martes, novembro 16, 2010

A extrema dereita que vén

Por Miguel Anxo Fernán Vello [*]
12.11.2010

Estamos a asistir, como é ben notorio, a un crecemento -escura mancha de aceite que se estende- da extrema dereita en Europa e, en xeral -véxase o caso particular dos EE UU-, en todo o espazo político occidental. Asombra, por exemplo, comprobarmos como un partido de extrema dereita con claras adherencias neonazis obtén 20 escanos no parlamento de Suecia, país este emblemático como modelo de democracia con calidade social, e non deixa de abraiar en certa maneira tamén o feito de que o partido de extrema dereita húngaro Jobbik teña unha representación de 26 deputados. Esta formación política húngara, que colleita votos nas zonas obreiras máis deprimidas do país, declárase publicamente antisemita e define a minoría xitana (arredor do 6% da poboación) como "etnia criminal". Xa me dirán vostedes. A extrema dereita neofascista medra visibelmente tamén en Italia (8,3%), Francia (11,9%), Noruega (22,9%), Dinamarca (13,9%), Suíza (28,9%), Austria (28,2%), Bulgaria (9,4%) e Holanda (15,5%), entre outros países, e ten presenza na actualidade en 13 parlamentos europeos. Digámolo doutra maneira: a extrema dereita neofascista europea obtivo en 8 países da UE o mellor resultado dende a II Guerra Mundial, ao mesmo tempo que a dereita tradicional consolida á alza as súas posicións e a socialdemocracia retrocede en apoio popular. Como di Sami Naïr, catedrático na Universidade de París VIII, "estamos sobre un campo de ruínas e a esquerda está completamente desorientada, o que abre a vía para as aventuras e calquera demagogo pode aproveitarse da situación". E así acontece. Ou dito con absoluta contundencia, gravidade e ollándomos cara á historia: a ausencia de política de esquerda nun contexto de crise leva ao apoxeo da extrema dereita. E son responsábeis aquí, en primeira instancia, aqueles gobernos socialdemócratas que abrazaron políticas económicas neoliberais. Como en Hungría: o Partido Socialista Húngaro pasou do 43,2% ao 19,3. Recortou o gasto público e ligou co FMI. E así lle foi. A esquerda en Babia.

Publicado en Caderno Aberto - Galicia Hoxe

[*] Miguel Anxo Fernán Vello, Cospeito en 1958, é un escritor e editor galego
___________________________________

Charla n'As Pontes o 18 de Novembro: Mineiría e impactos Socioeconómicos


O vindeiro Xoves 18 de Novembro, ás 8 da Tarde, vai ter lugar unha charla no concello d'As Pontes, en Casa do Peso, sobre "Mineiría e impactos Socioeconómicos - Proxectos irreversibeis - Casos: Pico Vello e O Courel"

Participarán na Palestra:
  • Xoán Ramón Doldan, Professor de Economia Aplicada da USC
  • Orlando Álvarez, de SOS Courel 
Organizada por: ADEGA, AMAL, Clube Montaña Ferrol, Colectivo Ártabra 21, Colectivo Fusquenlla, Comité pola Defensa das Rías Altas, Coordenada 00°00'00" Drosera, Federación Ecoloxista Galega, Guerrilleiros d'As Fragas, Grupo Naturalista Hábitat, Lapis Verdes, Blogue Lapis Verdes, Néboa Medio Ambiente, O Rabo do Galo, Saramaganta, SGHN.

Máis información:
http://picovello.blogspot.com/
______________________

luns, novembro 15, 2010

Os activistas, Silvia García e Javier Sopeña, de Sahara Thawra en El Aiún poden saír dos Territorios Ocupados - Mais Isabel Terraza e Antonio Velázquez, seguen escondidos nun lugar non determinado - Denuncia de xenocidio desde El Aiún Ocupado

Silvia García e Javier Sopeña, dous dos activistas españois prosaharauis que se atopaban escondidos en El Aiún, conseguiron pór fin ao calvario que viviron os últimos días. Xunto ao xornalista francés de Radio Exterior de RNE Guillaume Bontoux, aterraron no aeroporto de Gran Canaria, onde farán unha breve escala antes de continuar viaxe cara a Madrid. Bontoux, no mesmo lugar, declaraba que El Aiún se atopa "en estado de sitio" e a poboación saharauí ten "moito medo de falar".

Os dous activistas lograron saír esta mañá do agocho no que se atopaban e chegar en condicións de seguridade ata a Casa de España da cidade, desde onde iniciaron a viaxe cara á península.

O ministerio de Asuntos Exteriores ofreceu tanto a estas dúas persoas como a Isabel Terraza e Antonio Velázquez, os outros dous activistas que seguen na zona, "protección e asistencia consular", desde o desmantelamento do campamento, o pasado día 8 de Novembro. Segundo o comunicado a todos eles dar as facilidades para saír de El Aiún no día de hoxe aínda que no caso se Terraza e Velázquez séguese esperando unha resposta.

Nos últimos días, o Goberno de Marrocos emitira un comunicado no que lles advertía de que ían ser expulsados, caso similar ao do enviado de RNE, que foi retido primeiro e expulsado despois. Eles, xunto a outros dous compañeiros, Isabel Terraza e Antonio Velázquez, serviron de portavoces do que estaba ocorrendo nunha cidade prohibida para os medios de comunicación independentes.

'Os saharauís teñen medo de falar'

Bontoux asegurou, nesta liña, que "é moi difícil coñecer a situación con exactitude porque existen grandes problemas", xa que "non hai liberdade de movementos para os xornalistas e os saharauís teñen moito medo de falar".

Pola súa banda, a activista Silvia García contou que estaban no campamento Gdeim Izik cando a policía marroquí "entrou a saco" e indicou que descoñece con exactitude o número de persoas falecidas. "O ambiente alí está moi mal" e "as rúas están totalmente militarizadas", explicou García á súa chegada a Gran Canaria.

'A misión está completamente anulada'

Desde o colectivo Sahara Thawra ao que pertencen os dous españois explican que os seus compañeiros decidiron abandonar o territorio pola vía diplomática tras constatar que non podían cumprir coa súa misión de contar o que ocorre na zona. E é que nos últimos días tiveran que permanecer ocultos e illados, temendo pola súa propia integridade física.

"Javier e Silvia valoran que a misión de observación e denuncia para a que foron ao territorio está completamente anulada pola alarmante situación de represión e violacións de Dereitos Humanos que está cometendo Marrocos en todo o territorio", din os seus compañeiros.

Ambos estaban á espera dunha oportunidade segura para abandonar o lugar no que se escondían. Ocasión que se presentou esta mesma mañá. Desde Madrid, o colectivo Sahara Thawra xestionou a súa chegada á Casa de España sen axuda do Goberno, aínda que explican que a ministra de Exteriores, Trindade Jiménez, está en contacto coa familia de Sopeña para interesarse pola situación.

Isabel Terraza e Antonio Velázquez, seguen escondidos nun lugar non determinado

Isabel Terraza e Antonio Velázquez non puideron sumarse á evacuación debido á súa improvisación, polo que seguen escondidos nalgún lugar indeterminado do Aiún. Desde Sahara Thawra permanecen en contacto con eles para buscar un momento seguro para a súa saída.

Fonte: Información baseada na publicada pola Asociación Solidariedade Galega co Pobo Saharaui - Luns, 15 de Novembro de 2010.

Resistencia Saharauí:Denuncia de xenocidio desde El Aiún Ocupado

Antonio Velázquez e Isabel Terraza somos testemuñas do xenocidio que está cometendo o réxime marroquí sobre a poboación civil saharauí nestes momentos na capital do Sahara Occidental Ocupado.

Desde o violento desaloxo do Campamento de Agdaym Izik, a 15 Km de El Aiún, o día 8 de novembro, e ata o día de hoxe, nas rúas da cidade e nas casas, as forzas de seguridade marroquís reprimen violentamente á poboación civil saharauí.

O réxime de ocupación marroquí non permite a entrada dos medios de comunicación para esconder tantas atrocidades, por iso a nós quérennos matar, porque estamos dando o noso testemuño ao mundo enteiro.



Estamos escondidos desde fai días na cidade de El Aiún pero como nós miles de saharauís están na mesma situación ou peor, porque policías e militares marroquís entran con forza nas súas casas, os torturan e moitos morren vítimas destas torturas.

Denunciamos este xenocidio que está cometendo o réxime marroquí sobre o pobo saharauí e pedimos:
  • Unha intervención inmediata do Consello de Seguridade da ONU para que garanta os Dereitos Humanos da poboación saharauí.
  • A entrada urxente da Cruz Vermella Internacional para atender ás vítimas da represión.
  • Que a Comunidade Internacional condene o ataque violento de Marrocos sobre a poboación civil saharauí.
Isto é unha emerxencia internacional e é necesario que todos os organismos internacionais deteñan esta masacre.
______________________

Manifestación en Compostela, o 17 de Novembro, contra a privatización do "Souto de Leixa"


Mobilizacións contra a privatización do Centro "Souto de Leixa"

O vindeiro Mércores, 17 de Novembro de 2010, ás 11:00 hs, en San Caetano - diante dos Edificios Centrais da Administarción Autonómica, en Santiago de Compostela, está convocada unha manifestación , contra a política privatizadora da Xunta de Galicia, en defensa dos postos de traballo e para que o centro "Souto de Leixa" siga sendo público.

Desde Ferrol haberá autobuses que sairán ás 9 da mañá de enfrente aos propios centros de "Terra de Ferrol" e "Souto de Leixa" [Telefono de contacto 696191701]

Na actualidade hai 118 personas traballando no Centro de Educación Especial "Terra de Ferrol", dos cales 55 son postos vacantes, coñecidos como interinos, o resto dos postos están ocupados por persoal laboral fixo.

O pasado 13 de Outubro, nunha rolda de prensa onde estaba o Delegado Territorial, Diego Calvo, mais os Secretarios Xerais das Consellarías de Educación e Traballo, anunciaban a xestión privada do "Souto de Leixa".

Isto ten un só significado o desmantelamento por parte da Xunta de Galiza dos servizos públicos esenciais e básicos para este tipo de usuari@s dependentes e semidependentes. Os traballadores e as traballadorasas entendemos que esta política que está a empregar a Xunta, non só significa a eliminación do persoal laboral senón unha mingua xeneralizada na calidade asistencial aos usuari@s. Como por exemplo menos talleres ocupacionais, menos persoal de atención directa, menos persoal de servizos, menos persoal de enfermería e médicos, ...

Instamos á Xunta de Galicia a garantir o mantemento da xestión pública do centro "Souto de Leixa" no proceso de segregación e posta en funcionamento mantendo os postos de traballo da totalidade da plantilla hoxe adscrita ao CEE "Terra de Ferrol", na súa condición de empregados públicos, garantindo a calidade asistencial desenvolta ao día de hoxe.

IMPORTANTE O APOIO DE TOD@S, CÓMO USUARI@S E TRABALLADORAS E TRABALLADORES!

O Sábado 20 de Novembro, está convocada unha manifestación en Ferrol
[Por confirmar lugar de saída e hora]

Información baseada na publicada no sitio web da CIG-Saúde.
_________________________

Enlaces relacionados:
________________________________

Privatización ao pé da casa



En moitas ocasións temos escoitado e reproducido o discurso das organizacións políticas, sindicais e sociais de esquerda en relación á vontade privatizadora dos servizos públicos por parte dos gobernos da dereita. Este discurso enmarcou desde sempre esta ansia privatizadora, na necesidade do capital financieiro de expandir a súa actividade a aqueles ámbitos da vida que teñen recoñecida a calificación, na nosa sociedade, de dereitos básicos, como son a saúde e a educación.

Nos últimos anos, con reivindicación e moito esforzo, o dereito á asistencia para todas aquelas persoas que presentan diversidade funcional, ou dependencia, comezou a estar recoñecido, aínda que sen chegar aos niveis que acadaron o dereito á saúde e á educación. Aínda que os servizos creados para atender estas necesidades non chegaron a ser nunca universais, si cubrían as necesidades básicas e teñen convertido aos servizos públicos dos que disfrutamos nun referente mundial, un modelo a seguir e conquistar por moitos outros países dos distintos continentes.

Este discurso que alertou sempre do perigo das privatizacións, foi moitas veces asimilado máis como un referente a ter en conta que como unha realidade. As privatizacións, entre outras, da construción e xestión de futuros hospitais e centros de saúde por parte da actual Consellería de Sanidade mobilizou miles de persoas e anunciaba un novo tempo onde a protección dos servizos públicos quedaba desconectada. Mais é agora, cos plans de privatización por vía de urxencia do centro “Souto de Leixa”, que vemos ao pé da casa que o tsunami privatizador está a piques de barrer todo o noso sistema de protección social.

A crise económica provocada, entre outros factores, pola desordeada, irresponsábel e codiciosa actuación do capital financieiro, está servindo de coartada, curiosamente, para que estes mesmos irresponsábeis, codiciosos e arroutados, comecen a xogar no seu casino das finanzas cos nosos servizos públicos, estes que temos ao pé da casa, e como é o caso deste centro, atendeu até agora a 200 usuari@s cunha plantilla de 118 traballadores e traballadoras, como cómpre a un servizo asistencial de calidade e que custeabamos entre todos e todas dun xeito solidario a través dos orzamentos públicos. Agora pretenden que unha empresa privada opte a un concurso público por vía de urxencia, e se encargue de xestionalo, engadindo o factor “beneficio privado”, ao espazo onde concorrían solidariedade compartida no mantemento do servizo público, e dereitos garantidos para usuarios e usuarias, para as súas familias, e para os traballadores e traballadoras públicos que os atendían ata agora.

É por iso que as persoas que asinamos estas reflexións, pertencentes a diferentes correntes sindicais e políticas, vemos a necesidade de converter a luita dos traballadores e traballadoras do “Souto de Leixa”, nunha loita político-sindical onde se impliquen todos os sectores laborais e sociais, construíndo un verdadeiro dique de contención, que nos defenda da tempestade privatizadora que comeza a mostrar a súa face máis virulenta neste centro educativo-asistencial, pero que sabemos ten como obxectivo a destrución do noso sistema público garante de dereitos básicos, e de protección social.

E son, precisamente, os sindicatos os que poden e deben desenvolver a solidariedade de clase con estas compañeiras e compañeiros.

Por Inácio Martínez Orero (CIG), Lupe Cés Riobóo (CIG), Manuel Cendán Dopico (UGT), Alejandro Sevilla Rodríguez (UGT), José M. Martín Rodríguez (CCOO) e Rafael Pillado Lista (CCOO)
_______________________

Por que é tan importante mobilizar-nos na defensa e mellora da Sanidade Pública ?

NO LO EXPLICAN NA CHARLA INFORMATIVA O MARTES 16 DE NOVEMBRO AS 7:30 DA TARDE NO SALÓN DE ACTOS DA UNIVERSIDADE EN ESTEIRO (FERROL).


Martes 16 de Novembro, ás 19:30 horas, no Salón de Actos da  Universidade en Esteiro, terá lugar un acto informativo sobre a "Sanidade Pública: Privatización e copago" que contará coa presenza de dúas das persoas da Galiza que teñen máis experiencia, dedicación  e traballo na defensa da Sanidade Pública: Carlos Piñeiro, médico de familia e presidente de AMICOR, e Lois Méndez Pérez, sindicalista da CIG Saúde. Presentará o acto, Xosé Miguel López, activista do movimento veciñal da Comarca, presidente da Asociación Veciñal de Esteiro que é o portavoz da Plataforma en Defensa da Sanidade Pública de Ferrol.

Este acto é moi importante non faltes, despois de asistir ao mesmo non quedarás indiferente, informate e participa !!

Plataforma en Defensa da Sanidade Pública de Ferrol

Plataforma SOS Sanidade Pública

___________________

domingo, novembro 14, 2010

Ciclo "Cine e Sanidade" en Esteiro, os Xoves: 18 e 25 de Novembro - 2 e 9 de Decembro


Ciclo Cine e Sanidade nos Duplex de Esteiro

A Asociación Veciñal de Esteiro comezamos un novo ciclo de cine: Cine e Sanidade .

Será nos Duplex de Esteiro os xoves ás 20:30 horas e con entrada de balde.

As peliculas son:
  • 18 de Novembro - "American Cuisine": Que será presentada por Carlos Piñeiro, médico e presidente de Amicor.
  • 25 de Novembro - "Máis pena que gloria": Que será presentada por Roberto Artabe, médico de Asfedro e do Comité Anti Sida.
  • 2 de Decembro - "Un lugar no mundo": Que será presentada por Camilo Casal, profesor e presidente de Lápis Verdes.
  • 9 de Decembro - "Eu tamén": Que será presentada por Mercedes Alonso, psicóloga da Asociación Teima-Síndrome de Down.

Agradecemos a difusión dos actos e a asistencia ós mesmos.

Un saúdo.

Asdo./ Xosé Miguel López, presidente da AV de Esteiro

Local Veciñal:
Rúa Fernando VI,
Bloque I baixo
Ferrol -15403
Telef. 981933223
avesteiro@galicia.com
http://avesteiro.blogspot.com/



Enviado por:

Asociacion Veciñal Fontelonga
-avvfontelonga@mundo-r.com-
13 de novembro de 2010 18:00
____________________

sábado, novembro 13, 2010

O Goberno Saharauí reprocha ''os pretextos e as mentiras'' do goberno marroquí para xustificar a súa brutal represión a Gdeim Izik e a El Aiún

RASD / MARROCOS

Chahid El Hafed (campamentos de refuxiados saharauís), 12/11/2010 (SPS).- O Goberno Saharauí reprochou este venres, "os pretextos e as mentiras" do goberno marroquí durante a súa reunión este xoves, para xustificar a súa brutal intervención militar contra os cidadáns saharauís en Gdeim Izik e El Aiún, o que causou decenas de mortos, máis de 4500 feridos algúns en estado grave e 2000 desaparecidos, segundo un comunicado do Ministerio Saharauí de Información.

A continuación texto integro do comunicado:

República Árabe Saharauí Democrática
Ministerio de Información


12 Novembro 2010

En resposta á declaración do Goberno marroquí do xoves, 11 de novembro 2010

Na declaración posterior da súa reunión do xoves, 11 de novembro 2010, o Goberno marroquí persiste no perigoso discurso de chovinismo, convulsión e axitación dirixido aos cidadáns marroquís para involucrarlles na súa política de limpeza étnica contra o pobo saharauí.

No seu intento de xustificar a súa bestial intervención militar contra cidadáns saharauís pacíficos, mulleres, nenos e anciáns, o goberno marroquí non deixa de falsificar acusacións e clasificar a estes cidadáns como criminais, no mesmo momento no que non escatima esforzo en eloxiar e animar as forzas do exército, a gendarmería e a policía marroquís para continuar as súas execucións, humillacións, represións e limpeza étnica.

Ao longo de todo un mes, quedou evidente, ante mundo enteiro decatou, o carácter pacífico do campamento de Gdem Izik, no que se xuntaron ao redor de 30.000 desprazados, pola súa propia vontade e convencemento, nunha reunión pacífica de protesta contra a crítica situación, política, social e económica, durante os 35 anos de ocupación marroquí do seu país.

O goberno saharauí condena enerxicamente as declaracións e falsificacións, así como a irritación e a convulsión da violencia cega, a discriminación e a limpeza étnica polo goberno marroquí, que mostra inequivocamente a súa intención en manter o proceso de represión, persecucións, humillacións e encarceramentos, incluído contra xornalistas estranxeiros.


O goberno saharauí desmente categoricamente a existencia de milicias ou persoas que exercen calquera tipo de presión contra os desprazados, nobres cidadáns saharauís que revindican os seus lexítimos dereitos, de xeito pacífico que, desde o primeiro momento do seu desprazamento, deixaron claro a súa vontade de expresar o seu rexeitamento á crítica situación derivada dunha ocupación ilegal que lles expón á pobreza, o fame e á marxinación, ao mesmo tempo que non para o pillaxe dos seus recursos naturais.

As flagrantes violacións dos Dereitos Humanos cometidas polo estado marroquí no Sahara Occidental, arquivadas en decenas de organizacións e institucións especializadas, incluída a Alta Comisionaría das Nacións Unidas para os DDHH, ás que se engade o atroz ataque que deixou en cinzas a máis de 8.000 tendas, seguido polas matanzas e represións contra cidadáns civís saharauís inocentes na ocupada cidade do Aiún, todo iso converte as declaracións marroquís en mera cortina de fume e mostra o seu repudio e o seu desaprecio cara á Comunidade Internacional.

O feito de que o Goberno marroquí está impondo o cerco contra a cidade ocupada do Aiún, incluído o toque de queda, intensificando a presenza militar e securitaria, antes, durante e logo da masacre de Gdem Izik e ata o momento, así como a súa expulsión e detención de observadores e xornalistas, confirma a súa intención de continuar o seu crime de limpeza étnica contra o pobo saharauí na escuridade, ata co grave intento de involucrar os cidadáns marroquís neste crime contra a humanidade.

Ante esta grave actitude de intransigencia do Goberno marroquí, o Goberno Saharauí reitera o chamamento ao Consello de Seguridade para intervir urxentemente para salvar a decenas de miles de saharauís, auxiliar os feridos, recoñecer as vítimas, procura de desaparecidos, liberación dos detidos e terminar coa situación de terror que reina na cidade de El Aiún e nos demais territorios saharauís ocupados, derivado das campañas de represión e intimidación por parte das forzas de ocupación contra civís saharauís indefensos.

O Goberno saharauí reitera o chamamento ao Consello de Seguridade para formar e enviar, urxentemente, un dispositivo de policía das Nacións Unidas encargarse, no marco da Minurso, de protexer aos cidadáns saharauís, así como o inmediato envío dunha misión de esclarecemento sobre este crime que está cometendo o Goberno marroquí, desde o seu atroz ataque contra o campamento de Gdem Izik, a madrugada do 8 de novembro de 2010. (SPS).

086/090/000 121621 NOV 10 SPS

Fonte: Sahara Press Service

____________________________________________

Anuncian que un novo gaseiro, o "LNG Abuja", vai entrar na Ría para descargar en Reganosa - O Comité Cidadán convoca unha acción de denuncia e protesta en Ferrol este Sábado 13 de Novembro

Ante o anuncio da chegada dun novo buque gaseiro [o número 78 desde maio de 2007], o "LNG Abuja", con máis de 30 anos de travesías e cargado com miles de toneladas de GNL-LNG para Reganosa, O Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, convoca unha acción de denuncia e protesta, cunha nova Concentración Sonora, na Praza Amada García, diante do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia, ás 7 da Tarde.

Mais unha vez, a denuncia e a protesta, vai ser protagonista nesta tarde do sábado 13 de Novembro de 2010, pois un novo buque gaseiro, vai ameazar a nosa vida e seguridade, a de todas as persoas que moramos na contorna da Ría de Ferrol. A planta de gas, instalada en Mugardos producto da corrupción e da códicia, volta ser noticia pola perigosa descarga de miles de toneldas de gas natural licuado que durante 24 horas, vai poñer en perigo a vida e a seguridade de miles de persoas.

Caraterísticas do buque:
Nome: LNG Abuja - Bandeira: Bahamas - Ano de construcción.-1980 (30 anos!) Eslora: 286 m - Manga: 43.7 m - Puntal: 43.47 m - Calado: 11.53 m - Capacidade: 126.530 m³
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA !!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA !!
Para apoiar e colaborar co Comité Cidadán:

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org



Inmformación baseada na enviada polo:
Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
12 de novembro de 2010 10:35
______________________________

In Memoriam - Deixou-nos o companheiro Martinho: a qualidade humana, o valor e coragem, a humildade, a generosidade, o compromisso, a entrega,...

A continuaçom reproduzimos o texto que publica o Centro Social A Revolta de Vigo que ao nosso entender reflexa a semblança do que foi e era o Companheiro Martinho.

FALECE O COMBATENTE GALEGO JOSÉ MANUEL SANMARTIM BOUÇA "MARTINHO"

Na manhá do dia 10 acaba de deixar-nos o companheiro José Manuel Sanmartim Bouça conhecido por todos e todas nós como “Martinho”. Home bom e generoso onde os houver. Combatente a vida ou morte pola independência nacional deste País.

Nascido em Fene, milita no nacionalismo galego desde jovem e concentra na sua pessoa um abano de virtudes que é pouco comum encontrar reunidas numha mesma pessoa: singelo, generoso, inteligente, entregado absolutamente aos demais, franco, humilde, combativo...

Será essa profunda humanidade a que leve este trabalhador da Bazán de olhada cristalina e sorriso doce a incorporar-se desde jovem à luita nacionalista na AN-PG e a INTG e, com o tempo, assumir os compromissos mais altos no combate ilegal contra a opressom nacional. Correm tempos de reconversom industrial e evidenciam-se os efeitos da integraçom da Galiza na CEE. As convulsons no País refletirám-se também no campo nacionalista.

Martinho incorpora-se ao Exército Guerrilheiro do Povo Galego Ceive (EGPGC) desde os seus começos. Detido numha tentativa de expropriaçom bancária para o financiamento da luita ilegal independentista, ingressa na cadeia sob a condiçom aparente “delinquente comum”. Será em 5 de Fevereiro de 1987 quando no processo que se celebra na Audiência Provincial da Crunha contra ele, Manuel Chao do Barro e Jaime Castro Leal que anuncie publicamente a sua militáncia no EG e seja expulso da sala entre berros de Viva Galiza ceive! Umha recente “reportagem” da TVE destinada à intoxicaçom anti-independentista imortaliza esse momento em que o nosso companheiro, punho em alto, é desalojado por vários polícias.

Tempo depois, sae em liberdade para incorporar-se à clandestinidade num compromisso independentista em que assume todas as consequências. Em Maio de 1988 é capturado de novo no Canhom do Sil junto a outros militantes do EG que se refugiaram na Ribeira Sacra para fugirem da vigiláncia policial. Torturado, ingressa de novo em prisom onde permanece durante 8 anos nos centros de extermínio de Pereiro de Aguiar, Herrera de la Mancha e Alcalá-Meco. Ali Martinho é activo militante no combate da repressom carcerária, participando em chapeios, greves de fame, etc.

De volta ao País, participa nas Juntas Galegas pola Amnistia (JUGA), colabora com a Fundaçom Artábria e alenta o desenvolvimento dumha nova geraçom de independentistas que se incorpora à luita através da AMI. A sua naturalidade e humildade converterám-no rapidamente em referência para toda essa geraçom que tivo o privilégio de compartilhar a sua presença e ouvir o seu conselho sempre humilde.

Ciente da necessidade de unidades independentistas amplas, participa inicialmente no Processo Espiral (2001), mas, com um significativo contingente de militantes, abandona 4 anos depois a organizaçom resultante do processo desde posiçons críticas com a sua linha política e prática social. Incorpora-se assim nesse ano ao colectivo independentista Espaço Irmandinho. Desde 2007 participa e colabora com a iniciativa popular autodeterminista Causa Galiza desde as comarcas da Marinha e Trasancos entre as que repartia o seu tempo.

Praticante da solidariedade na sua dimensom mais ampla, Martinho contribue também com o organismo popular anti-repressivo Ceivar, participa nas Marcha pola Liberdade para reivindicar a repatriaçom e a excarceraçom d@s pres@s independentistas e fai parte nos últimos anos das listagens de visitas carcerárias dumha nova geraçom de presos e presas independentistas que, como ele no seu dia, conhecem hoje o cárcere e a dispersom.

A sua perda deixa-nos um vazio e umha ausência impossíveis de encher. Umha ausência ainda impossível de acreditar quando pensamos a luita e o país sem a sua presença. Martinho foi, é e será para todos e todas nós um exemplo luminoso desses homes e mulheres nos que cristaliza a decisom de ser de todo um povo.

Alguém dixo um dia de chuva, quando despediamos a Ramom Muntxaraz, que o ceu da Galiza chorava polo Moncho. Hoje, esse mesmo ceu, e muitas e muitos de nós, choramos porque nos deixa um dos melhores.

A nossa melhor homenagem, reproduzir o seu exemplo.

Até sempre, companheiro!

Tirado do sítio do Centro Social A Revolta
____________________________


________________________________

venres, novembro 12, 2010

Bartoleta Teatro, en Caranza, con "Mackie o Navallas", unha adaptación de "A Ópera de a Patacón” de Roberto Vidal Bolaño, este Domingo 14 de Novembro

Este Domingo 14 de Novembro de 2010, ás 7 da Tarde, no Centro Cívico de Caranza, situado na Avenida castelao frente ao Mercado e o Galicia de Caranza, BARTOLETA TEATRO, coa dirección de Helga Méndez, presenta "Mackie o Navallas", unha adaptación da obra A Ópera de a Patacón de Roberto Vidal Bolaño. A entrada será libre até que se complete o aforo.



[Clicar acima das imaxens para ampliar]

BARTOLETA TEATRO da A.VV. Ensanche “A” - Ferrol

http://bartoletaferrol.spaces.live.com

Envia do por:
bartoleta teatro
-bartoletaferrol@hotmail.com-
11 de novembro de 2010 20:24
_________________________

52.000 estudantes enchem ruas de Londres



Cerca de 52.000 estudantes manifestaram-se esta quarta-feira em Londres contra o aumento das propinas máximas de 3 850€ para 10 531€ e os cortes nos orçamentos das universidades, que chegam a atingir os 40%.

A adesão à manifestação estudantil em Londres superou todas as expectativas. O representante da National Union of Students (NUS), Aaron Porter, afirmou que esta marcha foi a maior demonstração estudantil das últimas décadas.

Os estudantes protestaram desta forma contra as propostas do governo britânico, entre as quais o aumento das propinas máximas de 3 850€ para 10 531€ e os cortes nos orçamentos das universidades, que chegam a atingir os 40%. Estudantes, professores e os vice-reitores de algumas universidades consideram que estas propostas traduzem-se numa transferência manifestamente injusta do custo do ensino superior da sociedade para o indivíduo.

Ao dirigir-se aos manifestantes, o presidente do NUS afirmou que "Esta era a luta das suas vidas” e que “enfrentam um ataque sem precedentes contra um futuro que ainda nem começou”. Aaron Porter relembrou aos estudantes que “estão a ser propostos cortes bárbaros que irão brutalizar os seus colégios e universidades” e deixa um alerta: “... este é apenas o começo… a resistência começa aqui”.

Em entrevista à BBC News, Aaron Porter condenou veementemente as acções da “pequena minoria de estudantes” que ocuparam a sede dos conservadores em Millbank, causando alguns danos materiais e alguns feridos ligeiros.

10 Novembro, 2010

Fonte: esquerda.net

Enviado por.
esquerda.net
-geral@esquerda.net-
11 de novembro de 2010 15:50
________________

Medios de comunicación ecuatorianos sabían do golpe de Estado antes do inicio dos feitos - Video


A nova América
Xoves, 04 de Novembro de 2010 06:51
Medios de comunicación ecuatorianos sabían do golpe de Estado antes do inicio dos feitos (BAIXA RESOLUCIÓN)
Duración: 13:54

O espazo "Xusto ao Medio" de Noticias Telesur, analiza o intento de golpe de estado de Ecuador, á mantenta dun vídeo que demostra como o Director do Hospital policial intentou impedir o escape do Presidente Correa ao ser agredido.

cubainformacion.tv

__________________

xoves, novembro 11, 2010

Leccións de manipulación: Guillermo Fariñas: o que os medios ocultan do "Gandhi cubano"

Ao final do proceso de excarceracións en Cuba, en 2010 o Parlamento europeo volve outorgar o Premio Sajarov, por terceira vez en 9 anos, a un "disidente" cubano.
Leccións de manipulación: Guillermo Fariñas: o que os medios ocultan do "Gandhi cubano"
Duración: 5:23


Fonte: http://www.cubainformacion.tv
__________________

Ecuador: a alianza da dereita e o corporativismo no "putch" do 30 de Setembro do 2010



Por Rafael Quintero López e Erika Sylva Charvet [*]

1. A orixe da conxuntura desestabilizadora

Aínda que a dereita conspirou contra o goberno de Rafael Correa Delgado desde a súa instalación, paradoxalmente o golpe como un proceso orientado a derrocalo e derrotar o proceso constituínte por el liderado, orixinouse coa mobilización da Confederación de Nacionalidades Indíxenas do Ecuador [CONAIE], a fins de setembro do 2009, en rexeitamento á Lei de Recursos Hídricos e para reter o seu manexo das institucións públicas orientadas ao sector indíxena en educación, saúde e desenvolvemento, abrindo a conxuntura desestabilizadora que tería o seu fito un ano máis tarde, o 30 de setembro do 2010, coa insubordinación de sectores da Policía e o secuestro e intento de asasinato do Presidente da República.

En efecto, fai exactamente un ano, foise xestando un achegamento entre a CONAIE, o Partido Comunista Marxista Leninista do Ecuador (PCMLE) - Movemento Popular Democrático (MPD) e o gremio da Unión Nacional de Educadores (UNE), declarado en folga o 15 de setembro con apoio de sectores estudantís controlados polo MPD, en rexeitamento á avaliación dos docentes, así como unha aproximación a sectores de empregados públicos inconformes coas regulacións da contratación colectiva. Con todos estes sectores, a dereita tradicional, e a nova dereita do Partido Sociedade Patriótica (PSP), mantivo alianzas durante todo este proceso. O punto emblemático de arranque da conxuntura está marcado pola morte do profesor shuara Bosco Wizuma o 30 de setembro do 2009, en Macas (capital da provincia de Morona Santiago) -no marco da mobilización da CONAIE- por mor de perdigones disparados inadvertidamente -segundo as investigacións forenses- por algún membro da súa propia comunidade, morte ao redor da cal a CONAIE, Pachakutik e o MPD articularon un discurso de oposición, caracterizando ao goberno como represivo, autoritario e ata "fascista", ao acusarlle da morte do docente. Todo isto orquestrado polos grandes medios de comunicación privados, convertidos no Partido Medial de Dereita.

Ese conxunto de acontecementos rubricaron a política de "distanciamento" crecente de varias organizacións, sectores de intelectuais e de movementos sociais respecto ao goberno da Revolución Cidadá, liderado polo Movemento Patria Altiva e Soberana (PAIS), incluíndo o "distanciamento" da Federación Nacional de Organizacións Campesiñas, Indíxenas e Negras (FENOCIN), un aliado do goberno que, a mediados de ano, sumouse tamén a esa política, influíndo, cal xogo de dominou, nun grupo de asambleístas do Partido Socialista-Fronte Ampla (PSFA), o cal profundaría o debate interno nese partido ao redor da continuidade do apoio ao goberno, impulsado pola tendencia unitaria, e aquela que propugnaban os autodenominados "históricos", de declararlle a oposición, de face ao seu Congreso Nacional "Sócrates Ponce" do 10-12 de setembro en Portoviejo, Manabí.

É dicir, a conxuntura abríase cunha crise de legitimación do réxime, porque da súa alianza orixinal de apoio se desgajaban forzas identificadas coa esquerda que o goberno dicía representar, especialmente o emblemático "movemento indíxena" encarnado na CONAIE e a FENOCIN, entre outras organizacións. Dado que o goberno do Presidente Rafael Correa non se sustenta nunha alianza orgánica de clase, senón nunha alianza multiclasista inorgánica, é dicir, sen unha base e hexemonía de clase definida, a oposición da CONAIE, Pachakutik e o MPD, e o distanciamento potencial da FENOCIN e o PS-FA, que mobilizan a sectores medios e populares definidos, constituíu un debilitamiento conspicuo da base de sustentación do goberno, e, polo tanto, do seu proxecto de reforma económica, social e política.

Este feito prolongaba o seu carácter de goberno en disputa ao redor da súa orientación estratéxica: ou promover os cambios no marco do modelo corporativo-neoliberal de sociedade e o seu tipo de réxime político, ou pasalo e impulsar un tránsito cara a un novo modelo alternativo de sociedade e de Estado. A resposta do goberno a ese nó crítico, foi a de balancear mellor o seu gabinete no primeiro cuadrimestre do 2010, coa incorporación de técnic@s e intelectuais identificados con tendencias progresistas e de esquerda. Esta resposta, circunscrita ao terreo estatal, era insuficiente, con todo, para resolver unha crise na alianza social de sustentación do réxime que implicaba, adicionalmente, orientar a súa acción cara á recomposición das relacións cos actores da sociedade civil.

O momento evidenciaba a complexidade do goberno e do proceso constituínte e mostraba que o proxecto non afectaba só aos intereses da oligarquía. Paradoxalmente, a política mercantilista, privatizadora e debilitante do Estado que caracterizou ao neoliberalismo, fora creando nichos funcionais de poder nas institucións controladas por estes sectores medios, que, articulados por conceptos e prácticas corporativos, foran beneficiarios do prebendalismo propio do sistema oligárquico, e agora resistían tenazmente as reformas de fondo nos seus respectivos espazos, abrazando a disxuntiva do gatopardismo, é dicir, "reformar" para que todo siga igual .

O corporativismo foi un trazo típico do sistema político ecuatoriano ao longo do século XX. Constitúe un mecanismo de representación dos intereses económicos dos grupos sociais organizados caracterizado por: a) suplantar, ou polo menos, facer prevalecer a esfera dos intereses privados por encima dos intereses públicos ou colectivos, o que significa negar a democracia xeral do pobo como posibilidade histórica; b) expandir/conservar as "conquistas" gremiais dos seus "grupos de interese" xa obtidas, conceptuadas como dereito irrenunciable; c) eludir o recoñecemento dos dereitos e obrigacións de cada cidadán como unha condición universal (de todos), por encima dos seus intereses, logros e conquistas gremiais; d) facer prevalecer a representación dos gremios, sindicatos e corporacións en xeral, por encima dos partidos políticos (é antipartidario). O corporativismo bloqueou o desenvolvemento democrático do país ao debilitar aos partidos políticos, converténdoos en entidades corporativas ou constituíndoos en apéndices dos gremios.

Foi xustamente durante este ciclo cando se exacerbaron na sociedade os intereses corporativos, no marco do debate de catorce proxectos de leis fundacionais, e a medida que se acentuou a influencia ideolóxica dunha elite empresarial e gerencial -pública e privada- con gran capacidade de xestión e con fortes lazos coa pequena burguesía universitaria, sobre o movemento de Organizacións Non Gobernamentais (ONG) e outros movementos sociais como o sindical, incidindo no seu afastamento do goberno. Isto evidenciouse o 1 de maio do 2010, cando a Fronte Unitaria de Traballadores (FUT) xa non acompañou oficialmente ao desfile do goberno polo Día Internacional do Traballo en Quito, marcando a distancia dos gremios do proxecto político.

A isto debe engadirse que, pola mesma época, pretendían constituírse liderados de dereita non partidistas e construídos en torno ao novo discurso cidadán -como o do xornalista Carlos Beira- que xa por entón lanzou a súa proposta de revogatoria do mandato do Presidente Correa.

Doutra banda, o inicio da presente conxuntura estivo marcado tamén por unha decisión proveniente do Estado: a postergación da aprobación daquelas leis que, segundo mandato da nova Constitución, debían aprobarse ata novembro do 2009. Con todo, pospúxose o seu procesamiento ata o 14 de febreiro do 2010, e seguiríallas postergando, o que debilitaría o tempo político favorable á reforma, no marco dun cambio na correlación de forzas que ía recrutando, ao redor da oposición de dereita, a novos aliados dunha esquerda corporativa, funcional ao neoliberalismo. As respostas dadas por parte do goberno foron na mesma dirección xa sinalada: a de contraer o músculo estatal. É dicir, seguiuse respondendo só desde o Estado e non desde o movemento, as alianzas, as políticas de concertación, porque se pensaba que os problemas ao redor das leis debían ser manexados pola Lexislatura, e aquela debía recuperar protagonismo fronte aos sectores sociais.

Esta crise tamén se expresou en fállalas da comunicación simbólica gobernamental e a subutilización dos medios públicos como espazos de interlocución cos grupos sociais. Así, careceuse dunha "pedagoxía" de presentación das leis (Augas, Educación Superior, Comunicación, etc.) e de vocerías e interlocutores que explicasen os seus beneficios e puidesen contrarrestar as versións negativas, magnificadas pola caixa de resonancia dos grandes medios de comunicación privados.

Nese contexto, fixouse no imaxinario da oposición, incluídos eses sectores que desertaban do proxecto, a imaxe de que o Presidente estaba cercado e que a súa popularidade "estaba á baixa". A concentración na emblemática Praza de San Francisco en Quito, convocada polo goberno a principios de outubro do 2009, aínda que foi multitudinaria, expresaba a mobilización de sectores sociais de orixe popular e rural, así como de grupos sociais semiproletarios e proletarios non organizados sindicalmente. Pero, a clase media urbana, insere na administración pública da capital, nunha cidade burocrática como Quito, brillou pola súa ausencia, evidenciando que o "foraxidismo" quiteño, que inicialmente apoiou, aparentemente abandonara ao goberno, e que a outubro do 2009 desligárase de devandita alianza.

Os meses seguintes testemuñaron a radicalización desa oposición sen tregua (a do "todo ou nada") respecto dos proxectos de leis fundacionais, mentres se continuaba fraguando a coalición entre forzas antes atopadas que impúdicamente uníanse en contra do proceso constituínte. Como exemplo deste despropósito, recordemos a reunión entre a dirigencia da CONAIE coa ultradereitista Xunta Cívica de Guayaquil en marzo do 2010, que evidenciaba o achegamento dunha organización que fora a forza hegemónica da esquerda nos anos 90, co núcleo duro, orgánico, dunha conspiración en cernes denunciada polo Presidente Correa en xaneiro do 2010, reunión que non sorprende cando nos decatamos que altos dirixentes indíxenas (como Lourdes Tibán), pertencen a organizacións financiadas por organismos estadounidenses creadas para promover a desestabilización dos gobernos de esquerda latinoamericanos.

Mentres tanto, dentro do partido aliado do goberno (o PSFA), este momento caracterizaríase pola intensificación da loita político-ideolóxica cara a un desenlace que podería levar á súa potencial fractura e ao debilitamiento político-simbólico do réxime. Con todo, o desenlace da loita entre a "tendencia unitaria socialista" e a corporativa (os "históricos") a favor da primeira, no Congreso de setembro, decidiría a continuidade do apoio ao goberno por parte desa tenda política, o cal resultaría clave na mobilización social e, certamente, na definición da identidade política da resposta gobernamental fronte á alianza golpista.

2. Factores estruturais que acompañaron a presente conxuntura (2009-2010)

O duradeiro, o permanente, o relativamente máis estable e que expresa un ritmo máis lento de cambios, xa que apunta a cristalizarse na longa duración, é dicir, o estrutural, expresouse nos seguintes factores de incidencia na conxuntura.

Por unha banda, no proceso de reforma do modelo económico coa finalidade de deixar como cousa do pasado ao neoliberalismo. O goberno de Correa continuou fortalecendo ao sector público da economía que, durante tres décadas dos gobernos seguidores do Consenso de Wáshington, o desmantelaran, incluídas as áreas estratéxicas. Con este goberno xérase un capital social sostenedor tanto da mobilidade da forza de traballo, como de mercancías, en aras á creación dun ampliado mercado interno, por medio da construción de extensas redes de vías, estradas, aeroportos, pontes e a ampliación das comunicacións nas tres rexións continentais do país, á vez que se estimula a produción de medianas e pequenas unidades para o mercado interno e de exportación.

Concomitantemente, expándense os servizos públicos de saúde e educación nun movemento de desprivatización dos mesmos. Este investimento estatal permitiu tamén, de xeito significativo, enfrontar en condicións favorables a crise que angustia ao sistema capitalista mundial, soster unhas taxas, aínda que moderadas, de crecemento económico, e rebaixar os niveis de pobreza e desemprego no país . O continuado apoio popular ao réxime fíncase en parte nesta realidade e expresaríase coyunturalmente na mobilización de respaldo ao Presidente secuestrado o 30 de setembro.

Relacionado a iso, un segundo factor ten que ver co crecemento do investimento público directamente produtiva, que, ademais, deixa fóra do xogo de cabildeos por contratos a intereses privados e que está xerada pola creación de grandes obras de infraestrutura industrial que lle dotan ao capitalismo de Estado en cernes, dunha plataforma para o seu desenvolvemento en importantes sectores como a petroquímica, e a hidroelectricidad para a xeración de enerxía máis barata. A isto debe engadirse a política de renegociación coas compañías petroleiras que debe consumarse, precisamente, no mes de outubro de 2010, de acordo coa disposición transitoria da Lei de Hidrocarburos reformada, e que está orientada á modificación das formas de contratación petroleira (de contratos de participación a contratos de prestación de servizos) o cal redundará nunha rendición maior de beneficios para o Estado ecuatoriano e unha resposta soberana fronte a potenciais reclamacións e conflitos.

Este novo elemento que se vai instalando na estrutura produtiva nacional avizora, desde xa, un cambio radical na estrutura de investimentos internacionais na economía ecuatoriana, coa concreción de investimentos da República Popular China en máis de dúas mil millóns de dólares, de Corea do Sur pola metade dese monto e a procura de investimentos nos países árabes e en Irán, entre outros do Sur do Mundo. Esta diversificación das alianzas económicas internacionais, debilita un factor estrutural: o tradicional vínculo de subordinación da economía cos EE.UU. Esta política inédita, ademais, foi acompañada dunha resposta política soberana fronte a ese mesmo país, que se traduciu na recuperación da Base de Manta en setembro de 2009, é dicir, pola mesma época na que se abría a conxuntura de desestabilización do proceso constituínte.

A todo iso súmase un terceiro elemento que tamén desafía o vínculo de subordinación imperialista: a conversión do Ecuador, durante a Presidencia de Rafael Correa, en actor emerxente na escena internacional, polo menos dentro da rexión, na cal incidiu, influído e adquirido un peso relativo de significación, tanto no proceso de integración dos países de América Latina, como na presentación de iniciativas baixo o seu liderado (ao interior de Unión de Nacións Suramericanas -UNASUR-, presidida por Ecuador no último ano; a iniciativa Yasuní-Ishpinku Tambukucha-Tiputini -Yasuni-ITT-; préstaa e importante solidariedade co pobo e Goberno de Haití; a promulgación dunha política a favor dunha Comunidade de Estados Latinoamericanos e Caribeños sen Estados Unidos nin Canadá; e o impulso á ALBA entre moitas outras de relevo internacional), e, certamente, polo súa coherente política soberana, de rescate dos valores internacionais aplicada desde a Cancillería dirixida por Ricardo Patiño.

Un cuarto elemento de índole estrutural, refírese á reforma do Estado que busca romper coa orde oligárquico, funcional ao neoliberalismo dos últimos trinta anos. Ao convertelo nun aparello subsidiario ao capital financeiro internacional, o modelo neoliberal debilitou absolutamente o rol reitor do Estado nas políticas públicas e a súa capacidade de integración e cohesión nacionais, favorecendo o fortalecemento dos grupos oligárquicos rexionais e as súas teses "autonomistas", así como o daqueles micropoderes fácticos que se consolidaron nas institucións públicas ante a desbandada do Estado (burocracia civil, policial e militar, aparello escolar e universitario, sindicatos públicos, etc.) e que tamén se constitúen en defensores das súas "autonomías", a fin de manter a cultura do prebendalismo, corporativismo, clientelismo e a mediación imperante da corrupción (caso paradigmático foi o da Policía Nacional farto coñecida polos seus altísimos niveis de corrupción). Cabe sinalar que esta estrutura estatal e a súa cultura institucional reproducen as condicións seculares de bloqueo á democracia social e política que exhibe o Ecuador desde a fase de fundación democrática (1979 en diante), na medida en que garanten a concentración de poder e riqueza en poucas mans, e, polo tanto, manteñen as históricas asimetrías (social, de xénero, étnicas) propias da orde oligárquico.

A reforma do Estado, xustamente busca a súa nacionalización, democratización e modernización, erradicando esa estrutura e cultura institucionais propia do modelo oligárquico-neoliberal, debilitando os núcleos autoritarios do Estado (v.gr., o rol "garante" da democracia por parte das FF.AA.); desmantelando o control da CIA dos aparellos policiais e militares; recuperando a rectoría do Estado nas políticas públicas para dotar de coherencia, eficiencia e eficacia á acción estatal e cumprir obxectivos e metas estratéxicos para o país; desenvolvendo institucionalidad no territorio para lograr a integración e cohesión nacionais, acompañada, ademais, dun novo discurso público que despraza o discurso separatista, rexionalista, clientelista e degradante da oligarquía, funcional á geopolítica imperial; construíndo cidadanía, ao xeneralizar dereitos e obrigacións universais e cortar privilexios, nunha sociedade e Estado afeitos a considerar a política como a reprodución e/ou ampliación de privilexios; redistribuíndo recursos para diminuír as inequidades.

Este proceso iniciouse coa aprobación da Constitución de Montecristi no referendo do 29 de setembro do 2008, abríndose unha fase de transición institucional no marco da cal debían aprobarse -ata novembro do 2009- un conxunto de leis orientadas a materializar a reforma do Estado, a darlle o carácter de irreversible e, polo tanto, a definir o rumbo ascendente do proceso constituínte iniciado no 2007. A fase de transición institucional, con todo, non concluíu. Pola contra, estendeuse ata o momento actual, no marco da xa referida dilatación, por certo non voluntaria da maioría parlamentaria, na elaboración e aprobación das leis, no medio do labirinto de presións, consultas e existencia dunha maioría inestable, que xerou -moi a pesar da súa dirección-, un espazo de negociación coa dereita e o corporativismo na Asemblea, contrario ao espírito constituínte, outorgándolles máis tempo ás forzas pasadistas para preparar a súa arremetida contra o goberno . Non sorprende que sectores dela estean acompañando aos golpistas. Así, o ciclo verifica unha agudización das contradicións entre o goberno e a oposición desa dereita híbrida ampliada, que o 30 de setembro demostrou unha vontade política coaligada para frear o proceso de cambios estruturais, pola vía do golpe de estado.

3. O intento de golpe de estado do 30 de setembro do 2010.

O 30 de setembro do 2010, exactamente un ano logo de iniciada a conxuntura actual, sincronizadamente, grupos de policías negáronse a traballar en todo o país, fóra das provincias de Sucumbídevos e Galápagos, en protesta pola promulgación da Lei Orgánica de Servizo Público orientada a establecer unha relación cidadá entre o Estado e os servidores públicos, incluídos militares e policías. É evidente que a universalización de dereitos e deberes irritou á burocracia en xeral, particularmente, á burocracia policial e militar, que gozou dun tratamento privilexiado durante décadas por varios gobernos, desatando unha violenta insubordinación: ese día, decenas de policías se "tomaron" os cuarteis ou se concentraron nestes negándose a saír ás rúas e ata manifestaron con berros e queima de lamias. De modo preocupante, entre os sublevados contáronse varios encapuchados uniformados e vestidos de civil.

O plan de accións combinadas incluíu a toma efectiva do aeroporto da Base Militar e o aeroporto Mariscal Sucre da capital por membros da Forza Aérea que pouco despois entregaron o seu operativo á Unidade Antidrogas do mesmo aeroporto, un equipo tradicionalmente adestrado pola Drug Enforcement Administration (DEA) estadounidense. Concomitante a estes sucesos, desenvolvíase unha "protesta" dalgunhas decenas de militares no Ministerio de Defensa que saíron do edificio principal a tomarse a plazoleta da Recoleta en Quito, mentres se daban mitins de protesta contra o goberno por parte de varios grupos de policías directamente inspirados no discurso gutierrista en diversos sitios da capital e na gran maioría de provincias do país.

Todo iso ocorría o preciso día en que o Vicepresidente da República, Lenin Moreno --o primeiro na liña de sucesión presidencial-- arribaría a Guayaquil desde Nova York logo de asistir ao sesaxésimo quinto período de sesións da Asemblea Xeral das Nacións Unidas e, illado, non podería vir a Quito, como quixo, nun xesto de lealdade que lle honra, a solidarizarse co Presidente ferido, e a quen -segundo o seu testemuño- insinuóuselle asumir a Presidencia . E "coincidencialmente", acontecía tamén o preciso día en que as e os gobernadores provinciais -é dicir, os representantes do Executivo en cada unha desas xurisdicións rexionais e directos Xefes Civís da forza pública acantonada nelas- foran convocados a Quito a unha reunión de traballo. Unha vez desatado o operativo golpista, elas e eles saíron precipitadamente cara ás súas localidades e comprobaron que nalgunhas se planeaba "a toma" dos seus Gobernaciones! Xa para media mañá, consumouse o secuestro do Presidente. O seu illamento no hospital da Policía estaba en marcha, aparentemente xustificado polo agravamento do seu xeonllo, recentemente operada.

Con todo, esta "sublevación" non foi só unha resposta corporativa dun aparello do Estado a unha política pública. En realidade, enmárcase nun proceso insiro no desenlace dunha conxuntura conspirativa, desatada en 2009, cara a un golpe de estado, definido como "un mecanismo forzado de transmisión do mando, preparado e realizado co uso ou a ameaza da violencia armada, consistente na penetración dun pequeno pero crítico segmento do aparello estatal, que se usa logo para desprazar ao goberno do control do resto do Estado" (Luttwark, 1969:12). Tal como precisamente intentouse que ocorra. O golpe de estado, ademais, constitúe un fito dentro dun proceso que evidencia sinais do mesmo ao longo dun ciclo determinado. O do 30 de setembro en Ecuador xa foi anunciado polo Presidente Correa en xaneiro do 2010, cando denunciou unha conspiración para desestabilizar o seu goberno por parte de militares influídos polo Partido Sociedade Patriótica, denuncia que debe atrasar a súa execución .

Pero, por que un golpe de estado neste momento? E, por que o protagonismo da policía? Porque a axenda programática da reforma atópase nun punto de inflexión ante a inminencia da aprobación de leis, por parte da Asemblea, que pecharán a transición institucional e definirán o rumbo do proceso constituínte. veñen, ademais, medidas como a venda dos medios de comunicación por parte de banqueiros e empresarios ordenada tamén pola Constitución e cuxo prazo de execución é, xustamente, este outubro do 2010 , medidas que, indubidablemente, minguarían o seu poder político se consideramos que hoxe os medios de comunicación substituíron aos partidos políticos como vehículos de representación de intereses dos grandes grupos económicos, na escena. Na súa desesperación por torcer o proceso, os poderes fácticos nacionais e internacionais aliados aos micropoderes instalados no vello Estado oligárquico que se busca reformar, desencadearon o que ao cabo deveu nun "putch", sen reparar na gran lexitimidade e apoio cidadán ao Presidente Correa e o seu goberno .

Testemuños e constatacións evidenciaron a participación e adhesión á "sublevación" de dirixentes e militantes de partidos e movementos de dereita (PSP, Partido Socialcristiano -PSC-, Madeira de Guerreiro), especialmente o PSP, xa implicado en proxectos desestabilizadores meses atrás. Durante a asonada, este partido rexistrou mediacións cos "sublevados", así como pronunciamientos dalgúns dirixentes que revelaban o seu coñecemento e anuencia co complot . A medida que avanzan as investigacións, aumentan as evidencias do alcance sinistro da súa participación como mentalizador do magnicidio. O intento de golpe tamén contou co apoio activo e sincronizado do Movemento Popular Democrático (MPD), en todas as provincias nas que exerce control e ascendencia sobre o movemento estudantil. A sincronización entre policías e MPD foi evidentemente planeada: rexistrouse en Quito, onde estudantes de varios colexios mobilizáronse en contra do goberno, pechando rúas, queimando lamias e lanzando consignas contra o goberno; na provincia de Cotopaxi, 400 estudantes da Universidade Técnica se "tomaron" o edificio da Gobernación e maltrataron a 40 persoas do goberno que estaban concentradas aí, sacándoas do edificio; na provincia do Azuay, tamén se mobilizaron en apoio á policía; en Morona Santiago, aliáronse a un sector de Shuaras e tomáronse a Dirección de Educación Bilingüe; en Esmeraldas, quixeron tomarse a Gobernación; tamén na provincia de Cañar pretenderon tomarse a Gobernación xunto coa Policía; en Santo Domingo dos Tsáchilas, unhas decenas de simpatizantes do MPD marcharon contra o goberno mentres na provincia do Guayas a dirixente de ÚNEA, Mary Zamora, mobilizou a estudantes do Colexio Aguirre Abad en respaldo da "sublevación policial" e en contra do goberno. Doutra banda, rexistrouse un apoio pasivo da CONAIE e as súas filiais á sublevación, traducido no seu inmovilismo fronte á crise, tamén nas súas zonas de influencia, así como nas declaracións de adhesión á "sublevación" policial por parte da dirigencia do MUPP-NP (Pachakutik).

En canto ao rol protagónico da Policía no intento de golpe, non sería fortuíto. Unha das ideas forzas do discurso mediático da dereita, orientada a deslegitimar ao goberno desde a súa instalación (2007), foi, xustamente, a da "falta de seguridade cidadá", polo "aumento da delincuencia", idea que se recalca cotidianamente nos noticieros de radio, televisión e nas páxinas dos xornais. A ausencia de policías nas rúas xeneralizaría o "caos" (en Guayaquil, por exemplo, houbo roubos e saqueos, expeditamente cubertos polos medios) o cal proporcionaría un pretexto xustificado para o golpe. De feito, os titulares da prensa do 1 de outubro, salientaban no "caos" vivido, a pesar de que unha avaliación obxectiva do comportamento da xente, en ausencia de xendarmes nas rúas, podería levar a unha conclusión contraria. A cobertura nacional dos medios de comunicación públicos posibilitou que o discurso en torno ao "caos" dos medios empresariais, fose neutralizado o 30 de setembro, estratexia que os enfureció, deixando en evidencia a súa complicidade co golpe e a súa frustración polo desenlace favorable ao goberno.

Para ocultar a súa complicidade e reducir o seu desprestixio ante a poboación, os medios de comunicación privados fabricaron un discurso cínico e alucinatorio, xa evidenciado noutras conxunturas, orientado a minimizar a realidade, a trivializarla e ata a ocultala, discurso en torno ao cal aliñáronse todas as forzas conspiradoras e opositoras (incluídos CONAIE, Pachakutik e MPD). Agora resulta que non hai feitos senón "versións" dos mesmos. Íspese a ideoloxía como falso discurso con forza material, algo que a dereita mediática sábeo e utilízao. De feito, desenmascarouse a súa vontade política para crear realidade ou velala a partir da manipulación ideolóxica .

Emporiso, a represión xeneralizada por parte do sector sublevado da Policía que incluíu armas de fogo, o cerco inmovilizador do Presidente por once horas nun hospital da Policía, as arrepiante ordes cruzadas entre policías de asasinalo, incluíndo a fatídica orde de levalo a Nono e, finalmente, a súa liberación a cargo dun operativo combinado do exército e grupos policiais, vistas e escoitadas por toda a cidadanía a través do sinal da televisión pública, non son interpretacións, senón feitos históricos. O saldo de 8 mortos e 275 feridos, incluídos o mesmo Presidente da República e o seu Chanceler, tampouco constitúe unha realidade virtual, como queren facelo crer certos medios, a dereita e as súas forzas auxiliares. Pola contra, constitúen evidencias dun aberto intento desestabilizador do réxime político democrático apoiado por potentes factores de poder que se moven nas sombras, acazapados nos seus partidos, gremios e corporacións. Pero, ¡claro!, se os medios, a dereita e as súas forzas auxiliares recoñecesen que houbo golpe, terían que condenalo e apoiar ao goberno: un contrasenso na súa política conspirativa. Por certo, ese discurso debe lerse como unha advertencia de que a conspiración continuará.

Os acontecementos do 30 de setembro demostran que a democracia ecuatoriana continúa sendo unha democracia asediada, é dicir, unha democracia intervida polo aparello represivo, autoritario do Estado, en tanto é este o que dirime ao redor dos conflitos políticos en curso na sociedade civil e non foi convertido nunha forza de apoio ao proceso de cambio. Novamente, a continuidade democrática estivo en mans do Comando Conxunto das FFAA, de quen a sociedade esperou -unha vez máis- a súa resposta como actor dirimente. Por iso é polo que non poida descartarse que sectores influentes das FF.AA. non estean involucrados na conspiración. De feito houbo conatos de sublevación militar que foron sufocados, aparentemente, vía negociación de demandas corporativas no medio do golpe en proceso, o que retrata de corpo enteiro o grao relativo de lealdade institucional dos sectores da forza pública. Isto implicaría que o proceso constituínte e os seus discursos e prácticas ao redor da democracia, non mediaron, ou mediaron moi debilmente, nos aparellos policiais e militares, e, polo tanto, conceitos como o de "subordinación ao poder civil", non están encarnados en devanditas institucións. Pero, máis aló, delata que o Estado ecuatoriano esencialmente non cambiou o seu carácter orgánico de clase. O odio co que os policías responderon fronte ás persoas que se mobilizaron para defender ao Presidente secuestrado, é revelador diso.

Conclusións

1. O momento actual do errado golpe de estado en Ecuador, o quinto en América Latina nesta década, orixinouse un ano antes a partir da xestación dunha coalición de forzas sociais e políticas provenientes de distintos e aparentemente contraditorios confíns do espectro político. É un momento no que se condensan contradicións ao redor de políticas públicas tendentes, por unha banda, a desarticular as mediacións oligárquicas e imperialistas no Estado, fortalecendo o seu rol reitor na política económica que así, deixa de ser panca de acumulación exclusiva de poderosos intereses privados, locais e internacionais. Por outra banda, estas políticas tamén se orientan a erradicar a sobredeterminación do corporativismo (de distintos signos políticos) do espazo público en aras a crear un Estado Nacional moderno.

En contrarresto a este proxecto político alternativo, ese ano, evidenciouse a existencia de movementos conspirativos e diversas denuncias de intentos de magnicidio. Cabe sinalar que, concomitantemente, íase profundando a influencia do Partido Sociedade Patriótica (PSP), organización identificada como a principal responsable do intento do golpe, con fortes mediacións de intereses de grandes grupos económicos conectados ao capital monopólico e entregada á oligarquía, que apostou por ela na última campaña electoral presidencial. Precisamente, durante este ano o PSP envorcouse a organizar a súa campaña de recolección de firmas para habilitarse como partido legalmente constituído, precisamente co apoio se sectores policiais e militares, sectores logo comprometidos na asonada.

2. Cando algunhas organizacións políticas e sociais tradicionalmente consideradas de esquerda declarábanse en oposición e distanciábanse do goberno, coaligándose nunha postura golpista, xerábase unha crise de legitimación do réxime, pois diminuía a representación político-ideolóxica de sectores antes afíns, crise orquestrada polos medios de comunicación privados cuxos intereses fincáronse en deter e frustrar o proceso de cambios estruturais a ser viabilizado polas catorce leis orgánicas fundacionais dunha nova orde política.

Do anterior se colige que o terreo político-ideolóxico da esquerda se desdebuxa nesta conxuntura de definicións do rumbo do proceso constituínte, ao escindir o campo entre os proxectos corporativos -que dominaron a tendencia durante o século XX- e un proxecto político que emerxe como o seu acumulado histórico no 2006, pero desde fóra da militancia orgánica. Así, certos partidos e movementos sociais identificados antes como de "esquerda", dominados pola corporativización das súas demandas, se estancaron nas reclamacións gremiais inmediatas e cosificaron os seus intereses aos logros do pasado, desvinculándose dun proxecto radical reformador, universalizador das demandas sociais e orientado a incorporar a todas e todos á participación política. Nese sentido, a reforma do Estado complexizou o proceso constituínte e mostrou os seus efectos sobre certos nichos funcionais á orde oligárquico-neoliberal nas institucións controladas por estes sectores medios e populares sindicalizados, que polo seu corporativismo aliáronse co sistema oligárquico, converténdose nesta conxuntura en forzas auxiliares da dereita. Nese sentido, o punto de inflexión na reforma do estado, ten o seu correlato na sociedade civil, pois esta conxuntura marca tamén un punto de inflexión nos conceptos e prácticas da esquerda, posibilitando dar o anhelado salto dunha plataforma tipicamente reivindicativas e economicista, a unha amplamente política, é dicir , cun proxecto pensado desde o público, incluyente de todos os sectores sociais do país e envorcado á construción permanente do cambio anhelado nunha democracia xeral do pobo como posibilidade histórica sempre ascendente. Exponse, así, a necesidade de elaborar conceptos que definan politicamente a estes actores e que escindan campos destes cunha Nova Esquerda. Trátase de identificar "quen son os amigos do pobo", os aliados reais do proxecto de cambio neste proceso constituínte e expor unha clara política de alianzas con eles.

3. Cabería entón preguntarse: Que pasa co goberno en disputa logo do desenlace? Fronte ao intento de golpe, a resposta política do goberno foi a de "radicalizar o proceso", é dicir, de empoderar á súa tendencia de esquerda, expóndose, ademais, a urxente necesidade de traballar na organización política do pobo, na construción e comunicación de redes, na elaboración de estratexias preventivas e de acción fronte á desestabilización, na eficiencia da mobilización. A estratexia organizativa é vital se se parte da premisa de que mentres se manteña a axenda de cambio, a conspiración en cernes e os intentos de golpe de estado continuarán. O golpe tórnase unha función latente. A crise política, polo tanto, está lonxe de superarse na medida en que a incandescencia da conxuntura acentuarase fronte á aprobación de leis que seguirán confrontando a eses poderes e micropoderes. Ata os gremios populares corporativistas e conservadoras xa están activos, a este respecto. Con todo, a "radicalización" e "organización política" das masas, para ser exitosa, debe articularse á construción orgánica do proxecto, é dicir, á definición dunha hexemonía de clases que lle dote de alcance estratéxico e o enraíce cos sectores sociais que o poidan defender fronte á alianza golpista.

4. A persistencia dunha democracia asediada é, indubidablemente, unha ameaza para o avance do proceso constituínte. O "putch" evidenciou que a intelixencia policial e militar ten eficientes canles informais, seguramente con fortes nexos cos poderes conspirativos, pois, doutro xeito non se explica a desinformación sobre a conspiración en curso por parte das canles formais do goberno. Máis aínda, a presenza de parapolicías e paramilitares na asonada do 30 de setembro, permitiría presumir a continuada presenza da CIA dentro da forza pública ecuatoriana, a pesar dos esforzos do goberno por depurar o seu control dos aparellos de intelixencia do Estado.

Pero, por outra banda, a ausencia dunha posición unánime por parte das FF.AA. e ata da Policía fronte ao golpe de estado, evidenciaría a existencia de tendencias atopadas en torno ao proceso constituínte (v.gr, reformistas, corporativistas, dereitistas), cuxo peso e influencia habería que determinar na perspectiva de deseñar unha estratexia para neutralizar a conspiración en curso e gañar aos sectores nacionalistas e reformistas ao apoio ao proxecto.

6. A crise do 30 de setembro arroxou algo inédito: a mobilización cidadá en apoio ao Presidente e o seu goberno, case aos catro anos de exercicio do poder, nun país no que a sociedade mobilizouse historicamente para "tombar" Presidentes, o cal indica que o goberno dispón dun consenso activo da poboación e demostra que a oposición partiu dunha premisa equivocada no seu proxecto golpista: a súa perda de apoio popular. O fervor e a decisión co que o pobo de Quito foi a rescatar a Correa de mans dos seus secuestradores foron demostrativos da adhesión deses sectores ao proxecto político da Revolución Cidadá. Ese mesmo fervor e decisión evidenciouse en todas as provincias do país nas que a cidadanía mobilizouse en marchas, mantívose en vixilia, trasladouse de lugares rurais afastados ata os ámbitos urbanos para expresar a súa solidariedade e declarouse en alerta . É de presumir que a decisión das FF.AA. de "apoiar a democracia", baseouse en devandita mobilización popular. No entanto, hai que sinalar que esta non tivo unha magnitude equivalente á aceptación masiva do Presidente que arroxan as enquisas, superior ao 80% de respaldo a principios de outubro, o cal evidencia unha desorganización da base social de apoio ao proxecto, así como unha débil conciencia política da cidadanía que apoia ao mesmo. Se non cambia isto, o próximo intento non será un "putch"!

Quito, a 17 de Outubro, de 2010

[*] Rafael Quintero López, académico e sociólogo ecuatoriano, Profesor da Universidade Central do Ecuador, autor de varias obras, dirixente do Partido Socialista-FA do Ecuador] e Erika Sylva Charvet, Sociologa, Ministra de Cultura do Ecuador, ...


Fontes:
  • AGEE, Philip, 1975. Inside the Company: CIA Diary (Great Britain Penguin Books, Ltd).
  • BURBACH, Robert, 2010.  "Ecuador's President Correa Faces off with Indigenous and Social Movements". Véxase www.nacla.org
  • CONEA, 2009. "Mandato 14. Informe de avaliación das universidades e escolas politécnicas". Quito, 4 de Novembro.
  • CONELEC. http://sisgesi.conelec.gov.ec/estatisticas/indicadores
  • GOLINGER, Eva, 2010 "Ecuador: otro golpe Made in USA". Mensaxe en Internet, do 5 de Outubro de 2010.
  • 2010. "Veterano da CIA detrás del golpe en Ecuador". En http://es.me282.mail.yahoo.com/mc/showMessage?sMid=3
  • LUTTWARK, Edward, 1969. Coup d'Etat, (Greenwich, Conn: Fawcett Premier Book).
  • MINISTERIO DE COORDINACIÓN DO DESENVOLVEMENTO SOCIAL, 2010. "Pechando brechas - Construíndo equidade". Quito: MCDS, Setembro.
  • QUINTERO LOPEZ, Rafael, 2007, "Conflitos e significados ao redor da Asemblea Nacional Constituínte en Ecuador 2007", en Enrique Ayala e Rafael Quintero (Editores), Asemblea Constituínte: Retos e Posibilidades, Quito, Edicións A Terra, 2007, pags. 49-80 49-80
  • SYLVA CHARVET, Erika, 2010. Tropezón ou extravío ?. Editorial del Telégrafo, 27 de Marzo do 2010.
  • 2010. "Anel de conspiracións". Editorial do Telégrafo, 9 de xaneiro do 2010.
  • Entrevistas persoais e por teléfono a varias persoas de provincias, Outubro de 2010.
  • Varias fontes de prensa nacional e rexional.
Fonte: Forum Mundial das Alternativas
___________________

Enlace relacionado:

Ártabra 21: Golpista ecuatoriano visita Galiza
_______________________________________________