mércores, marzo 25, 2020

As persoas vulnerábeis e os dereitos básicos: o confinamento e o distanciamento social aumenta a precariedade e a exclusión das persoas con menos recursos económicos, volve-se fundamental o coñecer as medidas administrativas acordadas, os dereiros e como acceder aos mesmos


As persoas vulnerábeis e os dereitos básicos: o confinamento e o distanciamento social aumenta a precariedade e a exclusión das persoas con menos recursos económicos, volve-se fundamental o coñecer as medidas administrativas acordadas, os dereiros e como acceder aos mesmos


A responsabilidade e compromiso das alcaldias e das persoas que teñen ao seu cargo as políticas sociais nos diferentes concellos é fundamental, nestes tempos de crise sanitaria, económica e social, provocada polo novo coronavirus (Covid-19), mais que ás persoas vulnerábeis coñezan os seus dereitos básicos, as medidas que toman os concellos e outras administracións, e como acceder a todo isto, é fundamental para manter a súa vida diaria diante desta crise.

A curva de contaxios non deixa de subir, polo que aumentará o tempo de corentena e con el tamén aumentaran as nosas dificultades para cubrir necesidade básicas. É por iso que se necesitan medidas e políticas sociais para garantir unha vida digna. O pasado 16 de marzo demandabamos dos concellos un plan de choque social en cada concello, para atender as necesidades de maiores en soidade e pobres. Os concellos con máis ou menos medios e suceso, puxeron en marcha medidas para paliar a situación destes colectivos. Mais a dificultade está en primeiro lugar na difusión destas medidas para que chegue aos colectivos que necesitan acoller-se a elas, en segundo lugar como facer chegar as mesmas e por último se realmente poden satisfacer as necesidades básicas ou outras derivadas do confinamento e distanciamento social das persoas empobrecidas. Por poñer un exemplo, o móbil converteu-se nunha necesidade básica, e aínda que socialmente está moi estendido ate 90% da poboación, este necesita ter saldo suficiente para poder estar comunicado en igualdade de condicións. Por outra banda non todo o mundo ten computadores, nin internet na casa e hoxe en día por mor da suspensión das clases, estas fan-se a través das aulas virtuais, polo que moitos escolares quedan sen ese seguimento escolar e perdendo parte da súa escolarización que se pretende suplir con programas nas TVs, pero ademais de ser insuficientes, falta o seguimento do profesorado. Esta situación podería-se saber coa coordinación de titorías e centros por concellos, para saber o alumnado que necesita ese apoio escolar extraordinario.

Por outra banda son moitas as persoas que tendo ou non tendo unha pequena axuda ou subsidio, ao non poder acceder a un emprego, complementaba a súa economía con traballos non regulados nin declarados, limpeza de portais, empregada do fogar, coidados de maiores, pequenos traballos de pintura e outros amaños, recollida de chatarra e moblaxe ou outros obxectos, limpeza de rochos e casas, rozas e apaños en xardíns privados, ... toda unha economía somerxida que complementa as precariedades económicas de moitos fogares. É por iso polo que nos parece importante a demanda da concelleira de benestar social de Ferrol, Eva Martínez Montero, de solicitar  á Xunta, a resolución urxente da Renda de Inclusión Social de Galicia (RISGA) e a renovación durante ao menos seis meses de aqueles expedientes que foron suspendidos. Pensamos que se debería somar as solicitudes de pensións non contributivas (PNC) e outras axudas que dependen da xunta como Axudas de Inclusión Social (AIS) ou en materia vivenda.

Desde a Rede, apoiamos as xestións do Concello de Ferrol, para poder utilizar a hospedaría da Casa do Mar que o ISM ten na zona portuaria, mais que a súa parte residencial está cedida á Xunta de Galicia. Casa localizada na estrada Alta do Porto, onde estaba situado o antigo cargadeiro de mineral de Rodolfo Lama, que conta con vinte e dúas camas e outras dependencias. Isto ten-nos que facer pensar na cantidade de edificios de propiedade pública pechados en Ferrol, sen uso que se lle podería dar utilidade social, agardemos que despois desta crise se aborde esta situación ate chegar a unha solución que contemple a súa utilización para o ben común e necesidades sociais e culturais.

Agora ve-se a debilidade do movemento social e veciñal constituído, ao non ser capaz de dar respostas comunitarias e de apoio ás veciñas e veciños que o necesitan, sen nin tan sequera poder comunicar ao Concello, as necesidades básicas dos sectores sen recursos suficientes, do seu respectivo barrio, parroquia ou lugar. Pois agás o caso de Canido que respondeu ao noso corre-e, e que ten feito un traballo comunitario previo con outras entidades do barrio, para detectar as vulnerabilidades sociais e prestar-lles apoio ou ao menos pasar a información ao Concello, para que este actúe nos casos de necesidade. O resto das asociacións veciñais atenden só aos seus socios por teléfono, sen ter detectado as vulnerabilidades sociais con antelación, cousa que deixan en mans dos servizos sociais que sabemos das súas deficiencias, sen amosar maior interese polas dificultades que moitas familias e persoas que viven en soidade teñen.

Desde os movementos sociais reivindicamos unha medida xeral para quen non ten ingresos como é a Renda Básica de Corentena, agardemos que se teña en conta. Todas aquelas persoas que non poden cubrir as necesidades básicas, ou por outros motivos necesiten axuda, deben acudir aos servizos que os concellos dispuxeron.

As Unidades Básicas de Traballo Social, están pechadas, polo que se dispuxeron teléfonos de emerxencia nos diferentes concellos, son os teléfonos aos que hai que acudir, sexa por carecer de persoas que podan atender, para ir a farmacia ou comprar alimentos, ou sexa porque hai unha necesidade de recursos económicos, ou outras necesidades que se consideren, mesmo información sobre as medidas adoptadas ou onde dirixir-se. Ao mellor tardan en coller o teléfono, mais é importante insistir, seguro que están atendendo a outras persoas. No caso de non ter saldo pedir a calquera veciña ou veciño que deixe chamar. E o resto das persoas procurar preocupar-se por todas as persoas que viven na nosa contorna, para que a ninguén quede en soidade ou sen recursos.

CONCELLO DE FERROL.-

Números de atención de Benestar Social: 981 944 234 e 981 944 230. Ambas dúas liñas atenderanse desde o Edificio Social no horario habitual de apertura do Concello, de 9 a 14 horas, para pór en contacto aos cidadáns coas áreas de Maiores, Dependencia, Necesidades Básicas, Menores ou Administracións, segundo corresponda. O Concello fai un chamamento ás persoas maiores para que chamen por teléfono ante calquera necesidade, ofrece-se un servizo esencial a disposición das veciñas e veciños, en especial das persoas máis vulnerábeis.

➤ “Se non podes, imos nós”, un novo servizo de axuda a quen non poida saír do seu domicilio para facer compras de alimentos o medicamentos durante o estado de alarma. Os teléfonos 981 320 000 e 698 126 700 recollerán chamadas de 10 a 18 horas de luns a venres e de 10 a 15 os sábados.

➤ Para as solicitudes de vales para alimentos, o Concello habilitou mecanismos para garantir que se sigan entregando alimentos a familias que xa os estaban a recibir antes da epidemia. En lugar dos voluntarios que se encargaban desa tarefa, optouse agora por canalizar esta axuda a través dos de Protección Civil. As solicitudes de vales faran-se a través dos números de teléfono de Benestar Social, 981 944 230 e 981 944 234.

Horarios de Autobuses interurbanos mentres dure o Estado de Alarma. | Acceder/Baixar. | Máis info na web da empresa concesionaria. | Ir á Web |

CONCELLO DE NARÓN.-

➤ Na área de Servizos Sociais, todas as axudas de emerxencia se están canalizando a través dun novo sistema que permite axilizar os trámites, e en lugar de realizar achegas económicas as persoas ás que se lles concedan as axudas, disporán duns vales para cambiar en establecementos colaboradores, ofrecéndose no día de hoxe para colaborar Eroski-Familia e Froiz. O Concello habilitou a maiores un número de teléfono, o 647 622 245, que atenderá Protección Civil, e que a través dun equipo de voluntarias do citado Corpo atenderá ás persoas maiores, que estean soas ou enfermas e precisen algún tipo de axuda. O teléfono de Concello 981 337 700 e o correo-e: naron@naron.es. Para máis info dar-se de alta na conta de WhastApp, no número teléfono: 607 344 434. Tamén polo facebook. Decreto da Alcaldesa do 13 de marzo: Acceder/Baixar.

CONCELLO DE FENE.-

➤ O departamento de Servizos Sociais amplía a atención aos colectivos máis vulnerábeis por mor da crise sanitaria. A área municipal de Benestar Social e Igualdade do Concello de Fene acaba de publicar o seu protocolo de actuación para a atención domiciliaria tanto a persoas dependentes como a aqueloutras que se atopen nunha situación de vulnerabilidade incrementada pola crise sanitaria da COVID-19. O departamento xa informara hai uns días do dispositivo que ten en marcha en colaboración con Protección Civil para achegarlle alimentos, artigos básicos e medicamento a aquelas persoas que vivan soas e que non dispoñan de apoio familiar para cubrir esas necesidades. Agora dá un paso máis e impulsa novas medidas que teñen por obxectivo garantir unha atención que chegue a máis xente e con servizos ampliados. Se fose necesario mesmo se prescindirá dos procedementos administrativos correspondentes de cara a conseguir a axilidade e inmediatez asistencial que requiren as actuais circunstancias. Para obter máis información ou solicitar axuda débese contactar co departamento nos teléfonos 981 492 706, 981 342 607 ou 607 616 840. | Ir á Web.

CONCELLO DE NEDA.-

➤ Para atender as petición de axuda de persoas maiores, soas ou enfermas. Ante a situación de alerta sanitaria xerada polo coronavirus, a Agrupación de Voluntarios de Protección Civil de Neda ponse a disposición das persoas maiores, daquelas que están soas ou enfermas para que, en caso de precisar axuda, chamen ao número de teléfono 629 224 622. Bando do Alcalde do 13 de marzo. | A atención no departamento municipal de Servizos Sociais está limitada a casos urxentes con cita previa 981 38 00 39. |  Web do Concello | Bando do Alcalde do 13 de marzo: Acceder/Baixar.

CONCELLO DE VALDOVIÑO.-

➤ O Concello vén de habilitar os números de teléfono 695 096 198 e 628 711 080 para atender as consultas e necesidades das veciñas e veciños maiores, daqueles persoas que viven soas e daquelas que se atopan nunha situación de especial vulnerabilidade. Así, a través destas liñas telefónicas, o Concello tentará resolver as dúbidas que a veciñanza teña en relación ás medidas e restricións aprobadas para previr a expansión do COVID-19 (coronavirus). Ademais, e en coordinación coa Agrupación Local de Voluntarios de Protección Civil, tentará dar resposta ás necesidades que xurdan no ámbito particular deste colectivo, como a entrega de medicamentos, produtos de primeira necesidade, desprazamentos a centros médicos… En todo caso, o Concello apela a un uso responsábel do servizo para garantir a súa eficacia en beneficio daqueles que máis o precisan. | Web do Concello. | Conta no twitter.

CONCELLO DE MUGARDOS.-

➤ No tempo de crise polo COVID19 a administración local antenderá vía telefónica ou a través das sedes electrónicas. Os servizos municipais básicos así como o servizo de axuda no fogar manteranse con normalidade.| Conta facebook. | Teléfono: 981 47 02 90.

CONCELLO DE ARES.-


➤ O Concello de Ares impulsará a axuda a persoas vulnerábeis para garantir a achega de alimentos, medicamentos e outros produtos de primeria necesidade durante a crise sanitaria do COVID 19. Aprobouse reforzar as axudas sociais destinadas a colectivos en situación de vulnerabilidade. As actuacións se engadirán ás que se ofrecen na actualidade a colectivos en situación de exclusión co reparto de alimentos da Cruz Vermella ou a maiores impedidos ou dependentes a través do servizo de axuda a domicilio. Canalizaran-se a través dos Servizos Sociais, coa entrega de artigos básicos e medicinas nos domicilios das persoas que non poidan realizar a súa compra directa, xa sexa por condicións médicas ou outras circunstancias que o impidan ou desaconsellen, tales como maiores enfermos ou con mobilidade reducida ou familias con fillos con problemas de conciliación sen rede social de apoio; así como outras persoas que poidan estar en situación xustificada de necesidade. Desde os Servizos Sociais municipais xa se iniciaron os contactos para ofrecer a axuda, ao tempo que se fai un chamamento para que todos aqueles que se atopen ante posibles situacións de emerxencia se dirixan ao Departamento de Servicios Sociais municipais, a través dos teléfonos 981448354 e 689242596. Coas valoracións dos seus equipos técnicos, o Concello facilitará a axuda pertinente para cada caso. | Web do Concello. | Conta de facebook. | Conta de twitter.

CONCELLO DE CABANAS.-

➤ O Cocello de Cabanas activa un plan durante o tempo que dure o estado de alarma para achegar medicinas ou alimentos de primeira necesidade destinado ás persoas que teñan dificultades de movemento, especialmente maiores que vivan soas. Información nos teléfonos 674 258 970 (Servizos Sociais, horario de 9 a 14h) ou no 687 048 928 (Protección Civil). | Web do Concello. | Conta no facebook. | Conta no twitter.

CONCELLO DE SAN SADURNIÑO.-

➤ O Concello de San Sadurniño en canto á atención á veciñanza neses servizos esenciais, a resolución da alcaldía confirma que a atención presencial estará motivada unicamente por razóns e urxencia e sempre será obrigatorio chamar antes ao Concello 981 490 027 ou mandar un correo a correo@sansadurnino.gal para que o persoal municipal valore obxectivamente a petición e, de ser o caso, dea cita previa para facer o trámite do que se trate. | Bando Municipal: Ir á Web. Conta facebook.

CONCELLO DE MOECHE.-

➤ Facemo-nos eco desta nota do Concello de Moeche que dá a medida do compromiso e solidariedade da xente do común, nun peueno concello como é o de Moeche, onde os recursos municipais son escasos: "AGRADECEMENTOS
Desde o Concello queremos facer público o noso agradecemento aos veciños e ás veciñas que se puxeron en contacto con membros do Goberno municipal ou co Concello para prestar a súa colaboración con material ou traballo persoal, a quen ofreceu unha vivenda, a quen ofreceu sulfatadoras para os labores de desinfección, ás moitas persoas que se puxeron a disposición do Concello para axudar no servizo de facer a compra ás persoas maiores e soas e a quen hoxe, coñeced
or de que estamos agardando polos traxes para a desinfección, trasladou a súa colaboración nestas tarefas de desinfección cun equipo de protección propio. Isto permitiranos adiantar as labores de desinfección mentres agardamos polo material solicitado á Consellería de Sanidade.
Mañá domingo 22 darase comezo coa limpeza desinfectante nalgunhas das zonas de maior afluencia de público
. Grazas pola vosa solidariedade". |
Conta no facebook. | Conta de twitter. | Web do Concello. Télefono de atención para casos urxentes: 981 404 006 , tamén en correo@moeche.gal. Pada dar-se de alta na conta de telegram do Concello, baixar o telegram ao móbil e logo poñer no buscador: @moecheconcello, dar-lle a entrar e xa está.

---

➤ COVID-19 e Servizos Sociais
O Ministerio de Dereitos Sociais e Axenda 2030 elaborou un Documento técnico de recomendacións de actuación desde os Servizos Sociais de Atención Domiciliaria ante a crise por Covid-19. | Acceder/Baixar.

#PlanDeChoqueSocial

#FicoNaCasaMaisConRendaBasica

--
Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os luns (menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). | Se queres participar achega-te! | POLO DE AGORA MENTRES DURE O TEMPO DE CONFINAMENTO, POR MOR DO ESTADO DE ALARMA, NON HAI XUNTANZAS PRESENCIAIS. | Teléfono para asuntos urxentes: 645158113

_______ _______

Medidas especiais do Concello de Ferrol en tempos de crise sanitaria, social e económica, por mor da pandemia provocada polo novo coronavirus (Covid-19)


Bandos, decretos da alcaldía, acordos das diferentes concellarías e novas relacionadas.| Desde o 12 de marzo. | Ira-se actualizando na medida que se vaian publicando. | Organizadas da máis recente a máis antiga.| Actualizada o 8 de abril de 20120.

⏩ Decreto do Alcalde do Concello de Ferrol 08.04.2020. | Acceder/Baixar.

⏩ Bando 23 marzo 2020. Sobre a xestión dos residuos en tempo de crise. | 24.03.2020 | Taboleiro de anuncios - Bandos | Bando: Acceder/Baixar.

⏩ Decreto da alcaldía de actuación para o persoal empregado público do Concello de Ferrol con motivo do Coronavirus (COVID-19). | 17.03.2020 | Taboleiro de anuncios - Anuncios. | Decreto: Acceder/Baixar.

⏩ Bando COVID-19. Sobre medidas xerais como peche de instalacións municipais, suspensión de actividades e recomendacións. | 13.03.2020 | Taboleiro de anuncios - Bandos. | Bando: Acceder/Baixar.


O Concello propón cada día unha actividade cultural e unha sesión de deporte para desenvolver no fogar
➤ O Concello propón cada día unha actividade cultural e unha sesión de deporte para desenvolver no fogar. 26.03.2020 | O edil de Cultura, Educación e Deporte, Antonio Golpe, explica que este “ambicioso” proxecto pretende seguir atendendo as “inquietudes da cidadanía a través doutros medios”. | Ir á Web.

O Concello habilita unha web con enlaces a máis de 40 ofertas culturais gratuítas para todos os públicos
➤ O Concello habilita unha web con enlaces a máis de 40 ofertas culturais gratuítas para todos os públicos. | 25.03.2020 | A proposta inclúe plataformas que permiten visualizar obras teatrais, zarzuelas, óperas, concertos, películas, conferencias, visitar virtualmente museos e acceder a libros de balde. | Ir á Web.

➤ O Concello habilita o teletraballo para todo o persoal municipal que non precise acudir ao seu posto.| 25.03.2020 | Dende a declaración do estado de alarma, o Centro de Recursos Informáticos comezou a facilitar a conexión dende os seus fogares aos empregados públicos en función das necesidades organizativas. | Ir á Web.

A modificación do calendario fiscal, entre as primeiras medidas do Concello para paliar as consecuencias económicas da epidemia
➤ A modificación do calendario fiscal, entre as primeiras medidas do Concello para paliar as consecuencias económicas da epidemia. | (25.03.2020 | Implica o aprazamento de períodos de pago, requirimentos, dilixencias de embargo ou presentación de alegacións e, nalgúns supostos, a suspensión de recargas ou xuros de mora. | Ir á Web.

O Concello entrega no CHUF milleiros de máscaras, monos, batas e luvas doados durante os últimos días
➤ O Concello entrega no CHUF milleiros de máscaras, monos, batas e luvas doados durante os últimos días. | 25.03.2020 | Os voluntarios de Protección Civil tamén trasladaron material ao CAMF, ao 061, a Cáritas, ao albergue Pardo de Atín, ao persoal de atención á dependencia e ás residencias de maiores . | Ir á Web.

O Concello suprime o pleno do mes de marzo por mor do estado de alarma e da paralización  dos prazos administrativos
➤ O Concello suprime o pleno do mes de marzo por mor do estado de alarma e da paralización dos prazos administrativos. | 24.03.2020 | A Alcaldía asume temporalmente as competencias da Xunta de Goberno Local, cuxas reunións quedan suspendidas. | Ir á Web.

O Concello intensifica a desinfección con lixivia e a limpeza da cidade para evitar a propagación do Covid-19
➤ O Concello intensifica a desinfección con lixivia e a limpeza da cidade para evitar a propagación do Covid-19. | 24.03.2020 | Servizos reorganizou o persoal de Urbaser para preservar as condicións de seguridade dos traballadores e reforzar a hixienización diaria das rúas e dos contedores. | Ir á Web.

O alcalde emite un bando con recomendacións destinadas ao manexo dos residuos en fogares con persoas contaxiadas de COVID-19
➤ O alcalde emite un bando con recomendacións destinadas ao manexo dos residuos en fogares con persoas contaxiadas de COVID-19. | 24.03.2020 | Pide a colaboración dos cidadáns para facilitar o correcto funcionamento da recollida do lixo durante o estado de alarma. | Ir á Web.

O Concello pide á Xunta que axilice o cobro da Risga e active as solicitudes que    se atopan suspendidas
➤ O Concello pide á Xunta que axilice o cobro da Risga e active as solicitudes que se atopan suspendidas. | 23.03.2020 | A concelleira Eva Martínez vén de enviar un escrito ao goberno autonómico no que alerta de que as consecuencias da crise do Covid-19 están sendo “terribles” tamén a nivel social. | Ir á Web.

O Concello centraliza a entrega aos hospitais de máscaras, luvas, monos e gafas doadas polas empresas e clasifica o material no antigo Hospicio
➤ O Concello centraliza a entrega aos hospitais de máscaras, luvas, monos e gafas doadas polas empresas e clasifica o material no antigo Hospicio. | 23.03.2020 | O alcalde, Ángel Mato, agradece a todas as compañías a súa axuda nun momento no que "todos debemos colaborar coas autoridades sanitarias", especialmente a Cofer e a Navantia. | Ir á Web.

O Concello súmase á petición dos traballadores da recollida do lixo para que a cidadanía colabore no bo funcionamento deste servizo básico
➤ O Concello súmase á petición dos traballadores da recollida do lixo para que a cidadanía colabore no bo funcionamento deste servizo básico. | 21.03.2020 |Tanto o alcalde, Ángel Mato, como a concelleira Ana Lamas expresaron o seu agradecemento polo labor que están levando a cabo en circunstancias tan complicadas coma as destes días. | Ir á Web.

O Concello entregará os menús a domicilio aos usuarios deste servizo da Cocina Económica
➤ O Concello entregará os menús a domicilio aos usuarios deste servizo da Cociña Económica. | 21.03.2020 | A concellería de Seguridade, en colaboración co Protección Civil, asume o reparto para evitar os desprazamentos das persoas que ata agora recollían a comida no centro social. | Ir á Web.

O alcalde anuncia a intensificación dos controis na vía pública para garantir  o cumprimento das restricións impostas durante o estado de alarma
➤ O alcalde anuncia a intensificación dos controis na vía pública para garantir o cumprimento das restricións impostas durante o estado de alarma. | 20.03.2020 | Nos últimos días, a Policía Local lembroulles a numerosos cidadáns as limitacións decretadas polo Goberno e tivo que impoñer 40 denuncias. | Ir á Web.

O Concello prepara coas entidades sociais novas medidas para atender a persoas sen fogar en previsión de que se puidesen detectar máis casos
➤ O Concello prepara coas entidades sociais novas medidas para atender a persoas sen fogar en previsión de que se puidesen detectar máis casos. | 20.03.2020 |Os voluntarios de Protección Civil encargaranse de facerlles chegar ás familias en situación de necesidade os alimentos que as ONG xa lles estaban a entregar antes do inicio da epidemia. | Ir á Web.

O goberno local pon en marcha as primeiras medidas económicas para atenuar os efectos da crise entre os autónomos e as pequenas empresas
➤ O goberno local pon en marcha as primeiras medidas económicas para atenuar os efectos da crise entre os autónomos e as pequenas empresas. | 19.03.2020 |Modificará o calendario fiscal e aprazará as débedas tributarias coa Administración municipal. | Ir á Web.

O Concello activa un servizo para realizar a compra de alimentos e medicamentos     a quen o necesiten
➤ O Concello activa un servizo para realizar a compra de alimentos e medicamentos a quen o necesiten. | 19.03.2020 | A campaña municipal “Se non podes, imos nós” comeza mañá venres e atenderá ás persoas necesitadas de luns a sábado a través dos números de teléfono 981 320 000 e 698 126 700. | Ir á Web.

As policías Local, Nacional e Naval crean un mecanismo de coordinación para as labores de vixilancia en Ferrol
➤ As policías Local, Nacional e Naval crean un mecanismo de coordinación para as labores de vixilancia en Ferrol. | 19.03.2020 | O alcalde, Ángel Mato, presidiu esta mañá no pazo municipal a reunión da Xunta Local de Seguridade convocada para establecer as canles de comunicación e organización. | Ir á Web.

A Policía Local realizou onte 138 controis a vehículos e peóns
➤ A Policía Local realizou onte 138 controis a vehículos e peóns. | 18.03.2020 | Sancionou a un establecemento hostaleiro e a tres persoas por incumprir as medidas contempladas no estado de alarma. | Ir á Web.

O Concello pecha a Casa Solidaria e centraliza os trámites de Benestar no Edificio Social
O Concello pecha a Casa Solidaria e centraliza os trámites de Benestar no Edificio Social. | 17.03.2020 | A concellería mantén operativos os dous números de teléfono habilitados para canalizar as xestións relacionadas co Benestar. | Ir á Web.

Ferrol contará a próxima semana con 6 novos policías locais e onte comezaron as súas prácticas outros 10
➤ Ferrol contará a próxima semana con 6 novos policías locais e onte comezaron as súas prácticas outros 10. | 17.03.2020 | O Concello coordínase con Protección Civil e Bombeiros para garantir a atención aos cidadáns durante o estado de alarma, que poden solicitar axuda a través dos teléfonos habilitados.  | Ir á Web.

O Concello entregará vales para alimentos ás familias beneficiarias da beca comedor que o necesiten
➤ O Concello entregará vales para alimentos ás familias beneficiarias da beca comedor que o necesiten. | 16.03.2020 |Benestar Social garante a atención ás persoas sen fogar mediante a colaboración coas entidades sociais. | Ir á Web.

O Concello estuda medidas de apoio a autónomos e pequenos negocios para amortiguar o impacto da crise do coronavirus
➤ O Concello estuda medidas de apoio a autónomos e pequenos negocios para amortiguar o impacto da crise do coronavirus. | 14.03.2020 | O alcalde solicitoulles a todos os grupos políticos municipais a súa colaboración para poder poñelas en marcha. | Ir á Web.

O Concello pecha os parques infantís e os biosaludables
➤ O Concello pecha os parques infantís e os biosaludables . | 13.03.2020 | Benestar Social habilita entregas a domicilio para os usuarios de comedores sénior que carezan de recursos económicos. | Ir á Web.

O Concello pecha as instalacións nas que non se presten servizos esenciais e suspende a actividade cultural, deportiva e institucional
➤ O Concello pecha as instalacións nas que non se presten servizos esenciais e suspende a actividade cultural, deportiva e institucional . | 12.03.2020 | O alcalde anunciou esta tarde o aprazamento das Pepitas e da Mostra Musical do Eixo Atlántico e explicou que moi posiblemente haberá que cancelar os actos da Semana Santa. | Ir á Web.
_______

Fonte páxina web oficial do Concello de Ferrol.

O Concello pide á Xunta que axilice o cobro da Risga e active as solicitudes que se atopan suspendidas - Nunha situación excepcional son necesarias medidas excepcionais


A concelleira Eva Martínez vén de enviar un escrito ao goberno autonómico no que alerta de que as consecuencias da crise do Covid-19 están sendo “terribles” tamén a nivel social. | O Concello pide á Xunta que axilice o cobro da Risga e active as solicitudes que se atopan suspendidas.

O Concello de Ferrol, a través da concellería de Benestar Social, que dirixe Eva Martínez Montero, vén de solicitar á consellería de Política Social da Xunta, tanto á conselleira como ao director xeral de inclusión social, a resolución urxente da Risga (Renda de Integración Social de Galicia) e a renovación durante ao menos seis meses de aqueles expedientes que foron suspendidos.

No escrito enviado ao goberno autonómico, a edil explica que o motivo da solicitude é que desde que estallou a crise do Covid-19 a concellería de Benestar Social do Concello está recibindo novas necesidades dos cidadáns. A concelleira argumenta que ás familias que vivían nunha situación de vulnerabilidade e de exclusión social xa rexistradas como usuarias dos servizos sociais municipais engádense agora novos casos de persoas e mesmo familias enteiras que, debido ao parón provocado pola declaración de estado de alarma o pasado 14 de marzo, engrosan dun xeito notable o número de usuarios dos servizos sociais dos concellos. Máis aínda nunha cidade como Ferrol, “na que as situacións de vulnerabilidade tanto polo elevado número de desempregados como polo notable envellecemento da súa poboación son abundantes”. A crise sanitaria, insistiu, “está tendo unhas consecuencias terribles non só no eido da saúde, senón tamén no social”.

Eva Martínez explicou que o seu departamento está a verse “desbordado” polo incremento de peticións de novas familias e solicita á Xunta que considere facer este esforzo para paliar as novas necesidades que se están a xerar durante, ao menos, seis meses porque “unha vez conclúa o estado de alarma será necesario un período para que as persoas podan volver a súa actividade”. Deste xeito, e coa axuda tamén dos servizos sociais do Concello, “poderemos atender e chegar a máis familias e, sobre todo, poderemos garantir o futuro e a inserción sociolaboral de moitas persoas unha vez que volvamos á normalidade”.

Medias excepcionais

A concelleira puntualizou que “nunha situación excepcional son necesarias medidas excepcionais”, e destacou o importante esforzo que están a realizar tanto os servicios sociais do Concello como da Xunta. “As administracións estamos a traballar conxuntamente”, dixo, co obxectivo de acompañar ás familias máis necesitadas en circunstancias tan complicadas coma as destes días.

Fonte: Web Oficial do Concello de Ferrol. | 23 de marzo de 2020
_______

Coronavirus: cuestión de fe?, ... Por Iolanda Teixeiro Rei


Por Iolanda Teixeiro Rei [*]
25.03.2020


CORONAVIRUS: CUESTIÓN DE FE?


Namentras moitos de nós xa viviamos en confinamento por perigo de contaxio do Covid-19, as igrexas, catedrais, bancos e demais edificios relixiosos seguían abertos. Os fideis continuavan asistindo a misa mentres todo estava fechado agás locais de artigos de primeira necesidade como son os do ramo da alimentación. Cando nen sequer as persoas podiamos sair a pasear en soedade e debidamente protexidas, cando os nenos nen podían cruzar o limiar da porta da súa casa sometidos ao confinamento máis duro de todos os países do mundo, as igrexas e catedrais seguían oficiando misas. Será o incienso dos botafumeiros un antiséptico natural ou é que a inmunidade é cuestión de fe?.
Parece ser que as igrexas fecharon ao fin, mais non deixaron por elo aos seus fregueses sós coa biblia. Non fora a ser que se deran á livre interpretación das escrituras e provocaran un cisma do calibre do dos protestantes no XVI. Así que puxeron servizos mínimos e celebran misas online. Si. Xa non estamos nos tempos en que a modernidade tecnolóxica era obra do demo como cando o bispo vía con malos ollos a chegada a Ourense da primeira locomotora e con ella as ideias da Ilustración. O Vaticano abrazou de cheo a realidade virtual e hoxe, calquera católico sen se mover do fogar pode prender unha candea por un defunto, enviarlle flores, visitar virtualmente calquera catedral ou museo catedralicio e mesmo asistir a unha misa online. O único que é melloravel é a consagración, porque ainda que o Opus Dei aconsella non asistir ás misas online en pixama e coidar a escenografía poñendo unha cruz ou unha imaxe da virxe perto do ordenador e prendendo unha candea aromática, o certo é que ainda non foron quen de ofrecer as teleostias. A telecinesia e o teletransporte seguen asociándose ao Malino malia que eu non descartaría a incorporación das fotocopiadoras 3D ás dióceses coas posibilidade que se abren na transubstanciación eucarística. Anque, sinceiramente, nos pisos patera e nas camas quentes non sei eu se conviría a presenza de ningúen máis por moi sacrosanto que sexa.

De calquera modo, a relixión católica sempre estivo á avangarda da modernidade. De Constantino á Inquisición, foi perfeccionando, non só os instrumentos de tortura, senón tamén incorporándose antes cos laicos ás novas tecnoloxías. Os chamados centros de fomento foron pioneiros en ofertar aos nenos os videoxogos nos seus clubes elitistas e segregados. E hai que recoñecer que nisto, como en tantas outras cousas, gáñannos por goleada a laicos, agnósticos, ateos e incluso a aconfesionais.

Por que non podemos asistir no confinamento a unha misa atea, poño por caso?. Ou en vez da segunda epístola aos corintios, onde Paulo se defende contra os falsos apóstolos, asistir a unha sinopse de Traballo asalariado e capital de Marx ou a un resumo das súas Teorías da plusvalía? Maiormente cando estamos cismando neses ERTES e escoitando aos grandes empresarios aproveitando este maldito virus para ratear máis dereitos á clase traballadora co asubío ás zocas  do governo. Ou se cadra, implementar un programa online para os infideis onde se debatesen en videoconferencia obras marxinadas polas academias como O títere e o anano. O núcleo perverso do cristianismo de Zizek. Por qué non son cristián de B. Russell, Os ultras das Luces de Onfray, Calibán e a bruxa de Federici, Os enxeñeiros de Franco de Lino Camprubí...?

Comprendo que non é doado competir coa igrexa católica que sempre fixo gala dunha infraestrutura inmelloravel e a expensas do Estado como as autoestradas de pago fácil, sobre todo no que ten á propiedade. Xa no s.XVI, proclamou que grandes extensións de América e Africa eran terra nullius, afirmando que anque os indíxenas residiran nesas terras recén descubertas, os países cristiáns civilizados tiñan dereito a ocupalas e darlles un bon uso. O mesmo que hoxe coas intitulacións e os capeláns das herdanzas nos hospitais públicos, acumulan riqueza mentres falan dun Cristo que non era dono das súas vestiduras e botava aos mercaderes do templo.

Certamente, o máis curioso dos consellos do prelado do Opus para o confinamento é o dos retiros espirituais a imitación do seu fundador, Escrivá de Balaguer cando, en plena guerra civil provocada por uns golpistas apoiados pola igrexa, se agochara no consulado de Honduras no Madrid republicán, agardando por pasarse ao bando de Franco e aproveitando para aprender idiomas, (supoño que italiano e alemán), e reclutar os futuros tecnócratas que governarían co ditador, malia o caso Matesa e o pulso dos falanxistas. Porque a corrupción daqueles teares sen lanzadeira conseguira até botar a Fraga do ministerio da información á embaixada en Londres, non sen antes pasar pola Aguia das cerveixas. O poder da Obra foi e é tan enorme que nen o atentado mortal de Carrero Blanco nen a evasión millonaria probada de Vilá Reyes, indultado polo rei Juan Carlos, puido evitar o seu empoderamento a golpe de obra pública e o teatro desta Transición.

Así que mentres a chamada esquerda sistémica siga con políticas que manteñan os privilexios da igrexa no que ten á educación, fiscalidade, subvencións a fundacións, concertos... e a esquerda alternativa e/ou radical siga desartellada, continuarán pendurando as cruces do colo do ladrón, como dicía o poeta.

[*] Iolanda Teixeiro Rei, Activista ecoloxista e decrecentista. Unha das organizadoras do primeiro Congreso Galego de Decrecemento que tivo lugar en Ferrol, no mes de outubro deste ano 2018. Articulista e licenciada en Pedagoxía Social pola USC. Profesora de Tai Chi e Chi Kung en Ferrol. No facebook e no twitter. Artigos no Diario de Ferrol e Sermos Galiza.

Enviado por:
Iolanda Teijeiro
-iolandateixeiro@gmail.com-
24 de março de 2020 21:45
_______________

luns, marzo 23, 2020

Ana Pontón presenta as contribucións do BNG diante da crise provocada polo novo coronavirus (Covid-19)


23 de marzo de 2020.- O documento recolle o conxunto de propostas que o Bloque Nacionalista Galego achegou á Xunta de Galiza durante a primeira semana baixo o estado de alarma e de emerxencia sanitaria, para a súa consideración e inclusión entre as que o Goberno galego desenvolva directamente ou traslade ao Goberno central no marco da xestión da crise sanitaria e socioeconómica do coronavirus.

Elaboramos esta proposta e démoslle traslado á Xunta de Galiza por responsabilidade co noso pobo, desde a convicción de que estamos no momento de sumar e de actuar con unidade, con lealdade e con altura de miras fronte á situación adversa e complexa que o noso país enfronta.

Como é lóxico nunha realidade cambiante e inestábel como a que vivimos neste período, non se trata dun documento pechado, senón que poderá e deberá modificarse e ampliarse da man do contraste que o BNG está a facer co conxunto dos axentes sociais e económicos do noso país, aos que tamén estamos a informar da nosa proposta -que igualmente trasladamos á Xunta de Galiza- de creación dunha Mesa Galega de Axentes Sociais e Económicos.


https://youtu.be/eKEhgxN25TY

Documento propostas:

Queremos poñer a disposición de todas as persoas e colectivos interesados o documento elaborado polo Comité Interno do BNG para o Seguimento da Crise provocada polo novo coronavirus Covid-19: Aceder/Baixar (19 páxinas en formato pdf).

Néstor Rego traslada a Pedro Sánchez as propostas do BNG para atallar a crise do coronavirus. | 16 de marzo de 2020 | O deputado nacionalista lembrou que aínda fai sentido fechar Madrid, ao ser a cidade o foco máis grande de contaxios, e que se blinde Galiza. Aínda que tería preferido optar polo apoio ás Comunidades Autónomas que xa actuaran e a coordinación...

Néstor Rego exixe no Congreso que se blinde Galiza como mellor solución para atallar o problema. | 18 de marzo de 2020. |O BNG mostra a súa plena disposición a colaborar na solución para a erradicación desta crise sanitaria. Rego propón pechar Madrid como medida urxente ao ser o principal foco e potencial fonte de propagación do COVID19. O BNG afirma...
https://www.bng.gal/

Canle do BNG - Bloque Nacionalista Galego.

#Coronavirus.

#Covid-19.

Enviado por:
Lupe Ces
-lupeces@gmail.com-
23 de março de 2020 17:45
_______

As organizacións impulsoras do Plan de Choque Social consideramos que o RDL 8/2020 de medidas urxentes extraordinarias para facer fronte ao impacto económico e social do COVID-19 se queda moi curto na protección da maioría da sociedade e, en especial, da clase traballadora


Comunicado das organizacións impulsoras do Plan de Choque Social sobre as Medidas de Emerxencia acordadas polo Goberno Español

As organizacións impulsoras do Plan de Choque Social consideramos que o Real Decreto Lei 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urxentes extraordinarias para facer fronte ao impacto económico e social do COVID-19 se queda moi curto na protección da maioría da sociedade e, en especial, da clase traballadora.

Si o Goberno realmente non quere deixar a ninguén atrás, como sucedeu en 2008, debe ampliar as súas miras. Hai medidas que se teñen que aplicar de forma urxente para deixar de poñer en risco vidas e evitar un colapso sanitario e social.

O Goberno ten que escoitar a centenares de sindicatos, organizacións e plataformas antirracistas, feministas, ecoloxistas e sociais que esiximos unha saída desta crise sanitaria, social, de coidados, climática, ecolóxica e económica que poña a vida no centro e non os beneficios das grandes empresas. Deixar en mans da boa vontade do IBEX 35, os especuladores e outros poderes económicos a protección da sociedade e o medio ambiente non é unha opción si se quere evitar que se dispare, aínda máis, a desigualdade social, o deterioro climático e ambiental e a destrución de dereitos.

A continuación resumimos algunhas propostas urxentes que esiximos e que imos defender desde a solidariedade, a organización colectiva e a mobilización:

REFORZAR A SANIDADE PÚBLICA.
UNIVERSALIDADE DA COBERTURA SANITARIA.
INTERVENCIÓN DA SANIDADE PRIVADA SEN COMPENSACIÓN ECONÓMICA.


Os próximos días prevese que os sistemas sanitarios dos territorios onde se concentran máis casos de Covid-19 cheguen ao colapso. Non é casual porque o límite de capacidade da sanidade pública viuse reducido por máis dunha década de recortes e privatizacións.

É imprescindíbel e urxente dotar de recursos suficientes aos centros sanitarios. Da mesma forma, a escaseza de Equipos de Protección Individual (EPI) para todo o persoal destes centros pon en risco as súas vidas e a das persoas doentes e envía centenares de profesionais á corentena, debilitando aínda máis o sistema sanitario. A intervención da sanidade privada ten que traducirse xa na mobilización de todos os recursos privados ao servizo do interese xeral e a saúde pública. Esta mobilización masiva de recursos non pode traducirse nunha factura millonaria das empresas sanitarias privadas que provoque novos recortes logo da emerxencia.

Estas empresas deben deixar de parasitar recursos públicos nun momento en que son aínda máis necesarios que nunca. Na situación extraordinaria que vivimos, é importante reforzar a información e os servizos básicos de emerxencia para garantir Dereitos Sexuais e Reproductivos. A Interrupción Voluntaria do Embarazo (IVE) e a Anticoncepción de Urxencia (AU) seguen sendo servizos de urxencia para todas as mulleres independientemente da idade e de si teñen ou non tarxeta sanitaria.

PROTEXER ÁS TRABALLADORAS DE SERVIZOS ESENCIAIS

No medio desta emerxencia hai millóns de persoas traballadoras sostendo a vida en multitude de sectores ademais do sanitario: residencias, Servizo de Atención Domiciliaria, sociosanitarios, coidados, fornezo de auga e enerxía, transporte, limpeza, alimentación, farmacias e moitos outros. A maioría son traballadoras con condicións precarias e traballos pouco valorados socialmente. Esta primeira semana de estado de alarma desde todos estes sectores chegan denuncias da irresponsabilidade empresarial, a falta de aplicación de protocolos sanitarios e a práctica inexistencia de Equipos de Protección Individual (EPI). En moitos servizos externalizados polas administracións públicas reprodúcese esta situación. Ate agora Inspección de Traballo non está reaccionando coa rapidez e a contundencia necesarias á denuncia por parte dos sindicatos de situacións dramáticas.

É especialmente preocupante a situación en sectores en contacto permanente con grupos de risco como residencias ou o Servizo de Atención Domiciliaria que se atopan xa en colapso. Sen a precariedade que sofren as xeroculturas e o resto de traballadoras de coidados evitáronse contaxios e mortes. Tamén nos preocupa a situación de extrema vulnerabilidade na que se atopan as xornaleiras e xornaleiros migrantes do campo andaluz. Moitas viven en asentamentos de chabolas, sen acceso a auga ou a luz e sen ningún tipo de asistencia sanitaria e xurídica. Hai que intervir xa e obrigar ás empresas a adoptar medidas de protección inmediatamente.

Hai que sinalar a situación de abandono e vulnerabilidade das traballadoras do fogar e os coidados. O réxime especial da Seguridade Social priva-as do dereito ao paro e deixa-as con pensións máis minguadas que ao resto de traballadoras. Nesta crise sanitaria e de coidados están sufrindo despedimentos, as internas están encerradas cos seu empregadores e sen medidas de protección sanitaria nas que a inspección de traballo poida intervir. Para que a situación deixe de ser tan precaria débese ratificar o Convenio 189 da OIT. Mentres tanto, é improrrogábel a inclusión deste sector na provisión de Equipos de Protección Individual para evitar a propagación do contaxio.

PARALIZAR TODA ACTIVIDADE ECONÓMICA E PRODUTIVA NON ESENCIAL E LANZAR UN PLAN INDUSTRIAL DE PRODUCIÓN DE EPISs, TEST e EQUIPOS DE VENTILACIÓN

As medidas de protección da saúde pública quedáronse na porta das empresas. É unha irresponsabilidade que mentres se restrinxe a mobilidade e en pleno Estado de Alarmase permita que empresas con actividades que non son imprescindíbeis continúen coma se nada coa produción. Na maioría dos casos as empresas ademais funcionan con escasas ou nulas medidas de protección de riscos laborais. Durante a semana multitude de sindicatos, comités e persoais pararon a actividade dos seus centros de traballo a través da aplicación do artigo 21 Lei de Protección de Riscos Laborais.

Con todo, de novo, o Goberno non pode mirar cara a outra parte nin deixar en mans dos intereses privados a vida e saúde da xente. Hai que decretar a pechadura de toda actividade non esencial e evitar que sigan propagandose contaxios. Á vez hai que lanzar un plan industrial para producir todos os test, EPIs e equipos de ventilación necesarios, utilizando as instalacións e recursos das industrias paralizadas.

PROHIBIR OS DESPEDIMENTOS E INTRODUCIR UNHA RENDA BÁSICA DE CORENTENA UNIVERSAL E INCONDICIONAL

A patronal está aproveitando o shock para cargar nas costas da clase traballadora os custos desta crise. É urxente prohibir os despedimentos e anular os que se produciron desde o inicio da emerxencia. Ademais, a avalancha de ERTE case non diferenza entre pequenas empresas (50 traballadoras ou menos) sen ingresos que se xogan o seu viabilidade e multinacionais con beneficios millonarios, cunha exoneración do 75% das cotas da seguridade social. Hai que darlle a volta á situación e que as mutuas privadas e grandes empresas paguen o seu parte. Unha posibilidade é un permiso retribuído de 4 semanas asumido pola patronal sen prexuízo do que se poida acordar na negociación.

Ningunha despedida e ninguén exposta de xeito innecesario

Pero sen ou con traballo contractual, ninguén se pode quedar sen ingresos mentres dure a emerxencia sanitaria ou as consecuencias sociais serán devastadoras. Por iso é imprescindíbel introducir unha "renda básica de cuarentena" que garanta ingresos de xeito universal e incondicional mentres dure o estado de alarma. Esta renda básica debe garantir a substentabilidade da vida a traballadoras por conta allea, autónomas e profesionais que teñan que parar a súa actividade. Tamén deben protexer ás pequenas e medianas cooperativas que traballan desde a Economía Social e Solidaria, a quen subsisten en sectores máis precarios e desprotexidos como as traballadoras do fogar ou sectores da economía informal e a quen se dedican aos coidados de menores, dependentes e persoas maiores sen remuneración. O acceso á renda básica debe garantirse a toda persoa sen importar a súa nacionalidade, status de residencia ou situación administrativa.

Ademais, debe garantirse toda a potencialidade dos servizos sociais "sen funcionamento na maioría de administracións, ou ao mínimo da súa actividade" para que ningunha familia quede desprotexida sen alimentación nin bens básicos que son procurados por estes hoxe inexistentes servizos sociais.

RECURSOS PARA A INTERVENCIÓN EN VIOLENCIA MACHISTA

A estratexia do confinamento traslada toda a tensión, a carga dos coidados e a vulnerabilidade sobre as familias e outras unidades de convivencia, e especialmente sobre as mulleres. Necesítanse medidas de choque que manteñan activados e reforcen os recursos sociais de prevención, detección da violencia machista e apoio ás mulleres expostas a situacións de violencia neste contexto, para que o confinamento non se converta nun illamento e unha condena para elas.

LIBERACIÓN PRESAS VULNERÁBEIS

Nos cárceres as condicións de vida son xa de seu pésimas e a desatención sanitaria é unha constante. Ningún dos centros penitenciarios no Estado español ten capacidade para illar en condicións adecuadas (non en celas de castigo) aos internos que poidan presentar síntomas, nin moito menos tratar de forma adecuada a aqueles que poidan presentar unha sintomatoloxía grave. É por iso que esiximos que as presas que sexan clasificadas como poboación de risco pola súa idade ou por ter enfermidades previas sexan excarceraras de xeito inmediato.

SUSPENDER DO PAGO DE ALUGUEIROS, HIPOTECAS E SUBMINISTROS BÁSICOS E PARALIZACIÓN DE TODOS OS DESAFIUZAMENTOS

Esperar que se xere unha cadea de solidariedade por parte dos especuladores está condenado ao fracaso. Son necesarias medidas que lles freen. Hai que exonerar o pago de hipotecas e alugueiros (con compensación aos arrendadores particulares que o requiran) para que esta crise sanitaria non provoque que máis familias perdan o seu fogar. A moratoria do pago das hipotecas aprobada polo Goberno consiste nunha simple suspensión temporal con criterios moi restritivos. Cando finalice as persoas hipotecadas terán que seguir facendo fronte aos seus pagos -a diferenza das empresas que soliciten ERTEs, que quedarán exoneradas do pago das cotas de Seguridade Social-. Para a banca, só apraza o cobro e, de novo, non asumen ningún custo desta situación. Esiximos a exoneración dos pagos mentres dure esta situación e, polo tanto, que non se acumule débeda.

No mesmo sentido, hai que garantir o acceso a todos os subministros básicos (auga, luz, gas e telecomunicacións), sen restricións e cunha expresa prohibición de corte en todo o ámbito doméstico, e que as grandes empresas asuman o custo cos seus beneficios millonarios. Estes servizos esenciais para a vida deben ser xestionados de forma pública e democrática.

Para cumprir cos Ditames do Comité de Dereitos Económicos, Sociais e Culturais das Nacións Unidas, é tamén necesario alargar a paralización de todos os desafiuzamentos sen alternativa residencial máis aló da duración estrita do estado de alarma, dado que os seus efectos veranse nos próximos meses. Para paliar o efecto da crise a medio prazo débese constituír un parque público de vivenda suficiente.

PECHE DOS CIES, FIN DAS DEPORTACIÓNS E DERROGACIÓN DA LEI DE ESTRANXEIRÍA

Os dereitos civís, políticos, económicos, sociais e culturais das persoas migrantes e racializadas deben estar garantidos nesta situación de emerxencia sanitaria. A situación dos CIEs é moi similar á das prisións polo que se impón a necesidade de pechar todos os CIEs. Ademais, deben elaborarse medidas encamiñadas a evacuar ás persoas internas nos CETI's en Ceuta e Melilla e permitir o seu acceso á península.

Así mesmo urxe evitar que as medidas especiais das forzas e corpos de seguridade do estado sexan utilizadas para dar cobertura a redadas racistas. Hai que asegurar a protección os centros de acollida, poñendo especial atención á situación dos Menores Estranxeiros Non Acompañados (MENAS), e manter a cobertura das persoas que cumpran a maioría de idade e estean en situación de tutela, non deixándoas desamparadas. Para evitar poñer en especial situación de risco ás persoas migrantes é necesario derrogar a lei de estranxeiría e emitir a orde para que teñan validez identificativa os documentos caducados.

Tamén esiximos que se garanta a tradución de todas as instrucións gobernamentais, as recomendacións sanitarias e os recursos comunitarios que se habiliten, en varios idiomas atendendo a criterios de diversidade cultural de cada comunidade, así como a elaboración de material informativo de prevención en diversos idiomas.

GARANTIR RECURSOS PÚBLICOS SUFICIENTES PARA A APLICACIÓN DO PLAN DE CHOQUE SOCIAL

As medidas aprobadas polo Goberno ate o momento baséanse nun aumento do gasto público e á vez a exoneración do pago de impostos, é dicir, un descenso de ingresos cun sistema fiscal xa fortemente regresivo. Os miles de Expedientes de Regulación Temporal de Emprego poden baleirar a caixa da Seguridade Social para protexer os beneficios das grandes empresas privadas. Centenares de miles de soldos e cotizacións sociais van ser sufragadas con diñeiro público sen case condicións nin contrapartidas. Na crise global de 2008 o rescate ao sector bancario desprazo un problema de débeda privada ao sector público e isto non se pode volver repetir.

A banca debe asumir perdas económicas e devolver á sociedade o rescate non pagado que ascende a 65.725 millóns de euros. Tras máis de 23.000 millóns de beneficios declarados pola banca en 2019, hai que facerlles asumir a súa responsabilidade. Da mesma forma o IBEX 35 e o resto de empresas con enormes beneficios teñen que asumir a súa parte do custo desta crise. Non pode recaer de novo unicamente sobre as costas da maioría social mentres unha minoría segue enriquecéndose.

Estas medidas son imprescindíbeis, posíbeis e urxentes para unha saída da crise do coronavirus diferente á de 2008. Neste comunicado limitámonos a sinalar as liñas mestras dun Plan de Choque Social e non podemos detallar toda o seu concreción nunha batería máis concreta de propostas. As diferentes organizacións, sindicatos e plataformas impulsoras do Plan de Choque Social traballamos e seguimos traballando no seu desenvolvemento nos ámbitos de loita aos que nos dedicamos. Si o Goberno non aplica estas medidas ou as aplica parcialmente buscaremos todas as vías colectivas para presionar e garantir os dereitos de millóns de persoas.

Animamos a todas as persoas afectadas por esta crise a autoorganizarse e impulsar xuntas esta loita. Non imos consentir que a crise sanitaria e a paralización económica se convertan nunha nova escusa para aumentar o deterioro ecolóxico e climático, o empobrecemento da maioría da sociedade e a vulneración dos dereitos máis elementais.

Publicado pola PAH en 23.03.2020

Asinan máis dun cento de organizacións sociais, sindicais, veciñais, ... de todo o estado. | Ver.

#PlanDeChoqueSocial

#FicoNaCasaMaisConRendaBasica
--
Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os luns (menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). | Se queres participar achega-te! | POLO DE AGORA MENTRES DURE O TEMPO DE CONFINAMENTO, POR MOR DO ESTADO DE ALARMA, NON HAI XUNTANZAS PRESENCIAIS. | Teléfono para asuntos urxentes: 645158113

_______

domingo, marzo 22, 2020

Coronavirus: o valor da verdade, ... Por Iolanda Teixeiro Rei


CORONAVIRUS: O VALOR DA VERDADE


Por Iolanda Teixeiro Rei [*]
22.03.2020


Verdade ou non?

Cando era un rapaz, Bertrand Russell soñou que entre os papeis que deixara sobre a súa mesa de noite no dormitorio do colexio, atopava un no que se lía: “O que di doutro lado non é certo”. Volveu a folla e leu: “O que di doutro lado non é certo”. A penas espertou, buscou na mesiña. O papel non estava. [1]

A declaración en España do estado de alarma e de emerxencia sanitaria que nos ten encarcerados nos propios ou alleos fogares, moitos amoreados en infravivendas sen luz e incluso en pisos patera e sumetidos a unha treboada de informacións dos medios de comunicación, internet e redes sociais parciais, duvidosas e moitas veces fugaces ou contradictorias, mentres o exército nacional e da OTAN ocupa as rúas das cidades, semella un pesadelo do que non damos espertado ou unha distopía da seguinte temporada de Black Mirror.
Entón lembrei ese soño de Bertrand Russell e pareceume que somos personaxes dese soño a darlle a volta ao papel. Polo de agora aínda non espertamos mais cando iso aconteza pode que tampouco estea o papel. Non o hixiénico senón o que nos alerta de que o que di doutro lado non é certo polas dúas caras.

Anda por aí rulando un video de como hai unha década Al Gore  alertava de que a ameaza do mundo non era xa a nuclear senón a vírica. Mais non vexo ningún da alerta que xa viñan dando os decrecentistas moitos anos antes.

Non é a primeira vez que asistimos a un estado de emerxencia no mundo. Hai anos, na zona entre Borneo e Singapur, a calidade do aire chegou a ser tan irrespirabel que os governos víronse na obriga de declarar o estado de emerxencia temporal. En determinado momento, o primeiro ministro malaio chegou a levar en público unha máscara cirúrxica e aconsellou facer o mesmo aos seus compatriotas. Mais a causa non foi ningún coronavirus senón os incendios apocalípticos provocados pola destrución das selvas máis ricas do planeta para pagar a déveda a nós, occidentais civilizados. Estes incendios causados polo neoliberalismo globalizador expuxo a uns cen millóns de persoas a unha néboa de fume mesto que se vía desde fotografías tomadas desde satélites. Mais certamente iso non ía connosco que seguimos mercando caucho, azeite de palma e pasta de madeira dos hábitats dos nosos curmáns os orangutangos. Como di Franz J. Broswimmer, estamos a asitir a un Ecocidio. É o noso sistema depredador. É o noso consumismo que engorda máis e máis a cobiza das insaciabeis multinacionais.

Agora o COVID-19 enfróntanos a algo máis terribel que o Ébola pois este se cebava en países africanos como Uganda, Congo, Sierra Leona...mentres que o coronavirus de orixe en Wuhan ameaza o planeta e, sobre todo, aos países occidentais ou orientais de economías que xa poñen en xaque a Europa e os EEUU. De aí que os rumores, as sospeitas...ou o que di doutro lado non é certo bulan polas redes de comunicación como morcegos, os mesmos morcegos que semellan estar na orixe tanto do Ébola como do Covid-19.

Como di Carlos Taibo en Colapso, as causas maiores do mesmo son o cambio climático e o esgotamento das materias primas enerxéticas mais entre as causas secundarias, multiplicadores das tensións, están as epidemias e pandemias.

Na fase de capitalismo asasino, onde a saúde da cidadanía vendeuse ao lucro das grandes corporacións, coa privatización e deterioro nos sistemas públicos de saúde, a resposta política pasa por derrochar forzas e cartos en combatir o virus con metralletas e porras no canto de o facer con persoal sanitario, material axeitado e peche de fronteiras e empresas non indispensabeis, desde o primeiro momento. Hai moitas décadas que se sabe do risco das pandemias nun mundo globalizado de movementos continúos de persoas e mercadorías (e valla a redundancia, pois a mesma cousa somos para o capitalismo). Mais vemos que non hai nin protocolos estandarizados nin coordinación. Ao sumo comparecencias de coordinadores da emerxencia e políticos rodeados de altos cargos militares nos platós das televisións. Este innecesario desplegue de forzas armadas non se ve nos países da nosa contorna como tampouco o confinamento estricto de España. E por iso a cidadanía, atordoada polo sensacionalismo das comunicacións e o estrés do isolamento forzoso, dáse a mercar papel hixiénico. Porque o coronavirus vén para sementar o medo, o medo elevado á categoría do deus Pan, o pánico.

Mentres vemos imaxes do desembarco no Obradoiro compostelán da Brilat de Pontevedra, armados ate os dentes como se foran matar virus con metralletas, policías que deteñen persoas por estar soas paseando ou facendo deporte ou que multan ás persoas por ir no carro sen xustificación, veciños que increpan e filman desde as fiestras e balcóns a nais que baixan a mercar o pan cos nenos... mentres as grandes empresas privilexiadas obrigan aos seus traballadores a ir todos os días a fabricar carros, roupa,... en citroen, inditex... como se foran productos de primeira necesidade. Anque logo veñan ao trasacordo e decidan branquexarse doando 300.000 máscaras. Unha esmola para quen evade impostos e fuga a riqueza aos grandes paraísos fiscais. Si, todos son solidarios. Así calquera é solidario.

Entramentres, cada país decide tomar medidas propias e España aproveita para recentralizar e dictar desde Madrid (a comunidade que espallou o virus) todas as normas, facendo das competencias das comunidades autónomas papel mollado.

E mentres o rei intenta facerse oir nun discurso vacuo no balbordo das caceroladas, algunhas protectoras de animais quedan sen cans polo amor súpeto dalgunhas persoas a adoptar. Porque os cans teñen dereito a tomar o sol e o ar para envexa de todos os nenos.

Certamente a estas alturas xa nada nos abraia. Non sei se isto é a antesala do Ecofascismo mais se non é, aseméllase moito. Porque o confinamento dos nenos non se padece igual na rúa Serrano ou nas segundas residencias de luxo ás que os ricos marchan do que  nun zulo alugado como vivenda sen ter aforros para mercar os productos de primeira necesidade mentres se seguen permitindo as compras de trivialidades de consumo online.

Así que eu saio á fiestra no escurelo a ver se albisco ao abrenoite, ese rato con azas, ao que culpamos de todas as nosas ruindades, mais parece que tamén está en reclusión.

[*] Iolanda Teixeiro Rei, Activista ecoloxista e decrecentista. Unha das organizadoras do primeiro Congreso Galego de Decrecemento que tivo lugar en Ferrol, no mes de outubro deste ano 2018. Articulista e licenciada en Pedagoxía Social pola USC. Profesora de Tai Chi e Chi Kung en Ferrol. No facebook e no twitter. Artigos no Diario de Ferrol e Sermos Galiza.

Enviado por:
Iolanda Teijeiro
-iolandateixeiro@gmail.com-
20 de março de 2020 20:59

[1] Rodericus Bartius, Os que son números e os que non o son no Livro de soños de Borges.
_______________

Foto de F. NADEU / J. COTRINA. | Os veciños de Poblenou e Gracia fan soar as cacerolas durante o discurso de El-Rey, como protesta. |  18.03.2020
_________________

O dereito á vivenda como antesala do dereito á cidade: especial referencia de Judith Gifreu Font, no relatorio presentado no XV congreso da Aepda, sobre 'A cidade do século XXI: transformacións e retos' celebrado en Ibiza, os días 7 e 8 de febreiro de 2020


Dereito á cidade e dereitos nas cidades (especial referencia ao dereito á vivenda como antesala do dereito á cidade).

As cidades estanse consolidando como epicentros das dinámicas económicas, sociais e ambientais. Nun mundo irreversibelmente urbano, as cidades innovan constantemente para situarse á vanguarda do cambio e arrombar vellas inercias que non teñen cabida nas lóxicas de acción pública actuais, como a depredación do chan. Todas estas iniciativas forman parte dunha axenda urbana cuxo obxectivo é asegurar a efectividade do denominado "dereito á cidade" mediante a protección e promoción dos dereitos humanos recoñecidos aos cidadáns en diversos instrumentos nacionais e internacionais e a articulación dunha democracia activa que lles capacite para contribuír á creación da cidade que desexan. De entre todos eses dereitos que permiten o desempeño dunha vida digna na cidade destaca pola súa relevancia o dereito a unha vivenda digna e adecuada, na medida que constitúe unha precondición para o goce dunha cidadanía plena.

Relatorio de Judith Gifreu Font, Profesora Titular de Dereito Administrativo
Universidade Autónoma de Barcelona, presentado no XV Congreso Asociación Española de Profesores de Dereito Administrativo (AEPDA), baixo o título "A cidade do século XXI: transformacións e retos", celebrado en Ibiza, os días 7 e 8 de febreiro de 2020.

Dereito á cidade e dereitos nas cidades (especial referencia ao dereito á vivenda como antesala do dereito á cidade).


Sumario:

1.- O crecente peso político das cidades no contexto internacional.

2.- As cidades á vangarda da loita contra os grandes desafíos do século XXI.
2.1.- A urxente necesidade dunha reforma urbana: a procura dun equilibrio perfecto entre substentabilidade e desenvolvemento urbano.

2.2.- As megatendencias.
2.2.1- O crecemento da poboación urbana.
2.2.2- O cambio climático.
2.2.3.- O envellecemento da poboación.
2.3.- O urbanismo como vector de substentabilidade urbana.

2.4.- O "novo urbanismo" como resposta ao modelo de crecemento disperso.

2.5.- A xentrificación urbana: un palimpsesto social?.
3.- A xestión democrática da cidade: involucrarse, escoitar e transformar.

4.- O dereito á cidade, que cidade?.
4.1.- O dereito á cidade como motor de transformación política e social.

4.2.- A reivindicación da garantía e protección dos dereitos humanos na cidade.

4.3.- O dereito á cidade versus os dereitos na cidade: é o dereito á cidade un mero sumatorio de dereitos ou un dereito independente?.

4.4.- A procura de novos paradigmas: algúns modelos de cidade.

4.5.- Epílogo. O carácter xurídico dos dereitos na cidade.
5.- A importancia do dereito á vivenda na concepción do dereito á cidade.

6.- A progresiva adquisición do dereito á vivenda no ámbito internacional.
6.1.- A perspectiva internacional.

6.2.- Os avances na contorna europea.

6.3.- España: un posicionamento imperfecto.

6.4.- Os plans de promoción e protección dos dereitos humanos en España.
7.- O dereito á vivenda en España. Un "dereito aparente".
7.1.- A constitucionalización dos dereitos.

7.2.- O dereito á vivenda. A discusión sobre a súa fundamentalidade na Constitución española.

7.3.- A xusticiabilidade do dereito á vivenda. O exercicio da acción pública, como intento "errado" de acceso á xurisdición.
8.- Evolución da implantación do novo dereito en España.
8.1.- Os movementos sociais. Os novos rostros motrices do cambio social.

8.2.- A persecución dun dereito subxetivo.

8.3.- Os instrumentos para atender a perda da vivenda.

8.4.- O uso do interese social e o abuso da función social.
8.4.1.- As vivendas baleiras.
8.4.2.- A ineficacia da expropiación.
9.- A importancia das resolucións dos tribunais e organismos supranacionais no ámbito do dereito á vivenda.
9.1.- O ámbito internacional.
9.1.1.- Os informes dos relatores especiais sobre vivenda adecuada.
9.1.2.- Observacións do CDESC aos informes do Estado sobre a garantía do dereito á vivenda.
9.1.3.- Ditames do CDESC a partir do Protocolo Facultativo do Pacto  Internacional de Dereitos Económicos, Sociais e Culturais de 2008.
9.2.- O ámbito europeo.
9.2.1.- A protección do dereito á vivenda polo TEDH. Especial referencia ás obrigacións positivas, o proceso equitativo e o dereito de propiedade.
9.2.2.- A proclamación polo TXUE do dereito á vivenda como dereito fundamental.
10.- A desconexión internacional do Tribunal Constitucional con respecto ao dereito á vivenda e a depreciación dos seus postulados.

11.- A modo de conclusión: novos postulados para a próxima década.

12.- Bibliografía.

13.- Abreviaturas.

⇾ Relatorio de Judith Gifreu Font, "Dereito á cidade e dereitos nas cidades (especial referencia ao dereito á vivenda como antesala do dereito á cidade)". | 119 páxinas en formato pdf. | Acceder/Baixar.
---
Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra - Stop Desafiuzamentos
→ Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com
→ Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
→ No facebook
facebook Stop Desafiuzamentos Ferrol Terra

Todos os luns (menos festivos), vemo-nos en Caranza (Ferrol), entre as 5 e 7 da tarde, no local da Fuco Buxán A.C. (Local Social Tino Deibe, na Rúa Armada Española, 32 Baixo). | Se queres participar achega-te! | POLO DE AGORA MENTRES DURE O TEMPO DE CONFINAMENTO, POR MOR DO ESTADO DE ALARMA, NON HAI XUNTANZAS PRESENCIAIS. | Teléfono para asuntos urxentes: 645158113
---

xoves, marzo 19, 2020

Publicado o novo número da revista 'Crítica Urbana', dedicado por completo a 'Mulleres e cidade' - O espazo, as formas e as representacións urbanas desde a perspectiva de ser muller - Unha revista de estudos urbanos e territoriais para a reflexión e a acción - Neste número hai dous artigos escritos desde a contorna da Ría de Ferrol


Publicado o novo número da revista Crítica Urbana, Volume 3, Nº 11 (Marzo - 2020), unha edición dedicada por completo a "Mulleres e cidade" (Mujeres y Ciudad), O espazo, as formas e as representacións urbanas desde a perspectiva de ser muller. Pode-se acceder gratuitamente na web ou en formato pdf.

Neste número hai dous artigos escritos desde a contorna da Ría de Ferrol, un co título "Urbanismo feminista. Una aproximación desde el caso de la plaza de Armas, Ferrol", elaborado pola Área de igualdade de Fuco Buxán.  E outro co título "Cambiar o traço", escrito por Lupe Ces.

Mais que é Crítica Urbana? Explicado coas súas propias palabras, Crítica Urbana é unha revista de estudos urbanos e territoriais para a reflexión e a acción. Revista de acceso libre que reúne a persoas de distintos países en torno ao estudo de conflitos comúns.

Crítica Urbana nace co obxectivo de xerar unha crítica rigorosa da realidade das nosas cidades e territorios. Preocupan-nos diversas dinámicas destrutivas sobre as comunidades, os dereitos das persoas e as súas contornas natural e cultural. Mais tamén recoñecemos os esforzos de moitas persoas que traballan por un cambio, por melloras, por alternativas, e queremos ser un espazo de intercambio e difusión destas ideas e experiencias.

Crítica Urbana é unha revista bimestral que se autofinancia e autoxestiona grazas ao traballo colaborativo da súa equipa, e confía no compromiso das  persoas lectoras e colaboradoras para a súa difusión e para a creación de novos contidos.

Dirección
Maricarmen Tapia Gómez.

Equipo editorial
Jerónimo Bouza, Nadja Monnet, Maricarmen Tapia, Aníbal Venegas.

Redacción
Emanuela Bove, Nápoles-Barcelona; Vicenç Casals, Barcelona; Fabiola C. de Souza Cordovil, Maringá; Miquel Domingo, Barcelona; Isabel Duque, Bogotá; Daniel Jiménez Schlegl, Barcelona; Rubén Lois, Santiago de Compostela; Flavio Quezada, Santiago de Chile; Alfonso Raposo, Santiago de Chile; Eulàlia Ribera, Ciudad de México; Mercè Tatjer, Barcelona.

Asesores e colaboradores
Raquel Águila, Santiago de Chile; Fransualdo Azevedo, Natal; Jonatan Baldiviezo, Buenos Aires; Horacio Capel, Barcelona; Marcos Bernardino de Carvallo, Sao Paulo; Nadia Casabella, Bruselas; Jeffer Chaparro, Bogotá; Patricia Corvalán, Santiago de Chile; Manuel Delgado, Barcelona; Álvaro Ferreira, Río de Janeiro; Angela A. Ferreira, Natal; Liliana Fracasso, Bogotá; Floriano Godinho de Oliveira, Río de Janeiro; Carlos Langue, Santiago de Chile; Oriol Nel·lo, Barcelona; José Luis Oyón, Barcelona; Alfredo Rodríguez, Santiago de Chile; José Luis Sepúlveda, Temuco; Clécio A. da Silva, Florianópolis; Ana Sugranyes, Santiago de Chile.

Suscriptores
A suscripción a Crítica Urbana é gratuita grazas a que todo o seu equipo contribuí coas súas ideas e moitas horas para facer posíbel este proxecto colaborativo e de pensamento crítico. Gran parte deste proxecto está en mans de suscriptores e lectores, para compartir e difundir os seus contidos así como contribuir á revista os seus coñecementos e experiencias.

Queres contactar connosco?
Podes enviarnos un correo a
contacto@criticaurbana.com

Propostas e consultas para publicar:
Ver convocatoria de próximos números e Normas de publicación.
Escribir a contacto@criticaurbana.com

Web da revista:
http://criticaurbana.com/

Enviado por:
Lupe Ces
-lupeces@gmail.com-
17 de março de 2020 12:26

_______

Estado de Alarma e Medidas Lexislativas, anteriores e posteriores, para afrontar a crise do novo conavirus (Covid-19), no seu impacto sanitario, económico e social


Estado de Alarma e Medidas Lexislativas, anteriores e posteriores, para afrontar a crise do novo conavirus (Covid-19), no seu impacto sanitario, económico e social

20200318 - Real Decreto-lei 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urxentes extraordinarias para facer fronte ao impacto económico e social do COVID-19. | Publicado en BOE - núm. 73, de 18.03.2020. | Entrada en vigor:18.03.2020 | Departamento: Xefatura do Estado | No contexto actual, o presente real decreto-lei amplía as medidas xa tomadas cun paquete económico e social de gran alcance e magnitude, co obxectivo de contribuír a evitar un impacto económico prolongado máis aló da crise sanitaria, dando prioridade á protección das familias, autónomos e empresas máis directamente afectadas. | En concreto, as medidas adoptadas neste real decreto-lei están orientadas a un triplo obxectivo. Primeiro, reforzar a protección das traballadoras e dos traballadores, as familias e os colectivos vulnerables; segundo, apoiar a continuidade na actividade produtiva e o mantemento do emprego; e terceiro, reforzar a loita contra a enfermidade. | Ir ao BOE.

20200314 - Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, polo que se declara o estado de alarma para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19. | Publicado en: BOE núm. 67, de 14.03.2020. | Entrada en vigor: 14.03.2020 | Departamento: Ministerio da Presidencia, Relacións coas Cortes e Memoria Democrática. | A Organización Mundial da Saúde elevou o pasado 11 de marzo de 2020 a situación de urxencia de saúde pública ocasionada polo COVID-19 a pandemia internacional. A rapidez na evolución dos feitos, a escala nacional e internacional, require a adopción de medidas inmediatas e eficaces para facer fronte a esta conxuntura. As circunstancias extraordinarias que concorren constitúen, sen dúbida, unha crise sanitaria sen precedentes e de enorme magnitude tanto polo moi elevado número de cidadáns afectados como polo extraordinario risco para os seus dereitos. | O artigo cuarto, apartado b), da Lei Orgánica 4/1981, de 1 de xuño, dos estados de alarma, excepción e sitio, habilita ao Goberno para, no exercicio das facultades que lle atribúe o artigo 116.2 da Constitución, declarar o estado de alarma, en todo ou parte do territorio nacional, cando se produzan crises sanitarias que supoñan alteracións graves da normalidade. | Neste marco, as medidas previstas na presente norma encádranse na acción decidida do Goberno para protexer a saúde e seguridade dos cidadáns, conter a progresión da enfermidade e reforzar o sistema de saúde pública. As medidas temporais de carácter extraordinario que xa se adoptaron por todos os niveis de goberno deben agora intensificarse sen demora para previr e conter o virus e mitigar o impacto sanitario, social e económico. | Para facer fronte a esta situación, grave e excepcional, é indispensable proceder á declaración do estado de alarma. | Ir ao BOE.

20200312 - Real Decreto-lei 7/2020, de 12 de marzo, polo que se adoptan medidas urxentes para responder ao impacto económico do COVID-19. | Publicado en: BOE núm. 65, de 13 de marzo de 2020 | Sección: I. Disposicións xerais | Departamento: Xefatura do Estado. | Este Real Decreto-lei ten por obxecto a adopción de novas medidas para responder ao impacto económico negativo que se está producindo no ámbito sanitario, no sector turístico, e sobre as persoas afectadas polas medidas de contención adoptadas polas autoridades competentes, así como previr un maior impacto económico negativo sobre as PYMES e autónomos. En concreto, as medidas adoptadas oriéntanse a reforzar o sistema de saúde pública, apoiar ás persoas traballadoras e familias máis vulnerables afectadas pola situación excepcional e extraordinaria, garantir a liquidez das empresas do sector turístico e apoiar o financiamento das pequenas e medianas empresas e autónomos. Ademais, o presente Real Decreto-lei establece unhas medidas para a xestión eficiente das Administracións Públicas. | Ir ao BOE.
_______





Iniciativa municipal da organización política Ligando diante da crise do novo coronavirus (Covid-19)


AO SR. ALCALDE DO CONCELLO DE FERROL

IOLANDA TEIXEIRO REI, con D.I nº xx.xxx.xxx-x, con enderezo en xxx xxxxx xxx xxx, Ferrol, e en calidade de Delegada da organización política LiGanDo en Ferrol

EXPÓN:

A sociedade mundial está fondamente preocupada pola pandemia do Coronavirus COVID-19. A nosa organización comparte esta preocupación e fai súas as medidas e recomendacións que se tomen desde as distintas administracións que estean avaladas por criterios científicos, pois entendemos que en estados de emerxencia debe extremarse o comportamento cívico que obriga a deixar a un lado a confrontación e primar as posturas de colaboración e axuda mutua. É por isto que durante o tempo que dure a emerxencia sanitaria, LiGanDo aparca o seu labor crítico ao goberno municipal en aras de axudar e fomentar un comportamento de convivencia entre a veciñanza. A nosa postura vai estar máis en modo construtivo e de colaboración que en poñer a atención nos erros políticos e de xestión. Pedímoslle ao goberno municipal un comportamento á altura da situación e que non pretenda sacar réditos políticos desta situación na que todos e todas nos temos que axudar e colaborar para superala o antes posibel e co menor número de víctimas.

Ás organizacións do Decrecemento, esta emerxencia sanitaria non nos colle por sorpresa; despois de todo, levamos moito tempo alertando sobre a posibilidade de situacións similares. Entre os  riscos que se barallan no movemento Decrecentista a respecto das consecuencias negativas do cambio climático están as pandemias e epidemias. Os especialistas e científicos do IPCC (panel intergubernamental sobre o cambio climático) teñen establecido e feito público que o incremento de temperatura en zonas habituadas a un clima máis frío, pode provocar a aparición de virus descoñecidos e que estes dean lugar a pandemias e/ou epidemias. Tamén está o perigo da desconxelación do permafrost dos glaciares e os polos. Esta desconxelación, como xa teñen advertido os expertos, está traendo á vida virus e bacterias do pasado que tamén son un foco altamente perigoso de contaxios para a poboación mundial.

Dentro das medidas e suxestións que o Goberno Central, Xunta de Galiza e o Concello de Ferrol teñen tomado para esta situación de emerxencia sanitaria, botamos en falla catro aspectos fundamentais que cómpre que o noso concello efectivice á maior brevidade posibel e que ademais eleve a instancias superiores para o seu coñecemento e toma en consideración, se procede.

É por todo ilo que LiGanDo Ferrol

SOLICITA/SUXIRE:

1º- Que todo o persoal de atención domiciliaria estea obrigado a desenvolver o seu traballo coa formación e os medios necesarios para non converterse nun vector de contaxio do COVID-19. A case totalidade das persoas que son atendidas polas traballadoras de atención domiciliaria diversas forman parte do grupo de maior risco de mortalidade diante do COVID-19. Estamos a falar de persoas de avanzada idade e/ou inmunodeficientes.

Desde LiGanDo entendemos que o Concello debe establecer medidas para que:

➤ Todas as persoas que prestan servizo de atención domiciliaria deban tomar as medidas de desinfección necesarias antes de acudir a cada fogar onde desenvolven o seu traballo. Tamén deben acudir coa correspondente máscara sanitaria para evitar contaxiar ás persoas que axudan a coidar.

➤ Todas as persoas que prestan servizo de atención domiciliaria deben causar baixa de inmediato ao menor síntoma de enfermidade que as relacione como posibel enferma do COVID-19.

2º- Son moitas as persoas que, por motivos diversos, van sufrir as consecuencias colaterais desta pandemia. Consecuencias económicas e, polo tanto, de dificultade de acceso a bens de primeira necesidade como pode ser unha correcta alimentación.

As familias en situacións máis extremas de necesidade e pobreza van ser máis vulnerabeis por culpa deta crise. Por exemplo, moitas familias vanse atopar que, ao terse suspendido as clases, os seus fillos e fillas non poderán facer as comidas gratuitas ou subvencionadas que recebían no colexio, e isto vai incrementar de xeito importante, as necesidades alimentarias familiares.

No caso de persoas maiores e/ou inmunodeficientes, saír facer a compra é un factor de perigo elevado que non debe ser ignorado polo goberno municipal.

Así como tamén se debe dar atención ás persoas sen fogar, en situación de desarraigo que son as máis vulnerabeis.

Desde LiGanDo, entendemos que o Concello debe establecer medidas para que en colaboración con protección civil, os establecementos de alimentación e hostalería locais se poña en marcha, de xeito inmediato, un servizo municipal de catering e de entrega de alimentos e bens de uso básico, sendo este gratuito para as familias máis necesitadas.

3º- Desde LiGanDo entendemos que as administracións por si soas non van ser capaces de cubrir todas as necesidades de atención cidadá, polo que urxe facer un chamamento ao comportamento cívico de toda a veciñanza e afondar no comportamento da AXUDA MUTUA E A COLABORACIÓN ENTRE A VECIÑANZA, sen distinción de procedencia, trazos faciais, idioma, orientación sexual, crenzas relixiosas, ideoloxía política...

4º- O Concello debe demandar un cumprimento extremo das medidas de corentena e illamento a todas as persoas que teñan viaxado ou teñan decidido vir pasar ao noso concello a emerxencia sanitaria e procedan de zonas do Estado Español altamente infectadas ou de calquera outra parte do mundo.

Ficamos á súa disposición para o que fora necesario e estea na nosa man axudar.

Asinado: Iolanda Teixeiro Rei

LIGANDO-LGD

http://www.ligando.org/

Facebook | Twitter



Enviado por:
Iolanda Teijeiro
-ligando.ferrol@gmail.com-
17 de março de 2020 10:05

______

Reflexión, ... Por Celso Posada


Compartindo unha reflexión:

LECCIÓNS QUE PODEMOS APRENDER E SACAR DESTES TEMPOS DE CORONAVIRUS, DOUTRINA E ESTADO DE SHOCK, E DE CRISE SISTÉMICA DO CAPITALISMO

Cando todo isto da crise sanitaria do Coronavirus pase, cando pase este estado de shock no que vivimos, darémonos conta que estamos ante unha crise sistémica do Capitalismo e que temos que buscar entre tod@s nós, por enriba de todo a clase traballadora, unha alternativa social e económica xusta pra acabar co Capitalismo (un sistema económico inxusto, feroz, cruel, antidemocrático e ao servizo dunha minoría), e que só o pobo salva ao pobo.

Darémonos conta do que é realmente importante: o valor da liberdade; de defender os nosos dereitos; do pensamento crítico; dunha aperta, dos beixos e abrazos; do fundamental que son o amor, a empatía, a solidariedade e o apoio mutuo; dende abaixo pra mudalo mundo; a importancia de expresar o que sentimos co contacto os teus seres queridos; poñer a vida das persoas, os coidados e os dereitos humanos no centro de todo; a importancia de determinados traballos e de defender os servizos públicos; a Sanidade Pública;  poder pasear, estar en contacto coa natureza, conversar tranquilamente coas amizades; a importancia do público e do ben común; da empatía, da colectividade e da solidariedade.

É importante que nos demos conta que só o pobo salva ao pobo, que o Neoliberalismo e o Capitalismo salvaxe no que vivimos, fomenta as desigualdades sociais e a miseria (a loita de clases): o medo ao contaxio, as enfermidades, a morte entre a poboación civil; o sálvese quen poida; as catástrofes e as enfermidades como mecanismo de control social, para recortar dereitos e como coartada para levar a cabo unha doutrina do shock, para aplicar políticas económicas neoliberais, de salvaxes recortes e privatizacións. Un brutal darwinismo social para favorecer aos ricos.

È hora de deixar de lado o individualismo salvaxe, o consumismo exacerbado e a competitividade extrema, inoculados por un sistema capitalista neoliberal, para dividir ao pobo e á clase traballadora, para beneficiar e defender os intereses das elites e dos ricos.

[*] Celso Posada Fernández, nado en Ferrol o 16 de Xullo de 1980. É un activista en diferentes movementos sociais de Ferrolterra. Militante do BNG, Diplomado en Maxisterio de Educación Primaria pola Universidade da Coruña e Monitor de Tempo Libre.| No Facebook.

Enviado por:
Inácio GZ
-inaciogz@gmail.com-
16 de março de 2020 18:04
_______