aumento progresivo da idade dos gaseiros que puidesen acceder ao interior da ria.


2. INCONSISTENCIA NOS DATOS DE PARTIDA DO PROXECTO DE DRAGADO E CRITERIOS NOS ESTUDOS DE NAVEGACIÓN E DRAGADO EFECTUADOS ATA AGORA.

2.1.- Ano 1990 “Proxecto de dragado da canle de entrada do Porto de Ferrol”. O volume total dragado foi de 58.309 m3 en roca granítica e 14.421 m3 en roca esquistosa. Neste momento non se pensaba na posibilidade do porto exterior -proxecto aprobado pola Autoridade Portuaria en setembro do 2000- e xa que logo este dragado realizouse en base aos tráficos que había naquel momento: isto é, sen gaseiros cargados. Por aqueles anos empezábase a contratar algunha reparación esporádica de gaseiros -con menor calado de entrada por estar descargados como xa se comentou antes- na entón Reparacións de E.N. Bazan.

2.2.- En febreiro de 2004, por mor da aprobación pola Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas do proxecto de execución da planta de gas de Reganosa e obrigados polas esixencias da CONDICIÓN TERCEIRA desta aprobación, inícianse toda unha serie de estudos:
  • - Análise realizada no ano 2005 polo Instituto Hidrográfico da Mariña, respecto da situación da canle de navegación, onde se detectaron as áreas de risco para a navegabilidade da Ría.
  • - Estudo sobre “Manobras navais e seguridade para a terminal de GNL de Reganosa en Mugardos (report nº H3935 elaborado por Delf Hydraulics e o Centro Náutico de MSCN de MARIN Holanda)”.
  • - Estudo do CEDEX “Porto de Ferrol. Estudo de manobra de grandes buques gaseiros no seu acceso á terminal de GNL de Reganosa en Mugardos”, clave 21-404-9-287, de xuño 2005.
  • - Informe Técnico do CEDEX para Portos do estado, de maio 2006: “Modificación da composición de remolcadores no estudo: Porto de Ferrol. Estudo de manobra de grandes buques gaseiros no seu acceso á terminal de GNL de Reganosa en Mugardos”.
  • - Informe Técnico do CEDEX: “Adenda ao estudo Porto de Ferrol. Estudo de manobra de grandes buques gaseiros no seu acceso á terminal de GNL de Reganosa en Mugardos. Informe único e definitivo”, clave 21-404-9-287 do 20 xullo 2006 . Validez 25 anos.
  • - Informe Técnico do CEDEX, clave 21-407-9-309, de abril 2007: “Análise de risco do acceso de grandes metaneros á bahia de Ferrol con ventos de ata 15 nós”.
  • - Informe Técnico do CEDEX, clave 21-408-5-001, de outubro 2008: “Análise da flota de metaneros en relación co acceso á terminal de Reganosa, en Mugardos”.
Como se pode apreciar, todos os estudos do CEDEX van dirixidos a un mesmo obxecto: os metaneros con destino á planta de gas de Reganosa en Mugardos. Ningún fala nin de descargas de carbón, nin de buques da Armada nin de gaseiros  cargados con gas natural licuado con destino a reparacións en Navantia.

Nestes estudos analízase a probabilidade de abandono da canle de navegación dos buques de maiores dimensións que acceden á Ría (gaseiros de 277 m de eslora; 43,40 m de manga e 11,5 m de calado), detectándose dúas áreas e unha agulla, próximas aos castelos sinalados anteriormente, nos que se fai aconsellable dragar ata a cota -10,00 m para crear unha marxe de seguridade adecuado.

Comentario:  Neste parágrafo hai contradicións, fálase da conveniencia de dragar para asegurar a cota de -10 m e no proxecto de dragado do 2009, obxecto do estudo de impacto ambiental, fálase de asegurar os -12 m.

En realidade os estudos de Delf Hidraulic, Marin e CEDEX falan de retirar varios metros a liña batimétrica dos -10 m co fin de ter unha canle de maior ancho e xa que logo dispor de maior marxe para as manobras.

2.3.- No "Proxecto de Mellora de Calados na Canle de Entrada ao Interior da Ría de Ferrol" de Marzo de 2007 prevíase a necesidade de dragar materiais de natureza rochosa e areosa por un volume de aproximadamente 2.600 m3, a súa retirada e a súa posterior vertedura nun punto localizado na bocana da ría d'A Coruña ...

Comentario ao último parrafo.-  A Ría d'A Coruña ábrese entre a Punta do Seixo Branco polo leste e Punta Herminia polo oeste e alárgase cara ao sur ata a desembocadura do río Mero. Polo Oeste aparece flanqueada pola península sobre a que se asenta a cidade da Coruña mentres que polo leste a ría bordea unha costa ondulante que se estira cara ao Seixo Branco. Parece improbable que materiais arrincados no interior da ría de Ferrol, se  despracen máis de 5 millas para depositalos no lugar alí indicado.
2.4.- Con data 15 de outubro de 2.008, en oficio de rexistro de saída 33326 recíbese na Autoridade Portuaria de Ferrol - San Cibrao a Notificación da Secretaría de Estado de Cambio Climático da Dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental do Ministerio de Medio Ambiente e Medio Rural e Mariño pola cal o "Proxecto de Mellora de Calados na Canle de Entrada ao Interior da Ría de Ferrol" terase que someter a avaliación de impacto ambiental en virtude do artigo 17 do Real Decreto Lexislativo 1/2008, de 11 de Xaneiro, polo cal se aproba o texto refundido da Lei de Avaliación de Impacto Ambiental de Proxectos.

En devandita notificación defínese o alcance do estudo ambiental que se elabore e que fai referencia aos seguintes aspectos:
  • Xustificación da necesidade de execución do proxecto.
  • Estudo de alternativas de actuación e xustificación da solución adoptada, incluíndo a alternativa 0 e zonas de vertedura e posible reutilización dos materiais xerados.
Comentario.- No último estudo do Cedex de outubro de 2008 resúmense as características dos gaseiros aos que lles son aplicables estes estudos, quedando limitados a:
  • Que a manga estea comprendida entre 43,35 m e 43,45 m.
  • Que ao eslora sexa inferior a 290 m.
  • Que o puntal sexa inferior a 26,25 m.
  • Se a eslora está entre 277,0 m e 286.0 m, o calado de acceso ao porto non debe exceder dos 12,00 m.
  • Se a eslora estivese comprendida entre 286,01 m e 290,0 m, o calado de acceso ao porto non debe exceder de 11,75 m.
  • En calquera outro caso que superen estes valores, deberase realizar o estudo de maniobrabilidade específico.

2.5.- Comentarios sobre alcance e contido do estudo do CEDEX de outubro de 2008.-

1.- Antes de nada convén comprobar o contido real do informe para ter unha idea clara do alcance e profundidade do mesmo. A pesar de que o volume de follas ocupado polo estudo é amplo xa que ten un total de 69 páxinas, da folla 13 á 69 é un anexo con follas de características de 10 buques tipo, con datos tan irrelevantes para os estudos de maniobrabilidade como poden ser os sensores utilizados para o nivel dos tanques.
Das 12 follas restantes, 3 follas son de portada, outra de índice xeral e outra de introdución polo que só quedan 7 follas para o estudo propiamente devandito.

Analizando o contido desas 7 follas podemos comprobar que:
2.- Flota de gaseiros do estudo.
O estudo contempla os resultados para os 12 casos: 10 gaseiros, dous deles para dúas situacións de carga diferentes, dos que a Autoridade Portuaria achegou os datos de características.
3.- Metodoloxía. 

Pártese dun buque de referencia, que é o definido no estudo do CEDEX, data xuño 2005, de clave 21-404-9-287, do tipo “membrana” cunha capacidade de 138.000 m3.
Calcúlase o incremento de forzas (de inercia, aerodinámicas, hidrodinámicas e outras) por comparación -respecto ao buque de referencia- en función dos incrementos de dimensións e parámetros homólogos para esta flota de 10 buques.


4.- Condición de comparación. 

Pártese da manobra máis desfavorable do estudo do CEDEX anteriormente citado, consistente nun remolque pola canle asistida exclusivamente polos remolcadores, supondo fallo da planta propulsora do gaseiro. Nela, o conxunto de remolcadores empregou unha capacidade do 72,5 % do total. Neste estudo contábase con catro unidades de 50t cada unha, o que alcanzaba un valor total de 145t. Das que a maior parte exercíana os remolcadores de proa.

5.- Criterio para fixar forza máxima do barco.
Fíxase un límite do 80% da capacidade total, o que sitúa o límite en 160t, pero en dous puntos do estudo insiste en deixar claro que, no estudo do CEDEX de xuño de 2005, os remolcadores de proa realizaban un esforzo maior que os de popa, considerando que estas unidades atópanse cerca do límite da súa capacidade.

Na Táboa 4 resúmese o tanto por cento de incremento de forza necesaria para cada buque obxecto de estudo sobre os 145t de requirimento máximo do estudo do CEDEX e na táboa 5 indícanse cun “NON” os buques que superarían ese criterio, o que ocorre en 4 gaseiros (LNG Oyo, LNG River Orashi, LNG Benue, Lokoja) e noutros dous (Provalys e Galesys) un NON para carga máxima e un SI para calados inferiores a 11,7 m.
6.- Proposta final de selección de metaneros.
Á vista dos resultados no punto 7.1 propón uns límites e un criterio de aceptación, en función da eslora e ao calado real de entrada á canle.

Comentarios ao estudo Cedex de outubro de 2008. -
 
Hai que ter en conta que o CEDEX está contando cunha capacidade dos remolcadores de proa de 50t cada un, cando na realidade, a capacidade real dos que viñeron realizando as manobras son de 48t (IBAIZABAL CATRO) e de 45t (HOCHO, tipo ASD), o que fai un total de 93t no canto das 100t que se consideraban no estudo do CEDEX de xuño de 2005.

Doutra banda recórdase a insistencia do CEDEX no seu estudo de outubro de 2008 en deixar claro que os remolcadores de proa estaban próximos ao límite da súa capacidade.

Xa que logo o límite que se debería considerar debería ser de 149t no canto dos 160t considerados para na táboa 5 do estudo do CEDEX de outubro de 2008.

Recórdase que tres dos gaseiros que aparecen nesa táboa (LNG Oyo e Lokoja) entraron a descargar a Reganosa (o primeiro deles en 3 ocasións) sen cumprir os requisitos nin do estudo previo de xuño de 2005, que limitaba a 138.000 m3 de capacidade total, nin ao de outubro de 2008, porque contou para as súas manobras cunha potencia de remolcadores que non se corresponde coa utilizada na realidade.

2.6.- Aparte destes houbo máis casos de gaseiros de maior capacidade e que a Autoridade Portuaria pretende xustificar a posteriori, en base ao estudo de outubro de 2008, cando parte dunhas condicións en canto á capacidade dos remolcadores, que non se dan na realidade.

2.7.- Incompatibilidade entre os datos expostos en proxecto Necesidades e Criterios e o contido do Orzamento. No Anexo 4 Necesidades e Criterios do proxecto, apartado 5.2, recóllese que para asegurar o calado de -12 m en toda a canle, só é necesario dragar un total de 554 m3 repartidos en catro áreas. Con todo no orzamento e para asegurar o mesmo calado de -12 m documento Medicións figuran: 59,20 m3 de roca e 1.790, 74 m3 de area. Aparte disto, para asegurar o resgardo na cota -10 m necesítanse outros 16,6 m3 de roca adicionais, aparte de 690 m3 de material granular e 18.8 m3 mais de area. En total, 2575 m3 respecto dos 554 m3 inicialmente previstos: 4,64 veces mais. Queda pois sen xustificar esta grande desviación.


3.- FALTA DE RIGOR E ESIXENCIAS NAS FORMULACIÓNS DO PROXECTO E DO EIA.

Na páxina 22 da memoria do EIA di que a canle presenta unha anchura constante de 160 m ao longo do trazado e que presenta dúas aliñacións rectas unidas por un arco circular de 1.800 m de radio no eixo, na contorna do Castelo da Palma.

O deseño da canle estableceuse no proxecto “Dragado da Canle de entrada ao Porto de Ferrol” (1990) de acordo ao buque de deseño considerado: 63.000 TPM, 240 m de eslora, 32,5 m de manga e 12,70 m de calado. De acordo a estas dimensións e seguindo as recomendacións que estaban vixentes (“Big tankers and their reception”, PIANC 1974), estableceuse o ancho da canle en aproximadamente 5 mangas.

Comentario.- Contradise o aquí exposto coa realidade. As mangas dos buques gaseiros considerados nos estudos do CEDEX e similares aos que veñen entrando con destino a Reganosa, teñen mangas na contorna dos 45-50 m. Se adoptamos o criterio das 5 mangas, sería necesario un ancho de canle entre 215-250 m en lugar dos 160 m que se toman como aceptables. Isto daría lugar a outro proxecto totalmente diferente, cun volume de material a extraer notablemente superior e para o que os supostos tomados neste estudo de impacto ambiental son claramente insuficientes.

O calado dun gaseiro estándar (similares aos que realmente levan entrando desde a posta en servizo dean nov de 2007) roldan os 11.5 m. Por consideracións de seguridade e para o tipo de fondo rochoso existente na canle, esíxese unha marxe de seguridade baixo a quilla dun 12 % o que nos leva a 12.88 m e nun ancho de canle entre 215 a 250 m (a partir do criterio citado das cinco mangas). Xa que logo, o proxecto e EIA correspondente agora presentados son claramente insuficientes para o problema que trata de resolver.
Doutra banda, a planta de regasificación e as instalacións asociadas necesarias para o seu funcionamento, como é o caso dos gaseiros, deben cumprir coa normativa UNE EN 1532 “Interface buque-instalacións en terra”. Aparte de esixir determinados sistemas de amarre que permitan un disparo de todas as amarra en caso de urxencia para poder apartar ao buque da planta, tamén esixen que o buque poida afastarse polos seus propios medios para evitar posibles efectos dominou entre o gas a bordo do gaseiro e as instalacións en terra. Coa canle de calado limitado durante moitas horas do día, non se pode cumprir esta condición.

Ademais, no estudo do CEDEX de xullo de 2006 coméntase nas súas conclusións, “Os resultados obtidos ofrecen unha información útil sobre o risco de saída da canle de navegación, co fin de que se poidan tomar as medidas de actuación oportunas, en canto á limitación de acceso dos buques gaseiros ás instalacións de Reganosa en Mugardos”. Isto é, están recoñecendo o risco derivado da navegación de gaseiros e dan pistas de que o estudo é para que se tomen as accións oportunas en canto a limitacións no acceso dos gaseiros, non para xustificar e dar o parabén á navegación de calquera gaseiro.

Comentan nas súas conclusións que aínda que co dragado proposto puidesen acceder os gaseiros en función do calado, estarían afectados polas correntes existentes na canle, de ata 2,5 nós, que a afectaría á maniobrabilidade polo que as manobras de entrada e saída da ría segurían estando limitadas a unhas poucas horas centradas na punta da marea polo que seguirían sen cumprir coa esixencia de poder afastarse.
 
Non se pode denominar con outro cualificativo mais que ENGANARSE, conformarse cun ancho de canle de só 160 m, aparentando unha gran esixencia alegando un criterio de 5 mangas, cando cos valores de mangas reais sobre 43 m sería necesario un ancho de canle entre 215 e 250 m, 30 % maior que o considerado no proxecto actual e o seu EIA.
 
ENGANARSE sigue sendo, aínda no caso do ancho de canle de 160 m, contar con que cun calado de 12 m é suficiente, cando pola marxe de seguridade baixo a quilla son necesarios 12,88 m e non só nun ancho de 160 m senón a un de 215 m.
ENGANARSE é considerar a condición dunha marea media de 2 m cando o gaseiro está obrigado a poder saír en calquera condición de marea, en caso de urxencia, calquera día do ano. Non só cando as mareas son mortas e apenas hai variación na altura do nivel da auga. De feito, unha descarga estándar dura unhas 12 horas, tempo no que a marea puido pasar por todas as súas fases, desde a máis alta á máis baixa.

Con estas consideracións máis reais, sería necesario un volume considerablemente maior de dragado e xa que logo o estudo presentado intenta aparecer como que cumpre coa normativa, cando en realidade queda extremadamente curto mírese por onde se mire. 
Todo o resto do estudo son mera acumulación de papeis, que en caso de accidente non valerán absolutamente para nada. Só serán cheas de papel mollado ou chamuscado.

ENGANARSE é non dicir claramente o que significan as condicións e criterios tomados nos estudos do CEDEX que se basean nos criterios da R.O.M. 3.1-99 que só considera críticas aquelas seccións nas que se admite unha probabilidade de fallo (contacto, varada, impacto ou colisión) do buque dun 15 %. Isto é, toma como admisible unha probabilidade dun 15% de que se produza un accidente nos 25 anos previstos de funcionamento da planta. Isto cun tráfico previsto no estudo de 50 gaseiros anuais. Esta probabilidade é sensible ás variacións de tráfico de modo que se se diminúe o tráfico a 12 buques/ano a probabilidade de accidente diminúe ao 70% do anterior. Isto vén a conto de que alguén pode estar pensando na futura ampliación da capacidade da planta.

Citan moita normativa intentando dar a aparencia de que se vai a cumprir toda e estritamente. Así citan Normativa Europea e autonómica:

- Directiva 97/11/ CE de 3 de marzo de 1997, que modifica a Directiva 85/337/ CEE, do Consello de 27 de xuño relativa á avaliación das repercusións de determinados proxectos públicos e privados sobre o medio ambiente. Pretende a integración da compoñente ambiental nos proxectos e mellora os procedementos para a avaliación incluíndo unha tramitación administrativa transparente e a participación pública.

- Decreto 72/2004, do 2 de abril (Diario Oficial de Galicia número 69, do 12 de abril), polo que se declaran determinados Espazos como Zonas de Especial Protección dous Valores Naturais. Espazos nos que, polos seus valores ou interese natural, cultural, científico, educativo ou paisaxístico, sexa necesario asegurar a súa conservación e non teñan outra protección específica. Nestas áreas poderanse seguir levándose a cabo de xeito ordenado os usos e as actividades tradicionais que non vulneren os valores protexidos.

Comentario.- Recoñecen que a zona onde planean actuar está incluída dentro dunha zona LIC de “alto valor ecolóxico” para despois ninguneala quitando importancia aos posibles efectos nun só parágrafo:

En consecuencia, considérase que a pesar de ser a zona dun alto valor ecolóxico importante, dado o pequeno volume de roca a cortar e sedimento a extraer e seguindo os procedementos de actuación pouco agresivos antes expostos, depositándoos en cotas batimétricas máis fondas e adxacentes á orixe, conclúese que o impacto será mínimo sobre as comunidades asentadas e non suporá perda de substrato biolóxico para elas”.
Comentario.- Neste razoamento non ten en conta que o cambio de profundidade leva consigo unha variación importante da luz solar e moitas das comunidades asentadas nesas zonas a dragar son sensibles a esa variación.


4.- OUTRAS NORMAS DE OBRIGADO CUMPRIMENTO E AS SÚAS IMPLICACIÓNS RESPECTO DA NAVEGABILIDAD DE GASEIROS CARGADOS POLA CANLE DE ENTRADA Á RÍA DE FERROL.
Unha vez aclarado que o proxecto de dragado e o seu correspondente EIA vén motivado única e exclusivamente polo tráfico de gaseiros cargados de GNL con destino á planta de regasificacion de Reganosa en Mugardos e non por outro tipo de tráficos, convén recordar normas de obrigado cumprimento aplicables a este caso concreto.
4.1 Requisitos de ÚNE- EN-1532.
Curiosamente esta norma non se cita nin no proxecto de dragado nin no EIA. Doutra banda non é de estrañar porque en todos estes documentos trátase de evitar recoñecer que a única razón pola que se realiza este proxecto e o seu EIA é que están motivados polo tráfico de gaseiros. Os demais tráficos levan máis de 30 anos realizándose sen ningún tipo de problema.

4.1.1.- A citada norma contempla os requisitos que deben de cumprir tanto o buque como a terminal. Na súa introdución, expresa a filosofía da mesma: “Co fin de establecer as mellores condicións posibles para a seguridade durante a descarga entre o buque e terra, esta norma resulta necesaria para que se harmonicen ao máximo os distintos requisitos por parte do buque e do terminal”. Queda claro que a motivación e o fin que persegue é buscar a maior seguridade da operación. Para iso, esta norma ten en conta as publicacións da Asociación Internacional de Buques Cisterna de Gas e Operadores de Terminais (SGITTO), do Foro Mariño Internacional das Empresas Petrolíferas (OCIMF) e da Organización Marítima Internacional (IMO), que mais adiante coméntanse.
  
Os riscos asociados á  descarga do gas natural licuado están relacionados fundamentalmente con: arrefriado, arrequecemento, purgado e drenaxe dos brazos de carga/descarga, exceso de enchido dos tanques, sobrepresión dos tanques; condicións do medio ambiente (estado da mar, movemento das mareas, condicións sísmicas) e outros riscos (contacto co peirao de atracada, colisión con outro buque ou co peirao, rotura dos cabos de amarre, incendio no terminal ou arredores e os movementos do buque de GNL, por efecto de succión polo paso próximo doutros buques).
Así como a norma UNE-EN 1473 Ref. 2 trata sobre como se deben deseñar as instalacións e equipos das instalacións terrestres para gas natural licuado, a EN 1532 ocúpase das relacións entre a planta e os buques que nela descargan, porque non ten sentido buscar a maior seguridade para a planta esquecendo que o seu funcionamento implica necesariamente un tráfico continuo de buques gaseiros cada poucos días. Nestas condicións ten sentido asegurar a manobra de achegamento do buque á terminal, a manobra de atracada, amarre e descarga e -sobre todo- a posibilidade de desatracar rapidamente e afastar o buque da planta no menor tempo posible, en caso de accidente.
4.1.2.- Con este criterio esixe que o sistema de descarga como o sistema de amarre sexan seguros pero que permitan o peche do fluxo de gas e a desconexión dos brazos no tempo mínimo admisible polas condicións de manexo do gas en estado líquido a moi baixa temperatura e o posterior disparo rápido de todas amárralas, deixando o buque libre para afastarse da terminal e facerse á mar. Así, no seu apartado 7.2.5 di: “O buque debería estar amarrado con seguridade, pero tamén de tal xeito que poida partir no tempo mais breve posible. A zona de amarre debe ter o calado suficiente para poder asegurar suficiente profundidade de auga debaixo da quilla en calquera estado da marea”. E no apartado 7.3 di: “Para permitir que o buque poida saír rapidamente e do xeito mais seguro, todas as conexións entre o buque e terra deberían estar equipadas con sistemas de desconexión rápida”. Convén aquí recordar que, no argot do mariño, “partir” non significa só desatracar, senón saír ata augas libres para a navegación, SEN RESTRICIÓNS.

Noutro apartado, o 9.2.1 maniféstase sobre o emprazamento do peirao de atracada que deberá ter en conta o seguinte: “deberá ter espazo libre para o buque co fin de que poida abandonar o peirao sen axuda allea”. Isto implica que poida saír sen a axuda de remolcadores.
Tamén, hai que ter en conta “o estado do fondo mariño e do subsolo e as dimensións dos buques que vaian recibirse”. Isto condiciona a marxe de seguridade a tomar por baixo da quilla.
4.1.3.- Doutra banda, na introdución da norma UNE-EN 1532, indícase que se teñen en conta as publicacións da SGITTO (Asociación de Navieros e Operadores de Terminais de GNL).
Tamén, o grupo GTE - Gas Transmission Europe - pertencente a organización GIE - Gas Infraestructure Europe - que asocia a 57 empresas gasistas de 27 países europeos no seu regulamento sobre o control de buques gaseiros en terminais de descarga denominado SHIP APPROVAL PROCEDURE de data 29 de xuño de 2004 require a aplicación expresa do documento de SIGTTO de Ref. 3, que impón as seguintes condicións para o tamaño de buques de 130.000 m3 que poden operar na maior parte das plantas españolas:
  • As profundidades das rías navegables serán xeralmente non menores de 13 metros baixo a liña de datos de batimetría. (Verase que en zonas da canle de Ferrol a profundidade é de soamente 11 m).
  • O huelgo libre baixo a quilla será establecido de acordo ao tipo do chan mariño e pode ser entre 1.2 e 2.3 metros, segundo tómese o 10% do puntal para buque normal ou o 20% se o gaseiro considérase ?especial?. (No caso de Ferrol o fondo é rochoso)
  • O ancho da canle será  sobre cinco (5) veces a manga do gaseiro, aproximadamente 250 metros (En zonas da canle de Ferrol, o ancho é menor de 160 m. para o calado requirido).
  • Canles de aproximación curtos son preferibles aos de longo percorrido os cales conducen a maiores perigos. (A canle de Ferrol ten 4´5 km de longo, é estreito e tortuoso).
  • Na zona de aproximación e cubrindo varias millas serán establecidos esquemas de separación de tráfico marítimo. (A zona de entrada á ría pasa polo mesmo porto exterior de Ferrol paralizando o tráfico de barcos e provocando un claro prexuízo á súa operatividade)
4.1.4.- Do mesmo xeito, a organización internacional IGU (Internacional Gas Unión) que engloba a 97 empresas gasistas cita na súa publicación de Ref. 4 e en “Selección do lugar”, punto 4.7.2, lese o seguinte:
  • - “Terase en conta a publicación de SIGTTO titulada -Site Selection and Design for LNG Ports and Jetties- (Selección e Deseño do lugar para terminais e portos para GNL)”,  (xa citado en 1.3).
  • - “Teranse en conta as condicións medio ambientais da zona e a posible evacuación do buque en caso de urxencia. O Terminal estará orientado de forma tal que o buque poida abandonalo cun mínimo de asistencia e orientando o buque cara á entrada do porto ou cara ao mar para facilitarlle unha ruta rápida a mar aberto
4.1.5.- Na autorización de construción Ref. 5, contempla unha serie de condicionados. Entre eles aparecen requisitos para a manobra, dicindo: ...”deberá contarse cos seguintes remolcadores mínimo: Dous (2) remolcadores ASD de 60 toneladas e Dúas (2) remolcadores de 45 toneladas”. Esixencia concordante con outras recomendacións europeas para aumentar a seguridade nas manobras con buques gaseiros pero incompatible co cumprimento da norma UNE- EN 1532, recoñecida como de obrigado cumprimento no proxecto de construción Ref. 6, tomo 23.

Así, ao esixir a necesidade de remolcadores polas dificultades propias da canle de acceso á  ría de Ferrol, está confirmando que o buque non pode manobrar e saír polos seus propios medios e xa que logo non pode cumprir coa norma UNE-EN 1532.
4.2.- Condicionantes a ter en conta.

4.2.1 Duración da descarga.
  • A descarga dun gaseiro de 135.000 m3, polos condicionantes impostos polo estado do gas, fai que esta se prolongue durante unhas 12 horas ou máis.

4.2.2 Influencia da marea no calado dispoñible.
  • Nese tempo de descarga a marea estivo variando o calado na contorna do buque, de modo que en algo máis de 6 horas variou desde un calado máximo a un mínimo. Isto provoca que nun día teñamos unha sucesión alternada de dúas mareas altas e dúas baixas.
  • As variacións en altura das mareas dependen fundamentalmente do efecto combinado da posición da Lúa respecto da Terra (períodos duns 28 días) e da Terra respecto ao Sol (período anual), sendo -xa que logo- diferentes para cada día e época do ano.
  • Tamén varían coa situación xeográfica. Así, en mares parcialmente pechados como o Mediterráneo, a limitación imposta polo estreito de Xibraltar ao intercambio de auga co océano, fai que a oscilación da marea sexa moito menor que en costas unidas directamente ao océano. Así na costa do levante español a oscilación da marea é inferior a 1 m, mentres que na costa atlántica pode chegar a superar os 4.5 m.
  • Dependendo da situación da terminal de gas, o buque non poderá abandonar o peirao e afastarse da terminal, tal como esixe a norma, se nalgún momento da descarga o calado na canle de saída ata mar aberto é inferior ao do buque, máis a marxe de seguridade, xa comentada en 4.1.3, en función do tipo de fondo e buque.
  • Dependendo da situación da terminal de gas, o buque non poderá abandonar o peirao e afastarse da terminal, tal como esixe a norma, se nalgún momento da descarga o calado na canle de saída ata mar aberto é inferior ao do buque, máis a marxe de seguridade, xa comentada en 4.1.3, en función do tipo de fondo e buque.
  • As cartas náuticas dánnos os datos dos calados en marea baixa equinoccial, isto é a máis baixa que se pode dar dentro dun período dun ano.

4.2.2 Influencia da marea e dimensións do buque na maniobrabilidad.
  • Se o porto está no interior dunha ría e a canle de acceso é estreito, ás limitacións de calado súmase o efecto negativo da presenza de correntes -debidas ao fluxo de auga das mareas- sobre a efectividade do temón, e xa que logo, sobre a maniobrabilidad do buque.
  • Así, son máis desfavorables os momentos en que a corrente leva o mesmo sentido que a velocidade do buque porque diminúe a velocidade relativa da auga respecto ao temón, facéndoo menos eficaz, ata ata chegar a inutilizarlo se se igualan as dúas velocidades.
  • Esta influencia é o que fai que nas conclusións o estudo de dragado da ría de Ferrol realizado por PROES dígase que, aínda que se realice o calado á cota de 11.5 m, os buques non terían condicionante polo calado pero seguirían tendo imposibilitada a súa saída no período comprendido entre 2 e 5 horas logo da pleamar, que é cando a corrente de auga saínte é mais forte.
  • Tamén no estudo de Marin de xuño de 2005, no apartado 6.3.6 do seu anexo IV di : “Conclusións relativas ás saídas de urxencia, condicións Sc009 e Sc010:
    En función das simulacións realizadas, pódese chegar á seguinte conclusión: a saída cunha marea de refluxo completa debe evitarse, recomendándose esperar ata unha marea media”
    .
  • Os gaseiros que poden actualmente chegar ás terminais son de ata unha capacidade de 140.000 m3, cunha eslora de ata 280 m, e calado de 11.5 m e manga de 45 a 50 m.

5.- DATOS DE CANLES DE ENTRADA NOUTROS PORTOS ESPAÑOIS CON PLANTAS DE REGASIFICACIÓN.

Os portos estudados son aqueles que xa teñen en funcionamento, están instalando ou se instalará  a curto prazo plantas de regasificación de gas natural licuado. Estes son os portos de: Barcelona, Bilbao, Sagunto, Cartagena, Huelva e Mugardos (na ría de Ferrol).

Do de Xixón aínda non se dan datos porque aínda se está construíndo o porto exterior onde irá situada a planta, pero ao ser un porto de nova construción é de esperar que se dimensione para os tráficos reais previstos, entre eles os gaseiros cargados con destino á planta de regasificación situada nese mesmo porto.

Na táboa seguinte resúmense dos datos para cada un dos portos. Os calados obtéñense das cartas dixitais da Ref. 7, para información de calados, axudas á navegación e condicións da canle de entrada, cando exista como tal.

Así, para Barcelona, e con datos da Autoridade Portuaria, o calado no peirao de gaseiros é de 13 m e 16 m na canle. En Bilbao a carta dá uns datos de máis de 20 m desde o pantalán de gaseiros e a bahía é de gran amplitude. En Sagunto a canle dragada é de 12 m de profundidade. En Cartagena a atracada se realiza  practicamente fora do espigón e con calados superiores a 17 m. En Huelva, -a canle, que é a mais longa- é a desembocadura dos ríos Tinto e Odiel que se mantén dragada e presenta dous tramos rectos cun cambio de dirección de 44º. A súa Autoridade Portuaria dá uns datos de calado en toda a súa lonxitude e coa marea máis baixa de 11.9 m. A canle de acceso á ría de Ferrol, sinuosa e estreita, implica realizar varios cambios de rumbo, con grandes limitacións polo estreito dalgúns tramos e calados de escasos 11 m nalgún punto. Ademais o fondo rochoso non deixa moita marxe de seguridade ante unha posible embarrancada, que podería ocasionar danos no casco do buque co risco correspondente.

Todos os portos, excepto o de Ferrol, permiten a saída de urxencia dun gaseiro polos seus propios medios. Destaca, por negativo, o da ría de Ferrol, pola súa estreiteza, o sinuoso do seu percorrido e o seu calado extremadamente xusto, que só permite a saída de urxencia en marea alta diúrna e isto auxiliado cun mínimo de dous remolcadores, xa que as normas de navegación do porto de Ferrol, redactadas especificamente para grandes buques gaseiros, Ref. 8, así o esixen polas correntes existentes e os continuos cambios de rumbo que é necesario facer, imposibles de realizar polos seus propios medios.

É de destacar que en todos os portos, excepto o de Ferrol, a saída do gaseiro desde o peirao de atracada pódese realizar cun só cambio de rumbo e as canles de saída son rectos ou cun só cambio duns 40 º entre eles.

En canto aos anchos de canle, mentres que en Ferrol é duns 160 m, no resto superan os 380 m nos máis estreitos e 450 m noutros.

(Ver táboa comparativa na seguinte páxina)


PORTO Nº de cambios de rumbo necesarios para saír a alta mar desde a posición de atraque Cambio de rumbo necesario (estimados sobre carta) Ancho do canle de acceso (m) Longo da canle ata augas libres (calado>15 m) Observacións
Barcelona 1 82º 380 0 Canle recto profundidade 16 m
Bilbao 1 22º Non existe
como tal
0 Moita amplitude e calado superior a    20 m desde o atraque
Sagunto 1 146º 450 1300 Canle recto
calado constante
de 12 m
Cartaxena 1 26º 420 130 A saída máis directa
Calados superiores
a 17 m
Huelva 1 44º 194 entre boias 7500+3200 Canle recto en dous tramos. Dragado de calado constante
>11.9 m
Mugardos
(Ferrol)
6 27º; 45º; 58º ;
70º; 55º e 26º
160 4500 Canle sinuoso. Fondo rochoso e calado variable e escaso
Hai puntos de 11 m


 

6.- NORMAS DE CAPITANÍA MARÍTIMA (APROBADAS POR MINISTERIO DE FOMENTO) PARA TRÁFICO DE GRANDES BUQUES GASEIROS.
 
En abril de 2007 pouco antes da primeira entrada dun buque gaseiro cargado con gas natural licuado, con destino á planta de regasificación de Mugardos, no interior da ría de Ferrol, redactáronse e aprobaron unhas normas específicas para gaseiros Ref. 8, diferentes ás existentes para o resto de tráficos, recollidas na Ref. 6.

Nestas normas específicas para gaseiros cargados, a Capitanía Marítima de Ferrol fixa unhas Normas de Seguridade, específicas para grandes gaseiros, cuns requisitos diferentes respecto das comúns a outros buques que son:

"O acceso efectuarase sempre con luz diúrna e cunha visibilidade de polo menos 1.200 m e un resgardo baixo a quilla de polo menos, 12% e, sempre, nas condicións de mar e vento establecidas, para este tipo de buques, no estudo efectuado por CEDEX, actualmente cun límite de ventos de ata 15 nós de media" ...

"A manobra de entrada e saída efectuaranse con dous prácticos a bordo". Para outro tipo de buques só esíxese a presenza un práctico.

"Non se permitirá o cruzamento con calquera outro buque sen excepción de porte ou clase”.

Sobre calados e marxe de auga baixo a quilla: “ademais dos estipulados nos criterios de navegación, e un resgardo de auga baixo a quilla de polo menos, 12%” ...
Sobre remolcadores á  entrada: “Unha hora antes da pleamar diúrna e con anterioridade á chegada do buque á zona de embarque dos prácticos estarán ... 2 remolcadores de 50 t efectivas de tracción a punto fixo, de propulsión especial; Azimutal Stern Drive (ASD), ou Voith Schneider, que amarrarán a popa do buque onde lle asistirán na manobra de entrada” ...

"Antes da baliza do Segaño, tomaranse 2 remolcadores a proa do buque"? ...

“Os catro remolcadores acompañarán e asistirán ao buque durante toda a navegación pola canle de acceso e ata a súa atracada no peirao” ...

Á saída: “As manobras de desatraque e saída realizaranse coa mesma composición de remolcadores que na entrada e o reviro do buque"...

Así, ao esixir as operacións diúrnas, marea alta, a necesidade de 4 remolcadores e duplicidade de práctico a bordo está confirmando que polas dificultades propias da canle de acceso á ría de Ferrol, o buque non pode manobrar e saír polos seus propios medios e menos en calquera momento da marea. 

Aínda que na citada norma específica para gaseiros, fálase dun fondeadeiro de urxencia, para o caso dunha urxencia na terminal, na realidade non é operativo moitos cento de horas ao ano. De feito o pasado 20 de abril de 2010, houbo un incendio na empresa Forestal do Atlántico, lindeiro coa planta de gas, mentres un gaseiro estaba descargando gas natural licuado a menos de 200 m do punto do incendio. Aínda que a prudencia e esta normativa recomendaría afastar o gaseiro para evitar un posible efecto dominou, había unha imposibilidade manifesta de poder afastalo cara o fondeadeiro porque neses momentos había marea baixa e non tiña calado suficiente, pondo desta forma en perigo a toda a poboación existente nas dúas marxes da ría de Ferrol.


7. DISCRECIONALIDADE NO ORZAMENTO DO PROXECTO.
  
A modo de exemplo puntual destácase a existencia no orzamento de discrecionalidad na definición  das diferentes partidas.

Pódese ver no desglose das grandes partidas do orzamento:
  • Capitulo 1. Dragado en canle a cota -12 importe total 54.901,93
  • Capitulo 2. Dragado en marxes da cota -10 m importe total 17.866.68
  • Capitulo 3. Varios:
    • Mobilización/desmovilización equipos 60.000,00
    • Repaso terminación zona dragada 8.000.00
    • Aplicación medidas correctoras 30.000,00
    • Xestión residuos 3.000,00
    • Outras partidas: seguridade, etc. 5.827.07

O total do capítulo 3, é de 106.827,07 euros., mentres que o total dos outros dous capítulos, os que realmente son obras a realizar só alcanzan 72.768.61 euros.

Se se mira o desglose de cada capítulo pódese ver que, mentres nos dous primeiros chéganse a detalles tan esixentes como é distinguir dragados de 0,040 m3 (ver medicións capitulo 1 perfil 1), que con prezo unitario de 9.79 euros vai supor 0.39 euros do total de obra de 179.595,93 euros , e con todo das partidas do capítulo 3, aínda que se declaran como partidas alzadas a xustificar,  que supoñen mais do 60 % do proxecto, sen especificar, nin detallar, nin xustificar o alcance de ningunha delas. Mais que unha partida dun orzamento parece un caixón de xastre, ou saco sen fondo, onde se pode meter o que ao dúo contratista-director de obra lle veña en gana, sen que aparentemente, a ninguén lle doan os diñeiros. Por encima destes capítulos tan xenerosamente aceptados, aínda aplican un 13 % de gastos xerais (23.347 euros) e un 6 % de beneficio industrial (10.775 euros máis). Parece un bo negocio para calquera empresa que opte á adxudicación: varias partidas que só debes xustificar posteriormente coa dirección facultativa e sobre todos os gastos, un 19 % de marxe de manobra (13 % 6 %). IVE aparte, por suposto.

A responsabilidade ante estas irregularidades é de quen acepta este orzamento sen pedir explicacións ao mesmo como podían ser: unha relación de equipos a desprazar, desde onde, modo de transporte, duración do traslado. Desglose do “repaso terminación zona dragada” con indicación de volume estimado e medios utilizados. Desglose e detalle das medidas correctoras. Que tipo de residuos esperan xerar? onde se van a tratar?. Detalle dos elementos de seguridade a empregar, etc.

No EIA arguméntase que para minimizar a afectación á biodiversidade por causa do dragado leste vaise a realizar utilizando cemento expansivo. Con todo, no documento medicións, capitulo 3 VARIOS di: “1,00 P.A. Perfilado de roca con emprego de martelos pneumáticos naquelas zonas das detectadas nos planos de proxecto nas que non se poidan empregar explosivos e no repaso da terminación das zonas dragadas con explosivos”.

No propio proxecto tamén se contempla o uso de explosivos. En concreto no anexo 6. Xustificación de prezos. Apartado 3 . Partidas alzadas a xustificar, insiste no mesmo, perfilado en roca: “Esta unidade comprende a posibilidade de que queden pequenas zonas nas que o uso de explosivos resulten inviable polo espesor do estrato ou a distancia respecto do límite da voadura” Quedan pois demostradas as contradicións do proxecto en canto á utilización de explosivos.


8.- IRRESPONSABILIDADE MANIFESTA DAS ADMINISTRACIÓNS ANTE CONSULTAS E ESTUDOS DE NAVEGACIÓN ANTERIORES.

É absolutamente inaceptable as accións de diferentes administracións ante os resultados dos estudos técnicos realizados.

No ano 2001, na fase de aprobación inicial do proxecto de planta de regasificación, A Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, do Ministerio de Industria, realizou unha consulta a diferentes administracións sobre a posibilidade da construción dunha regasificadora no interior da Ría e as súas posibles consecuencias. Unha das consultadas foi a Autoridade Portuaria de Ferrol, que por considerar que podía afectar á navegación, trasladou dita consulta á Capitanía Marítima do Porto de Ferrol. Por incrible que pareza agora á vista do proxecto de dargado, a Capitanía contestaba que (ver ANEXO 2): “dado que a concesión solicitada, é unha obra a efectuar en terra firme, a mesma, non afecta á seguridade marítima nin á navegación, polo que, por parte desta Capitanía Marítima, non existe inconveniente algún para acceder ao solicitado”.

Curiosa contestación, tendo en conta que se unha das responsabilidades desta Capitanía  é a seguridade na navegación, tería algo que dicir respecto do futuro tráfico de gaseiros imprescindibles para o funcionamento de planta regasificadora. Neste caso preferiron mirar para outro lado, evitando manifestarse, cando en realidade non lle estaba preguntando sobre as instalacións en terra , que son responsabilidade doutras administracións, senón sobre as consecuencias que podería ter sobre a navegación e seguridade marítimas, que é o que agora sae á luz.

Mentres que Capitanía Marítima evitaba responder á consulta que lle realizaban, a Autoridade Portuaria contestaba á súa vez que “para responder sobre o cumprimento da norma UNE-EN 1532 -sobre saída á mar de buques metaneros en caso de urxencia-” confórmase con dicir que tanto no proxecto básico -de marzo de 1999- como no adendum ao mesmo, cítase a citada norma entre a lexislación aplicable”, sen comprobar en ningún momento se na realidade e para o caso concreto da canle de entrada/saída á ría de Ferrol e para o tráfico de grandes buques gaseiros cargados, se efectivamente poderíase cumprir ou non.

Noutro parágrafo non teñen inconveniente en dicir que: “Neste sentido, os estudos indican que non é necesaria a modificación da canle de navegación e as repercusións da operación dos metaneros non deben implicar modificacións substanciais adicionais ás xa coñecidas polos buques de similares características que operan na Ría de Ferrol na actualidade”.


En contra destas afirmacións, en maio de 2007 redactaron unhas normas especificas para os gaseiros cargados, onde obrigan a utilizar o servizo de dous prácticos (en ningún outro barco esixiuse ata agora), catro remolcadores con capacidades de tiro de polo menos 50t cada un (que non se cumpren), dous deles de propulsión especial VOID ou ASD, que prohibe o trafico de calquera outro buque pola canle de entrada durante as súas manobras, que obriga a manter unha zona de seguridade de 300 m ao redor do gaseiro, onde se prohibe o movemento de calquera tipo de embarcación mentres dure a manobra de descarga, etc.

Outras influencias do proxecto da planta de regasificación e dos estudos consecuentes que se realizaron foron modificacións esixidas á sinalización da canle de entrada: aumento da intensidade das luces de abóialas, duplicar abóiaa do Segaño, modificar a enfilación de entrada, sinalar cunha aboia os baixos Merloeiras, etc.

Onde queda agora o que afirmaban en 2001 de que non tiña consecuencias para a navegación? Como é que non puideron nin imaxinar algunha de todas estas consecuencias intrinsecamente relacionadas coa instalación e operación dunha planta de regasificación no interior da Ría de Ferrol?

Tamén é inaceptable que aínda que o resultado do estudo do CEDEX de xullo de 2006 conclúe que en varias zonas da canle excédese o índice de risco tomado como referencia do 15 %, xa de seu suficientemente elevado, en xuño de 2007 a Autoridade Portuaria de Ferrol, preguntada por asociacións de veciños, conteste (ver anexo 3) que: “resolución adoptada pola Autoridade Portuaria en relación co estudo de dragado na canle de entrada á Ría de Ferrol, infórmaselle que das conclusións do citado estudo despréndese a innecesariedad de realizar un dragado en devandita canle, polo que non se adoptou por esta Autoridade Portuaria ningunha resolución sobre o obxecto do estudo, tomando como base o mesmo”.

Que é o que cambiou nestes anos para que agora retomen o proxecto de dragado? Desde logo a canle non cambiou. Con todo deben ser conscientes aínda que se fixese, non resolvería o único e moi grave problema real de navegabilidad na canle de entrada á ría de Ferrol, que non é outro que o tráfico de gaseiros cargados con destino á planta regasificadora de Reganosa en Mugardos.

Intentar presentar agora o problema entre mesturado con outro tipo de tráficos é seguir tratando de consentir nunha instalación que nunca debeu aprobarse nesa situación e que se o logrou foi coa conivencia de moitas administracións, como a Autoridade Portuaria, entre moitas outras.

Por todo isto,

SOLICITA sexa rexeitado de inmediato o proxecto de dragado e do seu Estudo de Impacto Ambiental -EIA- por estar baseado en datos de partida manipulados e representar un acto de puro trámite que pretende dar cobertura legal co fin de seguir permitindo a actividade dunha instalación ilegal, que só achega riscos innecesarios pola súa inadecuada localización.

Ferrol, a 15 xullo de 2010  

Referencias citadas no texto  

[1] Norma UNE-EN 1532. "Instalacións e equipos para gas natural licuado. Interfaz entre buque e terra"
[2] Norma UNE-EN 1473. "instalacións e equipos para gas natural licuado, deseño das instalacións terrestres"
[3] Software de navegación MAXSEA© de Informatique et Mer S.A. (Francia)
[4] Software Google Earth©, de acceso libre por Internet
[6] Criterios de Navegación e Remolque. Autoridade Portuaria de Ferrol-San Ciprian
[3] "Selección e Deseño do lugar para terminais e portos para GNL" (Site Selection and Design for LNG Ports and Jetties). SGITTO (Asociación de Navieros e Operadores de Terminais de GNL)Boletín nº 14. ISBN: 1 85609 129 5
[4]"Safety and Technology Developments in LNG Terminals and Vessels".IGU (Internacional Gas Unión)
[5] Resolución da Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas do 13 de febreiro de 2004 autorizando a construción da planta de gas en Mugardos
[6] Proxecto Construtivo presentado por Reganosa. (Xuño 2003)
[7] Software de navegación MAXSEA© de Informatique et Mer S.A. (Francia)
[8] Normas de Seguridade para a entrada, atracada, desatraque e saída de grandes gaseiros na ria de Ferrol. Ministerio de Fomento, 27 abril 2007
_________

A oposición a Reganosa alega contra do Proxecto de Dragado da Canle da Ría presentado pola Autoridade Portuaria de Ferrol-S.Cibrao

Alegacións do CCE ao dragado da Ría de Ferrol

Hoxe por parte dos colectivos integrantes do CCE foron rexistradas as Alegacións en contra do Proxecto de Dragado da Canle da Ría presentado pola Autoridade Portuaria de Ferrol-S.Cibrao.

Clicar acima da imaxe para ampliar

RESUMO DAS ALEGACIONS CONTRA O PROXECTO DE DRAGADO DA CANLE DA RíA DE FERROL PRESENTADO POLA AUTORIDADE PORTUARIA

Podemos resumir as alegacións presentadas nos seguintes pontos:

1) A xustificación do proxecto de dragado é falsa, pois os únicos barcos que teñen dificultade para a navegación pola ría, mesmo incumprindo as normativas vixentes, son os que teñen como finalidade abastecer de Gas Natural Licuado á planta de Regasificación de REGANOSA. O resto leva máis de 30 anos realizándoa sen problemas. Mesmo agora con máis facilidade e menos perigo para a poboación, utilizando o porto exterior. Os que entran no interior da ría para reparar, o fan en condicións de "lastre",e os da Armada teñen dimensións adecuadas para facelo sen problemas.

2) Aínda realizando o proxecto de dragado tal e como se prantexa, as dimensións dos gaseiros que se constrúen na actualidade e que xa arriban a outras plantas regasificadoras do estado, non poderían entrar igualmente na ría, polo que se condenaría á poboación a aumentar o risco de accidente por ter que abastecerse REGANOSA cos gaseiros máis vellos.

3) Os datos reflectidos nos estudos do CEDEX "Centro de Estudos e Experimentación de Obras Públicas" nos que se apoia o proxecto e o Estudo de Impacto Ambiental, limitan as características e condicións de entrada de gaseiros con destino a REGANOSA, e falan do impacto das condicións das mareas e as dimensións da ría nesas maniobras. Atendendo a eses informes, non só non se mantén o proxecto presentado que se intenta xustificar neles, senon que estaríamos falando dun proxecto cun volume de dragado de cantidades e dimensións moi superiores ao presentado.

4) Existe unha grande desviación entre o exposto en canto necesidades e cantidades de material e espazo a dragar, e o orzamento presentado.

5) É improbábel como se reflicte no proxecto que os materiais arrincados na ría de Ferrol podan ser desprazados á ría de A Coruña.

6) A zona a dragar ten a cualificación de LIC "zona de alto valor ecolóxico" pertencente á REDE NATURA, e polo tanto debe ser protexida.

7) Ningún proxecto de dragado pode equiparar as condicións que se cumpren noutras plantas regasificadoras en funcionamento, como son as de Sagunto, Cartagena, Barcelona, Huelva, Bilbao, ou as que se podan dar unha vez finalizada a construción da de Gijón, en canto a saída de gaseiros cargados con GNL no caso de accidente.

8) O orzamento presenta irregularidades tan manifestas como que o capítulo de "Varios" representa máis cuantía económica que o resto de capítulos destinados á obra en si mesma. Ademais este capítulo de varios non se desglosa en detalle como sucede co resto do orzamento.

9) Existen precedentes que demostran a irresponsabilidade dos distintos representantes destas administracións que promoven este proxecto de dragado, e que só perseguen intentar dar unha cobertura legal a unha instalación, REGANOSA, que só obtivo os permisos de construción e funcionamento, utilizando subterfuxios legais que, mesmo desmentindo o demostrado por varios estudos, argumentaban que non era necesario modificar a canle de navegación, cousa que pretenden facer agora con este proxecto, ocultando o seu verdadeiro propósito baixo o pretexto da necesidade doutro tipo de tráficos.

Ferrol a 16 de xullo de 2010
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol

Engádese texto de Alegacións completo.

En - doc - Software privativo
En - odt - Software libre

Xullo, 23 venres: 4ª Marcha a Pé Ferrol - Mugardos, ¡¡PARTICIPA!!

--
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org


Información baseada na enviada polo:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
16 de julho de 2010 23:38
_________________________

Nos Arquivos Ártabros:


________________________________

xoves, xullo 15, 2010

Ferrol no 125 cabodano do pasamento da poetisa Rosalía de Castro

O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA DEMANDA DAS CONCELLERÍAS DE CULTURA E MULLER A ORGANIZACIÓN DUN CONXUNTO ARTICULADO DE ACTIVIDADES PARA CELEBRAR O 125 CABODANO DO PASAMENTO DE ROSALÍA DE CASTRO

EU CONSIDERA NECESARIO QUE O CONCELLO DE FERROL ASUMA UN PAPEL PROTAGONISTA NA EXALTACIÓN DUNHA DAS FIGURAS SENLLEIRAS DAS LETRAS E CULTURA GALEGAS

O Grupo Municipal de EU insta ao Goberno Municipal a planificar unha serie de actividades que se sumen ás que polo país se van producir no 125 cabodano do pasamento da poetisa Rosalía de Castro. Temos que lamentar a inacción e a falla de iniciativa que, unha vez máis, amosa o Goberno de Irisarri.

Yolanda Díaz subliña que a nosa cidade non pode ficar allea as conmemoracións que percorren o país exaltando a obra dunha figura senlleira, da matriarca das letras galegas. Cómpre desenvolver un bloque de actividades que espallen na nosa veciñanza o valor da súa escrita. Entre outros, o profesor Xesús Alonso Montero, director do Centro de Estudos Rosalianos ten dado boa conta do incomensurable valor da súa escrita, que fai dela fautora do noso Rexurdimento.

A nosa lingua e cultura deféndense todos os días e en poucas ocasións imos ter unha razón tan fermosa e poderosa como a de lembrar e achegar a nosa sociedade o valor da obra rosaliana. Mais, diante da inaudita sistemática de ataques a lingua galega que está a desenvolver o Goberno da Xunta de Galicia.

O Grupo Municipal de Esquerda Unida considera necesario que de maneira urxente, para colmar o baleiro de planificación neste eido, se elabore de maneira participada, co tecido cultural e feminista da nosa cidade, un conxunto de actividades que sirvan ao interese xeral, na medida en que divulguen e acheguen a obra rosaliana e supoñan unha plataforma de acción na defensa da cultura e lingua galegas.

As actividades desenvolvidas na nosa cidade até o de agora en relación con este aniversario teñen que acadar un meirande relevo e extensión, que debe vir da man da participación activa do tecido asociativo da cidade. Para isto demandamos unha presenza activo do Goberno Municipal.

Grupo Municipal de Esquerda Unida

Web de Esquerda Unida:
http://www.esquerdaunida.org/



Enviado por:
eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
15 de julho de 2010 15:27
Benquerid@s amig@s: achegamos un Informacións do Grupo onde demnadamos que se elabore un programa de actividades para conmemorar o 125 cabodano da poetisa Rosalía de Castro. Programa participado e no que colaboren as concellerías de cultura e muller. Un saúdo, Ramiro Marier
_________________________

A discreta alegría polo veciño español

Por Fran P. Lorenzo [*]
15.07.2010

Como ao 80% dos súbditos da Coroa española, o gol de Iniesta na final do Mundial colleume diante da televisión. Éme difícil, confésoo, non sentir algo parecido á satisfacción cando un xogador admirábel coma el logra, para un equipo compacto e atractivo como o de España, un triunfo deportivo tan relevante, o Campionato do Mundo. O fútbol, tal como eu o entendo, opera o milagre de elidir certas fronteiras ideolóxicas e emocionais e rendelo a un á evidencia do bo xogo. Cando esa entrega momentánea ten lugar síntome un pouco como a Ninotchka de Lubitsch, a axente comunista –“A Garbo ri!”, rezaba a promoción daquela película– enviada a París para redimir os seus camaradas da depravación occidental, que acababa rendida ao engado do capitalismo e da alta costura.

Quitados eses meus mixiriqueiros reparos, o certo é que onde eu vin deporte, xogo, táctica, equipo e homes guapos, outros –os encargados de conformar o relato oficial desta merecida victoria– artellaron outra narración espuria, baseada en feitos reais pero en absoluto fiel ao que ocorreu en Soccer City e despois nas rúas de media España. Os feitos reais teñen moito que ver cun entusiasmo colectivo polo triunfo, máis ou menos teledirixido e explotado comercialmente até o paroxismo, mesmo con derivacións románticas. A narración colateral, pola contra, extrae flipantes conclusións político-territoriais relacionadas cun sometemento das nacións sen selección –Cataluña, Euscadi e Galicia– e un renacemento histórico da nación española cal Gato Félixque diría Caneda–, o que me fai acordar aquel fervor popular polo ascenso da S.D. Compostela á Primera División. Á vista daquel despregamento de bandeiras azuis e brancas e dos berros de xúbilo que encheron a noite de Santiago, ninguén podería pensar que hoxe xa case nada resta daquel combinado nin dos seus seareiros. Así funciona o sentimento gregario e a solidariedade automática.

Claro que houbo estes días bandeiras de España, máis das que nunca vira. E claro que entre a chavalada –ignorante por desgraza do significado larvado de frases comoArriba España!”– estendían a man nostálxicos do franquismo, embebidos desta súbita primavera rojigualda. Pero iso non explica, ao meu ver, máis que a nosa condición de masa actuante e movediza, a representación exponencial e ampliada do que, domingo tras domingo, acontece en todos os campos de fútbol.

A utilización avesa deste lóxico estourido popular –nun país no que o gran negocio do balompé marca os ritmos, os tempos e as axendas durante todo o ano– é o que revela, ao meu ver, o déficit de españolidade de España, unha eiva identitaria que os próceres da dereita patria queren paliar a toda costa. Holanda, os holandeses, aledaríanse polo triunfo de Holanda, non polo rexurdimento da nación holandesa. Brasil o mesmo. O mesmo Uruguai ou Alemaña. E desde logo en ningunha nación normalizada do mundo o triunfo dunha selección sería utilizado como coartada política para negar a diversidade e inocular na xente o ensoñamento da nación única, impermeábel e excluente, antes roja que rota, que aquí agoiran estes días os partidos maioritarios e os seus voceiros mediáticos.

Porque ventaba eu esa instrumentalización descarada é polo que o triunfo destes chavales non logrou acender o meu espírito como se supón que debera. Por iso ou porque a miña españolidade se expresa de maneira privilexiada no meu DNI e pouco máis. Ser galego, con todo, non me impide esta discreta alegría polos meus veciños, aínda que ninguén me convidara á súa festa.

franpl@galicia-hoxe.com

Fonte: Vai de Blog en Galicia Hoxe

[*] Fran P. Lorenzo
____________________

Outro artigo de Fran P. Lorenzo:

Soño da “Roja” e da España sen nación
_____________________________

Proxeción: “O Segredo da Frouxeira” (Unha historia reveladora dun descubrimento transcendental) no Centro Cívico e Cultural de Caranza

Memoria Histórica
ACTO NA ASOCIACIÓN VECIÑAL DE CARANZA
Centro Cívico e Cultural

Organizado pola Asociación Veciñal de Caranza, coa colaboración da A.C.“Fuco Buxán”, o vindeiro Venres, 16 de Xullo de 2010, ás 8 da Tarde, no Salón de Actos do Centro Cívico e Cultural de Caranza, proxetara-se o documentario: “O Segredo da Frouxeira” (Unha historia reveladora dun descubrimento transcendental).

Presentan o Acto: Xosé Abad (Director do documental) e Mª Pilar R. Venancio (Presidenta da A.VV. Caranza)

Esta documental que pretende recuperar a memoria histórica rendendo homenaxe aos represaliados e ás súas familias, narra a historia de Alejandro Porto Leis, o último alcalde republicano de Serantes, e a de Modesto del Río Polo, Jesús Miño Loureiro e Avelino Landeira Maneiros, “paseados” xunto a él, por haberlle axudado a ocultarse ao comezo da Guerra Civil.

Está dirixido por Xosé Abad Vidal e conta co apoio, entre outros, de TVG, Consellería de Cultura do anterior Goberno galego, Concello de Ferrol, A.C. “Fuco Buxán”, Asoc. Memoria Histórica Democrática e Fundación 10 de Marzo.

Máis Información en:

Ártabra 21: "O segredo da Frouxeira" é un documental de Xosé Abad que pretende recuperar a historia do último alcalde republicano de Serantes, fusilado polos falanxistas en 1938 en Valdoviño



Asociación de Vecin@s de Caranza " Cuco Ruiz de Cortazar"
Centro Cívico de Caranza 2º Planta Apartado de Correos 1045
Avda. de Castelao s/n
15.406 FERROL (A Coruña)

Páxina web:
http://www.empresas.mundo-r.com/avvcaranza/index.htm

Teléfonos:
981 325 852 - 650 373 930

Fax:
981 325 500

Correos electrónicos:
correo@avvcaranza.es
secretaria@avvcaranza.es
avvcaranza@mundo-r.com

Información baseada na enviada por:
Asociación Veciñal de Caranza
-avvcaranza@mundo-r.com-
14 de julho de 2010 22:18
_________________

domingo, xullo 11, 2010

Multitudinaria manifestación en Barcelona: Catalunya proclama que é unha nación


Catalunya proclama que é unha nación
A marcha contra a sentenza desbórdase e seconvierte nun berro polo autogoberno dominado polos símbolos soberanistas

ALBERT MARTÍN VIDAL
Barcelona 10/07/2010 21:25 Actualizado: 11/07/2010 00:41

A vella proclama de Llibertat, amnistia i Estatut d'autonomia que se gritou o 1 de febreiro de 1976 en Barcelona; a histórica reclamación do Estatut de meses despois en Sant Boi; a multitudinaria marcha do 11 de setembro do 77. A esas vellas imaxes, alicerces do legado sentimental catalán, uniuse onte unha nova marea humana convocada baixo un lema distinto: "Som una nació. Nosaltres decidim".

Unha metáfora ilustra o clamor popular que acompañou á mensaxe. Tras días de pugna para pactar un protocolo para a cabeceira da marcha que fose admisible para todas as forzas políticas, este, finalmente, resultou invisible. O paseo de Gràcia quedou desbordado e a milleiros de manifestantes resultoulles imposible situarse detrás da senyera, da proclama e dos presidentes da Generalitat e do Parlament actuais e anteriores que tiñan que encabezar a marcha. O tapón humano forzou que a manifestación arrincase con 45 minutos de atraso e que, nunha hora, avanzase menos de cen metros. Tras unha hora e media de estática reivindicación, disolveuse oficialmente a concentración.

A céntrica vía barcelonesa ofrecía un aspecto insólito: en pleno sábado, cos termómetros sobre os 30 graos e un sol inclemente, non eran os turistas os que se apropiaban das súas beirarrúas, senón persoas de todas as idades con senyeres (bandeira de Catalunya) e estelades (insignia independentista). Os escaparates de boutiques e xoierías pasaban inadvertidos para un enxame humano que tiña serias dificultades para saber onde comezaba a manifestación, posto que o armazón de rúas perpendiculares do Eixample parecían celebrar, colapsadas, a súa propia marcha.


'Adéu, Espanya'

Entre os convocantes había case 1.700 entidades, sindicatos e os partidos políticos que representan ao 87% do Parlament de Catalunya. Múltiples sensibilidades estaban representadas, pero foi o independentismo o que gañou por goleada a batalla dos símbolos e os lemas.

A de onte foi unha das maiores concentracións da historia de Catalunya. O número de manifestantes oscilou entre o millón e medio que contou a organización e as 1.100.000 persoas que viu a Guàrdia Urbana. En todo caso, foron centenares de miles de manifestantes os que acudiron á marcha acompañados de decenas de miles de estelades e berros a favor da independencia. A estrela do merchandising foi unha man xigante con dúas palabras: Adéu, Espanya.

Entre a multitude había familias, anciáns e nenos. Aos seus 85 anos, Eduard Martí non podía conter as bágoas cando recordaba as marchas da Transición. "Foi apoteósico, moi emocionante", dicía. Xunto a el, Isabel, de 48 anos, referíase ao TC: "É inxusto o que nos fixeron". E Joan, de 58 anos, culpaba aos partidos cataláns: "Aos de aquí faltoulles ambición; os de alí xa sabemos como son". Xavier, de 21 anos, era claro. "Quero a Catalunya; pola nosa historia e tradicións xa fai moito que teriamos que ser un país independente". Preto del, Enrique, con 65 anos e gorra do PSC, dicía sentirse español. "Son estremeño, pero dalgunha forma quero a Catalunya".


Semellante variedade de opinións parecía contradicir á secretaria xeral de PP, María Dores de Cospedal, que horas antes manifestou que a marcha non sería "representativa" do sentir dos cataláns. A magnitude da protesta foi tal que diversos líderes políticos puxéronse de acordo para falar de que o 10-J suporá un antes e un despois. Artur Mas, presidente de CIU, expresaba esa idea: "Catalunya fixo unha gran aposta por un Estado plurinacional, pero o TC quere unha Constitución pechada". A súa conclusión foi que "Catalunya debe escoller un camiño distinto".

O presidente de ERC, Joan Puigcercós, constatou que "o autonomismo acabouse". Visiblemente satisfeito, asegurou que o soberanismo atopou un novo nicho: "Hai moita xente que non é independentista pero que está vendo que non queda outro camiño". O secretario xeral de ICV, Joan Herrera, afirmaba, pola súa banda, que a xornada de onte foi "histórica e marcará un antes e un despois" e pedía levar a unión ao Parlament.

Un dereito inalienable

Os manifestantes puideron escoitar as palabras lidas desde o escenario no sentido de que "Catalunya, como toda nación, ten o dereito inalienable de decidir libremente o seu futuro e aspirar se quere á plena soberanía". A presidenta de Òmnium Cultural, Muriel Casals, lanzaba un aviso aos políticos: "Que saiban que nos terán ao seu lado se dan o paso adiante que o país necesita".

A marcha, que rexistrou un único incidente cando un exaltado encarouse co president Montilla e tivo que ser interceptado polo servizo de seguridade, viviu pequenas réplicas en lugares como San Sebastián, Londres, Berlín, Bruxelas, Bos Aires, Nova York ou Los Ángeles. O catalanismo poderá recordar o 10 de xullo de 2010 e xulgar se esa data serviu para pechar a impaciencia de Lluís Llach. "Estou ata os collóns de que letras que escribín fai 30 anos sexan aínda vixentes", dixo onte. O seu tema L'estaca foi, como na Transición, a banda sonora dunha marcha histórica.

Fonte: Público

Para acceder aos máis de 250 comentarios entrar no enlace da fonte
_____________________

Enlace coa organización convocante:

Òmnium Cultural

Lingua, Cultura, País

Òmnium Cultural, entidade fundada no ano 1961, traballa pola promoción e a normalización da lingua catalá, a cultura e a identidade nacional de Catalunya. Na actualidade, e despois de anos de traballo constante, Òmnium ten a vontade de ser o punto de encontro da sociedade civil. Unha casa común xeradora de ideas e proxectos que permitan afrontar os novos retos que expón unha sociedade cambiante e en constante evolución: a Catalunya do século XXI. É por iso que Òmnium abriu unha nova etapa coa cal quere tomar a iniciativa de traer máis aló a lingua, a cultura e o país.

http://www.omnium.cat/www/omnium/ca/
________________________

Miles de persoas déronse cita este Sabado en Donostia para reivindicar o recoñecemento da identidade e o dereito de autodeterminación de Euskal Herria e en apoio ao pobo catalán

REIVINDICACIÓN NACIONAL
Miles de persoas reivindican que Euskal Herria é unha nación

Miles de persoas déronse cita esta tarde en Donostia para reivindicar o recoñecemento da identidade e o dereito de autodeterminación de Euskal Herria e en apoio ao pobo catalán. Os convocantes subliñaron que "non van lograr bloquear as ansias de cambio da sociedade vasca" e chamaron a axentes políticos, sociais e sindicais a traballar para "tecer alianzas" e "camiñar na mesma dirección".


Euskal Herria - Donostia - 10.07.2010.- A mobilización partiu do Antigo cara ás 17:40, entre aplausos e encabezada por unha pancarta co lema principal, "Nazioa gara. Autodeterminazioa", portada por unha decena de cidadáns e cidadás vascas anónimas.

Tras eles sitúanse unha ikurriña e unha senyera, e despois os representantes das organizacións convocantes. Oskar Matute, Jonathan Martínez (Alternatiba), Rufi Etxeberria, Txelui Moreno, Eugenio Etxebeste, Ainhoa Etxaide (esquerda abertzale), Pello Urizar, Ikerne Badiola, Koldo Amezketa, Unai Ziarreta e Maiorga Ramírez (EA) son algunhas das caras coñecidas que marchan xunto a outras miles de persoas que se sumaron á revindicación dos dereitos dos pobos vasco e catalán.

A medida que avanzaba polo túnel e polo paseo da Concha, centos de persoas sumáronse á mobilización.

"Independentzia" e "Euskal presoak Euskal Herrira" son algúns dos lemas que máis se corearon na marcha, na que había numerosas ikurriñas e tamén "senyeras".

Á súa chegada ao Boulevard, Jonathan Martínez (Alternatiba), Juanjo Agirrezabala (EA), Marian Beitialarrangoitia (esquerda abertzale) e a representante da Plataforma pel Dret de Decidir -Elisenda Paluzie- leron un manifesto no que destacaron que a decisión do Tribunal Constitucional español de "cercenar a vontade das institucións e da sociedade catalá" ten tamén "un efecto directo sore a situación política en Hego Euskal Herria".

"Estamos ante unha decisión que revela globalmente a posición do Estado ao redor das lexítimas reivindicacións nacionais en especial de Euskal Herria e Països Catalans", denunciaron.

A xuízo dos convocantes, a "batalla política de fondo" que subxace no debate e decisión do TC é o dereito a decidir e "a negación da vontade popular é a razón do bloqueo político que vive Euskal Herria a través da instrumentalización da vontade popular e os pactos de salvación nacional entre PSOE-PP-UPN".

Tecer alianzas e camiñar na mesma dirección

Fronte a iso, subliñaron que "non van lograr bloquear as ansias de cambio" da sociedade vasca xa que "Euskal Herria está en marcha por un novo escenario político" e para "acumular e activar forzas por vías políticas e democráticas polo noso recoñecemento nacional con firmeza, compromiso e determinación".

"A cidadanía xa decidiu que quere ser motor do cambio político", recalcaron, á vez que fixeron un chamamento a todos os axentes políticos, sociais e sindicais a traballar para "tecer alianzas, superar desconfianzas" e "camiñar na mesma dirección", porque "quen apostamos polo dereito a decidir deste pobo non temos xa ningunha escusa para non traballar seriamente e de xeito conxunto".

Resposta a Zapatero

Antes de que a manifestación iniciase a súa andaina, o secretario xeral de EA, Pello Urizar, sinalou que a mobilización de hoxe é "unha resposta" ao que "significa o presidente Zapatero hoxe en día para as opcións dentro do Estado español".

"No seu día foi o xefe de Goberno que avogaba pola pluralidade dentro de España e hoxe avoga por un España unida, única 'a grande e libre'", criticou. Con todo, advertiu de que os pobos vasco e catalán "non están dispostos a recoñecer que se lle pechen as portas" e, "xa que logo, Zapatero non vai pechar as ansias que teñen para desenvolverse no futuro".

Desde a esquerda abertzale, Marian Beitialarrangoitia destacou que a mobilización "non é máis que un paso máis no camiño que temos que percorren na defensa e o logro dos nosos dereitos como pobo", un camiño no que "imos ter que dar moitos pasos e o traballo non nolo van a pór fácil", e no que "ninguén sobra".

Pola súa banda, o portavoz de Alternatiba, Oskar Matute, instou a "alzar a voz con rotundidade" en defensa dunha "Euskal Herria con dereito a exercer o seu dereito de autodeterminación, do mesmo xeito que Cataluña".

Fonte: Gara
_____________________

Para máis información siguen os enlaces web das organizacións políticas convocantes:
_____________________

sábado, xullo 10, 2010

O Ministerio de Industria non accede a ampliación de Reganosa

O Ministerio de Industria non contemplará na Planificación Enerxética Nacional para os vindeiros anos, a duplicación da capacidade de regasificación de Reganosa nin o novo gasoducto de enlace Lugo_Madrid, xá que considera estas infraestructuras como “non prioritarias” e que ambas “son obras cuxa necesidade non se xustifica actualmente

O contrario sería aumentar o timo que xa supón Reganosa para todos os cidadáns. Esta Planta ademais do seu perigo, é totalmente innecesaria, posto que vén funcionando ao 30 % da súa capacidade e condicionada ao peche permanente do gasoduto de Tui, o cal, caso de funcionar, abasteceria perfectamente a demanda actual e futura de Galicia, incluídos os Ciclos Combinados, operación posta en marcha - co padrinazgo de Fraga - para “xustificar” a barbaridade de Reganosa.

Cumpre xa que logo non só non acceder á ampliación de Reganosa senón revogar a súa autorización de funcionamento, tal como este Comité Cidadán de Emerxencia solicitou en maio pasado ao Presidente do Goberno e ao Ministro de Industria, argumentando entre outros puntos os seguintes:

REGANOSA incumpre a Normativa SEVESSO por instalarse nun área densamente poblada, a menos de 200 metros das vivendas máis próximas e a 1000 metros do Arsenal Militar de Ferrol.

A entrada de buques gaseiros na ría, pola súa morfoloxía, supón unha ameaza constante para os habitantes da contorna.

O efecto “dominó” da Inmediata planta de Forestal do Atlántico: O pasado día 19 de abril durante a descarga do buque gaseiro “LNG Madrid Spirit” na planta de REGANOSA producíuse un incendio na empresa anexa “Forestal do Atlántico, situada a 100 metros da planta, que almacena combustibles, formaldehido e outros produtos tóxicos. Os bombeiros de Ferrol controlaron o lume logo de horas de traballo. A traxedia estivo moi preto.

REGANOSA incumpre o Plan Xeral de Ordenación Urbana de Mugardos. Como así o confirma a sentenza do Tribunal Superior de Xusticia de Galicia 311/2008

REGANOSA non dispón do procedente Estudo de Impacto Ambiental confirmado polas sentenzas do Tribunal Superior de Xusticia de Galicia

Os importantes danos ambientais e produtivos para o sector marisqueiro.

O gasto innecesario para o erario público: Neste ano 2010 REGANOSA recibe 60 millóns de euros que equivalen ao déficit do sistema gasista español para este ano.

REGANOSA achega tan só o 2,5 % de todo o gas que entra no sistema gasista, con todo en dous anos de funcionamento as retribucións percibidas alcanzaron máis de 120 millóns de euros.

REGANOSA mantén unha actividade por baixo do 30% da súa capacidade e solicita duplicar esta capacidade de regasificación co único obxectivo de acceder a maiores retribucións do sistema gasista.

REGANOSA é unha instalación totalmente prescindible debido á súa baixa eficiencia.

A revogación da autorización non xeraría problemas operativos ao sistema gasista.

O gaseoducto Tuy-Llanera, sen actividade desde a posta en servizo de Reganosa, pode suplir a achega desta planta de gas; tanto para o abastecemento do consumo convencional como ás Centrais de Ciclo Combinado.

Non existe ningún motivo que poida xustificar manter operativa unha perigosa planta de gas coa inseguridade xurídica que traballa REGANOSA e que supón un alto custo ambiental, económico e social.

REGANOSA é unha instalación ILEGAL, PERIGOSA E INUTIL que obedece a un proceso continuado de corrupción política e económica.


--
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org

Enviado por:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
8 de julho de 2010 13:42
________________

Mentiras mediáticas da Consellaría de Sanidade, que se adxudica un programa de probas rápidas de detección do VIH, no que non aporta nen un euro e que van desenvolver e financiar as entidadaes sociais que no país atenden esta doenza


O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA DENUNCIA A FALSEDADE DAS MEDIDAS ANUNCIADAS POR SANIDADE NO QUE ATINXE AS PROBAS RÁPIDAS DO VIH

EN FERROL, SERÁ A ASOCIACIÓN LAZOS A QUE COSTEARÁ INTEGRAMENTE AS PROBAS, ÁS QUE A CONSELLARÍA DE SANIDADE NON ADICA UN PESO

ROBERTO ARTABE DENUNCIA O DESINTERESE E A HIPOCRISÍA DA CONSELLEIRA FARJAS

O Grupo Municipal de Esquerda Unida denuncia o desinterese e maila hipocrisía da Consellaría de Sanidade da Xunta de Galicia diante do anuncio feita pola mesma conselleira acerca da realización das probas rápidas do VIH, un test que permite obter un primeiro resultado nuns poucos minutos.

Roberto Artabe denuncia a realidade moi outra que acontece na nosa cidade. En Ferrol, as asociacións que a realicen terán que custear de maneira íntegra o custo do reactivo para a realización da devandita proba sobre o virus de inmunodeficiencia adquirida. Hai que salientar que os custos da proba rápida non se cinguen só o feito físico da realización da proba, porque o proceso esixe contar cunha persoa que dea a información e o asesoramento no proceso (counselling VIH, ou o soporte psicosocial ás persoas que realizan a devandita proba rápida ). Para nada disto contempla a Consellaría dotar económicamente o programa

Non semella moi ético presumir diante dunha medida na que a Consellaría de Sanidade non fai nada, e que recae de maneira integra nas entidades que están a desenvolver, cunha crónica precariedade de medios materiais e de plantilla, unha loita sanitaria e social de primeira magnitude.

A Xunta do PP volve a retratarse ao atribuírse unha medida da que non ten mérito algún e para a que non dispón un só euro. A Xunta do PP expresa pola vía dos feitos, non no fume mediático, o seu verdadeiro desinterese polo afortalamento do sistema público de saúde galego e a súa aposta pola concepción da saúde pública como unha oportunidade de negocio privado.

Pilar Farjas tenta reducir un dereito fundamental recollido na Constitución e no Estatuto nunha mercaduría. O noso Grupo quere denunciar esta situación.

Ferrol, venres 9 de xullo de 2010

Grupo Municipal de Esquerda Unida

Web de Esquerda Unida:
http://www.esquerdaunida.org/


Enviado por:
eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
9 de julho de 2010 14:16


Prezad@s amig@s: achegamos un Informacións do Grupo Municipal denunciando as mentiras mediáticas da Consellaría de Sanidade, que se adxudica un programa de probas rápidas de detección do VIH, no que non aporta nen un euro e que van desenvolver e financiar as entidadaes sociais que no país atenden esta doenza. Grazas pola vosa atención. Saúdos, Ramiro Marier
___________________