mércores, xullo 24, 2013

A importancia da prevención, ... Por Xaquín Campo Freire - Unha protesta, unha denuncia, unha chamada á reflexión sobre a inxusticia e o que pasa intramuros - Terceira entrega

Terceira entrega de Xaquín Campo Freire, unha opinión sobre o cárcere, o modelo penitenciario e o inxusto sistema no que vivimos. Unha denuncia, unha protesta, unha chamada á conciencia colectiva, para a reflexión do que pasa intramuros e os obxectivos teóricos de reinxerción, rehabilitación e resociabilización.

"Mellor que laiarse e atender a tempo"


A IMPORTANCIA DA PREVENCIÓN

Por Xaquín Campo Freire [*]
24.07.2013

O mellor cárcere, o que mellor funciona, é aquel no que non nunca se entra, debido a que a sociedade actúa previamente na educación, sanidade, cohesión social, axuda familiar, solución adecuada de conflitos nos hábitat de cada grupo social. Cando se traballa adecuadamente na erradicación das diversas pobrezas, da violencia, da violación, dos desordes socias como poden seren as desestructuracións persoais, familiares, grupais, sociais, etc. Iso chámase prevención.

As penas privativas de liberdade e as medidas de seguridade estarán encamiñadas cara a reeducación e reinserción social e non poderán consistir en traballos forzados". (...) (Constitución Española. art. 25, § 2).

Rehabilitar. Reinserir (reinsertar). Resociabilizar. A resociabilización, a rehabilitación, como indica o prefixo reduplicativo re-, supón que previamente houbo unha sociabilización e unha habilitación adecuada, axeitada e personalizada. Iso é cometido da sociedade, de todos e cada un de nós.

O cárcere é un lugar de condena. Non é un centro pedagóxico. Os funcionarios fan o que poden. Conseguen que os reclusos se adapten ao cárcere e non vivan nun inferno. Mas para o resto da sociedade aquilo é un almacén de residuos contaminados que nin queremos reciclar. Do cárcere non queremos nin que nos falen. E dos presos?

De verdade que na sociedade que formamos pasaríamos a ITV desta nosa elemental responsabilidade? “Vale máis previr e prever, do que laiarnos e lamentar".

Esta é a mellor axuda que se pode organizar. A PREVENCIÓN. E por aquí pasa o primeiro exame de querermos aprobar ese artigo da Constitución: Que tipo de sociedade estamos a crear, animar e constituír? Porque, aquí están os comezos da fábrica do xanto e o tear das lágrimas, que tan dramaticamente describiu Miguel Hernández.

O cárcere é para os pobres. Se consultamos calquera bibliografía axiña nolo mostrará. Se visitamos un centro penitenciario e indagamos na procedencia dos reclusos veremos que na súa orixe están as “villas miseria”, os grupos de “casas baratas”, os burgos dos diversos chabolismos, as “cidades sen lei”, como eles mesmos lles din, etc.

Ou é que nas zonas dos ricos das cidades ou dos grandes hacendados non delinquen? “Aquí estamos los que robamos poco. Si robásemos mucho, tendríamos muy buenos abogados y todavía nos sobraría mucho para seguir viviendo bien”. Estámolo a ver nestes tempos. Incluso o cárcere non é igual para todos, por moito que digan que si.

Tamén hai un moi grande continxente de persoas con problemas psiquiátricos. E o cárcere non é o lugar adecuado para eles nin para o seu tratamento médico. Pero é o que lles ofrecemos desde a sociedade. É isto xusto e consonte coa dignidade humana? Nin que dicir ten como están e como saen de aquí. (Se chegan a saír). Moitos deles terán SIDA, serán consecuencia das drogas, (enfermos ao fin), onde se lle agrava o seu problema cada día que pasa.

Tamén aí está toda a inmigración clandestina, que buscan vivir e chegan indocumentados. O Papa acaba de denunciar isto na visita á illa de Lampedusa. A situación dos CIEX é moito peor do que a dos cárceres, cando o único delito foi entrar en España ilegalmente. Preguntémonos: E iso merece eses confinamentos, amoreados e amontoados, neses “centros de internamento para extranxeiros” sen normas, nin posibilidades de defensa, sen recursos nin humanos nin xurídicos? Por que o teñen todo tan caladiño? Pouca xente sabe disto. Tanto que ao Cardeal Rouco preguntáronlle, hai uns días, se non debía facer algo parecido ao Papa polos nosos CIEX e denunciar evanxelicamente esas inxustizas. Respondeu que non sabía que pasase nada nas illas Cies de Pontevedra. Un pastor da Igrexa Española debería estar ao tanto desta angustia humana de tantos pobres aí recluídos, xa por anos, e facer algo a prol deles. Iso indica tamén o secretismo no que se desenvolve toda esta situación de inxustiza colectiva que tamén é cousa e causa de todos nós. Son seres humanos sen recoñecérenselles os dereitos humanos. Xa sei que non é igual que Guantánamo, como me refungou alguén. Pero hai similitudes abondo que están aí e esas non se poden negar.

Coa que está a caer coas supresións na sanidade, na educación, nos servizos sociais básicos, non estamos enchendo os cárceres xa a prazo de inmediato? E quen son neste caso os causantes da delincuencia? Poderiamos pór nomes? De verdade que a prevención é unha preocupación social nestes intres? Preferimos a represión pura e dura que non salva a ninguén e si causa desgrazas que logo xa non terán rehabilitación. Cadea perpetua revisábel (a peor), dixeron Trillo e Gallardón. E a sociedade dicimos: Moi ben. Como nos movemos cando se trata dun dos nosos: corremos, desculpamos, salvamos. E facemos ben. Pois, daquela, “coma un irmán che falo”. Por que non empezamos, coma na medicina, por unha boa loita seria, integral e integrada das accións preventivas?”.

Da resociabilización e da rehabilitación falaremos proximamente.

Fonte da Cruz, Narón, a 20 de Xullo de 2013

[*] Xaquín Campo Freire [Xaquín da Roca],  Narón 1937, é un relixioso galeguista. Graduado social, ATS pola Universidade de Santiago de Compostela, a diplomatura en Xerontoloxía Social pola Universidade Complutense de Madrid e é licenciado en Teoloxía Pastoral Sanitaria, pola Universidade Camillianum de Roma dende 2005. É membro do consello de redacción da revista Encrucillada así como membro ordinario da AELG. Traballou de enfermeiro no PAC de Fene e de capelán de Residencia de Anciáns. Na actualidade é director do Centro de Acompañamento e Relación de Axuda e da Escola de Saúde e Centro de Escoita Activa Mons. Araúxo.

Enviado por:
Xaquin Campo Freire
-xaquinderoca@gmail.com-
22 de julho de 2013 11:34
Mellor que laiarse e atender a tempo.
Velaí a importancia dunha boa prevención.
Xa sei que estou a falar de grandes utopías.
As utopías polas que se loitaron son logo as únicas que salvan.
Que teñas boas vacacións.
Xaquín Campo Freire.

_______________

Entregas anteriores sobre o Cárcere:

Reahabilitar, reinserir, resociabilizar (II), ... Por Xaquín Campo Freire .
Aquel home xa non era de ninguén, era de ningures, ... Por Xaquín Capo Freire.
____________________________

martes, xullo 23, 2013

Congreso fundacional de Syriza, ... Por Amelie Poinssot (Mediapart) e Stathis Kouvélakis (Contretemps) - Artigos de moito interese para os procesos políticos que estamos vivindo na Galiza


Syriza acaba de celebrar o seu Congreso fundacional que marca un punto de inflexión na evolución desta, até o de agora, coalición electoral que acaba de constituírse como partido unificado nun contexto político, externo e interno, preñado de contradicións. Os artigos de Amelie Poinssot (Mediapart) e Sthatis Kouvélakis (Plataforma de esquerdas" de Syriza) permítennos achegarnos ao que deu de si este congreso.


Os múltiples desafíos da nova Syriza

O 12 de xuño de 2012, Syriza fíxose coa segunda praza nas eleccións lexislativas. O 27% dos votos e os 72 escanos obtidos na Asemblea Xeral de Grecia, foron toda unha sorpresa en Europa. Co paso do tempo, a sorpresa creceu máis aínda: segundo os institutos de sondo, a esquerda radical oscila entre o 20 e o 28% de intención de voto, pisándolle os talóns a Nova Democracia (partido no poder). Estes resultados son tanto máis sorprendentes despois de que, desde a súa creación en 2004, Syriza non lograra pasar mais que do 4% ao 5% nas eleccións. Aínda que unha parte deste éxito electoral pode ser interpretada como unha forma de rexeitamento ás políticas de austeridade, o certo é que en só unha década esta formación, malia as súas contradicións internas ligadas á súa constitución, destacou no escenario político grego. Syriza está composta, orixinalmente, por unha coalición de diversas formacións da esquerda e da extrema esquerda, de ex-comunistas prol-europeos, maoístas, trotskistas e, tamén, por ecoloxistas radicais: unha constelación que foi obxecto de diversas críticas por parte das súas detractores.

Con todo, estes días Syriza sufriu un cambio de imaxe: a esquerda radical realizou o seu "congreso fundacional" na metrópoles ateniense, no que os seus diferentes compoñentes disolvéronse para fundar unha nova estrutura, a "Syriza-EKM" (EKM siglas en grego de "Fronte Social Unitario"). Unha etapa decisiva na historia deste novo partido, xa que todos os seus compoñentes acordaron un programa político común, uns novos estatutos, unha imaxe común cara ao exterior máis homoxénea, máis coherente co seu electorado e fronte aos seus adversarios. Durante catro días, no centro de congresos de Palio Phaliro, a pouca distancia do Pireo, 3.500 delegad@s intercambiaron puntos de vista antes de votar a declaración de principios do partido, a elección dun novo comité central e a reelección de Alexis Tsipras para a presidencia.

Nesta declaración de principios, Syriza reafírmase nos seus fundamentos, "un partido fundado sobre o pensamento marxista e a longa historia do pensamento emancipatorio, que trata de avanzar tendo en conta todo este importante aporte teórico", e nos seus obxectivos: "cambio democrático do sistema político, organización dunha sociedade baseada na propiedade e a xestión social dos medios de produción, acabar coa dominación das forzas neoliberais e anulación dos memorandum de austeridade". Aquí atopamos as grandes liñas do seu programa, a saber, a paralización da privatización dos servizos públicos, a garantía do acceso a bens comúns fundamentais como a auga, a educación, a sanidade, ... A instauración dunha renda básica, e axudas para toda a xente desempregada do país (actualmente a duración máxima de indemnización por desemprego é dun ano para quen traballen a xornada completa).

Para financiar todo isto, o partido propón a posta en marcha dun novo sistema fiscal, máis xusto e eficaz, que afectaría ás fontes de riqueza até agora protexidas, como as propiedades da Igrexa, así como relaxar a presión presupuestaria que está padecendo Grecia a través dunha renegociación da súa débeda co obxectivo de anular unha parte e poñer en moratoria o resto.. De forma máis xeral, o partido defende unha política de recuperación, baseada no aumento do gasto social e o apoio á produción, en particular no sector agrícola, seguindo unha política de protección do medio ambiente e de desenvolvemento sostíbel.

Entre as e @s delegad@s, a maior parte veñen da vella garda da esquerda grega. Pero tamén atopamos a mozas e mozos militantes. Syriza contaba con 14.000 membros antes das eleccións do ano pasado... Hoxe conta con máis do dobre: 35.000.

Athina Arvaniti daqueles que se uniron a Syriza logo das eleccións: "Eu atopei en Syriza ao único partido que permitiría cambiar as cousas, dar a volta ás políticas de austeridade e baterse por unha sociedade máis igualitaria, máis xusta. Non é que me recoñeza en todas as posicións do partido, pero é onde atopo unha razón para a loita e para a esperanza". Athina Arvaniti foi activista durante moito tempo nos movementos sociais. Reside no municipio portuari de Perama (antigo buque insignia do sector naval grego hoxe en creba). Formou parte das asembleas de base do seu barrio, un colectivo construído a partir da experiencia do movemento Indignados fai dous anos, e que traballa na recolleita e distribución de alimentos para axudar a decenas de familias necesitadas, mentres lles animan a loitar contra a política de austeridade.

Moi presente nas manifestacións, esta nai de familia non militara xamais nun partido político. Para ela, a súa adhesión a un partido non é un fin en si mesmo: "Aínda hai moito traballo que facer, fai falta que a xente se apropie do combate da esquerda, fai falta que a xente comprenda que debe mobilizarse e ¡deben facelo primeiro por si mesmos! Para isto, fai falta tamén que os membros e cadros do partido non se limiten ás palabras e estean máis presentes nas organizacións, os movementos, ... Syriza debe participar ademais nos procesos sociais".

Si Athina chama a unha maior presenza sobre o terreo, os membros de Syriza están, en realidade, moi implicados nos colectivos de solidariedade creados en numerosos barrios da metrópoles ateniense e noutras cidades do país. Algúns militantes impulsaron estruturas autosuxestionadas, como os dispensarios de medicinas básicas de Tesalónica: o partido non fixo publicidade disto, pero cada vez hai máis xente traballando sobre o terreo. Por encima de todo, o que se trata de cambiar é o seu tecido de simpatizantes: "O voto a Syriza era esencialmente urbano", explícanos o portavoz do partido, Panayotis Skourletis. "Agora, por primeira vez na historia, temos membros do partido nas zonas rurais. E os núcleos do mesmo crecen nas pequenas cidades de provincia". No sector de Corinto e a súa contorna, por exemplo, o partido conta hoxe con sete seccións, fronte a unha única coa que contaba fai un ano. En Arta, no noroeste do país, hai cinco seccións cando fai un ano só había unha.

Toda esta ola de adhesións, aínda que alegra aos membros históricos do partido, suscítalle, evidentemente, novos desafíos: estes novos militantes non teñen o mesmo pasado político, algúns veñen do Pasok (partido socialista) ou do KKE (partido comunista), outros apenas están politizados ... Moitas identidades diferentes poden influír na liña do partido. Se impune igualmente a pregunta sobre a súa representatividade: até o congreso, cada formación que compoñía Syriza tiña dereito a veto, o que excluía do proceso de decisión a todos estes novos militantes non membros de partidos preexistentes a Syriza. Aínda máis, os dirixentes asumían unha dobre función: eran ao mesmo tempo cadros na súa formación de orixe, e cadros no seo das instancias de Syriza.

"Por razóns funcionales, pero tamén por razóns democráticas, había que reformar os estatutos, explícanos Natacha Theodorakopoulou, membro do comité central, reelixida no congreso. O obxectivo é chegar a ser un partido máis representativo e mellor organizado. Isto non impide que sigamos sendo unha esquerda plural: as diversas tendencias continuarán existindo no partido?. Para o politólogo Georges Contogeorgis esta refundación ten tanto de cambio como de salto cara a adiante: ?Aínda que as organizacións compoñentes de Syriza son oficialmente disoltas, estas van seguir existindo no interior do partido, explícanos este universitario, moi crítico co sistema político grego. A mentalidade e a orientación de Syriza non vai cambiar fundamentalmente".

Entre as tendencias atopamos á "Plataforma de Esquerda" de Panagiotis Lafazanis. Nas reunións preliminares ao congreso, en decembro pasado, remarcou a necesidade dunha moción, apoiada pola cuarta parte dos delegados, que se caracterizaba por un programa económico máis radical que o que marcaba a liña maioritaria, e que non excluía, por exemplo, a saída da zona euro. Nesta ocasión presentou catro enmendas á declaración de principios do partido; enmendas que, aínda que non foron apoiadas pola maioría, si deixaron a súa pegada, por exemplo, no non recoñecemento da débeda e na proposta dunha negación absoluta a pagala: estas propostas transcenderon máis aló das súas propias filas. O domingo, para a elección do comité central, a lista da "Plataforma de esquerda" obtivo o 28% dos votos, conseguindo unha representación nada desdeñábel no seo do comité central.

Entre as correntes minoritarias, as opinións son, de feito, máis variadas sobre a nova forma de Syriza, algunhas ata profundamente contrarias: "Esta é unha tentativa de control, de centralización en detrimento do pluralismo que nos enriquecía". Repróchaselle a Alexis Tsipras o facer durante os últimos meses un discurso centrado máis nas organizacións que nas cuestións políticas, e de querer evitar as cuestións delicadas, por exemplo, a moeda única ou da negación do pago da débeda: "Até onde debe negociar Grecia o pago da débeda" Até alcanzar o escenario chipriota? Até que a débeda deteña o financiamento? O partido non di nada?, apunta Lafazanis. Os compoñentes reticentes á autodisolución, como o partido de Manolis Glezos, membro do Parlamento e da resistencia grega, experimentaron un forte crecemento nos últimos meses.

Alimentado polo medo de ver a Syriza transformarse nun partido monolítico e polos desacordos coa estratexia de Tsipras, as críticas multiplicáronse nas filas do partido, pero tamén entre os seus electores. Tsipras vai decepcionando desde que durante este inverno multiplicase as súas intervencións no estranxeiro e en diversas institucións internacionais: mantén un dobre discurso, radical en Grecia, pero moi centrista no exterior.

Outros, en cambio, defenden o rol que Syriza debe xogar no estranxeiro. É o caso da deputada Rena Dourou, convencida de que este congreso fundacional é internacional: "Grecia foi a cobaia da austeridade a nivel europeo, hoxe debe converterse no modelo dunha estratexia radical en términos de democracia e xustiza social". Numerosos delegados estranxeiros estiveron presentes no Congreso, por exemplo, procedentes do Front de Gauche francés...

Pero internamente, a cuestión dunha estratexia europea parece unha cuestión pouco importante no seo de Syriza, até cando estamos cada vez máis perto das eleccións de 2014. "¡Podemos ter eleccións antes!", teme Natacha Theodorakopoulou. De feito, as cuestións nacionais son múltiples, e hoxe tamén presionan: despois da pechadura brutal e unilateral da televisión pública o mes pasado, o goberno prepárase para votar no parlamento, a finais da semana, unha lei para aprobar, entre outras cousas, o despedimento de 4.000 funcionarios e a transferencia doutros 12.500. Así, os sindicatos do sector público e do sector privado convocaron unha folga xeral para mañá.

O xoves espérase ao ministro alemán de finanzas Wolfgang Schäuble, e o venres débese votar a lei para a creación dun novo medio audiovisual público que bloquea a entrada do persoal da antiga ERT... Fronte a un Goberno que non conta mais que co apoio de 155 deputados sobre 300, a esquerda radical debe xogar o seu rol como primeiro partido da oposición, e Alexis Tsipras debe reclamar, xa, a convocatoria de novas eleccións.

Pero Syriza non poderá evitar, tarde ou cedo, a delicada cuestión das alianzas políticas: por si mesma, e aínda cando as estimacións de voto son altas, non obtería a maioría necesaria. Á esquerda do Pasok, non hai máis nada que o ortodoxo partido comunista -hostil a calquera achegamento á esquerda radical- e Dimar ("Esquerda democrática"), nada fai tres anos dunha escisión... de Syriza.

15 de Xullo de 2013

Amelie Poinssot (Mediapart)

http://www.mediapart.fr/journal/international/150713/en-grece-lles-multiples-defis-du-nouveau-syriza


9+1 notas sobre Syriza tralo seu congreso fundacional

1. O congreso de Syriza desenvolveuse nun contexto de inestabilidade política crecente como consecuencia da crise que seguiu á pechadura da radiotelevisión pública (ERT) polo goberno de Antonis Samaras e a saída dese goberno dunha dos seus tres compoñentes (o partido da Esquerda Democrática -DIMAR). O novo goberno bipartito da Nova Democracia e o PASOK xa non pode contar máis que cunha maioría parlamentaria moi estreita (153 votos de 300), como mostrou a votación no Parlamento do 17 de xullo sobre o novo paquete de recortes presupostarios na función pública. Hai máis: a amplitude da reacción popular á pechadura de ERT marcou o fin da relativa apatía que reinaba na fronte social desde a votación do precedente Memorándum en novembro pasado. O bloque no poder sae indubidabelmente debilitado desta proba de forzas. A caída do goberno actual baixo a presión popular aparece como un obxectivo máis realista que fai algúns meses. Con todo, falta cruelmente unha estratexia e unha táctica que aborden frontalmente a cuestión.

A posición de Syriza segue estando desde este punto de vista a un nivel declarativo, marcado pola distancia entre unha retórica de conflito, pero vaga, e a liña concretamente seguida en momentos craves do enfrontamento social do último período (folgas abortadas ou rotas no metro, os estibadores e o ensino secundario debido a medidas requisitorias adoptadas polo goberno). En cada unha destas ocasións, a dirección de Syriza deu probas dunha gran prudencia, evitando todo obxectivo de desenvolvemento da protesta e culminando coa retirada do apoio á folga dos ensinantes que con todo estaba aprobada por máis do 90% en Asembleas excepcionalmente masivas.

2. Ao anunciar o congreso do partido en mayo, a dirección buscaba un único obxectivo: facer da constitución de Syriza como partido unificado a ocasión para "tomar as rendas", co obxectivo de marxinar á oposición interna e estabilizar unha forma partidaria en ruptura con aspectos decisivos da cultura política e organizativa da esquerda radical. Por dicilo doutra forma, o obxectivo era chegar moi rápidamente a unha "forma partido" tallada a medida para ancorar nas realidade organizativa unha liña de "recentramiento" que a dirección prosegue encarnizadamente desde o outono de 2012 -liña que se traduciu na confusión crecente das posicións de Syriza (e da súa percepción polos sectores sociais que lle conceden a súa confianza) sobre as cuestións crave (anulación dos Memorándum, débeda, saída do euro, rexeitamento ás privatizaciones) [1].

Para facelo, a dirección do partido impuxo un congreso ás alancadas (cun prazo de menos dun mes entre a publicación dos textos preparatorios e a votación nas seccións) e unha axenda enteiramente envorcada cara a cuestións internas, lonxe das preocupacións estratéxicas e dos imperativos de elaboración programática que unha conxuntura tan volátil como esta esixen.

Esta axenda "introvertida" estrutura-se ao redor de tres puntos craves:
  • a chamada cuestión das "compoñentes", cun ultimátum de dous ou tres meses máximo para a súa disolución no marco do proceso de "unificación" de Syriza [2].
  • un dereito de tendencia baleirado de contido, coa supresión das chamadas "listas separadas", forma desviada de designar a representación proporcional das minorías nas instancias.
  • a modalidade de elección do presidente do partido, polo congreso e non polas instancias de dirección (o comité central).
3.- Esta axenda interna só ten sentido a condición de ser situada no contexto máis amplo da percepción de Syriza polos representantes do bloque no poder e da evolución interna que coñece este partido desde fai un ano.

Para os medios e as forzas políticas sistémicas, as "compoñentes" e as "tendencias" de Syriza, a súa famosa "cacofonía", son a forma codificada de designar o radicalismo de Syriza, que esas "tendencias" encarnan fronte a unha dirección (encarnada por Tsipras) que representa o "realismo" e a liña do recentramento. A dirección, e máis en particular Tsipras, está xa que logo sometida a unha presión constante proveniente do sistema para que "faga limpeza" no partido e afirme a súa autoridade ("Tsipras, curta cabezas" é unha das esixencias preferidas dos comentaristas mediáticos autorizados...) librándose das voces discordantes. Son branco particular as voces que lle critican pola súa esquerda e que son presentadas como outros tantos obstáculos á "imaxe" de Syriza como "partido responsábel de goberno".

No seo mesmo de Syriza, os extraordinarios éxitos electorais da primavera de 2012 traducíronse nunha dinámica contradictoria. Dun lado, unha ola significativa de afiliación (o número de afiliados duplicouse máis ou menos nalgúns meses e alcanzou actualmente os 35.000), así como éxitos en certos sectores, máis en particular no movemento sindical, punto débil tradicional de Syriza -éxitos relativos con todo na medida en que a influencia sindical segue sendo significativamente inferior á do PC grego (KKE), que só conseguiu menos do 5% dos votos -ao redor a sexta parte que Syriza. Pero esta ola ten tamén outro aspecto, bastante máis ambiguo. Nunha sociedade traumatizada pola depresión económica e formada por decenios de "partitocracia" (o "sistema" forxado por Nova Democracia e o PASOK que se alternaron no poder desde a caída dos coroneis en 1974), a adhesión a un partido que aparece como ás portas do poder pode tamén ter a significación da reconstitución dunha relación clientelista, á que se engade unha relación de obediencia ao líder carismático. Si este fenómeno está aínda lonxe de ser maioritario, non deixa de alterar de forma xa significativa a composición do partido e alimenta de forma esencial a proliferación de "afiliados pasivos", que non se manifestan máis que o día das votaciones para o congreso e cuxos lazos coa organización baséanse principalmente nas relacións persoais que manteñen cun ou varios cadros locais.

4. Este fenómeno, en parte espontáneo e perfectamente previsible para quen estea ao tanto das realidades gregas, foi con todo claramente impulsado, en nome da necesaria "ampliación", pola dirección do partido a partir do outono de 2012. As decisións tomadas a partir dese momento -ausencia de toda verdadeira estratexia de intervención militante e de construción do partido, decisión de congreso ou de conferencias nacionais organizadas a fume de carozo, cun número de delegados enorme, semellante ao das instancias nacionais ou federales, constitución de poderosas redes de tipo persoal ao redor de certos cadros dirixentes (en xeral tamén parlamentarios) -conducen inevitablemente a un partido de tipo "recolle-o todo", un catch-all party como din os politólogos que seguen a Kirchheimer. Noutros términos, un partido electoralista, de vida interna atrofiada, principalmente soldado ao redor do seu líder e dun discurso que vén de arriba, principalmente dirixido -vía os medios- a unha "audiencia nacional", pero sempre modulado de forma que guste aos diversos "públicos" (máis "radical" e  "lírico" cando se dirixe á militancia, máis "sobrio" e "pragmático" cando se trata de reunirse con Schaüble ou o FMI).

5. Os aspectos máis problemáticos do congreso fundador deste "novo Syriza", partido xa unificado, derivan destas tendencias profundas, que conducen á súa mutación en "partido de goberno" de tipo xestionario: un número de votantes desproporcionado en relación ao dos participantes nas discusións internas, un corpo inxestionábel de 3.500 delegados, ausencia de discusión estructurada nas dúas primeiras xornadas (nas que os delegados podían tomar a palabra), ausencia de informe de actividade das instancias salientes, discurso de apertura de Tsipras adaptado ás esixencias dun mitin electoral e non ás da instancia deliberativa do partido.

A isto veu-se a engadir o clima particularmente agresivo respecto de a oposición interna (reagrupada na Plataforma de Esquerdas [3]) que culminou a noite da última sesión do congreso, nas votaciones sobre a representación sobre os tres puntos que afectaban ao funcionamento interno sobre os que se había focalizado a discusión (disolución das compoñentes, representación das tendencias e modo de elección do presidente do partido). Houbo escenas chocantes para un congreso da esquerda radical (representantes da Plataforma de Esquerdas abucheados, "peinetas", insultos, con Tsipras aplaudido cada vez que subía á tribuna antes até do comezo das súas intervencións), que levaron á saída da sala dos delegados da Plataforma de Esquerdas e dun número significativo de delegados da maioría.

6. Cal é o balance do congreso? Desde o punto de vista do contido programático e da elaboración estratéxica, moi escaso, incluso inexistente. Os documentos adoptados limítanse a repetir, a miúdo ao pé da letra, as formulacións adoptadas (aí tamén de forma máis ben expeditiva) na conferencia nacional do pasado novembro. De todos os xeitos, eses textos de compromiso, trufados de formulaciones alambicadas e ambiguas, non foron verdaderamente difundidos ou apoiados públicamente pola fracción maioritaria da dirección, que se apresurou a proporcionar "interpretacións" de acordo coa liña do "recentramiento" e do "realismo".

Así, en decembro pasado, apenas algúns días logo da conferencia nacional que confirmara a posición de Syriza en canto á anulación inmediata dos Memorándum por votación parlamentaria en caso de vitoria electoral, os responsábeis da cuestións económicas, e principais figuras da dirección logo de Tsipras, se descolgaron con declaracións nos medios para precisar que Syriza "non actuaría de forma unilateral", evitando sistemáticamente utilizar os términos de "anulación" ou de "derrogación", reemplazados por referencias tranquilizadoras á "negociación" con "os nosos socios europeos". O propio Tsipras multiplicou as declaracións "conciliadoras" deste tipo, en particular nos seus desprazamentos ao estranxeiro, máis en particular a Alemania, onde se reuniu con Schaüble, e aos Estados Unidos, onde se entrevistou con representantes do Departamento de Estado e do FMI.

7. A Plataforma de Esquerdas intentou dar un contido político a un debate programático case inexistente e presentou catro enmendas que afectaban aos puntos estratéxicos máis sensibles: débeda (posta en cuestión da lexitimidade da débeda como tal, denuncia dos acordos existentes e recurso si fose necesario ao cese do pago para obter a súa anulación); eventualidade de saída da zona euro (opción válida que se trata de preparar seriamente si, ou máis ben cando, un goberno Syriza se atope, como o de Chipre, confrontado ao chantaxe da UE e do BCE); nacionalización do sector bancario na súa totalidade, compromiso claro de anular o conxunto das privatizaciones en curso e renacionalización baixo control popular de sectores estratéxicos da economía (telecomunicaciones, enerxía, infraestruturas viarias e aeroportuarias); estratexia de alianzas reafirmando a liña dun goberno de esquerdas antiausteridade, con exclusión de apertura ao "centro" ou ás forzas da dereita soberanista. O conxunto destas enmendas foi rexeitado, pero recolleu entre un terzo e un 40% dos votos, sendo as enmendas sobre a débeda e o euro as que recibiron o apoio máis amplo. Neste sentido, pode-se dicir que, sobre a cuestión da liña política, a dirección puido impoñer o seu punto de vista.

8. Con todo, respecto dos obxectivos que se fixou, este congreso representa un serio revés. A axenda en tres puntos evocada anteriormente e focalizada na "posta en orde" do interior do partido, saíu malparada neste momento fundador do "novo Syriza".

Sobre a cuestión da disolución das compoñentes, e do ultimátum que lles estaba dirixido, a dirección terá que resignarse a un compromiso (a formulación adoptada fala de "disolución nun prazo razoable e tras un acordo") como consecuencia da actitude extremadamente firme de Manolis Glezos. Figura emblemática da Resistencia, que goza dun prestixio inmenso e dunha estatura de heroe nacional, Glezos non se contentou con defender o dereito das compoñentes a preservar a súa autonomía. atacou a Tsipras de forma directa e persoal, rexeitado con forza o modelo dun partido "presidencialista", minando así a autoridade moral e simbólica da dirección e do seu líder.

Sobre a cuestión da representación das minorías, a maioría puxo todo o seu peso na balanza, exercendo o que pode ser cualificado dun golpe de forza, levado a cabo por Tsipras en persoa: tras propoñer un sistema que concedía, mediante un subterfuxio "técnico", unha vantaxe automática á lista maioritaria, o bloque maioritario impuxo ás tendencias (minoritarias) que quererían presentarse como tales a obrigación de constituír listas separadas, figurando en papeletas diferentes.

Foi suprimida a posibilidade existente até agora de elixir, nunha mesma papeleta, unha lista e logo engadir, con certos límites, candidatos presentados nas diferentes listas. En canto á lista maioritaria, non se presentou como unha lista de tendencia, ou dun acordo entre tendencias (o que con todo é), senón como a "lista unificada", simple adición de candidaturas individuais representando á "diversidade do partido" como tal. Tratábase de forma evidente de facer aparecer ás minorías como un "corpo estranxeiro", simplemente tolerado, e dar á lista maioritaria un estatuto simbólico de detentador único da lexitimidade partidaria.

A operación, con todo, volveuse contra os seus inspiradores. En lugar de debilitarse, a Plataforma de Esquerdas reforzaron-se sensiblemente (ver máis adiante) e, axudada pola presenza de pequenas listas "independentes", fixeron que a lista maioritaria quedase no 67,5%, é dicir, sete puntos menos que na conferencia nacional de decembro pasado.

En fin, sobre a cuestión da elección do presidente polo congreso, a dirección saíu gañando, pero ao prezo de adoptar nos estatutos unha disposición "flexible" que autoriza a cada congreso a decidir libremente sobre o modo de elección do presidente. Sen sorpresas, este congreso pronunciouse a continuación a favor da elección directa do presidente. Pero na votación mediante escrutinio secreto, Tsipras realizou o que pode ser considerado como o contrario dun éxito, totalizando o 72% dos votos (74% das papeletas válidas, expresando os votos nulos na súa case totalidade diversas formas de rexeitamento do procedemento e/ou da persoa de Tsipras).

9. Con todo, pode-se considerar que a principal contrariedade da dirección atopa-se no reforzo da Plataforma de Esquerdas, que franqueou o limiar simbólico do 30%, é dicir un progreso de perto de 5 puntos en relación á conferencia nacional de novembro pasado (30,16% vs 25,6%), e isto nun marco altamente conflictivo, enteramente preparado co obxectivo de obter a súa marxinación. Non hai dúbida algunha de que o clima de intimidación suscitou unha forte resistencia entre unha parte dos delegados, máis aló das filas de quen apoiaran de entrada as posicións da Plataforma.

O resultado causou un verdadeiro choque no seo da dirección, que evitou calquera comentario oficial (os seus representantes volveron-se invisíbeis desde o anuncio dos primeiros resultados). A prensa e os medios mostran un nerviosismo manifesto nas filas maioritarias, aínda que, dunha forma xeral, intentan tratar ben a Tsipras. Os interrogantes vólvense cada vez máis apremiantes en canto á liña que seguirá no período que se abre, procura de compromisos ou continuidade do enfrontamento interno, a risco esta vez de provocar unha crise interna prolongada.

Pola súa banda, a Plataforma de Esquerdas fixo público por primeira vez un comunicado diferenciado precisando que o seu esforzo por obter a "radicalización e o anclaxe na esquerda de Syriza e pola unidade do conxunto da esquerda radical proseguía en mellores condicións". Signo de que o seu éxito é comprendido como un impulso para despregar a súa intervención de forma aínda máis visíbel no seo do partido e até máis aló.

9 1. En conclusión, pódese dicir que este congreso fundacional creou, sen dúbida, máis problemas dos que resolveu ou intentou resolver. Constituído xa en partido unificado, dotado de estatutos, de documentos de carácter programático e dunha dirección elixida, Syriza continua aparecendo, con todo, como un partido profundamente dividido sobre cuestións estratéxicas fundamentais, que están no centro do debate nacional e europeo. É evidente que a confrontación entre os partidarios dunha formulación "realista", preocupados por acceder ao poder "en frío", de non romper co marco europeo e de ter boas relacións cos sectores estratéxicos das forzas dominantes, e os que suscitan o enfrontamento aberto e a ruptura co marco actual da UE, afecta ao corazón das cuestións que se suscitan hoxe á esquerda radical do Vello Continente. A achega esencial de Syriza, e da dinámica que soubo crear na primavera pasada, é saber suscitar no seo da esquerda radical a cuestión dunha alternativa de poder en términos concretos. Queda por saber si lograr este obxectivo farase a costa da radicalizade ou si se sumara a longo prazo lista de experiencias da esquerda de goberno que se atascou rápidamente nas areas da xestión do sistema. Sen dúbida, o congreso de Syriza sería útil en que polo menos permitiría formular os términos do problema dunha forma máis clara e máis facilmente perceptíbel polas forzas sociais e políticas comprometidas cun proxecto emancipador.

18 de Xullo de 2013

Stathis Kouvélakis
(Contretemps) [*]

http://www.contretemps.eu/interventions/91-remarques-sur-syriza-après-son-congrès-fondateur


Notas

[1] Sobre a evolución de Syriza é interesante o artigo de Baptiste Derickebourg, "Tomar o poder sen perder a súa alma" na entrega de xuño pasado de Le Monde Diplomatique así como o texto de Philippe Merlière, "Alexis Tsipras entre radicalisme et réalisme" en http://blogs.mediapart.fr/blog/philippe-marliere/220313/alexis-tsipras-entre-radicalisme-et-realisme

[2] Desde 2004, data da súa creación, até a conferencia nacional do pasado novembro, Syriza existía como alianza entre unha ducia de compoñentes distintas, que cubrían a case totalidade do espectro da esquerda radical. A máis importante dos seus compoñentes era Synaspismos, o partido de Alexis Tsipras, el mesmo constituído de correntes distintas, que ían da social democracia moderada (a actual Esquerda Democrática saíu de aí, pero unha parte significativa desa corrente permaneceu en Synaspismos) ao neocomunismo de Corrente de Esquerdas (ver nota 3).

[3] A Plataforma de Esquerdas constituíu-se baixo a súa forma actual na conferencia nacional de novembro de 2012 pola converxencia de dous principais compoñentes, que contan con máis dun decenio de existencia baixo diferentes configuracións: 1) a Corrente de Esquerdas de Synaspismos, esencialmente formada de militantes que abandonaron o PC grego (KKE) na escisión de 1991. Controla a maior parte das seccións de empresa, o sector sindical, e conserva unha forte presenza en certas seccións e federacións rexionais, esencialmente no norte de Grecia. 2) as tres compoñentes de orixe trotskysta de Syriza (Kokkino, DEA e APO), xa reagrupadas baixo o paraguas de Rprojetc/Rede Vermella. No congreso sumáronse á Plataforma unha compoñente saída do PASOK, DIKKI, así como unha organización de cadros sindicais que abandonou o KKE en 1995 (KEDA). Ao redor dunha ducia de parlamentarios de Syriza dun total de 70 recoñécense na Plataforma, entre eles un dos portavoces do grupo parlamentario, Panayiotis Lafazanis, antigo dirixente do KKE e deputado desde fai moito da emblemática segunda circunscripción do Pireo, a máis obreira do país, da que é igualmente a súa figura pública máis coñecida.

18 de Xullo de 2013

[*] Stathis Kouvélakis é profesor de Filosofía Política e membro do Comité Central de Syriza

Grecia / Amelie Poinssot (Mediapart) e Stathis Kouvélakis (Contretemps)
Domingo, 21 de xullo de 2013 | Tradución ao Español: Faustino Eguberri para VIENTO SUR | Texto traducido, ao Galego, por Ártabra 21, apoiando-se nos recursos públicos de tecnoloxía lingüística desenvolvidos polo o Seminario de Lingüística Informática (SLI) da Universidade de Vigo.  

Fonte: VientoSur

Enviado por:
Viento Sur
-boletin@vientosur.info-
21 de julho de 2013 12:14

_____________

sábado, xullo 20, 2013

A caída de Morsi anuncia o ocaso da Irmandade Musulmá?, ... Por Thierry Meyssan - Interesante artigo para entender os cambios políticos no mundo árabe


Dos 84 millóns de exipcios, 33 millóns saíron ás rúas para festexar o golpe de Estado militar.

Aínda que sorprendido pola rapidez dos acontecementos, Thierry Meyssan celebra a destitución do goberno da Irmandade Musulmá, que anticipaba fai un ano. Mentres a prensa atlantista apoiaba a Mohamed Morsi e inxuriaba a Bachar a El-Assad, Meyssan expresaba a opinión oposta e denunciaba a "primavera árabe" como unha manipulación. O pobo exipcio acaba de dar o seu veredicto.

"Ante a nosa mirada"
A caída de Morsi anuncia o ocaso da Irmandade Musulmá?

Por Thierry Meyssan [*]
20.07.2013


Ao cabo de 5 días de manifestacións multitudinarias que esixían a partida do presidente Morsi, o exército exipcio destituíu ao mandatario e designou ao presidente da Corte Constitucional para asumir a xefatura do Estado até a convocatoria de novas eleccións.

Para entender a importancia do acontecemento fai-se necesario resitua-lo no seu contexto.

Unha ola de axitación política estendeu-se por unha banda do continente africano, e posteriormente polo mundo árabe, a partir da metade de decembro de 2010. Tunisia e Exipto eran os países máis sacudidos. O fenómeno explícase primeiramente por causas de fondo: un cambio xeracional e unha crise alimentaria. Aínda que o aspecto demográfico escapa ao control humano, o aspecto económico foi ampliamente provocado con pleno coñecemento de causa, primeiro en 2007-2008 e despois en 2010.

En Tunisia e Exipto, Estados Unidos preparara o "cambio de garda" con novos líderes listos a prestar servizo reemprazando aos xa devaluados. O Departamento de Estado formara mozos "revolucionarios" como reemprazo do poder establecido. Así que cando Washington comprobou que os seus aliados se quedaban sen alternativas ante a rúa, ordenou-lles deixar o lugar á oposición xa prefabricada. Non foi a rúa senón Estados Unidos quen expulsou do poder a Ben Ali e ao xeneral Hosni Mubarak. E foi tamén Estados Unidos quen os reemprazou pola Irmandade Musulmá. Isto último parece menos evidente na medida en que se organizaron eleccións, tanto en Tunisia como en Exipto. Pero a realización de eleccións non sempre é proba de sinceridade e democracia. Un estudo minucioso demostra que todo estaba arranxado.

Non cabe dúbida de que Washington previra os acontecementos e que até os guiou, aínda que algo parecido poida suceder noutros países, como en Senegal ou Costa de Marfil.

E precisamente producen-se entón disturbios en Costa de Marfil, en ocasión da elección presidencial. Pero eses feitos nada teñen que ver na imaxinación colectiva coa chamada "primavera árabe" e termínanse cunha intervención militar francesa baixo mandato da ONU.

Xa instalada a inestabilidade en Tunisia e Exipto, Francia e Reino Unido deron inicio ao movemento de desestabilización contra Libia e Siria, conforme ao previsto no Tratado de Lancaster House. Aínda que realmente se produciron neses últimos países algunhas micro-manifestacións en demanda de democracia, o certo é que os medios de prensa occidentais encargaron-se de esaxerar a súa envergadura mentres que forzas especiais occidentais ocupaban-se de organizar disturbios co respaldo de dirixentes takfiristas.

Recorrendo a constantes manipulacións, a operación de Costa de Marfil foi excluída da "primavera árabe" (non hai árabes nese país, onde un terzo da poboación é musulmá) mentres que Libia e Siria si eran incluídas nela (cando en realidade trata-se de operacións de carácter colonial). Ese verdadeiro acto de prestidixitación concretouse de xeito relativamente fácil na medida en que tamén se rexistraban manifestacións en Yemen e Bahréin, onde as condicións estruturais son moi diferentes. Ao principio, os comentaristas occidentais encaixaron-lles a etiqueta de "primavera árabe", pero despois arranxaron-se para excluír-las dela porque as situacións son moi pouco comparables.

En definitiva, o que caracteriza á "primavera árabe" (Tunisia, Exipto, Libia e Siria) non é a inestabilidade nin a cultura senón a solución preconcibida polas potencias occidentais: o acceso da Irmandade Musulmá ao poder.

Esta organización secreta, supostamente antiimperialista, sempre estivo baixo o control político de Londres. Estaba representada no equipo de Hillary Clinton a través da señora Huma Abedin, a esposa do dimítente congresista sionista Anthony Weiner. A nai Huma Abedin "Saleha Abedin" dirixe a rama feminina mundial da Irmandade Musulmá. Pola súa banda, Qatar garantiu o financiamento das operacións, ¡máis de 15 000 millóns de dólares ao ano!, e a cobertura mediática da cofradía, da que se fixo cargo a canle al-Jazzera desde fins de 2005. Para terminar, Turquía puxo o know how político proporcionando unha serie de conselleiros en comunicación.

A Irmandade Musulmá é no islam o mesmo que os trotskistas en Occidente: un grupo de golpistas que traballan para intereses estranxeiros en nome dun ideal que sempre se pospón. Logo de haberse embarcado en innumerábeis tentativas golpistas na maioría dos países árabes ao longo de todo o século XX, a Irmandade Musulmá foi a primeira sorprendida ante a súa propia "vitoria" de 2011. O problema é que, fóra das instrucións dos anglosaxóns, a cofradía non dispoñía en realidade de ningún programa de goberno. E aferrouse ás consignas islamitas: "A solución é o Corán", "Non necesitamos constitución, temos a charia" e outras polo estilo.

En Exipto, do mesmo xeito que en Tunisia e Libia, o goberno da Irmandade Musulmá abriu a economía nacional ao capitalismo liberal. Confirmou ademais a súa complicidade con Israel a costa dos palestinos. E tratou de impoñer, en nome do Corán, unha orde moral que nunca existiu nese libro.

As privatizacións da economía exipcia ao mellor estilo da señora Thatcher debían alcanzar o seu punto culminante coa venda da Canle de Suez, xoia do país e esencial fonte dos seus ingresos, que sería vendido a Qatar. Ante a resistencia da sociedade exipcia, Doha financiou un movemento separatista na rexión da Canle, seguindo o modelo xa establecido por Estados Unidos en Centroamérica cando fomentó en Colombia o movemento separatista que deu lugar á independencia de Panamá.

Pero a sociedade non soportou ese tratamento sen anestesia. Como escribín fai 3 semanas nesta mesma columna, os exipcios abriron os ollos ao ver a sublevación dos turcos contra o Irmán Erdogan. E a sociedade exipcia se rebelou, lanzando incluso un ultimátum ao presidente Morsi. Logo de verificar telefonicamente, co secretario estadounidense de Defensa Chuck Hagel, que Estados Unidos non tiña intencións de tratar de salvar ao axente Morsi, o xeneral a al-Sisi anunciou o seu destitución.

Este último punto merece unha explicación: No que foi o seu penúltimo discurso á nación, Mohamed Morsi presentouse como un "sabio". O home é enxeñeiro espacial, fixo carreira en Estados Unidos, obtivo a nacionalidade estadounidense, traballou na NASA e dispón dunha acreditación estadounidense de acceso a información clasificada. Con todo, aínda que o Pentágono abandonou a Morsi, o que si o apoiou "até o momento do seu arresto" foi o Departamento de Estado, a través da embaixadora estadounidense no Cairo, dos voceiros Patrick Ventrell e Jan Psaki, e até do propio secretario de Estado John Kerry. Esta incoherencia ilustra a confusión que reina en Washington: por unha banda, o sentido común implica que non é posible intervir, mentres que polo outro lado os seus vínculos coa Irmandade Musulmá son tan estreitos que deixan a Washington sen solución de reposta.

A caída de Morsi marca o fin do predominio da Irmandade Musulmá no mundo árabe, sobre todo tendo en conta que o exército anunciou o seu destitución rodeándose das forzas vivas da sociedade, incluíndo aos "sabios" da universidade a al-Azhar.

O fracaso de Morsi é un duro golpe para Occidente e os seus aliados, Qatar e Turquía. Agora podemos preguntarnos con toda lóxica si non marca o fin da "primavera árabe" e deixa entrever ademais a posibilidade de novos viraxes en Tunisia, en Libia e, por suposto, en Siria.

[*] Thierry Meyssan, é un intelectual francés, presidente-fundador da Rede Voltaire e da conferencia Axis for Peace. As súas análises sobre política exterior publican-se na prensa árabe, latinoamericana e rusa. Última obra publicada en español: A gran impostura II. Manipulación e desinformación nos medios de comunicación (Monte Ávila Editores, 2008).

Publicado en Rede Voltaire | 8 de xullo de 2013.
______________

Foi a VII Marcha a Pé de Ferrol a Mugardos polo peche xa de Reganosa por ilegal e perigosa - Vídeos - Fotos


Unha vez máis realizou-se unha marcha a pé, entre Ferrol e Mugardos, en demanda do "Peche xa!" da Planta de Gas de Reganosa que está instalada no corazón da nosa Ría, en Punta Promontorio, no concello de Mugardos.

O Venres 19 de Xullo saía ás 5 da tarde, desde o Parque de Caranza "Carmelo Teixeiro", esta 7ª Marcha a Pé, para lembrar os 111 días de ocupación da Casa do Concello de Mugardos, por parte da veciñanza de Meá, 111 días de permanente denuncia e protesta contra o despropósito gasista.

Foron 17 Km a pé até Mugardos, polo cese da actividade e desmantelamento de Reganosa, convocada polo Comité Cidadán de Emerxencia para a a Ría de Ferrol. Case catro horas máis tarde, as veciñas e veciños de Meá, recibían a marcha no Parque dos Carneiros, en Mugardos, onde falaron as compañeiras Luz Mariña Torrente, en representación da Asociación Veciñal de Meá, e Lupe Ces no nome do Comité Cidadán de Emerxencia.

Tres acontecementos de importancia tiveron lugar desde a última marcha, onde a novidade fora a Sentenza do Tribunal Supremo onde viña confirmar outra do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia que declaraba a ilegalidade da localización de Reganosa en Punta Promontorio [Acceder a +info].

A primeira foi a visita da delegación da Comisión de Peticións do Parlamento Europeo á Ría de Ferrol, onde veu insitu a localización da Planta de Gas dentro da Ría e tan próxima aos núcleos de poboación [Acceder a +info].

A segunda, a introdución do caso Reganosa, por primeira vez no Parlamento Galego [Acceder a +info].

E terceira e última novidade, a confirmación de que o Grupo Tojeiro, promotor e maior beneficiado da operación Reganosa, forma parte do financiamento opaco do Partido Popular [Acceder a +info].


Saíndo do Parque Carmelo Teixeiro en Caranza

http://youtu.be/U1o_K3E0vtg


Pasando por diante de Reganosa

http://youtu.be/R3fB7pZakDg


Intervención de Luz Marina 1

http://youtu.be/AXTzobArstU


Intervención de Luz Marina 2

http://youtu.be/XT0P3GbAmtc


Intervención de Lupe Ces

http://youtu.be/Ehubbxvhtew


Galerías fotográficas
:
PASO A PASO, PLANTA DE GAS FÓRA DA RÍA
  • QUE SE CUMPRA A SENTENZA DO TRIBUNAL SUPREMO XA! 
  • POLA DEFENSA DA VIDA, A NOSA SEGURIDADE E A RÍA  !!
  • CESE DA ACTIVIDADE E DESMANTELAMENTO DE REGANOSA  !!
  • PLANTA DE GAS FORA DA RÍA   !!
10 razóns para preguntar-se ... Por que Reganosa ten que saír da nosa Ría e das nosas Vidas ?

Para contactar:

Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org
@ComitCEmerxenc

_______________

Festa Aberta: O BNG de Ferrolterra celebra a Festa da Patria 2013, hoxe Sábado 20 de Xullo, en Fene


No Paseo de SAN VALENTÍN, no Concello de Fene...TODO ISTO:

- ás 14:30h XANTAR DE CONFRATERNIDADE (15€ por persoa; data límite para anotarse 17 de xullo).
- á tarde: XOGOS E ANIMACIÓN.
- ás 19h: INTERVENCIÓN POLÍTICA DE XABIER VENCE, PORTAVOZ NACIONAL DO BNG.
-a partir das 20h...MÁIS FESTA!, coas actuacións de:


Contaremos tamén coa presenza de Isabel Risco quen, coa súa xenialidade, conducirá esta nosa xornada patriótico-festeira!!

Evento no facebook:
https://www.facebook.com/events/544856412216243/
__________________

"Mira que te digo", ... Por Manolo Dios Diz - Lembrando a Xosé Luis Muruzábal Arlegui

O pasado 16 de Xullo, deixaba-nos o compañeiro "Muru", "Navarro",  Xosé Luis Muruzábal Arlegui. Na actualidade era avogado laboralista. En 1975, protagonizou un peche na cheminea da Central Térmica d'As Pontes, co seu compañeiro Domínguez Bolaños, ambos enlaces sindicais, en protesta por máis de mil despedidos das compañías auxiliares e promoveu e participou activamente na folga da construción de setembro do 1976, cando se constituíron os SOC. Logo veu todo un traballo de construción sindical, a CSUT,  CTG, INTG, CXTG, CIG, ... desde Ártabra 21, Adeus compañeiro! a túa vida todo un exemplo. Na súa memoria transcribimos este artigo de Manolo Dios.

"Mira que te digo"

Por Manuel Díos [*]
20.07.2013


O título alude a unha das frases que José Luis Muruzábal Arlegui, o Muru, máis repetía. Era unha maneira de tomar impulso, a panca necesaria para convencer. No momento en que escoitabas "Mira que te digo" a cousa estaba xa revirada.

    Foi un dos líderes da creación dos chamados sindicatos "unitarios", alternativa sindical que promovía o Partido do Traballo. Tratábase de construír, no final da ditadura, sindicatos asemblearios

Tiña seis anos máis ca min. Sen embargo, cando o coñecín persoalmente, nos últimos anos do franquismo, levaba ás súas costas un enorme caudal de experiencia acumulada, en mil batallas sindicais, cando aínda non existían máis sindicatos que o Vertical. A confianza e seguridade que lles transmitía ós seus interlocutores era máxima. Poucas persoas atopei que gozaran desa característica tan singular. E a súa fama precedíao. Era un sindicalista de raza. Forxado a si mesmo. Curtido. Teimudo, como bo navarro, firme e flexible a un tempo, na procura do acordo máis satisfactorio.

Rompeu coas CC.OO, o sindicato clandestino que pretendía colonizar o Vertical, desde dentro e desde fora. Desconfiaba da política de pacto social, de ruptura pactada, e do pensamento político que as sustentaba. E fíxoo pola esquerda. Foi un dos líderes da creación dos chamados sindicatos "unitarios", alternativa sindical que promovía o Partido do Traballo. Tratábase de construír, no final da ditadura, sindicatos asemblearios. Deste proceso naceu a CSUT(Confederación de Sindicatos Unitarios de Traballadores) e, en Galicia, a Confederación Xeral de Traballadores Galegos, a CXTG. E Muru foi o seu principal impulsor. Era unha delicia velo en acción. Para os máis mozos, os que tiñamos arredor dos 20 anos, o Navarro era unha máquina de facer sindicalismo. Así naceron o sindicato da construción, o do transporte, en asembleas masivas de traballadores, con Muruzábal de mestre de cerimonias.

    En 1975, con varios compañeiros, encaramouse á cheminea máis alta e contaminante do Estado, a da Térmica das Pontes. Como dicía Manolo Lago hai un ano, o Muru, aínda segue alí...

En 1975, con varios compañeiros, encaramouse á cheminea máis alta e contaminante do Estado, a da Térmica das Pontes. Como dicía Manolo Lago hai un ano, o Muru, aínda segue alí... e seguro que, para moitas persoas que o coñeceron, o nome de Muruzábal está inscrito xa no máis alto dos seus ladrillos. Aquel acto heroico marcouno para sempre. Desde alí tivo tempo de ver un panorama desolador. Foi un desafío. Aquel xesto correu como un regueiro de pólvora polas factorías de Ferrol e de Galicia enteira. Dounos o perfil dun home recio, firme, valente como poucos, que foi quen de denunciar unha ditadura cruel ata o final, a un mes da morte de Franco. Poñía, de novo, o sindicalismo galego no centro da confrontación política, como estivera en 1972, con Amador e Daniel.

    Nunca deixou de ser un comunista, honesto, humilde, coherente, un fin de época, a dos homes que o deron todo na defensa dos traballadores, a xustiza, a democracia e as liberdades, a do sindicalismo revolucionario e transformador, asembleario, construído desde abaixo

A súa militancia política foi no Partido do Traballo. Por iso quixo envolver o seu propio cadaleito coa bandeira roxa, a fouce, o martelo, e a estrela de cinco puntas, ó son da Internacional tocada a violín, diante dos centos de persoas, de Navarra e de Galicia, que quixemos acompañalo no adeus final, porque nunca deixou de ser un comunista, honesto, humilde, coherente, un fin de época, a dos homes que o deron todo na defensa dos traballadores, a xustiza, a democracia e as liberdades, a do sindicalismo revolucionario e transformador, asembleario, construído desde abaixo, en ágora pública, polo que tanto loitou. Era un adiantado.

Coincidimos na despedida moitas das persoas que estivemos na súa homenaxe hai un ano. Probablemente a máis grande concentración de dirixentes sindicais e políticos do tardofranquismo que eu lembre. Xuntos, unidos, porque si algo representaba José Luis Muruzábal, en carne viva, era a unidade sindical e política.

    Coincidimos na despedida moitas das persoas que estivemos na súa homenaxe hai un ano. Probablemente a máis grande concentración de dirixentes sindicais e políticos do tardofranquismo que eu lembre

Pero sobre todo, estabamos os seus alumnos, os que aprendiamos co seu exemplo, coa súa experiencia, os que o tivemos, durante tantos anos, como unha referencia persoal e tamén profesional, cando se fixo avogado. Ou cando decidiu promover unha asociación para a defensa das persoas afectadas por enfermidade mental na Coruña. Compromiso social a mans cheas, con total desprendemento.

Muru, mira que te digo, nun país normal, con dirixentes normais, habería rúas ou prazas co teu nome, ou chemineas Muruzábal. E persoas como ti dirixíndonos. Mentres tanto, desde o alto da Térmica das Pontes, seguirás a recibir o cariño e o agradecemento de tantos, porque fuches, ti si, dos imprescindibles.

Adeus, camarada.

Fonte: Praza Pública | 19.07.2013

[*] Manuel Dios Diz é mestre, licenciado en Xeografía e Historia pola USC, preside o Seminario Galego de Educación para a Paz, membro fundador da Coordinadora Galega de ONGDs para o Desenvolvemento. Forma parte do Observatorio Estatal da Convivencia Escolar no cupo de personalidades de recoñecido prestixio. É coportavoz de Espazo Ecosocialista Galego, membro de AGE.

______________

xoves, xullo 18, 2013

Un veciño de Arteixo intenta suicidar-se cando ía ser desafiuzado da súa casa en Arteixo

Todas e todos temos dereito a unha vivenda digna e adecuada, non pode ser que por falta de recursos económicos, as persoas podamos quedar sen un teito onde poder vivir. En Arteixo hai mais de 2000 vivendas baleiras. Os poderes públicos teñen que artellar solucións. Non pode ser que haxa persoas sen poder acceder a unha vivenda, e pola contra haxa miles de vivendas baleiras. No manifesto das PAHs esixe-se a reconversión do parque hipotecario nun parque público de aluguer social. O dereito á vivenda é un dereito humano fundamental. Pola importancia da noticia transcribimos-la a continuación.

Un home intenta suicidarse cando ía ser desafiuzado do seu piso en Arteixo
.
Disparouse na cabeza cando a comisión xudicial e a procuradora ían efectuar o desaloxo da vivenda de aluguer - Foi denunciado por deber oito meses de renda.
O veciño, de 62 anos, permanece ingresado no hospital da Coruña en estado moi grave


Un veciño de Arteixo disparouse onte un tiro na cabeza cando ía ser desafiuzado do piso no que residía en réxime de aluguer. O home, Xullo M.E., de 62 anos, permanece ingresado no Centro Hospitalario Universitario da Coruña en estado "moi grave", segundo informaron desde o centro médico.

Os feitos sucederon pasadas as 11.30 horas de onte no número tres da Rúa Ángel López del Castillo, onde acudira a comitiva xudicial, un procurador e un cerralleiro para proceder ao desafiuzamento da vivenda polo non pago, segundo puido saber este xornal, de oito meses de aluguer. Xullo M.E. solicitou-lles máis tempo para poder levarse os mobles do piso e, tras ser-lle denegado este adiamento, desculpou-se un momento, meteuse nunha habitación e disparou-se na cabeza cun "arma curta", segundo informa a Garda Civil, que iniciou unha investigación sobre o suceso.

Até o lugar desprazaron-se dúas patrullas da Policía Local de Arteixo, a Garda Civil, unha ambulancia asistencial e outra medicalizada, na que o home foi traslado ao hospital da Coruña, onde, ao peche desta edición, permanecía ingresado na Unidade de Coidados Intensivos debido á ferida de bala que presenta na cabeza.

Non era a primeira vez que a comitiva xudicial acudía ao dúplex que habitaba Julio M.E. para desafiúza-lo. O pasado 8 de xullo, a comitiva, formada por un xestor e un funcionario do corpo de auxilio, tamén acudiu á vivenda acompañada do procurador que representa aos propietarios do inmóbel. Pero nesa ocasión suspendeu-se o desaloxo a petición do inquilino, que solicitou uns días para baleirar a vivenda. Os propietarios accederon a esta petición e concederon-lle tres días máis, aínda que non foi até onte pola mañá cando a comitiva xudicial regresou ao terceiro piso do número 3 Rúa Ángel López del Castillo. Julio M.E. recibiu-lles en pixama. Minutos despois, tras comunicar-lle que esta vez non habería o adiamento que el reclamaba, pegou-se un tiro na cabeza.

O suceso provocou unha grande conmoción na zona. O home non era unha persoa coñecida no municipio onde, segundo fontes consultadas, reside desde o ano 2011. "Ninguén se dá conta de quen é, non debe de facer moita vida en Arteixo", comentaba un grupo de veciños tras coñecer o tráxico suceso. Outro dos veciños, que reside no edificio contiguo, viu desde a súa fiestra como a ambulancia se levaba a un home "intubado e controlando os seus constantes vitais". "Non teño nin idea de quen é", asegura. Ningún dos inquilinos do número 3 Rúa Ángel López del Castillo quixo realizar declaracións sobre o acontecido minutos antes no terceiro esquerda. Segundo algunhas fontes, Julio M.E. vive só neste inmóbel, situado nunha céntrica rúa do municipio.

Segundo sosteñen desde o Concello de Arteixo, o home non se puxo en contacto con Servizos Sociais para pedir axuda e acceder ás prestacións dispoñíbeis.

O home foi denunciado polo non pago do aluguer polos propietarios do piso. Presentou alegacións e celebrou-se o xuízo, no que o xuíz decretou o desafiuzamento e se fixou o pasado 8 de xullo como a data para proceder ao despexo. O BNG de Arteixo lamenta este "tráxico suceso" e reclama "unha vez máis" ao Goberno local maior implicación para que este tipo de situacións "non se repitan".

Noticia publicada en "La Opinión de A Coruña", por Viviana Burón / Tania Suárez | Arteixo | 18.07.2013

Fonte: Stop-Desafiuzamentos (Adherida ás PAHs) - Comisión Dereito a unha Vivenda Digna, da Rede de Apoio Mutuo de Ferrol Terra.

Correo-e:
forosocialdeferrolterra@gmail.com

Blogue:
http://stop-desafiuzamentos-ferrolterra.blogspot.com.es/
____________

Por que hai que construír espazos autónomos, ... Por Carlos Taibo


Por Carlos Taibo [*]
18.07.2013


Defendo desde moito tempo atrás a idea de que a construción de espazos de autonomía nos que procedamos a aplicar regras do xogo diferentes das que se nos impoñen debe ser tarefa prioritaria para calquera movemento que poña mans á tarefa de contestar o capitalismo desde a dobre perspectiva da autoxestión e a desmercantilización.

Coido que a opción que me ocupa é tan necesaria como honrosa e facedeira. En último termo aséntase na convicción de que hai que comezar a construír, desde xa, a sociedade do mañá, co dobre propósito de saír con urxencia do capitalismo e de perfilar estruturas autoxestionadas desde abaixo, lonxe do traballo asalariado e da mercadoría. Paréceme, por riba, que eses espazos, que por lóxica teñen capacidade de atracción e de expansión, configuran un proxecto moito máis realista que o que preconiza desde sempre, agora coa boca pequena, a socialdemocracia ilustrada. Cando alguén me fala da necesidade de crear unha banca pública, véxome na obriga de preguntarme canto tempo podemos agardar a que aquela se faga realidade, con máis motivo a proposta en cuestión ten por necesidade que pasar pola canle de partidos, parlamentos e institucións.

Engado -malia que creo que está de máis- que eses espazos de autonomía dos que falo non poden ser, de ningún xeito, instancias illadas que se acollan a un proxecto meramente individualista e particularista: a súa perspectiva ten que ser, por forza, a da autoxestión xeneralizada. Non só iso: o seu aprestamento non pode deixar de lado a contestación activa, frontal, do sistema. Non esquezamos que quen apostan por eses espazos as máis das veces preservaron formas de loita de fonda tradición e, lonxe do sindicalismo de pacto que se albisca por todas partes, traballan en organizacións que estiveron de sempre nesa pelexa.

Certo é que o proxecto que agora defendo suscitou críticas que merecen tanta atención como réplica. Díxose, polo momento, e creo que contra toda razón, que se asenta nunha aceptación soterrada da orde capitalista. Sorprende que isto o digan quen decidiron asumir o camiño das dúas vías alternativas que se albiscan no mundo da esquerda: a parlamentario-legalista e a revolucionario-putschista. Se no primeiro caso a sorpresa o é por razóns obvias, no segundo remite a razóns que deben selo tamén, da man da sonora aceptación de todo o imaxinario do poder, da xerarquía, da vangarda e da sustitución.

Non quero amolar a ninguén cando subliño que esas dúas vías presuntamente alternativas comparten demasiados elementos comúns. En ambas falta calquera reflexión seria sobre o poder e a alienación. En ambas elúdese a consideración do que o poder significa en todos os eidos: a familia, a escola, o traballo, a ciencia, a tecnoloxía, os sindicatos e os partidos. En ambas esquívanse as secuelas que acompañan ás sociedades complexas, á industrialización, á urbanización e á desruralización. En ambas apréciase o que case sempre é unha aceptación calada dos mitos do crecemento, o consumo e a competitividade. En ambas barrúntase, en fin, o risco dunha absorción inminente por un sistema que nos feitos nunca se abandonou. Castoriadis falou ao respecto diso, decenios atrás, do "constante renacemento da realidade capitalista no seo do proletariado".

Obrigado estou a apostilar que se a discusión que hoxe rescato é moi antiga, hoxe ten un relevo seica maior que o que lle correspondeu en calquera momento do pasado. Teno polo menos aos ollos de quen estimamos que o capitalismo entrou nunha fase de corrosión terminal que, por mor do cambio climático, o esgotamento das materias primas enerxéticas, a prosecución do espolio dos países do Sur, a desintegración de precarios colchóns sociais e o despregamento desesperado dun novo e obsceno darwinismo social, coloca o colapso ao virar a esquina. Fronte a iso a resposta das dúas vías alternativas antes mencionadas antóllase infelizmente feble: se nuns casos pouco máis reclama que a defensa dos Estados do benestar e unha "saída social á crise" -ou, o que é o mesmo, un tan irreal como sórdido regreso a 2007-, noutros aséntase na ilusión de que unha vangarda autoproclamada, investida da autoridade que proporciona unha suposta ciencia social, debe decidir por todos ao amparo do seu designio de imitar fiascos como moitos dos rexistrados no século XX. Na súa falta, uns e outros promoven alegatos radicalmente anticapitalistas que non se preocupan de documentar como o proxecto correspondente se vai levar a cabo. Ao final, e no mellor dos casos, tradúcense nunha activa e respectábel loita no día a día que, con todo, ten consecuencias limitadas.

Ben sei que o horizonte da autonomía, da autoxestión e da desmercantilización non resolve maxicamente todos estes problemas. Limítome a certificar que nos achega a esa solución. Nin sequera creo que estea por detrás das demais aparentes opcións no que fai a unha discusión mil veces mantida: a que nace da pregunta relativa a se somos tan inxenuos como para concluír que os nosos espazos autónomos non serán obxecto da iras represivas do capital e do Estado. Non o somos: simplemente limitámonos a preguntar cales son as defensas que, para os seus proxectos, desexan e están en condicións de despregar os nosos amigos que preconizan as vías parlamentario-legal e revolucionario-putschista, con máis motivo que, as cousas como van, intúese que non terán nada que defender. Seica son máis sólidas e críbeis que as nosas? Ou será que, e permítaseme a maldade, quen se lancen á tarefa de reprimir os espazos autónomos serán ao cabo os amigos cos que hoxe debatemos?

Deixo para o final, en suma, unha disputa que non carece de interese: a de se o proxecto de autonomía e os outros dous que glosei aquí criticamente son incompatíbeis ou, pola contra, poden atopar un acomodo. Responderei de xeito tan rápido como interesado: se a consecuencia maior dese acomodo é permitir que moitas xentes se acheguen aos espazos liberados, benvida sexa. Pero temo que falamos de proxectos que remiten a visións diametralmente distintas do que é a organización social e do que supón a emancipación. E véxome na obriga de subliñar esa tara inxente que é que nas apostas da esquerda tradicional non haxa nada que cheire a autoxestión, e si se aprecie o cheiro, en troques, de xerarquías, delegacións e reproducións cabais do mundo que aparentemente dicimos contestar. Aínda que ninguén ten ningunha solución máxica para os problemas, cada vez estou máis convencido de que hai quen decidiu asumir o camiño máis rápido e convincente.

Publicado en Altermundo | 17.07.2013

www.carlostaibo.com

[*] Carlos Taibo Arias -Madrid 1956, é profesor de Ciencia Política e da Administración na Universidade Autónoma de Madrid, escritor e activista social, partidario activo do movimento polo "Decrecimento". Forma parte do Consello Editorial de "Sin Permiso" e "Altermundo" | + info |

Enviado por:
Inácio GZ
-inaciogz@gmail.com
17 de julho de 2013 23:57
____________

Europa en perigo, ... Por Sami Naïr - Vídeo


O analista político, filósofo e sociólogo francés Sami Naïr vaticina nesta entrevista concedida a ATTAC TV que se está fraguando un estallido social en Europa como consecuencia das políticas que impón a troika capitaneada por Alemania. Atrévese a aventurar que a faísca social podería ser que explosionara en Francia e tamén baralla a posibilidade de que todo responda a un proxecto alemán de reducir a zona Euro a catro, cinco ou como moito sete países. Para rematar, establece certo paralelismo entre os movementos da Primavera Arabe e o movemento dos Indignados en España ao entender que todos eles responden a problemas morais e económicos, que perseguen un mundo máis humano e democrático.


Europa en perigo - Sami Naïr por attactv


Enviado por:

ATTAC.TV
-attactv@gmail.com-
17 de julho de 2013 20:16
______________

Festa da Pátria en Pontedeume

Mais um ano achega-se o dia da Pátria, e desde o Colectivo Terra queremos aportar o nosso grao de areia a todos os atos que se venhem celebrando por todo o Pais arredor desta data.

Por isto é que celebramos a terceira ediçom da nossa Festa da Pátria que esta ano terá lugar o 26 de julho no nosso local social.

Ainda estamos confirmando algumha atividade/atuaçom mas já podemos confirmar o seguinte programa:
  • 19:00 - Campeonato de matraquilhos. Inscripçom gratuita e com prémio para os ganhadores ou ganhadoras. Podes apontar a tua parelha por umha mensagem privada a traves do facebook ou respostando a este correio.
  • 20:00 - A partir desta hora e até o final das atuaçons poderás degustar o nosso churrasco. Se tes pensado vir aponta-te por umha mensagem privada no facebook, no correio eletrónico ou chamando ao 628405871. O preço será de 7€ acompanhado de patacas e pam!
  • 21:00 - Monólogo a cargo dumha aluna e um aluno do IES Breamo.
  • 21:30 - Atuaçom por confirmar.
Nos vindouros dias iremos confirmando mais cousas por medio detes evento!

Sem mais, agardamos ver-te por ali!!

http://colectivo-terra.blogspot.com.es/

Enviado por:
Colectivo Terra
-colectivoterra@gmail.com-
17 de julho de 2013 21:00

________

Ceivar chama a participar maciçamente na ‘VI Cadeia Humana pola Liberdade d@s Pres@s Independentistas’ frente ao clima de excecionalidade


A Cadeia Humana pola Liberdade dos Presos e Presas Independentistas é o ato anual em que reivindicamos a repatriaçom dos independentistas galegos presos e presas, a suspensom das estratégias de extermínio carcerário e a liberdade de quem se encontram presas e desterradas por participarem no processo de liberaçom nacional e social deste país. Esta sexta ediçom do ato anual de solidariedade nacional com os retaliados celebra-se num clima que a todos os efeitos é de exceçom.

Esta excecionalidade deriva de vários factores. Por umha parte, a crise do Estado, que se encaminha face umha Segunda Transición que deverám enfrontar os sectores independentistas. Por outra, os novos tempos no campo soberanista, com alianças e unidades de açom em curso que afetárom também o campo da solidariedade anti-repressiva e, por último, o processo que a Audiencia Nacional espanhola tem aberto contra o independentismo.

Fontes fiáveis anunciam que este tribunal poderia emitir a sentença do juízo-farsa celebrado entre os dias 24 e 27 de junho na véspera do Dia da Pátria, ou no dia nacional, desvelando mais umha vez o seu carácter político. De Ceivar queremos chamar à tranquilidade e à firmeza na solidariedade com os e as retaliadas políticas. Seja qual for a decisom espanhola para condicionar o movimento independentista e as alianças soberanistas para a rutura democrática, é necessário seguir na luita e no trabalho social e político diários com firmeza e persistência.

A Cadeia Humana é um ponto de encontro contra a repressom

Seria insustentável negar a gravidade da decisom deste tribunal orientado por forças de extrema direita. Do mesmo modo que é evidente que, com a oligarquia espanhola imersa num processo de espólio geral contra a maioria social galega, som a cada mais os sectores sociais criminalizados e envolvidos na repressom, esta também vai experimentar saltos qualitativos contra o independentismo galego. Os paradigmas de outras latitudes, com as suas prováveis adequaçons ao processo galego, som avondo conhecidos como para explicar de que falamos.

Tratada desde 2008 pola Delegación del Gobierno de España desde parámetros de criminalizaçom e ocupaçom e pressom policial, embora foi sempre um ato "autorizado", a Cadeia Humana denuncia umha repressom muito específica –a que suportam os independentistas galegos e galegas presas e dispersadas- e reivindica a sua liberdade, mas consolidou-se como um ato muito mais amplo de denúncia e encontro de todas as sensibilidades que neste país luitam contra a repressom e a ausência de democracia.

A cita deste ano é no 24 de Julho às 18:00 h. na Praça da Galiza de Compostela. Fazemos um chamamento apoiar e participar neste ato pola liberdade d@s pres@s independentistas galeg@s a todos os sectores nacionalistas, soberanistas e independentistas e, em geral, a todas as galegas e galegos comprometidos com a defesa dos direitos humanos e a consecuçom de liberdades democráticas* plenas para o nosso povo.

*[O acto está comunicado devidamente a subdelegaçom do governo mas a polícia espanhola tem por costume identificar arbitrariamente algumhas pessoas com o único objetivo de criminalizar o acto tentando transmitir sensaçom de inseguridade, é por isto que recomendamos levar o cartom de identidade].

NENGUMHA AGRESSOM SEM RESPOSTA!!
LIBERDADE PATRIOTAS GALEG@S!!
STOP REPRESSOM ESPANHOLA!!
ADIANTE A LUITA INDEPENDENTISTA!!

CEIVAR, organismo popular anti-repressivo
Sede nacional Costa nova de arriba. Local 2. Edifício 3. Baixo
15704-Compostela
GALIZA
ceivar@ceivar.org
www.ceivar.org

Enviado por:
ceivar@ceivar.org
-ceivar@ceivar.org-
17 de julho de 2013 22:56

___________________

mércores, xullo 17, 2013

NÓS-UP apela inundar Galiza e as redes sociais de bandeiras galegas


Às portas de um novo Dia da Pátria, de umha jornada festiva e reivindicativa em que afirmamos a nossa condiçom de galegas e galegos, habitantes de umha naçom chamada Galiza, é necessário exprimirmos publicamente que queremos ser livres e nom estamos dispostas a desaparecer sob a assimilaçom espanhola.

Como forma de visibilizar essa vontade de ser, NÓS-Unidade Popular apela o nosso povo a pendurar nos vindouros dias no exterior das vivendas e edificaçons a bandeira da Galiza. O nosso emblema nacional deve converter numha sinfonia tricolor as ruas e praças das cidades e povos, as estradas e caminhos galegos.

Penduremos em muros, varandas, janelas, chimenés, fachadas de casas e vivendas, a bandeira azul, branca e vermelha da nossa única Pátria: Galiza.

Em simultáneo, fazemos um segundo apelo com similar objetivo, mas esta vez no espaço virtual: que cada galega, cada galego, publique a sua foto mostrando umha bandeira da Galiza, como afirmaçom pública da nossa nacionalidade.

Direçom Nacional de NÓS-UP
17 de julho de 2013

Correio-e: nacional@nosgaliza.org | nosup.imprensa@gmail.com | Telefones: Porta-Vozes: 659 306 973 (Rebeca Bravo) | Responsável Nacional de Imprensa: 616 868 589 (Carlos Morais) | Responsável Nacional de Organizaçom: 669 778 474 (Bruno Lopes Teixeiro) | Sede Nacional: Rua Costa do Vedor 47, rés-do-chao. Compostela. Galiza | web: www.nosgaliza.org | twitter: @nosgaliza



Enviado por:
NÓS-Unidade Popular NÓS-UP
-nosup.imprensa@gmail.com-
17 de julho de 2013 17:33
______________

martes, xullo 16, 2013

Claridade, ... Por Amadeo Varela

Por Amadeo Varela Rodríguez [*]
16.07.2013


A proposición non de lei presentada no Parlamento Galego por AGE, volve poñer de actualidade o tema de Reganosa, mais parece que é necesario concienciar á cidadanía en xeral, dos múltiples aspectos negativos que presenta Reganosa dentro da ría, pois semella que aínda hai quen non ten as ideas claras neste asunto. Porque non se trata simplemente dun si ou non, senón, dun “aí si” ou “aí non”.
A cuestión é que, se hai un grave perigo latente; se hai un grave prexuízo da fauna e a flora da ría, polo arrefriamento e esterilización das súas augas; se hai un grave impacto ambiental e paisaxístico, entre outras cuestións, queda claro que o emprazamento non é o adecuado. E insistir no contrario é querer xustificar o inxustificable.

Coido que manter esa loita para sacar a Reganosa de aí, fose quen fose quen a puxo, non é volver a o pasado, senón  loitar por un futuro para os nosos fillos e os nosos netos, sen a ameaza permanente que esa localización supón.

Publicado no Diario de Ferrol | 15.07.2013.

[*] Amadeo Varela Rodríguez -Ferrol 1936, foi traballador de BAZAN, é o autor de "Recordos do vello Racing" publicado no 2000, "Bazan e Ferrol - Unha simbioses perfecta?" (a historia dunha época, "... detrás de cada barco que nace, hai moitas horas de esforzo. Nesa tarefa, miles de traballadores foron gastando a súa saúde e a súa vida") publicado no 2003 e coautor de "Retallos da Memoria II" ("Memorias de neno" sobre a súa vida de pequeno nunha familia republicana perseguida), publicado no 2009. Autor de numerosas cartas e artigos na prensa local. Autor de sitios na rede sobre Ferrol. Cofundador da Asociación San Fernando para defender o Patrimonio Histórico do barrio ferrolán de Recimil contra a súa pretendida demolición, membro do Colectivo Recimil co que promoveu a Plataforma Ártabra 21 e a Plataforma en Defensa dos Espazos Públicos. Na actualidade forma parte do Colectivo Ártabra 21.
_____________