martes, xullo 21, 2009

Brutal intervención da Guardia Civil en Cangas - Massó: 16 persoas detidas

Galiza Non Se Vende. 20 de xulho 2009. Cangas

BRUTAL INTERVENCIÓN DA GARDA CIVIL EN CANGAS - MASSÓ

DEZASEIS PERSOAS DETIDAS

Hoxe en Cangas, unha vez máis, a intención de reiniciar as obras en Massó tinguiuse de violencia e represión, pero desta vez rebasou tódolos límites. Dende primeira hora da mañá, numerosas veciñas e veciños de Cangas, e membros de colectivos sociaise e ecoloxistas, que facían garda no Salgueirón, como cada mañá, para impedir as obras ilegais do porto deportivo de Massó, foron agredidos violentamente e detidos pola Garda Civil.

A rede Galiza Non Se Vende amosa a súa indignación por este novo acto autoritario, que criminaliza toda protesta lexítima en defensa dos valores da ría, e denuncia que, unha vez máis, a Garda Civil está a protexer intereses privados, protexendo unha obra ilegal con enorme impacto sociambiental, en vez de protexer e tutelar o interés xeral e colectivo e o respecto á legalidade vixente.

A DESTRUCION DA RIQUEZA COMUN

Na zona mariña de Massó que pretende estragarse coa construción do porto deportivo, faenan arredor de 500 persoas. Dela tense sacado máis dunha tonelada de ameixa nun só día. Pero tamén polbo, camarón, navalla, ostra, centola, ourizos... Os seus fondos de maërl son especialmente ricos en biodiversidade, dos máis ricos da ría, e constitúen unha zona de alevinaxe de moitas especies.

A ILEGALIDADE COMO MEDIO, A REPRESION COMO SISTEMA

As ilegalidades e irregularidades que rodean este proxecto son de enormes magnitudes. Baste dicir, por mor da brevedade, que a empresa construtora chegou a inscribir no Rexistro da Propiedade de Cangas como pleno dominio un espazo de dominio publico maritimo terrestre.

Esta mañá varios camións e escavadoras, sen ningunha licenza para tal actividade, pretendían acceder pola zona da Torre (inmediacións do edificio principal da antiga factoría de Massó) ao punto de vertedura de entullos fronte á fábrica para poder seguir executando as obras. Unhas 15 persoas que tentaban de forma pacífica (nunha sentada) impedir o acceso dos camións que non contaban con licencias foron desaloxadas violentamente e agredidas pola Garda Civil, e varios resultaron feridos. Unha ambulancia recollía a un membro do Foro Social de Cangas tras recibir unha forte agresión nunha perna recentemente operada.

Despois da carga da Garda Civil, nun clima de tensión e nerviosismo, leváronse a cabo numerosas detencións (16 persoas) baixo cargos ficticios, para evitar que seguiran as protestas e entorpecementos das obras, que ata agora foran paralizadas.

Entre os detidos están numerosos activistas de colectivos integrantes da rede Galiza Non Se Vende: Tiago, do Foro Social, detido e esposado por estacionar o vehículo diante das obras; Sangabriel, do Foro Social de Cangas, agredido cun porrazo na cara; Edi, de Bouzas Móvete, agredido e esposado; Sabela, de Verdegaia, agredida e lesionada nunha perna; Pichi, de Luita Verde; Pasatem, de Caleidoskopio; Pipas, de Fuga em Rede; Iria, da Ría Non se Vende; todos eles inmobilizados de forma violenta e detidos sobre as doce do mediodía. Da mesma forma, detiveron a Marichu Álvarez, do grupo municipal ACE do Concello de Cangas. A moitos dos detidos os trasladaron esposados ate os furgóns como se de criminais se tratase. A indignación veciñal por estas detencións supuso a unánime repulsa e a enérxica protesta dos alí presentes (20-30 persoas), grupo que aumentaba en número pola chegada de novos veciños que secundaban a protesta e apoiaban aos compañeiros e compañeiras detidas.

Sobre a 13 horas, a maquinaria pesada seguía intentando acceder á zona a pesar das protestas. O concelleiro de Urbanismo de Cangas, Mariano Abalo, que chegou ao lugar cando tivo coñecemento dos feitos, ordeou a paralización de toda maniobra da maquinaria pesada.

Malia a represión que os colectivos, veciñas e veciños en defensa da ría e do territorio están a sufrir por parte das forzas e corpos de seguridade ao servicio de proxectos privados, a defensa de Massó --convertida xa en símbolo da loita polo respecto á terra-- seguirá viva e non permanecerá impasible ante calquera agresión.

Esta tarde, a rede Galiza Non Se Vende convoca a unha concentración en Cangas en apoio aos detidos, privados de liberdade por defender os valores da ría e o interese público; e por tentar impedir a execución dun proxecto ilegal, destrutor de postos de traballo e devastador do medio.

UNHA INOPERANCIA XUDICIAL SELECTIVA

Desde hai catro anos a Confrarìa de Pescadores "San José" de Cangas ten interposto un contencioso no Tribunal Superior de Xustiza de Galicia contra estas obras, que vulneran a concesiòn estatal que esta confrarìa ten para faenar nesas augas. Ese Tribunal denegou a paralizaciòn cautelar das obras, denegaciòn que foi recorrida polo pòsito cangués hai xa tres anos ante o Tribunal Supremo. Ambolosdous contenciosos durmen nalgunha estanterìa de tan altos tribunais. En cambio, os xulgados son ràpidos à hora de practicar dilixencias contra os membros dos movementos sociais opositores ao proxecto.

SUBDELEGADO DO GOBERNO... ¿OU GOBERNADOR CIVIL?

DESTITUCIÓN

A Rede Galiza Non se Vende denuncia a utilizaciòn da Garda Civil como forza represora e policía privada ao servizo de intereses particulares, contrarios ao ben común, que destrúen a riqueza do noso mar e a nosa terra. Polo tanto, e ESIXE A INMEDIATA DESTITUCIÒN DO ACTUAL SUBDELEGADO DO GOBERNO EN PONTEVEDRA, DELFÌN ALVAREZ, por estes e por outros feitos xa anteriormente denunciados, intolerables nun estado pretendidamente democrático, que nos transportan a tempos pasados e o fan merecedor do antigo nome de "Gobernador Civil y Jefe Provincial del Movimiento"

¡NON AO PORTO DEPORTIVO DE MASSÓ!

A rede Galiza Non Se Vende esixe, asemade, a inmediata paralización das obras e a retirada deste proxecto ilegal, fruto da especulación urbanística, que destrúe o medio natural; as actividades sustentables e os postos de traballo a elas asociadas; o patrimonio cultural e a identidade mesma de Cangas e de Galicia.

¡LIBERDADE INMEDIATA PARA OS DETIDOS!

Os 16 detidos mantiveron a dignidade diante de quen carece dela, e negáronse a declarar perante a Garda Civil. Sobre as 20.45 horas foron liberados 10 deles, baixo a obriga de acudiren a declarar cando lles sexa requirido. Os outros 6 foron trasladados a Pontevedra, obrigados a pasar alí a noite antes de seren trasladados mañá ao xulgado. Resulta moi revelador do proceder do subdelegado Álvarez o feito de que os 6 sexan cangueses, a metade deles do Foro Social de Cangas. Entre eles está Ricardo, o recentemente operado da perna onde hoxe sufriu unha brutal patada, e que foi atendido nunha ambulancia. Fixéronlle unhas placas e déronlle un calmante. E levárono.

Resulta moi alarmante o rumor de que algúns deles van ser acusados de... ¡ATENTADO!.

De isto confirmarse, significaría que o estado tenta empregar técnicas policiais e xudiciais de loita antiterrorista para desactivar os movementos sociais. Significaría, que en lugar de evoluír cara a sustentabilidade e a democracia participativa, o estado involuciona cara a unha neodictadura ao servizo do capitalismo neoliberal. Evolución que os cidadáns deste estado pretendidamente democrático non podemos, nin debemos, nin imos tolerar, porque, alén da natureza, a cultura e a xustiza social, a nosa mesma liberdade está en perigo.

Polo tanto, e mentras preparamos as denuncias pertinentes, ESIXIMOS A INMEDIATA LIBERDADE DE TIAGO, SANGABRIEL, RICARDO, MARICHU, SÉ E IRIS.

CANGAS NON SE VENDE

A RÍA NON SE VENDE

GALIZA NON SE VENDE
_________________

sábado, xullo 18, 2009

Máis unha vez un Non! rotundo a Reganosa

Este Ventres, 17 de Xullo de 2009, o Comité Cidadán de Emerxencia presentou no rexistro no Edificio Administrativo da Xunta de Galicia, situado na Praza Amada García de Ferrol, dous escritos dirixidos un ao Presidente do Goberno Español [José Luis Rodríguez Zapatero] e outro ao Presidente da Xunta de Galicia [Alberto Nuñez Feijóo], para informar do retundo rexeitamento á planta regasificadora que Reganosa instalou en Punta Promontorio no concello de Mugardos, no corazón da nosa Ría, poñendo en risco a nosa vida e seguridade, e empobrecendo ainda máis á xa moi depauperada Ría.

O Comité, con estes escritos quere advertir "unha vez máis do perigo da localización da Planta de Gas en Mugardos, e do temerario e irresponsábel tráfico de buques gaseiros cargados de gas natural licuado [LNG-GLN] polo interior da Ría".

Nos citados escritos "insta-se a ambas autoridades para que velando pola legalidade e a seguridade dos habitantes desta comarca paralicen a Planta de Gas".

De xeito sintético relacionan-se, nos escritos, "as ilegalidades e irresponsabilidades cometidas na última década en relación coa Planta de Gas, facendo unha especial mención ao recente accidente ocorrido en Viarreggia [na Toscana da Italia] onde a explosión dunha cisterna dun tren gaseiro [36 Tm] causou unha vintena de mortos, varios edificios destruídos e a evacuación de 1000 persoas".

Desde o Comité chamaron a reflexionar, comparativamente, "cales serían os efectos, de producirse un accidente grave na Planta de Reganosa, que alberga nos seus tanques 150.000 Tm de gas licuado, e en cada buque gaseiro 60.000 Tm", tendo en conta que a cisterna accidentada en Viarreggia contiña só 36 Tm.

Logo de presentados os escritos no citado registro oficial, unha representación do Comité Cidadán compareceu diante dos medios de comunicación presentes na mesma porta principal do sinalado Edificio Administrativo, onde se congregaban numerosas persoas que apoiaban ao Comité nas súas demandas ante os máximos responsabeis das administracións tanto da central como da autonómica.

Video do Concentración convocada polo Comité Cidadán, diante do Edificio da Xunta:


Video do: Colectivo Ártabra 21

PLANTA DE GAS FORA DÁ RÍA ¡!

Acceder, nos Arquivos Ártabros, aos Ficheiros das cartas enviadas:

Artigo baseado nunha información enviada polo:
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org

17 de julho de 2009 18:54
__________________

Enlaces relacionados:
_____________

Como nos Alfaques

Por Rafael Pillado Lista [*]
17.07.009


Estaba vendo a televisión cando apareceu a noticia. O vagón dun tren, composto por catorce unidades, e propiedade da empresa austríaca Gatx, estalou. As imaxes eran dantescas e mostraban unha zona do pobo italiano de Viareggio, na Toscana, con 63.276 habitantes.

A explosión, producida na estación desa localidade, afectou a todo canto había nun radio de 500 metros. O efecto bomba, amais de calcinar e derrubar edificios, produzeu (provisionalmente) 17 mortos e 30 feridos moi graves, con queimaduras por máis do 60% do corpo. Máis de mil persoas tiveron que ser evacuadas. Seiscentos bombeiros acudiron a abordar a situación, cando todo tiña pasado, para reducir os efectos. E houbo sorte, cando non estalaron máis vagóns.

Por que este desastre? Porque o tren circulaba polo centro da cidade, moi próximo as vivendas e cargado con gas licuado, semellante ao que chega a Reganosa. Podía non pasar nada, pero pasou.

Unha testemuña dixo: “O tren entrou moi rápido na estación, as rodas botaban chispas e logo lapas. De repente veuse unha grande nube branca (o gas que pasaba de líquido a gaseoso) que se converteu nun muro de lume de 200 metros. Oíronse varias explosións. Parecía a fin do mundo”.

Algúns superviventes contaron que ó saír á rúa notaron “unha corrente xélida de gas nas pernas”. “Decidimos volver a entrar, subimos á azotea e cando estábamos alí, oíronse varias explosións. Logramos escapar polos tellados mentres voaban pedazos de cemento incandescentes”.

Segundo o coordinador dos bombeiros, Giuseppe Romano, o desastre “foi limitado”. “Houbera sido moito peor se a explosión tivera pasado ás demais cisternas do tren”. Il Messaggero dixo que se houbera sido así, “teríamos que ter dito -Adeus, Viareggio-”.

Os medios de comunicación empregaron titulares como:

La República:

Ilaria e Michela, irmás e amigas. A bola de lume as queimou xuntas. “¿Quen é o culpable?”.

Roma Il Messaggero:

O inferno dos inocentes”.

Corriere della Sera:

Non hai escusas”.

Tampouco en Italia tiveron en conta a experiencia de Seveso. Esperemos que este grave acontecemento obrigue a corrixir as ilegalidades e irresponsabilidades.

¡Estamos a falar dun vagón cisterna, con 36 toneladas de gas licuado! (Xa se sabe que ó tomar contacto co aire, se expande 600 veces).

Non quixera ser un alarmista sen fundamento. Pero nas instalación de Reganosa en Mugardos estamos a falar de 150.000 toneladas, en dous tanques 75.000 en cada un. Aquí nin sequera teríamos a posibilidade de minimizar o efecto sobre 36 toneladas. Como mínimo sería sobre 75.000 nun so depósito, ¡máis de 2.000 cisternas xuntas!

Convén que recordemos a crítica feita ó desprazamento de camións cargados de gas por Galicia adiante. ¿Tiñamos razón para facela?

Xa sinalamos unha gravísima experiencia ocorrida en “Los Alfaques”, creo que en Tarragona. Moitos morreron en aquela ocasión. Fai xa moitos anos. Pero hoxe tamén ocorre.

Todo indica que é xusta e razoable a reclamación para que a planta de gas saia da Ría. Por razóns legais, de seguridade e defensa da nosa Ría de Ferrol.


Artigo publicado no xornal comarcal "Diario de Ferrol" na edición do Vernes 17 de Xullo de 2009
_____________________

[*] Rafael Pillado Lista membro do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
_______________________

Colectivo Ártabra 21: Unha explosión de gas na cidade italiana de Viareggio, causa 14 mortes, varias persoas desaparecidas, máis de 50 feridas e máis de 1000 desaloxadas
_____________________________

venres, xullo 17, 2009

O movimento social e veciñal da cidade e o Regulamento de Participación Cidadá de Ferrol

O pasado 9 deste mes de Xullo, un Pleno Extraordinario aprobaba o Regulamento de Participación Cidadá do Concello de Ferrol. Este Regulamento foi consensuado co movimento veciñal e social da cidade. despois de moitas sesións de traballo, por fin o Regulkamento veu a luz e oassou a pleno para a súa aprobación definitiva, a falta de concretizar os organismos e actuacións que o propio Regulamento dispon constituir e facer. No transcurso do proceso o Grupo de Análise e Proposta, tivo un importante papel do cal vimos dando conta neste sitio do CA21. É por iso polo que dúas persoas no nome do Grupo, foron as encarregadas de falar no pleno no nome do movimento veciñal e social da cidade. A continuación transcribimos as súas intervencións.


Intervención no Pleno do 9 de Xullo de 2009 do Grupo de Análise e Proposta

[Primeira parte -Lida por Xosé Miguel López Pérez]

Sr Alcalde, señoras concelleiras, señores concelleiros, compañeiros e compañeiras do tecido asociativo, veciñas e veciños de Ferrol, ¡ Boas tardes ¡.

Dirixímonos a este Pleno do Concello de Ferrol e a toda a cidade no nome do Grupo de Análise e Proposta que está formado por varias entidades asociativas: veciñais, sociais, sociosanitarias, culturais, ecoloxistas, de comercio xusto e algúns cidadás a título individual, que fomos quen elaboramos o Regulamento que hoxe se pretende aprobar.

O 27 de outubro do 2008 interviñamos noutro Pleno Extraordinario neste mesmo salón en representación dunha parte moi importante do tecido asociativo da cidade para demandarlle ó Alcalde e a tódolos grupos municipais que non permitisen que Ferrol se quedase sen Participación Cidadá e que amosasen un apoio decidido ó proceso iniciado por D. Javier Galán no mes de maio do 2008 e continuado por D. Manuel Santiago, proceso participativo como nunca antes tiña sucedido na nosa cidade.

Demandabamos que os partidos políticos cumprisen as súas promesas electorais de gobernar para as cidadás e os cidadáns e sobre todo de gobernar coas cidadás e os cidadás.

Diciamos que nós tamén formamos parte da cidade e colaboramos día a día na construcción da mesma, no noso tempo libre, restando das nosas afeccións e roubándollo ás nosa familias, con moito esforzo e de maneira gratuíta, como non pode ser doutro xeito.

Hoxe, aínda que con máis atraso do desexado, estamos no camiño de que o que entonces demandabamos comece a ser unha realidade. Hoxe e un día moi importante para a cidade de Ferrol na súa aposta pola democracia participativa, xa que a democracia ou é participativa ou non é democracia. Hoxe vaise aprobar, de maneira inicial, a posta en marcha dun proceso de participación por parte da cidadanía de Ferrol na toma de decisións e na execución das mesmas como nunca se tiña producido e como non existe noutro Concello de Galicia.

A participación cidadá é absolutamente necesaria para construír a democracia. Por eso resulta fundamental para favorecer o control dos e das gobernantes, para transmitir mellor as preferencias da cidadanía, suaviza-los conflictos, favorecer os acordos e o consenso e facer menos custosa a toma de decisións políticas.

A Participación fomenta un tipo de cidadanía máis interesada en informarse dos asuntos políticos, por cooperar coas demais persoas e asociacións, que é máis respectuosa cos que son e cos que pensan diferente, o que reforza os vínculos sociais entre as persoas e favorece a compresión intercultural.

Coa aportación de homes e mulleres ós asuntos públicos dase un salto cualitativo da Democracia Representativa á Democracia Participativa, establécese un diálogo político que non pode afectar unicamente as relacións entre partidos, senón que se constrúen novas canles de comunicación entre os representantes políticos, democraticamente elixidos, e a base da sociedade civil.

É un feito incontestable que a democracia participativa real aumenta a eficacia das decisións e mellora a participación cidadá e non só non dificulta senón que facilita a xestión municipal e a fai moito máis transparente e facilita a percepción cidadá sobre as políticas públicas.

O Regulamento de Participación Cidadá revela o compromiso do Concello de Ferrol, desexamos que de tódolos grupos municipais, diante da cidadanía para fomenta-la participación democrática e a transparencia na toma de decisións e na execución dos asuntos públicos locais, segundo o ordenamento constitucional e conforme á Carta Europea de Salvagarda dos Dereitos Humanos ás cidades.

Haberá que dedicarlle os Orzamentos necesarios para a súa posta en marcha, se non se quere que sexa so un documento escrito. É preciso dedicarlle importantes partidas económicas que non se deben considerar nunca un gasto, senón un investimento moi rendible.

A Participación Cidadá non é por tanto unha concesión graciosa á cidadanía por parte dos partidos políticos senón que é un dereito das persoas.

O impulso da participación cidadá en Ferrol non é só unha obriga do Goberno Local, senón que tamén deben implicarse tódolos poderes políticos que interveñen no territorio, a Deputación da Coruña e a Xunta de Galicia, aínda que o Concello debe liderar o proceso.

Débense crear foros onde se poidan formar a políticos, funcionarios e dirixentes asociativos en materias de Participación Cidadá e de Orzamentos Participativos.

Este era un compromiso adquirido desde o pasado ano que demandamos o seu cumprimento.

Débese ter unha perspectiva ampla nos procesos de participación para incorporar a todas as persoas que teñen interese na cidade. Por exemplo : Alguén dubida do interese dun comerciante no funcionamento dos servizos do barrio onde desenvolve a súa actividade? Ou do interese do profesional do ensino que traballa con rapaces e rapazas. Non pode opinar sobre a mellora urbanística do barrio no que se atopa a escola na que imparte docencia?

Desde o mes de maio do 2008 estivemos nun proceso que, despois do día de hoxe, xa non vai ter volta atrás: O de Participación Cidadá, tanto de maneira individual como de maneira colectiva a través das case 300 asociacións rexistradas no Concello de Ferrol.

Participación na toma de decisións e na execución das mesmas en tódalas áreas de goberno e sobre todo tipo de problemas e de definición de políticas.

Non é doado botar a andar os procesos participativos o camiño está cheo de obstáculos, hai políticos que non os asumen de bo grao porque lles parece que perden poder de decisión, hai entidades que non os aceptan porque pensan que perden poder de influencia no Goberno Municipal e na vida política local, e hai cidadáns que desconfían de que eses procesos de participación teñan algún resultado positivo e dubidan de que non sexan máis que poses electorais.

Tamén hai algúns funcionarios, que recelan por entender que perden poder e capacidade de influencia no Concello.

Durante moitos meses un grupo aproximado de 20 entidades de todo tipo e algunha persoa a título individual, elaboramos un novo regulamento de Participación Cidadá que foi validado por máis de 70 asociacións de todo Ferrol nun Foro Cívico celebrado no campus de Esteiro.

Nese Foro Cívico tamén se aprobou a necesidade de que no Concello de Ferrol se puxese en marcha unha experiencia piloto en canto a Orzamentos Participativos. Esa demanda do Foro Cívico vai ser unha realidade neste ano 2009 cunha partida inicial de 350.000 euros que chegarán no conxunto dos orzamentos do 2009 e 2010 a dous millóns de euros.

Fomos capaces de consensuar que esa experiencia piloto se desenvolvese este ano nas parroquias rurais de San Xurxo e Doniños e nas urbanas de San Xoán, San Pablo e Santa Mariña o que non foi máis que unha nova demostración da madurez do tecido asociativo de Ferrol que soubo poñer por diante o intereses colectivos diante dos particulares, aínda que defender os particulares, dada a necesidade que tódalas parroquias e barrios teñen, tamén tiña xustificación.

A xenerosidade o consenso e a altura de miras foi unha constante o longo deste proceso de elaboración do regulamento, un proceso de participación como nunca se tiña dado antes en Ferrol, se cadra esa é a definición máis axeitada: Defensa dos intereses xerais fronte ós particulares, compromiso de traballo e consenso para chegar a acordos.

Por riba das cores políticas e dos diferentes xeitos de ve-la vida, sen grandes controversias e con moita ilusión fomos capaces de chegar a acordos.

O Regulamento estivo paralizado durante meses polo Secretario do Concello de Ferrol, nunha actitude, para nós, pouco entendible.

Aínda que tamén puidera ser que o Sr. Secretario quixese ter tódalas garantías xurídicas de que o Regulamento cumpría coa Lei, cousa que para nós non ofrecía dúbida ningunha.

Finalmente e por dúas veces o informe da Federación de Municipios e Provincias deunos a razón e outros secretarios municipais, como a de Vitoria, tamén nos deu a razón.

Estamos seguros que o Sr. Secretario poñerá o mesmo celo na elaboración de informes cando se trate de actuacións urbanísticas en prazas públicas ou cando se trate de procesos de persoal ou selectivos. Non temos ningunha dúbida de que o Sr Secretario poñerá o mesmo empeño para garantir a seguridade xurídica do Concello de Ferrol neses casos, estamos completamente certos.

O Regulamento de Participación Cidadá será unha realidade a partir de hoxe, porqué estamos convencidos que tódolos Grupos Municipais van emitir o seu voto favorable, e será a ferramenta coa que unha cidadanía mellor informada, máis consciente, máis preocupada e máis implicada nos problemas da cidade, poida traballar na elaboración de propostas e na busca de solucións ós problemas de Ferrol.

Hoxe coa aprobación inicial deste Regulamento a cidade de Ferrol ponse no primeiro lugar de Galicia en materia participativa, non nos cansamos de repetilo, e ese é un mérito que pertence a toda a sociedade ferrolá, ó seu tecido asociativo e, desexámolo de verdade, a todo o Pleno do Concello de Ferrol de xeito unánime.

Hoxe non é o remate do Proceso, hoxe é unha etapa máis que continuará co desenvolvemento de todo o Regulamento de Participación Cidadá e dos organismos que nel se recollen, para o que, repetimos, se precisan recursos económicos.

[Primeira parte -Lida por Xosé Miguel López Pérez]


[Segunda Parte - Lida por Xosé Manuel Sanxoán Caamaño]

O presente Regulamento de Participación Cidadá se caracteriza por:
  • Dar relevancia á estructuración territorial da participación.
  • Integrar nas estructuras territoriais de participación a tódolos sectores cidadáns que teñen influencia nun espazo concreto.
  • Complementar os ámbitos de participación territorial con estructuras de carácter sectorial que conecten parcialmente distintos territorios.
  • Aplicar mecanismos de participación cidadá a tódolos ámbitos da realidade local.
  • Dar o maior grado de autonomía ós espazos de participación marcando diferencias coas accións políticas dos partidos.
  • Respectar ós ámbitos propios da sociedade civil evitando que os órganos de participación cidadá solapen a súa actuación.
Neste Regulamento atopamos algúns organismos que agora citamos:
  • A Comisión Especial de Suxestións e Reclamacións. Para a defensa dos dereitos da cidadanía, o Pleno creará a Comisión de de queixa e reclamacións integrada por concelleiros e concelleiras de tódolos grupos municipais, de xeito proporcional. Correspóndelle á citada Comisión defender os dereitos da cidadanía nas súas relacións coa administración local, supervisar a actuación desta, propoñer accións de mellora e informar das queixas de conformidade co exposto neste Regulamento
  • As Asembleas de Barrio. Onde poderán participar tódalas entidades e persoas dese ámbito formulando propostas e que constitúen o espazo propio para o desenvolvemento do desenvolvemento dos orzamentos participativos.
  • Os consellos sectoriais. Nos que se poidan definir e executar as políticas dun sector determinado como, como por exemplo o Turismo. Cando definimos os Planes turísticos da cidade e a súa promoción no exterior, non poden ser só as entidades que teñen interese económicos no Turismo as que definan ese Plan. O tecido asociativo, representado nese Consello Sectorial xoga un papel fundamental e desprovisto de intereses económicos.
  • Os Foros Cívicos. Órganos de reflexión e debate de formulación de propostas e control da execución das mesmas.
  • O Consello da Veciñanza. Que é o órgano no que conflúen o resto de órganos de participación do Concello.
  • O Dereito á intervención nos Plenos e nas Comisións Informativas.
Ademais dunha importante figura, que foi o motivo dunha controversia infundada, que se incorpora neste Regulamento de Participación Cidadá:
  • O Valedor Veciñal. Unha institución que ten como obxectivo ser a canle de diálogo, estudio e seguimento dos problemas que viven ás cidadás e os cidadáns fronte ó Concello e que será elixido de maioría cualificada do Pleno do Concello de Ferrol.

Como xa dixemos antes este Regulamento é o máis progresista e máis avanzado de Galicia ata o momento.

O longo proceso de elaboración do Regulamento de Participación Cidadá, obtivemos outro resultado moi importante ou quizais o máis importante: O coñecemento e a comunicación entre moitas entidades que non tiñamos relación e que mesmo nin sabiamos da existencia unhas de outras. Este proceso permitiu facerse visibles a moitas delas, que nos puidésemos comunicar, entender e tomar acordos de maneira sinxela, e demostrou que temos máis cousas en común que diferencias. Permitiu constatar que, en contra do que se poida pensar, temos un tecido asociativo amplo, variado e sobre todo activo, comparable o de calquera cidade de Galicia.

Este tecido asociativo so ten un grave problema: Precisa de renovación e incorporación de novos efectivos que teñan gañas e sobre todo ilusión. A Participación Cidadá e a posta en marcha dos Orzamentos Participativos axudará posiblemente a esa renovación.

A partir de agora as cidadás e os cidadáns de Ferrol , terán máis dereitos que votar cada catro anos, serán, se queren, os protagonistas ¡ Non hai volta atrás, xa non se pode parar a participación cidadá !.

No pasado ano 2008 tamén se puxeron en marcha as subvencións para o tecido asociativo veciñal para actos culturais con cargo á Concellería de Participación Cidadá: DEMANDAMOS que de maneira inmediata se poñan en marcha neste ano 2009 do que xa levamos consumidos seis meses.

Desde a aprobación do Regulamento de Participación Cidadá o Grupo de Análise e Proposta pasamos, de maneira provisional, a ser a Comisión de Seguimento da Aplicación do citado Regulamento. Seremos os garantes do seu cumprimento.

A participación cidadá non é un fin en si mesma senón que é un medio para conseguir un obxectivo e ese obxectivo é o que temos que definir de maneira colectiva.

Puidemos escoitar hai poucos días na presentación do Urban, como tanto en Pamplona, en Valladolid ou Xixón a participación do tecido asociativo na elaboración de proxectos e no control da súa execución non só foi necesaria, senón que cando esta participación se producía os resultados eran moito máis satisfactorios que cando as Administracións actuaban soas. Teñamos en conta ós que van máis adiantados que nós, fagámoslles caso e, do mesmo xeito que eles fixeron, abramos a participación no Urban a máis entidades que as veciñais e a máis colectivos que os dos propios barrios afectados.

As políticas de promoción da Participación cidadá non deberían de ser obxecto de loita política partidaria, xa que nese caso difícil atopar gobernos con suficiente audacia para propoñer innovacións se o prezo debe ter inmediata traducción electoral.

Debe formalizarse un acordo solemne do Pleno Municipal no que tódolos partidos que teñen representación no Concello se comprometen a apostar pola Participación Cidadá e a deseñar procesos e instrumentos de participación facendo seguimento da súa eficacia e da súa eficiencia e todos xuntos aprender dos acertos e dos erro compartindo os éxitos ou os fracasos.

O éxito ou o fracaso da Participación Cidadá deben ser de toda a cidade e nunca dunhas determinadas opcións políticas.

O compromiso coa participación cidadá é un compromiso de todos e todas os cidadás e as cidadás e todo o tecido asociativo de Ferrol estamos dispostos a asumilo e lle pedimos ós partidos políticos que camiñen con nós e fagamos o camiño xuntos . O resultado será máis positivo para a cidade.

¡ Moitas grazas no nome do Grupo de Análise e Proposta. !

Ferrol a 9 de xullo de 2009.

[Segunda Parte - Lida por Xosé Manuel Sanxoán Caamaño]

Nota.- Este documento e as persoas que actúan como portavoces do Grupo de Análise e Proposta (Xosé Manuel Sanxoán Caamaño e Xosé Miguel López Pérez ), foron consensuados na xuntanza do GAP mantida o luns día 6 de xullo ás 20:30 horas nos locais da Asociación Veciñal de Esteiro “Fontelonga”.

Enviado por:
Asociacion Veciñal Fontelonga -avvfontelonga@mundo-r.com- 16 de julho de 2009 18:31

________________

Ante un novo asasinato por violencia machista a Marcha Mundial das Mulleres convoca un acto en Ferrol



A Marcha Mundial das Mulleres, ante o asasinato de María Luz Tapia convoca unha concentración diante do Concello de Ferrol, hoxe 17 de xullo às 20hs.

As vidas roubadas das mulleres vítimas da violencia machista, a dor e o futuro truncado das súas familias, son petadas na conciencia dunha sociedade que debe reaxir contra esta expresión brutal do patriarcado, condenando e marxinalizando todas as expresións políticas, relixiosas, culturais, empresariais... que pretenden recortar os nosos dereitos, converternos en seres tutelados carentes de soberanía, e fazer das relacións afectivo- sexuais un terreo abonado pola sumisión e a desigualdade.

Ferrol, 17 de xullo de 2009

Lupe Ces Rioboo
http://lupeces.blogspot.com/

Enviado por:
lupe ces
-lupeces@gmail.com
17 de julho de 2009 14:39

________________________

A estratexia de retroceso de Obama

Por James Petras
16.07.2009


Os recentes acontecementos en Honduras e Irán, que enfrontan a réximes elixidos democraticamente con actores civís e militares prol-estadounidenses decididos a derrocalos, pódense entender mellor como parte dunha estratexia máis ampla da Casa Branca designada para facer retroceder os logros dos gobernos e movementos de oposición durante os anos Bush.

Dunha maneira que lembra as políticas da Nova Guerra Fría de Ronald Reagan, Obama aumentou enormemente o orzamento militar, o número de tropas de combate, marcou novas rexións como obxectivo da intervención militar e apoiado golpes militares en rexións tradicionalmente controladas por Estados Unidos. Con todo, a estratexia de retroceso de Obama ten lugar nun contexto interno e internacional moi diferente. A diferenza de Reagan, Obama enfróntase a unha profunda e prolongada recesión/depresión, a déficits fiscais e comerciais xeneralizados, a un papel cada vez menor na economía mundial e a unha perda de dominio político en América Latina, Oriente Próximo, este de Asia e outros lugares. Mentres que Reagan enfrontouse a un decadente réxime comunista soviético, Obama enfróntase a unha crecente oposición a escala mundial desde unha variedade de réximes electorais independentes laicos, clericales, nacionalistas, democrático liberais e socialistas, e de movementos sociais ancorados en loitas locais.

A estratexia de retroceso de Obama é evidente desde as súas primeiras declaracións nas que prometía reafirmar o dominio ('liderado') estadounidense en Oriente Próximo, a súa proxección de potencia militar xeneralizada en Afganistán e de expansión militar a Paquistán, e a desestabilización de réximes a través unha profunda intervención por medio de terceiros, como en Irán e Honduras.

O feito de que Obama persiga a estratexia de retroceso opera nunha multifacética política de aberta intervención militar, de operacións encubertas a través da 'sociedade civil' , dunha retórica diplomática aparentemente benigna de sutil persuasión que depende en moito da propaganda mediática. Os importantes acontecementos que se están desenvolvendo actualmente ilustran as políticas de retroceso postas en marcha.

En Afganistán Obama ha máis que duplicado o número de forzas militares estadounidenses que pasaron de 32.000 a 68.000. Durante a primeira semana de xullo os seus comandantes militares emprenderon a maior ofensiva militar única desde hai décadas na provincia do sur afgán de Helmand para desprazar á resistencia e ao goberno indíxena.

En Paquistán o réxime Obama-Clinton-Holbrooke exerceu con éxito a máxima presión sobre o recentemente instalado réxime cliente de Zedari para emprender unha ofensiva militar masiva e facer retroceder ás forzas da resistencia islámica operativas desde hai moito tempo nas rexións fronteirizas do noroeste, mentres os drones [avións teledirigidos] e os comandos das forzas especiais estadounidenses bombardean e asaltan rutinariamente os pobos e aos dirixentes locais pastún sospeitosos de apoiar á resistencia.

En Iraq, o réxime de Obama emprende o ridículo complot de reconfigurar o mapa urbano de Bagdad para incluír bases militares e operacións estadounidenses, e facer pasar o resultado por "retirar as tropas ás súas barracas". A multimilmillonaria investimento a longo prazo de Obama, a súa infraestrutura militar a longa escala, incluíndo bases, campos de aviación e instalacións, fala dunha presenza imperial 'permanente', non das súas promesas de campaña dunha retirada programada. Mentres que 'a posta en escena' de eleccións fixas entre candidatos que son clientes certificados por Estados Unidos é a norma en Iraq e Afganistán, onde a presenza de tropas estadounidenses garante unha vitoria colonial, en Irán e Honduras Washington recorre a operacións encubertas para desestabilizar ou derrocar aos presidentes en exercicio que non apoian as políticas de retroceso de Obama.

A operación encuberta e non tan visible en Irán atopou a súa expresión nun fracasado desafío electoral seguido de 'manifestacións masivas nas rúas' centradas na afirmación de que a vitoria electoral do anti-imperialista presidente en exercicio Mahmoud Ahmadinejad foi o resultado dunha 'fraude electoral'. Os medios de comunicación de masas occidentais desempeñaron un papel fundamental durante a campaña electoral ao proporcionar unha cobertura favorable exclusivamente da oposición e aspectos negativos do réxime en exercicio. Os medios de comunicación de masas recubriron as 'noticias' con propaganda a favor dos manifestantes ao presentar selectivamente a cobertura para deslegitimar as eleccións e aos altos cargos electos, e facerse eco das acusacións de 'fraude'. O éxito de propaganda da campaña de desestabilización orquestrada por Estados Unidos mesmo atopou un eco entre amplas seccións do que pasa pola 'esquerda' estadounidense a cal ignora o enorme financiamento coordinado por Estados Unidos de grupos e políticos iranianos clave involucrados nas protestas nas rúas. 'Xornalistas free-lance' neo-conservadores, liberais e esquerdistas itinerantes, como Reese Erlich, defenderon a campaña de desestabilización desde o seu propio punto de vistas estratéxico particular como 'un movemento democrático popular contra a fraude electoral'.

Os animadores de dereita/esquerda dos proxectos de desestabilización estadounidenses non consideraron varios factores explicativos clave:

  1. Por exemplo, ningún deles falou do feito de que varias semanas antes das eleccións un rigoroso estudo dirixido por dous encuestadores estadounidenses revelara uns resultados electorais moi próximos ao resultado real das eleccións, incluídas as provincias étnicas nas que a oposición afirmou que houbera fraude.

  2. Ningún dos críticos falou dos 400 millóns de dólares concedidos pola administración Bush para financiar o cambio de réxime, a desestabilización interna e as operacións terroristas transfronteirizas. Moitos dos estudantes e da ONG da 'sociedade civil' nas manifestacións recibiron fondos de fundacións e ONG estranxeiras, financiadas á súa vez polo goberno estadounidense.

  3. As acusacións de fraude electoral elaboráronse despois de que se anunciasen os resultados das eleccións. Durante todo o período previo ás eleccións, especialmente cando a oposición crían que ía gañalas, nin os estudantes que logo se manifestaron nin os medios de comunicación de masas occidentais nin os xornalistas freelance falaron dunha fraude inminente. Durante todo o día das eleccións, con observadores da oposición en cada colexio electoral, nin os medios de comunicación nin os observadores internacionais e os esquerdistas que apoiaban á oposición sinalaron que se intimidou aos votantes ou houbese fraude. Os observadores dos partidos da oposición estiveron presentes para controlar todo o proceso de reconto de votos e, con todo, só con raras excepcións, non houbo entón afirmacións de fraude electoral. De feito, excepto unha dubidosa afirmación do xornalista free-lance Reese Erlich, ningún dos medios de comunicación do mundo afirmou que houbese máis votos dos censados. E mesmo se admitiu que as afirmacións de Erlich baseábanse en 'relatos anecdóticos' de fontes anónimas entre os seus contactos na oposición.

  4. Durante a primeira semana de protestas en Teherán os dirixentes estadounidenses, os da Unión Europea e os israelís non cuestionaron a validez do resultado das eleccións. En cambio condenaron a represión dos manifestantes por parte do réxime. Evidentemente, os seus ben informados operativos de intelixencia e embaixadas proporcionaron unha valoración máis acertada e sistemática das preferencias dos votantes iranianos que a propaganda urdida polos medios de comunicación de masas occidentais e os parvos útiles entre a esquerda anglo-estadounidense.
A oposición electoral e nas rúas apoiada por Estados Unidos en Irán foi deseñada para levar ao límite unha campaña de desestabilización, coa intención de facer retroceder a influencia iraniana en Oriente Próximo, minar a oposición de Teherán á intervención militar estadounidense no Golfo, á súa ocupación de Iraq e, sobre todo, o desafío por parte de Irán á proxección de poder militar de Israel na rexión. Durante anos a política e a propaganda anti-iraniana estivo fortemente influenciada a diario por toda a configuración de poder en favor de Israel existente en Estados Unidos. Isto inclúe a 51 presidentes das principais organizacións xudías de Estados Unidos con máis dun millón de membros e varios miles de funcionarios a tempo completo, multitude de escritores e comentaristas que dominan as páxinas de opinión tanto dos influentes Washington Post, Wall Street Journal, New York Times como da prensa amarela.

A política de Obama de facer retroceder a influencia iraniana baseouse nun proceso en dúas etapas: apoiar a unha coalición de disidentes do clero, liberais prol-occidentais, disidentes demócratas e dereitistas vigairos de Estados Unidos. Unha vez que chegasen o poder, Washington empuxaría aos clérigos disidentes a alianzas cos seus aliados estratéxicos entre os liberais e dereitistas prol-occidentais, que entón cambiarían a política de acordo cos intereses imperialistas estadounidenses e coloniais israelís cortando o apoio a Siria, Hizbola, Hamás, Venezuela, a resistencia iraquí e abrazando aos clientes saudita-iraquí-xordanos prol-estadounidenses. Noutras palabras, a política de retroceso de Obama está deseñada para volver situar a Irán no seu aliñamento político anterior a 1979.

A [estratexia] por parte de Obama de facer retroceder a réximes electos críticos para impor clientes acomodaticios atopa outra expresión no recente golpe militar en Honduras. O uso do alto mando do exército de Honduras e dos vellos vínculos de Washington coa oligarquía local, que controla o Congreso e o Tribunal Supremo, facilitou o proceso e obviar a necesidade dunha intervención directa estadounidense Â?como foi o caso noutras recentes campañas golpistas. A diferenza de Haití onde hai só unha década interviñeron os marines estadounidenses para derrocar ao democraticamente elixido Bertrand Aristide e apoiaron abertamente o errado golpe contra o presidente Chávez en 2002 e, máis recentemente, financiaron o chafalleiro golpe contra o presidente electo Evo Morais en setembro de 2008, as circunstancias da implicación estadounidense en Honduras foron máis discretas para posibilitar un 'desmentido crible'.

A 'presenza estrutural' e os motivos de Estados Unidos en relación ao derrocado presidente Zelaya son facilmente identificables. Historicamente Estados Unidos adestrou e tratou con practicamente todo o corpo de oficiais de Honduras e mantivo unha profunda penetración en todos os altos niveis grazas a consultas diarias e a unha planificación estratéxica común. A través da súa base militar en Honduras os axentes da intelixencia militar do Pentágono manteñen estreitos contactos tanto para levar a cabo as políticas como para seguir a pista de todos os movementos políticos por parte de todos os actores políticos. Como Honduras está tan fortemente militarizada serviu de importante base para a intervención militar estadounidense na rexión: en 1954 lanzouse desde Honduras o golpe con éxito apoiado por Estados Unidos contra o presidente guatemalteco elixido democraticamente. En 1960 lanzouse desde Honduras a invasión do exilio cubano orquestrada por Estados Unidos. Desde 1981 a 1989 Estados Unidos financiou e adestrou a máis de 20.000 mercenarios da 'contra' en Honduras que integraban o exército de escuadrones da morte para atacar ao goberno sandinista nicaraguano elixido democraticamente. Durante os primeiros sete anos do goberno de Chávez os réximes hondureños aliáronse incondicionalmente a Washington en contra do regimen popular de Caracas.

Obviamente, nunca houbo ou podería haber un golpe militar contra ningún réxime monicreque de Estados Unidos en Honduras. A clave do cambio da política estadounidense en relación a Honduras produciuse en 2007-2008 cando o presidente liberal Zelaya decidiu mellorase as relacións con Venezuela para asegurar o xeneroso subsidio de petróleo e a axuda exterior de Caracas. Posteriormente Zelaya entrou en 'Petro-Caribe', unha asociación do Caribe e Centroamérica organizada por Venezuela para fornecer petróleo e gas a longo prazo e baixo custo para satisfacer as necesidades dos países membro. Máis recentemente, Zelaya uniuse á ALBA, unha organización de integración rexional patrocinada polo presidente Chávez para promocionar máis intercambios comerciais e investimentos entre os seus países membro en oposición ao pacto de libre mercado promovido por Estados Unidos coñecido como o ALCA.

Dado que Washington considera a Venezuela unha ameaza e unha alternativa á súa hexemonía en América Latina, o aliñamento de Zelaya con Chávez en cuestións económicas e a súa postura crítica respecto da intervención estadounidense convertérono nun obxectivo probable dos planificadores de golpes estadounidenses desexosos de converter a Zelaya nun exemplo e preocupados polo seu acceso ás bases militares hondureñas, tradicional punto de lanzamento da súa intervención na rexión.

Washington asumiu equivocadamente que un golpe nunha pequena 'república bananera' (de feito, a república bananera orixinal) en Centroamérica non provocaría ningunha protesta importante. Creron que o 'retroceso' centroamericano serviría de advertencia a outros réximes con mentalidade independente na rexión do Caribe e Centroamérica do que lles espera se se alienan con Venezuela.

A mecánica do golpe é ben coñecida e pública: o exército hondureño secuestrou ao presidente Zelaya e "exiliouno" a Costa Rica, os oligarcas nomearon "presidente" a un dos seus no Congreso, mentres os seus colegas do Tribunal Superior de Xustiza proporcionaban un falaz argumento legal.

Os gobernos de América Latina, desde a esquerda á dereita, condenaron o golpe e reclamaron o restablecemento do presidente legalmente elixido. O presidente Obama e a secretaria de Estado Clinton, que non estaban dispostos a renegar dos seus clientes, condenaron a violencia sen máis especificacións e pediron negociacións entre os poderosos usurpadores e o debilitado presidente no exilio Aun claro recoñecemento do papel lexítimo dos xenerais hondureños como interlocutores.

Unha vez que a Asemblea Xeral de Nacións Unidas condenou o golpe e que a Organización de Estados Americanos (OEA) esixiu a restitución de Zelaya, Obama e a secretaria Clinton condenaron finalmente o derrocamento de Zelaya, aínda que se negaron a chamalo "golpe", o que de acordo coa lexislación de EEUU daría lugar automaticamente a unha suspensión total do seu paquete anual de axuda militar e económica (80 millóns de dólares) a Honduras. Mentres que Zelaya reuniuse con todos os xefes de Estado latinoamericanos, o presidente Obama e a secretaria Clinton remitíronlle a un funcionario de rango menor a fin de non debilitar aos seus aliados da Xunta de Honduras. Todos os países da OEA retiraron aos seus embaixadores, salvo Estados Unidos, cuxa embaixada comezou a negociar coa Xunta para ver como se podería salvar a situación na que ambos se atopaban cada vez máis illados Â?especialmente ante o feito da expulsión de Honduras da OEA.

Que Zelaya regrese finalmente ao seu posto ou que a Xunta apoiada por Estados Unidos continúe no cargo durante un período prolongado de tempo mentres Obama e Clinton sabotean o seu regreso inmediato a través de prolongadas negociacións, a cuestión crave da estratexia de retroceso promovida por Estados Unidos foi extremadamente custosa desde o punto de vista diplomático e político.

O golpe en Honduras apoiado por Estados Unidos demostra que, a diferenza da década de 1980, cando o presidente Ronald Reagan invadiu Selecta e o presidente George Bush (pai) invadiu Panamá, a situación e o perfil político de América Latina (e do resto do mundo) cambiaron drasticamente. Entón os militares e os réximes prol-estadounidenses da rexión aprobaron en xeral as intervencións de Estados Unidos e colaboraron; algúns protestaron lixeiramente. Hoxe en día, o centro-esquerda, e mesmo os réximes electorais da dereita, oponse aos golpes militares en calquera parte [porque os ven] como unha ameaza potencial para o seu propio futuro.

É igualmente importante que, tendo en conta da grave crise económica e do aumento da polarización social, o último que queren os correspondentes réximes é un sanguento malestar interno estimulado por crúas intervencións imperiais de Estados Unidos. Por último, as clases capitalistas dos países latinoamericanos de centro-esquerda queren estabilidade porque poden cambiar o equilibrio de poder a través das eleccións (como nos recentes casos de Panamá e Arxentina) e os réximes militares favorables a Estados Unidos poden alterar os seus crecentes lazos comerciais con China, Oriente Próximo e Venezuela/Bolivia.

A estratexia de retroceso global de Obama inclúe a construción de bases de mísiles en Polonia e a República Checa, non moi lonxe da fronteira con Rusia. Obama está a empuxar forte para incorporar a Ucraína e a Xeorxia na OTAN, o que aumentará a presión militar de Estados Unidos no flanco sur de Rusia. Aproveitando a "plasticidad" do presidente ruso Dimitry Medvedev (seguindo as pegadas de Mikail Gorbechov), Washington asegurouse o libre paso de tropas e armamento estadounidenses a través de Rusia até a fronte afgá; a aprobación de Moscova de novas sancións contra Irán, e recoñecemento e apoio ao réxime tutelado de EEUU en Bagdad. Os responsables de Defensa rusos cuestionarán probablemente o obsequioso comportamento de Medvedev en canto Obama avance no seu proxecto de estacionar mísiles nucleares a cinco minutos de Moscova.

Facer retroceder: fallos predicibles e efecto boomerang

A estratexia de retroceso de Obama conta cun renacemento de políticas dereitistas de masas para lexitimar a reafirmación do dominio estadounidense. Ao longo de 2008 en Arxentina centos de miles de manifestantes de clase media e baixa saíron ás rúas no interior do país baixo a dirección das asociacións de grandes terratenientes prol-estadounidenses para desestabilizar o réxime de centro-esquerda de Fernández. En Bolivia, centos de miles de estudantes de clase media, empresarios, propietarios e afiliados a ONG, tomaron Santa Cruz e outras catro provincias ricas e, ben financiados polo embaixador Goldberg, pola Axencia para o Desenvolvemento Internacional e a Doazón Nacional para a Democracia lanzáronse ás rúas, xerando o caos e asasinando a 30 indíxenas seguidores do presidente Morais nun intento de expulsarlle do poder. Similares manifestacións masivas de dereitas tiveron lugar no pasado en Venezuela e máis recentemente en Honduras e en Irán.

A idea de que as manifestacións masivas de sectores acomodados gritando "democracia" dá lexitimidade aos intentos deslegitimadores de EEUU contra os seus adversarios democraticamente elixidos é unha idea promulgada por cínicos propagandistas nos medios de comunicación e repetida como papagaios por crédulos e "progresistas" xornalistas free-lance que nunca entenderon os fundamentos de clase na política de masas.

O golpe hondureño de Obama e o esforzo de desestabilización financiado por Estados Unidos en Irán teñen moito en común. Ambos teñen lugar en contra dos procesos electorais nos que os críticos das políticas de Estados Unidos derrotaron ás forzas sociais favorables a Washington. Perdendo a "opción electoral", a estratexia de retroceso de Obama trata de que a política extraparlamentaria de masas lexitime os intentos da elite para facerse co poder: en Irán a través de clérigos disidentes, e en Honduras polos xenerais e oligarcas.

Tanto en Honduras como en Irán, os obxectivos da política exterior de Washington eran os mesmos: facer retroceder aos réximes cuxos dirixentes rexeitaron a tutela de Estados Unidos. En Honduras, o golpe serve de "lección" para intimidar a outros países centroamericanos e do Caribe que se saíron da órbita de Estados Unidos e uníronse aos programas de integración económica encabezados por Venezuela. A mensaxe de Obama é claro: eses movementos terán como resultado a sabotaxe orquestrada de Estados Unidos e as súas represalias.

A través do seu apoio ao golpe militar, Washington lembra a todos os países de América Latina que Estados Unidos aínda ten capacidade para aplicar as súas políticas a través das elites militares latinoamericanas, a pesar de que as súas propias forzas armadas están atadas de pés e mans en guerras e ocupacións en Asia e Oriente Próximo, e de que a súa presenza económica estea a diminuír. Do mesmo xeito, en Oriente Próximo, a desestabilización do réxime iraniano por parte de Obama está destinada a intimidar a Siria e a outros críticos da política imperial de Estados Unidos, e a tranquilizar a Israel (e a quen configuran o poder sionista en Estados Unidos) respecto de que Irán segue ocupando un lugar importante na súa axenda de retrocesos.

A política de Obama de facer retroceder segue os pasos, en moitos sentidos cruciais, do presidente Ronald Reagan (1981-1989). Do mesmo xeito que Reagan, a presidencia de Obama ten lugar nun momento de retirada estadounidense, de diminución de poder e de avance da política anti-imperialista. Reagan fixo fronte ás secuelas da derrota de Estados Unidos en Indochina, ao éxito da difusión das revolucións anti-coloniais no sur de África (especialmente Angola e Mozambique), ao éxito da rebelión democrática en Afganistán, a unha vitoriosa revolución social en Nicaragua e a grandes movementos revolucionarios no Salvador e Guatemala. Do mesmo xeito que hoxe Obama, Reagan puxo en marcha unha estratexia militar asasina para facer retroceder estes cambios a fin de socavar, desestabilizar e destruír aos adversarios do imperio de Estados Unidos.

Obama enfróntase a un conxunto similar de condicións adversas na actual era post-Bush: avances democráticos en toda América Latina con novos proxectos de integración rexional que exclúen a Estados Unidos; derrotas e estancamentos en Oriente Próximo e en Asia meridional; unha proxección de poder ruso reactivado e fortalecido nas repúblicas ex-soviéticas; a diminución da influencia de Estados Unidos nos compromisos militares da OTAN; unha perda de credibilidade política, económica, militar e diplomática como resultado da depresión económica mundial inducida por Wall Street e a prolongación sen éxito de guerras rexionais.

Ao contrario que a de Obama, a estratexia de retroceso de Ronald Reagan tivo lugar baixo circunstancias favorables. En Afganistán, Reagan conseguiu o apoio de todo o mundo musulmán conservador e operou a través dos feudais dirixentes tribais afgáns, que resultaron ser clave, contra un réxime reformista, de base urbana e apoiado polos soviéticos en Cabul. Obama está na posición inversa en Afganistán. A vasta maioría dos afgáns e a inmensa maioría da poboación musulmá en Asia oponse á súa ocupación militar.

A estratexia de retroceso de Reagan en Centroamérica, especialmente a súa invasión mercenaria da Contra en Nicaragua, contou co apoio de Honduras e de todas as ditaduras militares prol-estadounidenses en Arxentina, Chile, Bolivia e Brasil, así como dos gobernos civís de dereitas da rexión. En contraste, o golpe de reversión de Obama en Honduras e no exterior enfróntase con réximes electorais democráticos en toda a rexión, unha alianza de réximes nacionalistas de esquerda encabezada por Venezuela e organizacións rexionais económicas e diplomáticas firmemente opostas a calquera retroceso á dominación e á intervención de Estados Unidos. A estratexia de retroceso de Obama áchase ante un absoluto illamento político en toda a rexión.

A política de facer retroceder de Obama non pode exercer a "man dura" económica para obrigar aos réximes en Oriente Próximo e Asia a que apoien as súas políticas. Agora existen mercados asiáticos alternativos, investimentos estranxeiros de China, a profundización da depresión estadounidense e a desinversión no exterior de bancos e multinacionais de Estados Unidos. A diferenza de Reagan, Obama non pode combinar a zanahoria económica co pau militar. Obama ten que recorrer á opción militar menos eficaz e menos custosa nun momento en que o resto do mundo non ten ningún interese nin vontade de proxectar poder militar en rexións de escasa importancia económica ou a cuxos mercados se pode acceder a través de acordos económicos.

O lanzamento da estratexia global de retroceso de Obama tivo un efecto boomerang mesmo na súa fase inicial. En Afganistán, a gran acumulación de tropas e a ofensiva masiva contra as prazas fortes do "talibán" non deu lugar a grandes vitorias militares, nin sequera a enfrontamentos. A resistencia retirouse, mesturada coa poboación local, e probablemente recorra a unha guerra de desgaste prolongada, descentralizada e a pequena escala, deseñada para comprometer a varios miles de efectivos militares nun mar hostil de afgáns, sangrando a economía de Estados Unidos, aumentando as súas baixas sen resolver nada e, eventualmente, probando a paciencia da opinión pública estadounidense profundamente inmersa na actualidade nas perdas de postos de traballo e na rápida diminución do nivel de vida.

O golpe levado a cabo polos militares hondureños e apoiado por Estados Unidos xa reafirmou o illamento político e diplomático estadounidense no Hemisferio. O réxime de Obama é o único dos países importantes que mantivo ao seu embaixador en Honduras, o único país que se nega a considerar o golpe militar como un "golpe", e o único que mantén a axuda económica e militar. Máis que establecer un exemplo do poder de Estados Unidos para intimidar aos países veciños, o golpe reforzou a convicción entre todos os países de Sudamérica e Centroamérica de que Washington está a tratar de volver aos "vellos malos tempos" de réximes militares prol-estadounidenses, ao saqueo económico e aos mercados monopolizados.

O que os asesores de política exterior de Obama non lograron entender é que non poden pór ás súas "Humpty Dumpty"** xuntos de novo; que non poden volver á época de [a estratexia de] retroceso de Reagan, dos bombardeos unilaterais contra Iraq, Iugoslavia e Somalia, de Clinton, nin ao seu saqueo de América Latina.

Ningunha rexión, país ou alianza de importancia seguirá a Estados Unidos na súa ocupación colonial armada en países da periferia (Afganistán/Paquistán) ou mesmo centrais (Irán) aínda que se unan a Estados Unidos nas sancións económicas, as guerras e os esforzos de desestabilización electoral en contra de Irán.

Ningún país latinoamericano tolerará outro golpe militar de Estados Unidos contra un presidente democraticamente elixido, mesmo os réximes nacionais populistas que divergen da política económica e diplomática estadounidense. O gran temor e o horror ante o golpe apoiado por Estados Unidos derívase do recordo por parte de toda a clase política latinoamericana do pesadelo dos anos de ditaduras militares apoiadas por Estados Unidos.

A ofensiva militar de Obama, a súa estratexia de facer retroceder para recuperar o poder imperial, está a acelerar o declive da República Estadounidense. O illamento da súa administración ponse cada vez máis de manifesto pola súa dependencia dos "Israel primeiro" que ocupan a súa administración e o Congreso, así como os influentes expertos prol-israelís nos medios de comunicación que identifican o retroceso coa propia confiscación de terras palestinas por parte de Israel e as ameazas militares a Irán.

O retroceso ten efecto boomerang. No canto de recuperar a presenza imperial, Obama mergullou a República e, con ela, ao pobo estadounidense nunha maior miseria e inestabilidade.
___

Os libros máis recentes de James Petras son Whats Left in Latin America, do que é co-autor xunto con Henry Veltmeyer (Ashgate press 2009) e Global Depression and Rexional Wars (Clarity press 2009 Agosto).

Fonte: telesurtv.net
_____________________________

Festival da Terra e da Língua 17 e 18 de Julho em Narom

Lendo os jornais, vendo as tv's ou acedendo à Internet, comprovamos a profunda instabilidade que padece o sistema mundial, o hegemónico e injusto capitalismo. Depois de duas décadas de intenso bombardeamento ideológico sobre as suas supostas bondades, agora comprovamos que nem tinha que ser necessariamente eterno, nem era o melhor dos mundos possíveis.

No panorama internacional, as guerras imperialistas inçam as regions ricas em recursos naturais e energéticos. A substituiçom do porta-voz da máxima potência capitalista nom mudou a lógica predadora que caracteriza o sistema, nem impediu a generalizaçom da crise económica.

Na Galiza, os efeitos da crise global manifestam-se em ERE's, despedimentos, desemprego e aumento da pobreza, da injustiça e dos conflitos sociais. Somos as e os de sempre que nos vemos obrigados a pagar as contas das grandes corporaçons e empresas, que tenhem os governos ao seu serviço e só utilizam a maioria social para se manterem no poder à custa do nosso trabalho e dos nossos votos, num simulacro democrático cada vez mais descarado.

O limite dos recurso energéticos e naturais está a ser mais um factor acrescentado às cíclicas crises capitalistas, que junto ao papel das mulheres e dos povos oprimidos na injusta repartiçom da riqueza na Galiza e no mundo obrigam a um debate e umha actuaçom coordenada e conjunta no seio do movimento popular.

A Fundaçom Artábria quer contribuir modestamente para esse debate e para essa acçom com este Festival da Terra e da Língua. Alguns e algumhas activistas dos movimentos sociais galegos vam acompanhar-nos em Pedroso para estabelecermos um diálogo aberto sobre estas questons e sobre outras que sem dúvida irám surgir.

Como cada Verao, contamos contigo para que este encontro anual sirva aos objectivos de sempre: a música, o teatro, o debate, as exposiçons, a diversom e a luita, no caminho de umha Galiza libertada.

17 de Julho (sexta-feira)

19.30 Passaruas por Pedroso
22.00 Apresentaçom do Festival
22.15 Concerto
  • Arenga (GZ)
  • Retobato (GZ)
  • Skacha (GZ)
01.30 Repichoca Ártabra (Traz o teu instrumento)

18 de Julho (sábado)

11.00 Roteiro pola zona
12.00 Apertura da exposiçom “Crise de aquí e crise de alá” de Gabriel Tizón
12.45 Teatro clandestino
13.00 Sessom Vermú com o duo Eva e Camilo
16.00 I Campeonato Futebol 3
16.30 Aula de Ecologia
17.30 Festivalzinho
19.30 Debate “Alternativas à crise capitalista”
  • Anxo X. López Pintos, Secretário Comarcal da CIG-Ferrol
  • Lidia Senra, Sindicato Labrego Galego
  • Alexandre Rios Bergantinhos, militante de BRIGA
  • Teresa Rua, Cooperativa Xoaninha
22.00 Pregom com Lidia Senra
22.15 Concerto
  • Les Morues (Bretanha)
  • Kogito (GZ)
  • Trapalhada (GZ)
  • Dj Doctor Mandanga (Ska, punk, pachanga, rumba...)

Sítio web da Fundaçom Artábria
http://www.artabria.net

Sítio web do festival da Terra e da Língua
http://www.artabria.net/festival


Enviado por:
Fundaçom Artábria -artabria@artabria.net- 16 de julho de 2009 08:25

_______________

mércores, xullo 15, 2009

O Comité Cidadán de Emerxencia convoca unha concentración este Venres 17 de Xulllo, pola mañá ás 12:30 hrs

O Comité Cidadán de Emerxencia convoca unha concentración este Venres 17 de Xulllo, pola mañá ás 12:30 hrs, en Ferrol, diante do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia.



O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol convoca a unha CONCENTRACIÓN este Venres, 17 de xullo, ás 12:30 hs, na Praza Amada García, diante do Edificio Admvo. da Xunta de Galicia en Ferrol.

Para apoiar a entrega de sendos escritos dirixidos ao Presidente do Goberno e Presidente da Xunta de Galicia, advirtindo do grave perigo que supón a localización da Planta de Gas no interior da Ría, e o constante e ilegal tráfico de buques cargados de GNL, e cuxas posibles consecuencias vimos no recente accidente ocorrido en Viarreggio (Italia), con 17 mortos e moitos feridos, ainda que nese caso tratábase de 36 T. e pola contra os tanques de Reganosa serían 150.000 T. e os buques 50 ou 60.000 T.

¡ PLANTA DE GAS FORA DA RÍA ¡

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org
...........
Para axudas económicas:
C.c. en BBVA, titular: Luz Marina Torrente e outros
Desde España:
0182-0232-77-0201521046
Desde o Extranxeiro:
Codigo BIC: BBVAESMMXXX
IBAN ES80 0182 0232 7702
0152 1046
_______________

Enviado por:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
15 de julho de 2009 17:03

__________________

Enlaces relacionados:
_____________

Manuela Pérez Sequeiros, in memorian




A Marcha Mundial das Mulleres, ante o seu inesperado falecemento, quere facer un recoñecemento público do traballo desenvolvido pola concelleira Manuela Pérez Sequeiros, a favor dos dereitos das mulleres de Narón e dos dereitos das mulleres en xeral.

Iniciativas como o Foro de Cidadás, a celebración do 8 de Marzo e o apoio à rede asociativa de mulleres, entre outras, serían impensabeis sen a presencia de Manoli no Concello.

Manuela colaborou coa Marcha Mundial das Mulleres participando en moitas mobilizacións e apoiando desde o concello moitas iniciativas internacionais. A participación das mulleres de Narón nas mobilizacións de loita contra a violencia machista e a erradicación da pobreza, non teria sido o mesmo sen o seu compromiso.

Desde a Marcha Mundial das Mulleres queremos recoñecer na figura de Manuela, o labor de muitas mulleres feministas que nas institucións locais apoian os movimentos de base e levan adiante iniciativas en defensa dos nosos direitos, nunha barricada máis contra o patriarcado que pretende nestes últimos tempos con máis virulencia, volvernos ao século XIX.

Narón, 14 de xullo de 2009

________________________

Lupe Ces Rioboo
http://lupeces.blogspot.com/


Enviado por:

lupe ces
-lupeces@gmail.com-
15 de julho de 2009 23:01
______________________

Cume do G8: outro canto de serea

Por Juan Torres López
13.07.2009


No Cume do ano pasado os líderes dos oito países máis ricos do mundo miraron a outro lado cando os máis pobres lles fixeron demandas imperiosas para facer fronte á repentina elevación nos prezos dos alimentos que estaba producindo a especulación financeira, unha actividade que as institucións gobernadas polos ricos consentiran cando non alentado mediante as súas medidas liberalizadoras. Agora, en Italia, polo menos incluíron na axenda cuestiones como a seguridade alimentaria e o cambio climático que ata fai ben pouco nin sequera merecían a natureza de problemas que houbesen de ser expostos abertamente nos cumes. Ata se falou con cifras na man e de cantidades máis xenerosas. Novidades que mereceron os encomios de moitos medios de comunicación, de dirixentes políticos e creadores de opinión das tendencias máis variadas. "Papi" Silvio manifestaba o seu propio sentir e cabe pensar que o dos demais líderes ao dicir que tiña "a gran satisfacción de anunciar que se acordou crear un fondo contra o fame de 20.000 millóns de dólares".

As axencias enseguida anunciaban que "o G8 mobilízase contra o fame", que toma as rendas da loita contra o cambio climático e que Obama logrou impor un impulso novo e máis contundente para que este grupo de países privilexiados convértase efectivamente no motor que permita aplicar as solucións que tanto se botan en falta no mundo.

Moito máis, se se ten en conta que o acordo sobre ese fondo enmárcase nun ambicioso conxunto de reunións diversas e sete documentos, e que recollen os debates e decisións do Cume e que tratan sobre o liderado responsable para un futuro sostible, do avance no Tratado de Non Proliferación, da loita contra o terrorismo, da necesidade de elaborar unha axenda global, dos problemas económicos e do cambio climático, dos compromisos para afrontar a situación do continente africano e da seguridade alimentaria.

É verdade, pois, que se incorporan elementos novos e algúns compromisos que desde logo serían extraordinariamente importantes se se resolvesen en medidas concretas. Pero nin sequera así se pode considerar que o resultado do Cume sexa alentador. Non me parece que poidamos considerar que se deu unha resposta decente ante a situación na que se atopa, concretamente, a economía e o Planeta no seu conxunto. Como podemos sentirnos satisfeitos como Berlusconi, ou aceptar que se diga que o G8 mobilizouse contra o fame, porque se propoña crear un fondo de 20.000 millóns de dólares? Como non ter en conta que esa cantidade é unhas 900 veces máis pequena que a que só Europa e Estados Unidos dedicaron a rescatar bancos irresponsables cando non sinxelamente corruptos? Pódese considerar que pór esa cifra en tres anos significa unha verdadeira "mobilización" contra o fame cando cada día morren entre 25.000 e 30.000 persoas de fame, cando só en 2009 vai haber 100 millóns máis de persoas famentas como consecuencia da crise económica? Seica é decente dicir que iso é unha medida contundente e comprometida, satisfactoria, contra o fame cando estamos falando dunha cantidade que é máis ou menos a mesma que nun ano malo como 2008 gañaron só o Banco de Santander e o BBVA? E o que é peor, como crer que esta vez os países ricos si van cumprir as súas promesas e que van mobilizar de verdade eses recursos, algo que ata agora nunca, nunca, nunca fixeron?

Non cumpriron o seu propio compromiso de 2005 en Escocia, non cumpren os seus compromisos cos Obxectivos do Milenio, non cumpriron tampouco coa súa promesa do ano pasado de doar 6.400 millóns de dólares para reforzar á FAO. Nunca cumpren e agora quérennos facer crer que están dispostos a cambiar o mundo porque falan dun compromiso maior pero sen dedicar nin un minuto nin unha soa liña das súas conclusións a explicar por que non fixeron o que nos dixeron outras veces que ían facer. Como tampouco cumpriron os seus compromisos relativos ao medio ambiente que agora pretende facer crer que sairán reforzados tras o Cume.

Como sentir satisfacción e non indignación cando os líderes que incumpriron eses compromisos e nin sequera detéñense a analizar o seu incumprimento din agora nas súas conclusións que "decidiron actuar resolutivamente para implementar decisións para erradicar a pobreza e o fame"- Seica hai algo máis resolutivo que cumprir inmediatamente coas demandas das Nacións Unidas, ou cos seus propios compromisos anteriores? Por que non se limitan a cumprir coas súas propias propostas e promesas? É satisfactorio que se acorde que os líderes dos países máis poderosos do mundo van chegar ao acordo de acordar que hai temas sobre os cales son necesarios acordos para alcanzar respostas eficientes? Seica non están claros eses problemas e non están as súas solucións desde fai anos sobre a mesa, propostas por centos de organizacións civís, polas Nacións Unidas, por institucións ou científicos e outros líderes de todas as tendencias? Como crernos que o seu "compromiso para promover a saúde global" é sincero se para alcanzala bastaría con que fixesen fronte ás obrigacións que eles mesmos estableceron respecto diso nos Obxectivos do Milenio? E, como non pensar que iso é puro fume se ao mesmo tempo non se fala de aumentar o gasto público e de establecer sistema sanitarios públicos que é o único que pode garantir un obxectivo como ese?

Os documentos do G8 volven estar cargados de palabrería. E ata de mentiras, como cando din que "os mercados abertos son a chave do crecemento económico e o desenvolvemento". Unha clamorosa mentira porque nin un só dos países que agora afirman iso chegou á súa situación actual de desenvolvemento privilexiado renunciando á protección ou abrindo os seus mercados. É máis, nin sequera agora fano, ou o fan só nos ámbitos nos que, protexéndose, lograron facerse xa co dominio dos mercados.

Deste xeito, o G8 non busca axudar aos países pobres senón que o que fan en realidade é "quitarlle a escaleira", na expresión de Ha-Joon Chang, que eles utilizaron para que xa non poidan subir ata a súa exclusiva e privilexiada posición. O G8 volve mencionar os acordos das reunións de Wáshington e Londres do G20 sobre a crise financeira pero sen promover nin un só avance, sen concretar nin unha soa medida que sirva de impulso ou para galvanizar actuacións efectivas. É máis, fala de adoptar medidas que teñan en conta a situación dos máis necesitados e dos países máis pobre pero non se menciona nin unha soa que comporte a seguridade de que iso é o que vai ocorrer. Todo o contrario, porque textualmente afírmase que ese beneficio dos máis pobres vai ser o resultado do relanzamento do crecemento económico que vai provocar a apertura dos mercados. Unha quimera (ou outra mentira) tan grande que, como está sendo evidente, nin eles mesmos crenlla e pon en marcha outros tipo de medidas intervencionistas.

Ulises fíxose amarrar ao mastro do seu barco para evitar o canto das sereas. A nosa táboa de salvación non pode ser outra que un proxecto social distinto ao dos poderosos que crean os problemas e logo cantan para facernos crer que son eles quen teñen as solucións.

Publicado en Sistema Dixital o 13 de xullo de 2009

Fonte: Ganas de escribir
_________________________