martes, febreiro 17, 2009

A Cobertura Electoral

Polo seu interese - unha crítica á cobertura electoral que fan os medios "informativos" convencionais -, reproducimos un artigo que publica hoxe, en varios xornais do grupo "LA CAPITAL" [El Ideal Gallego, Diario de Ferrol e Diario de Arousa], Luís Álvarez Pousa [*], profesor de xornalismo na USC, director da prestixiosa revista "Tempos Novos" e director do "Observatorio Galego dos Medios" .


Por LUÍS ÁLVAREZ POUSA
Martes, 17 de Febrero de 2009


Os medios de comunicación asumiron en campaña un papel de acompañantes compasivos, sen atreverse a ensaiar fórmulas profesionais capaces de sortear as servidumes partidistas, que son a negación da súa función mediadora, para alzar o voo, sobrepoñéndose a todo canto estorbe a súa capacidade de influencia en tanto que actores parapolíticos. Quérese dicir, non someténdose a nada que non sexan os principios ideolóxicos que marcaron dende sempre a súa condición de servizo público, por unha banda, e a tarefa de mediación e control a prol dunha equilibrada e xusta distribución do poder e a favor do pluralismo, pola outra.

Sempre e en todo lugar. Pero sobre todo cando a cidadanía é convocada ás urnas, e se nos dá a todos a oportunidade de recuperar a dimensión simbólica da política, quérese dicir, o seu poder para articular espazos deliberativos -ou de conformación dunha cualificada opinión pública- e procesos de participación cívica, que nunca poderían existir sen unha información dilixente, rigurosa e de calidade no profesional, veraz, plural e diversa no normativo. O descrédito que hoxe ten a información política -un 62 por cento, segundo algúns estudos- vénlle en boa medida de haberen claudicado os medios diante dun montón de compulsivos produtores de contidos, que en épocas electorais desafían tódalas normas da contención, impoñendo axenda, ruídos e porcentaxes blindadas de protagonismo. Entre a xunta electoral, que se atribúe decisións que competen estrictamente ao ámbito profesional do xornalismo, e os directores das diferentes candidaturas partidarias, que se atribúen dereitos que pertencen á cidadanía no seu conxunto, impoñen un modelo de cobertura política sen garantías.

É preciso romper con esa anomalía. Porque o que está en xogo en cada convocatoria electoral é a calidade da democracia, e a do noso autogoberno. Máis alá do que cadanseu medio editorialice en liña coas súas tendencias ideolóxicas, as garantías que demandan os cidadáns só as pode asegurar o xornalista, no que aqueles delegan o seu dereito de información. Para iso faise imprescindible que os medios liberen aos seus xornalistas do voto de castidade política que os atenaza. Recoñézanlles a súa autonomía profesional marcando a axenda, descontaminando de ruídos e ficcións as promesas electorais, decidindo os tempos, os protagonismos e os espazos da información, guiándose só polo interese xeral e o sentido de equidade. Na información diaria da campaña e tamén nos debates televisivos.

[*] Luís Álvarez Pousa
lapousa@xornalistas.com

__________________

luns, febreiro 16, 2009

No Pleno Municipal de hoxe, en Ferrol, vai-se hipotecar parte do futuro da cidade ...

No Pleno Municipal de hoxe, en Ferrol, vai-se hipotecar parte do futuro da cidade. Seguir construíndo estacionamentos no centro da cidade, non é camiñar a eliminar o tránsito de vehículos pola mesma, senón todo o contrario, é fomentar o uso do automóbil motorizado particular e privado. Todo o contrario do que establece o compromiso de ter asinado a Carta de Aalborg [*] e elaborado a Axenda 21 Local [que por certo xa non está colgada na web oficial do Concello]. O fomento de estacionamentos para automóbiles particulares privados, vai en contra dunha "mobilidade urbana sostíbel", no punto I.9 da citada Carta di-se:

"Nós, cidades, debemos esforzarnos por mellorar a accesibilidade e por manter o benestar e os modos de vida urbanos á vez que reducimos o transporte. Sabemos que é indispensábel para unha cidade viábel reducir a mobilidade forzada e deixar de fomentar o uso innecesario dos vehículos motorizados. Daremos prioridade aos medios de transporte respectuosos do medio ambiente (en particular, os desprazamentos a pé, en bicicleta ou mediante os transportes públicos) e situaremos no centro dos nosos esforzos de planificación unha combinación destes medios. Os diversos medios de transporte urbanos motorizados deben ter a función subsidiaria de facilitar o acceso aos servizos locais e de manter a actividade económica das cidades".

O goberno leva hoxe a pleno o rescate do estacionamento da Praza do Concello tras o acordo entre concesionario e comerciantes, sen ter en conta a necesaria recuperación funcional dunha praza, para uso e gozo da cidadanía como principal e non como secundario, para eles primeiro é o negocio privado, cunha futura concesión de décadas, máis antes facendo un rescate millonario [case 2,5 millóns de euros] que vai beneficiar ao actual concesionario, Isidro Silveira. E que se supón que vai ser, con toda seguridade, o futuro concesionario que vai ampliar o seu negocio [en case un 345%], pois pasa de poder ofertar 116 prazas na actualidade, a unhas 400 nun futuro.

A desculpa do edil de Facenda, Ramón Veloso, no sentido de afirmar que esta medida "permitirá construír un novo aparcadoiro para gañar prazas. Ferrol podería así afrontar con garantías o proceso de peatonalización do barrio histórico da Magdalena", non é máis que pura retórica, se se ofertan máis prazas, entrarán máis vehículos motorizados no casco histórico da Madaglena. A tendencia debería contemplar o só permitir o acceso a residentes, emerxencias, transporte colectivo [non contaminante] e distribución de mercadorías.

A outra desculpa de que "se evitarán os continuos desembolsos que, ano tras ano, tiña que asumir o Concello para afrontar reparacións no recinto", non é tal se non vai acompañada dunha relación de obras e reparacións feitas nos últimos anos e a súa contía, pois precisamente do que se queixaban os comerciantes da Praza era de que non se acometían ditas obras.

En definitiva, rehabilitar a Praza si, mais para uso e goce da cidadanía, non para facilitar o uso de transporte motorizado particular e privado dentro da cidade.

Colectivo Ártabra 21
16.02.2009
______________________

[*] Conferencias Europea de Cidades e Pobos Sustentábeis
[Aalborg en 1994, Lisboa en 1996, Hannover en 2000, Aalborg en 2004 e Sevilla 2007]

Ponto 6 do Documento "Aalborg+10 – Inspiración para o Futuro", da conferencia celebrada en Hannover no ano 2000.

"Mellor Mobilidade e Redución do Tránsito

Recoñecemos a interdependencia do transporte, a saúde e o medio ambiente e estamos comprometidos a promover firmemente os modelos de mobilidade sostíbeis.

Polo tanto imos traballar para:

1.reducir a dependencia do transporte privado motorizado e promover alternativas atractivas que sexan accesibles para todos.
2.aumentar a porcentaxe de desprazamentos en transporte público, peonil e en bicicleta.
3.promover o cambio a vehículos con baixas emisións.
4.desenvolver plans integrados de mobilidade urbana sostible.
5.reducir o impacto do transporte no medio ambiente e na saúde público"

Entrar a continuación:
Colectivo Ártabra 21: Por que furar Ferrol ?

_________

Enlaces Relacionados:
__________________

Gañou o ''Si'' á emenda en Venezuela con 54, 36 % dos votos

Nesta elección popular, o pobo venezolano apoiou a emenda dos artigos 160, 162, 174, 192 e 230 da Constitución, o que permite a postulación continua en todos os cargos de elección popular.

A presidenta do Consello Nacional Electoral (CNE) de Venezuela, Tibisay Lucena, anunciou este domingo que a opción do Si obtivo o 54,36 por cento dos votos escrutados (6 millóns 3 mil 594 votos), co que queda aprobada a Emenda Constitucional fronte á opción do Non que alcanzou 45,63 por cento (5 millóns 40 mil 82 votos).

Os datos corresponden ao primeiro primeiro boletín de resultados divulgado polo ente reitor e que reflicte o 94,2 por cento da transmisión dos datos.

O total de votos escrutados foi de 11 millóns 43 mil 676 entre ambas as opcións. O número de votos nulos é de 199 mil 41 para un total de votos escrutados de 11 millóns 242 mil 717 votos.

A reitora principal informou que a abstención alcanzou o 32,95 por cento. Faltan por escrutar 2 mil 251 actas.

As declaracións de Lucena ofrecéronse desde a sede principal do CNE en Caracas, durante unha rolda de prensa para ser transmitida a nivel nacional.

Previa á difusión dos resultados electorais Lucena felicitou "ao pobo, a todos os venezolanos polo comportamento cívico, democrático e alegre co que se comportou en todo o día".

Destacou que a deste domingo foi unha xornada "extraordinaria".

A xornada electoral deste domingo transcorreu con total normalidade, coa apertura dos centros de votación preto das 05h00 local (09.00 GMT) a nivel nacional. En total, rexistráronse 34 mil 662 mesas electorais ao longo e ancho da República.

O horario de peche das mesas establecido polo ente electoral nesta xornada cumpriuse e ás 06h00 local (22.30 GMT) se oficializó o fin do proceso, para que os case 17 millóns de venezolanos convocados a exercer o seu dereito, puidesen asistir ás urnas.

Nesta elección popular, o pobo venezolano apoiou a emenda dos artigos 160, 162, 174, 192 e 230 da Constitución venezolana, o que permite a postulación continua en todos os cargos de elección popular .

Este domingo tras exercer o seu dereito ao voto, o presidente do país Hugo Chávez dixo que "hoxe se decide o meu destino político e iso é importante. Pido a Deus que todo termine ben e que se impoña a vontade do pobo".

Agregou que esta xornada de consulta popular é "un día máis desta transición, deste proceso constituínte, porque se trata diso: dunha nova doutrina constituínte" na que se pode "modificar" a lei "a través dunha consulta popular".

"Con esta, levamos 15 eleccións en 10 anos(...) independentemente do resultado (do referendo sobre a emenda) é a voz da nación a que se está expresando de novo", aseverou.

Pola súa banda, o chanceler venezolano, Nicolás Maduro, afirmou que o pobo "deu hoxe un exemplo de vontade de paz" para que Venezuela siga "cara ao futuro grande que expomos", e pediu á oposición que respecte "con serenidade" os resultados.

"Entendemos a desesperación e a angustia daqueles que ven que as súas mentiras están polo piso (...) que se serenen, que respecten, que o pobo venezolano está dando unha gran lección", agregou o chanceler.

Coa aprobación da emenda, quen ocupan cargos públicos poden optar a unha nova postulación electoral. Coa Constitución actual era imposible posto que se limita a unha soa vez a posibilidade de repetir nun cargo de elección popular.

TeleSUR /in -YR
_________________

Enlace relacionado:

O que deve saber sobre o referendo venezuelano e não lhe será explicado pelos meios de comunicação - Pascual Serrano, 15 de Fevereiro de 2009 Do: 15 de Fevereiro de 2009 __________________________

domingo, febreiro 15, 2009

Mulleres invisibles

Por Lola Huete Machado
Reportaxe en
"El País Semanal" - 15-02-2009


Awa, Ekra, Rachel, Jackie, Catherine... son mulleres, inmigrantes e negras. Tripla discriminación. Miles de subsaharianas percorren durante anos o camiño cara a Europa, fuxindo da pobreza ou a guerra. Como se gañan a vida e se defenden? Quen son os traficantes cos que se endebedan? E por que moitas, aínda sendo refuxiadas da ONU, acaban atrapadas nos suburbios de Marrocos ou no sur de España, soas e prostituídas? Un informe dunha organización de mulleres xuristas denuncia as súas traxedias. 'El País Semanal' segue as súas historias.

Hai persoas sabias que en poucas palabras son capaces de definir o mundo. Unha delas é Ekra A. K., de 30 anos, de Costa do Marfil. "Que facedes para poder vivir?", preguntámoslle nos seis metros cadrados nos que habita en Rabat (Marrocos). Ela mira un segundo ao redor: ás paredes, onde colgan pósteres dos seus ídolos, as hiperblancas Shakira e Avril Lavigne; á lámpada lánguida e o ventanuco atrancado no alto; ao colchón oculto con teas e os vestidos que penden do teito; á tele e as cazuelas con verdura cociñada sobre a alfombra... É todo. Non cabe máis neste espazo polo que paga 70 euros ao mes. Nin unha pinga de aire. "Prostituírme", afirma.

"Dous euros por home unha vez; 20, a noite", di esta muller redondita e agridoce cuxo camiño (tal como eles chaman á viaxe) cara a Europa iniciouse o día en que toda a súa familia foi asasinada nunha emboscada. "Aquí viven outros tres africanos, refuxiados de Congo", indica Ekra, que non ten papeis, nin asistencia, nin posibilidade de movemento. Aquí é un corredor e dous cuchitriles máis, onde un hombretón agárrache do brazo en canto apareces. "Ven, ven que che vou a ensinar", dille á xornalista arrastrándoa ao interior. Toda muller serve neste contexto só para unha cousa. Pero a visitante é morena, e con todo, branca. A cousa cambia. E o home desiste. Volvemos con Ekra. Dedícanse moitas coñecidas ao mesmo que ti? "Non sei a vida doutras. Cada unha fai o que pode para sobrevivir, para avanzar e chegar ao seu destino".

Nese destino (España) co que soña Ekra hai persoas de natureza prodixiosa. Unha delas é Happiness, veinteañera longa, nixeriana enérxica e dura, áxil de verbo, bromista, que deixou atrás familia e fillo, un país complicado e denso, e conseguiu atravesar o Estreito para chegar ata Roquetas de Mar (Almería), alí onde o mar é anécdota, e o invernadoiro, rei. Traballa e habita Happiness nun deses casaríos, outrora de labranza e retiro e hoxe abandonados nos escampados ou encaixados entre os plásticos ou os bloques de pisos do boom inmobiliario último xa desinflado. Edificacións en ruínas, ocupadas por inmigrantes sen teito e xa case servos grazas á crise económica (indícao a asociación hispanoafricana Accións Comunitarias Almerienses, ACA); casas dunha planta, con patio interior e cuartos varios con múltiples camas para poder simultanear o traballo sexual. Alí conviven as mozas ás ordes da madame, á que adoitan pagar semanalmente 50 euros. Cóntao logo Evelyn A., de Nixeria, que o sabe ben porque estivo niso e agora, xa fose e regularizada, afirma: "Nunca máis podería, a sensación de sucidade de ti mesma é tremenda".

No salón hai sempre unha tele acesa e cadeiras en círculo para os que alí se reúnen, subsaharianos -estímanse 25.000 no gueto dos sen papeis na zona- sen outras relacións sociais posibles, que van ver a telenovela nixeriana vía parabólica, a beber barato, a bailar a súa música e a por sexo: 10 euros o po, 40 a noite enteira. Agora mesmo varias mulleres permanecen sentadas á espera, balanceándose embobadas ante a pantalla e apertando contra os seus corpos envases de plástico deses en que se comercializa lavavajillas. Por que vos colocades as botellas sobre a barriga? Velaí pregunta sen intención. "Teñen auga quente. Para o frío. Queres?", ofrécennos unha. A resposta de Happiness é outra: "Para relaxarche os espasmos logo de moito follar, comprendes?".

Di un membro dunha ONG da localidade del Ejido, aquí pegado, que hai días con colas de clientes nas portas dos casaríos, e que non, que non son só africanos, que hai moito español (e si, verémolos chegar logo nos seus coches), maior e non tanto. E salvo algunha formación e asistencia médica garantida (do que se ocupan, entre outros, Médicos do Mundo na zona, con programas para persoas en situación de prostitución; só iso sería xa un soño para Ekra), non hai fórmula máxica efectiva "para sacalas de aí", din en ACA. "Teñen presións, deben mandar diñeiro ás súas familias ou pagar as débedas inmensas que contraeron no camiño". A relixiosas Oblatas de Almería, con catro séculos de experiencia na materia (elas, como as Adoratrices, saben de que falan), ofrecen pisos de acollida a algunhas e axúdanlles a romper o círculo.

Ekra e Happiness son dous exemplos dunha situación común pouco coñecida. A saber, violación sistemática de dereitos humanos só por ser muller. A ambos os dous lados da fronteira. Explotación, trata, prostitución. En todo o camiño. Diso fala un informe que se presentará en Madrid estes días, realizado entre 2005 e 2007, por un grupo de xuristas, a organización Women's Link Worldwide, formada por mulleres empeñadas na loita contra a discriminación por cuestión de xénero e no seu defensa. "Temos información frecuente das chegadas de subsaharianos en pateras ás costas españolas, da forma en que saltan o valo de Ceuta e Melilla ou da resposta das autoridades e a poboación civil... Pero existe un gran baleiro nas implicacións que supón para unha persoa iniciar o proceso migratorio, especialmente para unha muller", conta Viviana Waisman, a directora.

A idea naceu cando documentaban en 2005 na fronteira de Ceuta situacións de violencia: "Chamounos a atención que se falase sempre de homes. E onde están elas?, preguntámonos. E elas estaban aí mesmo, nos bosques, ocultas. Ata para falarlles había que pedirlles a palabra a eles. Ao final puidemos achegarnos, comunicarnos; máis coas francófonas que coas anglófonas; as nixerianas son complicadas, moi vulnerables...". Visibilizar o invisible foi o obxectivo. Alí había embarazadas, feridas, explotadas, devastadas (ver www.womenslinkworldwide.org). Moito que contar. Moitas historias. Todas grandes.

As das refuxiadas, por exemplo: Victorine, Marie, Catherine, Rachel..., cuxo viaxe terminouse en Rabat. Esta última, de Costa do Marfil, 1970, saíu en 2002 do seu país, onde era asistente veterinaria, deixando desaparecidos a catro dos seis fillos que pariu e dos que non ten noticia: "Coa guerra se desintegraron poboacións enteiras". Os pequenos Jonathan e David revolotean agora na súa casa actual, marroquí, das de patio fresco e azulexos fermosos. Os donos viven arriba; os inmigrantes (nove en total, a maioría de Congo), hacinados abaixo. Mostra Rachel o seu carné de refuxiada expedido por ACNUR e déixanos fotografalo. "Antes dábannos 74 euros para vivenda; agora terminouse. Non queren reinstalarnos, non dan máis cartóns". Rachel espera e gáñase a vida vendendo na rúa cos dous nenos ás costas. Tamén Catherine D. (Costa do Marfil, 1963) é refuxiada. Vive en Casabranca, no barrio do Oulfa, con nove compatriotas (tres con estatuto; o resto, solicitantes de asilo), nunha habitación pola que pagan 160 euros e puideron alugar cunha carta de residencia doutro que lles custou a fortuna de 300. Catherine saíu do seu país en 2002 e aquí está, esperando: un traballo, que alguén faga algo, que a trasladen a outro lugar con futuro.

En decembro de 2008 había en Marrocos case 800 refuxiados e 346 solicitantes de asilo. E ACNUR ten acordo de sede neste país só desde 2007. "O reasentamiento facémolo a pequena escala, para evitar o efecto chamada e porque desexamos que Marrocos asuma aos poucos a súa responsabilidade en materia de asilo e refuxio", din. Aseguran que hai avances: "Desde fai un par de anos baixaron as expulsións". A falta de recoñecemento oficial do estatuto impide, con todo, que os refuxiados teñan acceso ao mercado laboral, á asistencia médica e educativa. ACNUR, que non dá abasto, xestiona caso a caso a través de organizacións marroquís como a Fundación Oriente-Occidente (FOO) e a Organización Panafricana de Loita contra a Sida (OPAL).

"Regresar ao meu país? É imposible, son do centro, zona rebelde. Onde iría? E como? Estamos perdidos en terra de ninguén", segue Catherine. Ao seu lado aparece Kouassi E. A., recentemente chegada, abatida. A formular a pregunta habitual da que se dedica, chora. "Só fago que darlle voltas á cabeza". Tres das mulleres fixeron o camiño xuntas. "Pagas 450 euros polo paquete completo e cruzas a Marrocos cos comerciantes do Sur. Que como é a vida en Senegal, por exemplo? Algo mellor, sen traballo, pero con dignidade; alí es persoa; aquí non; aquí sufrimos agresións na rúa, e se vas a un hospital non che tocan, fanche enseguida o test da sida, para eles a nosa pel está contaminada".

"Horror sobre o horror", dirá logo Javier de Lucas, presidente da Comisión Española de Axuda ao refuxiado (CEAR), ao referirse á situación das miles de subsaharianas atrapadas en Marrocos ou en Libia, convertidos ambos os países xa en fronteira de control da UE (externalización, chámano uns; cérberos, outros). Explican en CEAR o contexto migratorio xeneral: "Desde un punto de vista político, as fronteiras europeas estanse trasladando cara ao Sur (norte de África) e o Leste (Ucraína, Moldavia...). Isto estase facendo de forma sutil, a través de acordos de cooperación; os Gobernos occidentais ofrecen grandes cantidades de diñeiro da cooperación para que os fronteirizos xestionen os fluxos migratorios. O problema é que estes non saben xestionalos, os policías non teñen formación (expulsan sistematicamente cara a Alxeria e sen examinar a persoas susceptibles de asilo) e cometen graves abusos de dereitos humanos".

Opina De Lucas que, ademais, as nosas propias reformas da lei de estranxeiría e refuxio non permiten ser optimista: "O Goberno español non está á altura en inmigración, e o asilo vaise a homogeneizar á baixa coa UE; a nova lei é un paso atrás, aínda que teña aspectos positivos como a cota de reasentamiento; ademais, a crise económica servirá de coartada para os recortes con vistas á opinión publica", segue De Lucas. E dá un dato ilustrativo: España concedeu asilo a ¡151 persoas! en 2008. "Incrible, coa que está caendo polo mundo". Na ONG Camiñando Fronteiras (CF), en Tánxer, matizan: "O paradoxo é que a externalización controla con métodos expeditivos a migración dos máis pobres, pero á vez produce un efecto de reforzamento das redes de trata con fins de explotación. E esta afecta sobre todo a mulleres e nenos...".

Ekra é capaz de verbalizar a súa situación. Happiness, de ironizar sobre ela. Rachel ou Catherine, de denunciala. Outras subsaharianas calan. Porque non saberían por onde empezar; porque non queren ser vistas sempre como vítimas ("Ódiano, de feito; fan sempre todo o posible por manterse enteiras, vivir o que lles toca con dignidade", din en CF) ou porque prefiren deixar que sobreentiendas. Ekra, por exemplo, é coqueta, uñas pintadas, corte de cabelo hipermoderno: "É unha perruca". E quítalla sen máis para mostrar o seu pelo real, curto, ao mozo. Un estilo que lle axudou a pasar inadvertida cando foi necesario. No camiño, di, ser menos muller é máis seguro.

Jackie S., cristiá, de Bundulu, RDC, estaría de acordo. Ten 18 anos, dúas nenas, Tracy e Kelsey, un rostro bellísimo e triste, e a súa vida sería máis fácil de nacer home. "Obrigáronme a casarme cun home maior cando o meu pai morreu". O seu marido maltratouna ata a saciedade (ensina as marcas polo rostro, o peito...). "Non podía durmir con el, non podía... Quería un fillo cada ano, un tras outro". E así. Fuxiu cando a súa pequena tiña dúas semanas. Ela cruzou Centroáfrica, Chad, Alxeria, Malí... Un amigo comerciante acompañouna. E desapareceu logo. "Sucédelles a todas, os maridos do camiño sérvense delas, e cando quedan detidas nun punto, eles márchanse a intentar cruzar; é mellor intentalo sos".

Abandonadas á súa sorte e con fillos, as africanas, di Jorge Martín, coordinador de Médicos Sen Fronteiras en Marrocos, son dobremente vulnerables: "Nós atendemos casos de vítimas de agresións por parte de forzas de seguridade, doutros inmigrantes ou de delincuentes comúns... os abusos sexuais son constantes".

A Women's Link Worldwide interesáballe saber iso, os detalles dunha travesía extrema, entre 2.000 e 6.000 quilómetros de distancia e dous anos de tempo medio. Por que as subsaharianas deciden abandonar os seus países, con quen viaxan, como percorren durante anos tales distancias, relaciónanse cos homes e as redes de trata ou se gañan a vida; como xestionan o da súa condición feminina (sexo, preservativos, regra, embarazos, fillos, sida, enfermidades...); que soñaban antes e soñan agora; como senten as que non o lograron e conseguen manterse cordas.

En 130 entrevistas realizadas in situ en Marrocos e España (para ver diferenzas) preguntáronlles desde os datos básicos (idade, orixe, etnia, relixión) ata os motivos para realizar a viaxe. "Pobreza, matrimonios temperáns, guerra, violencia", foi a resposta. Tempo de duración: dous, tres anos de media, a pé ou en camión. Guerras vividas: frecuentes. Familiares inmigrantes: a miúdo, e axúdanlles a pagar a viaxe á rede. Axudas recibidas: adoitan unirse aos chamados maridos do camiño, o que significa protección ante outros a cambio de facer de esposa. Outras veces son protexidas de sponssors ou traficantes cos que adquiren débedas que deben pagar ao chegar a Europa. Medios para buscarse a vida: mendigar ou prostituírse. Se son refuxiadas ou pediron asilo; se foron expulsadas ou deportadas, por onde cruzaron e como a España... Se teñen ou tiveron parellas, fillos, métodos anticonceptivos, abortos... E se sufriron violencia ou abusos: a maioría di que si, onde máis, en Alxeria e por policías. O que estas mulleres contan e inclúe o informe no apartado Saúde sexual e reprodutiva non ten resumo posible. Bastan exemplos:

-"Non se cantas veces abortei, danme cousas para perder o bebé e me drogo para soportar a dor".

-"Posche condóns algunhas veces, cando os homes queren e cando chos dan as organizacións".

-"En Marrocos, abortar non é nada fácil, co cal recorres ao Cytotek (un abortivo), e moitas non saben o risco que supón para a vida se non o fas a tempo, e tómano moitísimo, sobre todo as nixerianas, que son obrigadas polos seus patróns porque elas non deciden".

-"fun violada na fronteira alxerina tres veces: por marroquís e nixerianos".

-"Na comisaría de Nador ofrecín deitarme cun militar para que non me expulsase á fronteira con Alxeria. Estaba nunha cela pequeniña e o militar díxome que me duchase diante del, e fíxeno e baixouse o pantalón e me folló diante do meu bebé. Despois chamou aos seus compañeiros e fixérono todos, todos".

E así sucesivamente. "As conclusións do informe sobre estas mulleres resúmense nunha: violacións e violacións de todo o violable", din en Women's Link.

Agora, o campo e os suburbios urbanos marroquís son parada final para moitas. E o que aquí sucede advírteno moitas ONG desde fai anos. "Nun país de tránsito, a integración non é posible de momento", explican en Cf. Dino outras como SOS Racismo, Médicos do Mundo, ou as marroquís como a antirracista Gadem (impresionante o seu informe de xuño 2007 titulado A cacería do inmigrante nas fronteiras do sur de Europa), a sanitaria Asociación de loita contra a sida (ALCS) ou AFVIC. Ou ata do Departamento de Estado norteamericano, no seu informe anual Traficking in person 2008. "O Goberno de Marrocos non asiches aos inmigrantes e refuxiados". Non hai intención política clara, non se respectan dereitos humanos básicos nin acordos internacionais, a pesar de ter asinada a Convención de Xenebra, que obriga a non pór en perigo a integridade dunha persoa e impide expulsar aos refuxiados. E o país carece de condicións sanitarias, educativas ou organización de acollida; non posúe lexislación adecuada porque anda loitando coa súa propia pobreza.

Polas rúas de calquera lugar de Marrocos que non sexa turístico apréciase: este non é lugar de destino, como non o era a España dos sesenta. Con FOO visitamos unha das súas sedes educativas no barrio de Sidi Moumen, en Casabranca. Alí atópase o máis pequeno dos chamados bidonville, barrios de chabolas: un absoluto vertedoiro habitado por 20.000 persoas e outros tantos animais. "Zonas tan degradadas que están xa baixo un gran proxecto de desenvolvemento nacional e contan co apoio persoal ata do Rei", din os de FOO.

MSF calcula en 5.500 os subsaharianos (outros en 7.000, moitos escondidos), entre Rabat, Casabranca e Tánxer. "É poboación móbil, pero o número é estable entre saídas e chegadas; e cada vez hai máis mulleres e máis novas". En Tánxer, por exemplo, chegaron grupos de adolescentes nixerianas nos últimos días. "A maioría, preñadas", dinnos alí. Pero os inmigrantes nestas cidades empezan a ser vistos pola poboación, asegura Martín. "Existen. Porque antes de 2001 nin existían". MSF atende aquí aos subsaharianos desde 2003 en catro eixos: saúde sexual e reprodutiva, epidemias como sida ou tuberculoses, violencia e asistencia de urxencia. "E non todos entenden a nosa dedicación. Velaquí razóns: os inmigrantes son máis vulnerables, están desasistidos, en situación administrativa irregular, máis expostos, sen redes sociais de protección. Os nacionais dun país contan cun Estado, unha rede social, unha familia; eles non; eles, só as ONG".

Insiste Martín en que non intentan de ningún modo substituír ao ministerio de saúde na súa tarefa. De feito, sen el, nada é posible: "Queremos axudar; buscar acordos con centros de saúde primaria que permitan a asistencia directa ao inmigrante, sen que este deba acudir acompañado dun membro de ONG para ser atendido. Traballar en rede é bo para todos. E hai moitos médicos xa en disposición de colaborar, isto tamén mellorou. Hai boa vontade, falta sensibilización e lexislación". É máis: "O fenómeno non vai desaparecer, nin sequera coa crise económica no mundo desenvolvido. Os africanos seguirán achegándose a Europa vía Marrocos ou Libia, por onde sexa. E a política que practica España de contención de fronteiras ten consecuencias terribles: a peor é que reduce a dignidade destas persoas ao cero absoluto".

A Jackie, en Rabat, véselle superada coas súas dúas criaturas; día e noite encerradas nun cuarto onde apiñan as súas poucas pertenzas. "Moitos menores nesta situación acaban desaparecendo; non os poden atender, danos, véndenos. Houbo un tempo en que a Garda Civil era máis permisiva na fronteira se ías con neno en brazos, así que moitas deixábanllos a pasadores para que acabasen no sistema de acollida en España". CF ocúpase de 15 destas mulleres, soas, con fillos, abandonadas xa pola rede e con risco de estigmatización por "ser muller e estar soa": "Aquí significa ser prostituta". A Jackie atopárona os de CF mendigando coas súas fillas no mercado. "Asistímola para pagar a casa; ter un teito é fundamental para afastalas da rúa e de trátaa, pero atopalo é complicado, ninguén quere asinar nada. Intentamos escolarizar aos nenos, só é posible en centros privados. A vida social é fundamental para eles".

Ao contrario que outras, Jackie asegura, e vese, ter unha relación cordial coa familia marroquí que lle aluga a casa: axúdana coa comida. A roupa das nenas, hoxe vestidas de domingo, con abrigos estilo británico total, regálanlla na igrexa evanxelista do pastor David Brown, un nome que repiten moito as subsaharianas en Rabat e Casabranca. Igual que repiten o de Cáritas, o de MSF, o das franciscanas de Casabranca ("Logo das deportaciones ao deserto en 2005, volvemos a vista e alí estaban estas mulleres completamente perdidas á súa sorte, decidimos asistilas", din), ou o de Paula (das irmás de Calcuta): "Vén de cando en vez e fai o que pode". Sen militantes, relixiosas e ONG, moitos africanos tolearían. Elas chámano "perder a cobertura". "Saen dos seus países máis ou menos ben e deterióranse no camiño, física e psicoloxicamente". E sucede moito.

Awa K., 25 anos, dous fillos (Ismael, de tres anos; Beyoncé, de un), nacidos nun hospital, pero sen que conste: vir ao mundo neste territorio non significa nada, nin dá ningún dereito se non podes pagar o certificado de nacemento. "Tes sorte se cho consegue unha ONG, pois, por exemplo, vacinarlles non é posible sen el". Awa, delgadísima, vestida con vaqueiros e camiseta interior de encaixes, xoga cos seus retoños, alleos a todo, e conta que vive desde fai un lustro aquí e a súa situación é desoladora: pide polas rúas, colle o que atopa, busca quen lle dea algo polo que queira que sexa que ela teña ou ofreza. A súa mirada é aceirada, tremenda, ferida. "O pai das nenas abandonounos". A súa habitación non está ordenada nin limpa como a de Jackie, non hai nada, nin roupa, nin comida, nin sequera a eterna televisión que distrae, que xace a pezas no chan. No cuarto de á beira dormitan os gatos entre restos de comida putrefacta e trastes. Non quere falar do seu pasado, só mirar adiante: "Algún día poderei saír de aquí, é igual que me digas que alén quizá non sexa fácil. Nada pode ser peor que o xa vivido".

Quizá por iso, os que conseguen diñeiro intentan unha e outra vez cruzar a España. E as noticias do outro lado gotean neste: pateras que chegan con mortos, saltos aos valos, afogados, disparados, redadas, controis, deportaciones... Historias cotiás nas que participan ou o farán moitas como Ekra, Awa, Jackie, Rachel, os seus fillos ou amigos. "Polo menos 28 persoas morreron nas costas de Alhucemas ao intentar chegar ata España. Segundo os sobreviventes, o accidente debeuse a unha intervención violenta da mariña marroquí... Nela viaxaban mulleres embarazadas, catro bebés, refuxiados e demandantes de asilo, todos subsaharianos... Os catro bebés morreron na auga".

Era abril de 2008. Un dos pequenos era Feber, cinco anos; nena nacida por amor. Afogouse diante do seu pai e agarrada á súa nai, Precious, nixeriana, que intentou saír da rede de trata. "Foi horroroso. Párasche en Malí e comeza o que será a túa vida en Europa. Tesche que follar a todos os que queira o contacto, o connection man, e, claro, non hai preservativos, nada que poida protexerche, só enfermidades", contaba.

Ela foi unha das 130 mulleres participantes neste estudo.
___________________________________

Consulta o informe da organización Women's Link Worldwide
___________________________________

Enlace co artigo orixinal en "El País Semanal"
____________________________

Goberne quen goberne, Galiza Non Se Vende - Comunicado final da Manifestación deste Domingo 15 de Febreiro de 2009

[FOTO: R. Escuredo]

TEXTO ÍNTEGRO DO COMUNICADO LIDO NA PRAZA DA QUINTANA AO REMATE DA MANIFESTACIÓN DE GALIZA NON SE VENDE O 15/02/09

Compañeiras e compañeiros:

Volvemos hoxe aquí, un ano despois da última cita, porque sobran os motivos.

As persoas que berramos GALIZA NON SE VENDE expresamos a nosa máis enérxica protesta ante o panorama que deixa este goberno disfrazado de progresista coas súas políticas ambientais e sociais que están destruíndo os recursos naturais de Galiza, a súa biodiversidade e o seu patrimonio humano e cultural. Políticas ambientais e sociais que significan a continuación das de gobernos anteriores no triste camiño de entregar o país ás grandes empresas multinacionais e ós grandes intereses económicos, utilizando o gasto público para alimentar este obsoleto e inxusto modelo económico e social.

Políticas que, xordas e cegas diante das fondas crises económica, enerxética e ambiental que vivimos, pretenden seguir, como se nada pasara, na senda imposible do "crecemento económico continuado e ilimitado". Na trastornada senda de destruír máis, para producir máis, para consumir máis.

A lista dos obxectivos e puntos de denuncia é, por desgraza, longa e variada. Céntranse no corazón magoado da nosa realidade natural e social:
  • Denunciamos o esquecemento interesado das persoas máis necesitadas economicamente, por falta de políticas verdadeiramente sociais.
  • Denunciamos o proceso de marbellización do noso litoral. Especulación, recheos agresivos e paseos de formigón. Niveis de contaminación das nosas rías que as fan incompatíbeis coa pesca e o marisqueo. Un Plano de Portos Deportivos que pretende multiplicar por catro os que xa existen, enmascarando urbanizacións e apropiación privada do litoral, buscando tan só un bo negocio a conta da nosa costa.
  • Denunciamos un Plano Acuícola devastador das zonas mellor conservadas do litoral para proveito das empresas transnacionais. Un plano acuícola que ameaza Corrubedo, Quilmas, Corcubión, Merexo, Camelle, Arou, Seráns, Oia, e até 20 lugares máis.
  • Denunciamos un Plano Eólico caótico que non ten en conta áreas de alto valor ecolóxico, arqueolóxico, nin as zonas protexidas, que agasalla cos nosos montes ás compañias privadas de electricidade: Serra da Groba, Serra do Xistral, Serra de Careón, Serra do Suído e tantos outros lugares que nos queren encher de tarabelas
  • Denunciamos un Plano da Minaría, que é un triste modelo de espoliación do territorio, zonas de grande riqueza natural roídas pola cobiza: A Serra do Courel, a Terra Cha e moitas outras comarcas da Galiza.
Todos estes planos e desfeitas camúflanse baixo a mentireira cantinela da suposta creación de postos de traballo. Unha conta que só cuantifica os que se crean e nunca ten en conta os que se destrúen, tanto na pesca e no marisqueo, como na agricultura, na pequena industria ou no comercio tradicional.

Defendemos a pesca artesanal, totalmente desamparada no camiño programado cara a súa extinción.

Denunciamos a continuidade do modelo de concentracións parcelarias destrutoras de áreas de valor ambiental, agrícola e paisaxístico, que afondan nun modelo de agricultura industrial e insostible.

Esiximos medidas que eviten o progresivo abandono do rural e do agro, que nos fai ser dependentes, tendo que importar os productos máis básicos e, pola contra, fomenta a introdución dos perigosos transxénicos e dos cultivos enerxéticos.

Os nosos ríos están completamente contaminados e a degradación e sobre-explotación hidroeléctrica está matando a súa biodiversidade. Os vertidos aos ríos Umia, Tambre, Sar, Gallo, Alvedosa, Lagares, Lengüelle ou o desastre do Xallas, son só algúns exemplos

Os nosos montes están sufrindo un proceso de eucaliptización total, acabando coa biodiversidade autóctona, para beneficio exclusivo das celulosas. Un proceso estreitamente ligado aos incendios forestais que xera maior vulnerabilidade perante temporais como os que acabamos de padecer.

Industrias nocivas e perigosas espállanse por todo o país, como Reganosa, Ence, ou o proxecto de Parque de Residuos no Ribeiro...

Denunciamos os lagos artificiais d´As Pontes e Meirama polo perigoso impacto ambiental e social e denunciamos o posible traslado de Ence á localidade d´As Pontes.

Sufrimos un sistema de transportes que fomenta o uso do vehículo privado, significa a continua construción de carísimas autovías e supón un forte e irreversible impacto no territorio. Un sistema que nunca resolve definitivamente o problema da saturación do tráfico senón que o acrecenta. O Plano de Estradas de Galicia ou o Vigo Íntegra son bos exemplos de malgasto do diñeiro público na perpetuación dun sistema obsoleto e ineficaz, que leva aparellado o abandono do transporte público, terrestre, marítimo e ferroviario.

O golpe de gracia á nosa pobre rede de ferrocarril ven agora da man do AVE, que vai significar o peche de ducias de estacións e o desmantelamento do precario sistema de trens de proximidade, en aras dun negocio destrutor do territorio, elitista e enerxeticamente insustentábel.

A legalidade urbanística, ambiental e de patrimonio son sistemática e impunemente vulneradas coa complicidade das distintas administracións, cando non pola súa propia actuación e iniciativa. Os cascos vellos das vilas e cidades, o noso patrimonio histórico, arqueolóxico e natural son presa da destrución máis feroz, incluso os espazos que supostamente están protexidos.

Proliferación de parques industriais desproporcionados e sen planificación; directrices de ordenación do territorio simplistas e de óptica meramente urbana; proxectos de áreas metropolitanas impactantes e centralizadoras, como as de Coruña-Ferrol ou Vigo-Pontevedra; urbanismo masificador e salvaxe, campos de golf, depuradoras inoperantes, tratamento de residuos ineficaz e tantas cousas máis...

As persoas que berramos GALIZA NON SE VENDE expresamos as nosas ganas de vivir e de recuperar e potenciar os espazos e coñecementos que nos serviron durante séculos, para que nós e as persoas que veñan despois teñamos un futuro garantido.

"Nós sabemos que a Terra non nos pertence, senón que somos nós os que lle pertencemos á Terra". (1)

Por iso non a podemos vender.

Pertencemos a unha terra antiga, montuosa e delicada, humanizada de xeito sustentable ao longo de séculos. Unha terra onde case cada lugar tivo e ten utilidade material e significado vital e que leva asociado, polo tanto, un importante patrimonio cultural, histórico, arqueolóxico e etnográfico. E un importante patrimonio inmaterial que está inserido na conciencia colectiva do País.

"Nós sabemos que o ser humano non creou o tecido da vida, senón que é tan só un fío del. E aquilo que fagamos a ese tecido farémonolo tamén a nós".(1)

As persoas que berramos GALIZA NON SE VENDE temos moi claro que non imos quedar indiferentes ante falsos discursos de cidadanías e democracias cando se nos criminaliza por ser cidadás e cidadáns e expresar o que pensamos. Non imos quedar indiferentes ante discursos que baleiran de contido as palabras, e agochan detrás actuacións cheas de parcialidade.

Como se pode comprar o azul do ceo ou a calor da terra? Quen pode vender o vento, as ondas do mar ou a luz do mencer? O ser humano non pode posuír a terra, como tampouco pode ser amo do ceo, do frescor do aire ou do brillo da auga. Nós somos unha parte da Terra, e ela é unha parte de nós".(1)

Por iso estamos aquí, para amosar que aínda mantemos intacta a nosa dignidade de pobo que non quere morrer. Para defender a paisaxe, a natureza, a Terra, a nosa identidade e a nosa forma de vida. Para reclamar o noso dereito a unha terra viva e a unha vida digna.

Para berrar unha vez máis, con voz unánime, forte e clara:
GOBERNE QUEN GOBERNE, GALIZA NON SE VENDE

Compostela, 15 de febreiro de 2009

__________________________

(1) “Nosaltres som una part de la terra" Mensaxe do Gran Xefe Seattle ao presidente dos Estados Unidos de América no ano 1855. J.J. Olañeta, editor. Palma de Mallorca 2002.
_________________________

Enlaces de interese relacionados:
______________

sábado, febreiro 14, 2009

Mercadiño de Troco!!! e tamén "loxa" permanente: trocaferrol.org !


Mercadiño de Troco
Contra o consumismo: troca e reutiliza

Domingo 15 de Febreiro (periodicidade bimensual)
Praza Vella de Ferrol
10:00 h-13:30 h.
ou Edificio do Mercado Central-Ferrol (en caso de chuvia)
Mercadiño permanente en http://www.trocaferrol.org/


Eu troco, ti trocas,… nós trocamos

O troco é un sistema de mercado no que se ten en conta o valor das cousas, non o seu prezo en moeda e que diminúe as diferenzas sociais á hora de consumir.

Conleva unha reflexión previa sobre o que valoramos e o que non valoramos do que xa posuímos, diminúe a produción de residuos posto que aquilo que xa non é útil para unha persoa, si pode selo para outra. Diminúe o impacto do transporte posto que pode pasar dunhas mans a outras dentro da mesma cidade, neste senso tamén é un xeito de achegar ás persoas. Pon en cuestión o valor actual dos cartos e amosa un xeito á marxe do capitalismo para consumir.

Rede de Troco de Ferrol
En Galiza estanse a desenvolver diversas iniciativas neste eido, algunhas xa en marcha, outras en proceso de realización (http://www.consomesoudevoras.info/ ). Este é o caso da Rede de Troco de Ferrol na que colaboran diferentes colectivos, AA.VV e persoas a nivel individual; comeza a andar coa celebración periódica de mercadiños de troco na Praza Vella e está a consolidarse cunha páxina de troco permanente: http://www.trocaferrol.org/

Como trocar?
Esta actividade é un espazo de encontro no que as persoas participantes poderán expoñer os seus obxectos nas mesas habilitadas. Para evitar os intermediarios (ben sexan outras persoas ou moedas) cada participante negociará coas outras o troco de obxectos, a cesión ou aquelo que considere máis axeitado. Aquelas persoas que non vaian a estar permanentemente no mercadiño poderán deixar un teléfono de contacto ou hora para que as poidan atopar. Ao remate do mercadiño cada participante deberá recoller os obxectos que non fosen trocados, responsabilizándose dos mesmos.

Ademais...
Consideramos lixo aquelas cousas que non nos valen para nada. Mais, realmente non nos vale todo o que tiramos? Inda que non nos valla a nós, non terá a súa utilidade? Consume só o que necesitas (tamén no mercadiño de troco), reutiliza ou permite que outros reutilicen os teus obxectos e finalmente, cando a vida útil dos mesmos chegue á súa fin, sepáraos correctamente e deposítaos no contedor axeitado ou no punto limpo. Para complementar esta actividade de troco, levaránse a cabo obradoiros no propio mercadiño e haberá unha mesa onde levar de balde un dos obxectos que outras persoas non utilizan pero que non son lixo.

Trocaránse:
-Libros -Menaxe de cociña -Artesanía -Audiovisuais -Xogos e xoguetes -Roupa -Aquelas cousas que podan ser de interese para outras persoas.
_____________________________

noe -olaolaoola@hotmail.com-
14 de fevereiro de 2009 21:02

___________________

Preocupa no bipartito a "Síndrome Corrubedo"

O pasado xoves, 14 de febreiro, no xornal "Galicia Hoxe", Rebeca Fernández, publicaba un artigo de interese sobre a campaña electoral e o descontento de sectores sociais afectados pola política industrial, de ordenación do territorio e medio ambiental da Xunta de Galicia, maiormente, sectores integrados na Rede "Galiza Non Se Vende", chamáballe a este binomio [eleccións ao parlamento - descontento popular] o "Síndrome Corrubedo". Até hai quen di claramente, como Antonio Devesa, "que se gobernan os mesmos, a situación seguirá como agora, de aí que vexa no programa do PP unha pequena esperanza". Con estes "amigos", sobran inimigos "Que Deus nos colla confesados", para os crentes, para outr@s a seguir intentándoo. Como antes diciamos, polo seu interese, transcribimos a continuación o citado artigo.

CARA ÁS URNAS DO 1 DE MARZO
Preocupa no bipartito a 'síndrome Corrubedo'
Os afectados polo Plan acuícola afrontan a campaña electoral entre a desconfianza e o desinterese: apenas aprezan diferenzas nos programas políticos e non cren nun cambio de actitude. Abstención e voto nulo, posibles vehículos para mostrar o seu descontento
REBECA FERNÁNDEZ

Goberne quen goberne, Galiza non se vende. Un cántico convertido en lema, en berro, en alma dun pobo, percorreu, de punta a punta, toda a xeografía galega ó longo destes catro anos de lexislatura que esmorece. Un berro que resoou nas rúas de Compostela, camiñou polo Courel, navegou pola Mariña lucense ou sobrevoou a Costa da Morte para desembocar nunha explosión multitudinaria en Corrubedo na que se esixiu unha terra viva e digna para todos. A oposición ó Plan acuícola foi o xérmolo dun movemento reivindicativo que tiña na defensa do territorio o seu punto de unión. Manifestáronse en contra dun proxecto insustentable co medio, inxusto socialmente e ruinoso dende o punto de vista económico, que pretendía cementar máis de tres millóns de metros cadrados da costa galega. Tras anos de loita, as súas esperanzas esfumáronse tras o visto e prace dado polo Consello da Xunta ás vinte novas piscifactorías previstas.

Desilusionados, desesperanzados, defraudados. O sentir dos afectados polo Plan acuícola resúmense nunha palabra: abandono. Obviadas as súas reclamacións e tras constatar a indiferenza duns mandatarios que predicaban o cambio, o 1M é unha boa ocasión para amosarlle a súa decepción coa xestión levada a cabo. Frases como "non hai por quen votar" ou "todos son iguais" repítense entre as plataformas de Corrubedo, Camelle, Quilmas ou Merexo, onde se asentarán as piscifactorías máis grandes.

¿Cal vai ser a súa resposta? ¿A quen vai votar esa masa crítica que o 4 de novembro de 2007 alzou a súa voz en Corrubedo para pedir un cambio de rumbo na política ambiental galega? O incremento da abstención, o voto en branco e o voto nulo poden ser os vehículos para mostrar o seu descontento. "A decepción e a desilusión fai que penses nun voto de castigo, ou ben quedando na casa ou ben votando en branco. O como non o sei pero hai unha idea clara común a todos: non temos por quen votar", asegura a voceira dos propietarios dos terreos afectados en Corrubedo, Raquel Romay. Conscientes de que un cambio de partido non é a opción, a abstención é o principal camiño. "O resultado de hai catro anos é imposible que se repita. Os votantes de esquerda farano en branco ou quedarán na casa. Creo que a abstención vai dispararse", esgrime Romay, quen recoñece a "decepción tremenda" que supuxo para ela estes catros anos de goberno bipartito: "Doe na alma. É como se cho fixese teu pai ou túa nai".

Na vila de Camelle, en plena Costa da Morte, tamén cren que unha menor participación será a vía para mostrar o seu descontento. Non obstante, dende a plataforma de afectados dubidan da repercusión que poida ter esta medida: "Posiblemente nas localidades que están loitando contra o Plan acuícola se dea unha maior abstención pero a influencia no resultado final posiblemente sexa escasa, por non dicir nula", asegura o voceiro da plataforma, Luis Suárez. Visión compartida polo voceiro da Plataforma Medioambiental de Corrubedo, Manoel Santos, para quen o voto en branco ou nulo que poida darse nestes comicios sexa compensado cos votos a maiores conseguidos por outras vías. "Ó final non haberá variacións e o posible voto de castigo das plataformas antiplan acuícola quedará anulado", explica. Santos asegura vivir estes comicios con especial desinterese, ó apreciar en todos os partidos unhas políticas iguais ou parecidas: "Todos están dispostos a destruír", asegura. Por iso, o único que espera do novo Goberno que saia das urnas o próximo 1 de marzo é que emprendan unha lexislatura máis suave e que falen coa xente: "Tentaremos que o novo Executivo nos escoite máis".

O mesmo desexo existe na Plataforma de Quilmas, empeñada en facer valer o seu proxecto alternativo á ampliación da piscifactoría de Stolt: unha cooperativa de agricultura ecolóxica que xa botou a andar e que mesmo está a ser copiada por outros colectivos sociais e cidadáns. En canto á actitude que manterá esta vila carnotá o próximo 1 de marzo, o voceiro da plataforma, Xosé Manuel Casais, non o dubida: "Haberá un voto de castigo, especialmente para aqueles que máis se volcaron na aprobación do Plan acuícola", asegura. Para Casais, a sociedade galega mostroulle un gran apoio ó movemento antipiscifactorías, situación que deben ver os políticos que entren no novo Goberno.

En Merexo, pola súa banda, as expectativas van un paso máis alá e confían nun cambio de cor política na Xunta. Segundo o voceiro da Plataforma Merexo non se Vende, Antonio Devesa, os veciños teñen claro que o seu voto será de castigo, "se non, non sería lóxica esta loita", aínda que non cre que inflúa no cambio desexado. Para Devesa, se gobernan os mesmos, a situación seguirá como agora, de aí que vexa no programa do PP unha pequena esperanza. "Se tamén nos fallan, seguiremos batallando", advirte.

Así as cousas, está claro que o próximo 1 de marzo será a data na que, máis que nunca, os galegos lles recorden ós políticos que o poder está nos cidadáns.

Un cántico convertido en lema, en berro, en alma dun pobo, percorreu, de punta a punta, toda a xeografía galega ó longo destes catro anos de lexislatura que esmorece. Un berro que resoou nas rúas de Compostela, camiñou polo Courel, navegou pola Mariña lucense ou sobrevoou a Costa da Morte para desembocar nunha explosión multitudinaria en Corrubedo na que se esixiu unha terra viva e digna para todos. A oposición ó Plan acuícola foi o xérmolo dun movemento reivindicativo que tiña na defensa do territorio o seu punto de unión. Manifestáronse en contra dun proxecto insustentable co medio, inxusto socialmente e ruinoso dende o punto de vista económico, que pretendía cementar máis de tres millóns de metros cadrados da costa galega. Tras anos de loita, as súas esperanzas esfumáronse tras o visto e prace dado polo Consello da Xunta ás vinte novas piscifactorías previstas.

O domingo, todos á rúa

Compostela acollerá este domingo unha nova mobilización dos 57 colectivos cidadáns en defensa do territorio. Baixo o lema Goberne quen Goberne, Galiza non se vende, a plataforma entra de cheo en campaña esixindo un cambio de rumbo na política ambiental. A cita: ás doce na Alameda.

Enlace co artigo orixinal no xornal "Galicia Hoxe"
________________________

Declaración da Asemblea dos movementos sociais, FSM 2009, Belém - Brasil

Os movementos sociais do mundo reunímonos con ocasión da celebración do 9º FSM en Belém, na Amazonia onde os pobos resisten á usurpación da natureza, os seus territorios e a súa cultura. ...
por Asemblea dos movementos sociais

NON IMOS PAGAR POLA CRISE, QUE A PAGUEN OS RICOS

Para facer fronte á crise son necesarias alternativas anticapitalistas, antiracistas, anti-imperialistas, feministas, ecolóxicas e socialistas

Os movementos sociais do mundo reunímonos con ocasión da celebración do 9º FSM en Belém, na Amazonia onde os pobos resisten á usurpación da natureza, os seus territorios e a súa cultura. Estamos en América Latina onde nas últimas décadas deuse o reencontro entre os movementos sociais e os movementos indíxenas que desde o seu cosmovisión cuestionan radicalmente o sistema capitalista; e nos últimos anos coñeceu loitas sociais moi radicais que conduciron ao derrocamento de gobernos neoliberais e o surgimiento de gobernos que levaron a cabo reformas positivas como a nacionalización de sectores vitais da economia e reformas constitucionais democráticas.

Neste contexto, os movementos sociais de America latina actuaron de forma acertada: apoiar as medidas positivas que adoptan estes gobernos, mantendo a súa independencia e a súa capacidade de crítica en relación a eles. Esas experiencias axudarannos a reforzar a firme resistencia dos pobos contra a política dos gobernos, das grandes empresas e os banqueiros que están descargando os efectos desta crise sobre as costas das e os oprimidos.

Na actualidade os movementos sociais a escala planetaria afrontamos un desafiou de alcance histórico. A crise capitalista internacional que impacta á humanidade exprésase en varios planos : é unha crise alimentaría, financeira, económica, climática, enerxética, migratoria..., de civilización, que vén a par da crise da orde e as estruturas políticas internacionais.

Estamos ante unha crise global provocada polo capitalismo que non ten saída dentro deste sistema. Todas as medidas adoptadas para saír da crise só buscan socializar as perdas para asegurar a supervivencia dun sistema baseado na privatización de sectores estratéxicos da economía, dos servizos públicos, dos recursos naturais e enerxéticos, a mercantilización da vida e a explotación do traballo e da natureza, así como a transferencia de recursos da periferia ao centro e dos traballadores e traballadoras á clase capitalista.

Este sistema réxese pola explotación, a competencia exarcebada, a promoción do interese privado individual en detrimento do colectivo e a acumulación frenética de riqueza por un puñado de adiñeirados. Xera guerras sanguentas, alimenta a xenofobia, o racismo e os extremismos relixiosos; agudiza a opresión das mulleres e incrementa a criminalización dos movementos sociais. No cadro destas crises, os dereitos dos pobos son sistematicamente negados. A salvaxe agresión do goberno israelí contra o pobo palestino, violando o dereito internacional, constitúe un crime de guerra, un crime contra a humanidade e un símbolo desta negación que tamén sofren outros pobos do mundo. Esta vergoñosa impunidade debe terminar. Os movementos sociais reafirman aquí o seu activo sostén á loita do pobo palestino así como todas as accións dos pobos do mundo contra a opresión.

Para facer fronte a esta crise é necesario ir á raíz dos problemas e avanzar os máis rapidamente posible cara á construción dunha alternativa radical que erradique o sistema capitalista e a dominación patriarcal.

É necesario construír unha sociedade baseada na satisfacción das necesidades sociais e o respecto dos dereitos da natureza, así como na participación popular nun contexto de plenas liberdades políticas. É necesario garantir a vixencia de todos os tratados internacionais sobre os dereitos civís, políticos, sociais e culturais [individuais e colectivos], que son indivisibles.

Neste camiño temos que loitar, impulsando a máis ampla mobilización popular, por unha serie de medidas urxentes como:
  • A nacionalización da banca sen indemnización e baixo control social
  • Redución do tempo de traballo sen redución do salario
  • Medidas para garantir a soberanía alimentaría e enerxética
  • Pór fin ás guerras, retirar as tropas de ocupación e desmantelar as bases militares estranxeiras
  • Recoñecer a soberanía e autonomía dos pobos, garantindo o dereito á autodeterminación
  • Garantir o dereito á terra, territorio, traballo, educación e saúde para todas e todos
  • Democratizar os medios de comunicación e de coñecemento ....
O proceso de emancipación social que persegue o proxecto ecoloxista, socialista e feminista do século 21 aspira a liberar á sociedade da dominación que exercen os capitalistas sobre os grandes medios de produción, comunicación e servizos, apoiando formas de propiedade de interese social: pequena propiedade territorial familiar, propiedade pública, propiedade cooperativa, propiedade comunal e colectiva ...

Esta alternativa debe ser feminista porque resulta imposible construír unha sociedade baseada na xustiza social e a igualdade de dereitos se a metade da humanidade é oprimida e explotada.

Para rematar, comprometémonos a enriquecer o proceso da construción da sociedade baseada no "bo vivir" recoñecendo o protagonismo e a achega dos pobos indíxenas.

Os movementos sociais estamos ante unha ocasión histórica para desenvolver iniciativas de emancipación a escala internacional. Só a loita social de masas pode sacar ao pobo da crise. Para impulsala é necesario desenvolver un traballo de base de concienciación e mobilización.

O desafiou para os movementos sociais é lograr a converxencia das mobilizacións globais a escala planetaria e reforzar a nosa capacidade de acción favorecendo a converxencia de todos os movementos que buscan resistir todas as formas de opresión e explotación.

Para iso comprometémonos a:

Desenvolver unha semana de acción global contra o capitalismo e a guerra do 28 de marzo ao 4 de abril 2009
:
  • Mobilización contra o G-20 o 28 de marzo;
  • Mobilización contra a guerra e a crise o 30 de marzo;
  • Día de solidariedade co pobo palestino impulsando o boicot, as desinversiones e sancións contra Israel, o 30 de marzo;
  • Mobilización contra a OTAN na súa 60 aniversario 4 de abril;
Fortalecer as mobilizacións que desenvolvemos anualmente:
  • 8 de marzo: Día internacional da Muller
  • 17 de abril: Día Internacional pola Soberanía Alimentaría
  • 1 de Maio: Día Internacional dos traballadores e traballadoras
  • 12 de outubro: Mobilización Global de loita pola Nai Terra contra a colonización e a mercantilización da Vida
  • Impulsar as axendas de resistencia contra o cume do G-8 en Sardeña, o cume climático en Copenhague, o cume das Américas en Trinidad e Tobago...
Respondamos á crise con solucións radicais e iniciativas emancipatorias.

Esta vergoñosa impunidade debe terminar. Os movementos sociais reafirman aquí o seu activo sostén á loita do pobo palestino así como todas as accións dos pobos do mundo contra a opresión.
_________________________

Minga Informativa de Movimentos Sociais:

Fonte: http://www.movimientos.org/

Documentos do Fórum Social Mundial 2009, celebra na cidade Brasileira de Belem do Pará, entre os días 27 de Xaneiro e 1 de Febreiro.

Declaração da Assembleia de Mulheres

Nós feministas propomos transformações profundas e radicais das relações entre os seres humanos e com a natureza. (01/02/09)

Declaração da Assembléia por Justiça Climática

Por séculos, o produtivismo e o capitalismo industrial vêm destruindo nossas culturas, explorando nossa mão de obra e envenenando nosso meio ambiente. (31/01/09)

Movimentos cobram programa anticapitalistas para sair da crise

Os presidentes da Venezuela, Hugo Chávez, do Paraguai, Fernando Lugo, da Bolívia, Evo Morales e do Equador, Rafael Correa tiveram um encontro com os movimentos sociais na tarde desta quinta-feira (29). (30/01/09)

“O grande papel deste Fórum é reafirmar que este modelo não tem futuro”

Em entrevista, Sérgio Haddad, coordenador geral da Ação Educativa afirma que o FSM é tão importante que até os meios de comunicação coorporativos estão mais sensíveis a ele. (29/01/09)

Sob a chuva da Amazônia, todos os povos reunidos

Representantes de todos os cantos do mundo celebram o “outro mundo possível” (27/01/09)

Unificar as lutas por um mundo melhor

De 27 de janeiro a 02 de fevereiro Belém se transformará na cidade das lutas sociais por um mundo melhor. (26/01/09)

FSM 2009: Indígenas pretendem criar agenda comum de luta em defesa do meio ambiente

De 27 de janeiro a 1º de fevereiro, quase 3 mil indígenas do mundo estaram em Belém, Pará, em Fórum Social Mundial (FSM), esperam firmar uma agenda comum de lutas intercontinental para enfrentar a crise ambiental e intensificar a articulação e mobilização internacional dos povos indígenas. (22/01/09)

_________________________

Ante a entrada do 41 gaseiro, cargado con GNL, para REGANOSA, o Comité Cidadán voltou saír á rúa nunha acción de protesta e denuncia

Porco Exterior

Por Elena López
13.02.2009


Hoxe volvín a espertar con novas tristes, o "Porco Exterior-Exterminador" cagou por si, estaba solto e fixo aceite e glicerina, pero non pasa nada eh¡¡, é algo "natural e orgánico", tan natural como os monocultivos de oleaxinosas na Sudamérica para a obtención de "bio"diesel e como os milleiros de cagadas dos ferrolterráns.

O tapón da ría, converteuse unha vez máis nun asasino directo da vida mariña.

E coa morriña dun mar limpo, rico, libre e azul, escribo unhas liñas en memoria da ría de Ferrol:

Hoxe volvín a achegarme ao mar, á ría, esa ría que chora porque nunca quixo "facerse maior", madurar en sentido humano, facerse industrial, agrandarse o peito con recheos de cemento para parecer máis burguesa civilizada, á miña ría lle cortaron a cabeza, a miña amiga xa non pensa, porque se a deixaran se rebelaría salvaxemente contra a ocupación desorbitada da súas beiras, desvirxinadas ao máis puro estilo do violador desquiciado.

Pequena estás esterilizada con basuras e metales pesados, fuches tan maltratada que o teu leito é un estercoleiro e a túa forza azul é agora calma gris.

D.E.P.

Carqueija
_________________