luns, setembro 26, 2011

A doutrina do Shock - Baseado no libro de Naomi Klein - Documentario Subtitulado

Naomi Klein nunha conferencia na Universidade de Loyola, Chicago.

'Un estado de shock non é só o que nos sucede cando ocorre algo malo, é o que nos pasa cando perdemos a nosa narrativa, a nosa historia, cando nos desorientamos.

Un período de crise como o que estamos vivindo é un bo momento para pensar na historia'.

Pouco máis de 78 interesantes minutos que paga a pena parar-se a ver, a situación actual da chamada "Crise" e como no-la presentan, algo máis que un parecido.


WebIslam


"Baseada no libro de Naomi Klein, “A doutrina do shock” trata do auxe do chamado “capitalismo do desastre”. Este insta os gobernos a aproveitar períodos de crises económicas, guerras, desastres naturais, ataques terroristas e epidemias, para saquear os intereses públicos e levar a cabo todo tipo de reformas a favor do libre mercado. Medidas tan desapiadadas que só puideron imporse mediante o medo, a forza e a represión. A película rastrexa as orixes deste capitalismo salvaxe nas teorías radicais do Premio Nobel de Economía Milton Friedman e a súa posterior implementación en todo o mundo, desde as ditaduras en Chile ou Arxentina dos anos 70, á Gran Bretaña de Margaret Thatcher, a Rusia de Yeltsin, ou as non tan afastadas invasións neoconservadoras en Afganistán e Iraq" [da web de Fiare Galiza].

“A doutrina do shock” no  buscador de Google.

Fonte: http://www.webislam.com/?idv=2599
_________________

indignad@s e Comprometid@s polo dereito á vivenda


Na tarde deste último Domingo do mes de Setembro, de moito calor e humidade sobre un centenar de persoas manifestaban-se polo dereito a vivenda, convocatoria que a nivel estatal realizaba a Plataforma de Afectados pola Hipoteca, e en Ferrol apoiada pola Asemblea local do Movimento 15-M e a Rede de Converxencia Social "Praza Pública". Foron numerosas mobilizacións en pobos e cidades de todo o Estado. En Ferrol con saída ás 6 da tarde desde a Praza da Porta Nova [Praza de España] partiu a mobilización polo dereito á vivenda, stop aos desafiuzamentos, pola dazón en pago [cancelación da hipoteca coa entrega das chaves], polo aluguer social, ... despois dunha hora de percorrido polas rúas de Ferrol, rematou cunha concentración na Praza do Concello, renomeada pol@s indignad@s e Comprometid@s da #acampadaferrol como "Praza 15-M", onde tiveron lugar varias intervencións.

Foto cedida polo compañeiro José Álvarez Crucio, do Colectivo Ártabra 21.
_________________

Novo programa d'O Recuncho en Rádio Filispim, no 93.9 da FM e a través de internet, este Martes 27 de Setembro


Este Martes 27 de Setembro de 2011, de 18:30 a 19:30 horas, no 93.9 da FM: "O Recuncho" nº 65, o programa semanal da A. C. Fuco Buxán en Rádio Filispim.

En Internet no 93.9 FM Ràdio FilispiM [ou neste mesmo sitio de Ártabra 21]. 

Cos seguintes contidos:
  • No estudo: Juan C. Valle “Karlotti”, falará de “Lendo Poesía” a tertulia literaria.
  • O Espertar da Razón, de José Torregrosa: Amnistía Internacional.
  • O Foro Social Ferrolterra.
  • Os Libros, por Víctor G. Novás.
  • Sección Poética: León Felipe.
  • Música e Novas de Fuco Buxán
Audición en directo, en Internet: http://giss.tv:8000/radiofilispim.ogg

Todos os programas en : http://recunchofuco.blogspot.com

Teléfono para participar en directo: 981371040

E-mail: opafuco@gmail.com
--
"O recuncho", o programa da asociación cultural Fuco Buxán
en Radio FilispiM, 93.9 FM

http://www.recunchofuco.blogspot.com

http://fucobuxan.net/

Enviado por:
Miguel Castro Serantes
-opafuco@gmail.com-
25 de setembro de 2011 23:39
__________________

Propaganda, ... Por Amadeo Varela

Por Amadeo Varela [*]
26.09.2011


De vez en cando, os responsables da Planta de Gas de Mugardos, aparecen nos medios de comunicación acompañados de grupos de invitados, para louvar as excelencias das instalacións e dos seus sistemas de seguridade e, os beneficios que estas aportan a Galicia e a os galegos. Un día son os alumnos dun colexio, outro os compoñentes dunha coral ou rondalla, outro un grupo de profesores, ou de deportistas, ou calquera outro colectivo, que son utilizados como propaganda gratuíta, como unha demostración da bondade e eficiencia da planta. A min paréceme que toda esa “parafernalia” propagandística é froito da mala conciencia de aqueles que saben que as cousas fixéronse mal e incluso diría que ilegalmente.

Eu non entro a discutir temas dos que non teño suficientes coñecementos, pero hai detalles que non precisan de títulos universitarios para poder opinar con certas garantías. Por exemplo, se Reganosa é boa para os galegos, a min aínda non me chegaron os beneficios, aínda que si me chegou a preocupación; se alguén opina que o impacto ambiental non é negativo, ou non sabe o que é ambiental, ou cre que a xente é parva; e se alguén di que non é perigosa, que me explique por que en USA e en Italia negan os permisos para semellante industria e por que un de cada catro buques gaseiros tiveron que pospoñer a súa entrada na ría polas difíciles condicións marítimas. Por outra parte, pregunto eu: ¿A Planta de Gas fora da ría, non sería igual de boa para os galegos?

Entendo que tras toda esa propaganda agáchase un solapado intento de descualificar a aqueles que, insistentemente, fan oír a súa voz reclamando o traslado de Reganosa para fora da ría. Hai sitio mellor para poñela e eles sábeno. Polo tanto, que deixen de intoxicar á opinión pública, porque o pobo de Ferrol é apático e resignado e aguanta, como si estivese durmido todo o que lle botan, pero non é parvo e puidera ser que se canse de tanta tomadura de pelo. Claro que iso é bastante difícil, así que seguiremos dicindo que chove mentres… Oxalá que non sexa unha traxedia o que nos faga espertar.


[*] Amadeo Varela Rodríguez -Ferrol 1936, foi traballador de BAZAN, é o autor de "Recordos do vello Racing" publicado no 2000, "Bazan e Ferrol - Unha simbioses perfecta?" (a historia dunha época, "... detrás de cada barco que nace, hai moitas horas de esforzo. Nesa tarefa, miles de traballadores foron gastando a súa saúde e a súa vida".) publicado no 2003 e coautor de "Retallos da Memoria II" ("Memorias de neno" sobre a súa vida de pequeno nunha familia republicana perseguida), publicado no 2009. Autor de numerosas cartas e artigos na prensa local. Autor de sitios na rede sobre Ferrol. Cofundador da Asociación San Fernando para defender o Patrimonio Histórico do barrio ferrolán de Recimil contra a súa pretendida demolición, membro do Colectivo Recimil co que promoveu a Plataforma Ártabra 21 e a Plataforma en Defensa dos Espazos Públicos. Na actualidade forma parte do Colectivo Ártabra 21.
____________

Nota informativa da Administración do blogue Ártabra 21


O pasado 24 de Setembro, foi atacado o noso blogue a través dunha vulnerabilidade localizada no contador de visitas externo, instalado no noso blogue desde hai anos ao inicio da súa publicación, introducindo código de contido sospeito que facía rebotar, a través dun 'script' que instalou un 'robot', a 'software malicioso' que está hospedado en dous dominios fóra do noso blogue, o que obrigou a bloquear o noso blogue, pouco máis de 24 horas, como medida seguridade.

En ningún momento foi instalado no noso blogue 'software malicioso' (malware), nen por nós nen por terceir@s.

Eliminado o 'script' e reparada a vulnerabilidade, volvemos a estar na rede.

Saúde !

Ferrol, 26 de Setembro de 2011

Administración de Ártabra 21


______________

sábado, setembro 24, 2011

Foro Social de Ferrol Terra - Galería Fotográfica dos actos do 23 de Setembro de 2011 - Audio da retransmisión en directo desde Rádio Filispim


Deu comezo o Foro Social de Ferrol Terra, este 23 de Setembro, cunha manifestación e unha actuación músical

Máis dun cento de persoas transcorreron polas rúas de Ferrol, baixo o lema "Outra Comarca, outra Democracia, outra Vida", a manifestación partiu de Esteiro e rematou no Cantón de Ferrol onde, varias persoas, leron un manifesto e posteriormente comezou a actuación músical, con voces indignadas e comprometidas como as de Memela  d'As Cantareiras de Trasancos, Manolo Bacallao, Fefi e Jorge Mirancos.

Audio de Rádio Filispim:



Descargar o audio

Fonte do Áudio: http://opaii.blogspot.com/2011/09/programa-especial-manifestacion-foro.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Fonte: http://forosocialdeferrolterra.blogspot.com/
______________________

mércores, setembro 21, 2011

Programa do Foro Social de Ferrol Terra que se vai celebrar os días 23, 24 e 25 de Setembro

PENSANDO EN GLOBAL, ACTUANDO NO LOCAL
Foro Social de Ferrol Terra
Ferrol, 23, 24 e 25 de Setembro de 2011
Salón de actos do Campus de Esteiro - Ferrol da UDC

O Venres 23 de Setembro, está previsto celebrar unha Manifestación ás 19:00 hs. e posteriormente unha Actuación Musical de 20:30 a 23:00 hs. onde participaran voces indignadas e comprometidas.

Nota: A manifestación non estará convocada polo Foro Social, senón polas organizacións promotoras do Foro [*] e quen se quixera somar.


Programa para o Foro Social de Ferrol Terra.

A dinámica do Foro será, exposición de dous temas, con descansos de 15 minutos, e debate deses temas en asemblea.

A continuación relacionamos as distintas mesas de exposición cos seus relatores e relatoras. Hai que lembrar que as mesas teñen como obxectivo introducir-nos no tema de debate e achegarnos a outras experiencias, ou a visións globais que nos permitan logo, na asemblea, realizar un debate frutífero que serva para os obxectivos do Foro Social: fomentar diálogos, propiciar dinámicas de colaboración, criar alternativas e redes para a acción local.


SÁBADO 24 de Setembro


09:30 hs.

O Movemento 15-M , que hai de novo?
Os medios convencionais e o 15-M. Aportacións ao altermundismo. O cuestionamento do modelo “democrático” actual, apuntalar ou transformar? As ensinanzas do 15-M.
  • Presenta a Mesa: Lupe Ces Rioboo, activista social, integrante da Marcha Mundial das Mulheres. 
Mesa:
  • Sechu Sende, escritor, profesor e activista de Aulas Indignadas e Comprometidas. 
  • Martinha Suárez Martínez, activista da #acampadaferrol.
  • Jordi Calvo Rufanges, economista, activista social e investigador sobre os movimentos sociais.

10:45 hs.

Descanso 15 minutos


11:00 hs.

Son posíbeis outros medios de comunicación?
Forzar os medios ao cambio, ou cambiar de medios? Hai alternativas?
  • Presenta a Mesa: Xesús Manuel Díaz Suárez, activista sindical e do movimento veciñal.
Mesa:

12:15 hs.

Descanso 15 minutos


12:30 hs.

ASEMBLEA


14:30 hs.

Xantar (1 hora e 30 minutos)


16:00 hs.

Ferrol Terra noutro modelo produtor e enerxético.
A enerxía necesaria. De que vivimos e de que queremos vivir. Soñar a comarca desde o decrecemento.
  • Presenta a Mesa: Manuel R. Carballeira, coordenador do Comité Cidadá de Emerxéncia.
Mesa:
  • Xoán Ramón Doldán García, profesor de economía aplicada e ecoloxista.
  • Manuel Rivera, presidente da Asociación de Economía Social Briante e promotor da Cooperativa intercultural Armeria.
  • Isabel Vilalba, activista sindical agraria, do movimento internacional agrario 'La Via Campesina'.

17:15 hs
.

Descanso 15 minutos


17:30 hs.

Como podemos frear a perda de dereitos? É posíbel frear a ofensiva capitalista? Con que ferramentas contamos e cuais temos que construír? Unidades ou confluencias? Poder político ou poder mobilizador?
  • Presenta a Mesa: Xoán Lorenzo Lourido, activista social, vinculado a Nova Escola Galega e ao STEG.
 Mesa

18:45 hs
.

Descanso 15 minutos


19:00 hras a 21:00 hras.  

ASEMBLEA

 
DOMINGO 25 de Setembro


09:30 hs
.

Outros concellos, outras realidades. Que institucións queremos? É posíbel outra política, outra xestión municipal? Cara un poder popular constituínte?
  • Presenta a Mesa: Magdalena González, presidenta da Asociación Veciñal de Prioriño, activista pola democracia participativa.
Mesa:

10:45 hs
.

Descanso 15 minutos


11:00 hs
.  

Que cousa é vivir ben? Como queremos vivir? A vida individual e a vida colectiva. Que cambiar e que conservar para ter unha boa vida?
  • Presenta a Mesa: Bárbara Primo, activista feminista da Marcha Mundial das Mulleres.
Mesa:
  • Tareixa Ledo Regal, socióloga, activista feminista, especialista en Terapia do Reencontro, vinculada ao Sindicato Labrego Galego.
  • Manuel Miragaia Doldán, activista social, escritor e filósofo.
  • Manuel Monereo Pérez, advogado, escritor e investigador do Centro de Estudos Políticos e Sociais (CEPS).

12:15 hs
.

Descanso 15 minutos


12:30 a 14:30 hs
.  

ASEMBLEA

-------

[*] Promoven e organizan un grupo de entidades da Comarca que veñen participado no Consello Nacional do Foro Social Galego, como son a Marcha Mundial das Mulleres; A.C. Fuco Buxán; Colectivo Ártabra 21; Comité Cidadá de Emerxencia para a Ría de Ferrol; Foro Galego de Imigración; Sindicato de Traballadores do Ensino de Galicia. Entidades ás que se sumaron o Colectivo OPAII -Ondas Para Activación Información Independente | Rádio Filispim no 93.9 da FM -radio libre e comunitaria da comarca de Trasancos; a Asociación Veciñal de Esteiro.; e a  Rede de Converxencia Social "Praza Pública". E a nivel persoal Lucia Vizoso Amado, Alexandre Carrodeguas, Francisco Maceira Rodríguez e Begoña Maira Benítez.

Fonte: http://forosocialdeferrolterra.blogspot.com/
______________

Manifesto do Foro Social de Ferrol Terra que acompaña á manifestación e ao concerto que se vai celebrar na tarde do Venres 23 de Setembro de 2011

MANIFESTO

Outra Comarca,
outra Democracia,
outra Vida


A unha comarca profundamente afectada polo desemprego, a destrución medio ambiental, como sucede coa nosa Ría, e a perda de poboación, chegan a diario mensaxes que falan de crise, de que hai que facer sacrificios, de que non hai recursos. Chegan a diario mensaxes de que a impunidade da corrupción e o cansazo, se teñen instalado en moitas institucións, onde a democracia leva tempo perdida entre corredores. Chegan a diario mensaxes que falan de seres humanos que, a milleiros, son vítimas da fame ou das guerras. Chegan a diario mensaxes que falan de que un anaco de terra ou de ceo perdéronse para sempre, na ambición destrutora e contaminante.

Algo ou alguén, está interceptando outras mensaxes, que non dan chegado.

As mensaxes que explican como facer realidade o reparto da riqueza. As mensaxes, que nos indican outros modelos económicos e sociais, onde nos poñamos a salvo do capricho e a voracidade dos chamados mercados. As mensaxes que explican como resgardar e conquistar os dereitos, que como persoas, nos corresponde exercer e gozar. As mensaxes que denuncian o secuestro das institucións e os mecanismos que rouban o poder delegado nas mesmas.

Son estes, días nos que amencemos con dereito á sanidade, á educación, a prestacións sociais, a pensións... e, entre lusco e fusco, nolos arrebatan, nunha permanente chantaxe.

Son estes, días nos que as palabras seguridade, tranquilidade, futuro... só existen nos cartaces publicitarios, e non acompañan dereitos básicos como a vivenda, a alimentación, o traballo.

Sabemos quen está ditando as normas desta orden antisocial, deste capitalismo que se lanzou á conquista dos nosos dereitos para convertelos en oportunidades de negocio.

Sabemos que os bancos, as grandes corporacións, e as institucións das que se serven, Fondo Monetario Internacional, Banco Mundial, Organización Mundial do Comercio, Banco Central Europeo e Comisión Europea, son contrarios ao noso dereito á vida e non dubidan un día tras outro, en violar o equilibrio que a propia vida precisa para desenvolverse, nesta comarca e no planeta.

Tamén sabemos que son moitos e moitas os que traballan, responden e se organizan para frear e subverter esta situación. Aínda que ás veces poda parecer, que deambulen sen verse, sen atoparse. Semella que non nos ouvimos . Que non recoñecemos a quen, coma nós, non quere este sistema inxusto e destrutor. Cada quen, desde a súa identidade, desde as diferenzas. Aínda non somos quen de saír do noso propio espazo para incorporarnos a espazos colectivos cada vez máis amplos e dinámicos que sexan quen de “parar a maquinaria”.
Temos que saber que, no pequeno espazo desta comarca, non estamos sós. De Norte a Sur, de Leste a Oeste, un grito unánime recorre o planeta. Un grito que chama a parir unha nova era, unha oportunidade para a Paz, para a Xustiza, para a Democracia, para a Igualdade e para a Liberdade. Unha nova e última oportunidade para a nosa comarca, para o planeta e para as xentes e criaturas que o habitamos. Unha nova e última oportunidade de xestar un outro mundo.

Nós, cidadáns e cidadás reunidos no Foro Social de Ferrol Terra, comprométemo-nos a que estes dous días de reflexión, debate e propostas para acción, sexan un impulso eficaz para a asunción de valores como a complementariedade, e a colaboración. Un espazo para a consolidación do traballo colectivo. Para ser quen, de construír outra COMARCA, outra DEMOCRACIA e outra VIDA.

Ferrol Terra, 23 de setembro de 2011

forosocialdeferrolterra@gmail.com

http://forosocialdeferrolterra.blogspot.com/


Actos

Manifestación
Venres 23 de Setembro, ás 19:00 hs.

Baixo o lema "Outra Comarca, outra Democracia, outra Vida", terá lugar unha manifestación, en Ferrol, dos movimentos sociais, que partirá ás 7 da tarde desde o Campus de Esteiro, entre o edificio do Vicerreitorado e o Pavillón Deportivo, na esquina da Rúa San Ramón con Doutor Vázquez Cabrera. A Manifestación que transcorrerá por diversas rúas de Ferrol, rematará no Cantón, diante do Palco da Música, onde terán lugar diferentes intervencións.
[Ver Mapa]

Actuación Musical
Venres 23 de Setembro, ás 20:30 hs.

Unha vez rematada a manifestación dará comezo un pequeno concerto, no mesmo lugar onde finaliza a manifestación. O concerto de "Voces Indignadas e Comprometidas", contará coa participación de: Jorge Mirancos, Fefi, Manolo Bacallao, María Manuela  e As Cantareiras de Trasancos.


Foro
Sábado e Domingo, 24 e 25 de Setembro, desde as 09:00 hs.

PENSANDO EN GLOBAL, ACTUANDO NO LOCAL
Foro Social de Ferrol Terra
no Salón de actos do Campus de Esteiro - Ferrol da UDC.

PROGRAMA DO FORO  -


Fonte: http://forosocialdeferrolterra.blogspot.com/

______________

Rolda de Prensa da Comisión Organizadora do Foro Social de Ferrol Terra


Foi presentado o Foro Social de Ferrol Terra, en Rolda de prensa no Pazo Municipal do Concello, hoxe Mércores 21 de Setembro, ás 12 do mediodía. Foro Social que terá lugar o Venres 23 -en diferentes rúas e prazas de Ferrol, e o 24 e 25 -Sábado e Domingo, no Campus Universitario de Esteiro da UDC. Baixo o lema: "Outra Comarca, outra Democracia, outra Vida" transcorrerá a manifestación e o Concerto do Venres 23-S e “Pensando no global, actuando no local”, será o lema do Foro que terá lugar o Sábado 23 en sesións de mañá e tarde e o Domingo 25 en sesión de mañá.

As compañeiras Susana Alaníz de A.C. Fuco Buxán e Bárbara Primo da Marcha Mundial das Mulleres, acompañadas dunha representación das entidades e persoas organizadoras, presentaron ante deferentes medios de comunicación, O Programa e Obxectivos do Foro Social.

O "Foro Social de Ferrol Terra" pode ser o espazo que nos permita ás organizacións e activistas, un encontro de reflexión en común e unha oportunidade para criar dinámicas de colaboración. Esta colaboración fai-se imprescindible, frente á ofensiva que o capital nos ten preparado para este outono en Europa, e que tamén na nosa comarca, ten a súa expresión nos distintos proxectos que emanan das novas corporacións, e que debemos afrontar.

Audio cedidido por Rádio Filispim -93.9 da FM- e agora en directo na Rede.



Descargar o audio

Fonte: http://forosocialdeferrolterra.blogspot.com/
_________________

Esquerda unida análisa os 100 primeiros días do goberno dereitista do PP e demanda a escolarización dunha alumna do barrio de Esteiro

Informacións do Grupo Municipal de Eesquerda Unida

O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA DEMANDA A ESCOLARIZACIÓN DUNHA ALUMNA DO BARRIO DE ESTEIRO

ESQUERDA UNIDA URXE AO GOBERNO MUNICIPAL A ESIXIR DA CONSELLARÍA O ENVÍO URXENTE DAS NECESIDADES DE APOIO EDUCATIVO QUE PRECISA PARA A SÚA ESCOLARIZACIÓN

Esquerda Unida quere demandar unha acción urxente por parte do Goberno Municipal diante das autoridades educativas da Consellaría para garantir a escolarización dunha nena no CEIP de Esteiro. A nosa organización fai pública esta situación para urxir á Consellaría a garantir a axeitada escolarización da pequena.

A alumna ten recoñecidas polo Equipo de Orientación Específico unhas “necesidades específicas de apoio educativo”. A solicitude da pequena aceptouse polo Equipo de Orientación e informouse ao centro escolar pola Comisión de Escolarización en data de 24 de maio. Xa choveu por certo. A pequena ten recoñecidas unhas necesidades específicas de apoio educativo derivadas dunhas discapacidades.

O noso Grupo Municipal é coñecedor das xestións realizadas polo CEIP de Esteiro para conquerir da Consellaría os reforzos educativos que precisa a nena. Reforzos educativos que no día de hoxe aínda non se fixeron realidade. E namentras, pasan os días e non chegan estes reforzos educativos a remitir pola Consellaría, coa inaceptable consecuencia que a pequena está na casa sen poder incorporarse ao centro escolar, ou o que é o mesmo se está a vulnerar o seu dereito a educación. Coa engádega dun notabilísimo transtorno a ela e a súa familia.

Yolanda Díaz xa lle trasladou ao Goberno Municipal a problemática e a urxencia de proceder con celeridade e determinación para que a Consellaría resolva de inmediato o persoal de reforzo que precisa a escolar. Temos que lamentar que as demandas e reivindicacións que nestes días levan ao profesorado á folga se condensan e precipitan en situacións dramáticas como a que hoxe denunciamos.

A veciñanza da nena a amosou a súa solidariedade coa pequena e a familia e está a realizar múltiples xestións encamiñadas a obter da Consellaría os recursos para a continuación da súa escolarización así como para o seu acceso ao centro CEIP de Esteiro.

Pedimos en resumo que o Goberno Municipal mova ficha diante da Consellaría para que xa nestea semana se poda incorporar á escola esta pequena.

Ferrol, 21 de setembro de 2011


O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA CARACTERIZA COMO A BRIGADA DA DEMOLICIÓN E A MENTIRA A ACTUACIÓN DO GOBERNO MUNICIPAL

OS RETROCESOS NAS POLÍTICAS DE MULLER, A DESAPARICIÓN DA PARTICIPACIÓN CIDADÁ, A ARBITRARIEDADE CLIENTELAR NO REPARTO DAS SUBVENCIÓNS, O PARÓN EN CULTURA, UN URBANISMO QUE TEIMA POR DARLLE VOLTAS E PERDER CARTOS NA PRAZA DE ESPAÑA, O ABANDONO EN MATERIA DE LINGUA E CULTURA GALEGA...EN RESUMO DESFACER PROXECTOS E RECORTAR DEREITOS

O Grupo Municipal de Esquerda Unida lamenta ter que caracterizar a actuación do Goberno Municipal ao bordo dos cen días como a propia dunha brigada de demolición e mentira. Cun discurso falaz e propagandístico téntase dinamitar os proxectos e avances do anterior mandato, algúns cun marcado carimbo de Esquerda Unida.


Os retrocesos e invisibilidade na política de igualdade a prol da muller, a parálise en materia cultural, a caída os infernos da participación cidadá, os repartos clientelares e obscurantistas das axudas para as entidades sociais, os axustes que caen no lombo da feble solidariedade, un urbanismo atento a darlle voltas e perder máis cartos na Praza de España namentras se deixa caer a casa de Carvalho Calero, a perda das axudas en materia de normalización lingüística e os coqueteos con Galiza Bilingüe, a erosión do ensino público coa entrega de cartos á escola privada para as bolsas de comedor escolar... en resumo un desfacer de proxectos e un recorte de prestacións que van contra os intereses da mairía da cidadanía de Ferrol, salienta nun repaso sucinto Yolanda Díaz, Voceira do Grupo Municipal de EU.

Un breve repaso polas actuacións prioritarias do Goberno e polas súas inaccións e silencios deixa en evidencia o carácter negativo desta actuación:

Na área de muller vimos de coñecer que non acometerán a ampliación da Casa de Acollida, circunstancia que se suma á perda absoluta do perfil diferenciado das políticas a prol da igualdade e incluso a entrega de cartos a entidades que labouran contra os dereitos das mulleres, caso da Rede Madre.

A Participación Cidadá xa perdeu unha comisión informativa propia e os xestos do Goberno indican o nulo compromiso co estabelecemento dos mecanismos de participación aprobados no anterior mandato sexa o Novo Regulamento de Participación, sexa unha versión descafeinada dos orzamentos participativos: ambas cuestións semellan incompatibles coa forma de gobernar da dereita política.

Forma de gobernar que ten unha expresión paradigmática nos criterios ( ocultos e ideolóxicos ) para proceder o reparto das subvencións de Benestar. Onte no Pleno quedou en evidencia que ese reparto serve a un xeito de facer política clientelar, que se fixa na cor das directivas e entidades e non nos proxectos ou o seu impacto social na cidade.

A arte da mentira política para xustificar recortes que desfán proxectos e servizos que necesita a cidadanía: os plans de accesibilidade, o recortes en materia de educación e benestar ou a imprecisión no caso das débedas serven ao PP para recortar dereitos e maniatar o quefacer do tecido asociativo crítico e alternativo.

Un urbanismo vello, que decide enterrar maís cartos na praza de España, outros 700.000 euros en troques de deixar caer a casa do profesor Ricardo Carvalho Calero.

Un desleixo certo no eido da lingua e cultura do noso país: a desatención ao equipamento cultural para Ferrol Vello e a cidade que suporía a casa de Carvalho Calero á calada por resposta do Goberno diante da perda das axudas anuais da Xunta de Galicia para pular pola normalización do galego.
Unha educación que deixa a un centenar de nenas e nenos sen praza nunha escola infantil pública e que desvía cartos públicos, eses que son tan necesarios e escasos, para adicalos a privada baixo a fórmula das bolsas de comedor. O compromiso enunciado para realizar a escola de Esteiro seguirémolo con rigurosidade dados os antecedentes.

Unha cultura paralisada, sen criterios que entreguen coherencia e planificación ás actividades e despoxada do asesor cultural: o aforro minúsculo que elimina a Ferrol do mapa cultural galego. Matan o proxecto de reforma do Centro Torrente.

Un PP que na súa primeira medida económica de alcance elimina dun plumazo a cantidade disposta no orzamento para construír o local social de Canido, a ampliación da Casa de Acollida, as partidas comprometidas para a millora da accesibilidade, ou parte da partida para mantemento de edificios, entre elas e de maneira senlleira afecta a Recimil.

O golpe sobre as dotacións previstas para Zona Rural, que supón deixar o descuberto o interese do PP polas parroquias: tendente a cero.

Se destrúe e se recorta só cando van cen días. Esquerda Unida urxe ao Goberno Municipal a cambiar a deriva de imposición por outra que asuma como propios os proxectos de cidade herdados e unha defensa prioritaria do tecido asociativo da cidade, para que reciba as axudas en atención a calidade dos proxectos e das intervencións, non da presunta cor política da entidade.

Ferrol, martes 20 de setembro de 2011


Enviado por:
Ferrol Esquerda Unida
-eu-ferrolterra@esquerdaunida.org-
21 de setembro de 2011 15:18
Prezad@s amig@s:
Remitimos dúas INFORMACIÓNS do Grupo Municipal con a valoración crítica dos primeiros cen días de goberno do PP na cidade e coa demanda de escolarización inmediata para unha pequena que a causa dunha discapacidade necesita uns apoios educativos específicos que a Consellaría aínda non garantiu.
________________________

venres, setembro 16, 2011

100 gaseiros, 100 concentracións, 100 persoas - Non a Reganosa - Vídeo - Galería Fotográfica - Audio - Enlaces


E xa son 100 os buques gaseiros que entraron na nosa Ría cargados con gas natural licuado, poñendo en perigo a nosa seguridade, a nosa vida e a Ría. Tamén foron 100 as accións de protesta e denuncia que se levan realizando cada vez que un gaseiro entra cargado dentro da Ría, para descargar en Reganosa, aumentando exponencialmente, deste xeito, o xa de por si perigoso despropósito que conforma o tándem Forestal del Atlántico-Reganosa. E foron 100 as persoas que onte se mobilizaban nunca concentración sonora, no Porto de Ferrol, contra a Planta de Gas, esixindo a paralización da perigosa actividade tan próxima aos núcleos de poboación, esixindo o desmantelamento dunha Planta ilegal, innecesaria e perigosa.

Sería unha irresponsabilidade e insensatez deixar de mobilizar-se contra este despropósito gasista tan corrupto como perigosos, é por iso que o Comité Cidadán de Emerxencia, continua na loita utilizando todos as frentes, a xudicial, a administrativa, a político a mobilización cidadá, a denuncia pública, ...a loita continua.

Onte 15 de Setembro de 2011, convocadas polo Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, un numeroso grupo de persoas concentrouse pola tarde no Porto de Ferrol, frente a praza onde estaba a antiga fábrica de xeo, para rexeitar a entrada na nosa Ría dun buque gaseiro. O "LNG Ogun", buque baixo bandeira de conveniencia das Bermudas, de grande porte -mais de 285 m de eslora- e con miles de toneladas de GNL/LNG nos seus tanques, fixo o número 100, desde que o fixera o LNG "Galicia Spirit" en Maio de 2007. O "LNG Ogun", fixo o número 100, dos que, cargados de gas natural licuado, atracan en Mugardos, no perirao de Punta Promontorio, para descargar na perigosa e ilegal Reganosa, poñendo en perigo as nosas vidas e a nosa Ría.

Irregularidades da entrada do "LNG Ogun"

Segundo a "RELACIÓN DE BUQUES METANEROS COMPATIBLES COAS TERMINAIS DE REGASIFICACIÓN", actualizada na web do Xestor Técnico do Sistema Gasista -ENGAS, o "LNG Ogun" no é compatible coa terminal de Reganosa en Mugardos. Na citada páxina -actualizada, pódense consultar os buques que son compatibles con cada unha das terminais de regasificación. Quen quixer, pode descargar o arquivo en formato PDF.

Por outra banda as normas de navegación de grandes buques gaseiros pola Ría de Ferrol, restrinxe a entrada de buques cunha capacidade superior aos 140.000 m3 e 300m de eslora que é o límite que se considera para un "gran buque gaseiro" -na normativa vixente, segundo os datos técnicos públicados o buque metanero "LNG Ogun" ten unha capacidade superior, pois é de 149.600 m3.

Intervención de Manuel A. Rodríguez Carballeira -Lalán, Coordenador do Comité Cidadán


Fonte: Canle de Ártabra 21

  •  POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA  !!
  •  CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA  !!
  •  PLANTA DE GAS FORA DA RÍA   !!

...........
APOIO ECONÓMICO
O Comité Cidadán de Emerxencia, necesita apoio económico, para que poida desenvolver a súa actividade
CONTA DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA
Para axudas económicas pode-se ingresar na conta corrente aberta no Banco Santander ao nome de:
Luz Marina Torrente e outros
Para ingresar desde unha oficina bancaria desde dentro do Estado:
00493315772894017995
Para ingresar desde unha oficina bancaria desde fóra do Estado:
ES 71 00493315772894017995

Blog solidario coa veciñanza de Meá

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org


Información baseada na enviada polo:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
15 de setembro de 2011 23:55
___________________

Enlace de referencia:
100 Gaseiros cargados con GNL na Ría

Galería Fotográfica:
https://picasaweb.google.com/101751370694013578251/100PROTESTALEXITIMA#

Enlace de interese:
10 razóns para preguntar-se ... Por que Reganosa ten que saír da nosa Ría e das nosas Vidas ?.

Seguimento do "LNG Ogun":
http://aprs.fi/info/i/310542000

Compartillar audio da intervención de "Lalán":
https://docs.google.com/leaf?id=0B5Gwc-gBZgsuMmFjYjVlZTAtMjQ5MS00MzdkLWJhNTktYWFkMTBhODJkZWE0&sort=name&layout=list&num=50
___________________________

martes, setembro 13, 2011

100 Gaseiros cargados con GNL na Ría



O próximo xoves día 15 de Setembro de 2011, ten prevista a súa entrada na Ría o gaseiro “LNG Ogun” cargado con mais de 50.000 Tons de GNL e que fai o nº 100, dende a posta en marcha da planta de Reganosa, o CCE ten realizado outras tantas concentracións de denuncia. Dende entón o 24% dos gaseiros viron frustrada a entrada na data prevista. A difícil entrada na Ría de Ferrol esixe unhas condicións metereolóxicas e de visibilidade que non sempre se deron. O interior da Ría non e un lugar axeitado para a localización da Planta.

A produción de Reganosa non acada o 40 % da súa capacidade. A dirección da empresa comezou unha “nova liña de negocio” que, consiste en utilizar a planta como simple depósito para especular no mercado do gas. Á planta de Reganosa están a chegar gaseiros que deixan a súa carga e que unha vez almacenada nos tanques, revendese a outro gaseiro que leva o gas a outro pais.

Esta é unha actividade non contemplada na Autorización, que aumenta os riscos de accidente, xa que son as cargas e descargas de gas xunto o difícil tráfico pola entrada da Ría, os momentos que implican maior risco de accidente. A falla de actividade como regasificadora, mostra o fracaso de Reganosa como proxecto económico e a súa inutilidade como infraestrutura para o pais.

¿Onde quedaron as moreas de postos de traballo que ia crear, o relanzamento da comarca etc etc.?, o propio Concello de Mugardos dende entón non deixa de perder poboación ao tempo que medra o paro.

Ao contrario, os efectos da regasificación “sistema mais económico” segundo os promotores -perto de 200 millóns de m³ de auga van esterilizados- déixanse sentir no ecosistema, na baixada das capturas do marisco e polo tanto nos postos de traballo dos mariscadores.

Clicar acima da imaxe para ampliar

A planta de Reganosa supón un perigo, unha ameaza para a cidadanía, a enerxía acumulada nos tanques de Reganosa equivalen a 1800 Kilotons, unha instalación ilegal que carece de Declaración de Impacto Ambiental, que incumpre a lei Sevesso, o PXOM de Mugardos e a lei de costas etc etc ... Agora, catro anos despois da posta en funcionamento, o Concello de Mugardos pretende modificar o PXOM para “legalizar a Planta”, a Xunta de Galicia di que a finais deste ano completará o Plan de Emerxencia.

Hoxe, pode constatarse a falsidade dos datos aportados no seu momento polos promotores, para acadar a Autorización da CNE. Os ciclos combinados construídos para “Xustificar” a necesidade da planta -cuxa inversión foi de 700 millóns de euros- so traballan ao 30 % da sua capacidade.

Os cidadáns pagamos a factura desta burbulla enerxética que, so beneficia aos promotores, a través das tarifas do gas e da electricidade sometidas a constantes incrementos e a inxección en Reganosa de recursos públicos por parte da xunta de Galicia.

Tras catro anos de funcionamento, Reganosa como proxecto económico resultou un fracaso. Pagamos 60 millóns de euros ó ano por una instalación ILEGAL, PERIGOSA, DEFICITARIA E INNECESARIA.

Non existe pois, motivo algún que poida xustificar manter operativa unha planta de gas como a de Reganosa, que supón, ademais de unha ameaza para a poboación, un alto custe medio ambiental, económico e social.

Os gasodutos de Tui e Llanera, sen actividade de entrada desde a posta en servizo de Reganosa, teñen a capacidade suficiente para subministrar gas, tanto para os ciclos combinados como para o consumo convencional.

O CCE chama á cidadanía a unha concentración o próximo xoves dia 15 de Setembro ás 20:00 h no Peirao de Ferrol para denunciar a entrada ilegal do gaseiro i esixir o cese da actividade de Reganosa.

Planta de Gas fora da Ría!
Ferrol a 13 de Setembro de 2011

Blog solidario coa veciñanza de Meá

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol

comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org



Enviado por:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
13 de setembro de 2011 17:05
______________

A nosa Colleita para Somalia - Galería Fotográfica


Así foi, en fotos, a iniciativa solidaria "A nosa Colleita para Somalia", celebrada en Vigo o pasado 10 de Setembro, na que colaboraron artistas e persoas de forma individual, e que tivo por obxecto recadar diñeiro para Médicos sen Fronteiras que manten un operativo de axuda humanitaria no Corno de África.

Galería Fotográfica:
https://picasaweb.google.com/105779470894168747323/ANosaColleitaParaSomalia?feat=content_notification

Fotos: Suso Pazos - Susete'70

Enlace relacionado:

Iniciativa solidaria "A Nosa colleita para Somalia" - Vigo 10 de Setembro de 2011
_______________

domingo, setembro 11, 2011

O "LNG Born", un buque gaseiro cargado con miles de toneladas de GNL/LNG anuncia a súa entrada na Ría de Ferrol, para este Martes 13 de Setembro - O Comité Cidadán de Emerxencia convoca unha acción de protesta e denuncia, desta vez na Praza do Inferniño


CONCENTRACIÓN NA PRAZA DO INFERNIÑO,
DIANTE DO PALCO DA MÚSICA

MARTES 13 DE SETEMBRO, ÁS 8 DA TARDE

O "LNG Borno", cargado con miles de toneladas de GNL/LNG para a ilegal e perigosa Reganosa,  ten anunciado a súa entrada na Ría de Ferrol, para este Martes 13 de Setembro de 2011. Esta entrada, supon xa a 99, desde que o fixera o LNG "Galicia Spirit" en Maio de 2007. O gaseiro que faría o 100, "LNG Ogun", agarda-se para o vindeiro Xoves 15 de Setembro.

Diante do aumento da ameaza contra a seguridade e a vida, que supón a entrada do buque gaseiro, xunto á propia instalación da Planta de Gas en Mugardos, o Comité Cidadán de Emerxencia convoca unha acción de protesta e denuncia, consitente nunha Concentración Sonora, o mesmo Martes, ás 8 da Tarde, mais desta volta a Concentración terá lugar na Praza do Inferniño, diante do Palco da Música. Nunha nova forma de acción, rotando as mobilizacións por diferentes lugares e barrios, dun xeito itinerante, co obxectivo de chegar coa protesta a un número maior de persoas. Ademais de difundir entre a poboación, en sintese, 10 razóns para preguntar-se ... Por que Reganosa ten que saír da nosa Ría e das nosas Vidas ?.


  •  POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA  !!
  •  CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA  !!
  •  PLANTA DE GAS FORA DA RÍA   !!


Información baseada na enviada polo:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
11 de setembro de 2011 18:41
---
APOIO ECONÓMICO

O Comité Cidadán de Emerxencia, necesita apoio económico, para que poida desenvolver a súa actividade

CONTA DO COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA

Para axudas económicas pode-se ingresar na conta corrente aberta no Banco Santander ao nome de:
Luz Marina Torrente e outros

Para ingresar desde unha oficina bancaria desde dentro do Estado:
00493315772894017995

Para ingresar desde unha oficina bancaria desde fóra do Estado:
ES 71 00493315772894017995

Blog solidario coa veciñanza de Meá

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol

comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org


______________________

venres, setembro 09, 2011

Iniciativa solidaria "A Nosa colleita para Somalia" - Vigo 10 de Setembro de 2011

O 10 DE SETEMBRO CELEBRARASE EN DETRÁS DO MARCO A INICIATIVA SOLIDARIA “A NOSA COLLEITA PARA SOMALIA”

Haberá unha poxa de obras de arte, doadas polos seus autores, e o diñeiro recadado será entregado a Médicos sen Fronteiras. Vigo, 8 de setembro de 2011. O sábado 10 de setembro celebrarase no café “Detrás do Marco” a iniciativa solidaria “A nosa colleita para Somalia”, na que colaboran artistas e persoas de forma individual, e que ten por obxecto recadar diñeiro para Médicos sen Fronteiras.

A idea xurdiu a través do facebook e un grupo de persoas solidarias que se puxeron de acordo para crear “A nosa colleita para Somalia”. Pouco a pouco a iniciativa foi medrando grazas a incorporación de xente que se sumou á proposta. A idea era utilizar o arte, nas súas diferentes ramas, para recadar fondos a favor de Médicos sen Fronteiras. Tras poñerse en contacto coa ONG e obter a súa autorización, comezaron os contactos e os primeiros sorprendidos foron os propios organizadores ante a masiva resposta. Así, máis de 60 artistas (pintores, escultores, artesáns, ourives, deseñadores, poetas e fotógrafo,…) doaron obras para proceder a súa poxa.

As obras estarán expostas durante todo o día no local Detrás do Marco e todos os visitantes poderán adquirir as obras aos prezos marcados polos doantes, entre os que hai consagrados e coñecidos artistas, polo que sen dúbida tamén poderán gozar coa exposición, pola súa calidade.

Pola tarde haberá unha serie de concertos acústicos que dinamizarán o evento. Así tamén colaboran nesta iniciativa B.B. David (Jazz), Silvia Womami (cantautora), Doce Vita (música de cine arranxada para jazz) e Walter César (cantautor uruguaio) que porán a música na rúa e lograrán crear un ambiente aínda máis especial nesta iniciativa solidaria.

O acto rematará coa poxa das obras que non foron vendidas durante o día. Será a partir das oito da tarde con prezos de saída que quedan como seguen:

Para obras de prezo marcado ata 300 euros o prezo de saída será de 100 euros, e para obras de prezos superiores a 300 euros, a saída está marcada a 150 euros. Se algunha obra non se vende será devolta ao seu dono. Ao remate da poxa, entregarase todo o diñeiro recadado a Médicos sen Fronteiras.

Teléfonos de contacto para facer entrevistas:
Iria – 625 502 525
Dores – 696 080 798
E se necesitades máis información, o meu teléfono é o de sempre:
Mila - 619044591

Enviado por:
Mila Alonso
-prensa.detrasdomarco@gmail.com-
8 de setembro de 2011 16:04
_________________

Presentación, en Ferrol, do Atlas de anfibios e réptiles de Galicia

Atlas de anfibios e réptiles de Galicia

O vindeiro Venres 16 de Setembro de 2011, a Sociedade Galega de Historia Natural presentará en Ferrol o “ATLAS DOS ANFIBIOS E RÉPTILES DE GALICIA”.

O acto terá lugar, ás 20:30 horas, no Salón de Actos do novo local da SGHN, ”Casa do Coronel”, na Praza de Canido.


Despois de seis anos de traballo, por fin saíu á rúa o Atlas dos Anfibios e Réptiles de Galicia, editado pola Sociedade Galega de Historia Natural, que ven a ser unha actualización do primeiro Atlas de Vertebrados de Galicia referido aos nosos herpetos. Gracias ao esforzo de 120 altruístas colaboradores para a obtención de 5.426 datos de anfibios e 3.224 de réptiles.

A obra está composta por un limiar do presidente da S.G.H.N. Serafín González Prieto, unha introdución de Xosé Lois Rey Muñiz e Moisés Asensi Cabirta na que se especifica a metodoloxía do Atlas e unhas primeiras conclusións, un texto de Santi Bas López, que foi un dos coordinadores do primeiro Atlas, referido aos vinte anos de período inter-atlas, e finalmente os textos das catorce especies de anfibios e vinteseis de réptiles da nosa xeografía, realizados por Manuel Arzúa Piñeiro, Moisés Asensi Cabirta, César Ayres Fernández, Martiño Cabana Otero, Xabier Prieto Espiñeira e Xosé Lois Rey Muñiz.

Os textos das especies están estruturados en seis apartados: Distribución mundial; distribución en Galicia; comparativa co anterior Atlas; hábitat; poboación, ameazas e conservación; catalogación. A representación está feita de tal forma que nun só mapa aparecen os datos do presente Atlas, os datos do Atlas anterior e os datos bibliográficos.

O prezo de cada exemplar é de 9,95 € máis gastos de envío, e os interesados terán que pedilos ao enderezo electrónico sghn@sghn.org.

[+ info na web do SHNG na sección de Herpetoloxía]

Sociedade Galega de Historia Natural
Dende 1973 estudiando, divulgando e defendendo o medio natural galego
Delegación de Ferrol
"Casa do Coronel"  Praza de Canido, s/n 15402 - Ferrol
Apartado de Correos n1 356 ; 15480 FERROL
Tfno. (24 horas) e fax 981 35 28 20
mobil 616 388 935
web: http://www.sghn.org
correo-e: ferrol@sghn.org
Blog da Delegación de Ferrol:
http://sghnferrol.blogspot.com


Enviado por:
SGHN-FERROL
-ferrol@sghn.org-
8 de setembro de 2011 18:35
____________________

domingo, setembro 04, 2011

Gaspar Llamazares no Congreso, o 30 de Agosto e intervención de Francisco Jorquera, do 2 de Setembro, en contra do #reformazo - Vídeos de moito interese - Mobilización o 4 de Setembro


Mañá Domingo está convocada unha mobilización estatal contra do #reformazo que se acaba de aprobar en trámite parlamentario no congreso dos Diputad@s. A Asemblea de Ferrol do Movimento 15-M, tamén ten convocado unha concentración para mañá Domingo 4 de Setembro de 2011, na Praza do Concello, ás 8 da Tarde. Participa non faltes !!

----

Intervención de Gaspar Llamazares:

Intervención do diputado de Esquerda Unida, no debate de toma en consideración da proposición de reforma constitucional o 30 de agosto de 2011. Congreso de Deputados, Madrid.



Fonte: http://youtu.be/yLgR4Dnibt4



Francisco Jorquera di non ao #reformazo
:

O parlamentario do Bloque Nacionalista Galego -BNG, critica a reforma nas formas e no contido. Moi importante intervención no Congreso de Deputados, en Madrid, o día da votación, 2 de Setembro de 2011.



Fonte: http://youtu.be/JMk8H6RGhkI

O portavoz do BNG no Congreso, Francisco Jorquera, expresou o "total e absoluto rexeitamento do BNG, tanto polo contido como pola forma antidemocrática" da reforma da Constitución pactada entre PP e PSOE, e demandou un referendo. En sinal de protesta, os parlamentares do BNG aos que se uniu senador nacionalista, abandonaron o hemiciclo no momento das votacións.

Salientou o feito de que con esta reforma o modelo social definido pola Constitución será "papel mollado". Jorquera puxo sobre a mesa a proposta do BNG explicada na súa emenda de totalidade para que se reformen os artigos 131 e 133 da Constitución para desenvolver unha política tributaria xusta e equitativa que asegura o mantemento dos servizos públicos e as prestacións sociais. Defendeu o papel da iniciativa pública na actividade económica. Sen obviar o importante papel das CC.AA que teñen unha dupla finalidade: equilibrar e armonizar o desenvolvemento territorial e sectorial, e estimular o medre da renda e da riqueza e a súa máis xusta distribución.

Fonte: http://www.youtube.com/user/TELEBNG

Fonte: http://sagara1977.wordpress.com/

Fonte: http://www.youtube.com/user/TheSagara1977 -

Soraya Sáenz de Santamaría defende o dogma neoliberal do equilibrio financeiro:

Neste Canle Sagara1977 podese-se ver tamén á deputada dereitista do PP, Soraya Sáenz de Santamaría, defendendo a proposición de reforma da Constitución para introducir o dogma neoliberal do equilibrio financeiro. Madrid, Congreso de Deputados, 2 de Setembro de 2011.

Canle de vídeo interesante onde se poden ver outras intervención de interese, co a de Unxue BarKos deputada de Nafarraoa Bai e moitos outros.

Utópico terminando o prólogo
Blog experimental de Samuel García Arencibia
A reforma da Constitución no péndulo da Historia

Vídeo divulgativo: Reforma da Constitucion: "Golpe de Estado Neoliberal"



Fonte: http://youtu.be/4jbWqAjrBRM
_______________

Cúspeo - Vídeo de moito interese, un documento que hai que ver e difundir, feito por alumn@s de ESO



Fonte: http://youtu.be/FK2WeC_53fM

Andaina produtións presenta ...

"Cúspeo"

Unha produción de alumn@s de ESO do CPR Andaina - Culleredo
http://www.andaina.com


Dirixido por:
Carla Orodruín
Delio Balsa
Yerai Folgar
Ana Pumares

Con:
Sara Vidal [en Alex]
Yerai Folgar [en Gabi]
Antonio García [en Xalo]
Ana Sánchez [Amiga 1]
Paula Helen [Amiga 2]
Paula [Amiga 3]
Germán [Amigo 2]
Jorge [Amigo 3]
Martina [Mala 1]
Aitana [Mala 2]
Andrea [Mala 3]
Yanira [Caro]

Delio Balsa [Edición e Montaxe]
Ana Pumares [Cámara]

Xabier Álvarez
Paula Fernández
Vanesa García
Ester Vázquez
Angel Rubio
Carla Orodruín

Guión:
Yerai Folgar
Paula
Paula Helen
Ana Pumares
Paula
Ana Sánchez
Delio Balsa
Sara Vidal
Carla Orodruín

Música:
Hipera-Snail
JB Suis Comme JB Suis - Marful
Noutro Lugar - Loretta Martin

Agradecementos:
Esquipo Docente
Equipo de Normalización Língüística
E Alumnado de ESO do CPR Andaina
A Snail e Marful pola Música

Idea Orixinal:
Comisión de Tempos de Lecer

Agradecemento especial:
Foro Metropolitano d'A Coruña, por facilitar o material

Material empregado:
Ordenador portátil
Videocámara Sony
Sofware Sony Vegas

Corto Andaina de 10 min. 8 seg.
_____________

mércores, agosto 31, 2011

Outra vez Recimil, ... Por Amadeo Varela Rodríguez

Por Amadeo Varela [*]
31.08.2011


Tal como se esperaba, o novo goberno municipal do PP ataca de novo contra as Casas Baratas. Aos veciños xa non nos colle de sorpresa, pois desde fai trinta anos, algúns integrantes do Partido Popular ferrolán convertéronse na "besta negra" da nosa barriada. Metéuselles entre cella e cella o da derriba e non hai xeito de facerlles respectar os seus propios acordos. Eles fan os seus cálculos e só ven o beneficio que representaría semellante operación urbanística pero, beneficios para quen? Por suposto, a veciñanza non sairía beneficiada, por máis promesas imposibles que poñan sobre a mesa. Chegaron a dicir que aqueles veciños que non quixesen comprar as súas novas vivendas -con ascensor trasteiro e garaxe- seguirían pagando o mesmo que agora. Pero claro, tíñano todo ben pensado; calculaban que a operación derrubo e construción duraría dez anos e, calculaban tamén que ese sería o ciclo vital dos veciños: "Dentro de dez anos estarán todos mortos", dixéronnos nas nosas propias barbas. Contaban con iso para realizar un negocio redondo. Saben que cada vez somos máis vellos e con menos ánimos para defender os nosos fogares, nos que moitos investimos os aforros de toda unha vida de traballo. Pero nada disto resulta novo, como tampouco é nova a serie de mentiras e verdades a medias que se utilizan para desprestixiar o barrio e os seus moradores. Repiten ata a saciedade que son edificios construídos con malos materiais, pero non din cantos e cales son eses males materiais, nin cantos deles foron substituídos xa polos propios veciños. Chegan ao colmo de utilizar á xente nas súas argucias demagóxicas: "Os pobrecitos anciáns non teñen ascensores". Pero non din que eses anciáns sobreviven con pensións de 400 euros ou menos. Iso non interesa. Din que é máis caro rehabilitar que construír, pero a min as contas non me saen. Claro que eu non son arquitecto, pero só calculando o custo da derriba destes robustos muros de pedra de granito e o transporte dos cascallos, as cifras dispáranlleme. E non falemos do custo ecolóxico e moito menos do custo social. Iso tampouco interesa. Creo que sería importante coñecer a opinión de sociólogos e economistas, pois nese aspecto, os demoledores parecen non estar moi decatados. Véxase o exemplo do Bambú Club: "Rehabilitar ese edificio é tirar o diñeiro" din. ¡Vaia home! E eu que cría todo o contrario, é dicir, tirar o diñeiro é ter nun estado lastimoso ese edificio que, unha vez rehabilitado, podería proporcionar ao Concello -ou sexa, ao pobo- uns substanciosos ingresos que agora non dá, ademais da creación dalgúns postos de traballo que antes xa había. Certamente, as opinións son respectables, pero todas. Incluídas as da Delegación Local dos Arquitectos Galegos, que dedicaron a esta barriada o Día Mundial da Arquitectura no ano 2005, argumentando que a construción das Casas Baratas foi "o fito urbanístico máis importante de Ferrol no século XX" e que "coa construción desa barriada, Ferrol entrou na modernidade urbanística". Ou como a decisión da Comisión Provincial de Patrimonio, que decidiu manter a barriada no catálogo patrimonial, "polo seu indubidable valor histórico e urbanístico".

En fin, hai tantas cousas que dicir en defensa desta barriada, que farían esta carta interminable e que ademais non servirían para nada, pois os "demoledores", nunca atenderon a razóns nin atenderían agora, por moito que presuman de dialogantes. Chegan ao extremo de violar os seus propios acordos tomados por unanimidade no Parlamento Galego e no propio Concello, nos que votaron a favor da rehabilitación. Como se pode chegar a ese extremo de impudicia política? Como pode o pobo ferrolán votar a quen amenten, enganan e insultan aos veciños neste tema de Recimil? Non cabe suporlles a capacidade de facer o mesmo en calquera outro tema? Ata cando imos ter que soportar esta praga?

[*] Amadeo Varela Rodríguez -Ferrol 1936, foi traballador de BAZAN, é o autor de "Recordos do vello Racing" publicado no 2000, "Bazan e Ferrol - Unha simbioses perfecta?" (a historia dunha época, "... detrás de cada barco que nace, hai moitas horas de esforzo. Nesa tarefa, miles de traballadores foron gastando a súa saúde e a súa vida".) publicado no 2003 e coautor de "Retallos da Memoria II" ("Memorias de neno" sobre a súa vida de pequeno nunha familia republicana perseguida), publicado no 2009. Autor de numerosas cartas e artigos na prensa local. Autor de sitios na rede sobre Ferrol. Cofundador da Asociación San Fernando para defender o Patrimonio Histórico do barrio ferrolán de Recimil contra a súa pretendida demolición, membro do Colectivo Recimil co que promoveu a Plataforma Ártabra 21 e a Plataforma en Defensa dos Espazos Públicos. Na actualidade forma parte do Colectivo Ártabra 21.
____________

Razóns económicas para rexeitar o acordo neoliberal entre o PSOE e o PP - É desexable a estabilidade orzamentaria? - Juan Torres López

O Pacto de PP e PSOE para constitucionalizar o límite do gasto público que, a proposta do Goberno Zapatero, ultimaron os dirixentes dos dous partidos españois, é unha venda sen máis, un acto de complicidade destes partidos, "ante os intereses do poder financeiro, e enganan á poboación ao presentarlle a súa proposta, puramente ideolóxica para beneficiar á banca, como favorable para tod@s". O profesor e economista Juan Torres preparou un documento, publicado o 26 de Agosto de 2011, que segundo di el mesmo, "está moi claro, para que calquera persoa, aínda que apenas teña coñecementos económicos, entenda a falsidade dos seus argumentos e se mobilice ..." contra esta reforma contitucional [Artigo 135 da C.E.]. Unha reforma que só representa un avance máis do neoliberalismo contra a Clase Traballadora e os dereitos da cidadanía. Desde Ártabra 21 axudamos a difundir o citado documento que consideramos de interese para armar o noso argumentario contra a citada reforma e os intereses que representa.


Por Juan Torres López
31.08.2011

É desexable a estabilidade orzamentaria?

O acordo entre o PSOE e o PP para incorporar á Constitución española un precepto que impida que os gobernos incorran en déficit non é froito da casualidade.

Responde á ideoloxía neoliberal dominante nos últimos anos que tratou de xustificar o principio de estabilidade orzamentaria para poder tapar as vergoñas dunhas políticas neoliberais que son incapaces de xerar suficiente actividade económica e emprego e a necesaria estabilidade das economía a medio e longo prazo.

Neste texto vou presentar as razóns que se dan a favor da estabilidade, mostrarei as súas inconsistencias e sinalarei por que se defende a pesar da súa falta de fundamento científico.

Os argumentos a favor da estabilidade orzamentaria

O principio básico que domina o deseño e a aplicación da política económica desde que se impuxeron as ideas neoliberais é que os gobernos democráticos e os bancos centrais con preferencias representativas (é dicir, suxeitos á vontade popular) tenden a xerar ineficiencia e altas taxas de inflación e, xa que logo, que a política fiscal (que depende directamente da vontade dos gobernos e parlamentos) debe ter cada vez un papel máis reducido.

Os denominados "novos economistas clásicos" puxeron en cuestión ata o efecto expansivo da política fiscal a curto prazo que tiña que ver co chamado "efecto multiplicador", que fai que un aumento inicial de gasto público se traduza nun aumento final moito maior da renda nacional.

Na súa opinión, os axentes anticipan racionalmente os fenómenos económicos grazas a que dispón de información perfecta e gratuíta sobre todo o que ocorre no sistema económico. Grazas a iso, din estes economistas, os suxeitos saben perfectamente os efectos das intervencións do goberno e adiántanse aos seus efectos. Xa que logo, como sostén Robert Varro, calquera déficit orzamentario nin sequera tería efecto algún sobre o sistema económico porque os suxeitos "saberán" que no futuro estableceríanse impostos para financialo e, levados pola súa conduta racional, aforrarían desde o principio o incremento de renda que puidese producir o impulso fiscal para pagalo no seu momento.

Entón, se nin sequera os déficit orzamentarios, que son as actuacións fiscais con maior capacidade para impulsar a actividade, teñen efectos reais sobre o consumo e non xeran o efecto multiplicador da renda, o que se deduce é que non hai razón algunha para utilizar esta forma de intervención. En opinión destes economistas neoliberais, hai que prescindir, pois, dun tipo de política económica, a fiscal, que, ademais, é moi custosa na súa opinión debido ao aparello administrativo que require, que necesita impostos que consideran moi negativos e que causa os disturbios que calquera intervención exógena provoca nos mercados.

O complemento indispensable a esta formulación foi o de Robert Lucas ao afirmar que, a diferenza do que ocorría coa política fiscal, a política monetaria podería ter efectos sustantivos sobre a actividade e, máis concretamente, cando se basease en regras simples e de neutralidade, pois só entón sería consistente con elas o comportamento dos axentes.

Os monetaristas que defenden esta idea engadirían, para criticar á política fiscal, que unha expansión orzamentaria aumentaría a demanda de diñeiro para transaccións (a que utilizamos para comprar bens e servizos), o que provocaría un aumento do tipo de interese que anularía o efecto expansivo do déficit orzamentario, xa que faría diminuír o investimento. Un argumento que negan os economistas keynesianos porque entenden que pode darse un incremento sensible na demanda de diñeiro sen necesidade de cambios bruscos nos tipos de interese, o que evitaría o posterior efecto negativo sobre o investimento. E que, en todo caso, podería actuarse a través da política monetaria, expandindo o crédito, para conter os tipos de interese.

Finalmente, a argumentación neoliberal contra a política fiscal discrecional pecharíase afirmando que o incremento de renda que ocasiona unha expansión fiscal aumenta as importacións e, xa que logo, empeora o saldo corrente. En condicións de liberdade de movementos de capital (outra situación que se dá como inamovible) faise entón necesario atraer capital e para iso hai que aumentar os tipos de interese, o que provocará a apreciación da moeda nacional, a perda de competitividade e, finalmente, a caída na renda. Anularíase así o inicial efecto expansivo da política orzamentaria.

Estas consideracións e outros desenvolvementos teóricos dos que non vou ocuparme agora terminaron por constituír unha suma de proposicións teóricas sobre as que se baseou o novo pensamento dominante en economía e cuxas principais hipóteses e conclusións, en relación coa política orzamentaria, poden resumirse nas seguintes:
1. Os déficit orzamentarios xeran inflación e provocan a diminución do investimento, o que implica que deben reducirse ao máximo ou facerse desaparecer. De aí a política comunmente denominada de déficit cero e a continua chamada a diminuír o montante dos gastos públicos e, en particular, os que se consideran de natureza improductiva ou vinculados a tarefas sociais que se entende que non deben formar parte dos compromisos estatais.

2. Hai que manter unha política monetaria restritiva e para iso tamén hai que evitar os déficit públicos posto que estes exercen sempre unha presión indesexable sobre a oferta monetaria.

3. Hai que evitar ao máximo os impostos, procurando dispor de sistemas impositivos neutros, é dicir, que non poñan en perigo a asignación de mercado ao xerar desincentivos ou custos innecesarios aos propietarios do capital.

4. Debe avanzarse o máis posible no obxectivo da privatización dos recursos e empresas públicas na medida en que se entende que o sector privado é estable per se e dese xeito trasládase estabilidade a todo o sistema económico.

5. A regulación, restritiva, da oferta monetaria debe confiarse aos bancos centrais como autoridades independentes, pois esa é o único xeito de lograr neutralidade nas regras e confianza e de evitar o malgasto dos gobernos.

Os pactos de estabilidade orzamentaria en Europa.

A estabilidade orzamentaria en Europa instáurase inicialmente como un criterio de converxencia no Tratado de Maastricht, como un principio que debería entenderse como instrumento para lograr a converxencia entre as economía que se considerou necesario para crear as condicións adecuadas para a instauración da moeda única.

Con todo, o Tratado de Amsterdam (1997) asumiuno como un obxectivo de comportamento permanente que deberían respectar todos os estados en virtude, precisamente, do pacto para a estabilidade e o crecemento que formalmente implicou ese Tratado.

Os gobernos quedaban obrigados a elaborar programas de estabilidade orzamentaria e converxencia nos que se fixarían os obxectivos e os instrumentos para logralos. Ao mesmo tempo, o novo Tratado redefinía o procedemento xa establecido en Maastricht para actuar e ata sancionar por déficit excesivo cando algún país non respectase as regras establecidas, ben porque superasen o teito do 3% do PIB en déficit anual ou porque non actuasen adecuadamente para manter o volume de débeda pública por baixo do 60% do PIB ou non fixesen o suficiente para diminuíla se xa estaba por encima deste nivel.

As razóns que se argumentaron para o mantemento do principio estabilidade son basicamente dúas.

En primeiro lugar, que a unión monetaria require inexcusablemente disciplina orzamentaria dos países integrantes a fin de que ningún deles xere efectos negativos sobre os demais, principalmente provocando subidas nos tipos de interese ou tensións inflacionistas, como sinalei antes. Suponse que, en ausencia doutras medidas de estabilización que na unión monetaria xa non están dispoñibles, se un país incorre en déficits excesivos trasladará a presión sobre os tipos de interese e sobre os prezos a toda a zona, debilitando a longo prazo o crecemento de todos.

En segundo lugar, enténdese que obrigando aos gobernos a obedecer regras estritas de estabilidade orzamentaria lógrase un efecto de credibilidade que a longo prazo ata as faría innecesarias e que reforzaría o crecemento a longo prazo.

Principais efectos sobre o crecemento e o benestar da estabilidade orzamentaria

A continuación resumo os principais defectos do argumentario neoliberal sobre a estabilidade orzamentario e os principais efectos que ten a súa aplicación nas economías do noso tempo.

Rixidez

O primeiro efecto negativo dos pactos de estabilidade tal e como se impón en Europa é que establecen o principio de estabilidade como un criterio limitativo que deben cumprir por igual todos os estados.

Isto implica unha gran rixidez porque é evidente que non todos os países atópanse nas mesmas condicións, sobre todo, nas que teñen que ver máis directamente co benestar social, como poden ser as expresivas do investimento social realizada ou das infraestruturas de todo tipo. Nin sequera tómanse en consideración variables que son elementalmente determinantes da relación entre o gasto público e o crecemento e o benestar como a poboación, a súa estrutura de idade, os niveis de emprego e desemprego, a poboación inactiva, etc.

Desta forma, a rixidez do principio de estabilidade convértese nun instrumento que incapacita aos gobernos e ao conxunto da unión europea para avanzar nun tipo de converxencia que non sexa máis que a que se expresa nos termos puramente nominais da balanza fiscal.

O seu simplismo é quizá a mellor expresión de que simplemente se trata dun postulado puramente ideolóxico sen fundamento científico rigoroso.

Inadecuado cómputo dos retornos e ingresos que xera o gasto

O segundo efecto perturbador é que ao fixar prazos anuais para cumprir o pacto de estabilidade déixase fose calquera tipo de consideración acerca dos efectos intertemporales do investimento e o gasto público.

É obvio que o gasto público (como lle ocorre ao investimento privado) xeralmente mostra os seus resultados e ata xera ingresos en períodos superiores ao ano. Neses casos, se o gasto público se computase a máis longo prazo, presentarían un saldo neto loxicamente diferente e menos deficitario.

O problema é que esta dimensión intertemporal do gasto público afecta fundamentalmente ao investimento social que non adoita xerar retornos inmediatos senón ao longo do tempo e, moitas veces, a moi longo prazo.

O que se dificulta entón coa estabilidade orzamentaria é que os gobernos leven a cabo este tipo de investimentos, o que obviamente debilita as estruturas do benestar dun xeito especial e non só o alcance potencial do crecemento.

Freo para reformas estruturais

Un terceiro efecto negativo dos pactos de estabilidade europeos é paradoxal: son tan inadecuados que ata poden impedir que leven a cabo as políticas que propugnan quen os defenden. Refírome a que a estabilidade orzamentaria pode implicar serias restricións á posibilidade de que os gobernos afronten reformas estruturais profundas (ata como as que propón os enfoques máis ortodoxos) pois estas adoitan requirir normalmente investimentos extraordinarios ou iniciais importantes, como ocorre, por exemplo, no caso das reformas liberais dos sistemas de pensións.

Doutra banda, o principio de estabilidade tan rígidamente aplicado impide considerar algo igualmente elemental: o gasto público compútase como a partida negativa do saldo orzamentario pero á hora de contabilizar este último deberíase ter en conta que unha gran parte dos ingresos correlativos que xera non van parar ao estado senón ás empresas ou familias.

Dubidoso efecto sobre o crecemento

Un efecto máis controvertido é se a estabilidade orzamentaria contribúe positivamente ao crecemento da actividade ou se, pola contra, limítaa e frea a creación de emprego.

O escaso tempo transcorrido fai que as evidencias empíricas sexan aínda discutibles e que non poidan considerarse definitivas.

A tese máis conservadoras fundaméntanse no modelo de Barro que establecía que entre o crecemento e o gasto hai unha relación en forma de "O" investida, de maneira que, a partir dun determinado momento, máis gasto público non estimula senón que diminúe o crecemento.

A razón que tradicionalmente se deu para xustificar esta idea é que o gasto público termina financiándose por impostos e que se estes aumentan considerablemente fréase a actividade económica ademais de provocar máis ineficiencias e malgasto.

Naturalmente, o problema ao que se enfrontan estas teses é determinar en que punto prodúcese a inflexión da "O" de Barro en cada país, o que non se puido descubrir, nin seguramente sexa posible facelo.

Algúns autores trataron de sinalar indicios de que a estabilidade non sexa retardataria do crecemento, pero se trata de análise que non poden considerarse definitivos nin completamente aceptados, ben porque se pode mostrar que outros criterios son máis positivos desde este punto de vista ben porque a súa avaliación global como "norma social" é francamente negativa como sinalaron Jean Paul Fitoussi e Franceso Saraceno.

En calquera caso, nin sequera se se puidese establecer que a estabilidade incentiva e favorece o crecemento económico medido a través do PIB non estariamos nin moito menos ante unha proba definitiva da bondade da estabilidade orzamentaria porque é evidente que o crecemento en por si nin garante a creación de emprego, e moito menos o de calidade, nin iso equivale a que haxa máis ingresos para todos os suxeitos económicos nin, por suposto, máis benestar.

Pola contra, máis ben cabería considerar que un tipo de crecemento impulsado sen suficientes investimentos sociais (ou cun nivel destas por baixo do potencial ou necesario nun momento dado) sería un modelo de acumulación bastante insatisfactorio desde o punto de vista das necesidades colectivas e do benestar. Como di acertadamente Fitoussi (1996) o crecemento económico é unha cuestión filosófica antes que económica.

Fomento dos comportamentos procíclicos que provocan crises

Outra característica relevante do principio de estabilidade é que implica comportamentos procíclicos das finanzas públicas, é dicir, que en lugar de corrixir os seus malos momentos agrávaos. Ata aínda que o pacto puidésese interpretar con algo máis de flexibilidade, implicaría sempre unha constricción constante da capacidade de manobra dos gobernos.

Este é un efecto buscado, que se asume como desexado polos neoliberais porque, como sinalei, parten do prexuízo ideolóxico de que calquera intervención pública é indeseada.

Con todo, a historia económica demostrou e está demostrando nestes tres últimos anos, que o mantemento dos criterios de estabilidade supón un corpiño moi negativo en momentos en que as economías sofren etapas de recesión. E que nas etapas de bonanza este comportamento procíclico tamén fai que os gobernos non actúen adecuadamente aumentando o seu propio rendemento fiscal nas etapas de bonanza económica.

Nin en fase de recesión nin de expansión é boa por principio a estabilidade orzamentaria.

Dificultade para a converxencia social

Doutra banda, a aplicación do principio de estabilidade nun marco como o da Unión Europea dá lugar a que os países que parten dunha situación máis atrasada ou débil no proceso de converxencia, como España, teñan dificultades adicionais para alcanzala nos aspectos máis relevantes do benestar social: emprego, protección social ou infraestruturas e bens públicos en xeral. É unha evidencia, por exemplo, que o gasto social en España foi diminuíndo en relación co PIB de forma paralela á procura da estabilidade orzamentaria, orixinando así perdas netas de benestar claramente perceptibles como demostrou entre outros Vicenç Navarro.

A natureza procíclica dos pactos de estabilidade debilita ás economías e exponas máis crudamente aos efectos negativos dos ciclo sobre o emprego e o benestar, fai que estes sexan máis recorrentes e, en xeral, convértese nun dos factores decisivos que diminúen a capacidade de manobra dos gobernos cuxos efectos tamén son, como imos ver enseguida, moi negativos non só desde o punto de vista económico.

Errónea concepción da natureza do sector público e da súa función económica

O pacto de estabilidade orzamentaria baséase tamén nunha translación mecánica e equivocada das bondades da competencia empresarial ao ámbito do Estado.

Considérase que, así como as empresas privadas deben descargarse na maior medida do posible de custos para poder ser máis competitivas, os estados deben de actuar de igual xeito, de modo que é desexable que eliminen o máximo de cargas para ser eficaz e tamén competitivo.

Trátase dunha idea que se aplica cada vez en maior medida aos servizos públicos de todo tipo e que está provocando o seu debilitamiento, a súa deterioración e unha progresiva perda de cobertura, ademais de constantes problemas de financiamento que padecen, principalmente, os sectores e clases sociais de menor renda.

Trátase dunha idea equivocada na medida en que o papel do estado non é equivalente ao das empresas e que ao cabo xerará efectos moi lesivos sobre o benestar e sobre o rendemento das empresas (sobre todo das pequenas e medianas que ten máis dificultades para proverse polos seus propios medios do capital social e formar o capital humano que necesitan) posto que diminúe a capitalización das economías e as fontes do crecemento máis estable e duradeiro -o capital social en todas as súas manifestacións- e que, ao aumentar a poboación que vai carecer de bens esenciais, incrementa a desigualdade e as bolsas de pobreza.

A defensa da estabilidade orzamentaria baséase igualmente en considerar que a protección social ou as normas custosas de regulación laboral son a causa das ineficiencias e, en particular, do desemprego. Trátase doutra idea errada posto que, en realidade, son a súa consecuencia e poderían efectivamente eliminarse ou diminuírse pero xusto na medida en que non se estivesen aplicando políticas que implican un freo efectivo ao emprego e á creación de riqueza.

Abrir a porta ao sector privado

A contención do gasto público en aras da estabilidade orzamentaria cando ao mesmo tempo, como fan os neoliberais, renégase dos impostos, simplemente leva a unha consecuencia inevitable, que os estados poidan proporcionar menor cantidade de bens e servizos públicos, de modo que así se abren de pao a pao as portas ao negocio que supón a súa provisión privada. E o efecto disto último é ben sabido: menor cantidade ofrecida, prezos máis elevados e menos persoas con posibilidade de satisfacer as súas necesidades accedendo a eles.

Practicamente a totalidade dos traballos científicos que avaliaron o efecto das privatizacións españolas mostraron que practicamente en ningún caso mellorouse o rendemento económico e financeiro das antigas empresas públicas.

E tendo en conta que a estabilidade orzamentaria levará consigo esta substitución da provisión pública pola privada (que tamén necesitará financiamento) e que rebaixa o nivel de vida das persoas de ingresos máis baixos pero que as obrigará a ter que realizar máis gasto de mercado, resulta que en realidade non reduce a débeda total da economía senón, en todo caso, a pública. A privada seguirá aumentando e desa forma o negocio da banca privada que, en definitiva, é o que se trata de favorecer.

Unha preferencia ideolóxica revestida de falsos argumentos científicos

En definitiva, é bastante claro que a aplicación de políticas de estabilidade orzamentaria teñen consecuencias moi negativas sobre a marcha da economía e sobre o benestar mentres que está por demostrar que os pretendidos efectos positivos sobre o crecemento e o emprego que postulan os seus defensores sexan unha realidade. Algo que será moi difícil que poida conseguirse se se ten en conta que para chegar a esa conclusión pártese de hipótese completamente irrealistas e sen máis base que a ideoloxía: a existencia de mercados de competencia perfecta, a disposición información perfecta e gratuíta por todos os suxeitos económicos ou que os mercados son estables por si mesmos, sen necesidade de ningún tipo de intervención pública -unha hipótese esta última que debería dar vergoña soster cando pasou o que acaba de pasar nos mercados financeiros de todo o mundo.

Se estes postulados rexéitanse, porque non poden darse na realidade salvo en circunstancias verdadeiramente excepcionais, é imposible chegar ás conclusións liberais sobre as bondades do equilibrio orzamentario.

Pactos de estabilidade, pactos contra a democracia e o benestar social

Ademais das consecuencias puramente económicas que acabo de sinalar, o principio de estabilidade orzamentaria (e máis concretamente a súa imposición a través de mandatos constitucionais) significa na práctica impedir que a cidadanía poida elixir libremente á hora de enfrontarse aos problemas económicos da nosa época.

Ao impolo en calquera momento e condición, como agora acordaron en España o PSOE e o PP, impídese que os gobernos poidan subscribir pactos cos seus electores se non é nos termos prescritos pola ortodoxia económica dominante. Obrígase desta forma a que as únicas políticas posibles sexan as neoliberais.

É dicir, a imposición do principio de estabilidade implica que non poidan darse solucións negociadas e, polo tanto democráticas, ao conflito social inevitable que é consustancial coa xeración e distribución da renda e a riqueza.

A estabilidade orzamentaria concibiuse e estase aplicando como un dogma que fai desaparecer a capacidade de manobra mínima sobre a que se basea o goberno democrático da economía e impón unha única opción coma se fose a única solución óptima.

Detrás de todo iso subxace unha idea fundamental cuxa asunción perfilou a política económica dos nosos días e que, entre outros, foi criticada recentemente por Stglitz.

Establécese que hai só unha resposta ao problema social e que non existen xa alternativas políticas senón solucións técnicas que non requiren negociación nin pacto, senón unha adecuada implementación por parte de autoridades, como por antonomasia os bancos centrais, independentes, cribles e que se reputan neutrais; ou pola Unión Europea como unha institución superior a calquera tipo de preferencia social.

A democracia e as políticas de benestar baséanse na posibilidade de negociación fronte ao conflito social e nunha idea claramente exposta por Stiglitz (2002) "non existe unha única política Pareto-dominante (óptima) na que poidan estar de acordo todas as persoas ´razoables´".

Levar á constitución o principio de estabilidade orzamentaria é impor de facto unha ditadura económica porque para evitar o déficit público imponse un xigantesco déficit democrático que impide que todos as persoas se atopen en igualdade de condicións á hora de decidir sobre os problemas económicos. Por iso podemos dicir que a imposición dun principio de estabilidade orzamentaria nas condicións en que se impón é algo radicalmente contrario ao sentido máis elemental da democracia.

Pódese actuar doutra forma?

A historia económica demostra que cando os gobernos actuaron pondo en marcha políticas fiscais e monetarias discrecionales e combinadas lograron mellores resultados que nos últimos anos de rexeitamento neoliberal á fiscalidade discrecional e progresiva.

E o sentido común indica que afirmar que a estabilidade orzamentaria é boa por principio, en calquera caso, é unha soberana parbada. Como o sería afirmar que unha economía pode endebedarse ilimitadamente sen problema ningún.

Que adiantaría un país con ter estabilidade orzamentaria se ao mesmo tempo carece do capital social e das estruturas -físicas, educativas, sanitarias, sociais, culturais, relacionais ou empresariais- que son imprescindibles para que os seus empresarios poidan crear riqueza e os seus cidadáns adquirir o imprescindible capital humano e o benestar adecuado?

O importante non é garantir en todo caso que non haxa déficit.

O razoable e o que proporciona progreso a unha nación é dispor da dotación de capital social necesario para satisfacer as necesidades sociais. Esta debe ser a variable de partida e non o saldo cero do orzamento público.

E o que sabemos, porque a historia é indiscutible neste aspecto, é que iso non se pode conseguir sen unha suficiente dotación de gasto público. Xa que logo, o primeiro é asegurar este e logo atopar as vías adecuadas de financiamento.

O problema que teñen as políticas neoliberais e quen as defenden é que son incapaces de xerar ese financiamento por tres razóns. Primeiro, porque queren evitar que as clases de maior renda paguen impostos. Segundo, porque provocan unha gran desigualdade e iso deprime ás economías e fai que poidan xerar moitos menos ingresos para as arcas do estado. E terceiro porque incentivan que o aforro vaia aos mercados financeiros en lugar da financiar a actividade produtiva. E como son incapaces de xerar ingresos non teñen máis alternativa que impor a redución do gasto coas consecuencias que sinalei.

De feito, o problema que está padecendo unha economía como a española en relación coa débeda (deixando á marxe o inadecuado modelo de crecemento dos últimos anos) non é a súa contía senón que o seu financiamento está a expensas dos especuladores.

A alternativa, como argumentamos Vicenç Navarro, Alberto Garzón e eu no libro HAI ALTERNATIVAS que sairá publicado por Aguilar proximamente, é pór en marcha outro tipo de políticas que freen a desigualdade, que promocionen un novo tipo de actividade económica e baséense nunha maior xustiza fiscal e social e que así procuren novos e maiores ingresos para non ter que reducir a dotación dos bens e servizos de benestar que necesita a inmensa maioría da poboación. É moi posible que iso requira certo nivel de endebedamento, que nin sequera ten por que ser moi elevado, aínda que desde logo maior ao déficit cero que se impón. Pero se se aplican políticas xeradoras de ingresos produtivos, se se fomenta o uso razoable do aforro e se se acaba coa especulación financeira non ten por que ser un escollo para alcanzar os maiores niveis de rendemento empresarial, de benestar social e de progreso que España necesita.

Este escrito resume ideas do meu artigo "Pactos de estabilidade e Estado de Benestar: Unha nota sobre a súa dubidosa compatibilidade". Quaderns de Política Económica. Revista electrónica - 2ª época. Nº 9, Xaneiro- Abril 2005. Para comodidade dos lectores deste texto, non incorporei nel as referencias bibliográficas, que poden atoparse na versión de Quaderns, pero si a bibliografía.

Bibliografía

Barro, R. (1990). "Gouvernment spending in a simple model of endogenous growth". Journal of Political Economy, 98.

Bean, C. (1998), "The Stability Pact: More Than a Minor Nuisance? Discussion", Economic Policy: A European Forum, 0(26).

Beetsma, R.(2001), “Does EMU Need a Stability Pact?”, in BRUNILA (2001).

Blanchard, O. J. y F. Giavazzi (2004), "Improving the SGP through a Proper Accounting of Public Investment", C.E.P.R. Discussion Papers 4220, February.

Brunila, A., M. Buti y D. Franco, (Eds.)(2001) "The Stability and Growth Pact: The Architecture of Fiscal Policy in EMU". Houndmills, U.K. and New York, Palgrave.

Buiter, W. H. y C. Grafe (2004), "Patching up the Pact: Suggestions for Enhancing Fiscal Sustainability and Macroeconomic Stability in an Enlarged European Union", Economics of Transition, 12(1), pp. 67-102.

Buti, M., Eijffinger, S. y Franco, D. (2003), "Revisiting the Stability and Growth Pact: Grand Design or Internal Adjustment?" C.E.P.R. Discussion Papers 3692, January.

Buti, M. y G. Giudice (2002), "Maastricht's Fiscal Rules at Ten: An Assessment", Journal of Common Market Studies, 40(5), pp. 823-48.

Buti y A. Sapir, (Eds.) (2002). "EMU and Economic Policy in Europe: The Challenge of the Early Years". Elgar, Cheltenham, U.K.

Calmfors, L. y Corsetti, G. (2003) “How to Reform Europe’s Fiscal Policy Framework“, World Economics Journal No 1.

Creel, J. (2003), "Ranking Fiscal Policy Rules: The Golden Rule of Public Finance Vs. The Stability and Growth Pact", Observatoire Français des Conjonctures Économiques. Document de Travail, 2003-04.

Desquilbet, J.B. y Villienb, P. (1998). "La theorie du policy mix: un bilan critique". Revue d’Economie Financière, 45.

Eichengreen, B. y Wyplosz, C.(1998), "The Stability Pact: More Than a Minor Nuisance?" Economic Policy: A European Forum, 0(26).

Fitoussi, J.P. (1996). "Anatomie de la croissance molle". Revue de l'OFCE nº59/Octobre.

Fitoussi, J.P. (2002), "La Règle et Le Choix". Paris, La république des idées, Seuil.

Fitoussi, J.P. y Saraceno, F. (2002). "A Theory of Social Custom of Which Soft Growth May Be One Consequence. Tales of the European Stability Pact". Observatoire Français des Conjonctures Économiques. Document de Travail, 2002-07

Fitoussi y Francesco Saraceno (2004). "The Brussels-Frankfurt-Washington Consensus - Old and New Tradeoffs in Economics". Observatoire Français des Conjonctures Économiques. Document de Travail, 2004-02.

Kopits G. (2001), “Fiscal Rules: Useful Policy Framework or Unnecessary Ornament?”,IMF Working Paper, no.145, September.

Lehment, H. (2002). "European Fiscal Policies under the Stability Pact -Some first insights".Kiel Working Paper 1098: http://www.uni-kiel.de/ifw/pub/kap/2002/kap1098.pdf.

Mathieu, C y Sterdyniak, H. (2005). "Pacte de stabilité: la réforme impossible". Lettre de l´OFCE, nº 258.

Mau, S. (2003). "The Moral Economy of the Welfare State Britain and Germany Compared". Routledge, London.

Mingorance, A.C. (2004). "Una postura crítica ante las propuestas de reforma del pacto de estabilidad y crecimiento". Quaderns de politica economica, nº 8.

Muñoz de Bustillo, R. [et al.] (1995). "Crisis y futuro del estado del bienestar". Alianza Editorial, Madrid.

Muñoz de Bustillo, R. (2000).: "El estado del bienestar en el cambio de siglo". Alianza Editorial, Madrid.

Navarro, V., coord. (2004). "El Estado de Bienestar en España". Tecnos, Madrid.

Patnaik, P. "On Some Common Macroeconomic Fallacies". http://www.networkideas.org, marzo 2002.

Saraceno, F. y Monperrus-Veroni, P. (2004), "A Simple Proposal for a Debt-Sensitive Stability Pact", Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung - Quarterly Journal of Economic Research, 73(3), pp. 471-80.

Stglitz, J.E. “Empleo, justicia social y bienestar de la sociedad”. Revista Internacional del Trabajo, vol. 121 (2002) num. 1 y 2.

Timmins, N. (2001). "Los cinco gigantes. Una biografía del Estado de Bienestar". Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, Madrid.

Torres, J. (2000). "Desigualdad y crisis económica". Editorial Sistema, Madrid.

Torres, J. (2004). "Regulación macroeconómica y democracia ¿Justifica la economía que los gobiernos renuncien a gobernar?". En Alfonso Guerra, José Félix Tezanos (eds.), Políticas económicas para el siglo XXI. Editorial Sistema, Madrid.

Walsh, C.E (1998). "Monetary Theory and Policy". MIT Press. Cambridge

[*]  Juan Torres López, Granada -1954-, Doutor en CC. Económicas e Empresariais, exerce na Universidade de Sevilla como catedrático de Economía Aplicada do Departamento de Teoría Económica e Economía Política. Escritor, investigador, analista de política económica e activista social. Manten unha páxina web "Ganas de Escribir" -www.juantorreslopez.com- e coordena a páxina web dedicada a información económica -www.altereconomia.org-

Enviado por:
juantorres@us.es
-juantorres@us.es-
30 de agosto de 2011 14:11
______________________