mércores, maio 08, 2013

NÓS-Unidade Popular apoia a convocatória de greve no ensino galego

NÓS-Unidade Popular apoia a convocatória de greve no ensino galego

A esquerda independentista quer manifestar publicamente a sua adesom à convocatória de greve realizada polo conjunto da comunidade educativa galega contra as políticas reacionárias da administraçom espanhola, plasmadas na chamada Lei Wert (LOMCE).

A LOMCE, longe de qualquer objetivo ligado à melhoria da qualidad que proclama, é um burdo instrumento extremista, que tenta usurpar as escassas margens de manobra cedidas às administraçons autonómicas como parte de um processo de re-centralizaçom espanholista.

Como segundo grande objetivo, a LOMCE enquadra a ofensiva privatizadora, sexista, segregadora e reacionária. É por isso inimiga do direito a um ensino universal público e gratuito.

A Galiza, naçom oprimida por Espanha, tem especial interesse na construçom de um sistema de ensino ao serviço da maioria social e inserido no país, que contribua para a sua construçom nacional galega e crie consciência e competência lingüística em galego.

É por todo isso imprescindível dar a batalha nas ruas e centros de ensino e de trabalho, junto a docentes, alunado, maes e pais contra a direita reacionária e espanholista que o PP representa.

Temos que tomar a LOMCE e os governos do PP!

Avante a Greve no ensino, um passo mais no caminho da Greve Geral de 48 horas!

Pola ruptura democrática, a independência e o socialismo!

Direçom Nacional de NÓS-Unidade popular

8 de maio de 2013

Correio-e: nacional@nosgaliza.org | nosup.imprensa@gmail.com | Telefones: Porta-Vozes: 651 089 971 (Alberte Moço) 659 306 973 (Rebeca Bravo) | Responsável Nacional de Imprensa: 616 868 589 (Carlos Morais) | Responsável Nacional de Organizaçom: 669 778 474 (Bruno Lopes Teixeiro) | Sede Nacional: Rua Costa do Vedor 47, rés-do-chao. Compostela. Galiza | web: www.nosgaliza.org | twitter: @nosgaliza


Enviado por:
NÓS-Unidade Popular NÓS-UP
-nosup.imprensa@gmail.com-
8 de maio de 2013 16:34

______________

domingo, maio 05, 2013

Nin palabra nin xitano, ... Por Agustín Vega Cortés

Por Agustín Vega Cortés [*]
05.05.2013


Enumerar aquí todos os programas de televisión que se teñen realizado sobre o pobo xitano, é unha tarefa tan ardua como inútil. Estou por dicir que non existe en España unha soa cadea de televisión, e mira  que hai unhas cantas, que non teñan emitido nos últimos 30 anos, varios documentais dedicados a esa parte da poboación española sobre a que se  pode dicir todas as sandeces que se lle ocorran a calquera sen preocuparse nin o máis mínimo do que poda pasar. Vénseme á memoria un antigo espazo de debate, non lembro de que cadea televisiva, no que participaban  Pilar Rahola e Ramoncín, entre outras insignes figuras da intelectualidade protozapaterista.  Aquel día estaban debatendo, é un dicir, sobre o tráfico de drogas en cidades como Madrid ou Barcelona. Nun momento determinado, un dos presentes, imaxino que por facerse o inocente, preguntou canto custaba unha papelina  ou un chute no “mercado libre”. Entón, a inefable  Pilar Rahola, contestou que “os xitanos véndeno a unhas 3000 pesetas e os negros a  3500”.  Ao momento, Ramoncín, saltou na cadeira gritando: “¡Pilar, a referencia aos negros  paréceme puro racismo impropio dunha persoa como ti, e esixo que retires esas palabras!”. “Retíroas porque non tiña ningunha intención de insultar ás persoas de color. Eu só quería comparar os prezos duns e doutros”, apresurouse a contestar a coñecida e polivalente telepolitica. Dito o cal, proseguiu o debate, ou o que fose aquelo, sen que a ninguén se lle ocorrera pensar sequera por un momento,  que tamén se tiña insultado aos xitanos e xitanas. 

Os programas das televisións de agora sobre la poboación xitana, son todos iguais; pura bazofia mentireira e ofensiva. Moitas chabolas, moitos ionquis e traficantes de droga, moitas crianzas espidas cos mocos colgando e moitas vodas xitanas coa proba do pano. Sempre as mesmas imaxes e os mesmos guións. As mesmas personaxes con sombreiro e caxato dicindo as mesmas parvadas de sempre que son as que lle piden que digan: a lei xitana, la vinganza xitana, a honra xitana. Concluíndo, o esperpento de sempre. Mentira parece que 40 años despois, teñamos que sentir morriña de series de TVE como “Rito e xeografía do cante” e outras parecidas,  nas que colaboraban intelectuais como Caballero Bonald ou Fernando Quiñones, realizadas en pleno franquismo, pero que nos mostraban unha xitanidade verdadeira, humilde e pobre, pero investida dunha inmensa dignidade e portadora dun dos sinais de identidade máis esenciais da cultura española, o flamenco, que é, ou era, algo máis que unha música. Por sorte, hoxe en  día, e grazas ás redes sociais, estes documentos audiovisuais están ao alcance de todo o mundo. Quen non os goza é porque non quere.

O da televisión de agora, é algo que non ten remedio. A telelixo vende máis que ningunha outra cousa e o que importa é a audiencia para gañar diñeiro cos anuncios. Alén diso, os segmentos da poboación máis influenciables pola publicidade consumista, non son precisamente os que ven os documentais da 2. Telelixo, publicidade e consumismo desaforado, forman parte dun sistema social no que se potencia o idiotismo porque así todo funciona á perfección. Que podemos esperar dunha televisión que emite programas nos que un grupo de mulleres mozas compiten a pelexas entre si por deitarse cun individuo musculoso cuxa capacidade intelectual é inferior á de calquera chimpancé minimamente entrenado? Que se pode esperar dunha televisión que fai un espectáculo da vida dunha familia na que mozos descerebrados e crueis adícanse a maltratar á súa familia?  E o que é peor: que podemos agardar dunha audiencia que no lugar de boicotear eses programas convérteos nos de maior éxito e animan ás cadeas a dar un paso máis no camiño do sensacionalismo máis radical, e do embrutecemento dunha poboación cada día máis inculta e máis manipulable?  Polo tanto, no vou esforzarme demasiado por desmentir os contidos dese lixo de programa chamado “Palabra de Xitano”. Só direi que todo o que sae nel é mentira,  ou está manipulado. Os xitanos e as xitanas non somos así. Así é como nos ven os que imaxinaron e realizaron o programa porque nos miran con ollos racistas cheos de prexuizos, e porque o que buscan é a morbosidade e o esperpento.

Certo é que contaron cun grupo de individuos xitanos que colaboraron, pero eles saberán por que o fixeron. Non somos así. Ao mellor o son os que saíron no programa, non o sei, pero non teñen dereito a falar no nome dos demais. Que o fagan no nome da súa familia si pensan así. Que o fagan no nome de quen lles teña dado permiso para facelo, pero non no meu nome, non no nome da miña familia, no nome de centos de miles de persoas que nada teñen a ver con esa imaxe.

Eu, que son xitano porque o eran os meus pais e os pais dos meus pais e porque quero selo, declaro que non estou de acordo en nada do que nese programa se ten dito sobre nós. Declaro que non me identifico con eses ritos e eses costumes da forma que teñen sido presentados e defendidos polos xitanos que aparecen no programa. Declaro que creo na igualdade plena do home e da muller. Defendo que todas as persoas homes e mulleres teñan os mesmos dereitos e as mesmas liberdades, incluída a liberdade sexual. Declaro que non acepto máis leis que as que son comúns para todos os españois e que non acepto máis tribunais que os legalmente establecidos. Creo que a dignidade do ser humano, e seu dereito a realizarse como persoa, e ser feliz, están por riba de calquera tradición ou costume. Creo que  todos os grupos étnicos teñen dereito a manter a súa cultura, pero esta ten que ser compatible coa cultura humana universal que se inspire nos valores da non violencia, da paz, da igualdade e a liberdade e cos dereitos dos individuos. E creo que precisamente poboacións minoritarias como a nosa, que sempre teñen sido marxinadas e desprezadas, deben ser as principais defensoras deses valores, porque son as armas coas que se poden defender. Non podemos dar argumentos a aqueles que nos criminalizan ni debemos colaborar con eles, presentando como elementos da cultura xitana comportamentos e actitudes que moitas veces non son máis que  fruto da ignorancia ou da marxinalidade e que os racistas presentan como comúns a todo o pobo xitano.

A comunidade xitana española é moi ampla e diversa. E aínda que exista un sentimento común, unha emotividade colectiva indubidable, existen enormes diferencias culturais, sociais, e, incluso, territoriais. A relación entre uns grupos e outros de xitanos, é practicamente inexistente. E as formas de entender e practicar algúns ritos e tradicións que poden ser comúns na súa orixe, son moi distintas. O mesmo que ocorre entre os colectivos xitanos duns países e de outros. Polo tanto, pretender que un grupo de xitanos poda representar a todos os demais na súa forma de vivir, de expresarse, ou  de entender a mesma identidade xitana, será sempre un fraude e una simplificación cargada de prexuicios, que só pode provocar máis illamento e rechazo.

[*] Agustín Vega Cortés é Presidente de Opinión Romaní.

Publicado o 10 de Abril de 2013 en unionromani.org

UNION ROMANI
Dirección Postal/Postal Address:
Apartado de Correos 202
E-08080 BARCELONA (Spain)

Tel. +34 934127745
Fax. +34 934127040
E-mail: u-romani@pangea.org
URL: http://www.unionromani.org

Licencia de Creative Commons,

Outros artigos en Rebelión.
________________

xoves, maio 02, 2013

A esquerda como problema - Entrevista de Alexandre Carrodeguas a Joaquín Miras

"Hai solucións, hai alternativas. E estas dependen de todos nós, de que nos organicemos"

Entrevista a Joaquín Miras,[*] por Alexandre Carrodeguas [**].

Joaquín Miras vén de publicar co seu compañeiro Joan Tafalla en 'El Viejo Topo' o libro 'La izquierda como problema' onde analizan a crise civilizatoria que estamos a atravesar e cuestionan o propio papel da esquerda. Miras dinos nesta entrevista  que o único futuro humano será o que nós logremos crear coa nosa propia praxe colectiva. Joaquín é un gramsciano catalán discípulo da parella Adinolfi-Sancristán que nos lembra aquela cita de Gramsci que nos tempos malos da historia, coma os que vivimos, temos que pasar, modestamente, de sentirnos “labradores da historia” [aratori della storia] a considerarnos “esterco da historia” [concio della storia]. “Antes -dicíanos Gramsci- todos querían ser labradores da historia; ninguén quería ser esterco da historia [...] Pero pódese arar a terra sen botar antes o abono? Algo cambiou, porque agora hai quen se adapta filosoficamente a ser esterco, o que sabe que ten que selo e adáptase”. Nesta liña Miras incítanos a repensarnos como únicos "soberanos" da Historia. E a volver recuperar as prazas e palacios.
 "A esquerda, novamente, e do mesmo xeito que no 78, no canto de tratar de traballar pacientemente para facer posible que a xente se autoorganice, actúe e faga a súa experiencia, substitúe a acción protagonista da xente, e postúlase ela mesma como a solución"

Por que o título de A esquerda como problema
?

Porque a esquerda, novamente, e do mesmo xeito que no 78, no canto de tratar de traballar pacientemente para facer posible que a xente se autoorganice, actúe e faga a súa experiencia, substitúe a acción protagonista da xente, e postúlase ela mesma como a solución. En consecuencia, cada grupo político considera que chegar “o primeiro”, vender as súas ideas, con independencia de que haxa forza de masas para impolas, ter máis votos, iso é o principal. Un problema de cultura política: pura teoría de elites; esquecen que o educador debe ser educado, segundo a terceira tese Feuerbach de Marx.

A chamada transición política recorrendo ao léxico Gramsciano supuxo un episodio de trasformismo ou unha especie de revolución pasiva?

Ambas as cousas van integradas na reflexión gramsciana, e ademais, ambas se deron. Revolución pasiva, na medida en que o réxime asume e dá solución, desde os seus presupostos políticos, a determinadas demandas populares, e desactívaas. Transformismo na medida en que coopta as masas de cadros políticos da oposición, dálles xogo e posibilita o seu futuro persoal como grupo social cun lugar ao sol, e isto transfórmaos moralmente. Por último satanízase, ridiculízase, excomúlgase os grupos que non aceptan ese ascenso.

"Os procesos de mobilización e loita que hai son sectoriais, non coordinados. Saen ao paso de problemas perentorios da xente. Pero non se converxe en plataformas organizativas -político organizativas- comúns, confederadas"
Por que nestes momentos, como falades no libro, o nivel de mobilización non superou aínda a fase económico-corporativa?

Porque os procesos de mobilización e loita que hai son sectoriais, non coordinados. Saen ao paso de problemas perentorios da xente. Pero non se converxe en plataformas organizativas -político organizativas- comúns, confederadas. O seu arraigamento territorial é débil, etc. As forzas políticas e sindicais que deberían asumir esta tarefa, aquelas cuxa tarefa debería ser esta, precisamente, viviron e viven de costas a este traballo lento.

Seguindo tamén a famosa sentenza de Gramsci, de que o novo non acaba de nacer e o vello non acaba de morrer, por que se prolonga tanto o parto
?

É un problema de cultura que bloquea o proceso de nacemento do novo. Para restrinxirnos á esquerda -o problema cultural inclúe tamén á cultura das clases subalternas-, estamos ante unha esquerda que asumiu o modelo cultural do capitalismo dos trinta gloriosos como o propio. Que asume como modelo de acción política a representación ante as institucións, no canto da tarefa de axudar á organización política da xente. Que entende a política como xestión, non como creación organizativa e cultural dun novo suxeito. É a á esquerda da civilización capitalista do consumo, un mundo que perece e non volverá ser porque xa non existe a correlación política internacional no que se baseou. Esa esquerda non cambia e bloquea a loita de ideas en favor do cambio de cultura e a autoorganización de masas.

"Europa é o nome da ideoloxía segundo a cal nós somos distintos ao resto do mundo, aquí non hai currantes, estamos no mellor dos mundos posibles"
Por que considerades fundamental para a actual derrota da esquerda a chamada construción de Europa, co Euro como bandeira?

En primeiro lugar porque desmontou os escasos instrumentos de control soberano sobre as economías que estaban arraigados nos estados: soberanía monetaria, control de importacións -sen o que nada de raro ten que non haxa industrias, nin postos de traballo-, non hai instrumentos de xeración e apoio á industria, créditos á produción etc. En segundo lugar porque Europa é o nome da ideoloxía segundo a cal nós somos distintos ao resto do mundo, aquí non hai currantes, estamos no mellor dos mundos posibles, Disneylandia, e iso da loita de clases é unha cousa antiga. Europa é o nome dunha ideoloxía tóxica, o nome do soño da razón.

O mito de Europa como imaxinario modernizador realmente foi tan nefasto?

Radicalmente nefasto. É o mito de que estamos ás portas do paraíso, de que o paraíso é o mundo da despolitización, do desinterese polo funcionamento da sociedade. É o mito de que a política debe ser deixada en mans dos que saben, e que a felicidade consiste en imitar o consumo das clases dominantes. De que iso de esquerdas e dereitas e da loita de clases, é algo do pasado. Este mito é pura fantasía, como se pode observar, e experimentar en propia carne.

Esta é unha simple crise económica do capitalismo ou unha crise de civilización?

Existe unha crise económica. Ademais vivimos unha crise consecuencia do afundimento da correlación de forzas sociais e políticas que emerxe de 1945, e que consiste en que o capitalismo se lanza á ofensiva sen bridas para destruír o modo de vida e a civilización que coñecemos, e, máis aló,  para liquidar a tradición cultural e de dereitos que é legado da Revolución Francesa.  Este é o principal factor que empuxa o desmantelamento das nosas sociedades. Atopámonos, ademais, ante a encrucillada dun cambio de civilización debida ao final dos recursos baratos de hidrocarburos, e aos límites do planeta. Estamos ante unha crise verdadeira de civilización, como suxire moi ben a pregunta.

"Se non existe un poder mínimo, non existe mínima capacidade de protagonizar nin de influír nun proceso constituínte. Os nosos representantes eventuais non teñen poderes reais que facer valer"
Por que está tan presa a esquerda da cultura de elites tan debedora do liberalismo clásico?

Podemos sinalar dous elementos. En primeiro lugar a hexemonía do pensamento liberal e positivista que arraiga no pensamento de esquerdas durante o século XlX. A liberación humana deixa de ser considerada como obra da auto emancipación dos oprimidos operada mediante a súa propia praxe, para ser considerada obra ou consecuencia do saber intelectual, inspirado na ciencia, posuído por grupos de intelectuais que deben guiar e educar os subalternos nas súas loitas etc. A segunda é a correlación de forzas que xorde da segunda guerra mundial, e o pacto subseguinte: un estado social de benestar a cambio de aceptar a desmobilización dos subalternos como suxeito organizado e autónomo, e a democracia de representación institucional e delegación da actividade política nos técnicos xestores.

Se non temos soberano, é dicir, un "pobo de esquerdas" autoorganizado, como podemos marcar como horizonte estratéxico un proceso constituínte?

Non podemos. Unha constitución escrita non é senón a consecuencia dunha correlación real de forzas. Se os subalternos, se os explotados non existimos como forza, como poder, isto é, como capacidade de control sobre o facer, sobre as nosas vidas, sobre a sociedade, capacidade x de control, pouca, por exemplo a que tiñan os subalternos na Europa do sesenta; se non existe ese poder mínimo, non existe mínima capacidade de protagonizar nin de influír nun proceso constituínte. Os nosos representantes eventuais non teñen poderes reais que facer valer.
"A tarefa fundamental é a constitución das clases subalternas nun suxeito activo, organizado, capaz de crear nova cultura de vida e de impor o seu poder na escena social e política. Nun verdadeiro poder Soberano"
Por que insistides tanto na importancia da praxe e criticades tanto o institucionalismo de certa esquerda?

Porque consideramos que a tarefa fundamental é a constitución das clases subalternas nun suxeito activo, organizado, capaz de crear nova cultura de vida e de impor o seu poder na escena social e política. Nun verdadeiro poder Soberano. Esa é a tarefa fundamental á que debería dedicarse a esquerda. En cambio esta proponse a si mesma como a forza que media entre o suxeito social subalterno -inexistente porque non está organizado- e as institucións. Dedícase a pretender xestionar e administrar en nome de alguén inexistente e por tanto a partir dun poder nulo, os recursos do estado.

Que lles diriades aos que digan que o voso libro pode desmobilizar polo seu pesimismo e con iso atrasar a pronta chegada do tempo das cereixas?

Que non haberá futuro que non creemos os subalternos mediante nosa propia organización, loita e actividade. Que mirar de fronte a realidade, que é o que propomos co noso texto, é condición indispensable para lograr un cambio. E que o malo é a noticia: que os subalternos non existimos como suxeito. Non o mensaxeiro: nós os dous que a enunciamos.
"Non haberá futuro que non creemos os subalternos mediante nosa propia organización, loita e actividade. Que mirar de fronte a realidade, que é o que propomos co noso texto, é condición indispensable para lograr un cambio"
Por último, por que animariades á xente a ler o voso libro?

Porque si hai solucións, si hai alternativas. E estas dependen de todos nós, das individualidades das clases explotadas. E dependen de que nos organicemos, de que deixemos de crer en solucións máxicas, en futuros de ilusión, estilo anuncios de Pronovias. O único futuro humano será o que nós logremos crear coa nosa praxe colectiva. E isto é o que propón o libro: deixar de confiar nas habilidades máxicas dos sabios, e pornos en acción como suxeito soberano

[*] Joaquín Miras Albarrán, (1953) Comunista marxista. Ldo. en Filología. Profesor de IES. A súa concepción do marxismo inspírase nos autores marxistas que consideran esta tradición como unha praxeología ou filosofar sobre a actividade, isto é como un saber segundo que reflexiona sobre a actividade desenvolvida: Gramsci, Lukacs, Arthur Rosenberg, Thompson, Pasolini?. Na liña dos autores desta corrente trata de explicar a realidade social humana como unha totalidade cultural, en sentido antropológico, só mediatamente condicionada polas relacións económicas. traballou na restitución do pensamento político res publicano á reflexión marxista dado que as correntes máis economicistas e obxetivistas do marxismo, moi influintes, desnaturalizaran desta tradición esta reflexión que con todo atopábase na orixe da mesma.

[**] Alexandre Carrodeguas, activista social de Ferrol Terra, membro de Verdegaia e do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol.

Publicado en Praza Pública.

Enviada por:
Alexandre Carrodeguas
-republicadetraballadoras@gmail.com-
1 de maio de 2013 23:16

__________________

#1J, Povos unidos contra a Troika



Movimentos Sociais de vários países da UE convocan unha
MANIFESTACIÓN INTERNACIONAL
contra as políticas de axuste impostas pola Troika.

Baixo o lema "POBOS UNIDOS CONTRA A TROIKA" [formada polo Banco Central Europeu (BCE), a Comisión Europea (CE) e o Fondo Monetário Internacional (FMI)], os coletivos sairán ás ruas en diferentes pobos europeos sumándose ao movemento BLOCKUPY, que nesse mesmo dia protestará em frente à sede do BANCO CENTRAL EUROPEU na Alemanha.

Manifesto-Comunicado:

"Dende a periferia da crise ao núcleo do poder"

Chamada internacional a participar en Blockupy 2013 en Frankfurt do 30 de maio ao 1 de xuño e outras loitas contra a Troika.

Onde queira que se resista e rebela contra a crise e a súa xestión, poñemos a forza nas loitas e conflitos que existen, e sobre estes alicerces que construímos, tecemos unha nova Europa que nace das bases.

A Europa que vivimos, lonxe dos pensamentos nobres que poderían ter inspirado unha vez un tempo en que se construíu mediante un proceso de arriba cara abaixo, impulsada polos pactos e acordos entre gobernos.

Isto tivo lugar no marco da ideoloxía neo-liberal, baixo unha forte presión para compracer aos mercados financeiros e as empresas. O resultado é a concentración de poder en mans dunhas poucas institucións, si a expresión directa dos gobernos que din ser "nosos".

Cada participación directa real e expresión das persoas evitouse progresivamente tanto como foi posible. E será aínda máis no futuro, cando os parlamentos sexan simplemente "informados" acerca de cales son as decisións necesarias e medidas obrigatorias específicas a tomar.

O goberno que fai cumprir a Troika [Banco Central Europeu (BCE), a Comissão Europeia (CE) e o Fundo Monetário Internacional (FMI)] é groseiro e brutal, baseado na austeridade imposta ás nosas vidas, privatizacións dos bens comúns, os recortes no gasto social e a solidariedade, o control estrito e a opresión bárbara dos migrantes.

Neste marco, non hai compromiso posible co poder que está a dar forma e conducir a xestión de crise en Europa.

A única saída que vemos é unha difusa oposición directa, ampla, social e autónoma que se eleva desde as bases, que non só se faga ouvir furiosamente contra o goberno, senón que tamén constrúe ferozmente conflitos eficaces e alternativas compartidas e comúns a todos os niveis - desde o local ao europeo.

Cremos que é o momento, respectando a autonomía dos movementos locais específicos, para tecer e organizar unha rede de loitas que se resiste e leva de novo á xente o que está a ser eliminado: renda básica, asistencia social, as casas, os bens comúns básicos como a auga, a enerxía e o transporte, o coñecemento de alta calidade, os dereitos laborais e sociais, a liberdade de circulación, e, en xeral, a posibilidade de alcanzar a dignidade e a liberdade na vida.

Así é como temos a intención de realmente Blockupy esta Europa e reconstruír nosa Europa desde a base: a través das loitas de vida e os conflitos que están abertos, viral e mutante, as prácticas sociais que poden ser inventadas, reproducirse e corren por todos nós.

A Europa que nos imaxinamos non é institucionalmente limitada, rexión xeograficamente confinada que se significa polo xeral. Pensamos nunha Europa Euromediterránea, como unha entidade definida polas loitas comúns e diversas que teñen lugar contra a mesma aplicación groseira e brutal do neoliberalismo. Significa unha nova topografía das loitas, da Europa occidental ás rexións balcánicas, da Europa do Leste a toda a zona Sur-Mediterránea, tendo en conta os 'manantiais árabes"como unha parte viva do proceso constituínte que buscamos.

Agora todos vivimos ao borde da Europa neoliberal. A nosa vida fíxose como tal: en constante crise, constantemente ao borde da desesperación.

Queremos que a nosa vida sexa unha vida digna. Queremos recuperar o noso futuro, xa que a vida sen futuro non vale nada.

Así que chamamos a toda Europa, as persoas que están a loitar, as persoas que queren loitar, as persoas que queren pisar reis para marchar cara o núcleo do poder. O discurso público debe estar retorto das pistas da aquiescencia, a posibilidade de actuar en todas partes estase conectado a nivel europeo xeneral.

Así que imos estar en Frankfurt desde maio 30 até xuño 01, participando nas xornadas de acción para bloquear o BCE.

Así que imos estar en Frankfurt para dar forza e corpo, en miles e miles, á loita contra a crise, a Troika, en contra daqueles que deron forma a esta Europa que non queremos máis. Todos aqueles que queren privarnos do que é unha vida digna de ser vivida, deben desaparecer.

Que se vaian todos!

É unha cuestión de amor, de dignidade e rabia.

Aprobado pola Reunión Internacional Preparatoria Blockupy en Frankfurt, 27 de abril.

#1J, POVOS UNIDOS CONTRA A TROIKA

O enlace ao evento no facebook:
https://www.facebook.com/events/169180479912272/

BLOCKUPY:
http://blockupy-frankfurt.org/en/
______________

mércores, maio 01, 2013

Unha noticia de última hora, afirma que PEMEX, pretende salvar os impedimentos legais, para a construción dos floteles en Galicia, comprando Barreras


Segundo unha noticia publicada esta madrugada na edición dixital internacional de 'El Pais',  a petroleira mexicana PEMEX, está a piques de quedarse co 51% das accións do estaleiro galego Hijos de J. Barreras de Vigo, a maior factoría naval de capital galego.

Segundo outras fontes que consultamos desde Ártabra 21, o área de Comunicación Social de Pemex confirmaron a axencias de prensa que, no consello de administración da compañía mexicana celebrado o pasado luns, 29 de Abril de 2013, analizouse a "posibilidade" de asinar unha carta de intención para "obter a maioría de accións". Nos próximos días saberá-se o certo destas noticias.

De confirmar-se, estás noticias, Navantia tería que participar nun concurso público, para poder acceder á construción dalgún dos floteles que Barreras no puidera construír nas súas gradas (... ?).

Con esta manobra a macroempresa petroleira mexicana, xa non tería que licitar nun concurso público a construción dos floteles (hoteles flotantes de apoio ás plataformas de prospección petrolíferas), dado que sería unha das súas factorías as que construirían os buques, ademais podería-se facer con tecnoloxía avanzada propia de Barreras (os estaleiros vigueses levan construido máis de 1.500 buques de todo tipo e teñen tecnoloxía para a construción de ferries, Ro-Ro e offshore), para os estaleiros mexicanos, hoxe en declive. A compra de PEMEX vai ser moi barata, pois o estaleiro da Ría de Vigo, está parado e pasando por momentos de crise, hai pouco que saíu dun proceso concursal ao aplicarse-lle unha importante quita, aplazar-se o resto da débeda e ampliarse o capital, mais  con varios dos seus directivos imputados por falsificación contábel.

Está previsto para o Luns 5 de maio,que ven que haxa unha xunta xeral de accionista para tomar decisións ao respecto.

Acceder á noticia no xornal dixital na edición internacional para America Latina, desde México, por a 01.05. 2013 - 03:00 CET:
http://internacional.elpais.com/internacional/2013/05/01/actualidad/1367370044_111577.html


____________

"Non seremos os escravos do Século XXI - Chicago mostrou-nos o camiño", di a FSM na súa declaración internacional co motivo do 1º de Maio

DECLARACIÓN DA FSM PARA O 1 DE MAIO 2013
Non seremos os escravos do Século XXI
Chicago mostrou-nos o camiño

A FSM chama a todas as organizacións sindicais do mundo a organizar, con motivo do primeiro de maio de 2013, mitins e actividades en todos os países, en todos os continentes, en honor do Día Internacional das Traballadoras e dos Traballadores, e d@s mártires da clase obreira. A FSM, sobre a base da súa resolución da reunión do Consello Presidencial do 7 e 8 de marzo de 2013 en Lima, Perú, propón o lema: "CHICAGO MOSTROU-NOS O CAMIÑO", que se debe utilizar xunto coas respectivas consignas de cada organización sindical.

O movemento sindical internacional ten a gran responsabilidade de protexer e defender o Día Internacional da Clase Obreira, fronte aos esforzos dos gobernos capitalistas, das patronais, doutras institucións e organizacións non gobernamentais, para eliminar este día ou alterar completamente o seu significado.

O Primeiro de Maio é para a clase obreira internacional un SÍMBOLO do valor insubstituíble que as traballadoras os traballadores desempeñamos na sociedade e na produción, dos importantes logros conseguidos historicamente, das vitorias da loita de clases, e de que todos os dereitos son o resultado de sanguentas loitas. Nada se nos regalou.

O Primeiro de Maio é un DÍA DE HOMENAXE E DE RECORDO dos mártires da clase obreira que se sacrificaron en Chicago (1886) coas folgas importantes e decisivas da clase obreira estadounidenses que reclamaban 8 horas de traballo, 8 horas de lecer, e 8 horas de descanso, así como a loita polo horario de traballo en moitos países de todo o mundo, antes e logo das folgas de Chicago, ao longo da historia até hoxe da loita de clases. Rendemos homenaxe ás mártires da clase obreira que foron asasinad@s, torturad@s, encarcelad@s e que foron vítimas de desaparición forzada, polos gobernos antipopulares e antiobreiros do Capital de todos os continentes.

O Primeiro de Maio é unha LECCIÓN PARA AS NOVAS XERACIÓNS, que inclúe os principios da clase obreira como, o Internacionalismo Proletario, a Unidade de Clase, o valor insubstituíble das loitas con Orientación de Clase.

O Primeiro de Maio é un día de acción, especialmente cando a clase obreira internacional reúnese nas rúas na loita contemporánea polos dereitos laborais e sociais. Polo dereito a traballar menos horas con salarios decentes, que era realista nos anos 80 do Século XIX, e que non pode ser irreal no progreso tecnolóxico do século XXI.

Hoxe, mentres o capitalismo atópase na súa profunda crise e expón todas as facetas do seu rostro bárbaro, brutal e desapiadado, confiscando todos os dereitos da clase obreira e dos sectores populares.

Hoxe, mentres a competencia entre os monopolios crea máis campos de batalla e novas intervencións imperialistas.

Hoxe, mentres a violencia de Estado, a represión das loitas sociais e laborais e a violación da liberdade sindical dexeneran no plano internacional.

MOVILICEMO-NOS!
  • Chicago ensinou o camiño!
  • NON á escravitude capitalista contemporánea!
  • Loitamos por un mundo sen explotación!
  • O primeiro de maio, a FSM expresa a súa solidariedade internacionalista cos pobos de Cuba, Palestina, Siria, Líbano, Malí, Colombia, Venezuela, etc.
O SECRETARIADO DA FSM

Fonte: www.wftucentral.org
______________

Enlaces relacionados:
_____________

O desastre de Rana Plaza - Bangladesh: duras críticas ás marcas de roupa pola súa desapiadada indiferenza - 397 persoas mortas confirmadas


Bangladesh: duras críticas ás marcas de roupa pola súa desapiadada indiferenza

29 de abril de 2013: A CSI reaccionou con indignación á persistente negativa das marcas mundiais de pezas de vestir a inscribirse nun plan de seguridade no lugar de traballo apoiado polos sindicatos en Bangladesh.

A proposta de acordo foi elaborada por sindicatos e ONG que defenden os dereitos dos traballadores e as traballadoras e presentouse a empresas como Wal-Mart, GAP e en 2011. Cando se lles propuxo de novo tralo incendio da fábrica Tazreen, no que morreron 122 traballadores e traballadoras o pasado mes de novembro, as empresas tampouco concluíron un acordo, queixándose de que lles custaría demasiado e sería xuridicamente vinculante.

Sharan Burrow, Secretaria Xeral da CSI, sinalou: "Estas grandes empresas internacionais seguen mostrando unha desapiadada indiferenza cara á vida dos miles de homes e mulleres que traballan duramente para as súas contratistas e subcontratistas en Bangladesh. Nos meses transcorridos desde a traxedia de Tazreen houbo outras decenas de incendios máis deste tipo de fábricas, e agora son centos de traballadoras e traballadores os que morreron en Rana Praza a causa do derrubamento do edificio que se produciu esta semana. Cantos homes e mulleres máis terán que sacrificar a súa vida para que as empresas obteñan as súas ganancias antes de que os grandes empresarios do sector finalmente mostren interese?"

As multinacionais da confección sempre preferiron confiar en desacreditadas "auditorías" das fábricas financiadas polas propias empresas, as que a miúdo non son senón meros exercicios de relacións públicas. O 23 de abril, o informe "Responsability Outsourced", publicado pola central sindical estadounidense AFL-CIO, revelou o fracaso absoluto dos principais programas de auditoría social para protexer a vida dos traballadores e garantir normas tan básicas como a protección da saúde e da seguridade así como o dereito a afiliarse a un sindicato.

Nun dos peores exemplos, a fábrica de Ali Enterprises en Pakistán foi certificada por un dos principais grupos empresariais de responsabilidade social, a Social Accountability International, soamente semanas antes de que 300 traballadoras e traballadores morresen nun incendio en 2012.

"O Goberno de Bangladesh debe asumir a súa responsabilidade de protexer ás persoas contra a explotación, garantir lugares de traballo seguros e apoiar aos traballadores e as traballadoras que desexen afiliarse a un sindicato. Con todo, as presións comerciais das multinacionais que tratan permanentemente de reducir os costos, aforran no esencial e aceleran os tempos de produción tamén son responsables. Os traballadores non querían entrar no edificio Rana Praza esta semana, pero ao carecer de sindicato, os xefes das empresas puideron obrigalos a entrar nunha verdadeira trampa mortal", afirmou Sharan Burrow.

Amirul Haque Amin, Presidente da National Garment Workers Federation en Bangladesh, declarou sen ambaxes "Debe poñerse fin a esta negligencia. As mortes destes traballadores poderían haberse evitado si as corporacións multinacionais, os gobernos e os propietarios da fábrica tomásense en serio a protección dos traballadores".

As últimas cifras sobre o desastre de Rana Plaza a disposición da CSI para o 26 de abril arroxan:
  • 397 persoas mortas confirmadas
  • 2.044 persoas rescatadas, máis de 1.000 delas feridas
  • 1.000 persoas en paradeiro descoñecido, ou aínda atrapadas dentro dos restos de formigón.

Véxase tamén:
_______

martes, abril 30, 2013

O triunfo das revolucións derrotadas, ... Por Antón Dobao

Por Antón Dobao [*]
[30.04.2013]


O TRIUNFO DAS REVOLUCIÓNS DERROTADAS

Comezarei por non facer unha aproximación historicista ao 25 de abril. Prefiro a política e o afecto. Para nós, os galegos de esquerda, así é irremediablemente. Porque levamos a subalternidade cosida ao lombo coma unha cuncha de aceiro. Como homes e mulleres de esquerda utópicos que confiamos na forza do presente, lembramos que foi en Compostela, a capital desta vella nación prohibida e lingüisticamente minorizada, supervivente a pesar de toda adversidade, onde se cantou por primeira vez en público o Grândola Vila Morena. Era maio de 1972, contan as crónicas e os que viviron aquel acontecemento. E entón, coma un milagre, a ligazón foi de formigón e perdurou xa para sempre.

Grândola Vila Morena é unha referencia querida e inexpropiable. Un himno de liberdade, fraternidade e xustiza que condensa nuns poucos versos o ideal político e social de toda unha época. Como fai toda composición xenial. Un dos meus primeiros contactos coa composición do Zeca foi na miña época de estudante universitario, durante un peche na Facultade de Filoloxía da Universidade de Santiago de Compostela. Lembro unhas mans adultas a manexaren un vinilo, o brazo do tocadiscos, a agulla, todo en primeiro plano; ao fondo, a noite, un silencio reverente e o son compasado e colectivo dunha multitude de pés sobre o chan. Despois a voz irrepetible de José Afonso. Grândola Vila Morena nunca abandona a ningún galego de esquerda.

Cada 25 de abril é para nós unha celebración republicana e, por que non, nacional. Mais tamén é a lembranza de que toda revolución sofre a ameaza do seu Thermidor. E esa é unha das formas posibles da derrota. Sexa como for, as revolucións derrotadas sempre reservan un pequeno alento para conquistar altura mitolóxica como experiencias populares explosivas. Os de abaixo asoman o rostro difuso, fartos xa da escuridade das galerías subterráneas. A Comuna, Chile, París, Roma, a República española, mesmo China ou Outubro... E Portugal. O 25 de abril. Un fermoso sismo que abaneou ameazador a solidez eterna da tectónica de placas da historia. E a pesar das aparencias, algo quedaron fendidos na súa firmeza os territorios do poder. Cada un deles lémbranos en cada episodio as contas pendentes. A historia débenos varias vitorias. Como sostén con vehemencia a literatura dramática de Roberto Vidal Bolaño, a quen lle dedicamos o Día das Letras Galegas de 2013, de nós os derrotados é o futuro. De nós, a tribo dos vencidos. O futuro, non como un punto inmóbil e inalcanzable que, o mesmo que o arco iris, sempre está un palmo máis aló do horizonte. O futuro como o espazo e o tempo que sempre é presente. Porque vivir é converter o futuro en presente.

O 25 de abril foi a creba democrática que os galegos e galegas non tivemos. Porén, algo hai tamén de amarga derrota thermidoriana, a revolución ofrecida en sacrificio no altar do liberalismo e as súas formas de representación. Segue pendente, pois, a transformación da base material que determina as vidas das clases populares. Ou sexa, do pobo en marcha. O pobo é quen máis ordena segue a ser o imprescindible programa político destes tempos. O pobo configurado por todos os individuos das clases subalternas.

En 1974 Galicia pasaba aínda pola Longa Noite de Pedra. E non fomos capaces de organizar a ruptura coa continuidade histórica. Como sublimación do gatopardismo, a transición española non trouxo novas relacións sociais e económicas, nin sequera tivo a decencia de restaurar a legalidade republicana asaltada en 1936 por un golpe de estado fascista. Galicia non puido conquistar un autogoberno erixido desde as bases populares ata as superestruturas xurídico-políticas. Non soubemos organizarmos as nosas cousas, só que fora por protexermos as nosas manifestacións culturais, para facermos da nosa lingua a lingua normal de todos os usos sociais. Como calquera outra lingua do mundo. En Galicia vivimos un interminable Thermidor outonizo, porque a nosa revolución sempre está asexando tras os muros. E fixemos nosa a experiencia dun 25 de abril de 1974, porque viñamos armando revolución demoradamente, a paso de boi, como nós facemos as nosas cousas. Desde o noso 68, que foi anterior ao parisino, cantamos, escribimos, pechamos facultades, levantamos folgas, caemos asasinados, defendemos a terra, somo obreiros de produción material e inmateria, somos mariñeiros e labregos, traballadores de sectores emerxentes, comunicación. Somos a multitude que ás veces se observa a si mesma perplexa, na procura dunha identidade que nos borraron con ácido tóxico. Somos os flaxelados do vento leste. Escribiuno, como se pensase en nós, o Ovídio Martins, e cantouno o Fausto, tan próximo.

De abril de 1974 a hoxe as cousas mudaron. O capitalismo resiste con aparente éxito. As revolucións que asolagaron Europa desde os anos 60 ofreceron a posibilidade dunha transformación radical da vida. A revolución orgánica, total, a biorrevolución, por parafrasearmos a Foucault. A revolución das vidas, que comeza pola destrución da base material do vello réxime e continúa, coa incorporación das loitas sectoriais, desarmando os elos todos dunha cadea de pedra que se mimetiza coa paisaxe e se confunde nas súas dimensións ocultas. O Capital advertiuno e preparou a súa contrarrevolución. Leva executando contrarrevolucións con múltiples formas desde o momento mesmo en que toma conciencia do perigo a que o somete a clase antagonista e comprende que a eternidade é unha quimera relixiosa. O enfermo négase a morrer, aliméntase coas excrecencias da súa propia enfermidade e gaña tempo histórico. Mesmo se sente por veces o animal ferido disposto a matar morrendo.

A contrarrevolución evita que os soños imposibles cristalicen. Tamén ocupando os espazos novos que o pobo albiscou. Ocupación, colonización e sometemento ao lucro privado, á explotación, ao consenso, que é a forma contemporánea de fabricar alienación. Sobre o territorio soñado polas forzas liberadoras do traballo chantou o Capital as súas novas arquitecturas escuras, os decorados do novo simulacro, os novos supermercados en que se compra miseria e se paga con miseria. Mais nin así logrou suprimir a loita de clases, porque non pode suprimir as clases sen morrer. Colocouna, iso si, nunha disxuntiva terminal. Ou o proletariado moderno, moi diverso e inmensamente maioritario, encomenda a produción disciplinada ás máquinas e muda o traballo asalariado por traballo cooperativo, ou o capital segue explotando a forza de traballo ata o paroxismo, ata conquistar unha autonomía especulativa e produtiva que lle permita prescindir para sempre do ser humano. Ollemos para o capital financeiro e comprenderemos como se escribe o futuro sen necesidade de nós. A resposta está aí, por terrorífica que sexa. O proxecto capitalista para nós ten un nome: Ninguén. Mais este proxecto ten o seu reverso: a nós sóbranos o Capital. Suprimámolo.

A Revolução dos Cravos ensinounos que o pobo é quen máis ordena. Ese pobo hoxe subalterno que traspasa fronteiras, que se convoca a si mesmo en todas as prazas de Europa e do mundo, xa non está disposto a que outros gobernen no seu nome. Para que proxecto político tan simple e tan audaz sexa realidade non lle queda máis remedio que ir recuperando, unha a unha, todas as revolucións derrotadas, suspendidas e traizoadas, e todas as que non conseguiron nacer. O 25 de abril é unha boa data de inicio.

Fonte: http://www.incomunidade.com/v10/art.php?art=28

[*] Xosé Antón López Dobao, coñecido como Antón Dobao, nado en Lugo o 16 de xullo de 1963, é un escritor, tradutor e cineasta galego. [Na Galipedia].
_____________

1º de Maio de 2013 - Día do Internacionalismo Proletario !!


1º de Maio de 2013
Día do Internacionalismo Proletario !!
Día Internacional da Loita da Clase Traballadora !!
Día Internacional da Solidariedade Obreira !!

Unha vez máis, este 1º de maio non hai  unidade diante da ofensiva do Capitalismo. Os gobernos dereitistas do PP, o capitalismo transnacional e financeiro seguen lexislando contra os dereitos da Clase Traballadora, ante isto as centrais sindicais non foron capaces de conseguir unha vez máis un Primeiro de Maio unitario.

Actos dos sindicatos de Ferrol:
  • A manifestación da CIG sairá ás 12 do mediodía desde a Avenida de Esteiro, diante dos locais comarcais da propia central sindical até o Cantón.

  • CCOO, UGT e USTG acuden unidas, nunha manifestación que partirá tamén ás 12 do medio día do Inferniño até a Praza do Concello.

  • A CNT de Ferrol e a CUO, participará nunha concentración conxunta no do Cantón ás 6 da tarde,
Enlaces relacionados:
Confederacións Internacionais:
__________________

Unha nova concentración, e van 145, en protesta polo perigo que supón a entrada do gaseiro "LNG Bilbao Knutsen", cargado con gas natural licuado para Reganosa


Hoxe tivo lugar unha nova concentración de protesta e denuncia ante a entrada dun novo buque gaseiro para Reganosa. Tratava-se do "LNG Bilbao Knutsen". Como ven sendo habitual, sempre que anuncian a entrada dun gaseiro, o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, convoca unha concentración sonora, a modo de alarma social, pois ao perigo da só localización de Reganosa no corazón da nosas Ría, soma-se o potencial perigo do buque gaseiro entrando polo estreito, angosto e de pouco calado canle de entrada. Para pasar máis de 24hs atracado no peirao de Punta Promontorio, descargando o GNL nos enormes tanques. Aumentando o perigo da planta regasificadora de Mugardos dun xeito esponencial.

PASO A PASO, PLANTA DE GAS FÓRA DA RÍA

  • QUE SE CUMPRA A SENTENZA DO TRIBUNAL SUPREMO XA! 
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA  !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA  !!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA   !!
Fotos: Susete'70.
_____________

luns, abril 29, 2013

Unha vez máis o Colectivo Cidadá 'Acción Directa pola Recuperación dos Espazos Públicos': custodiando o territorio, velando polo patrimonio, reivindicando emprego, denunciando o malgasto, ...


Desta vez a acción, do colectivo cidadá, desenvolveu-se en Serantes coa limpeza da Fonte e Lavadoiro de Xoane. Foi este Sábado 27 de Abril. No traballo comunitario, participaran nove persoas.

Segundo mesmo colectivo, ademais de "limpar de vexetación e sucidade este espazo, realizouse unha pequena roza nos arredores, así como procedeuse á limpeza dos desaugadoiros".

Continúan no seu comunicado, falando do malgasto en "resposta ao goberno municipal, que hai uns días adxudicou a obra da Praza de España por valor de 812.000 euros, comunicámoslles que facendo valer os nosos dereitos como contribuíntes dese diñeiro público que van malgastar, exerceremos unha presión activa para impedir que esa obra se execute. Pedimos a colaboración de toda a cidadanía de Ferrol para que nos axuden a parar este despropósito".

Fan mención á elevada taxa de desemprego que sinala o INE no informe da EPA (Enquisa de Poboación Activa)

"Pois ante a grave situación de emerxencia social que está a pasar toda a bisbarra de Ferrolterra, cunha taxa de desemprego do 32%, una das máis altas do estado, son unas obras innecesarias e de despilfarro".

O Colectivo menciona a creación de 'escolas taller':

"Ese diñeiro podería ser investido na creación de escolas taller de formación, en dar traballo a desempregados contratados directamente polo concello, e que estes realicen traballos de recuperación e posta en valor do noso patrimonio arquitectónico, espazos naturais, recuperación do parque público de vivendas de Recimíl, etc".

O colectivo convidan a toda a cidadanía a participar con eles na recuperación dos espazos públicos.

No blogue do colectivo atopa-se información adicional:
http://recuperaciondeespazospublicos.blogspot.com.es/

e-mail: recuperacióndeespazospúblicos@gmail.com

Teléfonos: 620 312 992 - 637 567 497

O seu blogue: http://recuperaciondeespazospublicos.blogspot.com.es/   é un Diario que recolle a súa traxectoria, serve de difusión de próximas accións.
_______________

XI Xornadas Libertarias 2013 - Ferrol


As XI Xornadas Libertarias de Ferrol serán entre o 29 de abril e o 3 de maio no espazo Libertario da Av. de Esteiro nº 10, baixo e terán seguinte programa:
  • 29 de abril – luns: 1º de maio, do pasado ao futuro (militantes da CNT de Ferrol)
  • 30 de abril – martes: Represión en tempo de crise (Fran del Buey – PreS.O.S.)
  • 01 de maio – mércores Apoio á manifestación do 1º de maio.
  • 02 de maio – xoves: Autoorganización social e anarquismo (membros de Unión Libertaria)
  • 03 de maio – venres: Cooperativismo: respostas comunitarias ao individualismo capitalista (Xan Martínez-Cooperativa a Xoaninha, Manolo Rivera-Asociación
  • Briante)
Tódalas xornadas serán ás 19:30 e a entrada é libre.

http://unionlibertaria.org/ul/
___________

Posición do BNG ante o Pleno Municipal de Ferrol celebrado hoxe 29 de Abril - Considera que impedir a entrada de público nos plenos só contribúe a aumentar a crispación

COMUNICADO DE PRENSA

O BNG CONSIDERA QUE IMPEDIR A ENTRADA DE PÚBLICO NOS PLENOS SÓ CONTRIBÚE A AUMENTAR A CRISPACIÓN

Ferrol 29 de abril de 2013. O Bloque Nacionalista Galego de Ferrol considera inapropiada a actitude do alcalde de Ferrol, na sesión plenaria desta mañá, e advirte que actitudes como a de impedir a libre entrada dos veciños e veciñas aos plenos van en detrimento da calidade democrática do concello e só contribúen a crispar aínda máis o ambiente social e lembra que cando impediu a entrada a veciños no pleno non existía ningunha situación de excepcionalidade que xustificara esta medida.

O BNG considera que a situación que se esta a dar na cidade de Ferrol coa presencia nos plenos de diversos colectivos sociais ten relación directa coa aplicación, por parte deste goberno municipal das directrices sinaladas desde o goberno do Estado en todos os ámbitos, unhas políticas que están a provocar consecuencias dramáticas para esta cidade como o desmatelamento do sector naval, a destrución dunha das principais riquezas do concello como é a ría, a eliminación  das conexións ferroviarias da cidade ou o aumento da débeda do concello e pago de interesés co obxectivo de rescatar aos bancos, con consecuencias terribeis para os veciños e veciñas da cidade como é unha tasa de paro do 32%.

O BNG censura a actitude colaboracionista do alcalde da cidade fronte estas situacións e lamenta que a única solución que aporte sexa aumentar a represión sobre os veciños e veciñas da cidade.

Así mesmo cremos que resulta intransixente de máis non querer aceptar os rogos formulados polo BNG pedindo que a entrada ao salón de plenos fora libre e contradí as súas propias declaracións da semana pasada nas que afirmaba que non ían a modificar as condicións de entrada as sesións plenarias.

Web BNG Ferrol:
http://www.bng-galiza.org/ferrol/

Web BNG Ferrolterra:
http://www.bng-galiza.org/ferrolterra/

Tamén estamos no facebook https://www.facebook.com/bng.ferrol ou no https://twitter.com/bngferrol

BNG-Comarcal
Rúa Naturista López Seoane, nº 13 baixo

15403 Ferrol
ferrol@bng-galiza.org
Telf.: 981 364 058
Fax: 981356 700


Enviado por:
BNG
-bng@ferrol.es-
29 de abril de 2013 17:08

___________

Posición de Esquerda Unida ante o Pleno Municipal de Ferrol celebrado hoxe 29 de Abril - Chamamento á participación no 1º de Maio

O GRUPO MUNICIPAL DE ESQUERDA UNIDA  CONSIDERA  UN DESPROPÓSITO A XESTIÓN DO ALCALDE A RESPECTO DO PLENO DE HOXE.

O grupo municipal de Esquerda Unida considera que o pleno de hoxe convocado polo Alcalde en sustitución do suspendido do 25 de abril foi celebrado en condicións non habituais e con indicacións restrictivas por parte da Presidencia para o acceso ao salón de plenos.

Non habendo causas obxectivas que así o aconsellaran e sendo de absoluta normalidade democrática o acontecido dentro e fóra do salón de plenos no momento do seu inicio Esquerda Unida se ratifica na súa decisión de abandono da sesión. Se a situación é de absoluta normalidade non pode haber lugar para ningún tipo de sobreactuación en canto á  seguridade, control de acceso ao salón de plenos e demáis. O único que se consegue é que abandonen non só os grupos da oposición senón tamén os colectivos sociais e institucións sindicais (comité de empresa) presentes por mor dunha medida, control de acceso con identificación  no acceso ao salón de plenos, totalmente inxustificada no momento en que o Alcalde -presidente decide continuar a sesión.

Esquerda Unida ten convocada unha rolda de prensa para mañá ás 11:00 horas onde explicará a súa postura diante o acontecido hoxe.

Noutro orde cousas o Grupo municipal e o Consello Local queren facer un chamamento conxunto aos traballadores e traballadoras da comarca á participación activa nas manifestacións e actos convocados polas organizacións sindicais de clase para o mércores. Hoxe é maís necesaria que nunca a presenza da clase traballadora na rúa, a recuperación do carácter combativo e reivindicativo da xornada festiva do primeiro de Maio e a súa impronta internacionalista. Contra o capital internacional e o seu aumento d escala en canto poder e acción, aumento de escal na conciencia e no saber facer da clase.

Esquerda Unida  convida a todo o pobo traballador a acudir aos seus actos festivos, formativos e reivindicativos no primeiro de maio; invitamos a toda á cidadanía a sumarse para formar parte da rebelión cívica contra o sistema actual de connivencia financieira e política que afunde a maioría social. Mañá martes na sede da rúa do Sol pase do documental “Os mártires de Chicago” e conferencia coloquio a cargo de Bernardo Máiz. O mércores, 1º de maio, saída en grupo con bandeiras e parafernalia republicana cara as manifestacións.

Grupo Municipal de Esquerda Unida.
Consello Local de EU.

Ferrol a 29 de abril de 2013

Esquerda Unida - Ferrol
Rúa do Sol 124 entrechán esquerda, Ferrol
eu-ferrolterra@esquerdaunida.org
eu-ferrolcomarca@esquerdaunida.org

facebook
http://www.esquerdaunida.org/ferrol.html
http://www.esquerdaunida.org/


Enviado por:
Ferrol Esquerda Unida
-eu-ferrolterra@esquerdaunida.org-
29 de abril de 2013 14:18
______________

De novo outro buque gaseiro, o LNG "Bilbao Knutsen", cargado con LNG/GNL para a ilegal e perigosa Reganosa, anuncia a súa entrada na Ría de Ferrol para este Luns 29 de Abril - Diante deste anuncio o Comité Cidadán de Emerxencia convoca, o mesmo día, unha concentración sonora en Ferrol


CONCENTRACIÓN SONORA EN FERROL,
NA PRAZA AMADA GARCIA
DIANTE DO EDIFICIO DA XUNTA
ÁS 8 DA TARDE, DO LUNS 29 DE ABRIL

O gaseiro "LNG Bilbao Knutsen", é un buque de grande porte, de 284,4 metros de eslora por 42.53 de manga, 25,40 de puntal e un calado de 12,30 m; cargado con miles de toneladas de GNL/LNG, para a ilegal e perigosa Reganosa; ten anunciado a súa entrada na Ría de Ferrol, para este Luns 29 de Abril de 2013. Esta entrada dun buque cargado con gas natural licuado para Reganosa, supon xa a 145, desde que o fixera o LNG "Galicia Spirit" en Maio de 2007.

Diante do aumento da ameaza contra a seguridade e a vida, que supón a entrada do buque gaseiro, xunto á propia instalación da Planta de Gas en Mugardos, o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol convoca unha acción de protesta e denuncia, consitente nunha Concentración Sonora, o mesmo Luns, ás 8 da Tarde, en Ferrol, na Praza Amada Garcia, diante do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia.

Esta é a vinte e dúas entrada que se produce despois de ditada a Sentenza polo Tribunal Supremo, onde a planta xa foi declarada ilegal, en sentenza inapelábel.

Tras a sentenza do Tribunal Supremo, que declara ilegal a localización de Reganosa, temos que esixir o fin desta ameaza e deste malgasto de cartos públicos. Temos que esixir o seu peche definitivo.

PASO A PASO, PLANTA DE GAS FÓRA DA RÍA
  • QUE SE CUMPRA A SENTENZA DO TRIBUNAL SUPREMO XA! 
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA  !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA  !!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA   !!

10 razóns para preguntar-se ... Por que Reganosa ten que saír da nosa Ría e das nosas Vidas ?


Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
@ComitCEmerxenc


Información baseada na enviada polo:

Comité Cidadán de Emerxencia
-comitecidadan@gmail.com-
28 de abril de 2013 11:33
_______________

sábado, abril 27, 2013

Grandolando en defensa do ensino público - O Grândola en Vigo, no IES de Chapela - Vídeo


O 25 de abril de 2013 a comunidade educativa do IES de Chapela pechouse desde as 18:00h até as 10:00h do día seguinte na defensa do ensino público e en contra do proxecto de LOMCE, unha lei antieducativa, elitista, centralista e segregadora. Fronte a todo isto grandolamos.


http://youtu.be/rEOvlf0x1hs


____________

Presentación en Redes de 'Betula' Asociación para a Custodia do Bosque Atántico - Hoxe Sábado 27 Presentación e mañá Domingo 28 de Abril Roteiro

A asociación BETULA de custodia do bosque atlántico inicia a súa actividade.

Hoxe  sábado 27 de abril, ás 7 da tarde, esta asociación organiza unha xornada de presentación n'A Tenencia de Redes e o domingo 28, ás 10 da mañá, un roteiro polos termos municipais de Mugardos e Fene.

Ven de constituírse nas comarcas de Ferrol e Eume a asociación BETULA para a Custodia do Bosque Atlántico, unha asociación que procura o coñecemento, a conservación e valorización do Bosque Atlántico en Galicia.

Nela xúntanse xentes preocupadas pola perda dos valores naturais do territorio galego que, primeiro, consideran insuficiente o desempeño que as diferentes administracións públicas fan das políticas medio ambientais, forestais, territoriais e urbanísticas no eido da conservación do bosque atlántico.

Ademais, son plenamente conscientes de que só dende unha ampla concienciación cidadá en torno ao coñecemento dos seus valores poderase nun futuro abordar unha xestión sustentable destes espazos de grande interese natural e paisaxístico, e mesmo patrimonial.

Para acadar estes obxectivos esta asociación usará a custodia do territorio como medio, entendida esta como o conxunto de estratexias ou  técnicas xurídicas a través das cales se implican as persoas propietarias e usuarias do territorio na conservación e uso dos valores e os recursos naturais, culturais e paisaxísticos.

Para marcar o inicio da súa actividade, o vindeiro sábado 27 de abril, a partir das 19:00hs, celebrarase un acto acto de presentación n'A Tenencia de Redes, no que se presentará a Asociación cunha disertación sobre o que é a custodia do territorio e a proxección de tres curtas documentais.

Ao día seguinte, domingo 28 de abril, desenvolverase un roteiro que discorrerá, a partir das 10 da mañá, pola marxe sur da ría de Ferrol, entre a Enseada da Barca e a Ribeira de Maniños, e pola tarde polo curso baixo do río Baa, ata a súa desembocadura no Seixo.


PRESENTACIÓN E PROXECCIÓNS


Día: Sábado 27 de abril do 2013.
Hora: ás 19:00hs.
Lugar: A Tenencia (Redes, Ares).
  • Presentación.
  • Ponencia sobre a custodia do territorio.
  • Proxeccións:
    • O monte é noso (Llorenç Soler, 1978, 33´),
    • En todas as mans (Diana Toucedo, 2012, 7´)
    • Los nuevos custodios del territorio (EFEverde, 2013, 4´)
  • Coloquio.

ROTEIRO

Día: Domingo 28 de abril do 2013.
Saída: ás 10:00 da enseada de A Barca (Mugardos).
Distancia: 9 Km. (faráse unha parada para comer).


Par contactar e máis información:

Correo-e:
custodia.betula@gmail.com

No facebook:
https://www.facebook.com/pages/Asociaci%C3%B3n-para-a-custodia-do-bosque-atlantico-Betula/455456324544942

Evento no facebook
:
https://www.facebook.com/events/289827247818227/

Anexo de interese:
Ver ou baixar un Cartaz en formato -jpg
(Con mapas da situación do local de presentación en Redes e do percorrido do Roteiro, con explicacións detalladas).

_______________

Este Sábado 27 de Abril, Acción Directa no Lavadoiro de Xoane - Participa

Acción Directa no Lavadoiro de Xoane.

As compañeiras e compañeiros do Colectivo Cidadán 'Acción Directa de Recuperación dos Espazos Públicos', continuan coas súas accións reivindicativas. Desta vez van desenvolver o traballo comunitario no Lavadoiro de Xoane.

Quen queira participar, a concentración terá lugar ás 09:30hs n'A Malata, cafetería de FIMO. Café e Coordenación. Para logo desprazar-se até o Lavadoiro de Xoane.

Convidan a toda a cidadanía a participar con eles na recuperación dos espazos públicos.

No blogue do colectivo atopa-se información adicional:
http://recuperaciondeespazospublicos.blogspot.com.es/

e-mail: recuperacióndeespazospúblicos@gmail.com

Teléfonos: 620 312 992 - 637 567 497

O seu blogue: http://recuperaciondeespazospublicos.blogspot.com.es/   é un Diario que recolle a súa traxectoria, serve de difusión de próximas accións.
_____________

Na véspera de 1º de Maio, 300 traballadores de Blanglades morren no derrumbe dunha fábrica.

Mais de 300 mort@s, miles de ferid@s e máis de 1000 aínda baixo os cascallos, é o balanzo do derrubamento "anunciado" dunha fábrica textil de Banglades de oito andares.

A reacción de ira popular, con centos de miles de traballadoras e traballadores que está mostrándose nas rúas, está sendo esmagada por intervencións da  policía con balas de goma e gases lacrimóxenos.

As organizacións dos traballadores e traballadoras desta fábrica, tiñan denunciado as gretas que presentaba o edificio, desde o pasado martes dezaseis de abril. As súas denuncias non foron escoitadas.

A traxedia mostra a cara oculta das multinacionais textis que son producto de explotación e inseguridade laboral. A marca MANGO, é unha das vinculadas a esta fábrica.


actualidad.rt.com




___________________

xoves, abril 25, 2013

O pobo indignado de Ferrol, paraliza o pleno do concello - Vídeos


Traballadores e traballadoras de Navantia; afectad@s polas preferentes; trabalhador@s de FIMO, Dependencia e CAMF; Rede de Apoio Mutuo e STOP Desafiuzamentos e afectadas pola non entrega  das vivendas de Recimil; Marcha Mundial das Mulleres ... coincidiron no Pazo Municipal do Concello para mostrar a súa desafección co goberno municipal do Partido popular. Estaba previsto que no pleno intervirá unha representante do colectivo de persoas afectadas en espera de vivenda de Recimil. Ao irrumpir o alcalde e concelleiros e concelleiras do Partido Popular, a indignación rebordou e impediu que se puidera celebrar o pleno.





_______________

Grândola no Concello de Ferrol - Vídeo - 25 de Abril de 2013



O Alcalde e os concelleiros do Partido Popular abandonan o pleno do concello de Ferrol pola protestas dunha multitude de STOP Desafiuzamentos, Afectados polas preferentes e traballadores da FIMO e Navantia. Os cidadáns cheos de lexitimidade, empodéranse e cantan o "Grandola Vila Morena".


http://youtu.be/AO6XrGg9U8w


Canle de: Carlos Vidal.
_________________

sábado, abril 20, 2013

Día Mundial da bicicleta e Día Internacional da Terra -


Dia 19 de abril día Mundial da bicicleta e 22 de abril día Internacional da Terra


O 19 de abril celébrase o Día Mundial da Bicicleta co obxectivo de promover este medio de transporte e chamar a atención sobre os dereitos dos ciclistas.

As cidades de todo o mundo están cheas de coches. O seu uso indiscriminado xera contaminación, crea desigualdade e individualiza.

A bicicleta preséntase como un medio de locomoción alternativo económico e ecolóxico: é beneficioso para a nosa saúde en todas as idades e respectuoso co medio.

Tanto dentro da cidade coma en ámbitos rurais o uso da bicicleta é o catalizador dunha vida máis saudable nunha sociedade responsable.

Adega (Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza)  na bisbarra de Ferrol anima aos cidadáns de Ferrolterra a sumarse á iniciativa de promover o uso da bicicleta, e a sumarse ás iniciativas que se levan a cabo en relación con este evento. En concreto o próximo día 21 de abril celébrase unha marcha ciclista en Caranza, promovida pola A.VV. de Caranza barrio e polo Club Ciclista Ferrol a que animamos á cidadanía a participar.

Tamén dende Adega se solicita aos concellos da bisbarra, o incremento nos puntos de uso de préstamo de bicicletas ou instalar, no seu caso, os devanditos puntos, así como facilitar a interconectividade entre os puntos de préstamo de bicicletas de diferentes concellos.

Ademáis dende Adega anímase á cidadanía a apoiar todas as iniciativas que diferentes colectivos e asociacións levan adiante estes días en conmemoración do Dia Internacional de la Terra o próximo dia 22 de abril.

Ferrol 18-4-2013. .
ADEGA-Ferrol
adegatrasancos@adega.info
angaji@yahoo.com
Fdo. Antonio García Jiménez
Vogal de Adega

Nota. Información adicional:

http://www.ite.educacion.es/es/inicio/noticias-de-interes/786-22-de-abril-dia-internacional-de-la-tierra

http://www.ite.educacion.es/es/inicio/noticias-de-interes/784-19-de-abril-dia-mundial-de-la-bicicleta

www.adega.info

Enviado por:
Antonio Gª
-angaji@yahoo.com-
18 de abril de 2013 18:15

_________________

A dez días do primeiro de maio, a loita obreira do naval ferrolán comeza a quentar-se, as rúas de Ferrol entoaron un canto de rebelión, fronte a tanta agresión


Mentiras, manipulacións, falsas promesas, recortes, ... están-se acumulando moitas agresións contra o sector obreiro do naval ferrolán. Máis de dous mil douscentos despidos nos últimos meses. O empobrecemento da clase traballadora de Ferrol Terra esta-se acelerando. Un desemprego galopante e un futuro desolador.  A loita obreira e popular é fundamental. Hoxe, 19 de Abril de 2013, as rúas de Ferrol entoaron un canto de rebelión, fronte a tanta agresión.

Fotos Susete'70.
_____________

venres, abril 19, 2013

Unha nova concentración co accidente de Texas ao fondo - Vídeo

O accidente coa explosión da fábrica de fertilizantes en Texas, estivo presente no discurso que Manuel A. Rodríguez Carballeira "Lalán", realizaba onte ao remate dunha nova concentración en protesta por unha nova entrada ilegal de gaseiro.

Lembrou tamén a orixe da localización da planta, que non foi outro que un "pelotazo urbanístico" do Grupo Tojeiro, ao abeiro dos Gobernos de Fraga. Tamén se sinalou os novos intentos de legalizar a planta após cinco anos de funcionamento, por parte do goberno municipal de Mugardos e a propia Xunta.



________________

xoves, abril 18, 2013

De fondo Reganosa: Os accidentes ocurren, e non son por casualidade - Traxedia nuna fábrica de fertilizantes de Texas - Explosión en Texas: "Foi como unha bomba nuclear"


Comezamos esta noticia co titular "De fondo reganosa ...". É unha chamada de atención, sobre a localización de Reganosa dentro da Ría de Ferrol, encostelada a un complexo petroquímico (Forestal del Atlántico e Imegasa) e unha planta de coxeneración eléctrica, todo un despropósito instalado a poucos metros de núcleos de poboación. De dez empresas que na Galiza necesitan, pola súa perigosidade, un plano de emerxencias exterior, tres atopan-se no concello de Mugardos, en Punta Promontorio. Desde 1999 o Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, ven protestando e denunciando ante esta situación de perigo potencial que aumenta exponencialmente, sempre que entra un buque gaseiro cargado con gas natural licuado (GNL/LNG), polo estreito, sinuoso e de pouco calado canle da Ría de Ferrol. Para posteriormente pasar máis de 24hs descargando, o gas liquido aos enormes tanques entronados na ribeira da marxe sur da Ría. Hoxe mesmo un deses buques gaseiros, o "LNG Akwa Ibom", vai entrar na marea da tarde na nosa Ría.


Unha gran explosión nunha planta de fertilizantes preto de Waco, no estado de Texas (USAmérica).

Houbo varias persoas mortas e centos resultaron feridas.

Segundo as axencias de noticias, confirmouse que hai 172 persoas hospitalizadas: 24 delas en estado crítico, de 38 a 40 graves, e outras 23 están de camiño aos hospitais locais.

A explosión ocorreu en West, un pobo de case 3.000 habitantes situado a uns 130 quilómetros ao sur de Dallas e 32 ao norte de Waco. As autoridades de Texas instan á veciñanza de West a abandonar a localidade inmediatamente.

De acordo coas primeiras informacións dispoñibles, varias das persoas feridas atópanse en estado crítico trala explosión, que foi descrita por algúns medios como "unha enorme bóla de lume de case 100 metros de altura", á que lle seguiu un enorme apagón.

Segundo medios locais, a explosión produciuse ás 19:50, hora local, e algunhas persoas quedaron atrapadas nunha residencia de anciáns situada preto da planta que quedou totalmente destruída. Así mesmo, informan de que algúns residentes atópanse na mesma situación noutro edificio.

Un incendio e varias potentes explosións arruinaron a planta de fertilizantes. "Foi como unha bomba nuclear", declarou o alcalde do veciño municipio de West, Tommy Muska, quen sobrevoou en helicóptero a zona da catástrofe.


Amplo reportaxe na cadea de TV RT (crónica, testemuños, fotos, vídeos):
http://actualidad.rt.com/actualidad/view/92094-explosion-fertilizantes-texas-eeuu-heridos

Vista aérea de Punta Promontorio


___________