martes, abril 08, 2008

Necesidade de someter o Proxecto de mellora de calados na canle de entrada ao interior da Ría de Ferrol a unha Avaliación de Impacto Ambiental

De: Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-

Para: artabra21@gmail.com

Data: 5 de abril de 2008 22:16

Asunto: Documento elaborado pola SGHN sobre a proposta de dragado do canal de entrada da Ría de Ferrol



Documento elaborado pola SGHN sobre a proposta de dragado do canal de entrada da Ría de Ferrol.


AO Sr. DIRECTOR XENERAL DE CALIDADE E AVALIACIÓN AMBIENTAL

ASUNTO:
Necesidade de someter o Proxecto de mellora de calados na canle de entrada ao interior da Ría de Ferrol a unha Avaliación de Impacto Ambiental


Consideramos que si é necesario someter o proxecto a unha Avaliación de Impacto Ambiental, por varios motivos:


1. No caso de que o dragado da canle de acceso á ría de Ferrol teña por obxectivo permitir a navegación de buques dun tamaño sobre os 95.000 TRB, con esloras igual a 300 m, mangas de 44 m e calados en carga próximos a 12 m., por exemplo buques gaseros que fornecen gas natural licuado (GNL) ás instalacións que Reganosa ten no interior da ría de Ferrol, consideramos que o proxecto que presenta a Autoridade Portuaria de Ferrol (dragado a ?12 m.) é totalmente insuficiente e non se conseguiría poder cumprir cos requirimentos mínimos esixidos no sector do GNL para este tipo de buque.

En particular referímonos ao seguinte:

a) O grupo GTE -Gas Transmission Europe- pertencente a organización sen ánimo de lucro GIE -Gas Infraestructure Europe da UE- que asocia a 57 empresas gasistas de 27 países europeos, no seu regulamento sobre o control de buques gaseros en terminais de descarga denominado SHIP APPROVAL PROCEDURE require a aplicación expresa do documento de SIGTTO (Asociación de Navieros e Operadores de Terminais de GNL), denominado -Selección e Deseño do lugar para terminais e portos para GNL- (Site Selection and Design for LNG Ports and Jetties), Boletín nº 14. ISBN: 1 85609 129 5, e cuxos requirimentos resumir no punto b) deste informe.

b) A SIGTTO require as seguintes condicións para o tamaño de buque que operaría nesta planta:
  • As profundidades das rías navegables serán xeralmente non menores de 13 metros baixo a liña de datos de batimetría. (En zonas da canle de acceso á ría de Ferrol a profundidade é de soamente 11 m).
  • O huelgo libre baixo a quilla será establecido de acordo coa calidade do chan mariño - no noso caso é chan rochoso - (pode ser entre 1´16 e 2´3 metros, segundo tómese o 10% do puntal para buque normal ou o 20% se o gasero considérase ?especial?)
  • O ancho da canle será sobre cinco (5) veces a manga do gasero, aproximadamente 250 metros (En zonas da canle, o ancho é menor de 160 m. ao calado requirido)
  • Canles de aproximación curtos son preferibles aos de longo percorrido os cales conducen a maiores perigos. (A canle ten 4´5 km de longo, é estreito e tortuoso).
  • Esquemas de separación de tráfico marítimo serán establecidos na zona de aproxi-mación e cubrindo varias millas. (A zona de entrada á ría está no mesmo porto exterior de Ferrol. O gasero paralizaría o tráfico de barcos, provocando un claro prexuízo á súa operatividade)
CONCLUSIÓNS: Polo contido dos parágrafos anteriores non cremos que haxa a máis mínima dúbida de que o dragado proposto é INSUFICIENTE para operar buques gaseros das características que actualmente están operando, de forma irregular, no interior da ría.


2. Atendendo ao Real Decreto 1/2008, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Avaliación Ambiental de Proxectos, a construción que se pretende realizar reúne as características daqueles proxectos que se deben someter a Avaliación Ambiental (se así o decide o órgano ambiental), por estar comprendido no Anexo II, Grupo P.C./ de devandito R.D., e porque afecta directamente a un espazo da Rede Natura 2000 da Unión Europea, como establece o Artigo 3.1.b do R.D. citado.

Axustándose aos criterios do Anexo III, en particular: a acumulación con outros proxectos; a utilización de recursos naturais; a xeración de residuos; contaminación e outros inconvenientes; a localización do proxecto; a sensibilidade ambiental da área; a abundancia, calidade e capacidade de carga do medio natural; áreas nas que se pasaron xa os obxectivos de calidade ambiental; paisaxes con significación histórica.


3. As operacións de dragado vanse a realizar nunha zona de alto interese biolóxico incluída no Lugar de Importancia Comunitaria ?Costa Ártabra?, da Rede Natura 2000 da Unión Europea.

O proxecto afecta indirectamente algún dos hábitats de interese comunitario recollidos na Directiva 97/62/CE de 27-10-97, pola que se adapta a Directiva 92/43/CEE, debido á deposición dos materiais resultantes do dragado, co que se alteraría a composición dos substratos. Os hábitats mencionados nesa Directiva son:

1110 - Bancos de area cubertos permanentemente por auga mariña, pouco profunda.
1140 - Chairos fangosos ou arenosos que non están cubertos de auga cando hai marea baixa.


4. Como ben se indica na Memoria Ambiental do Proxecto, faltan estudos pormenorizados das comunidades bentónicas da zona, polo que, previa á realización do proxecto, sería necesario realizar un estudo máis profundo da zona que o presentado na Memoria. No anexo que acompaña este escrito descríbense algúns dos elementos deste medio.


5. Das zonas afectadas polo dragado, as de maior extensión son o cantil do castelo da Palma e a ensenada de Nande. Ambas son zonas de gran riqueza marisqueira, tanto a de Nande (marisqueo a pé), como todo o cantil (marisqueo á boia). As medidas que se presentan como paliativas desta afección son insuficientes como para evitar os efectos negativos sobre estas zonas. As especies máis afectadas serían: Venerupis pullastra, Venerupis rhomboides, Venus verrucosa, Dosinia exoleta, Pecten maximus, Tapes decusatus, Chlamys varia.


6. Non se presenta un estudo xeolóxico da zona, para saber de que xeito as voaduras poderían afectar as cimentacións dos castelos da Palma e San Felipe, ambos con protección do Patrimonio Histórico Español.


7. É necesario presentar alternativas que contemplen entre elas a posibilidade de non realizar o dragado. A posta en marcha do funcionamento do Porto Exterior de Ferrol posibilita que parte dos buques que navegan por esta zona non penetren na Ría.


8. Non se sitúa nin se describe a zona onde se van a depositar os residuos nin as afeccións ao medio receptor, segundo establece o Artigo 15 da Lei 10/98: -As comunidades autónomas poderán someter a autorización estas actividades-.


9. Tamén afectaría zonas de baño (Agarimo, San Cristobo, San Felipe e Bestarruza), unha zona de zosteral, entre San Felipe e San Cristobo e outra zona de Maërl nas proximidades do castelo da Palma.


Contidos que debe ter a Avaliación de Impacto Ambiental:

a) Estudo pormenorizado da zona onde se vai a realizar o dragado e das zonas de interese proclives a ser afectadas por este.

b) Estudo xeolóxico con valoración dos efectos que levaría a actuación sobre o medio natural e o patrimonio arqueolóxico e cultural.

c) Valoración da acumulación con outros proxectos, tendo en conta o enorme impacto que a construción e posta en funcionamento do Porto Exterior de Ferrol tivo e ten sobre esta zona.

d) Valoración dos danos económicos xerados pola afección aos bancos marisqueiros e ás zonas de baño (de interese turístico).

e) Outras alternativas posibles, entre elas a de non dragar.

f) Estudo do lugar onde se van a situar os residuos e vanse a realizar os impactos.

g) Perdurabilidad no tempo das afeccións.


ANEXO

A pesar do seu tamaño, a Ría de Ferrol, presenta unha biodiversidade faunística e florística case única, comparable soamente á da ría de Arousa, cuxo tamaño é moi superior. A elevada biodiversidade que presenta esta ría débese á heteroxeneidade dos substratos, que van desde os lodos ás áreas rochosas, o que provoca unha diversidade de hábitats nun área relativamente pequena, e que a fan única no mundo. Este fenómeno é moi importante na zona máis estreita da ría e na zona externa, debido ao seu alto hidrodinamismo. Aquí a sucesión de hábitats pasa rapidamente de areas finas a zonas de cascajo, aparecendo polo medio moitas rocas soltas dunha importancia biolóxica moi alta, ao estar completamente tapizadas dunha gran cantidade de organismos sésiles. Todo isto veríase moi afectado por calquera tipo de dragado, provocando unha homogenización do substrato que levaría unha redución drástica da biodiversidade.


Hábitats

Como xa se comentou a variabilidade dos hábitats da ría de Ferrol, vén sustentatada na variedade dos substratos presentes e afectados directamente por estes dragados.

Sobre substratos duros e principalmente na zona externa da ría aparecen os bosques de laminariales, que sustentan unha gran cantidade de fauna de pequeno e de gran tamaño, ademais de ser considerados como unha importante zona de cría. Especies cun importante valor económico para Galicia aparecen asociadas a este tipo de hábitat, como son os lábridos, gádidos, crustáceos como a centolla, o boi, o bogavante e a nécora, e equinodermos como o ourizo. E especies que sen un importante valor económico, se presentan un importante valor ecolóxico e que pertencen a diferentes grupos como esponxas, cnidarios, briozoos, moluscos, etc.

Os substratos duros son de gran importancia na parte media da ría (a máis estreita), xa que debido á forte corrente e á pequena área que representan, neles existen comunidades formadas por organismos sésiles moi importantes ecoloxicamente. E que seguramente se visen moi afectados pola destrución destas rocas.

O resto de hábitats están formados por variedade de substratos desde as areas fangosas a fondos de cascajo, pasando un gran número de granulometrías diversas. Entre eles destaca por unha gran importancia ecolóxica e pouca abundancia, as praderías de Zostera mariña, as areas de Amphioxus e os fondos de Maërl, todos situados na zona media da ría, o primeiro situado cerca do castelo da Palma e a ensenada de Laxe (Castelo de San Felipe) desde os 0 m ata os 15 m aproximadamente, o segundo por diante da Punta Redonda entre, aproximadamente, 12 e 20 metros, e o terceiro deles entre Punta Redonda e Punta Vispón, entre 8 e 20 metros.


Os fondos de Maërl, ademais atópanse protexidos por diferentes directivas internacionais:

Directiva Habitat: anexo V onde as dúas especies formadoras de maërl (Phymatolithon calcareum, Lithothamnion coralliodies) están incluídas. Por outra banda, no Anexo I (habitats) non está especificado os fondos de Maërl (o que moita xente demanda) pero indirectamente atópanse baixo os seguintes: 1110 e 1160.

OSPAR: engadíronse os fondos de Maërl a posteriori na OSPAR Initial List 2004 (ver doc. Ospar xeral 2006).

E, a nivel autonómico, no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007), as dúas especies formadoras destes fondos na ría de Ferrol, Lithothamnion corallioides e Phymatholithon calcareum aparecen como especies "vulnerables".

A gran cantidade de fauna diversa que habita estes fondos e o sensibles que son a calquera modificación levou á inclusión nestes sistemas de protección. Ademais a presenza dos fondos de Maërl na ría de Ferrol é moi importante, xa que son os únicos atopados nas Rías Altas, polo que a súa conservación é de vital importancia.


Biodiversidade da ría

A variedade de fauna e flora existente na Ría de Ferrol esta documentada na gran cantidade de traballos que se realizaron (publicacións científicas, Teses, Tesinas, comunicacións a congresos, traballos de investigación tutelados, etc.), e que se deberían de ter en conta. Pero existen aínda moitos grupos zoológicos que requirirían dun estudo máis pormenorizado, co que o número de especies reais existentes na Ría de Ferrol sería moito máis elevado.

Así entre algúns dos grupos máis importantes, aínda que non téndoos en conta a todos, sumamos 734 especies. 74 especies de esponxas (2 calcáreas e 72 demosponjas), 43 cnidarios (25 hidrozoos e 18 antozoos), 237 moluscos (5 poliplacóforos, 135 gasterópodos, 3 escafópodos, 88 bivalvos e 6 cefalópodos), 194 poliquetos, 31 crustáceos isópodos, 102 briozoos (8 ciclostomos, 13 ctenostomos e 81 queilostomos), 53 ascidáceos, ademais de moitas máis especies de turbelarios, outros crustáceos, peixes e un gran catidad de especies de grupos menores.

En relación á flora mariña existen unhas 295 especies citadas na ría de Ferrol.

Toda esta diversidade veríase afectada de xeito importante pola realización de calquera actividade de dragado, xa fose pola desaparición dos substratos sobre os que habitan ou pola desaparición doutras especies das que dependen directamente.


Algunhas especies afectadas con algún tipo de protección:

Bolma rugosa:
Esta especie non foi atopada viva nas costas galegas, pero a presenza de cunchas e opérculos na Ría de Ferrol é constante, polo que podería estar presente. Esta especie esta incluída no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007) como -especie en perigo de extinción-.

Lithothamnion corallioides e Phymatholithon calcareum:
Especies formadoras dos fondos de Maërl. Como xa se comento anteriormente, aparece en diferentes directivas de protección. Presente na Ría de Ferrol, ademais de ser a cita máis norteña de Galicia, e a única das Rías Altas.

Eunicella verrucosa:
Incluída no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007) como ?especie vulnerable?. Esta especie xunto con Leptogorgia lusitanica, ocupan amplas zonas sobre substrato rochoso na Ría de Ferrol; podendo ser a poboación máis importante de Galicia.

Echinus esculentus:
Incluída como especie -vulnerable- no catálogo de especies ameazadas (DOG 9 maio de 2007). Moi abundante na Ría de Ferrol, tanto sobre substrato rochoso como sobre cascallo grande.

Ademais a Xunta de Galicia, publicou a través do Consello da Cultura Galega o libro A Natureza Ameazada 2004, no que se citan especies presentes nas Ría de Ferrol: Spongia officinalis, Ficulina ficus, Eunicella verrucosa, Leptogorgia lusitanica, Salmacina dysteri, Sabellaria alveolata, Chaetopoleura angulata, Pentapora fascialis, Luidia ciliaris, Echinaster sepositus, Echinus esculentus, Protostyela longicauda, e Branchiostoma lanceolatum. Todas elas estarían afectadas en maior ou menor medida polos dragados.

Ferrol, a 3 de abril de 2008

Asdo.: Juan Ignacio Díaz da Silva
Delegado da SGHN-Ferrol
________

Sociedade Galega de Historia Natural
Dende1973 estudiando, divulgando e defendendo o medio natural galego
Delegación de Ferrol
Apartado de Correos n1 356 ; 15480 FERROL (A Coruña)
Tfno. (24 horas) e fax 981 35 28 20 mobil 616 388 935 http://www.sghn.org e-mail: sghnferrol@terra.es

_____

luns, abril 07, 2008

Segundo ADEGA, o enchido forzado da Mina das Pontes amosa riscos sísmicos non suficientemente avaliados

[Fallas das Pontes e Meirama]

ADEGA alerta sobre os impactos e os riscos de encher de auga as minas de As Pontes e Meirama

O enchido forzado con auga das minas de As Pontes e Meirama amosa incertidumes e riscos non suficientemente avaliados. O director do Instituto de Universitario de Xeoloxía, Xoán Ramón Vidal Romaní, sinala que tanto a bacía de As Pontes como a de Meirama atópanse sobre fallas activas que poderían provocar un incremento da sismicidade inducida polos millóns de m3 de auga dos lagos. Mais hai un problema engadido: o enorme volume de líquido dos lagos (de 2 km de longo e máis de 200 m de profundidade no de As Pontes), pode provocar a inxección de auga no plano de falla lubricandoo e incrementando as probabilidades de esbaramento

[Lago Artificial]

O aumento de peso propiciado pola propia carga da agua é quen de producir sismicidade (a chamada sismicidade inducida) asociada por exemplo a todos os encoros galegos. Só que en ningún encoro dase a circunstancia de estar sobre fallas activas, como acontece en Meirama e As Pontes.

[Zonas tectónicamente activas]

Por outra banda, os estudos de impacto ambiental non avaliaron as consecuencias de que os lagos estén sobre zonas tectónicamente activas, con fallas que se moven periódicamente debido ao choque da placa Euroasiática coa Ibérica, e o posíbel incremento da sismicidade inducida que isto pode provocar. Existe portanto a posibilidade de que aparezan sismos asociados como os que tiveron lugar hai algunhas semanas en Galiza e a cornixa cantábrica. Aínda que afortunadamente a intensidade destes tremores foi baixa, non pode descartarse que nun futuro poidan repetirse fenómenos semellantes con intensidades e magnitudes maiores. Os tremores poderían ser máis frecuentes e/ou máis intensos, provocando desestabilización de taludes, afundimentos, e outros efectos no propio lago e zonas próximas moi difíciles de predecir.

[Xoan R. Vidal, Director do Instituto Universitario de Xeoloxía]

No caso de producírense eventos sísmicos asociados ao prenchido tampouco se contemplan medidas de emerxencia, como poder desviar as augas para fóra da mina. Hai tamén incertezas sobre o tempo que tardaría en manifestarse esta sismicidade, se inmediatamente ou ao longo dos anos posteiores ao enchido. Nestas circunstancias, sería interesante poder obter garantías por parte das empresas promotoras, baseadas es informes asinados por científicos competentes, de que estes fenómenos estarán controlados e o proceso convintemente monitorizado para minimizar os posíbeis riscos. Neste senso, o profesor Vidal Romaní desaconsella o preenchido das duas minas, cando menos cunha cantidade tan grande de auga como a prevista e insta a que se tomen todas as precaucións e garantías posíbeis antes de transferir a xestión das lagoas á administración galega.

[Ramón Varela, experto en contaminación atmosferica]

ADEGA expresa tamén a súa preocupación sobre as consecuencias que sustraer cada ano 120 Hm3 de auga do Eume pode ter no ecosistema do río, no parque natural das Fragas do Eume, no abastecemento de auga da poboación e mesmo nas xunqueiras e na produtividade dos bancos marisqueiros da ría de Pontedeume. Nun horizonte de mudanza no réxime de precipitacións non alleo ao cambio climático, con secas persistentes e intensas, plantexar a posibilidade de detraer até o 70% do caudal do Eume durante o “inverno” para encher o lago canto antes non nos parece sustentábel. Hai que ter en conta que o Eume xa afronta arestora unha merma importante na calidade da auga debido aos encoros e aproveitamentos hidroeléctricos, vertidos etc. ao que habería que engadir catro anos como mínimo de estiaxe forzada sobrevivindo cun ridículo caudal “ecolóxico” (cando menos o 10% do caudal medio anual).

[Meirama]

Un aspeito non menos importante é o posíbel aproveitamento dos elementos xeolóxicos dos xacementos así como das infraestruturas mineiras como recursos científicos, culturais, e mesmo turísticos. Recentemente deuse conta da aparición nas Pontes de valiosos fóseis que poden axudar a interpretar o clima, fauna e flora das bacías terciarias de Galiza durante o periodo Oligoceno, hai máis de 20 millóns de anos. Os achados non son recentes: estes valiosos elementos que forman parte do Patrimonio Xeolóxico galego foron colleitados e almacenados polo persoal da central térmica durante anos, impedindo que os investigadores das universidades galegas puideran acceder á valiosa información científica que conteñen. Os novos fóseis por descubrir e as estruturas tectónico-sedimentarias que revelou a apertura da mina van quedar agora asolagados baixo 200 m de auga, impedinto tamén o seu aproveitamento como recurso educativo e turístico, por exemplo mediante a criazón dun parque do terciario galego, ao estilo dos parques xurásicos de Asturias e Teruel. As propias infraestruturas mineiras poderían ser tamén un foco de atracción de visitantes, caso das antigas explotacións de Riotinto (Huelva) ou Almadén (Ciudad Real).

Atendendo a estes argumentos, semella que a solución adoptada non parece a millor nen dende o punto de vista ambiental nen tampouco técnico. Só é máis convinte para as empresas (Endesa e Fenosa) que logo de décadas de explotar os nosos recursos obtendo inmensos beneficios a cambio de impactos e contaminación, queren agora “liquidar” as súas responsabilidades ambientais cunha solución rápida e barata, novamente a costa dun recurso público: os nosos ríos. Estas empresas decidiron apostar pola creación de grandes lagos artificiais, a semellanza doutros na antiga Alemaña do leste, que habería que encher o máis rapidamente posíbel para logo traspasar a súa xestión (e a das posíbeis consecuencias) á Xunta de Galiza. Á marxe de que a escala e as características dos lagos alemáns son bastante distintos aos galegos, estamos ante outro exemplo da rapinería e insolidariedade de dúas empresas acostumadas a ter dereito de pernada sobre o noso territorio e os nosos recursos naturais. Alén disto, en ADEGA queremos pensar que tanta celeridade en rematar a “restauración ambiental” e encher de auga as minas non ten que ver co posíbel traslado da fatoría de ENCE e a necesidade de contar con grandes masas de auga para que a celulosa dilúa os seus vertidos contaminantes. Sería unha intolerábel fraude económico-ambiental á cidadanía galega.

[Ponentes: Ramón Varela, Aurora Grandal, Adela Figueroa, Xoan R. Vidal]

Finalmente, dende ADEGA pedimos da Xunta de Galiza que revise os estudos de impacto presentados no seu momento así como a declaración emitida polo anterior governo, para que á luz destes datos se investiguen os posíbeis efectos sísmicos e se garanta convintemente a seguridade ambiental e cidadá. Para isto, precísase dunha investigación independente sobre a proposta de enchido por parte dun comité científico interdisciplinar, que avalíe tamén (e con criterios non só económicos) outras alternativas e solucións máis seguras dende o punto de vista ambiental e social.

Video do Acto: Risco sísmico nos lagos artificiais de Cerceda e As Pontes




Análise dos proxectos para encher con auga as antigas minas de Meirama -en Cerceda- e As Pontes, que pode aumentar o risco sísmico, segundo informa ADEGA e a Universidade de Santiago.
________

Enlace con ADEGA
___

Enlaces Relacionados co enchido forzado da Mina das Pontes:

Denuncian o comezo do enchido do oco da Mina das Pontes nas condicións máis perigosas de todas as opcións posibeis
_________________

Outros enlaces relacionados:
______________

Documentación para Asemblea GNSV do 13 de Abril: Propostas completas presentadas individualmente polas organizacións

Documentación para Asemblea GNSV do 13 de Abril

Propostas completas presentadas individualmente polas organizacións.

Unha forte aperta e ata domingo,

Celso COMESAÑA, info@papelaria.org
Xan DURO, xanduro@usc.es
To G. CARBALLEIRA, fusquenlla@sospontedeume.com
Xosé REIGOSA, salvemosmonteferro@gmail.com
Mabel RIVERA, mriver@fundaciongaliciaverde.org


7 anexos con documentos de:
__________________

VERDEGAIA

RGNV: organización e funcionamento

A rede é horizontal.

* Como rede que somos, o protagonismo é dos colectivos nos seus ámbitos de actuación, e non existen órganos directivos.
* A rede no seu conxunto é a protagonista nas convocatorias, posicionamentos e mobilizacións nacionais/xerais acordadas polos colectivos que a integramos.
* O obxecto da rede é unir esforzos, xerar sinerxías, entre colectivos que traballamos por un ordeamento territorial ecoloxicamente sustentábel, socialmente xusto e equilibrado, ou como di o lema da Rede, por unha terra viva e unha vida digna para tod@s. Isto supón facer frente a un conxunto de políticas postas en marcha por administracións e empresas, e contra esas políticas, a RGNV fai propostas igualmente POLÍTICAS, que non partidistas. E o facemos como cidadanía autoorganizada, consciente e responsábel. Esa é a nosa forza, unha forza moi fráxil que compre levar con moito coidado e sen pretender facer uso dela.
* Para que a Rede funcione é imprescindíbel a lealdade entre os colectivos e de cada un destes co conxunto da Rede. Só desde a confianza poderemos converter a Rede galiza Non se Vende nunha eficaz ferramenta de intercambio de información, visibilización de problemáticas locais, deseño de alternativas e criación dunha masa crítica suficiente como para conseguir mudar as políticas devoradoras do territorio.
* A máxima expresión desa horizontalidade é a Asemblea Xeral da RGNV que se reunirá de xeito ordinario cada dous meses e de xeito extraordinario cando así o soliciten 10 colectivos. A Asemblea é aberta a cantos integrantes dos colectivos inscritos queiran, máis na toma de decisións so contará de se necesitar votacións, un voto por colectivo
* O método básico de comunicación da RGNV é internet, a través da lista de distribución lista@galizanonsevende.org da que farán parte todos os colectivos e da web www.galizanonsevende.org. En casos excepcionais de falta de acceso a internet procurarase a comunicación telefónica ou postal. Todos os colectivos facilitarán unha persoa de contacto, nº de teléfono, enderezo-e e postal e páxina web se a houbera no momento de se integrar na rede e asumen o compromiso de atender as comunicacións da RGNV

Desenvolve as súas accións co maior consenso posíbel

A procura do maior consenso posíbel significa que agás situacións de verdadeira urxencia, os asuntos débense tratar con tempo suficiente, seriedade e rigor. O feito de ser unha rede esixe un método de traballo distinto ao que estamos afeitos e uns ritmos propios.

En caso de necesidade as decisións adoptaranse por maioría de 3/4 dos colectivos presentes.

Poderase facilitar o voto por correo-e nas condicións que se determinen no seu momento.

Non admite nin partidos políticos nin sindicatos

Esta medida abrangue partidos políticos e sindicatos e todos os colectivos que fagan parte da súa estrutura orgánica.

Para facer parte da RGNV os colectivos interesados deberán concordar cos obxectivos e medios desta e solicitalo explicitamente mediante unha comunicación que recolla o nome do colectivo, enderezo-e, tfno e web se a houbera, xunto cunha pequena explicación sobre o colectivo.

As solicitudes recibidas reenviaranse a todos os colectivos da RGNV para que poidan valoralas e decidir a súa aceptación ou non na primeira Asemblea Xeral Ordinaria seguinte á recepción da comunicación. No caso de non existir unanimidade na decisión, a decisión adiarase ate a vindeira asemblea ordinaria na que se someterá a votación, tendo que recibir os votos positivos de 3/4 dos colectivos presentes para seren admitidos.

Do mesmo modo, se algún colectivo acha que outro colectivo membro da RGNV está a incumprir os obxectivos ou normas da rede débeo expor e submeter á consideración dos demais colectivos, que deberán adoptar a decisión de expulsalos ou non da rede ben unanimemente ou mediante votación cun resultado de ¾ dos votos presentes favorábeis a dita explusión.

Debe contar cunha mínima coordenación e uns/as voceiros/as definidas:

A RGNV dotarase dun grupo de coordenación que deberá atender a:

1. Fluidez da información, procurando que todos os colectivos estén enteirados dos asuntos a tratar e recoller as distintas opinións cando se debata algo e propoñer consensos
2. Xestión económica.
3. Exercer de voceiros da RGNV nas comparecencias públicas sobre os temas que así se decidan

A RGNV dotarase asi mesmo dunha persoa responsábel da xestión da web, da listaxe de correo-e e de manter actualizados o directorio de contactos dos colectivos integrantes que poderá facer parte ou non do grupo coordenador.

O Grupo coordenador estará formado por 5 persoas que sexan representativas e xeren as mínimas susceptibilidades posíbeis do conxunto dos colectivos integrantes: plataformas veciñais, grupos ecoloxistas, asociacións culturais etc. A duración do seu nomeamento será de 1 ano renovábel.

Deberán ser eleitas por consenso

Ninguén poderá falar en nome da Rede sen ser previamente autorizad@, nen poderá facer afirmacións que non fosen previamente acordadas pola Rede. Isto, que sería mui complexo para calquer colectivo, non o ten por qué ser para a rede, xa que esta non vai ter o protagonismo salvo en ocasións contadas, como xa se comentou.

Xestión económica

A pertenza a RGNV non esixe o pago dunha cota periódica máis si obriga a asumir solidariamente e na cuantía en que se determine no seu momento os custos derivados da súa actividade.

Estes custos determinaranse antes de cada actividade, definíndose a cuantía, os prazos para realizar o pago e o lugar. O incumprimento inxustificado destes pagos é motivo de expulsión da RGNV.
_________________


ARRAIANOS

Proposta do colectivo Arraianos para o documento de bases da RGNSV

As organizacións e colectivos que conforman a RGNSV entenden necesario e positivo tecer unha rede activa de entidades implicadas e mobilizadas na defensa do país coa finalidade de:

1.- Exercer presión sobre os poderes públicos e promover a definición dun modelo de desenvolvemento económico sutentable e dun plano de ordenación territorial que contemple e respecte as reivindicacións e os intereses do pobo galego por enriba de calquera interese económico de tipo empresarial. Tamén entendemos que debe ser un obxectivo básico da RGNSV e unha prioridade absoluta dos colectivos que a integran, a loita contra as políticas públicas que poñen os intereses privados por diante do interés público.

2.- Intercambiar información e experiencias entre persoas e colectivos para a defensa do patrimonio natural, social e cultural do país, propoñendo políticas alternativas que manteñan a integridade do país. A RGNSV tamén debe actuar como multiplicadora e canalizadora dos esforzos sociais destinados a xerar alternativas e cambios na acción lexislativa e de goberno para alimentar unha masa social crítica que defenda un modelo de ordenación do territorio sustentable, tanto na costa coma no interior do país.

3.- Apoiar, coordinar e organizar mobilizacións sociais en defensa do territorio e da nosa dignidade como pobo e mailas iniciativas encamiñadas a defender pacíficamente a integridade do país, difundindo denuncias, reivindicacións, manifestos e convocatorias de movilización sociais contra as diferentes manifestacións do desgoberno que vimos detectando en diferentes ámbitos territoriais e sectoriais.

4.- Difundir as novas, as reivindicacións e os problemas dos colectivos que forman a RGNSV, facendo que transcendan do ámbito local, convertendo esta rede social nunha ferramenta de amplificación da problemática do país, permitindo adoptarmos unha visión de conxunto e unha estratexia colectiva ante as agresións contra o noso territorio que se están a producir ou se poidan producir. Deste xeito aumentará a sensibilización social mediante a divulgacióne a socialización dos conflitos e das alternativas e a concienciación da cidadanía, servindo como canle de denuncia ante os excesos dos poderes públicos e sendo unha vía de participación activa na política de base social.

6.- Xerar sinerxias que permitan mellorar a capacidade de presión sobre a opinión pública, os gobernos e as empresas sumando as forzas dos colectivos integrantes para facer visible o descontento e a frustración que hai en boa parte da sociedade galega. Esta rede, da que non poden formar parte forzas políticas e sindicais ten que ser horizontal e funcionar cunha estrutura mínima que sempre xire arredor dos obxectivos e das estratexias da RGNSV, polo que o protagonismo será dos colectivos integrantes.
____________


BRASILIA RIAS ALTAS

O espíritu da Rede é claro e xa comentamos este punto na asemblea e o que pensamos polo ben de todos e para non perder fiabilidade ante a cidadanía, pois se cometemos un erro de este tipo, sería nefasto para acadar os nosos obxectivos, pois tentarían controlarnos e ,por iso, propuxemos que cada entidade, a través do representante que elixa firme o documento de bases e haxa un previo e mínimo control así como unha información constatada de cada entidade que quere pertencer a Rede. Non debemos consentir asociacións de calquera tipo (recreativa, cultural etc,) satélites dos grupos políticos ou económicos.

Tamén lembramos e pensamos que é convinte especificar no documento de bases que todas as decisións importantes terán lugar na asemblea; que é obrigatorio a asistencia á mesma para votar; que as comisións sectoriais de traballo así como a comisión coordinadora ( que nós chamaríamos técnica) serán de carácter estrictamente técnico , voluntaria, rotativa ( cada 6 meses , a excepción do aspecto informático ) , aberta (tendo en conta as aportacións posibles e fundamentadas de calquera entidade), se constituirán por temas e /ou zonas mais que gozarán de certa autonomía para desenvolver o seu traballo e o levarán a cabo con axilidade naquelas cuestións que o precisen incluídas as decaracións dos portavoces que eles mesmos decidadan (ex: resposta pública a unha acusación ou terxiversación, denuncia das desfeitas, comunicados e proceso de concienciación sobre os temas que se traballan , promoción e convocatoria de medidas de acción aprobadas solicitando a participación da cidadanía, ou aqueles recusos, Iniciativas , denuncias ante ás fiscalías, xuíz, Xunta, consellerías, M.M.A. OU D.X. Costas etc. que aprobou a asemblea. Debemos ter confianza no traballo que se faga.

Excepcionalmente e ante unha necesidade inminente que estea baseada nos nosos Principios e Bases e, polo tanto, persiga a defensa do noso patrimonio (ex. destrución ou tentativa de destrución dun espacio/s natural ou protexido ou do noso patrimonio cultural , aprobación ou inicio de obras de calquera Plan que consideramos insustentábel, petición dalgunha demisión por asunto grave etc. )a comisión coordinadora técnica e, a comisión se é o caso, que traballase ese asunto tomarán en nome da Rede aquelas medidas de todo tipo urxentes ( denuncia ante o Seprona e outros organismos e institucións, comunicados e denuncias públicas en tódolos medios de comunicación posibles, convocatoria de medidas de acción urxentes a toda a Rede ou cidadanía e participación nas mesmas como concentracións , actos de protesta ou impedimento ou paralización das obras axudando as veciñas/os afectados dende o principio previo aviso a todas as entidades por e- mail ademais de ofertar alternativas ou medidas non violentas de todo tipo axudados por todos que serán tratadas nunha asemblea extraordinaria o antes posible.

Por último, queremos especificar como outras entidades que a función da RGNS non é pactar cos políticos ou administración nada , entrar no xogo que persiguen sempre ( salvar un espacio e destruir 50 ou máis...) nin permitir que outros o fagan e se destrúa o patrimonio senón defendelo e defender o territorio do saqueo dun xeito obxectivo con todo tipo de medidas creativas de concienciación e acción; esixir a retirada ou eliminación dos diferentes Plans ecolóxicamente insustentábeis e inxustos socialmente, ( a Rede debe facer un pronuncimento e documento ás distintas administracións neste senso, indicando eses Plans e os seus motivos); esixir o cumprimento da normativa ambiental superior e o cambio daqueles leis que permiten ou legalicen a destrución; solicitar demisións de tódolos responsábeis das desfeitas e impulsar e levar a cabo un traballo pedagóxico ( cada entidade no seu ámbeto de traballo local, comarcal ou nacional ) e de loita decidida, constante, sen tregua que chegue a toda a cidadanía e, así, todos xuntos deter a orxía de desrtrución e corrupción que ten lugar na nosa terra e obrigar ás distintas administracións que tomen un novo rumbo esixindo controis cidadáns efectivos e a democracia participativa.

Unha aperta.

Brasilia- Comité de Defens das Rías Altas
________________


FORO SOCIAL CANGAS

FORO SOCIAL CANGAS 30/01/08

PROPOSTA

Documento de Bases

As organizacións e colectivos que conforman a Rede Galiza Non Se Vende entenden necesario e positivo tecer unha rede de entidades implicadas na defensa do territorio coa finalidade de:

* Intercambiar información e experiencias entre persoas e colectivos en defensa do patrimonio natural, social e cultural do territorio galego e dos valores ambientais do medio terrestre e mariño e propoñer alternativas de uso, conservación e restauración que manteñan a integridade sociocultural e medioambiental. A Rede actuará de multiplicadora e canalizadora dos esforzos destinados a xerar alternativas e cambios no modelo de xestión territorial e na lexislación que a regula.

* Apoiar ás mobilizacións sociais en defensa do territorio e os actos de protesta pola represión e a inxustiza (denuncias, xuízos) contra persoas e colectivos que pacificamente están a exercer o libre dereito a defendelo e a súa legalidade, difundindo alertas e convocatorias de mobilización.

* Difundir as novas, denuncias e reivindicacións dos colectivos, logrando que transcendan do ámbito local, convertendo a Rede nunha ferramenta de amplificación da problemática sociocultural e medioambiental galega e permitindo adoptar unha visión de conxunto e unha estratexia común ante as agresións ao territorio.

* Aumentar a sensibilización social mediante a divulgación e a concienciación da cidadanía ofrecendo unha canle de denuncia e participación activa.

* Xerar sinerxias que permitan mellorar a capacidade de presión sobre gobernos, empresas e medios de comunicación sumando as forzas dos colectivos integrantes. Exercer presión sobre os poderes públicos, administrativos, políticos, xudiciais e policiais para que non se poñan os intereses privados por diante do interese público.

A Rede, da que non farán parte forzas políticas, sindicais ou que teñan comportamentos partidistas, será horizontal e cunha estrutura mínima. O protagonismo será dos colectivos integrantes.
_____________


FUNDACIÓN G.V.-23 marzo

Rede GALIZA NON SE VENDE

Sobre a organización e funcionamento

ORGANIZACIÓN

A rede é horizontal.

Como rede o protagonismo é dos colectivos nos seus ámbitos de actuación, e non existen órganos directivos nin representativos.

A rede, como conxunto de colectivos, asume o protagonismo nas convocatorias, posicionamentos e mobilizacións nacionais/xerais acordadas en asembleia.

O funcionamento democrático da rede basearase na solidariedade e mútua confianza entre todos os membros da mesma, con igualdade de opinión e representatitividade, renunciando a calquera estructura ríxida que conleve burocratización ou xerarquización.

A rede, como cidadanía autoorganizada, crítica, consciente e responsable, incidirá na política dun xeito activo e apartidista, propoñendo solucións propias como aternativa fronte ás políticas postas en marcha por administracións e empresas.

Na rede non teñen cabida nin partidos políticos nin sindicatos, nin aqueles colectivos que fagan parte da súa estrutura orgánica.

OBXECTIVOS

Os lemas de GOBERNE QUEN GOBERNE GALIZA NON SE VENDE, e POR UNHA TERRA VIVA E UNHA VIDA DIGNA PARA TOD@S, definen claramente os obxectivos perseguidos pola rede e que poderíamos resumir en:

* Unir esforzos entre colectivos por un ordenamento territorial ecoloxicamente sustentable, socialmente xusto e equilibrado, que antepoña os intereses da sociedade galega no seu conxunto ao afán especulador do capital coa connivencia da clase política no seu conxunto, estean ou non asumindo tarefas de goberno.
* Sensibilización do tecido social, mediante a información, a mobilización e a denuncia.
* Propoñer solucións ben mediante a comunicación pública, a mobilización, a denuncia ante os organismos xudiciais, ou calquera outra medida que estime oportuna.

ASEMBLEA

A Asemblea é soberana e é o único órgano con capacidade para tomar decisións sobre obxectivos, fins, funcionamento ou calquera actividade de grupo que se propoña. As decisións tomadas en Asemblea serán vinculantes para tódolos membros da rede.

A Asemblea reunirase cada 2 meses de xeito regular, ou ben en sesión extraordinaria por petición expresa da coordinadora, ou cando así o soliciten un mínimo de 10 colectivos.

A Asemblea é aberta a tódolos integrantes dos colectivos que a compoñen, máis na toma de decisións so contará un voto por colectivo exercido pola persoa que nesa asamblea o represente.

Nas asembleas non participarán persoas alleas á Rede. De facelo, será previa autorización da Asemblea, pero non poderá ter voz nin voto.

A Asamblea necesitará unha maioría dos ¾ dos colectivos presentes para tomar os seus acordos. A Asamblea convocaráse cunha antelación mínima de 15 días (salvo urxencia xustificada), e os distintos colectivos farán as súas propostas para incluír na Orde do Día nun prazo máximo de 7 días a partir da data de covocatoria.

En casos moi excepcionais, e sempre que existan cuestións concretas e craras, poderase facilitar o voto por correo-e nas condicións que se determinen no seu

momento.

COMUNICACIÓNS

O método básico de comunicación da RGNV é internet, a través da lista de distribución lista@galizanonsevende.org da que farán parte todos os colectivos e da web www.galizanonsevende.org.

A RGNSV contará cunha persoa responsábel do seguinte:

* xestión da web
* mantemento da lista de correo-e
* envío periódico a tód@l@s membros da Rede do directorio actualizado de correos-@ dos colectivos integrantes.

Os colectivos enviarán frecuente información sobre a marcha dos seus problemas para colaborar na actualización permanente da páxina web da Rede, achegando sempre que sexa posible fotografías, planos, localización exacta para o mapa de desfeitas de Galicia, e toda a información complementaria que interese divulgar.

Para que ningún colectivo, por carencia de internet, quede aillado establecerase unha comunicación telefónica para o que se configurará unha rede que enlace aos colectivos que carezan de internet co máis próximo que teña acceso.

Todos os colectivos facilitarán unha persoa de contacto, nº de teléfono, enderezo-e, postal e páxina web se a houbera no momento de se integrar na rede e asumen o compromiso de atender as comunicacións da RGNV, así como de notificar calquera cambio nos mesmos.

COORDINADORA

Esta coordinadora será elexida pola propia asemblea e será renovábel por decisión da mesma. A súa función será meramente burocrática, e non terá ninguha representatividade do conxunto da Rede.

Entre as súas funcións principais estarás as seguintes:

* Facer un seguimento de tódalas actividades da Rede, velando polo cumprimento dos prazos e as normas acordadas no documento de bases.
* Convocar as Asembleas e elaborar a Orde do Día segundo as propostas recibidas dos distintos colectivos.
* Facer propostas á Asemblea.
* Propoñer moderador para a Asemblea.
* Recoller en acta os acordos finais tomados na Asemblea, incluíndo os participantes na mesma e os resultados das votacións, se as houber.
* Actuar de enlace entre os distintos grupos da Rede, facilitando o intercambiando de información e experiencias entre eles, así como entre os diferentes grupos de traballo que se poidan crear.
* Comprobar que os asistentes ás Asembleas estean ao corrente dos pagos á Rede.

COMPOSICIÓN DA COORDINADORA

Estará integrada por un mínimo de 5 persoas designadas EN ASEMBLEA, por votación secreta, precisando o respaldo dos ¾ dos asistentes. De non acadarse esta porcentaxe, repetiríase a votación entre as 10 persoas máis votadas, quedando as non elixidas como reserva no caso de que algún dos elixidos teña que causar baixa temporal ou definitiva.

Cada seis meses se procederá á renovación da metade menos un/unha dos membros da coordinadora, a fin de garantir a rotación dos distintos colectivos da Rede, salvo aqueles que voluntariamente non asuman esta función.

Os membros da coordinadora non poderán tomar decisións que afecten ao funcionamento ou actividades da rede, aínda que si poderán propoñer á Asemblea cantas accións consideren oportunas.

A coordinadora non ostentará ningún tipo de representatividade da Rede GNSV, nin ante os medios de comunicación nin ante organismos, salvo encargo expreso e puntual da Asemblea. A Asemblea, que é soberana, poderá delegar as comparecencias públicas que estime oportunas na coordinadora, reforzando esta representatividade con outros membros da Rede especializados, ou directamente afectados, polo tema obxecto da dita comparecencia.

Os integrantes das sucesivas coordinadoras non deberían exercer esta función por máis de tres períodos consecutivos.

Por iniciativa da Asemblea, ou a proposta da propia coordinadora, poderanse crear distintos grupos de traballo por áreas e problemáticas específicas, decidíndose en cada caso concreto o método operativo que as organizacións participantes consideren máis eficaz e operativo.

En casos de obrigada intervención urxente, a coordinadora poderá redactar unha resposta concreta e puntual, trasladándoa á Rede polos mecanismos de comunicación establecidos e solicitando respostas dentro de prazos que a propia coordinadora poida establecer en función da urxencia mencionada. A decisión que se tome deberá contar co respaldo dos ¾ dos colectivos que respondan dentro do prazo requerido.

XESTIÓN ECONÓMICA

A pertenza á RGNSV supón o pago dunha couta mensual de 10 €, e a obriga de

asumir solidariamente, e na cuantía que se determine no seu momento, os custos derivados da súa actividade. Estes custos determinaranse antes de cada actividade, definíndose a cuantía, os prazos e o lugar para realizar o pago. O incumprimento inxustificado destes pagos é motivo de expulsión da RGNSV.

Para participar na Asemblea é necesario estar ó día no pago de cuotas.

NOVOS MEMBROS

Para facer parte da RGNSV, os colectivos interesados deberán compartir os obxectivos e medios establecidos pola mesma. Deberán solicitalo explicitamente mediante unha comunicación que recolla o nome do colectivo, enderezo-e, tfno. e web se a houbera, xunto cunha pequena explicación sobre o colectivo, achegando unha declaración de que non pertencen a ningún partido político, nin sindicato, nin forman parte da súa estrutura orgánica.

As solicitudes recibidas reenviaranse a todos os colectivos da RGNV para que poidan valoralas e decidir a súa aceptación ou non na primeira Asemblea Xeral Ordinaria seguinte á recepción da comunicación. No caso de non existir unanimidade, a decisión adiarase ate a vindeira asemblea ordinaria, á que se convidará ao colectivo interesado para darlle a posibilidade de manifestarse, procedendo posteriormente a unha nova votación na que terá que recibir a aprobación de 3/4 dos colectivos presentes para ser admitido.

Do mesmo modo, se algún colectivo acha que outro membro da RGNV está a incumprir os obxectivos ou normas da mesma débeo expor e submeter á consideración dos demais colectivos, que deberán adoptar a decisión de excluílos ou non da Rede ben unanimemente ou mediante votación cun resultado de ¾ dos votos dos presentes.

En calquera caso, a Asemblea garantirá en todo momento o dereito dos seus membros a explicarse.
________________


MONTEFERRO

SALVEMOS MONTEFERRO 10/01/08

Nin leis, nin xerarquías, nin estructuras burocráticas, nin normativas estériles e encorsetadoras.

A base fundamental da Rede ten que ser a mútua confianza.

O afán de protagonismo (tanto persoal como dos colectivos) revélase como o principal pecado, porque significa romper esa confianza. Todas as asociacións teñen que ter este punto moi claro.

A independencia dos colectivos debe quedar garantida.

A función da Rede de cara afora non é pactar nin negociar: moito ollo con esa trampa.

A función da Rede de cara afora é reivindicar, denunciar, contrainformar, mobilizar e pelear.

E para iso non precisamos de elaboradas normativas.

1.- A ferramenta de comunicación entre asembleas é Internet.

Imprescindible para iso a atención cotián aos correos.

2.- Comisións de traballo asumidas libremente polos colectivos que o desexen, participativas e transparentes.

Neste tipo de actuacións a Rede apoiaría (no seu caso) o traballo, pero o protagonismo, a representación, queda nos colectivos actuantes.

3.- Comisións "técnicas" (organización, propaganda, finanzas, web, etc.) asumidas polos colectivos que teñan esa capacidade. Non se trata aquí de tomar grandes decisións nin de ostentar representación ningunha, senón de facer un traballo para o que se está disposto e capacitado.

4.- Un tempo razoable para pedir apoio ás convocatorias locais ou sectoriais. Isto xa ten funcionado axeitadamente ata agora. Por cortesía, cando se pide o apoio, os comunicados e manifestos deberían ser presentados e abertos á participación. A Rede como tal non ten que estar representada por ninguén, aínda que apoie o acto.

5.- Decisión asemblearia das actuacións nacionais. Aí, na asemblea, tamén se decidirá quen representan á Rede nese momento, nesa actuación. Debemos fixar prazo entre asembleas ¿Un mes, dous...?

6.- E aínda que este colectivo non é quen de redactar este punto, tamén consideramos oportuno prever a necesidade de reprender, silenciar e mesmo expulsar a aqueles que treizoen ou burlen esa confianza mútua que debe ser, desde o noso punto de vista, a base desta rede.
_______________


TO FUSQUENLLA

Borrador

Os obxectivos básicos da rede son a sensibilización social, a información, a mobilización e a denuncia

A rede ten a obriga de denunciar ante á sociedade os múltiples problemas que o territorio está a padecer por mor do afán especulador do capital e a connivencia da clase política que asume tarefas de goberno

A rede procurará solucións ás cuestións que degradan o territorio, ben mediante a denuncia pública, mobilizacións, denuncias ante os organismos xudiciais, ou calquera outra que estime oportuna.

A finalidade da rede GNSV é potenciar o traballo de todos os colectivos que a forman, axudando a organizar, asesorar, promover, informar, e apoiar as acccións que aqueles desenvolvan na defensa medioambiental do territorio galego. En ningún caso a rede poderá suplantar o papel das organizacións que a compoñen, as cales serán soberanas para decidir as accións que estimen oportunas para acadar os fins que se marquen.

A rede GNSV está estruturada de forma horizontal. Cada colectivo dos que a compoñen ten plena autonomía para desenvolver o seu traballo

A rede prestará apoio ás actividades que cada colectivo ou grupo de colectivos realicen na súa área de influencia.

A rede fomentará o traballo en cada localidade ou en eidos temáticos concretos, tales como litoral, augas, minería, urbanismo, etc

A rede servirá de lazo de unión e comunicación entre os distintos colectivos.

A rede non será una plataforma burocratizada nin xerarquizada. Asemade deberá ser democrática e solidaria.

A Asemblea será soberana e a única que poderá tomar decisións sobre o funcionamento ou actividades que se propoñan

A asemblea reunirase cada 2 meses ou ben en sesión extraordinaria por petición expresa da coordinadora ou por unha maioría cualificada dos colectivos que a integran

Esta coordinadora será elexida pola propia asemblea e será revogábel por decisión da mesma.

Na composición da coordinadora debería garantirse a representacion de cada comarca e a dos grupos de colectivos que traballen conxuntamente nun eido temático. Asemade deberían estar representados aqueles colectivos máis afectados nun intre determinado por determinadas actuacións sobre o territorio

A coordinadora será o enlace de cada grupo coa rede, intercambiando información e experiencias

Os membros da coordinadora non poderán tomar decisións que afecten ao funcionamento ou actividades da rede. Poderán si propoñer á asemblea cantas accións consideren oportunas.

A coordinadora poderá representar á rede GNSV ante os medios de comunicación e deberá expoñer o punto de vista que a rede teña aprobado anteriormente

En casos de obrigada intervención, a coordinadora poderá recabar dos colectivos que forman a rede GNSV o seu parecer ante un tema concreto ao que haxa que darlle unha resposta inminente. A decisión tomada deberá contar cun amplo respaldo dos colectivos

A rede GNSV non admite no seu seo a partidos políticos, sindicatos ou organizacións vencelladas a estes. Do mesmo xeito, debería evitar as intervencións públicas cun marcado carácter partidario pois na procura dunha base social forte, estas poden ser entendidas como accións políticas partidistas.

Da mesma forma que se procura a independencia dos grupos políticos tamén debe garantirse a dos grupos empresariais. A rede non aceptará colaboracións destes para desenvolver o seu traballo

A expulsión da rede GNSV dalgún colectivo deberá ser tomada pola asemblea correspondente e deberán ser tidas en conta as razóns que os ameazados de expulsión expoñan

__________________

Enlaces relacionados:
_______________

Convocatoria da Asemblea da Rede "Galiza Non Se Vende", para o domingo 13 de Abril en Compostela

Ola a tod@s,
en cumprimento do acordo tomado na anterior Asemblea, as cinco persoas encargadas de recoller as propostas que se van debater na próxima xuntanza da Rede enviámosvos a seguinte




CONVOCATORIA DE ASEMBLEA NACIONAL ORDINÁRIA DA RGNSV


Data: 13 de Abril, domingo
Hora: 11:00 da mañá
Lugar: Local Social A Gentalha do Pichel, Sta. Clara 21, bxo. Compostela.

Orde do Día

1. Intervención do Local Social Baiuca Vermelha: debate e acordo posterior sobre a súa expulsión.
2. Leitura da Acta anterior e aprobación se procede.
3. Debate e aprobación do Documento de Bases e Organización da RGNSV.
4. Propostas diversas: actividades, mobilizacións, suxestións, ...

As cinco persoas encarregadas da recollida de propostas sobre o Documento de Bases e Organización, considerando prioritario debater este ponto con suficientes garantías de tempo, entendemos que sería necesario repartir o tempo da Asemblea da seguinte maneira:

Ponto 1: 30 minutos.
Ponto 2: 10 minutos.
Ponto 3: 120 minutos.
Ponto 4: 20 minutos.

O Documento de Bases que se achega elaborouse procurando que se recolleran todas as sensibilidades ainda que no fondo percibimos que nos une máis do que nos separa.

Ademais do documento refundido, a continuación enviaremos en correo aparte as propostas completas que se presentaron individualmente, para que tod@s dispoñamos de toda a información.

Un saúdo e ata vérmonos,

Celso Comesaña, Xan Duro, To G. Carballeira, Xosé Reigosa e Mabel Rivera.
___________

Enlace co Documento Refundido nos Arquivos Ártabros:
____________
_________________

Proposta para o debate en Asemblea da Rede "Galiza Non Se Vende": Documento Refundido de Organización e Bases

GALIZA NON SE VENDE
Documento Refundido de Organización e Bases


1. ORGANIZACIÓN


Estrutura

Asemblea Nacional de Colectivos (ANC)

Realizarase cada 2 meses de maneira ordinária, ou ben en sesión estraordinária cando asi o soliciten un mínimo de 10 colectivos ou a Coordenadora Nacional.

Coordenadora Nacional (CN)

Estará formada por 6 persoas escollidas na ANC e cada seis meses será renovada a metade da mesma de maneira que ao ano estea feita a renovación total.

Área Informática

O mantemento da páxina web e a lista do correio, precisa dunha atención continuada, polo que xa existen agora os seus responsabeis. A lista dos correios é unha ferramenta fundamental para o intercambio e posta en común das diversas iniciativas e debates entre asembleas, polo que a participación na mesma e fundamental. A paxina web precisa tamén da aportación dos diferentes colectivos, enviando o que consideren, sempre acolléndose aos critérios marcados polo Documento de Bases.


Funcionamento e responsabilidades

1. Asemblea Nacional de Colectivos
  • Rexerase por un procedimento asembleária, plenamente democrático e na que participarán só os colectivos integrantes da RGNSV.

  • A ANC estará aberta a todos os integrantes dos colectivos que a compoñen, mais na toma de decisións so contará un voto por colectivo.

  • Os acordos da ANC serán por mairoría dos colectivos presentes na mesma, sendo necesária a presenza física para participar e votar.

  • A ANC é o único órgano da RGNSV con capacidade de decisión para marcar a estratéxia e o calendário de actuación en función do Documento de Bases acordado.

  • As decisións tomada na ANC serán vinculantes para todos os colectivos que formen parte da rede.

  • A ANC potenciará o traballo dos diferentes colectivos, axudándolle no que sexa preciso coa fin de apoiar as accións que aqueles desenvolvan na defensa da nosa terra.

  • A ANC promoverá a criación de asembleas comarcais ou locais (ali onde sexa posibel) coa fin de relacionar e optimizar as forzas e posibilidades dos diferentes colectivos dunha zona que estean en luita.

  • A ANC promoverá a criación de comisións sectoriais para achegar documentación formativa e asesoramento ao conxunto da rede.

  • A ANC decidirá sobre a entrada de colectivos interesados en formar parte da rede. Deberán facelo por escrito adxuntando unha breve explicación das súas actividades e unha declaración de non formar parte de ningunha organización política ou sindical.

  • A ANC decidirá sobre a posibel expulsión dos colectivos que non cumpran co Documento de Organización e Bases, escoitando previamente os argumentos dos mesmos.

  • A ANC acordará a aportación económico de cada colectivo, que será igual para todos eles.

2. Coordenadora Nacional
  • A CN desenvolverá as súas actividades cinguínduse escrupulosamente ao Doumento de Organización e Bases da RGNSV. O seu traballo asentase sobre a confianza mutua de todas e todos que conformamos a rede.

  • Será tamén función da CN o seguimento entre asembleas de todas as actividades da rede, verificando que todo se desenvolve en base ao acordado na ANC.

  • Coordenará cada ANC mediante: realización da orde do día (incluindo as propostas dos colectivos), moderación da mesma; recollida en acta dos colectivos asistentes á asemblea, os acordos tomados e o resultado das votacións se as houbera.

  • Elevará propostas á ANC de todo tipo, especialmente no campo do asentamento da RGNSV en toda Galiza, promovendo a coordenación, relación e intercambio de inciativas e experiencias entre os diferentes colectivos da rede.

  • A CN será a encarregada de expresar diante dos medios de comunicación a opinión da RGNSV nos temas xerais, incorporando cando fora preciso a colectivos da rede nos temas máis concretos.

  • Nos casos de intervención rápida como a resposta a un tema concreto, a CN recabará dos colectivos integrantes da rede o seu parecer, e a decisión será tomada en base á opinión maioritária.


2. BASES

  • Galiza Non Se Vende é unha rede de diversos colectivos que se organizan asembleariamente nunha estrutura cinguida ao ámbito territorial galego, na que cada colectivo no seu nome, ten plena autonomía para desenvolver o seu traballo. Mais a rede no seu conxunto, é a auténtica protagonista naquelas convocatórias, opinións ou mobilizacións de caracter nacional, asumindo ademáis ese protagonismo en todas aquelas decisións que asembleariamente se decidan.

  • A RGNSV exercerá presión sobre todos os poderes públicos e promoverá a definición dun modelo de desenvolvemento económico sutentable, e dun plano de ordenación territorial que contemple e respecte as reivindicacións e os intereses do pobo galego, por enriba de calquera interese económico, rechazando as políticas públicas que poñen os intereses privados por diante do interés público.

  • A RGNSV potenciará a sensibilización do povo galego mediante a información, a mobilización e a denuncia, de cara a formalizar unha base social responsabel e consciente, potenciando a nosa dignidade como povo e o activo solidario de cada colectivo para afrontar a luita conxunta en defensa dos intereses da terra.

  • Galiza Non Se Vende é un organismo reivindicativo e mobilizador, e polo tanto non terá nunca a función de pactar ou negociar no seu nome, nada coas administracións públicas, responsabeis políticos ou empresas privadas.

  • Na rede non poderán estar integrados partidos políticos nen sindicatos, e nengún organismo dependente dos mesmos.

  • Non se aceitarán colaboracións de grupos empresariais de calqueira tipo, nen axudas ou subvencións de organismos públicos.

  • A defensa da terra implica a defensa da nosa identidade, e polo tanto o galego será a língua oficial da rede, tanto no seu funcionamento interno (documentos, propostas, etc.) como públicamente. A rede promoverá que todos os colectivos que a integran asuman este principio tamén na súa proxección pública.

  • O soporte económico da rede basearase única e exclusivamente na aportación de cada colectivo, que se decidirá na ANC.
______________

Enlaces relacionados:
___________________

venres, abril 04, 2008

Tíbet: Investigación sobre unha foto manipulada


Tíbet: Investigación sobre una foto manipulada


Miren ben esta foto que seguramente xa recibirían ou recibirán moi pronto: «soldados chineses disfrazados de monxes»

Devandita foto está circulando cumpridamente pola rede co comentario: «Londres, 20 de marzo, o GCHQ, a axencia gobernamental de comunicacións que vixía electrónicamente a medio mundo desde o espazo, confirmou a acusación do Dalai Lama segundo a cal os soldados do Exército Popular de Liberación chinés, disfrazados de monxes, provocaron as revoltas que mataron ou feriron por centos de tibetanos?»

Esta fotografía supostamente demóstrao e polo tanto indignou a moita xente.


Agora observen atentamente a fotografía e xoguen ao xogo dos sete erros?

Os 7 erros

1) viron algunha vez unha foto-satélite tomada con ese ángulo de visión?

2) Dinnos que os soldados disfrázanse de monxes para facer o papel de provocadores, son tan estúpidos como para realizar semellante operación secreta en plena rúa?

3) Dinnos que a fotografía é recente, xusto anterior aos sucesos, que o demostra?

4) Preguntei a un amigo que coñece o Tíbet. Di que esta foto non pode haberse tomado o 14 de marzo, baixo un sol primaveral, porque a primavera non chegou ao Tíbet este ano ata o 21 de marzo.

5) Tamén me dixo que todas as bicis-taxi de Lhasa cambiaron de cor desde o ano 2005.

6) Engadiu que os uniformes que levan os soldados non se utilizan desde fai moito tempo.

7) Era necesario, polo tanto, realizar unha pequena investigación que nos levou a descubrir unha versión moi diferente?


Pero entón, de onde saíu a foto?

En realidade, a foto data de 2003. Durante a rodaxe dunha película os monxes negáronse a facer de figurantes, así que se encargou que o fixesen os soldados e na imaxe reciben a súa roupa de figurantes. Parece que alí é unha práctica frecuente. En calquera caso, nada que ver coas recentes imaxes de TV que mostran aos monxes actuando violentamente e destruíndo os comercios en Lhasa.

Ben, iso parecía tan desmesurado que a pesar de todo había que comprobalo. Pois ben, en realidade, pódese atopar a confirmación no sitio pro independentista que difunde a «foto acusadora».

A fotografía leva o seguinte subtítulo: «Este non é un "movemento táctico" inusual por parte do goberno chinés, como se pode ver na cuberta posterior do informe 2003 do Tibetan Centre for Human Rights and Democracy [Centro Tibetano polos Dereitos Humanos e a Democracia]. Esta fotografía parece que se tomou cando os monxes negáronse a participar nunha película e os soldados recibiron a instrución de porse esas roupas».

Interrogado sobre esta manipulación, o webmaster do sitio respondeu que a pesar de todo asociou a foto ao texto que acusaba aos chineses «co fin de mostrar o tipo de enganos que utilizaron os chineses nos recentes disturbios». Cada un que xulgue esta deontología xornalística.

A continuación, as organizacións de todo tipo, simple e sinxelamente, suprimiron o pé de foto para dar a entender que a mesma era recente e que se trataba dunha estratagema do exército chinés.
Desde entón a foto está dando a volta ao mundo?


"Fotos-satélite"? Non é a primeira vez?

1) Non é a primeira vez que pretenden demostrarnos «a verdade» con fotos-satélite. En 1990 Estados Unidos asegurou que dispuña de fotos-satélite (que nunca se publicaron), «que demostraban» que Sadam Husein ía invadir Arabia Saudita. Este truco de satanización desempeñou un gran papel para manipular á opinión pública (analicei esta mentira mediática no meu libro Attention, médias ! (páxina 21).

2) En 2003 Estados Unidos difundiu fotos-satélite «que demostraban» que Iraq posuía armas de destrución masiva.

3) Recentemente repetiron a mesma estratexia con respecto a Irán (ocultando que Israel posúe duascentas cabezas nucleares ilegais)


Pode mentir unha imaxe?

Polo tanto este é o momento de recordar que se pode mentir coas imaxes. Sen falar das técnicas gráficas actuais dos grandes cineastas, como Chris Marker, que demostrou dunha forma brillante que un comentario pode conseguir que unha imaxe diga calquera cousa e pareza crible. En realidade, a propia imaxe non nos di:

1) Cando e onde se tomou.

2) o que mostra de verdade.

3) O que oculta [que ocorre mentres tanto, antes ou despois?]

Todos xa nos deixamos atrapar por estas imaxes antes. Naturalmente, cada un formará a súa propia opinión sobre a cuestión do Tíbet intentando comprobar as dúas versións e estudando os intereses e obxectivos das dúas partes, especialmente os de George Bush, a quen o Dalai Lama admira tanto. Pero, en calquera caso, temos dereito a unha información que non estea manipulada. Suxerimos ás persoas que difundiron esta imaxe que difundan tamén a rectificación. Grazas pola súa atención.

Caty R. pertence aos colectivos de Rebelión, Cubadebate e Tlaxcala. Esta tradución pódese reproducir libremente a condición de respectar a súa integridade e mencionar ao autor, á tradutora e a fonte.

Michel Collon
www.michelcollon.info
Rebelión

Artigo orixinal en Rebelion.info, Traducido por Caty R.
____________

xoves, abril 03, 2008

4 de abril de 2008 comezan as xornadas "Agrocombustibeis a debate" en Ferrol

De: SGHNFERROL
-sghnferrol@teleline.es-
Para: artabra21@gmail.com
Data: 3 de abril de 2008 11:22
Asunto: Agrocombustibeis a debate


Agrocombustibeis a debate

Maña, venres, día 4 de abril de 2008 comezan as xornadas 'Agrocombustibeis a debate'

Composta pola Sociedade Galega de Historia Natural, ADEGA, Verdegaia, a cooperativa de consumo responsable Xoaniña e persoas a título individual.

Convidamos a asistir as xornadas de formación sobre agrocombustibeis que se celebrarán os 4 venres de Abril (4, 18 e 25) no Salón de Actos do Campus de Esteiro, e o venres 11 se celebrará no Ateneo Ferrolán (Rúa Magdalena, 202-204)

A inscripción é de balde para toda persoa que queira asistir, incluso para os alumnos da Universidade da Coruña que queiran o CRÉDITO (en solicitude).

Os datos necesarios para ficar inscrito son: nome e apelidos, DNI, teléfono, enderezo e indicar se se quere ou non o crédito.

Para inscribirse hai 2 vías, unha por internet, no correo da SGHN sghnferrol@teleline.es, e outra no museo da SGHN, R/Méndez Núñez, nº11

Non hai límite de prazas.

Se pode asistir sen estar inscrito.

Adxuntamos programa das xornadas

Máis información e no 618714152

www.agrocombustibeisadebate.blogaliza.org

Prégase difusión

¿Por qué organizamos estas xornadas?

A actual situación de crise enerxética e ambiental obriga a unha reestruturación de todo o sistema económico e, por tanto, político e social, tomándose para iso medidas como a substitución de enerxías baseadas en combustibeis fósiles por renovables que, en principio, semellan aceptabeis, pero que, se non se levan adiante análises serias sobre as súas repercusións, poden acarrexar consecuencias imprevisibeis, e ás veces fatais para o futuro da humanidade.

Aínda que a crise fora xa anunciada por persoas do ámbito científico e ambientalista dende hai mais de dúas décadas, non se tomaron as medidas precisas e no momento actual os problemas acadan unha envergadura desmesurada e afectan a moi diversos ámbitos: escaseza e carestía de combustibles, contaminación, quentamento global, seguridade alimentaria, desaparición de acuíferos, que nalgúns casos abastecen importantísimas zonas de produción cerealística, etc.

Neste contexto córrese o risco de tomar medidas precipitadas sen analizar todas as posibles consecuencias que orixinarían. Por outra banda, existe o risco da aparición de certos lobbys asociados a grupos empresariais coa única finalidade de sacar beneficios económicos a esta situación, sen considerar as posibles consecuencias negativas das súas operacións.

A Mesa “Agrocombustibeis a debate” formouse hai xa mais de tres meses co obxectivo de analizar esta problemática, utilizando como método o estudo con base bibliográfica, o debate e a toma de posturas consensuadas, co obxectivo de proporcionar información á cidadanía e denunciar aqueles casos nos que se infrinxa dano ao medio ambiente ou á seguridade alimentaria das persoas.

Co mesmo obxectivo formativo vímonos na necesidade de abrirse a novos colectivos, promovendo un debate social a partir dunhas xornadas impartidas por persoas cualificadas e con profundo coñecemento das custións que o problema plantexa: seguridade alimentaria, danos medioambientais, balance final dende o punto de vista enerxético do emprego de agrocombustibeis, posibilidades produtivas para Galiza, mantemento e agudización das desigualdades nos intercambios comerciais entre países, etc.
_______________

Enlaces realacionados:

PROGRAMA
Xornadas sobre Agrocombustibeis: Ferrol 4, 11, 18, e 25 de Abril de 2008

_________
Enlaces de interese desde a Wikipedia:
___________

Lexislación e Normas sobre o Biodiesel:

27.08.2007 >>PDF
09.10.2006 >>PDF
26.09.2006 >>PDF
18.09.2006 >>PDF
07.09.2006 >>PDF
14.08.2006>>PDF
04.08.2006 >>PDF
01.08.2006 >>PDF
29.07.2006 >>PDF
22.07.2006 >>PDF
15.07.2006 >>PDF
02.07.2006 >>PDF
__________

mércores, abril 02, 2008

Goberne quen goberne Galiza non se vende: O Comité Cidadán denuncia o despropósito gasístico de REGANOSA na nosa Ría

O Sábado 29 de Marzo, O Presidente Touriño, o Ministro de Cultura Sr. Molina e o Alcalde de Ferrol, Vicente Irisarri, entre outros cargos políticos e institucionais, participaban no Teatro Jofre de Ferrol, na entrega dos Premios Nacionais de Cultura. O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, preparou unha sonora recepción lembrandolles que "Goberne quen goberne Galiza non se vende", e denunciando o despropósito gasístico de REGANOSA: "Panta de Gas Fora da Ría"


________
Video de FucoBuxan A.C.

Alertan do progresivo deterioro das rúas de Ferrol: o Goberno local, PSOE-IU, adica escasos recursos ao amaño dos viais

De Xosé Manuel Pazo Blanco
-manolopazo@gmail.com-
Data: 2 de abril de 2008 17:29
Asunto: O BNG alerta do progresivo deterioro das rúas de Ferrol



O BNG alerta do progresivo deterioro das rúas de Ferrol

O Goberno local, PSOE-IU, adica escasos recursos ao amaño dos viais

O grupo municipal do BNG no concello de Ferrol alertou do progresivo deterioro que sofren as rúas e beirarrúas da cidade e instou ao goberno do concello a aumentar os recursos municipais, económicos e de persoal, para o seu arranxo.

O portavoz municipal do BNG, Xoán Xosé Pita, amosou a súa preocupación polo estado no que se atopan as rúas e a pasividade que o goberno municipal amosa na solución destas deficiencias denunciadas día tras día polo conxunto de veciños e veciñas da cidade.

A situación é tal que sen ter rematada á urbanización do centro as que xa estaban reurbanizadas sofren importantes danos, lousas rotas e soltas. Outros exemplos desta desidia atópanse no retraso das obras na praza do Carbón, e a situación das rúas de Ferrol Vello. Outras rúas como a rúa Coruña intransitábel para os peóns, con vallas que impiden o tránsito polas beirarrúas obrigando a sair á calzada ao importante número de nenos que a transitan a diario xunto ao mal estado xeralizado das rúas nos barrios e das pistas da zona rural.

Para o BNG a situación da cidade non mellora e os retrasos no inicio ou na finalización das obras é un mal que se está a facer crónico. A incapacidade do goberno local para por en marcha unha cuadrilla municipal de obras, o fíasco da opción de TRAGSA, a importante redución da partida orzamentaria de mantemento de viais son as causas máis destacábeis deste continuo deterioro.

O portavoz nacionalista, Xoán Xosé Pita, advertiu que se fai necesario a posta en marcha dun plan global de actuacións con carácter urxente que conte coa financiación precisa para solucionar este problema que afecta ao conxunto de cidadáns de Ferrol.

Así mesmo advertiu que a pasividade do goberno PSOE-IU condena a cidadanía de Ferrol a facer fronte a un continuo cúmulo de molestias cada vez que se circule pola cidade. .

Ferrol a 2 de abril de 2008
Grupo Municipal do BNG no Concello de Ferrol

--
Xosé Manuel Pazo Blanco
manolopazo@gmail.com