luns, abril 14, 2008

Segundo o BNG, o Goberno local, PSOE-IU, fixo caso omiso á denuncia formulada polo BNG sobre o estado dos inmobles

De: Xosé Manuel Pazo Blanco -manolopazo@gmail.com-
BNG FERROLTERRA -ferrol@bng-galiza.org-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 14 de abril de 2008 17:27
Asunto: "O BNG esixe ao Goberno Local que asuma as súas responsabilidades pola caida do edificio da rúa Magdalena


O BNG esixe ao Goberno Local que asuma as súas responsabilidades pola caida do edificio da rúa Magdalena
O Goberno local, PSOE-IU, fixo caso omiso á denuncia formulada polo BNG sobre o estado dos inmobles

O grupo municipal do BNG pediu esta mañá que o goberno local asuma a súa responsabilidade no derrumbamento do edificio da rúa Magdalena pola pasividade amosada e a negativa a atender as denuncias sobre o estado do edificio e o perigo que supuña para a seguridade cidadá.

O portavoz do grupo municipal do BNG, Xoán Xosé Pita, lamentou que tivera que suceder este accidente para que o Goberno Municipal tome en serio a situación dos edificios abandonados na cidade e se decida a actuar sobre os mesmos.

O BNG considera que o goberno local non pode descargar toda a responsabilidade no azar e na metereoloxia, xa que se demostra que non actuou dilixentemente diante das denuncias presentadas.

O portavoz nacionalista, Xoán Xosé Pita, solicitou que o Servizo de Inspección e Disciplina Urbanística comprobara o estado da edificación situada na Rúa Real 87 polo risco que supuña para a vía pública. Esta denuncia foi formulada na Comisión Informativa de Urbanismo celebrada o pasado día 18 de marzo.

Ferrol a 14 de abril de 2008

Grupo Municipal do BNG no Concello de Ferrol

Xosé Manuel Pazo Blanco


Adxuntamos copia da acta da Comisión Informativa
Acta Urbanismo 18 03 2008.pdf- 1291K
[Ao estar en Formato PDF, non a podemos reproduzir no Blog, polo que a quen lle interese pode pedi-la a ferrol@bng-galiza.org]

Raj Patel: "Tras unha barrita de chocolate hai nenos escravos"

De: Alexandre -mpoulo@teleline.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 14 de abril de 2008 14:09
Asunto: "Tras unha barrita de chocolate hai nenos escravos" -A ENTREVISTA CON RAJ PATEL, ECONOMISTA E SOCIÓLOGO-



A ENTREVISTA CON RAJ PATEL, ECONOMISTA E SOCIÓLOGO
Raj Patel: "Tras unha barrita de chocolate hai nenos escravos"
Empezou protestando en Seattle e acabou escribindo "Obesos e esfameados". O impacto da globalización no sistema alimentario mundial ["Os Libros do Lince"].

Foto: JOSEP GARCÍA


NÚRIA NAVARRO

--Hai 800 millóns de esfameados e 1.000 millóns de obesos.
--A fame e o sobrepeso son síntomas do mesmo problema. Están vinculados entre si polas cadeas de produción que levan os alimentos desde o campo ata a mesa.

--Vinculados en que sentido?
--O control do sistema alimentario mundial está en mans dunhas poucas empresas. Unilever, que controla o 90% do mercado mundial do té; Cargill e supermercados como Wal- Mart, Tesco ou Carrefour. Eles véndennos comida que ten o que os nosos corpos desexan: azucres, graxas, sal.

--Se o desexan os nosos corpos ...
--Aparentemente, os súper ofrecen liberdade de elección, pero os nosos instintos están manipulados pola súa estrutura mesma. Fixouse en que hai panaderías á entrada?

--Si, señor.
--É un dos últimos inventos. Non as instalan porque gañen diñeiro vendendo pan, senón porque o cheiro a pan invita a entrar e a comprar máis.

--Así de fácil?
--Si. Xa dentro, inflúen a colocación dos produtos nos corredores, o tipo de iluminación, a música. Atópasche centos de cereais cunha porcentaxe de azucre elevadísimo, pero ninguén che anima a comprar froitas e verduras de tempada.

--Que non hai que botar nunca no carro da compra?
--Se quere morrer pronto, bote nel todos os produtos que teñan unha longa lista de ingredientes. Xa sabe, colorantes, conservantes, saborizantes, antioxidantes. Engada os conxelados, precocinados, fritidos de antemán, caramelos e chocolates.

--Suspende aos chocolates?
--Un dos principais produtores de cacao do mundo é Costa do Marfil. Sabemos con certeza que nas súas plantacións traballan nenos escravos. Así que, detrás dunha barrita, están eses nenos. Ademais, se mira a lista de ingredientes da barrita verá que aparece a lecitina.

--Estraña a lecitina.
--É un subproducto da soia que mantén a graxa e a auga unidos. En Brasil, hai 50.000 escravos agrícolas que traballan nos campos de soia. ¡Máis escravos para o chocolate!

--Volvamos ao súper. En concreto, aos departamentos de compras.
--Os campesiños dos lugares máis remotos do planeta son vítimas dos ditados deses departamentos de compras. O de Carrefour, por exemplo, é o que lle di aos payeses de Lleida: "Non produzades as vosas mazás, senón esas que brillan máis e aguantan mellor o transporte". ¡Non saben a nada!

--Empezo a dar solucións.
--Un paso enorme sería non comprar no súper. Os produtores da zona non son máis caros, ofrecen máis variedade e o diñeiro non se foxe fóra.

--Esa idea tropeza coas présas.
--Pois é algo a cambiar. En EEUU pódese consumir no coche, indo dun traballo a outro, unha ración de patacas fritidas con salsa de queixo dun fast food. ¡Ten 3.000 calorías! Unha alternativa é o slow food, un movemento que sabe que, para gozar da comida, necesítase tempo e diñeiro. Presionan sindicalmente para conquistar dúas horas para xantar e o aumento do salario min- nimo dos traballadores.

--Máis suxestións.
--tiveron casos de vacas tolas, non? Hai que cambiar a forma en que se produce a comida, porque a actual non é sostible. Necesítase unha caloría de combustible fósil por cada caloría de comida que producimos. Reinventemos o futuro.

--Alguén o intenta xa?
--En Brasil, por exemplo, o movemento dos sen terra tomou terras infrautilizadas e cultivan comida de verdade. Organízanse en comunidades, abren escolas e teñen unha taxa de desenvolvemento moi superior á dos programas trazados polo Goberno para a soia. E logo hai iniciativas pensadas para os nenos.

--Candidatos ao sobrepeso.
--As crianzas que viven en familias que gozan da comida crecen máis sans. Pola contra, polo menos en EEUU, están condenados a morrer cinco anos antes que os seus pais.

--¡Que espanto!
--En California púxose de moda o recreo comestible. Durante as horas de patio, os nenos cultivan un horto. Ven como crece o que comen.

--EEUU é capaz do mellor e do peor.
--Hai analistas que din que a guerra de Iraq é unha guerra vinculada á comida. "É a conquista do petróleo que comemos", din. O certo é que, antes de que entrase a axuda humanitaria a Bagdad, xa abriran un Burger King.

--España vai ben?
--É o segundo país da UE no que máis rápido creceu a obesidade, por detrás de Gran Bretaña. E é pola multiplicación dos fast food. Teñan moito coidado.
_______________

Enlaces relacionados:

Raj Patel subliña que "no mundo actual, os máis famentos e os máis obesos son pobres"

Eu, o supermercado
Raj Patel, en 'Obesos e esfameados' (Os Libros do Lince), analiza o impacto da globalización no sistema alimentario mundial e describe como cambiaron os hábitos alimenticios coa poderosa irrupción dos supermercados - Raj Patel 30/03/2008
_________________

A Asociación Veciñal O Rosario - Inferniño, demanda apoios para a consecución dun local social e tilda a Directiva do "O Ensanche A" de insolidaria

De: asociacion Veciñal O Rosario-Inferniño
Para: artabra21@gmail.com
Data: 13 de abril de 2008 23:55
Asunto: DIRECTIVA D AVV. ENSANCHE-A- INSOLIDARIA




DIRECTIVA D AVV. ENSANCHE-A- INSOLIDARIA


Ola a tod@s,

Queremos informarvos que a nosa Asociación Veciñal O Rosario -Inferniño está reivindicando do Concello a necesidade de facilitarmos un LOCAL para as nosas REUNIÓNS de TRABALLO.

Pensamos que nos avala un amplo traballo cultural e social no Barrio do Inferniño ademais doutro moi REIVINDICATIVO na DEFENSA DOS ESPAZOS PÚBLICOS , como o caso da Praza de España - Praza Porta Nova, Praza de Sartaña, Recimil, Fraga de Menáncaro, Praza do Inferniño , e distintas actuacións importantes como a PLANTA DE GAS, ... etc, e a nosa pertenencia a PLATAFORMA ARTABRA21 , como podes comprobar no Blog de nosa Asociación ou PA21.

Na actualidade o novo goberno vainos facilitar en concesion, un cuarto para o que sería unha SALA DE REUNIÓNS no Centro Cultural Municipal "Carvalho Calero", "ocupado" na súa totalidade por Avv. Ensanche A.

Somos conscientes de que non é o lugar máis apropiado para ubicar asociacións, como xa manifestamos en varias ocasións, pero temos que arreglarnos coa oferta do Concello para non continuar reunindonos constantemente nos bares.

Por informacions do Concello, comunican nos que a directiva do "Ensanche A" manifesta que van a utilizar toda sua forza e influencia na Federación Roi Xordo, para NON DEIXAR QUE A ASOCIACIÓN DO ROSARIO -INFERNIÑO DISPOÑA DUN LOCAL NESTE CENTRO.

Alega o Ensanche A que teñen POUCOS espazos no Carvalho Calero, cando a realidade demostra un exceso, incluído "UN SALON DE ACTOS"... como explican na súa páxina Web.

CONSIDERAMOS ESTA ACTITUDE INTOLERABLE E INSOLIDARIA, IMPROPIA DE QUEN FORMA PARTE DO ASOCIACIONISMO VECIÑAL.

SOLICITAMOS VOSA SOLIDARIEDADE E COMPRENSION PARA QUE OS ESPAZOS OFERTADOS POLO GOBERNO SEXAN COMPARTIDOS POR TODAS AS ASOCIACIONS VECIÑAIS COMO XA OCORRE NOUTROS BARRIOS.

Esperamos vosa resposta a este correo para contar co voso apoio que pensamos é de xustiza.

Saúdos veciñais

asdo. Pedro Cachaza - Secretario
asdo. Xosé M. Sanxoán - Presidente

ASOCIACION VECIÑAL O ROSARIO - INFERNIÑO
CIF-G70006473
correo-e: avvorosario@gmail.com
blog da asociación: ferrolnovo.blogspot.com
___________________

domingo, abril 13, 2008

Prego de prescripcións técnicas Servizo de vixilancia e servizos complementarios para os centros e instalacións pertencentes ao Concello de Ferrol

Cancello de Ferrol
ÁREA DE SEGURIDADE


Prego de prescripcións técnicas Servizo de vixilancia e servizos complementarios para os centros e instalacións pertencentes ao Excmo. Concello de Ferrol


1.- OBXECTO DO CONTRATO

O obxecto deste contrato é a prestación por parte da EMPRESA dos servizos de vixilancia e protección das instalacións dos centros que se datallan no artigo nº 7

As necesidades dos servizo de vixilancia poderán ser ampliadas ou reducidas a petición
do Concello, preavisando con unha antelación mínima de vinte e catro (24) horas.


2.- PRESUPOSTO DE LICITACIÓN

o presuposto máximo de licitación para a prestación dos servicios recollidos no presente prego ascende á cantidade de CATROCENTROS CORENTA MIL EUROS ( 440.000,00 €ANO I.V.E. i.iicluido. Serán por conta da Empresa a totalidad dos gastos (Seguros, transportes, salarios e toda clase de retribucións, etc.), impostos e gravámenes e tasa de calquera clase que poidan derivarse da aplicación do presente contrato.


3.- IMPORTE DO CONTRATO

Os prezos reflectidos neste contrato só tefien validez ata o 31 de decembro do ano de inicio dos servizos do presente Contrato.

No caso de prórroga prevista (si a houbese) o prezo do contrato poderá ser revisado, por mutuo acuerdo de ambas partes. Non en tanto, e en prevision de que o acordo poida dilatarse, ao ano do inicio da prestación do servicio, a EMPRESA incrementará os prezos dos servizos na mesma porcentaxe que o faga o índice Xeral de Prezos ó Consumo (I.P.C) referido ó conxunto dos doce meses anteriores, tendo carácter de "provisional e a conta" e reaxustándose posteriormente á alza ou á baixa, unha vez acordado as novas tarifas para o tempo de prórroga acordado.


4.- ALCANCE DO SERVIZO

A prestación dos servizos levarase a cabo nos edificios e instalacións pertencentes ó Concello de Ferrol que se relacionan a continuación:

1) pazo Municipal
2) CentroCulturalTorrenteBallester
3) Vertedoiro Municipal Mougá
4) Castelo San Felipe
5) Mercado Municipal de A Magdalena
6) Mercado Municipal de Caranza e Recimil
7) Cementerio Municipal
8) Vixilancia de praias


5.- HORARIOS PARA A PRESTACIÓN DO SERVIZO

A prestación do servizo realizarase atendendo ós seguintes horarios:

Pazo Municipal:
1 vixilante de seguridade sin arma, todos os días de luns a venres laborais en horario de 07:30 a 15,00 h. controlando o acceso ó edificio.

Centro Cultural Torrente Ballester:
1 auxiliar de servizos, eo seguinte horario:
Inverno: de luns a sábado, de 11:00 a 13:30 h e de 17:00 a 21:00 h.
Verán: de martes a sábado, de 10:30 a 14,00 e de 19,00 a 21:30 h.

Aula de Educación ambiental ( RECICLATERRA ):
1 auxiliar de servizos, todos os días do ano, 24 h.

Castelo de San Felipe:
1 auxiliar de sevizos nos turnos de día e 1 vixilante de seguridade sin arma para a
quenda de noite todos os días do ano, 24 h.
1 auxiliar de servizos de 10:00 a 14:00 e de 16:00 a 20:00 para tarefas de
información.

Mercados: Central, Recimil e Caranza:
1 auxiliar de servizos de luns a sábados de 05,00 al14,00 h.
1 auxiliar de servizos de luns a sábados de 14:00 a 20:00 h.
3° domingo do mes: de 08:00 a 15:00 h. ( Mercado Central ).

Cemiterio Municipal:
1 Auxiliar de servizos de Lunes a Sábado de 10,00 a 13,OOh.Y de 16.00 a 18,OOh.
Domingos y festivos de 10,00 a 13,00h.

Vixilancia de praias:
1 auxiliar de servizos con un vehículo, do 20 de xuf'ioó 15 de setembro, de 22:00 a
06:00 h.


6.- IMPLANTACIÓN DO SERVIZO

A implantación do servizo nos diferentes centros irase facendo conforme vaian cumprindo o contrato as empresas que actualmente realizan o traballo, terminando as siguientes dependencias nas fechas que a continuación se detallan:

-Castelo de San Felipe en fecha 07 de Septembro de 2008

-Aula de Educación Ambiental "RECICLATERRA" 31 de Xulio de 2008


7.- FUNCIÓNS A REALIZAR

o servizo de vixilancia e seguridade debe encargarse de:

a) Ordenación e vixilancia dos aparcamentos para evitar o estacionamento en zonas prohibidas e o cumprimento das normas, facilitando e controlando a
entrada e o uso correcto dos mesmos, evitando un acceso indiscriminado ao aparcamento.
b) Vixilancia para evitar a comisión de todo tipo de delitos e inftaccións, obrando en consecuencia, de acordo coa lexislación vixente. Con atención especial ás zonas de material de alto custo, etc.
c) Vixilancia especial en zonas de alta seguridade.
d) Seguridade dos inmobles. Inundacións, escapes de gas, incendios, desactivación de alarmas, ete.
e) Protección de persoas. Mantemento da orde nas instalacións,,.vixilancia a estranos e sospeitosos, auxiliar a persoas en situación de perigo ou emerxencia.
f)Comunicación diaria de incidencias ó Concello de Ferro!. Diariamente entregaranse os partes de incidencias de todos os servizos ó Responsable de Seguridade do Concello de Ferro!. Semanalmente, entregarase o resumo da infonnación dos reportes de rondas de todos os servizos Au1a vez verificada polo Xefe de servizos. Mensualmente entregaranse o día 1 de cada mes os cadrantes de todos os servizos, así como o resumo de inspeccións realizadas o mes anterior ó tempo que se entregará a previsión de inspeccións para o mes seguinte.
g) Control do correcto funcionamento das portas e fiestras das distintas instalacións do Concello de Ferrol, particularmente no que se retire ó horario de apertura e peche nos distintos centros, función que tefienasignada.
h) Terase especial coidado na prevención do consumo de sustancias non autorizadas, segundo a legalidade vixente e en especial no referente ao consumo e tráfico de estupefacientes.
i) Control do persoal que accede ás dependencias das distintas instalacións do Concello de Ferrol, fóra das horas de apertura das mesmas.
j) Chequeo e revisión diaria dos distintos sistemas e mecanismos de seguridade instalados ou que se instalen.
k) Realizar rondas por todas ás instalacións do Concello de Ferrol e os seus arredores que se determinen por parte dos responsables, empregando para a súa comprobación aqueles elementos técnicos que se establezan.
1) Colaborar cos plans de seguridade que se establezan.
m) Os vixiantes de seguridade colaborarán co Concello de Ferrol na optimización de consumos de luz, auga e outros subministracións.
n) O servizo de vixilancia será responsable do uso das videocámaras de vixilancia e seguridade instaladas ou que se instalen nas distintas dependencias.
o) Evitar aquelas accións derivadas de determinados actos de natureza antisocial que tefian que ver coa conservación do edificio: pintadas, pegada de carteis, danos, etc. No caso de que sexa posible evitar a acción, procederase a identificar ós autores para proceder contra eles do xeito que reguIamentariamente se determine.
p) Calquera outra función sinalada polos responsables de Seguridade que se atope comprendida no concepto de Protección e Vixilancia.

Servizos complementarios:

Comprenderá as prestacións mínimas que de xeito enunciativo e non exhaustivo se indican a continuación:

a) Abrir e pechar o centro
b) Controlar o acceso.
c) Atender chamadas telefónicas.
d) Informar das actividades que se realizan no centro.
e) Preparar as instalacións antes e o remate das actividades.
f) Controlar o correcto comportamento dos usuarios.

En xeral aquelas outras tarefas similares ás descritas que se lles encomenden polos responsables do centro.

As empresas licitadoras poderán presentar alternativas á prestación dos servizos e en cuxo caso. serán estudadas polos servizos técnicos municipais co obxecto de valorar a viabilidade das propostas.


8.- DOTACIÓN E CONDICIÓNS XJERAIS:

  • A vixilancia deberá ser desempeñada por vixilantes ou auxiliares de seguridade, uniformados, e dotados de todo o equipo regulamentario. Disparase, así mesmo do seguinte equipo auxiliar en cada servizo:
  • Radioteléfono con batería de reserva.
  • Linterna halóxena con cargador.
  • Controlador de rondas
  • Teléfonos móviles.
  • No caso de avaría ou deterioro do equipo auxiliar, deberá procederse á substitución inmediata dos devanditos elementos.
  • A empresa adxudicataria disporá de delegación na provincia de A Coruña legalmente rexistrada, con todos os requisitos do Ministerio do Interior.

NOTA:
Todos os medios e materiais mencionados serán propiedade da empresa adxudicataria e deberán ser incluidos. para todos os efectos, dentro do presuposto de licitación.


9.- OBLIGACIÓNS DA EMPRESA

a) A EMPRESA realizará. conforme ao establecido legalmentew, a contratación do persoal a desenvolver os servizos obxecto deste contrato.
- Devandito persoal terá a cualificación profesional adecuada ás tarefas que presta e pertencerá ao persoal da EMPRESA que para todos os efectos asume con respecto ao mesmo. carácter legal de empresario, con todos os dereitos e obrigacións inherentes a esta condición, con arranxo á lexislación vixente en cada momento. - En particular deberá cumprir o estipulado no Convenio Colectivo de Empresas de Seguridade.
- A EMPRESA obrígase a entregar puntualmente ó Concello, a documentación necesaria para acreditar en todo momento o disposto no parágrafu precedente.
_ O Concello non terá co persoal adscrito a este contrato vinculación laboral algunha, nin será responsable dos traballos a desenvolver.
b) A EMPRESA virá obrigada a cumprir todas as disposicións vixentes en cada momento en materia fiscal, laboral, de Seguridade Social, de Seguridade e Hixiene no Traballo e de Prevención de Riscos Laborables.
c) A EMPRESA cumprirá as instrucións do Concello, en canto ao uso de identificación persoal, rexistro de entradas e saídas, utilización de accesos respecto dos horarios, réxime de Seguridade de locais e edificios e calquera outra norma de réxime interior, instrucións e normas todas elas que a EMPRESA, previa análise detida e en calidade de experta, considera perfectamente válidas para o correcto desempefio dos servizos contratados.
d) O incumprimento das obrigacións por parte da EMPRESA ou a infracción das Disposicións sobre Seguridade e Hixiene no Traballo, por parte do persoal designado por ela, non implicará responsabilidade algunha para o ConceDo,xa que a EMPRESA especialmente asume tales obrigacións.
e) A EMPRESA obrígase a conservar os locais, instalacións, mobiliario e aveños de propiedade municipal e que utilice para a realización do presente contrato en perfecto estado de uso e funcionamento, en cuxo estado deberán acharse á extinción do mesmo.
As avarías e deterioracións que sufran os elementos a que se refire no parágrafo anterior, como consecuencia de actos realizados pola EMPRESA ou o seu persoal empregado, serán reparados por este. No caso de que a reparación fose aceptada por el ConceDo o importe pagado por este concepto se detraerá, previa presentación da correspondente factura, do prezo a percibir a EMPRESA polos servizos prestadosdurante o mes.
f) A EMPRESA proporá ao Departamento de Seguridade, un réxime mínimo de inspección de servizos pola súa conta, que unha vez acordado entre as partes levará a efecto co correspondente soporte documental. (sen prexuízo do referido réxime mínimo de inspección. A EMPRESA procurase realizar, a feixes, outras inspeccións que aseguren a correcta execución dos servizos contratados)
g) No caso de que a EMPRESA non puidese prestar os servizos contratados, por causas de alteracións lahorais ou de folgas dos seus empregados, asegurará un servizo mínimo que, se resultase insuficiente, daría lugar a un abono equivalente ao custo que supoña para o Concello, a prestación dos servizos por outros medios. Esta diferenza acreditarase o Concello e deducirase do prezo a percibir polos servizos prestados durante mes da data de incidencia ou posteriores.
Todo iso enténdese sen prexuízo das obrigacións que a EMPRESA ten de pór os medios ao seu alcance para lograr a normal prestación dos servizos, así como colaborar co Concello para obter unha solución alternativa.
h) A EMPRESA conservará a maior reserva, durante e logo da vixencia do presente contrato, sobre toda a información confidencial que poida obter durante o desenvolvemento dos traballos. Así mesmo é responsabilidade da EMPRESA que o seu persoal manteña esta reserva.
i) Calquera baixa por enfermidade ou outro motivo que se produza no persoal da EMPRESA que presta servizo nas instalacións municipais, será cuberto de xeito inmediato. O Concello de Ferrol resérvase o dereito de efectuar inspeccións de control do cumprimento horario do persoal da EMPRESA sen ningunha limitación. Calquera modificación do persoal da EMPRESA deberá notificarse ó Concello previamente e por escrito.
Nos casos necesarios a EMPRESA será responsable pola súa conta do transporte para o seu persoal ás instaIacións de lugares de prestación de servizos solicitados polo Concello.
j) A EMPRESA deberá cumprir con todas e cada unha das obrigacións que deriven da Lei 23/1992, de Seguridade Privada e do seu Regulamento e posteriores desenvolvementos, rnantendo en todo momento á súa empresa e ao persoal afecto a este contrato en plena capacidade legal e técnica para o desenvolvemento dos traballos.


10.- MANUAL DE PROCEDEMENTOS

Para a realización do servÍzo existirá un "Manual de Procedementos" diseñado de común acordo por ambas partes e que deberá ser observado en todo momento polos vixilantes de seguridade.


11.- SERVICIOS EXTRAORDINARIOS

O Concello poderá solicitar á EMPRESA a prestación de servizos de vixilancia e protección de carácter extraordinario ou esporádico e, xa que logo, non previstos no presente contrato como servizo ordinario incluído no esquema de servizos.

A solicitude de prestación destes servÍzos extraordinarios haberá de realizarse mediante escrito comunicado á EMPRESA con, polo menos, tres días naturais de antelación ao comezo na prestación dos servizos solicitados, salvo naqueles casos de por circunstancias excepcionais de roubo, incendio, danos, catastrofes, conflitos sociais, averías dos sistemas de seguridade ou outra causa analogas de gravidade ou de extraordinaria urxencia fixesen necesaria a prestación urxente do servizo, nese caso comunicásese polo procedemento mais rapido dispoñible, antes de comezar a prestación do servizo. Devandita comunicación haberá de ser cursada por conduto fehaciente que acredite a data e hora en que esta é recibida pola EMPRESA, sendo válida a estes efectos a comunicación cursada por fax ó correo electrónico: que sinale a empresa.

A EMPRESA prestará o servizo solicitado en función das posibilidades operativas que teña en cada momento, aténdose no posible, ás esixencias do Concello.

Os costes de estos servicios cinguiranse ós precios de adxudicación do concurso.


12.- OBRIGACIÓNS DO CONCELLO.

O Concello porá a disposición da EMPRESA as subministracións de auga, alumado, e forza posible que precise para a perfecta execución do seu labor, comprometéndose a mencionada EMPRESA a non facer uso indebido ou abusar destes servizos. Por outra banda o Concello facilitará normas de seguridade e instrucións de actuación ao representante da EMPRESA, que será responsable da súa difusión entre o seu persoal e do seu cumprimento.


13.- NOTIFICACIÓNS

Calquera notificación formal en relación coa execución do presente contrato deberá ser efectuada por escrito. As notificacións a calquera das partes, serán enviadas á dirección ou ás direccións que cada unha das partes especifique mediante escrito á outra parte.


14.- VISADO DO CONTRATO

Para o inicio do servizo contratado, será preciso obter previamente a autorización polo Organismo competente do Ministerio do Interior.

Esta xestión deberá ser realizada pola EMPRESA informando dela ó Responsable de seguridade do Concello, e enviándolle a correspondente copia visada do Contrato.


15.- CANCELACIÓN DE AUTORIZACIÓN

No caso de que por resolución de órgano administrativo competente fóselle retirada á EMPRESA a autorización da Dirección da Seguridade do Estado para a prestación de servizos de seguridade privada, o presente contrato quedará resolto de pleno dereito, con efectos a partir do momento en que tal resolución sexa executiva, sen que a Empresa póidanse esixir por iso indemnización algunha .


16.- CESION DE CONTRATO

O presente Contrato de prestación de servÍZOsnon poderá ser obxecto de cesión por parte da EMPRESA, sen que medie acordo escrito previo co Concello de Ferrol.


17.-EXECUCIÓN E RESPONSABILIDADES.

O adxudicatario prestará o servizo por sí e/ou cos profesionais que considere necesario empregar, nos días e horas que o ConceHoHeencomende, axustándose na súa actuación ás normas, directrices e indicacións particulares que lle sexan formuladas pola mesma. As obrigas consistirán en percorrer periódicamente as instalacións obxecto do presente prego, advertindo e controlando as anomalías que se produzan, reparándoas no posible e dando parte ó Responsable de Seguridade do Concello para o seu coñecemento e actuacións que procedan. Do mesmo xeito, e con extremada dilixencia, avisará ás forzas do orden público ou municipais, cando a proximidade de persoas, animais, máquinas, etc., fixeran prever a existencia de perigo ou menoscabo para o persoal ou as instalacións do Concello, dando posteriormente o parte estipulado no párrafo anterior.

Cando advertira a existencia de menoscabo, dano, roubo, furto, ete, nas dependencias ou instalacións, unha vez atendido no posible o control da situación para evitar males maiores, dará conta detallada de inmediato ós responsables dos Centros afectados e ó Responsable de Seguridade para a súa comprobación e posible actuación posterior. Así mesmo, controlará o acceso de vehículos e persoas co obxecto de manter a orde necesaria en aparcamentos e demáis usos das instalacións. O servizo non se poderá interrumpir, nin ainda por cumprimento do termo, sendo obrigatoria para o adxudicatario a continuidade nas mesmas condicións ata a súa substitución polo Concello.


18.- UNIFORMIDADE

As empresas ofertantes achegarán ás súas proposicións fotografia da uniformidade de verán e de inverno.


19.- CONDICIÓNS LABORAIS E SOCIAIS

A empresa adxudicataria comprométese a contratar ó persoal necesario para realizar o obxecto do contrato, e facerse cargo na forma regulamentaria do persoal procedente doutra ou doutras contratas que cesen na prestación do servizo, cando así o esixan as normasconvenio ou acordos en vigor. O devandito persoal dependerá exclusivamente do adxudicatario, por canto este terá todos os dereitos e deberes inherentes á súa calidade de empresario sin que exista relación laboral entre o devandito persoal e o Excmo. Concello de Ferrol e quedará o adxudicatario obrigado ó cumprimento das

disposicións vixentes en materia laboral e social e das demáis que sexan aplicables e que sepoidan promulgar durante a prestación do servizo obxecto deste contrato.

Establécense oito (8) horas como tempo máximo de servizo por quenda, para todo o persoal de Seguridade. Este tempo poderá modificarse a petición do adxudicatario.

Tamén se evitará que o persoal de seguridade destacado no Concello de Ferrol dobre quenda en dependencias alleas a este contrato.

O persoal de Seguridade destacado no Concello de Ferrol terá carácter estable. Todo cambio de persoal deberá ser cofiecido e aprobado previamente polo responsable de Seguridade do Concello. O Concello de Ferrol resérvase o dereito a pedir a substitución de calquera membro do equipo de seguridade; este feito comunicarase ó adxudicatario por escrito asinado polo responsable de Seguridade.

Todas as instruccións que sobre o desenvolvemento do traballo se Heteñan que dar ó perso seranlle facilitadas exclusivamente polo adxudicatario, ou por persoas ó seu servizo a quenes se falcultara para iso.

O Excmo. Concello de Perrol entenderase directamente co adxudicatario, ou cos seus apoderados ou persoas debidamente autorizadas por este, sobre todas as cuestións que xurdan en relación co servizo que ha de prestarse.

O adxudicatario designará unha persoa encargada e responsable que supervisará a asistencia e eficacia do traballo e a través da que, o responsable de Seguridade do Concello de Ferrol manterá as necesarias relacións respecto ó servizo a prestar. Isto é independente da vixilancia e control que o responsable de Seguridade exercerá en todo momento sobre a calidade, eficiencia e oportunidade do servizo.

O persoal de seguridade que preste servizos nas instalacións do Concello de Ferrol estará en permanente contacto co Responsable de Seguridade de este Concello a través de teléfonos facilitados pola empresa adxudicataria. Tamén utilizarán estos equipos para o contacto entre eles mesmos e a empresa.

O servizo poderá ser requirido polo persoal do Concello, cando se realicen
inspeccións periódicas.

O adxudicatario organizará a prestación do servizo de protección e vixilancia sin mais intervención do Concello que as excepcionais situacións e aspectos previstos neste Prego, pero está obrigado a presentar ó Concello, no termo de trinta días a partir da adxudicación definitiva, un informe escrito no que se detalle a estructura órganica e funcional adoptada, sinalando nominalmente as persoas que designa como representantes da empresa ante o Concello, a situación dos vehículos, máquinas ou aparatos que serán utilizados para o desempefio do servizo, etc., así como relación nominal do persoal que dedicará ó servizo, de fonna exclusiva. Calquera modificación que se introduza posteriormente será obxecto de igual notificación.

Ferrol, 31 de Marzo de 2008
O Coordinador da Área de Seguridade,
Asdo. José Manuel Pérez Díaz
___________

Homenaxe a Carmelo Teixeiro [Video - Febreiro de 2008]

Polémica entre BNG e o Goberno Municipal con respeito aos trámites para adaptar a Casa do Coronel para Museo da Natureza e local da SGHN

De: BNG -bng@ferrol.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 11 de abril de 2008 11:13
Asunto: O BNG afirma que o edil de obras está despistado e esixe unha rectificación pública


O BNG afirma que o edil de obras está despistado e esixe unha rectificación pública

O grupo municipal do BNG no Concello de Ferrol afirmou esta mañá que o edil de obras, Miguel Reimúndez, está un pouco despistado na tramitación do convenio para adaptar as obras da Casa do Coronel para museo da Natureza a subscribir entre o Concello de Ferrol e a Consellería de Industria, polo que esixiu do mesmo unha rectificación pública.

A concelleira do BNG, Elia Rico, lamentou as declaracións do edil de obras nas que sementaba dúbidas a respecto do compromiso da Conselleira de Industria por invertir na Casa do Coronel e as relacionou coa descordinación existente entre o departamento de Urbanismo e o de obras ocultándose información uns aos outros.

O BNG presentou o documento oficial da Consellería de Industria, que tivo entrada no rexistro oficial do concello o pasado 8 de abril, no que se informa ao goberno local da documentación que deberán aportar para asinar o convenio de cooperación co fin de adaptar as instalacións da antiga casa do coronel Sánchez Aguilera para museo da natureza. Da a casualidade, que o escrito da Consellería é unha resposta a unha solicitude Municipal feita con antelación.

Elia Rico, pediulle a Reimúndez que antes de falar e criticar se informe no servizo municipal oportuno. Así mesmo, pediulle mesura pois xa non é a primeira nin a segunda vez que afirma intencións, prazos e proxectos que logo non se cumpren.

Ferrol a 11 de abril de 2008

Grupo Municipal do BNG no Concello de Ferrol

Xosé Manuel Pazo Blanco
-manolopazo@gmail.com-

[Para ampliar o Documento clicaracima del]

___________

Polo Goberno Local,

Miguel Reimúndez lembra que non existe no Concello ningunha proposta de convenio da Consellería de Industria sobre a SGHN
A primeira fase dos traballos de acondicionamento xa foi aprobada e está en fase de trámite administrativo urxente

O concelleiro de Obras de Ferrol, Miguel Reimúndez, subliñou onte que o Concello non dispón de ningunha proposta de convenio por parte da Consellería de Industria en relación coa futura sede, na antiga Casa do Coronel, do museo da Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN). O edil de Esquerda Unida fai estas declaracións en relación coas manifestacións do BNG relativas a que é o Concello, en opinión dos representantes da formación nacionalista, quen non deu os pasos necesarios para a sinatura do acordo. [+ Info]

Enlace coa información na páxina web oficial do Concello de Ferrol
____________________

Segundo o BNG, o goberno local pretende contratar un servizo de vixilancia de estranos e sospeitosos

De: BNG -bng@ferrol.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 11 de abril de 2008 11:13
Asunto: o goberno local contrata servizo de vixilancia de estranos e sospeitosos


O GOBERNO LOCAL, PSOE-IU, PRETENDE VIXILAR A “ESTRAÑOS E SOSPEITOSOS” QUE ACUDAN AO CONCELLO.

O goberno Local, PSOE-IU, vai sacar a concurso (POR VALOR DE 440.000€) a contratación dun servizo de vixilancia privada para controlar os accesos ao pazo municipal, vixilar as praias pola noite, os mercados municipais o Castelo de san Felipe entre outras dependencias.

O máis chamativo deste prego son as funcións a desempeñar pola empresa adxudicataria xa que entre outras lindezas se afirma que son as seguintes.

Artigo 7.- Funcións a realizar (entre outras)

Protección de persoas. Mantemento da orde nas instalacións, vixilancia a estraños e sospeitosos, auxiliar a persoas en situación de perigo ou emerxencia.

Terase especial coidado na prevención do consumo de sustancias non autorizadas, segundo a legalidade vixente en especial no referente ao consumo e tráfico de estupefacientes.

O servizo de vixilancia será responsábel do uso das videocámaras de vixilancia e seguridade instaladas ou que se instalen nas distintas dependencias.

Así mesmo, e con carácter de urxencia, o goberno se reserva a posibilidade de que esta empresa poida actuar en “Conflitos Sociais”.

ADXUNTAMOS CÓPIA DO PREGO PARA O SEU COÑECIMENTO.

Prego para a contratación servizos de vixiancia.pdf 4415K
[Quen teña interese pode solicitar copia do orixinal en bng@ferrol.es]

____________

O CONCELLO PRETENDE PRIVATIZAR UN SECTOR DO SERVIZO MUNICIPAL DE VIXIANCIA QUE ATÉ O DE AGORA VIÑA DESEMPEÑANDO A POLICIA LOCAL.-

Prego de prescripcións técnicas Servizo de vixilancia e servizos complementarios para os centros e instalacións pertencentes ao Excmo. Concello de Ferrol, asinado o 31 de Marzo de 2008, polo Cordenador da Área de Seguridade do Concello de Ferrol, José Manuel Pérez Díaz

Enlace co Prego nos Arquivos Ártabros


______________________

As Privatizacións.

Nasce a Iniciativa pola Soberanía Alimentar dos Pobos

As organizacións Sindicato Labrego Galego -SLG-, Veterinarios Sen Fronteiras -VSF-, Verdegaia e Amarante apresentaron en conferencia de prensa a alianza que veñen de forxar seguindo o mandado do Foro Mundial para a Soberanía Alimentar [Foro de Nyéléni 2007]. A Iniciativa pola Soberanía Alimentar dos Pobos nasce co obxecto de “dar a coñecer, construír e defender a Soberanía Alimentar dos pobos, en e desde Galiza”.

Seguindo o mandado do Foro de Nyéléni, SLG, VSF, Verdegaia e Amarante veñen de forxar unha alianza coa que pretenden contribuír a “dar a coñecer, construír e defender a Soberanía Alimentar dos pobos en e desde Galiza, cos pés na terra e cunha ollada global, colaborando con iniciativas similares existentes noutros países, sen descartar a integración en alianzas ou plataformas supranacionais”, segundo recolle o manifesto, que se pode ler en www.soberaniaalimentar.info.

As organizacións integrantes da Iniciativa denuncian o feito de que centos de millóns de persoas, mulleres na súa maioría, padecen fame e desnutrición no mundo, aínda vivindo na súa maioría en contornos rurais. O industrialismo en xeral, e o sistema industrial de producción/estracción e comercialización de alimentos en particular —insustentábel, oligárquico e enfocado á exportación—, impede a labregos e labregas aceder aos recursos necesarios para producir os alimentos básicos, do mesmo modo que reduce á mínima expresión a nosa capacidade para decidir os alimentos que consumimos.

“Galiza, como parte da minoría global privilexiada que é, non padece problemas de abastecimento de alimentos para a súa poboación, pero non por iso goza de Soberanía Alimentar. A nosa capacidade para decidir os alimentos que producimos e consumimos é cada vez menor, porque o noso rural esmorece; porque estamos a desertizar a nosa terra, ríos e mar; e porque dependemos do sistema industrial. Ao mesmo tempo, somos fonte de erosión da Soberanía Alimentar doutros pobos” di o manifesto da Iniciativa, para continuar afirmando que “Avanzando na nosa Soberanía Alimentar construiremos unha Galiza cun rural vivo, máis ecoloxicamente sustentábel e socialmente xusta, cunha menor pegada e débeda ecolóxica. A construción e garantía da Soberanía Alimentar do pobo galego, ademais, debe ser compatíbel coa dos demais pobos do mundo”.

A Iniciativa defende o direito a decidirmos qué alimentos producir e consumir, o direito das xentes que traballan a terra e o mar a producir os alimentos básicos, amósase convencida de que podemos vivir sen devorar o planeta e o futuro, e asegura que acabar coa fame e a desnutrición é posíbel, superando o industrialismo. A Soberanía Alimentar prioriza a produción sustentábel de alimentos para consumo familiar, local, rexional ou nacional frente á produción industrial para a exportación.

Galiza, 11 de Abril de 2008

Iniciativa pola Soberanía Alimentar dos Pobos
Cara a un Foro Galego pola Soberanía Alimentar"
info@soberaniaalimentar.info
Enlaces de Interese:
Organizaçons integrantes da Iniciativa:

O Concello de Ferrol acordou regularizar o cobro de taxas do Feirón do Inferniño

De: asociacion Veciñal O Rosario-Inferniño
-avvorosario@gmail.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 10 de abril de 2008 19:16
Asunto: CAMBIO NO COBRAMENTO FEIRON DO INFERNIÑO


CAMBIO NO COBRAMENTO FEIRON DO INFERNIÑO

Despois denunciar en multitude de ocasións un cobramento das taxas nos espazos publicos por quen non ten capacidade legal para autoxestionarse, por fin vemos que o novo goberno vai facer xustiza e facer uso dun novo xeito de gobernar acorde cos tempos actuais, non permitindo que nas rúas da cidade e barrios se produzan casos visibles dunha probable extorsion aos comerciantes e feirantes .

Terá que demostrar esta Asociación do Ensanche SA, onde foron destinadas as recaudacions de todos estes anos, xa que nunca amosaron nas suas Asembleas de Soci@s as memorias economicas especificando ditos INGRESOS E GASTOS DESTE FEIRON.

Solicitaremos dos representantes municipais se teñen constancia destes gastos e se presentaron memorias economicas destes TRIBUTOS OU TAXAS.

Ferrol a 10 de Abril de 2008

asdo. Xosé M. Sanxoán - Presidente

Artículo enviado por melsanxoan@hotmail.com (xose) que lle recomenda que lea o siguinte artígo de lavozdegalicia.es

Primeiros pasos para regularizar o pago dos feiróns en Caranza e no Ensanche A

ASOCIACIÓN VECIÑAL O ROSARIO - INFERNIÑO
CIF-G70006473
correo-e: avvorosario@gmail.com
blog da asociación: ferrolnovo.blogspot.com
__________________

Un despropósito dentro da nosa Ría: REGANOSA

venres, abril 11, 2008

Ante a entrada dun novo buque gaseiro na Ría, está convocada unha concentración e posterior manifestación, este Sábado 12 de Abril en Ferrol


Sábado, 12 de Abril
ás 7 da tarde
está convocada unha
CONCENTRACIÓN
con cacerolas, buzos brancos,
camisolas vermellas, bandeiras,
ante o Edificio Administrativo da Xunta de Galicia
desde onde marcharemos en
MANIFESTACIÓN
até a Praza do Concello

Convoca:

[comitecidadan.gif]

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol

comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org

Características do buque:

O LNG ABUJA (ex”Louisiana”) Foi construido por General Dynamics Quincy MA, E.E.U.U. en 1980. Ten 93.619 toneladas de rexistro bruto, 285 metros de eslora, 46 metros de manga , cun calado de 12 metros e capacidade de 126.530 metros cúbicos. En 1999 entra nos asteleiros ferroláns para reformas, sendo rebautizado polos seus propietarios, Lachmar Corporation Inc., LNG Abuja. Está matriculado en Nassau (Bahamas) e clasificado en American Bureau of Shipping. Recientemente foi adquirido porla Nigeria LNG Ltd., e posteriormente transferido a BGT. Este buque estivo reparando en Ferrol por tres veces máis, a última en 2004. Un buque vello, case 30 anos e cun historial de numerosas intervencións no seu casco e maquinaria, muitas delas dentro desta Ría. A última vez que estivo na Ría foi o pasado 12 de Marzo, tamén con GNLpara REGANOSA.

Pola nosa seguridade,
pola defensa da sustentabilidade do noso mar,
polos postos de traballo:

[Foto do CCE - comitecidadan.org]

¡¡ PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !!

_________

Enlaces Relacionados:

______________

O pasado 12 de Marzo, este mesmo buque entrara na Ría e o Comité Cidadán de Emerxencia ..., convocara unha concentración ... Este é o video da noticia dada pola TVG.

Acto de Protesta en Ferrol ante a entrada na Ría do 16 buque gaseiro LNG Abuja, para a ilegal e perigosa REGANOSA [12.03.2008]


______________

xoves, abril 10, 2008

SOS Courel: "O Escaravello verde" Video-denuncia en Internet

De:SOS Courel
Para: artabra21@gmail.com
Data: 10 de abril de 2008 10:29
Asunto: "Escarabajo verde" Video-denuncia en Internet


"Escaravello verde" Video-denuncia en Internet

Difunde canto poidas, para que tod@s sexan testemuñas da desfeita do Courel.

Vídeo completo de “O Escaravello Verde” en internet:

O' COUREL, A XOIA DA BIODERSIDAD GALLEGA

Ollo !!! Despois de premer en “ Vídeo”, busca debaixo da pantalla do visor : “parte 1 - parte 2”, e preme en calquera delas

preme>>Vídeo

Aclaracións ao Sr Conselleiro de Medio Ambiente:
  • No Courel hai varias canteiras activas na Rede Natura.
  • No Courel hai varias canteiras abandonadas, sen restaurar na Rede Natura.
  • Non sabemos de ningunha concesión anulada por a Xunta, dígannos cales.
  • Non teñen vostedes ningunha intención de parar a desfeita nin en dez anos, acaban de “regalarlle” unha superestrada ás canteiras de 15 millóns de euros e de 22 quilómetros, coa que están desfacendo metade da Serra.
  • Mentres, a estrada dos veciños cara a Autovía, leva 5 anos en obras e só hai un quilómetro asfaltado, de un total de 14, e case sempre está cortada.
  • Están vostedes cometendo un erro histórico gravísimo, fíxense que falamos só de salvar un tercio do Courel.

Se queres gravar ou ver o vídeo con máis definición, emítese os próximos días na en televisión:
  • Canal 24 Horas. VENRNES 11 de abril, ás 15h00 Internet
  • Canal 24 Horas. SÁBADO 12 de abril, ás 12h30 Internet
  • Canal 24 Horas. SÁBADO 12 de abril, ás 18h30 Internet
  • TVE Internacional (Europa/Asia). SÁBADO 12 de abril, ás 17h30 Satélite HorarioUTC + 1
  • TVE Internacional (America). LUNES 14 de abril, ás 00h30 Satélite. HorarioUTC + 1
  • TVE Internacional (América II). LUNES 14 abril, ás 02h30 Satélite. HorarioUTC + 1

Campaña de recadación de fondos para facer fronte a defensa legal do Courel:
  • Agradecemos o esforzo económico e a molestia da xente que xa ingresou a súa apartación na conta de SOS Courel en “La Caixa” . Para ver o nº de conta en >>> Entrar
  • Gracias a estas apartacións xa podemos facer fronte ao primeiro dos recursos en contra da Licencia Municipal de Actividade da canteira “ La Campa”.
  • Os fondos recadados serán empregados unicamente na defensa legal do Courel.
  • Tamén podes colaborar economicamente mercando o documental “Unha lousa sobre o Courel”, producido por Mabel Rivera e dirixido por Enrique Banet, informarte en >>> http://www.namchefilms.es

Vídeo de mostra de “Unha lousa sobre o Courel” :



Difunde e visita o vídeo de música e imaxes do Courel en Youtube, Luar Na Lubre - Terra - AXUDA URXENTE PARA O C@UREL ! , o vídeo galego máis visto, con máis de 700.000 visitas



Saúdos

SOS Courel, 4 de abril de 2008

soscourel@mundo-r.com

Teléfono 607 22 58 87
______________________

mércores, abril 09, 2008

Impacto do enlace da autoestrada AP-9 en Neda: Hoxe Mércores, 9 de Abril, ás 8 da tarde, Xuntanza na Casa da Cultura de Neda

De: Antonio Gª -angaji@yahoo.com-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 8 de abril de 2008 16:44
Asunto: CONVOCATORIA DE XUNTANZA EN NEDA: 9.4.08; 20 HS; CASA DA CULTURA: IMPACTO DO ENLACE DA AUTOESTRADA AP-9 EN NEDA



CONVOCATORIA DE XUNTANZA EN NEDA: 9.4.08; 20 HS; CASA DA CULTURA: IMPACTO DO ENLACE DA AUTOESTRADA AP-9 EN NEDA.

Estimados Sres/as:

Remitimos-lles a seguinte nota de prensa por se teñen a ben difundi-la no seu medio informativo e participar no acto referido.

Atentamente:

Antonio García J.
Vogal de ADEGA-Trasancos
DNI 22924851-S
Tlf 981324707//625878352


_____

Ferrol 8.4.2008

Estimados Sres/Sras:

Os colectivos ecoloxistas ADEGA, Sociedade Galega de Historia Natural, Verdegaia e veciñanza de Neda, convocan a unha xuntanza monográfica o día 9.4.2008 as 20 hs na “Casa da Cultura” de Neda, para informar e analizar a problemática surxida polo proxecto viario do enlace da autoestrada AP9 coa estrada AG-64.

Tal enlace atravesaría o “Val da Mourela” de manifesta importancia medioambiental e paisaxística, dividindo en dous ó propio concello de Neda.

A tal xuntanza están convidad@s tóda-las personas e colectivos interesados.

Atentamente:

-Nés López Díaz-
-Secretario de Adega-Trasancos
Tlf 649779774

En representación dos colectivos ecoloxistas.
______________

martes, abril 08, 2008

Necesidade de someter o Proxecto de mellora de calados na canle de entrada ao interior da Ría de Ferrol a unha Avaliación de Impacto Ambiental

De: Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-

Para: artabra21@gmail.com

Data: 5 de abril de 2008 22:16

Asunto: Documento elaborado pola SGHN sobre a proposta de dragado do canal de entrada da Ría de Ferrol



Documento elaborado pola SGHN sobre a proposta de dragado do canal de entrada da Ría de Ferrol.


AO Sr. DIRECTOR XENERAL DE CALIDADE E AVALIACIÓN AMBIENTAL

ASUNTO:
Necesidade de someter o Proxecto de mellora de calados na canle de entrada ao interior da Ría de Ferrol a unha Avaliación de Impacto Ambiental


Consideramos que si é necesario someter o proxecto a unha Avaliación de Impacto Ambiental, por varios motivos:


1. No caso de que o dragado da canle de acceso á ría de Ferrol teña por obxectivo permitir a navegación de buques dun tamaño sobre os 95.000 TRB, con esloras igual a 300 m, mangas de 44 m e calados en carga próximos a 12 m., por exemplo buques gaseros que fornecen gas natural licuado (GNL) ás instalacións que Reganosa ten no interior da ría de Ferrol, consideramos que o proxecto que presenta a Autoridade Portuaria de Ferrol (dragado a ?12 m.) é totalmente insuficiente e non se conseguiría poder cumprir cos requirimentos mínimos esixidos no sector do GNL para este tipo de buque.

En particular referímonos ao seguinte:

a) O grupo GTE -Gas Transmission Europe- pertencente a organización sen ánimo de lucro GIE -Gas Infraestructure Europe da UE- que asocia a 57 empresas gasistas de 27 países europeos, no seu regulamento sobre o control de buques gaseros en terminais de descarga denominado SHIP APPROVAL PROCEDURE require a aplicación expresa do documento de SIGTTO (Asociación de Navieros e Operadores de Terminais de GNL), denominado -Selección e Deseño do lugar para terminais e portos para GNL- (Site Selection and Design for LNG Ports and Jetties), Boletín nº 14. ISBN: 1 85609 129 5, e cuxos requirimentos resumir no punto b) deste informe.

b) A SIGTTO require as seguintes condicións para o tamaño de buque que operaría nesta planta:
  • As profundidades das rías navegables serán xeralmente non menores de 13 metros baixo a liña de datos de batimetría. (En zonas da canle de acceso á ría de Ferrol a profundidade é de soamente 11 m).
  • O huelgo libre baixo a quilla será establecido de acordo coa calidade do chan mariño - no noso caso é chan rochoso - (pode ser entre 1´16 e 2´3 metros, segundo tómese o 10% do puntal para buque normal ou o 20% se o gasero considérase ?especial?)
  • O ancho da canle será sobre cinco (5) veces a manga do gasero, aproximadamente 250 metros (En zonas da canle, o ancho é menor de 160 m. ao calado requirido)
  • Canles de aproximación curtos son preferibles aos de longo percorrido os cales conducen a maiores perigos. (A canle ten 4´5 km de longo, é estreito e tortuoso).
  • Esquemas de separación de tráfico marítimo serán establecidos na zona de aproxi-mación e cubrindo varias millas. (A zona de entrada á ría está no mesmo porto exterior de Ferrol. O gasero paralizaría o tráfico de barcos, provocando un claro prexuízo á súa operatividade)
CONCLUSIÓNS: Polo contido dos parágrafos anteriores non cremos que haxa a máis mínima dúbida de que o dragado proposto é INSUFICIENTE para operar buques gaseros das características que actualmente están operando, de forma irregular, no interior da ría.


2. Atendendo ao Real Decreto 1/2008, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Avaliación Ambiental de Proxectos, a construción que se pretende realizar reúne as características daqueles proxectos que se deben someter a Avaliación Ambiental (se así o decide o órgano ambiental), por estar comprendido no Anexo II, Grupo P.C./ de devandito R.D., e porque afecta directamente a un espazo da Rede Natura 2000 da Unión Europea, como establece o Artigo 3.1.b do R.D. citado.

Axustándose aos criterios do Anexo III, en particular: a acumulación con outros proxectos; a utilización de recursos naturais; a xeración de residuos; contaminación e outros inconvenientes; a localización do proxecto; a sensibilidade ambiental da área; a abundancia, calidade e capacidade de carga do medio natural; áreas nas que se pasaron xa os obxectivos de calidade ambiental; paisaxes con significación histórica.


3. As operacións de dragado vanse a realizar nunha zona de alto interese biolóxico incluída no Lugar de Importancia Comunitaria ?Costa Ártabra?, da Rede Natura 2000 da Unión Europea.

O proxecto afecta indirectamente algún dos hábitats de interese comunitario recollidos na Directiva 97/62/CE de 27-10-97, pola que se adapta a Directiva 92/43/CEE, debido á deposición dos materiais resultantes do dragado, co que se alteraría a composición dos substratos. Os hábitats mencionados nesa Directiva son:

1110 - Bancos de area cubertos permanentemente por auga mariña, pouco profunda.
1140 - Chairos fangosos ou arenosos que non están cubertos de auga cando hai marea baixa.


4. Como ben se indica na Memoria Ambiental do Proxecto, faltan estudos pormenorizados das comunidades bentónicas da zona, polo que, previa á realización do proxecto, sería necesario realizar un estudo máis profundo da zona que o presentado na Memoria. No anexo que acompaña este escrito descríbense algúns dos elementos deste medio.


5. Das zonas afectadas polo dragado, as de maior extensión son o cantil do castelo da Palma e a ensenada de Nande. Ambas son zonas de gran riqueza marisqueira, tanto a de Nande (marisqueo a pé), como todo o cantil (marisqueo á boia). As medidas que se presentan como paliativas desta afección son insuficientes como para evitar os efectos negativos sobre estas zonas. As especies máis afectadas serían: Venerupis pullastra, Venerupis rhomboides, Venus verrucosa, Dosinia exoleta, Pecten maximus, Tapes decusatus, Chlamys varia.


6. Non se presenta un estudo xeolóxico da zona, para saber de que xeito as voaduras poderían afectar as cimentacións dos castelos da Palma e San Felipe, ambos con protección do Patrimonio Histórico Español.


7. É necesario presentar alternativas que contemplen entre elas a posibilidade de non realizar o dragado. A posta en marcha do funcionamento do Porto Exterior de Ferrol posibilita que parte dos buques que navegan por esta zona non penetren na Ría.


8. Non se sitúa nin se describe a zona onde se van a depositar os residuos nin as afeccións ao medio receptor, segundo establece o Artigo 15 da Lei 10/98: -As comunidades autónomas poderán someter a autorización estas actividades-.


9. Tamén afectaría zonas de baño (Agarimo, San Cristobo, San Felipe e Bestarruza), unha zona de zosteral, entre San Felipe e San Cristobo e outra zona de Maërl nas proximidades do castelo da Palma.


Contidos que debe ter a Avaliación de Impacto Ambiental:

a) Estudo pormenorizado da zona onde se vai a realizar o dragado e das zonas de interese proclives a ser afectadas por este.

b) Estudo xeolóxico con valoración dos efectos que levaría a actuación sobre o medio natural e o patrimonio arqueolóxico e cultural.

c) Valoración da acumulación con outros proxectos, tendo en conta o enorme impacto que a construción e posta en funcionamento do Porto Exterior de Ferrol tivo e ten sobre esta zona.

d) Valoración dos danos económicos xerados pola afección aos bancos marisqueiros e ás zonas de baño (de interese turístico).

e) Outras alternativas posibles, entre elas a de non dragar.

f) Estudo do lugar onde se van a situar os residuos e vanse a realizar os impactos.

g) Perdurabilidad no tempo das afeccións.


ANEXO

A pesar do seu tamaño, a Ría de Ferrol, presenta unha biodiversidade faunística e florística case única, comparable soamente á da ría de Arousa, cuxo tamaño é moi superior. A elevada biodiversidade que presenta esta ría débese á heteroxeneidade dos substratos, que van desde os lodos ás áreas rochosas, o que provoca unha diversidade de hábitats nun área relativamente pequena, e que a fan única no mundo. Este fenómeno é moi importante na zona máis estreita da ría e na zona externa, debido ao seu alto hidrodinamismo. Aquí a sucesión de hábitats pasa rapidamente de areas finas a zonas de cascajo, aparecendo polo medio moitas rocas soltas dunha importancia biolóxica moi alta, ao estar completamente tapizadas dunha gran cantidade de organismos sésiles. Todo isto veríase moi afectado por calquera tipo de dragado, provocando unha homogenización do substrato que levaría unha redución drástica da biodiversidade.


Hábitats

Como xa se comentou a variabilidade dos hábitats da ría de Ferrol, vén sustentatada na variedade dos substratos presentes e afectados directamente por estes dragados.

Sobre substratos duros e principalmente na zona externa da ría aparecen os bosques de laminariales, que sustentan unha gran cantidade de fauna de pequeno e de gran tamaño, ademais de ser considerados como unha importante zona de cría. Especies cun importante valor económico para Galicia aparecen asociadas a este tipo de hábitat, como son os lábridos, gádidos, crustáceos como a centolla, o boi, o bogavante e a nécora, e equinodermos como o ourizo. E especies que sen un importante valor económico, se presentan un importante valor ecolóxico e que pertencen a diferentes grupos como esponxas, cnidarios, briozoos, moluscos, etc.

Os substratos duros son de gran importancia na parte media da ría (a máis estreita), xa que debido á forte corrente e á pequena área que representan, neles existen comunidades formadas por organismos sésiles moi importantes ecoloxicamente. E que seguramente se visen moi afectados pola destrución destas rocas.

O resto de hábitats están formados por variedade de substratos desde as areas fangosas a fondos de cascajo, pasando un gran número de granulometrías diversas. Entre eles destaca por unha gran importancia ecolóxica e pouca abundancia, as praderías de Zostera mariña, as areas de Amphioxus e os fondos de Maërl, todos situados na zona media da ría, o primeiro situado cerca do castelo da Palma e a ensenada de Laxe (Castelo de San Felipe) desde os 0 m ata os 15 m aproximadamente, o segundo por diante da Punta Redonda entre, aproximadamente, 12 e 20 metros, e o terceiro deles entre Punta Redonda e Punta Vispón, entre 8 e 20 metros.


Os fondos de Maërl, ademais atópanse protexidos por diferentes directivas internacionais:

Directiva Habitat: anexo V onde as dúas especies formadoras de maërl (Phymatolithon calcareum, Lithothamnion coralliodies) están incluídas. Por outra banda, no Anexo I (habitats) non está especificado os fondos de Maërl (o que moita xente demanda) pero indirectamente atópanse baixo os seguintes: 1110 e 1160.

OSPAR: engadíronse os fondos de Maërl a posteriori na OSPAR Initial List 2004 (ver doc. Ospar xeral 2006).

E, a nivel autonómico, no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007), as dúas especies formadoras destes fondos na ría de Ferrol, Lithothamnion corallioides e Phymatholithon calcareum aparecen como especies "vulnerables".

A gran cantidade de fauna diversa que habita estes fondos e o sensibles que son a calquera modificación levou á inclusión nestes sistemas de protección. Ademais a presenza dos fondos de Maërl na ría de Ferrol é moi importante, xa que son os únicos atopados nas Rías Altas, polo que a súa conservación é de vital importancia.


Biodiversidade da ría

A variedade de fauna e flora existente na Ría de Ferrol esta documentada na gran cantidade de traballos que se realizaron (publicacións científicas, Teses, Tesinas, comunicacións a congresos, traballos de investigación tutelados, etc.), e que se deberían de ter en conta. Pero existen aínda moitos grupos zoológicos que requirirían dun estudo máis pormenorizado, co que o número de especies reais existentes na Ría de Ferrol sería moito máis elevado.

Así entre algúns dos grupos máis importantes, aínda que non téndoos en conta a todos, sumamos 734 especies. 74 especies de esponxas (2 calcáreas e 72 demosponjas), 43 cnidarios (25 hidrozoos e 18 antozoos), 237 moluscos (5 poliplacóforos, 135 gasterópodos, 3 escafópodos, 88 bivalvos e 6 cefalópodos), 194 poliquetos, 31 crustáceos isópodos, 102 briozoos (8 ciclostomos, 13 ctenostomos e 81 queilostomos), 53 ascidáceos, ademais de moitas máis especies de turbelarios, outros crustáceos, peixes e un gran catidad de especies de grupos menores.

En relación á flora mariña existen unhas 295 especies citadas na ría de Ferrol.

Toda esta diversidade veríase afectada de xeito importante pola realización de calquera actividade de dragado, xa fose pola desaparición dos substratos sobre os que habitan ou pola desaparición doutras especies das que dependen directamente.


Algunhas especies afectadas con algún tipo de protección:

Bolma rugosa:
Esta especie non foi atopada viva nas costas galegas, pero a presenza de cunchas e opérculos na Ría de Ferrol é constante, polo que podería estar presente. Esta especie esta incluída no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007) como -especie en perigo de extinción-.

Lithothamnion corallioides e Phymatholithon calcareum:
Especies formadoras dos fondos de Maërl. Como xa se comento anteriormente, aparece en diferentes directivas de protección. Presente na Ría de Ferrol, ademais de ser a cita máis norteña de Galicia, e a única das Rías Altas.

Eunicella verrucosa:
Incluída no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007) como ?especie vulnerable?. Esta especie xunto con Leptogorgia lusitanica, ocupan amplas zonas sobre substrato rochoso na Ría de Ferrol; podendo ser a poboación máis importante de Galicia.

Echinus esculentus:
Incluída como especie -vulnerable- no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007). Moi abundante na Ría de Ferrol, tanto sobre substrato rochoso como sobre cascallo grande.

Ademais a Xunta de Galicia, publicou a través do Consello da Cultura Galega o libro A Natureza Ameazada 2004, no que se citan especies presentes nas Ría de Ferrol: Spongia officinalis, Ficulina ficus, Eunicella verrucosa, Leptogorgia lusitanica, Salmacina dysteri, Sabellaria alveolata, Chaetopoleura angulata, Pentapora fascialis, Luidia ciliaris, Echinaster sepositus, Echinus esculentus, Protostyela longicauda, e Branchiostoma lanceolatum. Todas elas estarían afectadas en maior ou menor medida polos dragados.

Ferrol, a 3 de abril de 2008

Asdo.: Juan Ignacio Díaz da Silva
Delegado da SGHN-Ferrol
________

Sociedade Galega de Historia Natural
Dende1973 estudiando, divulgando e defendendo o medio natural galego
Delegación de Ferrol
Apartado de Correos n1 356 ; 15480 FERROL (A Coruña)
Tfno. (24 horas) e fax 981 35 28 20 mobil 616 388 935 http://www.sghn.org e-mail: sghnferrol@terra.es

_____

luns, abril 07, 2008

Segundo ADEGA, o enchido forzado da Mina das Pontes amosa riscos sísmicos non suficientemente avaliados

[Fallas das Pontes e Meirama]

ADEGA alerta sobre os impactos e os riscos de encher de auga as minas de As Pontes e Meirama

O enchido forzado con auga das minas de As Pontes e Meirama amosa incertidumes e riscos non suficientemente avaliados. O director do Instituto de Universitario de Xeoloxía, Xoán Ramón Vidal Romaní, sinala que tanto a bacía de As Pontes como a de Meirama atópanse sobre fallas activas que poderían provocar un incremento da sismicidade inducida polos millóns de m3 de auga dos lagos. Mais hai un problema engadido: o enorme volume de líquido dos lagos (de 2 km de longo e máis de 200 m de profundidade no de As Pontes), pode provocar a inxección de auga no plano de falla lubricandoo e incrementando as probabilidades de esbaramento

[Lago Artificial]

O aumento de peso propiciado pola propia carga da agua é quen de producir sismicidade (a chamada sismicidade inducida) asociada por exemplo a todos os encoros galegos. Só que en ningún encoro dase a circunstancia de estar sobre fallas activas, como acontece en Meirama e As Pontes.

[Zonas tectónicamente activas]

Por outra banda, os estudos de impacto ambiental non avaliaron as consecuencias de que os lagos estén sobre zonas tectónicamente activas, con fallas que se moven periódicamente debido ao choque da placa Euroasiática coa Ibérica, e o posíbel incremento da sismicidade inducida que isto pode provocar. Existe portanto a posibilidade de que aparezan sismos asociados como os que tiveron lugar hai algunhas semanas en Galiza e a cornixa cantábrica. Aínda que afortunadamente a intensidade destes tremores foi baixa, non pode descartarse que nun futuro poidan repetirse fenómenos semellantes con intensidades e magnitudes maiores. Os tremores poderían ser máis frecuentes e/ou máis intensos, provocando desestabilización de taludes, afundimentos, e outros efectos no propio lago e zonas próximas moi difíciles de predecir.

[Xoan R. Vidal, Director do Instituto Universitario de Xeoloxía]

No caso de producírense eventos sísmicos asociados ao prenchido tampouco se contemplan medidas de emerxencia, como poder desviar as augas para fóra da mina. Hai tamén incertezas sobre o tempo que tardaría en manifestarse esta sismicidade, se inmediatamente ou ao longo dos anos posteiores ao enchido. Nestas circunstancias, sería interesante poder obter garantías por parte das empresas promotoras, baseadas es informes asinados por científicos competentes, de que estes fenómenos estarán controlados e o proceso convintemente monitorizado para minimizar os posíbeis riscos. Neste senso, o profesor Vidal Romaní desaconsella o preenchido das duas minas, cando menos cunha cantidade tan grande de auga como a prevista e insta a que se tomen todas as precaucións e garantías posíbeis antes de transferir a xestión das lagoas á administración galega.

[Ramón Varela, experto en contaminación atmosferica]

ADEGA expresa tamén a súa preocupación sobre as consecuencias que sustraer cada ano 120 Hm3 de auga do Eume pode ter no ecosistema do río, no parque natural das Fragas do Eume, no abastecemento de auga da poboación e mesmo nas xunqueiras e na produtividade dos bancos marisqueiros da ría de Pontedeume. Nun horizonte de mudanza no réxime de precipitacións non alleo ao cambio climático, con secas persistentes e intensas, plantexar a posibilidade de detraer até o 70% do caudal do Eume durante o “inverno” para encher o lago canto antes non nos parece sustentábel. Hai que ter en conta que o Eume xa afronta arestora unha merma importante na calidade da auga debido aos encoros e aproveitamentos hidroeléctricos, vertidos etc. ao que habería que engadir catro anos como mínimo de estiaxe forzada sobrevivindo cun ridículo caudal “ecolóxico” (cando menos o 10% do caudal medio anual).

[Meirama]

Un aspeito non menos importante é o posíbel aproveitamento dos elementos xeolóxicos dos xacementos así como das infraestruturas mineiras como recursos científicos, culturais, e mesmo turísticos. Recentemente deuse conta da aparición nas Pontes de valiosos fóseis que poden axudar a interpretar o clima, fauna e flora das bacías terciarias de Galiza durante o periodo Oligoceno, hai máis de 20 millóns de anos. Os achados non son recentes: estes valiosos elementos que forman parte do Patrimonio Xeolóxico galego foron colleitados e almacenados polo persoal da central térmica durante anos, impedindo que os investigadores das universidades galegas puideran acceder á valiosa información científica que conteñen. Os novos fóseis por descubrir e as estruturas tectónico-sedimentarias que revelou a apertura da mina van quedar agora asolagados baixo 200 m de auga, impedinto tamén o seu aproveitamento como recurso educativo e turístico, por exemplo mediante a criazón dun parque do terciario galego, ao estilo dos parques xurásicos de Asturias e Teruel. As propias infraestruturas mineiras poderían ser tamén un foco de atracción de visitantes, caso das antigas explotacións de Riotinto (Huelva) ou Almadén (Ciudad Real).

Atendendo a estes argumentos, semella que a solución adoptada non parece a millor nen dende o punto de vista ambiental nen tampouco técnico. Só é máis convinte para as empresas (Endesa e Fenosa) que logo de décadas de explotar os nosos recursos obtendo inmensos beneficios a cambio de impactos e contaminación, queren agora “liquidar” as súas responsabilidades ambientais cunha solución rápida e barata, novamente a costa dun recurso público: os nosos ríos. Estas empresas decidiron apostar pola creación de grandes lagos artificiais, a semellanza doutros na antiga Alemaña do leste, que habería que encher o máis rapidamente posíbel para logo traspasar a súa xestión (e a das posíbeis consecuencias) á Xunta de Galiza. Á marxe de que a escala e as características dos lagos alemáns son bastante distintos aos galegos, estamos ante outro exemplo da rapinería e insolidariedade de dúas empresas acostumadas a ter dereito de pernada sobre o noso territorio e os nosos recursos naturais. Alén disto, en ADEGA queremos pensar que tanta celeridade en rematar a “restauración ambiental” e encher de auga as minas non ten que ver co posíbel traslado da fatoría de ENCE e a necesidade de contar con grandes masas de auga para que a celulosa dilúa os seus vertidos contaminantes. Sería unha intolerábel fraude económico-ambiental á cidadanía galega.

[Ponentes: Ramón Varela, Aurora Grandal, Adela Figueroa, Xoan R. Vidal]

Finalmente, dende ADEGA pedimos da Xunta de Galiza que revise os estudos de impacto presentados no seu momento así como a declaración emitida polo anterior governo, para que á luz destes datos se investiguen os posíbeis efectos sísmicos e se garanta convintemente a seguridade ambiental e cidadá. Para isto, precísase dunha investigación independente sobre a proposta de enchido por parte dun comité científico interdisciplinar, que avalíe tamén (e con criterios non só económicos) outras alternativas e solucións máis seguras dende o punto de vista ambiental e social.

Video do Acto: Risco sísmico nos lagos artificiais de Cerceda e As Pontes




Análise dos proxectos para encher con auga as antigas minas de Meirama -en Cerceda- e As Pontes, que pode aumentar o risco sísmico, segundo informa ADEGA e a Universidade de Santiago.
________

Enlace con ADEGA
___

Enlaces Relacionados co enchido forzado da Mina das Pontes:

Denuncian o comezo do enchido do oco da Mina das Pontes nas condicións máis perigosas de todas as opcións posibeis
_________________

Outros enlaces relacionados:
______________