luns, marzo 10, 2008

Convite da Asociación Veciñal de Esteiro "Fontelonga", ao acto de Homenaxe ás Vítimas do 11M do 2004

De: ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
-avvfontelonga@mundo-r.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 10 de março de 2008 18:44
Asunto: Homenaxe ás vítimas do 11 M- RECORDATORIO


Homenaxe ás vítimas do 11 M

A Asociación Veciñal de Esteiro " Fontelonga" celebraremos o vindeiro martes 11 de Marzo ás 18 horas un acto cívico , aberto a toda a cidadanía, de homenaxe ás vítimas do 11 de Marzo de 2004 en Madrid, como vimos facendo cada ano.

Madrid 1MO acto ó que están convidados tódolos grupos municipais do Concello de Ferrol, partidos, sindicatos e todo o tecido asociativo da cidade, será na Praza das Vítimas do 11 M, na confluencia das rúas Vázquez Cabrera e San Ramón, preto do Pavillón Municipal de Deportes de Esteiro.

Con este acto, carente de calquera contido partidista, se pretende recordar ós mortos e mortas, feridos e feridas nese brutal atentado, e ademais quere ser un acto de afirmación democrática fronte ó terrorismo, de defensa das liberdades, da paz e sobre todo da xustiza.

Ferrol a 7 de Marzo de 2008.

Xunta Directiva da Asociación Veciñal de Esteiro " Fontelonga".

Asdo../ Xosé Miguel López Pérez, presidente
________________
ESTEIRO
Web veciñal
Blog veciñal
Artigos PA21
___________

Chamamento a participar nas manifestacións do 10 de Marzo "Día da Classe Obreira Galega"

De: Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-

Para: artabra21@gmauil.com

Data: 7 de março de 2008 18:59

Asunto: Manifestación o luns 10 de marzo



10 de Marzo: Dia da Clase Obreira Galega



O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, súmase as manifestacións convocadas polos Sindicatos para o próximo luns 10 de Marzo, con motivo do Día da Clase Obreira Galega.

Asistiremos a esta cita amosando o noso lema: PLANTA DE GAS FORA DA RÍA, e convidamos a toda a cidadanía a participar na mesma.

Manifestacións:

Convocada por CCOO: saida da Praza do Inferniño ás 19 horas.

Convocada por CIG: saida da súa Sede (Rua E.Pondal – Esteiro) ás 19,30 horas.

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
_____
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org
...........

mércores, marzo 05, 2008

"Fixen o que tiña que facer e díxenllo a quen llo tiña que dicir. Non quero volver falar de Reganosa", Guillermo Romero Caramelo

"Fixen o que tiña que facer e díxenllo a quen llo tiña que dicir. Non quero volver falar de Reganosa"

Guillermo Romero Caramelo, presidente da Autoridade Portuaria de Ferrol en 2001

Máis que vítimas dun proceso imparábel, foron oportunidades perdidas para reconducir un proxecto que talvez nunca deixou de ser estratéxico para a política enerxética do país. Guillermo Romero era presidente da Autoridade Portuaria de Ferrol en febreiro de 2001, cando tocaba regularizar un recheo de 123.000 m2 en Punta Promontoiro, onde só se autorizaran 59.000 m2, e un dragado ilegal que servira para poñer un calado de 14 metros onde só había 12,5. Agora non quere nin sentir falar de Reganosa nin explicar por que foi cesado de urxencia xusto nese intre. "Fixen o que tiña que facer e díxenllo a quen llo tiña que dicir", apón. A mesma pregunta poderíaselle formular a Carmen Becerril. Directora xeral de Política Enerxética no Ministerio de Economía, como tal intercambiou unha interesantísima correspondencia con Guillermo Grandío e Ángel del Real, sucesores de Romero no porto ferrolán en 2001 e 2004 respectivamente. Nunca conseguiu o seu propósito: que a informasen "explicitamente" sobre as condicións de seguridade no tráfico de gaseiros na ría e sobre o cumprimento da norma UNE-EN-1532, que regula a saída destes buques ao mar en caso de emerxencia. A última resposta, a definitiva, foi un "informa favorabelmente" suxeito a 21 condicións. Cando menos, tivo interlocutores, non como o informe do Estado Maior da Zona Marítima do Cantábrico que Defensa meteu nunha gabeta en 1999 e para sempre. Advertía de que a planta afectaba á zona de seguridade do Arsenal e aconsellaba levala a Cabo Prioriño. O almirante xefe Rafael de Morales pasou á reserva nove meses despois de asinalo.

Reportaxen da Revista "Tempos Novos"

_________

O Comité Cidadán de Emerxencia denuncia novo "pelotazo" do Grupo Tojeiro no caso REGANOSA

Hoxe, ás 12:30 hrs, nos locais do Ateneo Ferrolán, tivo lugar unha importante rolda de prensa, convocada polo Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, para denunciar un novo "pelotazo", desta vez a conta dunha Concesión Administrativa no que están implicados o Grupo Tojeiro [a través da súa empresa Forestal del Atlántico, S. A.], REGANOSA, o Consello de Administración da Autoridade Portuaria de Ferrol - San Ciprián e a anterior Xunta de Galicia, con Manuel Fraga como Presidente.

O 4 de Maio de 1997, o Consello de Administración da citada Auoridade Portuaria, acordaba a Concesión Administrativa, outorgada por 30 anos á empresa Forestal del Atántico, cuxo importe correspondía nos exercicios económicos de 2001 e 2002 a 142.576,90 €. A citada concesión, foi cedida, nun 46,92% a REGANOSA o 23 de marzo de 2001, con anterioridade, o 2 de marzo de 2001, o Consello de Administración da citada A.P. aprobaba a cesión, uns días antes [21.02.2001] de producirse o outorgamento da Concesión Administrativa, producese o cese do Presidente da Autoridade Portuaria, Guillermo Romero Caramelo, que se opuña ao "cambalache" [*]. A Concesión foi autorizada definitivamente despois dunha ampliación da mesma, polo Consello de Administración da citada Autoridade Portuaria con data do 7 de maio de 2003. Desta vez no asentamento contábel de REGANOSA no conceito de concesións administrativas figura 24.799.003,39 €.

[*] Guillermo Romero era presidente da Autoridade Portuaria de Ferrol en febreiro de 2001, cando tocaba regularizar un recheo de 123.000 m2 en Punta Promontoiro, onde só se autorizaran 59.000 m2, e un dragado ilegal que servira para poñer un calado de 14 metros onde só había 12,5.

- Audio da Rolda de Prensa
[Cedido por Rádio FilispiM]


Get this widget |Download | eSnips Social DNA

- Galería de Diapositivos da Rolda de Prensa
- Galería de Fotográfias da Rolda de Prensa
_________________________

As datas son significativas:
Cese de Guillermo Romero Caramelo no BOE, en formato - PDF-

As hemerotecas dan datos de interese, ainda que sexan as de "La Voz de Galicia":
Manuel Fraga apoia a decisión do conselleiro de Política Territorial porque «había que resolver o tema de Mugardos» [Noticia en "La Voz de Galicia" - 16.02.2001]
A Xunta destitúe ao presidente do porto de Ferrol por entorpecer a planta de gas [Noticia en "La Voz de Galicia" - 16.02.2001]

Eran outros tempos:
O deputado socialista Ismael Rego acusa ao titular de Política Territorial de cesar a Romeu porque "non se encartou aos intereses dun empresario" afín á Xunta [O Xornal - 21.03.2001]

Interesante frase:
"Fixen o que tiña que facer e díxenllo a quen llo tiña que dicir. Non quero volver falar de Reganosa", Guillermo Romero Caramelo [Extracto dunha reportaxen da revista "Tempos Novos", nos Arquivos Ártabros]
____________

Concentración diante do Edificio Administrativo da Xunta, o xoves 6 de marzo, ás 7 da Tarde, ante a entrada na Ría dun novo buque gaseiro para a ilegal e perigosa REGANOSA
_______________

Concentración diante do Edificio Administrativo da Xunta, o 6 de marzo, ante a entrada na Ría dun novo buque gaseiro para a ilegal e perigosa REGANOSA

De: Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 4 de março de 2008 22:29
Asunto: Convocatoria Xoves, entrada 15º gaseiro



Ante a entrada do gaseiro número 15, o próximo xoves 6 de marzo, na nosa Ría o Comité Cidadán de Emerxencia

CONVOCA
CONCENTRACIÓN

CACEROLADA
E
BUZOS BRANCOS


Xoves, 6 de Marzo, ás 7 da tarde

Ante o Edificio Administrativo da Xunta de Galicia de Ferrol





Blog solidario coa veciñanza de Meá

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org

Para rexeitar, unha vez máis, a perigosa e ilegal localización da Planta de Gas de Reganosa no interior da nosa Ría, incumprindo as medidas legais de seguridade, como ten sentenciado o Tribunal Sup. de Xustiza de Galicia, e para amosar o enorme risco e a irresponsabilidade que supón para a poboación desta Comarca o tránsito dos gaseiros perto das nosas casas.

É conveniente que quen poidan facelo, acudan provistos de todo o material habitual nestas concentracións que vimos realizando: camisetas, bandeiras, buzos, material sonoro, pancartas, etc.

Características do buque:
LNG Finima,
Antigüedade: 25 años.
Eslora: 287 m. manga: 42 m.
Bandeira: Bermudas

PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !

--




NOVA CONTA DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA





O Comité Cidadán de Emerxencia, necesita apoio económico, para que poida desenvolver a súa actividade:
C/C en BBVA, titular:
Ángeles Cuadrado e outros.
Para ingresar desde unha oficina bancaria desde dentro do Estado:
0182-0232-77-0201521046
Para ingresar desde unha oficina bancaria desde fóra do Estado:
Codigo BIC: BBVAESMMXXX
IBAN
ES80 0182 0232 7702 0152 1046
Blog solidario coa veciñanza de Meá

Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org
____________

luns, marzo 03, 2008

Audio do Manifesto da "Rede Galiza Non Se Vende", leido ao remate da Manifestación do 17M2008, na Praza da Quintana en Compostela

Manifesto íntegro GZ NON SE VENDE.
Compostela 17/02/2008



Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Proposta do Colectivo Opaíí - Rádio FilispiM: "V Conspirando por unha radio libre" -> xoves 20/03/2008

De: FilispiM 93.9FM -opaii.rfm@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com

Data: 29 de fevereiro de 2008 19:44

Asunto: Proposta do Colectivo Opaíí - Rádio FilispiM ao voso colectivo. "V Conspirando por unha radio libre" -> xoves 20/03/2008



Proposta do Colectivo Opaíí - Rádio FilispiM ao voso colectivo. "V Conspirando por unha radio libre" -> xoves 20/03/2008

Olá a todas e tod@s,

Somos o Colectivo Opaíí! – Rádio FilispiM, 93.9FM, e pedímosvos que prestedes moita atención ao seguinte:

Como todos os anos o Colectivo Opaíí! – Rádio FilispiM, organiza para o vindeiro xoves "santo", 20 de marzo, una nova edición do festival "CONSPIRANDO por unha radio libre".

Este ano cumprense cinco edicións. É polo que, decidimos dar un salto cualitativo, canto a organización do mesmo, procurando un espazo aberto para a súa celebración.

Tras petición ao departamento de cultura do Concello de Ferrol, este deu o visto e praze a utilización do PALCO existente na PRAZA DO INFERNIÑO, en Ferrol, comprometéndose a facilitarnos unha CARPA, baixo a que programar o propio festival e os actos paralelos ao mesmo.

PROGRAMA DO "V CONSPIRANDO por unha radio libre".

MÚSICA:

Na 5º edición do "CONSPIRANDO", tocarán tres grupos, dous locais e un de fóra. Os estilos musicais serán variados: funk, tradicional e punk-rock. A parte músical do festival comezaría cara as 22:00 h. e remataría cara as 01:00 da madrugada.
ACTOS PARALELOS:
PROGRAMA DE RADIO ESPECIAL, en directo dende o estudio de RFM [Rádio FilispiM]), con conexións en directo, horas antes do festival.

FEIRA DE COLECTIVOS, no propio festival, previa aos concertos con postos e material divulgativo dos diversos colectivos, sociais, culturais, ecoloxistas, da nosa comarca que desexen participar e se inscriban previamente. Esta feira se desenvolvería nos postos que os colectivos instalaran na propia carpa, entre as 6:00 h. do serán e até que desexaren.

Estamos estudiando a posibilidade de que algun colectivo amenice esta FEIRA, previa ao festival, con malabares, circo, etc.

GRAVACIÓN ÍNTEGRA DO FESTIVAL en formato radiofónico, para a súa futura emisión en Rádio FilispiM (RFM)

OBXECTO DO V "CONSPIRANDO por unha radio libre".

O festival, como todos os anos, ten como obxecto a recadación de fondos pra autofinanciar Rádio FilispiM. Como sabedes, Rádio FilispiM non pertence a institución nen empresario algún, a autoxestión comunitaria é a súa principial mantedora, de aí que a rádio sexa libre e comunitaria.

Ademáis, pretende a difusión dos artistas e grupos locais, e a interelación dos colectivos que se sumen á convocatoria da "FEIRA DE COLECTIVOS", para a difusión das diversas iniciativas. En todo caso, participando dunha xornada de convivio, compartillamento de experiencias e mostra das mesmas á poboazón en xeral.


QUE PRECISAMOS pra poder levar a bon término o V Conspirando?

Para poder facer fronte aos gastos que xenera a organización deste tipo de eventos, pensamos na introduzón, nos cartazes anunciadores do evento, de PUBLICIDADE dos diversos colectivos, asociacións ou pequenos negocios da comarca. O custe deste "espazo no cartaz" é de 30 euros (sinxelo), ou 50 euros (duplo espazo).

Se recibes esta mensaxe, é porque figuras entre os colectivos, aos que decidimos solicitar este PATROCINIO, polo que vos pedimos valoredes a posibilidade de participar desta iniciativa coa aportación que mellor se axuste as vosas posibilidades.

EN CALQUER CASO, quedades todas e todos os colectivos convidadas a instalar unha mesa co voso material divulgativo na FEIRA DE COLECTIVOS.

Cómpre, que no prazo máis breve posíbel nos contestedes a este correio indicando se estades de acordo en calquera das iniciativas que vos propoñemos: patrocinio, participación na FEIRA DE COLECTIVOS ou ámbalas dúas propostas. Tambén podedes chamarnos ao teléfono 680 73 02 41.

CASO DE PRESTARNOS O VOSO APOIO CO PATROCINIO, achegádenos CANTO ANTES o LOGOTIPO ou imaxe que queirades incluir nos cartazes que xa estamos deseñando. Pódedes anexalo no correio de volta.

Esperamos ter sido clar@s e concisos.

Unha aperta.

Colectivo Opaíí - Rádio FilispiM, 93.9 FM

--
OPAII-Rádio FilispiM [93.9 FM]
A rádio livre e comunitária da comarca de Trasancos
www.opaii.blogspot.com
filispina@gmail.com ou opaii.rfm@gmail.com
Apdo. 303 15401 Ferrol (Galiza)
_____________-

sábado, marzo 01, 2008

Concentración e Feira este 8 de Marzo de 2008 en Ferrol e Narón, no Día Internacional das Mulleres


DIA INTERNACIONAL DAS MULLERES
8 DE MARZO DE 2OO8

Nin un paso atrás!

As mulleres non podemos perder dereitos

Levamos un longo camiño andado desde que en 1910 se acordaba na Conferencia Internacional Socialista de Mulleres, celebrada en Copenhague, sinalar o 8 de Marzo como un día de mobilización e loita polos dereitos das mulleres. A nosa sociedade ten avanzado cara onde soñaban as mulleres que viviron a Segunda República, e como nin chegaron a imaxinar as que tiveron que sobrevivir á dictadura franquista. Con todo, sabemos que nos queda moito por camiñar. Tamén sabemos que o que temos conquistado até agora pode sernos arrebatado por intereses políticos, económicos ou relixiosos. Isto é o que sucedeu nas últimas décadas en paises como Afganistam, Iraq, Nicaragua, Exipto, EEUU ou Polonia. Isto é o que pretenden as forzas reaccionarias representadas pola Conferencia Episcopal e a cúpula do Partido Popular.

Asistimos, nestes últimos meses, a un discurso ameazador que relaciona un suposto caos social coa liberdade das mulleres, co noso estatus de cidadás en igualdade e cos dereitos conseguidos até agora. E dos discursos preténdese pasar aos feitos. Así xa se fixo, abrindo procesos xudiciais a mulleres que se acolleron á Lei do Aborto, demostrándonos que esta lei é insuficiente para protexer e garantir o noso dereito a decicir, e nos deixa desprotexidas ante a reacción machista. Políticos conservadores, para a nosa intranquilidade, aseguran que se gañan as eleccións van facer cumprir a Lei do Aborto. E dicer, haberá máis mulleres enxuiciadas, máis clínicas fechadas e máis obxección de conciencia na sanidade pública. Os discursos non paran aí. Fálase do divorcio como un mal da nosa sociedade e descúlpase a violencia machista por falta de paciencia e capacidade de sacrificio das mulleres.

Para o noso asombro, estes políticos, coreados pola Conferencia Episcopal, falan de negar os dereitos humanos, o dereito á igualdade, a lesbianas e gais, intentando impoñer un modelo único de familia. Ademais, o racismo tinxe este discurso que pretende que recuperemos o medo á liberdade de épocas escuras, de exclusión e sufrimento para as mulleres. A situación é grave porque falamos da institución relixiosa con máis poder no noso país e dunha forza política maioritaria.

A Marcha Mundial das Mulleres recolle moitos anos de experiencia de loita feminista de todas partes do planeta. É por iso que sabemos que cando soan tambores anunciando pasos atrás, retrocesos na conquista dos nosos dereitos, o mellor xeito de facerlles fronte é a denuncia, a organización e a mobilización. Este 8 de Marzo estaremos presentando autoinculpacións de ter abortado nos xulgados das sete cidades galegas. Facémolo para mostrar a nosa solidariedade coas mulleres enxuizadas, para denunciar unha lei que non garante o noso dereito a decidir. Estaremos organizando, ao longo da xeografía galega, actos de denuncia e toma de conciencia, do que nos xogamos se nos arrebatan o que levamos conseguido. Estaremos visibeis, ocupando os espazos públicos. Estaremos unidas ao resto das mulleres do planeta que senten a necesidade de cambiar o mundo para cambiar a vida das mulleres, e que hai que cambiar a vida das mulleres para cambiar o mundo.

Se queres sumarte á nosa resposta contra a reacción machista consulta:
http://www.feminismo.info

NIN UN PASO ATRÁS!
AS MULLERES NON PODEMOS PERDER DEREITOS

Están programadas concentracións e actos en toda Galiza, nas sete cidades entregaran-se autoinculpacións nos diferentes xulgados.

Mobilización, Denuncias e Actos en Ferrol e Narón:

  • Concentración en Ferrol e entrega de autoinculpacións nos xulgados, na Rúa Coruña ás 12 do mediodía.

  • Feira Feminista, no Pavillón da Mocidade [A Gándara] en Narón, de 18:00 a 21:00 hrs. Libros, Música, Poesia, Arte, Artesania, ...

__________

marchagaliza.ferrol@gmail.com

Coordenadora Local de Ferrol - Terra
da Marcha Mundial das Mulheres na Galiza
FENE [Ferrol-Terra]:
Escola Fonte do Campo S/N
15500 Fene - Galiza

Telfs 671695968 - 652201003 - 667685430 - 696732735

Enlaces da Marcha Mundial das Mulleres:

___________

xoves, febreiro 28, 2008

A tsunami de cemento

A tsunami de cemento
Manuel M. Barreiro
Tempos Novos - Xaneiro de 2007


Unha desmandada tsunami de cemento desola a costa, estraga espazos naturais e imponse como motor dunha economía baseada no lucro depredador e no consumo seriado. Xera riqueza express, ordena veladamente intereses políticos e obedece paulovianamente a voraces promotores inmobiliarios. As grandes áreas metropolitanas do Estado foron banco de probas, colonizou logo a costa mediterránea e aleitou fabulosas fortunas. Eivadas as tradicionais bolsas de solo urbanizábel, a vaga urbanizadora ameaza o litoral galego.

Galiza posúe o 35% da liña costeira do Estado e soporta na súa beiramar unha cota de superficie urbanizada do 15,8%, sobardando en case tres puntos a media estatal. Os nosos concellos ribeiráns suman 816.000 vivendas e, en 2010, terán, de cumprirse as previsións, outras 620.000 máis.

O arquitecto Rem Koolhaas estudou as cidades xenéricas, produto urbanístico sen identidade, liberado da historia e afincado na ausencia de norma. A cidade xenérica comparte ADN co modelo urbanístico que devasta o noso litoral, xorde da táboa rasa e da proscrición do planeamento, descoida a calidade de vida dos cidadáns e alenta a corrupción.

As pequenas marbellas nadas da euforia urbanizadora son espazos políticos sedados, acalmados pola permisividade da infracción e por un clientelismo redistribuidor das frangullas marxinais da especulación. Son feudos domeñados por alcaldes con amplos poderes no mercado do solo e fixan autoritariamente o skyline do concello. A súa política despreza o coidado do público e dos servizos básicos, sabedores de que os novos enclaves só estarán ocupados temporalmente –segunda residencia, praza estival...– por cidadáns en tránsito que demandan ocio rotineiro, zonas de compra e seguridade, pero que non castigarán electoralmente o feismo construtivo ou o derrame do patrimonio natural. Unha democracia de esixencia cero.

A Xunta adiantou que impedirá desenvolver solo urbanizábel a menos de 500 metros do mar. A lei entrará en vigor a mediados de 2007 se a súa vontade política non abranda tras a guerra do ladrillo que iniciarán grandes promotores e alcaldes investidos como empresarios político-inmobiliarios. Combate desigual se non se encara coa axuda dunha cidadanía esixente e cun programa firmemente sostido por PSdeG e BNG.

No debate sobre a megaexplotación urbanística da costa non intervirá positivamente unha cidadanía atomizada por un raizado individualismo propietario que aplaude a liberalización absoluta do solo para gañar máis no zoco inmobiliario. Tampouco han ser sostén do goberno políticas reactivas, ao xeito de non-no-meu-patio, coas que, ás veces, coidamos do benestar próximo fronte aos desmandos ambientais ou a construción de maldeseñadas infraestruturas.

O urbanismo, invisibilizado pola súa xestión tecnocrática, é das políticas públicas menos accesíbeis e a que máis eficazmente reduce ás persoas aos roles de propietario ou consumidor. Coa prohibición non bastará, hai que armar consenso cívico. O goberno galego deberá investir máis en comunicación social e facer un esforzo na implicación dos cidadáns, se quere ter aliados fronte á coalición de intereses inmobiliarios, financeiros e mediáticos e os xestores políticos municipais.

Axendas locais para a habitabilidade, a humanización dos espazos urbanizados, a dotación de servizos de calidade ou a protección do medio poden parecer fráxiles diques diante da tsunami de cemento e ladrillo mais son, porén, unha peza imprescindíbel dun eco-urbanismo sustentábel co que evitar á destrución do país que, sen a implicación cidadá, non será posíbel.
______________

http://dpaso.blogspot.com
____________

É tempo, pois -nunca mellor dito-, de lér Tempos novos

ARREDOR DE NÓS
Información plural intoxicación e `marketing´
Agustín Rodríguez Caamaño
22-Marzo- 2007
laopinióncoruña.es


Acarón de tanto balbordo nos medios, existe unha publicación mensual de información para o debate que leva dez anos de vida sen incumplir un só mes o compromiso editorial cos seus lectores; iste feito resulta soprendente nun sector editorial galego diversificado onde o índice de lectura é baixo e onde levan esmorecido polo camiño outras iniciativas semellantes. Emporiso hai agora un certo alento esperanzador por mor da nova e oportuna Lei do Libro e da Lectura, aprobada por acordo xeral no Parlamento galego o pasado 12 de decembro que se agarda posibilite revitalizar a industria editorial.

Ista revista mensual, supoño, vive só da fidelidade dos suscriptores, mais resulta esencial aos lecores con inquedanzas, para estaren ao día e segui-lo latexo dos temas sociais políticos,económicos e cultuurais do País e do mundo.

Agora ben, Tempos Novos, o texto que comentamos, é descoñecido pola maioría dos cidadáns/ás co costume normal pola lectura e a información no entorno actual de marketing, de autobombo xeralizado e medios partidarios, onde che meten sen decartarte farelo relón, por fariña; istas eivas son máis evidentes aquí nun País sen conciencia de eu en xeral, desinformado. En resume, cunha montaxe de diseño moi actual, Tempos Novos non ten o espallamento, a difusión social e mediática merecente, pois só atopámola á venda nos quioscos moi ben surtidos e nalgunhas librerias que venden xornais e revista.

Cal é, daquela, a razón da continuidade no noso estreito mercado? Quizais esté nun traballo feito con empeño, profesionalidade e amor á nosa comunidade nacional. E de acordo co recolllido nos tres últimos numeros que examinamos de Tempos Novos, o segredo de manterse débese a que "o traballo duro e milagroso dos comenzos traducíuse nun medio de comunicación en compromiso coa verdade e a independencia de calquer tipo de poder"; pero do mesmo xeito renovou tamén "o compromiso coa sociedade e con Galiza", abríndose a unha nova e creativa etapa, reforanzando o posicionamento crítico contra os embaixadores do pensamento único e destapándose á participación, á pluralidade dos puntos de vista e ao debate de ideas".

A publicación está dirixida polo periodista Luis Álvarez Pousa. Nos tres últimos exemplares figuran entre outros moitos, os colaboradores: Xavier Alcalá, Bieito Iglesias, Iago Martínez, Belén Puñal, Justo Beramendi, Fermín Bouza, Xoán López Facal, Albino Prada, Xaquín Marín, Pepe Carreiro, Suso de Toro, María Xosé Porteiro, Olga Nogueira, Inma López Vila,

Fernández Leiceaga, Anxo Guerreiro, Xaime Subiela, Xosé Veiras García, Jaime Barreiro Gil, Xavier Vence

Deza...

Por razóns de espacio escollemos só un tema de doente actualidade da autoría de Manuel M. Barreiro; trátase do traballo A tsunami de cemento. Velaquí unha síntese: "Unha desmandada tsunami de cemento desola a costa, estraga espacios naturais e imponse como motor dunha economía baseada no lucro depredador e no consumo seriado e obedece a voraces promotores inmobiliarios. As grandes áreas metropolitanas do Estado foron banco de probas, clonizou logo a costa mediterránea e egordou fabulosas fortunas. Eivadas as tradicionais bolsas de solo urbanizábel a vaga, a onda urbanizadora ameaza o litoral galego".

"Aquí as pequenas marbellas son espazos politicos acalmados pola permisividade da infracción e por un clientelismo redestribuidor das frangullas da especulación. Son feudos domeñados por alcaldes con amplos poderes no mercado do solo".

É tempo, pois -nunca mellor dito-, de lér Tempos novos.
________________________

Violencia Machista

VIOLENCIA MACHISTA
Por Luis Álvarez Pousa
lapousa@axornalistas.com

28.02.2008


Catro mulleres asasinadas con só seis horas de diferencia. Causa arrepío. Hai leises, a do Estado e a de Galicia, que intimidan e cercan aos violentos, e hai tamén unha progresiva toma de conciencia sobre as causas desta lacra social. Pero polo que se ve non son suficientes para deter esa sangría. Cortala de raíz é un obxectivo que se nos resiste. O que demostra que non é só con ameazas de cárcere ou de discriminación como os instrumentos do estado de dereito poden frear esta bestialidade. Algo máis profundo está detrás. Algo que está incrustado no lado oscuro da sociedade, e que forma parte dun sistema de relacións de poder no que ás mulleres lles tocou a peor parte. Malia os avances, seguimos recoñecendo a diario múltiples manifestacións que teñen no modelo patriarcal de sociedade o seu principal alimento.

Mentres non erradiquemos esa fonte de violencia, non será posible liberar ás mulleres dese pesadelo. Requírese unha viraxe radical da escala de valores na que asentou a priorización histórica do rol masculino sobre o feminino. Nunca como agora estiveron a información e o saber tan democratizados. Nunca o acceso a eles foi tan amplo, producindo así uns moi altos niveis educativos e culturais en sociedades nas que, paradoxalmente, seguen albergando no seu seo casos tan crueis como o destas catro mulleres asasinadas con escasas horas de diferencia. Non tiñamos que baixar a garda. Por máis que as cifras oficiais nos alegren a vida ca día facéndonos crer que vivimos no mellor dos mundos, hai que desconfiar. A perspectiva androcéntrica permanece activada no corazón das sociedades opulentas. As conclusións dun estudo recente apuntaban unha escalofrinate porcentaxe: unha de cada tres mulleres acabarán sendo nalgún tramo das súas vidas vítimas da violencia de xénero. Sen excesivas diferencias na comparación entre as mulleres do primeiro e do terceiro mundo.

Hai esixencias de máis recursos para impedir que os violentos consumen os seus crimes. E tamén de medidas aínda máis coercitivas. Axustar todo o relacionado coas medidas integrais dirixidas á sensibilización e á prevención, é prioritario. Pero en paralelo cun gran pacto social. Cos medios de comunicación á cabeza. Deles dependerá en boa medida que ese pacto se nutra dos valores (igualdade, solidariedade coas vítimas, non discriminación por razóns de sexo?) que han servir de antídoto fronte aos contravalores nos que a violencia machista ten o seu sostén.

O Autor na Galipedia
O Autor na web do Colexio profesional de Xornalistas
O Autor é xornalista, profesor de universidade, escritor, ... e director da Revista Tempos Novos
_____________

martes, febreiro 26, 2008

O Complexo químico-industrial e de xestión de residuos, veciño de REGANOSA, solicita a Autorización Ambiental Integrada

O colectivo Ferrol-CAPE advirte-nos dun anuncio publicado hoxe no DOG, pola Dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental, polo que esta notifica que se somete a información pública a solicitude de Autorización Ambiental Integrada, para a instalación de fabricación de formol, colas e resinas; xestión de residuos de Marpol; coxeneración e recepción, almacenamento e distribución de hidrocarburos, en Punta Promontorio, no concello de Mugardos xunto á planta regasificadora de REGANOSA, promovida por Forestal del Atlántico, S.A., empresa do Sr. Tojeiro que conforman xunto a IMEGASA un perigoso complexo químico - industrial e de xestión de residuos [MARPOL].

A Autorización Ambiental Integrada consiste basicamente nun permiso único que establece un condicionado ambiental para o inicio ou continuidade das actividades industriais contempladas no seu ámbito de aplicación. Establece ademais un enfoque integrado no procedemento de autorización, esixindo a plena coordinación administrativa dos organismos implicados na súa concesión.

Esta Autorización Ambiental Integrada que solicitou Forestal del Atlántico, S.A. é unha resolución do órgano competente da Xunta de Galicia, pola que se permite, aos efectos da protección do medio ambiente e da saúde das persoas, explotar a totalidade da instalación baixo as actuais condicións destinadas a garantir que a mesma cumpra o obxecto e as disposicións da Lei 16/2002 de Prevención e Control Integrados da Contaminación. [Concreción Lexislativa da Directiva 96/61/CE, do Consello, de 24 de setembro, relativa á Prevención e ao Control Integrados da Contaminación, no Estado Español] Con isto pretende-se validar a continuación da actual explotación do complexo químico-industrial e de xestión de residuos [MARPOL] baixo un só permiso de avaliación ambiental.

Máis adiante continuaremos informando deste asunto máis compre, desde xa que colectivos sociais e veciñais, así como as organizacións ecoloxistas tomen nota e consulten a documentación que está exposta no Concello de Mugardos para preparar as correspondentes alegacións ao perigoso despropósito químico-industrial e de xestión de residuos altamente contamibnantes que xunto a REGANOSA son unha bomba de reloxería que ameaza á Ría e a nosa seguridade e vida.

Diario Oficial de Galicia
martes, 26 de febreiro de 2008
DOG nº 40


CONSELLERÍA DE MEDIO AMBIENTE E DESENVOLVEMENTO SOSTIBLE

Anuncio do 4 de febreiro de 2008, da Dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental, polo que se somete a información pública a solicitude de autorización ambiental integrada para a instalación de fabricación de formol, colas e resinas; xestión de residuos de Marpol; coxeneración e recepción, almacenamento e distribución de hidrocarburos, no concello de Mugardos (A Coruña), promovida por Forestal del Atlántico, S.A. Clave 2006/0349_NAA/IPPC.

Versión completa da disposición nun arquivo pdf: - 04000D053P060.PDF

Verxión completa da disposición numha imaxe en formato jpg: Marfol.jpg
_____________

Información na web da Xunta de Galicia

Normativa básica de Autorización Ambiental Integrada
___________

Marco legal básico de autorización ambiental integrada:

Lexislación europea:

Lexislación estatal:

Lexislación autonómica:

___________
[Para ampliar clicar acima da imaxe]
_________

Asemblea da Rede Galiza Non Se Vende: Domingo dia 2 de Marzo

De: Galiza Non Se Vende
-info@galizanonsevende.org-
Para: artabra21@gmail.com,
lista Galiza non se vende
-lista@galizanonsevende.org-
Data: 26 de fevereiro de 2008 23:46
Asunto: Asemblea da Rede Galiza Non Se Vende



Como parece evidente que a maioría decántase polo *domingo día 2*,
celebraremos a asemblea ese día ás *10:30* no local da asociación

A Gentalha do Pichel - Rua de Santa Clara, 21, Compostela

A orde do día, en principio, será a seguinte:

1.- Organización interna
2.- Valoración da manifestación
3.- ILP
4.- ENCE
5.- Proposta do Voto nulo

A orde do día é susceptíbel de cambiarse ao comezo da asemblea
Cremos que é importante exista un moderador
_______________

http://galizanonsevende.org/
________________

Autorización ambiental integrada

Autorización ambiental integrada

Protección medio ambiente. Normativa ecolóxica española. Intervención Comunidades Autónomas


INTRODUCIÓN

A Lei 16/2002 de 1 de xullo de Prevención e Control Integrados da Contaminación é unha transposición da Directiva Comunitaria 96/61/CE do Consello de 24 de setembro e supón unha das actuacións máis ambiciosas para a aplicación do principio de prevención da contaminación no funcionamento de determinadas instalacións industriais.

Na liña que a norma se transpone, a nova Lei exponse como obxectivo evitar ou polo menos reducir, a contaminación da atmosfera, a auga e o chan, para alcanzar un nivel elevado de protección do medio ambiente no seu conxunto. É dicir, trata de evitar que o control de emisións por separado contribúa a que a contaminación transfírase a de un a outro medio e conseguir a mellora do medio ambiente en xeral.

Con iso preténdese integrar os criterios e variables ambientais no sector industrial para, a través da mellora tecnolóxica e a consecuente redución de emisións contaminantes, contribuír á loita contra procesos como o cambio climático ou a choiva aceda.

Como sabemos, esta Lei non afecta a todos os sectores industriais senón que soamente aplícase a aqueles descritos no Anexo 1 da Lei que poderían resumirse en: Instalacións de combustión, produción e transformación de metais. Industrias minerais, industrias químicas, xestión de residuos, industria do papel e cartón, industria téxtil e do coiro, industrias agroalimentarias e explotacións gandeiras, consumo de disolventes orgánicos e industria do carbono. A todo isto debemos engadir como excepción as instalacións ou partes das mesmas utilizadas para a investigación, desenvolvemento e experimentación de novos produtos ou procesos.

O principal instrumento que crea a Lei PCIC para intentar lograr os seus obxectivos é a creación da Autorización Ambiental Integrada, esta autorización que despois desenvolveremos máis profundamente consiste basicamente nun permiso único que establece un condicionado ambiental para o inicio ou continuidade das actividades industriais contempladas no seu ámbito de aplicación. Establece ademais un enfoque integrado no procedemento de autorización, esixindo a plena coordinación administrativa dos organismos implicados na súa concesión.

Esta nova figura de intervención administrativa aglutina e substitúe ao conxunto de autorizacións ambiéntalles existentes ata a data e, establece un condicionado ambiental para o funcionamento de complexos industriais que desenvolvan actividades incluídas no seu ámbito de aplicación. Esta autorización outórgase con carácter previo a outras autorizacións ou licenzas sustantivas exixibles.

Debemos engadir, xa como último punto a tratar dentro desta breve introdución o caso especial de Cataluña. Esta Comunidade Autónoma ten unha Lei propia sobre medio ambiente, Lei 3/1998 de 27 de febreiro, anterior á Lei estatal e que contén certas particularidades que desenvolveremos nun apartado especial.

A AUTORIZACIÓN AMBIENTAL INTEGRADA: SUXEITOS E CONTIDO

Como xa mencionamos na introdución, os sectores aos que se aplica a Lei PCIC, non son todos os considerados contaminates senón que se cingue unicamente a aqueles sectores industriais que aparecen no Anexo 1 da Lei, considérase que estes sectores son os que máis contaminación xeran e xa que logo os que máis deben controlarse se queren alcanzar os obxectivos de prevención ambiental previstos na Lei.

Este esquecemento dos demais sectores industriais considerados como -menos contaminantes- provocou unha serie de reaccións contrarias na doutrina e o mundo xurídico polo simple feito que, se o que se pretende é protexer o medio ambiente, debe protexerse en todos os ámbitos, desde os máis contaminantes aos que contaminan menos. Entendemos que fose necesario que a Lei profundase máis no seu esforzo de simplificación administrativa e xa que logo que deberían haberse engadido todos os sectores industriais, ata os menos contaminantes que neste momento continúan suxeitos a unha multiplicidad de autorizacións.

Outro aspecto da Lei que merece unha especial mención é aquelas industrias xa existentes que teñen as autorizacións correspondentes en base ao plan anterior á Lei e xa que logo que conseguiron no seu día todas as autorizacións necesarias para cumprir a Lei en materia de Medio Ambiente. Estas Industrias ten agora un prazo para obter a autorización ambiental integrada que termina o 30 de outubro de 2007. O feito que a Lei só fale das -autorizadas- deixa fóra deste prazo aquelas empresas que están traballando na ilegalidade, é dicir, que non cumpren coa normativa vixente ata a data, nestes supostos a súa situación de ilegalidade manteríanse (non poden esperar ata 2007 para regularizar a súa situación) e xa que logo atópanse en situación de ilegalidade co agravante que a nova Lei impón sancións que chegan ata os 2.000.000 de € e nas circunstancias nas que se atopan poderían ser sancionadas de inmediato.

En relación co anterior, e como contrapunto, é interesante falar por un instante do caso de Cataluña, o cal despois desenvolveremos máis profundamente. A Lei 3/1998 de Cataluña, que tamén é unha transposición da Directiva 96/61/CE contemplouse un réxime de adaptación máis suave que o da Lei estatal porque se tiña en consideración ás instalacións existentes e non autorizadas (as que non tiñan todos as autorizacións da Lei antiga), a estas outorgábaselles un prazo de dous anos e medio para que obtivesen a autorización ambiental.

Respecto ao contido desta Autorización Ambiental Integrada debemos fixarnos principalmente no artigo 22 da propia Lei que establece cal debe ser o contido mínimo da Autorización Ambiental Integrada. Este contido mínimo debe establecer as medidas de protección do aire, auga e chan, incluídas as medidas relativas aos residuos e, en xeral, do medio ambiente no seu conxunto. Entre outras cousas deberá fixar os valores límite de emisión das sustancias contaminantes, cuxa determinación haberá de basearse nas mellores técnicas dispoñibles. Non especifica a Lei cales serán estas técnicas que haberán de servir para fixar os valores límite de emisión, pero as define, dunha forma moi xenérica, así di que -técnicas- significa a tecnoloxía utilizada xunto á forma en que a instalación foi deseñada, construída, mantida, explotada, ou paralizada; -dispoñibles-: técnicas desenvolvidas a unha escala que permita a súa aplicación no contexto do sector industrial correspondente, en condicións económicas e técnicas viables, tomando en consideración os custos e beneficios, tanto se as técnicas utilízanse ou producen no Estado membro correspondente coma se non, sempre que o titular poida ter acceso a elas en condicións razoables; -mellores-: as técnicas máis eficaces para alcanzar un alto nivel xeral de protección do medio ambiente no seu conxunto.

O PAPEL DESTACADO DAS COMUNIDADES AUTÓNOMAS E O PROCEDEMENTO DE SOLICITUDE DA AUTORIZACIÓN AMBIENTAL INTEGRADA

Un dos aspectos destacados desta Lei é o rol que se lles designou ás Comunidades Autónomas. O procedemento que debe realizarse para obter a Autorización Ambiental Integrada pasa imprescindiblemente polas Comunidades Autónomas sen esquecer a potestade de Concellos ou Organismos de Concas que manteñen potestades similares ás que mantiñan antes da aprobación da Lei.

En primeiro lugar, e como feito máis destacado diremos que a Autorización Ambiental Integrada é un permiso que concede o órgano competente da Comunidade Autónoma na que se sitúa a instalación que o solicita.

Desde o punto de vista de control, as Comunidades Autónomas deberán dispor da información, en cada unha das instalacións industriais, das emisións, os focos das mesmas, os valores límites de emisión e as melloras técnicas dispoñibles aplicadas. Estes datos serán remitidos ao Ministerio de Medio Ambiente para a elaboración do Inventario Estatal de Emisións e a súa comunicación á Comisión Europea a efectos da elaboración do Inventario Europeo de Emisións Contaminantes.

En segundo lugar, e xa máis centrados no procedemento diremos que, o prazo máximo que ten a Comunidade Autónoma competente para resolver unha solicitude é de dez meses, pasado o cal, sen haberse notificado resolución expresa, entenderase desestimada a solicitude. Neste punto a Lei PCIC sepárase do criterio establecido na Lei 30/1992 de Réxime Xurídico das Administracións Públicas e Procedemento Administrativo Común que consagra como regra xeral o silencio administrativo positivo nos procedementos iniciados a instancia de parte.

Dentro do procedemento administrativo previsto na Lei PCIC, intégranse as necesarias actuacións en materia de avaliación e as esixidas polas normativas sobre riscos de accidentes nas que interveñan sustancias perigosas. Así mesmo, esíxese unha serie de informes ao longo da tramitación do procedemento de obtención da Autorización Ambiental Integrada, talles como o informe urbanístico do Concello en cuxo territorio situar a instalación ou o informe do organismo de conca nos supostos nos que a actividade sometida á Autorización Ambiental Integrada precise autorización de vertedura ao dominio público hidráulico.

Doutra banda, o procedemento para o otorgamiento da Autorización Ambiental Integrada substitúe ao procedemento de otorgamiento da licenza municipal de actividades clasificadas regulado polo Decreto 2414/1961 polo que se aproba o Regulamento de Actividades Molestas, Insalubres, Nocivas e Perigosas. No entanto, a nova Autorización non substitúe á citada licenza municipal que segue sendo exixible por separado.

A Lei PCIC establece un prazo máximo de duración de oito anos, transcorrido o cal deberá ser renovada e, no seu caso, utilizada por períodos sucesivos.

A FINALIDADE DA AUTORIZACIÓN AMBIENTAL INTEGRADA

A autorización ambiental integrada constitúe a pedra angular dun novo esquema edificatorio de protección ambiental, ante todo revolucionario en comparación coa concepción tradicional na defensa do medio natural desenvolvida ata o momento.

Para iso a intención do novo sistema autorizatorio, o seu propósito último, non é outro que redefinir as estruturas da protección ambiental apostando pola prevención e o control integrados da contaminación.

A finalidade da autorización ambiental atópase expresamente prevista no apartado 1 do artigo 11 da Lei. O fin da autorización é, neste sentido, dúplice ou cunha dobre vertente, tanto no procedimental ou formal, como no sustantivo ou material.

Comezando polo aspecto procedimental, coa autorización ambiental integrada trátase de condicionar o exercicio das actividades sometidas ao réxime integrado da prevención e o control da contaminación. Iso a través dun único e complexo procedemento no que se pretende que quede asegurada a coordinación entre as diferentes Administracións con competencias na materia. En última instancia, esta simplificación administrativa que trata de instaurar a Lei PCIC, susténtase na axilización dos trámites e na redución das cargas administrativas dos particulares cando, como ata o momento sucedeu, teñen que enfrontarse a procedementos múltiples, difíciles e, por que non dicilo, extremadamente custosos en tempo e diñeiro ata ante distintas Administracións. O desafío que se introduce coa autorización ambiental integrada é importante, máxime cando, o procedemento autorizatorio en toda a súa extensión tan só poderá prolongarse ata un prazo máximo de terminación de 10 meses tal e como xa vimos antes.

Polo que respecta ao plano sustantivo ou material, a definición dun sistema integrado de prevención e control da contaminación pasa por integrar nun único acto de intervención administrativa todas e cada unha das diversas autorizacións ambientais sectoriais existentes ata o momento e que por si soas e independentes unas doutras se fan precisas para permitir o exercicio da actividade e a explotación dunha instalación industrial. A esas autorizacións refírese o artigo 11 no seu apartado 1. b). Con todo na enumeración que se realiza en devandito precepto non se inclúe, entendemos que de modo consciente, a mención á licenza municipal de actividades clasificadas pola imbricada subsistencia deste réxime nos termos que se expresan no artigo 29 da Lei PCIC.

A integración nunha única autorización da variada gama de títulos autorizatorios ambientais que deben solicitarse por unha actividade non é plena. Esta circunstancia obriga a modular necesariamente a consideración da categoría que estamos analizando como autorización integrada.

Ademais, ocorre que a propia sistemática empregada na Lei PCIC non só non axuda a crer nas posibilidades da autorización como autorización integrada, senón que constitúe, a feixes, unha mala mostra da técnica lexislativa empregada. Iso polo seguinte. O artigo 11 titúlase finalidade da autorización ambiental integrada. Devandito precepto divídese á súa vez en 4 apartados dos que sorprendentemente tan só o primeiro deles é o que se dedica en esencia á finalidade da autorización ambiental integrada.

Non só o propósito integrador da autorización ambiental non se alcanza totalmente, senón que se algunha dúbida existise desta afirmación, pode comprobarse o alcance do que sostemos concretamente nos outros 3 apartados restantes do artigo 11 que estamos considerando. Por unha banda estase afirmando que se opta, a través dun só procedemento, pola integración nun único título autorizatorio de todas e cada unha das autorizacións previstas no resto da lexislación ambiental, para a continuación pór de manifesto que a autorización integrada precede o otorgamiento no seu caso, doutras autorizacións que igualmente sexan obrigatorias, entre as que se atopa a licenza municipal de actividades clasificadas, ou que a súa otorgamiento serao sen prexuízo doutras autorizacións e concesións que sexan precisas para a ocupación ou utilización do dominio público de acordo coa normativa en materia de augas e costas. De modo algún pode considerarse que o precepto sexa afortunado para manifestar unha finalidade integradora da autorización, a diferenza do artigo 12 da Lei catalá 3/98, de 27 de febreiro, tamén referido á finalidade da autorización ambiental e onde aí si se consegue ofrecer á vista do intérprete e do aplicador da norma unha coherencia sustantiva e procedimental na consecución desa mira de integración. Pola contra, esa finalidade non é enteiramente cumprida no texto do artigo 11 da Lei PCIC, nin moito menos a resultas da análise detallada da regulación contida no conxunto do texto, e máxime cando no mesmo artigo citado invítase a pensar precisamente o contrario.

O CASO ESPECIAL DE CATALUÑA; A LEI 3/1998 SOBRE A INTERVENCIÓN INTEGRAL DA ADMINISTRACIÓN AMBIENTAL EN CATALUÑA

A Lei 3/1998 de 27 de febreiro diferénciase das demais leis xerais en que se limita á intervención administrativa integrar en función da natureza e importancia das actividades e en relación á Directiva 96/61.

O obxecto desta lei é establecer o sistema de intervención administrativa das actividades susceptibles de afectar ao medio ambiente, a seguridade e a saúde das persoas no ámbito territorial de Cataluña. Como podemos comprobar o seu obxecto é moito máis ambicioso que o comprendido na Directiva 96/61 pois non se limita ao campo do medio ambiente senón que alcanza tamén a protexer outros bens xurídicos de primordial interese.

O seu ámbito de aplicación esténdese a todas as actividades públicas ou privadas, susceptibles de afectar ao medio ambiente, a saúde ou a seguridade. As autorizacións e sistemas de control ambientais sectoriais agrúpanse para levar a cabo un enfoque integrado no procedemento de valoración dos diferentes tipos de emisións ao aire, ao auga e ao chan, de modo que se evite a transferencia de contaminación entre os distintos medios.

Establécense tres sistemas de prevención, utilizándose a técnica lexislativa da listaxe de actividades por anexos á lei. Así temos:

- Réxime de autorización ambiental da Administración autonómica, para as actividades do Anexo I (as máis importantes a efectos económicos e ambientais).

- Réxime de licenza ambiental por parte do Concello, para as actividades do Anexo II (con previa cualificación nalgúns casos e municipios da actividade por parte da Administración autonómica).

- Réxime da comunicación ambiental (deber de comunicación ante o Concello) para as actividades do Anexo III. Os Concellos, mediante regulamento poden substituír este réxime de simple comunicación, polo de licenza de apertura, que se pode tramitar simultaneamente coa licenza de obras se esta fose preceptiva.

Advírtese, que a través da Lei 3/1998 aproveitouse a ocasión para mellorar e renovar a regulación das chamadas actividades clasificadas sometidas ao Regulamento de Actividades Molestas, Insalubres, Nocivas e Perigosas do ano 1961, que, con ser unha norma adiantada ao seu tempo, xa se atopa desfasada. Por suposto que a técnica lexislativa non permite derrogar un regulamento de carácter estatal de modo que mediante a Disposición Adicional Sexta déixase sen aplicación en Cataluña o citado RAMINP.

En liñas xerais podemos dicir que a transposición da Directiva comunitaria 96/61 atópase balizada de escollos, tanto polos problemas competenciais que expón como pola implicación dos diferentes niveis administrativos que conforman as Administracións Públicas no noso país (Estado, Comunidades Autónomas e Entidades Locais). O lexislador catalán merece un xuízo favorable, máxime cando é o primeiro exemplo de control e prevención integral ambiental no noso país. A Lei 3/1998 crea, un sistema propio de intervención administrativa para a Comunidade Autónoma catalá, instaurando tres sistemas de prevención: a autorización ambiental autonómica, a licenza ambiental municipal e a comunicación ambiental.

BREVE MENCIÓN Á ETIQUETA ECOLÓXICA

O aumento da sensibilización ambiental entre os consumidores cara aos problemas ambientais ocasionou unha maior esixencia de produtos cuxa produción e procesamiento teña un menor impacto ambiental.

Esta esixencia fixo que nos últimos anos xurdan no mercado un gran número de etiquetas ecolóxicas para clasificar os produtos segundo a súa agresión ao medio ambiente.

O Ecoetiquetado ten como obxectivos principais promover que os produtos fabríquense co menor prexuízo posible para o Medio Ambiente, e informar aos consumidores sobre as repercusións ambientais dos produtos que consome.

Así por exemplo, a Etiqueta Ecolóxica Europea ( EEE), Regulada polo Regulamento (CEE) Nº 880/92 do Consello, é de carácter voluntario e abarca toda a Unión Europea, sendo recoñecido, xa que logo, en calquera dos Estados Membro independentemente do país onde se obtivo.

Este Ecoetiquetado dá ademais a potestade ao consumidor para que escolla os produtos que cre que son menos contaminantes e tamén así pode el colaborar na conservación do medio ambiente dun xeito máis ou menos pasivo.

CONCLUSIÓNS

Un dos aspectos positivos que achegou esta nova norma é o decrecimiento da Burocracia ambiental, é dicir, a redución do ?papelorio?. Logrouse reducir a unha soa autorización todo ou case todo o relacionado con actividades industriais contaminantes. Isto a de axudar a que tamén sexa máis fácil manterse dentro da legalidade, estar -autorizado-.

Neste punto atopámonos co problema antes exposto na Lei das empresas non autorizadas e como a lexislación catalá, todo e ser anterior, resolveu o problema cunha solución sinxela pero eficaz. Talvez a Lei Estatal debería haberse fixado máis na Lei catalá xa que, en concepto son o mesmo, unha transposición da Directiva 96/61/CE. O feito que a Lei catalá fose anterior debería haberse estudado en profundidade polo lexislador estatal e corrixir os erros que aquela puidese ter e copiar o realmente interesante e compatible co concepto de Lei estatal.
_______________

Asemblea da PA21, o martes 25 de marzo de 2008

CONVOCATORIA DA ASEMBLEA XERAL DA PLATAFORMA ÁRTABRA 21.




Día:
Martes 25 de Marzo de 2008
Hora: Ás 7 da Tarde
Lugar: Ateneo Ferrolán


O vindeiro martes 25 de marzo, terá lugar a Asemblea Xeral ordinaria da PA21, para valorizar a actividade desenvolta desde a última asemblea celebrada e a concreción dos acordos tomados.

Ademais temos que analisar a documentación da Rede "Galiza Non Se Vende", tanto as bases organizativas como as Políticas, para participar na Asemblea da Rede en Compostela o 13 de Abril, cun posicionamento concreto
______________

luns, febreiro 25, 2008

Denuncian o comezo do enchido do oco da Mina das Pontes nas condicións máis perigosas de todas as opcións posibeis

FUSQUENLLA, ADEGA-TRASANCOS, VERDEGAIA E SGHN-FERROL DENUNCIAN O COMEZO DO ENCHIDO DO OCO DA MINA DE AS PONTES NAS CONDICIÓNS MÁIS PERIGOSAS DE TODAS AS OPCIÓNS POSIVEIS

http://www.tecnomaps.com/wp-content/Mina_de_As_Pontes.jpg

A principios de xaneiro, ENDESA anunciou o comezo do transvase do Eume para mediados dese mesmo mes. As entidades Fusquenlla, ADEGA-Trasancos, Verdegaia e SGHN-Ferrol solicitaron nesas datas á Consellería de Medio Ambiente unha moratoria para o transvase, debido á seca deste outono, que motivara unha baixada de caudal consideravel con respecto a outros anos. Como en anteriores ocasións, non se recibiu notificación algunha por parte da Consellería, pero o certo é que a moratoria se levou adiante, e a día de hoxe ENDESA non puido comezar o transvase do Eume, o que non foiu óbice para que, en contra das prescripcións do Estudo de Impacto Ambiental do Proxecto do Enchido do oco da mina de As Pontes, o recheo do oco comezase co Enchido Pasivo a base das augas procedentes da chuvia e máis dos regos que rodean o oco da mina.

Mina de As Pontes en Google Maps

O Enchido Pasivo foi desestimado no seu momento pola propia empresa, por considerar que esta opción ocasionaba graves prexuízos para o conxunto das zonas afectadas, incluídas as augas do río Eume, que terían que soportar a afluencia das augas contaminadas do futuro lago, unha vez enchido este, e por rebouse, considerándose que sería maior a afección que no suposto dun enchido forzado a base do transvase do Eume.

mina a cielo abierto de As Pontes

Así, na páxina 341 do Estudo de Impacto Ambiental sinálase o seguinte:

“Para la alternativa del llenado pasivo se han obtenido valores de calidad negativos en el 47,69% de los indicadores ambientales analizados, lo que supone una afección negativa en casi la mitad de los parámetros estudiados.(…) La calidad ambiental alcanzada estaría por debajo de los niveles de restauración que requiere el hueco de mina…”

Na páxina 343 indícase:

En la evaluación ambiental obtenida para la alternativa del llenado pasivo… todos los indicadores ambientales analizados sufrirían impactos ambientales negativos, directos, acumulativos y/o sinérgicos, a corto plazo, permanentes, irreversibles, continuos y críticos, porque supondrían el desarrollo de un proyecto aleatorio sin ningún tipo de control ni habría posibilidad de aplicar las medidas correctoras adecuadas para lograr un mínimo de calidad ambiental exigido.”

Atopámonos, pois, cun empeoramento da situación, xa que se opta agora polo peor dos escenarios e, visto o que se dixo enriba, cun considerable incremento dos riscos que este proxecto conleva. ENDESA non é descoñecedora dos cambios climatolóxicos actuais, que, de repetirse en anos posteriores, impedirían o Enchido Forzado a base dun transvase. Así e todo, non cejan no seu empeño a pesar das nefastas repercusións que tería. Pouco importa que isto afecte ao Parque Natural das Fragas do Eume, a mellor representación de bosque atlántico europeo, nin o perigo de contaminación de acuíferos, nin os cambios atmosféricos que afectarían á poboación de As Pontes, con repercusións inluso sobre a saúde das persoas. Agora si, queda claro que o seu único obxectivo é acadar a máxima rendibilidade na empresa.

Por estas razóns, as entidades citadas novamente denuncian este asunto ante a Consellería de Medio Ambiente e con notificación á Fiscalía de Medio Ambiente do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza, solicitando que cese o enchido e se realice o inmediato desaloxo, por medio de bombeo, das augas acumuladas no fondo da mina. Malia que isto supón unha contaminación suplementaria á xa existente para o río Eume, aínda non tería un carácter irreversivel, cousa que si ocurriría unha vez que o volume de auga fixese imposivel o bombeo.

Escrito ao Fiscal Xefe do TSXG Fiscalia de Medio Ambiente

Escrito ao Conselleiro de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible
_________________

Enlaces relacionados:

ADEGA, Fusquenlla, SGHN e Verdegaia denuncian que Endesa comezou a cubrir a explotación mineira coas augas de choiva acumuladas nas súas inmediacións
[23.02.2008]

Adega-Trasancos, Fusquenlla, SGHN e Verdegaia denuncian o enchido pasivo do oco da mina que Endesa ten en As Pontes
[22.02.2008]

O colectivo ecoloxista Erva considera que a lagoa artificial que ha asolagar a mina das Pontes responde á "vontade do bipartito" de levar a papeleira para este concello. Por Antía Rodríguez
[25.01.2008]

O lago artificial das Pontes, para os vertidos da nova Ence? Por Esther Rodríguez
[25.01.2008]

Erva denuncia o proxecto do lago das Pontes como tapadeira dos verquidos da futura ENCE
Polo Grupo Ecoloxista Erva
[24.01.2008]

O lago das Pontes, por Marcelino Fernández Mallo
[19.10.2007]

A Sociedade Galega de Historia Natural, Verdegaia e Fusquenlla contra o lago da mina de As Pontes
[09.10.2007]

Recuperación ambiental da Mina das Pontes: A FEG quere saír o paso das declaracións realizadas hoxe polo Conselleiro de Medio Ambiente
[15.02.2007]

Recuperación da Mina das Pontes: A FGG lamenta que se conciba a solución de restauración dun complexo problema ambiental orixinando outro

[14.02.2007]

Guerrilleiros das Fragas rexeita o modelo de recuperación de Endesa

[09.12.2006]

Xornadas: Restauracion Mina das Pontes, 2 de decembro
[30.11.2006]
______________

Escrito ao Conselleiro de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible

SR.CONSELLEIRO DE MEDIO AMBIENTE E DESENVOLVEMENTO SOSTIBLE

As entidades Fusquenlla, ADEGA -Trasancos, Sociedade Galega de Historia Natural-Ferrol e Verdegaia notifican que a principios de xaneiro, ENDESA anunciou o comezo do transvase para mediados dese mesmo mes. As presentes entidades solicitaron nesa data á Consellería de Medio Ambiente unha moratoria para o transvase, debido á seca deste outono, que motivara unha baixada de caudal considerable con respecto a outros anos. A moratoria levouse adiante, e a día de hoxe ENDESA non puido comezar o transvase do Eume, o que non foiu óbice para que, en contra das prescripcións do Estudo de Impacto Ambiental do Proxecto do Enchido do oco da mina de As Pontes, o recheo do oco comezase co Enchido Pasivo a base das augas procedentes da chuvia e máis dos regos que rodean o oco da mina.

O Enchido Pasivo foi desestimado no seu momento pola propia empresa, por considerar que esta opción ocasionaba graves prexuízos para o conxunto das zonas afectadas, incluídas as augas do río Eume, que terían que soportar a afluencia das augas contaminadas do futuro lago, unha vez enchido este, e por rebouse, considerándose que sería maior a afección que no suposto dun enchido forzado a base do transvase do Eume.

Así, na páxina 341 do Estudo de Impacto Ambiental sinálase o seguinte:

“Para la alternativa del llenado pasivo se han obtenido valores de calidad negativos en el 47,69% de los indicadores ambientales analizados, lo que supone una afección negativa en casi la mitad de los parámetros estudiados.(…) La calidad ambiental alcanzada estaría por debajo de los niveles de restauración que requiere el hueco de mina…”

Na páxina 343 indícase:

“En la evaluación ambiental obtenida para la alternativa del llenado pasivo… todos los indicadores ambientales analizados sufrirían impactos ambientales negativos, directos, acumulativos y/o sinérgicos, a corto plazo, permanentes, irreversibles, continuos y críticos, porque supondrían el desarrollo de un proyecto aleatorio sin ningún tipo de control ni habría posibilidad de aplicar las medidas correctoras adecuadas para lograr un mínimo de calidad ambiental exigido.”

Atopámonos, pois, cun empeoramento da situación, xa que se opta agora polo peor dos escenarios e, visto o que se dixo enriba, cun considerable incremento dos riscos que este proxecto conleva. ENDESA non é descoñecedora dos cambios climatolóxicos actuais, que, de repetirse en anos posteriores, impedirían o Enchido Forzado a base dun transvase. Así e todo, non desiste do seu empeño a pesar das nefastas repercusións que tería. Pouco importa que isto afecte ao Parque Natural das Fragas do Eume, a mellor representación de bosque atlántico europeo, nin o perigo de contaminación de acuíferos, nin os cambios atmosféricos que afectarían á poboación de As Pontes, con repercusións inluso sobre a saúde das persoas. Agora si, queda claro que o seu único obxectivo é acadar a máxima rendibilidade na empresa.

No proxecto optouse polo escenario de enchido número tres, descartando os outros tres, por producir graves afeccións ao medio. Polo tanto, e non sendo seguro, debido aos cambios climatolóxicos, que se poida facer o transvase nas condicións expresadas no proxecto, e respectando o caudal ecolóxico, este ano non se podería comezar o enchido. Iniciar co Enchido Pasivo é unha temeridade que as administracións, atendendo ás súas obrigas de vixilancia e coidado do medio ambiente, non deben permitir. Na nosa opinión, estase incurrindo nunha infracción medioambiental grave ao non levar adiante a opción escollida. A autorización deuse en base a esa elección.

Por estas razóns, as entidades citadas novamente denuncian este asunto ante a Consellería de Medio Ambiente e con notificación á Fiscalía de Medio Ambiente do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza, solicitando que cese o enchido e se realice o inmediato desaloxo, por medio de bombeo, das augas acumuladas no fondo da mina. Malia que isto supón unha contaminación suplementaria á xa existente para o río Eume, aínda non tería un carácter irreversivel, cousa que si ocurriría unha vez que o volume de auga fixese imposivel o bombeo.