xoves, marzo 26, 2009

Nelson Quinteiro, ofrecerá un recital-monólogo baseado na voz polo Día Internacional do Teatro

O venres 27 de marzo ás 20:00 horas., e con motivo da celebracion do Día Internacional do Teatro, teremos no Ateneo Ferrolán, a Nelson Quinteiro que ofrece un recital-monólogo baseado na voz.

Encadrado dentro da música tradicional fai unha reinterpretación intrahistórica sobre as letras do cancioneiro tradicional acompañadas de monólogos e xogos de interacción co público.

Cunha potencia de voz moi destacable e unha sólida actividade escénica e creativa, Nelson Quinteiro ofrece un concerto íntimo con músicas que van dende José Afonso e cantigas portuguesas a cantigas tradicionais que falan de conserveiras, de redeiras, de canteiros ou outros gremios da nosa tradición.

Musicalmente basease no sampleado de instrumentos e voces rítmicas e melódicas en directo mediante pedais de loops, delays e efectos sonoros, ademais de gravacións de sons artificiais.

Neste concerto amósase a verquente máis íntima e personal deste artista, que noutros eidos destaca como director de iniciativas como o Festival Galego de Cabaré ou da Compañía Femme Fatale.

+ Info en www.myspace.com/cantareiro

Esquerda Unida denuncia a situación de irregularidade na que se atopa a día de hoxe o estacionamento da Praza do Concello e outras denuncias

eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
26 de março de 2009 13:35



Estimad@s amig@s: no arquivo vai un pronunciamento do Consello local de Esquerda Unida diante do tratamento difamatorio que o xornal da Voz de Galicia lle procura dada onte por Esquerda Unida en rolda de prensa. Grazas pola vosa atención. Asdo. Ricardo Ledo Suárez Secretario Organización Consello Local EU Ferrol

  • ESQUERDA UNIDA DENUNCIA UN USO IRREGULAR DO APARCADOIRO DA PRAZA DE ARMAS
  • "LA VOZ DE GALICIA" DIFAMA O QUEFACER PÚBLICO DE ESQUERDA UNIDA
O Grupo Municipal de Esquerda Unida denunciou onte, nunha rolda de prensa, a situación na que se atopa o aparcadoiro da Praza de Armas, que está a funcionar en mans do antigo concesionario sen contrato algún que o ampare, toda vez que a concesión por 50 anos extinguiuse e se lle aboou un importe de 2.411.173 euros do erario público.

A denuncia feita por Esquerda Unida se ampara nun informe elaborado pola Secretaría do Concello, que nese documento di de xeito literal:

... unha vez cumpridos todos os trámites para a extinción da concesión esta se extingue, incluído o aparcamento anterior, non obstante e mentres non se inicien as obras se poderá formalizar un contrato, non de concesión, pero sí de arrendamento en base a razóns de interese público co actual concesionario.

Contrato que cómpre dicilo na actualidade non existe, de xeito que a situación actual do aparcadoiro carece de amparo legal algún.

Esquerda Unida denuncia entón a situación de irregularidade na que se atopa a día de hoxe o aparcadoiro da Praza de Armas, sen contrato algún e cunha situación de facto que semella inaceptable. Tras pagarlle ao concesionario o rescate da concesión, o Goberno Municipal está a consentir esta situación, e a permitir que o antigo concesionario continúe a enriquecerse a costa da cidadanía.

A nosa organización entende inaceptable o tratamento que o xornal da Voz de Galicia lle procura á denuncia feita polo Grupo Municipal de Esquerda Unida, tratamento informativo no que se acusa á nosa organización de manipular o informe público elaborado pola Secretaría do Concello. O xornal di literalmente:

IU rompe su acercamiento al PSOE y manipula un informe técnico para criticar el proyecto de Armas

O tratamento difamatorio da Voz de Galicia obríganos a adoptar cantas medidas sexan necesarias para restaurar un tratamento obxectivo e veraz da noticia descuberta por Esquerda Unida. A nosa organización non vai deixar de facer notar de tódalas maneiras posibles que non se pode vulnerar a deontoloxía profesional de xeito impune como ten acontecido neste caso.

Nin se rompeu nada, nin por suposto houbo manipulación algunha do Informe elaborado pola Secretaría do Concello; informe onde queda recollido de xeito claro que non hai contrato vixente e que hai que formalizar un, como non deixa de aceptar nas súas declaracións o concelleiro de Facenda cando anuncia que o contrato que se vai facer será con carácter retroactivo.

Esquerda Unida fai un chamamento á cidadanía para que exprese a súa repulsa a un xeito de entender o xornalismo envilecedor e que conculca os principios de obxectividade e veracidade. Unha sociedade democrática necesita dun xornalismo afincado neses principios de obxectividade e veracidade, principios que basean todo quefacer ético.

Comunicación do Consello Local de EU Asdo. Ricardo Ledo Suárez Secretario de Organización do Consello Local
________________

A veciñanza de Mandiá mobilizarase contra a futura zona loxística


Ferrol Lunes 23 de Marzo de 2009
A veciñanza de Mandiá mobilizaránse contra a futura zona loxística

REDACCIÓN > FERROL

A Asociación Veciñal de Mandiá ten intención de mobilizarse para protestar contra a plataforma de apoio portuario proxectada na parroquia. A entidad subliña que conta co apoio de toda a zona rural e que as alegacións contra a infraestrutura loxística chegan á cincuentena.

O presidente da asociación veciñal, Manuel Suárez, afirmou que están dispostos a manifestarse contra un proxecto que consideran prexudicial para a súa parroquia. Así o acordaron na última reunión, convocada o pasado sábado coa futura plataforma loxística como único punto da orde do día. Suárez engadiu que aínda non hai calendario para as mobilizacións.

O encontro serviu ademais para tratar das alegacións ó proxecto, xa que o prazo para presentalas remata o vindeiro día 27. Segundo informaron dende a asociación de veciños, aprobouse por maioría absoluta presentar unha alegación en nome da entidade, con diferentes puntos. Ademais, o número de alegacións individuais dos residentes que se consideran afectados polas obras está cerca das 50.

Queixas > As críticas dos veciños de Mandiá abranguen diversos aspectos do proxecto, que cren alterará de forma significativa a parroquia. Entre as alegacións destacan as referidas ó derribo de vivendas, arredor dunha decena.

Tamén critican o trazado, que aseguran non respecta, entre outras cousas, o cauce do río da Sardiña. “Non respecta o nacemento, nin as fontes, nin os humedais que temos”, asegurou Suárez. O presidente do colectivo veciñal subliñou que contan co respaldo de entidades ecoloxistas, coma Adega e a Sociedade Galega de Historia Natural, da Sociedade de Caza Urogallo e doutras asociacións culturais do lugar. O clube de fútbol local vaise sumar cunha alegación propia. Tamén indicou que formacións políticas coma Esquerda Unida lles trasmitiron o seu respaldo.

Noticia publicada no xornal comarcal "Diario de Ferrol"
__________________________

Sitio web da Asociación Veciñal de Mandiá:
http://www.mandia.es/

Arquivos Ártabros: Borrador do escrito: Alegacións ao “Proxecto sectorial plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade ..: "Borrador do escrito: Alegacións ao “Proxecto sectorial plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol e ao seu informe de sustentabilidade .."
______________________________

Esquerda Unida e o Convenio con Defensa

eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
26 de Marzo de 2009 12:40


Prezad@s compañeir@s: achégase no arquivo nota de prensa sobre a renegociación do convenio con defensa para gañar Monteventoso.
Grazas pola difusión.
Un saúdo, Ramiro Marier

Ferrol, xoves 26 de marzo de 2009
  • O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA DEMANDA A RENEGOCIACIÓN DO CONVENIO DE DEFENSA PARA ENGADIR MONTEVENTOSO
  • MONTEVENTOSO É UNHA OPORTUNIDADE PARA ESTA CIDADE E O MINISTERIO NON O PODE REDUCIR A MERO NEGOCIO
O grupo Municipal de Esquerda Unida reclama do Goberno Municipal unha iniciativa decidida do Goberno Municipal que permita a renegociación do convenio de defensa para incorporar a parcela de Monteventoso. A nosa postura de sempre é realizar unha negociación en pé de igualdade, ambiciosa, que permita recuperar os espazos públicos que supoñen unha riqueza para a cidade e unha oportunidade para mellorar a nosa calidade de vida e prestación de servizos públicos para a cidadanía.

Esquerda Unida entende inaceptable o comportamento do Ministerio – e censurable a pasividade do Goberno Municipal –, que apenas pretende outra cousa que facer negocio, gañar cartos, coa parcela de Monteventoso.

A Voceira do Grupo Municipal de EU, Yolanda Díaz, en congruencia co defendido xa cando Esquerda Unida estivo no Goberno, vai soster a xustiza e interese de gañar nesa renegociación o espazo de Monteventoso, o cal é unha oportunidade para esta cidade, xenerosa dabondo con Defensa, como para que a cobiza do Ministerio e a resignación do Goberno Municipal nos impida conquerila de xeito gratuíto, toda vez que Defensa non a necesita.

Esquerda Unida chama á unidade de todas as forzas políticas da cidade para manter unha posición de forza nas negociacións para que este espazo retorne á propiedade municipal.

A nosa organización sí entende que por outra banda o Goberno Municipal ten que axilizar os trámites que lle cómpre facer para que o devandito convenio entre en vigor, caso do PERI do Sánchez Aguilera.
________________

O Parlamento Europeo aproba o "Informe Auken": A Eurocámara critica os abusos urbanísticos no Estado Español e pide que se indemnice ás vítimas

O informe aprobado hoxe [26.03.2009] polo pleno suxire a suspensión dos fondos estruturais e de cohesión a España e critica a "lentitude" do sistema xudicial español

O Parlamento Europeo aprobou hoxe, con 349 votos a favor, 110 en contra e 114 abstencións, un informe da comisión de Peticións que critica as prácticas de "urbanización masiva" en España, así como a "conduta especulativa" dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción. O texto propón "suspender e revisar" todos os plans urbanísticos novos que non garantan o respecto pola propiedade e suxire interromper a provisión de fondos estruturais e de cohesión a España ata que non se solucione o problema.

Ademais, reclama unha indemnización adecuada para as vítimas dos "abusos urbanísticos" e considera "alarmante" a falta de confianza dos denunciantes no sistema xudicial español.

O informe da deputada danesa dos Verdes Margrete Auken foi aprobado polo pleno despois de que os eurodiputados rexeitasen as resolucións alternativas presentadas polo grupo socialista e varios deputados do grupo PPE-DE, respectivamente.

Esta é a terceira vez que o pleno da Eurocámara sitúase sobre este tema. A primeira foi en decembro de 2005 informe Fortou e a segunda unha resolución aprobada en xuño de 2007 ver enlaces máis abaixo.

O informe da comisión de Peticións pide ao Goberno de España e das comunidades autónomas implicadas que leven a cabo unha -profunda revisión- de toda a lexislación que afecta aos dereitos dos propietarios particulares de bens como resultado dunha urbanización masiva, con obxecto de "pór fin aos abusos dos dereitos e as obrigacións" recollidos en varios tratados internacionais parágrafo 1.

Ademais, o Parlamento Europeo critica a "avaricia" e a "conduta especulativa" dalgunhas autoridades locais e membros do sector da construción, "que conseguiron sacar beneficios masivos destas actividades" considerando Aj.

Os deputados recordan que a Comisión está facultada a suspender a provisión de fondos estruturais a un Estado membro ou unha rexión implicada, e a estipular correccións en relación cos proxectos receptores de fondos que posteriormente considere que non cumpriron plenamente coa normativa esixida. Ademais, o informe sinala que o Parlamento, como autoridade orzamentaria, tamén pode decidir colocar na reserva os fondos destinados a políticas de cohesión para convencer a un Estado membro de que poña fin a graves vulneracións da normativa e os principios que está obrigado a respectar parágrafos 27 e 28.

Por outra banda, a Eurocámara considera que as autoridades rexionais competentes deberían -suspender e revisar- todos os plans urbanísticos novos que non respectan os criterios rigorosos de sustentabilidade ambiental e responsabilidade social, e que non garantan o respecto pola propiedade lexítima dos bens adquiridos legalmente. Os Gobernos das rexións afectadas tamén deberían "deter e anular todos os desenvolvementos urbanísticos en curso que non respectaron ou aplicado os criterios establecidos polo Dereito comunitario" parágrafo 3.

Os eurodiputados rexeitaron o texto alternativo presentado polo grupo socialista con 72 votos a favor, 436 en contra e 44 abstencións. Antes da votación, o socialista británico Michael Cashman anunciou que retiraba o seu nome da proposta de resolución presentada polo seu grupo e que votaría a favor do informe de Margrete Auken. A proposta dos deputados do PPE-DE, que se votou en primeiro lugar, obtivo 126 votos a favor fronte a 393 en contra.

Antes da votación, a relatora criticou as "accións abusivas de numerosas autoridades locais e rexionais" e recordou que este informe "é o resultado dun intenso traballo dos membros da comisión de Peticións". Ademais, subliñou que este tema "tivo un gran impacto nas vidas de decenas de miles de cidadáns europeos que viven en España, así como na economía e o medio ambiente españois".

Por outra banda, Auken lamentou que este tema non se someteu a debate no pleno da Eurocámara e asegurou que a aprobación deste informe "garantirá que as leis modifíquense en beneficio de España".

O texto reitera as conclusións recollidas nas resolucións anteriores aprobadas polo pleno da Eurocámara, "que pon en cuestión os métodos de designación dos axentes urbanizadores e os poderes con frecuencia excesivos outorgados aos urbanistas e promotores inmobiliarios por parte de determinadas autoridades locais, a expensas das comunidades e os cidadáns que residen na zona". Así mesmo, recalca que os axentes inmobiliarios de Estados membros como o Reino Unido seguen pondo á venda propiedades en urbanizacións novas, a pesar de saber que existe a posibilidade de que o proxecto en cuestión non se termine ou non se constrúa parágrafo 29 e considerando Ai.

Segundo o informe, as illas e as zonas costeiras mediterráneas de España sufriron unha -destrución masiva- na última década, posto que "o cemento e o formigón saturaron esas rexións" considerando Aj.


Sistema xudicial e indemnizacións

Os deputados sinalan que os procedementos xudiciais incoados "seguen sendo lentos" e cualifican de "alarmante" a "falta de confianza xeneralizada que os peticionarios parecen mostrar fronte ao sistema xudicial español". Tamén subliñan que as persoas "que adquiran de boa fe" unha propiedade en España declarada ilegal deberían ter dereito a unha indemnización adecuada a través dos órganos xurisdiccionais españois. No entanto, o documento aprobado hoxe aclara que os promotores conscientes da ilegalidade dos proxectos non deben ter dereito a compensación parágrafos 13, 14, 16, 17 e 33.


Transparencia

O pleno do PE considera necesario que o acceso á información e a participación cidadá no proceso urbanístico "garántanse desde o inicio". Así mesmo, recorda que a normativa europea sobre avaliación do impacto ambiental impón a obrigación de consulta ao público implicado na fase de elaboración dos plans, -e non unha vez que a autoridade local acordou os plans de facto- parágrafo 26.


Marbella

Os deputados manifestan a súa preocupación sobre a situación da planificación urbana no municipio de Marbella, onde se construíron ilegalmente decenas de miles de vivendas "que infrinxen probablemente a lexislación comunitaria en materia de protección do medio ambiente, participación pública, política da auga e contratación pública, e que están a piques de ser legalizadas grazas a un novo plan xeral urbano, que non brinda seguridade xurídica nin garantías aos compradores, os propietarios e os cidadáns en xeral" parágrafo 23.


Debate público

O texto insta ao Goberno español a levar a cabo un debate público, coa participación de todas as administracións, "mediante a formación dunha comisión de traballo sobre o desenvolvemento urbanístico en España que permita tomar medidas lexislativas contra a especulación e o desenvolvemento insostible" parágrafo 6.


Contexto

Cerca do 50% das denuncias sobre urbanismo recibidas pola Comisión de Peticións nesta lexislatura proceden de cidadáns españois, mentres que un 30% chegaron do Reino Unido e un 15% de Alemaña. O 5% restante distribuír fundamentalmente entre Países Baixos e Bélxica.

O informe trata distintos aspectos da lexislación europea, que constitúen os principais puntos de encontro entre as denuncias recibidas pola Comisión de Peticións.

En primeiro lugar, numerosas peticións alegan o incumprimento da normativa europea sobre medio ambiente, baseándose na existencia de urbanizacións construídas en áreas protexidas por directivas comunitarias, como a rede Natura 2000. En moitos casos, os peticionarios subliñan que non se efectuaron as avaliacións de impacto ambiental requiridas pola UE os denunciantes adoitan queixarse de que foron as propias autoridades locais as que eludiron a elaboración destas análises. Actualmente, a CE está investigando estas supostas infraccións.

A auga é outro dos argumentos máis recorrentes dos denunciantes. Os deputados subliñan que a Comisión Europea CE abriu unha investigación sobre máis de 250 proxectos urbanísticos que foron obxecto dun ditame negativo por parte das autoridades competentes sobre auga e concas fluviais, particularmente en Andalucía, Castela-A Mancha, Murcia e Valencia considerando Ab.

Doutra banda, algúns propietarios denuncian a expropiación dos seus terreos sobre a base do suposto -interese xeral- dos proxectos promovidos polas autoridades locais. Neste sentido, tanto os peticionarios como os deputados consideran que a definición de -interese xeral- non se acoutou na lexislación urbanística en vigor, e que dito concepto utilizouse como escusa para a aprobación de -proxectos insostibles desde un punto de vista ambiental, obviar nalgúns casos avaliacións de impacto ambiental e informes negativos da correspondente Confederación Hidrográfica- parágrafo 21.

A CE incoou procedementos contra España ante o Tribunal de Xustiza da UE debido ao incumprimento da directiva europea sobre contratos públicos por parte das leis urbanísticas da Comunidade Valenciana LRAU e LUV.

Os casos de -urbanización extensiva- non afectan só ás zonas costeiras, senón que tamén se rexistraron nalgunhas áreas do centro de España, como Madrid e Castela a Mancha. Con todo, nas zonas costeiras existe un factor suplementario: a Lei de Costas. Segundo o PE, esta lei "afecta de xeito desproporcionado aos propietarios particulares de bens ... e, ao mesmo tempo, non ten un impacto suficiente nos auténticos autores da destrución costeira, responsables en moitos casos duns desenvolvementos urbanísticos excesivos nas costas, incluídos os complexos vacacionais". É por iso que os deputados propón unha revisión urxente desta norma considerando Q e parágrafo 22.


Contacto:

Damián Castaño: 91 436 47 30 Madrid

Natalia Dasilva: 33-3 881 73661 Estrasburgo - 32 498 98 3985 móvil

Paula Fernández-Hervás: 33-3 881 74768 Estrasburgo - 32 498 983 236 móvil


Fonte: prensa-es@europarl.europa.eu
________________________

Enlaces relacionados de interese:
  • "Informe Auken" : INFORME sobre o impacto da urbanización extensiva no Estado Español, nos dereitos individuais dos cidadáns europeos, o medio ambiente e a aplicación do Dereito comunitario, con fundamento en determinadas peticións recibidas - (2008/2248(INI)) Comisión de Peticións - Ponente: Margrete Auken
  • Pode-se baixar o texto do "Informe Auken" -revisado 20.02.2009- nos arquivos do Colectivo Ártabra 21 en formato -pdf- [Baixar]
________________

O Colectivo Ártabra 21 decide apoiar a "Marcha Mundial pola Paz e a Non Violencia"

O Colectivo Ártabra 21, acordamos na última reunión a nosa adhesión á Marcha Mundial pola Paz e a Non Violencia .

Este acontecemento mundial vai ser o inicio dunha nova reivindicación colectiva para denunciar os numerosos conflitos en varias zonas do noso planeta.

Debemos reparar como continuamente as guerras son promovidas con total impunidade desde diferentes imperios con perversos intereses económicos e egoístas.

Temos que crear algo novo a nivel mundial que acabe e coa barbarie da guerra e a ameaza nuclear, esixindo o total demantelamento de todas estas armas e misiles letais.

A Marcha Mundial comezará en Nova Zelanda o 2 de Outubro de 2009, día aniversario do nacemento de Gandhi e declarado pola Nacións Unidas día Internacional da Non-Violencia.

Finalizará na cordilleira dos Andes, en Punta de Vacas ao pé do Monte Aconcagua o 2 de Xaneiro de 2010.

Durante estes 90 días, pasará por máis de 90 países e 100 cidades, nos cinco continentes.

Cubrirá unha distancia de 160.000 km por terra. Algúns tramos percorreranse por mar e por aire. Pasará por todos os climas e estacións, desde o verán tórrido de zonas tropicais e o deserto, ata o inverno siberiano.

As etapas máis longas serán a americana e a asiática, ambas de case un mes.

Un equipo base permanente de cen persoas de distintas nacionalidades fará o percorrido completo.

Desde noso Colectivo Ártabra 21, imos prestar especial atención a este acontecemento mundial, convidando a todas as persoas e entidades socias participen e apoien a MARCHA MUNDIAL POLA PAZ E A NON VIOLENCIA.

www.marchamundial.org

Ferrol a 17 de Marzo de 2009.
__________________________



__________________________

Xoves día 26 de Marzo de 2009 ás 5 da tarde, ADEGA, celebrará o Día da Árbore no Parque A Valenta

Celebración Día da Árbore. Xoves día 26 de marzo 2009 as 5 da tarde, ADEGA, celebrará o Día da Árbore no Parque A Valenta, sito no Barrio de San Pablo en Catabois (Ferrol). ADEGA quer con este acto simbólico, lembrarlle a Sociedade a importancia que para a vida humana e polo tanto para a Natureza ten a árbore.

ADEGA quer con este acto simbólico, lembrarlle a Sociedade a importancia que para a vida humana e polo tanto para a Natureza ten a árbore. A árbore simboliza a saúde para o humano, por que rexenera unha atmósfera que o propio ser humano se encarga de danar. A árbore mantén a humidade necesaria para a vida. A árbore simboliza o alimento necesario para a Humanidade, polas froitas que produce. A árbore simboiliza riqueza xa que o ser humano aproveita a súa madeira. Pero a Natureza non permite que se cambien os seus códigos, e non deixa que se intercambien especies dunha zona para a outra, sin penalizar por tal ousadía. É por iso que ADEGA, rexeita as especies alleas a nosa Terra, como son os eucaliptos que a parte de ser unha das causas dos lumes nos montes, pola cantidade de biomasa que xeneran onde están plantados, queda claro que á larga, xa non producen os eneficios económicos que se esperaba da súa plantación na Galiza. Pola contra hoxe o noso país está a pagar caro a súa producción, cousa que non pasaría se os nosos montes estivesen plantados con plantas autóctonas, como carballos, castiñeiros, cerdeiras, ... ADEGA quer invitar a toda a Sociedade a que valore a importancia da árbore para a vida humana, e o que queira que se achegue a Rúa Valenta de Catabois para compartir con nós a ledicia de plantar novas árboles.

Ferrol Terra 24 de Marzo 2009

XESÚS ANDRÉS LÓPEZ PIÑEIRO
Presidente de ADEGA-Trasancos

Información adicional: Suso L Piñeiro e Antón Muñiz (981431549; 663304110)
______________

mércores, marzo 25, 2009

Publicado o libro de Juan Torres López "A crise finaceira: Guía para entendela e explicala"

Publicado o libro de Juan Torres López coa colaboración de Alberto Garzón Espinosa e prologado por Pascual Serrano "A CRISE FINANCEIRA. GUÍA PARA ENTENDELA E EXPLICALA" [La Crisis Financiera. Guía para entenderla y explicarla]. Está editado por ATTAC ESPAÑA e é un resumo doutro máis amplo que publicaran proximamente e trata de divulgar da forma máis sinxela e resumida posible o que está pasando na economía mundial. Está xa dispoñíbel en versión pdf e quen desexe a versión impresa pode pedila por correo electrónico a altereconomia@altereconomia.org. Este enderezo de correo electrónico está protexida contra os robots de spam, necesita ter Javascript activado para poder vela. Enviarémola contra reembolso ao prezo de 2 euros o exemplar e a 1,50 en pedidos de máis de 50. Como é evidente, non facemos negocio con este libro, de modo que vos pedimos que o divulguedes ao máximo. Os grandes medios non se farán eco destas análises e só de nós depende que a xente se decate da natureza e as causas da crise.

Pode-se baixar a edición do libro "La Crisis Financiera. Guía para entenderla y explicarla" en formato - pdf- de 95 páxinas.

O libro está baixo licenza Copyleft, polo que se pode e debe difundir baixo a mesma licenza sen ánimo de lucro.

http://www.juantorreslopez.com

http://www.altereconomia.org

http://www.pascualserrano.net/
________________

Alegacións ao proxecto de obras públicas da plataforma loxística de Mandía, ... , por parte de Esquerda Unida

eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
25 de março de 2009 12:22


Prezad@s amig@s: achégase no arquivo comunicado de prensa en relación coas alegacións presentadas por Esquerda Unida para o proxecto de obras da plataforma loxística de Mandiá. Grazas pola vosa atención. Un saúdo, Ramiro Marier

Ferrol, mércores 25 de marzo de 2009
  • O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA PRESENTA AS SÚAS ALEGACIÓNS Á PLATAFORMA LOXÍSTICA DE MANDIÁ
  • A PRESERVACIÓN DOS CAUCES FLUVIAIS E A INCOMPATIBILIDADE DOS USOS RESIDENCIAIS E INDUSTRIAIS, PRINCIPAIS DEMANDAS DE ESQUERDA UNIDA
  • ESQUERDA UNIDA RESPALDA AS INICIATIVAS DAS E DOS VECIÑOS DE MANDIÁ
O Grupo Municipal de Esquerda Unida vén de presentar as súas alegacións ao proxecto de obras públicas da plataforma loxística, empresarial e portuaria de Ferrol. A nosa organización considera que o actual trazado do proxecto afecta os cauces dos ríos Xardiña e Citula polo que demanda nas alegacións presentadas diante do Instituto Galego de Vivenda e Solo que se proceda a tracexar unha nova delimitación do proxecto que preserve a integridade destes cauces fluviais.

Razóns dabondo hai para non inflixir novas feridas sobre os cauces fluviais cando a aprobada Iniciativa Lexislativa Popular en defensa dos ríos galegos sinalaba o alto grao de deterioro que padecen os nosos ríos. Iniciativa consonte coa Directiva 2000/60/CE que no seu artigo primeiro define entre os seus obxectivos a prevención de calquera deterioro adicional e maila protección e mellora dos ecosistemas acuáticos, asemade de promover un usos sustentable do auga. Directiva que achega os principios de acción neste eido como son os de cautela, acción preventiva e requisito de integración das esixencias medioambientais en calquera proxecto.

Lexislación neste mesmo eido que vai dende o Informe Brundtland sobre desenvolvemento sustentable, concepto recollido no Tratado de Amsterdam, até a Lei de Protección Ambiental de Galicia no que atinxe a salvagardar a rede hídrica e a súa interralación cos recursos culturais e patrimoniais.

Esquerda Unida fai fincapé nas súas alegacións tamén na incompatibilidade de empregar un mesmo espazo físico para misturar fins residenciais e industriais. As zonas industriais teñen unhas servidumes que as fan inaxeitadas para compatibilizar nelas solo para fins residenciais. Neste senso semella necesario proceder tamén a facer modificacións no actual proxecto de obras.

Esquerda Unida considera necesario desenvolver un riguroso planeamento racional e sustentable no eido da construcción deste tipo de infraestruturas, onde a avaliación certa e real de necesidades evite intervencións custosas e insustentables, que lastiman á veciñanza afectada polas mesmas.

Grupo Municipal de EU
__________________________________________

Nova etapa de Primeira Linha em rede, com mais força e mais razons … para a Revoluçom Galega

Primeira Linha PL
-primeiralinha@primeiralinha.org-
25 de março de 2009 19:05


Quando o nosso partido tomou a decisom, no quadro do seu III Congresso, de incorporar a Internet como mais um ámbito de trabalho político e de comunicaçom, ultrapassando o que até entom era o principal meio, o Abrente em papel, eram poucos ainda os sítios informativos ditos alternativos no ámbito digital. Também eram poucos os partidos e organizaçons políticas galegas presentes na rede.

Desde aquele 30 de Março de 2002 em que este primeiralinha.org foi activado, o panorama informativo e político galego na Internet tem mudado de maneira muito importante. Ao contrário dos meios em papel, em que o espanhol tem inclusive maior poder frente ao galego do que em 2002, na rede foi possível o surgimento de portais informativos de carácter militante em diferentes ámbitos do trabalho dos movimentos sociais com o nosso idioma como protagonista. Também fôrom lançados vários projectos informativos de carácter empresarial em galego e com umha orientaçom mais galega do que é habitual noutros espaços comunicativos, embora as grandes empresas do capitalismo espanhol mantenham a hegemonia.

Na continua sucessom de mudanças operada na rede nestes oito anos, este modesto espaço correspondente ao independentismo de orientaçom comunista tem merecido umha apreciável resposta e seguimento reflectidos no número de visitas, superior à média do total de iniciativas semelhantes existentes na Galiza.

Sem podermos concorrer com projectos sustentados no lucro empresarial, o trabalho destes anos reafirmou-nos no acerto de apostarmos na Internet como espaço comunicativo ao serviço das classes populares galegas e da sua emancipaçom, ajudando-nos a socializar o programa político independentista e comunista.

As possibilidades da rede para dar a conhecer a outros povos a realidade da luita nacional e social de género existente na Galiza é outra virtude deste meio, que também nos permitiu conhecer outras luitas, outras organizaçons irmás e um bom número de compatriotas espalhados um pouco por todo o mundo que mantenhem, graças a este espaço, mais um ponto de contacto com a realidade da classe trabalhadora galega.

Contodo, a evoluçom tecnológica da Internet vinha obrigando-nos a evoluir e dotar o site de Primeira Linha de maiores possibilidades comunicativas e técnicas, para assim podermos avançar nos objectivos inerentes ao projecto.

Esta nova versom, ainda em fase Beta, do portal informativo e político do nosso partido que hoje lançamos é o resultado desse modesto passo em frente, com um novo formato mais ágil e atraente, que facilita a navegaçom e ordena os conteúdos de maneira mais efectiva.

Tentamos manter, no fundamental, a estrutura da página anterior, inclusive simplificando-a. Além de incorporarmos um espaço próprio para as colaboraçons de camaradas, companheir@s e amig@s do nosso partido na secçom de Opiniom, o aspecto gráfico e o acesso som as principais novidades.

Também incorporamos umha funçom pouco habitual na maior parte de páginas de organizaçons políticas da esquerda nacional galega: a possibilidade de que as nossas e os nossos visitantes opinem e comentem cada conteúdo publicado, através da nova secçom de comentários.

Além de todo o dito, a maior facilidade do trabalho nesta nova página servirá para aumentar e melhorar o nosso trabalho de redacçom e publicaçom de conteúdos sobre as luitas sociais na Galiza, com a mesma perspectiva anticapitalista e independentista de sempre.

Nesta segunda etapa que hoje começamos, esperamos continuar a contar com a tua fiel participaçom e só che pedimos um pequeno gesto de apoio ao nosso projecto, que também é teu: traz outr@ amig@ também!
________________

http://primeiralinha.org
_______________

Xoán Xosé Pita pídelle ao goberno local que non desista de reivindicar o Día das Letras para Ricardo Carvalho Calero

Correo electronico BNG
-bng@ferrol.es-
25 de março de 2009 09:39


O BNG aposta por potenciar a candidatura do profesor ferrolán

Ferrol 24 de marzo de 2009. Xoán Xosé Pita, portavoz municipal do BNG, pediu esta mañá ao Goberno Local de Ferrol que non desista de reivindicar o Día das Letras para D. Ricardo Carvalho Calero e fixo unha chamada a sociedade local a implicarse activamente na tarefa de que a RAG recoñeza o seu intenso traballo na defensa da nosa lingua.

Coincidindo co XIX aniversario do seu pasamento (Santiago, 25 de marzo de 1990) o BNG aposta por potenciar a candidatura do profesor ferrolán da que o Concello de Ferrol debe ser o motor.

Xoán Xosé Pita, incidiu na dinámica positiva que significaría, para a nosa cidade, que Carvalho Calero fora o protagonista do Día das Letras, pois estaríanos dando a posibilidade de poder desenvolver unha intensa actividade ao redor da súa figura e do seu legado e estariamos contribuindo a achegar o seu pensamento de dignificación da nosa lingua as xeracións máis novas.

Grupo Municipal do BNG
__________________________________________

EUA bloqueiam declaração da água como direito humano

Considerar o direito à água um direito humano esteve no centro do debate do Fórum Mundial da Água.
23.03.2009

O Fórum Mundial da Água não reconheceu o direito à água e o acesso ao saneamento como direitos humanos. Essa proposta era defendida por países da América Latina, da Europa e pela África do Sul, mas os Estados Unidos da América opuseram-se. 19 países assinaram uma declaração onde se comprometem a levar a cabo as acções necessárias para que a água seja reconhecida como direito humano.

O Fórum Mundial da Água, que se realizou em Istambul durante a semana passada, terminou no Domingo e não aprovou a proposta de considerar o direito à água como um direito humano, limitando-se a considerar a água uma "necessidade básica". A proposta foi feita por países da América Latina, mas os Estados Unidos boicotaram-na, assim como o Brasil, o Egipto e a Turquia, o país anfitrião.

Óscar Olivera, porta-voz da Coordinadora de Agua de Cochabamba (Bolívia) declarou: "O que vemos com preocupação no sul é que os governos progressistas, apesar do seu discurso a favor da água como direito humano, não tenham podido sair das estruturas herdadas de anteriores governos neoliberais".

Representantes de organizações não governamentais e parlamentares de cerca de 70 países, principalmente da América Latina e da África, pediram entretanto o fim do Fórum Mundial da Água, tal como existe, considerando que lhe falta democracia e transparência e propõem que o próximo Fórum seja organizado pelas Nações Unidas e não pelo Conselho Mundial da Água, que é uma instituição privada.

O nicaraguense Miguel d'Escoto, actual presidente da Assembleia-geral das Nações Unidas, considerou que "a orientação do fórum está profundamente influenciada pelas companhias privadas da água".

A lógica comercial do fórum, também foi criticada pelo Fórum Alternativo, que se realizou igualmente em Istambul.

Veja notícias anteriores no esquerda.net:

Ministro do Ambiente anuncia aumentos da água


Fóruns Mundiais da Água em Istambul

Fonte: esquerda.net
______________

Balcón con vistas á industria perigosa

Veciñanza en toda Galiza vive asustada e enferma por instalacións que os gobernos propician

L. B. / L. V. / P. Ou. - Ferrol / Pontevedra / A Coruña - 23/03/2009

En Mugardos, Luz Mariña Torrente afeccionouse a contar gaseros desde a fiestra da súa cociña. Nos últimos dous anos viu pasar 42 buques cargados con toneladas de gas natural e deterse fronte á súa casa. A única regasificadora de Galiza está a moi poucos metros da súa vivenda. Como ela, o resto da veciñanza da parroquia de Mehá aínda non saen do seu asombro. Levan case unha década protestando contra a planta de gas pero as súas mobilizacións non impediron que Reganosa construíse unha terminal xunto a un centenar de vivendas, ao sur da ría de Ferrol.

"Goberne quen goberne, a planta segue crecendo e segue aumentando o risco" explica Torrente, presidenta da asociación veciñal de Mugardos, "é triste ver que o interese económico pasa por encima das leis". Reganosa, participada pola Xunta cun 10% de accionariado, empezou a operar en maio de 2007 e aspira a duplicar a súa capacidade ata xerar 825.000 metros cúbicos de gas cada hora.

Aínda por riba, a regasificadora linda con Forestal del Atlántico, un complexo petroquímico do grupo Tojeiro, impulsor e accionista de Reganosa. Para o Comité Cidadán de Emerxencia, que agrupa aos opositores á terminal, a planta de gas é "unha ameaza para a vida" e Forestal "unha bomba química de destrución masiva". "Temos dúas das empresas máis perigosas de Galiza metidas no medio das casas" insiste Torrente, "eu mesma teño o gasoduto pegado á cimentación da miña casa, baixo o xardín".

Conta quea veciñanza de Mugardos e algúns de Ares recibiron o comprometido Plan de Emerxencia Exterior (PEE) na caixa de correos das súas casas nun sobre pechado co membrete da Xunta e unha guía magnética para adherir á neveira con recomendacións para reaccionar ante unha emerxencia: cinta illante para selar fiestras e portas, lanterna e pilas. Máis dun veciño critica o plan "chafalleiro". senten indefensos ante calquera imprevisto por moito que soen as sirenas que se instalaron polo municipio.

Ao norte da ría de Ferrol, a siderúrxica Megasa está encastrada entre bloques de vivendas na desembocadura do río Xubia (Narón). Figura no Rexistro Estatal de Emisións e Fontes Contaminantes do Goberno central, xunto con Forestal del Atlántico, e os fumes da súa cheminea "ambientan" o municipio naronés.

A planta arrincou nos 50 como unha tornillería familiar e pechou 2008 con 243 empregados e unha produción de 750.000 toneladas de ferro. Durante décadas, a única entrada á fundición era polo medio das vivendas, nun traqueteo continuo de camións e po de chatarra. Medró a fábrica e aumentaron as queixas veciñais encabezadas pola veciñanza da rúa Somozas. Megasa abriu unha entrada alternativa, rodeouse dun paseo marítimo e está hoxe tan mimetizada co barrio que a poucos chámalles xa a atención. "O cheiro, o ruído, o polvillo seguen", recoñecen desde o Comité de Empresa.

A beiras da ría de Pontevedra, o complexo industrial de ENCE rompe coa paisaxe costeira mentres a parroquia de Lourizán disputa unha guerra silenciosa entre os que apoian a continuidade da pasteira e os que defenden o seu traslado. "Aquí non hai xente nova e ninguén quere construír, estamos os de sempre". Fala Mª Teresa Pérez, que herdou a casa da súa nai, como Consolo Veiga, que habita a leira que lle deixou o seu avó. Esta, con 75 anos cumpridos, é a máis enérxica opositora á planta e unha das poucas que recorda a praia de Lourizán antes dos recheos. Hoxe, enormes montículos de acha borran todo rastro daquilo.

Xunto á Asociación pola Defensa dá Ría (APDR) presentaron tres denuncias ante o xulgado e varias ao Seprona por ruídos, cheiros, verteduras e emanaciones gasosas. "Os cheiros melloraron", conceden, "agora o peor é o polvillo da acha, sobre todo cando hai vento". Logo duns días fóra, Lourizán recíbelles con inevitables irritacións oculares. "É cando máis o notamos", apunta Teresa. E non só elas, as súas hortas tamén padeceron os efectos da pasteira. "Fai anos, ENCE indemnizábanos polos sementados, morríase todo" por "a choiva aceda". "A min déronme 50 euros por varios froiteiros e un sementado de patacas. Xa non volvín pedir nada máis", espeta indignada Consolo. A auga é outra batalla. Unhas inclínanse por comprala embotellada e outras, como Chelo, instalaron un purificador para poder beber da billa. "Aquí todos temos pozos pero o que hai aí abaixo calquera sabe".

As leiras "non teñen valor ningún". Sábeo ben a familia de María Peón, "que tivo que marcharse pola súa alerxia ao mercurio e custoulles moito vender a casa", contan desde a APDR. O que pasa é que "un 80% da que xente de aquí ten a alguén na fábrica e non di nin pío". O ruído, sobre todo de noite, é outro inconveniente tamén denunciado sen éxito. Consolo culpa dos seus graves problemas respiratorios (acaba de superar unha angina de peito) ao po da acha. "Dicíanme os médicos que para andar por fóra puxéseme máscara". O mellor para a súa saúde, recoméndanlle, é que venda a casa e váiase. Ao que Consolo contesta: "Si, doutor pero quen ma quere?".

O pazo de San José, catalogado como ben protexido, está pegado a tres enormes tanques nos que, preto da refinería de Bens, á entrada d'A Coruña, a Compañía Loxística de Hidrocarburos almacena combustible para a súa distribución por toda Galiza. Só un valo de arame separa os muros do caserón deses depósitos de 6.000 metros cúbicos cada un e considerados legais para todos os efectos logo de perder os donos do pazo unha batalla xurídica que durou máis dunha década.

O Tribunal Superior de Xustiza de Galicia ordenou derrubar eses tanques antes do 3 de xullo de 2008. Pero o Concello da Coruña apresurouse a tramitar unha nova licenza para uns depósitos que declarou de "utilidade pública". Finalmente, o alto tribunal, aceptando un recurso das autoridades municipais, anulou a súa orde de derriba por considerar que eran instalacións legalizadas, con todos os vistos bos, incluído o da Consellería de Medio Ambiente.

Estes tanques de hidrocarburos son só unha parte das sucesivas ampliacións da refinería instalada desde fai catro décadas nunha das entradas d'A Coruña e que foi crecendo e achegándose a núcleos como o barrio coruñés do Ventorrillo ou o de Meicende, en Arteixo. Zonas residenciais sobre as que non parecen ter ningún efecto o artigo do Regulamento de actividades molestas, insalubres, nocivas ou perigosas que establece, "como regra xeral" que toda industria "molesta ou insalubre só poderá emprazarse a unha distancia de 2.000 metros" do núcleo de poboación máis próximo.

O aeroporto coruñés de Alvedro tamén está rodeado de zonas residenciais. E a súa ampliación, pendente do estudo de impacto ambiental, ten en albas a moitos veciños non só de Culleredo, onde se asenta o aeródromo desde 1963, senón ata do próximo municipio de Oleiros. O seu alcalde, Anxo García Seoane, púxose en pé de guerra por un informe de Aviación Civil que obriga a prohibir a edificabilidade en zonas xa moi poboadas, como Santa Cruz, Montrove ou Dorneda, ao consideralas afectadas pola pegada sonora que suporía a ampliación do aeroporto. E os edificios e casas xa existentes deberán ser insonorizadas.

Ruídos atronadores dos avións, fiestras que tremen e fortes cheiros a queroseno son inconvenientes cos que a veciñanza de Alvedro está habituada. Unha trintena de casas de Culleredo veríanse directamente afectadas por este proxecto de ampliación do aeroporto. Non é o caso dos residentes en chalés que, no extremo da pista de aterraxe, viven con vistas á enorme pantalla de columnas que conforman o sistema de navegación ISL. Uns veciños que, á marxe do ruído, andan preocupados polas emisións dese sistema, similar ao dunha antena de telefonía móbil. Fai interferencias cos seus mandos a distancia para abrir coches ou portas de garaxe.

Artigo orixinal no xornal "El País" edición de Galiza
____________________

As contas non lle saen á planta de gas da ría de Ferrol

Ferrol CAPE
-ferrol.cape@gmail.com-
25 de março de 2009 08:50


A PLANTA DE GAS DA RÍA DE FERROL NON ERA NECESARIA

Estimadas e estimados concidadáns e lectores:

As contas non lle saen á planta de gas da ría de Ferrol. A unha oposición veciñal numantina, varios procesos xudiciais pendentes e denuncias por corrupción, únese agora a desagradable realidade de que a planta de gas ten máis capacidade de regasificación que de evacuación.

O informe que se achega, recolle a actividade da planta de gas logo dun ano de funcionamento e non deixa ningunha dúbida de que as cifras manexadas para que a planta fose aprobada pola administración NON ERAN REAIS, pois:
  • Non se construíu nin un só grupo de Ciclo Combinado (Sabón). (Eran catro os programados).
  • As industrias químicas do grupo Tojeiro non se materializaron.
  • Os dous grupos de Ciclo Combinado das Pontes apenas funcionan, debido a que é máis caro producir electricidade con gas natural que con carbón, e moito máis se o gas natural procede de plantas de licuefacción-regasificación, un mercado moi especulativo.
Tal como se aprecia no informe que se achega, se só temos en conta o consumo de Galicia (obxectivo único segundo a solicitude de instalación) a planta somente evacuou o 28,6 % do gas proxectado en todo o ano 2008, e segundo o boletín estatístico de Enagás, en febreiro do 2009 algo menos, a pesar das ondas de frío dese mes, xa que o cociente de utilización foi do 21,2 %. Se temos en conta o gas "exportado á meseta" este cociente foi do 33%.

Se a esta realidade engadímoslle a futura planta competidora de Xixón e a inminente posta en servizo do gasoduto MEDGAZ entre Orán (Alxeria) e Almería, a cousa porase moito peor para a regasificadora da ría.

Preguntámonos: Que razón existe para que a empresa solicite agora duplicar a súa capacidade de regasificación tendo estes cocientes de produción? Non sería conveniente que os poderes públicos aclarasen á cidadanía e contribuíntes este asunto tan pouco claro?

¡PLANTA DE GAS FORA DA RIA!

Envía www.f-cae.org Colectivo universitario opositor á Planta de Gas Licuado (GNL) da ría de Ferrol (Galicia)


ANEXO:

A PLANTA DE GAS DA RIA DE FERROL NON ERA NECESARIA PARA GALICIA

FUNDAMENTO 7º : Logo dun ano de funcionamento, a planta de gas da ría de Ferrol está fornecendo somente a TERCEIRA PARTE da PREVISION DE DEMANDA citada no informe (abril 2002) da Comisión Nacional da Enerxía (CNE) que fora básico e a clave para que a Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas do Mº de Industria, emitise a Resolución de Autorización Administrativa Previa para a instalación da Planta de Gas en Mugardos (A Coruña).

A planta de gas da ría de Ferrol está fornecendo A TERCEIRA PARTE do gas que xustificaba a súa instalación no Noroeste da península !

En efecto, segundo o proxecto inicial, a planta regasificadora da ría de Ferrol debería estar fornecendo á rede 2.500 millóns de metros cúbicos de gas ao ano (*), dos cales:
  • 1.600 millóns de m3/ano pertencerían aos ciclos combinados das Pontes e Sabón,
  • 500 millóns de m3/ano serían para as industrias químicas do grupo Tojeiro
  • 400 millóns de m3/ano serían para os consumidores convencionais de Galicia.
(*) Posteriormente incrementaríase a 3.500 millóns m3/ano

Neste primeiro ano de funcionamento observamos o seguinte:
  • 1º.- Segundo D. Antonio Llardén, presidente de ENAGAS, (ver o diario O Progreso de Lugo de data 10/09/2007), "Enagás decidiu pechar a subministración de gas procedente de Asturias e de Portugal para que todo o combustible proceda de Reganosa". O presidente de ENAGAS xustificou esta decisión "para evitar un -colapso- da planta de Mugardos", de modo que os gasodutos con Portugal e Asturias só funcionarán en casos de necesidade.
  • 2º.- Segundo información de La Voz de Galicia de data 12/11/2008, anotamos: "un ano despois de que a planta de gas de Reganosa comezase a súa actividade comercial, a regasificadora converteuse nunha peza fundamental para a rede nacional. Nestes momentos, a metade da produción da terminal serve para abastecer o consumo doméstico e industrial de Galicia -onde Endesa e Unión Fenosa xeran xa electricidade con gas- mentres que a outra metade inxéctase á rede, para ser distribuída no mercado nacional".
  • 3º.- Segundo os informes periódicos de ENAGAS, a regasificadora da ría de Ferrol forneceu un total de 20.000 GWh (uns 1.850 millóns de m3) ao longo do seu primeiro ano de actividade.
Tendo en conta os puntos 1º, 2º e 3º anteriores podemos realizar dous escenarios da repartición de consumo de gas relacionado coa planta, como segue:
  • TOTAL fornecido (ano 2008) = 1850 millóns de m3 de gas/ano
  • TOTAL fornecido (febreiro 2009) = 110 millóns de m3 de gas /mes (1.320 millóns m3/ano)
  • Consumo convencional de Galicia (ano 2008) = 600 millóns de m3 de gas/ano (A) (*)
  • Consumo convencional de Galicia (febreiro 2009) = 52 millóns de m3 de gas/mes (624 millóns de m3 de gas/ano) ?C?
  • Centrais térmicas CTCC (ano 2008) = 400 millóns de m3 de gas/ano (B) (unha CTCC)
  • Centrais térmicas CTCC (febreiro 2009) = 10 millóns de m3 de gas/mes (120 millóns m3/ano) (D?)
  • Subministración á REDE nacional (ano 2008) = 850 millóns de m3 de gas/ano
  • Fornezo á REDE nacional (febreiro 2009) = 48 millóns de m3 de gas/ano (576 millóns de m3 de gas/ano)
  • TOTAL (A B) (ano 2008) = 1.000 millóns de m3 de gas/ano
  • TOTAL (C D) (febreiro 2009) = 744 millóns de m3 de gas/ano (extrapolando valores de febreiro 2009)

% Utilización (**)

  • - ano 2008 = 28,6 %
  • -Febreiro 2009 = 21,2 %

(*) Consumo convencional en Galicia segundo a CNE no seu "INFORME DE SUPERVISIÓN DO MERCADO COMERCIANTE POLO MIÚDO DE GAS NATURAL NO ANO 2007 CORRESPONDENTE A La COMUNIDADE AUTÓNOMA DE GALICIA" de data 19 de agosto de 2008.

(**) Resultado de dividir a cifra da columna "TOTAL (A B)" ou "TOTAL (C D)" entre os 3.500 millóns de m3 (capacidade da planta). Non incluímos o caudal de gas "exportado" á rede nacional porque a planta non se planificou para ese fin. (A capacidade nominal da planta regasificadora é de 412.800 m3/h - 37.800 GWh - , uns 3.500 millóns de m3/ano).

Segundo a táboa anterior e logo dun ano de actividade de plántaa regasificadora da ría de Ferrol podemos concluír o seguinte:
  • PRIMEIRO: A regasificadora da ría de Ferrol ten o monopolio da subministración de gas natural a Galicia e inxecta gas á rede nacional para que a actividade da planta non se "colapse".
  • SEGUNDO: Recoñecer que D. Juan Ignacio Unda, conselleiro da CNE, tiña razón cando expresou no seu VOTO PARTICULAR durante o Consello de Administración da CNE de data 18 de abril de 2002, que o mercado galego estaría abastecido suficientemente sen a necesidade da planta de regasificación pois se dispuña da seguinte subministración de gas: polo Sur (Portugal) 150.000 m3/h e por Asturias 200.000 m3/h. É dicir, un total de 3.000 millóns de m3/ano, cifra que excede en moito os 1.850 millóns rexistrados durante o primeiro ano de funcionamento da planta.
  • TERCEIRO: Tamén ENAGAS manifestou a mesma opinión no informe de data 31 de maio de 2002, enviado á Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas, indicando que "se se instalase soamente un máximo de 800 MW de potencia de ciclos combinados, a opción da planta resultaría moi onerosa para o sistema gasista". Continúa o informe sinalando que "a demora de entrada dun ciclo combinado suporía un sobre custo duns 3,7 millóns de euros ao mes" que pagarían os contribuíntes españois.
  • CUARTO: Pola información anterior e o ESCENARIO estimado de consumo, demóstrase que a Planta Regasificadora da ría de Ferrol NON ERA NECESARIA. Segundo estes datos, a regasificadora forneceu soamente un 28,6 % do gas previsto no informe da CNE.
  • QUINTO: Apréciase a ausencia dos 500 millóns de m3/ano de gas previstos para o grupo de industrias químicas do grupo Tojeiro e o funcionamento de tres ciclos combinados.
  • SEXTO: Se observamos o último Informe de ENAGAS (febreiro de 2009) "Boletín estatístico de gas", Galicia consumiu soamente 658 GWh durante o mes de febreiro a pesar das ondas de frío que se rexistraron neste mes (uns 735 millóns de m3/ano, moi por baixo dos 3.500 millóns da capacidade da planta), o que representa o 21% da cifra comprometida polos promotores da planta na solicitude de aprobación). Segundo este informe o COCIENTE DE UTILIZACION da regasificadora da ría de Ferrol foi dun 33% (incluíndo o gas "exportado" á rede nacional). Apréciase neste informe a case nula actividade dos ciclos combinados das Pontes. A planta de ciclo combinado de Sabón non funciona.

CONCLUSIÓNS: Polo dito anteriormente demóstrase que a planta de Gas da ría de Ferrol NON ERA NECESARIA. Demóstrase tamén os incumprimentos administrativos esixidos pola CNE e Dirección Xeral de Política Enerxética e Minas durante o proceso da APROBACION PREVIA para a instalación dunha planta de regasificación na ría de Ferrol supondo ademais, un incremento de custo ao sistema gasista español, como anunciaba ENAGAS, o cal deberemos soportar (pagar) todos os españois tal como establece o R.D.949/2001 e Orde Ministerial ECO/301/2002 (naqueles momentos) "INSTALACIÓNS DE GAS NO RÉXIME RETRIBUTIVO DO SISTEMA GASISTA NACIONAL".

Polo anterior non entendemos as razóns de querer forzar á administración a unha ampliación costosísima do gasoduto á meseta cando non é necesario nin para "exportar" o gas nin para recibilo. Tampouco entendemos as razóns para duplicar a capacidade de regasificación da planta dados os resultados operativos antes expostos e o dobre dano que produciría ao ecosistema da ría debido ao tipo de regasificación empregado (circuíto aberto) mediante auga de mar, pois se necesitarían circular aos regasificadores 600.000.000 de litros de auga fría ao día e impregnada con hipoclorito sódico.

NOTA: Os datos descritos neste Fundamento 7º foron recollidos das seguintes fontes:

a) INFORME SOBRE A PROPOSTA DE RESOLUCION DA DIRECCION XERAL DE POLITICA ENERGETICA E MINAS POLA QUE SE OUTORGA A -REGASIFICADORA DO NOROESTE SA- (REGANOSA) AUTORIZACION ADMINISTRATIVA PREVIA PARA A INSTALACIÓN DUNHA PLANTA DE RECEPCION, ALMACENAMENTO E REGASIFICACION DE G.N.L. EN MUGARDOS (A Coruña) - 18 de abril de 2.002.

b) Boletíns estatísticos da CNE e ENAGAS.

c) Informe de ENAGAS de data 31 de MAIO de 2002 SOBRE A NECESIDADE E REPERCUSIÓNS NO SISTEMA GASISTA DA PLANTA DE REGASIFICACIÓN SOLICITADA POR REGASIFICADORA DO NOROESTE, S.A.

__________________________________________

A FPG aposta pola unidade da esquerda nacionalista

RESOLUCIÓN POR UNHA REFORMULACIÓN POLÍTICA E DA ESQUERDA NACIONALISTA

Atravesan Galicia e o Mundo enteiro por unha conxuntura de profunda crise socioeconómica. O modelo capitalista e o sistema imperialista demostraron o seu fracaso: deben ser removidos. Unha nova orde social debe ser establecida. Baixo ningún concepto se pode consentir que aqueles -unha minoría- que nos levan á ruina e á miseria sigan dominando á inmensa maioría da humanidade.

Na área xeográfica que nos tocou vivir, o goberno PSOE é incapaz de atopar sequera un paliativo á crise. E non é capaz, simplemente, porque tal paliativo non existe. Aproveita, logo, o PP para intervir coa súa demagoxia buscando a recuperación do poder político.

En Galicia, un goberno pusilánime, feble e aínda ofertado no mercado electoral en dúas marcas (BNG, PSOE) forzadamente diferenciadas, que non tan distintas na inspiración e nas formas de gobernar, resulta expulsado da súa posición, por non ter respondido ás demandas de renovación e saneamento político que unha parte do electorado esixía. Nin sequera certos pormenores correctores do neoliberalismo introducidos a última hora no programa electoral do BNG (Banca nacional, ICO galego…) conseguiron frear a sangría de votos, porque xa non eran cribles.

Retorna, naturalmente, ao goberno autonómico, o PP. E faino nun momento de debilidade dos movementos nacionalistas -de dereitas ou de esquerdas- no Estado español agudizado por un ascenso do discurso centralista de tintes neofascistas que nos nega como pobos, a vascos, cataláns e galegos. Teñen a perspectiva de recuperar tamén o goberno central, coa idea de homoxeneizar o territorio, e liquidar os avances de autogoberno e de identificación cultural das nosas nacións. Vai ser logo, a inmediata, unha lexislatura ben dura para o movemento social emancipador.

De maneira que só podemos pensar nunha consigna: UNIDADE. Unidade do pobo contra o capitalismo e contra o colonialismo económico e cultural.

En maio de 2006 diciamos:

O plenario da V Asemblea Nacional da FPG outorga mandato expreso e urxe ó novo Comité Central do partido, a poñer en marcha todas as iniciativas que se consideren necesarias para promover os máis amplos acordos con todas aquelas persoas, colectivos e organizacións interesados nun proceso de Reconstrución Orgánica da Esquerda Nacionalista.

Este proceso, que sen dúbida requirirá esforzos dialécticos e a superación de toda sorte de actitudes sectarias, deberá producir froitos efectivos a curto prazo e nunca máis alá do mandato do actual goberno autonómico.

A FPG está disposta a pasar a un total segundo plano, e mesmo ó sacrificio das súas siglas se iso fose considerado imprescindible no proceso de reconstrución; mentres, seguiremos aportando o noso esforzo militante para que o pobo de Galicia, as súas clases traballadoras, conten cunha alternativa clara de liberación nacional e de emancipación total”.

A día de hoxe estas palabras teñen, se cadra, maior vixencia. No seo do nacionalismo prodúcese unha situación de catarse total, ou iso nos gustaría. Esta catarse, provocada por uns malos resultados electorais, debería sobardar tal escenario -o electoral-, e contemplar unha análise e reconsideración total da nosa sociedade e da nosa terra. Ábrese un proceso de reflexión que levará un tempo maior do que poida ser o debate dunha organización a nivel interno. O nacionalismo popular ten expresións sociais que superan os lindes dunha única sigla.

Pero o curso da historia non se detén e algo deberemos facer de inmediato para impedir a ocupación completa da nación polas dereitas. A FPG reclama a reformulación do movemento nacional-popular sobre a base do ideario e do carácter de clase que inspirou o nacionalismo contemporáneo e que tan bos resultados ten dado a nivel político, veciñal, cultural, agrario e sindical; iso si, renovado e reorientado en función dos cambios socioeconómicos e culturais producidos en Galicia e no seu contorno. Ou sexa, propoñemos un profundo debate, para o que nós aportamos unha alternativa claramente de esquerda.


Cando dicimos “de esquerda” falamos de:
  • República: o exercicio do poder perténcelle ao pobo. Democracia participativa e horizontal. Dereitos individuais, pero dereitos sociais. Denuncia da Monarquía.
  • Liberdade dos pobos. Dereito de Galicia á autodeterminación nacional. Anticolonialismo socioeconómico e cultural.
  • Igualdade social.
  • Igualdade real entre as mulleres e os homes.
  • Prioridade do público sobre o privado. Creación dunha banca e de industrias de maioría pública. Acabar coa privatización dos servizos públicos.
  • Laicismo, aconfesionalismo.
  • Igualdade racial e das culturas. Ningunha discriminación.
  • Defensa inquebrantábel do idioma galego.
  • Defensa do territorio e da natureza. Protección dos patrimonios material e inmaterial.
  • Internacionalismo de clase. Solidariedade entre os pobos.

Para que se entenda, referímonos a:
  • Denuncia do marco xurídico-político, aínda que participemos nas súas institucións. Proposta de superación do marco constitucional de 1978 e do Estatuto de Autonomía. Denuncia da normativa electoral en todos os planos: limitación do gasto electoral, igualdade real nos medios de comunicación, voto da emigración.
  • Non á privatización dos servizos públicos, reversión das concesións á institución correspondente. Acabar coa política de creación de entes ou empresas paralelas á administración, algunhas con maioría de capital privado, como TRAGSA, SEAGA, Consorcio do Benestar, SOGASERSO, Fundación da Cidade da Cultura, Reversos, AXEGA…
  • Denuncia dos atentados contra a natureza: planos acuícola e eólico.
  • Prohibición de asistencia dos cargos públicos, como tales, a procesións e ofrendas de carácter confesional.
  • Atención especial ao movemento social, ás organizacións de traballadoras e traballadores. Potenciación de foros sociais como lugar de encontro e debate que estimulen ás organizacións políticas de esquerdas. Representatividade destes nas tomas de decisións.
  • Relacións internacionais con organizacións e movementos de esquerda. Denuncia do Galeuscat (BNG,CiU, PNV).
Neste contexto, cal é o papel que lle corresponde á FPG? Talvez non foi ben interpretada ou non soubemos expresar a nosa autocrítica no documento de valoración dos resultados electorais. Recoñeciamos alí “as eivas de implantación, de organización e políticas do noso partido” e reiterámolo agora: a FPG ten unhas deficiencias que nos impiden facer chegar ás traballadoras e aos traballadores de Galicia a nosa alternativa partidaria cunha capacidade real de contribuír a un cambio cualitativo na política nacional.

E isto é así, a pesar dos esforzos que vimos realizando e das propostas que decote presentamos nos máis diferentes planos: no mundo sindical; no cultural e de defensa da lingua; na comunicación e no debate das ideas; no municipal; na loita contra o urbanismo salvaxe…

Mais desta situación non se pode concluír que os principios polos que vimos loitando non sexan válidos e imprescindíbeis para a emancipación total do noso pobo. Talvez sexa precisamente a firmeza na defensa deses principios e a dificultade en conseguir as metas establecidas o que empece a súa asunción por máis amplos sectores da sociedade.

En todo caso, a FPG expresa a súa disposición a proseguir no diálogo con todos os colectivos, organizacións, asociacións, persoas interesadas no debate -que debe ser fundamentalmente de ideas e de estratexias- para unha reformulación política, nomeadamente, da esquerda nacionalista en Galicia.
___________________

frentepopulargalega.org
____________________

Vindeiros eventos e actividades de ADEGA

28 de marzo: "A Hora do Planeta"

Este 28 de marzo, das 20:30 ás 21:30h, tes una cita co Planeta para demostrar que a loita contra o Cambio Climático é posíbel.

A iniciativa de WWF na que participa ADEGA xunta con outras organizacións é a maior campaña en defensa do medio ambiente da historia, na que participarán 1.000 milóns de persoas. A Hora do Planeta 2009 involucrará aos gobernos, ciudadáns e empresas nunha acción conxunta para chamar a atención sobre os efectos do quecemento global e esixir aos líderes políticos que actúen para controlar as emisións de CO2 antes de que sexa demasiado tarde. Até agora, máis de 1.700 cidades de 80 países comprometéronse a apagar as luces dos seus edificios máis emblemáticos, como xesto simbólico de apoio á Hora do Planeta.
Pica para máis información:

http://www.wwf.es/que_hacemos/cambio_climatico/la_hora_del_planeta_2009/

29 de marzo: novo ROTEIRO de ADEGA-Lugo. Da Ribeira Sacra ao Courel

Con estes roteiros tratamos de combinar o obxectivo lúdico co reivindicativo: ao tempo que camiñamos, gozamos da natureza e coñecemos o noso país, procuramos que a nosa presenza sirva para mover conciencias, denunciar agresións ambientais, sobresaír o valor ecolóxico dos nosos espazos naturais e reclamar a súa protección. Nesta ocasión faremos unha terceira visita ao Courel(dende Orxais até Froxán).

O percorrido será de dificultade media e de 10 km de lonxitude, ampliable a 13 km desde Orxais (pertencente á comarca da Ribeira Sacra) até o pobo de Froxán (inmerso no Courel). Nos dous primeiros quilómetros atravesaremos a Montaña do Lor no Concello de Quiroga. Dende os 935 metros do Alto do Capelo, pódese ollar todo o canón do Lor, dende o Cebreiro até Vilachá e dende Manzaneda até os Ancares. Logo baixaremos case todo o camiño durante sete quilómetros até o río Lor para tornar cara Froxán. No camiño atoparemos unha sorprendente confluencia de climas, de ríos, de montes, de luces e de sombras, … Incrible herdanza arqueolóxica, arquitectónica, etnográfica, xeolóxica, natural e cultural!

DOMINGO, 29 de MARZO
  • Normal..............................................................................15 €
  • Estudantes, xubilad@s e no paro..........................................12 €
  • Socios/as...........................................................................10€
  • Até 17 anos....................................................................... 5 €
SAÍDA: diante da Escola de Maxisterio de LUGO ás 9 da mañá.
Imprescindible anotarse chamando ao 679113718 (Mari Luz), ou 982240299 (local de ADEGA Lugo)
Levar roupa e calzado axeitados e comida para o camiño.
O bo humor é cousa de todos/as.


Próximos roteiros de ADEGA
  • 19 de abril: Pena Trevinca
  • 24 de maio: Serra do Xurés
  • 20 e 21 de xuño: Monte Invernadoiro
  • Do 30 de marzo ao 5 de abril: Calendario Fenolóxico 2009
fenoloxia09.jpgAo igual que en 2008, ADEGA e o Proxecto Ríos convídanvos a participar no informe sobre a fenoloxía aplicada aos cursos fluviais.

Parte do principio de que os ciclos dos seres vivos son valiosos indicadores do clima, servindo para valorar a repercusión que a mudanza climática está a ter sobre as especies. Mediante saídas e cubrindo unha sinxela ficha pretendemos elaborar un mapa sobre a situación das árbores de ribeira. Esta actividade, concentrada no periodo do 30 de marzo ao 5 de abril, mostraranos unha “instantánea” da situación das especies seleccionadas ao longo do país, analisando o estado de floración no se atopan diferentes árbores e plantas.

Baixa a Ficha fenoloxica 09.pdfFicha Fenolóxica 2009

É moi interesante que os que xa iniciachedes o traballo no 2008 o continuedes nesta xeira e os que esteades interesados/as en participar no lo fagades saber mandando un mail a pacobanhobre@adega.info

Podes baixar tamén o Informe fenoloxico 2008.pdf Informe Fenolóxico 08 cos resultados correspondentes ao pasado ano.

Máis información: Local nacional (981 570099) ou na nosa web:
www.adega.info
______________________