mércores, maio 06, 2009

Manifesto: Unha renda básica na actual situación de crise económica

A crise económica está golpeando dunha forma moito maior do que se pensaba tan só fai uns poucos meses. Actualmente xa todas aquelas persoas minimamente informadas comparten a opinión de que estamos ante unha situación de crise sen precedentes desde o crack de 1929. Pero hai pouco máis dun ano, aínda eran moitos os que consideraban que nos atopabamos nunha situación económica mala, pero de moi curta duración. Tratábase, segundo esta forma de ver, dunha crise entre outras das varias que houbo desde mediados do século pasado. Todo indica que non é así.

As consecuencias sociais desta crise económica están sendo graves. Aínda que é imposible asegurar se a mediados de 2009 achámonos nos comezos ou no ecuador [a finais, seguro que non] da crise, algunhas das consecuencias xa son catastróficas. Especialmente para os sectores da poboación que están perdendo os postos de traballo. O incremento do desemprego estase realizando a unha velocidade e a unhas magnitudes descoñecidas en moitísimos anos. Todas as previsións quedan curtas ao coñecerse os datos reais. Ningunha previsión mencionou que a taxa de desemprego chegaría ao 17,3% no primeiro trimestre de 2009, como agora se sabe. Existen previsións dalgúns investigadores que chegan a estimar ata o 30% de desemprego para finais de 2010. En calquera caso, situados a mediados de 2009, o número de desempregados no Reino de España xa excede oficialmente os 4 millóns. Agrava o futuro saber que a recuperación económica, cando se acabe producindo, non poderá absorber en pouco tempo estes niveis de desemprego. No mellor dos casos necesitaríanse moitos anos de crecemento sostido para absorber os 5 millóns de parados que faltará pouco por alcanzar ou ata quedarán excedidos no momento culminante da destrución de emprego.

A porcentaxe de pobres da economía española permaneceu moi similar ao longo das últimas décadas. A crise económica está comportando un aumento rápido da pobreza. foron necesarias taxas de crecemento económico substancial ao longo dos últimos lustros para manter a proporción de pobres próxima ao 20%, mentres que a actual situación aumentará a proporción de persoas que se situarán por baixo do limiar da pobreza.

O impacto xeneralizado da crise puxo tamén de manifesto as claras debilidades dunha rede de protección social deficiente, fragmentada e contraditoria. O goberno viuse ademais obrigado a activar precipitadamente numerosas medidas de emerxencia ante a crise, que agravan se cabe a arbitrariedade e os sesgos do noso sistema de protección social.

Ante unha situación como a actual, cremos que a proposta da renda básica, unha asignación monetaria incondicional para toda a cidadanía e persoas con residencia acreditada, podería representar moitos beneficios para os sectores da poboación máis duramente castigados pola crise. Aínda que é obvio que a renda básica, por importantes efectos que puidese comportar, non é unha medida que por si soa poida acabar coa crise, non nos cabe dúbida de que podería mitigar as súas consecuencias máis duras para estes sectores da poboación. E digamos tamén que defender a renda básica nunha situación de crise económica non significa que consideremos que non haxa moi boas razóns para defendela tamén en épocas de bonanza económica. O que pretendemos é simplemente indicar que algunhas das calidades da renda básica que poden ter efectos beneficiosos en situacións económicas estables, gañan se cabe máis forza nunha situación de crise económica grave como a actual. Por que?

Dispor dunha renda básica indefinida, en caso de perda do posto de traballo, suporía afrontar o futuro de forma menos preocupante. Aínda que é esta unha característica da renda básica para calquera conxuntura económica, nunha situación de crise, onde a cantidade de desemprego é moito maior e as perdas constantes de postos de traballo crecen de forma acelerada, a mencionada característica da renda básica cobra maior importancia social. Dispor dunha renda básica, cando o volume de desempregados é crecente e xa que logo as promesas de reinserción laboral ou de atopar postos de traballo soan a mentiras piadosas, permitiría asegurar, nin que fóra de forma austera, o porvir máis inmediato.

A pobreza non é soamente privación dos medios materiais de existencia. A pobreza tradúcese tamén en dependencia do arbitrio ou a cobiza doutros, ruptura da autoestima, illamento e compartimentación social de quen a padece. Unha renda básica equivalente polo menos ao limiar da pobreza, sería unha forma de acabar con esta e de loitar contra os seus efectos dun xeito moi directo. Nunha situación de depresión económica na que, como quedou devandito, as porcentaxes de pobreza aumentarán de forma significativa, podéndose chegar pronto a unha proporción dun pobre por cada catro habitantes, a renda básica representaría un bo dique de contención desta onda de pobreza.

Unha renda básica constituiría, así mesmo, un poderoso incentivo á procura de emprego para todas aquelas persoas que o perderon, dado que, a diferenza das prestacións condicionadas que agora existen, non desaparecería como tal cando se empezase a cobrar un salario. A renda básica eliminaría a chamada "trampa do desemprego", permitindo afrontar a procura de emprego con maior eficacia e con menos presións coercitivas para os traballadores, presións que adoitan redundar na proliferación de empregos mal pagos, escasamente cualificados e de pouca produtividade, e abriría ademais interesantes perspectivas para o crecemento do emprego a tempo parcial elixido voluntariamente.

A percepción dunha renda básica suporía unha redución do risco no momento de iniciar determinadas actividades de autoocupación. A grandes trazos, hai dous tipos de emprendedores: aqueles que teñen un sostén [familiar, a maioría das veces] que lles permite expor un pequeno proxecto empresarial de forma razoablemente segura, e aqueles para os cales a autoocupación é a única saída laboral. No segundo caso, o risco no que se incorre non é só perder o investimento, senón perder os medios de subsistencia, o que fai que calquera decisión de investimento afaga resultar moito máis azarosa. Pero o risco non termina aquí: en moitos casos, a falta dun capital inicial mínimo retrae a potenciais emprendedores. A renda básica, en cambio, permitiría aos emprendedores do segundo tipo capitalizar o pequeno proxecto empresarial e, ao tempo, non ser tan dependentes do seu éxito para sobrevivir. Nunha situación depresiva, a renda básica, ademais de representar un incentivo, en calquera caso maior que sen ela, para emprender tarefas de autoocupación, suporía unha maior garantía para poder facer fronte, aínda que fose parcialmente, ás eventualidades dun posible fracaso nunha iniciativa deste tipo, así como a posibilidade de emprender outra con máis posibilidades que a anterior.

Nunha situación de crise económica, os ataques aos postos de traballo e aos salarios son frecuentes: o Fondo Monetario Internacional, o Banco de España, o Banco de Bilbao Vizcaya Argentaria ou a patronal CEOE, entre outros organismos, manifestáronse sen a menor brida pola moderación salarial, o despedimento procedente, o abaratamento do "factor traballo" e o recorte das pensións e da protección social. Estamos asistindo a un permanente e renovado anuncio de presentacións de expedientes de liquidación ou de regulación de persoal, sen contar as innumerables pequenas empresas que pechan directamente as súas portas. As loitas de resistencia de maior ou menor intensidade para intentar evitar os despedimentos e a deterioración das condicións de traballo son frecuentes. O papel de caixa de resistencia que a renda básica podería cumprir nas loitas dos traballadores para defender os postos de traballo veríase, polo momento, incrementado. A crise económica pode desembocar nun gran retroceso de conquistas sociais duramente conseguidas. A renda básica podería constituír un eficaz instrumento en mans dos traballadores para resistir a este retroceso, e tamén unha imaxinativa idea para o reforzo e redeseño destas conquistas sociais, incorporando os principios de maior individualización, integración co sistema fiscal, progresividad, redistribución, loita contra a estigmatización e universalidade da protección.

A actual crise puxo de manifesto que, cando interesa e estímase necesario, úsanse enormes cantidades de fondos públicos para intentar salvar unha situación provocada por quen apostaron sen o menor freo pola máxima rendibilidade da especulación financeira. O volume de recursos a mobilizar ou a complexidade política e administrativa non son razóns, por si soas, para oporse a considerar propostas importantes e de calado como o é a renda básica.

Estas son algunhas das reflexións que nos animan a presentar a organizacións sociais, partidos políticos, sindicatos, movementos sociais e á cidadanía en xeral esta proposta social, a renda básica, para que sexa tomada seriamente como unha forma de evitar as consecuencias da crise aos sectores sociais que, ademais de ser os máis prexudicados, non son en absoluto responsables do seu desencadenamiento.

Acábase de crear unha subcomisión no Parlamento español para tratar de estudar a conveniencia dunha renda básica. É un bo momento para explicar as posibilidades desta proposta social.

Na literatura académica especializada fai tempo que se discute con seriedade científica esta idea, e que se presentan e consideran diversas alternativas referentes ao seu financiamento, así como á súa concreción política. Cremos que chegou o momento de engadir ao rigor académico e científico a vontade política para avanzar polo camiño da renda básica.

A precariedade e a inseguridade económica esténdense a torto e a dereito, ata o punto de alcanzar sectores sociais que, nun pasado non afastado, gozaban de graos relevantes de seguridade socioeconómica. Neste contexto, a renda básica, en tanto que rede material garantida universalmente a través dunha reforma do sistema impositivo, aparece como unha vía para reforzar e mellorar a seguridade material do conxunto da poboación, condición necesaria para o exercicio da cidadanía.

Maio 2009
Rede Renda Básica






_________________

O Instituto Galego de Estatística informa dos últimos datos, Abril 2009, de persoas en alta na seguridade social na Galiza

Pode-se acceder aos datos que nos facilita o IGE, nela destacamos unha información comparativa entre o mes de Abril do pasado ano 2008 e do Abril deste ano 2009 que consideramos interesante:

O número medio de afiliacións ao Sistema da Seguridade Social en Galiza durante o mes de Abril de 2009 acadou a cifra de 1.029.598 para o total do sistema o que supón un descenso respecto ao mes de marzo deste mesmo ano de 2.273 afiliacións [un -0,22%]. Para o conxunto estatal a cifra de afiliacións sitúase en 18.034.183, rexistrando unha diminución do 0,13%.

Na comparativa interanual [Abril de 2008 a abril de 2009] obsérvase un descenso de 50.762 afiliacións no total do sistema en Galiza [un -4,70%], inferior á diminución do 6,83% [-1.322.087] no conxunto estatal. Estes datos indican que o 3,8% da diminución da afiliación estatal rexistrada no último ano ten lugar en Galiza.

No que vai de ano, o número medio mensual de afiliacións en Galiza foi de 1.032.540, un 4,1% inferior á cifra rexistrada no mesmo período do ano anterior. No conxunto do Estado Español o descenso no que vai de ano foi do 6,1%.

Para máis información pode-se acceder ao informe completo neste enlace, nun ficheiro en formato -pdf- . Este é un folleto en liña que nos presenta o Instituto Galego de Estatística:

INFORME SOBRE AFILIACIÓNS Á SEGURIDADE SOCIAL. AFILIACIÓNS MEDIAS -Abril 2009-

Nesta publicación presentan-se os resultados mensais da media de afiliacións á Seguridade Social en alta laboral

Enlace de interse:

Instituto Galego de Estatística
__________________

Sexta Crónica de Pallasos en Rebeldía desde Palestina: ... O coche quedou inservible e nós milagreiramente saimos desa caixa de mixtos polo noso pé ..

Por Iván Prado [*]
05.05.2009

Onte chegamos a Nablús, o corazón da resistencia palestina, os israelitas chámanlle a fábrica palestina de terroristas, e aquí topeime por primeira vez coa morte.

De camiño para a nosa actuación nun campo de refuxiados cercano á cidade, nun adiantamento absolutamente temerario, o noso chofer perdeu o control e a unha velocidade vertixinosa saiuse da carretera, chocando contra un edificio.

O coche quedou inservible e nós milagreiramente saimos desa caixa de mixtos polo noso pé, axudados pola media luna vermella.

O primeiro que fixemos nada máis ver que podiamos camiñar a Laila e máis eu foi botar a rir, e gastarlle bromas ao das ambulancias, de feito cando nos pediron ir ao hospital eu respondín que non podiamos que tiñamos que ir a facer unha actuación en 15 minutos, e que logo xa veriamos se pasabamos por alí. Pero xa cos papeis firmados dinme conta que estaba con Laila, e que dalgún xeito era responsable da misón, e como Isaac ía noutro coche él podería facer a función e nós ir ao hospital. Así que cambiei de idea e con todo asinado díxenlles que si que marchabamos ao hospital.

De camiño para alí deume por facerlle o xogo que me bautizou en Chiapas, o Lokonuk (pescozotolo) e fíxenlles un número de maxia que simula como o meu pescozo cruxe. Que mala idea, acabei entrando no hospital cun collarín incomodísimo e botado na camilla.

A atención médica foi extraordinaria, por certo por fin averiguei o meu tipo sanguíneo, e despois de ir dar parte á comisaría fomos para casa da familia que nos acolle nesta cidade.

Se na carretera case morro, na casa desta xente volvín nacer.

Son unha entrañable parella de anciáns que nos acollen cunha comida típica palestina exquisita, dende que entramos todo son coidados, amabilidade xestos de cariño e respeto, pero para cando chegamos aos postres, as historias que nos contan nos deixan o corazón xeado, nesa casa entraron (como na maioría dese barrio) o exército israelita ducias de veces, para mantelos retidos e utilizalos de escudo humano diante da resistencia armada palestina. Ao fillo disparáronlle mentres estaba na terraza estudando, e de camiño ao hospital o pillaron, o espiron, déronlle unha paliza e e o tiveron 6 horas desangrándose, ata que a súa mai atravesou o cordón militar enfrentándose ao exército e conseguiu finalmente liberalo e sacalo a pé ata o hospital porque non deixaban pasar á ambulancia.

Esa mesma muller que nos serve o té que se parece enormemente á miña avoa, esa nai coraxe, case a matan mentres rezaba, un dos versos do corán no que se agachaba a salvou do disparo que quedou inmortalizado no armario roupeiro que está na habitación principal da casa, onde por certo pasamos a noite, mirando para os buratos de balas do tellado.

Mentres imos para a cama o fillo nos da as últimas indicacións do que debemos facer se entran de novo os soldados israelitas. Noite si e noite tamén toman a cidade a partir das 12 da noite e van entrando arbitrariamente nas casas para humillar, maltratar e roubar á sociedade civil.

Esperto pola mañá e vexo que sigo vivo, que os militares non entraron esta noite na cidade e non houbo máis disparos na casa, esperto e vexo que sigo vivo e que a xente nesta cidade segue co seu día a día, sabendo que ese pode ser o último, esperto e algo en min cambiou, parece que a vida é distinta cando cada día se convirte nun presente.

Esta noite volveremos a esa casa, a esa habitación con rastros da violencia xudea, e volverei a pechar os ollos sen saber se cando os abra terei un neno sionista apuntándome cun 16 mm.

[*] Iván Prado (Lugo, 1974) saíu da súa cidade natal aos 18 anos para marchar a Cuba. Esa foi a súa primeira gran viaxe e desde entón non parou. Guatemala, Nicaragua, Chiapas ou Palestina son algúns dos lugares polos que pasou tentando poñer unha nota de humor e facendo ver que outro mundo é posible. [En Galiciaé]

Enlace de Interese:

___________________

Quinta Crónica de Pallasos en Rebeldía desde Palestina: ... Hoxe exercemos de vox populi, de embaixadores da risa rebelde ...

Por Iván Prado [*]
04.05.2009

Eu son de Lugo, unha das poucas cidades no mundo nas que se pode camiñar sobre unha muralla romana de máis de dous quilómetros, pero hoxe en Palestina exercín de asaltador de murallas modernas.

Hoxe atentamos ludicamente contra o valado da vergoña , no noso terceiro día en Qalqilya decidimos Isaac , Laila, Edu e máis eu ,acompañados de varios compañeiros palestinos do Frente Popular, levar a cabo unha acción de rebeldía pallasil contra a construción actual que máis vulnera os dereitos humanos no mundo.

8 m de alto, alambres eletrificados, torretas cheas de ametralladoras, cámaras de vídeo, patrullaxes as 24 horas do día, todo un sistema carcelario imposto a un país enteiro que se ve atravesado por unha ferida de cemento gris e xenocida, si, xenocida, porque este valado non só separa cidades, barrios pola metade, familias enteiras, non, tamén separa a milleiros de campesiños das súas terras, terras que en moitos casos, como aquí en Qalqilya, son as mellores terras , as que mais auga teñen, e que sen elas vense abocados á mendiciade e á miseria.

Cercar a poboación palestina, impoñerlles esta guillotina na súa terra é o xeito mais diabólico de ocupación. Os xudeos teñen o dereito ao igual que o resto da humanidade a lamentarse dos guettos nazis como o de Varsovia, e eu pregúntome daquela que é isto senón un inmenso e sangrante guetto? Como chamar ao feito de que quilómetros e quilómetros de grises muros impiden a xente sair das súas vilas, camiñar polas súas rúas, seren libres no seu propio país.

Durante a segunda Guerra Mundial, a humanidade viviu un dos seu peores episodios -sen lugar a dúbidas- dentro dese capítulo escuro das sociedades modernas. Os guettos e os campos de concentración foron os exercicios máis doentes daquela época , pero acaso hoxe o goberno israelí que se di democrático non está reproducindo unha versión actualizada e tecnificada do nazismo? Acaso plantar unha cárcere ao redor dos soños e as esperanzas dun pobo non é un xeito de opresión, incluso máis fascista que a que exercen nos calabozos do Mosad, ou cos bombardeos indiscriminados sobre a poboación civil en Gaza?
Cercar as vidas da xente con vontade de eternizar este conflito é un ultraxe para toda a humanidade. Non podemos sentirnos libres en ningunha parte do mundo mentres un palestino non sexa libre de camiñar polo seu país sen atoparse cunha lápida de 8 metros de alto que lle di que non ten dereito a ser persoa.

Hoxe tiramos narices vermellos e tamén pedras, atravesamos virtualmente o valado, démoslle tartazos, pintamos LONGA NOITE DE PEDRA en vermello sobre esa pel gris de inxustiza fosilizada... Hoxe exercemos de vox populi, de embaixadores da risa rebelde en nome de moita xente que no mundo sente como ese valado pesa no seu corazón, porén, cando marchamos, na nosa conciencia resoan as palabras dun compañeiro noso: "sabemos cando o construiron pero non sabemos cando o poderemos derrubar, cecais o meu tataraneto me mande unha postal á tumba coa foto do valado derrubado".

E a min gustaríame, saeme do corazón berrarlle que non, que el verá, que xuntos veremos como o valado cae, como camiñaremos sobre os seus bloques de morte e mentira, como poderemos brincar dun lado ao outro como se o espello de Alicia fose. Gustaríame abrazalo e dicirlle que os nosos fillos xogarán nos dous lados do valado porque non existirá unha fronteira ante a felicidade dun pobo, que na miña terra hai moita xente disposta a sair as rúas para tumbar ese valado aínda que sexa na distancia.

Hoxe marchamos para casa cun sabor agridoce nos beizos e unha promesa no corazón. Ese valado caerá, tal e como caeron outros antes, porque máis pronto que tarde o torrente que a humanidade é derramarase sobre estas terras para que vexamos brotar de novo mil primaveras mais.

[*] Iván Prado (Lugo, 1974) saíu da súa cidade natal aos 18 anos para marchar a Cuba. Esa foi a súa primeira gran viaxe e desde entón non parou. Guatemala, Nicaragua, Chiapas ou Palestina son algúns dos lugares polos que pasou tentando poñer unha nota de humor e facendo ver que outro mundo é posible. [En Galiciaé]
Enlace de Interese:
______________

O Colectivo Ártabra 21, organiza un Foro Cidadán de Reflexión e Debate sobre Deporte, Lecer e Tempo Libre, no Concello de Ferrol

O Colectivo Ártabra 21, organiza un Foro Cidadán de Reflexión e Debate sobre Deporte, Lecer e Tempo Libre, no Concello de Ferrol, este Xoves, 7 de Maio, ás 7 da Tarde no Ateneo Ferrolán, onde están previstas as seguintes intervencións:
  • Xan Ramírez que participa na asociación "Ferrol Deporte" como membro do "Clube de Montaña de Ferrol"
  • Mel Sanxoán que participa na "Escola Deportiva Inferniño"
  • Miguel López Pérez que preside a "Asociación Veciñal -Fontelonga- de Esteiro"
  • Juán Martínez Montero que participa na ANPA do "Colexio Público Recimil"
  • Manuel Santiago Pérez que é o Concelleiro de Deportes e Participación Cidadán
  • Inácio Martínez Orero do "Colectivo Ártabra 21" como coordenador do foro.
O acto consistirá en respostar as seguintes preguntas:
  • Pensas que en Ferrol faltan infraestruturas deportivas e de lecer ?
  • Pensas que hai unha demanda social destas infraestruturas deportivas e de lecer ?
  • Que é o que lle falta a Ferrol, no campo deportivo e de lecer, segundo a túa opinión ?
  • Pensas que as instalacións d'O Montón deberían estar abertas a toda a veciñanza en xeral ?
  • Pensas que hai unha infrautilización das instalacións deportivas dos centros públicos de ensino ?
  • Pensas que é necesario a contrución do proxectado "Centro Deportivo e de Lecer da Praza de España" e por que ?
Exposición dos motivos:

Desde o Colectivo Ártabra 21 queremos facer un pequeno foro de debate e reflexión sobre deporte, lecer e tempo libre no Concello de Ferrol, partindo dun feito polémico como é o proxectado "Centro Deportivo e de Lecer da Praza de España".

Nos últimos tempos, tanto con este goberno municipal como no anterior, e mesmo desde o conxunto da oposición política, apoiados co voto ou abstendo-se, percebe-se un apoio total a unha costosa infraestrutura que supostamente responde a unha demanda cidadá. Estamo-nos referindo ao "Centro Deportivo na Praza de España", de 5.325,40 m2, de superficie a construír, segundo anteproxecto aprobado. Unha infraestrutura soterrada de dúas plantas, dentro das cais están previstos espazos para actividades deportivas [entre as que o goberno municipal destaca salas de musculación e de exercicios cardiovasculares] e 897,70 m2 para unha piscina de 25X12 m, spa e relax. A maiores trata-se dunha infraestrutura deportiva e de lecer que a súa xestión e explotación vai ser privatizada, será unha empresa privada a que faga, supostamente, negocio coa prestación deste servizo.

Desde o Colectivo Ártabra 21, isto leva-nos a unha reflexión que queremos trasladar a sociedade e debater neste foro cidadán:

As obras de construción e remodelación da Praza da Porta Nova [Praza de España], comezadas en Maio de 2002 foron todo un cúmulo de despropósitos, dun proxecto inicial que parecía cumprir todas as espectativas de mellora da contorna, dedicando unha maior superficie da praza a zona peonil, soterramento do tránsito rodado, ..., pasou-se ao intento de facer un grande centro comercial "plantificado" nun edifio de 21 m de altura no medio da Praza. Pasou de todo perante este proceso: tres gobernos municipais, intervencións da inspección da Xunta, tres ou catro proxectos, denuncias xudiciais con imputacións graves, mobilizacións, ... O asunto foi toda unha "epopeia" e o das obras pasan xa de seis anos [Maio de 2002]. Podemos falar do túnel toda unha obra-despropósito que "aos dous días" da súa inauguración tivo que ser pechado, para súa reforma ... e pechado de novo por inundacións e outra vez máis, e sigue e seguirá ... ao facer o centro de "Lecer e Deportivo", esta-se hipotecando a posibilidade futura de reformar o túnel e regular o tránsito soterrado, como estaba deseñado todo o conxunto nun principio dentro dun modelo de cidade. Está iso reflexionado ou este asunto vai-se pechar en falso ? ... E ao final cos cartos de tod@s [a cidadanía] indemnizamos con varios millóns de euros á empresa ABECONSA, cando tiña que ser esta xunto aos concelleiros responsábeis de semellante despropósito os que pagaran co seu patrimonio tanta irresponsabilidade. Mais agora o que nos interesa non é o asunto da remodelación en superficie que parece ser que o que se vai facer é o mellor posíbel nas circunstancias actuais cunha praza case rematada a nivel estrutural. O que nos interesa é o proxectado "Centro Deportivo e de Lecer da Praza de España".

En primeiro lugar, desde o noso ponto de vista non entendemos os elevados gastos en infraestruturas de "lecer e deportivas" soterradas baixo cemento!, nos tempos de crise, non haberá outros investimentos necesarios ?. Nunha cidade coa poboación tan envellecida como a de Ferrol [*], non haberá que pensar en infraestruturas de atención as persoas maiores ? O deporte e o lecer pode-se praticar nas múltiples instalacións deportivas infrautilizadas que hai nas escolas e institutos, nas praias e parques. Ese proxecto que nós non compartíamos nen compartimos, mais dentro da súa [a deles] lóxica do imaxinario do pensamento único, era para tempos de bonanza económica, mais agora que aínda non se sabe o alcance da crise, pensamos que compre unha maior reflexión ao respecto, pois non cremos que estexamos para malgastar os fondos que haxa, independentemente de quem poña o diñeiro, nen para hipotecar-se ... Tampouco estamos de acordo coas privatizacións dos servizos públicos, ... Fai falta un seguimento e unha posición do movimento social e veciñal ao respecto. Consideramos que non hai que ter tanta presa ...

En segundo lugar, non entendemos que se pode falar de déficit en infraestruturas deportivas e de lecer, claro está que ao mellor é que non se teñen en conta a cantidade de medios que hai na cidade, os dos centros escolares, os privados dos diferentes clubes como os do "club del Campo" ou os públicos de uso clasista, exclusivista e privado como son os d'O Montón con canchas de Tenis, Baloncesto, Fútbol, Mini-golf, Ximnasios, Squash, Padel, Piscinas [no número de 6], Aulas Multiusos, Embarcacións, discotecas, restaurantes, cafeterías, lavado de Vehículos, porto deportivo, ... e un sinfín de servizos, con miles de metros cuadrados pagados co diñeiro de tod@s, mais que só poden utilizar uns poucos. Isto vai seguir sendo así ?

En terceiro lugar, consideramos que se confunde "progreso" con construír máis, máis crecimento, máis productividade, ter máis, e máis, ... ao principio do su mandato o Alcalde Sr. Irissarri soñaba cunha cidade de máis de 100.000 habitantes como obxectivo, aínda teñen que estar esas palabras nas hemerotecas, Sr. Alcalde, progreso non será aumentar a calidade de vida das persoas, acadar un maior benestar, ter saúde, ser mais feliz, ... ter máis convivencia entre a veciñanza, aprender a vivir mellor con menos, aprender a gozar da natureza, da nosa contorna, da nosa Ría. ..., progresar en relacións humanas, en convivir, en compartir, en benestar social, en saúde, en solidariedade, en vivenda digna para tod@s, en traballo digno para tod@s, en atencións ás persoas maiores, nunha cidade con menos coches, con menos contaminación, con máis transporte público: suficiente, ecolóxico e eficaz ...

En cuarto e último lugar, saudamos a política do Concello pola instalación de parques biosaudábeis, polo servizo de bicis públicas, pola construción de paseos saudábeis, ... mais falta un apoio decidido a mellorar e reparar as infraestruturas deportivas existentes nos centros educativos e abrir estas á cidadanía fora de horario escolar, reparar e reformar as prazas públicas lugar de reunión e lecer, que esta non sexa unha política transversal, senon a principal.

O Colectivo Ártabra 21, convida a participar neste Foro, en especial, ás persoas vinculadas ao movimento asociativo e veciñal da cidade, ainda que está aberto a todas as persoas interesadas no tema sobre o que debatiremos e reflexionaremos.

[*] Algúns datos Estatísticos:
  • En 2007 índice de envellecemento: 151,9.
  • Por cada 100 persoas de menos de 15 anos hai 152 maior de 6.
  • En 2008 a poboación de Ferrol era de 74.696 persoas, das cais maiores de 65 anos eran: 16.920 persoas.
  • O 22,65 % dos habitantes de Ferrol teñen máis de 65 ano.
Fonte: Instituto Galego de Estátistica
____________________

luns, maio 04, 2009

Perigo!!!, entra un novo gaseiro na Ría de Ferrol

Está prevista a entrada na Ría de Ferrol, do gaseiro nº 44, con destino a REGANOSA para o martes día 5 deste mes. O seu nome e "LNG OYO", e as súas características son:
  • Bandeira: Bermudas
  • Eslora: 285.48m
  • Manga: 43.4m
  • Calado máximo: 12.37 m
O Comité Cidadán de Emerxencia, convoca unha concentración o martes, 5 de maio às 19:00h. fronte á Praza Amada García (Edificio da Xunta de Galicia), Ferrol.

¡PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !
____________________

Fonte:
Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol

comitecidadan@gmail.com
http://comitecidadan.org

domingo, maio 03, 2009

Concentración o luns 4 de maio en protesta polo xuízo contra o secretario comarcal da CIG de Ferrol

A Executiva comarcal da CIG de Ferrol realizou un chamamento á participar na concentración convocada o vindeiro 4 de maio diante dos xulgados do Penal da cidade en contra do xuízo que se vai celebrar ese día contra do secretario comarcal, Xesús Anxo López Pintos. A concentración está prevista para ás 9:45 horas, media hora antes de que comece o xuízo.

A Executiva comarcal da CIG de Ferrol entende que “non se está a xulga só a unha persoa que ten dado e dá diariamente innumerábeis probas de compromiso cos traballadores e traballadoras da comarca de Ferrol, senón que é un ataque frontal contra ao lexítimo dereito de todos os traballadores/as á defensa real dos nosos intereses”.

Dende a CIG de Ferrol critican que as desorbitadas peticións de privación de liberdade de cinco anos e medio da acusación particular, a Xunta de Galiza, “esa mesma que ten que ser garante da defensa das liberdades”, e os dous anos e medio que pide a Fiscalía, “contrastan co criterio que aplican aos empresarios que coa súa neglixencia ou ausencia de medidas preventivas son responsábeis mesmo da morte de traballadores e traballadoras”, sinalan.


A central comarcal tamén apunta que o criterio para xulgar ao responsábel da CIG de Ferrol contrasta “co criterio aplicado ás grandes empresas financeiras que logo de ir á creba pola mala xestión e as enormes estafas realizadas por non se sabe quen, pois aínda ninguén foi detido por iso que se saiba, son saneadas cos nosos cartos... Semella que como sempre existen dúas varas moi distintas de medir, unha para os que máis teñen e outra para o resto da poboación”.

Dende a CIG de Ferrol lembran que “os traballadores e as traballadoras da comarca non podemos permitir que se persiga aos que defenden e loitan polos nosos dereitos, por iso temos que acudir a amosar a nosa solidariedade co compañeiro Pintos, todos xuntos pola defensa do común dereito a podernos defender da explotación laboral”.

Ás 9:45 horas, do Luns 4 de Maio de 2009, diante dos Xulgados de Ferrol
_____________

Cuarta Crónica desde Palestina: actuamos no cárcere mais grande do mundo, unha cidade completamente rodeada por quilómetros ...

Cuarta crónica de "Pallasos en Rebeldía desde Palestina"
Por Iván Prado [*]
02.05.2009


Xunto a Isaac actuamos no cárcere mais grande do mundo, unha cidade de varios miles de persoas rodeada completamente por quilómetros do valado da vergoña, unha cidade de campesiños que non poden ir traballar as súas terras porque militares israelís se comportan como animais berrandolles en hebreo mentres os apuntan coas súas armas de destrución.

150 pequenos foron testemuñas da nosa primeira actuación xuntos en Palestina e na Historia de Pallasos en Rebeldía, xa que Isaac participou por primeira vez connosco nunha caravana.

Certa dose de nervios, unha pisca de caos, moitas risas e unha chea de improvisacións nacidas desta parella de pallasos "Os irmáns mariachis, Giuseppe e lokonuk" encheron de risas o hall da escola infantil onde, se vos son sincero, me sentín volvoretas no estómago cando todos os rapaces se puxeron a chamar por Lokonuk. Dalgún xeito os nenos zapatistas estaban connosco nesa mañá a través dese grito que tanto se coñece na zona norte de Chiapas entre os compas.

Pola tarde, mentres Isaac se recuperaba dunha viaxe accidentada na que o retiveron en Barajas e en Tel Aviv para revisarlle a equipaxe e acribillalo a preguntas intimidatorias, eu impartín un obradoiro para unha vintena de traballadores sociais, educadores e psicólogas que atenden á xente de Qalqilya e arredores, unha poboación especialmente afectada polas incursións israelís do 2001 e 2002 e que padecen constantemente vexacións e atropelos por parte do exercito israelí, xente que ten familia no cárcere ou no cemiterio dos mártires, que ve como os seus fillos teñen unha lousa sobre o seu futuro chamada ocupación.

No obradoiro, homes e mulleres que non se poden tocar entre eles, persoas que teñen que manter unha distancia por cuestión de xénero, empezaron a tarde sen moverse pola sala e acabaron tirados no chan compartido os seus soños.

Esa noite alóxannos nunha casa de xente do Frente Popular, loitadores sociais que coñecen o cárcere na súa pel, que as perdas familiares non lles son alleas e que detrás do seu amable rostro e a sua seria presenza tamén se agochan acedas bágoas de emoción pola súa patria. A velada trascorre entre unha pseudo-paella elaborada por Edu e profundas conversas políticas. Nesta casa chea de fotos do Che, os cantos do Imán desde o minarete da mezquita, lémbrannos que este país árabe, en construción, vive nun permanente experimento entre as tradicións relixiosas e as loitas políticas.

Ao día seguinte desprazámonos a unha vila rural preto de Qalqylia ante a ameaza de non poder sair, xa que os israelitas atoparon unha bomba no chekpoint que bloquea a cidade. Aínda así conseguimos atravesalo para actuar diante de case 200 pequenos ás doce da mañá baixo un sol de xustiza, nun patio de colexio que podería ser o de calquera vila pequena de Galicia, coa diferenza de que a rapazada que nos recibe canta cancións de liberación nacional en vez da última do Xabarín Clube e o seus xoguetes non son coches teledirixidos senón maquetas das tanquetas xudeas.

Rematamos a función facendo equilibrios e figuras acrobáticas mentres eles nos rodean batendo palmas e cantando, para cando chegamos á sala de profesores todo o mundo nos espera para darnos as grazas e ofrecernos o seu abrazo. Ao mediodía xantamos na casa dun labrego que ten as súas terras máis alá do valado. Comida, té e palabras comprometidas. Mentres os israelís só nos ofrecen violencia e represión, os palestinos regálanos un lugar cálido no seu corazón.

Será que o camiño da esperanza comeza nesta terra de oliveiras e dignidade.

[*] Iván Prado (Lugo, 1974) saíu da súa cidade natal aos 18 anos para marchar a Cuba. Esa foi a súa primeira gran viaxe e desde entón non parou. Guatemala, Nicaragua, Chiapas ou Palestina son algúns dos lugares polos que pasou tentando poñer unha nota de humor e facendo ver que outro mundo é posible. [En Galiciaé]

Enlace de Interese:
____________________

O Movimento polo Traballo Digno convoca unha nova cita, desta vez unha Asemblea no Ateneo Ferrolán, este Luns 4 de Maio

[Foto de C. Carballeira]

O Movimento polo Traballo Digno, realizou a súa primeira acción reivindicativa o pasado 30 de Abril, na Praza do Concello de Ferrol. Os medios de prensa convencionais o presentaron como que se constituíu un novo Movimento Cidadán en Ferrol, e así é, un movimento cidadán que quere loitar contra a precarización da vida das traballadoras e traballadores, un movimento cidadán que demande un traballo digno para todas e todos, un movimento cidadán que demande unha "renda básica" universal para tod@s, un movimento cidadán que demande un novo modelo social e económico.

A concentración contou con medio centenar de persoas disposta a dar-lle contido e visibilidade humana ás reivindicacións e romper o silencio, diante dunha crise que se nos ven acima, cando aínda non fumos capaces de saír doutra crise que ven sufrindo a nosa Comarca por mor da reestruturación do Sector Naval, o motor que debería tirar da economía da Comarca.

As persoas que dan a cara neste incipiente movimento cidadán, convocaron a unha Asemblea a celebrar nos locais do Ateneo Ferrolán, este Luns 4 de Maio ás 7 da Tarde, o Colectivo Ártabra 21 non faltará á cita.

Para contactar:
movementopolotraballodigno@gmail.com


Enlaces relacionados:
____________

Crónica de Iván Prado desde a Palestina: Eu si chorei

Terceira crónica de "Pallasos en Rebeldía desde Palestina"
Por Iván Prado
01.05.2009


Esta é a primeira crónica que escribo nos 5 días que levo en Palestina e apenas vexo o teclado por mor da choreira incontrolada que me deu ao despedirme da xente do circo palestino.

A despedida tivo lugar despois dun intenso obradoiro que demos en Hebrón, unha cidade palestina ocupada onde a poboación local ten que compartir espazo con colonos armados e protexidos por exércitos particulares que, ao igual que nas películas do Oeste, teñen atemorizada a toda a sociedade civil.

A verdade é que con tanto traballo, viaxes, xuntanzas e sobre todo emocións desbordantes non atopaba gañas nin tempo para escribir as crónicas. Creo que é a primeira vez que tardo tanto en comezalas pero hoxe, recluído na parte traseira da furgoneta e parapetado entre as mochilas de viaxe e malabares, sinto a vertixe que produce este país.

Hai algo esencial en Palestina, algo vital contra o que a maquinaria nazi dos israelitas non pode. Estou chorando ante o impacto nuclear que me xera un baño de realidade. Síntome como se me mergullase nunha piscina de magma na que non chego a arder pero que queima por dentro as miñas entrañas.

A xente do circo palestino é a mellor metáfora do que a esperanza implica para o ser humano, persoas que levan as artes circenses ao corazón do conflito que é o mesmo que o propio corazón da humanidade.

Todos falan ante as nosas cámaras, todos teñen palabras que removen a nosa alma. Un fala do compañeiro de xogos que mataron nos seus brazos e como a impotencia de non podelo levar a rastro a tempo ao hospital aínda o persegue hoxe. Outro fala dos seus soños como palestino e home de circo, soños que soan sinxelos ante a cámara pero que están cargados de vida e resistencia.

Outro cóntanos por que vai ter un fillo en Palestina e o vai a criar ante tanta inxustiza e violencia. A razón é tan fermosa como que o circo tamén é o seu fillo e non o pode deixar abandonado, pero a que máis me tocou na alma foi a muller do circo palestino quen, cando nos despedimos, me dixo que ela non tiña bágoas para chorar.

Eu si chorei. Chorei por todos eles, pola súa valentía, por veren cumprido o soño de que volvan á súa terra, por veren cumprido o soño dunha Palestina sen violencia onde criar un fillo en liberdade. Tamén chorei porque algún día todos os rapaces palestinos poidan ser nenos sen mais. Chorei ademais para que chegue o momento en que a miña amiga se permita chorar, pero en realidade chorei pola emoción de ver ao ser humano, a un igual, ser capaz de levantar a bandeira da dignidade mentres ao seu redor o mundo se derrumba pouco a pouco.

Neste intre venme á cabeza un verso en árabe clásico que tallaron na lápida dun guerrilleiro palestino: “Non serei servo de ninguén porque non vivirei mais que unha vez e fareino con dignidade”.

Bágoas e risas que tiran muros interiores, que liberan corpos e espazos, que crean colchóns de esperanza ante tanto terror e inxustiza. Choro, pero non deixo de rir, porque no fondo sei que estamos abocados á felicidade.



[*] Iván Prado (Lugo, 1974) saíu da súa cidade natal aos 18 anos para marchar a Cuba. Esa foi a súa primeira gran viaxe e desde entón non parou. Guatemala, Nicaragua, Chiapas ou Palestina son algúns dos lugares polos que pasou tentando poñer unha nota de humor e facendo ver que outro mundo é posible. [En Galiciaé]
____________________

Crónica de Iván Prado viaxando a Palestina: Metáfora de sufrimento e esquizofrenia colectiva

Segunda crónica de "Pallasos en Rebeldía dende Palestina"
Por Iván Prado
30.04.2009


Yenin foi a vila máis atacada polos israelís durante a segunda intifada. Foi lugar de dor e masacre. Os cans de ferro dos xudeos non daban abasto botando abaixo casas e declaracións dos dereitos humanos.Yenin, durante eses anos, converteuse na tradución ao árabe do inferno: nenos chorando nús polas rúas mentras o tiroteo lles facía a raia ao medio.

Metáfora de sufrimento e esquizofrenia colectiva.

Durante a nosa viaxe no 2003 intentamos ir actuar alí pero non o conseguimos. De feito, a anterior caravana anterior á nosa de Pallasos Sen Fronteiras acabou apedreada polos propios rapaces. 6 anos máis tarde chega o meu primeiro traballo nestas terras de dignidade e xenocidio.

A xente do circo palestino lévanos a traballar en dous centros, un para mulleres maltratadas, violadas e torturadas. Esta guerra é así. Non hai medias partes nin descanso para as máquinas do terror. O outro grupo é de xente nova que leva un tempo practicando con eles as artes circenses como xeito para fuxir da barbarie.

O día anterior, durante case unha hora adoutrínanme sobre as grandes dificultades para traballar con estes grupos. Elas son moi tímidas, non se van tirar ao chan , non van brincar non van correr, nin sequera se agochan a recoller os malabares cando caen ao chan. Porén, sempre segundo a xente do circo, os novos son moi violentos, están moi tensos e pertencen a familias moi machacadas.

As mulleres recíbenme na distancia. Van tapadas da cabeza aos pés aínda que por baixo dos traxes levan zapatos de tacón, o mellor calzado para unha sesión de risoterapia. Non as podo tocar nin mirar moito. As directoras do centro retíranme a man de forma cortés para saudarme cunha man no peito... Ben, o caso é que xa estou aquí e formo parte dunha internacional da risa revolucionaria que cre fondamente que, sen esperanza, os pobos non podemos conseguir a liberación, así que me lanzo ao traballo sen rede de protección nin paracaídas. Que sexa o que Alá queira.

Iniciamos o obradoiro con mestras mirando sentadas mentras fan calceta e as mulleres participantes a dez metros de distancia de min. Rematamos con elas abrazadas, bailando, saltando chorando e rindo como nunca o fixeran na súa vida. Ao final, ata as mulleres mesmas viñan saudarme e falar conmigo.

Eu non traballo a risoterapia senón a humanoterapia, abrirse de arriba a abaixo, demostrar o poder do ridículo, desvelar as enerxías que nos unen e, finalmente, visualizar o potencial que aniña nos nosos soños.

3 horas que, segundo os organizadores e incluso os reponsables políticos dos programas culturais de Yenin, cambiaron as vidas destas mulleres. As palabras que máis sairon neste obradoiro foron liberdade e revolución. Así me agradecian a ínica virtude que posúo como dinamizador de grupos, a verdade radical coa que me lanzo nestas experiencias humanas.

Pola tarde e co subidón da experiencia nuclear que acabamos de vivir, imos ao segundo lugar de traballo. Polo camiño, a xente do circo palestino, que non o pode crer, non deixa de comentar a experiencia. Están tan agradecidos que os seus ollos, cando falan conmigo alumean coma faros.

Empezamos o segundo obradoiro con dez rapaces. Eu abórdoos nas escaleiras, métome con eles, fágolles chistes... Ao final acabamos bailando as súas danzas tradicionais, sacándonos fotos, abrazándonos comos se fosemos veciños de toda a vida. Xente cunha dor terrible pero capaz de acollerme coma o seu irmán.

Mentres nos cambiamos na parte de atrás dun ultramarinos, comezan as historias. Un fálame da súa familia maltratada pola ocupación e outro de como fai un par de anos, mentres xogaba un partido de fútbol, veu como un helicóptero isarelí mataba diante dos seus ollos un rapaz que coma el apenas pasaba dos 12 anos. O seu delito era xogar ao fútbol e non chamarse Ronaldinno nin Raúl, senón simplemente Mohamed.

Esta guerra contra a vida ten coordenadas moi claras. Os israelís mantéñense en Palestina a costa de matar, torturar e humillar a poboación civil que ten como horizonte o Mediterráneo e as súas oliveiras. Mentres tanto, os nosos gobernantes fan reunións nas que negocian a canto sae o cadáver de neno palestino no mercado de valores.

Cando marchamos para Ramala, unha das mulleres que nos acompaña dime cunha mirada vidrosa que nunca na sua vida vira rirse dese xeito a esta xente. Será que a rebeldía fai que o amor entre os seres humanos sexa tan radical e trasnformador que ata a ocupación asasina se difumina durante unhas horas. Que poderiamos facer se en vez de exércitos bélicos armasemos guerrillas da risa activa e comprometida?

[*] Iván Prado (Lugo, 1974) saíu da súa cidade natal aos 18 anos para marchar a Cuba. Esa foi a súa primeira gran viaxe e desde entón non parou. Guatemala, Nicaragua, Chiapas ou Palestina son algúns dos lugares polos que pasou tentando poñer unha nota de humor e facendo ver que outro mundo é posible. [En Galiciaé]
____________________

Crónica de Iván Prado viaxando a Palestina: De cando os apelidos son sinónimo de terrorista

Primeira crónica de Pallasos en Rebeldía dende Palestina
CARAVANA A PALESTINA · PALLASOS EN REBELDÍA 2009
Por Iván Prado [*]
30.04.2009

Despois de 12 horas de viaxe, parada incluída en Estambul, chistes, moitas risas, certos nervios e bastantes preguntas chegamos a Tel Aviv, cansos e cheos de sono. Aínda así non perdiamos a alegría, xa que estabamos cerca de Palestina e pronto empezaría a nosa aventura, pero démonos de fuciños contra o valado, non o físico que atravesa Cisxordania ignominiosamente, senón o valado da represión sistematizada, a incompresión e o terrorismo de estado.

No aeroporto de Ben Gurion, deteñen a Laila pola súa ascendencia palestina. O seu apelido fai sospeitar á xudia de cor que se atopa metida nesa garita tuneada coa que xa te humillan nada máis chegar a Isarel. Lévana á parte cando se enteran de que o seu pai naceu en Yenin e a nós déixannos marchar, pero Edu e eu decidimos que un de nós fica na antesala do inferno para non deixar soa a Laila, así que me armo de valentía ignorante e, co meu inglés do Porriño, voume para enriba dun armario con patas e traxe de torturador e pregunto pola miña amiga.

Total, que me quitan o pasaporte e me meten nunha saliña pola que van pasando, como no bar intergaláctico de "La guerra de las galaxias" todo tipo de especímenes, desde mexicanos de camiño a Xerusalén en santa peregrinación ata árabes con pintas de dedicarse ao tráfico de armas e outras especies. Ninguén me explica nada pero eu tamén estou retido, non entendo o dioma do país e non teño papeis. Agora comprendo un chisco máis os africanos que chegan ás nosas costas.

Laila vai entrando e saíndo de varios interrogatorios e de vez en cando déixana vir conmigo, así ata que na quinta visita ao kafkiano aparato sionista, obrígana a abrir o seu correo e descobren ao que realmente vimos, momento no que nos amezan con botarnos do pais e obríganme a entrar na sala de interrogatorios.

Eu canso, farto e de mala hostia, decido que se me van botar polo menos que sexa con clase. Mensaxes e chamadas ao consulado e a Edu, que está fóra esperándonos coas maletas, aos primeiros para pedirlles axuda (cousa que non serviu para nada) e ao segundo para que fuxa e se esconda (cousa que tampouco funcionou porque el decidiu que, se nos botan, solidariamente, regresa con nós).

Total, que entro e decido sentarme nunha cadeira que queda baleira, iso si, está ao fondo e na esquina do cuartucho, cousa que cabrea moito a señora e nun inglés vomitado bótame unha berradura e dime que me arrime, ao que eu lle contesto coa miña estudada frase "sorri ai an non espikin inglis". A señora -de mala hostia- responde que non me preocupe, que ela sabe español, pero eu entendo o contrario e respondo que "eso yes is a problem", e a señora responde que o problem o teño eu e moi big, vamos que Faemino e Cansado estarían felices de copiar estes diálogos.

Logo mándame buscar o billete de volta en papel, cousa moi anticuada porque xa fai tempo que todo isto funciona por Internet. Dígollo e ameaza con botarme do país. Ademais empeza a berrar que non temos billete, e eu a dicirlle que si, que está en Internet, e ela a dicir que non temos billete e que nos bota. Despois dun anaco de ping - pong finalmente mándame mirar o meu correo, así que movo a pantalla para min e a paisana móvea para ela, eu para min ela para ela, e a quinta vez deste valse dos idotas cabréase tanto que nos bota da habitación. Home, era o que faltaba que fora eu abrir alí diante desa represora o meu correo.

Cinco horas despois da nosa chegada, estabamos libres. Isarel é un estado ilegal e ademais maleducado que non entende que as persoas somos seres vivos e non pezas dunha cadea de montaxe. Se chegan a saber que eu me apelido Fernández e que, posiblemente, algún antergo meu lle prendeu lume a algunha casa de xudeos no Medievo español, ao mellor aínda seguiamos alí encerrrados.

Na porta hai un enorme cartel que pon "Welcome a Isarel", e eu penso que deberían engadir: "As autoridades isarelís infroman que ser persoa neste país prexudica seriamente a súa estadía nel".


[*] Iván Prado (Lugo, 1974) saíu da súa cidade natal aos 18 anos para marchar a Cuba. Esa foi a súa primeira gran viaxe e desde entón non parou. Guatemala, Nicaragua, Chiapas ou Palestina son algúns dos lugares polos que pasou tentando poñer unha nota de humor e facendo ver que outro mundo é posible. [En Galiciaé]
_____________________

sábado, maio 02, 2009

ADEGA presenta alegacións á ampliación da capacidade regasificadora de REGANOSA

ADEGA, e outros colectivos do Comité Cidádán de Emerxencia para a ría de Ferrol, vimos de presentar alegacións contra a ampliación da capacidade regasificadora de REGANOSA a 825.600 m3(N)/h, isto é, ao duplo da capacidade actual. Esta ampliación multiplicaría o risco do trafego de gaseiros pola ría (pasarían dos actuais 50 a 104 barcos anuais) e o consumo/vertido de efluentes na ría. ADEGA agarda que, como acaba de acontecer cos depósitos do Ferrazo (Vilagarcía), sexan os tribunais os que confirmen a ilegalidade da planta de Mugardos: nos dous casos, faltou o preceitivo estudo de impacto ambiental.

[Clicar acima da imaxe para ampliar]

E é que no caso dos depósitos do Ferrazo, o Tribunal Supremo foi meridianamente claro na súa sentenza: ratifica punto por punto a resolución previa do TSXG (2006) declarando a nulidade da autorización dada pola Xunta de Fraga para a instalación dos depósitos en Vilagarcía, por carecer de estudo de impacto ambiental.

Segundo o Supremo, a autorización das instalacións en Vilagarcía non puido obviar o trámite de impacto ambiental, por ter "efectos significativos e relevantes" sobre o ambiente. O fallo aponta á natureza das actividades de FINSA e FORESA, o tipo de produtos almacenados (hidrocarburos) e ao risco das operacións dunha planta con 80.000 m3, veciña a núcleos urbanos e nunha contorna de especial relevancia paisaxística (a ría de Arousa). O tribunal engade que os riscos "poden incidir negativamente no ecosistema, provocar contaminación do mar e da atmosfera e degradar a riqueza mariña".

Polo que atinxe a REGANOSA, co seu proxecto inicia unha fuxida cara adiante pretendendo forzar a capacidade de regasificación dunhas instalacións constrinxidas entre as casas de Mugardos e sen posibilidade de ampliación, multiplicando os riscos ao duplicar o trafego de gaseiros -poderían traer barcos máis grandes, pero non entrarían na ría!-.

Do mesmo xeito que cos depósitos de Vilagarcía, as instalacións de REGANOSA en Mugardos carecen de estudo de impacto ambiental e comportan parecidos riscos paisaxísticos, ambientais e de seguridade cidadá. Por iso, ADEGA agarda que a sentenza do Ferrazo sente xurisprudencia e, en coerencia coa súa rexente resolución, o Tribunal Supremo declare a nulidade das autorizacións concedidas pola Xunta a REGANOSA.

Consonte a isto, ADEGA agarda tamén que a Xunta modifique a súa posición, e asuma as consideracións do Supremo, renunciando aos vergoñentos recursos contra as sentenzas contrarias a REGANOSA que no seu día emitíu o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza e que nin o PP nin o bipartito quixeron retirar.

Baixar Alegacións á AMPLIACIÓN de REGANOSA en formato -pdf-

Fonte: ADEGA
_______________

Enlaces relacionados:
_______________________

Home de pedra

Quero compartir hoxe un texto breve do meu vello amigo Marcos. Véxoo pouco, aínda que o escoito até cando el non me fala nin eu poido escoitalo. Porque as nosas cumpricidades son moito máis fortes, até, que as pedra máis duras.

Juan Torres López


HOME DE PEDRA

O tempo camiña ao noso lado, é ás veces un fiel aliado e outras unha lanza que atravesa o costado desgarrando tecidos día a día.

Leo no rótulo gravado en arxila de barro cocido "HOME DE PEDRA" e vexo nel todo o peso da humanidade sobre uns ombreiros. Un home nunha rúa, na esquina dunha casa, na habitación onde soa o televisor. Infiel por non cravarse de xeonllos fronte ao paso que todos veneraban. O Loiro, louro malaje, e foi maldicido. Condenado a ver todos os pasos coa terra até a cintura: pasos de zapatillas vellas de indixentes, de zapatos elegantes, de nenas de colexios, de anciáns pensionistas de fame, zapatos de gardas, de obreiros, de artistas, de monxas de Santa Clara, zapatos remendados, zapatos doloridos, zapatos de soñadores, de namorados, zapatos chineses de plástico, zapatos nobres de coiro, zapatos de estranxeiros e zapatos de traxedia, zapatos de andar e zapatillas de casa con bata de pano. É o mercado dos zapatos e ti, home de pedra, cativo por non cravar o xeonllo ou por vir de fóra, O Loiro.

Xa na praza da Encarnación, onde sofren as pedras, a xente camiña, son un regueiro de formigas que cruzan o paso de peóns. Hainas de todas as culturas, de todas as cores, de todas as fisionomías, de todas as clases sociais. Cada un deles podería ser un home de pedra, unha muller de mármore.

Paseei unha vez máis polas rúas desta cidade. Os escaparates de antes son soportes que anuncian unha defunción: véndese, alúgase, traspásase. Tempo atrás dentro delas había xente de carne e óso que traballaba e sentía, e que hoxe talvez sexan estatuas de bronce nunha sala, unha cifra nas listas do paro, un desafiuzamento nos xulgados... unha copa, un cigarro, un millón de ilusións rotas.

Nós somos os homes de pedra, os que soportan o peso da historia, somos a plusvalía na fábrica, o indixente na crise, o beneficio na feira. Os outros, os que apestan a terra, mírannos tras os cristais

Marcos González Sedano

http://juantorreslopez.com
_____________

venres, maio 01, 2009

Sábado 2 de Maio: Programa de radio "O Recuncho" nº 15 en "Radio Filispim" no 93.9 da FM

Fuco Buxán Asoc. Cultural - Ferrol
-fucobuxan@gmail.com-
1 de maio de 2009 22:26


Sábado 2 de Maio de 11 a 13 h. no 93.9 da fm, Radio Filispim, novo programa de O Recuncho.

Neste novo espazo atoparedes os seguintes temas:
  • CONFERENCIA D. Federico Mayor-Zaragoza (Ex Director Xeral da UNESCO e Copresidente do Grupo de Alto Nivel para á Alianza de Civilizacións)
  • Conmemoración do día do libro expoñendo diferentes traballos realizados polo programa e cunha entrevista en exclusiva a Suso de Toro.
  • En directo, no noso estudo, falaremos con Karlotti e Guillermo Ferrández, impulsores da "Semana de poesía salvaxe"
  • Tamén no estudo, Jorge Porto presidente do comité empresa de Pull and Bear, falaranos das reivindicacions e loitas que están levando a cabo os traballadores desta empresa.
"O recuncho", o programa da Asociación Cultural Fuco Buxán en Radio FilispiM, 93.9 FM e Radio Piratona de Vigo.

Tódolos programas en : www.recunchofuco.blogspot.com

--
fuco buxán, a.c.
Aptdo Correos 240 C.P. 15400 Ferrol
Telef. 981325492
www.fucobuxan.com
fucobuxan@yahoo.es

_____________

Esteiro: Proxecto Naturalista López Seoane

Asociacion Veciñal Fontelonga
-avvfontelonga@mundo-r.com-
1 de maio de 2009 10:53


Achegámoslles información do estado de execución e a secuencia de realización do Proxecto Naturalista López Seoane que está realizando a Asociación Veciñal de Esteiro "Fontelonga" en colaboración coas entidades que se relacionan no documento que achegamos.

Agradecémoslles a difusión desta información.

Ferrol a 30 de abril de 2009.
Xunta Directiva da Asociación Veciñal de Esteiro " Fontelonga ".
Asdo/ Xosé Miguel López Pérez, presidente


Marcha do “proxecto López Seoane”.

Participantes: alumnos/as do IES Sofía Casanova e módulo de imaxe do IES Saturnino Montojo. Grupo Experimental do IES Sofía Casanova e Seminario Permanente “Proxecto López Seoane” do IES Sofía Casanova-Saturnino Montojo.
  • Meses de decembro-marzo, traballo en aula. Aproximación á figura de López Seoane.
  • Mes de abril: inmersión no ambiente de traballo dun naturalista do século XIX.
  • Mes de Maio: visita do director dos museos científicos da Coruña –Casa das ciencias ao IES Sofía Casanova (martes 5 de maio).
  • Visita á casa das ciencias da Coruña e ao “gabinete do naturalista López Seoane”. Traballo de campo e mostras fotográficas.
  • Mes de Maio. Excursión ás fragas do Eume. Traballo de campo e mostras fotográficas.
  • Mes de xuño .Exposición videofotográfica feita polos propios alumnos/as .Do 1 ao 15 no aulario acristalado (pecera) do vicerrectorado do campus de Ferrol.Coordenación a cargo do profesor Jesús Barterrechea.
  • Mes de xuño. Conferencia do profesor Antoni Domenech, catedrático de Filosofía da ciencias sociais e morais da Universidade de Barcelona. Salón de actos do vicerrectorado do Campus de Ferrol.20.:00 h. “Darwin e as ciencias sociais” presentación académica a cargo do profesor José Luis Tasset da Universidade da Coruña. Presenza do vicerrector e alcalde (acto académico institucional conmemorativo do “ano Darwin”) .

ESTEIRO-FERROL

ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
-avvfontelonga@mundo-r.com-
Web veciñal
Blog veciñal

_____________

Segundo Ciclo de Cine en Esteiro: 7, 14, 21 e 28 de Maio

[Clicar acima das imaxens para ampliar]
Enviado por:

Asociacion Veciñal Fontelonga
-avvfontelonga@mundo-r.com-
1 de maio de 2009 10:59


ESTEIRO-FERROL
ASOCIACION VECIÑAL FONTELONGA
-avvfontelonga@mundo-r.com-
Web veciñal
Blog veciñal


__________________________



Interesante entrevista con James Petras

PETRAS: "O DA INFLUENZA PODERÍA SERVIR COMO UNHA CAMPAÑA CONTRA OS INMIGRANTES PORQUE O 70 POR CENTO DOS INMIGRANTES DE ESTADOS UNIDOS VEÑEN DE MÉXICO"

Comentarios para CX36 Radio Centenario do sociólogo norteamericano, Prof. James Petras. Luns 27 de abril de 2009

"Non teño unha idea clara de que os alcances desta enfermidade deban provocar unha campaña mundial no sentido de que temos problemas aquí con máis mortos. Por exemplo o número de desocupados que están cometendo suicidios aumentou enormemente, moitas veces máis que o número de afectados. Segundo, os afectados que temos polo menos en Norteamérica, son xente que non está nin hospitalizado. Son xente enferma que recibe algún tratamento e nada máis, pero xeraron unha campaña mediática en todos os medios de comunicación provocando un pánico ou un medo xeneralizado"

"A atención que lle están dando a esta suposta epidemia está substituíndo todas as noticias sobre o aumento de bancarrotas e desemprego"

"Podería servir como unha campaña contra os inmigrantes porque o 70 por cento dos inmigrantes de Estados Unidos veñen de México"

Entrevista:

Chury: Oíntes, estamos no horario das noticias internacionais aquí en radio Centenario, en Mañás de Radio, que veu discorrendo esta mañá cos temas que vostedes coñecen, pero neste momento xustamente María dos Anxos indícame que xa está en liña Petras, a quen lle damos os bos días e a benvida. Como che vai James?

Petras: Moi ben, aquí estamos con moita saúde e esperando a túa chamada.

Chury: Alégrome moitísimo desa boa saúde e de saída preguntaríache cal é o punto central do teu traballo neste momento

Petras: Bo, polo menos as chamadas que recibimos de varias partes do mundo ata esta mañá, tratan o tema da influenza, a enfermidade porcina.

Chury: Ese é un tema que primeiro se manexou como que era un problema que ocorría en México pero parece abarcar outras partes do mundo xa, non?

Petras: Si, en casos limitados hai que tomar en conta que esta epidemia non alcanzou ningún nivel de gravidade. Non digo que non é serio, que non nos debemos preocupar. Pero a atención que lle están dando aquí está substituíndo todas as noticias sobre o aumento de bancarrotas e o desemprego e teño a sospeita que están utilizando esta epidemia -supostamente epidemia cunha ducia de casos só-, como unha forma de desviar a atención dos fracasos económicos: o aumento da desocupación, etc.

Non teño unha idea clara de que os alcances desta enfermidade deban provocar unha campaña mundial no sentido de que temos problemas aquí con máis mortos. Por exemplo o número de desocupados que están cometendo suicidios aumentou enormemente, moitas veces máis que o número de afectados. Segundo, os afectados que temos polo menos en Norteamérica, son xente que non está nin hospitalizado. Son xente enferma que recibe algún tratamento e nada máis, pero xeraron unha campaña mediática en todos os medios de comunicación provocando un pánico ou un medo xeneralizado. E tamén creo que podería servir como unha campaña contra os inmigrantes porque o 70 por cento dos inmigrantes de Estados Unidos veñen de México, particularmente no Sur-oeste, Texas e California. E temos que tomar en conta se iso podería servir como outra forma de discriminar contra os mexicanos, contra México, contra os inmigrantes.

En todo caso, aquí hai intereses en xogo e como dicía, as dimensións polo menos ata agora, do problema, non ten relación coa campaña que están lanzando por todos os medios, privados, oficiais, etc.

Chury: Onte tivemos oportunidade de ver o de México e máis que un anuncio pareceunos unha montaxe televisiva o tema da pandemia. Non se se é erróneo pero iso pareceunos.

Pareceunos tamén -e coincidimos- que ten que ver cos inmigrantes.

Petras: Si, hai moitos controis agora, ata hai anuncios do goberno de que os norteamericanos non deben viaxar a México pero como contrapartida en todos os sitios de transporte, en aeroportos, na fronteira, hai enormes controis agora. Ata a xente está correndo ás farmacias para comprar máscaras de hospitais para calquera lugar ao que viaxan. Aínda non pecharon as escolas e sitios públicos pero están incitando á xente a sentirse insegura e depender do goberno. En momentos en que a xente empeza a cuestionar a incompetencia do goberno ou a incapacidade de enfrontar o problema e iso crea un enorme medo e dependencia sobre os programas do goberno e crea unha situación de dependencia persoal e un sentido de impotencia fronte a algo moi grave. Pero tivemos outras ocasións, recordas o medo do ántrax? 50 persoas en todo o mundo morreron de ántrax e gastaron 40 mil millóns de dólares nesa campaña fraudulenta. Non podemos descontar que as compañías farmacéuticas con todas as drogas que teñen, puidese ser as principais beneficiarias desta alarma.

Chury: A venda de antivirais por exemplo, aumentou impresionantemente.

Petras: Si, entón ata que teñamos datos concretos, eu quedo coas miñas dúbidas de toda esta ameaza que debemos enfrontar. Ata agora hai menos de 2 ducias de casos en todo Norteamérica pero parece que estamos enfrontando a praga...

Chury: As sete pragas de Exipto.

Petras, o de Ecuador, sorprendeuche, como o viches?

Petras: Non, eu estiven en Ecuador o ano pasado conversando tanto con xente de esquerda crítica a Correa como con apoyantes de Correa, funcionarios de Correa e é evidente que as medidas que tomou, polo menos as medidas populistas en relación coa construción de hospitais, escolas, e concesións dalgúns alimentos, concesións a pequenas industrias, construíron unha forte simpatía cara a Correa, particularmente entre as clases populares. E esta marxe conseguida é porque os candidatos en contra son xente moi desprestixiada como Lucio Gutiérrez, Novoa o bananero. Son políticos descastados, corrompidos, botados. Eu creo que nese sentido Correa é unha figura que representa as aspiracións dunha gran maioría dos ecuatorianos. Digo aspiracións porque en realidade Correa non tocou a gran banca, non tomou medidas contra as grandes multinacionais, non expropiou ningunha mina. Neste sentido é moito máis do centro que o presidente Chávez, pero suficientemente populista en relación co pobo para conseguir esta maioría abafadora. E agora, fronte á crise económica e a depresión das reservas que están baixando e que tiña a percepción de acumular reservas, entón é un bo momento para presentarse a eleccións porque en seis meses creo que Correa terá que tomar medidas moito máis radicais, cara a un lado ou cara a outro.

Neste sentido creo que este momento é moi oportuno porque recibe o beneficio das medidas populistas sen ter que impor ningunha política de austeridade fronte á crise económica, particularmente agora que hai moitos ecuatorianos volvendo desde España cara a Ecuador. Traen diñeiro nalgúns casos, aforros, pero en todo caso o prezo do petróleo está caendo e é a principal exportación de Ecuador entón debemos ver. Por exemplo 57 % do petróleo segue en mans de capitais estranxeiros; as concesións mineiras son moi xenerosas coas empresas estranxeiras; o contrato de telecomunicación tamén é unha medida que facilita grandes ganancias e estas medidas pódense tragar, no sentido de non provocar oposición, porque están acompañadas coas medidas populistas. Pero cando o goberno perda recursos para seguir coas medidas populares hai que pensar nalgúns cambios estruturais.

Neste aspecto aínda as decisións duras están fronte ao próximo goberno e Correa ten maiorías no Congreso, ten maiorías entre as rexións, entre os gobernos locais entón non hai forma de evitar asumir a responsabilidade polo que vai pasar. Pero en todo caso eu persoalmente creo, con todas as críticas que teño das medias medidas que tomaron, que é unha vitoria contra as pretensións imperialistas de EE.UU.

Chury: Hai un novo Estados Unidos, un mesmo Irán e un mesmo Israel?

Petras: Bo, mesmo no sentido que non hai un gran cambio en EE.UU. no substancial. As medidas económicas aínda están canalizadas cara a Wall Street, aos bancos. Aquí a política militarista segue con aumento de actividades e tropas en Afganistán e Paquistán, agresións en Iraq ultimamente. A política de Obama non cambiou as grandes liñas de Bush e hai moito continuísmo tanto económico como político, a pesar do sorriso e a amabilidade do personaxe. Pero de fondo non vimos ningunha ruptura.

En Israel eu creo que se podemos marcar matices, é unha maior derechización, unha postura política máis racista, máis colonialista con este novo goberno ultradereitista e sen ningún sinal de que o goberno estea disposto a negociar cos palestinos nin moito menos a deixar de roubar terras dos pobos nas terras ocupadas. Segue a agresividade, os asasinatos case diarios. Un un día, dous ao outro día... E segue coa intransigencia porque sente que os grupos xudeus sionistas en EE.UU. están en control da postura de Wáshington.

En relación con Irán tampouco vemos unha postura diferente. Irán segue expondo a súa política nuclear en favor do uso civil, Estados Unidos segue buscando ampliar as sancións económicas. Irán ten unha postura de status quo para o Medio Oriente, un recoñecemento do seu poder relativo, pero con disposición de discutir con EE.UU. problemas como Afganistán; como estabilizar Iraq; como crear un ambiente menos confrontacional.

E coas eleccións próximas en Irán, eleccións dentro dos parámetros islámicos moi democráticas, con moitos candidatos, pero non hai un recoñecemento en Wáshington de que hai moitos intereses positivos en Irán polo menos en relación coa loita contra o terrorismo. Pero Wáshington segue tratando de tachar a Irán como terrorista porque apoia gobernos elixidos como Hamás. Partidos e movementos democráticos no Líbano como Hezbollá que participa no goberno ata, etc. Entón eu creo que Irán segue funcionando entre os países de Medio Oriente e Wáshington aínda está nunha liña de non recoñecer as necesidades de Irán. Irán necesita desenvolver novas formas de enerxía e é lexítimo en todo o mundo desenvolver enerxía nuclear. Irán está disposto a abrirse a inspeccións pero segue a política de negar que Irán ten un rol lexítimo no Medio Oriente e iso é o dogmatismo que segue infestando o goberno de Wáshington. Non tomou conciencia das realidades de que Wáshington non pode ditar a política enerxética a Irán, non pode negar a lexitimidade do goberno de Hamás.

O líder de Hamás está invitado a dar unha teleconferencia no Parlamento inglés. Os países en América Latina en forma unánime rexeitan a política de EE.UU. con Cuba; a OTAN rexeita mandar tropas de combate a Afganistán; Europa non está de acordo co plan financeiro de Wáshington entón Estados Unidos con Obama viven noutro mundo, segue insistindo en políticas que non teñen ningún respaldo.

A pesar que os medios de comunicación deron enorme publicidade favorable a Obama, se un analiza coidadosamente cada área de importancia, temos que concluír que son fracasos, que EE.UU. queda só estendendo as tropas en Afganistán só, canalizando miles e millóns aos bancos mentres Alemaña e outros países están retirando fondos e buscando estimular as súas propias industrias e non o sector financeiro. China crece a 6,5 % o primeiro trimestre entón hai unha decadencia, dogmatismo, que está afectando a realidade de Wáshington pero aínda os medios non recoñecen que realmente a estratexia de Obama está fracasando en todos lados.

Chury: A actitude asumida pola presidenta arxentina Cristina Fernández no G 20 cando polo tema do presidente de Sudán non pousou para a foto e cando iniciou este o seu discurso retirouse da reunión. Que supuxo isto realmente?

Petras: Bo, ela está facendo moita política con Israel e o lobby xudeu en Estados Unidos e este xesto é un saúdo a este grupo que visitou Arxentina, ten os seus representantes en Arxentina e tamén Cristina Fernández quere ter este lobby como amigo en Wáshington porque sente que é un grupo influente e pensa que podería favorecer as relacións entre Wáshington e Arxentina entón para ela é moi barato criticar a calquera país islámico ou árabe: Irán, Sudán ou o que sexa e non ten nada que ver cos intereses de Arxentina. Hai que anotar que mentres critica a Sudán ou Irán, non di nada sobre as atrocidades de Israel en Gaza. Se estivese realmente preocupada polos dereitos humanos, debe ser consistente. Debe criticar tanto as violacións de Estados Unidos e Israel, como dos países islámicos porque é moi hipócrita elixir un país e non o outro.

Chury: Petra, como sempre, agradézoche moitísimo o esclarecemento de varios temas e a promesa de atoparnos o luns como sempre.

Petras: Agora estamos en reversa. Hoxe aquí temos 30 graos mentres alá debe estar máis frío.

Chury: Está un pouco máis frío pero estamos xenerosamente protexidos e estamos por encima dos 20 graos, bastante cómodos aínda.

Petras: Parece que si.

Chury: Un abrazo Petras.

01.05.2009
Autor: CX36 Radio Centenario - Fonte: Kaosenlared
________________

Actos no 1º de Maio de 2009, Día do Internacionalismo Proletario, Día Internacional da Clase Traballadora, Día Internacional da Solidariedade Obreira

1º de Maio de 2009
Día do Internacionalismo Proletario
Día Internacional da Clase Traballadora
Día Internacional da Solidariedade Obreira

Diante da Crise e da ofensiva patronal contra os dereitos da Clase Traballadora, ás centrais sindicais non foron capaces de conseguir un Primeiro de Maio unitario.

Actos en Ferrol:
  • A manifestación da CIG sairá ás doce do mediodía desde a Avenida de Esteiro.
  • CCOO e UGT acuden unidas, nunha manifestación que partirá ás doce do medio día do Inferniño.
  • A CNT celebrará unha manifestación de ámbito nacional, que sairá ás doce e media da mañá, desde a Avenida de Esteiro.
  • A USTG ten prevista unha comida de confraternidade.
Outras centrais sindicais no celebran os seus actos en Ferrol:
  • A CUT celebra un acto nacional en Vigo.
  • A CGT celebra diversos actos: Ourense e A Coruña. En Vigo o acto será en conxunto coa CUT nunha Manifestación Unitaria.

Enlaces relacionados
:

Confederacións Internacionais:
____________

Manifesto da CGT-Galicia neste 1º de Maio de 2009

Manifesto do 1º de Maio

Se tódolos primeiros de maio teñen sentido, este de 2009, con mais motivo, xa que nos, a clase traballadora, de novo sufrimos un apretón na soga das condicións laborais e salariais, xustificándoa o capital pola crise do sistema.

Contratos en fraude de lei, despedimentos, expedientes de regulación de emprego, precarización das condicións laborais, salarios, prestacións, subsidios e pensións que non permiten chegar a fin de mes; non se inventaron nesta crise. A carencia de xustiza social deste sistema sempre permitiu estas situacións e @s traballador@s as coñecemos de sempre, se ben agora, vense agudizadas.

O sistema capitalista é corrupto dende a súa orixe e baseado na explotación da clase traballadora e na opresión. Ca globalización, sobre todo da precariedade e da pobreza, rematou de cavar a súa tumba; máis en vez de querer enterrar o sistema fallido, queren que sexamos, a clase traballadora, quen pague a súa resurrección.

O capital, tras anos de bonanza económica para os empresarios, banqueiros, sindicatos colaboracionistas e sumisos e o Estado, encheron os petos de cartos e especularon, namentres nos tiñamos uns soldos de miseria grazas á precariedade laboral, a conxelación ou a contención salarial pactada; esíxenos agora, á clase traballadora que paguemos as súas perdas.

Os distintos governos, cos nosos cartos, regalan miles de millóns de euros aos bancos e as multinacionais para que podan seguir roubándonos a través de intereses de usura ou aumentando as plusvalías.

Empresas con beneficios, aproveitan o barullo da crise para poñer na rúa a traballador@s, ameazan con despedimentos para tentar eliminar as reivindicacións ou precarizan máis se cabe as condicións do persoal.

Os sindicatos pactistas, os chamados axentes sociais, dende a pasividade e lambendo a man de quen lles da de comer, convértense en tertulianos ou asesores das altas esferas falando de pacto social, mentres alonxados dos seus despachos a clase traballadora padece os seus tratos entre “cabaleiros”.
Agora somos nós, @s traballador@s os que non lle damos crédito as mentiras dos banqueiros, dos grandes directivos e empresarios, e as dos sindicalistos e gobernantes que non saben o que vale unha leituga; estamos fartos.

Fart@s de traballar por salarios de miseria, fart@s da precariedade, fart@s da desigualdade, fart@s de pagar a crises dos ricos, fart@s pero non cansos de loitar.

@s traballador@s e os sindicatos CGT e CUT, reivindicamos a rúa como nosa, chegou a hora de berrar ben alto, de tomar a rúa, de parar as empresas reivindicando o que nos corresponde, hoxe, 1º de maio, a loita non empeza, a loita continua.

POR UN VERDADEIRO CAMBIO SOCIAL, PARA TOD@S TODO
CARA A FOLGA XERAL

CGT de Galicia: http://www.cgtgalicia.org
____________