Baixo o pretesto da necesidade de reducir o déficit público, onte xoves, 20 de Maio de 2010, o
Goberno Español, reunido no
Consello de Ministros aprobou un
Real Decreto Lei e tres
Acordos complementarios para, segun di, "
acelerar a redución do déficit público e avanzar no proceso de consolidación fiscal". As medidas extraordinarias adoptadas só afectan ao gasto público e para nada aos ingresos, para os cais xa hai unha medida insolidaria como é o aumento do IVA en varios puntos e diferentes tramos. O goberno di "
que perseguen recortar o déficit en 15.250 millóns de euros en dous anos, o que supón o 1,5 puntos do PIB".
Estas medidas aprobadas onte no Consello de Ministros son a concreción das medidas anunciadas polo presidente do Goberno a semana pasada no Congreso dos Deputados.
O Goberno Español xustifica as medidas adoptadas, por considera-las "
necesarias" e "
imprescindíbeis" e "
que un Goberno 'responsábel' tíñaas que tomar". E encuadra as medidas no marco dunha situación económica que afecta a toda Europa e en consonancia coas abordadas noutros países da zona euro.
As medidas incluídas no
Real Decreto Lei concrétanse na redución dun 5% dos salarios públicos, a suspensión da revalorización das pensións en 2011, a suspensión do réxime transitorio de xubilación parcial, a eliminación da retroactividad en prestacións por dependencia, a eliminación do chamado cheque bebé e o recorte do gasto farmacéutico.
As mesmas fontes explicaron tamén que o decreto -que se publicará o sábado ou o domingo- podería debaterse a próxima semana no Congreso, aínda que para isto é necesario que todos os grupos parlamentarios estean de acordo en que así sexa.
Pola importancia do asunto do que estamos a falar que xa provocaron mobilizacións en todo o Estado e o anuncio dunha posíbel Folga Xeral, de entrada, na Administración Pública, publicamos a continuación a
referencia do Consello de Ministros concretada no
REAL DECRETO LEI polo que se adoptan medidas extraordinarias para a redución do déficit público.
Transcribimos o texto publicado na Web do Goberno Español
Economía e Facenda
PLAN DE MEDIDAS EXTRAORDINARIAS PARA REDUCIR O GASTO PÚBLICO EN QUINCE MIL MILLÓNS MÁIS EN DOUS ANOS
* O Real Decreto Lei aprobado hoxe permitirá pechar o ano 2011 cun déficit do 6 por 100 do PIB para o conxunto das Administracións Públicas fronte ao 7,5 por 100 previsto anteriormente.
* As medidas aprobadas tratan de distribuír o esforzo de forma equitativa entre toda a sociedade e implican ao conxunto das Administracións Públicas.
* O plan reducirá o gasto público en 5.250 millóns de euros adicionais leste mesmo ano e noutros 10.000 millóns máis en 2011.
O Consello de Ministros aprobou un
Real Decreto Lei e
tres Acordos polos que se adoptan medidas urxentes para reducir o déficit público. Trátase dun conxunto de iniciativas en distintos ámbitos da Administración, deseñado co obxectivo principal de acelerar a senda de consolidación fiscal prevista no
Programa de Estabilidade e Crecemento e que permitirá pechar o exercicio de 2011 cun déficit público do 6 por 100 do PIB, fronte ao 7,5 por 100 previsto inicialmente.
Este plan extraordinario de axuste subliña a contribución española á estabilidade da moeda única e á resposta coordinada que os países membros da Unión Monetaria decidiron dar ás turbulencias que afectaron nas últimas semanas ás economías do euro, e que aconsellaron acelerar os plans de consolidación fiscal previstos en boa parte dos países da área.
Do mesmo xeito, enmárcase tamén dentro do compromiso firme do Goberno coa sustentabilidade das finanzas públicas, que xa se concretou nos Orzamentos do Estado de 2010, cun recorte do gasto corrente equivalente ao 0,8 por 100 do PIB, e no que se profundou aínda máis coa Actualización do Programa de Estabilidade e Crecemento que se remitiu a Bruxelas o pasado mes de xaneiro e que deixou sentado o obxectivo de reducir o déficit público español ao 3 por 100 do PIB en 2013.
Ese mesmo documento detallaba os instrumentos cos que se alcanzaría ese obxectivo: o Plan de Acción Inmediata 2010, que supuxo unha redución de cinco mil millóns de euros, a través de acordos de non dispoñibilidade, nos gastos orzados polo Estado para o presente exercicio; os Acordos Marco con Comunidades Autónomas e Corporacións Locais para implicar ás entidades territoriais no senda de consolidación fiscal; e o Plan de Austeridade 2011-2013, que expón un recorte xeneralizado das partidas do gasto público para alcanzar un aforro equivalente ao 2,6 por 100 do PIB. Tamén definía unha senda de redución do déficit para cada unha das Administracións Públicas, segundo a cal o déficit do conxunto do sector público seguiría o seguinte camiño: 11,2 por 100 en 2009; 9,8 por 100 en 2010; 7,5 por 100 en 2011; 5,3 por 100 en 2012; e 3 por 100 en 2013.
As medidas aprobadas hoxe modifican esta senda, concentrando case dúas terceiras partes do axuste entre 2010 e 2011 e deixando para os dous últimos anos do programa apenas un terzo da consolidación total, de modo que agora quedaría establecida en 9,3 por 100 en 2010; 6 por 100 en 2011; 4,4 por 100 en 2012; e 3 por 100 en 2013. Para conseguilo, o Goberno aprobou neste Real Decreto Lei e nun dos acordos unha serie de medidas de axuste en diferentes ámbitos. E, por outra banda, expón a comunidades autónomas e corporacións locais novos acordos marco, para que as entidades territoriais tamén cooperen neste novo obxectivo, máis ambicioso, de consolidación fiscal.
Medidas incluídas no Real Decreto Lei
O contido do Real Decreto Lei concreta as medidas de axuste que se adoptarán nas próximas semanas para conseguir esa redución adicional de 1,6 puntos do PIB do déficit público en 2011. O aforro previsto no gasto público é de 5.250 millóns adicionais en 2010 e outros 10.000 millóns en 2011.
Redución dun 5 por 100 dos salarios públicos
O Real Decreto Lei establece unha redución media do 5 por 100 en termos anuais dos salarios dos empregados públicos, que se aplicará con criterios de progresividad para minimizar os seus efectos sobre os salarios máis baixos. A escala oscilará entre o 0,56 por 100 e o 7 por 100 en función do nivel de ingresos do grupo profesional, afectará ao persoal de todas as Administracións Públicas e aplicarase tanto sobre as retribucións básicas, como sobre as complementarias. Os altos cargos verán reducidos os seus salarios entre un 8 por 100 e un 15 por 100.Esta redución farase efectiva nas nóminas a partir do mes de xuño, e os salarios quedarán conxelados para o ano 2011.
O aforro que supón esta medida para a Administración Xeral do Estado cuantifícase en 535 millóns de euros en 2010 e en 1.035 millóns en 2011. Para as Administracións Territoriais suporá un aforro de 1.765 millóns este ano e 3.465 millóns, o próximo.
Suspensión da revalorización das pensións en 2011
En segundo lugar, queda suspendida excepcionalmente a revalorización das pensións durante o ano 2011, coa excepción das prestacións máis baixas do sistema, é dicir, as non contributivas, as contributivas que reciben complementos de mínimos e as do antigo réxime do SOVI non concorrentes con outras. En 2010, as pensións manterán o seu poder adquisitivo, procedéndose á súa revalorización nos termos que establece a lei no caso de que o Índice de Prezos ao Consumo de novembro supere a subida prevista do 1 por 100. Esta medida achegará 1.400 millóns de euros ao axuste no réxime de Seguridade Social e outros 130 millóns no de Clases Pasivas do Estado.
Suspensión do réxime transitorio da xubilación parcial
O texto aprobado hoxe adianta, así mesmo, con efectos a partir do próximo 1 de xuño de 2010, a eliminación do réxime transitorio de xubilación parcial previsto na Lei de Medidas en Materia de Seguridade Social, cuxa suspensión estaba prevista para o 1 de xaneiro de 2013 e que prevía uns requisitos menores no acceso á xubilación parcial ata esa data. Así, para acceder á xubilación parcial haberá que ter un mínimo de 61 anos, cotizar un mínimo de trinta anos e traballar un mínimo de seis anos na última empresa. A redución no número de pensións que se derivará desta medida xerará un aforro total de 400 millóns de euros no conxunto dos dous anos, dos cales 250 millóns xa se restarán este mesmo ano, sumándose a esta cifra 150 millóns adicionais en 2011.
Eliminación da retroactividad en prestacións por dependencia
A partir do próximo 1 de xuño, fixarase un tempo máximo de seis meses para a resolución das solicitudes sobre o recoñecemento da situación de dependencia e a prestación a recibir. Esta medida permitirá eliminar atrasos na recepción dos servizos e prestacións por parte dos beneficiarios e achegará unha maior eficacia no gasto público, xa que eliminará a conta por pagos derivados da aplicación do principio de retroactividad cando este recoñecemento atrasábase. O
Real Decreto Lei establece, así mesmo, a posibilidade de aprazar ata un máximo de cinco anos o pago dos dereitos de retroactividad xerados ata agora. A aplicación desta medida orixinará un aforro de trescentos millóns de euros en 2011, dos que douscentos millóns corresponderán ao Estado e cen millóns ás Administracións Territoriais.
Eliminación do "cheque-bebé"
O Real Decreto Lei tamén deixará sen efecto, a partir do 1 de xaneiro de 2011, a dedución de 2.500 euros por nacemento e adopción no IRPF, tamén coñecida como "
cheque-bebé", así como a prestación económica de pago único da Seguridade Social por nacemento e adopción que se estableceu simultaneamente. O aforro estimado pola supresión deste réxime será de 1.250 millóns de euros.
Recorte do gasto farmacéutico
Esta medida ten o obxectivo de avanzar na optimización do gasto sanitario, que xa recibiu un notable impulso como consecuencia do Real Decreto Lei de racionalización do gasto farmacéutico con cargo ao Sistema Nacional de Saúde. O texto aprobado hoxe establece un desconto obrigatorio do 7,5 por 100 ao Sistema Nacional de Saúde nas vendas dos medicamentos excluídos do sistema de prezos de referencia, unha rebaixa nos prezos dos produtos sanitarios do 7,5 por 100 xeneral e do 20 por 100 nos absorbentes, e a adecuación do número de unidades dos envases de medicamentos á duración estandarizada dos tratamentos, así como a dispensación de medicamentos en unidosis. O Goberno estima o aforro total destas medidas en 1.300 millóns de euros. Ao redor de 275 millóns xa se poderán detraer do gasto público leste mesmo ano.
A cordo de non dispoñibilidade e plan de revisión
O Consello de Ministros tamén aprobou no día de hoxe un acordo que concreta, por unha banda, a non dispoñibilidade de créditos por valor de 2.425 millóns de euros dentro dos
Orzamentos Xerais do Estado de 2010 para dar cumprimento ao axuste adicional aprobado hoxe e, por outra, o Plan de Revisión do Gasto do Estado para o período 2011-2013, que prevé un recorte de 2,4 puntos do PIB do gasto público.
O acordo polo que se declara a non dispoñibilidade de créditos por 2.425 millóns nos Orzamentos de 2010 instrumenta o recorte adicional de gasto público aprobado no día de hoxe, que se corresponde a unha redución de 2.125 millóns de euros en investimentos e de 300 millóns en Axuda Oficial ao Desenvolvemento.
O Plan de Revisión do Gasto 2011-2013 concreta a estratexia que seguirá a Administración do Estado para, xunto ás medidas adoptadas para 2010 tanto nos Orzamentos como no Plan de Acción Inmediata e no Real Decreto Lei aprobado hoxe, reducir o déficit do Estado desde o 6 por 100 do PIB previsto para este ano ata o 2,1 por 100 fixado como obxectivo para 2013 dentro da
Actualización do Programa de Estabilidade e Crecemento.
Polo lado do gasto son tres os factores esenciais que contribuirán a este axuste:
a retirada das medidas transitorias, o menor gasto por prestacións por desemprego, como consecuencia dun escenario de progresiva recuperación económica, e, para rematar, as medidas de axuste que o Goberno vai aplicar nos próximos tres exercicios. Son as seguintes:
* Conxelación das retribucións do persoal ao servizo do sector público estatal durante 2011, tras a rebaixa do 5 por 100 prevista para 2010.
* Aplicación da taxa de reposición do 10 por 100 nas ofertas de emprego público durante 2011, 2012 e 2013
* Redución nun 15 por 100, en termos nominais, nos gastos en bens correntes e servizos
* Aplicación de acordos de non dispoñibilidade á investimentos de infraestruturas en 2010 e 2011, e axuste ás necesidades de consolidación nos dous exercicios seguintes. Redución nun 25 por 100 do resto de investimentos no período 2011-2013.
* Redución en cincocentos millóns da Axuda Oficial ao Desenvolvemento en 2011, adicionais aos trescentos millóns recortados en 2010.
* Redución doutros gastos da Administración Xeral do Estado no volume necesario para facelos compatibles cos obxectivos de estabilidade acordados
Ademais, o
Plan de Revisión do Gasto Público establece unha serie de directrices xerais ás que se deberán someter todos os departamentos á hora de definir os seus programas de gasto e que obrigarán, por exemplo, a destinar á redución do déficit calquera incremento adicional dos ingresos, a que calquera nova actuación de gasto supedítese aos obxectivos de consolidación fiscal ou a adoptar novas medidas de control do gasto público no caso de que se produzan desviacións á alza respecto do obxectivo previsto.
Modificación dos acordos marco con Comunidades Autónomas e Entidades Locais
A Actualización do Programa de Estabilidade e Crecemento remitido a Bruxelas o pasado mes de xaneiro xa establecía que, para dar maior eficacia e alcance ao Plan de Austeridade previsto no marco da Administración Xeral do Estado, subscribísense senllos acordos marco con Comunidades Autónomas e Corporacións Locais para implicar ás administracións territoriais, que xestionan máis de dúas terceiras partes do gasto público, no obxectivo de consolidación fiscal para 2013.
Comunidades Autónomas e Corporacións Locais subscribiron fai unhas semanas, no marco do Consello de Política Fiscal e Financeira e da Comisión Nacional de Administración Local respectivamente, devanditos acordos marco, formalizando así o seu compromiso coa senda de redución do déficit establecida no Programa de Estabilidade e Crecemento.
En liña co axuste de gasto para a Administración Xeral do Estado contido no Real Decreto Lei de medidas extraordinarias para acelerar a redución do déficit público, o Consello de Ministros aprobou, paralelamente, novas propostas para modificar estes acordos marco aprobados, co obxectivo de obter un aforro adicional de 1.200 millóns de euros nos gastos das administracións territoriais en 2011, dos cales mil millóns asignar ás Comunidades Autónomas e douscentos millóns ás entidades locais.
Esta nova proposta reforzará a condicionalidad para autorizar as operacións de endebedamento das Comunidades Autónomas que supoñan un incremento da débeda pública. No ámbito das Entidades Locais, mellorarase o control económico financeiro e aprazaranse as operacións de endebedamento a longo prazo ata 2012.
Fonte:
http://www.la-moncloa.es/
__________________