xoves, agosto 15, 2013

Superar vellos e novos sectarismos e auto-proclamacións, ... Por Sabino Cuadra - Detalle do libro: "Conversación entre Diego Cañamero e Sabino Cuadra. O dereito á desobediencia"

Por Sabino Cuadra [*]
15.08.2013


... Paréceme importante, para rematar, facer unha mínima referencia ao papel e relación entre os movementos sociais e partidos de esquerda. En primeiro lugar, paréceme importante afirmar a necesidade de desterrar por completo vellas concepcións nas que o "partido", con maiúsculas, o era todo, e o resto de organizacións sindicais ou sociais tiñan que ser as súas ferramentas ou satélites. Neste sentido, salvagardar contra vento e marea a autonomía e independencia plena das organizacións sociais paréceme fundamental. Non só con respecto aos partidos, senón tamén, e isto é igual de importante, con respecto ás institucións, por moi de "esquerdas" ou "próximas" que estas poidan ser. Penso en calquera caso que tamén os partidos, organizacións, formacións ou movementos políticos, elixamos o nome que queiramos, deben seguir tendo un papel importante de face a impulsar un cambio radical nesta sociedade, o mesmo que van seguir tendo un importante papel todo tipo de organizacións sociais das mais elementais e "sectoriais", ata as mais "politizadas". De todas as maneiras, os dous grandes retos que hoxe teremos que abordar neste tema serían, desde o meu punto de vista, conseguir unha bastante maior "socialización" dos partidos e grupos políticos de esquerda (que sexan parte da sociedade rede e se incardinen moito mais cos problemas sociais e que corten con esa inercia a converterse en aparellos, oficinas e ferramentas que viven para os medios de comunicación), e, doutra banda, impulsar tamén a "politización" de boa parte de dos grupos sociais existentes, xerando redes e dinámicas de contestación mais globais e espazos de resistencia alternativos e comúns. Empuxando esta dobre dirección e facendo un esforzo consciente e continuado por superar vellos e novos sectarismos e auto-proclamacións, tanto partidarias como sociais, é posible que podamos facer fronte, dun mellor xeito, á reaccionaria contrarreforma que nos está caendo encima, e abrir vías para comezar a conseguir unha sociedade diferente. ...

(páxinas 78 e 79 do Detalle do libro: "Conversación entre Diego Cañamero e Sabino Cuadra. O dereito á desobediencia" - Editorial Icaria)

Así comeza a conversación entre Sabino e Diego, pouco máis de 4 excelentes minutos de vídeo, fixar-se no detalle de cambio de cromos, ... Paga a pena ler o libro, así como o resto dos libros da colección, desde a nosa opinión son moi útiles e están moi ben.


http://youtu.be/mrLyRv538xk

Web da Editorial Icaria:
http://www.icariaeditorial.com

[*] Sabino Cuadra Lasarte (Amurrio, Álava, 1949) é avogado, sindicalista e político. Nos setenta e oitenta militou en organizacións políticas de esquerdas e abertzales en Vizcaya e Navarra (LKI, Zutik! e Batzarre). Militou tamén na organización de solidariedade internacionalista Komite Internazionalistak. En 1998 créase a coalición electoral Euskal Herritarrok e únese a este proxecto da Esquerda Aberzale coincidindo co proceso político de Lizarra-Garazi. Aos sesenta e un anos, trala súa xubilación como avogado, presentar nas listas da coalición electoral Amaiur nas eleccións de novembro 2011. Actualmente é deputado do Congreso en Madrid por Amaiur.
_______________

mércores, agosto 14, 2013

Ferrol non necesita malgastar 812.000 euros de diñeiro público na Praza de España - A Asociación Veciñal de Esteiro promove unha petición en change.org


A Asociación Veciñal de Esteiro promove unha petición en change.org

Ao Alcalde do Concello de Ferrol (A Coruña): Que non se malgaste mais diñeiro público na Praza de España de Ferrol

Ferrol non necesita malgastar 812.000 euros de diñeiro público na Praza de España

A Cidade de Ferrol ten unha taxa de desemprego altísima, moitas entidades de carácter social e funcións asistenciales de axuda a persoas doentes ou con dependencias, como Lazos, Asfedro e outras, teñen problemas para poder continuar o seu traballo social por falta de recursos.

A Praza de España leva consumido 21 millóns de euros de diñeiro público e agora, por un capricho do novo concelleiro de Urbanismo, Guillermo Evia, vanse a malgastar 812.000 euros mais nunha obra innecesaria e cando as rúas, beirarrúas, prazas, parques, señalización vertical e horizontal, mercados municipais de Caranza e Recimil, etc están nun estado de conservación lamentable.

A Praza de España está case terminada e só está pendente de unir, con ela, as rúas Rochel e Real.

Os 812.000 euros deben destinarse a fins sociais, creación de emprego e mellorar e conservar as infraestructuras de Ferrol.

Foto de Jorge Meis Díaz publicada no 'Diario de Ferrol'.
Web de Joge Meis: http://www.jorgemeis.com/

Se queres asinar esta petición, pode-lo facer en:
http://www.change.org/petitions/alcalde-del-concello-de-ferrol-a-coru%C3%B1a-que-no-se-malgaste-mas-dinero-p%C3%BAblico-en-la-plaza-de-espa%C3%B1a-de-ferrol-2

Local Veciñal:
Rúa Fernando VI,
Bloque I baixo
Ferrol -15403
Telef. 981933223
avesteiro@galicia.com
http://avesteiro.blogspot.com/





Información baseada na enviada por:
avesteiro
-avesteiro@galicia.com-
13 de agosto de 2013 10:37

___________

Saneamento si, mais non así (I), ... Por Miguel Reimúndez e Alexandre Carrodeguas - A mantenta dos 'tanques de tormenta' nos parques públicos


Por Miguel Reimúndez e Alexandre  Carrodeguas [*]
14.08.2013


As obras de saneamento da marxe dereita da Ría de Ferrol estanse a xustificar no cumprimento da normativa europea e na recuperación da ría para o marisqueo. Sen embargo, en primeiro lugar, o modelo escollido é insuficiente e insubstentable dende o punto de vista ambiental e económico: non elimina totalmente os verquidos de augas residuais á ría e ten e vai ter uns enormes custos construtivos, de mantemento e enerxéticos a asumir por tódolos cidadáns nas próximas décadas, vía endebedamento público e subida da tarifa do servizo.

A Directiva Marco da Auga do ano 2000 obriga a disminuir a niveis aceptables a contaminación dos ecosistemas acuáticos a fin de protexer o medio e a saúde humana. Antes de fins do 2018 tódolos estados membros da UE deberán demostrar que as augas costeiras, esteiros, ríos, lagos, augas territoriais mariñas e augas subterráneas se axustan a estes límites.

Mais a Ría de Ferrol vaino ter moi crú. Despois de investimentos de perto de douscentos millóns de euros, no 2015 seguirán sen depurar, entre outras, tanto as augas residuais daqueles núcleos urbanos que os novos interceptores non recollen, como as augas suxas ocasionadas polo “lavado” que a chuvia produce nos materiais almacenados á intemperie nas instalacións portuarias (chatarra, carbón, áridos contaminantes...) continuarán a verquerse directamente á ría.

Esta obra inclúe, aparte do colector xeral, un feixe de tanques de tormenta. A función lóxica destes depósitos soterrados, ademais de evitar inundacións, é separar as augas pluviais limpas das suxas. Mentres as primeiras pódense aliviar a un cauce ou ao medio mariño, as segundas, orixinadas polo arrastre de residuos presentes nos espazos públicos cando chove intensamente, deben ser depuradas.

Mais en Narón e Ferrol os tanques de tormenta van misturar augas brancas (freáticas), augas residuais e augas de chuvia, e as van enviar todas xuntas ao colector xeral para ser depuradas, impedindo a súa reutilización. No caso dunha chuvia forte que comprometa a capacidade de retención dos tanques, esta mistura de augas vai ser derivada directamente á ría, provocando un verquido contaminante.

A razón esgrimida para “perverter” así o funcionamento dos tanques de tormentas é que a cidade non conta cunha rede de saneamento separativo, pero esta é só unha verdade e medias. Boa parte da rede de saneamento da cidade (Bertón, Pérez Parallé, Esteiro, Recimil, Estradas de Catabois e Castela e rúas da Magdalena, Ferrol Vello, Canido e Ensanches) contan con colectores separados para augas pluviais e residuais.

Facendo caso das directrices do vixente PXOM, deberíase ir completando progresivamente a rede separativa dos diferentes barrios, ao tempo que se implementa un tratamento diferente das augas de chuvia de diversa procedencia, co obxectivo de reutiliza-las para procesos industriais, rega de zonas verdes ou limpeza de rúas.

Na mesma liña cumpriría permeabilizar os espazos públicos da cidade e incorporar sistemas de drenaxe sostible que reproduciran no medio urbano o ciclo natural da auga, diminuíndo así o volume de auga a tratar, especialmente no caso de chuvias intensas, reducindo así a sección dos colectores e a capacidade de bombeo, o caudal a tratar pola depuradora, o volume de lodos resultantes e a súa carga contaminante. Os custes enerxéticos e de mantemento do sistema serían así moito menores e o tratamento dos lodos resultantes da depuración sería máis viable.

Mais a obra en execución non conduce á posta en marcha de ningunha destas medidas, que a Nova Política Europea da Auga, centrada na re-utilización da auga de saneamento, vai esixir a partir do 2015.

Despois desta data seguramente asistiremos a outra posta en escena na que se nos explicará que o saneamento que agora se está construír non vale, e que, para evitar sancións da UE, hai que construír novas infraestruturas cuxo custe millonario só pode saír dos nosos petos.

Non estaría mal que, por unha vez, nos adiantáramos ao futuro.

[*] Miguel Reimúndez e Alexandre Carrodeguas, membros de Verdegaia.

Enviado por:
Alexandre Carrodeguas
-republicadetraballadoras@gmail.com-
13 de agosto de 2013 14:51

_____________

martes, agosto 13, 2013

As Festas de Ferrol voltam a ser as Festas do PP: Organizaçom obscura, com conteúdos alheios à cultura galega e à participaçom da vizinhança


NÓS-Unidade Popular quer mostrar o seu rejeitamento à programaçom e ao processo de organizaçom das Festas de Verao protagonizado polo governo do PP.

 Como cada ano, o governo municipal em maos do PP volta a aproveitar as Festas de Verao para pagar música comercial espanhola e esquecer a existência de um tecido cultural e musical ferrolano e galego que precisa do apoio de todas e todos.

Como sempre, as instituiçons públicas voltam a demonstrar que estám de costas viradas à identidade e à produçom cultural do País, preferindo promover a alienaçom cultural inoculada por via televisiva e radiofónica comercial.

Marta Sánchez, Javier Gurruchaga ou Francisco talvez sejam os três nomes que melhor representam essa aposta polos conteúdos espanhóis de 3ª fila, mas é umha longa lista de músicos importados que levam os escassos recursos económicos públicos dos ferrolanos e das ferrolanas, enquanto os grupos e artistas de Ferrol e da Galiza ficam esquecidos.

Nada diferente do que constitui a visom cultural da dirigência política ferrolana dominante ao longo de todo o ano: pailanismo orientado para a cultura comercial espanhola mais mediática e alienante, exclusom quase completa da presença da cultural galega e em galego, e propostas fechadas à participaçom da vizinhança na elaboraçom dos programas culturais e de festas.

A todo o anterior devem somar-se as suspeitas de irregularidade no processo de contrataçom de conteúdos para as festas. A empresa adjudicatária “Jarabe Comunicación”, que repete neste ano, constituiu-se em 2012 um dia antes de que a junta do governo local aprovasse os pregos de condiçons para a contrataçom das festas. A mesma empresa teria apresentado um dossier falso sobre a experiência da empresa na organizaçom de eventos deste tipo. “Jarabe Comunicación” receberá 630.000 euros para organizar as festas deste ano e de 2014, assim como as de Natal.

Assistimos, portanto, novamente, a umha exibiçom da forma de governo que o Partido Popular representa: privatizaçom de serviços, malgasto, obscurantismo e espanholizaçom forçada dos conteúdos culturais.

Só quando o povo poda governar diretamente, sem intermediários do espanholismo e da direita reacionária, poderá Ferrol contar com as festas participativas, democráticas e galegas que merece.

Assembleia Comarcal de Trasancos de NÓS-Unidade Popular

Ferrol, 11 de agosto de 2013

Enviado por:
nosup-trasancos@nosgaliza.org
-nosup-trasancos@nosgaliza.org-
12 de agosto de 2013 19:09

______________

luns, agosto 12, 2013

Hoxe cúmprense trinta e oito anos do asasinato de Xosé Ramón Reboiras Noia, en Ferrol, no número 27 da Rúa da Terra - 12 de Agosto 1975-2013 - Reboiras: militante exemplar, ... Por Manuel Mera

Por Manuel Mera [*]
12.08.2013

Un 12 de agosto de hai trinta e oito anos, en Ferrol, na noite, unha ráfaga de metralleta segou a vida de Xosé Ramón Reboiras Noia, militante nacionalista de vintecinco anos. Foi un asasinato, como confirmaron posteriormente varias testemuñas. A ditadura franquista pretendía, coa machada policial, esmagar o rexurdir do nacionalismo comprometido coas clases populares, coa democracia e a liberación nacional de Galiza. Nos días seguintes alargouse a represión cunha morea de detencións; moitos militantes da Unión do Povo Galego pasaron á clandestinidade ou a se refuxiar en Portugal, onde a Revolución do Cravos abría unha xeira de liberdade e ilusións.

Reboiras comezara a militar anos antes no movemento cultural galeguista en Vigo, axiña organizouse na UPG e participou activamente nas loitas obreiras de 1972 que abanearon a maior cidade industrial de Galiza. Despois traballaría como electricista en Isolux na Coruña, onde viviría primeiro rente do cárcere e despois no Burgo. Daquela tiña unha estreita amizade con Moncho Valcárcel, o crego de Sésamo, que xogou un papel importante na loita de Meirama contra as expropiacións e no fortalecemento do que hoxe é o Sindicato Labrego Galego.

A contribución de Moncho Reboiras aos primeiros xermes do sindicalismo nacionalista foi fundamental. El coordinou a Fronte Obreira da UPG que, en pouco tempo, daría lugar a que agromaran boletíns e organizacións de base en varias cidades: Xerme, o primeiro, na Coruña, Galego en Compostela, Adiante en Vigo, Ferramenta en Ferrol, etc. Destes xermolos xurdiría no ano 75, coincidindo coas eleccións sindicais no vertical, o Sindicato Obreiro Galego, que sería cerne da central sindical Intersindical Nacional Galega (ING). Para entender a importancia deste feito, cómpre saber que fóra de Quebec e Euskadi non existe no mundo unha central sindical nacionalista con presenza laboral semellante á que hoxe ten a CIG.

Agora ben, para alén da súa contribución ao proxecto en momentos chaves, Moncho foi un militante exemplar, entregado, e que puxo a súa vida ao servizo da nación, da soberanía e da xustiza social, ou sexa: da xente, das clases populares. Reboiras tiña cualidades para se relacionar doadamente coas persoas, sempre cun sorriso nos beizos, a escoitar. Percorría no seu Seat 600 o país de cabo a rabo divulgando ideas, tecendo organización e dando unha man nas loitas reivindicativas do noso pobo. Foi, sobre todo, un militante social, con ideas claras e capacidade de análise.

Hoxe, a trinta e oito anos do seu asasinato cómpre lembrar o seu contributo político, e o doutros nacionalistas, durante a longa noite de pedra da ditadura franquista. Reboiras reflicte ademais a importancia da vontade individual, da paixón militante e relación estreita coas clases populares, para a construción dun proxecto colectivo que sirva os intereses do pobo galego. Tamén nisto é un exemplo, como o foi ao dalo todo pola liberación nacional.

[*] Manuel Mera Sánchez, nado en Seoane (Allariz) o 4 de febreiro de 1946, é un sindicalista e político galego. Aos 5 anos emigra á Arxentina cos seus pais. Foi secretario da Irmandade Galega de Bos Aires de 1969 a 1972. Ao regreso da emigración foi un dos fundadores de ERGA en 1972. Foi Secretario Xeral da INTG de 1987 a 1994 e Secretario Confederal e Presidente da CIG de 1994 a 2001. Foi membro da Executiva confederal da CIG até 2009. É director da Fundación Moncho Reboiras para o Estudo e a Divulgación da Realidade Social e Sindical de Galiza (FESGA).

Publicado en 'Fundación Moncho Reboiras'
(FUNDACIÓN PARA O ESTUDO E DIVULGACIÓN DA CUESTIÓN SOCIAL E SINDICAL EN GALIZA).

Enviado por:
Inácio GZ
-inaciogz@gmail.com
12 de agosto de 2013 12:03
_________________

Moi interesante:

Editado pola Fundación Bautista Álvarez de Estudos Nacionalistas, e promovido pola Unión do Povo Galego -UPG, libro colectivo de 244 páxinas, presentado na súa edición dixital en formato PDF. Ainda que no limiar poñan a Mocho Reboiras como unha vítima do franquismo, Moncho foi ante todo un combatente pola liberdade e pola conquista do dereitos sociais e históricos do Povo Traballador Galego.

"Monco Reboiras. O nacionalismo Galego nos anos 70", 2009.

http://terraetempo.com/media/documentos/Libro_Reboiras.pdf


Banda deseñada editada pola UPG, co motivo deste 38 aniversario do asasinato de Moncho Reboiras:

http://www.terraetempo.com/media/documentos/BD_Reboiras.pdf
___________________

domingo, agosto 11, 2013

Já está em marcha XIII Festival da Terra e da Língua - Este ano decorrerá nos dias 13 e 14 de setembro, no Passeio de Júvia, em Narom


Demorou, mas já está aqui a XIII ediçom do Festival da Terra e da Língua, que este ano decorrerá nos dias 13 e 14 de setembro, no Passeio de Júvia, em Narom.

"15 anos contruindo poder popular" é a legenda escolhida pola Fundaçom Artábria neste 2013, coincindo com os três primeiros quinquénios trabalhando polos direitos nacionais, culturais e lingüísticos da Galiza.

Embora o calendário de atividades nom esteja fechado, podemos adiantar parte da agenda desta terceira ediçom.

Na sexta-feira 13 de setembro, às 20hs, decorrerá o debate "Fazer País construindo poder popular". Nos próximos dias confirmaremos @s participantes do mesmo.

Posteriormente, às 22hs, terá lugar no Passeio de Júvia, abaixo da carpa do Festival, umha noite de foliada com a presença do grupo compostelano Sessión Vermú, que amenizarám a ceia popular.

Já no sábado 14, as atividades iniciarám-se bem cedo e às 11.30hs o grupoSessión Vermú percorrerá a Estrada de Castela anunciando a sessom vermute, prévia ao jantar popular.

Para as 17hs está programado o Festivalzinho, o festival feito para as crianças. Também para @s maiores haverá jogos populares.

Às 21.30h será o momento do pregom, que precederá os concertos.

A música de Zënzar, os quais estarám acompanhados de vári@s amig@s,Ultraqäns, Sacha na Horta e dos trasanqueses Colhom de Lola fechará o XIII Festival da Terra e da Língua.

Nos próximos dias, apresentaremos o blog com o programa completo e toda a informaçom do festival. Estai atent@s!

--
Travessa de Batalhons nº7   Esteiro
15403 Ferrol - GALIZA
Telefone:  +34 981 35 29 86
www.artabria.net

Segue-nos em twitter @fartabria e em facebook!

....

A Fundaçom Artábria é um projecto popular em defesa da língua e cultura nacional, os valores solidários e os direitos históricos da Galiza. Entidade de carácter sociocultural sem ánimo de lucro que está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o nº 54 no registo de fundaçons da Xunta de Galicia.

http://www.artabria.net

Enviado por:
Fundaçom Artábria
-artabria@artabria.net-
9 de agosto de 2013 18:21

________________

Recurso de inconstitucionalidade da PAH contra a lei 1/2013: un paso máis na loita contra a violación de dereitos humanos - Documentos -Vídeo


As PAHs presentaron publicamente un recurso de inconstitucionalidade contra a "Lei 1/2013, de 14 de maio, de medidas para reforzar a protección aos deudores hipotecarios, reestructuración de débeda e aluguer social", por vulnerar, esta, dereitos humanos e fundamentais. Lei aprobada recentemente pola dereita española do PP, partido que detenta o controlo político da maioría das institucións do, polo de agora, Reino de España, e que ven lexislando desaforadamente contra os intereses da maioría social, a favor da grande banca e as grandes corporacións transnacionais. A presentación pública foi en Rolda de prensa, o pasado mércores día 7 de Agosto de 2013, en Madrid, ás 11 da mañá, no nº 6 da Rúa Domenico Scarlatti,  diante do Tribunal Constitucional.

As PAHs elaboraron un recurso de inconstitucionalidade ante o Tribunal Constitucional, contra a lei do PP, por vulnerar dereitos humanos, pois a comisión xurídica da Plataforma de Afectad@s pola Hipoteca PAH detectou polo menos seis causas de Inconstitucionalidade na Lei 1/ 2013. Esta Lei, non só non soluciona o problema que está causando un sufrimento intolerable a centenares de miles de familias, e perpetuando a violación sistemática de dereitos humanos, senón que ademais incumpre principios constitucionais.

De novo é a xente, a sociedade civil, son as PAHs, as que se organizan para defender os dereitos fundamentais.

As PAHs están solicitando os apoios necesarios para a presentación dun recurso de inconstitucionalidade en tempo e forma ante o Tribunal Constitucional. Igual que fixeron na tramitación da ILP, interpelaron non só aos grupos parlamentarios senón que apelaron tamén á conciencia individual de cada un dos deputados e deputadas. Os partidos e deputad@s que votaron a favor da tramitación da ILP e contra a lei finalmente aprobada polo Goberno (todos menos o PP), teñen a oportunidade de demostrar a súa coherencia e a veracidade do seu compromiso apoiando e asinando o recurso elaborado polo equipo xurídico das PAHs.

Na rolda de prensa do pasado mércores, procedeu-se á presentación oficial do recurso de inconstitucionalidade elaborado polas PAHs, dos seus contidos, e a interpelación ás Institucións con capacidade legal para interpoñelo. Aínda que a Plataforma de Afectad@s pola Hipoteca elaborou un recurso de inconstitucionalidade contra a lei 1/2013. O recurso necesita de polo menos 50 deputad@s para poder ser presentado ante o Tribunal Constitucional, por iso, as PAHs puxeron-se en contacto con todos os partidos políticos con representación parlamentaria co fin de solicitar-lles que se adhiran ao recurso. Ningunha das formacións políticas tiña previsto presentar recurso algún. O recurso de inconstitucionalidade elaborouse desde a sociedade civil fronte á vulneración sistemática de dereitos humanos que supón a actual lexislación en materia hipotecaria. De novo é a xente, son as PAHs, as que se organizan para defender os dereitos fundamentais.

A continuación transcribimos un resumo do recurso inconstitucionalidade e a carta enviada, polas PAHs, ás diputadas e os diputados do Congreso.

Resumo do recurso de inconstitucionalidade.

Resumimos a continuación os seis puntos polos cales as Plataformas de Afectados polas Hipotecas consideramos que a chamada "Lei Antidesahucios" vulnera os dereitos contemplados pola Constitución Española e a lexislación internacional.

Motivo 1: Inviolabilidade do domicilio e tutela xudicial efectiva.

A Lei en cuestión establece unhas condicións fixas para o mantemento da vivenda, sen deixar marxe á interpretación e ao contexto de cada caso, co que directamente deixa en suspenso o dereito á vivenda establecido pola Constitución e sen marxe para que os xuíces tomen decisións baseadas na situación das familias afectadas cando non se dan as condicións establecidas pola lei.

A vivenda máis aló dunha propiedade é o ámbito íntimo, persoal e privado das familias e polo tanto debe ser protexido polos dereitos implícitos que leva. Así o recoñece a Constitución Española no seu artigo 18 no que explica que as circunstancias para a entrada no domicilio privado só pode ser autorizado por un xuíz que as valore, xustifique e motive. A Lei ao non dar marxe de establecer esta valoración máis aló de criterios arbitrarios establecidos polo Goberno atenta contra contra a inviolabilidade do fogar.

Ademais neste sentido o Tribunal Europeo de Dereitos Humanos establece en diferentes sentenzas que o desaloxo forzoso só se debe dar si non se coloca ás persoas en situacións degradantes como a exclusión social e sempre que se adopten as medidas adecuadas para non agredir os dereitos das persoas.

O Estado Español subscribe varios tratados internacionais en materia de dereitos humanos nas que se establecen garantías que se deben dar antes, durante e despois do despexo. Ditas garantías tampouco se establecen na Lei.

Motivo 2. Vulnera os dereitos das crianzas e as discrimina pola idade.

A lei establece como unha das condicións que na morada haxa menores de 3 anos de idade, tanto na moratoria de lanzamentos como nas medidas de reestruturación de débeda.

Non existen criterios obxectivos para establecer ese límite de idade nin nada que xustifique nos casos de execución hipotecaria e posterior desafiuzamento.

O despexo das familias expoñen aos menores independentemente da súa idade a situacións de rúa ou desamparo e en consecuencia a situacións de violencia, temor, incerteza e dor. Á súa vez provoca o risco de afectación do seu integridade física, psíquica e moral e libre desenvolvemento da personalidade.

A situación actual no Estado en que miles de familias viven baixo o limiar da pobreza que se acentúa por unha moi alta taxa de paro, denunciada por organismos gobernamentais estatais e internacionais agravan esta situación e son vítimas das citadas consecuencias todos os nenos independentemente da súa idade.

Non existen motivos para a distinción realizada pola Lei e por iso vulnera tanto os dereitos recolleitos na Constitución Española como nos Dereitos do Neno.

Motivo 3. Vaguidade e indeterminación na constitución do fondo social de vivendas.

A Lei en cuestión "Encomenda" ao Goberno que "promova" co sector financeiro un fondo social de vivendas destinadas a persoas que sexan desaloxadas da súa vivenda habitual por impago de préstamo hipotecario.

Non se establece un prazo, as condicións de arrendamento nin instrumentaliza en forma algunha a forma en que este mandato debe levarse a cabo.

A vaguidade nas condicións e medidas para levar a cabo este mandato non ofrecen unha resposta adecuada ao contexto de urxencia social e non garanten o fin do mesmo: a protección das persoas e a garantía do acceso a unha vivenda digna.

Este feito agrávase máis no contexto de crise onde esta medida debería ser potenciada e non suxerida, e en especial cando vai dirixida especialmente a colectivos en situacións de vulnerabilidade en xeral e máis concretamente ás crianzas en particular. E con iso a vulneración dos dereitos á intimidade, vivenda, protección da vida que se establecen tanto na Constitución Española como nos tratados internacionais.

Motivo 4. Vulneración de tutélaa xudicial efectiva e defensa en relación ás garantías procesuales ofrecidas aos consumidores fronte aos profesionais.

Basicamente o tema é que a Lei dá a opción e non o deber aos xuíces a que poidan apreciar cláusulas abusivas de oficio, pero non obriga a iso. Non obstante o Tribunal Europeo recoñece que as familias están nunha situación de inferioridade ante as entidades financeiras e que dita desigualdade debe ser compensada pola figura de xuíz quen debe apreciar de oficio as cláusulas abusivas.

Por outra banda a Lei 1/2013 establece un prazo máximo de 1 mes para denunciar a cláusulas abusivas das do momento da publicación da Lei no BOE e dándose así por informada a todas as posibles persoas afectadas. Mais tanto a administración como os xulgados deben esgotar todas as vías de notificación antes de recorrer aos editos e diarios oficiais. Esta forma de notificación non foi aplicada á Lei 1/2013 limitándoa á mera publicación no BOE polo que na súa forma vulnera a tutela efectiva que o Estado debía procurar ás persoas que se atopan nun proceso de execución hipotecaria e polo tanto non pode ser admitida dita limitación de tempo nos procesos hipotecarios en curso.

Motivo 5. Violación do principio de igualdade de armas procesuales e acceso aos recursos establecidos pola lei.

A Lei 1/2013 abre a posibilidade de oposición por cláusulas abusivas tanto de oficio polo xuíz ou a instancia da parte executada. No entanto non modifica a lei de enxuizamento civil na parte en que di que a apelación só é posible pola parte acredora. Desta forma está creando unha situación de desigualdade, dando á parte máis forte ferramentas que nega á parte máis vulnerable, en lugar de compensar a parte máis débil como explicitamente ordena a lexislación europea.

Motivo 6. Referencias na Lei á execución ou venda extraxudicial.

A Lei 1/2013 fai referencia á execución ou venda extraxudicial, un sistema de execución que quita de mans dos xuíces a función xurisdicional e a deixa en mans dos notarios.

Un procedemento máis rápido que provoca unha maior indefensión das persoas e familias afectadas, dificultando a súa defensa no mesmo e que ademais establece-se unilateralmente pola entidade financeira no contrato hipotecario.

Este procedemento quita das mans dos xuíces a administración da xustiza e a tutela xudicial efectiva das persoas que establece a Constitución e á súa vez provoca unha discriminación das persoas sometidas a este procedemento respecto das que son executadas no procedemento xudicial ordinario.

Por todos estes motivos consideramos que a lei aprobada polo Goberno vulnera os dereitos das persoas e familias, contravén a Constitución, a lexislación europea e os tratados internacionais de dereitos humanos, mantendo as desigualdades entre as entidades financeiras ás que protexe fronte ás familias ás que perpetua na súa situación de indefensión.

O Recurso completo pode-se descargar aquí:
http://afectadosporlahipoteca.com/wp-content/uploads/2013/08/RI-L-1-13-complemento-695.4-lec.pdf


Carta aos deputad@s


Á atención do sr/a. deputado/a.

Dirixímonos a Ud. desde a Plataforma de Afectados pola Hipoteca (PAH) co fin de solicitarlle a súa adhesión ao recurso de Inconstitucionalidade elaborado polo noso equipo xurídico para ser presentado ante o Tribunal Constitucional contra a lei 1/2013.

Desde a PAH detectamos polo menos seis motivos de inconstitucionalidade na citada lei que incurren nunha vulneración de dereitos fundamentais inadmisibles en toda democracia que se considere como tal.

Como saben, a ILP pola moratoria dos desafiuzamentos, a dación en pago retroactiva e o aluguer social contou co aval de máis de 1.400.000 firmas e o apoio maioritario da sociedade civil; con todo, as demandas cidadás foron menosprezadas e desoídas e o proceso de modificación da lei hipotecaria deu como resultado a Lei 1/2013 de 14 de Maio. Esta lei non recolle as demandas de mínimos expostas na ILP e perpetuan a condena de miles de familias a un sufrimento inadmisible e a exclusión social. A lei 1/2013 non é solución algunha á vulneración sistemática de dereitos humanos que se dá no noso país, unha situación flagrante ante a cal únicamente a sociedade civil está dando unha resposta. Así o indican todas as enquisas realizadas sobre o tema.

Poden consultar e descargar o recurso de inconstitucionalidade neste enlace.

Consideramos que brindar o seu apoio ao recurso de inconsitucionalidade responde a principios básicos de democracia e de protección e defensa dos dereitos humanos, dos dereitos fundamentais das maiorías sociais deste país, ás cales non se lles pode continuar dando as costas.

Por iso e detectando por parte do servizo xurídico da PAH polo menos seis causas de Inconstitucionalidade, solicitamos teñan a ben adherirse a este recurso e prestar o seu apoio á cidadanía que así o solicita e reclama.

A continuación expoñémoslle os detalles técnicos que ten que seguir para poder formalizar a súa adhesión ao recurso:
  • Cumprimentación do documento de adhesión achegado.
  • Envío á seguinte dirección postal: rúa SAN COSME Y SAN DAMIAN nº 24 1º Izda Madrid 28012. Horario de 9,30 a 14,00 e 16,00 a 20,00
  • É necesario un poder xeral para pleitos con facultades especiais para allanarse e absolver posicións a nome da procuradora de tribunais Dña. Virginia Aragón Segura.
  • Certificado do secretario do congreso onde acredite a súa condición de parlamentario.
Para calquera dúbida ou comentario pode responder a esta mesma dirección de correo. O prazo máximo de presentación do recurso, en base ás datas de aprobación da Lei 1/2013, é o 15 de agosto, polo que a adhesión necesariamente ten que formalizarse con anterioridad á data sinalada.

Un saúdo cordial,

Plataforma de Afectad@s por la Hipoteca (PAH)
http://afectadosporlahipoteca.com/
afectadosporlahipoteca@gmail.com

Vídeo da roda de prensa do día 7 de Agosto de 2013.


http://bambuser.com/v/3794075



Difunde:

Stop-Desafiuzamentos (Adherida ás PAHs) - Comisión Dereito a unha Vivenda Digna, da Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra

Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com

Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/

Enviado por:
Foro Social de Ferrol Terra FSdeFerrolTerra
-forosocialdeferrolterra@gmail.com-
11 de agosto de 2013 11:08
__________________

venres, agosto 09, 2013

Choiva de Estrelas Perseidas: este Domingo 11 de Agosto de 2013, en Esmelle, ás 10 da noite, coa SGHN e a Asociación veciñal

[Clicar acima da imaxe para ampliar]

O vindeiro domingo día 11 de agosto ás 22:00 h a SGHN na colaboración coa Asociación de Veciños de Esmelle, organiza na Praia de Esmelle a tradicional observación da Choiva de Estrelas Perseidas (Bágoas de San Lourenzo).

Durante un curto período de tempo, poderemos ver aos planetas Venus e Saturno, todo iso si as condicións meteorolóxicas permíteno.

Prégase levar roupa de abrigo así algo para poder tumbarse e mirar o ceo.

Astronómia e contaminación lumínica da SGHN Ferrol



Sociedade Galega de Historia Natural
Desde 1973 estudando, divulgando e defendendo o medio natural galego
Delegación de Ferrol
Apartado de Correos n1 356 ; 15480 FERROL (A Coruña)
Tfno. (24 horas) e fax 981 35 28 20 mobil 616 388 935
web: http://www.sghn.org
correo-e:
ferrol@sghn.org
Blog da Delegación de Ferrol:
http://sghnferrol.blogspot.com

_________________________



Enlaces relacionados:

______________________________

Pasaron 68 anos do xenocidio contra Hiroshima e Nagasaki - A dirixencia USAmericana ordenou un ataque nuclear contra as dúas cidades xaponesas os 6 e 8 de Agosto de 1945

Hiroshima e Nagasaki: Da diplomacia atómica ao xenocidio

Por Ernesto Limia Díaz [*]
09.08.2013

Ás 11: 05 a.m. do xoves 9 de agosto de 1945, un bombardeiro da forza aérea de Estados Unidos arroxou sobre a cidade xaponesa de Nagasaki unha bomba fabricada a base de plutonio 239 en laboratorios controlados polo Pentágono, que provocou 100 000 mortos (39 000 ao momento de estalar). Apenas tres días antes, ás 8:15 a.m. do luns 6, un piloto estadounidense lanzara en Hiroshima outro artefacto nuclear construído a partir de uranio 235, que causou 260 000 mortos (50 000 polo impacto inicial). O presidente Harry S. Truman xustificou o xenocidio co argumento de que resultaba necesario concluír a guerra contra Xapón, para «traer os mozos a casa». Logrouno: o 15 de agosto o emperador Hirohito realizou unha alocución radial para todo o país, na que anunciou ás súas preto de oitenta e seis millóns de súbditos a rendición incondicional. Unha testemuña presencial narrou que os sobreviventes de Hiroshima ían baixando a cabeza aos poucos, a medida que o escoitaban. Moitos choraban, pero todos en silencio, sen unha voz, sen unha protesta (Arrupe, 1952: 94).

A diplomacia atómica ensaiada en Hiroshima e Nagasaki pola Administración Truman causou un total de 360 000 vítimas en 1945, pero os seus secuelas chegan ata hoxe e afectan a varias xeracións. Todo ser humano sensible debese facerse unha pregunta: como puido ocorrer tal barbarie?


O ano en que concluíu a Segunda Guerra Mundial

En 1945 a vitoria da coalición antihitleriana era cuestión de pouco tempo: a fins de xaneiro na Fronte Occidental os aliados finalmente conseguiron conter a contraofensiva alemá nos densos bosques e montañas das Ardenas, mentres que na Fronte Oriental o Exército Vermello arroiara as defensas nazis en Polonia para avanzar, incontenible, ata Frankfurt do Oder, a menos de cen quilómetros de Berlín. Ninguén dubidou da capacidade da URSS, que soportara o peso fundamental da guerra e recibido os embates máis potentes da maquinaria militar fascista, para asestar o golpe definitivo contra Hitler. Henry Kissinger recoñeceu que os círculos de poder en Estados Unidos viron con suma preocupación como «os exércitos soviéticos xa pasaran todas as súas fronteiras de 1941 e atopábanse en posición de impoñer unilateralmente o dominio político soviético ao resto da Europa oriental» (Kissinger, 2004: 396).

O escenario era propicio para organizar unha conferencia entre os máximos líderes de Estados Unidos, Gran Bretaña e a URSS, que conviñeron reunirse entre o 4 e o 11 de febreiro de 1945 en Yalta, un balneario na península de Crimea recentemente liberada do invasor nazi. Para o día inaugural, o alto mando militar das forzas aliadas preparaba unha sorpresa destinada a impresionar ao máximo representante soviético: un golpe aéreo masivo cuxos posibles brancos eran Berlín ou á cidade de Dresde, antiga capital de Sajonia. Intimidar a Iósif Stalin significaba potenciar a capacidade de negociación do presidente Franklin D. Roosevelt, home de ampla educación e certa ética política, que apostara ao fortalecemento da alianza norteamericano-soviética para preservar a paz. O xeneral David M. Shlatter, comandante en xefe do exército do aire da Forza Aliada Expedicionaria, confirmouno nunha nota: «Creo que a nosa forza aérea é a mellor baza que podemos aportar na mesa do tratado de posguerra, e que esta operación engadiralle moita máis forza, ou mellor, fará que os rusos coñezan mellor o seu poder» (Pauwels, 2004: 91).

Namentres, en Estados Unidos avanzaba cara á fase de proba o proxecto Manhattan, destinado a deseñar e producir bombas nucleares. foran investidos preto de dous mil millóns de dólares e involucrados máis de cento trinta mil traballadores baixo a dirección científica de Julius Robert Oppenheimer e Enrico Fermi.

Franklin D. Roosevelt tiña a saúde gravemente quebrantada. Alarmado polas constantes fluctuaciones da presión arterial, o seu médico o alertó de que só podería repoñerse si evitaba o estrés. Non fixo caso. Viaxou 14 000 millas para chegar a Yalta, onde quería ultimar as bases para a Organización de Nacións Unidas (ONU), que ía ser constituída no mes de abril en San Francisco, California. Outro tema prioritario dentro da axenda de Roosevelt foi garantir a incorporación da URSS á guerra contra Xapón.

O presidente norteamericano saíu satisfeito da Conferencia de Yalta; da maior importancia resultou o compromiso soviético de declarar a guerra ao imperio xaponés, tres meses logo da derrota de Alemania.

As inclemencias do tempo postergaron ata o 13 de febreiro a operación sobre Dresde; ese día a «Florencia alemá» foi pulverizada polo impacto de 750 000 bombas incendiarias que elevaron a temperatura por encima dos 100 oC, e as chamas abrasaron toda materia orgánica. Un informe da policía local calculou que preto dun cuarto de millón de persoas morreron queimadas ou por asfixia.

Un desenlace fatal sepultaría a alianza entre Estados Unidos e a URSS: o 12 de abril de 1945 faleceu Roosevelt como consecuencia dunha hemorragia cerebral. Sucedeuno Harry S. Truman, granjero de clase media que combateu durante a Primeira Guerra Mundial. Sen pasar do ensino secundario, era un típico produto da maquinaria política de Kansas City, en Missouri, que con frecuencia falou e actuou impulsivamente, pero o seu eficiente labor no senado como presidente da Comisión Investigadora do Programa de Defensa Nacional o catapultou á fórmula presidencial demócrata en 1944. Sen experiencia en política exterior, nin invitado a participar en ningunha decisión crave durante os seus tres meses como vicepresidente, o seu ascenso ao despacho oval debeu de preocupar ao liderado soviético, pois tralo ataque nazi contra a URSS en 1941 Truman propuxera un curso de acción extremo: «Si vemos que Alemania vai gañando, debemos axudar a Rusia, e si Rusia vai gañando debemos axudar a Alemania, e dese modo facer que maten a todos os que poidan [?]» (Kissinger, 2004: 412).

Ás 7:00 p.m. do propio 12 de abril, Truman se xuramentou como presidente e sostivo un breve intercambio co gabinete. Ao finalizar a reunión achegóuselle Henry L. Stimson, secretario da Guerra e veterano político en Washington que ocupara cargos en varias Administracións desde William McKinley. Díxolle que necesitaba informarlle sobre un asunto da maior urxencia, referente a un vasto proxecto en curso para producir un explosivo de poder destrutivo incrible. Segundo afirma Truman nas súas Memorias, esta foi a primeira noticia que recibiu sobre a bomba atómica. Ao día seguinte James F. Byrnes, exdirector de mobilización de guerra da Administración, explicoulle con «ton moi solemne que estaban perfeccionado un explosivo capaz de destruír o mundo enteiro»; pouco despois Vannevar Bush, xefe da Oficina de Investigación e Desenvolvemento Científico, deulle unha versión detallada sobre o proxecto Manhattan (Truman, 1956: 24-25, t. I).

Impresionado co que escoitou sobre a bomba atómica, o flamante mandatario decidiu que logo da Conferencia de San Francisco, nomearía a James F. Byrnes como secretario de Estado, en substitución de Edward R. Stettinius.

Desde a súa entrada ao despacho oval na Casa Branca, Truman suscitouse un problema que quería ?resolver?: a alianza coa Unión Soviética, pero varios dos principais xefes militares estadounidenses reclamaban manter a cooperación. Os xenerais George C. Marshall e William F. Deane suscitáronlle que o Exército Vermello actuaba con moita seriedade no cumprimento dos seus compromisos, e a súa entrada na guerra contra Xapón era básica para solucionar o conflito no Afastado Oriente. Con todo, outro actor político era favorable aos seus propósitos: Winston Churchill abogaba pola ruptura e cablegrafaba constantemente a Washington para transmitir a súa preocupación polos intereses «expansionistas» da Unión Soviética en Europa Oriental e o presunto incumprimento dos acordos de Yalta respecto de Polonia, trala instauración dun goberno en Varsovia que cualificaba de títere ao servizo soviético, pois non foi incluída a oposición anticomunista polaca exiliada en Londres. Respecto diso, o primeiro ministro británico propoñía realizar unha declaración anglo-norteamericana que cuestionara a Stalin en términos duros.

Un informe do Departamento de Estado presentado ao presidente evaluaba que as presións antisoviéticas de Churchill estaban condicionadas polo seu interese de preservar unha relación de iguais con Estados Unidos, pois como resultado da guerra Gran Bretaña converteuse en potencia de segunda orde. Tras profundar sobre o tema con Stettinius e con Charles Bohlen, experto en cuestións soviéticas que actuou como intérprete en todas as entrevistas celebradas entre Roosevelt e Stalin, Truman apuntou o día 13 de abril: «Eu comprendín que a colaboración militar e política con Rusia era aínda tan importante que o tempo non estaba aínda o suficientemente maduro como para facer unha declaración pública sobre aquela situación difícil, e aínda non resolta, de Polonia» (Truman, 1956: 42, t. I).

O 25 de abril o presidente Truman interveu ante o plenario da conferencia constitutiva da ONU en San Francisco:

Nada é máis esencial para a futura paz do mundo, que una continuada cooperación das nacións que tiveron que reunir a forza necesaria para derrotar a conspiración dos poderes do Eixe por dominar o mundo. Aínda que estes grandes Estados teñen a responsabilidade especial de impoñer a paz, a súa responsabilidade baséase nas obrigacións que recaen sobre os Estados, grandes e pequenos, de non empregar a forza nas relacións internacionais, salvo en defensa da lei (Kissinger, 2004: 413).

Tras esta retórica escondíanse propósitos adversos á paz mundial. Ao converterse Estados Unidos en garante global do capitalismo, a Unión Soviética constituír nunha ameaza para os seus intereses xeopolíticos, pero a Truman resultáballe imposible descoñecer o rol da URSS na derrota do fascismo: o 30 de abril os sarxentos Mijaíl Yegórov e Melitón Kantaria escalaron ata o máis alto do Reichstag protexidos polo lume do seu pelotón e colocaron a bandeira vermella, tinguida co sangue de millóns de soviéticos. Pouco despois, o martes 8 de maio de 1945 o mariscal Wilhelm Keitel asinou en Berlín a acta de capitulación incondicional de Alemania.


A diplomacia atómica a nome da liberdade

Concluída a Conferencia de San Francisco, Truman comezou a valorar o emprego da bomba atómica para cominar a Xapón a renderse. Algúns dos seus asesores suxeríronlle crear unha comisión que presentase unha proposta fundamentada e designou a Henry L. Stimson para presidila, pero o resultado final estaba decidido de antemán. Consultaron a científicos do proxecto Manhattan e avaliaron consideracións do Departamento de Estado e o Pentágono; a saber: o gran poder destrutivo dunha bomba atómica, a situación en Xapón, a magnitude das baixas estadounidenses si Hirohito non aceptaba a rendición incondicional, e a prometida intervención soviética no conflito. Tamén analizaron unha variable que pon en evidencia a tempérana preocupación de Estados Unidos por preservar o seu rol como gendarme mundial: que tempo demoraría a URSS en fabricar un arma nuclear, razón que tivo un peso inobxectable no proceso de toma de decisión que conduciu a pulverizar Hiroshima e Nagasaki.

O 1.º de xuño de 1945 a comisión presentou a súa recomendación: lanzar a bomba atómica sobre Xapón sen previo aviso, canto antes. Segundo manifestou Truman nas súas Memorias, o xeneral Marshall asegurou que a invasión do arquipélago nipón para forzalo a renderse, custaría 500 000 vidas estadounidenses. O presidente aprobou o ditame. Cualificaba aos xaponeses de «salvaxes», «desapiadados» e «fanáticos», e segundo dicía, só os militares xaponeses serían a meta desta operación; as mulleres e os nenos non serían afectados. Nunca dixo como poderían evitalo.

Os xaponeses non podían xa sosterse no conflito, e Estados Unidos coñecía que no plano militar estaban nunha situación estratéxica desesperada. Un informe publicado con posteridade aos feitos pola Secretaría da Guerra, estableceu que se renderon probablemente antes do 1.º de novembro de 1945, e, sen dúbida, antes do 31 de decembro. Así o apreciaron os centos de xefes militares e civís xaponeses entrevistados cando se realizou o estudo. A intelixencia norteamericana estaba ao tanto, había descifrado o código de comunicacións nipón e interceptaba as súas mensaxes. O 13 de xullo o canciller Shigenori Togo telegrafou ao seu embaixador en Moscú: «A rendición incondicional é o único que obstaculiza a paz». Só pedían a cambio de depoñer as armas preservar a figura do emperador Hirohito, sagrada dentro da súa cultura (Zinn, 2004: 307).

Un día antes de que comezase en Potsdam, dentro da zona de ocupación da URSS, a conferencia que sostiveron Truman, Stalin e Churchill entre o 17 de xullo e o 2 de agosto de 1945, produciuse en Alamogordo, Novo México, a proba de efectividade da bomba atómica. Era o aviso dos términos en que se suscitaría a nova orde mundial, e á vez un anuncio do instrumento que serviría para eses fins: o arma nuclear.

Os tres estadistas atopáronse en Cecilienhof, casa de campo situada nun gran parque que serviu de residencia ao último príncipe herdeiro de Alemaña. Foi un diálogo de xordos. Churchill tivo que marcharse o 25 de xullo porque perdeu as eleccións no seu país e substituír Clement Attlee. O resultado práctico da reunión foi o principio dun proceso que dividiu a Europa en dúas esferas de influencia. O incidente de maior significación non estaba na axenda: Truman tratou de intimidar a Stalin coa noticia de que Estados Unidos contaba coa bomba atómica. Levoullo separadamente e observou a súa reacción mentres llo informaba. O representante soviético mantívose impávido, sen mostrar ningún interese especial. Só agradeceu o xesto.

Durante a Conferencia de Potsdam, Truman retomou o tema do Afastado Oriente e Stalin prometeu axudar no esforzo de guerra contra Xapón, pero en realidade o interese norteamericano formaba parte do golpe que preparaba Estados Unidos. O 28 de xullo o secretario da Armada James Forrestal rexistrou no seu diario que apreciaba a James F. Byrnes «con moitas ganas de acabar co tema de Xapón antes de que entren os rusos» (Zinn, 2004: 308).

Catro días despois de que se despedisen os «Tres Grandes», un bombardeiro B-29 arroxou a carga de morte sobre Hiroshima. Na cidade vivían uns catrocentos mil habitantes, que ás 8:15 a.m. preparaban confiados a primeira comida do día. A unha primeira explosión que semellou o ruxido dun furacán de forza 5, seguiu outra cando a bomba estalou a 570 metros de altura da cidade, cunha violencia indescritible. O pai Pedro Arrupe, reitor da orde xesuíta en Nagatsuka, localidade situada a uns seis quilómetros do centro urbano, describiu o efecto do impacto:

En todas direccións foron disparadas chamas de cor azul e vermello, seguidas dun espantoso trono e de insoportables olas de calor que caeron sobre a cidade, arruinándoo todo: as materias combustibles se inflamaron, as partes metálicas fundíronse, todo en obra dun só momento. Ao seguinte, unha xigantesca montaña de nubes se arremuiñou no ceo; no centro mesmo da explosión apareceu un globo de terrorífica cabeza. Ademais, unha ola gasosa a velocidade de cincocentas millas por hora varreu unha distancia de seis quilómetros de radio. Por fin, aos dez minutos da primeira explosión, unha especie de choiva negra e pesada caeu no noroeste da cidade, un mar de lume sobre unha cidade reducida a escombros (Arrupe, 1952: 66-67).

O sacerdote narrou nas súas memorias que apenas se podía avanzar entre tanta ruína, da que intentaban saír unhas cento cincuenta mil acodes que fuxían a duras penas. Non podían correr, como quixesen, para escapar canto antes daquel inferno, por mor das espantosas feridas que sufrían. O máis impresionante eran os gritos de nenos que corrían como tolos pedindo socorro ou que saloucaban sen atopar aos seus pais. De súpeto, unhas duascentas mil acodes por auxiliar, pero dos 260 médicos que vivían na cidade, 200 morreron no primeiro instante, e entre os que salvaron a vida, moitos estaban gravemente feridos. Todos estaban conmocionados, ninguén comprendía o sucedido. Só ao día seguinte, cando chegaron persoas doutras cidades para socorrer, soubérono: «¡explotou a Bomba Atómica!». «Pero que é a bomba atómica?»: «Unha cousa terrible» (Arrupe, 1952: 90).

En cumprimento do acordado, o 8 de agosto a URSS declarou a guerra a Xapón, pero nin o efecto brutal causado en Hiroshima nin a decisión soviética puideron cambiar o curso dos acontecementos: o día 9 outro B-29 lanzou unha bomba nuclear sobre Nagasaki. Truman quería forzar a rendición de Hirohito e demostrar que na paz só Estados Unidos podería impoñer a súa vontade, sen o estorbo de «aliados» indesexables.

Pouco despois sairían a relucir outros feitos, que poñen de manifesto as razóns do xenocidio: o 9 de outubro de 1945 a Xunta de Xefes de Estados Maiores Conxuntos do Exército de Estados Unidos aprobou a directiva 1518: «Concepción estratéxica e plan de utilización das forzas armadas dos Estados Unidos», que previu a posibilidade de asestar o primeiro golpe nuclear sorpresivo contra a Unión Soviética. E na directiva 432/d do Comité Unificado de Planificación Militar, emitida o 14 de decembro dese propio ano, afirmouse: «A bomba atómica é a única arma que os Estados Unidos pode empregar eficientemente para o golpe decisivo contra os centros fundamentais da URSS» (Gribkov et a o., 1998: 48).

A humanidade xamais deberá esquecer esta atrocidade, cometida en nome da liberdade e a paz. Como recomenda Julius Fucik ao pé da forca: «Estade alertas».

O 6 de agosto de 1945 é lanzado o primeiro ataque atómico contra unha nación. A vítima foi a cidade xaponesa de Hiroshima.

A Conferencia de Yalta reuniu aos tres principais líderes que loitaban contra o fascismo: Iósif Stalin (URSS), Winston Churchill (Gran Bretaña) e Franklin D. Roosevelt (Estados Unidos)

Toma de posesión do presidente Harry S. Truman.

Presidente Harry S. Truman.

Hirohito, emperador xaponés da época.

.
Conferencia de Postdam.

Vítimas das bombas atómicas lanzadas sobre Hiroshima e Nagasaki

Vítimas das bombas atómicas lanzadas sobre Hiroshima e Nagasaki.

Destrozos causados polas bombas atómicas en Hiroshima e Nagasaki.

Destrozos causados polas bombas atómicas en Hiroshima e Nagasaki.

Vítimas das bombas atómicas lanzadas sobre Hiroshima e Nagasaki.

Bibliografía
  • ARRUPE, PEDRO (1952): Eu vivín a bomba atómica, Madrid-Bos Aires, Edicións Stvdivm de Cultura.
  • GRIBKOV, A. I., M. V. KIZENKOV, V. N. KOTOV, M. I. NAUMENKO, P. YU. RACHKOVSKI, L. I. SANNIKOV, V. V. SOLOVIOV, M. G. TITOV (1998): Ao bordo do abismo nuclear, Moscú, Editora Gregori-Peidzh.
  • KISSINGER, HENRY (2004): A diplomacia, México, D. F., Fondo de Cultura Económica.
  • PAUWELS, JACQUES R. (2004): O mito da guerra boa. Os Estados Unidos na Segunda Guerra Mundial, A Habana, Editorial de Ciencias Sociais.
  • SCHLESINGER JR., ARTHUR M. (1970): Os mil días de Kennedy, A Habana, Editorial de Ciencias Sociais.
  • TRUMAN, HARRY S. (1956): Memorias, Barcelona, Vergara Editorial.
  • ZINN, HOWARD (2004): A outra historia dos Estados Unidos, A Habana, Editorial de Ciencias Sociais.

[*] Ernesto Limia Díaz, é licenciado en Dereito e Especialista en Análise de Información, con dous diplomados en Economía e un en Migracións Internacionais. publicou artigos en diarios e medios dixitais cubanos, así como ensaios en medios especializados sobre economía e temas históricos asociados á Seguridade Nacional. É membro da Unión Nacional de Historiadores de Cuba.

Fonte: http://www.cubadebate.cu/opinion/2013/08/09/hiroshima-y-nagasaki-de-la-diplomacia-atomica-al-genocidio/
___________________

luns, agosto 05, 2013

As lições de Pepe Mujica. ... Por Bepe Damasco


Por Bepe Damasco [*]
06.08.2013


Afinal, para que serve um governo de esquerda ? Na minha opinião, para além dos compromissos históricos com o combate à pobreza, a justiça e a inclusão social, a distribuição de renda, a redução das desigualdades, as garantias democráticas, a defesa dos direitos humanos e das minorias, a soberania, etc, governar à esquerda significa também disputar o simbólico, o imaginário, o coração e as mentes das pessoas, em linha com a hegemonia moral gramsciana.

Isso requer, no entanto, coragem para contrariar opiniões eventualmente majoritárias da sociedade, para mais tarde colher os frutos. Orientado por essas convicções, o presidente do Uruguai, José Mujica, o Pepe, está fazendo história. Mesmo com pesquisas de opinião mostrando que mais de 60% dos uruguaios torcem o nariz para o seu projeto de legalizar o consumo da maconha, ele foi em frente e aprovou a medida na Câmara dos Deputados. Falta agora o Senado, onde também a Frente Ampla do presidente tem maioria. Logo, portanto, Mujica sancionará a lei.

O ex-tupamaro, que padeceu anos a fio no cárcere da ditadura uruguaia e viveu um ano escondido dentro de um buraco, fará do pequeno país do Prata o primeiro no mundo a controlar a produção e o consumo da cannabis sativa, o que tem o efeito de uma bomba sobre as quadrilhas de narcotraficantes. "Em nenhuma parte do mundo a repressão deu resultado. O narcotráfico tem margens de lucro tão grandes que corrompe tudo", põe o dedo na ferida Mujica.

Imagina o impacto da nova lei uruguaia sobre a política mundial de repressão às drogas comandada pelos EUA, que já drenou bilhões de dólares, custou um sem número de vidas e só acumula derrotas ? Mas, na visão de estadista do agricultor Mujica, isso é apenas o início de um processo que ele chama de "experimento de vanguarda".

- Isso tem o caráter de uma batalha em todos os terrenos. Porque temos o mundo para presenciar isso - prevê o presidente uruguaio. Aos conservadores, cuja receita para enfrentar um problema complexo e de caráter planetário como as drogas é sempre mais repressão e porrada, Mujica lembra que é a saúde das pessoas que está em jogo : " É uma batalha pela saúde pública, porque se o consumidor for identificado podemos interferir quando ele passar dos limites."

Essa reflexão faria muito bem aos porta-vozes do atraso e do preconceito que vivem a vociferar contra as drogas, com um discurso marcado pela ignorância sobre o assunto : " Fulano de tal cheira maconha." "Beltrano fuma cocaína". Como levar a sério a opinião de alguém que não sabe sequer que maconha é fumada e cocaína é cheirada ?

Uma salva de palmas para o presidente Mujica. Não só pela aprovação da lei, mas por toda uma vida dedicada à emancipação do seu povo, à integração latino-americana e à causa da democracia e do socialismo. Termino com uma frase antológica sua quando questionado sobre seu estilo de vida extremamente simples e despojado, a ponto de ser tratado por uma publicação europeia como o presidente mais pobre do mundo:"Pobre é quem precisa de muito para viver."


[*] Bepe Damasco, jornalista com longa trajetória em assessorias políticas, parlamentares e sindicais, Bepe Damasco, que é casado com a também jornalista Mônica Rodrigues, é pai da jovem Mayara, de 22 anos. Botafoguense apaixonado desde sempre, ele mantém há 31 anos relações políticas e afetivas com outra instituição que também tem uma estrela como símbolo : o Partido dos Trabalhadores. Atualmente, Bepe é assessor de comunicação da CUT-RJ e presta consultoria de comunicação através de sua empresa, a Damasco Multimídia. 

Blogue persoal:
http://blogdobepe.blogspot.com.es/

Enviado por:
Inácio GZ
-inaciogz@gmail.com-
5 de agosto de 2013 23:45
________

Confirma-se o aprofundamento da crise laboral em Ferrol e comarca: ninguém assume as responsabilidades

NÓS-Unidade Popular vem por este meio denunciar publicamente a “normalidade” com que as instituiçons, partidos e meios de comunicaçom do sistema tratam a situaçom laboral e económica das terras do noroeste galego, com destaque para os concelhos que rodeiam a ria de Ferrol.

No caso de Ferrol, acabamos de saber que o desemprego ultrapassa já um terço da sua populaçom ativa, confirmando-se como a cidade galega com maior índice de desemprego, acima inclusive da elevada média espanhola.

Como era previsível, o abandono institucional espanhol do setor da construçom naval de Trasancos reflete-se diretamente nessa paisagem de desolaçom laboral, provocando o desastre especialmente no setor serviços, tal como tenhem advertido as organizaçons sindicais e políticas da esquerda, incluída NÓS-Unidade Popular.

Desde o fim de 2009, em que tínhamo 12,6% de desemprego, a percentagem quase triplicou até atingir os 33,3%, sem que as contrarreformas laborais tenham servido para deter o incremento constante, enquanto sim possibilitárom a precarizaçom das condiçons dos setores de trabalhadores e trabalhadoras que ainda conseguem trabalhar.

Entretanto, os expedientes de regulaçom de emprego (ERE) sucedem-se nas comarcas do noroeste da Galiza, situando-se nestes momentos em quase meio milhar (411) as trabalhadoras e trabalhadores atingidos por essa modalidade de destruiçom de emprego facilitada polas leis laborais aprovadas primeiro polo PSOE e depois polo PP.

A insuportável situaçom de empobrecimento constante, de precarizaçom e destruiçom de emprego tem responsáveis claros e diretos: os governos espanhol, autonómico e locais, maioritariamente em maos do PP, que colaboram junto às burguesias empresarial e financeira para a deterioraçom da situaçom socioeconómica, sem que a resposta social esteja a conseguir enfrentar essas responsabilidades.

Ao panorama sociolaboral atual há que acrescentar a corrupçom generalizada do regime e das suas instituiçons e partidos, sem que ninguém assuma a mais mínima responsabilidade pola roubalheira e o nepotismo imperantes.

Se bem os diferentes conflitos laborais greves, com destaque para a última de caráter comarcal, mostram um descontentamento social crescente, achamos necessário que o movimento popular trabalhe coletiva e unitariamente na continuidade e incremento das respostas em forma de luita diversificada e constante, ultrapassando as estreitas margens de resposta fixadas polas burocracias sindicais dirigentes, especialmente em sindicatos como UGT e CCOO.

O objetivo imediato deve ser a queda desses governos, mas afirmando o horizonte de derrota e superaçom do sistema, através da ruptura democrática com Espanha e o exercício da soberania da Galiza com a própria classe trabalhadora como protagonista de um processo que conduza à conquista da independência nacional e o socialismo.

Nessas coordenadas, a esquerda independentista representada por NÓS-Unidade Popular reitera a sua disponibilidade para juntar forças com outros setores do movimento popular, no exercício da responsabilidade e o compromisso com os interesses da grande maioria do nosso povo.

Assembleia Comarcal de NÓS-Unidade Popular

Ferrol, 1 de agosto de 2013

Enviado por:
nosup-trasancos@nosgaliza.org
-nosup-trasancos@nosgaliza.org-
1 de agosto de 2013 14:09

__________________

sábado, agosto 03, 2013

As mentiras do discurso de Mariano Rajoy sobre Bárcenas, cita a cita, ...Por Ignacio Escolar


Por Ignacio Escolar
02.08.2013

En negrita, algunhas frases do discurso sobre o caso Bárcenas de Mariano Rajoy.


Mariano Rajoy: "Non é a primeira vez que falo desta materia. Xa o fixen nunha comparecencia aberta para todos os españois a principios do pasado mes de febreiro"

Falso. Aquela "comparecencia aberta para todos os españois" foi o seu famoso discurso a través dunha pantalla de plasma. Naquela ocasión, nin sequera atreveuse a pronunciar a palabra 'Bárcenas' nin tampouco quixo cuestionar a actuación do seu extesoureiro, malia que xa entón apareceran os seus millóns en Suíza.

"En numerosas ocasións e en diversos escenarios preguntáronme sobre o mesmo. Outra cousa é que as miñas explicacións non gusten"

Falso. O problema non é que as súas explicacións non gusten. O problema é que non deu ningunha. Dicir "a segunda xa tal" non é dar explicacións. Dicir "todo é falso salvo algunhas cousas" non é dar explicacións. Manipular as poucas preguntas que permite á prensa para poder ler un papel como resposta non é dar explicacións. E comparecer ante os deputados como fixo hoxe, sen permitir un debate parlamentario máis fluído e evitando a cambio a habitual roda de prensa de verán non é dar explicacións.

"Non comparezo por ningunha outra razón, Señorías, e moito menos porque me inquiete no persoal esa irreflexiva Moción de Censura, da que falarei logo e que eu tería especial gusto en debater, si iso fose gratuito para España"

Falso. A súa intención inicial foi irse de vacacións sen acudir antes ao Congreso; por iso o seu partido rexeitou as peticións doutros grupos para que falase alí. Só fíxoo despois de que a oposición ameazase cunha moción de censura para obrigarlle a comparecer, despois de que a prensa internacional cuestionase os seus silencios e despois de que os seus propios votantes dean máis veracidade á palabra do imputado Bárcenas que á súa.

"Esta é unha historia que comezou fai máis de catro anos, a principios de 2009, cando, un bo día, decatámonos de que ao tesoureiro do Partido Popular imputárono polo chamado "caso Gürtel"

Falso. Esta é unha historia que comezou moito antes, fai máis de dúas décadas, cando o caso Naseiro quedou pechado en falso e o PP botou ao xefe pero mantivo no posto aos demais homes da tesourería, incluído Luís Bárcenas. Ou é que seica o presidente do PP, que leva lustros en cargos de dirección, quere facernos crer que non sabía absolutamente nada sobre como funcionaba o financiamento do seu partido?

"O xuíz Garzón, que era o instrutor, acusaba ao señor Bárcenas de cobrar comisións ilegais. Pouco despois soubemos que a operación xudicial había vindo acompañada dunha cacería na que, entre outros, participaron o xuíz instrutor e o entón ministro de Xustiza, que tivo que presentar a dimisión por este episodio"

Falso. O ministro de Xustiza dimitiu por cazar sen a licenza adecuada para a comunidade autónoma na que estaba, non por coincidir en público "xunto con decenas de persoas máis" co xuíz Garzón. Si Bermejo quixese conspirar con Garzón faría o que fixo o actual ministro de Xustiza, Alberto Ruiz Gallardón, que se reuniu en segredo cun dos avogados dos procesados na Gürtel.

"Estaba moi recente un episodio no que unha persoa que hoxe, con toda xustiza, se senta no banco azul, o ministro de Industria, Enerxía e Turismo, experimentara en carne propia unha inxustificada persecución por acusacións que despois se revelaron como totalmente falsas"

Falso. As acusacións contra o ministro José Manuel Soria non se revelaron falsas. O que pasou foi algo moi distinto: que o presunto delito de 'cohecho prescribira.

"Aínda baixo o anterior Goberno, en xullo de 2011, o Tribunal Superior de Xustiza de Madrid arquiva a causa contra el e en outubro dese mesmo ano ratifica o arquivo"

Falso. O Tribunal Superior de Xustiza de Madrid depende en gran medida da Asemblea de Madrid, que era e segue sendo do PP. Ademais, o xuíz Pedreira retirou a imputación a Luís Bárcenas logo de innumerables presións por parte do PP, tras varias xestións da súa intermediario, o avogado Trías Sagnier, e baixo a solapada ameaza de acabar como Baltasar Garzón por non rexeitar escóitalas en prisión que serviron para sacar da Audiencia Nacional ao xuíz que destapou a Gürtel.

"Cando tras varios recursos sobre a competencia do Tribunal o sumario volve á Audiencia Nacional, o instrutor nese órgano xurisdiccional, en marzo de 2012, decide reabrir a causa contra o extesoureiro. É dicir, baixo o Goberno anterior arquívase a causa e baixo este Goberno vólveselle a imputar"

Falso. Non foi o xuíz: foi a sala. E fíxoo porque as evidencias eran máis que claras, como despois se demostrou.

"A Xustiza actuou neste caso sen interferencia algunha do poder político"

Falso. As presións do PP sobre o caso Gürtel foron innumerables e bastante obvias. Non só sacaron da carreira xudicial ao xuíz Garzón, logo de cuestionar a cada paso a súa investigación. Non só presionaron ao xuíz Pedreira ata que retirou a imputación a Luís Bárcenas. Non só acudíronse como acusación popular no caso para, desde dentro, torpedear a investigación e intentar que a xustiza retirase as acusacións contra o extesoureiro. Non só cambiaron ao fiscal en canto chegaron ao poder, e tamén á cúpula antifraude que investigaba o caso. Non só o propio Rajoy chamou por teléfono ao presidente do CGPJ para interesarse polo tema un día antes de que Barcenas acudise a testificar. É que as "interferencias" continúan hoxe para apartar do caso ao titular do xulgado número cinco, Miguel Carmona.

"Dei crédito ao señor Bárcenas, Señorías. Era unha persoa de confianza no partido. Non foi tesoureiro máis que un ano, pero desde moito antes había ter responsabilidades importantes como xerente"

Falso. Luís Bárcenas estivo oficialmente como tesoureiro un ano, pero extraoficialmente continuou levando as contas do PP un ano máis.

"Crin na súa inocencia. Fíxeno ata o momento en que, aos catro anos de iniciadas as investigacións, chegaron datos que confirmaban a existencia de contas millonarias en Suíza, non declaradas á Facenda Pública, a nome do señor Bárcenas"

Falso. O apoio de Mariano Rajoy a Luís Bárcenas non terminou cando o presidente soubo dos seus millóns en Suiza. O Goberno tivo noticia desas contas a finais de novembro de 2012 e o extesoureiro seguiu con secretaria, despacho, coche oficial, soldo e avogados pagos polo PP ata que se foi da lingua, e apareceron os seus papeis no País. É máis, ao día seguinte de que se publicasen en prensa os detalles sobre a conta en Suíza, Mariano Rajoy seguiu mandando abrazos e o seu apoio por SMS a Bárcenas. "Se forte", dicía Rajoy.

"Equivoqueime ao confiar nunha persoa inadecuada? Si. Cometín o erro de crer a un falso inocente, pero non o delito de encubrir a un presunto culpable"

Falso. As manobras para protexer ao presunto culpable seguiron logo de aparecer o diñeiro en Suiza; unha das máis obvias foi a presión para que Gómez Bermúdez non se quedase co caso Bárcenas. E tamén é falso que Rajoy encubrise a un falso inocente. Só aplicou o protocolo do partido, o mesmo que segue facendo, por exemplo, con Carlos Fabra.

"Pagáronse soldos? Si. Pagáronse remuneracións complementarias por razón do cargo? Si. Pagáronse anticipos ou suplidos a xustificar por gastos inherentes ao desempeño do cargo? Tamén, como en todas partes"

Falso. En "todas partes" non se pagan eses "suplidos a xustificar por gastos inherentes ao desempeño do cargo" que o resto do país chama sobresoldos. A maior parte dos partidos non pagan sobresoldos aos seus cargos públicos. O normal en moitos deles é xusto o contrario: que os cargos públicos aporten unha porcentaxe do seu soldo ao partido, no canto de duplicar ou triplicar o soldo público grazas ao partido (cuxo diñeiro é tamén público). A diferenza é que non todos os partidos, ou case ningún, nada na abundancia, como o PP.

"Declarar os ingresos privados a Facenda xa é unha responsabilidade individual. Diso, nin o señor Bárcenas nin ninguén que non sexa a Facenda Pública sabe nada"

Falso. Non se sabe "nada" porque os seus principais dirixentes incumpriron un compromiso que o propio Rajoy asumiu: mostrar as súas declaracións da renda. E pagar en negro é un delito dobre: do que non o declara e do que o utiliza.

"As miñas declaracións de renda e de patrimonio dos últimos dez anos están á vista de todo o mundo, Señorías, e paréceme que teñen bastante máis valor que un renglón escrito ao voo nun papel engurrado"

Falso. O que o presidente define como "un renglón escrito ao voo nun papel engurrado" é unha proba sometida a investigación xudicial na Audiencia Nacional. E os peritos que avaliaron esa proba concluíron que o papel é orixinal e que se escribiu ao longo de 20 anos. Ademais, gran parte dos "renglones" están avalados por outra documentación, empezando pola propia contabilidade oficial do PP depositada no Tribunal de Contas.

"O que si sabemos é que o único feito probado ata hoxe é o do diñeiro que apareceu nas contas do señor Bárcenas na banca suíza"

Falso. Tamén está probado, entre outras cousas, que Luís Bárcenas traballou durante máis de dúas décadas na cociña do PP e que nunca tivo responsabilidade directa en ningunha adxudicación nin recualificación. E que, xa que logo, é moi difícil que puidese roubar unha fortuna así sen a axuda de máis dirixentes do PP.

"Ese o único feito certo ata agora, como é certo que desde fai catro anos o señor Bárcenas xa non é tesoureiro do Partido Popular e que desde fai máis de tres non ostenta ningunha representación política, nin sequera militancia nese partido."

Falso. O único feito certo sobre a relación de Luís Bárcenas e o PP que ata fai só cinco meses cobraba o segundo soldo máis alto do PP. Non está mal, para non ser sequera militante.

"Nós non presentamos imputados nas listas electorais"

Falso. Aí está o grupo parlamentario Gürtel das cortes valencianas para demostrar que é mentira.

"Deixemos que os xuíces traballen, Señorías. Unha vez que a especie está lanzada, o único sensato que se pode facer non é axitarse, nin amplificala, senón dar tempo a que o xuíz resolva o que proceda"

Falso. O único sensato que se pode facer é dimitir.

[*] Ignacio Escolar é xornalista. É o director de eldiario.é. Fundador e primeiro director de Público. Autor de escolar.net. Analista político en radio e televisión: en Neste momento da Cadea SER ou nas Mañás de Catro. Máis en www.escolar.net/.

Fonte: http://www.eldiario.es/escolar/mentiras-discurso-Rajoy-cita_6_159994012.html | Publicado 01/08/2013 - 14:35h

Recomendamos entrar na noticia orixinal onde están postados máis dun cento de comentarios.
______________